Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 18:51
Rainesh schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:59:
[...]

Je gaat een phenom gebruiken, waarom neem je dan 4x1gb 667mhz? :? Om meer uit je systeem te halen kun j ebeste 800 of 1066mhz nemen.
Oke daar heb ik niet bij stil gestaan en eerlijk gezegd weet ik niet waarom ik dan 800 of 1066mhz moest nemen omdat ik er ook niet zoveel verstand van heb:(Ik las wel dat ik die Kingston bankjes wel makkelijk te overclocken waren naar 800Mhz maar weet daar nog niks van dus nog ff wat info winnen...

Maar is het echt iets om over druk te maken en is het dan echt een wereld van verschil tussen 667mhz of 800mhz of hoger..???

[ Voor 10% gewijzigd door DirtyDutch op 29-05-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ionicdog schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:13:
@Neographical, waarom met coreavc en niet via je videokaart(dxva) Ik heb die kaart ook en dat gaat prima
heb geen coreavc geinstalleerd.
Lekker zuinig Hd film kijken processor klokt terug terwijl ik een 1080p film draai.
Ik heb geen HD accelleratie, maar tegenwoordig kan CoreAVC ook offloaden naar een nVidia videokaart :) Daarnaast zal die 10-15w extra me werkelijk een worst zijn voor die paar uur dat hij film draait in de week, dat is peanuts tov de rest van een home theatre setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19429

Ik ben ook bezig met een nieuwe HTPC samen te stellen.
Ik heb/had de volgende configuratie:
  • Ahanix MCE302, Zilver
  • Asus M2A-VM HDMI
  • AMD Athlon 64 X2, 5000+ (65W), Socket AM2
  • Kingston KVR667D2E5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300
  • Antec Smart Power 2.0, 350 Watt, Retail
En dit kan ik hergebruiken
  • Microsoft Remote Controle NL
  • 1TB Hitachi
  • 1 TB WD Green
Ondanks dat alle 720p films als een lopen zonnetje baal ik dat niks hardware matig wil afspelen. Daarnaast lopen 1080p films vaak met moeite.

Ik dacht slim te zijn door alleen het moederbord en het geheugen te vervangen. Na lang wikken en wegen was ik tot de volgende producten gekomen:
  • Gigabyte GA-MA790GP-UD4H/ATX AM2+ DDR2
  • Kingston 4GB( 2 x 2048MB), 800MHz, DDR
Het Gigabye moederbord biedt een betere ondersteuning voor optical out en HDMI out. (de Asus heeft daar een aparte PCI kaart voor, welke niet in de Lowprofile Ahanix D.Vine 302 past). Daarnaast heeft deze het nieuwe 790g chipset met onboard de HD3300.

Waarom komt de 780g chipset telkens naar voren en wordt de 790g chipset die dit moederbord heeft nauwelijks gekozen? Ondanks dat deze de HD3300 onboard heeft die toch nog een stuk betere performance heeft dan de HD3200.

Afgelopen woensdag kwamen ze eindelijk binnen. Dus ik begon helemaal blij aan het verbouwen van mijn HTPC. Ik had net de processor en koeler van het moederbord af gehaald en stond op het punt om ook het moederbord uit de kast te halen. Toen ik me bedacht dat ik toch ook maar even moest kijken hoe de Gigabyte het beste geplaatst kon worden.
Kom ik met mijn blinde hoofd tot de ontdekking dat het Gigabyte board een ATX board is, ipv een m-ATX |:(

Dus nu sta ik voor de keuze.. Of alles terugsturen en mijn geld terug krijgen minus de verzendkosten.. En verder gaan met mijn 'oude' HTPC-beestje.. of een nieuwe configuratie in elkaar zetten met de volgende extra onderdelen:
  • Tacens Aluminium HT -> Goedkope kast zonder LCD en afstandsbediening. Hij staat in een dichte wandmeubel en een afstandsbediening heb ik al. Bovendien schijnt deze lekker stil te zijn
  • AMD Athlon X2 Dual-Core Processor 5050e
  • Corsair CX400W
  • Scythe Ninja 2 SCNJ-2000
  • Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA
Ik twijfel nog over de processor. Of ik niet beter voor een Phenom X4 kan gaan. En voor welke dan? Is een X4 veel sneller dan een X2? En merk je dit verschil ook in een HTPC die vrijwel alleen voor films wordt gebruikt?

Daarnaast twijfel ik nog over de Scythe Ninja Mini ipv de Scythe Ninja 2. Ik neem aan dat ze allebei in de kast passen.

Ik gebruik MediaPortal met de volgende Codecs:
- Matrosk Mediapslitter
- SAF (Stand Alone Filters)
- AC3Filter of SPDifer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sowieso zou ik een g2 brisbane X2 nemen met een 45w TDP (4850E, 5050E e.d.). Qua kosten maakt het niets uit, maar het scheelt je wel weer iets als je hem 24/7 wil gaan draaien. Voor wat betreft die Phenom, tja, een quad is sneller maar of je er daadwerkelijk veel voordeel uit haalt betwijfel ik. Je hebt hardware HD-acceleratie en de X2 trekt 98% van de 1080P rips zonder 1 verloren frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:04
Voor de bezitters van de HT01 van Chieftec; ook ik heb inmiddels de eerder genoemde alternatieve voeding vanuit duitsland ontvangen. Mijn ervaring: ZEER positief. Wat een verschil met de stock voeding die bij de kast wordt meegeleverd. Het ding is fluisterstil en ook de temperatuur ligt een stuk lager binnen de kast. (Scheelt zo'n 15 graden).

Afwikkeling met de webshop is perfect, binnen 3 werkdagen is de voeding vanuit duitsland op afleveradres aangekomen. Voor een kleine €55,- een stuk minder ergenis, voor mij dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DirtyDutch schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:04:
Ben er nog niet over uit wat ik het beste kan doen qua besturingsprogramma,Windows XP of Vista??En dan in samenstelling met MediaPortal..Misschien iemand die mij kan adviseren hierover???
Ik zeg wacht nog eventjes. Na 1 Juli is bij aankoop van Vista-PC de upgrade naar Windows 7 gratis. Moet je wel een OEM Vista met upgrade coupon te pakken krijgen, maar dat was destijds met XP->Vista ook niet zo moeilijk te vinden.

Windows 7 Media Center is m.i. op het moment het meest volwassen/stabiele stuk HTPC software dat er is, dus zeker waard om er nog eventjes op te wachten - zelfs al zou je met MediaPortal gaan experimenteren (je bent nou eenmaal tweaker of niet) is het handig om in elk geval MC nog achter de hand te hebben.
Mijn HTPC:
Tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 18:51
Dreamvoid schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:27:
[...]

Ik zeg wacht nog eventjes. Na 1 Juli is bij aankoop van Vista-PC de upgrade naar Windows 7 gratis. Moet je wel een OEM Vista met upgrade coupon te pakken krijgen, maar dat was destijds met XP->Vista ook niet zo moeilijk te vinden.

Windows 7 Media Center is m.i. op het moment het meest volwassen/stabiele stuk HTPC software dat er is, dus zeker waard om er nog eventjes op te wachten - zelfs al zou je met MediaPortal gaan experimenteren (je bent nou eenmaal tweaker of niet) is het handig om in elk geval MC nog achter de hand te hebben.

[...]

Tuner?
Oke bedankt voor de reactie en zal het zeker overwegen qua Windows 7...En TV-Tuner heb ik express niet in de HTPC gebouwd omdat ik het denk ik niet tot heel weinig zal gebruiken...Mijn vrouwtje is tevreden met haar UPC-Recorder dus dat laten we maar zo :*) :*)

Oke maar moet ik nu dan 800 of 1066mhz nemen omdat ik er ook niet zoveel verstand van heb:(Ik las wel dat ik die Kingston bankjes wel makkelijk te overclocken waren naar 800Mhz maar weet daar nog niks van dus nog ff wat info winnen...

Maar is het echt iets om over druk te maken en is het dan echt een wereld van verschil tussen 667mhz of 800mhz of hoger..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
DirtyDutch schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:04:
Heb de afgelopen weken heel internet afgespeurd naar zoveel mogelijk info over HTPC`s om vervolgens een een leuke HTPC in mekaar te zetten om het liefst HD materiaal af te spelen en zo nu en dan wat te gamen(racegames etc.)..Heb nu het 1 en ander besteld en nu is het alleen maar wachten totdat alles binnenkomt dus ben nu een beetje aan het zoeken naar software enso en wat aanvullende info...Ben er nog niet over uit wat ik het beste kan doen qua besturingsprogramma,Windows XP of Vista??En dan in samenstelling met MediaPortal..Misschien iemand die mij kan adviseren hierover???

Mijn HTPC:

HTPC-kast:NOX-Xtreme Media Case

Moederbord:ASUS M3A78-EM - micro ATX - AMD 780G

Processor:AMD Phenom X4 9650 / 2.3 GHz

Videokaart:ASUS EN9400GT SILENT 512MB DDR2

Interne harde schijf:Samsung SpinPoint F1/1 TB

Geheugen:4x1GB Kingston PC2-5300

Voeding:OCZ StealthXStream voeding - 500 Watt

Processor Koeler:Nexus XiR-3500 copper edition

Fans:Nexus 80mm Real Silent Case Fan
Ziet er goed uit, maar je weet ook dat je moederbord met de AMD 780g chipset prima in staat is HD content hardwarematig te decoderen? Je hebt dus je 9400GT kaartje helemaal niet nodig, tenzij je verwacht ook nog (niet al te z waar) te gamen met die pc... Ander is het compleet overbodig. Met de Phenom X4 zit het ook met de post-processing goed, want die ondersteunt HT 3.0. Bij processoren die dit niet hebben ( < X3), schijnt icm de 780G de deinterlacing e.d. niet goed te werken, maar is nu geen probleem dus. Verder is 4gb ook wel overkill voor een htpc: 2gb is meer dan voldoende (mits je vista erop mikt) maar ja, dat spul kost toch niets meer tegenwoordig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Weet iemand of het mogelijk is via je netwerk blu-ray discs af te spelen zonder er eerst ISO's o.i.d. van te moeten maken? Ik heb dus een blu-ray drive in een andere pc en wil graag hiermee over het netwerk films afspelen op m'n htpc. Dus de BD-Rom is gedeeld, en gemapd als netwerkdrive op de htpc. Alleen wil PowerDVD er geen copy-protected content vanaf spelen. Ook MPC-HC zegt "copy protection problem"
Is dit te omzeilen op een of andere manier? Kan ik een netwerkmap mounten als Optical Drive op de htpc?
Zo zie je maar weer: als je het allemaal legaal doet, maken ze je het 't moeilijkst ^^.

[ Voor 8% gewijzigd door Poffertjesporem op 31-05-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 19429 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:46:
Ik ben ook bezig met een nieuwe HTPC samen te stellen.
Ik heb/had de volgende configuratie:
  • Ahanix MCE302, Zilver
  • Asus M2A-VM HDMI
  • AMD Athlon 64 X2, 5000+ (65W), Socket AM2
  • Kingston KVR667D2E5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300
  • Antec Smart Power 2.0, 350 Watt, Retail
En dit kan ik hergebruiken
  • Microsoft Remote Controle NL
  • 1TB Hitachi
  • 1 TB WD Green
Ondanks dat alle 720p films als een lopen zonnetje baal ik dat niks hardware matig wil afspelen. Daarnaast lopen 1080p films vaak met moeite.

Ik dacht slim te zijn door alleen het moederbord en het geheugen te vervangen. Na lang wikken en wegen was ik tot de volgende producten gekomen:
Het Gigabye moederbord biedt een betere ondersteuning voor optical out en HDMI out. (de Asus heeft daar een aparte PCI kaart voor, welke niet in de Lowprofile Ahanix D.Vine 302 past). Daarnaast heeft deze het nieuwe 790g chipset met onboard de HD3300.

Waarom komt de 780g chipset telkens naar voren en wordt de 790g chipset die dit moederbord heeft nauwelijks gekozen? Ondanks dat deze de HD3300 onboard heeft die toch nog een stuk betere performance heeft dan de HD3200.

Afgelopen woensdag kwamen ze eindelijk binnen. Dus ik begon helemaal blij aan het verbouwen van mijn HTPC. Ik had net de processor en koeler van het moederbord af gehaald en stond op het punt om ook het moederbord uit de kast te halen. Toen ik me bedacht dat ik toch ook maar even moest kijken hoe de Gigabyte het beste geplaatst kon worden.
Kom ik met mijn blinde hoofd tot de ontdekking dat het Gigabyte board een ATX board is, ipv een m-ATX |:(

Dus nu sta ik voor de keuze.. Of alles terugsturen en mijn geld terug krijgen minus de verzendkosten.. En verder gaan met mijn 'oude' HTPC-beestje.. of een nieuwe configuratie in elkaar zetten met de volgende extra onderdelen:
  • Tacens Aluminium HT -> Goedkope kast zonder LCD en afstandsbediening. Hij staat in een dichte wandmeubel en een afstandsbediening heb ik al. Bovendien schijnt deze lekker stil te zijn
  • AMD Athlon X2 Dual-Core Processor 5050e
  • Corsair CX400W
  • Scythe Ninja 2 SCNJ-2000
Ik twijfel nog over de processor. Of ik niet beter voor een Phenom X4 kan gaan. En voor welke dan? Is een X4 veel sneller dan een X2? En merk je dit verschil ook in een HTPC die vrijwel alleen voor films wordt gebruikt?

Daarnaast twijfel ik nog over de Scythe Ninja Mini ipv de Scythe Ninja 2. Ik neem aan dat ze allebei in de kast passen.

Ik gebruik MediaPortal met de volgende Codecs:
- Matrosk Mediapslitter
- SAF (Stand Alone Filters)
- AC3Filter of SPDifer
Waarom prik je niet gewoon een gpu erin zoals een Ati HD4670 ofzo, zijn zuinig..stil en spelen al je hd-content soepel en vloeiend af. Hoef je niks te vervangen en is ook goedkopper.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Poffertjesporem schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:21:
Weet iemand of het mogelijk is via je netwerk blu-ray discs af te spelen zonder er eerst ISO's o.i.d. van te moeten maken? Ik heb dus een blu-ray drive in een andere pc en wil graag hiermee over het netwerk films afspelen op m'n htpc. Dus de BD-Rom is gedeeld, en gemapd als netwerkdrive op de htpc. Alleen wil PowerDVD er geen copy-protected content vanaf spelen. Ook MPC-HC zegt "copy protection problem"
Is dit te omzeilen op een of andere manier? Kan ik een netwerkmap mounten als Optical Drive op de htpc?
Zo zie je maar weer: als je het allemaal legaal doet, maken ze je het 't moeilijkst ^^.
Ik zou de hele boel lekker rippen naar mkv's ofzo. Het is misschien niet de weg van de minste weerstand, maar het zorgt er wel voor dat jij kunt doen met je gekochte content wat jij wilt. HDCP en dat soort ellende beperkt je heel erg in je mogelijkheden zoals je al gemerkt hebt. Die mkv's kun je dan zonder problemen over je netwerk streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen een nvidia ION moederbord met atom n230 erop (misschien een Aspire Revo, en anders een los moederbord), of een celeron e1200 op een normaal moederbord met een 9400gt silent erbij. Wat zou beter zijn? video wordt bij allebij gedecode door dxva als het goed is, dus de overweging voor een e1200 is meer voor de menu's e.d. (ik gebruik mediaportal of xbmc). Zou de e1200 veel sneller zijn dan een atom? en hoe veel zal het energieverbruik verschillen? een compleet ION systeem zit op zo'n 25 watt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
dan wil je sowieso een atom330, veel meer power, nauwelijks extra verbruik :) Qua acceleratie zal het niet zo heel veel uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
neographikal schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:36:
dan wil je sowieso een atom330, veel meer power, nauwelijks extra verbruik :) Qua acceleratie zal het niet zo heel veel uitmaken....
Daar heb je wel gelijk in, maar ion moedrborden met n330 zijn nog best duur, en ik denk dat er best wel een aanzienlijk verschil zal zitten tussen de prestaties van een e1200 en een n330? De e1200 is op core gebaseerd en de atom op p4 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Jazzle schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:23:
[...]

Daar heb je wel gelijk in, maar ion moedrborden met n330 zijn nog best duur, en ik denk dat er best wel een aanzienlijk verschil zal zitten tussen de prestaties van een e1200 en een n330? De e1200 is op core gebaseerd en de atom op p4 als ik het goed heb.
Anders kijk even deze review eens door:
Klik

Er staat een vergelijking tussen de single en dual core atom, een VIA en E1200 celeron beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Jazzle schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:32:
Ik zit te twijfelen tussen een nvidia ION moederbord met atom n230 erop (misschien een Aspire Revo, en anders een los moederbord), of een celeron e1200 op een normaal moederbord met een 9400gt silent erbij.
Onder load (video playback) zou je zo'n 13 Watt meer verstoken met een E1200, idle rond de 8 - als je die test mag geloven. Maar m.i. is een 9400 IGP-bordje (mITX) met een E5200 (45nm Wolfdale) nog beter. Geen losse videokaart (scheelt!) en veel meer paardekrachten dan een Atom of Celeron. Qua verbruik zou hij niet veel moeten schelen met de Celeron (hogere klok maar gecompenseerd door 45 nm ipv 65 nm). Prijsverschil is ook niet enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:06:
[...]

Onder load (video playback) zou je zo'n 13 Watt meer verstoken met een E1200, idle rond de 8 - als je die test mag geloven. Maar m.i. is een 9400 IGP-bordje (mITX) met een E5200 (45nm Wolfdale) nog beter. Geen losse videokaart (scheelt!) en veel meer paardekrachten dan een Atom of Celeron. Qua verbruik zou hij niet veel moeten schelen met de Celeron (hogere klok maar gecompenseerd door 45 nm ipv 65 nm). Prijsverschil is ook niet enorm.
Na veel rondzoeken lijkt het mij inderdaad toch beter om niet voor een atom te gaan. De 9400 bordjes vind ik iets te prijzig nog, en ik wil wel eens een keer amd proberen (heb normaal altijd intel). Daarom denk ik dat ik voor de Asus T3-M3N8200 barebone ga icm een amd 5050e. Met de 8200 IGP moet hij prima dxva kunnen, en de 5050e is volgensmij nog net iets zuiniger dan de c2d's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aan zoiets zit ik nu ook te denken, maar k vraag me af of

pricewatch: AMD Athlon II X2 250

niet zuiniger is. DXVA heb je niet direct nodig, om op de GPU te decoderen heb je sowieso een AM3 cpu nodig als ik weird_nerd zo hoor W3ird_N3rd in "Test: energiezuinige moederborden"

Geen probleem op zich, ik doe alles op een 4850E op software en ik moet (behalve de bird scene) de eerste film nog tegen komen die die niet trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Er zijn een boel interessante processors op komst.

Die athlon II
Deze pricewatch: AMD Phenom II X2 550

of
pricewatch: AMD Phenom II X3 705E
of
pricewatch: AMD Phenom II X4 905E

Testen zullen wel snel volgen.
Ik heb er 1 gevonden (een kleine):
http://xbitlabs.com/artic...henom-athlon-ii-x2_2.html

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Dreamvoid schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:06:
[...]

Heb ook een E5200 i.c.m. een GF 9300 Asus mobo. Werkt perfect. Het systeem draait erg koel, zelfs met de stock cooler, is erg stil (iig overstemt het achtergrondgeluid van Amsterdam continue de kast :P) en kan ook zonder dxva prima 1080p films afspelen. Ik zou persoonlijk toch de processor wel als backup voor de videokaart willen hebben mocht dxva het eens een keer niet snappen (zoals bijv. quicktime of online flash player filmpjes). Een atom gaat dat denk ik niet trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:41:
Die athlon II
Deze pricewatch: AMD Phenom II X2 550

Testen zullen wel snel volgen.
Ik heb er 1 gevonden (een kleine):
http://xbitlabs.com/artic...henom-athlon-ii-x2_2.html
Mooi dat AMD blijft verbeteren, maar deze lijken me niet echt veel beter dan die Pentium Dual Core dingetjes (E5200-E6300): niet zuiniger, niet sneller en niet goedkoper. En dan heb je ook nog het nadeel dat je de beste IGP chipset van het moment (nVidia 9300/9400) moet missen. Voor "instap" HTPC's zie ik eigenlijk op het moment niet zoveel redenen om voor AMD te kiezen, of zien jullie dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Er zijn nog een energieverbruiktesten. Dus misschien is ie wel zuiniger.
De Athon II is 65W max. Deze zal in elk geval zuiniger zijn dan de oude Athlon X2
Dus dat wordt zeker een optie.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:00:
[...]

Mooi dat AMD blijft verbeteren, maar deze lijken me niet echt veel beter dan die Pentium Dual Core dingetjes (E5200-E6300): niet zuiniger, niet sneller en niet goedkoper. En dan heb je ook nog het nadeel dat je de beste IGP chipset van het moment (nVidia 9300/9400) moet missen. Voor "instap" HTPC's zie ik eigenlijk op het moment niet zoveel redenen om voor AMD te kiezen, of zien jullie dit anders?
Voor de prijsklasse waar ik naar zit te kijken (low-end) lijkt amd toch net iets beter te zijn, en aangezien je met low-end ook 1080p kan afspelen is er voor mij geen reden om naar duurdere dingen te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Jazzle schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Voor de prijsklasse waar ik naar zit te kijken (low-end) lijkt amd toch net iets beter te zijn, en aangezien je met low-end ook 1080p kan afspelen is er voor mij geen reden om naar duurdere dingen te gaan kijken.
Hmm, maar het blijft tientjeswerk i.i.g. De E5200 heb je voor rond de 52 euro, een capabele AMD processor voor rond de 30-40. En wat HQV (-HD) test komt de GF8200/9300 er nog altijd beter uit dan de 790g, of je dit waarneemt is een ander verhaal, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 22:03
Poffertjesporem schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:08:
[...]

Hmm, maar het blijft tientjeswerk i.i.g. De E5200 heb je voor rond de 52 euro, een capabele AMD processor voor rond de 30-40. En wat HQV (-HD) test komt de GF8200/9300 er nog altijd beter uit dan de 790g, of je dit waarneemt is een ander verhaal, maar toch :)
Wat ik heb gelezen is dat de GF9300/9400 geen geluid over HDMI ondersteunt. Ik vroeg me af of dit zo'n groot probleem zou zijn voor velen hier. Ikzelf ben niet zo'n expert op het gebied van audio en stel er niet al te veel eisen aan, mij zou het in ieder geval prettig lijken het met 1 kabel af te kunnen. Of is dat niet aan te raden?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
Meauses schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:59:
[...]

Wat ik heb gelezen is dat de GF9300/9400 geen geluid over HDMI ondersteunt. Ik vroeg me af of dit zo'n groot probleem zou zijn voor velen hier. Ikzelf ben niet zo'n expert op het gebied van audio en stel er niet al te veel eisen aan, mij zou het in ieder geval prettig lijken het met 1 kabel af te kunnen. Of is dat niet aan te raden?
Bij mij doet ie dat prima. Ik was zelfs verbaasd toen ik 'm via een dvi to hdmi kabel had aangesloten en er ook gewoon geluid via de TV speakers kwam... Normaal gesproken was dat dacht ik voorbehouden aan de converter stekkertjes die je bij je videokaart kreeg. Maar kortom, geen probleem dus, hij stuurt gewoon geluid via de hdmi kabel mee, mits dit een 1.3 spec kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
Hier ook geen probleem, audio is onderdeel van de std...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakandel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 11:08
Mooie post. Was met name op zoek naar (alternatieve) digitale TV-tuners, naast de FloppyDTV oplossingen. Ik vind deze namelijk (met CAM) nogal duur. Als je 2 tuners wilt (en wie wilt dit niet) ben je 500 euro armer. Best veel in crisistijd ;-)

Wat ik nog mis in dit verhaal is standby-opties en dan met name de problemen hiermee. Je wilt het liefst natuurlijk dat de PC aanspringt voor een opname, en na de opname weer automatisch in standby springt.
Ook het werken met Extenders (voor de windows-MCE oplossing dan) is niet besproken in dit verhaal. Daar maak ik juist veelvuldig gebruik van, mijn HTPC staat in de meterkast, 2 extenders (XB360) in de woon- en slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 14:08
freakandel schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:32:
Mooie post. Was met name op zoek naar (alternatieve) digitale TV-tuners, naast de FloppyDTV oplossingen. Ik vind deze namelijk (met CAM) nogal duur. Als je 2 tuners wilt (en wie wilt dit niet) ben je 500 euro armer. Best veel in crisistijd ;-)

Wat ik nog mis in dit verhaal is standby-opties en dan met name de problemen hiermee. Je wilt het liefst natuurlijk dat de PC aanspringt voor een opname, en na de opname weer automatisch in standby springt.
Ook het werken met Extenders (voor de windows-MCE oplossing dan) is niet besproken in dit verhaal. Daar maak ik juist veelvuldig gebruik van, mijn HTPC staat in de meterkast, 2 extenders (XB360) in de woon- en slaapkamer.
Deze punten worden idd niet bescherven in de start post. Simpel weg omdat ik van deze punten niet voldoende weet/ ervaring mee heb / info over heb.

Zo zijn extenders niet veel aan bot geweest in de topics.

Maar voel je vrij om een aanvulling te schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op zondag 31 mei 2009 @ 02:52:
[...]

Waarom prik je niet gewoon een gpu erin zoals een Ati HD4670 ofzo, zijn zuinig..stil en spelen al je hd-content soepel en vloeiend af. Hoef je niks te vervangen en is ook goedkopper.
Had ik ook aan zitten denken, maar ik wilde toch wel graag een nieuw moederbord, aangezien deze ook betere ondersteuning voor SPdif (optical) heeft.
En ik heb het nieuwe moederbord dus al thuis liggen, vandaar dat ik nu nog maar wat verder kijk wat er nog bij moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 19429 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Had ik ook aan zitten denken, maar ik wilde toch wel graag een nieuw moederbord, aangezien deze ook betere ondersteuning voor SPdif (optical) heeft.
En ik heb het nieuwe moederbord dus al thuis liggen, vandaar dat ik nu nog maar wat verder kijk wat er nog bij moet komen.
Ik heb in een van mn mediacenters een asus M2A-VM (zonder hdmi) in zitten en heb voor 5 euro een spidf bracket gekocht en een HD4770 en alles werkt helemaal perfect. Alles wordt optisch doorgestuurd (kan ook coxiaal) en heeft me heel wat kosten gescheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm, balen. Kan nergens de Logitech Mediaboard Pro vinden. Overal uitverkocht. Nog wel de UK-versie, maar twijfel of dat niet gaat tegenvallen.

Ik dacht dat er in dit topic werd gezegd dat ze bij de MediaMarkt nog wel te verkrijgen waren. Maar bij de MM Den Haag Centrum niet meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
ione schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:
Hmm, balen. Kan nergens de Logitech Mediaboard Pro vinden. Overal uitverkocht. Nog wel de UK-versie, maar twijfel of dat niet gaat tegenvallen.

Ik dacht dat er in dit topic werd gezegd dat ze bij de MediaMarkt nog wel te verkrijgen waren. Maar bij de MM Den Haag Centrum niet meer......
In utrecht beweren ze dat hij op bestelling leverbaar is. dus niet uit directe winkelvoorraad. heb je daar trouwens nog wel een aparte BT receiver bij nodig, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
.Johnny schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:55:
[...]

In utrecht beweren ze dat hij op bestelling leverbaar is. dus niet uit directe winkelvoorraad. heb je daar trouwens nog wel een aparte BT receiver bij nodig, of niet?
Quote:
Pakketinhoud
Logitech® Cordless MediaBoard Pro™ voor PLAYSTATION®3
Installatiegids
2 AA-batterijen
Beperkte hardwaregarantie van 1 jaar

Dus...........!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Laatst online: 30-05 14:53
Ben van plan een combinatie aan te schaffen van een (luidruchtige 24x7) mce machine in de schuur en een (stille) extender in huiskamer. Waarschijnlijk een amd bordje met een 5050E, en een Linksys DMA2200.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 15:54
Weet iemand me wat te vertellen over de MS-Tech MC-400?
Hij ziet er niet super lux uit ofzo maar wou me ouders verrassen door wat oudere dingen bij elkaar te rapen en een leuke media center neer te zetten. Heb nog een oudere AMD Athlon liggen en een 1tb hd. Denk met een Ati hd4350 en dat kastje dat het goed zat zou moeten wezen om leuk wat films en foto's op te gooien en dat via mediaportal te showen op de hd tv van me ouders. Maar ik kan nergens een review of wat dan ook vinden van die MS-Tech MC-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ralffoxx schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:04:
Weet iemand me wat te vertellen over de MS-Tech MC-400?
Hij ziet er niet super lux uit ofzo maar wou me ouders verrassen door wat oudere dingen bij elkaar te rapen en een leuke media center neer te zetten. Heb nog een oudere AMD Athlon liggen en een 1tb hd. Denk met een Ati hd4350 en dat kastje dat het goed zat zou moeten wezen om leuk wat films en foto's op te gooien en dat via mediaportal te showen op de hd tv van me ouders. Maar ik kan nergens een review of wat dan ook vinden van die MS-Tech MC-400.
Wat valt er over te reviewen dan? Is gewoon een simpele, (lelijke imo) (HT)PC kast. Goedkoop, dus waarschijnlijk lawaaig (qua 60mm fan en voeding).

(PS een linkje was wel aardig geweest, doet het altijd goed)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 02-06-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Ik heb in een van mn mediacenters een asus M2A-VM (zonder hdmi) in zitten en heb voor 5 euro een spidf bracket gekocht en een HD4770 en alles werkt helemaal perfect. Alles wordt optisch doorgestuurd (kan ook coxiaal) en heeft me heel wat kosten gescheelt.
Dat was inderdaad ook wel slim geweest :-)

Nu wordt dit mijn nieuwe systeem.. Kost wat meer, maar dan kan ik ook weer ff vooruit :-)
  • Tacens Aluminium HT
  • Corsair CX400W
  • AMD ATHLON II XII 250 3.0GHZ SKT AM3 L
  • Scythe Ninja 2 SCNJ-2000 (moet nog even kijken of die wel op het mobo en in de kast past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ione schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:

Ione, woon je in de buurt van den haag? Toevallig net eentje in de Videoland op de dierenselaan in den haag gezien! Misschien dat je em daar kan halen.

@.Johnny

er zit geen bt-receiver bij. Die moet je los aanschaffen. Als je zo een micro-bluetooth ding haalt, dan raad ik je aan om die aan de voorkant van je kast te zetten. Want aan de achterkant gaat de mediaboard moeilijk doen. Of je moet gewoon zo een normal-size bluetooth dongle halen.

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 03-06-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:06:
[...]

Ione, woon je in de buurt van den haag? Toevallig net eentje in de Videoland op de dierenselaan in den haag gezien! Misschien dat je em daar kan halen.
Ja zit in Den Haag. Videoland??? Wist niet dat ze daar ook dit soort dingen verkochten...... Zal even kijken of het lukt om straks daarheen te gaan.

Thanks in ieder geval!

edit: weet je toevallig of het wel een normale QWERTY was? Op veel webshops zie je dat ze nu de Franse layout verkopen....

[ Voor 14% gewijzigd door ione op 03-06-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Guys .. een vraagje,

kan een GA-MA74GM-S2H met een BE-2400 cpu ... HD-materiaal aan als je o.a. CoreAVC gebruikt ?
Aangezien dat bordje een hdmi uit heeft ... moet er toch iets mee aan te vangen zijn toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ione schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Ja zit in Den Haag. Videoland??? Wist niet dat ze daar ook dit soort dingen verkochten...... Zal even kijken of het lukt om straks daarheen te gaan.

Thanks in ieder geval!

edit: weet je toevallig of het wel een normale QWERTY was? Op veel webshops zie je dat ze nu de Franse layout verkopen....
Ja ik vind het ook vaag, want er zijn iets van 4 layouts.....ik had weer eentje waar de shiftknoppen kleiner waren en indeling btje anders maar wel weer QWERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Ja ik vind het ook vaag, want er zijn iets van 4 layouts.....ik had weer eentje waar de shiftknoppen kleiner waren en indeling btje anders maar wel weer QWERTY.
Was vandaag ook even bij MM Rijswijk. Daar ook niet meer te krijgen. Wel zag ik een mini toetsenord van Speedlink voor 69 Eur. Zag er op zich ook wel geinig uit. Alleen twijfelde ik over de pad die je moest gebruiken als muis. Leek mij net iets te klein/ongevoelig.
Waarschijnlijk morgen maar even langs bij Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 10:52
kaajee schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:11:
[...]

Quote:
Pakketinhoud
Logitech® Cordless MediaBoard Pro™ voor PLAYSTATION®3
Installatiegids
2 AA-batterijen
Beperkte hardwaregarantie van 1 jaar

Dus...........!!??
Nee, er zit geen bluetooth dongle bij het toetsenbord. Ik heb het toetsenbord zelf.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eh, ja, dat bedoelde ik. Er staat toch bij dat er geen dongle in het pakket zit......?
De PS3 heeft BT onboard en dus is een (extra) dongle niet nodig........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik ben aan het kijken naar de origenae cases. Mooie htpc cases die linux ondersteuning genieten, maar ik twijfel tussen de modellen met een VF110- en een VF210-display.

Heeft iemand hier een origenae case met een VF110 display (bvb X10,X11)? Eymey??? En is dit groot genoeg? Of had je liever een iets grotere VFD gehad?

Ikzelf vind de cases met VF110 VFD mooier, maar functionaliteit is toch ook een grote factor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

BlackiE1982 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:30:
[...]

Nee, er zit geen bluetooth dongle bij het toetsenbord. Ik heb het toetsenbord zelf.
Ben jij er tevreden over? Hij heeft soms wat nasleep bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
kaajee schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:36:
Eh, ja, dat bedoelde ik. Er staat toch bij dat er geen dongle in het pakket zit......?
met het risico over te komen als een enorme miereneuker, maar dat staat er dus niet. De dongle staat er niet bij, dat is heel wat anders dan dat erbij staat dat het er niet in zit :-). Misschien viel het voor logitech wel onder het wireless keyboard, vandaar dat ik benieuwd was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:53:
[...]

Wat bedoel je met nasleep? En wat voor BT-ontvanger heb je? Achterop je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:10

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

De 550BE lijkt mij minder geschikt, deze heeft onder load een hoger energieverbruik dan de Q8400 van Intel
http://www.tomshardware.c...phenom-ii-x2,2324-11.html

De 905E daarintegen wordt mijn volgende HTPC processor :9~

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 22:03
BOUBOU schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:03:
De 550BE lijkt mij minder geschikt, deze heeft onder load een hoger energieverbruik dan de Q8400 van Intel
http://www.tomshardware.c...phenom-ii-x2,2324-11.html

De 905E daarintegen wordt mijn volgende HTPC processor :9~
Goeie keus ;). Ik denk dat ik voor de 705E ga, die presteert ook aardig goed en het energieverbruik is eveneens niet al te hoog.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:06:
[...]

Thanks voor de tip. Heb 'm vandaag gehaald. Was echt nergens meer te krijgen....
Alleen achteraf bedacht ik mij dat je met dit toetsenbord niet in je bios enzo kan. Maar ja, hoe vaak heb je dat nou echt nodig. Maar hoe doen jullie dat dan? Gewoon even een normaal toetsenbordje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ione schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:18:
[...]

..........
Alleen achteraf bedacht ik mij dat je met dit toetsenbord niet in je bios enzo kan. Maar ja, hoe vaak heb je dat nou echt nodig. Maar hoe doen jullie dat dan? Gewoon even een normaal toetsenbordje aansluiten?
Wat denk je zelf: Er zijn maar 2 mogelijkheden is het niet?
1. of je komt niet in je BIOS
2. je sluit een ander toetsenbord aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ione schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:18:
[...]

Thanks voor de tip. Heb 'm vandaag gehaald. Was echt nergens meer te krijgen....
Gewoon een normaal usb bordje aansluiten, maar zo vaak kom ik er niet in. Maar verder werkt ie bij mij perfect....heeeeeeeeeeeeel soms moet ik em opnieuw pairen, want dan verliest ie zn signaal maar denk dat dat komt door mn bluetooth micro dongle (zo een el-cheapo dingetje). Ik heb sowieso ook een wired muis aan mn pc hangen, voor als ik ff snel paar dingen moet doen of als ik aan t gamen ben...daarmee kan ik em dan makkelijk pairen zonder opnieuw een toetsenbord eraan te hangen (gewoon de code in rekenmachine aanklikken en dan copy paste :P )

@ kaajee... Ben je soms met verkeerde been uit bed gestapt? Want laatste tijd ben je wel erg "bot" :? . Reageer op een normale manier of liever niet...just sharing my thoughts... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rainesh schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:50:
[...]
...............

@ kaajee... Ben je soms met verkeerde been uit bed gestapt? Want laatste tijd ben je wel erg "bot" :? . Reageer op een normale manier of liever niet...just sharing my thoughts... ;)
Nee hoor, maar lees voor de grap nou nog eens de vragen waar ik wellicht wat 'anders' (jouw woorden: bot) reageer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

ZodiacQ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:49:
Ik ben aan het kijken naar de origenae cases. Mooie htpc cases die linux ondersteuning genieten, maar ik twijfel tussen de modellen met een VF110- en een VF210-display.

Heeft iemand hier een origenae case met een VF110 display (bvb X10,X11)? Eymey??? En is dit groot genoeg? Of had je liever een iets grotere VFD gehad?

Ikzelf vind de cases met VF110 VFD mooier, maar functionaliteit is toch ook een grote factor...
Ik heb de OrigenAE S10V met het iets grotere VF210 display. Ik gebruik MediaPortal en ben erg tevreden over de grootte en duidelijkheid van de informatie op het display. Ik kan door heel MediaPortal browsen zonder de TV aan te hoeven zetten, bijvoorbeeld als ik alleen muziek wil luisteren. Naar mijn mening zou een kleiner display te weinig info geven en te onduidelijk worden. Ik kan je niet zeggen hoe duidelijk het VF110 display is, maar het lijkt mij te klein om er nog voldoende praktisch nut van te hebben.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Anoniem: 88197 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:53:
[...]

Ja. Ik ben tevreden erover. Goed bereik, bij mij 5m en wand ertussen.
Bij mij staat de pc 24 uur aan en start automatisch 1x per week op. Dus af en toe opnieuw pairen heb ik niet nodig. Komt zelden voor. Ik werk met een bluetooth 2.0 dongle van 100m (natuurlijk theoretisch).
Ongeveer nu jaar oud en nog steeds op dezelfde meegeleverde batterijen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 20:51
Ik heb de OrigenAE X10 en op zich vind ik het display voldoende (heb het in vorige cases nooit echt gemist maar het is wle handig om te kunnen zien wat je afspeelt zonder je TV in te schakelen).

Op zich zou het handiger zijn als het display groter was dan de 2 regeltjes die het nu heeft want dan was het scrollen in menu's wat duidelijker geweest :). Maar goed, ook dat werkt op zich (gebruik zelf XBMC).

Waar ik me echter toch het meest aan erger is het feit dat het me nog steeds niet gelukt is om ervoor te zorgen dat het display gewoon niks weergeeft op het moment dat de PC uit staat. Hij blijft dan het laatst weergegevene weergeven, of de standaard tekst (die via de irtrans software voor Windows overigens wel te programmeren valt). Maar ik wil gewoon dat dat ding uit is.

Ook een erg vervelend punt is de Linux support. Op zich werkt deze (de lirc-compatible irserver werkt goed) maar de LCDproc driver is ontzettend verouderd (oude versie van LCDproc). Voor een nieuwe versie moet je op een patch terug vallen (die overigens wel goed werkt) die iemand heeft gemaakt. Echter, de driver zit nog niet standaard in het LCDproc project zelf (wat bij imon volgens mij wel het geval is).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Hallo,

Ik ga binnenkort ook een HTPC aanschaffen en de volgende items zijn belangrijk voor mij.

Een HTPC kast met 7" LCD scherm. Weten jullie een review waarin gekeken worden welke htpc kast met LCD het beste is?

Belangrijk ook voor mij is HD materiaal met HD geluid. Mijn receiver een onkyo 606 kan dolby HD en DTS-HD aan. Moet ik een audio kaart aanschaffen die deze HD streams aankan (zoals de Asus Xonar HDAV Audio Card) of kan ik het rechtreeks doorsluizen naar mijn receiver?

Ik kijk veel blu-ray films en 24hz is voor mij belangrijk, welke keuze zou ik moeten maken qua hardware?

Hartelijk dank.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Vragen als: "welke moet ik nemen?" worden niet gewaardeerd. Ook niet zinnig, er zijn honderden mogelijkheden en combinaties. Zelf met een lijstje komen kan nog net. Maar die lijstjes vindt je in dit topic (en evt. de vorige) al meer dan genoeg. Dus verdiep je even in dit topic (en evt. de vorige) dan weet je al 95% van he vragen..........

(ps groeten enzo doen we ook niet hier, GoT beleid.........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 03-07 15:42

westergas

rikkie_pc

ZodiacQ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:49:

Ik heb de H6 en dus een VF110 en voor mij is dat ding echt 100% nutteloos onder windows7. Meer dan "welcome to HTPC" krijg ik er niet uit en dat begint me een beetje te vervelen.

Alle drivers van de origenAE site zijn goed geïnstalleerd en ik heb geen foutmeldingen. Irtrans.de geeft geen ondersteuning voor OEM apparaten en van origenae hoef je ook niet veel te verwachten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar sec gezien is het VFD een 'dom apparaat' je moet natuurlijk behalve 'drivers' ook nog software hebben die er wat op tovert. Ik weet niet welke software je hier voor gebruikt. MCE? MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
  • Laatst online: 18-06 23:24
Ik zit er aan te denken om een HTPC te gaan bouwen. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is een HTPC om bijv. muziek op te zoeken en te luisteren als de TV uit blijft.

Dus op het moment dat ik mijn muziekcollectie op de HTPC heb staan, is het dan ook mogelijk om bijv. met behulp van het infoscherm op de HTPC op eenvoudige wijze door de muziek heen te browsen? Of moet dan altijd de TV aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee (zoals al vele malen aan de orde is geweest) in beginsel moet je je TV aan hebben. Er is (nog steeds) geen betere oplossing. Je kunt eens kijken naar een geavanceerde remote waarmee je bijv. MP3 nummers kunt kiezen. Of lees voor de aardigheid de TS eens, daar staan ook een paar 'verwijzingen'..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Laatst online: 04-07 15:34
Flippel schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:25:
Ik zit er aan te denken om een HTPC te gaan bouwen. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is een HTPC om bijv. muziek op te zoeken en te luisteren als de TV uit blijft.

Dus op het moment dat ik mijn muziekcollectie op de HTPC heb staan, is het dan ook mogelijk om bijv. met behulp van het infoscherm op de HTPC op eenvoudige wijze door de muziek heen te browsen? Of moet dan altijd de TV aan staan?
Ja, natuurlijk kan dat. Als je een display/vfd op je htpc hebt. Ik gebruik mediaportal en zet nooit de tv aan als ik alleen muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
polson schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Ja, natuurlijk kan dat. Als je een display/vfd op je htpc hebt. Ik gebruik mediaportal en zet nooit de tv aan als ik alleen muziek luister.
Precies, zo werk ik ook :) Daarom ben ik achteraf blij met die display in de kast, terwijl ik het eerder nooit gebruikte. Ik kwam bij stom toeval die plugin (Minidisplay) in MediaPortal tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
  • Laatst online: 18-06 23:24
neographikal schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:39:
[...]

Precies, zo werk ik ook :) Daarom ben ik achteraf blij met die display in de kast, terwijl ik het eerder nooit gebruikte. Ik kwam bij stom toeval die plugin (Minidisplay) in MediaPortal tegen :)
Mooi, dat dat mogelijk is. Maar met Windows MCE is het dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
westergas schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:10:
[...]

Ik heb de H6 en dus een VF110 en voor mij is dat ding echt 100% nutteloos onder windows7. Meer dan "welcome to HTPC" krijg ik er niet uit en dat begint me een beetje te vervelen.

Alle drivers van de origenAE site zijn goed geïnstalleerd en ik heb geen foutmeldingen. Irtrans.de geeft geen ondersteuning voor OEM apparaten en van origenae hoef je ook niet veel te verwachten.
Windows 7 is nog ontwikkeling dus het is niet zo vreemd dat daar nog geen correct werkende drivers voor zijn verschenen. Het lijkt me kwestie van geduld. Neem aan dat het wel onder Vista/XP werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

et36s schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:05:
[...]

Windows 7 is nog ontwikkeling dus het is niet zo vreemd dat daar nog geen correct werkende drivers voor zijn verschenen. Het lijkt me kwestie van geduld. Neem aan dat het wel onder Vista/XP werkt?
De drivers doen het wel, de AB doet het ook gewoon. Wat eerder gemeld werd...ik stuur dat ding niet goed aan. Ik gebruik geen MCE of medialportal maar speel al mijn films af met MPC-HC. En MPC-HC geeft niets weer op de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
je kunt MPC-HC als player gebruiken in MediaPortal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Voor de TS: ik host de sample van de vogelscene (op http://www.xs4all.nl/~gamm/killa.sampla.x264.mkv )
Doordat ik van ISP verander zal die webspace eind deze maand verdwijnen. Dus als iemand anders 'm kan hosten?
Overigens; het is bekend dat die sample niet compatible is met DXVA, dus als iemand een betere code heeft....

[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 06-06-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

neographikal schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:23:
je kunt MPC-HC als player gebruiken in MediaPortal :)
Weet ik, maar het maakt voor mijn display niets uit helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14
Zojuist een Logitech Mediaboard pro in gebruik genomen, hij werd direct herkend in Windows XP met behulp van een Sitecom bluetooth dongle. Toestenbord werkt prima, alleen werkt de touchpad met bijbehorende muisknoppen niet.

Zie ik iets over het hoofd tijdens de installatie (pairen)? Of zou het kunnen dat ik een defect exemplaar heb. Ik kon geen vergelijkbare gevallen vinden op Internet, alleen maar verhalen dat het allemaal direct werkt.

Iemand hier dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07 00:21
Erik070 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:17:
Zojuist een Logitech Mediaboard pro in gebruik genomen, hij werd direct herkend in Windows XP met behulp van een Sitecom bluetooth dongle. Toestenbord werkt prima, alleen werkt de touchpad met bijbehorende muisknoppen niet.

Zie ik iets over het hoofd tijdens de installatie (pairen)? Of zou het kunnen dat ik een defect exemplaar heb. Ik kon geen vergelijkbare gevallen vinden op Internet, alleen maar verhalen dat het allemaal direct werkt.

Iemand hier dit probleem ook gehad?
Ik heb in het begin nogal eens soortgelijke problemen gehad met hetzelfde Mediaboard...soms was het de touchpad, soms het toetsenbord gedeelte en soms helemaal niets meer. Alles was opgelost door de Sitecom bluetooth stack te de-installeren en de gewone default windows xp stack te gebruiken...heb jij wellicht ook die Sitecom drivers geinstalleerd staan?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Werkt niet.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128883

Hoi

Na deze topic al geruimere tijd in de gaten te hebben gehouden ga ik er nu toch echt wrk van maken.
Ik loop tegen enkele onduidelijkheden aan en hoop dat jullie dit kunnen verhelderen, hou er rekening mee dat ik niet de hoofdprijs wil betalen;

- Als eerst de keuze voor een behuizing. Ik kom dan bij NOX Media uit of NOX Media IMON (verschil is de ab). Nu heb ik een logitech 555 ab en zou liever deze willen gebruiken. Kan ik dan de gewone NOX media aanschaffen (zoja hoe doe ik dit met de ir-receiver) of moet ik toch de IMON versie nemen vanwegen de ir receiver.
Tweede vraag heeft een VFD panel wel nut bij een afstand van 5 meter en wordt het wel gebruikt of is het een leuke hebbe dingetje.

- Als ik een HD4770 videokaart en een E8400 cpu heb wat voor mobo kan ik dan het beste nemen (eentje met weinig toeters en bellen of eentje toch met alle toeters en bellen) en is deze setup "stil" te krijgen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Patriek schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:36:
Voor de TS: ik host de sample van de vogelscene (op http://www.xs4all.nl/~gamm/killa.sampla.x264.mkv )
Doordat ik van ISP verander zal die webspace eind deze maand verdwijnen. Dus als iemand anders 'm kan hosten?
Overigens; het is bekend dat die sample niet compatible is met DXVA, dus als iemand een betere code heeft....
Oops... inderdaad... heeft m'n broertje waarschijnlijk verwijderd.
Maarja, als je even google'd vind je genoeg hosts. Onder andere een torrent en een rapidshare mirror.

[ Voor 29% gewijzigd door Patriek op 08-06-2009 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14
styxz schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:46:
[...]

Ik heb in het begin nogal eens soortgelijke problemen gehad met hetzelfde Mediaboard...soms was het de touchpad, soms het toetsenbord gedeelte en soms helemaal niets meer. Alles was opgelost door de Sitecom bluecom stack te de-installeren en de gewone default windows xp stack te gebruiken...heb jij wellicht ook die Sitecom drivers geinstalleerd staan?
Even getest (wat een hassle trouwens om een bluetooth stack te verwijderen), maar helaas met standaard Microsoft stack het zelfde resultaat. Denk dat ik maar even langs de winkel ga. Bedankt voor de tip in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
eymey schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:43:
Ik heb de OrigenAE X10 en op zich vind ik het display voldoende (heb het in vorige cases nooit echt gemist maar het is wle handig om te kunnen zien wat je afspeelt zonder je TV in te schakelen).

Op zich zou het handiger zijn als het display groter was dan de 2 regeltjes die het nu heeft want dan was het scrollen in menu's wat duidelijker geweest :). Maar goed, ook dat werkt op zich (gebruik zelf XBMC).

Waar ik me echter toch het meest aan erger is het feit dat het me nog steeds niet gelukt is om ervoor te zorgen dat het display gewoon niks weergeeft op het moment dat de PC uit staat. Hij blijft dan het laatst weergegevene weergeven, of de standaard tekst (die via de irtrans software voor Windows overigens wel te programmeren valt). Maar ik wil gewoon dat dat ding uit is.

Ook een erg vervelend punt is de Linux support. Op zich werkt deze (de lirc-compatible irserver werkt goed) maar de LCDproc driver is ontzettend verouderd (oude versie van LCDproc). Voor een nieuwe versie moet je op een patch terug vallen (die overigens wel goed werkt) die iemand heeft gemaakt. Echter, de driver zit nog niet standaard in het LCDproc project zelf (wat bij imon volgens mij wel het geval is).
Tnx,

De laatste ergernissen lijken niet onoplosbaar, dus ga ik mij er eentje aanschaffen en ga ik toch maar voor de S14V (VF210) gaan.

Ik heb mij nog niet echt verdiept in het LCDproc en imon geval, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om zelf output naar dat scherm te schrijven, en dit dan in een scriptje zetten en tijdens power-off uitvoeren. In uw geval een lege lijn, het blijft dan wel natuurlijk nog aanstaan.
Om het schermpje volledig uit te krijgen is moeilijk/mssn onmogelijk, als ik mij niet vergis dan wordt het VFD aangesloten via USB. En in power-off blijft deze stroom krijgen via het mobo. Mssn zijn er eventuele bios of jumper settings om te zeggen dat de USB geen stroom meer mag krijgen na power-off. Maar dan kan je natuurlijk ook niet meer de htpc via de afstandsbediening opzetten/afzetten aangezien deze via dezelfde USB bedient wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door ZodiacQ op 08-06-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Patriek schreef op maandag 08 juni 2009 @ 02:28:
[...]

[...]

Oops... inderdaad... heeft m'n broertje waarschijnlijk verwijderd.
Maarja, als je even google'd vind je genoeg hosts. Onder andere een torrent en een rapidshare mirror.
www.artofwar.nl/files/killa.sampla.x264.mkv
Gehost zolang ik de bandwidth ervoor heb. Daarom is het ook handig als we deze link beperken tot GoT.

[ Voor 0% gewijzigd door AvanCade op 08-06-2009 21:28 . Reden: Hotlinken uitgeschakeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 20:51
ZodiacQ schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:53:
[...]

Ik heb mij nog niet echt verdiept in het LCDproc en imon geval, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om zelf output naar dat scherm te schrijven. In uw geval een lege lijn, het blijft dan wel natuurlijk nog aanstaan.

Als ik mij niet vergis, dan wordt het VFD aangesloten via USB. En in power-off blijft deze stroom krijgen via het mobo. Mssn zijn er eventuele bios of jumper settings om te zeggen dat de USB geen stroom meer mag krijgen na power-off. Maar dan kan je natuurlijk ook niet meer de htpc via de afstandsbediening opzetten.
Mja, dat is een beetje het tegenstrijdige. Normaal gesproken zou je inderdaad denken dat je VFD nog via USB stroom krijgt via het mainboard en dat dat nodig is om de htpc via de afstandsbediening aan te zetten.

Ware het niet dat OrigenAE (in ieder geval bij mijn X10 case) juist een losse ATX tussen-connector levert met een plugje dat je in het display moet steken zodat het display ook nog stroom krijgt als de htpc uit staat, zodat ie via de afstandsbediening ingeschakeld kan worden (leuk cirkeltje he).

In mijn geval heb ik dus met de jumpers de USB power ook uitgeschakeld en, inderdaad, het display krijgt nog steeds stroom (via de atx connector), kan de htpc ook nog steeds inschakelen EN (wat ik dus niet wil), het display blijft zelf ook aan.

Het stomme is ook (en dit heb ik dus ook al per mail aan IRTRANS en OrigenAE gevraagd): Ook de powerswitch en -led zitten doorgelust via het PCB van de VFD. De power-led gaat ook gewoon netjes uit als de HTPC uit staat. Hoe F*****ING moeilijk moet het voor irtrans zijn om op basis van gebrek aan het powerled-stroompje ook te besluiten om de VFD uit te doen? (het ir uitlees gedeelte kan dan gewoon actief blijven).

Maar goed, uiteraard geen antwoord gehad. Service en (driver-)support van OrigenAE en irtrans zijn echt ver te zoeken.

Met een apart progje een lege regel zetten lijkt ook lastiger dan het zou moeten zijn... want of lcdproc of (in mijn geval) XBMC lijkt geen lege input of lege input tussen quotes te pakken als geldige "line"....... Soms heb ik nog mazzel dat LCDPROC het voor elkaar krijgt om bij het afsluiten de "goodbye message" te sturen waarna na een paar tellen het d isplay op "zwart" gaat maar dit ondermijnt een snelle shutdown van het systeem.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215420

Goedemiddag!

Ik volg al een tijdje de forums over de HTPC. Dit omdat ik van plan ben zelf één in de huiskamer te gaan zetten. Dit vooral zodat ik bestanden van een Synology Diskstation (ook HD materiaal) kan afspelen in de huiskamer. Maar ook internet toegang moet aanwezig zijn en de mogelijkheid om muziek af te spelen.

Ik heb vooral gekeken naar configuraties van andere gebruikers, dit omdat ik zelf niet heel erg veel ervaring heb met het samenstellen van een PC (slechts 1 keer eerder gedaan).

Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben is het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 47,45€ 47,45
1Club3D Theatron Agrippa DTS€ 59,64€ 59,64
1Corsair CX400W€ 42,79€ 42,79
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 66,21€ 66,21
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 25,05€ 25,05
1Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 65,74€ 65,74
1Scythe Ninja Mini€ 27,90€ 27,90
1Silverstone SST-LC13B€ 106,03€ 106,03
ImporterenTotaal€ 440,81

Het klopt dat hier nog geen HDD bij zit, dit komt omdat ik niet echt opslagruimte nodig heb door het Diskstation. Hier moet ik nog een kleine HDD voor vinden.

Ook de DVD-drive en Cardreader ontbreken omdat ik door de vele mogelijkheden hier geen goede keuze door kan maken.

Ik hoop dat er mensen zijn die een kritische blik kunnen werpen op de configuratie en eventueel nog dingen kunnen aanbevelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je de topics nou goed gevolgd had, ;) had je begrepen dat een extra/aparte videokaart (meestal, 99%) niet nodig is, ook de extra/aparte audio kaart is 99% van de gevallen overbodig. Ligt er een beetje aan wat er qua versterker en aansluiting achter deze pc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
Inderdaad, gooi de geluidskaart en videokaart weg, tenzij je een spelletje wil spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215420

Bedankt voor de snelle reacties alvast, ik denk dat ik de geluidskaart dan iedergeval er vast uit laat.

De videokaart laat ik er nog even in, misschien dat ik op een gegeven moment met vrienden eeen spel wil spelen, en dan vind ik die zekerheid toch wel fijn..

Kunnen jullie verder nog iets zeggen of de rest van het systeem goed lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
De rest van het systeem lijkt mij perfect.. Ik had een soortgelijke setup, alleen met de Scythe Shuriken & een andere behuizing.. Mooie snelle set.. Alleen heb ik de 7750 later vervangen door de 4850e, ik keek alleen films & daarvoor had ik die relatief onzuinige en te snelle 7750 niet voor nodig..

Ik kan in ieder geval geen aanbevelingen meer doen, qua kast weet ik het niet.. weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 03-05 11:38
iMon ondersteund PowerDVD 9 niet optimaal :?

Ik heb deze kast Chieftec HM-01B met een VFD-display voor mijn HTPC.
Om de VFD en IR te kunnen laten werken moet ik de driver van iMon installeren onder Vista 64bit.

Nu gebruik ik de Logitech Harmony 785 als AB ipv de iMon Remote Pad.
Helaas werkt deze IR-ontvanger van iMon niet goed onder PowerDVD 9, en dit voornamelijk bij het afspelen van een BluRay film :(

In de iMon Manager heb ik als AB de MCE geselecteerd en alle commando’s in de software geladen.
Helaas is de ondersteuning in iMon voor PowerDVD9 maar matig.

Het vreemde is dat, wanneer ik de IR-ontvanger van Microsoft MCE installeer is het probleem ook opgelost.
Maar natuurlijk wil ik de IR-ontvanger die in de behuizing van Chieftec zit met of zonder software van iMon gebruiken :)

Nu gebruik ik totaal geen software, zoals Windows MediaCenter, MediaPortal, SoundGraph, enz.. om mijn Htpc te kunnen gebruiken in een grafisch jasje.

De HTPC/Server wordt enkel maar gebruikt voor muziek, film en foto’s.
Ik gebruik PowerDVD9 om mijn Films in DVD & BluRay te kunnen zien.
Foto’s worden getoond in een diaviewer en muziek wordt beluisterd via Logitech SqueezeCenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Andere vraag, waarom geen grafische schil? Kun je ook gewoon de decoders van Powerdvd gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
neographikal schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:34:
Andere vraag, waarom geen grafische schil? Kun je ook gewoon de decoders van Powerdvd gebruiken :)
Het lijkt me een heel gedoe om bv MediaPortal, enz.. te instaleren en optimaal werkend te hebben.
Om hiervan maar enkel 2 onderdelen van te gebruiken, zoals film en foto's kijken.

Nu heb ik met enkele muisklikken alles werkend.

Alleen zou ik de IR van iMon ook optimaal willen hebben voor PowerDVD9 :(

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 08-06-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Moris schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:33:
Nu gebruik ik totaal geen software, zoals Windows MediaCenter, MediaPortal, SoundGraph, enz.. om mijn Htpc te kunnen gebruiken in een grafisch jasje.
...enkele muisklikken...
Maar dan heb je geen HTPC, maar een normale multimedia pc.

Zo heb ik hier ook een soort van laptop staan, maar dan eentje die niet draagbaar is, zonder accu en met een los toetsenbord en een los scherm. Geweldig ding, zo'n laptop!

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 08-06-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dreamvoid schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:52:
[...]

[...]

Maar dan heb je geen HTPC, maar een normale multimedia pc.

Zo heb ik hier ook een soort van laptop staan, maar dan eentje die niet draagbaar is, zonder accu en met een los toetsenbord en een los scherm. Geweldig ding, zo'n laptop!
Yep, dan heb ik een computer in een mooie HTPC-behuizing, die ik ook wil kunnen bedien vanuit mijn luie zetel met de AB voor PowerDVD 9, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Patriek schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:36:
...
Correctie,
met MPC-HC build 1156 draait ie hier MET dxva!
(8800 gt, nvidia drivers 185.81, windows 7)

MPC geeft aan dat DXVA aan staat,
en cpu load is ook echt < 10 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
In de iMon Manager heb ik als AB de MCE geselecteerd en alle commando’s in de software geladen.
Helaas is de ondersteuning in iMon voor PowerDVD9 maar matig :(

Het vreemde is dat, wanneer ik de IR-ontvanger van Microsoft MCE installeer is het probleem ook opgelost.
Maar natuurlijk wil ik de IR-ontvanger die in de behuizing van Chieftec zit met of zonder software van iMon gebruiken.

Nog iemand enig idee, hoe dit op te lossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Moris schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Het lijkt me een heel gedoe om bv MediaPortal, enz.. te instaleren en optimaal werkend te hebben.
Om hiervan maar enkel 2 onderdelen van te gebruiken, zoals film en foto's kijken.

Nu heb ik met enkele muisklikken alles werkend.

Alleen zou ik de IR van iMon ook optimaal willen hebben voor PowerDVD9 :(
Ik heb MediaPortal in den basis binnen tien minuten draaiend, incl. afstandsbediening en m'n frontdisplay. Daarna kun je het zo gek maken als je wilt, maar nodig is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
neographikal schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:40:
[...]

Ik heb MediaPortal in den basis binnen tien minuten draaiend, incl. afstandsbediening en m'n frontdisplay. Daarna kun je het zo gek maken als je wilt, maar nodig is het niet ;)
Kan je in MediaPortal al de overige functies, zoals Tv, Weer, Nieuws, Muziek dan ook weg laten tijdens de installatie :?

Ik heb al die overige troep niet echt nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Wel erna. Tijdens niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Moris schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:54:
[...]

Kan je in MediaPortal al de overige functies, zoals Tv, Weer, Nieuws, Muziek dan ook weg laten tijdens de installatie :?

Ik heb al die overige troep niet echt nodig :)
Is alleen voor jou troep.

Na installatie kun je nagenoeg alle functies weer uitzetten zodat je geen Nieuws, Weer en Muziek hebt. Alleen bij TV kun je er voor kiezen de TV server niet te installeren, de rest vink je na installatie in de config uit.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,58€ 50,58
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,18€ 67,18
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 25,12€ 25,12
2Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 65,-€ 130,-
1Silverstone LC17€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 361,88

Waar ik heen wil is een systeem met een hoop aantal TB's aan schijven icm Media Portal. Andere coolers moet ik nog naar kijken.
Dit geheel wordt aangesloten op een Onkyo 706

Voornamelijk 720P matriaal, waar ik mee zit is dat in de start post is vermeld dat "Aangeraden wordt een Core 2 Duo E7200 te kopen om alle gedownloade films probleemloos te kunnen afspelen." Maar ik neem aan dat deze AMD proc ook zonder problemen 1080P Matriaal kan afspelen toch?

"Voorsprong op 780G = 8-kanaals uncompressed audio via HDMI & Compromisloze deinterlacing hd. Verder zijn er verhalen dat de 780G 24hz weergave niet goed doet en de 9300/9400 wel"

Dus is het misschien verstandig om naar een Intel duo core setup te gaan icm 9300/9400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sbmuc schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:46:
................
waar ik mee zit is dat in de start post is vermeld dat "Aangeraden wordt een Core 2 Duo E7200 te kopen om alle gedownloade films probleemloos te kunnen afspelen." Maar ik neem aan dat deze AMD proc ook zonder problemen 1080P Matriaal kan afspelen toch?
Maar dit staat onder het kopje: Intel platform, vlak daarboven staat toch het AMD platform genoemd? Met daaronder de AMD cpu's?
"Voorsprong op 780G = 8-kanaals uncompressed audio via HDMI & Compromisloze deinterlacing hd. Verder zijn er verhalen dat de 780G 24hz weergave niet goed doet en de 9300/9400 wel"

Dus is het misschien verstandig om naar een Intel duo core setup te gaan icm 9300/9400?
Als die 2 dingen belangrijk voor je zijn zou ik idd voor het Intel platform gaan. Is wel wat duurder.
(zou wel mijn keuze zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Ik heb de Gigabyte moederbord met 780G en bekijk films op 1080p in 24p modus zonder problemen.
Icm een AMD X2 BE-2400. Dus waar die verhalen vandaan komen. Misschien niet de laatste goede drivers en/of codec pack.

Leeg

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.