Hmm, ik mis van alles in die M-Rom... onder andere mijn radio!
Jouw radio?lpdv74 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:27:
[...]
Hmm, ik mis van alles in die M-Rom... onder andere mijn radio!
Er zit gewoon 'n FM-radio in als je dat bedoelt.
Heb 'm idd gevonden via TF3D bij Alle programma's. Maar hoe kom ik daar zonder TF3D? Die heb ik altijd uit staan...Eric_Cantona schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:13:
[...]
Jouw radio?
Er zit gewoon 'n FM-radio in als je dat bedoelt.
In 't mapje multimedia onder start, daar staat 'ie bij mij tenminste.lpdv74 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:32:
[...]
Heb 'm idd gevonden via TF3D bij Alle programma's. Maar hoe kom ik daar zonder TF3D? Die heb ik altijd uit staan...
Ok, thnx... vind die honingraatstructuur maar bar onoverzichtelijkEric_Cantona schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:52:
[...]
In 't mapje multimedia onder start, daar staat 'ie bij mij tenminste.
Ik moet nog even gaan uitvinden welk probleem zorgt voor 't leeglopen van m'n batterij 's nachts 
Van 86 naar 44 en na 't vastlopen van G-Alarm en 'n soft reset ineens nog maar 20% over. Zal wel weer iets in S2U2 zijn, maar ik weet niet meer precies wat die instelling ook alweer was.

Van 86 naar 44 en na 't vastlopen van G-Alarm en 'n soft reset ineens nog maar 20% over. Zal wel weer iets in S2U2 zijn, maar ik weet niet meer precies wat die instelling ook alweer was.
Ik draai nu de nieuwe chrome rom en die bevalt me uitstekend. Goede performance, goede batterij tijd en nog geen bugs tegen gekomen. Was alleen niet zo gecharmeerd van de splash screens en opstart animaties dus die heb ik maar vervangen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Toevallig ook afgelopen nacht?Eric_Cantona schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:45:
Ik moet nog even gaan uitvinden welk probleem zorgt voor 't leeglopen van m'n batterij 's nachts
Ging om 01.30 slapen, batterij was toen 100% en toen ik om 12.00 uur op me telefoon keek, was ie leeg!
Laatste emails waren om 9.15 opgehaald, dus batterij is zeer snel leeggelopen, terwijl ik geen andere programma's open had staan.
Heb dit zelfde voorval overigens nog maar 1x eerder gehad, maar toch best vervelend als het op een ongelukkig moment gebeurd
Vind die er toch een beetje té "chrome" uitzien... Ik heb (voorlopig) toch maar de HTC 6.1 rom er weer opgezet.. denk dat ik maar even afwacht...rajackar schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:29:
Ik draai nu de nieuwe chrome rom en die bevalt me uitstekend. Goede performance, goede batterij tijd en nog geen bugs tegen gekomen. Was alleen niet zo gecharmeerd van de splash screens en opstart animaties dus die heb ik maar vervangen
Niemand Telfort hierEusebius schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:00:
Met Telfort + mobiel krijg ik geen [H] icoontje.
- nieuwe sim aangevraagd bij Telfort & geactiveerd (ik kan er mee bellen)
- [G] wordt gelijk gevonden.
- Modem staat op "Mobiele verbinding,( GPRS, 3G)
Een probleem: ik kan van de naam geen "Telfort Spot" maken, omdat hij dan zegt: er bestaat al een verbinding met deze naam. Daarom heet het bij mij "Telfort Spot2". Zou dit uitmaken?
==
hoi
Ik heb met telfort geen enkel probleem. Telefoon configureert het allemaal automatisch voor me. Zowel met stock rom als met Energy Rom.
[ Voor 7% gewijzigd door Twistedmark op 15-09-2009 14:24 ]
Je krijgt ook een [H] in je display staan? Ik woon nou niet bepaald in het buitengebied, dus aan de dekking zal het niet liggen.Twistedmark schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:23:
[...]
Ik heb met telfort geen enkel probleem. Telefoon configureert het allemaal automatisch voor me. Zowel met stock rom als met Energy Rom.
==
hoi
Bij mij komt die H pas op het moment dat ik aan het browsen ben. Je kan het makkelijk testen door je weer te updaten. Bij normaal gebruik staat er 3g.Eusebius schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:55:
[...]
Je krijgt ook een [H] in je display staan? Ik woon nou niet bepaald in het buitengebied, dus aan de dekking zal het niet liggen.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij T-Mobile, welke ROM ik ook gebruik. Ik heb altijd een H'tje als er HSDPA is, of G als er geen HSDPA is (of niks, als er geen dekking isTwistedmark schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:02:
[...]
Bij mij komt die H pas op het moment dat ik aan het browsen ben. Je kan het makkelijk testen door je weer te updaten. Bij normaal gebruik staat er 3g.
Nu zullen we 't meemaken, ik heb zojuist m'n telefoon opnieuw 'n softreset gegeven en springt m'n batterij percentage van 48 naar 70! (vanmorgen in de auto van 20 naar 48 opgeladen).Rowinvd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:11:
[...]
Toevallig ook afgelopen nacht?![]()
Ging om 01.30 slapen, batterij was toen 100% en toen ik om 12.00 uur op me telefoon keek, was ie leeg!
Laatste emails waren om 9.15 opgehaald, dus batterij is zeer snel leeggelopen, terwijl ik geen andere programma's open had staan.
Heb dit zelfde voorval overigens nog maar 1x eerder gehad, maar toch best vervelend als het op een ongelukkig moment gebeurd
M'n telefoon is aan 't heksen!
same herejpbosk schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:35:
[...]
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij T-Mobile, welke ROM ik ook gebruik. Ik heb altijd een H'tje als er HSDPA is, of G als er geen HSDPA is (of niks, als er geen dekking is. Maar 3G heb ik nooit langer dan 1 seconde zien staan (heel soms es als HSDPA weg aan het vallen is, en ie overschakelt naar G. Is dat provider afhankelijk ofzo?
Ik heb net de nieuwste energyrom erop gegooid, en aan het begin na de installatie moest ik kiezen tussen ''Vodafone post-pay'' en ''Vodafone pre-pay''.
Ik heb post-pay gekozen, zou dat goed zijn? Heb gewoon een €22,50 + onbeperkt internet abo.
Ik heb post-pay gekozen, zou dat goed zijn? Heb gewoon een €22,50 + onbeperkt internet abo.
Mee eens daarom heb ik aardig gecustomized na installatielpdv74 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:18:
[...]
Vind die er toch een beetje té "chrome" uitzien... Ik heb (voorlopig) toch maar de HTC 6.1 rom er weer opgezet.. denk dat ik maar even afwacht...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Prepaid: je betaald vantevoren: oftewel je haalt in de winkel elke maand zo'n 20 eu btg kaartjePolluxDKB schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:59:
Ik heb net de nieuwste energyrom erop gegooid, en aan het begin na de installatie moest ik kiezen tussen ''Vodafone post-pay'' en ''Vodafone pre-pay''.
Postpaid: Je sluit een deal met een provider en je wordt gesommeerd om elke maand X bedrag over te schrijven.
Abbo is zeg maar postpaid, klopt dus helemaal.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb het gevondenjpbosk schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:35:
[...]
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij T-Mobile, welke ROM ik ook gebruik. Ik heb altijd een H'tje als er HSDPA is, of G als er geen HSDPA is (of niks, als er geen dekking is. Maar 3G heb ik nooit langer dan 1 seconde zien staan (heel soms es als HSDPA weg aan het vallen is, en ie overschakelt naar G. Is dat provider afhankelijk ofzo?
Of de GSM band op WSDCPA (oid) of de telefoonaanbieder opnieuw zoeken. Voorheen had ik een oude simkaart (uit 1998) erin zitten. Van Telfort kreeg ik een nieuwe, maar het systeem moest de instellingen nog importeren. Omdat ik verschillende dingen heb gedaan, weet ik niet precies wat nou de doorslag gaf. Straks even testen.
- edit: bij instellingen vd GSM band moet de band ook op automatisch staan en niet alleen op GSM zoals hij bij mij stond.
[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 16-09-2009 11:48 ]
==
hoi
Verwijderd
Tot nog toe is het me niet gelukt.. (geen oplossing kunnen vinden). Zijn ze bij HTC streng met garantievoorwaarden als Hard-SPL er nog opstaat? Zou ik daar gezeur mee kunnen krijgen?Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:16:
[...]
Dat was een goeie, niet aan gedacht! Stock rom staat er inmiddels weer op. Nu alleen nog even un-Hard_SPL'en via sd kaartje.. (wat niet op dezelfde manier werkt als bij een rom)
Vraagje,
Ik heb mijn Touch HD nu ongeveer sinds april. De eerste periode kon ik via Youtube prima filmpjes bekijken. Sinds een maand of 2 lukt me dat gewoon niet meer. Het laden gaat zo ontzettend langzaam dat het zo irritant wordt dat je het maar laat zitten.
Er is verder helemaal niets aan de instellingen veranderd, ik heb prima bereik, heb verder ook geen problemen met internet/mail.
Rara......
Ik heb mijn Touch HD nu ongeveer sinds april. De eerste periode kon ik via Youtube prima filmpjes bekijken. Sinds een maand of 2 lukt me dat gewoon niet meer. Het laden gaat zo ontzettend langzaam dat het zo irritant wordt dat je het maar laat zitten.
Er is verder helemaal niets aan de instellingen veranderd, ik heb prima bereik, heb verder ook geen problemen met internet/mail.
Rara......
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Volgens mij heeft dat te maken met hoe lang je beltoon (nja, sms-toonDark0z schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:55:
Hebben meerdere mensen dat als ze een sms ontvangen dat die trilfunctie dan behoorlijk lang doortrilt aan een stuk door. Ik heb liever dat hij 2x kort trilt en dan stopt. Hoe kan je dit regelen ?
Nomen nescio
Dat heb ik af en toe ook, met de standaard sms-toon... lijkt net alsof de trilfunctie dan even flipt.Brabo-Joossie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:14:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken met hoe lang je beltoon (nja, sms-toon) doorgaat. Als dat een lang melodietje is, trilt ie ook lang, en bij een kort melodietje, of alleen piepen ofzo, trilt ie kort.
Eén keer heb ik `m zelfs moeten resetten..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Weet iemand of er een IM progje bestaat waarbij de frontcamera van de TP te gebruiken is? Suf genoeg werkt die niet met Skype (zover ik heb kunnen uitvinden), ook niet met Live Messenger... heb nog wat progjes getest, zoals BeejiveIM, maar het schijnt dat die camera alleen bruikbaar is via het standaard videobellen. Ik zou 'm graag willen gebruiken met Skype of Live Messenger...
Die camera is ook apart aan te zetten, dus lijkt me 'n kwestie van 'n soort script implementeren in 'n programma en klaar.
Maar hoe dat uit te voeren is me teveel gevraagd
Maar hoe dat uit te voeren is me teveel gevraagd
Weet iemand of je met PimBackup je contactpersonen in WM 6.1 kan backuppen, en vervolgens in een 6.5 ROM kan inladen?
Morgen toch maar eindelijk eens de overstap maken naar de M-ROM (3.41), vandaag is me telefoon weer 60% in 2 uur leeggelopen
Morgen toch maar eindelijk eens de overstap maken naar de M-ROM (3.41), vandaag is me telefoon weer 60% in 2 uur leeggelopen

Verwijderd
Ja kan prima, probeer energyrom ook evenRowinvd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:46:
Weet iemand of je met PimBackup je contactpersonen in WM 6.1 kan backuppen, en vervolgens in een 6.5 ROM kan inladen?
Vandaag heeft mijn dochter zo een ding aangeschaft. Komt deze week binnen. Ze koos voor deze vanwege het TB. En dan mag ik nu 7 topics door gaan lezen over het hoe en wat van dit ding. Volgens mij zijn er leuke dingen mee te doen.
Ik heb denk ik een verkeerde knop ofzo ingedrukt, maar bij m'n berichten is het lettertype nu heel klein geworden. Hoe kan ik dit veranderen? Alle andere functies zijn wel gewoon op normale grootte.
Facts don't care about your feelings
Waarschijnlijk aan het 'scroll wieltje' onderaan gezeten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Thnx, wist niet eens dat dat een soort scroll wieltje was, dacht alleen drukknopTsurany schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:08:
Waarschijnlijk aan het 'scroll wieltje' onderaan gezeten.
Facts don't care about your feelings
Net de nieuwe chrom met wm 6.5.1 build 23053 geflasht.
Enorm verrast door de snelheid van deze rom. Dat kan btw ook gewoon in de nieuwe os build zitten maar hij is merkbaar sneller dan 23049 en eerder.
Nadeel van chrome is dat de standaar graphics niet heel mooi zijn maar de icons vind ik prima dus na het aanpassen van achtergrond, thema (meegeleverd) en start schermen ( automatisch met sashimi) heb ik een mooie en zeer snelle rom
Enorm verrast door de snelheid van deze rom. Dat kan btw ook gewoon in de nieuwe os build zitten maar hij is merkbaar sneller dan 23049 en eerder.
Nadeel van chrome is dat de standaar graphics niet heel mooi zijn maar de icons vind ik prima dus na het aanpassen van achtergrond, thema (meegeleverd) en start schermen ( automatisch met sashimi) heb ik een mooie en zeer snelle rom
Ik heb eerder gelezen van wel, dus zou het niet proberen. Het is namelijk erg simpel te zien of je de Olinex hebt geinstalleerd of niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:23:
[...]
Tot nog toe is het me niet gelukt.. (geen oplossing kunnen vinden). Zijn ze bij HTC streng met garantievoorwaarden als Hard-SPL er nog opstaat? Zou ik daar gezeur mee kunnen krijgen?
Bij mijn weten staat er in het topic Hard-SPL van olinex op xda ook een instructie voor het verwijderen van zijn programma. Kijk maar eens goed
Het terugflashen van de Hard-SPL heb ik overigens al een keer gedaan, dus het is mogelijk.
Ik ga niet meer wachten op een NLD rom, Mrom werkt prima alleen zolang hij nog steeds geen nieuwe audio manager implementeert kan ik mooi mijn remotehandsfree profile (voor forward, pauze etc) op mijn bluetooth stereo headset gebruiken. Zit nu op de laatste energy rom te draaien en deze doet het aardig.
Alhoewel ik WM6.1 altijd nog minder energie vind gebruiken dan wm6.5
Alhoewel ik WM6.1 altijd nog minder energie vind gebruiken dan wm6.5
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Er is een programma waarbij je de telefoon normaal kunt laten trillen en niet constant, ik ben de naam alleen ff kwijt, misschien weet iemand anders die nog?Dark0z schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:55:
Hebben meerdere mensen dat als ze een sms ontvangen dat die trilfunctie dan behoorlijk lang doortrilt aan een stuk door. Ik heb liever dat hij 2x kort trilt en dan stopt. Hoe kan je dit regelen ?
Ik gebruik hem zelf alleen niet meer, omdat die conflict gaf met de audiocontrols van de telefoon, maar misschien is dat onderhand gefixt. Tegenwoordig heb ik de trilfunctie helemaal uitstaan dankzij de constante tril.
Bij mij bleef de tril soms oneindig hangen totdat je het beeld aan deed. Blijkbaar conflicteerde bij mij de tril met de autolock die ik gebruikte.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb nu een paar dagen M-ROm erop staan, met WM 6.5 uiteraard, maar ondanks dat ik het veel minder overzichtelijk vind (en met de TFL3D wordt het een stuk slomer...), ben ik er nog niet uit hoe je dat programma overzicht krijgt, zoals je in WM6.1 had rechts bovenin.
Als ik nu bijvoorbeeld TomTom open heb staan, en even naar me E-mail toe ga dmv op de hardware start-button te drukken, krijg ik TomTom alleen nog maar geopend door weer helemaal via het menu naar Navigatie te gaan en dan TomTom aan te klikken.
Zie ik iets over het hoofd, waardoor het weer net zo makkelijk wordt als in 6.1 rechts bovenin op het pijltje te klikken?
Als ik nu bijvoorbeeld TomTom open heb staan, en even naar me E-mail toe ga dmv op de hardware start-button te drukken, krijg ik TomTom alleen nog maar geopend door weer helemaal via het menu naar Navigatie te gaan en dan TomTom aan te klikken.
Zie ik iets over het hoofd, waardoor het weer net zo makkelijk wordt als in 6.1 rechts bovenin op het pijltje te klikken?
Op de tijd klikken rechtsboven
Toch nog een paar vragen;
- Als ik gebeld wordt, of tomtom open heb staan en me telefoon beweeg, draait het scherm ook continu mee. Met welke setting is dit (in Advance config) uit te zetten?
- Als ik gebeld wordt, kan ik alleen opnemen door te sliden op het scherm. Voorheen nam ik altijd op door de hardware button in te drukken. Is dit ook zo in te stellen?
- Hoe kun je een programma direct afsluiten? Rechts onderin zit wel die X knop, maar daar wordt t programma niet mee afgesloten... Heb bij de instellingen wel al zo staan dat 1x tikken het programma afgesloten zou moeten worden.
Had nog iets, maar dat weet ik nu even niet meer....
- Als ik gebeld wordt, of tomtom open heb staan en me telefoon beweeg, draait het scherm ook continu mee. Met welke setting is dit (in Advance config) uit te zetten?
- Als ik gebeld wordt, kan ik alleen opnemen door te sliden op het scherm. Voorheen nam ik altijd op door de hardware button in te drukken. Is dit ook zo in te stellen?
- Hoe kun je een programma direct afsluiten? Rechts onderin zit wel die X knop, maar daar wordt t programma niet mee afgesloten... Heb bij de instellingen wel al zo staan dat 1x tikken het programma afgesloten zou moeten worden.
Had nog iets, maar dat weet ik nu even niet meer....

[ Voor 21% gewijzigd door Rowinvd op 23-09-2009 01:20 ]
- Dat moet je in TouchFlo even uitzetten. Dus die activeren in Instellingen/Home en dan ergens bij de Instellingen in TouchFlo 3D dat uitvinken.
- Bij mij kan ik gewoon ook opnemen met de hardware toets, bij mijn weten.
- Dat is volgens mij 'n bug, hier staat ook regelmatig wat open. Omdat 't startmenu naar beneden is verplaatst en daardoor 't afsluitknopje ook kunnen niet alle programma's daarmee overweg. Altijd even controleren met taakbeheer dus of 't nog openstaat, niet erg handig.
M-ROM bevat veel bugs, maar is op dit moment de enige NL-ROM bij mijn weten die 'n beetje up-to-date is en ook regelmatig opnieuw uitgebracht wordt met bugfixes. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik nog niet zo lang geleden 'n donatie aan 't ROMeOS project gedaan heb, want van die gast hoor of zie je niets meer
- Dat is volgens mij 'n bug, hier staat ook regelmatig wat open. Omdat 't startmenu naar beneden is verplaatst en daardoor 't afsluitknopje ook kunnen niet alle programma's daarmee overweg. Altijd even controleren met taakbeheer dus of 't nog openstaat, niet erg handig.
M-ROM bevat veel bugs, maar is op dit moment de enige NL-ROM bij mijn weten die 'n beetje up-to-date is en ook regelmatig opnieuw uitgebracht wordt met bugfixes. Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik nog niet zo lang geleden 'n donatie aan 't ROMeOS project gedaan heb, want van die gast hoor of zie je niets meer

Thnx, ga ik daar even mee aan de slag!Eric_Cantona schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:35:
- Dat moet je in TouchFlo even uitzetten. Dus die activeren in Instellingen/Home en dan ergens bij de Instellingen in TouchFlo 3D dat uitvinken.
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde!Eric_Cantona schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:35:
Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik nog niet zo lang geleden 'n donatie aan 't ROMeOS project gedaan heb, want van die gast hoor of zie je niets meer

In het begin leek ie er nog wel wat van te maken, maar de laatste tijd hoor je echt niets meer van hem, laat staan dat ie met een NLD Rom komt

Heb hem eergister nog een mailtje gestuurd of ie plannen heeft om een nieuwe NLD Rom uit te brengen, ben benieuwd of ie daar nog op gaat reageren

Heb een probleempje.
Als ik bel of gebeld word staat het volume veels te hard.
Ik zet het tijdens het bellen zachten maar bij het volgende gesprek staat het weer veels te hard.
Kan ik dit ergens instellen zodat het op een gewenst niveau blijft?
Ik zet het tijdens het bellen zachten maar bij het volgende gesprek staat het weer veels te hard.
Cool, hoe doe je dat!Denthis schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:37:
Heb een probleempje.
Ik zou ook wel hard geluid willen als ik gebeld wordt
Maar even serieus;
Welke rom gebruik je?
En als je de volume knoppen gebruikt tijdens het gesprek, blijft het dan ook niet opgeslagen?
Het geluid is echt hendig hard, te hard gewoon.Rowinvd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:52:
[...]
Cool, hoe doe je dat!
Ik zou ook wel hard geluid willen als ik gebeld wordt![]()
Maar even serieus;
Welke rom gebruik je?
En als je de volume knoppen gebruikt tijdens het gesprek, blijft het dan ook niet opgeslagen?
Ik gebruik een energy rom met wm 6,5.
Als ik tijdens het bellen op de volume knoppen drukt word het idd zachter maar het volgende gesprek is het weer hard
Verwijderd
Dat terugflashen mogelijk is, was bij mij bekend. Maar of het ook met een geheugenkaartje kan ipv de usbkabel, daar kon ik geen antwoord op vinden. Na jouw reactie nogmaals even dat topic doorzocht op zoek naar een geheugenkaart flash methode, maar helaas niet gevonden.FunFair schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:08:
[...]
Ik heb eerder gelezen van wel, dus zou het niet proberen. Het is namelijk erg simpel te zien of je de Olinex hebt geinstalleerd of niet.
Bij mijn weten staat er in het topic Hard-SPL van olinex op xda ook een instructie voor het verwijderen van zijn programma. Kijk maar eens goedWel belangrijk is om eerst de andere ROM's (radio rom weet ik niet zeker) terug te flashen naar stock.
Het terugflashen van de Hard-SPL heb ik overigens al een keer gedaan, dus het is mogelijk.
Dus net even langs de drogist voor een potje alcohol en wattenstaafjes: Het geluid doet het weer, dus nu is ie in ieder geval weer te gebruiken om mee te bellen. Zometeen maar even een tweede poging wagen in de hoop dat de dataverbinding ook weer tot stand kan worden gebracht!!
-edit: Helaas.. daar werkt het niet voor. Iemand tips voor het terugflashen van hard-spl zónder usb kabel?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:46 ]
Ik heb ook M-Rom en heb daarbij het programmaatje "e-Natives Technology Showcase" geinstalleerd.Rowinvd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:17:
Rechtsboven komt daarmee een extra icoontje te staan (helaas wel door de tijd heen, bugje) Als er een programma openstaat en je klikt 1x in de rechterbovenhoek dan wordt deze gesloten. Als er geen programmas openstaan, of je kiest de 2e optie in het programma krijg je een taskmanager (Showcase) die makkelijk te bedienen is.
showcase zorgt in de laatste chrome rom (build 23053) btw voor heel veel crashes. Dus als je tp vaag doet, even showcase uit de startup halenGVR schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:14:
[...]
Ik heb ook M-Rom en heb daarbij het programmaatje "e-Natives Technology Showcase" geinstalleerd.
Rechtsboven komt daarmee een extra icoontje te staan (helaas wel door de tijd heen, bugje) Als er een programma openstaat en je klikt 1x in de rechterbovenhoek dan wordt deze gesloten. Als er geen programmas openstaan, of je kiest de 2e optie in het programma krijg je een taskmanager (Showcase) die makkelijk te bedienen is.
Heb net dat ding aangeschaft en wat vragen waar ik niet zeker weet of ik de goede antwoorden wel heb gevonden. Ik heb gezocht op XDA en hier.
Is het aan te raden om up te daten naar WM6.5? Ik zie dat de pro er eigenlijk niet voor bedoeld is, maar dat het wel kan. Er staan op XDA duidelijke omschrijvingen hoe dat moet, maar ik lees ook wel issues.
En als ik er een andere ROM opzet (energy of zoiets) moet ik hem dan eerst updaten naar 6.5 of staat dat los van elkaar?
En dan probeer ik ook nog een keuze te maken tussen Mrom en Rome-OS (beiden blijkbaar in het nederlands, maar oud) en EnergyRoms die niet in een stable 6.5 maar wel in een 6.1 zijn, maar enkel engels.
leuk ding die pro, maar wel even wat anders als mijn V220 (iets ouds)
Is het aan te raden om up te daten naar WM6.5? Ik zie dat de pro er eigenlijk niet voor bedoeld is, maar dat het wel kan. Er staan op XDA duidelijke omschrijvingen hoe dat moet, maar ik lees ook wel issues.
En als ik er een andere ROM opzet (energy of zoiets) moet ik hem dan eerst updaten naar 6.5 of staat dat los van elkaar?
En dan probeer ik ook nog een keuze te maken tussen Mrom en Rome-OS (beiden blijkbaar in het nederlands, maar oud) en EnergyRoms die niet in een stable 6.5 maar wel in een 6.1 zijn, maar enkel engels.
[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 24-09-2009 16:23 ]
motorola V220? Haha.. daar kom ik ook vanmaartend schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:03:
Heb net dat ding aangeschaft en wat vragen waar ik niet zeker weet of ik de goede antwoorden wel heb gevonden. Ik heb gezocht op XDA en hier.
ik wil niet meer terug naar 6.1. heb nu de energy rom 6.5 maar het is zoveel sneller dan mijn vorige romos wm6.1. echt superWombat13 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:33:
[...]
motorola V220? Haha.. daar kom ik ook vanDraai nu zelf een oudere versie van Mrom.. ROMeOS gaat (blijkbaar) niet meer door in het nederlands.. Ik heb zelf nog niks met 6.5 gedaan.. leek me vooralsnog wat buggy...
En welke build heb je dan?Denthis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:09:
[...]
ik wil niet meer terug naar 6.1. heb nu de energy rom 6.5 maar het is zoveel sneller dan mijn vorige romos wm6.1. echt super
Zit wm6.5 er in gebouwd?
Waar loop je tegenaan met energy 6.5?
Verwijderd
Klopt alleen Energy kan wel eens trag zijn of hangen terwijl je niets open hebt staan... best wazig... te snel met je slide is ook niet altijd handigDenthis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:09:
[...]
ik wil niet meer terug naar 6.1. heb nu de energy rom 6.5 maar het is zoveel sneller dan mijn vorige romos wm6.1. echt super
Zelf heb ik ook de laatste EnergyRom en het werkt super goed. Las vandaag op tweakers over het programma GfxBoost voor de HTC. Heb het geinstalleerd en verdomme zeg, me menu's en programma's werken kapot vloeiend en sneller!
Nu hoef ik zeker voor 1 jaar geen andere telefoon.
Nu hoef ik zeker voor 1 jaar geen andere telefoon.
Vind de laatste EnergyRom maar kut, ik had gisteren nog een rom van 2 maanden geleden en die was stukken beter.
Minder hangers, langere accuduur, en alles ging sneller. Bovendien gaat nu 90% van de tijd mijn ringtone niet over...
Minder hangers, langere accuduur, en alles ging sneller. Bovendien gaat nu 90% van de tijd mijn ringtone niet over...
Soms moet je net mazzel hebben, maar wat ik nog voor me htc zoek is een radio streaming programma.
Dat ik b.v. muziek van deze site smoothbeats , kan beluisteren via me tel.
Dat ik b.v. muziek van deze site smoothbeats , kan beluisteren via me tel.
Verwijderd
Ja kan, maar je moet je ringtone ff lokaal zetten en niet op je microSD... werkt al beter.PolluxDKB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:28:
Vind de laatste EnergyRom maar kut, ik had gisteren nog een rom van 2 maanden geleden en die was stukken beter.
De rest kan ik redelijk in mee
Dus, welke build? En dan maar hopen dattie ook in het nederlands is.PolluxDKB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:28:
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 24-09-2009 23:39 ]
Dit topic doorspittend, kom ik verschillende roms tegen. Hoeveel zijn er eigenlijk en waar kan ik een overzicht vinden? (geen rom zelf, maar een overzicht)
==
hoi
Via XDA vond ik ditEusebius schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:56:
Dit topic doorspittend, kom ik verschillende roms tegen. Hoeveel zijn er eigenlijk en waar kan ik een overzicht vinden? (geen rom zelf, maar een overzicht)
6.1 Roms
6.5 Roms
Niet dat ik het verder volledig snap, maar het is iets
Verwijderd
Wat ik niet snap is dat daar nieuwere roms staan die niet op de site zelf te vinden zijnmaartend schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:08:
[...]
Via XDA vond ik dit
6.1 Roms
6.5 Roms
Niet dat ik het verder volledig snap, maar het is iets
en op de site staan weer roms die niet op die pagina staan vermeld
Conclusie: gewoon goed de topics bekijken op XDA om te kijken welke roms er zijn.
Verwijderd
Soms vertrouw ik de site releases wat meer omdat XDA, zoals eerder gezegd, wat vaag isGVR schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:49:
en op de site staan weer roms die niet op die pagina staan vermeldConclusie: gewoon goed de topics bekijken op XDA om te kijken welke roms er zijn.
Verwijderd
Hey mensen,
Heb al een tijdje een htc touch pro.
En ik stoor me mateloos aan het ontvangst. Vaak tijdens het bellen hangt ie zomaar op of is zijn ontvangst weg.
Ik heb vodafone als provider en heb met al mijn andere telefoons hier nooit last van gehad.
Rom: officiële: 5.05.401.1 WWE
moet ik een bug fix doen of een andere rom erop zetten, want word er echt gek van.
En ik stoor me mateloos aan het ontvangst. Vaak tijdens het bellen hangt ie zomaar op of is zijn ontvangst weg.
Ik heb vodafone als provider en heb met al mijn andere telefoons hier nooit last van gehad.
moet ik een bug fix doen of een andere rom erop zetten, want word er echt gek van.
welke build weet ik niet, waar zie je dat?maartend schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:14:
[...]
En welke build heb je dan?
Zit wm6.5 er in gebouwd?
Waar loop je tegenaan met energy 6.5?
6.5 zit erin ja, problemen weet ik zo niet.
Heeft iemand al eens geprobeerd om zijn scherm te vervangen? Ik ben met de telefoon in mijn broekzak ergens tegenaan gestoten waardoor de hele digitizer is gebarsten. De LCD is nog goed, maar die twee zijn (bijna) niet te scheiden lees ik.
Ik ben nu dus van plan om een set te kopen van een digitizer + LCD die reeds aan elkaar vast zitten. Dit kost omgerekend ongeveer 30 euro incl tools. Nou lijkt het me nog best lastig om het geheel te vervangen. Ik heb hier wat uitleg gevonden op een Russische website: http://translate.google.n...u&tl=en&history_state0=ru|en|replacing%2520touch%2520pro%2520screen
Dus, heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het te doen?
Ik ben nu dus van plan om een set te kopen van een digitizer + LCD die reeds aan elkaar vast zitten. Dit kost omgerekend ongeveer 30 euro incl tools. Nou lijkt het me nog best lastig om het geheel te vervangen. Ik heb hier wat uitleg gevonden op een Russische website: http://translate.google.n...u&tl=en&history_state0=ru|en|replacing%2520touch%2520pro%2520screen
Dus, heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, is het te doen?
[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 26-09-2009 23:27 ]
Ik zit met de vraag wat de handigste/beste manier is om mijn e-mails accounts te sorteren.
Er zijn 3 accounts die ik vaak controleer/gesynced wil hebben met de pc/HTC.
-Universiteits Account
-Hotmail
-Geforward e-mail adres via g-mail.
Mij lijkt het het makkelijkst wanneer alle mail via Outlook samenkomt en op 1 account van de HTC staat. Mijn UvA account zou moeten werken via Outlook, maar op dit moment krijg ik die nog niet aan de praat. Hotmail werkt al via een plugin. Het laatste adres is een e-mail adres waar geen e-mailserver bij hoort. Maar je kan b.v. via g-mail wel mail versturen en ontvangen via dat adres. Het lijkt me dat dat met Outlook ook moet kunnen.
Stel dat ik alles bij elkaar gooi in Outlook, kan ik dan nog wel handmatig op mijn HTC bepalen onder welk e-mail adres ik het verstuur?
-Universiteits Account
-Hotmail
Mij lijkt het het makkelijkst wanneer alle mail via Outlook samenkomt en op 1 account van de HTC staat. Mijn UvA account zou moeten werken via Outlook, maar op dit moment krijg ik die nog niet aan de praat. Hotmail werkt al via een plugin. Het laatste adres is een e-mail adres waar geen e-mailserver bij hoort. Maar je kan b.v. via g-mail wel mail versturen en ontvangen via dat adres. Het lijkt me dat dat met Outlook ook moet kunnen.
Stel dat ik alles bij elkaar gooi in Outlook, kan ik dan nog wel handmatig op mijn HTC bepalen onder welk e-mail adres ik het verstuur?
Tja, is echt een TP probleem. Ik heb hier ook regelmatig last van. Waarschijnlijk bij het switchen tussen 3g en gprs valt de verbinding weg, Je kunt 3g uitzetten en dan kijken of de verbinding dan stabieler is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:00:
Hey mensen,
Je kunt de officiele HTC ROM update erop flashen, of een custom ROM. Maar helemaal bugfree krijgen is echt onmogelijk

Waarschijnlijk met een andere Radio (als je hem reset zie je de radio versie) heb je betere ontvangst. Wel eerst HardSPL erop flashen.
Er is ook geen "beste" radio of ROM dus experimenteren!
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=440
PSN: riznind
@ SaN,
Ja is te doen. Ik heb het nu al twee keer gedaan. Ik heb de manual van Mike Canon oid gebruikt. Toetsenbord loshalen kost gewoon wat kracht. De voorkant los schroeven van de bracket vond ik het irritantst. Ik heb de sticker/flatcable (weet niet meer wat het was) maar opzij geschoven in plaats van alles los te halen. Het is wel veel werk, schrik daar niet van. Als je dat in je achterhoofd houdt is er eigenlijk geen probleem. Netjes alles loshalen, tig stickers voorzichtig los trekken en dan het scherm er uit duwen. Let even goed met de knoppen aan de zijkant. Ik kan me niet herinneren wat, maar er is iets mee. Een dun stukje flatcable of een prielstukje waar je goed op moet letten, zoiets was het. Het scherm is er in geplakt vanaf buiten! En inderdaad scherm met digitizer kopen. Ik had die van OEM. Volgens mij heet het bedrijf OEM en wekken ze de illusie dat het HTC is. Was wel wat meer kwijt, rond € 65,-. Ik heb er vaker spullen gekocht en hun spullen zijn van degelijke kwaliteit. Er zijn uiteraard anderen, maar dat durfde ik niet aan.
Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een digitzer van HTC OEM.
Radio ROM
1.02.25.32, 1.02.25.28 en 1.12.25.19 heb ik redelijk verspreid over NL getest met Telfort en Vodafone. 1.12.25.19 is wat ik draai, voor mijn doen perfect. Well, as perfect can be.
Ja is te doen. Ik heb het nu al twee keer gedaan. Ik heb de manual van Mike Canon oid gebruikt. Toetsenbord loshalen kost gewoon wat kracht. De voorkant los schroeven van de bracket vond ik het irritantst. Ik heb de sticker/flatcable (weet niet meer wat het was) maar opzij geschoven in plaats van alles los te halen. Het is wel veel werk, schrik daar niet van. Als je dat in je achterhoofd houdt is er eigenlijk geen probleem. Netjes alles loshalen, tig stickers voorzichtig los trekken en dan het scherm er uit duwen. Let even goed met de knoppen aan de zijkant. Ik kan me niet herinneren wat, maar er is iets mee. Een dun stukje flatcable of een prielstukje waar je goed op moet letten, zoiets was het. Het scherm is er in geplakt vanaf buiten! En inderdaad scherm met digitizer kopen. Ik had die van OEM. Volgens mij heet het bedrijf OEM en wekken ze de illusie dat het HTC is. Was wel wat meer kwijt, rond € 65,-. Ik heb er vaker spullen gekocht en hun spullen zijn van degelijke kwaliteit. Er zijn uiteraard anderen, maar dat durfde ik niet aan.
Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een digitzer van HTC OEM.
Radio ROM
1.02.25.32, 1.02.25.28 en 1.12.25.19 heb ik redelijk verspreid over NL getest met Telfort en Vodafone. 1.12.25.19 is wat ik draai, voor mijn doen perfect. Well, as perfect can be.
[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 28-09-2009 10:14 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Lees op de XDA site dat de meeste tevreden zijn met de 32 versie...
Nou heb ik een vraag... Zijn die Rom Update's niet helemaal op VS ingesteld? Dus van dat AOL en dergelijke meuk er op...
Is er niet een NL versie? Kijk de dat het allemaal in het engels is maakt me niet zo veel uit...
Nou heb ik een vraag... Zijn die Rom Update's niet helemaal op VS ingesteld? Dus van dat AOL en dergelijke meuk er op...
Is er niet een NL versie? Kijk de dat het allemaal in het engels is maakt me niet zo veel uit...
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar nu, de ROM's, en de Radio ROMs.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:25:
Lees op de XDA site dat de meeste tevreden zijn met de 32 versie...
De Radio Roms kun je vergelijken met het BIOS van je computer, en deze zijn dus niet taal gerelateerd. Dit regelt onder andere de verbindingen van je telefoon, zoals de bel en GPS ontvangst.
Dan heb je ook nog de ROMs, en dat is het besturingssysteem. Daar heb je ook weer verschillende versies in, en die zijn inderdaad wel Engels, of Nederlands
Twee Roms zijn in het Nederlands, dat betreft de M-ROM van Maarten en de ROMeOS van Monx, welke helaas niet meer bijgewerkt lijkt te worden.
Overigens is het niet zo dat de Engelse ROMs vol zit met software wat wij niet gebruiken, zoals AOL en dergelijke meuk.
Omdat het me nu gelukt is mijn Uni-account, hotmail en g-mail aan de praat te krijgen op de HTC en Outlook is dat gedeelte fixed. Ik zit alleen nog met de vraag waarom mijn mails in Outlook niet gesynced worden met de TP? Alleen wanneer ik de mails handmatig update in de TP komen ze erin te staan. Is dit normaal?MailMan schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:49:
Ik zit met de vraag wat de handigste/beste manier is om mijn e-mails accounts te sorteren.
-Universiteits Account
-Hotmail
Ik leer weer wat. Ik zoek dus eerst een geoptimaliseerde BIOS en als die me bevalt kan ik er later dus een ander OS opzetten.Rowinvd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:17:
[...]
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar nu, de ROM's, en de Radio ROMs.
De Radio Roms kun je vergelijken met het BIOS van je computer, en deze zijn dus niet taal gerelateerd. Dit regelt onder andere de verbindingen van je telefoon, zoals de bel en GPS ontvangst.
Dan heb je ook nog de ROMs, en dat is het besturingssysteem. Daar heb je ook weer verschillende versies in, en die zijn inderdaad wel Engels, of Nederlands
Twee Roms zijn in het Nederlands, dat betreft de M-ROM van Maarten en de ROMeOS van Monx, welke helaas niet meer bijgewerkt lijkt te worden.![]()
Overigens is het niet zo dat de Engelse ROMs vol zit met software wat wij niet gebruiken, zoals AOL en dergelijke meuk.
Ik dacht dat radio gedoe echt iets met de radio te maken had, snapte al niet waarom mensen zich daar zo druk om maakten.
Inderdaad!maartend schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:55:
[...]
Ik leer weer wat. Ik zoek dus eerst een geoptimaliseerde BIOS en als die me bevalt kan ik er later dus een ander OS opzetten.
Ik dacht dat radio gedoe echt iets met de radio te maken had, snapte al niet waarom mensen zich daar zo druk om maakten.
Ik zelf gebruik al vele maanden versie 1.12.25.19, en moet zeggen dat die mij goed bevalt. In de meeste gevallen een snelle GPS fix, en ik heb eigenlijk van de bel kwaliteit zelf totaal niks te klagen. Alleen het belvolume, maar dat is niet Radio Rom gerelateerd
Gebruik overigens Vodafone, dat speelt er ook een rol in
En als ik nu een andere ROM erop zet, blijft me Radio Rom gewoon erop staan, daar hoef ik dus niks meer aan te veranderen, tot er een echt nog betere uitkomt
Binnenkort alleen nog een update doen naar de nieuwe Energy Rom, of de nieuwe M-Rom, is even afwachten welke als eerste met een nieuwe versie verschijnt
De M-Rom 3.41 zitten namelijk nog enkele (vervelende) bugjes in
Kleine toevoeging aan de RADIO ROM; ik gebruik ook de juiste rllphone.cab!
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
He mensen,
Ik heb gebruik de energy rom 3.0
Ik krijg mijn wireless lan niet aangezet via comm manager.
Ik zoek een fijn progje om op het todat scherm mijn notities te zien, iemand een idee?
En iemand een fijn programma om je screen te locke? (niet s2u2)
Ik zoek een fijn progje om op het todat scherm mijn notities te zien, iemand een idee?
[ Voor 15% gewijzigd door Denthis op 29-09-2009 17:36 ]
je kan je wireless via het 'actionscreen' aanzetten (links onder in homescreen)Denthis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:35:
He mensen,
voor het lock programma gebruik ik al vrij lang TouchLockPro, je kan veel instellen en het werkt goed.
Homescreen? gebruik je touch flo?jasring schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:47:
[...]
je kan je wireless via het 'actionscreen' aanzetten (links onder in homescreen)
voor het lock programma gebruik ik al vrij lang TouchLockPro, je kan veel instellen en het werkt goed.
Ik heb gebruik dat namelijk niet, maar bij comm manager kun je alles aan uitzetten.
Als ik op wifi klik dan begint hij te laden maar schakelt hij het niet in blijft het gewoon uitstaan.
touchlockpro waar is dat te verkrijgen?
Dat werkt prima ja. Ik heb 'm flink gecustomized op m'n TP draaien. Alleen loopt GAlarm 's ochtends vast bij me, en dat lijkt i.c.m. SPB Mobile Shell te zijn. Ik kan alleen de precieze oorzaak nog niet vinden

Verwijderd
ziet er goed uit ja...SPB Mobile Shell 3.5 .
was wel ff zoeken naar serial...maar hij doet het.
wel weer zoeken waar alles zit en hoe het werkt...en ff naar mijn smaak inrichten.
was wel ff zoeken naar serial...maar hij doet het.
wel weer zoeken waar alles zit en hoe het werkt...en ff naar mijn smaak inrichten.
En moet ik hier dan een customised ROM en Radio voor hebben, of loopt dat ook op de normale HTC Pro?Eric_Cantona schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:54:
Dat werkt prima ja. Ik heb 'm flink gecustomized op m'n TP draaien. Alleen loopt GAlarm 's ochtends vast bij me, en dat lijkt i.c.m. SPB Mobile Shell te zijn. Ik kan alleen de precieze oorzaak nog niet vinden
't Is een vervanger van TouchFlo he, dus die schakel je uit (hoeft niet overigens). SPB Mobile Shell is zoals 't zegt 'n andere "schil" een besturingsthema.
Je hebt er geen custom ROM voor nodig (bij mijn weten), 't gaat gewoon om 'n ander uiterlijk.
Je hebt er geen custom ROM voor nodig (bij mijn weten), 't gaat gewoon om 'n ander uiterlijk.
Hmm ik heb nog even een stomme actie uit gehaald. Had de cab geïnstalleerd die de unlock slide onderaan zet. Maar na wat problemen heb ik deze toch maar weer verwijderd. Nu blijkt de slider helemaal weg en kan ik mijn telefoon niet meer unlocken. het leuke is dat windows de lock onthoudt na een reset. Er is ook geen onzichtbare slider die het wel doet. Het handige is dat de usb modus op disk drive staat waardoor ik dus ook niet via active sync een cab met een slider kan installeren. Volgens mij is alleen nog een reflash vanaf de sd kaart mogelijk. Of heeft iemand nog een goed idee?
Ziet er goed uit. Is toch weer een behoorlijke verbetering tov v3Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:51:
ik kwam via coolsmartphone SPB Mobile Shell 3.5 tegen.
weet iemand of die ook op de TP kan?
en of die het een beetje kan trekken....want het ziet er mooi uit.
linkje
en nog een linkje
linkje
je kan ook een gewone hard-reset uitvoerenrajackar schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:00:
...
Volgens mij is alleen nog een reflash vanaf de sd kaart mogelijk. Of heeft iemand nog een goed idee?
Dat dacht ik ook maar toen bedacht ik me dat je daarvoor bij je telefoon moet kunnenjasring schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:20:
[...]
je kan ook een gewone hard-reset uitvoeren

Nee hoor, je kunt ook hard resetten door op wat knopjes te drukken. Je moet er wel een tikje lenig voor zijn.
Het werkt als volgt:
- haal de stylus eruit
- druk tegelijk op volume down en op de grote rond knop (center) in het midden, en houd ze beide ingedrukt
- druk dan op de (soft-)reset knop met de stylus (die aan de onderkant van het toestel)
- houd de volume down en center knoppen ingedrukt, totdat je een melding krijgt over 'erasing all data'
- volg de instructies in die melding (=op volume up drukken)
Het werkt als volgt:
- haal de stylus eruit
- druk tegelijk op volume down en op de grote rond knop (center) in het midden, en houd ze beide ingedrukt
- druk dan op de (soft-)reset knop met de stylus (die aan de onderkant van het toestel)
- houd de volume down en center knoppen ingedrukt, totdat je een melding krijgt over 'erasing all data'
[ Voor 4% gewijzigd door jpbosk op 01-10-2009 21:48 ]
Is er hier misschien iemand die zijn standaard meegeleverde headset niet gebruikt?
De mijne is namelijk kapot gegaan, en als ik hier van iemand zijn headset voor een paar euro's over mag nemen zou ik daar erg blij van worden
Zie graag een reactie tegemoet!
De mijne is namelijk kapot gegaan, en als ik hier van iemand zijn headset voor een paar euro's over mag nemen zou ik daar erg blij van worden
Zie graag een reactie tegemoet!
[ Voor 1% gewijzigd door Rowinvd op 02-10-2009 00:13 . Reden: typo ]
ik gebruik de mijne nooit dus stuur me maar een mail.Rowinvd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:05:
Is er hier misschien iemand die zijn standaard meegeleverde headset niet gebruikt?
De mijne is namelijk kapot gegaan, en als ik hier van iemand zijn headset voor een paar euro's over mag nemen zou ik daar erg blij van worden![]()
Zie graag een reactie tegemoet!![]()
en heeft iemand toevallig ook nog een origineel hoesje voor mij?
Ik moet nog steeds m'n telefoon updaten. Ik ga eerst de originele firmware eens proberen. Zit daar veel verschil in qua performance? Mijn firmware is nog van januari 2008 volgens mij

Net te laat gelezenjpbosk schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:47:
Nee hoor, je kunt ook hard resetten door op wat knopjes te drukken. Je moet er wel een tikje lenig voor zijn.
Het werkt als volgt:
- haal de stylus eruit
Maar je moet er idd vrij lenig voor zijn. Heb maar opnieuw geflasht. Alles werkt nu wel weer.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=444215Denthis schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:03:
touchlockpro waar is dat te verkrijgen?
Damm... de laatste NL Rom maker (M-Rom) stopt er ook al mee
Heeft nu een TP2, en gaat daar verder mee, wat opzich wel begrijpelijk is, maar toch erg jammer is voor ons.
Vraag me nog af of Monx er weer mee verder gaat, hoorde/las laatst dat het even bij hem stil lag vanwege ziekte.
Straks maar eens de laatste M-Rom erop zetten, en als de nieuwe Energy Rom er is, die maar eens proberen.
Heeft nu een TP2, en gaat daar verder mee, wat opzich wel begrijpelijk is, maar toch erg jammer is voor ons.
Vraag me nog af of Monx er weer mee verder gaat, hoorde/las laatst dat het even bij hem stil lag vanwege ziekte.
Straks maar eens de laatste M-Rom erop zetten, en als de nieuwe Energy Rom er is, die maar eens proberen.
Ik lees 't nu ook, 't einde van de Nederlandstalige ROM dus
De up-to-date versie dus .. Hopelijk pikt iemand anders in 't topic daar 't op, zou mooi zijn.