Daar heb je adapters voor, kijk maar eens in 't iGO-topic.
Beste mensen,
Ik gebruik al een hele tijd custom Roms en dat werkt erg goed, alleen sinds gister blijf ik hetzelfde probleem tegenkomen. Internet werkt niet meer op me telefoon nadat ik de nieuwste EnergyRom of de M-rom er op heb gezet. Het lijkt er op alsof het iets is in WM6.5 i.c.m. 3g wat voor de problemen zorgt. Mijn provider is Hi
Ik heb het ook handmatig proberen in te stellen, maar dat maakt geen verschil.
Wie kan mij helpen, want ik ben verder erg tevreden over EnergyRom.
Ik gebruik al een hele tijd custom Roms en dat werkt erg goed, alleen sinds gister blijf ik hetzelfde probleem tegenkomen. Internet werkt niet meer op me telefoon nadat ik de nieuwste EnergyRom of de M-rom er op heb gezet. Het lijkt er op alsof het iets is in WM6.5 i.c.m. 3g wat voor de problemen zorgt. Mijn provider is Hi
Zo, maar eens een screenprotector bestellen. Welke gebruiken jullie? Die dingen van DX lijken me niet echt goed. Op de DS zijn ze i.i.g. niet echt fijn.
Hoe krijg je het makkelijkst van die vette vingervlekken van je telefoon af? Niet met een brillendoekje lijkt mij?
Had trouwens m'n GPS gesloopt, want kreeg geen fix meer. (allerlei programma's geinstalleerd, denk dat de drivers kapot waren o.i.d., pas na hard reset werkte het weer).
Nu TomTom en Trackr erop gezet
Moet iGo nog steeds testen
Hoe krijg je het makkelijkst van die vette vingervlekken van je telefoon af? Niet met een brillendoekje lijkt mij?

Had trouwens m'n GPS gesloopt, want kreeg geen fix meer. (allerlei programma's geinstalleerd, denk dat de drivers kapot waren o.i.d., pas na hard reset werkte het weer).
Nu TomTom en Trackr erop gezet
Moet iGo nog steeds testen
[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 27-07-2009 22:12 ]
Hmm, m'n TP is vannacht van 100% naar 39% leeggelopen. Ik ben tot nu toe allesbehalve tevreden met m'n update naar ROMeOS 1.982 
Ik heb 't idee dat 't i.c.m. iGO niet helemaal goed gaat, er blijft "geheugen" lekken na 't afsluiten van 't programma volgens mij.

Ik heb 't idee dat 't i.c.m. iGO niet helemaal goed gaat, er blijft "geheugen" lekken na 't afsluiten van 't programma volgens mij.
Ik was de laatste tijd al niet echt enthousiast meer over ROMeOS dus ik ben over gegaan op energy. Werkt eigenlijk een stuk prettiger en updates komen ook een stuk sneller uit.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
iGO en wm6.5 levert bij mij ook veel vervelende problemen op. batterij snel leeg, tijdzones die zomaar verspringen en meer onzin. nu tt aan het testen
Met de batterij heb ik eigenlijk nog zo goed als nooit problemen gehad, alleen het geheugen staat nu wel standaard op 62%, en dat komt door htcAddicts - cleanRAM v1.6 of Resco Audio Recorder, welke er inmiddels weer af is. Nog voordat het cleanRAM programma'tje ze werk heeft gedaan staat de telefoon al weer op 70%.Eric_Cantona schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:01:
Hmm, m'n TP is vannacht van 100% naar 39% leeggelopen. Ik ben tot nu toe allesbehalve tevreden met m'n update naar ROMeOS 1.982
Dat is dus nog steeds iets waar ik niet tevreden mee ben, en heel dat geheugenprobleem komt eigenlijk sinds de laatste paar updates van ROMeOS. Ik weet niet meer vanaf welke versie het begon, maar nu ik 1.98.2 gebruik is het geheugengebruik wel een stuk hoger als in een aantal eerdere versies.
Hopelijk dat Monx binnenkort weer met een update komt welke dit probleem ook oplost, want een andere Nederlandse rom die goed werkt ben ik nog niet tegen gekomen (de MRom beviel mij ook niet goed).
Mijn vorige ROMeOS versie (volgens mij 1.95) was wat dat betreft prima qua geheugenverbruik (40% bij "stationair draaien"), maar ik heb altijd 't idee dat ik ergens de laatste versie van moet hebben. Dus heb ik ook niet 1-2-3 zin om 't riedeltje weer opnieuw te beginnen om 1.95 er weer op te zetten

Ik denk dat ik de enge stap toch maar es ga wagen om een andere ROM te flashen op mijn Vario... Ik ben die trage t-mobile shit eigenlijk best wel zat.
Maar eerst wil ik nog wel wat dingen zeker weten:
- Flashen bij de Vario werkt toch hetzelfde als de gewone HTC? Oftewel, eerst 1x HardSPL, en daarna kan je flashen wat je wilt?
Ook PM's staan we niet toe.
- Stel dat ie kapot gaat, hoe zit het dan precies met de garantie? Heeft iemand hier al ervaring mee? En is er een manier om de stock ROM van T-Mobile er weer op te zetten?
Hopelijk kan en wil iemand me hierbij ff op weg helpen in de duistere wereld van ROMs
Maar eerst wil ik nog wel wat dingen zeker weten:
- Flashen bij de Vario werkt toch hetzelfde als de gewone HTC? Oftewel, eerst 1x HardSPL, en daarna kan je flashen wat je wilt?
Ook PM's staan we niet toe.
- Stel dat ie kapot gaat, hoe zit het dan precies met de garantie? Heeft iemand hier al ervaring mee? En is er een manier om de stock ROM van T-Mobile er weer op te zetten?
Hopelijk kan en wil iemand me hierbij ff op weg helpen in de duistere wereld van ROMs
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 18:56 ]
Beste bestaat niet. Dat is helemaal afhankelijk van wat jij wil. Energyrom, slurpt zoals de naam al zegt energy en is bovendien niet Nederlands. Dus als je Nederlands wil moet je M-Rom of RomeOs roms uitzoeken. Je moet zelf even goed zoeken, ik denk niet dat je PM request door de mods wordt gewaardeerd
.
Stel hij gaat kapot met een hardspl er op, ben je afhankelijk van de coulance van de shop. Het is natuurlijk altijd lullig dat als bijv. je scherm fysiek stuk is, ze kunnen muggenziften over iets softwarematigs, maar officieel heb je de voorwaarden tot garantie geschonden. Je kan de stockrom terug zetten, maar daarmee is de HardSPL nog niet weg, dat moet ook wil je hem weer 100% origineel maken. Alles staat uitgelegd op de site waar ook de roms staan. Gewoon eventjes tien minuten zoeken en je hebt hem
.
Succes!
Stel hij gaat kapot met een hardspl er op, ben je afhankelijk van de coulance van de shop. Het is natuurlijk altijd lullig dat als bijv. je scherm fysiek stuk is, ze kunnen muggenziften over iets softwarematigs, maar officieel heb je de voorwaarden tot garantie geschonden. Je kan de stockrom terug zetten, maar daarmee is de HardSPL nog niet weg, dat moet ook wil je hem weer 100% origineel maken. Alles staat uitgelegd op de site waar ook de roms staan. Gewoon eventjes tien minuten zoeken en je hebt hem
Succes!
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Oops. Heel erg sorry mods. Ik dacht dat PM's wel toegestaan was. Het zal zeker niet weer gebeuren.
MsG, bedankt voor je reactie. Ik ga eens even goed zoeken! :-)
-edit-
Iemand die WM6.5 van ROMeOS al gedownload? Bevalt die beter dan WM6.1? Zo ja, in welk opzicht?
MsG, bedankt voor je reactie. Ik ga eens even goed zoeken! :-)
-edit-
Iemand die WM6.5 van ROMeOS al gedownload? Bevalt die beter dan WM6.1? Zo ja, in welk opzicht?
[ Voor 24% gewijzigd door jpbosk op 30-07-2009 22:07 ]
Verwijderd
Ik heb ook een Vario en draait soepel met een RomeOS 198.2. Wat je niet moet doen is tweaken met die advanced configuration, had ik ook een een keer gedaan en er ging 10% batterij eraf in een half uur ofzo.Die RomeOS is al goed ingesteld.
Daarnaast kan je ook kijken naar een goede radio.1.12.25.19 schijnt een goede en zuinige te zijn, Niet vergeten de goede rilphone gebruiken.
Zo haal ik de twee dagen met een volle batterij, wat eigenlijk nog weinig is.
Daarnaast kan je ook kijken naar een goede radio.1.12.25.19 schijnt een goede en zuinige te zijn, Niet vergeten de goede rilphone gebruiken.
Zo haal ik de twee dagen met een volle batterij, wat eigenlijk nog weinig is.
ik draai al tijden op energyrom en dat bevalt me prima, het verbruik van de accu valt mij best mee, ik doe er soms drie dagen mee bij normaal gebuik, beetje bellen en sms-en en een keer of wat mail checken. versie van 28juli bevalt mij tot nu toe het beste, die van 1 augustus heb ik nog niet geprobeerd en ga ik ook voorlopig niet doen omdat ik bijna op vakantie ga.
Ik had eerst een ROMeos en nu energy, maar de energy verbruikt stukke minder stroom. haal met gemak 2 dage nu eerst echt nietMsG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:54:
Beste bestaat niet. Dat is helemaal afhankelijk van wat jij wil. Energyrom, slurpt zoals de naam al zegt energy en is bovendien niet Nederlands. Dus als je Nederlands wil moet je M-Rom of RomeOs roms uitzoeken. Je moet zelf even goed zoeken, ik denk niet dat je PM request door de mods wordt gewaardeerd.
Stel hij gaat kapot met een hardspl er op, ben je afhankelijk van de coulance van de shop. Het is natuurlijk altijd lullig dat als bijv. je scherm fysiek stuk is, ze kunnen muggenziften over iets softwarematigs, maar officieel heb je de voorwaarden tot garantie geschonden. Je kan de stockrom terug zetten, maar daarmee is de HardSPL nog niet weg, dat moet ook wil je hem weer 100% origineel maken. Alles staat uitgelegd op de site waar ook de roms staan. Gewoon eventjes tien minuten zoeken en je hebt hem.
Succes!
Welke versie van energy gebruiken jullie precies?
Ik heb nu ROMeOS v2.9.02 TITANIUM geinstalleerd, dat is een Windows Mobile 6.5 ROM, en ik moet zeggen dat die er erg netjes uit ziet. Helemaal als je nagaat dat WM6.5 nog niet eens uit is
. En wat een verschil in snelheid met de stock ROM.
Ik heb alleen een gek probleempje met GPS, namelijk de 'balkjes' in bijvoorbeeld TomTom doen het niet. Dus het is net alsof je geen GPS ontvangst hebt, terwijl je dat wel hebt.
Ik heb trouwens Radio ROM 1.14.25.35, de nieuwste, geinstalleerd. Die werkt als een trein. Naar mijn gevoel is mijn ontvangst zelfs ietsje beter geworden, dan met de stock Radio van T-Mobile.
Ik heb nu ROMeOS v2.9.02 TITANIUM geinstalleerd, dat is een Windows Mobile 6.5 ROM, en ik moet zeggen dat die er erg netjes uit ziet. Helemaal als je nagaat dat WM6.5 nog niet eens uit is
Ik heb alleen een gek probleempje met GPS, namelijk de 'balkjes' in bijvoorbeeld TomTom doen het niet. Dus het is net alsof je geen GPS ontvangst hebt, terwijl je dat wel hebt.
Ik heb trouwens Radio ROM 1.14.25.35, de nieuwste, geinstalleerd. Die werkt als een trein. Naar mijn gevoel is mijn ontvangst zelfs ietsje beter geworden, dan met de stock Radio van T-Mobile.
Ik heb nog de originele rom van ergens in 2008 of zo. Ik vind wel dat de batterij redelijk snel leeg is. Zal eens kijken welke rom ik ga installeren
Ben niet van plan telkens te veranderen overigens, wil hem wel echt gewoon gebruiken en niet telkens opnieuw moeten beginnen
Nee, dat wil ik ook niet. Maar ik merk wel erg snelheidsverschil, dus ik ben wel blij dat ik het toch gedaan heb.
Ik twijfel alleen heel erg of ik op deze WM6.5 ROM blijft, of dat ik naar de nieuwste ROMeOS WM6.1 ROM ga.
Helaas kan ik nergens echt voor- of nadelen van beide vinden...
Ik twijfel alleen heel erg of ik op deze WM6.5 ROM blijft, of dat ik naar de nieuwste ROMeOS WM6.1 ROM ga.
Helaas kan ik nergens echt voor- of nadelen van beide vinden...
Hou je dan wel dat mooie Touchflo ? Of hangt dat helemaal van de rom af ?
Of moet ik gewoon niet zoveel vragen en gewoon zoeken en screenshots kijken
Telefoon zuipt wel batterij met de standaard rom i.i.g. !
Of moet ik gewoon niet zoveel vragen en gewoon zoeken en screenshots kijken
Telefoon zuipt wel batterij met de standaard rom i.i.g. !
Ik ervaarde juist het omgekeerdeDenthis schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:15:
[...]
Ik had eerst een ROMeos en nu energy, maar de energy verbruikt stukke minder stroom. haal met gemak 2 dage nu eerst echt niet
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Even een vraagje. Heeft de HTC TP nou radio of niet? Ik kan het in ieder geval nergens vinden. Maar als ik berichten lees, schijnbaar wel. Maar ik heb ook mijn headset aangesloten en ook dan gebeurt er niets.
Ja ik heb ook de search nagekeken, en dan krijg ik onnauwkeurige uitkomsten als Radio ROMS enz...
Ja ik heb ook de search nagekeken, en dan krijg ik onnauwkeurige uitkomsten als Radio ROMS enz...
Verwijderd
JazekerBPP schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:55:
Even een vraagje. Heeft de HTC TP nou radio of niet? Ik kan het in ieder geval nergens vinden. Maar als ik berichten lees, schijnbaar wel. Maar ik heb ook mijn headset aangesloten en ook dan gebeurt er niets.

Start: programma's: FM radio....
hier werk radio ook prima. Hij halt met hypergps ook netjes tmc berichten uit de lucht dus het zit er zeker in
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
spelletjes gebruik veel energy, maar mediaplayer en smse en belle helemaal niet zoveel als mijn vorige rom.MsG schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:34:
[...]
Ik ervaarde juist het omgekeerde. Kijk je puur naar standbytijd? Zodra ik wat dingen deed slurpte energy enorm. Uiteraard speelt de radio-versie ook enorm mee.
dat radio heb ik niet, weet nog niet wat dat is
Dat zijn de drivers voor alle communicatieprotocollen, de een is zuinig, de ander goed bereik, de ander slecht bereik, de ander weer snelle fix, e.d. Al die dingen worden bepaald door de radio-versie.
Wat ik eigenlijk nergens zo snel kan vinden is, wat wordt en nu precies geregeld met die Radio ROM. GSM/GPRS/3G/HSDPA is me bekend. Maar wat nog meer? Ook WiFi, BlueTooth en GPS?
Voor zover ik weet idd alle communicatie-achtige uitingen:
- GSM
- GPRS
- UMTS
- HSDPA
- Wifi
- Bluetooth
- GPS
- G-sensor?
- Proximity sensor?
- Lichtsensor?
Die laatste 3 weet ik eigenlijk niet.
- GSM
- GPRS
- UMTS
- HSDPA
- Wifi
- Bluetooth
- GPS
- G-sensor?
- Proximity sensor?
- Lichtsensor?
Die laatste 3 weet ik eigenlijk niet.
Waaat? Zit er een proximity sensor in de Touch Pro?
Niet dat ik weet.jpbosk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:24:
Waaat? Zit er een proximity sensor in de Touch Pro?
Licht & G-sensor wel.
Moet nodig een ander hoesje + screenprotector hebben. Iemand tips? Ook hoe je veilig zo'n schermpje schoon kunt maken?
* Dennahz nogal huiverig met die dingen.
* Dennahz nogal huiverig met die dingen.
die lichtsensor vind ik niet zo gewelding bij me. kan niet echt verschil merken met overdag of snachts.MsG schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:53:
Dat zijn de drivers voor alle communicatieprotocollen, de een is zuinig, de ander goed bereik, de ander slecht bereik, de ander weer snelle fix, e.d. Al die dingen worden bepaald door de radio-versie.
De rest ben ik wel tevreden over hoe het werkt.
Afgelopen dagen naar Duitsland geweest, m'n TP zou me i.c.m. iGO daarheen moeten "begeleiden". Ik heb de rit overleefd, maar niet dankzij m'n navigatie 
Of 't aan iGO ligt waag ik te betwijfelen, want 't is vooral m'n Touch Pro met onder andere 'n ontzettend brakke interne GPS-ontvanger die de boosdoener is geweest, heb ik 't idee.
iGO was constant de weg kwijt, ik had nog beter m'n vriendin 'n kaart in d'r handen kunnen geven en haar de weg laten wijzen. Ik reed meer dan eens midden tussen de bossen of vaak genoeg op de snelweg ineens 't signaal weg. 'n Fix krijgen duurde erg lang, maar vasthouden was nog moeilijker. Dat 't signaal tussen de bergen of onder 'n bladerdak wel eens wegvalt was me bekend, maar hoe vaak ik op 't gevoel maar gegokt heb ..
Daarbij was 't de eerste keer dat ik de TP langer dan 1,5 uur achter elkaar liet navigeren, maar wat bleek: ineens hield 'ie op met laden. Blijkt dat de accu flink heet geworden was en er dan 'n soort beveiliging op zit. Heel goed, maar daardoor was ineens achtergrondverlichting, etc verdwenen. Om e.e.a. op te lossen dien je 'n soft-reset uit te voeren en voor je 't weet ben je weer 'n kilometer of 15 verder. Gelukkig reden we veel over de snelweg en ging 't daar wel, maar leuk is anders.
Ik heb gevloekt en gezworen m'n f00n eenmaal thuisgekomen kapot te gooien tegen de eerste de beste muur, nu ik thuis ben hou ik me nog even in natuurlijk.
Ik heb 't idee dat 't ook grotendeels door de nieuwe ROMeOS-rom komt, die vreet veel meer batterij en 't werkgeheugen ligt standaard al minimaal 5% hoger dan de vorige ROM-versie. Of ik ga terug naar de oude versie, of ik probeer 'n andere versie uit, maar ik ga me niet nog eens kapot lopen ergeren.
En voortaan neem ik standaard m'n BT GPS-muis mee in de auto weer, ik had gehoopt dat ik daar eens vanaf zou zijn. Gelukkig heb ik dat ding nog niet verpatst.

Of 't aan iGO ligt waag ik te betwijfelen, want 't is vooral m'n Touch Pro met onder andere 'n ontzettend brakke interne GPS-ontvanger die de boosdoener is geweest, heb ik 't idee.
iGO was constant de weg kwijt, ik had nog beter m'n vriendin 'n kaart in d'r handen kunnen geven en haar de weg laten wijzen. Ik reed meer dan eens midden tussen de bossen of vaak genoeg op de snelweg ineens 't signaal weg. 'n Fix krijgen duurde erg lang, maar vasthouden was nog moeilijker. Dat 't signaal tussen de bergen of onder 'n bladerdak wel eens wegvalt was me bekend, maar hoe vaak ik op 't gevoel maar gegokt heb ..
Daarbij was 't de eerste keer dat ik de TP langer dan 1,5 uur achter elkaar liet navigeren, maar wat bleek: ineens hield 'ie op met laden. Blijkt dat de accu flink heet geworden was en er dan 'n soort beveiliging op zit. Heel goed, maar daardoor was ineens achtergrondverlichting, etc verdwenen. Om e.e.a. op te lossen dien je 'n soft-reset uit te voeren en voor je 't weet ben je weer 'n kilometer of 15 verder. Gelukkig reden we veel over de snelweg en ging 't daar wel, maar leuk is anders.
Ik heb gevloekt en gezworen m'n f00n eenmaal thuisgekomen kapot te gooien tegen de eerste de beste muur, nu ik thuis ben hou ik me nog even in natuurlijk.
Ik heb 't idee dat 't ook grotendeels door de nieuwe ROMeOS-rom komt, die vreet veel meer batterij en 't werkgeheugen ligt standaard al minimaal 5% hoger dan de vorige ROM-versie. Of ik ga terug naar de oude versie, of ik probeer 'n andere versie uit, maar ik ga me niet nog eens kapot lopen ergeren.
En voortaan neem ik standaard m'n BT GPS-muis mee in de auto weer, ik had gehoopt dat ik daar eens vanaf zou zijn. Gelukkig heb ik dat ding nog niet verpatst.
Hmm ik herken wel het eea van wat je zegt. Ik heb ook deze zomer voor het eerst veel gereden met de gps en met wisselende resultaten.
Over het algemeen ging het vrij goed maar op sommige momenten was ie ook de fix kwijt. Dit was vooral met tomtom. Afgelopen week ook naar duitsland geweest en daar heeft ie 5 uur voor gedraaid met iGo. Met iGo had ik ook het probleem dat ie ophield met laden. Volgens xda heeft dat met hitte te maken maar met tomtom heb ik hier nog geen last van gehad. Ik durf zelf nog niet precies te zeggen waar dit aan ligt.
TMC berichten lijkt ie in belgië iig goed binnen te krijgen maar ik heb het nog niet in duitsland geprobeerd en ook heb ik nog geen situatie gehad waarin ie me om moest lijden dus daarover kan ik nog niet oordelen.
Ik ben wel van plan om eens een klacht in de dienen bij HTC vanwege de slechte gps werking. Ik weet dat het niet de hoofd functie van een telefoon is maar ik vind dat het gewoon moet werken want je hebt er voor betaald.
overigens valt het me wel op dat iGo meer last heeft van lag dan tomtom. Misschien gaat tomtom beter om met de brakke data die uit de gps chip komt.
Edit: ik gebruik steeds de laatste energy rom en ik moet zeggen dat ik die ook veel beter vind dan romeos, die ik tot pas geleden steeds gebruikte.
Over het algemeen ging het vrij goed maar op sommige momenten was ie ook de fix kwijt. Dit was vooral met tomtom. Afgelopen week ook naar duitsland geweest en daar heeft ie 5 uur voor gedraaid met iGo. Met iGo had ik ook het probleem dat ie ophield met laden. Volgens xda heeft dat met hitte te maken maar met tomtom heb ik hier nog geen last van gehad. Ik durf zelf nog niet precies te zeggen waar dit aan ligt.
TMC berichten lijkt ie in belgië iig goed binnen te krijgen maar ik heb het nog niet in duitsland geprobeerd en ook heb ik nog geen situatie gehad waarin ie me om moest lijden dus daarover kan ik nog niet oordelen.
Ik ben wel van plan om eens een klacht in de dienen bij HTC vanwege de slechte gps werking. Ik weet dat het niet de hoofd functie van een telefoon is maar ik vind dat het gewoon moet werken want je hebt er voor betaald.
overigens valt het me wel op dat iGo meer last heeft van lag dan tomtom. Misschien gaat tomtom beter om met de brakke data die uit de gps chip komt.
Edit: ik gebruik steeds de laatste energy rom en ik moet zeggen dat ik die ook veel beter vind dan romeos, die ik tot pas geleden steeds gebruikte.
[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 05-08-2009 16:31 ]
hoe heet ook al weer dat programma dat zorgt voor muziekherkenning? Zoals je dat ook op iphone of samsungs hebt? Had je volgens mij ook een freeware versie van voor op windows mobile ?
Ik ken MusicID maar ik weet zo niet of dit freeware is.
Wat is er precies beter aan dan?rajackar schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:30:
Romeos had op een gegeven moment wat nare bugs. Nu kan dat met alle roms gebeuren maar het duurt bij romeos veel langer voordat er een nieuwe versie uit komt.
Daarbij was de GPS performance beter in energy en is energy veel sneller in mijn beleving. Ook worden er veel sneller leuke tweaks en extratjes aan toegevoegd.
Al met al vind ik het een fijnere rom maar dat is natuurlijk altijd aan de gebruiker.
edit:
Ik heb ondertussen de technische dienst van HTC benaderd. Misschien een idee dat meer gotters dat doen zodat het wellicht een beetje opvalt?
[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 06-08-2009 11:19 ]
Ik gebruik al een tijd de touch pro (VARIO IV) naar alle tevredenheid.
Normaal gesproken kreeg ik als ik de TP via usb aan mijn laptop hing een popup op de TP met de vraag hoe ik wil verbinden, met active sync of als modem. ALs ik de laatste optie koos dan ging de TP gelijk connecten met internet en kon ik de TP als modem voor mijn laptop gebruiken.
Nu krijg ik alleen die popup niet weer
Weet iemand hoe ik die popup terug krijg of hoe ik handmatig de TP als modem instel ??
Thanks!
Normaal gesproken kreeg ik als ik de TP via usb aan mijn laptop hing een popup op de TP met de vraag hoe ik wil verbinden, met active sync of als modem. ALs ik de laatste optie koos dan ging de TP gelijk connecten met internet en kon ik de TP als modem voor mijn laptop gebruiken.
Nu krijg ik alleen die popup niet weer
Thanks!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Je kunt het modem gebruiken met behulp van het programma 'Gedeelde internetverbinding', daar kun je kiezen voor USB/BT.
Thanks! Dat werkt iddOnedayflyer682 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:41:
Je kunt het modem gebruiken met behulp van het programma 'Gedeelde internetverbinding', daar kun je kiezen voor USB/BT.
Alleen is de vraag of ik nu nog kan syncen via activeaync, moet ik nog ff proberen ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Vandaag de laatste M-ROM erop gezet en meteen de laatste Radio-ROM om eens uit te proberen. Ik moet zeggen, ik ben tot nu toe positief verrast. 't Enige minpuntje wat ik nog kan noemen is die honingraat-structuur, daar ben ik niet zo'n fan van (maar als dat alles is
).
Nu nog even wat stoeien met TF2D, zodat ik wat meer m'n eigen smaak kan geven aan alles. Ik kan alleen niet 1-2-3 'n versie ervan vinden om te dl-en.
Zojuist meteen iGO eens uitgeprobeerd en ik stond met open mond te kijken, binnen 20 seconden 'n fix (binnenshuis) en ook meteen 't envelopje dat er tmc-signaal aanwezig was.
* Eric_Cantona is voor 't moment heel blij
edit: ik ga eens aan de slag met SPB Mobile Shell 3.01
Nu nog even wat stoeien met TF2D, zodat ik wat meer m'n eigen smaak kan geven aan alles. Ik kan alleen niet 1-2-3 'n versie ervan vinden om te dl-en.
Zojuist meteen iGO eens uitgeprobeerd en ik stond met open mond te kijken, binnen 20 seconden 'n fix (binnenshuis) en ook meteen 't envelopje dat er tmc-signaal aanwezig was.
* Eric_Cantona is voor 't moment heel blij
edit: ik ga eens aan de slag met SPB Mobile Shell 3.01
[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 06-08-2009 22:12 ]
Cool! Misschien dat ik die Mrom ook eens ga testen. Ik ben btw helemaal van tf3d en spb afgestapt sinds wm 6.5. Ik vind de titanium interface van wm 6.5 heel erg prettig werken en je draait geen extra shell en dat komt de snelheid weer ten goede 
Compleet volgens verwachting heb je aan de htc tech support ook niks:
(gaat over gps problemen)
Compleet volgens verwachting heb je aan de htc tech support ook niks:
(gaat over gps problemen)
Reactie met originele rom nummer gegeven en de melding dat ik met mijn vodafone serie nummer geen rom update kan downloadenDit probleem heb ik inderdaad eerder gehoord over de Touch Pro. In alle eerdere gevallen is dit verholpen na het updaten van de software. Graag zal ik willen weten welke software er momenteel is geinstalleerd op uw toestel.
Dit kunt u vinden door te gaan naar Start-Instellingen-Tabblad Systeem-Apparaatinformatie. Hier staat de ROM Versie vermeld. Graag vertellen welke versie hier weergegeven wordt.
Nou, ik denk dat we allemaal hier wel weten dat dit de problemen met gps helemaal niet oplost. Het was te verwachten maar HTC neemt dus haar verantwoordelijkheid ook niet.Uw serienummer (xxxxxxxxxxxxxxxx) wordt niet herkend in ons systeem. Waarschijnlijk heeft u een tiepfout gemaakt hierin. De laatste ROM versie voor de Touch Pro is 5.05.404.1
Dat onze website deze niet accepteerd klopt aangezien de Vodafone toestellen draaien op een iets andere software versie en de HTC ROMS niet compatible zijn met uw toestel. Als Vodafone deze versie niet aanbiedt is het niet mogelijk om uw software te updaten. De enige mogelijkheid bestaat dan nog om uw toestel te Hard Resetten. Misschien dat dit uw probleem oplost.
[ Voor 73% gewijzigd door rajackar op 07-08-2009 11:28 ]
Het tytanium menu is net zo goed een losse shell hoor
. Welke bij mij best traag was, dus ik deed altijd WM 6.5 en dan vinkte ik titanium uit bij het homescreen. Ik gebruikte altijd gewoon HTC Home plugin voor VGA. Lekker snel en geen fancy onzin
.
Verwijderd
Wat ik even niet begrijp is dat mensen hier WM 6.5 draaien terwijl ik zelf WM6.1 erop heb staan. Is dit te upgraden dan ?
Waren links naar andere roms in andere topics nou wel toegestaan ?
Waren links naar andere roms in andere topics nou wel toegestaan ?
Als je dat niet begrijpt, dan begin er ook maar niet aan 
Dat heet nou custom roms, officieel is WM6.5 nog niet uit zelfs, als ik me niet vergis. De ROM-cookers op XDA (daar moet je dus zoeken) zijn er wel al mee bezig en verwerken dat in hun eigen"gebakken" ROM's.
Dat heet nou custom roms, officieel is WM6.5 nog niet uit zelfs, als ik me niet vergis. De ROM-cookers op XDA (daar moet je dus zoeken) zijn er wel al mee bezig en verwerken dat in hun eigen"gebakken" ROM's.
Verwijderd
Ik heb ROMeOS draaien hoorEric_Cantona schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:01:
Als je dat niet begrijpt, dan begin er ook maar niet aan
Maar de vraag is eigenlijk of je met de 6.5 roms welke je overal ziet direct 6.5 op je telefoon flasht.
Dit vind ik namelijk gevoelsmatig wat gek daarom
Ik wil overigens ook snel van ROMeOS af namelijk
't Zal 'n beetje 'n tussenhanger zijn dan
't Ziet er allemaal net wat gelikter uit af en toe, misschien wat stabieler (al kan dat ook aan de veranderingen liggen die ROM-bakkers doorvoeren).
Je hebt de laatste ROMeOS versie erop? Ik was er allesbehalve tevreden over, nu M-ROM en dat gaat al wat beter al krijg ik 'm nog niet 1-2-3 gecustomized zoals ik zou willen en komen er al wat frustraties naar boven
Je hebt de laatste ROMeOS versie erop? Ik was er allesbehalve tevreden over, nu M-ROM en dat gaat al wat beter al krijg ik 'm nog niet 1-2-3 gecustomized zoals ik zou willen en komen er al wat frustraties naar boven

Verwijderd
Net Energy met 6.5 geflasht... ziet er superb uit !
Nu is het alleen de vraag of je ook het andere deel moet flashen wat je voorheen met ROMeOS ook moest doen... radiorom ofzo ?
Moet het er even bijzoeken !
Nu is het alleen de vraag of je ook het andere deel moet flashen wat je voorheen met ROMeOS ook moest doen... radiorom ofzo ?
Moet het er even bijzoeken !
Radio ROM 1.14.25.35 is de laatste volgens mij, tot nu toe geen slechte ervaring mee 
En dat hoefde niet bij ROMeOS, 'n radioROM is sowieso apart van 't andere deel.
En dat hoefde niet bij ROMeOS, 'n radioROM is sowieso apart van 't andere deel.
Verwijderd
Ja klopt, het is sowieso apart.
Maar EnergyRom met 6.5 is echt geweldig !!
Wat nou iPhone
Maar EnergyRom met 6.5 is echt geweldig !!
Wat nou iPhone
Of ik zoek niet goed, of er zijn niet echt veel screenshots te vinden van die Energyrom ?
Heb deze week nog niet echt veel achter de PC gezeten (kunnen / mogen )wegens omstandigheden, dus als ik gewoon ff beter moet zoeken zeg het gerust.
Heb deze week nog niet echt veel achter de PC gezeten (kunnen / mogen )wegens omstandigheden, dus als ik gewoon ff beter moet zoeken zeg het gerust.
De camera van mijn TP slaat de foto's niet meer op... het "zandlopercirkeltje" draait een tijdje, maar de foto wordt niet opgeslagen. Heb de officiele HTC rom-upgrade. De camera heeft het met deze rom wel goed gedaan. Hoop dat er nog een oplossing voor is, voordat ik een hardreset uitvoer.. Iemand ervaring, tips, ideeën?
Verwijderd
Gewoon proberen en anders terug flashen ?Dennahz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:09:
Of ik zoek niet goed, of er zijn niet echt veel screenshots te vinden van die Energyrom ?
Kost je 10 min per flash
Verwijderd
Werkt zeker sneller dan iedere ROM op dit moment als je het mij vraagt.RedSoniq schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:57:
[...]
Verschil is zeker duidelijk waarneembaar.
Welke Rom voor jou goed is ... dat zul je zelf toch uit moeten vinden.
Mijn laatste ervaringen (met EnergyRom, Windows Mobile 6.5):
- Stabiel
- Zeer zuinig in energie (na een volle dag verbruik nog 70 - 80% batterij over, uit gewoonte toch elke dag aan de lader)
- Snel (ivm stock rom)
Toch lijkt mijn accu echt leeg te zuigen, zeker als ik er wat simpele dingen mee doe als door het menu heen bladeren. 10% accu weg is echt binnen 15 min gebeurd
Eens even een nachtje laden dan.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Met de nieuwe Energy 6.5 rom werkt mn internet (hi) niet meer. Instellingen ook handmatig geprobeerd, maar maakt geen verschil.BladePHQ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:52:
Beste mensen,
Vreemde is dat ik onder Weather wel nieuwe gegevens binnen kan halen?
Iemand ene suggestie? Zou deze rom toch wel graag eens willen proberen.
Krijg je in 't begin na de flash wel 'n configuratiepopup van je provider? Dat krijg ik bij Vodafone i.i.g. wel en daarna is 't allemaal goed ingesteld bij me.
Iemand enig idee hoe het komt dat mijn beltoon na enkele seconden ophoudt met afgaan, terwijl de beller nog wel gewoon belt naar me?
Ik heb het de laatste tijd steeds meer, me beltoon gaat zo'n 5 seconden af en daarna is het gewoon stil. Telefoon trilt ook niet meer, dus ik moet het echt net in die 5 seconden gehoord hebben anders heb ik de oproep gemist.
Iemand enig idee hoe dat komt, of nog beter: een oplossing heeft?
Ik heb het de laatste tijd steeds meer, me beltoon gaat zo'n 5 seconden af en daarna is het gewoon stil. Telefoon trilt ook niet meer, dus ik moet het echt net in die 5 seconden gehoord hebben anders heb ik de oproep gemist.
Iemand enig idee hoe dat komt, of nog beter: een oplossing heeft?
Ik weet 't niet zeker, maar je zou in telefoonmenu eens onder opties kunnen kijken naar doorschakelen en die op 30 seconden zetten. Al lijkt me niet dat dat 't probleem is, want de telefoon gaat nog wel over alleen zonder geluid?
Verwijderd
Bij de EnergyRom met 6.5 lijkt het erop dat mijn FN toetsen en de numerieke toetsen aan de bivenkant niet meer werken.
Ik heb gezocht of je het toetsenbord hardwarematig kunt aanpassen, echter lijkt dit niet het geval.
Ik heb gezocht of je het toetsenbord hardwarematig kunt aanpassen, echter lijkt dit niet het geval.
Onder start > utilities > tweaks zit een keyboard selector. Normaal staat hij op Fuze, ff op TP zetten en hij doet het weer.
Verwijderd
Top, die had ik zelf nog een keer op Fuze gezetYavaris schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:08:
Onder start > utilities > tweaks zit een keyboard selector. Normaal staat hij op Fuze, ff op TP zetten en hij doet het weer.
Dacht dat hij het een of ander emuleerde
Helaas geen oplossing voor de karakters
Hoe is jullie ervaring qua energie eigenlijk met die energy rom ? Hij is echt beduidend sneller maar helaas vreet hij nogal wat stroom.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 22:12 ]
Klopt inderdaad, dat is het probleem niet.Eric_Cantona schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:02:
Ik weet 't niet zeker, maar je zou in telefoonmenu eens onder opties kunnen kijken naar doorschakelen en die op 30 seconden zetten. Al lijkt me niet dat dat 't probleem is, want de telefoon gaat nog wel over alleen zonder geluid?
De telefoon blijft nog wel gewoon over gaan, maar zonder geluid/tril.
Ik ben er erg tevreden over. Hij vreet maar iets meer stroom heb ik het idee en de werking is echt veel beter. Ik gebruik sinds wm 6.5 ook geen manilla (tf3d) meer omdat die titanium interface van wm6.5 prima te gebruiken is en dat scheelt je ook weer extra geladen software.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:19:
[...]
Top, die had ik zelf nog een keer op Fuze gezet
Dacht dat hij het een of ander emuleerde
Helaas geen oplossing voor de karakters
Hoe is jullie ervaring qua energie eigenlijk met die energy rom ? Hij is echt beduidend sneller maar helaas vreet hij nogal wat stroom.
Ik heb de EnergyRom met TF3D en ik haal de week op een batterij wel als ik em niet zo vaak gebruik. Als het scherm eenmaal aan is gaat het wel wat harder, van de week lekker in de zon paar uurtjes tekstje zitten tikken in word maar dan zie je je batterij toch wel hard teruglopen.
Verwijderd
Ik ben vol lof over de performance inderdaad ! super snel alles !rajackar schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:44:
[...]
Ik ben er erg tevreden over. Hij vreet maar iets meer stroom heb ik het idee en de werking is echt veel beter. Ik gebruik sinds wm 6.5 ook geen manilla (tf3d) meer omdat die titanium interface van wm6.5 prima te gebruiken is en dat scheelt je ook weer extra geladen software.
Power valt nu wel mee, ik denk dat ik met bellen en dergelijke toch wel 2 dagen er mee kan doen.
Nu nog even een toetsenbord fix, want ik kom steeds in de agenda enzo als ik shift + iets doe.
Grom... ik merk net dat ik hier ook Newton-ringen onder het scherm van mn TP zie.. Het neemt bijna een kwart van het totale oppervlak in beslag en zit precies midden op het scherm. Bij het tikken klinkt het ook een beetje 'hol'. Niet echt prettig als dit inderdaad erger wordt naarmate de tijd verstrijkt. Als het zo door gaat laat het scherm straks nog los...
Ik lees hier voornamelijk over dat het niet onder de garantie zou vallen? Iemand met andere ervaringen?
Ik lees hier voornamelijk over dat het niet onder de garantie zou vallen? Iemand met andere ervaringen?
Je moet even de Keyboard Selector Utility draaien, dan op Touch Pro Keyboard tappen en dan je device soft resetten. Hij staat standaard op het Fuze toetsenbord nl.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:07:
[...]Nu nog even een toetsenbord fix, want ik kom steeds in de agenda enzo als ik shift + iets doe.
(Staat overigens ook in de startpost van de EnergyROM)
Hey ik ben nu overgestapt van mijn Pro naar een Hero en ik moet zeggen dat dat een goede zet is geweest. Ik heb een stuk minder frustraties met mijn nieuwe telefoon. Android werkt snel en ziet er mooi uit. Het toetsenbord mis ik totaal niet. Het onscreen toetsenbord van android is echt heel erg goed. De touch pro was en zal mijn laatst windows mobile toestel zijn geweest en dat voel nu echt als een verlossing.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Wat is de hero dan voor iets? toch ook een wm toestel?Deem schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:43:
Hey ik ben nu overgestapt van mijn Pro naar een Hero en ik moet zeggen dat dat een goede zet is geweest. Ik heb een stuk minder frustraties met mijn nieuwe telefoon. Android werkt snel en ziet er mooi uit. Het toetsenbord mis ik totaal niet. Het onscreen toetsenbord van android is echt heel erg goed. De touch pro was en zal mijn laatst windows mobile toestel zijn geweest en dat voel nu echt als een verlossing.
Enige wat ik merk bij mij wat accu zuigt.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 02:39:
[...]
Werkt zeker sneller dan iedere ROM op dit moment als je het mij vraagt.
Toch lijkt mijn accu echt leeg te zuigen, zeker als ik er wat simpele dingen mee doe als door het menu heen bladeren. 10% accu weg is echt binnen 15 min gebeurd
Eens even een nachtje laden dan.
is idd het menu en spelletjes. smse en alle andere zooi niet.
Ik heb het vorige week ook op mijn telefoon ontdekt! Zal het misschien kunnen komen doordat het toch wat warmer is?MailMan schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:46:
Grom... ik merk net dat ik hier ook Newton-ringen onder het scherm van mn TP zie.. Het neemt bijna een kwart van het totale oppervlak in beslag en zit precies midden op het scherm. Bij het tikken klinkt het ook een beetje 'hol'. Niet echt prettig als dit inderdaad erger wordt naarmate de tijd verstrijkt. Als het zo door gaat laat het scherm straks nog los...
Overigens stoort het mij niet heel erg, ik zie dat het er zit maar ik ga hier zeker niet mijn telefoon voor naar HTC opsturen, dan liever maar met zo'n newton ring dan 4 weken zonder telefoon.
Waar ik mij meer aan stoor is dat de laatste tijd me bel en ontvangst kwaliteit ook stukken achteruit is gegaan
Gister even de nieuwste Energy rom op mn pro gezet en daar zag ik dat standaard een proxy word gebruikt. Toen ik deze uitzette werkte mn internet wel, dus dat kan het toen ook wel zijn geweest (zal er wel overheen hebben gekekenlexz1 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:13:
Ik heb hier hetzelfde probleem. Met de nieuwe Energy 6.5 rom werkt mn internet (hi) niet meer. Instellingen ook handmatig geprobeerd, maar maakt geen verschil.
Vreemde is dat ik onder Weather wel nieuwe gegevens binnen kan halen?![]()
Iemand ene suggestie? Zou deze rom toch wel graag eens willen proberen.
Overigens werkt deze nieuwste Energy Rom wel echt lekker, zeker manilla 2.1 lijkt een stuk sneller.
Ik heb ze helaas ook op mijn Pro zitten hoewel het niet echt heel storend is is het wel vervelend dat zoiets gebeurt. Ik heb ook geen zin om 4 weken deze telefoon kwijt te zijn bij HTC. Wel vervelend hoor.crumpler schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
Ik heb het vorige week ook op mijn telefoon ontdekt! Zal het misschien kunnen komen doordat het toch wat warmer is?
Overigens stoort het mij niet heel erg, ik zie dat het er zit maar ik ga hier zeker niet mijn telefoon voor naar HTC opsturen, dan liever maar met zo'n newton ring dan 4 weken zonder telefoon.
Waar ik mij meer aan stoor is dat de laatste tijd me bel en ontvangst kwaliteit ook stukken achteruit is gegaan
"May our framerates be high and our temperatures low."
ik heb een verzekering op me gsm zitten. En krijg het gewoon vergoed. duurde een week had ik een nieuweDeem schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:36:
[...]
Ik heb ze helaas ook op mijn Pro zitten hoewel het niet echt heel storend is is het wel vervelend dat zoiets gebeurt. Ik heb ook geen zin om 4 weken deze telefoon kwijt te zijn bij HTC. Wel vervelend hoor.
inderdaad, dat lijkt bij mij ook het geval, gesprekken vallen weg verbinding op bouwen duurt langer of lukt helemaal niet.Rowinvd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
Iemand enig idee hoe ik bij 'n afleverrapport deze alleen in de sms-inbox kan ontvangen en niet ook nog 'n melding (envelopje) bovenin 't menu die ik nog apart moet afsluiten? Ik heb uitgevinkt dat er 'n melding in 't scherm gegeven moet worden. Dus dat is 't probleem niet.
Verder kan ik geen optie vinden om dit uit te vinken, kijk ik er overheen?
Verder kan ik geen optie vinden om dit uit te vinken, kijk ik er overheen?
Iemand enig id waar je bluetooth 'zendingen' worden opgeslagen of waar ik dat kan vinden? Heb een plaatje ontvangen via bluetooth maar kan het echt NERGENS vinden
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
In je documentenmap op de interne opslag, tenminste daar komt 't bij mij altijd te staan.
Ik heb ook dat van die proxy, pxynlad100 ofzoiets. Maar kan niet vinden waar ik dit moet uitzetten. bij de instellingen van mn provider staat het niet. waar kan je zoiets nog meer zoeken? IE en Opera hebben het allebei ook MSN weather.lexz1 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:53:
[...]
Gister even de nieuwste Energy rom op mn pro gezet en daar zag ik dat standaard een proxy word gebruikt. Toen ik deze uitzette werkte mn internet wel, dus dat kan het toen ook wel zijn geweest (zal er wel overheen hebben gekeken)
Overigens werkt deze nieuwste Energy Rom wel echt lekker, zeker manilla 2.1 lijkt een stuk sneller.
verder werkt de Energy Rom wel Lekker!
edit: opgelost, de 2e internet verbinding stond niet goed. bij network management, 'Private network' stond verkeerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Vendrom op 14-08-2009 10:29 ]
Weet iemand of er ook een manier is om de 'standaard HTC Opera' te verwijderen zodat alleen de nieuwste beta versie draait en zodoende de nieuwste Opera als standaard is ingesteld?
Hoe kan ik er voor zorgen dat de tijd bij oude sms'jes of oproepen zichtbaar blijft? Op dit moment zie ik alleen een tijdstip bij sms'jes of oproepen van vandaag, maar niet van eerdere dagen wat soms best vervelend is.
Overigens lijkt het dat oude sms'en na verloop van tijd 'verdwijnen'.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Het lijkt erop als de TP de SMS berichten die vandaag binnenkomen niet goed gesorteerd. Er staat geen datum stamp bij, alleen een tijd.M14 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:41:Hoe kan ik er voor zorgen dat de tijd bij oude sms'jes of oproepen zichtbaar blijft? Op dit moment zie ik alleen een tijdstip bij sms'jes of oproepen van vandaag, maar niet van eerdere dagen wat soms best vervelend is.
Als je de volgende dag kijkt staat er wel een datum ipv een tijd en worden de sms berichten netjes gesorteerd.
Overigens heb ik wel dat threaded sms uitgezet, was in mijn ogen gewoon irritant.
Ik heb nog steeds dat bepaalde smsjes bovenaan blijven staan, ookal zijn er al nieuwere binnengekomen, best irritantDomino schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:35:
[...]
Het lijkt erop als de TP de SMS berichten die vandaag binnenkomen niet goed gesorteerd. Er staat geen datum stamp bij, alleen een tijd.
Als je de volgende dag kijkt staat er wel een datum ipv een tijd en worden de sms berichten netjes gesorteerd.
Overigens heb ik wel dat threaded sms uitgezet, was in mijn ogen gewoon irritant.
Bah net stopt mijn beeldscherm ermee. Heb hem nu maar eventjes uitgezet. Zelfs soft reset deed niks meer 
Ondertussen doet hij het weer. Denk dat de batterij indicator niet helemaal klopte.
Te vroeg gejuigt. Nadat hij het de hele avond en nacht weer had gedaan na een poosje stilliggen, is hij er nu weer mee gestopt. Net nu ik natuurlijk gps nodig heb
Ondertussen doet hij het weer. Denk dat de batterij indicator niet helemaal klopte.
Te vroeg gejuigt. Nadat hij het de hele avond en nacht weer had gedaan na een poosje stilliggen, is hij er nu weer mee gestopt. Net nu ik natuurlijk gps nodig heb

[ Voor 59% gewijzigd door dommerick op 17-08-2009 09:10 ]
Heeft geen signature.
Ik heb nu een vreemd probleem gevonden, op een van de Win 6.5 EnergyROM versies (weet niet precies welke), maar misschien dat het ook met andere ROMs optreedt.
Sinds ongeveer een maand is het me al een paar keer gebeurd dat ik na 11 uur 's avonds nog push-mail kreeg, wat volgens het schedule niet zou mogen. Wat bleek, de klok was op een andere (eerdere) tijd gaan staan. Een keer ben ik zelfs 's morgens te laat wakker geworden omdat de wekker nog niet afgegaan was, weer was de tijd verschoven. Eerst dacht ik dat dat per ongeluk gebeurd was in m'n broekzak en het dus mijn fout was, maar gisteren zag ik dat het vanzelf gebeurde.
Op de A2 vanuit Utrecht richting het zuiden had ik m'n navigatie aan staan. Aankomsttijd gaf 00:30 aan, dat klopte met de reistijd die ik verwachtte. Na een paar keer een korte file gaf de aankomsttijd ineens 23:12 aan. Bleek dat de klok van m'n telefoon weer teruggezet was, maar dit keer had ik de telefoon niet aangeraakt en was er ook niks dat tegen het scherm of de knoppen aan kon komen. En zelfs als dat zo geweest zou zijn, zou ik het scherm van de klokinstellingen gezien moeten hebben, maar dat is niet in beeld geweest, het navigatieprogramma bleef netjes staan.
Mijn tijdszone stond ingesteld op Prague/Budapest (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, heb het nu omgezet naar Paris/Madrid, er staat geen Nederlandse stad tussen dus daar kan ik niet voor kiezen). Een daylight savings time-gerelateerd issue zou maar twee keer per jaar optreden en precies een uur moeten verschillen met de echte tijd, lijkt me, maar hier was het verschil duidelijk meer dan een uur. Ik meen me te herinneren ooit ergens een instelling gezien te hebben waardoor Windows Mobile de tijd automatisch corrigeert en heb hiernaar gezocht om dit evt. uit te kunnen zetten, maar heb de instelling niet kunnen vinden. In Advanced Config staan wel een aantal DST instellingen, maar zoals gezegd lijkt me dit geen DST gerelateerd probleem. Ook gebeurde dit nooit toen ik nog de stock ROM draaide of toen ik EnergyROM draaide met Telfort, heb nu Vodafone. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Sinds ongeveer een maand is het me al een paar keer gebeurd dat ik na 11 uur 's avonds nog push-mail kreeg, wat volgens het schedule niet zou mogen. Wat bleek, de klok was op een andere (eerdere) tijd gaan staan. Een keer ben ik zelfs 's morgens te laat wakker geworden omdat de wekker nog niet afgegaan was, weer was de tijd verschoven. Eerst dacht ik dat dat per ongeluk gebeurd was in m'n broekzak en het dus mijn fout was, maar gisteren zag ik dat het vanzelf gebeurde.
Op de A2 vanuit Utrecht richting het zuiden had ik m'n navigatie aan staan. Aankomsttijd gaf 00:30 aan, dat klopte met de reistijd die ik verwachtte. Na een paar keer een korte file gaf de aankomsttijd ineens 23:12 aan. Bleek dat de klok van m'n telefoon weer teruggezet was, maar dit keer had ik de telefoon niet aangeraakt en was er ook niks dat tegen het scherm of de knoppen aan kon komen. En zelfs als dat zo geweest zou zijn, zou ik het scherm van de klokinstellingen gezien moeten hebben, maar dat is niet in beeld geweest, het navigatieprogramma bleef netjes staan.
Mijn tijdszone stond ingesteld op Prague/Budapest (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, heb het nu omgezet naar Paris/Madrid, er staat geen Nederlandse stad tussen dus daar kan ik niet voor kiezen). Een daylight savings time-gerelateerd issue zou maar twee keer per jaar optreden en precies een uur moeten verschillen met de echte tijd, lijkt me, maar hier was het verschil duidelijk meer dan een uur. Ik meen me te herinneren ooit ergens een instelling gezien te hebben waardoor Windows Mobile de tijd automatisch corrigeert en heb hiernaar gezocht om dit evt. uit te kunnen zetten, maar heb de instelling niet kunnen vinden. In Advanced Config staan wel een aantal DST instellingen, maar zoals gezegd lijkt me dit geen DST gerelateerd probleem. Ook gebeurde dit nooit toen ik nog de stock ROM draaide of toen ik EnergyROM draaide met Telfort, heb nu Vodafone. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Hmmm, welke versie van de rom draai je want dit probleem is bekend maar volgens mij al een tijdje opgelost.
Ik zou iig de laatste versie even proberen.
Bedankt voor het advies, ik wist niet dat het een bekend probleem was dus zal een nieuwe ROM versie proberen binnenkort!rajackar schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:27:
Hmmm, welke versie van de rom draai je want dit probleem is bekend maar volgens mij al een tijdje opgelost.
Ik gebruik nu sinds 5 dagen de Energyrom 3.0, maar mijn god wat verbruikt deze een accu zeg. heb al een aantal dingen aangepast maar nog kan je gewoon de accuteller achteruit zien lopen.
* 3g uit
* Beeldscherm verlichting Zachter gezet
* Agps uit
* TF3D uit
hebben andere hier ervaring mee? met snel bedoel ik, ik haal de 14 uur niet met normaal gebruik. dat was bij mn vorige ROM wel 48 uur (romeos).
verder ben ik wel super tevreden, hij werkt lekker snel soepel en heb nog niet hoeven te herstarten.
* 3g uit
* Agps uit
* TF3D uit
hebben andere hier ervaring mee? met snel bedoel ik, ik haal de 14 uur niet met normaal gebruik. dat was bij mn vorige ROM wel 48 uur (romeos).
verder ben ik wel super tevreden, hij werkt lekker snel soepel en heb nog niet hoeven te herstarten.
ik gebruik ook al een tijdje Energy rom maar bij mij is het verbruik juist terug gegaan. Deed eerst met ( voor mij) gemiddeld gebruik ongeveer 1,5 dag en nu ongveer 2,5 dag. Als ik hem weinig verbruik haal ik 3,5 dag ook nog wel.Vendrom schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:37:
Ik gebruik nu sinds 5 dagen de Energyrom 3.0, maar mijn god wat verbruikt deze een accu zeg. heb al een aantal dingen aangepast maar nog kan je gewoon de accuteller achteruit zien lopen.
* 3g uit
* Agps uit
* TF3D uit
Hoeft denk ik dus niet perse aan de rom te liggen, maar meer aan wat je er allemaal mee doet.
[ Voor 6% gewijzigd door DFS op 18-08-2009 09:46 ]
Ik haal met energy rom ook prima de twee dagen. Het wisselt als je er veel mee speelt
Hmm, das wel vreemd dan. mijn telefoon gebruik is niet heel erg hoog. Ik bel en sms net zoveel als dat ik met mn vorige rom deed, alleen hij is nu toch wel een stuk sneller leeg. heb je nog speciaale dingen uitgezet?DFS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:44:
[...]
ik gebruik ook al een tijdje Energy rom maar bij mij is het verbruik juist terug gegaan. Deed eerst met ( voor mij) gemiddeld gebruik ongeveer 1,5 dag en nu ongveer 2,5 dag. Als ik hem weinig verbruik haal ik 3,5 dag ook nog wel.
Hoeft denk ik dus niet perse aan de rom te liggen, maar meer aan wat je er allemaal mee doet.
edit: Welke RadioROM gebruiken jullie icm EnergyROM 3.0?
[ Voor 4% gewijzigd door Vendrom op 18-08-2009 10:08 ]
Ik gebruik zelf nog steeds een oude release van RomeOS, de nieuwe versie 1.98 vind ik qua geheugengebruik (net als bij de meeste wm6.5 roms overigens) erg hoog. Daardoor loopt volgens mij de batterij ook aardig rap leeg. Met deze Romeos 1.95 haal ik samen met radiorom 1.11.25.01 wel een dagje of 2 á 3 (afhankelijk van gebruik en bluetooth audio) pushmail elke werkdag aan.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik gebruik de radio die in de TS op xda staat. Weet het nummer ff niet uit m'n hoofd.Vendrom schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:47:
[...]
Hmm, das wel vreemd dan. mijn telefoon gebruik is niet heel erg hoog. Ik bel en sms net zoveel als dat ik met mn vorige rom deed, alleen hij is nu toch wel een stuk sneller leeg. heb je nog speciaale dingen uitgezet?
edit: Welke RadioROM gebruiken jullie icm EnergyROM 3.0?
Versie: 1.14.25.05 , ja die gebruik ik ook. nou ik hou het gewoon evenin de gaten, en genoeg opladen. haha
Kleine update, gister avond (5 uur einde werkdag) ging de telefoon uit de lader.. 4x sms 2x bellen en voor de rest scherm uit niks gedaan (dus geen! muziek of GPS of 3G). ik keek vanmorgen op de telefoon (9 uur) 40% over, dat is 16 uur. klopt niet helemaal toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Vendrom op 19-08-2009 10:51 ]
Ik snap het batterij verbruik bij de meeste niet echt.
Ik gebruik de officiële HTC ROM en radio (5.05.401.1 WWE/1.11.25.01).
Gisteren middag compleet opgeladen, 's-avonds flink zitten sms-en, internetten en soms bellen.
Verder altijd 3G en BT aan.
Vanmorgen nog 70 % over.
Overigens is met de officiële ROM weinig mis als je de tweaks toepast van XDA.
Ik gebruik de officiële HTC ROM en radio (5.05.401.1 WWE/1.11.25.01).
Gisteren middag compleet opgeladen, 's-avonds flink zitten sms-en, internetten en soms bellen.
Verder altijd 3G en BT aan.
Vanmorgen nog 70 % over.
Overigens is met de officiële ROM weinig mis als je de tweaks toepast van XDA.
Dit is wel heel bizar ja. Toch eens je rom opnieuw flashen zou ik zeggen. Mss heb je nog een app draaien die veel internet gebruik oid.Vendrom schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:50:
Kleine update, gister avond (5 uur einde werkdag) ging de telefoon uit de lader.. 4x sms 2x bellen en voor de rest scherm uit niks gedaan (dus geen! muziek of GPS of 3G). ik keek vanmorgen op de telefoon (9 uur) 40% over, dat is 16 uur. klopt niet helemaal toch?
@ domino: als je de twee dagen haalt dan zit je aardig goed.
Wat ik zelf merk is dat op een gegeven moment, als m'n telefoon te lang geen soft-reset gehad heeft, de batterij ineens een stuk sneller leegloopt. Er zijn dan verder geen (zichtbare) applicaties actief.
Na een soft-reset werkt het weer een week ofzo als normaal, hooguit 20% verbruik in een dag met constant 3G push-mail en BT aan.
Na een soft-reset werkt het weer een week ofzo als normaal, hooguit 20% verbruik in een dag met constant 3G push-mail en BT aan.
Zeker, 't is bij mij zelfs zo dat als 't werkgeheugen bij m'n TP boven de 45% blijft dat ik de procenten dan eraf zie vliegen van de accu. Na 't gebruik van programma's lijkt 't alsof er nog wat restgeheugen gebruikt wordt, ook al gebruik ik regcleaner die aangeeft nagenoeg niets opgeruimd te hebben.
Ik gebruik nu trouwens 'n grotere accu om te testen hoeveel 't scheelt. Deze accu heb ik van Dealextreme.com en is 2100 mAh, je krijgt er mooi 'n klepje met uitsparing bij. Vooral handig voor op 'n festival o.i.d. als je dus niet direct kan opladen.
Ik gebruik nu trouwens 'n grotere accu om te testen hoeveel 't scheelt. Deze accu heb ik van Dealextreme.com en is 2100 mAh, je krijgt er mooi 'n klepje met uitsparing bij. Vooral handig voor op 'n festival o.i.d. als je dus niet direct kan opladen.