Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

klik maar eens op de download link ;)
Hij heeft alleen de topic start nog niet aangepast. Op twitter heeft hij al wel meer info gezet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ik heb die nieuwe rom inmiddels dr op, maar bij mij werkt de opera link niet bij het internet tabje, tevens mis ik google maps ... :?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIjn accu is dood :(

Dinsdag ineens van 20% naar 1% toen ik hem van een lader af haalde.

Eerst wilde hij nog opstarten met de melding dat de accu te laag was en rebootte hij direct, nu kan hij alleen nog het touch pro schermpje laten zien en dan is het al gedaan en start hij opnieuw op... dat hele opstarten duurt trouwens nu wel even voordat het begint aangezien die accu echt dood is.

Accu dus op na een jaar, wel intensief gebruik en laden ontladen en bijladen.

Nu denk ik erover om een extended te nemen... niet ideaal maar wel beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koop ze anders beide. Koop de goedkoopste in Nederland zodat je m snel hebt en bestel de andere via internet in Hong Kong ofzo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:38:
Koop ze anders beide. Koop de goedkoopste in Nederland zodat je m snel hebt en bestel de andere via internet in Hong Kong ofzo.
Ja dat is optie, alleen wil ik hem ophalen en niet online bestellen aangezien ik meer weg ben dan thuis als de post langs komt... helaas geen winkel die ze heeft liggen... iemand een adres in Utrecht anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Ja dat is optie, alleen wil ik hem ophalen en niet online bestellen aangezien ik meer weg ben dan thuis als de post langs komt... helaas geen winkel die ze heeft liggen... iemand een adres in Utrecht anders ?
Ik heb hier nog 'n 3.7V 2100mAh lithium accu liggen voor de TP, voor € 12,50 stuur ik 'm naar je op. Dan heb je 'm binnen 2 dagen binnen en krijg je 'm via de post en hoef je niet thuis te zijn. 1 keer gebruikt en met extra cover.

Je kunt me mailen op cantona [punt] fok [at] gmail [punt] com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En anders denk ik dat elke webwinkel wel via brievenpost zal sturen als het past en je ze er om vraagt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
GJ007 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:33:
ik heb die nieuwe rom inmiddels dr op, maar bij mij werkt de opera link niet bij het internet tabje, tevens mis ik google maps ... :?
welke nieuwe rom? welke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapioIV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
He mensen, ik krijg vandaag via via de HTC Touch Pro 1, kun je hier ook al goed Windows 6.5 opzetten? En vervallen dan die leuke tools die er nu bij 6.1 bij zitten, of juist niet? Zijn er verder nog goede en leuke apps te downloaden met deze TP1..? Of moet je daar eigenlijk alweer de TP2 voor hebben?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Damn zeg. Heb je zelf ook maar één keer google gebruikt? Hulp vragen is ok maar we verwachten dat je zelf wel een klein beetje je best doet. Je hoeft alleen maar een stuk van dit topic te lezen en je leest het antwoord op de meeste vragen al. |:(

Maar google eens op "xda developers" icm "raphael" (de codenaam voor de tp1) en je zult genoeg vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door rajackar op 23-10-2009 14:02 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapioIV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
rajackar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:01:
Damn zeg. Heb je zelf ook maar één keer google gebruikt? Hulp vragen is ok maar we verwachten dat je zelf wel een klein beetje je best doet. Je hoeft alleen maar een stuk van dit topic te lezen en je leest het antwoord op de meeste vragen al. |:(

Maar google eens op "xda developers" icm "raphael" (de codenaam voor de tp1) en je zult genoeg vinden.
Thanx, ben aardig nieuw hiermee, google heb ik al gebruikt, maak ik kom termen tegen waar ik niks van af weet.. Vandaar de vraag. Maar nu is mn vraag nog niet beantwoord heh, ik vroeg me dus af of die tools en apps die nu standaard op het toetstel zitten in windows 6.1 komen te vervallen als je er 6.5 opzet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
jaapioIV schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Thanx, ben aardig nieuw hiermee, google heb ik al gebruikt, maak ik kom termen tegen waar ik niks van af weet.. Vandaar de vraag. Maar nu is mn vraag nog niet beantwoord heh, ik vroeg me dus af of die tools en apps die nu standaard op het toetstel zitten in windows 6.1 komen te vervallen als je er 6.5 opzet..?
Hangt af van welke rom je kiest... en welke apps en tools je bedoelt. Maar ik zou je aanraden je eerst maar eens te verdiepen in die "termen waar je niets van af weet" voor je zoiets ingrijpends doet als een nieuwe rom plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Ik heb nu de T-Mobile versie van de HTC Touch Pro en ik ben er niet blij mij. de voorloper ervan in de T-Mobile serie was eigenlijk beter. Hij is traag, doet steeds net niet wat je wil en navigatie met vinger is lastig, kortom, hij werkt gewoon niet lekker.

Nu zit ik te twijfelen om hem in te ruilen voor een andere smartphone/pda. Belangrijk is dat hij een goede camera heeft, een goede GPS heeft, aan de ene kant het liefst windows wat betreft het functioneren van bepaalde programma's, maar aan de andere kant liefst een telefoon die vooral snel is, ook op internet en mail, handig in het gebruik, goed met vinger te besturen valt op touchscreen, een telefoon die lekker en handig werkt, met veel functionaliteit en handige programma's, snelle en goede browser die goed werkt op een mobieltje, volledig toetsenbord, ik zat zelf te denken aan de Xperia X2 of N900, maar ik hoor graag jullie meningen daarover en advies en sta ook voor andere modellen open. Ik hoor graag van jullie! Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Op zich kom je met een andere rom op de TP 1 een heel eind ;)
Helaas is GPS niet helemaal 100% te krijgen. Wellicht dat een ander toestel dan een betere keus is. En daar kun je vaak ook andere roms op zetten als het windows mobile is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg Windows Mobile 6.5.1 Rom erop (Energy, TAEL,...), zorg voor de nieuwste graphics driver en een nieuwe radio erop met de juiste rillphone en dan heb je gewoon een prima toestel. Wil je een ander toestel dan moet je echt naar Android of iPhone, de rest van de Windows Mobile telefoons zullen echt niet beter zijn.
GPS is prima 100% te krijgen, er is een goede fix die de lag verhelpt, een andere radio zorgt voor betere ontvangst en TomTom is prima met de hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Tsurany schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:28:
Ik zeg Windows Mobile 6.5.1 Rom erop (Energy, TAEL,...), zorg voor de nieuwste graphics driver en een nieuwe radio erop met de juiste rillphone en dan heb je gewoon een prima toestel. Wil je een ander toestel dan moet je echt naar Android of iPhone, de rest van de Windows Mobile telefoons zullen echt niet beter zijn.
GPS is prima 100% te krijgen, er is een goede fix die de lag verhelpt, een andere radio zorgt voor betere ontvangst en TomTom is prima met de hand te bedienen.
Die rom komt pas in januari uit las ik, en veranderd het nou echt zoveel? De telefoon zal nog steeds traag zijn lijkt me en hoe kom ik aan die fix en graphics driver? De Nokia N900 heeft trouwens ook geen windows heh, Iphone is voor mij geen optie ook vanwege lage cameraresolutie, android ken ik zo alleen van de G1 Google phone, maar zijn er verder goede telefoons die het hebben en die aan mn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja de rest van je vragen mag je zelf uitzoeken, kan je vast wel. Kijk eens op XDA rond en koop anders gewoon je nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb al lopen googelen en telefoons vergeleken, anders vraag ik het niet hey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
averagegamer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:41:
Ik heb al lopen googelen en telefoons vergeleken, anders vraag ik het niet hey
Bedoeling is dat die nieuwe telefoon wel beter is en fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kennelijk heb je niet gezocht, want er is hier een Android subforum waar je ervaringen kan vinden en je kan in dit topic genoeg lezen over Roms en Radio's en fixes om te weten waar je moet zijn. Kijk anders op xda developers bij Raphael subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar heb ik me (helaas) laten verleiden een Touch pro aan te schaffen. Naast allerlei eigenaardigheden die hier ergens beschreven staan, is het meest vervelende toch wel dat als ik een inkomend gesprek wil opnemen (door op "beantw" in het touchscreen te drukken) de verbinding domweg wordt verbroken. Dit gebeurt in 9 van de 10 keer, ik heb al heel wat gesprekken gemist hierdoor.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben. En zou de Rom upgrade van augustus een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
averagegamer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Bedoeling is dat die nieuwe telefoon wel beter is en fijner werkt.
Dat mag je zelf uitzoeken. Dit topic is bedoeld om de Touch Pro te bespreken, niet om voor jou een telefoon uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb op een ander forum gekeken waar wel advies kwam en ik ga denk ik de Rom van SPB Mobile Shell gebruiken. Als dat niet afdoende is ruil ik hem in. Jullie snappen soms niet dat al die topics hier en al die technische informatie en benodigde kennis voor een leek soms een grote warboel is, daar kun je toch wel een beetje bij helpen? Zoals ik al zei heb ik zelf al genoeg moeite gedaan om dingen uit te zoeken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee je hebt dus kennelijk niet genoeg moeite gedaan anders wist je wel dat SPB Mobile Shell geen rom is. Het is te vergelijken met Touch Flo van HTC, gewoon software om de telefoon heen. En daar zijn gigantisch veel alternatieven voor.
Je zal nu geen snellere browser hebben, de telefoon zal niet sneller zijn en het navigeren buiten SPB Mobile Shell zal alsnog lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:31:
Vorig jaar heb ik me (helaas) laten verleiden een Touch pro aan te schaffen. Naast allerlei eigenaardigheden die hier ergens beschreven staan, is het meest vervelende toch wel dat als ik een inkomend gesprek wil opnemen (door op "beantw" in het touchscreen te drukken) de verbinding domweg wordt verbroken. Dit gebeurt in 9 van de 10 keer, ik heb al heel wat gesprekken gemist hierdoor.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben. En zou de Rom upgrade van augustus een oplossing zijn?
Nee, (ook) hier heb ik geen last van. Nog sterker, dit heb ik nog nooit gehad. Dus dat de verbinding wordt verbroken terwijl je wel op 'beantwoorden' klikt :/

Zou het inderdaad met een andere ROM gaan proberen, en als je er dan toch een andere ROM opzet, kijk dan eens naar een ROM op het XDA forum, zal je telefoon ook nog ongetwijfeld sneller worden d:)b

Vandaag ook weer een nieuwe versie van de Energy ROM uitgekomen, ga die er van de week maar eens opzetten denk ik, best vervelend dat die hardware answer button niet werkt bij mij met de M-ROM ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Rowinvd op 25-10-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het opzetten van een bluetooth connectie tussen m'n Pro en m'n laptop. Heb een gloednieuwe BTadapter gekocht en heb Bluesoleil als driver geïnstalleerd, lijkt allemaal te werken. Op m'n mobiel ziet hij de laptop wel, en in eerste instantie lijkt hij wel te connecten. Hij vraagt dan op beide een paswoord en op beide voer ik vier keer 0 in. Dan zegt ie dat het gelukt is. Als ik dan bij BT devices kijk op m'n telefoon staat hij er wel bij, maar disconnected en als ik op connect doet geeft hij de foutmelding "Your device did not connect with Laptop!. The connection failed or the passcode is incorrect". Ik heb geprobeerd om het via een com poort te doen, maar op bluesoleil zijn er alleen poort 17 en 18 en als ik een nieuwe maak wordt dit automatisch 19. Op m'n mobiel gaat de com poort maar tot 9 ><. Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Tsurany schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:27:
Nee je hebt dus kennelijk niet genoeg moeite gedaan anders wist je wel dat SPB Mobile Shell geen rom is. Het is te vergelijken met Touch Flo van HTC, gewoon software om de telefoon heen. En daar zijn gigantisch veel alternatieven voor.
Je zal nu geen snellere browser hebben, de telefoon zal niet sneller zijn en het navigeren buiten SPB Mobile Shell zal alsnog lastig zijn.
Ik heb wel rondgekeken, ga daar niet aan lopen twijfelen man, ik zit niet te liegen verdorie, dan heb i kdus de verkeerde informatie gekregen, want ik heb te horen gekregen dat dit je telefoon wel veel sneller maakt en de illusie wordt gewekt dat het hetzelfde is als een rom. Maar wat moet ik dan doen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
averagegamer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:20:
[...]

Ik heb wel rondgekeken, ga daar niet aan lopen twijfelen man, ik zit niet te liegen verdorie, dan heb i kdus de verkeerde informatie gekregen, want ik heb te horen gekregen dat dit je telefoon wel veel sneller maakt en de illusie wordt gewekt dat het hetzelfde is als een rom. Maar wat moet ik dan doen volgens jou?
Lees eerst de handleiding op het XDA-forum om te zien hoe je een andere ROM erop zet. Nadat je dus eerst Hard-SPL erop heb gezet, kun je een andere ROM uitzoeken, de discussie topics van de ROMs vind je hier.

Als je een Nederlandse ROM wilt kun je het beste de M-ROM gebruiken, al hoe wel die niet meer bijgewerkt wordt.
En als Engels ook prima is, kun je bijvoorbeeld de Energy ROM gebruiken, welke toch wel erg veel gebruikt wordt.

Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
averagegamer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:20:
[...]

Je zult best wel rondgekeken hebben en ik snap best wel dat het voor een leek, zoals je jezelf omschrijft, niet allemaal even simpel is. Ik zou in jouw geval dan ook niet aanraden om met andere roms te gaan knoeien, maar ga naar een telecomzaak en leg de verkoper je wensen voor. Om je een beetje te oriënteren kun je rondkijken op gsmarena.com. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowinvd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:47:
[...]

Zou het inderdaad met een andere ROM gaan proberen, en als je er dan toch een andere ROM opzet, kijk dan eens naar een ROM op het XDA forum, zal je telefoon ook nog ongetwijfeld sneller worden d:)b
Voordat ik de ROM upgrade doe wil ik een backup maken. Het op cd bijgeleverde Sprite krijg ik niet geïnstalleerd. De installatie wordt afgebroken met de melding dat Sprite niet op de HTC staat, wat ook inderdaad klopt. Op de pc wordt wel een programmaatje gezet, maar niet op de HTC. Ik zou verwachten dat de installatieprocedure dat juist zou doen. Enig idee hoe ik dit oplos? Zonder backup ga ik de ROM niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:28:
[...]

Voordat ik de ROM upgrade doe wil ik een backup maken. Het op cd bijgeleverde Sprite krijg ik niet geïnstalleerd. De installatie wordt afgebroken met de melding dat Sprite niet op de HTC staat, wat ook inderdaad klopt. Op de pc wordt wel een programmaatje gezet, maar niet op de HTC. Ik zou verwachten dat de installatieprocedure dat juist zou doen. Enig idee hoe ik dit oplos? Zonder backup ga ik de ROM niet vervangen.
Normaal met software dat voor je gsm is en dat je op de pc moet installeren, installeerd zich op de gsm als je hem aan je pc koppelt en active sync start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIM backup op je toestel installen en je backup naar je memory kaart zetten... werkt zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Normaal met software dat voor je gsm is en dat je op de pc moet installeren, installeerd zich op de gsm als je hem aan je pc koppelt en active sync start.
Ja en bij mij doet ie dat dus lekker niet. Ligt niet aan de pc, want ik heb het geprobeerd op mijn eigen pc (Vista), die van mijn dochter (Vista) en mijn oude pc (XP).
PIM backup op je toestel installen en je backup naar je memory kaart zetten... werkt zeker !
Ik ga hier eens induiken, kijken of dat werkt.

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
@ averagegamer:

Wat jij wil, dat zoekt iedereen! Het vervelende is dat dit nog niet in een mobiel verenigt is:

Als jij perse Windows Mobile wil, zul je altijd issues hebben met de snelheid en handling van de telefoon.

Een custom ROM maakt de TP wel sneller, maar niet bug vrij.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:03:
Ik heb een probleem met het opzetten van een bluetooth connectie tussen m'n Pro en m'n laptop. Heb een gloednieuwe BTadapter gekocht en heb Bluesoleil als driver geïnstalleerd, lijkt allemaal te werken. Op m'n mobiel ziet hij de laptop wel, en in eerste instantie lijkt hij wel te connecten. Hij vraagt dan op beide een paswoord en op beide voer ik vier keer 0 in. Dan zegt ie dat het gelukt is. Als ik dan bij BT devices kijk op m'n telefoon staat hij er wel bij, maar disconnected en als ik op connect doet geeft hij de foutmelding "Your device did not connect with Laptop!. The connection failed or the passcode is incorrect". Ik heb geprobeerd om het via een com poort te doen, maar op bluesoleil zijn er alleen poort 17 en 18 en als ik een nieuwe maak wordt dit automatisch 19. Op m'n mobiel gaat de com poort maar tot 9 ><. Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?
Wat wil je met de BT verbinding doen? Volgens mij gaat hij pas connecten als je bv een bestand wil verzenden van je laptop naar je telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Rizn op 26-10-2009 18:42 . Reden: "iets gebeuren" te vaag! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:22:
[...]

Ja en bij mij doet ie dat dus lekker niet. Ligt niet aan de pc, want ik heb het geprobeerd op mijn eigen pc (Vista), die van mijn dochter (Vista) en mijn oude pc (XP).

[...]

Ik ga hier eens induiken, kijken of dat werkt.

Dank voor de reacties.
hm raar, pimbackup werkt zeker, gebruik het zelf ook als extra backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
heeft hier iemand al de:
EnergyROM_23081_RAPHAEL_25.Oct.2009?

Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik snap er geen flikker van, ik heb deze stappen gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448008

De eerste keer bij het updaten van de rom stopte hij omdat hij geen verbinding kreeg, toen kreeg ik een vraag op mn telefoon of ik een of andere software toegang wilde verlenen, ik heb ja geklikt, toen ging de telefoon op zwart, uiteindelijk kreeg ik hem weer aan, opnieuw de rom geupdate, nu liep de balk wel vol en de telefoon is opnieuw opgestart, maar ik zie nergens verschil, de kalender staat er nog gewoon in met mijn opmerkingen, touchflo 3d wordt gewoon weer gestart en als ik RaphaelHardSPL-unsigned190 1 3.exe draai ziet ie weer image 1.69, wat doe ik fout? Wat ook raar is is dat in de map bij die Raphaelhardspl....exe bestand allerlei andere bestanden en programma's komen en dan weer weggegaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Denthis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:52:
heeft hier iemand al de:

Heb hem draaien en ben er erg tevreden over.

@ avaragegamer:
Je moet eerst hardspl draaien en daarne een rom naar keuze flashen. hardspl zorgt er alleen voor dat je kan gaan flashen.
Mocht je bij je eerste flash pogin geen contact krijgen nadat je telefoon reset probeer het dan nog een keer. Dat heb ik ook op alle pc's waar ik voor het eerst op flash. Dit komt omdat windows een nieuw apparaat detecteerd en de flash software een timeout geeft voordat de driver geïnstalleerd is. Bij de volgende poging is de driver al aanwezig en begint het flash proces wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
rajackar schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

Heb hem draaien en ben er erg tevreden over.

@ avaragegamer:
Je moet eerst hardspl draaien en daarne een rom naar keuze flashen. hardspl zorgt er alleen voor dat je kan gaan flashen.
Mocht je bij je eerste flash pogin geen contact krijgen nadat je telefoon reset probeer het dan nog een keer. Dat heb ik ook op alle pc's waar ik voor het eerst op flash. Dit komt omdat windows een nieuw apparaat detecteerd en de flash software een timeout geeft voordat de driver geïnstalleerd is. Bij de volgende poging is de driver al aanwezig en begint het flash proces wel.
Dat klopt ja, de eerste keer werkte het niet, de tweede keer wel, maar je moet toch eerst die HARDSPL helemaal draaien, dan start je telefoon opnieuw op en is de HardSPL finisht en die sluit dan af, maar hoe kan ik da neen nieuwe rom installeren op mn telefoon? Want dat snap ik dus niet want er is verder niks veranderd aan mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
je moet hem hard resetten. (volume knop omlaag inhouden + enterknop + stylus in het soft reset gat) dan zie je een 4 kleuren schermpje. Als er dan SPL olinex 1.9 op de bovenste regel staat kun je een nieuwe rom flashen. anders niet! Bij een soft reset zie je dit niet. Je moet hard resetten om te kunnen zien of de hard SPL erop staat.

Dat Hard SPL is een andere bootloader (no offence andere tweakers als ik het niet helemaal goed uitleg). Zodat je onofficiele ROMS kunt flashen. Werkt op dezelfde manier als dat je hard SPL erop hebt gekregen (waarschijnllijk). ROM downloaden. Uitpakken en de wrapper starten

[ Voor 29% gewijzigd door Rizn op 26-10-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rizn schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:11:
[...]

Wat wil je met de BT verbinding doen? Volgens mij gaat hij pas connecten als je bv een bestand wil verzenden van je laptop naar je telefoon.
Ik wil 'm zo syncen met m'n laptop. Maar als ik op active sync druk zegt hij dat er eerst een BT verbinding moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Denthis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:52:
heeft hier iemand al de:

Ja, maar ik ben niet erg tevreden met de snelheid. Ik heb na een dagje wel GfxBoost geinstalleerd, en dan gaat het wat beter, maar eerdere EnergyROMs waren echt sneller.

Verder zitten er nog wel wat onvolkomenheidjes in met die taakbalk die opeens onderin staat. Sommige programma's hebben daar wat 'moeite' mee (alsin dat ze de taakbalk bedekken met hun eigen window, zoals Opera en Total Commander).

Maar verder werkt ie goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

jpbosk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:16:
[...]

Ja, maar ik ben niet erg tevreden met de snelheid. Ik heb na een dagje wel GfxBoost geinstalleerd, en dan gaat het wat beter, maar eerdere EnergyROMs waren echt sneller.

Verder zitten er nog wel wat onvolkomenheidjes in met die taakbalk die opeens onderin staat. Sommige programma's hebben daar wat 'moeite' mee (alsin dat ze de taakbalk bedekken met hun eigen window, zoals Opera en Total Commander).

Maar verder werkt ie goed hoor!
Hmmm, het lijkt wel of ik een andere rom draai. Hij is heel snel hier en opera en ook andere apps draaien prima en zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:15:
[...]

Ik wil 'm zo syncen met m'n laptop. Maar als ik op active sync druk zegt hij dat er eerst een BT verbinding moet zijn.
Ok. misschien heb je wat aan post #13 van deze XDA thread

http://forum.xda-develope...hread.php?t=423105&page=2

Kan uit je post niet halen of je op active sync op de laptop of op de telefoon hebt gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
rajackar schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Hmmm, het lijkt wel of ik een andere rom draai. Hij is heel snel hier en opera en ook andere apps draaien prima en zien er goed uit.
Snelheid is over te twisten, maar ik vond de vorige versie van EnergyROM echt sneller.

En Opera e.d. draaien bij mij ook wel goed, alleen bedekt die de onderste balk. Dus heb je geen start menu, en ook geen afsluitknop meer. Dat is soms wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Het is gelukt! Ik heb de TEAL ROM erop gezet! Bedankt voor de hulp en ik zal vast nog wel vragen tegenkomen. Wat me nu iig opviel is dat je de tijd alleen in AM/PM kan zetten en niet in 13:00 - 23:59, klopt dat? Ik heb zelf liever 13:00 dan 1:00 PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26
Dan moet je even naar Regional Settings gaan en die op Dutch zetten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Laatst online: 09-08 14:33
Iemand hier ervaring met de TAEL Roms? De laatste energyRoms deden het net niet helemaal voor mij, vandaar dat ik een alternatief zoek.

Ik ben met name benieuwd naar de stabiliteit en de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:28:
[...]

tip, gebruik de tool van microsoft myphone. Daarmee sync je alle contacten, smsjes, favorieten etc. online. Na herinstallatie opnieuw syncen en alles staat weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sish schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:58:
Iemand hier ervaring met de TAEL Roms? De laatste energyRoms deden het net niet helemaal voor mij, vandaar dat ik een alternatief zoek.

Ik ben met name benieuwd naar de stabiliteit en de snelheid.
Snelheid en stabiliteit zijn over het algemeen prima. Ik ben van Energy naar TAEL gegaan omdat na een tijdje m'n accu niet langer dan een dag mee ging bij Energy. Voor TAEL gekozen vanwege Windows Mobile 6.5.1.
Ik moet zeggen dat de snelheid gewoon goed is, soms blijft een programma nog wel hangen maar dat heb ik nergens anders niet meegemaakt. Je krijgt standaard wel wat minder programma's meegeleverd dan bij Energy maar die kan je natuurlijk zelf downloaden.
Stabiliteit, tja hij crasht bij mij niet. Blijft lekker stabiel draaien en werkt prima.

Enkel de taskmanager werkt naar mijn mening niet goed, erg lastig te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

jpbosk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

Snelheid is over te twisten, maar ik vond de vorige versie van EnergyROM echt sneller.

En Opera e.d. draaien bij mij ook wel goed, alleen bedekt die de onderste balk. Dus heb je geen start menu, en ook geen afsluitknop meer. Dat is soms wat onhandig.
Hmm, vreemd. Dat heb ik dus niet. Opera vult het scherm goed en ik kan bij alle knoppen. Ik vind hem ook niet merkbaar langzamer dan de eerdere versies. Hij is wel een stuk sneller dan andere 6.5.1 roms. Ik heb inmiddels chrome, xor, tael en nog wat dingen geprobeerd maar energy blijft een stuk sneller. Ook valt me op dat er veel minder kleine (cosmetische) foutjes inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Tsurany schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:39:
[...]

Snelheid en stabiliteit zijn over het algemeen prima. Ik ben van Energy naar TAEL gegaan omdat na een tijdje m'n accu niet langer dan een dag mee ging bij Energy. Voor TAEL gekozen vanwege Windows Mobile 6.5.1.
Ik moet zeggen dat de snelheid gewoon goed is, soms blijft een programma nog wel hangen maar dat heb ik nergens anders niet meegemaakt. Je krijgt standaard wel wat minder programma's meegeleverd dan bij Energy maar die kan je natuurlijk zelf downloaden.
Stabiliteit, tja hij crasht bij mij niet. Blijft lekker stabiel draaien en werkt prima.

Hoe is de batterij duur met TAEL dan?

Ik heb ook de nieuwste ENERGY rom nu, met radio 1.14.25.35. Eerst raadde hij altijd 1.14.25.05 aan, maar dat stond er nu niet meer :)
Batterij duur is nog slecht, performance tot nu toe prima als altijd.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
MsG schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:34:
Dan moet je even naar Regional Settings gaan en die op Dutch zetten.
Dan is er nog steeds een indeling in AM/PM en gaat hij na 12:59 naar 1:00 of 01:00, niet naar 13:00. Hoe krijg ik dat goed? En ik krijg van mn smsjes een bericht dat hij ontvangen is of verstuurd is, hoe kan ik dat uitschakelen? Ook zou ik graag net als bij de vorige originele ROM naar berichten kunnen gaan waar je makkelijk de sms-berichten en mails kan lezen, kan dat? Of kan dat alleen via het naar rechts schuiven tot je bij sms-berichten komt? Ook ben ik de startknop linksbovenin kwijt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Freich schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 01:12:
[...]

Hoe is de batterij duur met TAEL dan?

Ik heb ook de nieuwste ENERGY rom nu, met radio 1.14.25.35. Eerst raadde hij altijd 1.14.25.05 aan, maar dat stond er nu niet meer :)
Batterij duur is nog slecht, performance tot nu toe prima als altijd.
Stuk beter, althans bij mij kan hij gewoon twee dagen meegaan denk ik. Hij gaat tussendoor wel altijd via usb aan m'n laptop voor tethering dus ik weet t niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meest stabiele radiorom die men draait momenteel ?

Kan niet wachten op mijn accu.... moet die radio namelijk ook nog steeds flashen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
Tsurany schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:39:
[...]

Ik heb het inmiddels ook maar gewaagd. Het is inderdaad een stuk kariger dan Energy, maar zeker beter voor mijn accu. De Taskmanager is inderdaad lastig tevoorschijn te halen. (rechtsboven vasthouden en dan maar hopen dattie komt) Ook vind ik de hardware home knop onlogisch toegewezen, maar dat is vast wel te wijzigen. Moet ik nog even uitzoeken.
Wat ik niet kan vinden is hoe ik de haptic feedback uit kan zetten. Iemand een idee?

<edit>
opgelost: zet deze registerwaarde:

HKLM\Software\OEM\TFLOSettings\ApVibrationOn = 0

[ Voor 3% gewijzigd door Sish op 28-10-2009 10:58 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een manier gevonden om de TP te laten werken zonder accu aan een USB voeding ?

Ik denk dat dit handig is voor mij want het blijkt dat mijn toestel gewoon 10% per 5 min leeg loopt en dus nooit meer aan wil, direct uit gaat als hij op wil starten met de melding dat de batterij te leeg is.

Dit kan wellicht de Energy rom zijn, welke opzich best prima gedraaid heeft een week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
averagegamer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 01:52:
[...]

Dan is er nog steeds een indeling in AM/PM en gaat hij na 12:59 naar 1:00 of 01:00, niet naar 13:00. Hoe krijg ik dat goed? En ik krijg van mn smsjes een bericht dat hij ontvangen is of verstuurd is, hoe kan ik dat uitschakelen? Ook zou ik graag net als bij de vorige originele ROM naar berichten kunnen gaan waar je makkelijk de sms-berichten en mails kan lezen, kan dat? Of kan dat alleen via het naar rechts schuiven tot je bij sms-berichten komt? Ook ben ik de startknop linksbovenin kwijt, klopt dat?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
averagegamer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 01:52:
[...]

Wel gereboot al?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Nu twijfel ik tussen de energy en teal rom.
Wat zijn jullie bevindingen/ meninge tussen deze 2.

Ik heb al een energy rom gehad, en accu duur was ik erg tevreden over tov de orginele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Ik vond EnergyROM juist een enorme zuiplap, maar wel een erg gelikte zuiplap :). Hij was snel en goed, daarom koos ik het toentertijd. Maar mn battery ging wel een stuk minder lang mee had ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
MsG schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:36:
Ik vond EnergyROM juist een enorme zuiplap, maar wel een erg gelikte zuiplap :). Hij was snel en goed, daarom koos ik het toentertijd. Maar mn battery ging wel een stuk minder lang mee had ik het idee.
batteriij gaat snel leeg, als je applicaties gebruikt idd.
Maar voor de rest vind ik hem super werken en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC met een tijdelijke accu aan de praat, echter ontlaadt de accu heel snel (lees half uur) en dan kan ik hem wel aan de praat krijgen met een 1A voeding alleen tijdens het laden is hij echt de weg kwijt qua percentages welke van 5% naar 0% springen en dergelijke.

Ik weet niet zeker of de TP nu echt veel warmer wordt... hij is wel warm tijdens het laden.

Ik wil kijken of ik een flash kan doen met een gefakte 50% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk of je anders ergens snel een high capacity accu kan krijgen, dan red je t misschien wel. Overigens erg raar dat een Rom je accu zo snel leeg zou trekken aangezien de hardware maximaal gebruik hem nog niet zo snel leeg zou moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:09:
Kijk of je anders ergens snel een high capacity accu kan krijgen, dan red je t misschien wel. Overigens erg raar dat een Rom je accu zo snel leeg zou trekken aangezien de hardware maximaal gebruik hem nog niet zo snel leeg zou moeten trekken.
Ja dat klopt, het is vreemd.

De vraag is nu even waar ik een accu 100% kan laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
he het is toch mogelijk om de orginele rom erweer op te zetten?
Ik heb wat probleempjes en dit komt door de hardware.

Maar ik kan hem niet vinden op xda, kan iemand ff een tipje geven?
gevonden in de wiki. er staan 2 non provider roms op, hoeweet ik welke ik moet nemen?
en moet dan ook de hardware spl veranderd worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Denthis op 28-10-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Neej, heb dat gedaan en toen kon ik de klok instellen van 09 naar 21, bedankt. Sms-notificatie staat nu als het goed is ook uit. Er zitten zo ontzettend veel menuutjes en knoppen in die TAEL Rom, soms wat verwarrend, maar tot nu toe werkt alles heel goed, hotmail instellen zodat ik de mails ontvang op de telefoon ging ook heel makkelijk, wat vroeger nog wel eens problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Denthis schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:33:
he het is toch mogelijk om de orginele rom erweer op te zetten?
Ik heb wat probleempjes en dit komt door de hardware.

Maar ik kan hem niet vinden op xda, kan iemand ff een tipje geven?
gevonden in de wiki. er staan 2 non provider roms op, hoeweet ik welke ik moet nemen?
en moet dan ook de hardware spl veranderd worden?
de originele rom kun je ook gewoon downloaden bij de website van htc natuurlijk ;)

ik heb overigens weer rare kuren met de accu sinds de laatste energyROM (25 okt). Ik laad de telefoon 's ochtends op tot 100%, 's avonds als ik naar bed ga staat deze op 65%. Ik ga slapen en raak de telefoon niet meer aan (duh) en 's ochtends is die uitgevallen :|

wat is dat voor iets geks, overdag gaat hij 16 uur lang mee, terwijl ik eraan zit en 's nachts loopt hij keihard leeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Toevallig de tool van Microsoft geinstalleerd staan om een online backup te maken van je SMS berichten en agenda?

Dan moet je de service locate my phone uitzetten. Ik vermoed dat die de GPS activeert om zijn eigen positie te bepalen, iets van binnen niet echt werkt.

Zo niet, even kijken wat er allemaal gescheduled staat 's-nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
heb die myphone applicatie nu op handmatig syncen gezet. Laatste sync was echter van gisteravond half 11. Location stond aan, maar dat is toch op zendmastlocatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hele blonde vraag :(
ben op xda aan het zoeken naar een andere rom maar zie WWE staan.
wat betekent dit ??
ook nederlands ??
bedankt alvast voor de antwoorden ( zit al een uur te speuren maar ken het niet vinden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

World Wide Edition, als ik me niet vergis. Niet in 't Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is opgestuurd... nu kijken wat ze van mijn custom rom gaan vinden :|

Even een zorg minder !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Niet teruggeflashed oid? Dan wordt hij denk ik ongereperareerd gerouteerd. of je mag gaan lappen vanwege buiten garantie, dat je geld moet betalen wil je je mobiel terugzien. Maar wie weet, mss valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:45:
Niet teruggeflashed oid? Dan wordt hij denk ik ongereperareerd gerouteerd. of je mag gaan lappen vanwege buiten garantie, dat je geld moet betalen wil je je mobiel terugzien. Maar wie weet, mss valt het mee.
Terug flashen ging niet, vraag mea f of ze hem zelf nog aan de praat krijgen :9

Maar je krijgt geen kosten, ze sturen hem dan gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Oke, weet je dat zeker? Aangezien ze vaak de onderzoekskosten op je willen verhalen als het buiten garantie valt. Wat het dus valt volgens hun :P. Maar wat is er met jouw mobiel aan de hand dan? Ik kan het verhaal zo ff niet vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:49:
Oke, weet je dat zeker? Aangezien ze vaak de onderzoekskosten op je willen verhalen als het buiten garantie valt. Wat het dus valt volgens hun :P. Maar wat is er met jouw mobiel aan de hand dan? Ik kan het verhaal zo ff niet vinden :).
Ja weet ik zeker, ken de mensen goed genoeg die het regelen ;)

Het toestel loopt met 10% per 5 min leeg, laadt niet op, ook niet op 1A en wordt warm, te warm rond de GPS module/camera.

Ik moet hem 15 min aan een 1A autolader hangen om hem uberhaubt aan te kunnen zetten, daarna blijft de accu 1% en valt direct uit als ik hem van de voeding haal.

Dit gebeurt bij 2 originele accu's welke beide goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
en hoe was het dan als je de accu buiten de telefoon oplaadde zodat deze zekerweten vol zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
FunFair schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

de originele rom kun je ook gewoon downloaden bij de website van htc natuurlijk ;)

ik heb overigens weer rare kuren met de accu sinds de laatste energyROM (25 okt). Ik laad de telefoon 's ochtends op tot 100%, 's avonds als ik naar bed ga staat deze op 65%. Ik ga slapen en raak de telefoon niet meer aan (duh) en 's ochtends is die uitgevallen :|

wat is dat voor iets geks, overdag gaat hij 16 uur lang mee, terwijl ik eraan zit en 's nachts loopt hij keihard leeg :S
Dat heb ik dus sinds twee dagen ook (sinds installatie van de TAEL rom). Als ik de telefoon tevoorschijn haal, dan is het scherm zwart, geen reactie op hardware knoppen o.i.d. Kan hem hem ook niet aanzetten met de knop bovenop. Na een reset gaat hij wel weer aan, met een accu op ca 75%.... dus die kan ook de boosdoener niet zijn. Hij voelt ook niet warm(er) aan.
Ra Ra.... |:(

En ik heb eigenlijk geen zin om een hard-reset te doen. Ik heb alles net lekker ingericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
FunFair schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:18:
heb die myphone applicatie nu op handmatig syncen gezet. Laatste sync was echter van gisteravond half 11. Location stond aan, maar dat is toch op zendmastlocatie?
Ik weet het niet zeker, maar ik had hetzelfde probleem. Na de (verplichte) upgrade van de app liep mijn accu ook in een uur of drie leeg.

Nu sync ik em automatisch zonder de 'locate my phone' optie en dan staat ie 's-morgens nog op 90~95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50
Sish schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

Dat heb ik dus sinds twee dagen ook (sinds installatie van de TAEL rom). Als ik de telefoon tevoorschijn haal, dan is het scherm zwart, geen reactie op hardware knoppen o.i.d. Kan hem hem ook niet aanzetten met de knop bovenop. Na een reset gaat hij wel weer aan, met een accu op ca 75%.... dus die kan ook de boosdoener niet zijn. Hij voelt ook niet warm(er) aan.

En ik heb eigenlijk geen zin om een hard-reset te doen. Ik heb alles net lekker ingericht....
ik heb dit probleem ook gehaqd met de energyrom vreemd genoeg met Tael niet
heb geen idee waar dit aan lligt
wel had ik het ook met de originele rom als ik daarvoor energy had gehad. de oplossing was dan om de spl weer origineel te maken.
misschien heeft het iets met de simlock te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:59:
en hoe was het dan als je de accu buiten de telefoon oplaadde zodat deze zekerweten vol zat?
Zoals ik aangaf, 10% leeg per 5 min, of soms sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb het probleem dat de screenprotecter van het onderste gedeelte van mn telefoon loslaat. Die om die ronde knop zit. Valt die ook nog te bestellen tenzame met de screenprotecter van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:50:
Die van mij is opgestuurd... nu kijken wat ze van mijn custom rom gaan vinden :|

Even een zorg minder !
Mij zeiden ze bij kpb business center dat ik beter de orginele rom erop kon zetten, anders deden ze er niks mee. maar ook de spl moest orgineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
jasring schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:11:
[...]

ik heb dit probleem ook gehaqd met de energyrom vreemd genoeg met Tael niet
heb geen idee waar dit aan lligt
wel had ik het ook met de originele rom als ik daarvoor energy had gehad. de oplossing was dan om de spl weer origineel te maken.
misschien heeft het iets met de simlock te maken
Simlock heb ik er nooit opgehad. Dus dat lijkt mij ook niet waarschijnlijk. Ik houdt het even in de gaten en anders gaan we maar de volgende ROM proberen. Momenteel heb ik trouwens sinds de laatste post slechts 2% vd accu ingeleverd. En toch gebeld en gesms't. Dat is dan weer wel erg netjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb de TAEL Rom erop gezet, de meeste dingen zijn sneller, maar Youtube werkt niet lekker, zowel via de applicatie als via de internetsite, sommige filmpjes pakt ie snel, maar sommige filmpjes die ik zoek blijft ie maar connecten en connecten en ook stoppen kost veel tijd, en meerdere keren is ie half vast gelopen, dat links in beeld in portretmodus de knoppen van het filmpje (play, stop etc) van de landschapmodus blijven staan in alle andere menu's etc waardoor ik de telefoon moet rebooten. Iemand die een oplossing weet? En ik hoorde nog iets over een GPS fix, waar hoor ik die? heb de gps nog niet getest sinds ik TAEL erop heb gezet, maar weet ook niet of dat iets veranderd aan de GPS ontvangst of het maken van fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Om youtube goed werkend te krijgen moet ik altijd de proxy uit zetten. Dat is op vodafone maar misschien dat het ook op andere netwerken werkt.
Er is een gps fix met een andere driver te vinden op xda. Weet even de link niet. Dat hielp voor mij wel iets maar je moet hem wel tunen. Bij mij liep de gps namelijk een stuk voor. Is wel leuk voor de afwisseling maar niet echt heel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
rajackar schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:08:
Om youtube goed werkend te krijgen moet ik altijd de proxy uit zetten. Dat is op vodafone maar misschien dat het ook op andere netwerken werkt.
Er is een gps fix met een andere driver te vinden op xda. Weet even de link niet. Dat hielp voor mij wel iets maar je moet hem wel tunen. Bij mij liep de gps namelijk een stuk voor. Is wel leuk voor de afwisseling maar niet echt heel handig ;)
De proxy uitzetten? Waar doe ik dat en waarom staat die aan dan? Of zijn er mensen met andere ervaringen/oplossingen om Youtube goed draaiend te krijgen?

Dus ik moet en een fix en een driver installeren? Waar vind ik die precies en wat/hoe moet ik hem tunen dan? Het gaat er mij vooral om dat ie sneller een fix maakt en dat ie niet een blauw balletje met een grote blauwe cirkel aangeeft in bv Google Earth, met een benadering van een straal van 1 km waar ik ben, maar dat ie het gewoon altijd exact aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
averagegamer schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:19:
[...]

De proxy uitzetten? Waar doe ik dat en waarom staat die aan dan? Of zijn er mensen met andere ervaringen/oplossingen om Youtube goed draaiend te krijgen?
Bij je internetinstellingen, en nee, daar is geen andere mogelijkheid voor maar dat is zo gebeurd.

Kan je nu helaas geen exacte beschrijving geven, heb zelf 6.5 erop staan ;)
Maar voor zo ver ik het nog weet: start -> instellingen -> tabje verbindingen en dan iets met internetopties, en dan kiezen voor proxy en het vervolgens uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Sish schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

het vreemde is, dat die power issues uit zichzelf oplossen. Die van mij was overigens helemaal uit, niet alleen het beeldscherm, klikje bovenop en hij gaat weer aan met de melding dat de batterij op is :P
Batterij gaat onderhand weer een volle dag mee, gaat langzaam de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Rowinvd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:21:
[...]

Bij je internetinstellingen, en nee, daar is geen andere mogelijkheid voor maar dat is zo gebeurd.

Kan je nu helaas geen exacte beschrijving geven, heb zelf 6.5 erop staan ;)
Maar voor zo ver ik het nog weet: start -> instellingen -> tabje verbindingen en dan iets met internetopties, en dan kiezen voor proxy en het vervolgens uitzetten :)
Ik heb die Rom eropstaan, dus op die manier werkt het niet, maar ik zal wel even zoeken, maar mijn vraag is dan, wat is het gevolg van het uitschakelen van de proxy, wat werkt daardoor niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik had op mn T-Mobile MDA Vario IV google maps of earth staan, maar ik kan het niet installeren sinds in TAEL erop heb staan :S Hij geeft aan dat het niet werkt op mn M850:S Hoe kan dat en kan ik het programma dan niet meer gebruiken? Weten jullie dan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
averagegamer schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:16:
Ik had op mn T-Mobile MDA Vario IV google maps of earth staan, maar ik kan het niet installeren sinds in TAEL erop heb staan :S Hij geeft aan dat het niet werkt op mn M850:S Hoe kan dat en kan ik het programma dan niet meer gebruiken? Weten jullie dan een goed alternatief?
Iemand die weet hoe ik Google Maps toch kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Google Maps zit gewoon standaard in TAEL erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Tsurany schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:40:
Google Maps zit gewoon standaard in TAEL erbij.
Echt waar? Waar zit het programma dan? Ik kan het nergens vinden, ook niet via de zoekfunctie. Kan me bijna niet voorstellen dat het er wel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Volgens de package list van TAEL zit er geen google maps in de rom.
Wel een package genaamd GoogleLocationService_1_0_1_12R1, wat dat dan ook moge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik kan nergens Google Maps vinden en die zit er idd gewoon niet op. Hoe kan ik het toch installeren? Of weten jullie een goed of beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:56
Als je ff gaat googlen naar "Google maps Cab" heb je met 10min google maps op je TP

EDIT:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503162

[ Voor 28% gewijzigd door ruudjuhnl op 03-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

averagegamer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:21:
Ik kan nergens Google Maps vinden en die zit er idd gewoon niet op. Hoe kan ik het toch installeren? Of weten jullie een goed of beter alternatief?
Wat moet je in godsnaam met 'n WM-telefoon als je toch alles moet vragen? Je bent nu 'n week in dit topic aan 't posten volgens mij, maar wat voor vragen ik voorbij heb zien komen .. :/

Moeten we je ook nog gaan uitleggen hoe je moet gaan bellen? Als je voortaan eerst eens 't topic (of de vorige) doorleest en anders even de tijd neemt om te googlen, dan kom je 'n stuk verder.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste