• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Maakt dat de telefoon niet nog dikker dan hij al is ? Voor festivals e.d. is het wel ideaal, maar in dagelijks gebruik?

Ik erger me overigens aan het feit dat de telefoon een gesprek automatisch aanneemt als je hem uit z'n hoesje haalt. Heb er al iets over gelezen. Liefst zou ik gewoon aannemen met touch uitschakelen en enkel met de 'bel knop' aannemen. Moet wel mogelijk zijn denk ik. Zal wel ff zoeken :)

Twitter

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Heren update: ik heb opnieuw de EnergyROM 3.0 geflasht alleen dit maal de Titanium versie, heeft wel geholpen het accu verbruik is nu normaal. mijn mem verbruik is nu (zonder apps) 40%. wat hierboven wordt gezegt door Eric_Cantona lijkt mij ook. zodra er meer als 45% geheugen wordt verbruikt schiet het batterij niveau omlaag. Conclussie? de oude 'standaard' rom deed bij mij 50% geheugen constant en het accu verbruik was hoog!

[ Voor 4% gewijzigd door Vendrom op 20-08-2009 09:26 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand eigenlijk al een rom met de nieuwe 6.5(.1?) interface geprobeerd? Ben wel benieuwd maar ik lees dat het nog niet helemaal lekker werkt. Mss dat ik het toch eens ga proberen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je telefoon wordt er wel wat dikker van inderdaad, 'n halve centimeter denk ik. Maar als je daar 2 dagen extra standby-tijd voor terugkrijgt voor op bijv. 'n festival dan doe ik 't er voor.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/maxg8g.jpg

't Ding kost € 10,37 dus dat is ook nog te doen: link naar DealExtreme

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Dennahz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:17:
Maakt dat de telefoon niet nog dikker dan hij al is ? Voor festivals e.d. is het wel ideaal, maar in dagelijks gebruik?

Ik erger me overigens aan het feit dat de telefoon een gesprek automatisch aanneemt als je hem uit z'n hoesje haalt. Heb er al iets over gelezen. Liefst zou ik gewoon aannemen met touch uitschakelen en enkel met de 'bel knop' aannemen. Moet wel mogelijk zijn denk ik. Zal wel ff zoeken :)
Gebruik s2u2. horizontaal sliden krijg je niet voor elkaar door m uit het hoesje te halen, en de opneemknop kan je disabelen daarmee.

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Vendrom schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:25:
Heren update: ik heb opnieuw de EnergyROM 3.0 geflasht alleen dit maal de Titanium versie, heeft wel geholpen het accu verbruik is nu normaal. mijn mem verbruik is nu (zonder apps) 40%. wat hierboven wordt gezegt door Eric_Cantona lijkt mij ook. zodra er meer als 45% geheugen wordt verbruikt schiet het batterij niveau omlaag. Conclussie? de oude 'standaard' rom deed bij mij 50% geheugen constant en het accu verbruik was hoog!
Verbruikt de Titanium EnergyROM minder stroom/geheugen dan de Standard?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Freich schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:13:
[...]

Verbruikt de Titanium EnergyROM minder stroom/geheugen dan de Standard?
dit is niet bewezen, alleen bij mij lijkt het wel geholpen te hebben. de standard rom verbruikte behoorlijk meer stroom, dan de titanium die ik nu met alle tevredenheid gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Even een vraag over het flashen. Ik heb nog steeds de allereerste officieële rom op mijn TP staan, dit wegens tijdgebrek. Nu lees ik net over de WM6.5 Energyrom en heb ik even op xda gekeken. Als ik die erop flash is dan ook mijn radiorom en alles bijgewerkt of moet ik die ook nog apart doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Radiorom is altijd apart, als je die flasht blijven je gegevens ook nog gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Nee, de energy ROM is alleen het OS met apps.

Overigens staat er wel in de draad op XDA :
This build currently uses the RILPHONE.DLL from the latest ATT 5.11 release, along with all the 5.11 version drivers. I recommend using 1.14.25.05 for a radio, for best performance with this ROM.
Ik neem aan dat best performance hier slaat op beste energie verbruik.

Zelf nog even een Radio ROM uit deze draad halen dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Domino op 21-08-2009 10:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de touch pro in bruikleen van een bekende, mag de telefoon eventueel kopen voor 150 euro. Hij is origineel en de bon zit er bij. Ik was zeer enthousiast over de looks van dit toestel icm het toetsenbord maar vind het nu toch een flinke tegenvaller. Jesus wat is dat ding traag. Mijn vriendin heeft een iphone, dus misschien ben ik wat verwend qua snelheid maar dit schiet gewoon echt niet op... Misschien dat een upgrade naar 6.5 mag helpen maar ik vind het echt niet te doen zo :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:13:
Ik heb de touch pro in bruikleen van een bekende, mag de telefoon eventueel kopen voor 150 euro. Hij is origineel en de bon zit er bij. Ik was zeer enthousiast over de looks van dit toestel icm het toetsenbord maar vind het nu toch een flinke tegenvaller. Jesus wat is dat ding traag. Mijn vriendin heeft een iphone, dus misschien ben ik wat verwend qua snelheid maar dit schiet gewoon echt niet op... Misschien dat een upgrade naar 6.5 mag helpen maar ik vind het echt niet te doen zo :(.
de rom updaten.. gebruik de laatste van htc zelf en die is al veel sneller.. niet echt ergens last van, en geheugengebruik van 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:13:
Wat ervaar je dan als traag? Ik denk niet dat ie ook maar enigszins trager is als een iPhone.

Wellicht dat je een hard reset moet doen en dan de cab-file uit de volgende post moet installeren: http://forum.xda-develope...php?p=2475291&postcount=1

Die voert diverse tweaks door op de touch pro, waardoor het heel wat sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Wat ervaar je dan als traag? Ik denk niet dat ie ook maar enigszins trager is als een iPhone.

Wellicht dat je een hard reset moet doen en dan de cab-file uit de volgende post moet installeren: http://forum.xda-develope...php?p=2475291&postcount=1

Die voert diverse tweaks door op de touch pro, waardoor het heel wat sneller wordt.
Traag als ik bijv. foto's blader op mijn simkaart en het ding blijft hangen een paar seconden.

--edit-- problemen verholpen met rom update

En nog een vraagje, welke navigatie software gebruiken jullie het liefst? Ik heb er geen moeite mee om hier voor te betalen overigens.

--edit-- Heb inmiddels toch maar weer voor tomtom gekozen

Klein vraagje nog, welke radio rom gebruiken jullie? En weet iemand waar je die "invisible screen protectors" kan bestellen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Welke ROM heb je geflashed? Voor navigatie kan je kijken naar TomTom, Navigon, iGo, Amaze (gratis).
Ik heb zelf ook voor TomTom gekozen.

Ik gebruik de originele Radio ROM die erop zat 1.11.25.01, en de screenprotector zat erbij geleverd. Er zijn er ontzettend veel te krijgen via internet, maar bijna allemaal schandalig duur.
Loop een binnen bij een telecom winkel bij je in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
Domino schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:02:
Welke ROM heb je geflashed? Voor navigatie kan je kijken naar TomTom, Navigon, iGo, Amaze (gratis).
Ik heb zelf ook voor TomTom gekozen.

Ik gebruik de originele Radio ROM die erop zat 1.11.25.01, en de screenprotector zat erbij geleverd. Er zijn er ontzettend veel te krijgen via internet, maar bijna allemaal schandalig duur.
Loop een binnen bij een telecom winkel bij je in de buurt.
Ik bestel ze via ebay. voor 1,25 geloof ik. zijn echt fijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Ik gebruik nu op het moment de Nederlandstalige 6.5 M-ROM v3.22 (XDA)

Per dag bel en sms ik wat,mijn mail wordt om het kwartier gecontroleerd, soms navigatie en dan haal ik de 2 dagen met gemak. (gemiddeld gebruik)

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hoe bevalt die nieuwe 6.5.1. interface? Ben wel benieuwd of dat een beetje lekker werkt.
Mss dat ik dan die mrom ook weer eens ga proberen want nrg heeft de nieuwe build nog niet in energy rom zitten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Ik ben wel benieuwd naar de GPS prestaties van de nieuwe custom roms (energy & M-rom) Ik was zelf altijd heel tevreden met de M-rom, maar door enorm slechte GPS prestaties ben ik weer terug gegaan naar de laatste T-mobile rom.

Deze rom is alleen zo ongelofelijk traag en lelijk dat ik heel graag weer terug wil naar een custom rom. Zijn er mensen met GPS ervaringen met deze roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik vind GPS met de energry roms een stuk bruikbaarder. Dat kan persoonlijk zijn maar voor mijn gevoel werkt het veel beter dan bij de stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik ga eerst eens de nieuwe officiele rom proberen. Denk dat die al een stuk verbeterd is bij de rom van 2008. Ook hier kan je veel tweaks en software installeren :)

Telefoon bevalt verder best goed, maar soms toch ergernissen als software dat ineens uitgaat bij multitasken (teveel geheugenverbruik lijkt me sterk, want zijn geen zware apps).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00
Ik ga overigens ook deze week over naar de MRom, maar wacht nog even tot een nieuwe versie die niet veel later zal komen denk ik zo.

Met mijn huidige ROMeOS rom zit ik echt constant met het geheugenverbruik in de 80/90, en dat terwijl ik niks open heb staan! Zelfs net nadat ik hem een soft reset heb gegeven zit ie al eind 70 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
Ik draai nu een paar weken de geupdate officiele rom, want ik werd helemaal gek van de bluetooth bugs bij de gemodificeerde roms (chrome e.a steeds wegvallen bluetooth i.s.m. carkit). Nu is de TP zeer stabiel ook met GPS (IGO 8 lag bij geen enkele ROM opgelost). Batterijverbruik is wel hoger dan sommige custom roms, maarja....

Ik heb wel radio 1.02.25.32 teruggezet (+ bijbehorende rillphone)

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Tot nu toe vind ik de gps (de rest van deze telefoon ben ik zeer content mee!) van deze telefoon zwaar tegenvallen, mijn HTC P3300 deed dat moeiteloos, tussen 30 seconden en een minuut een fix krijgen...

Ik heb een Nokia E75 gehad en daarbij duurde het zo'n 30 seconden. Jammer van "symbian" heb hem geruild met de Touch Pro.

WM is veeel bruikbaarder XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb een raar probleem met mijn Touch Pro.

Na verloop van tijd worden SMS berichten niet meer automagisch verstuurd. Ik moet dan handmatig verzenden/ontvangen. Ik kan er helemaal niet over vinden op het internet. Na een soft reset gaat het weer een tijd goed.

Ik heb het idee dat het aan CleanRAM ligt, sinds ik dat heb geïnstalleerd zijn de problemen begonnen.

Iemand meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31
Orandajin schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:01:
Tot nu toe vind ik de gps (de rest van deze telefoon ben ik zeer content mee!) van deze telefoon zwaar tegenvallen, mijn HTC P3300 deed dat moeiteloos, tussen 30 seconden en een minuut een fix krijgen...

Ik heb een Nokia E75 gehad en daarbij duurde het zo'n 30 seconden. Jammer van "symbian" heb hem geruild met de Touch Pro.

WM is veeel bruikbaarder XD
ligt zeer waarschijnlijk aan je radio-versie. Ik had op de touch pro altijd fixen binnen 20 seconden, ideaal. Veel beter dan de iPhone die ik nu heb

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Van de week ook maar weer eens een update gedaan. Ik gebruikte al de EnergyRom, maar die gaf in eerste instantie veel problemen. Telefoon begon pas heel laat te trillen, waardoor ik nooit de telefoon kon opnemen. Bluetooth icm Parrot ging ook niet goed. GPS ontvangst was een drama. Verspringende tijd en tijdszones. Kortom vrolijk werd ik er niet van.

Na een paar weken weer tevreden met m`n N95 te hebben gewerkt weer eens een update gewaagd. Toch maar weer voor de EnergyRom gekozen, want in de roms van HTC heb ik helemaal geen vertrouwen qua performance. Ook het toestel maar voorzien van het nieuwste radio gebeuren. Ben blij verrast. Ik kan eindelijk gewoon de telefoon opnemen, niet meer dan normaal maar toch. GPS-fix krijg ik zelfs binnenshuis binnen 30 seconden! Bluetooth heb ik nog niet getest. Een dingetje speelt echter nog steeds. Toen ik vanmiddag, na een tijdje genavigeerd te hebben, op mijn toestel keek zag ik dat de tijd 4 uur teruguit was gegaan! Lekker dan, aangezien ik `m ook als wekker gebruik. Daarnaast was ie versprongen naar tijdzone +2 Windhoek. Maar dat heb ik `m al vaker zien doen, zonder de tijd aan te passen dus, daar schrok ik dus niet van. Dat euvel is dus nog steeds niet opgelost, zoals wordt beweerd. Het automatisch aanpassen van tijd en tijdzones staat uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vandaag heb ik Igo 8.3.2.96054 geinstalleerd op mijn TP. Lijkt in eerste instantie goed te werken, moet nog een langere trip maken om goed te testen.

Via het topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512630 op XDA heb ik nu ook TMC aan de praat met Hypergps en het converterkabeltje (mini usb naar mini jack) en een headset eraan gekoppeld. Het TMC signaal was er, een test onder het rijden moet ik nog gaan uitvoeren.

Voor 13,50 is de HTC Multifunction Audio Cable YC-A300 te koop op Ebay, waarmee het laden en de headset te combineren is.

Ik ben benieuwd hoe anderen TMC in de auto gebruiken?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met die A300, en dat werkt op zich prima. Ware 't niet dat bij mij 't TMC signaal wegvalt zodra ik de telefoon laat opladen. Dit was voorheen niet zo, wat daar precies 't probleem van is weet ik niet. Na verloop van tijd komt 't wel weer, maar daar is geen peil op te trekken.

• GVR

GVR

Eric_Cantona schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 07:32:
Met die A300, en dat werkt op zich prima. Ware 't niet dat bij mij 't TMC signaal wegvalt zodra ik de telefoon laat opladen. Dit was voorheen niet zo, wat daar precies 't probleem van is weet ik niet. Na verloop van tijd komt 't wel weer, maar daar is geen peil op te trekken.
Ja dat probleem heb ik op XDA ook al vaak voorbij zien komen, erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstund
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb even een vraag:

wat kan ik het beste doen als ik mijn telefoon aansluit op de pc en hij geeft het keuze schermpje niet meer aan? het schermpje van wat je wil doen:

- gedeelde internet verbinding
- active sync
- diskdrive

ik heb al gekeken bij instellingen en dan usb aan pc, maar wat ik ook instel het komt niet terug.

ik heb dit topic al wel doorgelezen maar kon niets vinden wat hier op lijkt

[ Voor 10% gewijzigd door markstund op 28-08-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Start > Settings, tabblad Connections.
Usb to PC, en dan de onderste optie aanvinken.

Dat werkt bij mij tenminste.

[ Voor 16% gewijzigd door Domino op 28-08-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik denk dat ik voor mijn MDA Vario IV eindelijk een oplossing heb gevonden voor slechte GPS resultaten. Mijn GPS is eigenlijk al zolang ik custom roms gebruik bar slecht. Met de originele roms van t-mobile is het niet geweldig, maar bruikbaar.

Nu kwam ik op XDA dit topic tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=292178

Het is al een behoorlijk oud topic, maar waar het op neerkomt is dat QuickGPS blijkbaar 1 of twee bestandjes download naar de windows folder waar de satelliet informatie in opgeslagen is. Nu ging ik eens kijken of ik dat bestandje had, ze moeten namelijk zo'n 50kb groot zijn , anders werkt het niet.

Tot mijn verbazing kon ik het bestandje helemaal niet vinden. Het gaat om het bestandje "packedephemeris.ee" Er staan in dat topic wat url's naar deze bestandjes. Maar voornamelijk amerikaanse. Ergens vond ik ook een registeraanpassing van iemand met de url service.htceurope.com & http://www.htcusainc.com/clm/packedEphemeris.ee. Ik dacht dat het geen kwaad kon om die twee eens te combineren, dus ik maakte er service.htceurope.com/clm/packedEphemeris.ee van.

Hij werkte, en ik kreeg het bestandje. Deze heb ik in mijn windows map gezet. Ik liep naar buiten en ik had binnen 10 seconden een fix. Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik quickgps zo ver krijg om dit bestandje automatisch te downloaden.

Dus voor de mensen met een langzame GPS fix, test dit even, en laat weten of het werkt.

Download het bestandje "packedEphemeris.ee" van service.htceurope.com/clm/packedEphemeris.ee en plaats het in je windows map. Daarna niet QuickGPS gebruiken, maar gelijk testen.

Voor mensen die in het register willen kijken of ze iets kunnen veranderen in QuickGPS:
HKLM\\SOFTWARE\HTC\QuickGPS Ik heb daar helaas niet zo veel kaas van gegeten.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 01-09-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Leuk gevonden maar een fix krijgen is niet echt een probleem hier. Ik erger me vooral aan de lag en dat ie af en toe de weg compleet kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Welke rom gebruik je? Ik heb nu met de laatste energy rom en de laatste tomtom volgens mij bijna geen last meer van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gebruik ook de laatste energy. Met tomtom gaat het redelijk maar met iGo loopt ie echt achter. Zal ook wel voor een deel aan die laatste liggen. Het is ook een zwaardere app voor de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb de Beta van Windows Mobile 6.5 (laatste M-ROM) nu draaien. Ik moet zeggen dat die best goed bruikbaar is. Ik ben alleen helemaal niet zo impressed over de 'vernieuwingen'. Heeft tot nu toe geen toegevoegde waarde bovenop 6.1 iig.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

markstund schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:59:
Ik heb even een vraag:

wat kan ik het beste doen als ik mijn telefoon aansluit op de pc en hij geeft het keuze schermpje niet meer aan? het schermpje van wat je wil doen:

- gedeelde internet verbinding
- active sync
- diskdrive

ik heb al gekeken bij instellingen en dan usb aan pc, maar wat ik ook instel het komt niet terug.

ik heb dit topic al wel doorgelezen maar kon niets vinden wat hier op lijkt
Heb dat probleem wel vaker gehad, zomaar uit het niets ineens geen goede verbinding meer om active sync te gebruiken. Soms pas met een hard reset weer op te lossen.

Zo heb ik gisteren ineens niet meer de mogelijkheid om een nieuwe (radio)rom te flashen. Na het starten van de flash software reset de telefoon zich (gebruikelijk), echter blijft hij dan in het bootscreen hangen, en gaat de computer zoeken naar drivers voor HTC USB SYNC, die niet gevonden kunnen worden.

Dit terwijl ik voorheen altijd gewoon heb kunnen flashen op die manier. Verbinding met active sync is gewoon te maken. Het uitzetten van dat vinkje voor geavanceerde functionaliteiten heeft geen effect. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
SaN schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:53:
Ik denk dat ik voor mijn MDA Vario IV eindelijk een oplossing heb gevonden voor slechte GPS resultaten. Mijn GPS is eigenlijk al zolang ik custom roms gebruik bar slecht. Met de originele roms van t-mobile is het niet geweldig, maar bruikbaar.

Nu kwam ik op XDA dit topic tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=292178

Het is al een behoorlijk oud topic, maar waar het op neerkomt is dat QuickGPS blijkbaar 1 of twee bestandjes download naar de windows folder waar de satelliet informatie in opgeslagen is. Nu ging ik eens kijken of ik dat bestandje had, ze moeten namelijk zo'n 50kb groot zijn , anders werkt het niet.

Tot mijn verbazing kon ik het bestandje helemaal niet vinden. Het gaat om het bestandje "packedephemeris.ee" Er staan in dat topic wat url's naar deze bestandjes. Maar voornamelijk amerikaanse. Ergens vond ik ook een registeraanpassing van iemand met de url service.htceurope.com & http://www.htcusainc.com/clm/packedEphemeris.ee. Ik dacht dat het geen kwaad kon om die twee eens te combineren, dus ik maakte er service.htceurope.com/clm/packedEphemeris.ee van.

Hij werkte, en ik kreeg het bestandje. Deze heb ik in mijn windows map gezet. Ik liep naar buiten en ik had binnen 10 seconden een fix. Nu ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik quickgps zo ver krijg om dit bestandje automatisch te downloaden.

Dus voor de mensen met een langzame GPS fix, test dit even, en laat weten of het werkt.

Download het bestandje "packedEphemeris.ee" van service.htceurope.com/clm/packedEphemeris.ee en plaats het in je windows map. Daarna niet QuickGPS gebruiken, maar gelijk testen.

Voor mensen die in het register willen kijken of ze iets kunnen veranderen in QuickGPS:
heb je de truuk met die radio files ook al geprobeerd? die DLL files.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

shit,.. stylus en reservestylus kwijt van mn MDA VARIO IV

dus ik zoeken naar een nieuwe,.. op internet dit gevonden:

http://www.cellphoneshop.net/touchpropen.html
Stylus Pen For HTC Touch Pro (Verizon)

vandaag binnen gekregen,.. maar hij is te groot!!

heb ik de verkeerde besteld? had ik dan deze moeten bestellen?

http://www.cellphoneshop.net/stpenforveht.html
Stylus Pen For HTC Touch Pro (Sprint, Alltel)

svp wat advies, wil niet weer de mist in gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

De touch pro is anders als de vario.

http://www.pdashop.nl/pro...-mobile-mda-vario-iv.html
*edit* tijdelijk uitverkocht zie ik Hier nog eentje:
http://www.replacedirect....-Mobile_MDA_VARIO_IV.html

[ Voor 38% gewijzigd door GVR op 01-09-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ja die had ik wel al gezien, maar mijn bezwaar is dat ik niet 3 van die dingen wil hebben,.. en daarnaast geen 25 euro (incl verzendkosten) kwijt wil zijn,.. belachelijke uitgave voor zo'n stom dingetje als je t mij vraagt,..

maar de mda vario iv is toch gewoon een htc touch pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
He mensen heb een probleempje

Als ik tomtom gebruik.
Dan komt na een aantal minuten het s2u2 menutje in beeld waar je dus moet schuive voor de toetsen blokkade eraf te halen. Is het ook mogelijk dat s2u2 niet werkt als ik tomtom gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een soortgelijk probleem. Met WM6.5 sluit hij na een tijdje applicaties af en gaat het scherm op zwart. Dit doet hij waarschijnlijk omdat hij dan niet gebruikt wordt. Echter programma's zoals TomTom moeten gewoon blijven draaien. Iemand enig idee waarom dit niet gebeurd?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Omdat je dit aan moet passen. Voor S2U2 in 't register 'n exeption aanmaken, google er maar op waar 't precies hoort.

En verder kun je in energie-instellingen van WM instellen dat je telefoon niet op zwart gaat na 'n bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar schiet ik in mijn geval niks mee op. Hij moet gewoon op zwart gaan behalve bij bepaalde applicaties. Dat ging in de standaard rom prima, hier dus niet. Zodra een applicatie full screen is moet je niet op lock gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Q. How to configure S2U2 not to start when some applications are running?
A. Edit the Registry, under \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2, add key ExceptionEXE0 (STRING) with the name of the application (e.g. iexplore.exe). A total of 10 (0-9) ExceptionEXE can be added. Set ExceptionEXEisFG to 1 for checking it's running in foreground only; while set to 0 for checking it's running in foreground or background. Then restart iLock2.

Neem aan dat je dit bedoelt?
Kun je dit miss een beetje makkelijker uitleggen? ben niet zo goed in dat register gedoe en het aanmaken ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tsurany schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:27:
Daar schiet ik in mijn geval niks mee op. Hij moet gewoon op zwart gaan behalve bij bepaalde applicaties. Dat ging in de standaard rom prima, hier dus niet. Zodra een applicatie full screen is moet je niet op lock gaan.
Dat moet je dan even bij de ROM-bakker navragen, er zal best ergens 'n registry-aanpassing voor zijn.
Denthis schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:32:
Q. How to configure S2U2 not to start when some applications are running?
A. Edit the Registry, under \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2, add key ExceptionEXE0 (STRING) with the name of the application (e.g. iexplore.exe). A total of 10 (0-9) ExceptionEXE can be added. Set ExceptionEXEisFG to 1 for checking it's running in foreground only; while set to 0 for checking it's running in foreground or background. Then restart iLock2.

Neem aan dat je dit bedoelt?
Kun je dit miss een beetje makkelijker uitleggen? ben niet zo goed in dat register gedoe en het aanmaken ervan
Ga in 't register (met Total Commander o.i.d.) naar \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2 en pas daar één van de exeptionEXE's aan. De eerste 5 staan volgens mij al beschreven met bijvoorbeeld iexplore en anderen. Voor TomTom moet je volgens mij Navigator.exe invullen.

Telefoon even herstarten of alleen ilock.exe en klaar is Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Eric_Cantona schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:41:
[...]

Dat moet je dan even bij de ROM-bakker navragen, er zal best ergens 'n registry-aanpassing voor zijn.

[...]

Ga in 't register (met Total Commander o.i.d.) naar \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2 en pas daar één van de exeptionEXE's aan. De eerste 5 staan volgens mij al beschreven met bijvoorbeeld iexplore en anderen. Voor TomTom moet je volgens mij Navigator.exe invullen.

Telefoon even herstarten of alleen ilock.exe en klaar is Klara.
super dankje, het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

kan ik op basis van deze info:

http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

concluderen dat de mda vario iv een htc touch pro raphael is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

assass schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:45:
[...]

kan ik op basis van deze info:

http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

concluderen dat de mda vario iv een htc touch pro raphael is?
Onder de motorkap wel, kwa uiterlijk een klein beetje anders. Technisch exact hetzelfde, alleen andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee, misschien qua soft- en hardware wel (bijna zeker zelfs), maar de behuizing is anders.

MDA Vario IV:

Afbeeldingslocatie: http://www.morse.it/images/img_8208.jpg

Touch Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.cellink.com.au/products/images/htctouchpro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Domino schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:48:
Nee, misschien qua soft- en hardware wel (bijna zeker zelfs), maar de behuizing is anders.

MDA Vario IV:

[afbeelding]

Touch Pro:

[afbeelding]
Her grote verschil zit hem in de ophang/aannemen knoppen. Die zitten op een andere plek als je goed kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hm,

Het werkt nog niet echt helemaal.
Als ik aan het filmen ben komt ook dat schermpje van s2u2 om te unlocke in beeld.
Dit komt echter veel te snel in beeld 3sec ofzo.
Kan ik dit ook uitzetten voor me camera enzo en die tijd dat het gestart word ook verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
SaN schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:53:

Ik heb even op mijn tp2 in de registery gekeken, en kwam erachter dat er meerdere servers in staan:

xtra1.gpsonextra.net
xtra2.gpsonextra.net
xtra3.gpsonextra.net

ook staat er in de QuickGPS map zelf de volgende value:
EEFile > xtra.bin

vervolgens heb ik dus hetvolgende geprobeerd:
xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin

Bij mij downloade hij dat bestand, las je QuickGPS laat downloaden, zie je vervolgens in de windows map wel het bestand xtra.bin

Deze settings zijn dus aan te passen met een registery editor.

P.S. ik gebruik de volgende editor:
http://ceregeditor.mdsoft.pl/ceregedit_setup.exe
Deze is gewoon te installeren op je windows PC en als je telefoon met een usb kabel verbonden is kan je via je PC de registery aanpassen. Hoop dat dit jullie een stapje verder brengt, ik ga even kijken of het bestandje mij helpt.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Denthis schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:55:
[...]

Hm,

Het werkt nog niet echt helemaal.
Als ik aan het filmen ben komt ook dat schermpje van s2u2 om te unlocke in beeld.
Dit komt echter veel te snel in beeld 3sec ofzo.
Kan ik dit ook uitzetten voor me camera enzo en die tijd dat het gestart word ook verlengen?
Je kunt elk programma "exepten" door de juiste *.exe in te voeren in dat register, etc. Dus moet je bij de camera volgens mij camera.exe gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Eric_Cantona schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:05:
[...]

Je kunt elk programma "exepten" door de juiste *.exe in te voeren in dat register, etc. Dus moet je bij de camera volgens mij camera.exe gebruiken.
ja idd, ik had lnk erachter staan en niet de exe.

Weet je ook hoe ik die tijd kan inkorte voordat het slide to unlock schermpje in beeld komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Denthis schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:48:
[...]

ja idd, ik had lnk erachter staan en niet de exe.

Weet je ook hoe ik die tijd kan inkorte voordat het slide to unlock schermpje in beeld komt?
Bij 't installeren van S2U2 komt er ook ergens 'n S2U2-config te staan in 't startmenu, daar kun je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Eric_Cantona schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:51:
[...]

Bij 't installeren van S2U2 komt er ook ergens 'n S2U2-config te staan in 't startmenu, daar kun je dat instellen.
Ja dat weet ik. Maar hij gaat na een 4 a 5sec op lock. maar ik kan die tijd nergens terug vinden in de settings.
Weet je miss precieser waar ik het kan vinden?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Welke versie heb je?

Er staat iets van, scherm vergrendelen na .. sec. en scherm uitschakelen na ... sec. Standaard staat dat op 17 sec. volgens mij, dus als 't bij jou op 4 staat dan heb je dat al aangepast.

[ Voor 31% gewijzigd door Eric_Cantona op 03-09-2009 07:31 ]

• Denthis
Eric_Cantona schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:30:
Welke versie heb je?

Er staat iets van, scherm vergrendelen na .. sec. en scherm uitschakelen na ... sec. Standaard staat dat op 17 sec. volgens mij, dus als 't bij jou op 4 staat dan heb je dat al aangepast.
ik heb versie 2.04.
SCherm uitschakelen die vind ik wel, maar dat vergrendelen echt niet.
ben ik zo blind dan

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:29
Deem schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze helaas ook op mijn Pro zitten hoewel het niet echt heel storend is is het wel vervelend dat zoiets gebeurt. Ik heb ook geen zin om 4 weken deze telefoon kwijt te zijn bij HTC. Wel vervelend hoor.
Ik heb de telefoon binnen de garantieperiode op laten sturen. Nu ongeveer een week geleden. Verkoper zij verder niet dat het buiten de garantie valt, maar misschien HTC zelf nog wel. Ik laat het in ieder geval nog weten.

• assass

assass

Salon GoT'er

MDA Vario IV:

[afbeelding]

Touch Pro:

[afbeelding]
hmmm .. das jammer dan .. heb ik verkeerde stylusjes gekocht :( iemand nog een reserve mda vario iv stylus over die die voor een schappelijk bedragje weg wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004

Toppe

Oké ✅

MDA Vario IV:

[afbeelding]

Touch Pro:

[afbeelding]
Wat een gare TP foto, waar is de front-camera;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Weet iemand of het hoesje dat T-mobile standaard meelevert bij de Vario IV ook ergens los te koop is? Bij T-mobile kan ik geen los exemplaar meer krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb btw een nieuwe rom ontdekt met de nieuwste 6.5 build. Tot nu toe werkt alles prima en vooral snel en ik vind hetm persoonlijk erg mooi.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=555841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:15:
Weet iemand of het hoesje dat T-mobile standaard meelevert bij de Vario IV ook ergens los te koop is? Bij T-mobile kan ik geen los exemplaar meer krijgen namelijk.
Je bedoelt dat lullige nep-leren hoesje met dat elastiekje? De mijne gebruik ik niet meer, na een week of 2 was ik die al zat. Maar ik heb 'm nog wel, dus als je ook interesse hebt in een 2de hands exemplaar voor een zacht prijsje, PM me dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:
Gaat de Touch Pro (1) ook een 'gratis' officiële upgrade naar WM 6.5 krijgen of is dat alleen weggelegd voor de TP2?

Ik zou het merkwaardig vinden als de een het wel krijgt en de ander niet, zeker omdat custom roms bewezen hebben dat 6.5 prima draait op de TP.

(Ik las nu al berichten over WM7 dus de 6.5 is geen lang leven beschoren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:10:
De camera van mijn TP slaat de foto's niet meer op... het "zandlopercirkeltje" draait een tijdje, maar de foto wordt niet opgeslagen. Heb de officiele HTC rom-upgrade. De camera heeft het met deze rom wel goed gedaan. Hoop dat er nog een oplossing voor is, voordat ik een hardreset uitvoer.. Iemand ervaring, tips, ideeën?
Heb het zelfde probleem... Iemand hier ervaring mee? Suggesties? what to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:58:
Even een vraagje:
Gaat de Touch Pro (1) ook een 'gratis' officiële upgrade naar WM 6.5 krijgen of is dat alleen weggelegd voor de TP2?

Ik zou het merkwaardig vinden als de een het wel krijgt en de ander niet, zeker omdat custom roms bewezen hebben dat 6.5 prima draait op de TP.

Nee, dat zal niet gebeuren.
Het is (volgens mij) zelfs nog maar de vraag of de TP2 de update krijgt, maar de TP1 zeker niet aangezien er op een 6.5 WM toestel een Windows logo moet zitten.

Het zal dus geen officiële update vanuit HTC worden, maar op het XDA forum zijn genoeg 6.5 Roms te vinden, waarvan de Nederlandse MROM deze avond nog een nieuwe update heeft gehad naar 3.35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:58:
Even een vraagje:

Tja het is voor HTC helemaal niet slim om oude toestellen ook gratis te updaten, daarmee concurreren ze met de nieuwere toestellen die helemaal niet zoveel extra features hebben dan de oude, behalve de software. Ga dus maar uit van niet. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke vreemd, ik vindt dat de upgrade naar een nieuwere WM hoort bij ondersteuning. Het is óók voor Microsoft belangrijk dat het platform veel gebruikers heeft. Zeker nu Android en Meamo op de deur staan te bonzen.

HTC moet natuurlijk ook ergens een grens trekken dat is dan ook weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

jpbosk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:49:
[...]

Je bedoelt dat lullige nep-leren hoesje met dat elastiekje? De mijne gebruik ik niet meer, na een week of 2 was ik die al zat. Maar ik heb 'm nog wel, dus als je ook interesse hebt in een 2de hands exemplaar voor een zacht prijsje, PM me dan ff.
Vind hem juist wel handig, voor nep leer bleef ie nog best goed, behalve in de wasmachine dan |:( . Vind m handiger dan van die hoesjes die je eerst open moet klappen. Ik zal je een pm sturen ;)
*edit* een mailtje, kan de pm optie bij jou niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 04-09-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

hee,

weet iemand of de nieuwe navcore [8] al voor TTnavigator op de TP al beschikbaar is?
kan er eigenlijk weinig over vinden :(

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hebben meerdere mensen dat als ze een sms ontvangen dat die trilfunctie dan behoorlijk lang doortrilt aan een stuk door. Ik heb liever dat hij 2x kort trilt en dan stopt. Hoe kan je dit regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:29
MailMan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:44:
[...]

Ik heb de telefoon binnen de garantieperiode op laten sturen. Nu ongeveer een week geleden. Verkoper zij verder niet dat het buiten de garantie valt, maar misschien HTC zelf nog wel. Ik laat het in ieder geval nog weten.
Afgelopen zondag de telefoon weer opgehaald na reparatie aan het scherm. De beruchte newton-ringen waren voor de reparatie onder het scherm verschenen.
Ze hadden het hele scherm vervangen wat op het eerste gezicht prima leek te zijn gedaan. Maar bij nadere inspectie thuis bleek het volume-down knopje erg slecht te reageren (gaf ook geen klik gevoel bij indrukken) en het scherm lijkt qua kleur ook niet helemaal lekker afgesteld. Het is wat overbelicht en wit is niet echt wit maar meer geelachtig. Super vervelend dat je na reparatie zo'n telefoon terug krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:35:
[...]

Heb het zelfde probleem... Iemand hier ervaring mee? Suggesties? what to do?
FLASHEN :9

vandaag ff kunnen spelen met nieuwe Energy rom, ziet er toch weer wat sjieker uit dan de vorige, echt geniaal die custom roms hoor _/-\o_

beter batt duur etc (Y)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
mn telefoon is nu ongeveer een jaar oud, en de toetsjes beginnen slechter en slechter te worden. spatie reageert slecht, backspace en ook enter.

het is dat ik nu een nieuw mobieltje mag uitzoeken, maar na een jaar deze kuren al is toch niet echt top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n HTC Touch Cruise geruild voor een MDA van Tmobile (dus eigenlijk gewoon een HTC Touch Pro). Heb dit voornamelijk gedaan omdat ik echt een fysiek toetsenbordje miste op de Cruise. Nou wil ik een nieuwe rom op m'n MDA zetten maar dit wil niet lukken. Ben bezig met de HARDSPL, maar ik krijg de activesync niet tot stand.

Misschien komt omdat ik nog het kabeltje voor de Cruise gebruikt (die van de MDA zat er niet bij), maar de computer ziet de telefoon wel, dus lijkt me dat het moet lukken met het kabeltje. Hij verkent 'm zeg maar automatisch. Bij de Cruise kon ik bij aansluiten van m'n telefoon aangeven of ik 'm wilde syncen, als diskdrive wilde gebruiken of als modem, kan dat niet bij de Pro? Ik heb overigens wel al de simkaart eruit gehaald omdat dat gevraagd werd in de procedure. Kan iemand mij helpen?

Edit; Tis me al gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:18
hebben meer mensen last dat met HardSPL de telefoon met regelmaat uitvalt of zou dit met m`n simlock te maken hebben. ik heb het met verschillende custom roms en ook met de orginele rom als ik HardSPL er nog op heb staan als ik de orginele SPL er weer op zet heb ik het probleem niet.

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

grmbl.. De 'ring' om mijn telefoon is gebroken... Precies naast de ophangknop is het omhulsel aan de zijkant gebroken... Wat wel opvallen is, dat als ik de telefoon openschuif, op de plaats van de breuk een palletje iets naar buiten drukt... Ik kan het stuk wat iets naar buiten steekt ook niet volledig terug duwen zodat het weer glad loopt..

Ik kan alleen nergens iets vinden over dit probleem. Ik gebruik wel altijd het bijgeleverde leren hoesje ter bescherming...

Ik heb het vermoeden dat de buitenring iets uitzijn verband word gedrukt bij het langduring indrukken van de ophangknop. Laat dat nu precies een functie zijn die ik vaak gebruik: toetsenbord locken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vendrom schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:21:
mn telefoon is nu ongeveer een jaar oud, en de toetsjes beginnen slechter en slechter te worden. spatie reageert slecht, backspace en ook enter.

het is dat ik nu een nieuw mobieltje mag uitzoeken, maar na een jaar deze kuren al is toch niet echt top?
Niet zo goed nee, hopelijk gaat dit bij mij ook niet gebeuren, moet nu nog ruim een jaar met de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
GJ007 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:40:
[...]
vandaag ff kunnen spelen met nieuwe Energy rom, ziet er toch weer wat sjieker uit dan de vorige, echt geniaal die custom roms hoor _/-\o_

beter batt duur etc (Y)
Welke nieuwe bedoel je? Ik was al helemaal blij, maar voor zover ik kan vinden is de laatste EnergyROM alweer 3 maanden oud... Of kijk ik ergens overheen, en is er stiekum een nieuwere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is al lang een nieuwe, Genesis. Die is 6 september geupdate en daartussen ook nog flink vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Gut, ik heb echt met mijn achterwerk gekeken ofzo hahaha. Nou ja, tnx voor de tip, ik ga er onmiddelijk es ff naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook die Energy Rom geïnstalleerd, alleen nou klopt m'n toetsenbordje niet meer. Alle letters kloppen wel maar de symbolen etc. zijn heel anders dan op de toetsen staat. Waarschijnlijk is het de amerikaanse versie oid, iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eens beter leren lezen en eerst een topic lezen voordat je lukraak dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Op XDA forum staat link van "FUZE" (USA Layout) keyboard naar "Touch Pro" (EURO).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=474192 }:O

Edit. Kijk net by die nieuwe EnegryRom, en inderdaad je moet eerst leren lezen... :+

[ Voor 27% gewijzigd door Orandajin op 09-09-2009 22:42 ]

Verwijderd

Zie het nu idd, in m'n enthousiasme over heen gelezen :P sorry!

• Denthis
He mensen,

weet iemand nog een alternatief voor s2u2? want nu krijg ik het helemaal niet meer fatsoenlijk werkend. Ik heb meerdere versies geprobeerd maar ik mis nu gewoon functies.

Ik heb ook nog een aantal hoesjes hier nieuw liggen iemand interesse?
Crystal case 1x (schuift mee)
leren tasje 2x
en een rubbere tasje dat mee kan schuiven

• Eusebius
  • Niet online
Met Telfort + mobiel krijg ik geen [H] icoontje.

- nieuwe sim aangevraagd bij Telfort & geactiveerd (ik kan er mee bellen)
- [G] wordt gelijk gevonden.
- Modem staat op "Mobiele verbinding,( GPRS, 3G)

Een probleem: ik kan van de naam geen "Telfort Spot" maken, omdat hij dan zegt: er bestaat al een verbinding met deze naam. Daarom heet het bij mij "Telfort Spot2". Zou dit uitmaken?

==
hoi

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
touch pro krijgt waarschijnlijk de update niet nee omdat we geen vlaggetjes toets hebben. helaas ;) maargoed custom roms zullen snel uitkomen wanneer de officiele 6.5 uitkomt waarschijnlijk ook gewoon lege roms die je kan flashen zonder alle custom shit erop ;)

ik heb sinds eergister een touch pro2 dus ik ga dit topic maar weer verlaten want men touch pro gaat naar men vriendin! en voor degene die twijfelen over dat de touchpro2 de wm6.5 update krijgen, die komt er wel ;) waarschijnlijk 8 november ofzo tegelijkertijd als microsoft em officieel uitbrengt. :) had ik ergens gelezen op xda denk ik. hij komt er in ieder geval zeker, ze hebben niet voor niks dat windows knopje erbij gezet!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:18
jasring schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:15:
hebben meer mensen last dat met HardSPL de telefoon met regelmaat uitvalt of zou dit met m`n simlock te maken hebben. ik heb het met verschillende custom roms en ook met de orginele rom als ik HardSPL er nog op heb staan als ik de orginele SPL er weer op zet heb ik het probleem niet.

iemand een idee waar dit aan kan liggen?
iemand hier ^ een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik erachter ben gekomen wat de oorzaak is, maar nu nog een oplossing...

Het probleem:
Op mijn TP werkt het geluid niet meer. Nou had ik hem onlangs geflashed naar een andere ROM (werkte in eerste instantie prima), dus wilde ik hem weer terug zetten.

Helaas gebeurde er niets op het moment dat ik de usb-kabel in plugde. Dus ik op zoek naar oplossingen om dit te verhelpen, maar de ideeën die ik tegenkwam hadden allen geen effect.

Om toch te kunnen bellen heb ik uiteindelijk mijn headset geprobeerd en dat werkte wel. Bij het ontkoppelen van de headset kwam ik denk ik het euvel tegen: een pop up met het scherm "Video Out: select format (PAL / NTSC)" . Bij opnieuw aankoppelen van de headset verdwijnt dit scherm weer en bij het lostrekken komt hij weer tevoorschijn. Het lijkt dus alsof zonder een aangesloten kabel de TP eenzelfde signaal krijgt als van een tv-out kabel..

Een usb kabel heeft geen effect op deze pop-up. Als je de kabeltjes vergelijkt zie je ook dat de usb alleen aan de 'bovenkant' van het stekkertje contactpunten heeft en de headset ook aan de onderkant van de stekker.

Ik vermoed dus dat aan de onderste contactpunten van de telefoonaansluiting een sluitinkje optreedt oid, die met een headset opgeheven wordt, maar met een usb kabel niet. (met het gevolg dat de TP in tv-out modus blijft en enkel beeld en geluid door de aansluiting stuurt en géén data..)

Nou ben ik onlangs in een kroeg geweest waar misschien wat vloeistoffen de aansluiting hebben gevonden, maar de dag daarna werkte hij nog prima. Een dag later begon dit probleem zich pas voor te doen.

Goed, tot zover de beschrijving ;)

Omdat ik geen verbogen pinnetjes of vuiligheid in de aansluiting kan vinden, krijg ik het idee dat er niet veel meer opzit dan hem aan HTC aan te bieden. Echter staat er natuurlijk de custom ROM op dus dat lijkt me niet de beste optie. Ik hoop daarom dat iemand een andere oplossing heeft om de boel weer te krijgen zoals het hoort.. Zou bijv. een contactspray oid kunnen werken, of maak ik het daar alleen maar erger mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:16:
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik erachter ben gekomen wat de oorzaak is, maar nu nog een oplossing...

Het probleem:
Op mijn TP werkt het geluid niet meer. Nou had ik hem onlangs geflashed naar een andere ROM (werkte in eerste instantie prima), dus wilde ik hem weer terug zetten.

Helaas gebeurde er niets op het moment dat ik de usb-kabel in plugde. Dus ik op zoek naar oplossingen om dit te verhelpen, maar de ideeën die ik tegenkwam hadden allen geen effect.

Om toch te kunnen bellen heb ik uiteindelijk mijn headset geprobeerd en dat werkte wel. Bij het ontkoppelen van de headset kwam ik denk ik het euvel tegen: een pop up met het scherm "Video Out: select format (PAL / NTSC)" . Bij opnieuw aankoppelen van de headset verdwijnt dit scherm weer en bij het lostrekken komt hij weer tevoorschijn. Het lijkt dus alsof zonder een aangesloten kabel de TP eenzelfde signaal krijgt als van een tv-out kabel..

Een usb kabel heeft geen effect op deze pop-up. Als je de kabeltjes vergelijkt zie je ook dat de usb alleen aan de 'bovenkant' van het stekkertje contactpunten heeft en de headset ook aan de onderkant van de stekker.

Ik vermoed dus dat aan de onderste contactpunten van de telefoonaansluiting een sluitinkje optreedt oid, die met een headset opgeheven wordt, maar met een usb kabel niet. (met het gevolg dat de TP in tv-out modus blijft en enkel beeld en geluid door de aansluiting stuurt en géén data..)

Nou ben ik onlangs in een kroeg geweest waar misschien wat vloeistoffen de aansluiting hebben gevonden, maar de dag daarna werkte hij nog prima. Een dag later begon dit probleem zich pas voor te doen.

Goed, tot zover de beschrijving ;)

Omdat ik geen verbogen pinnetjes of vuiligheid in de aansluiting kan vinden, krijg ik het idee dat er niet veel meer opzit dan hem aan HTC aan te bieden. Echter staat er natuurlijk de custom ROM op dus dat lijkt me niet de beste optie. Ik hoop daarom dat iemand een andere oplossing heeft om de boel weer te krijgen zoals het hoort.. Zou bijv. een contactspray oid kunnen werken, of maak ik het daar alleen maar erger mee?

Alvast bedankt!
Je kan volgens mij ook flashen via de geheugenkaart (heb 't wel eens gelezen op XDA)
Dus dan kun je terugflashen en un-Hard_SPL 'en en dan aanbieden aan HTC.

Heb je natuurlijk wel een kaartlezer nodig - en een blanco kaartje (denk ik)

Contactspray kan weinig kwaad denk ik - 't is natuurlijk wel vies spul

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the real JAMF schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:33:
[...]

Je kan volgens mij ook flashen via de geheugenkaart (heb 't wel eens gelezen op XDA)
Dus dan kun je terugflashen en un-Hard_SPL 'en en dan aanbieden aan HTC.

Heb je natuurlijk wel een kaartlezer nodig - en een blanco kaartje (denk ik)

Contactspray kan weinig kwaad denk ik - 't is natuurlijk wel vies spul
Dat was een goeie, niet aan gedacht! Stock rom staat er inmiddels weer op. Nu alleen nog even un-Hard_SPL'en via sd kaartje.. (wat niet op dezelfde manier werkt als bij een rom :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Is er al een goede Nederlandse WM 6.5 rom uit? Heb gisteren de engelse Genesis Energy rom erop gezet, maar wil toch wel graag een Nederlandse versie.

Als iemand een tip heeft of ervaringen met een Nederlandse rom heeft hoor ik het graag!

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren de nieuwe M-Rom geïnstalleerd, versie 3.40. Wel 'n aantal bugs maar de maker is erg snel met updates en nieuwe versies. De rom zelf werkt heel behoorlijk en is Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Eric_Cantona schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:50:
Gisteren de nieuwe M-Rom geïnstalleerd, versie 3.40. Wel 'n aantal bugs maar de maker is erg snel met updates en nieuwe versies. De rom zelf werkt heel behoorlijk en is Nederlands :)
ja precies, maar als ik die lijst bekijk met updates en fixes vraag ik me af of je bij elke update weer opnieuw moet flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je moet niks natuurlijk ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste