Arrogante kleuter, je denkt zeker dat je heel wat bent omdat je weet hoe een telefoontje werkt? Knap hoor, moet je nou een sticker op je kop? Sjongejonge wat ben jij triest zeg, ik stel hier gewoon een paar vraagjes om mn telefoon beter te laten functioneren en er zijn gelukkig mensen die daar prima bij helpen, ook op andere fora, dus als jij je daar te goed voor voelt, dan hou je toch gewoon lekker je klep? Ik weet genoeg over telefoons en Windows, maar niet iedere gebruiker van deze telefoons weet hoe je die moet tweaken met Roms en hoe die Roms dan werken. Maar goed, vaak zijn het de mensen die er echt wat van weten die helpen en de wannabe's die beginnen te roepen :LEric_Cantona schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:54:
[...]
Wat moet je in godsnaam met 'n WM-telefoon als je toch alles moet vragen? Je bent nu 'n week in dit topic aan 't posten volgens mij, maar wat voor vragen ik voorbij heb zien komen ..
Moeten we je ook nog gaan uitleggen hoe je moet gaan bellen? Als je voortaan eerst eens 't topic (of de vorige) doorleest en anders even de tijd neemt om te googlen, dan kom je 'n stuk verder.

Ik zeg nergens dat je geen vragen mag stellen, maar de vragen die jij stelt zijn met 90 % zekerheid terug te vinden in één van de TP-topics of makkelijk te googlen. Volgens mij is 't dan ook de bedoeling dat je eerst zoekt en dan pas vraagt. Iets wat jij niet in de goede volgorde of helemaal niet doet blijkbaar.
Maar goed, duik maar weer lekker onder je steen.
In ieder geval is een flink deel wel terug te vinden op XDA developers. Heb daar ook uren rondgekeken om informatie te vinden. Bijvoorbeeld voor je trage GPS fix, via het register kan je Quick GPS op een update tijd van 240 zetten, dus om de 4 uur een update downloaden. Vervolgens update je je Radio Rom naar een versie die met jou telefoon werkt en installeer je de goede rillphone cab.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je kan toch gewoon antwoord geven op een vraag? Ik vind het niet zo'n probleem iemand te helpen hoor, als die iets niet weet, en anders heb je gewoon de vrijheid niks te zeggen. Haha, op dit moment zie ik net een reclame van OHRA over cookies waar ze koekjes op tafel zettenEric_Cantona schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:15:
![]()
Ik zeg nergens dat je geen vragen mag stellen, maar de vragen die jij stelt zijn met 90 % zekerheid terug te vinden in één van de TP-topics of makkelijk te googlen. Volgens mij is 't dan ook de bedoeling dat je eerst zoekt en dan pas vraagt. Iets wat jij niet in de goede volgorde of helemaal niet doet blijkbaar.
Maar goed, duik maar weer lekker onder je steen.
[ Voor 6% gewijzigd door averagegamer op 03-11-2009 19:24 ]
Ik ben al een hele tijd aan het googelen en zoeken en aan het doen met cabs, 7-zip .001-bestanden, maar ik krijg het niet voor elkaar om Google Maps te installeren, dus zo gemakkelijk is dat niet. Iemand die me een link van een bestand kan geven dat ik wel kan gebruiken? Zou super zijn!Tsurany schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:52:
In ieder geval is een flink deel wel terug te vinden op XDA developers. Heb daar ook uren rondgekeken om informatie te vinden. Bijvoorbeeld voor je trage GPS fix, via het register kan je Quick GPS op een update tijd van 240 zetten, dus om de 4 uur een update downloaden. Vervolgens update je je Radio Rom naar een versie die met jou telefoon werkt en installeer je de goede rillphone cab.
Die van Google Maps zelf downloaden en installeren werkt ook niet? Snap niet waarom je die error krijgt aangezien er volgens mij geen toestel check gedaan wordt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Volgens mij moet je de topic iets beter volgen ik gaf je de link paar berichten boven.averagegamer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:25:
[...]
Ik ben al een hele tijd aan het googelen en zoeken en aan het doen met cabs, 7-zip .001-bestanden, maar ik krijg het niet voor elkaar om Google Maps te installeren, dus zo gemakkelijk is dat niet. Iemand die me een link van een bestand kan geven dat ik wel kan gebruiken? Zou super zijn!
ruudjuhnl schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:41:
Als je ff gaat googlen naar "Google maps Cab" heb je met 10min google maps op je TP
EDIT:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503162
Bij alle dingen die ik via de site zelf heb geprobeerd krijg ik dus zoals gezegd de foutmelding dat Maps niet werkt op mijn M850Tsurany schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:50:
Die van Google Maps zelf downloaden en installeren werkt ook niet? Snap niet waarom je die error krijgt aangezien er volgens mij geen toestel check gedaan wordt.
Neej, die heb ik wel gelezen, ik was in eerste instantie verward door de term latitude erachter, alsof het hier niet om Google Maps gaat, maar om een enkele functie ervan. Maar ik snap ook niet wat ik met de bestanden moet doen, setup bestand werkt niet op pc of mobiel, voor de rest 00gmm_bg.006 bestanden etc, heb al geprobeerd deze met Winrar of 7-Zip te openen, maar dat werkt niet of naar mobiel te kopieren, maar dat werkt allemaal niet, dus ik heb geen idee wat ik met die bestanden moet die ik in dat topic van xda heb gedownload.ruudjuhnl schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:24:
[...]
Volgens mij moet je de topic iets beter volgen ik gaf je de link paar berichten boven.![]()
[...]
Geef het nog 1 poging daarna is google je vriend.
Stap 1.
Maak een account aan op XDA
Stap 2.
Klik de link aan van mij post (vergeet niet in te loggen als je dat nog niet bent)
In de eerste post zie je onder aan:
Attached Files
GoogleMaps_Latitude_3.0.1.4.cab (978.7 KB, 1979 views)
Stap 3.
Klik op
GoogleMaps_Latitude_3.0.1.4.cab
Dan download je hem ergens op je PC.
Stap 4.
Kopieer het bestand daarna op je Touch Pro (NIET UITPAKKEN GEWOON HET HELE BESTAND)
Stap 5.
Open het bestand via je file explorer (op je TP) volg dan de instructies!
En dan heb je Google Earth
Tip! op de laatste pagina van dat topic staat de nieuwste versie van google earth waar ook "Layers" in zit.
Stap 1.
Maak een account aan op XDA
Stap 2.
Klik de link aan van mij post (vergeet niet in te loggen als je dat nog niet bent)
In de eerste post zie je onder aan:
Attached Files
GoogleMaps_Latitude_3.0.1.4.cab (978.7 KB, 1979 views)
Stap 3.
Klik op
GoogleMaps_Latitude_3.0.1.4.cab
Dan download je hem ergens op je PC.
Stap 4.
Kopieer het bestand daarna op je Touch Pro (NIET UITPAKKEN GEWOON HET HELE BESTAND)
Stap 5.
Open het bestand via je file explorer (op je TP) volg dan de instructies!
En dan heb je Google Earth
Tip! op de laatste pagina van dat topic staat de nieuwste versie van google earth waar ook "Layers" in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door ruudjuhnl op 04-11-2009 00:18 ]
Ik ga het morgen proberen, alvast super bedankt voor deze heldere uitleg!
waarom niet google maps gewoon bij google weghalen?
http://www.google.nl/intl/nl/mobile/default/maps.html
Ja, dan krijg ik het verwijt dat ik het topic niet doorleesFunFair schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:16:
waarom niet google maps gewoon bij google weghalen?

Weet iemand of die knoppen onder het scherm vervangen kunnen worden (die met dat rondje erin), want bij mij laat al dat plastic los. Of kan je er gewoon een plastic voor bestellen?
Het is zeker mogelijk om dat op te lossen.Dark0z schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:11:
Weet iemand of die knoppen onder het scherm vervangen kunnen worden (die met dat rondje erin), want bij mij laat al dat plastic los. Of kan je er gewoon een plastic voor bestellen?
http://mobile.brando.com/...1&dept_id=039&cat_id=1149
weet alleen niet of je ook alleen het plastic ding kan krijgen wat jij nodig hebt.
Mhh, 75dollar vind ik toch redelijk veelruudjuhnl schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:44:
[...]
Het is zeker mogelijk om dat op te lossen.
http://mobile.brando.com/...1&dept_id=039&cat_id=1149
weet alleen niet of je ook alleen het plastic ding kan krijgen wat jij nodig hebt.
Verwijderd
Heeft iemand toevallig al een goedwerkende VOIP / SIP Client gevonden die goed werkt met dit toestel i.c.m. wm6.5?
averagegamer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:40:
[...]
[gescheld] Ik weet genoeg over telefoons en Windows, maar niet iedere gebruiker van deze telefoons weet hoe je die moet tweaken met Roms en hoe die Roms dan werken. Maar goed, vaak zijn het de mensen die er echt wat van weten die helpen en de wannabe's die beginnen te roepen :L
Tot zover het programma: hoe zaag ik de poten onder mijn stoel vandaanaveragegamer schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:20:
Dat is dus wat ik gister verkeerd deed, ik pakte dat bestand van xda uit op mn pc, dacht het al toen ik het stappenplan las, de rest wist ik allemaal wel. Maar bedankt!
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Skype? heeft volgens mij ook gewoon een wm6.x build.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand toevallig al een goedwerkende VOIP / SIP Client gevonden die goed werkt met dit toestel i.c.m. wm6.5?
Fring? van deze weet ik zeker dat het werkt.
nouja, ik heb het gelezen en zag het niet staan.. die verwijten zijn sowieso achtelijk naar mijn mening, hoeveel moeite is het nou om kort uit te leggen (of een oude post quoten, mocht je weten waar die staat).averagegamer schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:56:
[...]
Ja, dan krijg ik het verwijt dat ik het topic niet doorleesals je nou ff terugleest zie je 5x geschreven staan dat dat niet werkt omdat ik dan een foutmelding krijg dat Google Maps niet werkt op mijn M850.
Er zijn al zoveel reacties, dat het niet overzichtelijk genoeg is om te verwachten dat mensen eerst door 7 topics moeten bladeren.
anyway ff ontopic, ik heb de nieuwe ROM van NRG draaien, met manilla 2.5, maar ik ben niet overtuigt dat manilla 2.5 op de Touch Pro thuis hoort. Het beeld is te klein voor alle informatie die manilla 2.5 wil weergeven. Ik denk dat ik ook weer terug ga naar manilla 2.1, hopelijk blijven daar nog wel updates voor komen.
de officiele skype client werkt (al dan niet alleen via de speaker) en fring is oerlelijk.ruudjuhnl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:36:
[...]
Skype? heeft volgens mij ook gewoon een wm6.x build.
Ik zou voor de skype client met het oortje gaan.
hoi, ik heb gisteren een case van krusell binnen gekregen.
deze heb ik gekocht zodat ik sneller op kan nemen( bij originele case moet je eerst de tel. eruit halen).
echter, elke keer dat ik hem nu open klap (de case)gaat hij automatisch naar tekst verzenden.
erg vervelend, iemand zelfde ervaring?
kan ik die optie uitschakelen?
deze heb ik gekocht zodat ik sneller op kan nemen( bij originele case moet je eerst de tel. eruit halen).
echter, elke keer dat ik hem nu open klap (de case)gaat hij automatisch naar tekst verzenden.
erg vervelend, iemand zelfde ervaring?
kan ik die optie uitschakelen?
wat heeft de case te maken met tekst verzenden? had je het ervoor niet? ik vermoed dat je case ergens druk op zet.
Verwijderd
Skype kan alleen met Skype verbinding en doet helaas geen SIP. Fring heb ik geprobeert maar de geluidkwaliteit is erg slecht, kan dat aan mijn build liggen? Ik heb een d-link 655 router (108 mbit) en zat er echt bovenop tijdens het testen.ruudjuhnl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:36:
[...]
Skype? heeft volgens mij ook gewoon een wm6.x build.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 08:07 ]
Ik zit ook al een tijdje te loeren naar die Akeo Rom. Maar ik lees nog veel problemen op XDA.FunFair schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:54:
[...]
nouja, ik heb het gelezen en zag het niet staan.. die verwijten zijn sowieso achtelijk naar mijn mening, hoeveel moeite is het nou om kort uit te leggen (of een oude post quoten, mocht je weten waar die staat).
Er zijn al zoveel reacties, dat het niet overzichtelijk genoeg is om te verwachten dat mensen eerst door 7 topics moeten bladeren.
anyway ff ontopic, ik heb de nieuwe ROM van NRG draaien, met manilla 2.5, maar ik ben niet overtuigt dat manilla 2.5 op de Touch Pro thuis hoort. Het beeld is te klein voor alle informatie die manilla 2.5 wil weergeven. Ik denk dat ik ook weer terug ga naar manilla 2.1, hopelijk blijven daar nog wel updates voor komen.
Hoe bevalt de Photon ROM? Ik zit nu nog op de stock ROM, en die voldoet op zich prima met wat aanpassingen.
Alleen de SMS/MMS client wordt gruwelijk traag bij veel (lees >1500) berichten.
photon is een stuk stabieler dan akeo. Akeo is grappig omdat er manilla 2.5 in zit maar er zijn idd nogal wat issues mee. Het belangrijkste is nu denk ik dat de performance van manilla 2.5 erg slecht is en dat sms-en vrijwel niet werkt zonder extra cabs te installeren en settings te doen. Er komen volgens de twitter van NRG vandaag wel nieuwe roms met de nieuwe WM build. Ik hoop dat die wat beter zijn.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik draai sinds 4 november (de dag dat ie uitkwam) ook de Akeo ROM.
Overigens wel de "oude" 21864 build, welke stabieler is dan de 23081, welke eigenlijk een beta is.
NRG heeft de 4e ook direct een R2 versie uitgebracht, waar de SMS issues in gefixed moeten zijn, plus wat verbeteringen in de video-rendering, waardoor de animaties ook soepeler moeten lopen.
Vanavond ga ik dus weer upgraden, maar dat komt voornamelijk omdat ik dat leuk vind
.
Overigens wel de "oude" 21864 build, welke stabieler is dan de 23081, welke eigenlijk een beta is.
NRG heeft de 4e ook direct een R2 versie uitgebracht, waar de SMS issues in gefixed moeten zijn, plus wat verbeteringen in de video-rendering, waardoor de animaties ook soepeler moeten lopen.
Vanavond ga ik dus weer upgraden, maar dat komt voornamelijk omdat ik dat leuk vind
Als je bevindingen hier neer zou willen zettenBen.Hahlen schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:19:
Ik draai sinds 4 november (de dag dat ie uitkwam) ook de Akeo ROM.
Vanavond ga ik dus weer upgraden, maar dat komt voornamelijk omdat ik dat leuk vind.
Alvast bedankt.
Of SMS het beter zal doen weet ik niet. de SMS app bij Akeo is sowieso al traag met het inlezen van alle berichten. De microsoft sms app werkt bij mij het fijnste en ik heb de app van manilla ook uitgeschakeld met een cabje. Ik vermoed dat met die hoeveelheid berichten de beste oplossing opschonen isDomino schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:46:
[...]
Ik zit ook al een tijdje te loeren naar die Akeo Rom. Maar ik lees nog veel problemen op XDA.
Hoe bevalt de Photon ROM? Ik zit nu nog op de stock ROM, en die voldoet op zich prima met wat aanpassingen.
Alleen de SMS/MMS client wordt gruwelijk traag bij veel (lees >1500) berichten.
De Akeo ROM bevalt mij totaal niet. De Photon ROM daarentegen is zalig (vooral als je van stock komt). Ik heb gekozen voor de 21864 build van 22 oktober. De nieuwe 23081 bevalt me niet i.v.m. de veranderde layout in windows mobile 6.5. Het neemt teveel ruimte in op de verkeerde plekken en echt gebruiksvriendelijker wordt het er niet op een 'klein' scherm.
Mijn bevindingen met Akeo 4 nov. R2 zijn dat sms werkt, de build een stuk sneller aanvoelt als R1 en dat landscape nog niet werkt. Er zijn drivers toegevoegd. Maar zo soepel als Photon is die nog niet.
Volgens twitter komt er overigens snel een nieuwe build die stukken beter schijnt te zijn dan 23081.
ik draai nu ongeveer sinds 2 maanden de Teal-rom voor mijn touch Pro, deze is gebasserd op WM6.5 en de nieuwere Touchflow 3d 2.1
ik vind het echt een geweldige verbetering ten opzichte van de stock-rom.
de telefoon is een heel stuk sneller geworden, en de batterij gaat van 1.5 dag naar zeker meer dan 3 dagen mee !.
dit is echt een aanrader voor ieder die nog op stockrom draait, en wel eens een kijkje wil nemen in de keuken van wm6.5.
er zitten wat extra software bij, eventueel makkelijk te verwijderen.
er zit bijvoorbeeld de nieuwe opera mobile op, met flash support.
en een Wlan accespoint utility bij, waarbij je met 1 druk op de knop jou telefoon kan ombouwen tot Wireless accespoint met WEP beveiliging om zo laptops of andere apparatuur via Wlan te voorzien van je 3g / HDSPA internet.
echt een aanrader !
ik vind het echt een geweldige verbetering ten opzichte van de stock-rom.
de telefoon is een heel stuk sneller geworden, en de batterij gaat van 1.5 dag naar zeker meer dan 3 dagen mee !.
dit is echt een aanrader voor ieder die nog op stockrom draait, en wel eens een kijkje wil nemen in de keuken van wm6.5.
er zitten wat extra software bij, eventueel makkelijk te verwijderen.
er zit bijvoorbeeld de nieuwe opera mobile op, met flash support.
en een Wlan accespoint utility bij, waarbij je met 1 druk op de knop jou telefoon kan ombouwen tot Wireless accespoint met WEP beveiliging om zo laptops of andere apparatuur via Wlan te voorzien van je 3g / HDSPA internet.
echt een aanrader !
Ik heb met de akeo rom wel wat problemen gehad. Vooral smsen ging niet meer. Nu heb ik dat wel weer aan de gang met een fix uit het topic op xda. Ik draai de 23081 build. Die vind ik dan weer prettiger werken. Die interface neemt btw geen pixel meer in beslag dan de oude layout. De ruimte wordt alleen anders gebruikt. Heb daar een exacte vergelijking van gelezen op xda, weet alleen niet meer welk topic. Maar als je een beetje logisch nadenkt moet het ook wel overeen komen. Anders zullen programma's namelijk nooit goed getoond kunnen worden in de nieuwe interface
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Qua vormgeving zie ik liever NRG roms als de TAEL. De standaard layout van 6.5, met die grote knopen onderin, is gewoon ruk in mijn ogen.
Ik denk dat ik toch maar overga naar de Photon ROM, en eventueel later een keer Akeo uitprobeer.
Ik zou eigenlijk een tweede TP moeten hebben om het allemaal uit te proberen
.
Ik denk dat ik toch maar overga naar de Photon ROM, en eventueel later een keer Akeo uitprobeer.
Ik zou eigenlijk een tweede TP moeten hebben om het allemaal uit te proberen
dan moet je naar een oudere build van TAEL toe.Domino schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:01:
Qua vormgeving zie ik liever NRG roms als de TAEL. De standaard layout van 6.5, met die grote knopen onderin, is gewoon ruk in mijn ogen.
Ik zou eigenlijk een tweede TP moeten hebben om het allemaal uit te proberen.
De 21xxx build heeft nog de oude windows mobile stijl. Vanaf 23xxx is het de nieuwe stijl geworden met grote knoppen. Ik vermoed alleen dat de 21xxx builds er vanzelf uit gaan, als de brouwers hier niet meer verder mee gaan.
Voor de nieuwe mensen die custom ROMs beginnen te gebruiken. Zorg ervoor dat de radioROM die je hebt, matcht met de rilphone.dll (klein bestandje die communiceert met de radioROM) EnergyROM gebruikt bijvoorbeeld standaard de rilphone.dll van een radio die niet op de stock HTC ROM zit.
Verwijderd
Ik heb een tijdje de Energy rom gedraait, maar ben er toch niet echt tevreden mee. Hij heeft soms moeite met een goeie telefoon verbinding in te stellen. Dan wordt ik gebeld, maar zodra ik opneem is er geen verbinding.
Aangezien er zoveel rom's zijn weet ik echt niet welke ik moet kiezen. Ik gebruik m'n Pro eigenlijk alleen voor bellen/smsen, agenda/to do lijstje en internetten/msnen. Welke raden jullie mij aan?
Aangezien er zoveel rom's zijn weet ik echt niet welke ik moet kiezen. Ik gebruik m'n Pro eigenlijk alleen voor bellen/smsen, agenda/to do lijstje en internetten/msnen. Welke raden jullie mij aan?
Je kan Romeos eens proberen. Die is voor de TP net weer terug en dat was altijd een stabiele rom.
De energy Photon release was ook erg snel en stabiel. Als je dan helemaal voor stabiliteit wil gaan moet je de 21xxx serie gebruiken. Wil je de nieuwe WM 651 interface dan moet je naar de 23xxx serie kijken. Enige nadeel van die laatste is dat ie niet altijd 100% stabiel is.
Laat als je TouchFlo 3d wil gebruiken de manilla 2.5 roms nog even links liggen. Het ziet er mooi uit maar het werkt nog niet echt lekker.
De energy Photon release was ook erg snel en stabiel. Als je dan helemaal voor stabiliteit wil gaan moet je de 21xxx serie gebruiken. Wil je de nieuwe WM 651 interface dan moet je naar de 23xxx serie kijken. Enige nadeel van die laatste is dat ie niet altijd 100% stabiel is.
Laat als je TouchFlo 3d wil gebruiken de manilla 2.5 roms nog even links liggen. Het ziet er mooi uit maar het werkt nog niet echt lekker.
Welke Nederlandse up-to-date ROM's zijn er op 't moment nog? Ik zit nog met M-ROM maar die is gestopt en zoek 'n opvolger.
De Energy Photon en TAEL ROM's zijn bij mijn weten WWE?
Ik heb sinds kort een nieuwe TP aangeschaft en kom er dan ook achter hoe veel je er ook mee kan doen
.
Zodoende ben ik er ook achter gekomen dat je WM 6.5(.1) alleen met custom-roms kan draaien.
Hierom heb ik me aardig lopen verdiepen in de custom ROMs en wat er nu de voordelen aan zijn (wat trouwens niet zo heel makkelijk is).
Ik heb verschillende gevonden die wel interressant leken:
TAEL
Energy
RomeOs
Ben ik trouwens nog een belangrijke vergeten?
Weten jullie een beetje wat de verschillen zijn en welke het interressantst is om mee te beginnen?
Ik wil eigenlijk gewoon mijn HTC upgraden naar 6.5 maar dat kan nu eenmaal niet op 1 manier
.
En in hoeverre geeft dit voordeel boven de recent uitgebrachte stock-ROM van HTC?(http://www.htc.com/nl/Sup...spx?p_id=140&act=sd&cat=2)
Wat is trouwens het nut van andere Radio-ROMs draaien als je standaard al goed bereik en dataverkeer hebt?
Deze dingen waren mij namelijk nog niet helemaal duidelijk,
Alvast bedankt,
Zodoende ben ik er ook achter gekomen dat je WM 6.5(.1) alleen met custom-roms kan draaien.
Hierom heb ik me aardig lopen verdiepen in de custom ROMs en wat er nu de voordelen aan zijn (wat trouwens niet zo heel makkelijk is).
Ik heb verschillende gevonden die wel interressant leken:
TAEL
Energy
RomeOs
Ben ik trouwens nog een belangrijke vergeten?
Weten jullie een beetje wat de verschillen zijn en welke het interressantst is om mee te beginnen?
Ik wil eigenlijk gewoon mijn HTC upgraden naar 6.5 maar dat kan nu eenmaal niet op 1 manier
En in hoeverre geeft dit voordeel boven de recent uitgebrachte stock-ROM van HTC?(http://www.htc.com/nl/Sup...spx?p_id=140&act=sd&cat=2)
Wat is trouwens het nut van andere Radio-ROMs draaien als je standaard al goed bereik en dataverkeer hebt?
Deze dingen waren mij namelijk nog niet helemaal duidelijk,
Alvast bedankt,
De drie roms die je noemt zijn allemaal ok. In mijn beleving is de energy het snelst en stabielst. Zeker als je de 21xxx versie van de 'photon' draait. De versies met manilla 2.5 zijn een stuk langzamer. Dit komt omdat deze interface eigenlijk op een toestel met een snellere processor en een groter thuis hoort.
Als je de interface met de start en 'x' knoppen onderaan wilt proberen (de 6.5.1 interface) zit je vast aan een rom versie die begint met 23xxx. De 23081 die je nu veel tegen komt is op zich ok maar nog niet 100% stabiel. Er zijn al wat hogere versies gesignaleerd.
Ik draai zelf nu de 23504 versie helemaal kaal. Tot nu toe is ie bloed snel en stabiel maar deze heeft niet de optimalisaties in interface en design van de custom roms. Succes en deel vooral je bevindingen met ons!
Als je de interface met de start en 'x' knoppen onderaan wilt proberen (de 6.5.1 interface) zit je vast aan een rom versie die begint met 23xxx. De 23081 die je nu veel tegen komt is op zich ok maar nog niet 100% stabiel. Er zijn al wat hogere versies gesignaleerd.
Ik draai zelf nu de 23504 versie helemaal kaal. Tot nu toe is ie bloed snel en stabiel maar deze heeft niet de optimalisaties in interface en design van de custom roms. Succes en deel vooral je bevindingen met ons!
Eigenlijk géénEric_Cantona schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:05:
Welke Nederlandse up-to-date ROM's zijn er op 't moment nog? Ik zit nog met M-ROM maar die is gestopt en zoek 'n opvolger.
Zelf draai ik ook nog de M-ROM, opzich draait die wel lekker.
Ik hoop dat Monx snel met een Nederlandse ROM komt, en anders ga ik denk ik toch de volgende versie van de Energy Akeo proberen, toch wel een mooie interface
Ik zie dat NRG nieuwe ROMs heeft gepost.
Maar volgens zijn twitter zijn deze zijn allemaal voorzien van Manilla 2.5.
Ik dacht dat Manilla 2.5 nog geen landscape support had?
Maar volgens zijn twitter zijn deze zijn allemaal voorzien van Manilla 2.5.
Ik dacht dat Manilla 2.5 nog geen landscape support had?
Of moet ik voor landscape nog een oude ROM hebben (welke nu niet meer op hotfile staat)?# ALL VGA ROMs updated with two builds of Manila 2.5.(23504 & 21864).
Je moet ff in de Photon thread op xda kijken. Die zijn met Manilla 2.1.
Die ben ik dus aan het zoeken. Maar de download site van NRG zelf heeft alleen nog ROMs met manilla 2.5.
Of lees ik de twitter quote nu gewoon verkeerd?
[ Voor 19% gewijzigd door Domino op 10-11-2009 15:52 ]
Je zit bij de Akeo download site te kijken. Je moet de Photon thread hebben op xda daar staat ook de link naar de Photon download site.Domino schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:51:
Die ben ik dus aan het zoeken. Maar de download site van NRG zelf heeft alleen nog ROMs met manilla 2.5.
Ik heb deze draad te pakken:
|RAPH|ROM|6.5|WWE| ★ EnergyROM 'Photon' (23504/21864) ★ |Nov 8|Manila 2.1 / Titanium
Kijk eens in de openingpost naar zijn twitter melding.
Snap ik het dan echt niet? De ROM op hotfile is EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Titanium.rar
Precies die staat vermeld in de twit als zijne met manilla 2.5
|RAPH|ROM|6.5|WWE| ★ EnergyROM 'Photon' (23504/21864) ★ |Nov 8|Manila 2.1 / Titanium
Kijk eens in de openingpost naar zijn twitter melding.
Snap ik het dan echt niet? De ROM op hotfile is EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Titanium.rar
Precies die staat vermeld in de twit als zijne met manilla 2.5
Nee je snapt het inderdaad niet 
EnergyROM_23504_RAPHAEL_09.Nov.2009_Standard.rar 127.3Mb
EnergyROM_23504_RAPHAEL_09.Nov.2009_Titanium.rar 116.9Mb
EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Standard.rar 125.6Mb
EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Titanium.rar 115.2Mb
Deze 4 staan onder op de download site uit de Photon thread.
EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_StandardM2.5.rar 143.1Mb
EnergyROM_23504_RAPHAEL_09.Nov.2009_StandardM2.5.rar 144.8Mb
Deze 2 op de download site uit de Akeo thread. Dit zijn de roms met Manilla 2.5.
Gewoon niet op de twitter letten. Heb vandaag EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Standard.rar 125.6Mb geflasht en is gewoon met manilla 2.1.
Deze 2 op de download site uit de Akeo thread. Dit zijn de roms met Manilla 2.5.
Gewoon niet op de twitter letten. Heb vandaag EnergyROM_21864_RAPHAEL_09.Nov.2009_Standard.rar 125.6Mb geflasht en is gewoon met manilla 2.1.
Verwijderd
ik heb ook de 9nov standard energyrom. manilla 2.1.
Hoe kan je zien of er meer programma's draaien. Bij een vorige versie had ie showcase door rechtsboven een beetje te wrijven. Nu kan ik dat niet meer vinden. En taskmanger vind ik onhandig.
edit, heb het al gevonden, quickmenu door linksboven-hoekje te klikken, werkt ook lekker!
Hoe kan je zien of er meer programma's draaien. Bij een vorige versie had ie showcase door rechtsboven een beetje te wrijven. Nu kan ik dat niet meer vinden. En taskmanger vind ik onhandig.
edit, heb het al gevonden, quickmenu door linksboven-hoekje te klikken, werkt ook lekker!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 21:12 ]
Ha super. Dan ga ik van de week eens rustig flashen als ik tijd heb. Ik blijf wel bij de oude 21864 build.Twistedmark schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:33:
Nee je snapt het inderdaad niet
Ik dank U hartelijk
[edit]
Ik heb inmiddels de ROM geflashed, kon niet wachten
Is wel even wennen, hij is niet schokkend sneller. Ook het geheugen verbruik is vrij hoog: rond de 50%, met de stock rom net in de 30%.
Maar even mee spelen, kijken of ik kan wennen.
Heeft er iemand nog de oude HTC Startup wav? Die heeft NRG eruit gesloopt, en die gebruikte ik al notificatie
[ Voor 16% gewijzigd door Domino op 11-11-2009 10:34 ]
Bedankt voor deze info!:)rajackar schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:41:
De drie roms die je noemt zijn allemaal ok. In mijn beleving is de energy het snelst en stabielst. Zeker als je de 21xxx versie van de 'photon' draait. De versies met manilla 2.5 zijn een stuk langzamer. Dit komt omdat deze interface eigenlijk op een toestel met een snellere processor en een groter thuis hoort.
Ik blijf alleen nog met 2 dingen zitten die ik nog niet echt snap:
Wat hetbben de custom-ROMs nu precies beter boven de laatste Stock rom?(http://www.htc.com/nl/Sup...=140&act=sd&cat=2)
En wat is trouwens het nut van andere Radio-ROMs draaien als je standaard al goed bereik en dataverkeer hebt?
Custum ROMs hebben een hoop optimalisaties erin verwerkt, welke je op zich ook zelf kan doen op een stock ROM. Zoek maar eens naar Diamond Tweak.
Verder hoef je als je bereik prima is geen andere Radio ROM te flashen. Maar zorg wel dat de rilphone.dll matcht met je Radio ROM. Is ook een draad over op XDA, kun je cabs uithalen om de juiste dll bij de juiste ROM te installeren.
Ik kan me nog niet vinden in de Photon ROM. Denk dat ik de nieuwe Monx maar eens probeer, en ander terug ga naar de stock ROM.
Verder hoef je als je bereik prima is geen andere Radio ROM te flashen. Maar zorg wel dat de rilphone.dll matcht met je Radio ROM. Is ook een draad over op XDA, kun je cabs uithalen om de juiste dll bij de juiste ROM te installeren.
Ik kan me nog niet vinden in de Photon ROM. Denk dat ik de nieuwe Monx maar eens probeer, en ander terug ga naar de stock ROM.
Inmiddels de Energy Photon ROM geflashed en meteen de nieuwe SPB Mobile Shell erop geknald. Ziet er allemaal goed uit en 't loopt soepel.
Alleen toch jammer dat 't vooral Engels is, ik heb eigenlijk toch liever Nederlands. Maar ja, voor nu voldoet 't prima
Ik krijg m'n woonplaats alleen niet in 't weergedeelte gevonden en SPB-weather (2.1) integreert niet goed in de nieuwe MS. Dus de dichtstbijzijnde plaats maar gepakt, dit werkte in de vorige versie wel.
Alleen toch jammer dat 't vooral Engels is, ik heb eigenlijk toch liever Nederlands. Maar ja, voor nu voldoet 't prima
Ik krijg m'n woonplaats alleen niet in 't weergedeelte gevonden en SPB-weather (2.1) integreert niet goed in de nieuwe MS. Dus de dichtstbijzijnde plaats maar gepakt, dit werkte in de vorige versie wel.
Verwijderd
De mijne is weer terug
Systemboard vervangen... en dat met een custom rom... weer even snel flashen
Heeft HTC onderhand al driver support toegevoegd aan de STOCK roms dan? dat maakt de NRG roms namelijk zo snel. Het zijn niet alleen de 'tweaks', maar er zijn ook drivers toegevoegd om de 3d chip te activeren in het toestel.Domino schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:21:
Custum ROMs hebben een hoop optimalisaties erin verwerkt, welke je op zich ook zelf kan doen op een stock ROM. Zoek maar eens naar Diamond Tweak.
Verwijderd
Best raar dat ik de ROM 1.90 Unsigned er niet meer op krijg.
De 0.8Olinxed (ofzo) zie een verkeerd device en de 1.90 gaat met het flashen goed maar laat zich niet zien bij het booten en de updater zegt nog steeds dta 5.X erop staat.
Weet niet meer hoe ik dat voorheen gefixt had
Mhh.... hardreset met volume down werkt altijd
De 0.8Olinxed (ofzo) zie een verkeerd device en de 1.90 gaat met het flashen goed maar laat zich niet zien bij het booten en de updater zegt nog steeds dta 5.X erop staat.
Weet niet meer hoe ik dat voorheen gefixt had
Mhh.... hardreset met volume down werkt altijd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 01:19 ]
Merk er weinig van. De stock ROM met de TF3D tweaks was net zo snel als NRG's 21xxx build.FunFair schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:05:
[...]
Heeft HTC onderhand al driver support toegevoegd aan de STOCK roms dan? dat maakt de NRG roms namelijk zo snel. Het zijn niet alleen de 'tweaks', maar er zijn ook drivers toegevoegd om de 3d chip te activeren in het toestel.
Nadeel van de meeste custom ROMs is het hoge geheugen verbruik. De Photon ROM staat hier op 60%, zonder open apps.
Verwijderd
Ik moet eens kijken hoe touch flow bij de nieuwe EnergyRom uit ga zetten.
Hij loopt verder wel weer prima !
Gewoon uit vinken bij Today.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:56:
Ik moet eens kijken hoe touch flow bij de nieuwe EnergyRom uit ga zetten.
Start > Settings > Today.
Tabblad Items > TouchFLO 3D.
Als het goed is start dan Titanium i.p.v. TouchFLO als je de TP opnieuw start.
[edit]
En natuurlijk even Windows Default aan vinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Domino op 13-11-2009 14:06 ]
Nou, ik heb meerdere custom roms gehad, en geen enkele zat boven de 40%, ja miss na een week vollebak gebruiken maar 60% heb ik nog nooit gehaaldDomino schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:51:
[...]
Merk er weinig van. De stock ROM met de TF3D tweaks was net zo snel als NRG's 21xxx build.
Nadeel van de meeste custom ROMs is het hoge geheugen verbruik. De Photon ROM staat hier op 60%, zonder open apps.
Verwijderd
Ik heb geen today meer bij Photon !Domino schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:58:
[...]
Gewoon uit vinken bij Today.
Start > Settings > Today.
Tabblad Items > TouchFLO 3D.
Als het goed is start dan Titanium i.p.v. TouchFLO als je de TP opnieuw start.
[edit]
En natuurlijk even Windows Default aan vinken.
Niet Start en dan Today? dan kom je in het Today scherm.
Echt Start > Settings > Today.
Ik heb nog even gekeken op mijn TP maar het is geen echte shortcut. Kan hem hier dus niet posten voor je.
Echt Start > Settings > Today.
Ik heb nog even gekeken op mijn TP maar het is geen echte shortcut. Kan hem hier dus niet posten voor je.
hm raar,Domino schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:03:
Ik heb net de TP een reset gegeven:
[afbeelding]
Ik heb wel nooit die nrg rom gehad, allen romeos en meerdere energy roms, en die waren allemaal een stuk lager dan 52% echt al heel hoog
Is er een applicatie welke een snapshot maakt van de TP?
Als ik dan dezelfde ROM opnieuw flash dat ik een backup terug kan zetten.
Dat gelijk al mijn sms/mail, geinstalleerde CABs en dat soort klets terug zijn.
Kan bijvoorbeeld Sprite Backup dit?
[edit]
Nevermind, sprite doet dit inderdaad. Kan ik lekker andere ROMs proberen en altijd weer terug keren naar Photon 21864.
Als ik dan dezelfde ROM opnieuw flash dat ik een backup terug kan zetten.
Dat gelijk al mijn sms/mail, geinstalleerde CABs en dat soort klets terug zijn.
Kan bijvoorbeeld Sprite Backup dit?
[edit]
Nevermind, sprite doet dit inderdaad. Kan ik lekker andere ROMs proberen en altijd weer terug keren naar Photon 21864.
[ Voor 38% gewijzigd door Domino op 15-11-2009 11:13 ]
ik ervaar ook wel een hoog geheugen gebruik, na een verse start heb ik zo'n 51-52% Van de week had ik zelfs 70%, ook al draaide er geen programma's op de achtergrond.Denthis schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:47:
[...]
hm raar,
Ik heb wel nooit die nrg rom gehad, allen romeos en meerdere energy roms, en die waren allemaal een stuk lager dan 52% echt al heel hoog
Overigens is dit met de NRG Photon van 22 okt.
[ Voor 5% gewijzigd door FunFair op 15-11-2009 12:54 ]
hmm..zit ook net mijn geheugen gebruik te bekijken 64% zonder dat er een programma op de achtergrond draait
nrg rom btw..
nrg rom btw..
Hier ook NRG-rom de laatste Photon versie. Geheugengebruik staat nu op 52% en dat na 3 dagen zonder reset en af en toe sms-en, internet, games en navigeren (tussentijds wel opgeladen: 69% accu).
Ik draai geen TF3D, wel SPB Mobile Shell.
Dus ik vind 't erg meevallen.
Ik draai geen TF3D, wel SPB Mobile Shell.
Dus ik vind 't erg meevallen.
Ik merk verder geen negatieve effecten van het hoge(re) geheugen gebruik. Ik blijf voorlopig even bij NRG.
ik heb sinds gisteren ook de Energy Photon ROM geflashed. Wat mij opvalt is dat ik nu de startmenu knop ed beneden heb zitten. Op zich best prettig, maar wanneer ik spb mobile suite draai valt er een stuk onder weg.
Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een instelling, maar ik kan het nergens vinden
Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een instelling, maar ik kan het nergens vinden
Dan heb je de 23xxx build geflashed, dat is Windows Mobile 6.5.1 als ik me niet vergis. Je kunt beter de 21xxx build pakken, die zijn vooralsnog stabieler voor zover ik weet.darklord007 schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:06:
ik heb sinds gisteren ook de Energy Photon ROM geflashed. Wat mij opvalt is dat ik nu de startmenu knop ed beneden heb zitten. Op zich best prettig, maar wanneer ik spb mobile suite draai valt er een stuk onder weg.
ga ik meteen eens even kijken, bedanktEntity schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:12:
[...]
Dan heb je de 23xxx build geflashed, dat is Windows Mobile 6.5.1 als ik me niet vergis. Je kunt beter de 21xxx build pakken, die zijn vooralsnog stabieler voor zover ik weet.
Heeft iemand btw FPSce aan de praat gekregen op de touch pro?
Het lukt mij namelijk nog niet ook echt iets te starten. Lijkt me namelijk geweldig om ps1 games op de tp te spelen
Het lukt mij namelijk nog niet ook echt iets te starten. Lijkt me namelijk geweldig om ps1 games op de tp te spelen
ik snap niet dat mensen die nieuwe interface met de knoppen aan de onderkant fijn kunnen vinden... ik vind het echt oerlelijk, de TP heeft al niet zo'n mega groot scherm en dan ben je daar nog eens een deel van kwijt. Als het nou mooi geintergreerd is in TF3D, bijvoorbeeld in de slider, dan is het nog te doen. Doe mij maar de 6.5 build ipv de 6.5.1
Ik vind de oude builds ook praktischer (en mooier), helaas worden ze steeds zeldzamer.
Of je moet genoegen nemen met een ROM die al tig maanden niet meer is bijgewerkt.
Heb overigens nog wel een redelijke goede ROM gevonden, weliswaar 6.1, maar wel 'gekookt' door een nederlander.
De Special Pro Classic door Noonski.
Of je moet genoegen nemen met een ROM die al tig maanden niet meer is bijgewerkt.
Heb overigens nog wel een redelijke goede ROM gevonden, weliswaar 6.1, maar wel 'gekookt' door een nederlander.
De Special Pro Classic door Noonski.
Ik ben zelf een groot liefhebben van de nieuwe stijl. Maar oa van de energy roms worden ook nog 6.5 versies uitgebracht met dezelfde regelmaat als de 6.5.1 versies.
ik gebruik de laatste tijd vrij veel de functie om via mijn TP te internetten op m`n laptop, dit werk best goed via de usb.
m`n telefoon gaat alleen steeds uit waardoor ik m`n verbinding kwijt raak. is hier een oplossing voor?
ik zou natuurlijk de tijd dat de telefoon aan blijft op accu-spanning kunnen veranderen maar dat wil ik eigenlijk niet. eigenlijk werkt ie ook niet op accu want de accu laad op.
soms blijft m'n verbinding wel staan als de telefoon uit gaat maar dit is maar soms.
wie heeft er een oplossing? of is er een progje dat dit verhelpt?
m`n telefoon gaat alleen steeds uit waardoor ik m`n verbinding kwijt raak. is hier een oplossing voor?
ik zou natuurlijk de tijd dat de telefoon aan blijft op accu-spanning kunnen veranderen maar dat wil ik eigenlijk niet. eigenlijk werkt ie ook niet op accu want de accu laad op.
soms blijft m'n verbinding wel staan als de telefoon uit gaat maar dit is maar soms.
wie heeft er een oplossing? of is er een progje dat dit verhelpt?
Ik denk dat de enige oplossing gewoon is om de standby-timeout moet veranderen, anders zou ik het ook niet weten
.
Is het trouwens mogelijk om de internals van een T-Mobile Vario IV in een Touch Pro housing te bouwen?
En weer een rombakker die NLD roms maakt, wel 6.1 maar dat maakt mij vrij weinig uit.
Snel weinig geheugen gebruik, en alles is aardig goed getweaked. Hopelijk blijft deze een tijdje hangen.
Snel weinig geheugen gebruik, en alles is aardig goed getweaked. Hopelijk blijft deze een tijdje hangen.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik heb sinds de laatste ROM update (6.1 Pro - CE besturingsysteem 5.2.20764 (Build 20764.1.4.3)) dat ik met de ophangen toets ingedrukt houden niet meer de telefoon kan vergrendelen.
Ik heb al even gezocht in het menu, waar ik 'Knoppen' heb gevonden. Je kan hier een knop kiezen, en dan iets toewijzen. Het lijkt me dat het hier ingesteld moet staan, maar kan iemand dit voor mij controleren (waar het dus nog wel werkt)??
Ik heb ook geprobeerd om hier iets toe te voegen, maar dat is me ook nog niet echt duidelijk. Zoeken op internet werkt ook niet echt, daar krijg ik erg veel andere resultaten.
Ik heb al even gezocht in het menu, waar ik 'Knoppen' heb gevonden. Je kan hier een knop kiezen, en dan iets toewijzen. Het lijkt me dat het hier ingesteld moet staan, maar kan iemand dit voor mij controleren (waar het dus nog wel werkt)??
Ik heb ook geprobeerd om hier iets toe te voegen, maar dat is me ook nog niet echt duidelijk. Zoeken op internet werkt ook niet echt, daar krijg ik erg veel andere resultaten.
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Zit die instelling niet ergens in 't startmenu bij instellingen - systeem? Zoek op long press end key, daar kan je dat instellen.
Eric_Cantona, je hebt inderdaad gelijk (hoe makkelijk, zat bij instellingen zelf te zoeken). Ik heb dit nagekeken, maar hier staat de instelling goed. Ook als ik het menu laat zien en dan kies voor "Toestel blokkeren", dan zie ik het scherm even uit gaan, weer aangaan en dan staat er geen blokkering actief. Iemand anders hier ook problemen mee?
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Ik heb 'n registeraanpassing gedaan, waardoor de standaard lock aangaat zodra 't scherm uit is geweest. Staat ergens 'n paar pagina's terug in dit topic.
Misschien is dat 'n idee?
Misschien is dat 'n idee?
Hmm.. Ja!!Gamerkoe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:00:
Eric_Cantona, je hebt inderdaad gelijk (hoe makkelijk, zat bij instellingen zelf te zoeken). Ik heb dit nagekeken, maar hier staat de instelling goed. Ook als ik het menu laat zien en dan kies voor "Toestel blokkeren", dan zie ik het scherm even uit gaan, weer aangaan en dan staat er geen blokkering actief. Iemand anders hier ook problemen mee?
Die "bug" heeft mij een tijd geleden ook heel lang bezig gehouden, maar wat je moet doen is de beveiligingscode eraf halen en daar een alternatief voor zoeken. Zelf gebruikte ik Throttlelock naar volle tevredenheid
Weet er iemand hoe je een rilphone.dll handmatig installeert? Ik heb het met een .cab geprobeerd maar mn accu is al leeg na 12 uur. Dus waarschijnlijk ligt dat aan die rilphone ligt
.
Ik gebruik trouwens Hi, zijn er ook ervaringen welke RadioROM het beste werkt hier in nederland met deze provider?
Ik gebruik trouwens Hi, zijn er ook ervaringen welke RadioROM het beste werkt hier in nederland met deze provider?
[ Voor 24% gewijzigd door philotra op 19-11-2009 12:26 ]
Ook Hi/KPN hier.philotra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:09:
Weet er iemand hoe je een rilphone.dll handmatig installeert? Ik heb het met een .cab geprobeerd maar mn accu is al leeg na 12 uur. Dus waarschijnlijk ligt dat aan die rilphone ligt.
Ik gebruik nog de oude stock radio. 1.11.25.01.
De cab van XDA werkt goed hier, haal met Photon een krappe drie dagen.
Ik wil em wel effe voor je online gooien als je hem nodig hebt. [link]
Welke ROM gebruik je en/of gebruik je MicrosoftMyPhone?
[ Voor 9% gewijzigd door Domino op 19-11-2009 13:03 ]
Bedankt!
, Ik gebruik nu de Photon 21864 ★ |Nov 8|Manila 2.1 build, dus eigenlijk de meest lichte, het irritante is dat ik de standaard radiorom (1.11.25.01) gebruikte met de .cab die je al noemde, maar dat ik er maar, met weinig gebruik, 16 uur op mn accu deed
. Nu is het wel zo dat ik hem nog niet zo lang heb en niet zo lang gebruik, maar 16 uur met een acu doen is echt te weinig denk ik:(.
Ik heb dezelfde rom en radio, en zoals gezegd krap drie dagen. Met bovengemiddeld gebruik dat wel.
Ik hang de TP altijd op het werk aan de usb poort, tegen 8 uur is ie dan vol, 's-morgens staat ie dan nog op 60~65%, afhankelijk van het gebruik die dag.
Ik hang de TP altijd op het werk aan de usb poort, tegen 8 uur is ie dan vol, 's-morgens staat ie dan nog op 60~65%, afhankelijk van het gebruik die dag.
Verwijderd
Ik ben er achter dat mijn Konig auto/thuis lader voor laptops met USB uitgang de lading niet omhoog maar naar beneden brengt.
Een lader die de accu doet leeglopen
Een lader die de accu doet leeglopen

Geeft ie toch aan?
SMS Tab > Inbox > Bovenin Inbox aanklikken > Sent items.
Staat onder in SMS / MMS xxx items.
SMS Tab > Inbox > Bovenin Inbox aanklikken > Sent items.
Staat onder in SMS / MMS xxx items.
Het ligt maar net aan je gebruik, hoe vaak activesync aan de gang gaat en of je 3G of GPRS gebruikt.philotra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:12:
Bedankt!, Ik gebruik nu de Photon 21864 ★ |Nov 8|Manila 2.1 build, dus eigenlijk de meest lichte, het irritante is dat ik de standaard radiorom (1.11.25.01) gebruikte met de .cab die je al noemde, maar dat ik er maar, met weinig gebruik, 16 uur op mn accu deed
. Nu is het wel zo dat ik hem nog niet zo lang heb en niet zo lang gebruik, maar 16 uur met een acu doen is echt te weinig denk ik:(.
Ik moet om ongeveer anderhalve dag opladen, maar vaak ligt hij tussendoor al aan een lader, in de auto met tomtom bijvoorbeeld. Je moet je gewoon niet zo druk maken om de batterij
Wat je nog wel kan proberen, is om de Radio te gebruiken die NRG aanraadt bij zijn rom.
Ik heb gisteren de stock-rom terug geflashed en de rilphone.dll ervan afgehaald. Daarna heb ik de photon geflashed en eem .cab van de verkregen rilphone.dll gemaakt. Die dus geinstalleerd en heb nu zeker weten een corresponderende rilphone bij mijn Radio-ROM
. Qua verbruik is het een stuk beter, hij loopt nu niet meer als een tierelier leeg.
Ik heb wat ook onderzoek gedaan: De rilphone die bij de Stock-ROM van HTC zit is versie 5.5.0.0, de versie die XDA anbiedt voor die radio (1.11.25.01 trouwens) is 5.7.0.0. Een grote kans dus dat die rilphone.dll dus niet goed werkt. Als je de 5.5.0.0 wilt hebben stuur me dan een PMetje oid dan upload ik hem even, ik merk iig veel verschil
.
Ik heb wat ook onderzoek gedaan: De rilphone die bij de Stock-ROM van HTC zit is versie 5.5.0.0, de versie die XDA anbiedt voor die radio (1.11.25.01 trouwens) is 5.7.0.0. Een grote kans dus dat die rilphone.dll dus niet goed werkt. Als je de 5.5.0.0 wilt hebben stuur me dan een PMetje oid dan upload ik hem even, ik merk iig veel verschil
Verwijderd
Weet iemand of er een tool is als nokia heeft om je contacten op je PC te managen, je SMS-en, etc ?
Dit is echt een gemis.
Dit is echt een gemis.
Contacten en agenda kun je managen met Outlook. Sms weet ik geen tool voor.
Verwijderd
Outlook is niet alles, een native iets wat onder meerdere OS-en makkelijk te managen valt is natuurlijk een pré!Twistedmark schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:10:
Contacten en agenda kun je managen met Outlook. Sms weet ik geen tool voor.
Je kan de microsoft tool gebruiken, staat wel alle info op de servers van microsoft.
Is webbased
Is webbased
[ Voor 7% gewijzigd door Domino op 22-11-2009 18:08 ]
kijk eens naar jeyo mobile compagnion...is niet gratis, maar als je een beetje creatief zoekt vindt je het wel..
Gebruik hem zelf ook, ook om te backuppen..
greetz
Gebruik hem zelf ook, ook om te backuppen..
greetz
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:01:
Weet iemand of er een tool is als nokia heeft om je contacten op je PC te managen, je SMS-en, etc ?
Dit is echt een gemis.
Verwijderd
hallo ik heb laats een htc touch pro van een maat gehad ,heel erg tof ding maar 1 ding is zwaar iritant de backlight van de screen blijft met vegrendelen aan staan dus batterij is ook met een etmaal leeg
aangezien ik 1 noob ben op het gebied van htc ben ik een beetje vast gelopen.
heb al veel opgezocht op deze site erover maar niet echt wat hulpvols tegen gekomen
dus iemand ervaring dermee?
aangezien ik 1 noob ben op het gebied van htc ben ik een beetje vast gelopen.
heb al veel opgezocht op deze site erover maar niet echt wat hulpvols tegen gekomen
dus iemand ervaring dermee?
Op de power-knop drukken na het vergrendelen ?
Verwijderd
dan spring het licht eventjes weer uit en dan..locked en wel weer aanDennahz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:47:
Op de power-knop drukken na het vergrendelen ?