Het heeft een tijdje geduurd voordat ik erachter ben gekomen wat de oorzaak is, maar nu nog een oplossing...
Het probleem:
Op mijn TP werkt het geluid niet meer. Nou had ik hem onlangs geflashed naar een andere ROM (werkte in eerste instantie prima), dus wilde ik hem weer terug zetten.
Helaas gebeurde er niets op het moment dat ik de usb-kabel in plugde. Dus ik op zoek naar oplossingen om dit te verhelpen, maar de ideeën die ik tegenkwam hadden allen geen effect.
Om toch te kunnen bellen heb ik uiteindelijk mijn headset geprobeerd en dat werkte wel. Bij het ontkoppelen van de headset kwam ik denk ik het euvel tegen: een pop up met het scherm "Video Out: select format (PAL / NTSC)" . Bij opnieuw aankoppelen van de headset verdwijnt dit scherm weer en bij het lostrekken komt hij weer tevoorschijn. Het lijkt dus alsof zonder een aangesloten kabel de TP eenzelfde signaal krijgt als van een tv-out kabel..
Een usb kabel heeft geen effect op deze pop-up. Als je de kabeltjes vergelijkt zie je ook dat de usb alleen aan de 'bovenkant' van het stekkertje contactpunten heeft en de headset ook aan de onderkant van de stekker.
Ik vermoed dus dat aan de onderste contactpunten van de telefoonaansluiting een sluitinkje optreedt oid, die met een headset opgeheven wordt, maar met een usb kabel niet. (met het gevolg dat de TP in tv-out modus blijft en enkel beeld en geluid door de aansluiting stuurt en géén data..)
Nou ben ik onlangs in een kroeg geweest waar misschien wat vloeistoffen de aansluiting hebben gevonden, maar de dag daarna werkte hij nog prima. Een dag later begon dit probleem zich pas voor te doen.
Goed, tot zover de beschrijving
Omdat ik geen verbogen pinnetjes of vuiligheid in de aansluiting kan vinden, krijg ik het idee dat er niet veel meer opzit dan hem aan HTC aan te bieden. Echter staat er natuurlijk de custom ROM op dus dat lijkt me niet de beste optie. Ik hoop daarom dat iemand een andere oplossing heeft om de boel weer te krijgen zoals het hoort.. Zou bijv. een contactspray oid kunnen werken, of maak ik het daar alleen maar erger mee?
Alvast bedankt!