[Ervaringen] SheevaPlug en GuruPlug

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
WeaZuL schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:44:
[...]

Of de Beaglebone, die prijs 69 euri 8)7

BeagleBone features:
  • 700-MHz superscalar ARM Cortex™-A8
  • 256-MB DDR2 RAM
  • 1-port USB 2.0 host
  • Integrated 10/100 Ethernet
  • microSD slot and 2-GB microSD card with validation and demonstration image from the Angstrom Distribution
  • USB 2.0 fl exible device port with ability to supply power
  • On-board USB-to-serial/JTAG over shared USB device port
  • 3.3-V 2× 46-pin peripheral with multiplexed LCD signals and battery-control expansion headers
  • Board size: 8,6 × 5,4 cm.
>

[afbeelding]
Don't know whether serious :| :>

Maar goed, dat is een spin-off zover ik weet van de beagleboards. Heb hier overigens weer m'n GuruPlug up2date weten te brengen. Draai gewoon lekker debian 6 met kernel 3.1.5

Ding is retestabiel nu, maar ga wel even uit vogelen hoe ik de temps uit kan lezen en CPU freq. scaling toe moet passen. Schijnt te kunnen :?

Dan opnieuw stresstesten uitvoeren en die suffe FAN eruit slopen + nieuwe fan erin modden. Ding maakt me net iets teveel lawaai om in de meterkast te laten functioneren. (stofzuiger gezoem op de achtergrond)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarom niet? Het is ongeveer hetzelfde qua specs als de Sheevaplug. Iets lager geklockt (maar Cortex A8 is wel efficienter dan wat er in de Sheeva zit) en de helft geheugen maar verder...

Niettemin ga ik als mijn Sheeva het ooit begeeft ook wel voor de grote beagleboard. Wel jammer dat er geen behuizing meegeleverd wordt, dat mis ik wel een beetje ten opzichte van de Sheeva. Geen zin om zelf te knutselen :)

Bedankt voor de tip trouwens (sorry beetje laat ;) )

Edit: Ik ken de guruplug trouwens niet maar die is toch bijna hetzelfde als de Sheevaplug? En die heeft geen temp sensor. Ik heb daar ook wel eens naar gezocht. Wel cool dat je op Debian 6 zit trouwens, zou ik ook wel willen maar ik heb niet zo'n zin in het geknutsel, het is voor mij meer iets dat in de meterkast hangt en vooral zijn ding moet blijven doen ;) Ik blijf debian wel updaten maar geen grote upgrade.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 22-12-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Topicstarter
Weer terug van weggeweest. As weekend ga ik weer aan de Sheevaplug, Na weer terug te zijn gevallen op de NSLU2 en vervolgens de upgrade naar squeeze had uitgevoerd kwam ik tot de conclusie dat de performance echt niet meer door de beugel kon.

Vervolgens naar allerlei alternatieven gekeken (RaspberryPi/cubox/Beagleboard) maar hier kwam de Sheevaplug toch weer als interessantste optie naar voren voor hetgeen ik hem wil inzetten ... dus binnenkort meer updates!

De bedoeling is dat openvpn/samba/lighthttpd/mysql en nzbget actief (24x7) erop gaan draaien, moet te doen zijn :Y

[ Voor 6% gewijzigd door WeaZuL op 08-02-2012 08:59 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 21:12
Kan iemand mij updaten over het laatste nieuws van de GuruPlug m.b.t. de warmteproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't schijnt toch wat prijzig te worden, maar ik moet zeggen dat de Cotton Candy van FXI best een geinig plugje lijkt.

Specs:
ARM® Cortex™-A9@1.2GHz
Quad Core ARM® Mali™-400MP Graphics Processing Unit
1GB DRAM
Up to 64GB memory local storage (microSD)
Wifi 802.11 b/g/n
Bluetooth 2.1 + EDR
USB 2.0 male
HDMI 2.1

(crosspost, waarvoor ik excuses wil aanbieden. Dit lijkt toch het geschiktere topic)

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 01-03-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De cubox is ook een goed alterenatief.

Nadeel van dit soort oplossingen is alleen wel dat je weer hd in aparte behuizing met aparte voeding moet hebben wat de efficiëntie niet echt ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Topicstarter
Afgelopen weekend naar Fosdem geweest en daar kwam ik de wandboard quad tegen. Deze heeft ongeveer dezelfde specs als de cubox 4i alleen is deze net wat goedkoper maar dan krijg je ook een bordje welke nog behoorlijk in de ontwikkelfase zit echter is hij al wel beschikbaar.

Een ander interessant (kosten technisch) alternatief is een openhardware variant welke onlangs is verschenen genaamd A10-OLinuXino-LIME, een krachtig apparaatje voor een Pi prijsje. Usunov wist ons te vertellen dat er in Mei 2014 een dual core, 1Gbit/1GByte exemplaar wordt verwacht van deze Lime, interessant :7

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bedankt voor de links WeaZuL!

Ik vind vooral die A10 wel interessant, ik gebruik nu alleen nog maar raspberries maar ik loop af en toe toch wel tegen de beperkingen aan. Een moderne CPU en wat meer GPIO mis ik erg. Maar dan liefst wel voor zo'n prijs. Ik ga die goed in de gaten houden!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste