• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 15:43

Nohead

PSN ID: Nohead

Anoniem: 96182 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:20:
Hallo allemaal.

Ik ben deze game per toeval tegengekomen en ben er helemaal weg van.
Kortom ik moet hem hebben, maar... Mn cc is verlopen en kan dus niet met paypal betalen op het moment.
Is er iemand die weet waar hij in nederland te koop is? Of via ideal/clickandbuy

Alle hulp is welkom.
mvg Martijn
huh PayPal kan je ook koppelen aan een normale betaalrekening...
Je hoeft niet perse een CC aan PayPal te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315697

Iedereen meldt dat makkelijk is om je character te uplevellen, maar hoe doe ik dat?
Ik zit ongeveer 1-2 maar heb maar soul 4. Heb wel purple flame shield maar die kan ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Nadat je de eerste boss hebt gemold (phalanx) moet je in de nexus ff met de maiden in black praten, daar kan je van je verzamelde souls stat points kopen. Ze stuurt je eerst nog naar de monumental boven, de enige levende heeft nog een brandend kaarsje voor zich.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

speelt iemand dit sel hier nog??? hehe ik heb m al een week moet nog 5 bosses.

Ik dacht ik maak deze topic even wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Krijg binnenkort mijn PS3 Slim, hoe veel uur hebben jullie in deze game gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:58:
speelt iemand dit sel hier nog??? hehe ik heb m al een week moet nog 5 bosses.

Ik dacht ik maak deze topic even wakker :+
Kreeg hem gister binnen met Uncharted2. Die laatste krijgt helaas voor Demon's Souls voorrang, maar ik kijk er naar uit om DS te spelen. Luister op dit moment naar de CD met de muziek die bij de game zat (en 'art' boek). Muziek is .... apart ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice! Ik heb nu ongeveer 26 uur op zitten met mijn character (Royalty). Heb al best wel wat Demons verslagen. Ik heb in geen tijden zo'n intense sfeervolle game gespeeld als dit. Het begin kan lastig zijn omdat je nog laa bent qua level. Wat wel jammer is dat je met moeite (iig bij mij) een psnvriend kan vinden waarme je coop een demon kan verslaan, dat maakt de game iets makelijker. Maar heb totnutoe alle demons alleen verslagen, en de meest moeilijk is toch wel ManEater vind ik. Ben nu bij False King.

@efbe idd de muziek is zeer goed. De game zelf doet me echt denken aan Shadow Of the Collosus. Trouwens heb sinds vorig week vrijdag ook DS binnen en uiteraard de Deluxe Edition ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook de US versie, 9 dagen geleden viel hij op de mat. Nu al 20 uur gespeeld. Ben ongeveer soul level 30 (9000+ souls voor het volgende level) en heb gister Flamelurker verslagen.

Mijn char. is een Royal en draag nu in mijn rechterhand een als primary een de silver catalyst met als secondary de crecesent falchion +1 en rechts een dark heater shield +2 als primary met de talisman of god al secondary.

Hoe is de guide die bij de deluxe edition zit? Ik vond het met de extra verzendkosten net iets te duur om deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Griever schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:29:
Hoe is de guide die bij de deluxe edition zit? Ik vond het met de extra verzendkosten net iets te duur om deze te bestellen.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, toen ik de mijne bestelde was alleen een japanse guide beschikbaar (Asia Editie).

Maar als je engels een beetje degelijk is dan kom je heel erg ver met Demon's Souls wiki. Eigenlijk heb je niet meer nodig dan dat. Persoonlijk heb ik daar gebruik van gemaakt tijdens het spelen, voldeed prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Lukin op 19-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mojo666:
Maar heb totnutoe alle demons alleen verslagen, en de meest moeilijk is toch wel ManEater vind ik. Ben nu bij False King.
De maneater is idd vrij hatelijk. Maar maak in je 2e run (ng+) je borst ook maar alvast nat voor de firelurker hoor ;)

Met meerdere chars heb ik zo'n 200+ uur in dit spel zitten trouwens ;) Had een paar maanden geleden de chinees-engelse geimporteerd. M'n main char zit geloof ik in zn 4e run. Ik moet nog 1 zwaard op +5 krijgen, dan is zn uitrusting wel af, maar eigenlijk speel ik het niet meer zo actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Hoe werkt de thief in dit spel? Kun je echt sneaken en hoge damage doen? Is het een beetje vol te houden tegen meerdere vijanden? En hoe zit het met de boss fights? Ik ben wel geïnteresseerd maar heb weinig zin om een standaard warrior te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

harlekein schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:39:
Hoe werkt de thief in dit spel? Kun je echt sneaken en hoge damage doen? Is het een beetje vol te houden tegen meerdere vijanden? En hoe zit het met de boss fights? Ik ben wel geïnteresseerd maar heb weinig zin om een standaard warrior te spelen.
DS is geen hack & slash, het is een extreem onvergeeflijke RPG.

Als je "geen zin hebt een standaard warrior te spelen" moet je toch echt ff wat meer over Demon's Souls gaan lezen, want het zit hem niet in de class die je aan het begin kiest.

Eigenlijk is er gewoon niets standaard aan dit spel.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Nou ja, ik heb de GT review gezien, maar nu zie ik hier die classes staan waardoor ik de indruk kreeg dat ze alleen de warrior achtige hebben laten zien.

Ik ben wel heel benieuwd naar de game inmiddels. Het is dat er al zo veel uitkomt de komende periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clay schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

De maneater is idd vrij hatelijk. Maar maak in je 2e run (ng+) je borst ook maar alvast nat voor de firelurker hoor ;)

Met meerdere chars heb ik zo'n 200+ uur in dit spel zitten trouwens ;) Had een paar maanden geleden de chinees-engelse geimporteerd. M'n main char zit geloof ik in zn 4e run. Ik moet nog 1 zwaard op +5 krijgen, dan is zn uitrusting wel af, maar eigenlijk speel ik het niet meer zo actief.
Ja ik vond persoonlijk maneater wel de klootste demon van hun allemaal. Maar uiteindelijk heb de de game finally uitgespeeld in iets minder dan 30 uur. Ik had het paar dagen bijna voor even opgegeven omdat het zo onvergelijk moeilijk is :9

De enige boss die ik nog moet verslaan is de blue dragen. TRouwens is heb de old king doran verslagen die echt easy was en zijn kleding geloot. Maar kan je je char levelen zodat hij met zijn uitrusting sneller kan bewegen? Geld ook voor de Garl Vinland. Want met die uitrusting kan ik nix eigenlijk alleen heel rustig lopen en niet rollen en rennen.

Ik heb eigenlijk de deluxe edition guide gebruikt. En het heeft me zeker god geholpen. Vooral de uitleg over wapens en hoe je bepaalde trophies het beste kan behalen. En vooral het stukje perfect run walkthrough is zeer handig. Vond het 10 euro extra zeker wel waard.

Ik ben nu met ng+ maar damn dacht dat het moeilijk genoeg was, maar ze kunnen je nu gewoon met 1 klap gewoon doodmaken. Ongeacht de gear wat je aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mojo666
Trouwens is heb de old king doran verslagen die echt easy was en zijn kleding geloot. Maar kan je je char levelen zodat hij met zijn uitrusting sneller kan bewegen? Geld ook voor de Garl Vinland.
Endurance verhogen krikt je equip stat op. Zolang je niet meer dan 50% daarvan draagt word je niet geslowed. Doran en Vinland hun spul is nog best licht zelfs vergeleken met een full brushwood set ;)
Harlekein
Nou ja, ik heb de GT review gezien, maar nu zie ik hier die classes staan waardoor ik de indruk kreeg dat ze alleen de warrior achtige hebben laten zien.
Je kan het beste de classes wiki even lezen. Er zijn namelijk best veel verschillende classes, maar het systeem zit zo in elkaar dat je er juist alle kanten mee uit kan. Je class is niet veel meer dan starting stats, skills en gear. Als dat bv magician is betekent dat helemaal niet dat je daar nooit een goeie fighter van kan maken. Sterker nog, geen char slaat bv zo hard met darkmoon enchanted wapens als een mage :P

'k heb zelf bv een tank op faith gemaakt die met blessed wapens slaat. Hij healt als een idioot, draagt de zwaarste armor, en kan juist door die faith heel goed miracles casten. Lijkt een soort cleric of paladin dus.

Of je voor een pure mage kan gaan weet ik niet. Zeker in early game heb je eigenlijk geen goeie mana regeneration of supply; enige combat ontkom je niet aan, maar dat combat systeem is nou juist prachtig uitgewerkt :) Ook dat is een pareltje vergeleken met veel andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

any tips hoe ik het beste ng+ kan doen, want het is wel ontiegelijk moeilijker geworden. Mijn stamina raakt bijna helemal na 1 blok en ze hoeven me maar 1 a 2 te slaan en je bent dood. Mensen mogen me ook toevoegen als je coop wilt. PSN id = Mootje-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:34:
any tips hoe ik het beste ng+ kan doen, want het is wel ontiegelijk moeilijker geworden. Mijn stamina raakt bijna helemal na 1 blok en ze hoeven me maar 1 a 2 te slaan en je bent dood. Mensen mogen me ook toevoegen als je coop wilt. PSN id = Tiduus
Het idee is dat je genoeg leveled / voorbereid in de eerste run van het spel om vervolgens pas naar NG+ te gaan. Je kan het beste nu gewoon gaan grinden totdat je rond level 100 bent en aangezien je stamina problemen hebt kan je daar het beste beginnen. Dat is ongeveer waar de meeste mensen aan NG+ beginnen. De wiki bevat een aantal tips waar je dit het beste kan doen.

Uit nieuwsgierigheid, welk class / level ben je en wat is je uitrusting?

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 21-10-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

godamn jongens wat is dit een verslavend spel! Ik heb de game afgelopen donderdag binnen gekregen via dimentionplus en heb de game Uncharted 2 (welke trouwens niet minder brilliant is geworden) ff naast me neergelegd om het eerste level door te komen, man man wat een spanning en heb er dik 4 uur over gedaan om die poort te openen. Een paar keer trail and error door het op te willen nemen tegen de red eyed knight maar verder redelijk haalbaar. Je vergeet soms ff (als je paar vijanden redelijk "gemakkelijk" hebt gemold dat je nog steeds gewoon Demon's souls zit te spelen en je dus in een ambush wordt afgemaakt.... gvd klamme handjes om terug naar men bloedvlek te komen met in men achterhoofd die (in men ervaring) enorm berg ridders en soldaten die me naar het leven stonden voordat ik dood was, en dan te bedenken dat je die dus weer moet zien te overleven. Nog nooit met zoveel spanning een game zitten spelen als deze. De penalty is gewoon zo hoog dat je met klamme handjes en hartkloppingen zit...

Heb geleerd wat meer op de berichten te letten en heb zelf ook her en der wat neergezet. Zag bijvoorbeeld pas nadat ik dood was gegaan bij de ridder met rode ogen dat er een berichtje stond dat zei: "level 20 is nodig voor de volgende vijand" aha daarom duurde het gevecht ook maar 0,5 seconde... Ook de vuurspuwende draak deed net ff meer damage dan dat ik durfde te hopen... echt geweldig!

Nouja kort gezegt Phalanx is dood en na ff zoeken op internet toch de monumental gesproken en magic geleerd. Eerst noemde die gast beneden me een brute maar dat had met men standaard soul verdeling te maken. Ik kan de magic helaas nog niet gebruiken want daar heb ik een catalist voor nodig... nouja geen idee wat dat is maar ik heb hem iig nog niet....

Ik speel als wanderer en ben .... (wait for it)..... level 12!! oke, stelt niks voor vergeleken met de levels die ik her en der lees maar geniet absoluut niet minder van de game. Ben nu aan het proberen levend over die fortmuur te komen zonder verbrand te worden of zonder geambushed te worden. (1-2 dus) Vanmiddag men eerste co-op sessie gehad en het is best lastig als je dus niet met elkaar kan communiceren... men hoe meer ik er over praat hoe meer ik besef dat ik kostbare speeltijd verspil... haha maarja mijn vriendin haar gezicht begon steeds meer op onweer te staan na twee dagen alle vrije tijd in de game te stoppen en haar geen aandacht te geven.... OEPS :P

Nouja ik ga vanavond maar weer dromen over hoe ik in godsnaam die brug over kom zonder te verbranden, die ridder met blaue ogen aan het einde te killen, die drie boogschutters van men nek af te houden én tegelijkertijd men plasje bloed aan te raken waar de (voor mij) grote hoeveelheid van 5900 zielen ligt te wachten... bijna onmogelijke taak als je het mij vraagt.

edit:

Trouwens in het eerste level kan je een ridder redden en dan krijg je een verrekijker van em... daarna ging ik dood in het spel en de tweede keer dat ik daar kwam was die vrind vrolijk allerlei soldaatjes aan het slopen.. da's mooi want ik kreeg al die fijne souls bijgeschreven. Maargoed hij was dus al vrij omdat ik hem daarvoor had bevrijd. Als ik met hem sprak zie ie dat ie nog wat te doen had en ik liet em verder maar gaan. Ik volgde hem een beetje en toen besloot die fijne kerel zichzelf te laten omsingelen door een stuk of 6 vijandjes waardoor hij dus dood ging. Na de rest van de vijandjes te hebben gesloopt kon ik zijn loot pakken en dat was een sleutel... Heb ik nu iets verkeerd gedaan? ik lees her en der dat die kerel je ook komt helpen later in het spel maar nu voor mij dus niet meer??? Ik heb wel die sleutel dus das lekker. Had ie me ook nog andere dingen kunnen geven later??

[ Voor 13% gewijzigd door swopdark op 25-10-2009 22:35 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
verkeerd is een groot woord, maar hij had inderdaad nog wat spullen aan je gegeven als je hem had laten leven (en hem later nog 2x zou helpen). Die spullen zijn opzich niet heel boeiend, dus daar mis je niet veel aan. Lekker laten gaan en in de ng+ proberen hem te redden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Met die sleutel kan je de deur opendoen achter die red-eye knight die jou in 0.5 sec doodsloeg ;)

Kijk btw uit hoeveel je doodgaat in body form. Daar wordt de world tendency namelijk zwarter van, en daarmee alles sterker en taaier :P
gvd klamme handjes
Dat vind ik ook zo briljant aan dit spel. Het definitieve van zo'n beetje alles wat je doet maakt het ouderwets spannend :) Van simpele dingen als "argh ik sprong wel van deze riggel af, maar d'r is geen trap en ik kan niet evacuaten!" tot "OMFG EINDBAAS WAAAT?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 00:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik had het "OMFG EINDBAAS WAAAT?" gevoel al aan het einde van de tutorial!. Is deze baas daar al uberhaupt te doen of is het echt de bedoeling dat je daar dood gaat en dus vervolgens in The Nexus terecht komt? Helaas nog maar weinig gespeeld. Eens kijken of ik er van de week tijd in kan gooien. Je merkt al wel heel snel dat als je doodgaat dat toch echt aan jezelf ligt en dat je beter had moeten opletten of dat je op die plek nog niet had moeten zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:09:
Ik had het "OMFG EINDBAAS WAAAT?" gevoel al aan het einde van de tutorial!. Is deze baas daar al uberhaupt te doen of is het echt de bedoeling dat je daar dood gaat en dus vervolgens in The Nexus terecht komt? Helaas nog maar weinig gespeeld. Eens kijken of ik er van de week tijd in kan gooien. Je merkt al wel heel snel dat als je doodgaat dat toch echt aan jezelf ligt en dat je beter had moeten opletten of dat je op die plek nog niet had moeten zijn.
Yep had ik ook. Maar het hoort zo, dat je doodgaat. En dan moet je de Phalantax doden en dan pas kan je echt gaan levelen. Ik heb m al uitgespeeld , en ik begin nu weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

'k had ook een keer zo'n grapjurk die inbrak toen ik net in mn 3e of 4e run begon. Ook dan moet je eerst phalanx verslaan voordat de maiden er is, dus ik liep rond met een stuk of 300.000 souls; dat maakt een pvp'tje ook wel extreem zenuwslopend kan ik je verzekeren ;)

ik pwnde hem wel gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu bij 1-4 de fase king. Nou wil ik graag die blue dragon verslaan, maar maakt het uit als ik m nu niet versla en dan doorga naar de false king. Kan ik nadat ik false king heb verslagen de blue dragon weer tegenkom in dezelfde run?

Wat ik nog steeds niet echt snap is de white tendance. Ik wil graag de makoto, in 4-2, alleen die lijk die de blade heeft blijft onbereikbaar. Nou heb ik gelezen dat ie pas gaat vallen als de WT in zijn puurste vorm is in die stage. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen. Ik ben overigens geen 1x doodgegaan in die stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Clay schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:47:
'k had ook een keer zo'n grapjurk die inbrak toen ik net in mn 3e of 4e run begon. Ook dan moet je eerst phalanx verslaan voordat de maiden er is, dus ik liep rond met een stuk of 300.000 souls; dat maakt een pvp'tje ook wel extreem zenuwslopend kan ik je verzekeren ;)
Als je wordt gemold door een black phantom (een andere speler) blijft dan ook je bloedplasje liggen? Dus kan je dan ook gewoon weer erheen lopen om je bloedvlek aan te raken en zo je souls terug te pakken?? of ben je bij zo'n battle wel alles in 1 keer definitief kwijt?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 268098 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:05:
Ik ben nu bij 1-4 de fase king. Nou wil ik graag die blue dragon verslaan, maar maakt het uit als ik m nu niet versla en dan doorga naar de false king. Kan ik nadat ik false king heb verslagen de blue dragon weer tegenkom in dezelfde run?

Wat ik nog steeds niet echt snap is de white tendance. Ik wil graag de makoto, in 4-2, alleen die lijk die de blade heeft blijft onbereikbaar. Nou heb ik gelezen dat ie pas gaat vallen als de WT in zijn puurste vorm is in die stage. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen. Ik ben overigens geen 1x doodgegaan in die stage.
Na de false king ga je op zich wel richting het einde, maar je kan nog wel terugkomen bij die draak ja.

White tendency is pure op +3, dus moet je in (vanaf neutraal) in wereld 4 gewoon 3 bosses beaten zonder dood te gaan.
swopdark schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Als je wordt gemold door een black phantom (een andere speler) blijft dan ook je bloedplasje liggen? Dus kan je dan ook gewoon weer erheen lopen om je bloedvlek aan te raken en zo je souls terug te pakken?? of ben je bij zo'n battle wel alles in 1 keer definitief kwijt?
Nee, je bent ze kwijt, dat is nou net het nare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Oke gisteren in level 1-2 zes keer dood gegaan, 8000 souls verloren. En die fokking grote ridder heeft me zeker 4 keer dood gemaakt. Hij was niet te verslaan. Heeft iemand tips? Mijn aanvallen doen te weinig damage.

Een paar keer als blue phantom met zen drieen naar binnen gegaan en dat ging wel beter. Helaas toen ook twee keer "unstable connection gehad" en dan word je eruit gegooit. 1 keer in body form naar binnen gegaan met twee phantoms en toen krgen we em flink tegen de grond maar ook toen op het laatst een connection problem waardoor ik het zelf moest afmaken... ik kreeg hem toen voor een tweede keer tegen de grond maar ik denk dat ik dan op zen hoofd moet slaan ipv zen voeten.

Wat een gewedlige uitdaging bied deze game, frustrerend om alles te verliezen en nog frustrerender als je door relatief zwakke vijandjes wordt gepowned... vanavond weer proberen... iemand nog tips voor die grote ridder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
swopdark schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:12:
Oke gisteren in level 1-2 zes keer dood gegaan, 8000 souls verloren. En die fokking grote ridder heeft me zeker 4 keer dood gemaakt. Hij was niet te verslaan. Heeft iemand tips? Mijn aanvallen doen te weinig damage.

Een paar keer als blue phantom met zen drieen naar binnen gegaan en dat ging wel beter. Helaas toen ook twee keer "unstable connection gehad" en dan word je eruit gegooit. 1 keer in body form naar binnen gegaan met twee phantoms en toen krgen we em flink tegen de grond maar ook toen op het laatst een connection problem waardoor ik het zelf moest afmaken... ik kreeg hem toen voor een tweede keer tegen de grond maar ik denk dat ik dan op zen hoofd moet slaan ipv zen voeten.

Wat een gewedlige uitdaging bied deze game, frustrerend om alles te verliezen en nog frustrerender als je door relatief zwakke vijandjes wordt gepowned... vanavond weer proberen... iemand nog tips voor die grote ridder??
Ranged. Boog + paar honderd arrows. Zone in, ren rechts voorbij hem de muur op. Dood de boogshutters aan beide kanten en schiet hem dan vervolgens langzaam dood peekaboo style.

Werkt dat niet dat is het tijd om wat te levelen in wereld 2 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
[b][message=32810415,noline]
wil je echt tips??? Is het niet veel leuker om het zelf uit te vinden. Dat is nou juist het gave aan deze game!
Hier dan toch een tip, maar als ik jou was zou ik het eerst nog een paar keer proberen!
spoiler:
Het kan eigenlijk op meerder manieren. 1. als je hem op zijn voeten blijft hakken valt ie op een gegeven moment om en dan kun je hem dus op zijn hoofd slaan (zoals je al een beetje zij! 2. Je kan ook naar boven en waar al die archers staan magic op hem casten (of met pijl en boog). Dit duurt wel even en je moet dan wel zijn attack ontwijken, maar dit is als magic user (en misschien ook wel als melee character) prima te doen!
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@swopdark, welk klasse ben je? Ik zelf ben Royalty. Schijnt de beste begin klasse te zijn. Had het eerst op wanderer gespeeld en dat was echt pain in da ass.

Ik zelf heb het bijna uitgespeeld again, maar ik heb echt moeite met maneater. Persoonlijk vind ik dat de moeilijkste demon, omdat hij een beetje onvoorspelbaar is en vooral als ze met ze tweéen je aanvallen. De rest van de demons is eigenlijk zeer makelijk als je weet wat je doet.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 27-10-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ben al een aantal uren bezig (over 2 speelsessies) en heb de 1e eindbaas in 1-1 nog niet gezien ;). Wel heb ik die koene ridder die je helpt eindelijk gevonden en die merchant er vlakbij, dus wat betere wapens gevonden. Ben begonnen als Thief, wat wellicht niet zo handig was, maar alas.

Het is zeker lastig, op het frustrerende af, zeker wanneer je ergens inloopt, en je verkijkt je op de mannetjes daar en gaat dood, en dan pal daarna word je op de trappen van het kasteel makkelijk afgeslacht waardoor je bak souls naar de haaien zijn. Ik heb nog wel het gevoel dat ik echt op mn tandvlees deze game aan het doorploegen ben, wat aan de ene kant leuk is, maar aan de andere kant ook juist niet: je wilt op een gegeven moment toch wel verder komen, nieuwe dingen zien van het spel, ipv 100 keer die trap naar het kasteel en verder niets.

Je wordt wel steeds beter en krijgt betere wapens/armor en leert hoe je de vijanden kunt killen. Die blauwogige ridders bv, ik heb daar echt mega moeite mee, maar 1 firebomb op hun knar en ze zijn al practisch dood. ;). Wat me wel verbaast is dat je na het spel nog zit na te denken wat je wellicht anders had kunnen doen, dus het is zeker meer dan een 13-in-een-dozijn actiegame die je uitspeelt en in de kast zet. Ik hoop alleen dat ik die 1-1 boss versla voordat ik te gefrustreerd raak omdat ik zo vaak opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Beter in het begin van je fouten leren dan later in het spel en echt wat kwijt zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 27-10-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 268098 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:03:
@swopdark, welk klasse ben je? Ik zelf ben Royalty. Schijnt de beste begin klasse te zijn. Had het eerst op wanderer gespeeld en dat was echt pain in da ass.
juist... die dus.

Erg jammer dat ik dus nog niet sterk genoeg bent om een longbow te kunnen hanteren. Hiervoor heb je strength 16 nodig en ik heb hem net gisteren geupdate naar 13... Met mijn crossbow kan je niet zoomen dus voordat ik die draak dood heb in 1-2 duurt het nog wel heel ff...

Ik probeer echt een beetje goed keuzes te maken voor wat betreft het updaten van men wapens en soul level. Heb nu mijn (standaard) falcion zwaard op +2 maar er zijn ongetwijfeld zwaarden waar ik beter men punten aan had kunnen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 18:04
Als grote RPG-fan jeuken mijn handen toch wel om Demon's Souls te kopen.. Het enige wat mij weerhoud is dat ik niet zo gecharmeerd ben van games waar je je de klere schrikt. Is Demon's Souls ook zo een game of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrLeeeet schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:47:
Als grote RPG-fan jeuken mijn handen toch wel om Demon's Souls te kopen.. Het enige wat mij weerhoud is dat ik niet zo gecharmeerd ben van games waar je je de klere schrikt. Is Demon's Souls ook zo een game of valt dat wel mee?
ja de game heeft zeker wel de momenten waar je wel klamme handen van krijgt. Dat komt mede ook door de high penalty gehalte en daarnaast heb ik in geen tijden zo'n sfeervolle , wel lugubere, game gespeeld. Heb m nu nu weer bijna voor de 2e uitgespeeld. Moet alleen de maeden doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Eindelijk 1-1 boss gezien, had natuurlijk teweinig fire bombs, dus ben nu (nouja, na het werk dan ;)) aan het grinden voor meer souls voor firebombs. Na het initiele begin wat zwaar is, begint het nu wel veel beter te gaan: battles gaan veel makkelijker (ookal omdat ik telkens mn souls omgezet heb ik goods, zoals betere zwaarden, armor) en het level design is gelukkig niet zo dat wanneer je dood gaat bij een boss dat je weer het hele veld door moet. Dat de tegenstanders er weer zijn na je dood is op zich een pluspunt, want je kunt dan weer souls verdienen om wapens te kopen voor die plek waar je eigenlijk niet langs kwam.

Wat op de wiki ook al stond: in 1-1 niet te zwaar tillen aan het verliezen van souls, je kunt er toch alleen maar wapens voor kopen. Wel zodra je souls genoeg hebt voor wapens (bv een beter zwaard, beter schild) meteen dat wapen ook kopen, want goods die je bij je hebt verlies je niet wanneer je dood gaat, souls wel. Unknown soldier/hero souls pas opnemen ('usen') wanneer je bij een merchant bent!

Ben al 5 uur bezig en heb nog maar 5% van het spel gezien :D. Daar kunnen sommige action games nog wat van leren met hun 8-urige campaigns.

Wil ook nog even proberen of je de crossbow met turpentine kunt besprenkelen zodat je vuurpijlen schiet. Dat zou ook wel helpen bij 1-1's boss :)

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 28-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan trouwens snel al in het begin belangrijke equipement vinden, namelijk de thiefs ring(1-1 ostrava), een goede schild die alles 100% blokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

nouja "alles" :P schilden hebben 4 stats he; physical-, magical- en firedamage resistance, en de hit resistance die bepaalt hoeveel stamina blocken kost. Vanaf een heater shield block je bv wel met 100% physical damage resistance, maar de rest blijft nog aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 22:46
MrLeeeet schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:47:
Valt heel erg mee in mijn beleven, er zitten geen momenten in die zo gemaakt zijn om je expres te laten schrikken zoals met bijvoorbeeld Resident Evil ofzo.

Dat het af en toe spannend is, is omdat je niet graag dood wil gaan in dit spel :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Cidolfas schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:45:
Dat het af en toe spannend is, is omdat je niet graag dood wil gaan in dit spel :)
Woohoo gisteren na twee keer proberen de tower knight demon afgemaakt! Heerlijk! wat een bevrediging zeg! Nu kan ik alleen niet verder doordat ik een "archdemon" moet mollen. oke geen idee wat dat is of waar ik hem kan vinden. Heb gister na de tower knight ook maar ff de red eyed knight gekilled en de poort er achter geopend. Staat een manneke heel stoer tering weinig damage te ontvangen en als hij je 1 keer slaat ben je deaud... da's dus jammer... nu nog ff die archdemon vinden en slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Staat een manneke
Old king doran :) die heeft demonbrand voor je als je even laat zien dat je hem aan kan. Na een tijdje zegt die dan iets ala "jij bent wel ok, pak mn zwaard maar.", en issie niet meer hostile. Hij heeft nog wel meer coole shit, maar dan moet je em echt dood gaan slaan.
nu nog ff die archdemon vinden en slopen
you will know it when you see it ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:04:
je kan trouwens snel al in het begin belangrijke equipement vinden, namelijk de thiefs ring(1-1 ostrava), een goede schild die alles 100% blokt.
Hmm. ff op de wiki opzoeken, ik ben hem niet tegengekomen :) (nu heb ik die red eyed knight ook niet opgezocht nog)

(edit) hmm, daar ben ik wel geweest, die ring echter gemist (ostrava, die koene ridder, ging uiteraard dood op het laatst helaas). Ga zo ff kijken of ik die ring nog ergens kan opduiken

[ Voor 20% gewijzigd door EfBe op 28-10-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 96182 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:20:
Hallo allemaal.

Ik ben deze game per toeval tegengekomen en ben er helemaal weg van.
Kortom ik moet hem hebben, maar... Mn cc is verlopen en kan dus niet met paypal betalen op het moment.
Is er iemand die weet waar hij in nederland te koop is? Of via ideal/clickandbuy

Alle hulp is welkom.
mvg Martijn
Ik heb hem bij Dimensionplus gehaald.

Topgame, ik heb er nu zo'n 30 uur in zitten na een weekend spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D Inmiddels zit ik bij de Towerknight, damn :D
Ben iets van 1000x doodgegaan bij de overvliegende draken! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:01:
:D Inmiddels zit ik bij de Towerknight, damn :D
Ben iets van 1000x doodgegaan bij de overvliegende draken! :'(
ja ik ben op zich ook wel wat dodogegaan, maar de truc is gewoon om de moves van je tegenstanders te lezen dan is t eignelijk zeer makelijk. ng+ is wel pittig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

ja ik ben op zich ook wel wat dodogegaan, maar de truc is gewoon om de moves van je tegenstanders te lezen dan is t eignelijk zeer makelijk. ng+ is wel pittig vind ik.
'makkelijk' zegt ie ;)

Ben ook al een aantal keren opgefikt op die brug in 1-2, telkens door mn eigen greed natuurlijk (je wilt gewoon die goodies pakken, maar je weet dat firebreath je dan net roostert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeer interesssant schijnt dat er wat gaat gebeuren in DS online nu met halloween ;)

As Halloween is fast approaching, Atlus is warning all heroes of Boletaria to take extreme caution while venturing in the world of Demon’s Souls. To celebrate Halloween, dark ominous cloud is engulfing the world. Powerful demon lurks around while great loots will come upon you. Proceed with extreme caution when playing Demon’s Souls online…

We don’t know when will the dark clouds will be lifted but hopefully after Halloween comes… Still don’t get it? Maybe the statement from Atlus’ great Aram Jabbari will;

“Early reports from the Kingdom of Boletaria indicate that the Old One’s power grows,” announced Aram Jabbari, Manager of PR and Sales for Atlus, shuffling awkwardly under the weight of his full set of fluted armor. “We’ve discovered that the nefarious Demon will seek to descend the land in pure blackness on All Hallow’s Eve. His minions will be more powerful, but the rewards for those who seek to challenge them will be greater as well. We don’t know how long this dark tendency will last, but we do advise those prone to controller-into-LCD syndrome to proceed carefully.” Jabbari then cackled as he quickly put a Thief’s ring on his finger and disappeared.

http://www.justpushstart....n-with-greater-challenge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

D'r staat nu ook een leuk stuk op kotaku;
http://kotaku.com/5392920/in-praise-of-hard-games
Demon's Souls' Kajii says that failure needs to be an ever-present possibility if the player is to feel a sense of accomplishment. "We designed it so that players are likely to die if they aren't paying attention," he says. "By maintaining this intensity, players will be constantly nervous while playing, but [will feel] a tremendous sense of accomplishment is their reward for doing so."
hmz, 'k moest ook maar weer eens verder met mn chars :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 00:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

but we do advise those prone to controller-into-LCD syndrome to proceed carefull
:D

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Clay schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:54:

you will know it when you see it ... >:) (archdemon)
Nou heel level 1-1 en 1-2 nog eens doorgelopen maar nergens een archdemon gevonden. Lees op internet dat ik wereld 2 maar eens in moet gaan en daar een demon mot killen voordat ik verder kan. Kan iemand dat weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Kan iemand dat weerleggen?
nee, dat klopt :)

[ Voor 50% gewijzigd door Clay op 30-10-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Nou heel level 1-1 en 1-2 nog eens doorgelopen maar nergens een archdemon gevonden. Lees op internet dat ik wereld 2 maar eens in moet gaan en daar een demon mot killen voordat ik verder kan. Kan iemand dat weerleggen?
http://demonssouls.wikidot.com/ is de beste site. Enorm veel info over ds en daarnaast veel tactieken om een demon te verslaan. SOmmige zijn erg pussy achtig maarja als je echt niet verder kan dan moet je die tactiek wel gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Man, wat een ellende :) Ik was uiteraard in 2 seconden dood bij eindbaas 1-2 (tja, die archers had ik niet gedood, dom), en toen dacht ik... ik ga wat loot ophalen in 1-1 wat ik heb laten liggen, zoals die treasures bij die draken en die red-eyed knight + dogan.

Dus ik te voet naar die draken, maar aangezien ik de grote deur/gate naar 1-1 boss al had geopend, is die draak kennelijk klaar met zn job en gaat niet meer weg, dus geen loot daar. Dus maar op naar die red-eyed knight. Ik had die blauwe bal magic (weet de naam even niet, is vrij cheap) gekocht en mn wand ready, en dan is alles met een harnas zo dood. :) Dus die blue-eyed knight met 1 zo'n ball en een paar klappen, en toen op naar die red-eyed knight.

Die is dus supersimpel, met 4-5 van die balls is hij plat, en hij rent wel achter je aan maar zodra je het hoekje om bent (van de kamer dan ;)) keert hij terug. Sluip terug, lock, fire 2-3 van die balls, et voila. 2000 souls erbij. Dit is dus een leuke manier om erg rap te harvesten, want het kost je feitelijk nauwelijks iets (de weg ernaar toe kan via de shortcut en magic wordt weer aangevuld wanneer je in de nexus bent geweest).

Ik had toen iets van 3100 souls want had de rechterflank detour gedaan. Ik op die dogan af. 'Prepare yourself' tralala. Maar ik zat wat te pitten, en plop, hij raakt me met zn zwaard. Dood, dus mn 3100+ souls liggen pal voor zn voeten. Ik opnieuw erheen. Weer die red-eyed knight verslagen, hier en daar nog wat, dus 2400+ souls opzak, ga weer op die dogan af, ik denk, die steekt zn lulkoek eerst weer af, kan ik mooi mn souls reviven. Nou... nee. :) ja, ik kon ze reviven, maar was meteen weer dood. Nu liggen er 5600 souls pal voor zn voeten :D, wanneer ik ze ophaal, dus iig 7600+ souls...

Alleen vrees ik dat er geen tijd is om ze te reviven, tijdens het gevecht (tot die 25%). Wel zonde, 5600 souls zijn toch weer een aantal levels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk klasse ben je eigenlijk efbe? Als je een royalty bent dan is t best easy, want je gaat gelijk de trap op en dood eerst al die archers en dan boven aan de trap ga je locken op de tower knight en dan maak je m dood met soul arrow, dan is t best easy. Close combat is het ook te doen alleen zal je gegarandeerd damage krijgen, dus wel genoeg heal items hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:01:
welk klasse ben je eigenlijk efbe? Als je een royalty bent dan is t best easy, want je gaat gelijk de trap op en dood eerst al die archers en dan boven aan de trap ga je locken op de tower knight en dan maak je m dood met soul arrow, dan is t best easy. Close combat is het ook te doen alleen zal je gegarandeerd damage krijgen, dus wel genoeg heal items hebben.
Thief. Als oblivion 'vet' is me dat altijd goed bevallen, maar hier is dat erm... minder :) Ik ga zondag oid nog wel ff een poging wagen, met die archers weg moet het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het spel, maar ik vraag mij het volgende af. Is het mogelijk om het spel compleet offline te voltooien? Ik weet dat er online mogelijkheden zijn, maar ben je daarvan afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:03:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het spel, maar ik vraag mij het volgende af. Is het mogelijk om het spel compleet offline te voltooien? Ik weet dat er online mogelijkheden zijn, maar ben je daarvan afhankelijk?
nee, als je niet inlogt met je psn, dan kan je gewoon de hele game offline spelen. Maar op zich maakt het niet zoveel uit want je kan pas coop spelen als je hun ziel accepteert anders niet. Wel kunnen ze als phantom je wereld betreden, maar dat is mij maar 2x gebeurd. Maar online is echt leuk vooral als je tegen demons gaat. En extra hulp is in dit spel zeer welkom trust me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedankt. :) Ik hoop dat het spel ook snel hier wordt gereleased. Zal wel vertraagd zijn door onze localisatie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist towerknight verslagen melee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:43:
Bedankt. :) Ik hoop dat het spel ook snel hier wordt gereleased. Zal wel vertraagd zijn door onze localisatie problemen.
er jammer genoeg geen enkele plannen om dit te doen, iig niet bekend. Ik denk dat als ze t hier gaan releasen dat het wel meer dan 6 maanden zal gebeuren. Jammer want het is een een van de beste ps3 titels en die meot gewoon elke ps3 bezitter spelen vind ik. Maar waarom wachten op eu release , gewoon importeren of bij een gameshop halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
meh. Ik kreeg dus mn 7600+ souls terug, die lagen nu buiten zn kamer, top. Ik uplevelen, zeker 4 levels. Maar... het is gewoon moeilijker nu om die towerknight te bereiken. Ik ga dus echt iedere keer weer dood voor die poort terwijl ik daar 2 dagen geleden moeite mee had... ik word slechter met het level hehe ;).

Wellicht is thief niet de class die ik gekozen zou moeten hebben. Ben nu maar even gestopt, anders overleeft mn nieuwe controller + lcd het niet vrees ik. Ga zo nog wel even een poging wagen met die towerknight via soul arrows (hopelijk heb ik alleen genoeg magic, want melee is het voor mij niet te doen, ik krijg er nauwelijks iets af wanneer ik hem raak op zn voeten met mn rubberen zwaard, wat IMHO toch best aardig is (shortsword +2)). achter hem komen is ook wat lastig ivm die camera die niet meedoet, maar goed, ik ben dan ook wat te onhandig qua speelwijze voor dit soort acties vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:41:
meh. Ik kreeg dus mn 7600+ souls terug, die lagen nu buiten zn kamer, top. Ik uplevelen, zeker 4 levels. Maar... het is gewoon moeilijker nu om die towerknight te bereiken. Ik ga dus echt iedere keer weer dood voor die poort terwijl ik daar 2 dagen geleden moeite mee had... ik word slechter met het level hehe ;).

Wellicht is thief niet de class die ik gekozen zou moeten hebben. Ben nu maar even gestopt, anders overleeft mn nieuwe controller + lcd het niet vrees ik. Ga zo nog wel even een poging wagen met die towerknight via soul arrows (hopelijk heb ik alleen genoeg magic, want melee is het voor mij niet te doen, ik krijg er nauwelijks iets af wanneer ik hem raak op zn voeten met mn rubberen zwaard, wat IMHO toch best aardig is (shortsword +2)). achter hem komen is ook wat lastig ivm die camera die niet meedoet, maar goed, ik ben dan ook wat te onhandig qua speelwijze voor dit soort acties vrees ik ;)
Ik raad je echt aan om als royalty de game te spelen. Op zich ben je absoluut niet ver, dus kan je beter nu wisselen van class dan halverwege. De pluspunten van royalty zijn toch de fragrant ring en de soul arrow. de ring zorgt ervoor dat je mp steeds bij beetje weer wordt opgevuld en de aoul arrow is best krachtig. Soul arrow is goed voor afstand. Geloof me dit maakt de game iets makelijker. De tower knight is dan een piece cake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:06:
[...]

Ik raad je echt aan om als royalty de game te spelen. Op zich ben je absoluut niet ver, dus kan je beter nu wisselen van class dan halverwege. De pluspunten van royalty zijn toch de fragrant ring en de soul arrow. de ring zorgt ervoor dat je mp steeds bij beetje weer wordt opgevuld en de aoul arrow is best krachtig. Soul arrow is goed voor afstand. Geloof me dit maakt de game iets makelijker. De tower knight is dan een piece cake :P
Op zich heb je gelijk, heb er alleen al zo'n 10 uur inzitten, en als ik nu niet met mn character verder kan is het IMHO wel wat unbalanced qua gameplay, en ik heb ook niet zo'n zin om 1-1 weer van voor tot achter te gaan doen met een ander character. Die regenerating health is idd wel handig, nu heb ik alleen wat oldspice bij me maar dat is niet al te veel. Ik zal zien of het lukt met soul arrow (die idd erg handig is tegen geharnaste types ;)). Als het me nu weer niet lukt na een uur, dan ga ik idd een ander profile proberen met royalty. Je hebt ook wel een beetje gelijk in het feit dat het beter is om nu te wisselen dan later (als ik ooit zover kom uiteraard ;)). Eerst F1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm als je royalt bent dan is 1-1 echt easy heb jjij wel binnen 1 uur dan klaar. Neem afstand en schiet dan een soul arrow. Je zal echt denken ...wtf deze man had ik eerder moeten kiezen hehe Ik had eigenlijk precies hetzelfde met jouw ik zat vast met mijn Wanderer. Ik checkte enekel site en iedereen raadde toch aan om als royalty te beginnen. Probeer gewoon een nieuwe savegame, want je kan meerdere savegames naast hebben en dan kun je kiezen welke klasse je het beste past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:17:
hmm als je royalt bent dan is 1-1 echt easy heb jjij wel binnen 1 uur dan klaar. Neem afstand en schiet dan een soul arrow. Je zal echt denken ...wtf deze man had ik eerder moeten kiezen hehe Ik had eigenlijk precies hetzelfde met jouw ik zat vast met mijn Wanderer. Ik checkte enekel site en iedereen raadde toch aan om als royalty te beginnen. Probeer gewoon een nieuwe savegame, want je kan meerdere savegames naast hebben en dan kun je kiezen welke klasse je het beste past.
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar strandde telkens weer. Ben toen met royalty opnieuw begonnen. Dat was wel weer even doorbijten met zo'n kleine healthbar en stopnaald als wapen, maar meer magic gebruiken en ik ben nu weer het hele veld door (rechtervleugel nog niet, maar soit). Ga zo die slijmjurk boss proberen. Je hebt wel gelijk, het is idd veel makkelijker, maar toch oppassen, maar dat moet je altijd.

Wat opvalt: ben nu al langer bezig dan met uncharted 2, en vermaak me nog steeds prima, al heb ik die brug al 100 keer gezien :). Dus voor alle n00bs, royalty it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:47
Dit spel is echt niet goed voor je. De hele middag zitten spelen en ik ben nu zo'n 2 en een half uur klaar en nog steeds opgefokt vanwege het feit dat zo'n mannetje me steeds neermaait (in 1-3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Jongens jongens, gisteren joelend achter mijn Ps3 gezeten!

Ik had mijn eerste aanvaring met een black phantom!!! Het was in level 2-2 dat stuk net nadat je die spin hebt gedood. Ik kreeg de melding in rood: black phantom has invaded yout world.. paniek! kan niet anders zeggen. Die gast kom ineens te voorschijn op die splitsing waar die mijn karretjes stoppen om vervolgens te exploderen als je te dichtbij komt. Hij was niet al te zwaar bewapend kon ik zien en was duidelijk ongeveer op hetzelfde level als mij. wat hij probeerde was mij in die tunnel rechts te lokken waar die enorme hoeveelheid mijnwerkers rondhangen om je te bespringen. (In mijn eerste poging de crystal lizard te doden rende ik als een kip zonder kop achter die lizard achterna die tunnel in, in de hoop dat die mijngastjes me zouden negeren. helaas ontsnapte de lizard en stond ik tegenover 5 of 6 miners en dat was dus fail. 7600 souls kwijt.) enfin...

die gast was enorm aan het rondhollen en ik raakte hem een paar keer met mijn vuurmagie aanval. dan rende hij weer die tunnel in om zich veilig te healen. Om daarna weer terug te komen. Nouja lang verhaal kort: dit wel ff duren. Op een gegeven moment waren we in gevecht en ik had blijkbaar de betere wapens want ik deed hem iets meer schade dan hij mij. Toen rende hij weer weg de tunnel in en ik zag in een hoe keen oproep voor een blue phantom dus ik activeerde die zonder dat hij het zag en tijdens een tweede clash was hij wel aan de winnende hand. Tijdens dat gevach spawned de blue phantom en die schrok denk ik ook wel een beetje van de tumult om hem heen hij werd ook gelijk aangevallen en samen hebben we de black phantom geowned… ahha wat een geweldige ervaring was dat zeg! Die black gas twist denk ik niet wat hem overkwam toen ie ineens twee vijanden tegenover hem had… Ik heb er een psn friend uit de USA aan overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

report: flamelurker is history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ben nu met 2-1 bezig. Heb 1-2 even gelaten voor wat het is, want ik kom gewoon niet voorbij dat choke-point pal voor die ridder. Het klinkt lame, maar ik ga altijd dood, wel net op het randje, maar toch :). 2-1 is wel weer een verademing en gamet lekker weg. Mega spel dit, heb al 20 uur op de klok staan en nog niet eens 1/4e van het spel gezien! :). Voor de mensen die op zoek zijn naar stones om wapens te upgraden: niet gaan lopen klungelen in 1-2, gewoon 2-1 doen, dan heb je meer stenen dan je nodig hebt initieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
Wat is een black phantom? Is dat een andere speler?
Tis al maanden geleden dat ik dit spel heb gespeeld :) Maar moet hem zeker weer gaan spelen. Heb als ik het me goed herinner zo'n 3 a 4 eindbazen gedood. En ben een Knight.
Ik gebruik nog altijd mijn 1e wapen. Die ownde hard als je hem een paar keer had ge-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
technoaddict schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:51:
Wat is een black phantom? Is dat een andere speler?
Tis al maanden geleden dat ik dit spel heb gespeeld :) Maar moet hem zeker weer gaan spelen. Heb als ik het me goed herinner zo'n 3 a 4 eindbazen gedood. En ben een Knight.
Ik gebruik nog altijd mijn 1e wapen. Die ownde hard als je hem een paar keer had ge-upgrade.
Black phantom is idd een andere speler.
---------------------
tower knight RIP
spider RIP
2 bosses op 1 dag, na lang zwoegen eindelijk die takkebrug over. man, wat een blijdschap :) Magic gebruikt, die towerknight op melee is voor mij echt te zwaar, respect voor de ridders die dat gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:24:
[...]

Black phantom is idd een andere speler.
---------------------
tower knight RIP
spider RIP
2 bosses op 1 dag, na lang zwoegen eindelijk die takkebrug over. man, wat een blijdschap :) Magic gebruikt, die towerknight op melee is voor mij echt te zwaar, respect voor de ridders die dat gelukt is :)
Mooi zo ! Ben blij dat je mijn aad had gevolgd om opnieuw te beginnen als royalty :) De 2e level is wel easy ben je daarmee bezig? Het moeilijkste level vond ik de shrine of storms. Vooral 4-2, damn klote reapers met hun geesten. Daarnaast is 3-2 ook wel pittig, door die nasty Maneater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:51:
[...]

Mooi zo ! Ben blij dat je mijn aad had gevolgd om opnieuw te beginnen als royalty :) De 2e level is wel easy ben je daarmee bezig? Het moeilijkste level vond ik de shrine of storms. Vooral 4-2, damn klote reapers met hun geesten. Daarnaast is 3-2 ook wel pittig, door die nasty Maneater.
Ik ben net begonnen (gister dan, vandaag geen tijd) met 2-2 idd. Ach ik zie wel hoe lang ik het volhou. Het is wel een game die je blijft spelen ondanks dat je een stuk al 100 keer gedaan hebt. Dan heb je het goed gedaan als game maker denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
ik had die Knight met mn zwaard gedood, maar moest wel paar keer YouTube filmpjes bekijken hoe anderen dat hadden gedaan. Tis elke keer ontwijken, en zodra je achter zn rug sta toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Wat voor wapen gebruiken jullie met Royalty? Ik ben overnieuw begonnen met Royaly. In 1-1 vindt je op een gegeven moment een Bastard Sword. Gebruiken jullie die? ( Als je genoeg levels hebt om die te gebruiken ). En hoe gebruik ik die Soul Arrow? Ik zie hem links onderin het scherm staan, maar zou niet weten hoe ik die kan gebruiken. Heb ik geen Boog nodig ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door technoaddict op 07-11-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
technoaddict schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:49:
Wat voor wapen gebruiken jullie met Royalty? Ik ben overnieuw begonnen met Royaly. In 1-1 vindt je op een gegeven moment een Bastard Sword. Gebruiken jullie die? ( Als je genoeg levels hebt om die te gebruiken ). En hoe gebruik ik die Soul Arrow? Ik zie hem links onderin het scherm staan, maar zou niet weten hoe ik die kan gebruiken. Heb ik geen Boog nodig ofzo?
bastard sword niet,want die geeft eerst nog veel negative stats, ik gebruik een winged spear +3, rechts, en de silver wand (heet niet wand, maar die spellcaster naald iig) ook rechts, links een knight shield en een bow.
Je moet de wand kiezen in je rechter of linker hand en dn kun je spells casten (gewoon R1 of L1 al naar gelang je hem in de linker of rechterhand hebt).

Soul arrow is geen echte arrow, maar een blob blauwe energy lijkt het die je afschiet op je tegenstander, en die wordt er dan niet blij van :)

[ Voor 7% gewijzigd door EfBe op 07-11-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Second that! :)

man wat een gevecht. Honderd keer dood :) Op een gegeven moment geen grasses meer.... dus ik level 1-1 en 1-2 weer door. Echt supermakkelijk nu (niet 1 keer dood, nauwelijks damage), wel erg goed voor grasses harvesting. De 1e keer dat ik vanavond die flamesucker te lijf ging was ik gewoon nerveus man... zo intens zat ik er in. Moest accuut denken aan die CoD MW2 spelertjes met auto-aim en slomo helpers... :)

Nu eens verzinnen wat ik met die 22K souls ga doen.

• Griever
  • Niet online
Ben nu bijna aan het einde van NG+, heb vreemd genoeg binnen een half uur een pure bladestone weten te bemachtigen maar de veel minder zeldzame puremoonstone en pure darkmoonstone nog niet als drop gekregen.

Tot nu als magic user in NG+ nog het meeste problemen gehad met de 4-1 boss. Waar ik in mijn eerste run nog heel veel problemen gehad heb met flamelurker en maneater vielen deze nu erg mee vanwege firestorm en warding. :)

edit:

alle items / thropies ondertussen gevonden

Ik heb de US versie, PSN name MarcoOnline.

[ Voor 32% gewijzigd door Griever op 26-11-2009 09:59 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb het spel een half uur gespeeld en daarna weggelegd, het vele doodgaan is niet mijn ding.
Maar ik blijf alleen maar positeve dingen horen, ik denk dat ik de game nog maar eens een kans ga geven. :P

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• EfBe
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:12:
Ik heb het spel een half uur gespeeld en daarna weggelegd, het vele doodgaan is niet mijn ding.
Maar ik blijf alleen maar positeve dingen horen, ik denk dat ik de game nog maar eens een kans ga geven. :P
Begin met royal, dat is wat makkelijker, want je hebt dan al magic. Wand in rechterhand, schild in linker. Het begin is idd wat doorbijten, maar daarna zul je snappen waarom het zo is dat wanneer je doodgaat die eikeltjes er gewoon weer staan :) en zul je er blij om zijn (je kunt dan nl. souls harvesten en zo beter worden). je moet niet rushen en als een blinde gaan hakken, want dan leg je zo het lootje, dus kijken wanneer de ander zn move maakt en dan toeslaan. Ik was in het begin ook echt gefrustreerd maar ben blij dat ik heb doorgezet. Ben nu in 4-1 bezig (alle voorgaande werelden gehad nu, op 1-4 na) en het heeft nog geen seconde verveeld, zo intens is het.

Wel helpt het als je snel een speer kunt bemachtigen. Een speer is aan te bevelen want dan kun je in dekking blijven terwijl je aanvalt (kan ook met die rapier dolk, maar dan sta je erg dicht bij) Ook moet je je stamina in de gaten houden (groene balk). Als die helemaal leeg is dan ga je staggeren en krijg je geheid een massive hit. Je schild dat je initieel krijgt houdt ook niet alle attacks tegen (maar voor 90%, dus je krijgt altijd voor 10% van de klap een hit), dus een 100% schild wat je kunt dragen is wel vereist.

[ Voor 8% gewijzigd door EfBe op 26-11-2009 10:09 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Waarschijnlijk ben je gewoon gewend dat je een meute in kan stormen, best wat klappen kan hebben, en wild om je heen slaande uiteindelijk wel zegeviert. In de meeste games kan dit wel, maar in Demon's Souls werkt dat niet :)

Zeker in het begin zijn er een paar dingen die je in je achterhoofd kan houden;
- vecht tegen 1 monster tegelijk, en laat je zo min mogelijk raken.
- leer targeten/blocken/rollen/combo's, etc; het combat systeem is briljant en responsive, maar vergt skill.
- lees je vijanden, en sla toe in de "openingen", bv net nadat ze slaan en missen.

Of je veel doodgaat heb je dan veel meer zelf in de hand ;)

Anoniem: 255271

Topicstarter
Na een half uur zeker niet opgeven. De meesten hebben het in het begin moeilijk, door het vele doodgaan. Ook ik heb in het begin veel het loodje gelegd. Gewoon niet opgeven en je combat verbetert wel na een tijd.

DS verdient meer dan 2 kansen, al is het wel een hardcore spel.

En zoals al gezegd, begin anders met een Royal. Ik begon met een Knight, wat tamelijk goed ging, maar een Royal maakt de game een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 13:06
even een vraagje tussendoor:

ik speel sinds een paar dagen demons souls. Begin was moeilijk maar ik begin er een beetje in te komen :). Ik ben een knight. Ik heb nog helemaal niks qua magic gecheckt. Moet ik dit doen? Ik gebruik nu gewoon een boog voor ranged en een speer voor melee. Magic heb ik nog totaal niet aan omgekeken. Kan iemand mij hier wat info over geven :) ?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
adros schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:21:
even een vraagje tussendoor:

ik speel sinds een paar dagen demons souls. Begin was moeilijk maar ik begin er een beetje in te komen :). Ik ben een knight. Ik heb nog helemaal niks qua magic gecheckt. Moet ik dit doen? Ik gebruik nu gewoon een boog voor ranged en een speer voor melee. Magic heb ik nog totaal niet aan omgekeken. Kan iemand mij hier wat info over geven :) ?
Magic kan makkelijk zijn, bv bij sommige bosses en irritante vijanden. Het is ook makkelijker te upgraden. Je moet eerst een catalyst vinden, (of kopen), zodat je spells kunt casten. Zodra je een catalyst hebt, kun je spells casten. In wereld 2 (dacht dat het daar was) kun je een ring verkrijgen waardoor je magic automatisch weer wordt aangevuld, maar je kunt dat ook doen met old/fresh spice flesjes. Boog is wat vervelend, want je bent 2 handen kwijt. Bij magic heb je bv schild in linkerhand en catalyst in rechterhand en dan kun je snel casten en accuut weer achter je schild duiken, bij een boog kost dat toch wat meer handelingen en dan heb je bv een pijl van een ranger te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
EfBe schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:12:
[...]

Magic kan makkelijk zijn, bv bij sommige bosses en irritante vijanden. Het is ook makkelijker te upgraden. Je moet eerst een catalyst vinden, (of kopen), zodat je spells kunt casten. Zodra je een catalyst hebt, kun je spells casten. In wereld 2 (dacht dat het daar was) kun je een ring verkrijgen waardoor je magic automatisch weer wordt aangevuld, maar je kunt dat ook doen met old/fresh spice flesjes. Boog is wat vervelend, want je bent 2 handen kwijt. Bij magic heb je bv schild in linkerhand en catalyst in rechterhand en dan kun je snel casten en accuut weer achter je schild duiken, bij een boog kost dat toch wat meer handelingen en dan heb je bv een pijl van een ranger te pakken.
oke, zo'n catalyst ding heb ik wel maar aan wat voor soort magic skills moet ik dan denken? Ik equip die catalyst dan gewoon als 2e right handed weapon en die boog als 2e left handed weapon :) Kan ik ze beide gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
adros schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:45:
[...]
oke, zo'n catalyst ding heb ik wel maar aan wat voor soort magic skills moet ik dan denken?
Soul arrow bv, die doet best wel veel damage en kost relatief weinig MP. Later wanneer je meerdere magic slots hebt, kun je zwaardere spells kopen, bv fire storm. Firestorm is echt intens bruut en killt een boss vaak met 2 shots. Kost wel je gehele powerbalk zowat, maar met een paar spice flesjes is dat zo aangevuld.
Ik equip die catalyst dan gewoon als 2e right handed weapon en die boog als 2e left handed weapon :) Kan ik ze beide gebruiken
Nee, want je boog kun je niet gebruiken met 1 hand, maar altijd met 2 handen: je rechterhand is dan altijd unequiped ;). Gewoon als 2e rechterhand wapen kiezen en je schild vasthouden in linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
oke, duidelijk. Nu speelde ik net, ging een paar keer dood en nu is max hp in 1x heel laag :S. Ik las iets over world tendancies, maar ook iets dat in het halloween weekend (misschien start dat vandaag?) Alles pure black is, ben ik dus de lul? of kan ik dit fixen?

ik had eerst altijd 75% max hp en nu maar 50

edit : ik zie het al, had die ring inequipped die je extra hp gaf in soul form > opgelost :D

[ Voor 21% gewijzigd door adros op 27-11-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
En altijd in soul vorm een wereld ingaan, dus in de nexus eerst even zelfmoord plegen door die hoge trap op te rennen, als je een boss hebt verslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

EfBe schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:17:
En altijd in soul vorm een wereld ingaan, dus in de nexus eerst even zelfmoord plegen door die hoge trap op te rennen, als je een boss hebt verslagen :)
Ben jij er zo een :P

Je bent juist enorm in het voordeel in body form; je hebt een berg meer life, en kan 2 ringen naar keuze dragen. Bovendien is de spanning van een duel met een phantom nou juist wat het spel zo briljant maakt, dat zijn echt de epic momenten.

En mocht je dan toch het loodje leggen tegen een phantom heb je iig even het voordeel van body form gehad. Om jezelf dat bij voorbaat uit angst te ontnemen vind ik bijna laf :P een gamer onwaardig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Clay schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:46:
[...]
Ben jij er zo een :P
Je bent juist enorm in het voordeel in body form; je hebt een berg meer life, en kan 2 ringen naar keuze dragen. Bovendien is de spanning van een duel met een phantom nou juist wat het spel zo briljant maakt, dat zijn echt de epic momenten.
En mocht je dan toch het loodje leggen tegen een phantom heb je iig even het voordeel van body form gehad. Om jezelf dat bij voorbaat uit angst te ontnemen vind ik bijna laf :P een gamer onwaardig! :+
:P

Ach, ik heb gewoon geen zin in black world tendency. En die 2 ringen kan ik ook in soul form dragen? Je hits zijn minder sterk dus zoveel voordeel heb je nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Er kan alleen ingebroken worden in een gedeelte waar jij de boss nog moet halen, en als je daar eerder bent dan de phantom bij jou, wordt die unsummoned. Bovendien kan je natuurlijk 2 phantoms ter assistentie summonen, en dat je moet je dan ook absoluut doen :) 'k heb meerder keren gehad dat we met zn allen gingen staan juichen als er dan een phantom inbrak :P

Black world tendency heb je ook niet zo gauw als je in soul form doorgaat naar de volgende boss nadat je een keer doodgaat. netto is het dan steeds -1, +1, en blijft de tendency dus neutraal. Alleen als je jezelfs steeds resurrect loop je dat risico.

Maar ik geef toe dat je zeker in het begin redelijk kansloos bent tegen phantoms; die zijn toch meestal wel gemunchkind op playerkillen, en dan doe je als low leveltje niet veel terug. Later wordt dat (veel) leuker :) of je moet je eigen character gewoon ook goed munchkinnen vanaf het begin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
munchkinnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
nog even een vraagje, misschien dat iemand dat hier weet.

Ik heb dus nu demons souls geleend, de US versie. Ik ga over 2 weekjes naar Hong-Kong en daar kan ik hem mooi kopen. Kan ik mijn save games van de us versie gebruiken met de asian versie? Of moet ik kijken of ik ergens in HK de US versie kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
adros schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:09:

Ik heb dus nu demons souls geleend, de US versie. Ik ga over 2 weekjes naar Hong-Kong en daar kan ik hem mooi kopen. Kan ik mijn save games van de us versie gebruiken met de asian versie? Of moet ik kijken of ik ergens in HK de US versie kan aanschaffen?
Nee je kan je save games niet gebruiken. Dan ga je toch een US versie moeten kopen wil je verder doen met voorgaande data. Ik zou er niet direct op rekenen dat ze in HK de US versie hebben liggen. Misschien amazon checken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adros schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:09:

Nee dat is niet mogelijk. Ik had precies andersom, ik had de HK versie geleend en kocht de us versie. Je krijgt overigens 2 trophies. Dus eentje voor je us en andere voor je hk versie. Tevens werken ze beide op aparte servers, dus je kan niet online met iemand met andere versie.

De us versie is te bestellen voor 45 euro op verscheidene shops.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 20:30

westergas

rikkie_pc

Zie net dat deze titel RPG of the year is op gamespot. Als ik klaar ben met Dragon Age gaat dit mijn volgende RPG worden *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Ik heb 2 spells geleerd Soul Arrow en Flame toss. Will, magic en faith heb ik op 10 staan, maar ik kan de magics niet gebruiken. Ik heb er wel eentje gememorized maar ze blijven grijs staan en ik kan ze niet gebruiken. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :)

Verder echt geweldig spel! :D Ik ben nu opweg naar de 4e boss.

Topicstarter
sbmuc schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:17:
Ik heb 2 spells geleerd Soul Arrow en Flame toss. Will, magic en faith heb ik op 10 staan, maar ik kan de magics niet gebruiken. Ik heb er wel eentje gememorized maar ze blijven grijs staan en ik kan ze niet gebruiken. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :)

Als ik het me goed herinner, moet je een magic of miracle memorizen + trainen (of iets in die aard). Alleszinds twee dingen die je moet doen voordat je het kan gebruiken.

Anoniem: 97326

sbmuc schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:17:

Misschien ben ik hier captain obvious, maar je moet wel een catalyst equiped hebben om spells te kunnen casten.

Dus: Spell memorizen bij trainer -> catalyst in hand doen -> Op R1 drukken om spell te casten (als je catalyst rechts draagt)

Als je nog geen catalyst hebt dan staat hier op de wiki waar je ze ongeveer kan krijgen:

http://demonssouls.wikidot.com/wands-talismen

As for me:
Ik ben nu net een weekje bezig met de game. Begonnen als Royal maar nu toch overgestapt naar een warrior. (Ik vind melee toch een stukje leuker en uitdagender dan spellcasting) Tot nu toe vooral mijn punten in Strength en Vitality gestopt.

Ik loop met speer (winged spear +6 nu) en schildje (purple dinges +4) rond en vermaak me prima. Ik vraag me af wat voor wapentje ik het beste kan gaan gebruiken om mijn strenght zoveel mogelijk uit te buiten, maar de combat mechanics van het spel zijn nog steeds een beetje abracadabra voor me.

Tot nu toe erg lang bezig met wereld 2-2. Zit erg leuk in elkaar, maar ik ga wel heel veel dood door verkeerde sprongetjes of onverwachte klappen van mobs :)

Level 1-2 heb ik trouwens belachelijk vaak over moeten doen voor de boss... Toch is het geen moment vervelend geweest. Het is wel naar als je na 15x je bloedplasje niet meer kan bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

pff nou ik moet nu alleen nog de dragon god te slopen en dan kan ik door naar the old one.. ik heb eigenlijk tot op heden nog geen enkele demon's soul gebruikt voor een wapen oid dus die heb ik allemaal opgeborgen bij die knakker in de nexus.

Ik speel wanderer en speel vooral veel melee. Ik gebruik nu veel het dragon sword +4 en men starter falchion +5. Ook is het mikato zwaard wel lekker maar die snoept helaas steeds een beetje heath af. ziet er wel kewl uit dough...

Ik zit me nu een beetje te bedenken wat ik zal gaan doen met al die souls. zelf wil ik nog wel de lava bow dus daar zal de hard demon's soul aan op gaan. ook de meat cleaver ga ik vanavond ophalen door de swollen demon's soul in te leveren.

Ik wilde ook nog even de trophie halen voor het killen van old king doran maar die is me toch nog net ff te sterk. Las dat je daar het beste een poison cloud op los kan laten en die gewoon het werkt te laten doen. tevens ben ik in wereld 3-2 nog op zoek naar de sleutel van de cell waar een blue phantom in zit opgesloten (weet zen naam ff niet)

Nu is mijn vraag ff: wat kan ik het beste doen met die demon's souls die ik nog heb? welke wapens zijn echt de moeite waard voor mijn speelstijl... veel melee, af en toe een beetje vuurgooierij.

En als ik straks voor new game+ ga, ben ik dan al mijn spullejes kwijt? Ik las iet over dat als je je spullen bij thomas laat, ze je in je NG+ gewoon weer kan gebruiken... ben je ook al je soul points kwijt bij NG+ of speel je het verhaal gewoon verder met je huidige mannetje met bijbehorende stats?

uber vette game trouwens... jammer dat er nu teveel andere games op me wachten om het nog een keer vol door te gaan spelen... dit spel had in 2007 uit moeten komen...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste