Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
pelican schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:43:
[...]

Correctie,
met MPC-HC build 1156 draait ie hier MET dxva!
(8800 gt, nvidia drivers 185.81, windows 7)

MPC geeft aan dat DXVA aan staat,
en cpu load is ook echt < 10 %.
De MPC-HC decoder probeert met al h264 materiaal dxva aan te roepen. Echter bezitten niet alle kaarten de rekenkracht/restricties in de driver om alle profiles decoderen. Sample van planet earth is 1080p l5.1 ref 16, met een piek van 45Mbit. MPC-HC 1.2.908 kan deze niet dmv dxva decoderen; 1.2.1156 gelukkig wel (op een 9600m gt).
Het is dan ook zo dat de restricties van Nvidia kaarten lager zijn. Sinds detonator 178.24 behoort l5.1 tot de mogelijkheden. De ene zegt L5.1 & ref 11 (1080p) met PureVideo2 kaarten, de ander zegt ref 16.
ATi kaarten t/m 3000 serie komen niet verder dan l4.1 & ref 4 (1080p). Hier iemand die L5.1 op een HD4000 voor elkaar heeft gekregen....

Verder is het zo dat sinds de "High Definition x264 Standards Revision 3.1 :: 2008-12-20" (scene release standaarden) alle releases moeten voldoen aan "3.9) Level 4.1 must be respected.". Dus alle huidige releases zijn l4.1 compatible en dus afspeelbaar dmv dxva op zowel ATi als Nvidia.

[ Voor 36% gewijzigd door Rayures op 09-06-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
sbmuc schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:46:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,58€ 50,58
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,18€ 67,18
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 25,12€ 25,12
2Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 65,-€ 130,-
1Silverstone LC17€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 361,88

Waar ik heen wil is een systeem met een hoop aantal TB's aan schijven icm Media Portal. Andere coolers moet ik nog naar kijken.
Dit geheel wordt aangesloten op een Onkyo 706

Voornamelijk 720P matriaal, waar ik mee zit is dat in de start post is vermeld dat "Aangeraden wordt een Core 2 Duo E7200 te kopen om alle gedownloade films probleemloos te kunnen afspelen." Maar ik neem aan dat deze AMD proc ook zonder problemen 1080P Matriaal kan afspelen toch?

"Voorsprong op 780G = 8-kanaals uncompressed audio via HDMI & Compromisloze deinterlacing hd. Verder zijn er verhalen dat de 780G 24hz weergave niet goed doet en de 9300/9400 wel"

Dus is het misschien verstandig om naar een Intel duo core setup te gaan icm 9300/9400?
Jouw setup zou probleemloos 24hz en 720p/1080p moeten afspelen. Voor 8 kanaals audio en nog een betere beeldweergave kun je altijd nog een passieve hd4670 in prikken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Kan de Scythe Ninja Mini de Intel E8400 passief koelen, dus zonder de ventilator.
Zijn er hier mensen die dit al hebben in hun HTPC en wat zijn de temperaturen zoal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zal toch (ook) voor een heel groot deel liggen aan de rest van je airflow in je kast..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debian123
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik heb een mooie HTC kast (Nox media live) op het oog; waar ik een logitech harmony bij wil gebruiken. Daarnaast wil ik de HTPC wel gebruiken voor gaming. Ik wil minstens Tombraider Underworld full HD vloeiend af kunnen spelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,58€ 50,58
2Asus ENGTS250 DK/HTDI/1GD3€ 121,12€ 242,24
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,66€ 67,66
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 25,12€ 25,12
1Nox Live€ 129,-€ 129,-
2Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 65,-€ 130,-
ImporterenTotaal€ 644,60

Alleen twijfel ik of de videokaart in de kast zal passen. De kast heeft ruimte voor een full ATX mobo.
Suggesties voor verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
debian123 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:44:
Alleen twijfel ik of de videokaart in de kast zal passen. De kast heeft ruimte voor een full ATX mobo.
Suggesties voor verbeteringen?
Mooie kast, maar wel erg diep (46 cm!! 8)7)
Voor een full-size videokaart zal dat vast wel ruimte zat bieden...

Mijn ruimte is wat beperkter, vandaar mijn vraag:
Wat is een mooie, betaalbare HTPC kast die aan de volgende eisen voldoet:
  • Niet te duur (tot zo'n 150 euro ex voeding)
  • Mooi: Metalen (of metal-look) front in zilver, wit of zwart. Volumeknop of displaytje zou leuk zijn.
  • Max 13cm hoog (incl. voetjes), max ong. 36cm diep, dus geen (mini/midi)tower
  • Minimaal 2 full-hight insteekkaarten mogelijk
  • Stil, goede airflow
Die NOX kast komt heel dichtmij (vooral ook erg mooi!), maar is dus te diep.
Ik zou hem dwars kunnen plaatsen, maar dat staat zo raar onder de TV :)
En ik vraag me af hoe stil hij is...
Origen maakt ook mooie kasten, maar te diep, te duur en (bij de juiste hoogte) niet geschikt voor full-size kaarten.

Ik heb dit topic (en de voorgangers) al doorgespit, en ook de stille-pc topics.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
EgMaf schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:10:
[...]

Mooie kast, maar wel erg diep (46 cm!! 8)7)
Voor een full-size videokaart zal dat vast wel ruimte zat bieden...

Mijn ruimte is wat beperkter, vandaar mijn vraag:
Wat is een mooie, betaalbare HTPC kast die aan de volgende eisen voldoet:
  • Niet te duur (tot zo'n 150 euro ex voeding)
  • Mooi: Metalen (of metal-look) front in zilver, wit of zwart. Volumeknop of displaytje zou leuk zijn.
  • Max 13cm hoog (incl. voetjes), max ong. 36cm diep, dus geen (mini/midi)tower
  • Minimaal 2 full-hight insteekkaarten mogelijk
  • Stil, goede airflow
Die NOX kast komt heel dichtmij (vooral ook erg mooi!), maar is dus te diep.
Ik zou hem dwars kunnen plaatsen, maar dat staat zo raar onder de TV :)
En ik vraag me af hoe stil hij is...
Origen maakt ook mooie kasten, maar te diep, te duur en (bij de juiste hoogte) niet geschikt voor full-size kaarten.

Ik heb dit topic (en de voorgangers) al doorgespit, en ook de stille-pc topics.

Wie helpt?
Kijk eens naar de Antec New Solution NSK1380 of anders de Aspire (/Apevia) X-Qpack NW.
Ze zullen misschien niet aan al je eisen voldoen, maar zijn in ieder geval compact en goedkoop.
Heb zelf de Antec, wereldkastje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Poffertjesporem schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:49:
[...]

Kijk eens naar de Antec New Solution NSK1380 of anders de Aspire (/Apevia) X-Qpack NW.
Ze zullen misschien niet aan al je eisen voldoen, maar zijn in ieder geval compact en goedkoop.
Heb zelf de Antec, wereldkastje!!
Grappig: In die Antec zit mijn HTPC nu :)
Past ook perfect in een IKEA Bonde kast!
Maarja, kast is de deur uit, TV staat nu los op een meubel, en dus moet er een nieuwe passende HTPC kast komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
EgMaf schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:09:
[...]

Grappig: In die Antec zit mijn HTPC nu :)
Past ook perfect in een IKEA Bonde kast!
Maarja, kast is de deur uit, TV staat nu los op een meubel, en dus moet er een nieuwe passende HTPC kast komen....
Wat had je zelf zoal gevonden dan? Wordt met jouw eisen best wel lastig namelijk......
Enige 'niet zo diepe' kast die ik ken is de Silverstone GD02.
(Wel meteen een mooie vind ik)
Daar is wel van bekend dat ie problemen heeft met sommige opticals icm CPU (Coolers).
  • Dimension: 430mm(W)x155mm(H)x360mm(D)
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/gd02/GD02-S-3-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
kaajee schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Wat had je zelf zoal gevonden dan? Wordt met jouw eisen best wel lastig namelijk......
Enige 'niet zo diepe' kast die ik ken is de Silverstone GD02.
(Wel meteen een mooie vind ik)
Daar is wel van bekend dat ie problemen heeft met sommige opticals icm CPU (Coolers).
  • Dimension: 430mm(W)x155mm(H)x360mm(D)
Die is helaas dus te hoog (moet <13cm zijn).
Ik heb van Silverstone o.a. de LC02 en LC04 gezien, maar los van dat ik die niet echt mooi vindt (geen display, geen schermpje, geen volumeknop, en lelijk groot Silverstone logo), ben ik bang dat dat AGP/PCI raiser-card gedoe niet goed zal werken op moderne bordjes met PCIe (zoals de Intel DG45ID die ik erin wil doen).

LC02, 380x100x295mm
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/lc02/lc02-v1.jpg

LC04, 420x115.5x309.4
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/lc04/lc04-v1.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door EgMaf op 10-06-2009 14:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik heb op dit moment een XBOX met XBMC welke ik gebruik met een Logitech Harmony, puur voor het streamen van films, series, muziek en foto's. Echter loopt deze regelmatig vast en wil ik snel naar een full-hd setup gaan, dus zelf een HTPC'tje samenstellen.

Hierop wil ik ook weer XBMC gaan draaien, en hem alleen gebruiken voor het streamen van films, series, muziek en foto's. Ook wil ik hem graag enkel bedienen met mijn Logitech Harmony. Uiteraard ben ik op zoek naar een zo'n goedkoop mogelijke oplossing, behalve de kast natuurlijk.

Ik heb het volgende in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 50,37€ 50,37
1Antec Fusion Remote Zilver€ 125,90€ 125,90
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,66€ 67,66
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1Scythe Ninja Mini€ 27,90€ 27,90
ImporterenTotaal€ 356,83

Harddisk, geheugen en voeding heb ik nog. De blueray-speler is optioneel, aangezien ik in principe alleen ga streamen.

Vragen:
  1. Kan ik deze setup aanzetten via de afstandbediening?
  2. Kan ik hem compleet bedienen met de afstandsbediening?
  3. Als ik muziek afspeel via XBMC, is de tracknaam enzo dan zichtbaar op het display? Oftewel, kan mijn tv dan uit?
  4. Kan ik hiermee zowel video als audio over HDMI versturen?
Alvast mijn excuses als vragen al beantwoord zijn geweest...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de TS staat een stukje over het besturen van MediaCenter middels een Windows Mobile device.
Heeft er iemand hands-on ervaring mee? Ik zou het dan middels bluetooth willen verbinen.
Als je hiermee werkt kan je dan bijv muziek/internetradio via speakers afspelen zonder dat je eerst de TV aan hoeft hebben. Ik wil het dus niet op het device afspelen, maar gewoon via de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
ione schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:
In de TS staat een stukje over het besturen van MediaCenter middels een Windows Mobile device.
Heeft er iemand hands-on ervaring mee? Ik zou het dan middels bluetooth willen verbinen.
Als je hiermee werkt kan je dan bijv muziek/internetradio via speakers afspelen zonder dat je eerst de TV aan hoeft hebben. Ik wil het dus niet op het device afspelen, maar gewoon via de speakers.
Geen ervaring... Maar wel intresse.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

kaajee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:37:
[...]

Dit al geprobeerd:
[afbeelding]

En ligt het niet (ook) aan je tv/scherm? Welk type is het?
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe TV gekocht, namelijk de Pioneer KRP-500A. Natuurlijk wil ik mijn zelfgebouwde HTPC hier op aansluiten, maar ik heb een vergelijkbaar probleem als hierboven...

Wat werkt er wel, wat werkt er niet?
Wanneer ik de HTPC aansluit met een HDMI kabel op de TV krijg ik helemaal geen beeld.

In de HTPC zit een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord en ik probeer dus gebruik te maken van de onboard HDMI uitgang. Uiteraard heb ik al de verschillende BIOS opties gechecked en de D-SUB/HDMI optie geselecteerd en gekozen voor OnChipVGA. Resultaat: geen beeld op TV, ik kan zelfs de POST niet zien bij het booten.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • HTPC aangesloten met HDMI op mijn oude Philips 32" LCD, wel beeld en geluid
  • Bios van de HTPC ge-update
  • Wanneer ik de HTPC met een normale VGA kabel aansluit op de TV krijg ik wel beeld, maar ik kan zo geen gebruik maken van de native 1080P resolutie. Daarnaast heb ik dan een aparte audio kabel nodig
  • TV instellingen voor HDMI gecontroleerd door de laptop (intel based) van mijn vriendin op de TV aan te sluiten met de zelfde HDMI kabel. Op deze manier heb ik wel beeld. Hiermee heb ik een probleem met de kabel en de TV uitgesloten.
  • Een DVI -> HDMI kabel gekocht en deze aangesloten tussen PC en TV. Resultaat: nog steeds geen beeld, ook niet bij POST. En 25 euro armer.
  • Een computer monitor aangesloten op VGA en de televisie aangesloten op HDMI en geprobeerd het bureaublad te laten extenden. De TV werd wel gevonden in het lijstje met monitoren, maar bij het extenden wederom geen beeld op de TV.
Aan welke oplossingen zit ik nu te denken?
De rigoreuze opties waar ik nu aan zit te denken zijn:
  • Intel based moederbord + CPU kopen (250 euro) Mijn vermoeden is dat deze combi mijn TV wel slikt
  • Geforce 9400GT graphics card kopen (50 euro) Andere grafische chip dan de ATI, geen idee of het helpt
Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Bovengenoemde opties geven mij nog geen garantie dat het dan wel gaat werken. Bovendien zijn het hoge kosten, de HTPC is nog maar 3 maanden oud.
Iemand die mij een advies kan geven of het zelfde heeft meegemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Nixsos op 10-06-2009 19:57 . Reden: beweegredenen upgrade ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Geen idee, maar wel 2 vraagjes die zouden kunnen helpen:
1.: Hoe was je vorige TV aan deze HTPC aangesloten?
2.: Kun je niet ergens een VGA kaart lenen, of kopen en terugbrengen als het je probleem niet oplost (zoals bij MM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

EgMaf schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:49:
Geen idee, maar wel 2 vraagjes die zouden kunnen helpen:
1.: Hoe was je vorige TV aan deze HTPC aangesloten?
2.: Kun je niet ergens een VGA kaart lenen, of kopen en terugbrengen als het je probleem niet oplost (zoals bij MM)?
Ik heb mijn vorige bericht aangepast, maar om antwoord te geven:
HTPC aangesloten op mijn oude Philips 32" LCD, wel beeld en geluid met HDMI. Dus dit werkte wel.

Heb net bij de mediamarkt gekeken naar een grafische kaart, maar de low-end Geforce kaartjes hebben geen HDMI out, bovendien zijn ze van het merk SWEEX waar ik al weinig vertrouwen in heb. Graphics cards met HDMI out beginnen daar bij 150 euro.

Mycom had helaas niets op voorraad.

Het valt wel te proberen, maar kan je bij MM ook ruilen met een geopende verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik koop af en toe bij MM, vooral als ik eerst eens wil proberen of ik het echt wel wil hebben.
En dat vertel ik vaak ook aan de verkoper, en die vertelt dan braaf dat het binnen 14 dagen altijd teruggebracht kan worden (en je dan je geld terug krijgt), tenzij het er te gebruikt uitziet.

Of dat ook voor PC componenten geldt, weet ik niet. Maar je kunt het er altijd even vragen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:43
Nieuw op dit forum en vrij nieuw wat betreft HTPC's dus ik hoop dat niemand mij afbrand...
Ik ben eigenlijk best tevreden over mijn HTPC maar heb veel problemen met niet vloeiend lopende H.264 content gehad. Codecs erop en er weer af, om gek van te worden. Totdat ik MPC-HC ontdekte, versie 1.2.908. Wat een verademing. Nu zit ik echter wel nog met een uitdaging, hoe maak ik er echt een foolproof home cinema omgeving van.

Vereisten:
- Geen frontend die codec packs installeert.
- Moet om kunnen gaan met MPC-HC als player of MPC-HC moet naadloos te integreren zijn.

M.a.w., wie kent een Media Center distro die hieraan voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

skeletje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:37:
Nieuw op dit forum en vrij nieuw wat betreft HTPC's dus ik hoop dat niemand mij afbrand...
Ik ben eigenlijk best tevreden over mijn HTPC maar heb veel problemen met niet vloeiend lopende H.264 content gehad. Codecs erop en er weer af, om gek van te worden. Totdat ik MPC-HC ontdekte, versie 1.2.908. Wat een verademing. Nu zit ik echter wel nog met een uitdaging, hoe maak ik er echt een foolproof home cinema omgeving van.

Vereisten:
- Geen frontend die codec packs installeert.
- Moet om kunnen gaan met MPC-HC als player of MPC-HC moet naadloos te integreren zijn.

M.a.w., wie kent een Media Center distro die hieraan voldoet?
die verademing had ik toen ik saf (codec pack) installeerde.. alles in één keer goed onder windows media center.. helemaal top! mpc-hc kun je trouwens integreren in mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
Sa1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:12:
[...]

die verademing had ik toen ik saf (codec pack) installeerde.. alles in één keer goed onder windows media center.. helemaal top! mpc-hc kun je trouwens integreren in mediaportal
Maar Media Portal komt toch met een codec pack en MPC (zonder HC)? Moet ik alles om batterijen met het risico dat ik weer problemen krijg. Heb trouwens even naar SAF gekeken maar die installatie lijkt mij vrij bewerkelijk en met veel mitsen en maaren. Lastig bij nieuwe releases van SAF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
ione schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:
Ja, dit werkt perfect. Je hebt hier Windows SideShow voor nodig.

In het kort installeer je het zo:
(Na downloaden en uitpakken onderstaand bestand vind je ook een readme met uitgebreide installatie instructies)

- Even downloaden in installeren op je Windows Mobile telefoon.

- Telefoon pairen met pc en in de "Bluetooth Devices control panel" op de pc SideShow activeren voor device

- Je kunt uitbreiden met meer gadgets: hier te downloaden

- Onder configuatiescherm -> SideShow kun je per device gadgets aan/uit zetten.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
skeletje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:46:
[...]

Maar Media Portal komt toch met een codec pack en MPC (zonder HC)? Moet ik alles om batterijen met het risico dat ik weer problemen krijg. Heb trouwens even naar SAF gekeken maar die installatie lijkt mij vrij bewerkelijk en met veel mitsen en maaren. Lastig bij nieuwe releases van SAF...
Mediaportal komt niet met een codec pack. Je kan MPC-HC als external player instellen. Dus als je dan je film kiest dat ie MPC-HC automatisch opstart in full screen en dan ook automatisch sluit als je film helemaal klaar is. Heb een tijdje zo gewerkt en werkte prima, alleen ben toen gaan tweaken en gebruik nu de interne player van Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
sparow schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:
[...]

(Na downloaden en uitpakken onderstaand bestand vind je ook een readme met uitgebreide installatie instructies)

- Telefoon pairen met pc en in de "Bluetooth Devices control panel" op de pc SideShow activeren voor device

Van het weekend eens even proberen.. Klinkt supper :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Subpy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:58:
[...]

Van het weekend eens even proberen.. Klinkt supper :D _/-\o_
Ja klinkt inderdaad super.

Thanks Sparow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
Rainesh schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Mediaportal komt niet met een codec pack. Je kan MPC-HC als external player instellen. Dus als je dan je film kiest dat ie MPC-HC automatisch opstart in full screen en dan ook automatisch sluit als je film helemaal klaar is. Heb een tijdje zo gewerkt en werkte prima, alleen ben toen gaan tweaken en gebruik nu de interne player van Mediaportal.
Zo te horen is dit precies wat ik zoek. Ga het dit weekend proberen. Dank voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
skeletje schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:17:
[...]

Zo te horen is dit precies wat ik zoek. Ga het dit weekend proberen. Dank voor je info.
Als het niet lukt, kun je me altijd wel een PM sturen of lees het Mediaportal topic in Client Software. Daar kun je veel antwoorden vinden op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik heb thuis nog het volgende liggen:
- Nox Media kast
- Hardeschijf
- 780G moederbord van MSI
- Geheugen
Nu wil ik zo goedkoop mogelijk van deze spullen een htpc maken.
Bij het zoeken naar een processor stuite ik op een sempron le-1200 processen voor 25 euro. Alleen gezien iedereen het hier over Athlons vermoed ik dat de sempron niet snel genoeg is voor 1080p playback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zou graag met een oude pc(pentium 3 733Mhz, 512MB ram) een soort htpc bouwen. Ik ben enkel op zoek naar heel simpele software. Ik heb op het moment ook een multimedia hdd speler waarmee je gewoon door de mappen kan bladeren en afspelen en zoiets zoek ik ook voor op die pc te zetten. Dus ook niet dat je eerst naar de media library moet en dan nog is tussen video en audio moet kiezen maar gewoon bladeren. Ik vind echter alleen uitgebreide software zoals xbmc, mce, mediaportal, etc...

De uiteindelijke bedoeling zou moeten zijn dat als ik een HDD aansluit via USB dat ik die kan browsen in dat programma, en liefst niet eerst moet toevoegen aan een of andere library.

Nu was dus mijn vraag of iemand zo'n software weet waarmee de pc het dus ook nog een beetje aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
@koendt:

Ik zou er een 4850e of wellicht de 5050e in zetten, zelfde tdp van 45watt als de le1200, en deze zijn lekker snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Phr34k schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:49:
Vragen:
  1. Kan ik deze setup aanzetten via de afstandbediening?
    yup
  2. Kan ik hem compleet bedienen met de afstandsbediening?
    compleet als in de mediacenter software.
  3. Als ik muziek afspeel via XBMC, is de tracknaam enzo dan zichtbaar op het display? Oftewel, kan mijn tv dan uit?
    xbmc geen idee, mediaportal iig wel.
  4. Kan ik hiermee zowel video als audio over HDMI versturen?
    yup
Alvast mijn excuses als vragen al beantwoord zijn geweest...
enne, op zich is een extra koeler niet nodig. Je 5050e is een boxed versie, dus er zit een koeler bij. Voor de warmteontwikkeling hoef je geen andere koeler te kopen en voor het geluid ook niet. Heb zelf een boxed 4850e temp blijft netjes laag en in mijn antec fusion kast hoor ik de ventilator zeker weten niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rayures op 11-06-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
koendt schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:13:
Ik heb thuis nog het volgende liggen:
- Nox Media kast
- Hardeschijf
- 780G moederbord van MSI
- Geheugen
Nu wil ik zo goedkoop mogelijk van deze spullen een htpc maken.
Bij het zoeken naar een processor stuite ik op een sempron le-1200 processen voor 25 euro. Alleen gezien iedereen het hier over Athlons vermoed ik dat de sempron niet snel genoeg is voor 1080p playback?
Puur 1080p decoderen op een le1200 cpu gaat je (waarschijnlijk) niet lukken. Echter indien je alle video's dmv dxva kan afspelen, dan is je le1200 wel weer voldoende omdat je 780g dan bijna alles doet.
Toch is een 4850e/5050e wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
roma0803 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:40:
Ik heb de OrigenAE S10V met het iets grotere VF210 display. Ik gebruik MediaPortal en ben erg tevreden over de grootte en duidelijkheid van de informatie op het display. Ik kan door heel MediaPortal browsen zonder de TV aan te hoeven zetten, bijvoorbeeld als ik alleen muziek wil luisteren. Naar mijn mening zou een kleiner display te weinig info geven en te onduidelijk worden. Ik kan je niet zeggen hoe duidelijk het VF110 display is, maar het lijkt mij te klein om er nog voldoende praktisch nut van te hebben.
Klein qua formaat of qua regels?
eymey schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:43:
Ik heb de OrigenAE X10 en op zich vind ik het display voldoende (heb het in vorige cases nooit echt gemist maar het is wle handig om te kunnen zien wat je afspeelt zonder je TV in te schakelen).

Op zich zou het handiger zijn als het display groter was dan de 2 regeltjes die het nu heeft want dan was het scrollen in menu's wat duidelijker geweest :). Maar goed, ook dat werkt op zich (gebruik zelf XBMC).
Op Linux? Was het lastig om de menu's op het display te krijgen?
ZodiacQ schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:53:
De laatste ergernissen lijken niet onoplosbaar, dus ga ik mij er eentje aanschaffen en ga ik toch maar voor de S14V (VF210) gaan.

Ik heb mij nog niet echt verdiept in het LCDproc en imon geval, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om zelf output naar dat scherm te schrijven, en dit dan in een scriptje zetten en tijdens power-off uitvoeren. In uw geval een lege lijn, het blijft dan wel natuurlijk nog aanstaan.
Om het schermpje volledig uit te krijgen is moeilijk/mssn onmogelijk, als ik mij niet vergis dan wordt het VFD aangesloten via USB. En in power-off blijft deze stroom krijgen via het mobo. Mssn zijn er eventuele bios of jumper settings om te zeggen dat de USB geen stroom meer mag krijgen na power-off. Maar dan kan je natuurlijk ook niet meer de htpc via de afstandsbediening opzetten/afzetten aangezien deze via dezelfde USB bedient wordt.
eymey schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:59:
Mja, dat is een beetje het tegenstrijdige. Normaal gesproken zou je inderdaad denken dat je VFD nog via USB stroom krijgt via het mainboard en dat dat nodig is om de htpc via de afstandsbediening aan te zetten.

Ware het niet dat OrigenAE (in ieder geval bij mijn X10 case) juist een losse ATX tussen-connector levert met een plugje dat je in het display moet steken zodat het display ook nog stroom krijgt als de htpc uit staat, zodat ie via de afstandsbediening ingeschakeld kan worden (leuk cirkeltje he).

In mijn geval heb ik dus met de jumpers de USB power ook uitgeschakeld en, inderdaad, het display krijgt nog steeds stroom (via de atx connector), kan de htpc ook nog steeds inschakelen EN (wat ik dus niet wil), het display blijft zelf ook aan.

Het stomme is ook (en dit heb ik dus ook al per mail aan IRTRANS en OrigenAE gevraagd): Ook de powerswitch en -led zitten doorgelust via het PCB van de VFD. De power-led gaat ook gewoon netjes uit als de HTPC uit staat. Hoe F*****ING moeilijk moet het voor irtrans zijn om op basis van gebrek aan het powerled-stroompje ook te besluiten om de VFD uit te doen? (het ir uitlees gedeelte kan dan gewoon actief blijven).

Maar goed, uiteraard geen antwoord gehad. Service en (driver-)support van OrigenAE en irtrans zijn echt ver te zoeken.

Met een apart progje een lege regel zetten lijkt ook lastiger dan het zou moeten zijn... want of lcdproc of (in mijn geval) XBMC lijkt geen lege input of lege input tussen quotes te pakken als geldige "line"....... Soms heb ik nog mazzel dat LCDPROC het voor elkaar krijgt om bij het afsluiten de "goodbye message" te sturen waarna na een paar tellen het d isplay op "zwart" gaat maar dit ondermijnt een snelle shutdown van het systeem.....
Wat raar, weet je wel zeker dat het zo hoort?
Ik kan me niet voorstellen dat het display altijd aan moet staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 09:13
Rayures schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:21:
[...]
3. # Als ik muziek afspeel via XBMC, is de tracknaam enzo dan zichtbaar op het display? Oftewel, kan mijn tv dan uit? xbmc geen idee, mediaportal iig wel.
Bedankt voor je antwoord!

Iemand die dit wel weet?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Phr34k schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:52:
Bedankt voor je antwoord!

Iemand die dit wel weet?
Ik heb het toevallig gequote net boven je. :z ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 12-09 10:55
Moris schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:13:
Kan de Scythe Ninja Mini de Intel E8400 passief koelen, dus zonder de ventilator.
Zijn er hier mensen die dit al hebben in hun HTPC en wat zijn de temperaturen zoal :?
Ik heb dit gisteren eens uitgetest en het resultaat is dat de intel E8400 op max. belasting niet boven de 50°c komt :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
Gonadan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Op Linux? Was het lastig om de menu's op het display te krijgen?
Op Linux, inderdaad :). Zodra je de "irserver" (lirc-compatible IR driver) en daarna LCDd (onderdeel van LCDPROC, die ik nu in een SVN versie inclusief irtrans driver heb) hebt draaien is het een makkie. In XBMC instellingen aanvinken dat je een lcdproc compatible display draait en gaan met die handel.

Ik had ook via xbmc.org al een lircmap.xml gevonden voor "mediacenter" afstandsbedieningen dus toen die eenmaal was neergezet werkte de afstandsbediening ook direct :D.
[...]

Wat raar, weet je wel zeker dat het zo hoort?
Ik kan me niet voorstellen dat het display altijd aan moet staan.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo hoort maar heb, in ieder geval met m'n huidige moederbord, echt geen enkele manier gevonden om dat ding uit te laten gaan.

Ik kan er op het net ook nauwelijks iets over vinden en ook hier hoor ik van andere OrigenAE gebruikers die eventueel ook de irtrans display met 2 regels hebben er niet echt iets over.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens loopt XBMC hier nu bijna zoals ik het hebben wil :). Ik heb Ubuntu 9.04 draaien (een volledige ubuntu geeft wat meer tools en flexibiliteit bij het 'klooien' ) en daar dus m'n irtrans spul op geinstalleerd. Daarna het "xbmc-live" package geinstalleerd (ja, die bestaat voor gewone ubuntu systemen). Dat package deinstalleert de gnome display manager (niet zo'n ramp, met startx kun je ook gewoon gnome starten als je dat al nodig hebt) en installeert wat init scripts die XBMC meteen als enige in een X sessie starten.

Boot tijd op een OCZ Vertex SSD is in totaal een seconde of 20 voordat XBMC in beeld staat, waarvan 10 sec. voor rekening van het bios, grub en het laden van de kernel komt.

Alleen geluid over m'n SPDIF werkt nog niet :r :(. Ik denk dat het komt door een instelling die ik verneukt heb want met de XBMC live cd werkt het direct.

edit:
Ik realiseer me net dat deze info misschien wat meer XBMC gerelateerd is maar goed, aangezien er denk ik genoeg mensen dit topic door struinen die ook interesse in XBMC hebben is het misschien toch bemoedigend om hier even wat resultaten te posten :)

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 12-06-2009 09:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar....
Hoe kan ik audio tegelijkertijd over de optische (TOSlink, naar de receiver) als de analoge (Stereo, naar de TV) laten gaan?

(Win7 build 7201, Windows Media Center, on-board audio van Intel DG45ID bord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
EgMaf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:38:
Hoe kan ik audio tegelijkertijd over de optische (TOSlink, naar de receiver) als de analoge (Stereo, naar de TV) laten gaan?

Ik kan er nu grandioos naast zitten hoor, maar volgens mij is het of het één of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat gaat helaas niet, zoals hierboven al aangegeven het is het een of het ander.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Jammer... want 9 van de 10 keer is TV geluid voldoende, maar soms wil je toch dat beetje meer.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
EgMaf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:08:
Jammer... want 9 van de 10 keer is TV geluid voldoende, maar soms wil je toch dat beetje meer.... :)
Ken het probleem. Heb nog niet echt een oplossing gevonden. Had een tooltje gevonden om de audio uitgang in vista via command line te wijzigen.. Maar deze kreeg ik niet aan de praat bij mij.... (vast wat verkeerd gedaan) Vista audio changer Ik zie trouwens dat de site veranderd is dus misschien is er wel een nieuwe versie..

Had het idee om vervolgens het comando aan een button binnen MCE te knopen.. (ik had ergens info gevonden over hoe.. maar die zie ik even zo snel niet terug....)

//edit: lees net dat er bij Vista audio changer nu ook een MCE addin bij zit :) sounds nice... ook maar ff proberen dit weekend...

[ Voor 17% gewijzigd door Subpy op 12-06-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik zit eigenlijk met hetzelfde "dilemma", maar dan onder Linux :D.

Ik wil in de huiskamer primair alles via de digitale uitgang laten lopen (ivm. films e.d.), maar ik wil eigenlijk ook tegelijkertijd het geluid nog uit de analoge uitgang laten komen. Ik heb namelijk ook een zone2 ingericht op mijn Yama RX-V663 maar deze receiver kan op zone2 geen digitale bronnen weergeven :S.

In theorie moet je met Alsa (onder Linux) op zich wel devices kunnen 'pluggen' of geluid naar 2 devices kunnen directen, alleen is het wel opgeblazen dat ik niet per ongeluk een keer pure DTS of AC3 data (of vanuit WAV) over de analoge uitgang ga sturen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:06

Onder XP en Vista is dat mogelijk, heb het zelf ook voor mekaar gekregen. Ik heb de oplossing in de volgende thread gevolgd:

http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4609.0.html

analoog uit naar TV en S/Pdif naar versterker.

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Laatst online: 12-09 22:05
Ik ben ook van plan een HTPC te bouwen, nu hebben we hier in het dorp een Windows Media Center OEM partner zitten die een aantal extra's software onderdelen kan leveren bovenop de Media Center software die al in Vista Premium en Ultimate zit.
Weet iemand of deze extra software, die volgens hem alleen door OEM partners geleverd kan worden echt meerwaarde biedt? Het gaat o.a. om het TV Pack 2008?

[ Voor 3% gewijzigd door enveekaa op 14-06-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
enveekaa schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:21:
Ik ben ook van plan een HTPC te bouwen, nu hebben we hier in het dorp een Windows Media Center OEM partner zitten die een aantal extra's software onderdelen kan leveren bovenop de Media Center software die al in Vista Premium en Ultimate zit.
Weet iemand of deze extra software, die volgens hem alleen door OEM partners geleverd kan worden echt meerwaarde biedt? Het gaat o.a. om het TV Pack 2008?
het tvpack is belangrijk als je een digitale tuner gebruikt, icm Vista Media Center. Als je win7 gaat gebruiken zit tvpack er al in. Je kunt tvpack ook gewoon op diverse plekken op internet vinden. Wat hebben ze dus nog meer? tvpack is echt niet een usp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
sparow schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:
[...]

Gister avond even geprobeerd. En het werkt. :+ Al vind ik de interface niet echt om over naar huis te schrijven. Maar toch kan het soms wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
JePe schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:03:
[...]

Onder XP en Vista is dat mogelijk, heb het zelf ook voor mekaar gekregen. Ik heb de oplossing in de volgende thread gevolgd:

http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4609.0.html

analoog uit naar TV en S/Pdif naar versterker.
Hmmm.. Ik wil gaag hdmi naar de TV en S/Pdif naar de versterker.. Dus met het Sweex kaartje zou ik niet geholen zijn ;).

Bij dat tootje(Virtual Audio Cable) waar ze over schijven. Schijnt er toch wat latency op te treden(hoewel minimaal, maar ik maak er toch uit op dat het net iets meer word..).. zit ik natuurlijk niet echt op te wachten ;)

Gister avond ook nog even zitten "trutten" met vista audio switcher. Maar die krijg ik toch nog niet aan de praat. De nieuwe manier van set up werkt bij mij niet lekker. Als die dan meet een hoop gepruts is doorlopen werkt het switchen niet.. Maar, zoals ik al zei, ik zal wel iets verkeerd doen....

[ Voor 16% gewijzigd door Subpy op 14-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Ik me de afgelopen dagen ook eens flink verdiept in het fenomeen, HTPC. Zo enthousiast als ik ben, meteen een voor mij ideaal systeem samengesteld. Komt in grote lijnen neer op deze setup

Nu vind ik het toch een forse investering en de belangrijkste reden voor mij om het dan wel of niet te doen, heeft met het stroomgebruik te maken. Momenteel draai ik op een twee jaar oud systeem Intel Dual core E6600, 2 gb geheugen, 8800 gt. Voor de games die ik speel nog perfect en verder gebruik ik m puur om te internetten.

Ik kijk veel blueray rips en dat gaat redelijk met deze cpu. Als ik nu een nieuwe gpu koop die hardware matig de taken overneemt, zou dat gaan werken icm deze cpu?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Subpy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:56:
[...]

Hmmm.. Ik wil gaag hdmi naar de TV en S/Pdif naar de versterker.. Dus met het Sweex kaartje zou ik niet geholen zijn ;).
........
Nee, HDMI en S/PDIF tegelijk is lastig, enige oplossing die ik kan bedenken is een nVidia kaart nemen die een HDMI uitgang heeft. En dan een wat ouder type. Die types hadden (nog) geen eigen audio chip onboard die voor HDMI audio zorgden. Dat werd dan geregeld doordat je een s/pdif signaal aan de videokaart moest toevoegen, middels bijv. de s/pdif header op je/een moederbord. Tegelijk zou je deze s/pdif dus voor de normale s/pdif kunnen gebruiken.

Hier zie je zo'n kaart, hier wordt de s/pdif (ook) via een plug aan de buitenkant aan de hdmi poort toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/03/sapphire_card.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
kaajee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:45:
[...]

Nee, HDMI en S/PDIF tegelijk is lastig, enige oplossing die ik kan bedenken is een nVidia kaart nemen die een HDMI uitgang heeft. En dan een wat ouder type. Die types hadden (nog) geen eigen audio chip onboard die voor HDMI audio zorgden. Dat werd dan geregeld doordat je een s/pdif signaal aan de videokaart moest toevoegen, middels bijv. de s/pdif header op je/een moederbord. Tegelijk zou je deze s/pdif dus voor de normale s/pdif kunnen gebruiken.

Hier zie je zo'n kaart, hier wordt de s/pdif (ook) via een plug aan de buitenkant aan de hdmi poort toegevoegd:
[afbeelding]
Hmm.. het is niet zo dat ik over beide tegelijk geluid wil hebben. Sterker nog liever niet ;) als het via de versterker gaat dan liever even niet naar de tv. Anders op is niet echt een probleem...

Een extra kaartje er bij prikken vindt ik niet echt iets... Denk dat ik nog maar eens verder moet stoeien met dat tooltje...

//edit: Eigenlijk is het switchen dus prima (Start > Configuratie Scherm > Geluid). Ik zou dit alleen graag willen binnen de MCE app. Omdat via het configuratie scherm een erg lage WAF heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Subpy op 15-06-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
.Johnny schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:23:
[...]

het tvpack is belangrijk als je een digitale tuner gebruikt, icm Vista Media Center. Als je win7 gaat gebruiken zit tvpack er al in. Je kunt tvpack ook gewoon op diverse plekken op internet vinden. Wat hebben ze dus nog meer? tvpack is echt niet een usp.
Oke, helder dank je. Ik wil de mediacenter gaan gebruiken icm DVB-C van Caiway.
Ik weet niet wat ze naast die TV pack nog bieden.. volgens mij niet veel bijzonders.. die was volgens de verkoper toch wel één van hun selling points :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Een crosspost vanuit Het grote DIY RAID NAS topic deel 3.

Ik was dus van plan om een (soort van) NAS met HTPC te combineren. Ik kwam uit op onderstaande componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 76,69€ 76,69
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 47,83€ 47,83
1Gigabyte GZ-M1BPD-700 Zwart€ 24,93€ 24,93
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,-€ 45,-
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 71,85€ 143,70
ImporterenTotaal€ 338,15

Nu zegt de mobo fabrikant het volgende over de onboard vid:
AMD 740G Chipset
The brand new AMD 740G chipset features ATI Radeon™ HD 2100-based graphics architecture. This unique combination of Integrated Graphics Processor (IGP) creates a single motherboard featuring a world-class DX9, Pixel Shader 2.0, ATI Avivo Technology, ATI SurroundView™ Technology for faster and smoother game-play, a high quality video processing engine for advance quality of video and DVD playback.
en
HDMI Interface
HDMI is latest High-Definition Multimedia Interface, which is able to provide up to 5Gb/s video transmitting bandwidth and also 8-channel high quality audio. Via transmitting uncompressed digital data, HDMI is able to reduce signal interference as transferring between digital and analog signal, seen and heard, direct from the source. In addition, HDMI is compatible with HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection), which allowing playback of Blu-ray/ HD DVD and other protected contents.
Zou dit afdoende zijn voor een starters HTPC? Of toch een (zware) vid kaart erin + zwaardere proc?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Roeligan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:06:
Een crosspost vanuit Het grote DIY RAID NAS topic deel 3.

Ik was dus van plan om een (soort van) NAS met HTPC te combineren. Ik kwam uit op onderstaande componenten.
<knip>
Zou dit afdoende zijn voor een starters HTPC? Of toch een (zware) vid kaart erin + zwaardere proc?
Welk besturingssysteem wou je voor je NAS/HTPC gebruiken? Want zat met het zelfde idee in mijn hoofd.

Videokaart durf ik niks over te zeggen, maar waarom geen moederbord met 780G chipset? Maar een beetje duurder en moet wel lukken voor HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met CoreAVC lukt dat sowieso wel, geen HD-acceleratie nodig met zo'n CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Besturingssysteem moet ik nog naar kijken, miss WHS met een mediacenter plugin oid? Maar een *nix omgeving kan ook, heb me er nog niet helemaal in verdiept.

Thx voor de 780 chipset tip, ga er direct naar kijken. (mits er 6 SATA poorten o pzitten ;) )

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Net even gekeken, lijstje is dus veranderd naar:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 76,69€ 76,69
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GZ-M1BPD-700 Zwart€ 24,93€ 24,93
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,-€ 45,-
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 71,85€ 143,70
ImporterenTotaal€ 355,32

[edit]
Sorry voor dubbelpost |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Roeligan op 15-06-2009 15:06 . Reden: dubbelpost :( ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Misschien licht off-topic, maar grote kans dat ik hier antwoord krijg

Ik heb het moederbord Gigabyte GA-E7AUM-DS2H in een Antec Fusion Remote kast zitten.
Op de E7400 processor heb ik een Ninja Mini zitten en de fan die daarbij hoort zit op de connector CPU-fan op het MB. De twee standaard 120 mm fans van de kast hebben alleen een voeding-aansluiting (en zijn te regelen met een schakelaartje met drie standen). Deze staat op Low bij mij.

Ik vindt alleen dat de fan van de cpu (van de Ninja mini dus) net iets te veel herrie maakt.
Ik heb al in de bios gekeken en zag daar een instelling voor de CPU-fan met drie opties (een daarvan is Voltage). Ik zit er nu niet achter, dus weet niet de exacte opties. Bij mij staat ie op de eerste optie.
Ik heb 'm om te proberen even op Voltage gezet en toen draaide ie een stuk rustiger en stiller. Maar vroeg me even af wat nou de juiste instelling hiervoor is (die ook nog veilig qua hitteafvoer is).

Iemand die mij een beetje hiermee op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@ Roeligan, dat moet voldoende zijn om HD content af te spelen.
Wat ik mij wel afvraag, als je hem ook als NAS wilt gebruiken, is er geen zuinigere AMD cpu? Zoals de 5050e, deze is én goedkoper en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Ione: ik heb vrijwel hetzelfde bord in de pc van mijn ouders zitten, en had eerst ook hetzelfde probleem.
Je hebt inderdaad automatic, voltage en pwm.
PWM geeft een pokkeherrie, voltage heb ik niet geprobeerd dus ik gebruik automatic.

Je kunt met Easy Tune6 softwarematig instellen dat ie automatisch reageert.
Neem een ondergrens (bijv 25% @ 35C) en een bovengrens (bijv 100% @ 60C) en test met orthos wat de temperatuur wordt, dan kun je eigenlijk zonder omkijken het systeem laten draaien.

In de meeste gevallen draait ie bij mij in elk geval met de boxed koeler 800rpm vrijwel onhoorbaar.

Succes. :)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
F_demon schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:13:
@Ione: ik heb vrijwel hetzelfde bord in de pc van mijn ouders zitten, en had eerst ook hetzelfde probleem.
Je hebt inderdaad automatic, voltage en pwm.
PWM geeft een pokkeherrie, voltage heb ik niet geprobeerd dus ik gebruik automatic.

Je kunt met Easy Tune6 softwarematig instellen dat ie automatisch reageert.
Neem een ondergrens (bijv 25% @ 35C) en een bovengrens (bijv 100% @ 60C) en test met orthos wat de temperatuur wordt, dan kun je eigenlijk zonder omkijken het systeem laten draaien.

In de meeste gevallen draait ie bij mij in elk geval met de boxed koeler 800rpm vrijwel onhoorbaar.

Succes. :)
Orthos = software om pc te stressen, toch?

Bij mij staat ie in de bios ook op automatic. Maar de grenswaarden hiervoor moet ik dan nog in EasyTune zetten?
Hoe heb je dat met Orthos gedaan? Gewoon een tijdje laten draaien en de temps in de gaten houden? Wat gebruik je hiervoor? Ik heb tot nu toe met EasyTune de temps in de gaten gehouden.
Stel je de waarden ook op deze tab in? Ik zie daar een rood en blauw schuifje staan...

Sorry, maar heb hier geen ervaring mee. Houd me nu pas een beetje bezig met de temperatuur en fans enzo in een pc. Was tot nu toe nooit nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

koendt schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:15:
@ Roeligan, dat moet voldoende zijn om HD content af te spelen.
Wat ik mij wel afvraag, als je hem ook als NAS wilt gebruiken, is er geen zuinigere AMD cpu? Zoals de 5050e, deze is én goedkoper en zuiniger.
Grappig, als je mijn post leest in het DIY NAS topic was dit precies de CPU die ik voor ogen had. Maar ik weet niet (lees; ben nog vrij n00bish op HTPC gebied) of de CPU de bottleneck zou zijn bij gebruik als HTPC (en dan met name als ik gebruik maak van onboard video.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
De 5050e heeft geen HT3.0 en zal dus de IGP wegens tekort aan bandbreedte moeite hebben met slecht encoded 1080p materiaal of hogere bitrate materiaal en ook wat niet door de IGP kan worden decodeert zal deze CPU het moeilijk maken. Over het algemeen is die 5050e voldoende omdat er niet veel van zulk materiaal in de omloop is.
Wil je het op zeker spelen dan zou ik aanraden om de Athlon II X2 250 te nemen en die op 1Volt te draaien.
Op 1Volt net zo zuinig, toch 3Ghz en toch volle HT3.0 snelheid wat een stevige boost betekend voor een moederbord met een 780G IGP onboard.

[ Voor 3% gewijzigd door uname -r op 15-06-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
zeadope schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:06:
De 5050e heeft geen HT3.0 en zal dus de IGP wegens tekort aan bandbreedte moeite hebben met slecht encoded 1080p materiaal of hogere bitrate materiaal en ook wat niet door de IGP kan worden decodeert zal deze CPU het moeilijk maken. Over het algemeen is die 5050e voldoende omdat er niet veel van zulk materiaal in de omloop is.
Wil je het op zeker spelen dan zou ik aanraden om de Athlon II X2 250 te nemen en die op 1Volt te draaien.
Op 1Volt net zo zuinig, toch 3Ghz en toch volle HT3.0 snelheid wat een stevige boost betekend voor een moederbord met een 780G IGP onboard.
Zoals eerder aangegeven kan de 780G tot h264 profile 4.1 decoderen. Hoger weigert hij. Ook met een HT3 link. Daarnaast kan ik alle 1080p content (l4.1) vloeiend afspelen dmv dxva & en 4850e. HT3 is voornamelijk van belang bij HD postprocessing (zoals deinterlacing ed), deze opties zijn dan ook niet beschikbaar in je catalyst control center wanneer je geen ht3 cpu hebt. Nvidia gpu's (8200/8300/9300/9400) kunnen eigenlijk alle h264 profiles afspelen (getest tot l5.1 ref16) dmv dxva. Mijn 4850e kan icm coreavc l5.1 ref16 & 40Mbit datarate net aan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen zelf de 5050e draaien, tot nu toe al het 1080p materiaal zonder moeite kunnen afspelen, in xbmc dus zónder hardware decoding (zonde van de dxva 8200 igp, maarja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kun je eens nameten wat dat systeem pakt (wat is de rest van je config trouwens? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

ione schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:24:
[...]
Orthos = software om pc te stressen, toch?

Bij mij staat ie in de bios ook op automatic. Maar de grenswaarden hiervoor moet ik dan nog in EasyTune zetten?
Hoe heb je dat met Orthos gedaan? Gewoon een tijdje laten draaien en de temps in de gaten houden? Wat gebruik je hiervoor? Ik heb tot nu toe met EasyTune de temps in de gaten gehouden.
Stel je de waarden ook op deze tab in? Ik zie daar een rood en blauw schuifje staan...
Ja klopt, Orthos is om te stressen, voornamelijk handig om te kijken wat het maximum is waar je rekening mee moet houden. Het heeft weinig zin een fan altijd op 100% te laten draaien, als hij met 60% ook alles koel genoeg houdt. Temperatuur kan je in de gaten houden met Coretemp. Over het algemeen zijn 30-40 graden idle en 60 graden stress als maximum prima temperaturen.

De grenswaarden geef je inderdaad aan in EasyTune6.
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden; Dit zijn mijn instellingen:
ET6 - Smart
ET6 - HWMonitor

[ Voor 36% gewijzigd door JaccoW op 15-06-2009 22:27 . Reden: bemoeienis ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Heb net mijn HTPC binnen en loop toch tegen wat probleempjes aan. Heb een 780 chipset met een AMD 7750 BE CPU. Dit zou mij inziens snel genoeg moeten zijn om 1080p materiaal vloeiend te laten lopen. Toch schokt hij. Ik draai de laatste build van XBMC op windows 7 met de laatste video drivers. Maar krijg het niet voor elkaar om Earth Pole to Pole vloeiend te laten lopen.
Ook niet met klite codec pack of CoreAVC icm mediaplayer classic.
Had dit niet verwacht met mijn setup. Zou dit nog een de Windows7 kunnen liggen?
Mijn CPU draait op max 70% tijdens de 'bird scene' maar hij dropt wel frames.
Ook ander 1080p films lopen niet altijd even soepel. 720p heeft hij geen enkel probleem mee.
Ben ik iets vergeten te configureren. Of is het beter om XBMC onder XP te draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

ione schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:48:
Ik heb het moederbord Gigabyte GA-E7AUM-DS2H in een Antec Fusion Remote kast zitten.
Op de E7400 processor heb ik een Ninja Mini zitten en de fan die daarbij hoort zit op de connector CPU-fan op het MB. De twee standaard 120 mm fans van de kast hebben alleen een voeding-aansluiting (en zijn te regelen met een schakelaartje met drie standen). Deze staat op Low bij mij.
Ik vindt alleen dat de fan van de cpu (van de Ninja mini dus) net iets te veel herrie maakt.
Ik heb de zelfde kast en moederbord, alleen dat met een E8400 cpu. Van de Ninja mini welke ik ook gebruik heb ik de fan niet eens geplaatst. De 2 120mm fans trekken de lucht wel door de ninja heen om de boel koel genoeg te houden. De afstand tussen deze fans en de Ninja is toch klein.

Door de CPU-fan los te halen kun je altijd zelf meten of de CPU binnen de temperaturen blijft welke je zelf nog voldoende vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
bakkerl schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Ik heb de zelfde kast en moederbord, alleen dat met een E8400 cpu. Van de Ninja mini welke ik ook gebruik heb ik de fan niet eens geplaatst. De 2 120mm fans trekken de lucht wel door de ninja heen om de boel koel genoeg te houden. De afstand tussen deze fans en de Ninja is toch klein.

Door de CPU-fan los te halen kun je altijd zelf meten of de CPU binnen de temperaturen blijft welke je zelf nog voldoende vindt.
Hier heb ik ook aan zitten denken. De temps liggen wel laag bij normaal gebruik (bijv. dvd kijken). CPU komt niet boven 30 graden. Zat er dus ook al aan te denken om het eens zonder die fan te proberen. Alleen kan je zo lastig bij de connector op het moederbord, omdat de koeler er boven zit. Loshalen zou dan misschien nog lukken, maar was een beetje huiverig dat ik 'm niet meer vast zou krijgen zonder de koeler enzo eraf te moeten halen....

En nog even een aanvullende vraag over de kast. Als het systeem in stand-by staat wordt de tijd getoond op het display. Is dit nog ergens aan te passen? Het gebruikte lettertype ziet er namelijk niet uit (de 4 lijkt wel een 9). Ook is het formaat met AM/PM.
Binnen de iMon software kan je wel een letterltype instellen, maar dit lijkt alleen te werken voor de info die wordt getoond als het systeem draait (media-info).

[ Voor 17% gewijzigd door ione op 16-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
ione schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:53:
En nog even een aanvullende vraag over de kast. Als het systeem in stand-by staat wordt de tijd getoond op het display. Is dit nog ergens aan te passen?
Nee, dat is ook een van de redenen waarom ik het display uit heb staan in stand-by. Gebruik eigenlijk heel imon niet.
neographikal schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:31:
Kun je eens nameten wat dat systeem pakt (wat is de rest van je config trouwens? :))
eehh, wie bedoel je?

[ Voor 22% gewijzigd door Rayures op 16-06-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Rayures schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:05:
[...]

Nee, dat is ook een van de redenen waarom ik het display uit heb staan in stand-by. Gebruik eigenlijk heel imon niet.

[...]

eehh, wie bedoel je?
Jazzle schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:20:
Ik heb sinds een aantal dagen zelf de 5050e draaien, tot nu toe al het 1080p materiaal zonder moeite kunnen afspelen, in xbmc dus zónder hardware decoding (zonde van de dxva 8200 igp, maarja).
Jazzle dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 09:20
Ik lees hier overal over de 780G, maar bij moederborden zie ik ook vaak de 790GX langskomen. Ik neem aan dat dit een nieuwer model is?

Ik zoek een goed moederbord voor de 5050E
Dan kom bij pricewatch: MSI KA790GX uit voor de 790GX. Of is een 780G moederbord voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
sbmuc schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:01:
Ik lees hier overal over de 780G, maar bij moederborden zie ik ook vaak de 790GX langskomen. Ik neem aan dat dit een nieuwer model is?

Ik zoek een goed moederbord voor de 5050E
Dan kom bij pricewatch: MSI KA790GX uit voor de 790GX. Of is een 780G moederbord voldoende?
Als ik het goed verstaan heb, is de 790 een hoger geklokte versie van de 780, met een groter stroomverbruik als gevolg. Hij presteert wel iets beter, maar de 780G zou moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Heb nu iets van twee weken de Logitech MediaBoard Pro. Maar ik zit er sterk aan te twijfelen om 'm te vervangen door de Speedlink Media Mini.
Het formaat van deze spreekt mij toch wel iets meer aan (makkelijker op te bergen).
Ook het feit dat de MediaBoard vrij makkelijk gereset kan worden door de knop aan de onderkant bevalt mij niet zo. Hierdoor moet je dan weer een BT-verbinding aan gaan maken (niet echt WAF-proof).
Daarnaast moet je als je in het bios wilt komen toch weer een ander keybord inpluggen (dit hoeft niet bij de Speedlink Media Mini toch?).
Heb de Speedlink destijds in m'n handen gehad bij de MM en stond erg te twijfelen, omdat ik eerst m'n zinnen had gezet op de Logitech. Nu denk ik er toch weer anders over.
Enige wat misschien nog zou kunnen tegenvallen is die muis-joystick.......

Iemand hier ervaring met dit toetsenbord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:04
DarkSide schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:47:
Heb net mijn HTPC binnen en loop toch tegen wat probleempjes aan. Heb een 780 chipset met een AMD 7750 BE CPU. Dit zou mij inziens snel genoeg moeten zijn om 1080p materiaal vloeiend te laten lopen. Toch schokt hij. Ik draai de laatste build van XBMC op windows 7 met de laatste video drivers. Maar krijg het niet voor elkaar om Earth Pole to Pole vloeiend te laten lopen.
Ook niet met klite codec pack of CoreAVC icm mediaplayer classic.
Had dit niet verwacht met mijn setup. Zou dit nog een de Windows7 kunnen liggen?
Mijn CPU draait op max 70% tijdens de 'bird scene' maar hij dropt wel frames.
Ook ander 1080p films lopen niet altijd even soepel. 720p heeft hij geen enkel probleem mee.
Ben ik iets vergeten te configureren. Of is het beter om XBMC onder XP te draaien.
zoals je hierboven hebt kunnen lezen ondersteunt XBMC geen hardware-accelerated playback (DXVA). Om gebruik te maken hiervan zal je dus een player moeten gaan gebruiken die dat wel ondersteunt, zoals MPC-HC.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Formaat lijkt mij de enige echte motivatie om te wisselen, de rest is op te lossen of niet zo punt lijkt mij?
Is het niet een optie om een stuk karton oid aan de onderkant te plaatsen waardoor de knop niet zo makkelijk ingedrukt kan worden?
En waarom is het zo'n punt om een ander keyboard te moeten inpluggen voor bios? Als je daadwerkelijk zo vaak bios inmoet dan lijkt me dat er eerst andere zaken aangepakt moeten worden. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ramon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:33:
[...]

zoals je hierboven hebt kunnen lezen ondersteunt XBMC geen hardware-accelerated playback (DXVA). Om gebruik te maken hiervan zal je dus een player moeten gaan gebruiken die dat wel ondersteunt, zoals MPC-HC.
De DXVA van MPC HC is ook niet altijd even geweldig, op een US15W dropt MPC HC frames terwijl Powerdvd het allemaal prima aan kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Dadona schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:37:
Formaat lijkt mij de enige echte motivatie om te wisselen, de rest is op te lossen of niet zo punt lijkt mij?
Is het niet een optie om een stuk karton oid aan de onderkant te plaatsen waardoor de knop niet zo makkelijk ingedrukt kan worden?
En waarom is het zo'n punt om een ander keyboard te moeten inpluggen voor bios? Als je daadwerkelijk zo vaak bios inmoet dan lijkt me dat er eerst andere zaken aangepakt moeten worden. :)
Nu was het zo dat als de reset button ingedrukt is je ook een andere keyboard/muis moet aansluiten om het keyboard weer aan de praat te krijgen. Dit zou inderdaad misschien wel op te lossen zijn door iets op de knop te plakken. Bios kom ik op zich niet zo vaak, dus daar zou het niet perse voor hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Laatst online: 15-07 12:33
neographikal schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:45:
[...]

De DXVA van MPC HC is ook niet altijd even geweldig, op een US15W dropt MPC HC frames terwijl Powerdvd het allemaal prima aan kan :)
Ik heb sinds kort een nieuwe desktop pc met HD4870, maar het valt mij idd op hoe "beroerd" Ati eigenlijk omgaat met dxva. Ik ben bij mijn ouders een Geforce 8300 gewent, welke met cuda en coreavc vrijwel alles hardware matig decodeert, zelfs incl vs_filter (volgens mij iig) Maar op mijn desktop willen de meeste mkv's met mediaplayerclassic HC niet lopen met dxva. Just ter informatie, uiteraard werkt alles wel met een phenom II X3 720, maar toch. Neem aan dat Ati in de toekomst wel met betere support komt voor profiles hoger dan L4.1

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:04
DARKviper123 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:29:
[...]

Ik heb sinds kort een nieuwe desktop pc met HD4870, maar het valt mij idd op hoe "beroerd" Ati eigenlijk omgaat met dxva. Ik ben bij mijn ouders een Geforce 8300 gewent, welke met cuda en coreavc vrijwel alles hardware matig decodeert, zelfs incl vs_filter (volgens mij iig) Maar op mijn desktop willen de meeste mkv's met mediaplayerclassic HC niet lopen met dxva. Just ter informatie, uiteraard werkt alles wel met een phenom II X3 720, maar toch. Neem aan dat Ati in de toekomst wel met betere support komt voor profiles hoger dan L4.1
Mijn ervaring is juist andersom. Ik heb een ATi 4850. De meeste mkv's die ik heb die draaien prima met DXVA in MPC-HC, maar de 8200 in de laptop van mijn ma krijg ik met MPC-HC compleet geen DXVA aan de praat. Nou moet ik wel zeggen dat ik CoreAVC met die 8200 nog niet geprobeerd heb.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Laatst online: 15-07 12:33
Ramon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:31:
[...]

Mijn ervaring is juist andersom. Ik heb een ATi 4850. De meeste mkv's die ik heb die draaien prima met DXVA in MPC-HC, maar de 8200 in de laptop van mijn ma krijg ik met MPC-HC compleet geen DXVA aan de praat. Nou moet ik wel zeggen dat ik CoreAVC met die 8200 nog niet geprobeerd heb.
Haha mooi is dat. Ja die nieuwe versie van CoreAVC is echt ideaal voor nvidia kaarten. Let wel op dat je ook laatste drivers voor GeForce installeert. Heb voor de rest weinig tijd besteed aan MPC HC op de htpc van mijn ouders, temeer ik daar toch MCE gebruik en daar coreavc handiger is. Maar volgens mij moet het met MPC ook te regelen zijn. iig kan nvidia t/m L5.1 decoderen.
Maar doet jou Ati 4850 ook dxva bij de earth episodes 1080p? want daar vertikt die van mij het. Welke versie van MPC heb je geinstalleerd?

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Mijn excuses voor een noob vraag maar ik word een beetje gek van alle afkortingen en dat je 'bepaalde' spelers nodig hebt om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de hw decodering van video (en dus watt verbruik omlaag te krijgen).

Mijn vraag is welke CPU/mobo/GPU/DTV/Geluidskaart kaart combi ik zou moeten kiezen om het volgende te doen via Media Portal of XBMC :
  • PVR in HD/DTV
  • kijken van MKV films (1080)
  • kijken van DivX
  • HDMI out voor A+V
Wat zou dan jullie aanbeveling zijn ? Ik heb in de best buy van mei guide gekeken maar daaruit is mij onduidelijk of de HW decodering goed ondersteund word.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
Spam schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:33:
  • PVR in HD/DTV
    weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk ontvang je 1080i, dus meer cpu bandbreedte nodig voor deinterlacing. Dus aan de ATi kant een 780g met ht3 cpu. Of een hd4k serie losse kaart. Nvidia kant kan ik niet zeggen, geen ervaring.
  • kijken van MKV films (1080)
    780g icm dxva tot l4.1. nvidia 8200/83/92/93 dxva alle profiles of coreavc icm cuda of knappe cpu.
  • kijken van DivX
    kan elke cpu tegenwoordig wel. niets speciaals voor nodig
  • HDMI out voor A+V
    ATi 780g heeft wat beperkingen op lpcm meen ik, nvidia minder.
Ik bezit zelf een 780G+4850e.
Als ik opnieuw zou bouwen met de huidige kennis, zou ik een nvidia chip nemen (8200/8300) met een amd cpu of een 9200/9300 met intel cpu. Iig ondervind ik regelmatig hinder van de beperking van mijn ati 780g met max l4.1. Zodra ik een l5.1 ref16 video te pakken heb (steeds minder omdat scene release standaarden tegenwoordig l4.1 verplichten) trekt mijn 4850e het eigenlijk net niet.
Hoop dat je iets aan deze kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Iemand ervaring met het aansluiten van 2 FloppyDTV tuners??

Aldus hardware.info: Aansluiten op de firewirecontroller van de PC kan ofwel extern, ofwel intern. Om de kabel op een externe poort aan te sluiten levert Digital Everywhere een los bracket mee met een gat waar precies de kabel in past. Als je de kabel echter omdraait kun je kaart ook met een 'pinnetjes'-connector op een firewire poort op het moederbord aansluiten. Wie twee FloppyDTV in z'n PC wil plaatsen - om twee zenders tegelijkertijd te kunnen opnemen - kan de tweede doorlussen op de eerste. Daarvoor is er onder op de kaart een extra connector geplaatst. Naast de firewire aansluiting, moet de FloppyDTV kaart intern ook van stroom worden voorzien door middel van een standaard molex-connector.

Klinkt handig, kan iemand dit bevestigen? :)
Dan vraag ik me ook direct af; als ik ze kan doorlussen hoef ik er dan ook maar 1 aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 06:57

Sa1

enveekaa schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:44:
Iemand ervaring met het aansluiten van 2 FloppyDTV tuners??

Aldus hardware.info: Aansluiten op de firewirecontroller van de PC kan ofwel extern, ofwel intern. Om de kabel op een externe poort aan te sluiten levert Digital Everywhere een los bracket mee met een gat waar precies de kabel in past. Als je de kabel echter omdraait kun je kaart ook met een 'pinnetjes'-connector op een firewire poort op het moederbord aansluiten. Wie twee FloppyDTV in z'n PC wil plaatsen - om twee zenders tegelijkertijd te kunnen opnemen - kan de tweede doorlussen op de eerste. Daarvoor is er onder op de kaart een extra connector geplaatst. Naast de firewire aansluiting, moet de FloppyDTV kaart intern ook van stroom worden voorzien door middel van een standaard molex-connector.

Klinkt handig, kan iemand dit bevestigen? :)
Dan vraag ik me ook direct af; als ik ze kan doorlussen hoef ik er dan ook maar 1 aan te sluiten?
nouja, der zit gewoon een extra firewire aansluiting op de floppyDTV, en het is er voor gemaakt, dus het zal wel werken., maar nee, je moet ze wel allebei aansluiten, dus ook 2x alphacrypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Gewoon een soort firewire hub dus. Ik kan de CAI kabel toch gewoon net voor mijn htpc splitsen?
Heb hier CAIWAY en begreep dat de basis zenders fta zijn, dus voorlopig geen alphacypt nodig. Heb al een FloppyDTV besteld (zonder alphacrypt) eens kijken hoever we komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sterker nog: als je de/een laatste versie van de FloppyDTV hebt, kun je ook de COAX/Antenne/CAI kabel doorlussen, kijk maar eens naar deze (laatste) uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/cms/images/stories/floppydtv_cam_kaart.jpg

Hier zie je duidelijk 2 antenne aansluitingen (f-connectoren), dus 1 kabel aan de buitenkant erin en de andere met een kort stukkie binnenin doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Aha! bij Informatique op de site zie je idd ook 2 f connectoren op het plaatje, bedankt voor de tip!
Bij de specs op de site van FireDTV kan ik er weinig extra info over vinden. Dan rest mij de vraag, wie heeft deze setup in de praktijk werkend? 2 FloppyDTV kaarten doorgelust (zowel firewire als caiw).

[ Voor 54% gewijzigd door enveekaa op 17-06-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De makers van de FloppyDTV is Digital Everywhere:
http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723
Front End features
--------------------------------------------------------------------------------
- Antenna Connector Input: IEC-Type 75 Ohm

- Antenna Connector Output: IEC-Type 75 Ohm

- Input Frequency Range: 51-858MHz
Ook daar het antwoord op je eerste vraag:
Fits in almost any computer!

- FloppyDTV C/CI can be mounted on any PCI, PCI-Express, AGP or empty slot
- Need only a single PCI Slot
- Connection to the computer through FireWire (IEEE1394)
- Easy connect more than one FloppyDTV thanks to the integrated FireWire Repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
In mijn zoektocht ben ik op de een of andere manier niet op die site terecht gekomen, helaas. Dank je voor de moeite!
ps ik zie dat je ook aktief bent op degroeneknop.nl :)

[ Voor 19% gewijzigd door enveekaa op 17-06-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
enveekaa schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:44:
Gewoon een soort firewire hub dus. Ik kan de CAI kabel toch gewoon net voor mijn htpc splitsen?
Heb hier CAIWAY en begreep dat de basis zenders fta zijn, dus voorlopig geen alphacypt nodig. Heb al een FloppyDTV besteld (zonder alphacrypt) eens kijken hoever we komen :)
Ik zit ook bij Caiway (Westland). En het klopt dat het basispakket FTA is. Ik heb het dan wel met maar 1 FloppyDTV, maar dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Oke, dat is mooi!
Scheelt wel een hoop centen als je die cam niet nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
kaajee schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:06:
Sterker nog: als je de/een laatste versie van de FloppyDTV hebt, kun je ook de COAX/Antenne/CAI kabel doorlussen, kijk maar eens naar deze (laatste) uitvoering:

[afbeelding]

Hier zie je duidelijk 2 antenne aansluitingen (f-connectoren), dus 1 kabel aan de buitenkant erin en de andere met een kort stukkie binnenin doorlussen.
Dat zijn geen F-connectoren, maar normale COAX aansluitingen. Ik heb geprobeerd om vanaf daar door te lussen naar een PVR-150 die ik naast de FloppyDTV heb staan. Ik had wel veel last van storing op de PVR-150 en de FloppyDTV kon ook een paar kanalen niet meer vinden. Dus hoe kosjer die aansluiting is is mij niet helemaal duidelijk.

-edit
op dit plaatje trouwens nog duidelijker te zien, maar voor een scherp oog zie je het ook al wel op het andere plaatje. Bovenstaande kan trouwens ook nog betekenen dat mn kabels niet lekker zijn he. dus onder voorbehoud, dat storings verhaal.

[ Voor 15% gewijzigd door .Johnny op 18-06-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Hmm dat is dan weer spijtig!
In het ergste geval zal ik dan de CAI moeten spliten voor mijn HTPC, niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
F-connectoren, antenne pluggen, COAX pluggen, whatever. F-connectoren zou het beste geweest zijn, maar met goede coax pluggen (Hirschmann bijv.) moet het ook geen probleem zijn. Mist de rest van je bekabeling in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Ik heb het kaartje inmiddels opgehaald, ziet er goed uit.
Enige wat ik mis is een firewire kabel die direct naar het mobo kan ipv naar de firewire port aan de achterkant van de computer. Iemand een idee hoe zo'n kabel moet heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Die exacte zoekterm heb ik gebruikt :)
Dan krijg je idd veel opties van firewire naar mobo, maar de interface op de FloppyDTV is hetzelfde als op het mobo, ik moet dus een kabel hebben van intern firewire naar intern firewire.

[ Voor 3% gewijzigd door enveekaa op 18-06-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar de FloppyDTV heeft ook een 'echte' FW connector, dus kun je nog steeds deze kabel (FW-plug_to_moederbord-header/pins) gebruiken. Mocht je een 2e FloppyDTV willen gebruiken heb je aan zo'n zelfde 2e kabel genoeg.

Schema gaat dan als volgt:

-moederbord: header/pinnetjes
......naar
-FloppyDTV-1: FW plug/connector
&
FloppyDTV-1: header/pinnetjes
......naar
FloppyDTV-2: FW plug/connector

(ja ja we komen er wel)
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.