Door Survival of the Fittest 3/3 te speccen. Beertjes zijn dan crit immune. No gems, no enchants, no def gear, en al zeker geen resilience.
Ik zal niet zeggen dat +def volledig overbodig is voor een beertje (het geeft je zowaar een beetje dodge en chance to be missed), maar het is zo'n beetje de laagste prio die je maar kan bedenken.
En voor de 80 dungeons (non HC, zoals HoL, CoS etc), blijft defense dan nog belangrijkste of speelt HP ook een grote rol? Ik kwam in een party met een DK (21k health, 19k armor, 474 def) die doodleuk beweerde dat hij 10x betere tank was dan ik (17.5k health, 20.8k armor, 520 def).
Voor lvl 80 normals ben ik geneigd te zeggen dat crit immuniteit (veel) minder belangrijk is dan voor heroics, maar nog steeds meer dan de moeite waard om voor te gearen / speccen. Voornaamste reden: als je toch al in lvl 80 instances rondloopt, dan ben je jezelf op zn minst aan het voorbereiden op heroics, dus wil je al naar die vereisten toewerken.
Puggers (lees: noobs) willen nog wel eens HP als maatstaaf gebruiken voor hoe "goed" een tank is. Vreselijk irritant aangezien avoidance / mitigation van veel grotere invloed is / kan zijn.
Bekijk het zo:
Tank 1) 10k hp, 50% mitigation / avoidance
Tank 2) 20k hp, 0% mitigation / avoidance
Boss slaat voor 1k dps (voor mitigation calculations etc.)
Tank 1) 10k hp minus 500hp per seconde = dood na 20sec (zonder heals)
Tank 2) 20k hp minus 1k hp per seconde = dood na 20sec (zonder heals)
Allebei zijn ze even lang in staat de baas te "overleven", echter hoeft de
healer bij Tank 1) maar 500hps te healen om de tank topped up te houden. Oftewel:
- Healer minder snel OOM -> meer tijd voor de dps om boss om te leggen
- Healer kan in kortere tijd meer klappen van de boss healen -> meer foutmarge voor healer + tank
[
Voor 65% gewijzigd door
Seraphin op 10-06-2009 13:12
]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.