hehe slim!
Volgens mij staat ook letterlijk in de handleiding dat je gewoon de kabel kunt omdraaien.

Op bovenstaande afbeelding is de firewire kabel te zien. Als je deze loshaalt en de stekker die bedoeld is voor de externe firewire aansluiting van je pc in de onderste aansluiting doet, dan kan de "losgekomen" aansluiting op je mobo.
(Idem aan wat Kajee zegt, maar voor de volledigheid even met afbeelding).

Op bovenstaande afbeelding is de firewire kabel te zien. Als je deze loshaalt en de stekker die bedoeld is voor de externe firewire aansluiting van je pc in de onderste aansluiting doet, dan kan de "losgekomen" aansluiting op je mobo.
(Idem aan wat Kajee zegt, maar voor de volledigheid even met afbeelding).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ja, ik heb het inderdaad ook gevonden in de manual, bedankt!
Hallo,
Ik heb al weer een tijdje een zelf gebouwde HTCP, 1,5 jaar of zo, een paar maanden geleden heb ik een blu ray (AOpen Blu-ray Drive(BDR0412SA)) ingebouwd om blu ray films te kunnen kijken op mijn hd ready tv. Ik heb twee blu ray films afgespeeld, cloverfield, werkte perfect, en The dark Knight, soms schokkerrig beeld (cpu load tegen 80%). Verder heb ik wall-e en de bird test via de hardes schijf (mkv) bestand afgespeeld, hier schokte beeld totaal (cpu load 95%) Welnu de performance valt me bitter tegen, zeker gezien mijn specs die ik overgenomen heb uit websites zoals deze. Ik breek mijn hoofd over wat ik zou moeten upgraden om hi-def materiaal vloeiend te kunnen zien.
ik heb twee vragen:
1. weet iemand misschien software waarmee men de belangrijkste performance bottleneck kan vinden?
2. Afgaande op mijn specs, kan iemand mij een goede upgrade aanraden zodat alles wel vloeiend afgespeeld kan worden? of moet ik het ergens anders zoeken..? codecs of zo?
Overigens weet ik wel dat mijn harde schijven en geheugen nogal...tsja oud en cheap is maar zou dat het verschil maken?
mijn specs:
Processor Model : AMD Athlon(tm) Dual Core Processor 4850e
Mainboard : http://www.abit.com.tw/ AN-M2HD(MCP68)
Memory Module : Corsair VS1GB533D2 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-15-4-2)
Memory Module : Nanya M2Y1G64TU8HA2B-37B 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-16-4-
Memory Module : MDT MDT 1GB DDR2-53 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-16-4-2)
Video System Adapter : NVIDIA GeForce 9500 GT (32 SM4.0 1.35GHz, 512MB DDR2 2x400MHz, PCIe 1.00 x16)
Storage Devices
Maxtor 6L250R0 (251GB, ATA133, 3.5", 7200rpm, 16MB Cache) : 234GB (C:), ide interface
WDC WD1600JB-00EVA0 (160GB, ATA100, 3.5", 7200rpm, 8MB Cache) : 149GB (D:) ide interface
Aopen BDROM 4X12X32X (SATA150, BD-R, DVD+-R-DL, CD-R, 2MB Cache) : sata interface
Operating System Windows System : Microsoft Windows Vista Home 6.00.6000
codecs via cccp
powerdvd 8.0 voor afspelen blu ray
Ik heb al weer een tijdje een zelf gebouwde HTCP, 1,5 jaar of zo, een paar maanden geleden heb ik een blu ray (AOpen Blu-ray Drive(BDR0412SA)) ingebouwd om blu ray films te kunnen kijken op mijn hd ready tv. Ik heb twee blu ray films afgespeeld, cloverfield, werkte perfect, en The dark Knight, soms schokkerrig beeld (cpu load tegen 80%). Verder heb ik wall-e en de bird test via de hardes schijf (mkv) bestand afgespeeld, hier schokte beeld totaal (cpu load 95%) Welnu de performance valt me bitter tegen, zeker gezien mijn specs die ik overgenomen heb uit websites zoals deze. Ik breek mijn hoofd over wat ik zou moeten upgraden om hi-def materiaal vloeiend te kunnen zien.
ik heb twee vragen:
1. weet iemand misschien software waarmee men de belangrijkste performance bottleneck kan vinden?
2. Afgaande op mijn specs, kan iemand mij een goede upgrade aanraden zodat alles wel vloeiend afgespeeld kan worden? of moet ik het ergens anders zoeken..? codecs of zo?
Overigens weet ik wel dat mijn harde schijven en geheugen nogal...tsja oud en cheap is maar zou dat het verschil maken?
mijn specs:
Processor Model : AMD Athlon(tm) Dual Core Processor 4850e
Mainboard : http://www.abit.com.tw/ AN-M2HD(MCP68)
Memory Module : Corsair VS1GB533D2 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-15-4-2)
Memory Module : Nanya M2Y1G64TU8HA2B-37B 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-16-4-
Memory Module : MDT MDT 1GB DDR2-53 1GB DIMM DDR2 PC2-4300U DDR2-534 (4-4-4-12 2-16-4-2)
Video System Adapter : NVIDIA GeForce 9500 GT (32 SM4.0 1.35GHz, 512MB DDR2 2x400MHz, PCIe 1.00 x16)
Storage Devices
Maxtor 6L250R0 (251GB, ATA133, 3.5", 7200rpm, 16MB Cache) : 234GB (C:), ide interface
WDC WD1600JB-00EVA0 (160GB, ATA100, 3.5", 7200rpm, 8MB Cache) : 149GB (D:) ide interface
Aopen BDROM 4X12X32X (SATA150, BD-R, DVD+-R-DL, CD-R, 2MB Cache) : sata interface
Operating System Windows System : Microsoft Windows Vista Home 6.00.6000
codecs via cccp
powerdvd 8.0 voor afspelen blu ray
Probeer de onderstaande codecs eens (het beste op een 'clean install', anders met alle andere codecs uit/verwijderd):
Mediaplayer Classic HC voor de BR en MKV
CoreAVC (eventueel met VOBSub voor ondertiteling) voor de MKV
Ik ben benieuwd wat je ervaringen hiermee zijn. CCCP installeert zoveel codecs, dat het soms niet meer overzichtelijk is met finetunen en problemen analyseren.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen hiermee zijn. CCCP installeert zoveel codecs, dat het soms niet meer overzichtelijk is met finetunen en problemen analyseren.
[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 18-06-2009 23:09 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Om mezelf even te quoten:Heb net mijn HTPC binnen en loop toch tegen wat probleempjes aan. Heb een 780 chipset met een AMD 7750 BE CPU. Dit zou mij inziens snel genoeg moeten zijn om 1080p materiaal vloeiend te laten lopen. Toch schokt hij. Ik draai de laatste build van XBMC op windows 7 met de laatste video drivers. Maar krijg het niet voor elkaar om Earth Pole to Pole vloeiend te laten lopen.
Ook niet met klite codec pack of CoreAVC icm mediaplayer classic.
Had dit niet verwacht met mijn setup. Zou dit nog een de Windows7 kunnen liggen?
Mijn CPU draait op max 70% tijdens de 'bird scene' maar hij dropt wel frames.
Ook ander 1080p films lopen niet altijd even soepel. 720p heeft hij geen enkel probleem mee.
Ben ik iets vergeten te configureren. Of is het beter om XBMC onder XP te draaien
Dit probleem heb ik inmiddels opgelost. Onder win7 loopt hij gewoon niet helemaal vlekkeloos onder XBMC.
Heb het nu perfect draaiend onder XP. Helaas nog met de atlantis build van XBMC. De nieuwste builds is het video beeld nog niet zo mooi bij mij. Maar verwacht dat dit opgelost is als alles final is.
Ben nu een happy camper met mijn HTPC en heb gisteren genoten van Horton Hears a Who in 1080p en Tinkerbell (ja mijn kleine meid is er ook erg blij mee)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb een perfect werkend HD MCE systeem in mijn woonkamer.
Mijn Thermaltake Imon display kan ik nu bedienen met mijn Harmony One. (stuur een bericht naar logitech als je van de vast zittende toetsen af wilt)
Ik gebruik nog geen toetsenbord en muis, maar die wil ik er wel bij hebben.
Twijfel tussen:
Trust XpertTouch
Adesso WKB300UB
Logitech Dinovo Edge
Microsoft Wireless Entertainment Desktop 8000
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden. Ik zit op de bank. Mijn vriendin wil er wel een spelletje op spelen. Als ik een toetsenbord neem met een trackball, dan neem ik er alsnog een muis bij denkt ik.
Mijn Thermaltake Imon display kan ik nu bedienen met mijn Harmony One. (stuur een bericht naar logitech als je van de vast zittende toetsen af wilt)
Twijfel tussen:
Trust XpertTouch
Adesso WKB300UB
Logitech Dinovo Edge
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden. Ik zit op de bank. Mijn vriendin wil er wel een spelletje op spelen. Als ik een toetsenbord neem met een trackball, dan neem ik er alsnog een muis bij denkt ik.
Koffie en meer...
IK heb zelf een logitech dinovo mini. Dat bevalt me zeer. Het is klein en compact. Het is heel ok voor surfen op de bank maar een stuk minder voor 3d gamen. Ik vraag me af of zo'n groot toetsenbord lekker werkt op de bank. Maar als je er toch 1 koopt neem er dan in ieder geval 1 met bluetooth, dan kan je teminste vanuit alle posities je toetsenbord gebruiken. Overigens check ook eens www.amazon.co.uk voor je toetsenborden. De logitech dinovo mini kostte mij daar maar 75 euro terwijl ik zie dat hij bij Azerty 125 euro doet.Masselink schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:30:
Ik heb een perfect werkend HD MCE systeem in mijn woonkamer.
Twijfel tussen:
Trust XpertTouch
Adesso WKB300UB
Logitech Dinovo Edge
Heb ook de Dinovo Mini en hij bevalt mij ook uitstekend. Prima voor een HTPC en je kan er ook gewoon mee in windows werken (aanmaken van mappen, rar bestanden uitpakken etc). En surfen gaat ook prima.
Het replyen op forums gaat ook prima. Maar voor het grote typwerk is het niet te doen.
Het spelen van een spel lijkt mij al helemaal niet. De 'muis' is daar niet geschikt voor.
Dan zou ik toch iets van een gamepad er bij halen.
En idd grote voordeel van de dinovo is dat hij BT is. En ik dus niet hoef te richten op mijn HTPC.
Deze staat nu gedeeltelijk achter een stoel en met een standaard IR AB zal dit nooit hebben gekund.
Het replyen op forums gaat ook prima. Maar voor het grote typwerk is het niet te doen.
Het spelen van een spel lijkt mij al helemaal niet. De 'muis' is daar niet geschikt voor.
En idd grote voordeel van de dinovo is dat hij BT is. En ik dus niet hoef te richten op mijn HTPC.
Deze staat nu gedeeltelijk achter een stoel en met een standaard IR AB zal dit nooit hebben gekund.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik zat te twijvelen tussen de Dinovo Edge en de Dinovo Mini. Het is voor mij uiteindelijk de Edge geworden omdat deze toch groter is en alle toetsen op een standaard plek zitten. Dan zal het bij de Mini even wennen zijn maar voor mij toch een reden om voor de Edge te gaan. Ook ik gebruik heb voor een HTPC en werkt Prima als ik op de bank zit. Gebruik je hem niet zet je hem in de bijgeleverde laad standaard.
Misschien dat het bij de Mini ook is maar bij de Edge zeker, is dat je er ook buiten Windows gewoon gebruik van kan maken. Ik kan zonder problemen op mijn systeem zaken in me BIOS aanpassen zonder dat ik een bedraden PS2 of USB toetsenbord aan moet sluiten. Dat is volgens mij ook niet bij alle draadloze toetsenborden dat je dat kan, erg makkelijk dus.
Misschien dat het bij de Mini ook is maar bij de Edge zeker, is dat je er ook buiten Windows gewoon gebruik van kan maken. Ik kan zonder problemen op mijn systeem zaken in me BIOS aanpassen zonder dat ik een bedraden PS2 of USB toetsenbord aan moet sluiten. Dat is volgens mij ook niet bij alle draadloze toetsenborden dat je dat kan, erg makkelijk dus.
De meeste films die ik kijk zijn bluray9 (9GB dus), dus geen hoge bitrates. De 'Killa sample' werkt niet lekker maar dat lijkt eerder door xbmc te komen want hij gaat juist 1 keer per seconde even te snel, maar op zich wel vloeiend. En xbmc ondersteunt geen enkele vorm van hardware acceleratie en de codecs zijn ook niet altijd even effcient.neographikal schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:31:
Kun je eens nameten wat dat systeem pakt (wat is de rest van je config trouwens?)
Ik moet eerlijk zeggen dat Coreavc een aanzienlijke prestatieverbetring heeft gegeven. De mkv van Wall-E loopt helemaal soepel, de bird test dropt nog veel frames en heeft nog steeds 100% cpu load maar is wel beter dan de vorife keer (ik geloof dat ie hem toen in 5 frames deed). Dus ik ben voor nu wel tevreden.Jumpman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:06:
Probeer de onderstaande codecs eens (het beste op een 'clean install', anders met alle andere codecs uit/verwijderd):
Ik heb een HTPC met een Ati 4670, die zit aan een 24" monitor, maar nu moet die ook verbonden worden aan een 20", echter krijg ik op de 20" de volgende melding: "Not supported signal. VGA60Hz only. "
De 20" is met een VGA kabel aangesloten en als ik de computer opstart zie ik nog wel het bios laat plaatje zeg maar en daarna komt de fout melding.
PC draaid windows 7, wellicht dat daar het probleem zit? Iemand met dezelfde ervaringen of een eventuele oplossing?
De 20" is met een VGA kabel aangesloten en als ik de computer opstart zie ik nog wel het bios laat plaatje zeg maar en daarna komt de fout melding.
PC draaid windows 7, wellicht dat daar het probleem zit? Iemand met dezelfde ervaringen of een eventuele oplossing?
veilige modus en op 60hz zetten? of een andere monitor eraan hangen en even op 60hz zetten..?
Verwijderd
Guys ... ik heb een probleempje
Ik heb mijn Gigabyte GA-MA78GM-S2H rev. 1.0 bordje onlangs voorzien van een 5050e cpu.
Voorheen zat er een BE-2400 cpu op.
Ik flashte mijn bord eerder naar de laatste versie zijnde F8 ... F8a te zien in het bios scherm, ... om ondersteuning te krijgen voor de 5050e cpu .... ging allemaal prima.
Probleempje nu met Q&C
Ik heb de amd cpu driver geinstalleerd alsook de Dual-Core Optimizer driver.
Ik start de PC op .. in de bios staat alles correct, ... cpu-z meldt me dat mijn cpu @fullspeed draait --> 2600Mhz.
Ik ga naar configuratiescherm/instellingen/energiebeheer en van het ogenblik dat ik de tab nog maar open ... clockt de cpu onmiddelijk terug naar 1000Mhz. De instelling staat op "Minimaal energieverbruik"
Daarna lijkt alles prima te gaan ... de cpu clockt prima heen en weer op het 1ste zicht .... dit tot wanneer ik bvb. eens een HD-ripje of een avi open ... dan gaat de cpu terug naar 2600Mhz, logisch, .... maar wel om daarna niet meer naar beneden te clocken als de film afgesloten wordt en dit tot ... rarara .... ik terug nog maar de tab van energiebeheer open
Snappen jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn hier
Verder werkt de PC wel prima.
Ik heb mijn Gigabyte GA-MA78GM-S2H rev. 1.0 bordje onlangs voorzien van een 5050e cpu.
Voorheen zat er een BE-2400 cpu op.
Ik flashte mijn bord eerder naar de laatste versie zijnde F8 ... F8a te zien in het bios scherm, ... om ondersteuning te krijgen voor de 5050e cpu .... ging allemaal prima.
Probleempje nu met Q&C

Ik heb de amd cpu driver geinstalleerd alsook de Dual-Core Optimizer driver.
Ik start de PC op .. in de bios staat alles correct, ... cpu-z meldt me dat mijn cpu @fullspeed draait --> 2600Mhz.
Ik ga naar configuratiescherm/instellingen/energiebeheer en van het ogenblik dat ik de tab nog maar open ... clockt de cpu onmiddelijk terug naar 1000Mhz. De instelling staat op "Minimaal energieverbruik"
Daarna lijkt alles prima te gaan ... de cpu clockt prima heen en weer op het 1ste zicht .... dit tot wanneer ik bvb. eens een HD-ripje of een avi open ... dan gaat de cpu terug naar 2600Mhz, logisch, .... maar wel om daarna niet meer naar beneden te clocken als de film afgesloten wordt en dit tot ... rarara .... ik terug nog maar de tab van energiebeheer open

Snappen jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn hier
Verder werkt de PC wel prima.
Ga anders met RMclock of Crystalcpuid aan de gang, kun je nog meer besparen ook
Ik heb sinds vrijdag ook een HTPC machine inelkaar gezet (na weken lezen en uitzoeken).
Machine bestaat uit een Foxconn 780G moederbordje en een 5050e en 2 GB ram. Maar na twee avonden/nachten ben ik in staat alles uit het raam te knikkeren.
OS is Vista Ultimate met alle laatste updates, en wat ik ook probeer het wil allemaal maar niet lekker werken.
Met Media Center geprobeerd, Media Portal... 100000 verschillende codec packs... De ene na de andere tutorial...Ik wil gewoon simpel een MKV'tje kunnen kijken met subs
Uiteindelijk krijg ik MPC wel werkend met DXVA maar vervolgens werken de subs niet meer, zet ik hem naar VBR9 Werken ze weer wel maar zit cpu op 99%..
Ik krijg zelfs in VMC DXVA wel werkend maar wederom geen subs te selecteren... Zou iemand me in de juiste richting kunnen helpen
Machine bestaat uit een Foxconn 780G moederbordje en een 5050e en 2 GB ram. Maar na twee avonden/nachten ben ik in staat alles uit het raam te knikkeren.

OS is Vista Ultimate met alle laatste updates, en wat ik ook probeer het wil allemaal maar niet lekker werken.
Met Media Center geprobeerd, Media Portal... 100000 verschillende codec packs... De ene na de andere tutorial...Ik wil gewoon simpel een MKV'tje kunnen kijken met subs

Ik krijg zelfs in VMC DXVA wel werkend maar wederom geen subs te selecteren... Zou iemand me in de juiste richting kunnen helpen

Meer info is dan handig, anders wordt het moeilijk....T-Blizzard schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:44:
[knip]...Uiteindelijk krijg ik MPC wel werkend met DXVA maar vervolgens werken de subs niet meer, zet ik hem naar VBR9 Werken ze weer wel maar zit cpu op 99%..
Welke subs engine gebruik je? Is subs het enige probleem dat je hebt? Ik doe dan even de aanname dat je MediaPortal nu gebruikt.
Zelf gebruik ik de MP subs engine. Werkt bij mij erg goed en met behoud van DXVA.
Zoals het bij mij nu werkt:
MPC-HC codec voor .264 content (wel de 1.2.1043.0 versie gebruiken, de nieuwere werken minder goed), PDVD9 codec voor MPEG, Xvid Codec voor Xvid/Divx. Spdiffer voor audio (passtrough audio naar mijn Marantz AV). Alleen TV is een vreemde eend: ATI-MPEG voor beeld (gebruik een HD3450 Crossfire met de HD3200 op het MoBo). De ATI codec gaat beter om met automatische beeldaanpassing van de kanalen (4:3 / 16:9) en de Microsoft MPEG-1/DD Audio Decoder voor geluid. Anders heeft een aantal kanalen, waaronder Cartoon Network geen audio.
[ Voor 29% gewijzigd door roma0803 op 21-06-2009 10:12 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik heb een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbordje in mijn HTPC. nu wil ik daarvan de HDMI aansluiting en VGA aansluiting tegelijk gebruiken. Volgens alle documentatie allemaal geen probleem. Nu wil ik op beide schemen het zelfde gaan bekijken (clone mode). Echter zijn de 2 van een verschillende resolutie.
Is het mogelijk om beide met een eigen resolutie aan te sturen of moet ik dan gaan kijken naar een 2e video kaart? Wat is dan een aanbeveling als 2e videokaart, het liefst passief gekoeld.
Is het mogelijk om beide met een eigen resolutie aan te sturen of moet ik dan gaan kijken naar een 2e video kaart? Wat is dan een aanbeveling als 2e videokaart, het liefst passief gekoeld.
Het probleem is dat CCC aangeeft dat die op 60Hz staat. Maar toch pakt de 20" het niet..stijnovinchi schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:02:
veilige modus en op 60hz zetten? of een andere monitor eraan hangen en even op 60hz zetten..?
Als ik het dus goed begrijp van DarkSide en meerdere posts in dit topic (vooral niet te vergeten de startpost) zijn de meeste processoren tegenwoordig niet voldoende om een 1080p filmbestand zonder horten of stoten in hun eentje af te spelen?DarkSide schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:47:
Heb net mijn HTPC binnen en loop toch tegen wat probleempjes aan. Heb een 780 chipset met een AMD 7750 BE CPU.
...
Mijn CPU draait op max 70% tijdens de 'bird scene' maar hij dropt wel frames.
Ook ander 1080p films lopen niet altijd even soepel. 720p heeft hij geen enkel probleem mee.
Ben ik iets vergeten te configureren. Of is het beter om XBMC onder XP te draaien.
Ik vraag dit omdat ik op dit moment een e6600 heb met een x1950 ATI en dat dus de bird scene NIET te doen is. Een core gaat volledig naar de 100% en de andere is kennelijk ergens anders mee bezig. Is dit normaal of kan je dat verwachten met een e6600 en een x1950 (antwoord is denk ik: "Ja, dat kan je verwachten").
Criticism is prejudice made plausible.
In clone modus kan dat niet, ook niet met 2 verschillende kaarten. Als je clone modus wilt draaien zul je 2x dezelfde resolutie moeten gebruiken.bakkerl schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:32:
Ik heb een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbordje in mijn HTPC. nu wil ik daarvan de HDMI aansluiting en VGA aansluiting tegelijk gebruiken. Volgens alle documentatie allemaal geen probleem. Nu wil ik op beide schemen het zelfde gaan bekijken (clone mode). Echter zijn de 2 van een verschillende resolutie.
Het moet kunnen. Ik heb hiervoor iets met een ATI kaartje gehad welke een DVI en een VGA aansluiting had. Beide aansluitingen konden om een eigen resolutie draaien, terwijl deze in clone modus stond.kaajee schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:50:
[...]
In clone modus kan dat niet, ook niet met 2 verschillende kaarten. Als je clone modus wilt draaien zul je 2x dezelfde resolutie moeten gebruiken.
De enige eis was dat beide met de ratio wel het zelfde waren, anders viel er een deel van deel van het beeld van het beeld af. Een 24" en 17" wide screen konden beide full screen in clone mode staan, zonder dat er wat afviel...
Ik zal morgen een opzoeken welke kaart dat was...
Onlangs kwam ik deze tutorial (DXVA) tegen. Echt, alles werkt nu prima bij mij,T-Blizzard schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:44:
Ik heb sinds vrijdag ook een HTPC machine inelkaar gezet (na weken lezen en uitzoeken).
Machine bestaat uit een Foxconn 780G moederbordje en een 5050e en 2 GB ram. Maar na twee avonden/nachten ben ik in staat alles uit het raam te knikkeren.![]()
Met Media Center geprobeerd, Media Portal... 100000 verschillende codec packs... De ene na de andere tutorial...Ik wil gewoon simpel een MKV'tje kunnen kijken met subsUiteindelijk krijg ik MPC wel werkend met DXVA maar vervolgens werken de subs niet meer, zet ik hem naar VBR9 Werken ze weer wel maar zit cpu op 99%..
Zelfs Haali haalt voor mij nederlandse subs direct van het internet als ze niet bij de film zitten.
Mijn config is een 750i mobo, e8400, 9800gtx plus en 6 gb ram.
Grote onzin, dat hangt helemaal van jouw configuratie af.Jazzle schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:57:
En xbmc ondersteunt geen enkele vorm van hardware acceleratie en de codecs zijn ook niet altijd even effcient.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het grote nadeel van xbmc is wel dat je geen codecs kunt wisselen. Ik heb een voorkeur voor CoreAVC vanwege de goede multithreading support en de beeldkwaliteit, maar die kan ik dus niet in XBMC pluggen. Dat is een van de redenen dat ik gewoon Media Portal draaiGonadan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:22:
[...]
Grote onzin, dat hangt helemaal van jouw configuratie af.
Verwijderd
hoe werkt dat dan?? Moet je daar nog iets voor instellen??takkie.com schreef op maandag 22 juni 2009 @ 02:10:
[...]
Zelfs Haali haalt voor mij nederlandse subs direct van het internet als ze niet bij de film zitten.
Ik heb een probleem met 24p. Ik heb een Gigabyte moederbord met 780G, aangesloten op een full hd tv via hdmi. Ik gebruik Media Player Classic voor het afspelen icm K-Lite Codec Pack. Alles speelt goed af. Standaard staat de resolutie op 720p (met overscan op 0%) en zodra ik bij MPC fullscreen gebruik gaat het fout.
MPC zo ingesteld dat deze bij fullscreen naar 1080p/24p veranderd. Hier blijft de overscan op 15% staan, dus een zwart kader rondom het beeld. Niet geheel beeldvullend dus. Dit gaat fout op 24p en niet met bijv. 60hz.
Ik heb al geprobeerd om de resolutie op te veranderen naar 1080p en overscan op 0% gezet.
Wie ohw wie weet het?
MPC zo ingesteld dat deze bij fullscreen naar 1080p/24p veranderd. Hier blijft de overscan op 15% staan, dus een zwart kader rondom het beeld. Niet geheel beeldvullend dus. Dit gaat fout op 24p en niet met bijv. 60hz.
Ik heb al geprobeerd om de resolutie op te veranderen naar 1080p en overscan op 0% gezet.
Wie ohw wie weet het?
Leeg
je hebt wel 1080p @ 24hz overscan op 0% gezet en niet (alleen) 1080p @60hz....? Ik heb eigenlijk sinds cat8.11 &780G geen issue met het 'onthouden' van mijn settings...BlackiE1982 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:16:
Ik heb een probleem met 24p. Ik heb een Gigabyte moederbord met 780G, aangesloten op een full hd tv via hdmi. Ik gebruik Media Player Classic voor het afspelen icm K-Lite Codec Pack. Alles speelt goed af. Standaard staat de resolutie op 720p (met overscan op 0%) en zodra ik bij MPC fullscreen gebruik gaat het fout.
Wie ohw wie weet het?
*pardon, mijn fout. Lijkt toch niet te kloppen. Haali heeft ze gewoon uit de MKV gehaald. SorryVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:05:
[...]
hoe werkt dat dan?? Moet je daar nog iets voor instellen??
[ Voor 53% gewijzigd door Takkie op 22-06-2009 17:13 ]
Heb het uiteindelijk werkend gekregen met zo wel de ATI als de MPX-HC codec en die MP subtitle patch.
Thanks just what i needed

Alles lijkt nu leuk te werken, behalve dat ik nog wat problems heb met de interface... Elke zoveel seconden hangt deze even en gaat dan weer vrolijk verder
Thanks just what i needed

Alles lijkt nu leuk te werken, behalve dat ik nog wat problems heb met de interface... Elke zoveel seconden hangt deze even en gaat dan weer vrolijk verder

roma0803 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 09:21:
[...]
Meer info is dan handig, anders wordt het moeilijk....
Welke subs engine gebruik je? Is subs het enige probleem dat je hebt? Ik doe dan even de aanname dat je MediaPortal nu gebruikt.
Zelf gebruik ik de MP subs engine. Werkt bij mij erg goed en met behoud van DXVA.
Zoals het bij mij nu werkt:
MPC-HC codec voor .264 content (wel de 1.2.1043.0 versie gebruiken, de nieuwere werken minder goed), PDVD9 codec voor MPEG, Xvid Codec voor Xvid/Divx. Spdiffer voor audio (passtrough audio naar mijn Marantz AV). Alleen TV is een vreemde eend: ATI-MPEG voor beeld (gebruik een HD3450 Crossfire met de HD3200 op het MoBo). De ATI codec gaat beter om met automatische beeldaanpassing van de kanalen (4:3 / 16:9) en de Microsoft MPEG-1/DD Audio Decoder voor geluid. Anders heeft een aantal kanalen, waaronder Cartoon Network geen audio.
Misschien een aardige toevoeging voor de startpost. De Antec Fusion Black. Via deze link kwam ik al een stap verder..ben er alleen nog niet. Misschien interessant leesvoer.
PSN ID Binloading_nl
Er is weinig verteld over Intels GMA X4500HD, welke beweert goed te kunnen lopen met Blu-Ray video, oftewel 1080p media.
Heeft deze videochip zoveel problemen of valt dat mee?
Wat zouden de redenen zijn waarom men X4500HD niet moet nemen?
Ben even aan het voorbereiden voor kopen juiste onderdelen voor een simpele mediaplayer pc. Tijdens rondkijken is X4500HD laatste video model die schijnbaar speciaal is gemaakt voor 1080p / BR playback. Andere GMA versies missen een of meer hardware versnellingen.
Dank je wel.
Heeft deze videochip zoveel problemen of valt dat mee?
Wat zouden de redenen zijn waarom men X4500HD niet moet nemen?
Ben even aan het voorbereiden voor kopen juiste onderdelen voor een simpele mediaplayer pc. Tijdens rondkijken is X4500HD laatste video model die schijnbaar speciaal is gemaakt voor 1080p / BR playback. Andere GMA versies missen een of meer hardware versnellingen.
Dank je wel.
Verwijderd
Staat er al in toch? Is de Antec Fusion 430steefje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:32:
Misschien een aardige toevoeging voor de startpost. De Antec Fusion Black. Via deze link kwam ik al een stap verder..ben er alleen nog niet. Misschien interessant leesvoer.
Ik heb hem ook, bevalt prima. Display heb je in combinatie met Mediaportal (nog) niets aan... Maar ze zijn bezig met een API, zodat het wel moet gaan werken.
Het leek me al wat stugtakkie.com schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:23:
[...]
*pardon, mijn fout. Lijkt toch niet te kloppen. Haali heeft ze gewoon uit de MKV gehaald. Sorry
Domme vraag misschien, maar kunnen in MKV's net zoals DVD's meerdere subtitles zitten? Nee toch? Alleen maar externe text-files?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 09:25 ]
Verwijderd
MKV files kunnen meerdere subtitles bevatten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:
Het leek me al wat stugNja, er zijn wel genoeg sites om ondertitels te downloaden.
Domme vraag misschien, maar kunnen in MKV's net zoals DVD's meerdere subtitles zitten? Nee toch? Alleen maar externe text-files?
Verwijderd
Ik heb die Antec Fusion Black ook, maar ik ben er niet zo heel tevreden over.
Had m gekocht voor de display, de volumeknop en de geintegreerde ontvanger met powerOn via A.B. Mijn bevindingen:
- Die volumeknop blijk ik nooit te gebruiken.
- De display geeft veel licht maar is niet goed leesbaar en daarnaast heb ik al mn AV apparatuur op 1 grote stekkerdoos met aan-knop zitten; zet ik die op 'aan' dan springt meteen de display aan wat nogal afleidt tijdens gewoon tv kijken of gamen.
- Het oogje van de ontvanger zit voor mij te diep in de case ofzo, ik moet echt recht voor de case zitten met mn AB en dat is in mijn huidige opzet niet zo. Is dan erg lastig om de boel te bedienen.
Heb nu de display maar uitgezet, alsmede de volumeknop en de ontvanger. Ben weer overgestapt op de losse Microsoft ontvanger.
De kast is verder qua indeling en uiterlijk wel goed.
Had m gekocht voor de display, de volumeknop en de geintegreerde ontvanger met powerOn via A.B. Mijn bevindingen:
- De display geeft veel licht maar is niet goed leesbaar en daarnaast heb ik al mn AV apparatuur op 1 grote stekkerdoos met aan-knop zitten; zet ik die op 'aan' dan springt meteen de display aan wat nogal afleidt tijdens gewoon tv kijken of gamen.
- Het oogje van de ontvanger zit voor mij te diep in de case ofzo, ik moet echt recht voor de case zitten met mn AB en dat is in mijn huidige opzet niet zo. Is dan erg lastig om de boel te bedienen.
Heb nu de display maar uitgezet, alsmede de volumeknop en de ontvanger. Ben weer overgestapt op de losse Microsoft ontvanger.
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:
[...]
Staat er al in toch? Is de Antec Fusion 430
Ik heb hem ook, bevalt prima. Display heb je in combinatie met Mediaportal (nog) niets aan... Maar ze zijn bezig met een API, zodat het wel moet gaan werken.
[...]
Deze link biedt duidelijkere plaatjes..
[...]
Staat er al in toch? Is de Antec Fusion 430
[...]
Deze link biedt duidelijkere plaatjes..
PSN ID Binloading_nl
Verwijderd
Volumeknop heb je niet veel aan. Helderheid display kun je instellen hoor, die is standaard veel te licht inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:03:
Verwijderd
Daar heb ik mee zitten knoeien maar daar werd het contrast niet beter op. De tekst werd dan wel lichter of donkerder maar de achtergrond meteen ook.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:
[...]
Helderheid display kun je instellen hoor, die is standaard veel te licht inderdaad.
Kan inderdaad - zoals Kcinimod aangeeft - meerdere subs bevatten. Sterker nog. Er kunnen ook meerdere audo tracks in. Overigens is het wel zo dat MPC HC subs kan downloaden van sites zoals opensubtitles. Alleen is het wel zo dat de player perse op VMR9 ingesteld moet zijn, aldus opensubtitles.org. Daarnaast zit je ook met specifieke hashkeys te kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:24:
Het leek me al wat stugNja, er zijn wel genoeg sites om ondertitels te downloaden.
Wat je zou kunnen proberen is om een stuk plexi ervoor te gebruiken. zie sk.net. Geen idee of het zal werken, maar ach.. wat kost nou zo'n klein stukje plastic. Maar 't schijnt het contrast duidelijk te verbeterenVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:31:
[...]
Daar heb ik mee zitten knoeien maar daar werd het contrast niet beter op. De tekst werd dan wel lichter of donkerder maar de achtergrond meteen ook.
Kleine opmerking: in de openingspost moeten ''review'' en ''video review'' bij de Antec Fusion behuizing omgewisseld moeten worden, op dit moment staan de links niet goed.
doneB.A.L. schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:26:
Kleine opmerking: in de openingspost moeten ''review'' en ''video review'' bij de Antec Fusion behuizing omgewisseld moeten worden, op dit moment staan de links niet goed.
Verwijderd
Volgens mij kan de Omaura ook uit de startpost bij hardware -> kasten.
Tot zover ik weet is die nergens meer te krijgen.
Dan mag deze Aumro TF11 er zeker wel in... Mooie kasten met optioneel OLED display onderin. Kennis van mij heeft er één uit China meegenomen. Helaas maar één ...
Waanzinnig mooie weergave van informatie in de onderste (glimmende) rand van de kast. "Slechts" 40cm diep, dus heel goed inpasbaar bij de rest van de hifi in een kast. En de afwerking is werkelijk fantastisch. Heb ze nog niet in Nederland kunnen vinden, maar dat schijnt wel te komen (aldus de fabrikant).
Ik heb zelf een OrigenAE kast, ook helemaal niets mis mee qua afwerking. Maar bij deze TF11 vergeleken lijkt ie haast goedkoop.
Ik heb zelf een OrigenAE kast, ook helemaal niets mis mee qua afwerking. Maar bij deze TF11 vergeleken lijkt ie haast goedkoop.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Daarom ben ik voor de Antec NKS2480 gegaan. Geen volumeknop, lcd of ir ontvanger. Ik gebruik een MCE remote ontvanger met mijn Logitech Harmony One, werkt perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:03:

Coïtus ergo sum
ik zelf ga waarschijnlijk voor de http://www.silverstonetek...pec.php?pno=gd02&area=usa , aangezien deze maar 36cm diep is 
Het enige wat ik me op het moment afvraag is of ik em dan wel 24/7 aan kan laten staan ?
Aangezien mijn huidige machine ook als irc bak/mail server dient
Het enige wat ik me op het moment afvraag is of ik em dan wel 24/7 aan kan laten staan ?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Kijk ook eens naar de Htpc-kasten van Chieftec, deze zijn perfect te plaatsen naast je Hifi
Zelf heb ik de Chietec HM-01B
Deze behuizing doet dienst als Htpc, server en audio-streamer.
Ik vind het een zeer mooie, stille, goed afgewerkt en eenvoudig/makkelijke ruime kast die ik durf aan te bevelen
Hier nog een mooie review v/d kast
Zelf heb ik de Chietec HM-01B
Deze behuizing doet dienst als Htpc, server en audio-streamer.
Ik vind het een zeer mooie, stille, goed afgewerkt en eenvoudig/makkelijke ruime kast die ik durf aan te bevelen
Hier nog een mooie review v/d kast
[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 23-06-2009 21:30 ]
Ik heb ook een Dinovo mini. Ok ALS hij werkt is hij toch wel erg handig.DarkSide schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:11:
Heb ook de Dinovo Mini en hij bevalt mij ook uitstekend. Prima voor een HTPC en je kan er ook gewoon mee in windows werken (aanmaken van mappen, rar bestanden uitpakken etc). En surfen gaat ook prima.
MAAR na een jaar gebruik:
De kwaliteit is bedenkelijk:
- de cursortoets heeft een bedenkelijke kwaliteit. Hij reageert niet erg goed, mechanisch is die toets niet goed ontworpen, soms moet je even dóóprduwen, voelt heel raar aan
- echt om de haverklap reageert hij niet meer. Enige remedie is de accu er even uithalen
- Soms moet je zelfs de hele BT resetten op de USB stick. Leuk als je HTPC in een kast staat (not)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik blijf zweren bij mijn MCE-303 kast van Ahanix: http://www.dvinehtpc.com/...-usb-vfd/flypage.tpl.htmlBlaasvis schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:23:
ik zelf ga waarschijnlijk voor de http://www.silverstonetek...pec.php?pno=gd02&area=usa , aangezien deze maar 36cm diep is
De MCE302 kan je ook gewoon in NL kopen tegenwoordig voor ongeveer €170,- (ander design, VFD via parallel poort...303 heeft VFD via interne USB aansluiting).
VFD schermpje is zeer scherp en voor mij duidelijk leesbaar vanaf de bank (+/- 4 meter).
Met een beetje uitgekiende airflow blijft alles prima koel (zelfs mijn Asus P5n7A GPU
[ Voor 5% gewijzigd door styxz op 24-06-2009 09:35 ]
Het leven is hard...een stoeprand ook.
roma0803 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:24:
Dan mag deze Aumro TF11 er zeker wel in... Mooie kasten met optioneel OLED display onderin. Kennis van mij heeft er één uit China meegenomen. Helaas maar één ...Waanzinnig mooie weergave van informatie in de onderste (glimmende) rand van de kast. "Slechts" 40cm diep, dus heel goed inpasbaar bij de rest van de hifi in een kast. En de afwerking is werkelijk fantastisch. Heb ze nog niet in Nederland kunnen vinden, maar dat schijnt wel te komen (aldus de fabrikant).
[afbeelding]
Ik wil eigenlijk even wachten of er mensen zijn waarbij het lukt die nieuwe kasten uit China over te laten komen. Volgens zijn die kasten trouwens gelijk aan die van Omaura.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:48:
Volgens mij kan de Omaura ook uit de startpost bij hardware -> kasten.
Ik zal wel even een linkje plaatsen naar die Chinese website
Ik heb de 302 alleen dan wel met VFD via interne USBstyxz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:32:
[...]
Ik blijf zweren bij mijn MCE-303 kast van Ahanix: http://www.dvinehtpc.com/...-usb-vfd/flypage.tpl.html
De MCE302 kan je ook gewoon in NL kopen tegenwoordig voor ongeveer €170,- (ander design, VFD via parallel poort...303 heeft VFD via interne USB aansluiting).
VFD schermpje is zeer scherp en voor mij duidelijk leesbaar vanaf de bank (+/- 4 meter).
Met een beetje uitgekiende airflow blijft alles prima koel (zelfs mijn Asus P5n7A GPU)
Ergens vorig jaar besteld bij ColorCase(e-bay) Overigens vond ik toen dat de Ahanix slecht verkrijgbaar zijn.. Paar winkels. Meeste van de de eigenaar van ColorCase
Volgens mij is het zo dat die kasten eerst met VFD via parallel geleverd werden maar dat de nieuw serie via USB is. (of blijven ze naast elkaar bestaan)
Voor zo ver ik weet gebruikt xbmc voor alles ffmpeg en ffmpeg ondersteunt geen dxva of cuda oid.Gonadan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:22:
[...]
Grote onzin, dat hangt helemaal van jouw configuratie af.
XBMC kan wel degelijk hardware decoden.
Vereist is alleen dat je de linux versie draait en een nvidia grafische kaart gebruikt.
Zelf draai ik inmiddels alweer een paar maanden naar volle tevredenheid xbmc op linux.
Hardware decoding gaat hier via VDPAU, dit gaat als een trein! 1080p op 3 tot 6 % cpu belasting op mijn Intel E5200.
Vereist is alleen dat je de linux versie draait en een nvidia grafische kaart gebruikt.
Zelf draai ik inmiddels alweer een paar maanden naar volle tevredenheid xbmc op linux.
Hardware decoding gaat hier via VDPAU, dit gaat als een trein! 1080p op 3 tot 6 % cpu belasting op mijn Intel E5200.
Zoals RFdeGroot al aangeeft kan dat dus wel, afhankelijk van de configuratie.Jazzle schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:50:
Voor zo ver ik weet gebruikt xbmc voor alles ffmpeg en ffmpeg ondersteunt geen dxva of cuda oid.
Tevens zijn ze ook bezig om ook DXVA aan de praat te krijgen naast VDPAU.
Ik wil je verder niet aanvallen maar zorg wel dat je iets zeker weet voordat je het roept, mensen baseren hun keuzes misschien wel op jouw post.
Inderdaad, maar jij weet blijkbaar hoe dat werkt.neographikal schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:55:
Het grote nadeel van xbmc is wel dat je geen codecs kunt wisselen. Ik heb een voorkeur voor CoreAVC vanwege de goede multithreading support en de beeldkwaliteit, maar die kan ik dus niet in XBMC pluggen. Dat is een van de redenen dat ik gewoon Media Portal draai
XBMC is wat dat betreft makkelijker voor n00bs, zelf niet kloten met codecs.
Je zit er echter dan ook wel meteen aan vast.
Kan je die niet gebruiken om te navigeren? Dat je hem als scrollknop gebruikt ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:
Volumeknop heb je niet veel aan. Helderheid display kun je instellen hoor, die is standaard veel te licht inderdaad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die cursortoets zuigt idd hard!psy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:48:
[...]
Ik heb ook een Dinovo mini. Ok ALS hij werkt is hij toch wel erg handig.
MAAR na een jaar gebruik:
De kwaliteit is bedenkelijk:
- de cursortoets heeft een bedenkelijke kwaliteit. Hij reageert niet erg goed, mechanisch is die toets niet goed ontworpen, soms moet je even dóóprduwen, voelt heel raar aan
- echt om de haverklap reageert hij niet meer. Enige remedie is de accu er even uithalen
- Soms moet je zelfs de hele BT resetten op de USB stick. Leuk als je HTPC in een kast staat (not)
En een heeeel groot gemis....het ontbreken van een tilt sensor. In de goedkopere Harmony 885 remote zit die wel. Als ik film kijk (in de donker) kan ik echt niet zien welke knoppen ik moet gebruiken met die Dinovo....
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Kleine vraag. Ik wil alles hardware matig decoden met alleen de processor en dus niet afhankelijk zijn van de videokaart. Kan ik daar beter een Intel E5200 of een AMD 5050e (OF AMD7550BE).
Wil eigelijk gewoon een zo goedkoop mogelijk media center bouwen.
Als je liever alles hardwarematig wilt laten decoden kan je beter voor de Intel gaan icm geforce 9300 of 9400 chip. De 780g biedt lang niet voor alle formaten hardwarematige decoding (dxva).Gumball schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:34:
Kleine vraag. Ik wil alles hardware matig decoden met alleen de processor en dus niet afhankelijk zijn van de videokaart. Kan ik daar beter een Intel E5200 of een AMD 5050e (OF AMD7550BE).
Hoeft niet eens zo heel duur te zijn. De Asus P5N7A-VM presteert denk ik vergelijkbaar als de Gigabyte E7AUM-DS2H, en toch een eurotje of 30 goedkoper.
Aan de vraagstelling te zien is dit wel een beetje een klok/klepel verhaal. Hardwarematig gaat juist over je videokaart. Softwarematig over je processor.Gumball schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:34:
Misschien ben ik krenterig, maar ik denk meer aan een mobo van iets minder euries.MintyDoerak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:47:
[...]
Als je liever alles hardwarematig wilt laten decoden kan je beter voor de Intel gaan icm geforce 9300 of 9400 chip. De 780g biedt lang niet voor alle formaten hardwarematige decoding (dxva).
Hoeft niet eens zo heel duur te zijn. De Asus P5N7A-VM presteert denk ik vergelijkbaar als de Gigabyte E7AUM-DS2H, en toch een eurotje of 30 goedkoper.
Ik zie inderdaad wel dat dat met intel een iets lastiger verhaal word.
't zal de warmte zijn..Johnny schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:03:
[...]
Aan de vraagstelling te zien is dit wel een beetje een klok/klepel verhaal. Hardwarematig gaat juist over je videokaart. Softwarematig over je processor.
Bedankt!
Ik roep niet zomaar iets, ik heb gezegd dat mijn systeem het zonder hardware acceleratie doet En dat is ook zo aangezien ik windows met xbmc draai, en xbmc vooralsnog alleen vdpau ondersteunt en dat is dus niet voor windows (goed ik had er duidelijker bij kunnen zetten dat ik windows draai, maar dat staat ook in mijn eerdere post). En ik weet dat 'Brokencodes' bezig is met dxva maar dat is nu nog niet aan de orde.Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:43:
[...]
Zoals RFdeGroot al aangeeft kan dat dus wel, afhankelijk van de configuratie.
Tevens zijn ze ook bezig om ook DXVA aan de praat te krijgen naast VDPAU.
Ik wil je verder niet aanvallen maar zorg wel dat je iets zeker weet voordat je het roept, mensen baseren hun keuzes misschien wel op jouw post.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzle op 24-06-2009 15:41 ]
Jij zei dit:Jazzle schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:36:
Ik roep niet zomaar iets, ik heb gezegd dat mijn systeem het zonder hardware acceleratie doet En dat is ook zo aangezien ik windows met xbmc draai, en xbmc vooralsnog alleen vdpau ondersteunt en dat is dus niet voor windows (goed ik had er duidelijker bij kunnen zetten dat ik windows draai, maar dat staat ook in mijn eerdere post). En ik weet dat 'Brokencodes' bezig is met dxva maar dat is nu nog niet aan de orde.
dat is wel even wat anders dan dat je bedoelt dat het alleen bij jou nu niet werkt.Jazzle schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:57:
En xbmc ondersteunt geen enkele vorm van hardware acceleratie en de codecs zijn ook niet altijd even effcient.
Verder even goede vrienden hoor.
Ik ben inderdaad ook bang dat het DXVA verhaal nog wel een tijdje op zich gaat laten wachten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou goed, dan is het bij deze duidelijk wat ik bedoelGonadan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:55:
[...]
Jij zei dit:
[...]
dat is wel even wat anders dan dat je bedoelt dat het alleen bij jou nu niet werkt.
Verder even goede vrienden hoor.
Ik ben inderdaad ook bang dat het DXVA verhaal nog wel een tijdje op zich gaat laten wachten.
Over dxva, ik begin het wel apart te vinden dat degene die er mee bezig is zegt dat het al werkend is, maar dat hij toch geen code wil posten, maargoed, de tijd zal het leren
Tsja, óf hij liegt dat hij barst, óf hij heeft zulke creatieve (lees: smerige) code geschreven dat hij zich kapot schaamt.Jazzle schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:25:
Over dxva, ik begin het wel apart te vinden dat degene die er mee bezig is zegt dat het al werkend is, maar dat hij toch geen code wil posten, maargoed, de tijd zal het leren
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
"Ja maar mijn processor is toch ook hardware".Johnny schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:03:
[...]
Aan de vraagstelling te zien is dit wel een beetje een klok/klepel verhaal. Hardwarematig gaat juist over je videokaart. Softwarematig over je processor.
Heeft er iemand ervaring in het aanschaffen van een losse ir-ontvanger?
Ik heb namelijk een SilverStone Lc-17 kast gekocht en later een Harmony aangeschaft. Blijkt dus dat er geen ontvanger op die silverstone zit
.
Op google kom ik voornamelijk tegen dat de mce ontvanger van microsoft zou moeten werken. Maar die kun je niet los kopen.
Ik heb namelijk een SilverStone Lc-17 kast gekocht en later een Harmony aangeschaft. Blijkt dus dat er geen ontvanger op die silverstone zit

Op google kom ik voornamelijk tegen dat de mce ontvanger van microsoft zou moeten werken. Maar die kun je niet los kopen.
Ik heb een losse MCE ontvanger gekocht om Ubuntu op een Harmony aan te sluiten voordat ik mijn Antec Fusion had besteld. Werkte prima. Gekocht bij Computerland.Mystic_Vamp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:07:
Mocht je toevallig in de buurt van Groningen wonen, kan je hem voor 5 euro op komen halen.
Verwijderd
Doe geen moeite ... het is zoals je al aanhaalde, het is het één of het ander.T-Blizzard schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:44:
Machine bestaat uit een Foxconn 780G moederbordje en een 5050e en 2 GB ram. Maar na twee avonden/nachten ben ik in staat alles uit het raam te knikkeren.![]()
Met Media Center geprobeerd, Media Portal... 100000 verschillende codec packs... De ene na de andere tutorial...Ik wil gewoon simpel een MKV'tje kunnen kijken met subsUiteindelijk krijg ik MPC wel werkend met DXVA maar vervolgens werken de subs niet meer, zet ik hem naar VBR9 Werken ze weer wel maar zit cpu op 99%..
... en ik snap nog steeds niet hoe het komt dat iedereen zo'n problemen heeft met schokkende beelden.
Ik het hier K-lite codeck pack standard staan samen met CoreAVC .... werkt prima samen.
Ik speel alles af met MPC Home Cinema.
Niks hardware acc. in MPC ... gewoon alles door de cpu met CoreAVC laten doen. Dan hebben je trouwens dat geklooi ook niet met subs die niet kunnen weergegeven worden.
Load komt hier op mijn dual-core nooit op 100% ..... eerder max. zo'n 65%.
Vandaag nog een PC achtergelaten bij mijn ouders .... GigaByte bordje met 740G chipset .... speelt met dezelfde codecs perfect 720p en 1080p af .... ook de vogelscene .... zijnde dan wel in een 720p HD-rip versie.
Ik heb nu sinds dit weekend mijn HTPC in elkaar gezet obv deze setup.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de volgende tutorial om de boel in te stellen.
Om te testen of alles werkt heb ik de vogel sample uit de topicstart gedownload, maar deze geeft alleen geluid,
Een WMVHD speelt hij wel af, maar wel met cpu belasting tegen de 30%. Lijkt me iets te veel van het goede. Iemand een suggestie wat ik beter kan doen.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de volgende tutorial om de boel in te stellen.
Om te testen of alles werkt heb ik de vogel sample uit de topicstart gedownload, maar deze geeft alleen geluid,
Een WMVHD speelt hij wel af, maar wel met cpu belasting tegen de 30%. Lijkt me iets te veel van het goede. Iemand een suggestie wat ik beter kan doen.
PSN ID Binloading_nl
Ik wil mijn huidige server omtoveren naar een HTPC, en ik ben mij nu aan het inlezen door o.a. dit topic op tweakers door te lezen.
De volgende onderdelen heb ik al (deels neem ik deze mee van mijn huidige fileserver):
- Behuizing: Thermaltake Mozart, Silver
- Moederbord: Asus S939
- Processor: Athlon64 3000+
- Hardeschijf: 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
Nog te verzamelen:
- Eventueel een nieuwe voeding: Corsair CX400W (€ 42,32) of Be Quiet Straight Power E6 400W (€ 48,06)
- Eventueel een nieuwe CPU cooler: Arctic Cooling 64 LP (€ 12,76)
- Blu-ray: Lite-On iHES106-29 (€ 105,98), LG GGC-H20L (€ 96,45), of DH-4O1S (€ 79,85).
Welke videokaart voor hardwareversnelling?
De CPU is krachtig genoeg voor z'n huidige funktie (fileserver, counterstrike server, bittorrent), maar volgens mij niet krachtig genoeg om 1080p video af te spelen. Daarom zit ik te denken om de onboard video te vervangen door een 'echte' videokaart zodat ik hardwareversnelling kan gebruiken.
De startpost heeft 't alleen over de Radeon HD3800, HD3400, HD3200 eb de GeForce 8400, 8500, en 8600. Echter, in de pricewatch zie ik ook GeForce 9300, 9400, 9500, en 9600 kaarten. Ik heb de hele "Home Theater PC (HTPC) Deel 4" doorgenomen, maar nergens staat een link naar onderlinge vergelijkingen van deze kaarten betreffede hardwareversnelling/HD video afspelen.
Oftewel, is een 8400 net zo goed in HD conten afspelen als een 9600? Welke videokaart chipset is "het minimum vereiste"?
De volgende onderdelen heb ik al (deels neem ik deze mee van mijn huidige fileserver):
- Behuizing: Thermaltake Mozart, Silver
- Moederbord: Asus S939
- Processor: Athlon64 3000+
- Hardeschijf: 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
Nog te verzamelen:
- Eventueel een nieuwe voeding: Corsair CX400W (€ 42,32) of Be Quiet Straight Power E6 400W (€ 48,06)
- Eventueel een nieuwe CPU cooler: Arctic Cooling 64 LP (€ 12,76)
- Blu-ray: Lite-On iHES106-29 (€ 105,98), LG GGC-H20L (€ 96,45), of DH-4O1S (€ 79,85).
Welke videokaart voor hardwareversnelling?
De CPU is krachtig genoeg voor z'n huidige funktie (fileserver, counterstrike server, bittorrent), maar volgens mij niet krachtig genoeg om 1080p video af te spelen. Daarom zit ik te denken om de onboard video te vervangen door een 'echte' videokaart zodat ik hardwareversnelling kan gebruiken.
De startpost heeft 't alleen over de Radeon HD3800, HD3400, HD3200 eb de GeForce 8400, 8500, en 8600. Echter, in de pricewatch zie ik ook GeForce 9300, 9400, 9500, en 9600 kaarten. Ik heb de hele "Home Theater PC (HTPC) Deel 4" doorgenomen, maar nergens staat een link naar onderlinge vergelijkingen van deze kaarten betreffede hardwareversnelling/HD video afspelen.
Oftewel, is een 8400 net zo goed in HD conten afspelen als een 9600? Welke videokaart chipset is "het minimum vereiste"?
[ Voor 50% gewijzigd door lordsnow op 27-06-2009 21:32 ]
Is er trouwens een manier om de teksten zoals internet en de windows omgeving goed leesbaar te krijgen ( lees groter)
Als ik op de bank zit, zijn de teksten erg lastig leesbaar. Met cntr+omhoog scrollen kan ik internetteksten wel vergroten, maar ideaal is het niet.
Iemand een goede suggestie.
Als ik op de bank zit, zijn de teksten erg lastig leesbaar. Met cntr+omhoog scrollen kan ik internetteksten wel vergroten, maar ideaal is het niet.
PSN ID Binloading_nl
Jawel, bij scherminstellingen kan je de dpi wijzigen, dan wordt alles grotersteefje schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:34:
Is er trouwens een manier om de teksten zoals internet en de windows omgeving goed leesbaar te krijgen ( lees groter)
Same here: ik heb nu een Antec Fusion met een Gigabyte boardje staan waarbij ik eraan denk om een 'echte' videokaart te gaan inzetten. Ik denk dat je ook rekening moet houden met een Operating System. Mijn mediacenter draait op Ubuntu, omdat ik graag onafhankelijk van Windows zou willen zijn. Ik denk er dus aan om een Sapphire HD 4550 passive te kiezen: de ATI's zijn voorzien van hardware matige decodering zodat zaken als audio over HDMI volgens mij ook voor Ubuntu tot de mogelijkheden gaan horen.lordsnow schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 02:48:
De startpost geeft aan dat, als je een videokaart zoekt voor hardwareversnelling, je kan kiezen uit ATI's Avivo HD technologie (Radeon HD3800, HD3400 en HD3200) en uit nVidia's PureVideo HD (GeForce 8400, 8500, en 8600). Echter, in de pricewatch zie ik ook GeForce 9300, 9400, 9500, en 9600 kaarten. Ik neem aan dat dit de opvolger is van de 8x00 series. Ik heb de hele "Home Theater PC (HTPC) Deel 4" doorgenomen, maar nergens staat een link naar onderlinge vergelijkingen van deze kaarten betreffede hardwareversnelling/HD video afspelen.
...
Bijvoorbeeld, welke is beter:
Club3D 9500GT 512MB GDDR2: pricewatch: Club3D 9500GT 512MB GDDR2
Club3D HD 4550 512MB GDDR3 PCI-E: pricewatch: Club3D HD 4550 512MB GDDR3 PCI-E
Ik zoek dus een vergelijking waarbij rekening wordt gehouden met een OS, omdat er voor linux toch andere drivers nodig zijn, en natuurlijk wil ik ook zoveel mogelijk 'bang for my buck'.
Verwijderd
Zo, momenteel wordt Windows 7RC1 geinstalleerd
Op aanraden van mensen hier toch 2 partities gemaakt, is inderdaad wel gemakkelijker. Systeempartitie van 50gb, dat lijkt me wel voldoende.
Ik ga deze codec-guide gebruiken: ThaClown in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Iemand daar nog op- of aanmerkingen op?
Ik ga deze codec-guide gebruiken: ThaClown in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Iemand daar nog op- of aanmerkingen op?
Wat voor gigabyte bordje heb je, de 780? Persoonlijk zou ik op dit moment geen ATI nemen omdat vziw acceleratie nog niet (super) werkt, heb hier een 9400 bordje met daarbij ook netjes audio via HDMI onder ubuntu 9.04.Japius schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:55:
[...]
Same here: ik heb nu een Antec Fusion met een Gigabyte boardje staan waarbij ik eraan denk om een 'echte' videokaart te gaan inzetten. Ik denk dat je ook rekening moet houden met een Operating System. Mijn mediacenter draait op Ubuntu, omdat ik graag onafhankelijk van Windows zou willen zijn. Ik denk er dus aan om een Sapphire HD 4550 passive te kiezen: de ATI's zijn voorzien van hardware matige decodering zodat zaken als audio over HDMI volgens mij ook voor Ubuntu tot de mogelijkheden gaan horen.
Ik zoek dus een vergelijking waarbij rekening wordt gehouden met een OS, omdat er voor linux toch andere drivers nodig zijn, en natuurlijk wil ik ook zoveel mogelijk 'bang for my buck'.
Ik heb verder wat minder vergelijkingsmateriaal omdat mijn enige ATI kaart op dit moment een 9800 pro is in een oude desktop.
Ik heb een al ouder bordje: de Gigabyte GA73PVM-S2H. Is voorzien van een NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i Chipset: op het moment van aanschaf ( december 2007) was het een prima bordje. Ik heb er een E6750 Core2Duo in zitten en dat werkt eigenlijk allemaal best aardig.
Op zich zou ik natuurlijk ook nog wel een ander bordje kunnen kopen, maar ik dacht dat ik met een videokaart een heel eind zou komen.
GPU acceleratie is leuk, maar er zijn zo veel situaties waarbij het niet werkt dat ik me er niet te blind op zou staren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Net een heel leuk moederbord gevonden voor HTPC gebruik, maar blijkbaar moeilijk vindbaar in winkels:
Zotac 9300-itx wifi
Een moederbord in mini-itx formaat dus, gebaseerd op de 9300 chipset en ondersteuning biedt voor Intel Core 2 Duo.
OK de wifi is een nice to have...
Dit in combinatie met de origenae M10 zou perfect zijn, je moet natuurlijk wel de nadelen erbij nemen (niet veel uitbreidbaarheden).
De prijs zou ook redelijk moeten zijn, maar aangezien ik nog geen verkoper gevonden heb, kan ik dit niet bevestigen
Zotac 9300-itx wifi
Een moederbord in mini-itx formaat dus, gebaseerd op de 9300 chipset en ondersteuning biedt voor Intel Core 2 Duo.
OK de wifi is een nice to have...
Dit in combinatie met de origenae M10 zou perfect zijn, je moet natuurlijk wel de nadelen erbij nemen (niet veel uitbreidbaarheden).
De prijs zou ook redelijk moeten zijn, maar aangezien ik nog geen verkoper gevonden heb, kan ik dit niet bevestigen
Prachtig.wagenveld schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:57:
>> http://www.mini-itx.com/store/?c=52
Leveren in de EU zo te zien.
110 euro, dat valt zeer goed mee voor een 9300-chipset.
Voor Nederland wel 146,47 euro met verzendkosten, komt dus nogal wat overheen.ZodiacQ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:31:
[...]
Prachtig.
110 euro, dat valt zeer goed mee voor een 9300-chipset.
http://www.amazon.de/gp/o...new?ie=UTF8&condition=newDeikke schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Voor Nederland wel 146,47 euro met verzendkosten, komt dus nogal wat overheen.
dan koop je em bij de 2de winkel: Amazon.de zelf, geen verzendkosten naar NL en op voorraad, wat wil je nog meer. €118.95 ben je klaar
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Verwijderd
In Nederland is dat Zotac 9300 ITX bordje bij Conrad te krijgen en op voorraad.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=871748
Heel goedkoop is ie daar niet maar als er weer is een 10% korting actie is dan is redelijk aantrekkelijk.
Edit: Enige nadeel van dat bordje is de 2 SATA porten. Van mij hadden er wel meer op gemogen. Met 1x HDD en 1x DVD of Bluray is dat zo vol.
Zelf zit ik nog te twijvelen tussen deze 9300 of een ION ITX bordje.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=871748
Heel goedkoop is ie daar niet maar als er weer is een 10% korting actie is dan is redelijk aantrekkelijk.
Edit: Enige nadeel van dat bordje is de 2 SATA porten. Van mij hadden er wel meer op gemogen. Met 1x HDD en 1x DVD of Bluray is dat zo vol.
Zelf zit ik nog te twijvelen tussen deze 9300 of een ION ITX bordje.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 16:08 ]
Iemand ervaring met deze kast? MS Tech MC200
Divide and conquer.
Verwijderd
Heb M3N78-EM mobo met S/PDIF uit, maar kreeg in PowerDVD9 het geluid niet aan de praat bij gewone DVD's (BluRay wel), en na een cleane reinstall nog steeds niet...
Op tabblad audio uiteraard goede instelling gepakt (Digital Audio oid), maar nee. Niets.
Of gebruikt PowerDVD een andere dan de interne audiocodec? Heb ook AC3-filter geinstalleerd.
Soms doet in bijv. MP of MPC-HC het geluid het ook niet, maar na 1; max 2; restarts werkt het wel? Bij PDVD werkt het gewoon nooit, maar misschien heeft het er iets mee te maken.
Erg vaag allemaal.
Windows 7 Build 7100 RC 1
Iemand?
Op tabblad audio uiteraard goede instelling gepakt (Digital Audio oid), maar nee. Niets.
Of gebruikt PowerDVD een andere dan de interne audiocodec? Heb ook AC3-filter geinstalleerd.
Soms doet in bijv. MP of MPC-HC het geluid het ook niet, maar na 1; max 2; restarts werkt het wel? Bij PDVD werkt het gewoon nooit, maar misschien heeft het er iets mee te maken.
Erg vaag allemaal.
Iemand?
Ik had precies hetzelfde, volgens mij heb ik toen in systeembeheer alleen de Optical SP/DIF aansluiting geactiveerd, rest uitgeschakeld en toen pakte PowerDVD wel de goede uitgang. 't Lijkt erop dat powerDVD niet standaard je primair ingestelde geluidsapparaat pakt en dat hij ook moeite heeft met meerdere geluidskaarten (dus onboard HDMI sound en de realtek SP/DIF)Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:42:
Heb M3N78-EM mobo met S/PDIF uit, maar kreeg in PowerDVD9 het geluid niet aan de praat bij gewone DVD's (BluRay wel), en na een cleane reinstall nog steeds niet...
Erg vaag allemaal.
Iemand?
Verwijderd
Aha! Dat kan ik nog wel eens proberen. Ik heb idd wel de goede S/PDIF als default, maar dan pakt hij die wss niet. Waarom staan er in conf. scherm trouwens 2x een S/PDIF uitgang?? Ik heb afaik maar 1x S/PDIF uit...DARKviper123 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:47:
[...]
Ik had precies hetzelfde, volgens mij heb ik toen in systeembeheer alleen de Optical SP/DIF aansluiting geactiveerd, rest uitgeschakeld en toen pakte PowerDVD wel de goede uitgang. 't Lijkt erop dat powerDVD niet standaard je primair ingestelde geluidsapparaat pakt en dat hij ook moeite heeft met meerdere geluidskaarten (dus onboard HDMI sound en de realtek SP/DIF)
Ik heb dezelfde problemen.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:42:
Erg vaag allemaal.
Iemand?
PowerDVD probleem heb ik inmiddels opgelost: ik heb 2 digitale uitgangen op mijn moederbord, waarvan 1 als standaard is ingesteld. PowerDVD gebruikt echter (blijkbaar) mijn andere uitgang. Deze heb ik dus in Windows echt uitgezet en na een nieuwe start heb ik geluid in PowerDVD.
Het geluid in MediaCenter en Mediaplayer doet het bij mij ook niet altijd en inderdaad door de film te stoppen en vervolgens weer aan te zetten werkt het weer. Volgens mij doet het probleem zich voor bij films met 5.1 of dts geluid. Ik heb overigens alleen een MatroskaSplitter en Directvobsub op mijn Windows 7 RC1 geïnstalleerd, geen aanvullende codecs.
De hdmi audio ziet hij ook als S/PDIF apparaat (volgens mij) en onboard heb je nog een coaxial S/PDIF header, maar die is volgens mij hetzelfde als de optical uitgang achterop. Je kunt die header dus gebruiken om een 2de uitgang te krijgen voor digital audioVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:50:
[...]
Aha! Dat kan ik nog wel eens proberen. Ik heb idd wel de goede S/PDIF als default, maar dan pakt hij die wss niet. Waarom staan er in conf. scherm trouwens 2x een S/PDIF uitgang?? Ik heb afaik maar 1x S/PDIF uit...
Ik zit er aan te denken om een AMD Phenom X3 8650 of een 8750 in mijn HTPC te plaatsen.
Nu vroeg ik me af, zou ik deze met een Scythe Ninja Mini kunnen koelen?
Before me there were many, after me there will be none
Makkelijk, ik koel zelf een AMD Phenom X4 9550 met een Scythe Ninja Mini.Jay-K schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:06:
Ik zit er aan te denken om een AMD Phenom X3 8650 of een 8750 in mijn HTPC te plaatsen.
Volgens mij zijn er zelfs mensen die een AMD Phenom X4 met een Scythe Ninja Mini koelen, zonder de fan erop, dus alleen met de Casefan's. Wel eens gelezen op de bekende Internet site's.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
onboard is niet specifiek een coaxiaal header, maar een algemene s/pdif header. Hier kan je coaxiaal en optisch van bouwen. 3 pinnen, +5V, Signal, GND. zie http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=997533 voor info om een coaxiaal s/pdif te bouwen op je mobo header. Supersimpel.DARKviper123 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:05:
[...]
De hdmi audio ziet hij ook als S/PDIF apparaat (volgens mij) en onboard heb je nog een coaxial S/PDIF header, maar die is volgens mij hetzelfde als de optical uitgang achterop. Je kunt die header dus gebruiken om een 2de uitgang te krijgen voor digital audio
Verwijderd
iemand ervaring met de volgende geluidskaart?
Audiotrak Prodigy HD 2, http://www.audiotrak.net/products/prodigyhd2/
ik wil deze gebruiken in mijn HTPC (voornamelijk voor muziek)(digitaal aangesloten op versterker), ik heb nu een creative x-fi platium
maar die is bagger, ben er al een tijdje mee bezig geweest maar het geluid vervomt met deze kaart.
mijn setup is:
Marantz sr5002
B&W 685
B&W 686
B&W HTM-62
B&W ASW610
ik wil deze gebruiken in mijn HTPC (voornamelijk voor muziek)(digitaal aangesloten op versterker), ik heb nu een creative x-fi platium
maar die is bagger, ben er al een tijdje mee bezig geweest maar het geluid vervomt met deze kaart.
mijn setup is:
Marantz sr5002
B&W 685
B&W 686
B&W HTM-62
B&W ASW610
Die kaart is prima, ik heb een kaart van terratec gehad met die chipset en het geluid is prima. Nou ga je neem ik aan wel de SPDIF gebruiken dus dan kan je ook even kijken naar je onboard geluidskaart (aangezien de geluidskaart toch geen invloed heeft op het digitale signaal), heeft die geen spdif of misschien een spdif pinout header op het mobo?Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:09:
iemand ervaring met de volgende geluidskaart?
mijn setup is:
Marantz sr5002
B&W 685
B&W 686
B&W HTM-62
B&W ASW610
Kan je niet wat spelen in de control panels van die creative om te kijken of je de vervormingen uit kan zetten?
Overigens, als ik zelf op dit moment een geluidskaart voor een HTPC zou kopen, dan zou ik aan de toekomst denken en een Asus Xonar HDAV kopen. http://usa.asus.com/produ...=0&model=3087&modelmenu=1
Heb je SPDIF én HDMI (plus support voor DTS-HD MA enzo) uitgangen.
Ik heb zelf een M-Audio Audiophile 2496, ook die werkt prima met spdif, kostte 89,-.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ramon,
Het probleem is nu wanneer ik het geluid hard zet, het geluid vervomt.
Ik kan dit tegengaan door het geluid op mijn pc op volume 1 te zetten, maar dan kan het weer niet hard genoeg.
echter als ik het geluid via de playstation 3 (op HDMI aangesloten op reciever) afspeel, heb ik hier geen last van dan kan ik het geluid voluit zetten.
Het probleem is nu wanneer ik het geluid hard zet, het geluid vervomt.
Ik kan dit tegengaan door het geluid op mijn pc op volume 1 te zetten, maar dan kan het weer niet hard genoeg.
echter als ik het geluid via de playstation 3 (op HDMI aangesloten op reciever) afspeel, heb ik hier geen last van dan kan ik het geluid voluit zetten.
Dat gaat digitaal, zorg dus dat je je HTPC digitaal aansluit. Zij het via HDMI, zij het via SPDIF, maar een dure geluidskaart heb je hoe dan ook niet nodig. Gewoon de onboard geluidskaart gebruiken, werkt prima.
Verwijderd
Dit omdat je reciever al het werk doet?neographikal schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:45:
Dat gaat digitaal, zorg dus dat je je HTPC digitaal aansluit. Zij het via HDMI, zij het via SPDIF, maar een dure geluidskaart heb je hoe dan ook niet nodig. Gewoon de onboard geluidskaart gebruiken, werkt prima.
En als ik geen digitale uitgang op mijn onboard geluidskaart heb, kan ik het beste een goedkope geluidskaart met spdif halen?
Yup, zolang het maar digitaal naar je amp gaat doet die de conversie. Eventueel kun je het via HDMI doen als je daar nog ruimte voor hebt, dan kun je DD HD en DTS HD 7.1 door de HDMI drukken (mits beide kanten het ondersteunen).
En geen enkele videokaart ondersteunt Dolby TrueHD of DTS-HD MA. Als je dat wil dan heb je dus een Asus Xonar HDAV nodig. Voor DTS of DD5.1/AC3 is inderdaad de allergoedkoopste geluidskaart met SPDIF genoeg.neographikal schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:03:
Yup, zolang het maar digitaal naar je amp gaat doet die de conversie. Eventueel kun je het via HDMI doen als je daar nog ruimte voor hebt, dan kun je DD HD en DTS HD 7.1 door de HDMI drukken (mits beide kanten het ondersteunen).
[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 06-07-2009 12:09 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Wisten jullie al dat er nu een aanbiedding is op de firedtv site? Een floppydtv/c + alphacrypt IC voor 199,00 euro dit scheeld nogal met de huidige alphacrypt classic
Dit topic is gesloten.