Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 07:09:
[...]

Hehe hoe laat ben je uiteindelijk je bed ingekropen? ;)
Iets te laat eigenlijk maar dat heb ik er voor over :P

Maar euhm, ik vind die Lead Demon's Soul niet die ik van Phalanx zou moeten gekregen hebben? :? Gisteren mijn inventory gechecked en niets gevonden.

Nog een vraagje, nu de baas van 1-1 dood is moet ik naar de volgende stone in de nexus?
Ik herinner me nog enkele vijanden in het Boletarian Palace die ik niet neerkreeg, zoals die Red Knight, ik kwam daar even hallo zeggen en toen mepte hij me met 1 slag neer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
als je de arch stone aanraakt dan krijg je als het goed is die steen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:09:
als je de arch stone aanraakt dan krijg je als het goed is die steen ;)
Aha, ik ben teruggelopen naar de 1e archstone om vervolgens naar de Nexus terug te keren.

Je bedoelt waarschijnlijk een archstone in de bossroom? Heb ik niet op gelet gisteren :$ Gewoon in volle extase naar de Nexus teruggekeerd.

Hopelijk kan ik die alsnog halen als ik het level terug in ga.

Oja, ik speel niet meer met de Temple Knight, de 'gewone' Knight ligt me veel beter qua vechtstijl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Atlus heeft toch wel humor :)

Afbeeldingslocatie: http://ees.dommel.be/picture_library/demons.jpg

Atlus Announces Stop Importing It Edition Of Demon;s Souls

[ Voor 43% gewijzigd door Ace op 06-07-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
nice...die ga ik ook maar halen...............ow nee dat kan niet want dan moet ik hem importeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Coolsnarf schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:09:
nice...die ga ik ook maar halen...............ow nee dat kan niet want dan moet ik hem importeren :P
:D _O-
Toch zou ik hem alsnog vanuit azie halen, het duurt nog 3 maanden voordat ie in de US uitkomt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

'k heb em inmiddels 1 keer uitgespeeld en ben zonder doodgaan tot en langs phalanx gekomen in ng+ :) Nu moet ik dus ff gaan plannen hoe ik die white world tendencies ga halen; wereld 1 boeit me op zich niet zo, maar 3 bv wel heel erg.

Qua difficulty vind ik het ook wel meevallen :X je krijgt aardige klappen, maar omdat je al vette gear hebt uit je eerste run is heel veel alsnog al met 1 klap dood (north regalia atm).

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
hehe, Vinneh, tuurlijk haal je m uit Azie. Ik heb hem daar ook al vandaan!! Binnenkort ga ik hem voor het eerst uitspelen, ik heb eindelijk alle black phantoms gedood (die je nodig hebt voor wapens), wat was die Selen een pain in the ass!!!! En dan inderdaad wereld 3 met white tendency proberen!

ow ja, en nog iemand vinden die even wat ringen wil lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
Besteld @ Yes Asia.

Shipped: 2-7
Ontvangen: 10-7

8 dagen. Best netjes!!

Edit: Net ff gespeeld. ging dood in de tutorial, kwam in de nexus, raakte zo'n stone aan, kwam in de wereld, en begon te spelen. Echter ging ik stuk verder dood ( in 1 slag door een poppetje ) en nu begon ik weer helemaal overnieuw in die wereld. Kan iemand vertellen waarom dat zo is?

[ Voor 64% gewijzigd door technoaddict op 10-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geweldige game zeg! Verslavend!

Ik heb ondertussen de Amoured Spider (bij de 3e poging) en Flamelurker (bij de 2e) verslagen en ben daarna even verder geweest gaan kijken wat er na kwam.

spoiler:
De Dragon God! Dat zag er echt indrukwekkend uit, hij mepte me wel dood met 1 slag en toen ik wat tips verzamelde, zag ik dat je items uit andere werelden nodig hebt. Deze laat ik dan ook nog even voor later.

Toen maar begonnen in 3-1, Tower of Latria, maar die krengen daar lijken me nog iets te sterk. Je moet echt heel snel zijn, want ze knijpen je ze dood daar.

Ik ga nog maar wat 'grinden' in 1-1 (de blue en red knights) en 2-1.

Co-op is 1x gelukt, maar ik snap het concept niet helemaal. Ik legde een blue eye stone neer, en ik werd gesummoned naar iemand anders zijn wereld, ik heb hem geholpen, en niet omgekeerd want mijn baas (spider) leefde nog steeds.

Bij de flamelurker wou ik ook co-open maar ik kreeg geen bericht dat er iemand was, of dat iets / iemand moest gesummoned worden. Na 20 minuten toch maar ge-soloed.

Hoe summon je eigenlijk? In Human Form kan je trouwens geen blue eye stone gebruiken?

Deze game is echt een uitdaging. Nice!
technoaddict schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:42:
Besteld @ Yes Asia.

Shipped: 2-7
Ontvangen: 10-7

8 dagen. Best netjes!!

Edit: Net ff gespeeld. ging dood in de tutorial, kwam in de nexus, raakte zo'n stone aan, kwam in de wereld, en begon te spelen. Echter ging ik stuk verder dood ( in 1 slag door een poppetje ) en nu begon ik weer helemaal overnieuw in die wereld. Kan iemand vertellen waarom dat zo is?
Vraag je best aan de gamemakers waarom. Alle creeps respawnen als je dood bent, best normaal want anders zou de game te makkelijk zijn. Het zou veel te 'makkelijk' zijn om bij bazen te geraken. Nu is het elke keer een uitdaging :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 10-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Elke keer een uitdaging ja. Maar het zou ook kunnen zijn dat als je 5 keer dood ga op de zelfde plek, het wel een beetje saai wordt om 5 keer opnieuw te beginnen en elke keer weer 10 minuten te slashen om op het zelfde punt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technoaddict schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:28:
Elke keer een uitdaging ja. Maar het zou ook kunnen zijn dat als je 5 keer dood ga op de zelfde plek, het wel een beetje saai wordt om 5 keer opnieuw te beginnen en elke keer weer 10 minuten te slashen om op het zelfde punt te komen.
Of je zit te ver voor je niveau (level) of je maakt keer op keer dezelfde fout.

Het opnieuw beginnen van een stage, je moet het ervoor over hebben. In totaal ben ik zeker al 50 x gestart vanaf de Archstone van 1-1. Ook om xp, herbs, turpentine te farmen, dus ook 'vrijwillig' zelfs nog rondgelopen. Na een tijd rush je overal met gemak door. Het is gewoon doorbijten in het begin.

Het is wel vooral in het begin dat het moeilijk is, na een tijd loopt het veel vlotter. Je kan je character zoveel uplevellen zoveel je wilt dus je kan het jezelf gemakkelijker maken. Ook je wapens verbeteren erop.
Lukin schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:21:
• Zorg ervoor dat je zo min mogelijk Gecko’s laat ontsnappen. Eens gemist, altijd kwijt en misschien was dat wel de gecko die dat eene item dropte dat je nodig hebt waar je nu naar kan fluiten.
Hm, altijd kwijt? Ik heb deze uit 2-2 die ik gemist heb, allemaal teruggezien toen ik de stage terug in ging. En allemaal op een speer gespietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 07:03:
[...]
Hm, altijd kwijt? Ik heb deze uit 2-2 die ik gemist heb, allemaal teruggezien toen ik de stage terug in ging. En allemaal op een speer gespietst :)
De gecko spawn werkt als volgt:
Crystal Gecko spawning rules:

* Each crystal gecko keep their own counter.
* At the start of game, set all crystal gecko counter to 1.
* If the Crystal Gecko is killed or escape. Decrease count by 1.
* If a Boss in that world is killed, increase each Crystal Gecko count in that world by 1. For example, in World 2. If you kill all 3 Bosses. Each Crystal Gecko count = 4.
* If a particular crystal gecko counter is 0, it doesn't re-spawn.
Dus een gecko komt maar 1 keer tot je de bosses verslaat in die wereld.
Heel irritant als je een gecko mist of dat ie wegrent, mis je toch weer wat upgrade items en die zijn ow zo nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
LoL, speel ik net een uur lang, ga ik dood omdat ik van een trap val. Alles kwijt, en opnieuw beginnen :)
Vraagje: Wat kan je met die paarse bloemen bij je items?
En hoe level je precies omhoog? Ik heb een zwaard gevonden die ik eigenlijk niet kan gebruiken omdat ik waarschijnlijk nog niet genoeg levels heb. Moet ik daarvoor terug naar de Nexus? Of een verkoper vinden? Kan ik alleen bij de nexus komen door dat gloeiende zwaard aan te raken op de plek waar ik begin als ik dood ben gegaan?
Weet iemand misschien of er online een handleiding is die alles uitlegt. Levelen, wat de items zijn, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technoaddict schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:04:
LoL, speel ik net een uur lang, ga ik dood omdat ik van een trap val. Alles kwijt, en opnieuw beginnen :)
Vraagje: Wat kan je met die paarse bloemen bij je items?
En hoe level je precies omhoog? Ik heb een zwaard gevonden die ik eigenlijk niet kan gebruiken omdat ik waarschijnlijk nog niet genoeg levels heb. Moet ik daarvoor terug naar de Nexus? Of een verkoper vinden? Kan ik alleen bij de nexus komen door dat gloeiende zwaard aan te raken op de plek waar ik begin als ik dood ben gegaan?
Weet iemand misschien of er online een handleiding is die alles uitlegt. Levelen, wat de items zijn, etc.?
Hehe, van de trappen val ik ook wel eens, vooral wanneer de concentratie wegglipt, jammer, shit happens :) Zelfs eens van een klif gevallen met 17k souls. (o.a. de rode draak gedood |:( )

Je bedoelt waarschijnlijk Soldier's Lotus? Stopt het bloedend effect, niet dat ik ze zelf ooit heb gebruikt maar goed. De Lotussen die disease en poison genezen komen trouwens wel van pas :)

Om hoog levellen doe je door met een NPC te spreken in de Nexus, zij komt wel pas nadat je de eerste baas (Phalanx) hebt neergelegd.

Het gloeiend zwaard (Archstone) laat je teleporten tussen de Nexus en de werelden. Er komen elke keer Archstones bij dus je hoeft zeker niet elke keer van het beginpunt starten.

Mijn handleiding is ook Chinees voor mij (letterlijk) en ik trek mijn plan met deze site: www.demonssouls.wikidot.com voor info over items, NPC's en meer.

Youtube / walkthrough kan ook helpen indien je wat gespoil hier en daar niet erg vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 11-07-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:? Vraagje: ik heb de Soul van Flamelurker aan de Blacksmith gegeven in 2-1, hij accepteerde het (de Soul zit ook niet meer in mijn inventory) en verder gebeurder er niks, behalve dat hij nog een Soul vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Zojuist de complete walktrough op youtube bekeken van de 1e level. Daarin vermeed hij een tegenstander waar ik juist altijd dood ga :) Ga maar eens een andere route inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Anoniem: 255271 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:52:
[...]

Hehe, van de trappen val ik ook wel eens, vooral wanneer de concentratie wegglipt, jammer, shit happens :) Zelfs eens van een klif gevallen met 17k souls. (o.a. de rode draak gedood |:( )
Dat is ook de reden dat ik de gevonden souls (renowned, unknown etc) altijd bewaar totdat ik in de Nexus ben. Mocht ik dan twee keer doodgaan en mijn souls kwijtraken dan heb ik altijd nog een backup om iig gear te kunnen repareren etc.

Vandaag de Red Dragon omgelegd, binnen 100 pijltjes was het gedaan. Daarna maar eens voor Black Phantom gespeeld, natuurlijk had ik weer het voorrecht om bij een japanner terecht te komen die al 82% van de Trophies had gehaald in deze game.

Hij maakte nog wel netjes een buiging nadat hij me alle hoeken van de kamer had laten zien, blijven toch beleefde mensen he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ace schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:56:
[...]

Hij maakte nog wel netjes een buiging nadat hij me alle hoeken van de kamer had laten zien, blijven toch beleefde mensen he :p
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hm. Hoe ga je eigenlijk een leven omhoog? Ik heb Phalanx verslagen, en in de Nexus kan ik mijn 'eigenschappen' upgraden bij een vrouw. Bijvoorbeeld 'Strength'. Is dit de manier om te levelen ofzo? Zie nergens iets staan als Level: 1.
Verder heb ik een Zwaard gevonden in 1-1 ( Bastard Sword volgens mij ) die ik alleen met 2 handen kan gebruiken. Echter geeft hij aan dat ik dat niet kan gebruiken. Moet ik die 'eigenschappen' upgraden om dat zwaard te kunnen dragen? Dat upgraden is eigenlijk best expensive. Ben zo 1000 souls kwijt om Strength met +1 te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

technoaddict schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:12:
Hm. Hoe ga je eigenlijk een leven omhoog? Ik heb Phalanx verslagen, en in de Nexus kan ik mijn 'eigenschappen' upgraden bij een vrouw. Bijvoorbeeld 'Strength'. Is dit de manier om te levelen ofzo? Zie nergens iets staan als Level: 1.
Verder heb ik een Zwaard gevonden in 1-1 ( Bastard Sword volgens mij ) die ik alleen met 2 handen kan gebruiken. Echter geeft hij aan dat ik dat niet kan gebruiken. Moet ik die 'eigenschappen' upgraden om dat zwaard te kunnen dragen? Dat upgraden is eigenlijk best expensive. Ben zo 1000 souls kwijt om Strength met +1 te upgraden.
En dat wordt alleen maar meer. Je soul level breng je idd omhoog door bij de Maiden je stats te upgraden en de kosten daarvan lopen aardig op. Mij kost het nu rond level 35 ongeveer 7500 souls om te upgraden.

Je zal inderdaad je Strength moeten upgraden zodat je je Bastard sword kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ace schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:56:
[...]

Dat is ook de reden dat ik de gevonden souls (renowned, unknown etc) altijd bewaar totdat ik in de Nexus ben. Mocht ik dan twee keer doodgaan en mijn souls kwijtraken dan heb ik altijd nog een backup om iig gear te kunnen repareren etc.

Vandaag de Red Dragon omgelegd, binnen 100 pijltjes was het gedaan. Daarna maar eens voor Black Phantom gespeeld, natuurlijk had ik weer het voorrecht om bij een japanner terecht te komen die al 82% van de Trophies had gehaald in deze game.

Yep doe ik ook, de gevonden souls consumeren als je aan het vechten bent is onnodig. Ik wacht ook tot ik terug in de Nexus ben.

Die Black Phantom's (NPC's) zijn trouwens best gemakkelijk. Ik had ze moeilijker verwacht en ook anders qua uitzicht. Ik had er 3 neergelegd, en nadien wist ik pas dat het BP's waren.

Lvl 46 Knight hier ondertussen, gisteren Fool's Idol en Dragon God onder de grond gestopt! _/-\o_

Deze game moet je eigenlijk wel met een beetje walkthrough / youtube spelen, ik was van plan om alles op me te laten komen maar zo red je het natuurlijk niet.

Gisteren even paniek toen ik Yurt the Silent Chief doodde (omdat hij anders de NPC's in de Nexus molt) en hij viel na 1 slag van de klif. Ik wist dat hij Gloom armour dropt dus ik zat te balen natuurlijk.
Gelukkig laat hij zijn loot achter in de kooi waar hij zat, dus geen probleem als hij naar beneden dondert.
Wel heel duur om de Gloom set te repareren zeg -O- Gelukkig heeft het een hoge durability en ziet het er cool uit :)

Gisteren dan toch de Compound Long Bow gevonden, (+1 nu) dus deze zou ik het liefst upgraden want de Compound Short Bow is niet slecht, maar schiet minder ver.

Na de Dragon God naar 1-3 geweest maar dat lijkt me toch iets te hard (en dan vooral die Mindflayer, zoals in 3-1 maar veel sterker). Dan maar 4-1 gecheckt en dat lijkt me best doenbaar. De boss kreeg ik niet neer maar dat kwam dan weer omdat ik uit de lucht werd bestookt door vanalles. Eerst maar rondom eens de boel opvegen voor ik de boss terug probeer.

Ondertussen ook de Uchigatana (Sharp +2) en Flamberge in mijn bezit, maar voorlopig doe ik nog wel voort met de Quality Longsword + 4. De winged spear vind ik maar niks om mee te vechten.
technoaddict schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:39:
Zojuist de complete walktrough op youtube bekeken van de 1e level. Daarin vermeed hij een tegenstander waar ik juist altijd dood ga :) Ga maar eens een andere route inslaan.
Je ging waarschijnlijk even goeiedag zeggen aan de Red Knight? :P

Die heb ik gefarmed vanaf lvl 20 (nog steeds moeilijk) voor XP. En de herbs uit 1-1 komen ook goed van pas. Het valt echt op hoe er in alle andere levels bijna niks van herbs dropt.

Wat voor level is trouwens aangeraden voor je aan de laatste baas begint (en nadien NG+ start) ? Niet dat die in zicht is, maar toch, je weet maar nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 12-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 255271 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:40:
:? Vraagje: ik heb de Soul van Flamelurker aan de Blacksmith gegeven in 2-1, hij accepteerde het (de Soul zit ook niet meer in mijn inventory) en verder gebeurder er niks, behalve dat hij nog een Soul vroeg
Door hem die soul te geven unlock je de mogelijkheid upgrades te gaan doen, vergelijkbaar met het kopen van betere spells van bepaalde npc's die je kan redden uit de verschillende werelden. Op die wiki van net (spoilers) staat wat je met welke soul kan doen.

Die flamelurker is in NG+ trouwens best hatelijk :P Zeker als die bijna dood is en nog agressiever lijkt te worden. Ben d'r inmiddels langs, Keelsmasher gesnaaid, en in 1-3 ostrava gered voor de pure clearstone. Over het algemeen vind ik NG+ zelfs meevallen :X 't is wel taaier, maar je hebt zelf natuurlijk ook veel beter gear.

Ligt het trouwens aan mij, of neem je je huidige world tendency mee naar je new game? Een aantal stonden er nml al op +1 (wat pure white halen significant versimpelde), en dat kan alleen uit mn vorige run zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:06:
[...]

De winged spear vind ik maar niks om mee te vechten.
Dat is nou net 1 van mijn main wapens ;) Ik heb de Moon Winged Spear+5 en dat is mijn close combat wapen. Voordeel is dat je tegelijkertijd kan blocken en aanvallen. Mooie bijkomstigheid is dat je dan ook gewoon op 1 plaats blijft staan. Kan in een hoop gevallen het verschil tussen leven en dood zijn (dat je niet naar beneden pleurt tijdens het aanvallen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 136772 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Dat is nou net 1 van mijn main wapens ;) Ik heb de Moon Winged Spear+5 en dat is mijn close combat wapen. Voordeel is dat je tegelijkertijd kan blocken en aanvallen. Mooie bijkomstigheid is dat je dan ook gewoon op 1 plaats blijft staan. Kan in een hoop gevallen het verschil tussen leven en dood zijn (dat je niet naar beneden pleurt tijdens het aanvallen) :)
* Clay beaamt :)

Echt ook heel lang mee rondgelopen. In die smalle pestgangetjes is je forward attack tien keer handiger dan een swing van een lomp zwaard, en de heavy attack heeft een insane range.

Heb inmiddels in ng+ wereld 3 ook de white tendency gehaald, en ben mn char aan het omkatten naar een faith-based paladin :P een dikke blessed claymore is in de maak. Een volgende char wordt sowieso female; ik heb nou zoveel armors die er vet uitzien maar ik niet kan dragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Mja, als Knight wil ik gewoon met een zwaard hakken :Y) De speer heb ik wel even gebruikt maar ik had toch het gevoel dat het iets minder ging. Trouwens een 'ongelukje' gehad, ik heb heb de Winged Spear naar + 6 upgegrade maar blijbkaar kan ik er nu geen Mercury of Moon Winged spear meer mee maken? :(

Ik ga mijn Faith ook wat omhoog doen zodat ik Total Protection eindelijk eens kan gebruiken.

Zo, patch 1.04 is er.

Bij het online spelen krijg je nu een nieuwe message.

Welcome to Demon's Souls online Mode

Online play is a new element designed to let players help each other out and enjoy the game even more.
You can get hints from messages and blodstains left by other players, and for blocks you can't seem to clear you can summon players who have become Souls to help you out.

New? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 14-07-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

ja, da's gewoon de standaard message :P
Trouwens een 'ongelukje' gehad, ik heb heb de Winged Spear naar + 6 upgegrade maar blijbkaar kan ik er nu geen Mercury of Moon Winged spear meer mee maken?
Op +6 zijn er ook een aantal branches, bv crescent (darkmoonstone), blessed (faintstone), en nog een paar. Moon is al goed, maar die hogere zijn wel weer beter :P kweet uit mn hoofd alleen niet welke er op een spear kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clay schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:12:
ja, da's gewoon de standaard message :P

[...]

Op +6 zijn er ook een aantal branches, bv crescent (darkmoonstone), blessed (faintstone), en nog een paar. Moon is al goed, maar die hogere zijn wel weer beter :P kweet uit mn hoofd alleen niet welke er op een spear kunnen.
Mja, ik heb die een tijd geleden terug naar standaard gezet dus die spear laat ik maar. En Crescent (MP regen) is niet echt interessant voor mijn char.

Ik heb problemen met die Black Phantom Mindflayer in 3-2, gaat moeilijk neer :(

Dan nog maar Boletarian palace farmen voor wapenupgrades, herbs, turpentine en xp tot het wel lukt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 14-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hi.
Ik vroeg me af wat ik nou met die soul van de Phalanx kan doen. Ik las pas volgens mij dat je die kan geven aan bijv een black smith, zodat je meerdere vette wapens kon kopen ofzo. Maar hoe geef ik die soul dan? Kan alleen wapens kopen en upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technoaddict schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:36:
Hi.
Ik vroeg me af wat ik nou met die soul van de Phalanx kan doen. Ik las pas volgens mij dat je die kan geven aan bijv een black smith, zodat je meerdere vette wapens kon kopen ofzo. Maar hoe geef ik die soul dan? Kan alleen wapens kopen en upgraden.
Wel je kan die afgeven bij
spoiler:
Blacksmith Ed, te vinden in Stonefang Tunnel, als je de trap naar boven neemt door de deur en via de lift naar beneden, je moet de lift wel geactiveerd hebben. Maar ik denk dat je eerst de Red Hot Demon's Soul van Flamelurker moet hebben voordat je unique upgrades kan krijgen.
Ga dus niet naar Blacksmith Boldwin in de Nexus.

Zie ook http://demonssouls.wikidot.com/demon-s-souls en zet de site in je favorieten, je vind er alle info over items, armour, wapens, vijanden, NPC's.....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 14-07-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Clay schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Door hem die soul te geven unlock je de mogelijkheid upgrades te gaan doen, vergelijkbaar met het kopen van betere spells van bepaalde npc's die je kan redden uit de verschillende werelden. Op die wiki van net (spoilers) staat wat je met welke soul kan doen.

Die flamelurker is in NG+ trouwens best hatelijk :P Zeker als die bijna dood is en nog agressiever lijkt te worden. Ben d'r inmiddels langs, Keelsmasher gesnaaid, en in 1-3 ostrava gered voor de pure clearstone. Over het algemeen vind ik NG+ zelfs meevallen :X 't is wel taaier, maar je hebt zelf natuurlijk ook veel beter gear.

Ligt het trouwens aan mij, of neem je je huidige world tendency mee naar je new game? Een aantal stonden er nml al op +1 (wat pure white halen significant versimpelde), en dat kan alleen uit mn vorige run zijn lijkt me...
wat was je level toen je de flamelurker neerlegde? en ben je een melee fighter of magic user? ik heb gister nl op level 85 het tig keer geprobeerd, maar het wil echt niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Melee, level 100 ongeveer. 'k had heel veel dingen aangedaan van old king doran voor de fire resist, water veil aan, de eternal warrior's ring om snel te regeneraten van de klappen, en sloeg met north regalia. 't kostte een paar pogingen (en veel herbs), maar uiteindelijk is het gelukt. Hij's niet echt te kazen geloof ik, maar als je die pilaren rechts gebruikt om omheen te cirkelen kan je best uit zn buurt blijven wanneer die slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ik ben 1 keer gekomen totdat die echt aggresief werd. Maar het is op level 85 dan waarschijnlijk nog iets te vroeg. het rotte is dat ik nu een white tendency heb en wil dat zwaard pakken na de flamelurker. Ik ben bang dat de tendency reset als ik eerst andere velden ga doen?!? weet dus niet zo goed wat ik daar mee moet doen.
(misschien dat bij de laatste update het probleem met tendencies is verholpen, ik ga daar nog maar eens op googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Coolsnarf schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:23:
ik ben 1 keer gekomen totdat die echt aggresief werd. Maar het is op level 85 dan waarschijnlijk nog iets te vroeg. het rotte is dat ik nu een white tendency heb en wil dat zwaard pakken na de flamelurker. Ik ben bang dat de tendency reset als ik eerst andere velden ga doen?!? weet dus niet zo goed wat ik daar mee moet doen.
(misschien dat bij de laatste update het probleem met tendencies is verholpen, ik ga daar nog maar eens op googlen)
Ik zie de tendencies van velden die ik pure achterlaat om ergens anders verder te gaan na een tijdje wel teruglopen richting neutraal ja. 85 lijkt me verder hoog zat eigenlijk, hij IS gewoon taai :P 't kutte is idd ook dat je hem alleen moet doen; het risico van doodgaan en tendency verliezen is te groot als je het resurrected met hulp probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, eindelijk mijn Quality Longsword + 3 ingeruild tegen sterker materiaal. Dragon Longsword + 4 _/-\o_

Voordien deed ik met de R2 aanval 140 dmg, nu 320 (op de 4-1 skeletons). Ik dacht al dat het wat moeilijker begon te worden. Nu niet meer :)

En dat de vijanden vuur vatten is alleen maar mooi meegenomen!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 15-07-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hmm ik doe met mijn longsword + 1 al 130 damage met R2. Not bad i guess?
Soms gebruik ik de 'Bastard sword', die ik in 1-1 gevonden heb. Maar die vindt ik toch minder effectief als het begin wapen van de Knight.

Wel genaaid. Ik was vanavond voor het eerst bij die Big tower Knight in 1-2. Vrijwel al mijn half moon nog wat blaadjes genomen en toch op de helft al dood gegaan. Mindere is dat ik nu 1-1 weer moet doen om dat grass enzo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Anoniem: 255271 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:44:
Zo, eindelijk mijn Quality Longsword + 3 ingeruild tegen sterker materiaal. Dragon Longsword + 4 _/-\o_

Voordien deed ik met de R2 aanval 140 dmg, nu 320 (op de 4-1 skeletons). Ik dacht al dat het wat moeilijker begon te worden. Nu niet meer :)

En dat de vijanden vuur vatten is alleen maar mooi meegenomen!
Heerlijk zwaardje is dat, zo leuk om ze al brandend voorover te zien vallen met 1 armpje nog omhoog omdat ze dachten je te kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ace schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:53:
[...]

Heerlijk zwaardje is dat, zo leuk om ze al brandend voorover te zien vallen met 1 armpje nog omhoog omdat ze dachten je te kunnen raken.
Yep, maakt het toch allemaal net iets makkelijker. Wapen rating is 266, geen enkel ander wapen komt in de buurt daarvan voorlopig.

Vanavond Old Hero en de Stormking gedaan, lekker veel souls erbij (4-2 ftw!) en ondertussen lvl 60 :)

Ook wat wapens bij zoals de Meat Cleaver (90 dmg? - niet upgradable?) en de Storm... soul (zwaard) die je na Stormking kan looten. DMG is ook niet geweldig en blijkt ook niet upgradable, of ik kijk ergens over heen.

Wel nog een vraag: als ik mijn Strenght of Dexterity omhoog wil doen krijg ik geen attack damage meer bij? Het blijft staan op 266 dmg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
volgens mij kun je de speciale wapens upgraden met colorless souls.

Je strenght en dexterity (en magic stats) zijn gekoppeld aan je wapen. Als je een wapen equiped die bij added params een letter bij strenght of dex heeft staan; dan veranderd je attack wel als je die stat wil upgraden. Bij magic stats gebeurd dit ook.
Ik hoop dat het duidelijk is, maar anders moet je maar eens een gewoon zwaard (long/short sword) equippen en dan naar de maiden in black gaan voor een upgrade. Dan zul je zien dat als je strenght kiest het wel invloed op je attack heeft (hoef je uiteraard niet definitief te kiezen)
Al met al heeft het dus invloed welk wapen je geequiped hebt!

pffffff...eindelijk de Flamelurker neergelegd. Ik had hem toevallig ergens gekregen waar hij tegen aan liep en toen kon ik hem rustig met magic neerhalen. een beetje lame, dat geeft ik toe, maar ik heb hem eindelijk wel neer! Op de gewone manier was hij voor mij echt niet te doen.

Ik had natuurlijk best wel levend kunnen worden en hulp in roepen. Als je dan dood gaat maar gewoon niet terug naar de nexus veranderd je tendency niet. Het enige is dan dat je nadat je dus de Flamelurker dood zou hebben je meteen door moet naar de Dragon God en daarna ook nog terug naar Scirvir (het maakt dan dus niet uit of je een aantal keer dood gaat!).

Verder zit ik nog steeds in twijfel. Moet ik voor de goedkope wapens upgraden gaan (voor de trophies) of toch een wapen kiezen waarbij het wat nuttiger is (die je dus ook gaat gebruiken). bv. een short sword upgraden is het goedkoopst, maar je gaat dat wapen uiteindelijk eigenlijk nooit gebruiken. Je hebt natuurlijk ook nog de speciale wapens, die ook wel aardig zijn (en waar ik ook wel eens mee rondloop).

-edit 2- he vanholm heb jij toevallig de friend's ring en dull rat ring?

[ Voor 23% gewijzigd door Coolsnarf op 16-07-2009 08:45 . Reden: nog ff een antwoord toegevoegd op vorige poster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Of wapens met je stats meescalen verschilt idd, daarom zijn in het begin zekere unique weapons beter, maar omdat ze niet scalen worden "normalere" wapens later beter. Een great sword +10 lijkt bv nutteloos, maar scaled en met een light-weapon erover gecast gaat dat insane damage doen.

@Vanholm
Ook wat wapens bij zoals de Meat Cleaver (90 dmg? - niet upgradable?) en de Storm... soul (zwaard) die je na Stormking kan looten. DMG is ook niet geweldig en blijkt ook niet upgradable, of ik kijk ergens over heen.
De mean cleaver is 90/90/0 met scaling bonussen van s/s/-/a (str, dex en faith). Misschien moet je em eens equipen en kijken hoe hard je dan slaat ;) Bovendien kan je die light-weapen spell (en misschien cursed-weapon) er ook nog overheen casten, en dan ga je meer damage doen dan met north regalia (540 met pure character tendency). Ik sla met een buffed meat cleaver bv tegen de 600 ... :P Hij is alleen zo traag :(

@Coolsnarf
Verder zit ik nog steeds in twijfel. Moet ik voor de goedkope wapens upgraden gaan (voor de trophies) of toch een wapen kiezen waarbij het wat nuttiger is (die je dus ook gaat gebruiken). bv. een short sword upgraden is het goedkoopst, maar je gaat dat wapen uiteindelijk eigenlijk nooit gebruiken.
Ik ben iig wel gaan upgraden voor trophies, en desnoods doe je het met een beter wapen dat je misschien nog een keer gaat gebruiken :P Na een paar keer een new game te hebben doorlopen ga je echt omkomen in die ores, ik merk het nu al in ng+

Gister "magic sword makoto" gehaald :D helaas werkt light weapon er niet op, maar op +5 zou die 300 doen met 600 bleeding geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Ik heb alle speciale wapens al in mn bezit. Moet er alleen nog een aantal "maken". Daar zit ik nog een beetje mee. Heb 30 voor strenght en 24 voor dex. De rest zit tussen de 16 en 20 (behalve luck op 12 en faith op 14).
Ik zit nu een beetje te twijfelen waar ik voor ga, want ben er wel achter dat magic echt een must is voor sommige stukken. Ik denk zelf dat ik mn strenght ff laat voor wat het is en de rest richting 25 ga pompen. Daarna dan sternght naar 35. Is dit een beetje een idee? of kan ik beter eerst mn strenght levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:01:
[...]
en de Storm... soul (zwaard) die je na Stormking kan looten. DMG is ook niet geweldig en blijkt ook niet upgradable, of ik kijk ergens over heen.
Stormruler, is alleen bruikbaar in de map waar die Stormking rondhing. Wel geinig maar je hebt er in andere maps helemaal niks aan. Upgraden zou ik dus nooit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Vinneh wat is volgens jou dan het beste wapen om mee rond te hobbelen? Ik loop nog steeds "gewoon" met mn longsword +10 rond!
Zit er wel over te denken om die Uchigatana te gaan upgraden (Crescent). en dan eventueel te gaan dual wielden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Hoeveel doe je met een long sword +10 dan?

Volgens mij sla je uiteindelijk het aller aller hardst met meat cleaver, 99 str dex en faith (voor scaling bonus), en een light/cursed-weapon erover gecast. :P mijn str dex en faith zijn respectievelijk 30, 30 en 25, en ik sla dan al 580. Maar goed is die imo niet; hij's namelijk supertraag en log.

een crescent uchigatana +5 gaat volgens die wiki met 99 magic 436 doen; en die is kneitersnel, dus een stuk beter als je het mij vraagt. Met mijn 24 magic, en een +4 versie omdat ik nog geen pure darkmoonstone kan vinden zit ik meen ik op 280 ergens. Blessed (faintstone) is wat dit betreft ook een goeie.

Blueblood zou ook nog eens best hard kunnen gaan slaan. Die scalet ook op je stats, EN je kan er light/cursed over casten :Y)

North regalia is niet heel snel, maar de damage (540) vind ik atm nog zo significant verschillen dat ik er nog lekker ff mee blijf slaan. Daarvoor sloeg ik met demonbrand. Als je het mij vraagt zijn dat voor lagere characters wel de beste zwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:33:
Vinneh wat is volgens jou dan het beste wapen om mee rond te hobbelen? Ik loop nog steeds "gewoon" met mn longsword +10 rond!
Zit er wel over te denken om die Uchigatana te gaan upgraden (Crescent). en dan eventueel te gaan dual wielden
Ik denk dat dat verschilt per class. Ikzelf draag altijd: Moonwingspear+5, Vicious Longbow+5, Talisman of Beasts en Purple Flame shield +10.
Voordelen van de moonwingspear heb ik al eerder genoemd, die talisman is gewoon een must have anders moet je ook weer een catalyst meenemen en dat kan niet met mijn build.
Ik ben Royal maar gebruik eigenlijk zelden magic. :$ Had eigenlijk gewoon een andere class moeten kiezen maar de begin equip is gewoon te goed om te laten liggen (starten op soul level 1, dus goedkopere skill updates in het begin, je start met fragrant ring en soul arrow spell.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:40:
volgens mij kun je de speciale wapens upgraden met colorless souls.

Je strenght en dexterity (en magic stats) zijn gekoppeld aan je wapen. Als je een wapen equiped die bij added params een letter bij strenght of dex heeft staan; dan veranderd je attack wel als je die stat wil upgraden. Bij magic stats gebeurd dit ook.
Ik hoop dat het duidelijk is, maar anders moet je maar eens een gewoon zwaard (long/short sword) equippen en dan naar de maiden in black gaan voor een upgrade. Dan zul je zien dat als je strenght kiest het wel invloed op je attack heeft (hoef je uiteraard niet definitief te kiezen)
Al met al heeft het dus invloed welk wapen je geequiped hebt!

Ik zal morgen even kijken, maar als ik het me goed herinner heb ik de friend's ring niet, en de dull rat ring wel.
Clay schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:19:

@Vanholm

[...]

De mean cleaver is 90/90/0 met scaling bonussen van s/s/-/a (str, dex en faith). Misschien moet je em eens equipen en kijken hoe hard je dan slaat ;) Bovendien kan je die light-weapen spell (en misschien cursed-weapon) er ook nog overheen casten, en dan ga je meer damage doen dan met north regalia (540 met pure character tendency). Ik sla met een buffed meat cleaver bv tegen de 600 ... :P Hij is alleen zo traag :(
Wel heel toevallig heb ik deze vandaag gebruikt om de Old Monk te verslaan
spoiler:
altijd door speler-gecontroleerde baas?
En inderdaad! Hij doet nu al zowat 370 damage en als ik bij de Maiden in Black mijn Strength / Dexterity omhoog doe gaat de damage er ook op vooruit, waar dit bij mijn Dragon Longsword + 4 op hetzelfde bleef. Dus dat wapen heeft zijn beste tijd gehad. Meat Cleaver ftw!

Light weapon / cursed weapon spell is iets wat ik kan leren in de Nexus dan? Nog iets waar ik over heen keek blijkbaar O-)

Vandaag ENORM veel bezoek gehad van Black Phantoms, in de Tower of Latria dan nog. Ik wou enkele co-op games hosten en dus in human form Blue Phantoms gesummoned. Bijna elke keer was het dezelfde type Black Phantom die veel te sterk was en ons in 2 slagen doodmepte. Een andere keer kwam ik 2 x dezelfde kerel tegen die ons met een firespell van de brug deed donderen. Leuk hoor :/

De Old Monk was ook niet makkelijk, dan uiteindelijk de meat cleaver ge-equipped (men co-op partner deed dat ook) en Old Monk wist na een tijd niet meer na te lopen, want als hij werd geraakt door een slag lag hij een paar seconden op de grond.

Zelf ook als Blue Phantom hulp aangeboden, maar geheel onverwacht kreeg ik de controle over Old Monk! Jammergenoeg heb ik het gevecht verloren (mijn tegenstander spietste me in mijn rug terwijl hij voor me stond :? ) Wel eens leuk, maar ik kreeg precies geen speciale krachten als baas? Ik stond er met een Sharp spiked shield + 2 en een dragon longsword +4, en mijn eigen spells.
Anoniem: 136772 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:19:
[...]

Stormruler, is alleen bruikbaar in de map waar die Stormking rondhing. Wel geinig maar je hebt er in andere maps helemaal niks aan. Upgraden zou ik dus nooit doen :)
Dus dat zwaard komt enkel van pas in wereld 4 in NG+ aangezien je het pas krijgt bij Stormking en wereld 4 er dan op zit?

Wat is trouwens een aangeraden level om met NG+ te beginnen? Ik ben nu lvl 65 en moet nog 4 bazen doen.

Ik denk trouwens enkele belangrijke personen te missen, namelijk Patches the Hyena (in 2-2 onder de Bear Bug?) Ik viel hem op afstand aan (niet gedood) en nu is hij nergens te vinden. Hij was ook niet op de afspraak bij Urbain (4-2) en ook in de Nexus is hij niet.

En Scirvir the Wanderer, ook nog niet tegenkomen.

Ook iets waarin ik 'gemist' ben, ik heb de Dragon Soul gebruikt om Fireball te leren, en nu kan ik Rage of God niet meer leren. Krijg ik de kans om in NG+ dit opnieuw te leren? En zal bvb.Patches er terug zijn?

Nog een vraag: toen we met drie co-opten en op weg waren naar Old Monk drong een Black Phantom binnen, mijn ene partner maakt direct rechtsomkeer op de trappen en zocht de BP op. Ik vraag me dus af hoe hij wist waar die zich bevond. Spawnt die altijd bij de Archstone misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 17-07-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die monk
spoiler:
wordt zoveel mogelijk door andere gamers gespeeld. Jij bent dus ook een keer als boss gesummoned, waarbij je geen speciale krachten krijgt idd :)

Als je Patches hebt aangevallen, zul je hem niet meer als npc in de nexus vinden. In newgame+ speel je het spel alsof je het voor het eerst speelt behalve dat je al je skills, items en equip behoudt.
Dan kan je Patches dus weer vinden en ook die soul gebruiken voor Rage of God (erg handige gecko- en slakkennest farmer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:40:

Sorry, maar geen van beiden in mijn bezit. Dull rat ring dacht ik wel, maar het is de Clever rat ring. De friend's ring moet lukken indien ik Pure White world heb.

Ondertussen de game ook uitgespeeld *O* en meteen een NG+ gestart (lvl 79 Knight)

1-1 en 1-2 zijn ook gelukt, moeilijkheid viel best mee, de slaves gingen met 1 klap neer, blue knights 2-3 mepjes. Phalanx en Tower Knight waren niet echt moeilijk. Wat wel jammer is aan NG+ is dat enkel de moeilijkheidsgraad en de te bekomen XP hoger is. Voor de rest is het dezelfde loot (Crescent Moon Grass en Unknown Soldier's Soul bvb. :z )en de te vinden schatten liggen weer op dezelfde plaats.

Nog 1 x Strenght omhoog en ik kan de Meat Cleaver bedienen met 1 handje, in de andere hand Purple Flame Shield + 8 :) De Tower Shield ziet er ook wel goed uit, maar kan ik nog niet equippen.

Volgende stap zal zijn om terug naar Blacksmith Ed te gaan want ik wil North Regalia wel hebben. Morion Blade lijkt me niet echt dat, Sword of Moonlight is voor casters, Blue... nog iets .. zwaard is gebaseerd op Luck en laat dat nu niet echt mijn sterkste punt zijn.
Voor Strenght based characters lijken Quality upgrades het best (beter dan Crushing etc) maar het lijkt zo iets 'basic' :)
Penetrator leek me eerst wel iets, maar doet deze maar 90 dmg? Met upgrades misschien beter, maar hij moet het wel waard zijn om daar stones in te stoppen.

World Tendency dan.

In de vorige game heb ik er niet naar omgekeken omdat het nogal omslachtig leek en ik de game eerst 'gewoon' wou doorhuppelen.

spoiler:
*
De wiki bekeken en daar staat dat ik in Boletarian Palace de eerste 2 bazen moet doen (+ draak mollen) en in de andere werelden overal de 1e baas moet doden. Dan zijn ze allemaal (pure?) White.

Vervolgens moet ik blijkbaar in alle 5 werelden 5 x zelfmoord plegen om ze allen in Pure Black te krijgen. Daar overal de Black Phantoms doden en dan de 2e baas in elke wereld + 3e baas in Boletarian Palace?

En dan pas zijn ze Pure White? Alles in offline mode uiteraard (jammer) om de bug waarbij een wereld naar neutral gaat te voorkomen / en om niet constant bezoek te krijgen van Player Black Phantoms

Wil iemand dit bevestigen? Het lijkt me vreemd dat, om pure black te bekomen, je eerste alle vijf de werelden naar white moet brengen, dan naar pure black om weer terug te gaan naar pure white. Is het niet makkelijker om eerst alles naar pure white te doen en dan pure black?

* Werkt waarschijnlijk enkel bij een nieuw spel, en niet in NG+ of NG++)

Ingewikkelde boel :/ Maar die Pure White / Black events wil ik ook wel eens meemaken, zoals Executioner Miralda daar beneden de brug in 1-1

edit: blah ik las net dat je WT en CT meeneemt naar NG+
Nu weet ik het helemaal niet meer :P (Boletarian palace is pure white gezien de 'roze' gloed in het midden van het beeld, Tower of Latria pure black, nadat ik er veel doodging door Black Phantom players.)

Ik doe de WT events wel eens met een nieuw character, ooit.

Moeten ze het nu ook zo moeilijk maken _O-

Dan toch maar terug online verder doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 18-07-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demonbrand en Soulbrand heb ik ook maar qua dmg output lijkt me het ook niet echt dat? Of misschien toch maar eens equippen en zien wat het doet.

edit: laat maar, soulbrand doet extra damage in pure white en demonbrand in pure black

Ik las trouwens dat iemand hier Old King Doran verslagen heeft, maar moet dat? Na een tijdje leek hij tevreden en viel me niet meer aan dus liet ik hem maar leven. (het duurde met de Meat Cleaver 5(!) minuten ofzo tegen dat er 25 % leven weg is, en ik hoorde dat hij in een rage gaat als hij nog 25% HP weg is). Zijn armour leek me niet echt geweldig, ik doe wel voort met Dark Silver :)
En als ik later groot en sterk genoeg ben Brushwood armour :> (ja ik heb Biorr in mijn eerste walkthrough gedood, ik voel me er nog slecht over, arme kerel dacht dat ik hem kwam bevrijden :$ )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 18-07-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
pffff.. Vanavond in Stonefang Tunnel begonnen. Uur gespeeld, en toen bij de Armored Spider boss gekomen. Dacht weet je wat, laat ik die Wiki eens lezen hoe je die baas moet mollen. Pakte niet echt goed uit :) Beessie had me snel dood. Maar nu ik op youtube heb gezien hoe het wel moet, is hij best makkelijk zo te zien. Morgen maar weer een uur spelen om bij die spin te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik liet het spel vanavond even zien aan een vriend die op bezoek was. Dus om te laten zien hoe het is om voor bepaalde enemies echt op te moeten passen liet ik hem 4-1 zien waar ik mij redelijk staande kan houden.

Breekt er opeens een Black Phantom in, wat op zich niet zo vreemd is. Maar hij had een tornado op zijn hoofd als helm :p Dat zag er een beetje vreemd uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Ace op 19-07-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je neemt toch de shortcut naar de spider?
spoiler:
indien de lift in het begin werkt neem je die naar boven en dan door de tunnel, het spaart je de fat ministers etc, en dan duurt het niet meer zo lang. Je kan altijd blue phantom signs opzoeken om je te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:38:
Ik las trouwens dat iemand hier Old King Doran verslagen heeft, maar moet dat? Na een tijdje leek hij tevreden en viel me niet meer aan dus liet ik hem maar leven. (het duurde met de Meat Cleaver 5(!) minuten ofzo tegen dat er 25 % leven weg is, en ik hoorde dat hij in een rage gaat als hij nog 25% HP weg is). Zijn armour leek me niet echt geweldig, ik doe wel voort met Dark Silver :)
Hij hoeft niet per se dood om het spel uit te spelen, maar hij dropt wel de Demonbrand. Hij is echter heel makkelijk:
spoiler:
Death Cloud casten en voor de rest uit zijn buurt blijven.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 06:24:
[...]

Hij hoeft niet per se dood om het spel uit te spelen, maar hij dropt wel de Demonbrand. Hij is echter heel makkelijk:
spoiler:
Death Cloud casten en voor de rest uit zijn buurt blijven.
:D
Demonbrand krijg je toch sowieso als hij 'tevreden' is, althans ik heb het zwaard gewoon mogen uit de grond nemen.
spoiler:
Death Cloud heb ik niet, wel Poison Cloud maar zo sterk is dat blijkbaar niet? En Magic is mijn zwakste eigenschap, misschien zorgt dat ervoor dat het weinig damage doet.

Scalen Demon- en Soulbrand trouwens ook mee? De dmg van Demonbrand voor mijn char is vrij laag, maar Soulbrand doet wel redelijk dmg, iets meer dan Dragon Longsword + 4 maar hij is wel een stuk trager. Hij doet physical dmg en magic dmg, hangt die magic dmg ook af van mijn Magic skill?
Ace schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:47:
Ik liet het spel vanavond even zien aan een vriend die op bezoek was. Dus om te laten zien hoe het is om voor bepaalde enemies echt op te moeten passen liet ik hem 4-1 zien waar ik mij redelijk staande kan houden.

Breekt er opeens een Black Phantom in, wat op zich niet zo vreemd is. Maar hij had een tornado op zijn hoofd als helm :p Dat zag er een beetje vreemd uit.
Hehe dat is toch de muts die Old Monk draagt? Zo heb ik ook al een paar Blue Phantoms mogen verwelkomen. Het valt wel op hoe sterk de meeste Black Phantoms zijn, ivg met mezelf en Blue Phantoms.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 19-07-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:28:
[...]
Scalen Demon- en Soulbrand trouwens ook mee? De dmg van Demonbrand voor mijn char is vrij laag, maar Soulbrand doet wel redelijk dmg, iets meer dan Dragon Longsword + 4 maar hij is wel een stuk trager. Hij doet physical dmg en magic dmg, hangt die magic dmg ook af van mijn Magic skill?
Dmg van die 2 is afhankelijk van je character tendency. Meeste dmg zul je doen als je pure white (dan neem je Demonbrand) of pure black (Soulbrand) bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:15:
[...]

Dmg van die 2 is afhankelijk van je character tendency. Meeste dmg zul je doen als je pure white (dan neem je Demonbrand) of pure black (Soulbrand) bent.
Alrighty then :)

Ik heb er North Regalia mee gemaakt, maar ik verkies atm toch de Meat Cleaver (met Purple Flame Shield + 9) dus yep, singlehanded! *O* Ook een Dragon Longsword + 5 die meer damage doet dan North Regalia.

NG+ valt trouwens best mee, ondertussen Phalanx, Tower Knight, Spider, Flamelurker, Dragon God en Adjudicator een kopje kleiner gemaakt :)

Lvl 95 ofzo nu.

Vraagje: bij Character Tendency, als ik er nu ga kijken zie ik dat het standbeeld in het midden een lichtblauwe gloed afgeeft. Voordien was dit altijd zwart. Is dit Pure White of iets anders?

edit: indien ja ->> Monumental: Gives you the Friend's Ring if your Character Tendency is Pure White and you're in human form. :o

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 21-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ook een Dragon Longsword + 5 die meer damage doet dan North Regalia.
Als je char pure white is doet North Regalia echt wel een stuk meer damage hoor :P

Ben ook weer een stuk verder; heb nu in alle werelden white tendency gehaald en de bijbehorende dingen gedaan :Y) In wereld 5 heb ik ook zoveel faintstone gevonden (oa van het nogal vaak opnieuw moeten doen door doodgaan :( damn dat was taai zeg), dat ik nou in stijl met een blessed claymore +5 rondloop, dikke 400 damage atm, en het healt me 6 hits p/s :D

Garl Vinland ook 2 keer moeten slaan (boss en phantom), maar toen ik de truuk doorhad lag die ook binnen een minuut :) Nou heeft Brand 36 str nodig - wat ik niet heb - maar ook daar kan je light/cursed weapon op casten zag ik :D 't is dat dat ding vooralsnog te zwaar is om te kunnen equipen icm de brushwood set, maar ook die gaat echt belachelijke damage doen dan :D

'k heb ook nog een waarlijk epic moment of gaming meegemaakt met een nieuwe char; Ik ben met een royal female char begonnen die wat meer richting thief/mage moet, en ik rushte zo snel mogelijk door 1-1 om het spel te openen; soul light, wat terpetine en 9 firebombs waren zat om phalanx neer te kunnen leggen, en voor de "grap" ging ik ff naar 4-1 om met mn noob char te kijken hoe taai dat was.

Met wat afstand houden ging dat zelfs prima :P vanguard gekaast, en met wat guerilla tactics ook die dual katana skeleton die die crescent falchion +1 bewaakt. Toen had ik het wel gehad, en wou ik me snel uit de voeten maken, maar toen ik de archstone aanraakte kreeg ik de "je kan niet weg in een multiplayer sessie" melding... dus ik draai me om, en zie inderdaad een fog die de deur blokkeert, en kort daarna een black phantom die mn game binnenkomt, oh crap 8)7

Ik had natuurlijk een armor van nix aan, crappy schild, maar kon wel ff snel die falchion equippen; daar had ik nml NET nog die ene strength voor gekocht. De phantom had een of ander dolkje waarmee die een barrage van slagen uitdeelde, maar omdat ik vreselijk snel kon rollen wist ik steeds te ontkomen. Uiteindelijk hadden we elkaar zoveel gemept dat 1 klap het einde ging worden, en met m'n hart in mn keel en een prachtige roll-attack beslechtte ik het gevecht ik mijn voordeel :Y)

Wat moet die noob-killer gebaald hebben :D

Die char is met 2 uur game tijd nu dus al lvl 18 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ mooi verhaal!
Ik heb mijn asian copy verkocht en de US versie besteld. Tegen de tijd dat die komt heb ik waarschijnlijk vast weer zin om mijn newgame+ verder te spelen. Deze verhalen doen ook weer terug verlangen naar het spel dus: d:)b
(btw ik hoop dat de savegames gaan werken :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clay schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Als je char pure white is doet North Regalia echt wel een stuk meer damage hoor :P

Ben ook weer een stuk verder; heb nu in alle werelden white tendency gehaald en de bijbehorende dingen gedaan :Y) In wereld 5 heb ik ook zoveel faintstone gevonden (oa van het nogal vaak opnieuw moeten doen door doodgaan :( damn dat was taai zeg), dat ik nou in stijl met een blessed claymore +5 rondloop, dikke 400 damage atm, en het healt me 6 hits p/s :D

Garl Vinland ook 2 keer moeten slaan (boss en phantom), maar toen ik de truuk doorhad lag die ook binnen een minuut :) Nou heeft Brand 36 str nodig - wat ik niet heb - maar ook daar kan je light/cursed weapon op casten zag ik :D 't is dat dat ding vooralsnog te zwaar is om te kunnen equipen icm de brushwood set, maar ook die gaat echt belachelijke damage doen dan :D

'k heb ook nog een waarlijk epic moment of gaming meegemaakt met een nieuwe char; Ik ben met een royal female char begonnen die wat meer richting thief/mage moet, en ik rushte zo snel mogelijk door 1-1 om het spel te openen; soul light, wat terpetine en 9 firebombs waren zat om phalanx neer te kunnen leggen, en voor de "grap" ging ik ff naar 4-1 om met mn noob char te kijken hoe taai dat was.

Met wat afstand houden ging dat zelfs prima :P vanguard gekaast, en met wat guerilla tactics ook die dual katana skeleton die die crescent falchion +1 bewaakt. Toen had ik het wel gehad, en wou ik me snel uit de voeten maken, maar toen ik de archstone aanraakte kreeg ik de "je kan niet weg in een multiplayer sessie" melding... dus ik draai me om, en zie inderdaad een fog die de deur blokkeert, en kort daarna een black phantom die mn game binnenkomt, oh crap 8)7

Ik had natuurlijk een armor van nix aan, crappy schild, maar kon wel ff snel die falchion equippen; daar had ik nml NET nog die ene strength voor gekocht. De phantom had een of ander dolkje waarmee die een barrage van slagen uitdeelde, maar omdat ik vreselijk snel kon rollen wist ik steeds te ontkomen. Uiteindelijk hadden we elkaar zoveel gemept dat 1 klap het einde ging worden, en met m'n hart in mn keel en een prachtige roll-attack beslechtte ik het gevecht ik mijn voordeel :Y)

Wat moet die noob-killer gebaald hebben :D

Die char is met 2 uur game tijd nu dus al lvl 18 :D
Yep klopt wel, North Regalia doet nu rond de 350 damage (R2) d:)b

Is mijn CT nu pure white, gezien de blauwe gloed die het standbeeld afgeeft? Ik dacht trouwens dat het (de dmg) ervan afhing in welke wereld ik het equipte, bvb. minder dmg in Stonefang tunnel omdat de tendency neutral is, en Boletarian die white is.

Vandaag ook 'even' aan de slag geweest met een Royal, en man, wat is dat gemakkelijker dan melee. Met Soul Arrow raak je zo voorbij Phalanx, zelfs de damaga van de Crescent Falchion + 1 was gruwelijk, toch voor een caster. Bijna in elke game overpowered die managebruikers :P
Een vriend van me speelde er het meest mee en de game was volledig nieuw voor hem, lvl 31 is hij al :)

In 4-2 daarstraks ook bezoek gehad van een Black Phantom (terug met Knight), natuurlijk de Meat Cleaver ge-equipped en gewacht beneden (bij de Reaper) bij de uitgang, en met de Thief's Ring en Graverobber's ring aan. Hij liep me straal voorbij en ik mepte hem in 1 slag dood, singlehanded! :Y)

Heb je toevallig nog een goede, duidelijke walkthrough om in alle werelden pure white & black te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Yep klopt wel, North Regalia doet nu rond de 350 damage (R2) d:)b
Met pure character tendency moet north regalia 540 doen; 135 physical met +135 bonus, en 135 magical met +135 bonus. Ik denk dat je char tendency dan toch nog niet pure white is, maar vraag me dan wel af hoe de monumental je die ring dan gaf :S Pure moet er zo uit zien
Heb je toevallig nog een goede, duidelijke walkthrough om in alle werelden pure white & black te halen?
Op de wiki staat er een, maar ik snap eigenlijk niet waarom daar zo'n moeilijk verhaal staat. Je kan het per wereld afzonderlijk doen, en zonder al te veel moeite zelfs.

Pure black;
spoiler:
Pure black is supermakkelijk; revive (help iemand een demon te mollen of neem een ephemeral), en laat je doodslaan door een creature in de wereld die je zwart wil, suiciden in een afgrond werkt geloof ik niet. 4 keer vanaf neutral voor pure black.

Pure white
spoiler:
Pure white is eigenlijk ook makkelijk, maar die is nog te verneuken in je huidige game. De regel is simpel; versla 3 demon's en ga niet dood ;) Om safe te zijn suicide je dus in de nexus om alles in soul vorm te doen in de gegeven wereld; als soul doodgaan beinvloedt de world tendency namelijk niet.

Dat moeilijke verhaal op de twiki is waarschijnlijk omdat ze in 1 keer van zwart naar wit willen, en dan moet je opletten welke fogs actief zijn en welke bazen nog leven ofzo. Maar je kan ook gewoon eerst wit doen, en geheel los daarvan zwart erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clay schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:58:
[...]

Met pure character tendency moet north regalia 540 doen; 135 physical met +135 bonus, en 135 magical met +135 bonus. Ik denk dat je char tendency dan toch nog niet pure white is, maar vraag me dan wel af hoe de monumental je die ring dan gaf :S Pure moet er zo uit zien

[...]

Op de wiki staat er een, maar ik snap eigenlijk niet waarom daar zo'n moeilijk verhaal staat. Je kan het per wereld afzonderlijk doen, en zonder al te veel moeite zelfs.

Pure black;
spoiler:
Pure black is supermakkelijk; revive (help iemand een demon te mollen of neem een ephemeral), en laat je doodslaan door een creature in de wereld die je zwart wil, suiciden in een afgrond werkt geloof ik niet. 4 keer vanaf neutral voor pure black.

Pure white
spoiler:
Pure white is eigenlijk ook makkelijk, maar die is nog te verneuken in je huidige game. De regel is simpel; versla 3 demon's en ga niet dood ;) Om safe te zijn suicide je dus in de nexus om alles in soul vorm te doen in de gegeven wereld; als soul doodgaan beinvloedt de world tendency namelijk niet.

Dat moeilijke verhaal op de twiki is waarschijnlijk omdat ze in 1 keer van zwart naar wit willen, en dan moet je opletten welke fogs actief zijn en welke bazen nog leven ofzo. Maar je kan ook gewoon eerst wit doen, en geheel los daarvan zwart erna.
Oh, maar ik heb die ring niet hoor. Daarnet nog een BP en boss gedood en nu doet North Regalia inderdaad iets van 515 dmg (zware aanval), weapon rating 540 :*) Dus ik ga even kijken bij de Monumental of ik die ring ook kan krijgen, dan ben ik zeker of ik nu white CT heb.

Bedankt voor je uitleg, dat maakt het een stuk minder omslachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:13
Zo ik volg dit topic nu al een tijdje, en mede door dit topic en een aantal reviews gelezen te hebben, heb ik het spel ook aangeschaft.

Ik heb hem via marktplaats voor een leuk bedrag kunnen kopen.

De dag dat ik hem binnen heb gekregen, ben ik gelijk begonnen met spelen.
Ik ben begonnen met een temple knight omdat ik eigenlijk altijd een hunter \ thief class speel.

Deze beviel me aardig en moet zeggen dat ik aardig rap door de tutorial en 1-1 heen ging.
Voor ik het wist had ik de boss uit 1-1 omgelegd zonder al teveel moeite.

Ben daarna toch maar een wanderer en een ranger gaan aanmaken om te kijken hoe dat bevalt.
Zit nu alleen nog even te twijfelen tussen de 2 (ik weet dat je uiteindelijk elke kant op kan gaan die je wilt, maar wil toch beginnen met een class die me aanspreekt.)

Op het moment weet ik nog niet wat ik wil, maar me voorkeur gaat toch uit naar de wanderer, dit omdat ik melee toch wat leuker vindt in dit spel dan alleen maar schieten met de boog.

Heb verder nog niet veel kunnen spelen ivm tijd, maar ga er dit weekend eens goed voor zitten.

Iemand nog tips voor beginnende spelers??

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ja, geef zoveel mogelijk souls en ores uit :P oppotten heeft geen zin; je vindt later zat (of je kan het kopen bij merchants die je onderweg tegenkomt), en het wordt toch zo moeilijk dat stashen je eerder tegenwerkt. Als je al vroeg je schild kan upgraden naar +5, more power to you! :) check alleen wel ff de hitres; een buckler upgraden is een stuk zinlozer dan die heater shield die je voor 2K van de smid kan kopen bv.

Qua combat wil je natuurlijk niet geraakt worden, maar beter is ook nog om zelfs niet te hoeven blocken, alles kost immers stamina. Targeten, cirkelen, rollen (afhankelijk van je armor type mss), en het belangrijkste is om het patroon in je tegenstander z'n attacks te herkennen, zodat je weet wanneer je toe kan slaan.

En het schijnt beter te zijn een char een beepaalde kant uit te ontwikkelen ipv van alles wat te doen, maar ik merk daar nog nix van met mn cookiecutter "paladin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hoe pakken jullie het aan als je in korte tijd veel souls wilt hebben?
spoiler:
Ik ga zelf elke keer opnieuw naar 1-3. Als je daar spwan heb je gelijk 2 van die blue knights, die elk > 400 souls geven.

Of heeft iemand een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technoaddict schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:22:
Hoe pakken jullie het aan als je in korte tijd veel souls wilt hebben?
spoiler:
Ik ga zelf elke keer opnieuw naar 1-3. Als je daar spwan heb je gelijk 2 van die blue knights, die elk > 400 souls geven.

Of heeft iemand een betere optie?
Heb ik ook even gedaan in men 1ste playthrough. Nadien kan je ergens anders beter farmen, namelijk:

spoiler:
4-2, de Reaper doden. En evacueren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:05:
[...]

_/-\o_ mooi verhaal!
Ik heb mijn asian copy verkocht en de US versie besteld. Tegen de tijd dat die komt heb ik waarschijnlijk vast weer zin om mijn newgame+ verder te spelen. Deze verhalen doen ook weer terug verlangen naar het spel dus: d:)b
(btw ik hoop dat de savegames gaan werken :/ )
Vraag me niet waar ik het gelezen heb maar ik vrees ervoor. Ook online met verschillende versies lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:14:
[...]

Heb ik ook even gedaan in men 1ste playthrough. Nadien kan je ergens anders beter farmen, namelijk:

spoiler:
4-2, de Reaper doden. En evacueren ;).
Kan nóg sneller:
spoiler:
niet evacueren (moet je weer extra naar nexus laden) maar gewoon reaper killen, van de afgrond afspringen (en dus doodgaan). Dan weer reaper killen en niet vergeten je bloodpool op te rapen voordat je weer de afgrond inspringt. Rinse & repeat ;)
Anoniem: 255271 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:20:
[...]

Vraag me niet waar ik het gelezen heb maar ik vrees ervoor. Ook online met verschillende versies lukt niet.
Echt, dan word ik gek. Dan cancel ik die US versie en ga dan maar weer op zoek naar de asia versie -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:33:
[...]

Kan nóg sneller:
spoiler:
niet evacueren (moet je weer extra naar nexus laden) maar gewoon reaper killen, van de afgrond afspringen (en dus doodgaan). Dan weer reaper killen en niet vergeten je bloodpool op te rapen voordat je weer de afgrond inspringt. Rinse & repeat ;)

[...]

Echt, dan word ik gek. Dan cancel ik die US versie en ga dan maar weer op zoek naar de asia versie -O-
Mja, ik ga niet graag dood, slecht voor mijn streetrep :P

spoiler:
De Ring of Avarice natuurlijk niet vergeten aan te doen :Y)

En betreft de verschillende versies:

There are three different versions currently available:
Japanese: English voiceovers; menus and subtitles in Japanese.
Asian (Hong Kong/Singapore): Both full English and Chinese voicework, menus and text.[3]
Asian (Korean): English voicework; both English and Korean text and subtitles.[4]

Atlus is publishing the game in North America. Atlus has confirmed that people with the North American version will be on separate servers, and not able to interact with people playing other versions. Save games from the non-North American version will not be able to be transferred to the North American version

bron: wikipedia

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 26-07-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
hm ik heb nu voor het eerst dat ik ( hopelijk tijdelijk ) geen zin meer heb in het spelen van een level ( 3-1 ( temple ofzo iets ), met de gedachte dat ALS ik bij de eindbaas kom, en daar dood ga, ik weer opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

3-1 is de tower of latria toch, met fool's idol? da's gelukkig niet zo'n heel moeilijke baas :)
Atlus has confirmed that people with the North American version will be on separate servers, and not able to interact with people playing other versions. Save games from the non-North American version will not be able to be transferred to the North American version
Phoe, dan houd ik het lekker bij mn chinees/engelse. Die lui vechten tenminste nog met eer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technoaddict schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:37:
hm ik heb nu voor het eerst dat ik ( hopelijk tijdelijk ) geen zin meer heb in het spelen van een level ( 3-1 ( temple ofzo iets ), met de gedachte dat ALS ik bij de eindbaas kom, en daar dood ga, ik weer opnieuw moet beginnen.
3-1 is tamelijk moeilijk de eerste keer, maar je maakt wel progressie door verschillende shortcuts te maken, en zo hoef je ook niet elke keer overal doorheen te lopen en dezelfe mobs te doden.

Voor de Mindflayers
spoiler:
Thief's ring aan, wachten tot ze haar rug naar je heeft gekeerd, er vlug naar toe spurten en in de rug met 1 klap doden ;) Enkel melee kan soms wat moeilijker zijn, als magie gebruiker of boogschutter moet het een eitje zijn.

Fool's Idol is vrij makkelijk maar
spoiler:
je mag natuurlijk niet de biddende kerel vergeten te doden

En als het te moeilijk is, bied dan eerst je hulp aan als Blue Phantom, zo leer je het level en de boss kennen. Je kan dan nadien (indien je in human form bent) Blue Phantom's gaan summonnen om jou te helpen, en ook het bezoek van Black Phantom's geeft weer iets extra aan het spel.

En als een bepaalde stage te moeilijk is, maak het dan jezelf makkelijk en kom hier terug als je een hoger Soul level hebt. Meer HP, attack dmg, physical defense etc.....

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 28-07-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mind Flayers:
spoiler:
de miracle: anti magic! Gewoon op die gasten afrennen en zodra je in de buurt komt kunnen ze geen magic meer gebruiken. (jij zelf ook niet btw)
dus niet echt handig voor de magic-only spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136772 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:03:
Mind Flayers:
spoiler:
de miracle: anti magic! Gewoon op die gasten afrennen en zodra je in de buurt komt kunnen ze geen magic meer gebruiken. (jij zelf ook niet btw)
dus niet echt handig voor de magic-only spelers ;)
En afmaken met je toverstokje *mep mep* :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 28-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
lol, een beetje magic user kan ook wel een mesje bedienen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:33:
lol, een beetje magic user kan ook wel een mesje bedienen hoor :P
Yep heb ik gemerkt met men Royal lvl 31. Melee bijna even sterk als mijn Knight toen, en nog een hoop magie erbij. Met Soul arrow is het wel heel makkelijk zeg.

Wel grappig als Soul arrow 99% HP van de mob afneemt, dan hoef je niet te veranderen naar een zwaard, gewoon een tikkie met de toverstok :+

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 29-07-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-04 13:46
Vandaag ook maar besteld uit Hongkong, zal wel even duren voordat hij binnen is :(

Mooi lijstje met tips overigens, van wat ik er van begrepen heb is dat je het spel meerdere keren uit moet/kan spelen met New Game +.

Zijn er ook dingen die je in een game kan verpesten (Gecko missen) en niet goed kan maken in een New Game +?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cidolfas schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:57:
Vandaag ook maar besteld uit Hongkong, zal wel even duren voordat hij binnen is :(

Mooi lijstje met tips overigens, van wat ik er van begrepen heb is dat je het spel meerdere keren uit moet/kan spelen met New Game +.

Zijn er ook dingen die je in een game kan verpesten (Gecko missen) en niet goed kan maken in een New Game +?
Nee; met een newgame+ start je met een schone lei, je houd je items/souls/skills/lvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Anoniem: 136772 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:34:
[...]

Nee; met een newgame+ start je met een schone lei, je houd je items/souls/skills/lvl.
O+

Nu kan ik niet meer wachten :9

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 255271 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:00:
[...]

Yep heb ik gemerkt met men Royal lvl 31. Melee bijna even sterk als mijn Knight toen, en nog een hoop magie erbij. Met Soul arrow is het wel heel makkelijk zeg.

Wel grappig als Soul arrow 99% HP van de mob afneemt, dan hoef je niet te veranderen naar een zwaard, gewoon een tikkie met de toverstok :+
hehe, ik merk zelf dat ik mijn knight (lvl 102) ondertussen in NG aan het upgraden ben met magic omdat je gewoon niet zonder kan! had ik maar Rage of God/Firestorm geleerd het eerste rondje |:( .
Ik loop nog steeds rond met een longsword +10 omdat ik daar toch de meeste damage mee doe (meestal iig)
btw, over NG gesproken, hoe krijg je die ellendige Maneater dood (en ik dacht dat Flamelurker al moeilijk was 8)7 )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je hebt 20 leveltjes te gaan en dan kunnen we eens Co-open in NG+, heb het spel onderhand al een hele tijd niet meer gespeeld :+

spoiler:
De eerste is wel het simpelste neem een hele hoop arrows mee (300?), pak je boog, ga heel dicht op de mist staan en schiet hem af. De andere ManEater is niet zo heel erg moeilijk als je melee / casten combo gebruikt. Ren als de tering naar de eerste Vuurpit/ ding en draai daar rondjes omheen en geef hem een paar meppen of soul arrow / rage of god / pillar of flame en zorg dan dat de vuurpit weer snel tussen jou en hem staat. Als hij aan het rond vliegen is kan je af en toe met de boog wat schieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Lukin op 30-07-2009 11:30 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:06:
[...]

hehe, ik merk zelf dat ik mijn knight (lvl 102) ondertussen in NG aan het upgraden ben met magic omdat je gewoon niet zonder kan! had ik maar Rage of God/Firestorm geleerd het eerste rondje |:( .
Ik loop nog steeds rond met een longsword +10 omdat ik daar toch de meeste damage mee doe (meestal iig)
btw, over NG gesproken, hoe krijg je die ellendige Maneater dood (en ik dacht dat Flamelurker al moeilijk was 8)7 )?
Ik ga je straks eens op PSN toevoegen als dat ok is, ik heb een 108 Knight dus misschien kunnen we later wel een potje gamen. Ik heb al wat magie maar gebruik het niet zo veel eigenlijk. Miracles dan wel weer :)

Doet je longsword + 10 meer damage dan North Regalia met pure white char? Of ben je niet pure? :+

Ik zit ook bij Maneater nu, niet makkelijk inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ik heb nog geen North Regalia en ben niet pure white, maar dat maakt bij de North Regalia toch niet uit? Misschien kunnen we dan samen de Maneater gaan doen en dat met behulp van de tips van Lukin!

Ik heb trouwens gezien dat de Talisman of Beast een Miracle power van 19 heeft?!? klopt dit, want dat betekend dat hij dus totaal geen zin heeft om offensive miracles te casten?

Kan overigens niet wachten tot ik in 4-3 ben. Ben benieuwd naar mijn stormruler (wat ie precies gaat doen, niet vertellen hoor!!! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolsnarf schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:15:
ik heb nog geen North Regalia en ben niet pure white, maar dat maakt bij de North Regalia toch niet uit? Misschien kunnen we dan samen de Maneater gaan doen en dat met behulp van de tips van Lukin!

Ik heb trouwens gezien dat de Talisman of Beast een Miracle power van 19 heeft?!? klopt dit, want dat betekend dat hij dus totaal geen zin heeft om offensive miracles te casten?

Kan overigens niet wachten tot ik in 4-3 ben. Ben benieuwd naar mijn stormruler (wat ie precies gaat doen, niet vertellen hoor!!! :P)
Oh, ik dacht dat NR bonus dmg deed dan. Of heb ik het nu verkeerd?

Ik kom zo online als je verder wilt doen.

Die Talisman of beasts moet ik nog halen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:04:
[...]

Oh, ik dacht dat NR bonus dmg deed dan. Of heb ik het nu verkeerd?
Klopt. Meeste damage bij pure white of pure black character:
Damage bonus increases with white/black character tendency
PhyAtk Bonus ranged from 0 (Neutral) to +135 (Pure White/Black)
MagAtk Bonus ranged from 0 (Neutral) to +135 (Pure White/Black)
Die damage van de talisman of beasts maakt verder niks uit eigenlijk, grootste voordeel is dat je niet meer hoeft te switchen tussen catalyst en talisman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik merk wel een minimaal verschil in miracle damage tussen de god- en beasts talisman, maar ik zie niet hoe de stats op de wiki dat zouden kunnen verklaren. Als beasts echt een miracle power van 19 had zou het niet de damage van de 116 power god talisman kunnen doen nml :P

De insanity catalyst is ook komisch, die scaled vrij hard met je magic stat; mn 2e char is meer magic based, die had phalanx in NG+ met firestorm letterlijk binnen 10 seconden dood :D

Met mn "paladin" zit ik nou in mn 3e run, en die tankt nou in zn eentje de towerknight of het niks kost. Daarmee heb ik tot nu toe ook de meest epische black phantom inbraak gehad _O_

In 2-2 brak er een in, dus ik rende ff door naar de grot waar scirvir normaal gesproken zit om hem daar op te wachten. Al vrij snel was die er, en hij had ook ongeveer even gauw door dat die met zn kietel zwaardje niet bepaald veel aanrichtte tegen mijn full brushwood set ;) Nou heal ik standaard vrij hard van mn blessed claymore +5, maar niet zo hard dat een death cloud me niks meer doet. Gelukkig had ik een cure gememorized, dus ook dat hielp hem niet.

Een paar minuten (!) verder kreeg die door dat zijn aanpak toch echt niet ging werken, dus ging die uit wanhoop maar alles proberen wat die maar bij zich had; daggers, zwaarden, knuppels, 2-handed dingen, parryen, magic; het enige wat hem eigenlijk steeds redde was zn light armor waardoor die op tijd voor mijn klappen weg kon rollen om ff te healen.

Ik weet niet precies wat het uiteindelijk was, misschien was z'n mana op, z'n one-time revival besteed en de total protections uitgewerkt, maar een dikke 5 minuten nadat we begonnen waren kon ik hem - eindelijk - een hoek in werken en de vernieling in zwaaien met mn trouwe claymore.

50K souls rijker deed ik zo gauw mogelijk nog even een buiging die die hopelijk nog net gezien heeft, want dit zijn echt de krenten in de pap die dit spel zo briljant maken _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Clay schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:48:
Ik merk wel een minimaal verschil in miracle damage tussen de god- en beasts talisman, maar ik zie niet hoe de stats op de wiki dat zouden kunnen verklaren. Als beasts echt een miracle power van 19 had zou het niet de damage van de 116 power god talisman kunnen doen nml :P

De insanity catalyst is ook komisch, die scaled vrij hard met je magic stat; mn 2e char is meer magic based, die had phalanx in NG+ met firestorm letterlijk binnen 10 seconden dood :D

Met mn "paladin" zit ik nou in mn 3e run, en die tankt nou in zn eentje de towerknight of het niks kost. Daarmee heb ik tot nu toe ook de meest epische black phantom inbraak gehad _O_

In 2-2 brak er een in, dus ik rende ff door naar de grot waar scirvir normaal gesproken zit om hem daar op te wachten. Al vrij snel was die er, en hij had ook ongeveer even gauw door dat die met zn kietel zwaardje niet bepaald veel aanrichtte tegen mijn full brushwood set ;) Nou heal ik standaard vrij hard van mn blessed claymore +5, maar niet zo hard dat een death cloud me niks meer doet. Gelukkig had ik een cure gememorized, dus ook dat hielp hem niet.

Een paar minuten (!) verder kreeg die door dat zijn aanpak toch echt niet ging werken, dus ging die uit wanhoop maar alles proberen wat die maar bij zich had; daggers, zwaarden, knuppels, 2-handed dingen, parryen, magic; het enige wat hem eigenlijk steeds redde was zn light armor waardoor die op tijd voor mijn klappen weg kon rollen om ff te healen.

Ik weet niet precies wat het uiteindelijk was, misschien was z'n mana op, z'n one-time revival besteed en de total protections uitgewerkt, maar een dikke 5 minuten nadat we begonnen waren kon ik hem - eindelijk - een hoek in werken en de vernieling in zwaaien met mn trouwe claymore.

50K souls rijker deed ik zo gauw mogelijk nog even een buiging die die hopelijk nog net gezien heeft, want dit zijn echt de krenten in de pap die dit spel zo briljant maken _O_
Mag ik je build weten ongeveer? Ben ook bezig met een paladin :) Nog ervaring met het Moonlight zwaard (bonus add door faith)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Uit mn hoofd :P Atm ben ik level 140 ergens, primair vit, endurance en faith;

36 vit
24 will
36 end
30 str
24 dex
19 magic
36 faith
18 luck

De will is voor 4 slots aan spells, str en dex voor de white bow, maar dat is eigenlijk zonde omdat ik hem toch niet gebruik, magic had op 18 mogen blijven eigenlijk, en luck slaat ook nergens op ;) Eigenlijk zou ik hem voor perfect stats opnieuw moeten maken, maarja.

Qua gear draag ik full brushwood, dark silver shield +5, en sla atm 422 met een blessed claymore +5 (e/e/-/a), die me ook 6hits/s healt :P. offhand een talisman of beasts, en een viscious compound long bow +5. Werk nu aan een blessed great sword +5 voor de lol. Als ik human ben loop ik rond met de eternal warrior's ring, en de sincere prayer voor extra rage of god damage. Als soul 1 van die 2, of als ik iemand assist bv de friend's ring. Stealth boeit me niet meer zo ;)

Het moonlight sword moet ik nog maar eens proberen misschien, maar volgens mij doet dat echt significant minder damage tenzij je belachelijk veel meer faith hebt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Clay schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:46:
Uit mn hoofd :P Atm ben ik level 140 ergens, primair vit, endurance en faith;

36 vit
24 will
36 end
30 str
24 dex
19 magic
36 faith
18 luck

De will is voor 4 slots aan spells, str en dex voor de white bow, maar dat is eigenlijk zonde omdat ik hem toch niet gebruik, magic had op 18 mogen blijven eigenlijk, en luck slaat ook nergens op ;) Eigenlijk zou ik hem voor perfect stats opnieuw moeten maken, maarja.

Qua gear draag ik full brushwood, dark silver shield +5, en sla atm 422 met een blessed claymore +5 (e/e/-/a), die me ook 6hits/s healt :P. offhand een talisman of beasts, en een viscious compound long bow +5. Werk nu aan een blessed great sword +5 voor de lol. Als ik human ben loop ik rond met de eternal warrior's ring, en de sincere prayer voor extra rage of god damage. Als soul 1 van die 2, of als ik iemand assist bv de friend's ring. Stealth boeit me niet meer zo ;)

Het moonlight sword moet ik nog maar eens proberen misschien, maar volgens mij doet dat echt significant minder damage tenzij je belachelijk veel meer faith hebt nog.

Heb je je armor bij Miralda vandaan? Wil nog eens op bezoek bij haar, maar vraag me af welk level je moet zijn om een kans te hebben bij haar. Tevens moet ik nog uitzoeken hoe ik naar white tendency kan komen in 1-1 (waarschijnlijk andere helpen bij het verslaan van de eerste demon??), en hoe ik kan zien of ik full white tendency heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

De tendency wordt witter als je boss demon's verslaat, en zwarter als je in human vorm dood gaat. 1-1 is dan een "makkelijke", omdat de 2 draken ook tellen voor de tendency. Je hoeft maar een +3 te halen voor pure white, en waar je in de meeste andere werelden maar 3 bosses hebt zijn er in 1 dus veel meer :)

Hij is pure als dat deurtje open staat ;) en 'k heb de armor daar idd vandaan.

Welk level je moet zijn ligt een beetje aan jezelf denk ik. Sowieso vond ik d'r in white tendency makkelijker dan in zwart (en ik deed white in ng+ pas), maar zolang ze jou maar niet raakt kan je elk level zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Clay schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:12:
De tendency wordt witter als je boss demon's verslaat, en zwarter als je in human vorm dood gaat. 1-1 is dan een "makkelijke", omdat de 2 draken ook tellen voor de tendency. Je hoeft maar een +3 te halen voor pure white, en waar je in de meeste andere werelden maar 3 bosses hebt zijn er in 1 dus veel meer :)

Hij is pure als dat deurtje open staat ;) en 'k heb de armor daar idd vandaan.

Welk level je moet zijn ligt een beetje aan jezelf denk ik. Sowieso vond ik d'r in white tendency makkelijker dan in zwart (en ik deed white in ng+ pas), maar zolang ze jou maar niet raakt kan je elk level zijn :P
Zijn die draken een beetje te doen voor een soul level 30? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clay schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:12:maar zolang ze jou maar niet raakt kan je elk level zijn :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ben al 2 uur bezig om een pure bladestone te krijgen. Wat een k*t klus is dat zeg. Die Dual Katana black phantom dropt alleen maar splinters/chunck/soul remains en uchikatana's (schrijf je dat zo :? ). Naja, binnenkort maar weer een uurtje of 2 proberen zo'n ellendig ding te krijgen |:(
Het ergste is nog dat ik mn souls niet kan gebruiken omdat ik de spullen wil overhevelen naar een vriend en we nu precies nog elkaar kunnen summonen. Zit nu met 1,5 miljoen souls opgescheept dus als ik die kwijt raak ga ik flippen! Gelukkig is het stukje waar die BP zit prima te bereiken en soulsucker is mijn held!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Zo :Y) nou @ een blessed great sword +4, en zo te zien gaat +5 - dik - over de 500 slaan :D Alleen moet ik ff zien of ik deze run nog de chunks kan farmen, of het in de volgende moet doen; de gecko's zijn al weer op nml.

• Coolsnarf
Clay schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:35:
Zo :Y) nou @ een blessed great sword +4, en zo te zien gaat +5 - dik - over de 500 slaan :D Alleen moet ik ff zien of ik deze run nog de chunks kan farmen, of het in de volgende moet doen; de gecko's zijn al weer op nml.
hehe, ik heb alle wapens behalve die van de pulpstones en bladestones. De pulpstones lijken me niet zo moeilijk omdat ik daar al een pure van heb, maar die pure bladestones :X
maar goed, vrijdag ga ik de hele middag daarop farmen en dan zien we het wel.

btw ik heb misschien nog wel faintstones voor je in de aanbieding. ben level 76 met het mannetje (of het mannetje van 106 heeft ze, dat moet ik even nakijken) die ze heeft dus weet niet of we kunnen ruilen, maar tis een poging waard.

[ Voor 0% gewijzigd door Coolsnarf op 13-08-2009 13:26 . Reden: typo ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Kweenie of dat gaat lukken idd, die char is nml level 145 ergens. Maar het geeft niet zo, ik krijg een beetje het idee dat elke new-game run sneller gaat dan die ervoor, dus binnen de kortste keren heb ik die chunks weer.

Heb je ook al een cloudstone +5 schild dan? :P ik verzuip in de splinters, maar chunks vinden ho maar.

• Coolsnarf
Clay schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:55:
Kweenie of dat gaat lukken idd, die char is nml level 145 ergens. Maar het geeft niet zo, ik krijg een beetje het idee dat elke new-game run sneller gaat dan die ervoor, dus binnen de kortste keren heb ik die chunks weer.

Heb je ook al een cloudstone +5 schild dan? :P ik verzuip in de splinters, maar chunks vinden ho maar.
yep, ik heb om de pure darkmoonstones te krijgen het laatste stuk van wereld 4 met een sword of searching gedaan. Dan krijg je redelijk wat chunks van die vliegende etterbakken ;)
en heb ook 3 pure darkmoonstones gekregen van die gecko's daar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Gisteren weer laat geworden :o

Heb 3-1 gedaan, geweldig level toch wel :) Vanavond verder met 3-2 en m'n +souls ring halen. Wel jammer dat die Silver Bracelet alleen voor females is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Bullus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:11:
Sinds een paar dagen ook eigenaar van Demon's soul.
Voor interessereden heb ik hem hier besteld:

Demon's Soul besteld via ebay (+/- 50euro Paypal )

besteld: 27mei
verstuurd: 28 mei
ontvangen : 4 juni

Geen verzendkosten, verpakking was wat minder (gewoon een papierverpakking eromheen), maar was niet beschadigd en de game was gesealed.
Ben er tevreden mee.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:AAQ:GB:1123
Goede tip inderdaad, ook hier besteld. Donderdag verzonden, dinsdag in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
yes, eindelijk mijn pure bladestone trophie binnen!!!! 4 uur farmen voor 1 stuk ( 8)7 )dat is echt niet meer normaal.
Het voordeel is wel dat ik nu 10 miljoen souls in de wacht heb staan, dus zometeen kan ik mijn mannetje redelijk upgraden :P (moet ik natuurlijk niet per ongeluk dood gaan). ik ga voor +- 70 levels, misschien wel meer!

Mocht iemand hoger zijn dan level 106 en ook die bladestone trophie willen. Laat even een berichtje achter, dan level ik tot zijn level en wisselen we dat wapen even heen en weer!

nu alleen nog de pulpstone en all weapons trophie!

[ Voor 4% gewijzigd door Coolsnarf op 15-08-2009 10:18 ]

Anoniem: 96182

Hallo allemaal.

Ik ben deze game per toeval tegengekomen en ben er helemaal weg van.
Kortom ik moet hem hebben, maar... Mn cc is verlopen en kan dus niet met paypal betalen op het moment.
Is er iemand die weet waar hij in nederland te koop is? Of via ideal/clickandbuy

Alle hulp is welkom.
mvg Martijn
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste