Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Hc-Gamer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:05:
[[url="file:///C:/Users/HC-Gamer/Pictures/Logitech%20Webcam/Picture%2010.jpg"]afbeelding[/url]]
Druk eens op bekijk bericht vervolgens op het schilderijtje daar voer je de koppelingslocatie van je afbeelding in (deze moet online ergens staan. en klaar is Frank :D

Ik gebruik picasa als webalbum.

Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Ilja Meijer op 10-06-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
ik geef ut op. ik wil een hoge reso uploaden maar dat doet ie niet. dus zal binnen kort ff een filmpje op youtube zetten. :P 8)7

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hc-Gamer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:27:
ik geef ut op. ik wil een hoge reso uploaden maar dat doet ie niet. dus zal binnen kort ff een filmpje op youtube zetten. :P 8)7
Haal dat lokale adres dan eens weg! :p Wij kunnen bestanden op jouw harde schijf niet zien natuurlijk, dat moet ergens van een server komen. Je moet dan wel het adres van die server in je link zetten en niet het lokale adres.

Ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
Niets :)

Heb een leuke I5 machine opgebouwd met een HD4890 kaart, 2 hd's etc in een goede kast (Coolermaster CM 880 advanced 2) met 2x120mm silent voorin en 1x 120mm achter, en 1x140 mm bovenop, dit alles silent ingesteld zo goed als onhoorbaar, en alles blijft op zolder (waar ik dus zit) heerlijk koel. Niks geen temperatuur problemen. en dan heb ik mijn Core i5 ook nog eens overgeklokt van (i5-750) 2.67 ghz naar 3.33. videokaart komt met standaard koeler niet boven de 70c uit.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
net het 360 rad geplaatst, dit vind mijn setup echt zoo veel lekkerder, blijft een goede 7 tot wel 10 graden koeler onder load dan tenopzichten van mijn oude 240 rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog hard aan het sparen voor waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:35:

Heb een leuke I5 machine opgebouwd met een HD4890 kaart, 2 hd's etc in een goede kast (Coolermaster CM 880 advanced 2) met 2x120mm silent voorin en 1x 120mm achter, en 1x140 mm bovenop, dit alles silent ingesteld zo goed als onhoorbaar, en alles blijft op zolder (waar ik dus zit) heerlijk koel. Niks geen temperatuur problemen. en dan heb ik mijn Core i5 ook nog eens overgeklokt van (i5-750) 2.67 ghz naar 3.33. videokaart komt met standaard koeler niet boven de 70c uit.
Dat is wel een huge oc :o , daar valt toch met gemak meer uit te halen, mijn 860 loopt 24/7 op 4.2ghz, zelfde core dus die van jouw moet makkelijk harder kunnen :+

Wel mooie temps voor die hd4890, mijn 4870 stond altijd op het punt te ontbranden naar mijn gevoel, die stock koeler wist zich niet echt raad ermee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Uhuh, ik ook, heb nu nog een Thermaltake Bigwater 760i met een cpu blockje van EK (EK Supreme LT Acetal).

Begin deze week een leuk bedrag terug gekregen van de belasting (van 2008, 2009 moet ik nog aanvragen) en gedeeltelijk van dat bedrag een nieuwe behuizing met wat meer airflow en meer ruimte.

Nu nog even een tijdje wachten en dan gaat er een 280mm rad boven in de nieuwe kast :) + een nieuwe pomp, reservoir en nieuwe slangen natuurlijk, die brakke Bigwater gaat eruit

Deze kast: pricewatch: NZXT Tempest Evo

En ik heb nu nog een NZXT Nemesis, die veeeeel te klein is voor wat ik er nu allemaal in heb zitten (qua warmte afvoer dan enzo)
Visgek24 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:35:

3.3Ghz stelt geen kont voor, mijn i5 750 doet 4Ghz met 2 vingers in z'n neus. Maar hij draait al weer een maandje op standaard, want 4Ghz is nogal veel werk voor het enkele 120mm radje van de Bigwater 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 10-06-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:32:
[...]

Haal dat lokale adres dan eens weg! :p Wij kunnen bestanden op jouw harde schijf niet zien natuurlijk, dat moet ergens van een server komen. Je moet dan wel het adres van die server in je link zetten en niet het lokale adres.

Ok!
het is me al gelukt :*) eindelijk thnx

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:50:
3.3Ghz stelt geen kont voor, mijn i5 750 doet 4Ghz met 2 vingers in z'n neus. Maar hij draait al weer een maandje op standaard, want 4Ghz is nogal veel werk voor het enkele 120mm radje van de Bigwater 8)7
Niet iedereen heeft waterkoeling en niet iedereen vindt 4 GHz nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 16:33
Wel leuk om te zien dat je eigen idee verder uitgewerkt wordt door anderen. :)

Anywho, ik ga dit jaar niet zo gek veel doen denk ik. Mijn MBP zal zich wel houden verder, al ga ik clamshell niet gebruiken. Verder op tijd de outtake van het beestje op zijn tijd schoonmaken, en that's it!

De PC van mijn pa krijgt het echter wel moeilijker. Als ik de weerberichten moet geloven en het echt zo'n hete zomer gaat worden, mag ik de tafelventilator uit de kast halen, zijn hele PC ontdoen van stof en noem maar wat provisorische dingen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vandaag eindelijk (EINDELIJK) m'n AMD boxed koelertje vervangen door iets fatsoenlijks: de H50 van Corsair.

Relatief makkelijk te installeren.

Temps voor van AMD X2 555 BE (C3) met 100% load (World Community Grid).
Stock = 3.2GHz @ 1.43v. Undervolted = 3.2GHz @ 1.24v.

- 57 @ 2 cores, stock.
- 74 @ 4 cores, stock met unlock.
- 61 @ 4 cores, stock, undervolted met unlock*.

Temps na met 100% load.
- 49 @ 4 cores, stock, undervolted met unlock*.

* = geschatte gemiddelde temp, enkel de eerste twee sensoren zijn nog over en de rest is stuk na unlock (feature, hier heeft iedereen last van).

Sja... Nu is de kamertemp dan we 25/26 graden in plaats van de 22/23 met de boxed koeler en de boel is wel stiller, maar dan nog... ben ik de enige die vind dat dit toch ietsje aan de hoge kant is? Note: de intake (outtake zuigt lucht naar binnen, volgens de Corsair-filosofie) werkt goed, de rest ligt nog open maar moet nog gefixt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 10-06-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 15 graden niet weinig, op zich. Je moet je ook bedenken dat high-end koelers vooral goed zijn in veel warmte verstouwen. Hoe heter de chip, hoe meer voordeel relatief gezien, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tuurlijk, dat is zo. Maar gezien het feit dat er nog weinig is veranderd, vond ik de temps toch wel aan de hoge kant. Misschien heb ik een oorzaakje ontdekt: nu ligt mijn kast plat en de slangen lopen, om elkaar gekronkeld, boven m'n videokaart langs. Daar komt nogal een portie warme lucht vanaf dus het kan goed zijn dat die warmte de buizen dusdanig opwarmt dat de boel een tandje heter wordt. Als de airflow straks goed is, dan zal blijken of die theorie klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ik was weer eens 16 dingen tegelijk aan het doen op mijn Q9300 die overigens al meer dan 1,5 jaar nog netjes op haar eigen stocks speeds 2,5ghz loopt. Dat is de eerste cpu die ik niet overclocked heb in mijn leven volgens mij.
Anyway, ik dwaal af.. vanmiddag ineens systeem slaat uit. ik zag dat mijn vga cooler vastgelopen was die gaf aan 80 graden ofzo maar volgens mij is dat vram+gpu opgeteld (Iemand die dat kan bevestigen?) Leadtek 8800GT pcie

Gelijk maar weer eens wat casefans opgehangen de pc viel uiteindelijk uit op de cpu temp die 70 graden overschreed. Wat is eigenlijk de beste constructie van het moment? Als we dan niet kijken naar hoe luid de fan is wel koelt dan het hardste? any good reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:43:
[...]

Klopt :Y
Als ik ooit een nieuwe case koop wordt dat ook zeker weer een Lian Li, want na een Lian Li wil je echt niet anders meer. Maar volgende case wordt er wel eentje met gewone fans, want heb het wel gehad met led-fans en opzichte kasten. De fans in deze kast vervangen is ook geen optie, want de fans in de deur zijn "speciale" met langere kabels omdat het langs de hele deur moet en dan ook nog naar de fancontroller.
Mee eens een Lian Li werkt gewoon geweldig en is ook perfect ingedeeld, ik heb na 1 dag wel die fan er uit gesloopt en een fan zonder led er ingezet, maarja das persoonlijke smaak of je ledjes wel of niet mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 03:24:
vandaag ik was weer eens 16 dingen tegelijk aan het doen op mijn Q9300 die overigens al meer dan 1,5 jaar nog netjes op haar eigen stocks speeds 2,5ghz loopt. Dat is de eerste cpu die ik niet overclocked heb in mijn leven volgens mij.
Anyway, ik dwaal af.. vanmiddag ineens systeem slaat uit. ik zag dat mijn vga cooler vastgelopen was die gaf aan 80 graden ofzo maar volgens mij is dat vram+gpu opgeteld (Iemand die dat kan bevestigen?) Leadtek 8800GT pcie

Gelijk maar weer eens wat casefans opgehangen de pc viel uiteindelijk uit op de cpu temp die 70 graden overschreed. Wat is eigenlijk de beste constructie van het moment? Als we dan niet kijken naar hoe luid de fan is wel koelt dan het hardste? any good reviews?
De temperatuur aangegeven is de temp. van je GPU alleen... Verder zijn er tal van reviews te vinden als je zoekt naar een goeie luchtkoeler... Kijk je hier een beetje rond in de BBG dan zie je ook wel wat er zoal aangeraden wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe jij dat dan met die kabels dan.. als ik de stroomkabels naar mijn videokaart een beetje wil wegwerken, dan moet ik die hele bos kabels bijna op een onmogelijke manier buigen.. of de sata kabels? Die aansluiting op het moederbord zit vlakbij de hdd's dat ik ze bijna niet weg kan werken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hem minder vaak aanzetten, lekker naar het strand, werken, vakantie. En anders heeft mijn mac er niet echt last van.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop van m'n vrouw (Acer Aspire 5315) wilde wel eens uitvallen, voornamelijk tijdens filmpje kijken (gewoon *gemist*.nl of DVD, niet eens HD beeld) meer dan eens per uur. Van de week de Cooler Master NotePal D1 aangeschaft bij Zercom (niet de goedkoopste, maar als Eindhovenaar had ik geen verzendkosten).

Een eenvoudig no-nonsense coolpad voor 12"-14" laptops (al gaat die 15" Acer ook best). Voed via USB met een piggy-back USB stekker (kan je weer een ander USB ding achterin prikken).

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product/4808/featured/top1.jpg?1287703663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als een laptop uitvalt door hitte haal ik altijd het stof eruit wat ervoor zit. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
Heb twee koelers met elk twee peltier elementen erin weten te scoren voor niks.
Denk dat ik daar maar eens ga mee experimenteren op een oude setup. >:)

De koeler bevat ook een 8mm fan.
Afbeeldingslocatie: http://qbtymq.bay.livefilestore.com/y1p9TEwE9YYkTmauXWc5yufNYGy5mf5EEIvxXVxAzG5pc4vTeK7RMR9pziqXEJyaauNC6i_QHpemU_TVtQL50b44aKsHozqd0d7/peltier.jpg?psid=1

[ Voor 40% gewijzigd door Hexos op 13-06-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hexos schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:38:
Heb twee koelers met elk twee peltier elementen erin weten te scoren voor niks.
Denk dat ik daar maar eens ga mee experimenteren op een oude setup. >:)

De koeler bevat ook een 8mm fan.
[afbeelding]
Let wel op dat de peltier elementen 2x de geproduceerde warmte (in Watt) af moeten kunnen voeren van je processor en dergelijke. Aannemend dat je dit al weet, maar op T.net is ook een heel oud artikel te vinden waarin dat verteld wordt... Nouja, iig succes! en laat het weten als je bezig bent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
Ik ga de koelpasta vervangen van mijn HD5850, moet ik dan ook op de Vram enz een drupje doen, of is dat overbodig? Want zoals ie nu de 80°C aanraakt is niet zo leuk ook niet qua geluid... en in de zomer wordt dit nog een stuk erger, ik heb een musashi liggen maar ik betwijfel of ik die erop ga zetten.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

Spaiker schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:24:
Ik ga de koelpasta vervangen van mijn HD5850, moet ik dan ook op de Vram enz een drupje doen, of is dat overbodig? Want zoals ie nu de 80°C aanraakt is niet zo leuk ook niet qua geluid... en in de zomer wordt dit nog een stuk erger, ik heb een musashi liggen maar ik betwijfel of ik die erop ga zetten.
hoe kleiner het oppervlak, hoe minder pasta je er op hoeft te smeren deponeren. Kijk wel even goed of het koelblok, je memblokjes nog wel raken. De oude pasta zit er vaak niet voor niets veel te dik op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Spaiker schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:24:
Nee, niet aanzitten. De memblokjes hebben een poreus oppervlak en je creëert alleen een witte waas erop. Er zitten thermal pads op de geheugenblokjes en die moet je laten zitten. Alleen de pasta van de GPU moet / kun je vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:03
Nieuwe processorkoeler kopen voor mijn P4 3.0 ghz hyperthreading, namelijk de:
Zalman CNPS9500A-LED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Heb even een simpel vraagje:

Ik heb een CM690 Advanced II, met 4 fans (standaard fans + een extra 120MM fan)
2x140MM en 2x120MM

Hoe kan ik deze het beste opstellen?

Op dit moment heb ik:
120MM (bottom) + 140MM (Front) - Intake
120MM (back) + 140MM (Top) - Outtake

Mogenlijk wil ik er nog 2 extra 120MM Fans bij zetten, waar kan ik deze dan het beste kwijt? (Heb nog een plek onderin, een plek bovenin & 2 sidefans kunnen worden geplaatst)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Zit nu goed. als je er nog twee bij doet nog een onderin en een bovenin;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik d8 ook al dat dit wel een vrij goede config was :), (Schuin van onder naar boven, zo gaat het mooi over alle onderdelen heen & gaat het ook nog met de warmtestroom -van laag -> hoog- mee.

Edit: weet je wat ik jammer vind aan de CM690 Advanced II? Je kan onderin 1, 140MM. of 2, 120MM fans plaatsen. maar de 2e kan maar op 3 punten worden vastgezet, dit zorgt toch wel voor lichte vibratie.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb trouwens een simpele vraag.. als ik mijn fans zo opstel binnen mijn CM690 Advanced II

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/5950/airlulz.png

Lichtblauw = 140MM Fan
Oranje = 120MM Fan
Grijs = Scythe Mugen II rev. B

Los van het systeem
Grijs onderin = Voeding

Pijlen lijken mij vanzelfsprekend.

Zal dit een optimale airflow geven? of kan ik beter een/2 fans verplaatsen? (dit is wat ik het liefste wil aangezien ik 2 fangrills haal welke onderin komen (120mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niks mis mee :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik Haf X begin juli binnen heb, ga ik beginnen met bouwen van me nieuwe PCtje.
Omdat de Corsair H50 koude lucht nodig heeft, en warme lucht je systeem in blaast, heb ik zelf (punt 7t/m11) de volgende opstelling bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/4639/airflowhaf6x86.jpg
Aangezien dit de eerste keer is dat ik echte koeling in me PC bouw (nu met me oude kast moet ik er een tavel-ventilator bij zetten met me kast open om een beetje fatsoenlijke temp te krijgen..) is alle commentaar etc welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontwerpers van de kast zullen er wel over nagedacht hebben, maar ik zie bij 10 > 2 een hoekje waar lucht in en weer uit de kast wordt geblazen en mijn gevoel zegt ook dat fan 6 aan de zijkant de airflow verstoort. Airflow is goed, turbulentie is slecht (want weerstand = minder doorvoer + herrie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat hoekje zit de regelaar van die intake en zit dicht, dat lijkt zo. En fan 6 zit standaard bij de kast, die is speciaal voor de vga-kaarten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Antec P180 en een Mugen 2 gekocht :)

Dat zou al en hoop verschil moeten maken, vooral qua herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:18:
Zodra ik Haf X begin juli binnen heb, ga ik beginnen met bouwen van me nieuwe PCtje.
Omdat de Corsair H50 koude lucht nodig heeft, en warme lucht je systeem in blaast, heb ik zelf (punt 7t/m11) de volgende opstelling bedacht:
[afbeelding]
Aangezien dit de eerste keer is dat ik echte koeling in me PC bouw (nu met me oude kast moet ik er een tavel-ventilator bij zetten met me kast open om een beetje fatsoenlijke temp te krijgen..) is alle commentaar etc welkom :)
Ik zal straks even net zo'n soort plaatje maken, maar dan met mn CM690 Adv II -Damn, de 690 lijkt best wel veel op de HAF X van binnen!-

Alleen blijf ik me af vragen.. als ik zeg maar 1 fan voorin heb, en dan een 2e fan op het HDD rack plaats. Geeft dit dan een betere airflow als dat ik 1 fan onderin plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er van af wat je wil koelen. In principe werkt van onder-voor naar achter-boven het beste, omdat je lager koelere lucht aanzuigt. Tevens gaat het je hele kast door, waardoor er optimaal gekoeld wordt. Soms wil je echter specifieke onderdelen beter koelen, zoals je videokaart of Southbridge, en dan kan een fan op je HDD rek handig zijn. Ook de temperaturen van je HDD zelf kunnen een reden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:29:
[...]
Ik zal straks even net zo'n soort plaatje maken, maar dan met mn CM690 Adv II -Damn, de 690 lijkt best wel veel op de HAF X van binnen!-

Alleen blijf ik me af vragen.. als ik zeg maar 1 fan voorin heb, en dan een 2e fan op het HDD rack plaats. Geeft dit dan een betere airflow als dat ik 1 fan onderin plaats?
Ik denk persoonlijk dat het een beetje experimenteren word met wat verschillende opstellingen wat daadwerkelijk de beste airflow geeft (en het gewenste resultaat)..

Ben zelf erg benieuwd naar me 5.25" front-intake (cross-flow fan) die moet max 100 CFM halen, maar voor de zekerheid ga ik er 2 bestellen, want ik kan ze echt nergens in NL vinden :+ (ik wou persee max 2x5.25" bays opofferen, een normale front-intake (120mm fan) is 3x5.25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Cyr, mag ik je vragen welke front fans je het nou over hebt? ik vind ze wel geinig, en aangezien je bij de CM690 adv II maar 1 fan voorin kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:59:
Cyr, mag ik je vragen welke front fans je het nou over hebt? ik vind ze wel geinig, en aangezien je bij de CM690 adv II maar 1 fan voorin kan..
Natuurlijk het gaat om de Evercool PCAC Rev.2 http://www.evercool.com.tw/products/pcac2.htm

Ook de Lamptron FAN-ATIC 5-port Military Switch Baybus bestel ik maar gelijk mee, kan ook deze nergens in NL vinden..http://www.lamptron.com/products/view/Fan-Atic:_5-port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Laatst online: 02-03 16:27
Ik moet deze zomer ook maar eens wat doen.
De Grote Lastpak in mijn kast is een eVGA 9800GX2.. Wat een herrie apparaat.. Hij moet in dit weer (kast is zwart en staat van 14.00 - 18.00 vol in de zon) eigenlijk non-stop voluit blazen om uberhaupt rond de 100 graden te blijven zitten. Fan op 90% en hij schiet binnen een minuut of 2 naar de 120 :/ en dit is dan ZONDER load, geen game, gewoon desktop..

Ik zit te twijfelen tussen deze opties:
  • 9800GX2 in watercooling opnemen (atm alleen cpu/mobo). Kost 120 voor blok alleen al.
  • 9800GX2 verkopen en een stillere kaart kopen.
  • verkopen en nieuwe kaart opnemen in watercooling met een universeel GPU-blok.
Ik heb nu al een 3x120mm rad, dus moet wel loslopen denk ik zo :)

Ideale optie zou zijn om tot de kerst te wachten, en met mijn dertiende maand salaris gewoon gelijk sli gtx480 met universeel gpublok te doen samen met de upgrade van core2quad --> core i7:)
Enige wat me nog dwars zit is dat het best een gezeur is om vid-kaarten te koelen met een universeel blokje vanwege de rest van de kaart die dan zo onnodig warm wordt.. Aan de andere kant ben ik principieel tegen full-cover blokken omdat ze vid-kaart specifiek zijn. Tegen de tijd dat ik hem dan tweedehands wil verpatsen is ie aan de straatstenen niet kwijt te krijgen :|

Kortom, wat doe ik deze zomer om mijn pc koel te houden?
Waarschijnlijk het volume van mijn muziek/game iets harder zetten en de fan van mn kaart lekker vol open gooien. En daarnaast natuurlijk twijfelen en nog meer twijfelen over welke optie ik uit het lijstje hierboven pak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YannickH schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:36:
Enige wat me nog dwars zit is dat het best een gezeur is om vid-kaarten te koelen met een universeel blokje vanwege de rest van de kaart die dan zo onnodig warm wordt.. Aan de andere kant ben ik principieel tegen full-cover blokken omdat ze vid-kaart specifiek zijn. Tegen de tijd dat ik hem dan tweedehands wil verpatsen is ie aan de straatstenen niet kwijt te krijgen :|
Je hebt ook full-cover oplossingen die universeel zijn.. zoals deze http://www.coolitsystems.com/index.php/en/omni.html komt binnekort uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Even ingaand op het hele airflow gesprek..

Wat ik nu heb:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5856/65191084.png
A = 140MM
B = 120MM*
C = 120MM
D = 140MM

Wat mijn idee was:
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/7200/83226772.png
A = 140MM
B = 120MM* x2
C = 120MM
D = 140MM x2

Wat denken jullie?

*Op dit moment zijn de onderste 4 HDD racks eraf gehaald. Gebruik toch maar 1 HDD & het belemmert de airflow van voren.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren als ik een sidefan plaats = Turbulentie, wat niet goed is voor de koeling...

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:56:
Even ingaand op het hele airflow gesprek..

Wat denken jullie?

*Op dit moment zijn de onderste 4 HDD racks eraf gehaald. Gebruik toch maar 1 HDD & het belemmert de airflow van voren.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren als ik een sidefan plaats = Turbulentie, wat niet goed is voor de koeling...
Ik denk dat als je een Scythe Mugen 2 met 2 fan's gebruikt, dat je dan voor je proc. beste koeling krijgd door van voren op de zelfde hoogte koele lucht inteblazen, door je Mugen heen en dan, via C de warme lucht er uit. *Ik weet alleen niet of dan fan D de koele lucht die je op die hoogte erin blaast er weer uitzuigd.*

En een sidefan heb ik (nog) geen ervaring mee, maar zover ik weet is bij de Haf-X case de fan zo afgeschermd dat hij voornamelijk je vga-kaart pakt. Hoe dit in het echt en bij jou gaat uitpakken weet ik (nog) niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik ga een mugen met gewoon 1 fan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Het is dus een Antec P193, een H50 CPU koeler en wat fans.
Ik zit alleen even te twijfelen, want ik wil natuurlijk dat de H50 koele lucht krijgt, ik zat er ook aan te denken om C. om te draaien zodat dat outtake wordt, en dan D. direct de koele lucht vanaf boven de kast inzuigt en de H50 fan zuigt het dan gelijk door de radiateur heen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vraaag op 22-06-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga denk niets veranderen aan me koeling heb de fortres ft02 met 3 huge ass 180mm :o fans onder in liggen en een 120 mm fan op de boven kant en een zalman extreme cpu cooler temps zijn tot nu toe nog niet boven de 46c geweest en dan heb ik alles low en met qfan geregeld. dus geen omkijken naar :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
Waarom is het bijna standaard dat de koele lucht vanvoor wordt aangezogen en vanachter uitgeblazen? Mij lijkt het van geen belang, behalve voor de HDD misschien?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Vraaag schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:48:
[afbeelding]

Het is dus een Antec P193, een H50 CPU koeler en wat fans.
Ik zit alleen even te twijfelen, want ik wil natuurlijk dat de H50 koele lucht krijgt, ik zat er ook aan te denken om C. om te draaien zodat dat outtake wordt, en dan D. direct de koele lucht vanaf boven de kast inzuigt en de H50 fan zuigt het dan gelijk door de radiateur heen.
Niet doen, je hebt een luchtstroom van warme lucht welke omhoog gaat. en een luchtstroom van koude lucht die omlaag gaat... Omdraaien die top radiators! Verder is het we goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:28:
[...]

Niet doen, je hebt een luchtstroom van warme lucht welke omhoog gaat. en een luchtstroom van koude lucht die omlaag gaat... Omdraaien die top radiators! Verder is het we goed.
Zo dan:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/BuildLOG/Airflow.png

Kan ik het nou eigenlijk ook allemaal omdraaien? :p Dus dat de warme lucht er aan de voorkant uitkomt. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Vraaag op 22-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Laatst online: 19:39
@Vraaag:
Ja beter zo, misschien nog een fan aan de onderkant voor nog meer koele lucht, als dat mogelijk is natuurlijk.
En ja, je kunt alle fans omdraaien maar omdat warme lucht naar boven wil is dit efficiënter.

En wat ik doe om m'n pc koel te houden, eigenlijk niets, heb een nieuwe airco op m'n kamer en dat is voor nu voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 13:38
warme lucht stijgt op, dus het beste is om de warme lucht er op het hoogste punt uit te laten, en de koude lucht zo laag mogelijk aan te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Oke dat is duidelijk en ja ik ga wss onderin even een gat creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Hoe ik mijn PC ga koelhouden? Hmm... misschien een fan of 2 bijplaatsen (120mm) en even me CPU en koelblok schoonmaken, vervolgens weer nieuwe koelpasta erop, en dan weer gaan met die banaan!
Mijn PC staat op mijn kamer, en deze staat alleen vanaf zonsopgang tot uurtje of 10 's ochtends in de zon, zo warm wordt het niet op mijn kamer ;)

[ Voor 25% gewijzigd door danielmolenaar op 22-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Spaiker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:13:
Waarom is het bijna standaard dat de koele lucht vanvoor wordt aangezogen en vanachter uitgeblazen? Mij lijkt het van geen belang, behalve voor de HDD misschien?
Hmmm lekker, buk je ff om een DVDtje of USB stick in je systeem te prikken, blaast de outtake even lekker met vieze warme lucht in je gezicht :P Voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet, denk dat t is gekomen omdat je vroeger meestal geen intake-fan had, maar wel de voeding (=outtake) aan de achterkant.

Nu ik er verder over nadenk: tussen de HDD-temperatuur en de lucht die net de kast inkomt is het verschil in temperatuur groter dan wanneer deze frisse lucht eerst lekker is opgewarmd door de CPU. Groter temperatuurverschil = meer warmteverplaatsing = beter koeling lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaiker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:13:
Achterop zit meestal je voeding en vga-kaart outtake, die laaste kan vooral aardig warme lucht uitblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

2 extra fans kopen voor in mn CM690 Advanced II voor nu!

http://azerty.nl/winkelma...13570]=2&product[27578]=4

4 Siliconen anti vibratie setjes.. 2 boven, 1 achter & 1 voor.

Moet nog even iets vinden voor de bottom fan, want deze siliconen dingetjes gaan daar niet lukken IVM met de stoffilter die er ondeder zit.. (Siliconen absorbers steken een paar MM uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw weet iemand mischien een goed setje 180mm fans te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:03
Heb vandaag een Zalman CNPS9500A-LED + een 92 mm casefan geplaatst =D
Voor de casefan waren geen gaten, dus dan zelf maar met de gatenzaag...
Temperatuurverschil idle met stock koeler is 15(!) graden
Temperatuurverschil full load (SP2004) is maarliefst 20(!) graden
En heel wat stiller natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door GeertH op 23-06-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Laatst online: 12-09 10:31
Wat ik doe om hem koel te houden is 3 120 mm fans er bij plaatsen.

@lolcode
Bij mij is het gewoon coole lucht can de cpu en normale temp van vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn gtx260 in mijn waterkoeling loop opgenomen, beetje gezaagd in de koeler zodat ik de fan en onderliggende VRM koeling nog kon gebruiken, op de gpu zit een D-tek fuzion V2 blokje, op het geheugen heb ik custom made koelblokjes gezet, en eentje op de NVIO chip natuurlijk :P
Verder heb ik mijn i7 860 teruggeclockt naar 4.0 ghz, dan heeft hij toch een flinke hap minder voltage nodig dan op 4.2 ghz, moet nog n keer n spelletje starten en temps loggen, als deze te hoog oplopen hang ik er nog een 1x140 radiator bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
alaineman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:04:
Wat ik doe om hem koel te houden is 3 120 mm fans er bij plaatsen.

@lolcode
Bij mij is het gewoon coole lucht can de cpu en normale temp van vga.
Bij mij komt er ook niet echt veel vandaan in idle, maar als ik ff mn 4 cores lekker laat rekenen komt er nog best wel wat uit (en gaat de fan ook ietsje harder draaien). Niet iets wat ik graag zo recht in mn gezicht geblazen wil hebben.

Anyway, laatst heb ik mn kast een kwartslag gedraaid, zodat-ie snachts helemaal achter t gordijn staat (waar de lucht een stuk koeler is). De in/outtake aan de bovenkant wil ik niet gebruiken, dus die heb ik gewoon afgetapet :P binnenkort maar weer eens wat pics spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/25s4kme.jpg

3x 230mm, en 6x120mm :D Load zit ik op 43c, 1c meer dan met waterkoeling:P

Moet alleen nog even me fancontroller RMA sturen, dan kan ik wss passief draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie nou het grote voordeel van een fancontroller versus in-line weerstandjes? Persoonlijk vind ik die laatste optie wel interessant omdat het praktisch geen ruimte kost en bovendien hoef je er na het inbouwen geen aandacht meer aan te besteden.

Ik ben momenteel de mogelijkheden even aan het bekijken, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:53:
Wat vinden jullie nou het grote voordeel van een fancontroller versus in-line weerstandjes? Persoonlijk vind ik die laatste optie wel interessant omdat het praktisch geen ruimte kost en bovendien hoef je er na het inbouwen geen aandacht meer aan te besteden.
Helemaal mee eens. Ik wil ook gewoon dat mijn fans te allen tijde stil zijn en blijven. Met een fancontroller zou ik ook alleen maar de fan op een vast toerental zetten en er verder niets meer mee doen.
Met een weerstandje moet je alleen vaak eerst wel aan het rekenen. :P

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
omdat je bijv snachts tijdens het downloaden gewoon al je fans ( bijna ) uitzet, tijdens het gamen wat hoger, en idle gewoon lekker zachtjes? :)

bovendien heeft die van mij tempratuursensoren, wel zo leuk en handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ren schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:05:
omdat je bijv snachts tijdens het downloaden gewoon al je fans ( bijna ) uitzet, tijdens het gamen wat hoger, en idle gewoon lekker zachtjes? :)

bovendien heeft die van mij tempratuursensoren, wel zo leuk en handig :)
Wat doen die temperatuursensoren dan precies? Nemen die het instellen uit handen of is het een combinatie van die twee?

Je hoort van toerental wisselende fans veel beter dan een fan met een continu toerental. Op zich vind ik het idee van airflow naar behoefte niet verkeerd, maar iedere keer aan die knopjes zitten frutten zie ik niet zitten. Sowieso werken de meeste fancontroller met PWM, wat nog wel eens ongewenste bijgeluiden op schijnt te leveren. Dat vind ik wel een issue.

Voor downloaden ben ik trouwens een andere oplossing aan het bedenken, 120-160 watt (~idle) voor alleen een torrent gaat me echt te ver en valt milieutechnisch niet te verantwoorden. Ik denk erover een oude laptop te verbouwen, dan zak het verbruik al naar 15.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:40:
Sowieso werken de meeste fancontroller met PWM, wat nog wel eens ongewenste bijgeluiden op schijnt te leveren levert. Dat vind ik wel een issue.
Ik heb hier een Nexus Real Silent 120mm PWM, maar die heb ik weer uit mijn pc gehaald omdat hij irritant piepte door het hele PWM-gebeuren.

Ik heb hem trouwens in Ghost Dog in "Het grote hardware ruiltopic - deel 16 /..." neergezet, dus wie hem wil mag hem ruilen/kopen voor een zacht prijsje. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ghost Dog op 23-06-2010 22:58 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:57:
Ik heb hier een Nexus Real Silent 120mm PWM, maar die heb ik weer uit mijn pc gehaald omdat hij irritant piepte door het hele PWM-gebeuren.
Het schijnt (:P) dan wel weer per fan en merk te verschillen. Maarja, je gaat zitten spelen met pulsen, dus is het niet zo gek dat je dan vlug bijgeluiden krijgt.

Die Real Silent PWM kwam behoorlijk goed uit veel tests, dus dat zegt misschien wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Scythe Ninja 2 rev.b gekocht en daarbij een Scyte Gentle Typhoon 1850 CFM van 98m3 p/u op maximale stand. Dan zelfs is de fan erg stil.

Probleem is alleen nog dat de koeler niet past. ik heb heel mijn Maximus 2 Forumala uit de kast gehaald daarbij meteen maar eens even die enorme hearsink eens van het mobo gelicht en de koelpasta vervangen.

Ik zag hier op T een review van iemand die het een van de gemakkelijkste coolers was om te installeren. Mijn ervaring is dat het echt een hel is voor socket 775. Die drukpennetjes zitten helemaal onder de cooler je moederbord er uit is de echt nodig.

Nu las ik al op de fora van Scyte dat de maat kan afwijken, iemander ervaring hier mee? Ik heb nanmelijk dat er 2mm ruimte zit tussen de clip en de bevestiging op het koelblok zelf. Als ik de clip vast klik op het moederbord zonder de koeler er aan te schroeven zie je duidelijk dat het niet klopt. Vandaar dat het ook niet lukte om de cooler te installeren. Ik dachte echt mijn moederbord zowat dubbel te moeten vouwen..

Ik denk dat ik het op ga lossen door de clip voor socket 775 wat aan te passen, ik ga die plastic dingen vervangen voor schroeven met veren. Als het goed is zwerft er hier nog ergens een setje rond met van die schroeven met een veer er om.

Iemand ervaring met de afwijking van de ninja 2 rev,b? Hoe hebben jullie het probleem opgelost? Nog 2 foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltechpc.com/ctpc/images/120mm_scythe_gentle_typhoon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.modthebox.com/reviews/cooltechpc/ninjaplus/ninjaplus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
geen ervaring mee ( heb amd) past alles gewoon

push through dingen zijn gewoon waardeloos, dus ik zou zeker voor die schroeven zoeken :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haat pushpins :p Ik heb niet snel een echte hekel aan dingen, maar ze gaan altijd stuk (of je nou voorzichtig of lomp doet) en vaak zitten ze niet eens goed vast ook en lazert óf je koelblok er weer af of krijg je rare temperaturen.

Bij de enige methode om ze meestal onbeschadigd los te krijgen moet je bij de achterkant van het moederbord kunnen, dus dat is ook verre van praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige die pushpins haat, ik heb altijd het gevoel dat ik me hele moederbord kapot moet drukken voordat ze vast klikken, en zelfs als ze vastklikken is het nog twijfelachtig of ze ook echt vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan nu ook een koeler met een stevige backplate uitgezocht. Het is vanwege het gewicht ook wel nodig, maar daar slaap ik toch rustiger bij, zeg maar. Alleen voor iets als en northbridgekoeler ofzo kunnen pushpins minder vervelend zijn, al gaan ze daarbij ook snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Laatst online: 08-09 22:14
Bij mij is het vastblijven zitten en temperaturen daardoor nooit een probleem met pushpins maar het installeren gaat zo ******* verrot-.-

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Pushpins? Blehhh... Zulke nare ervaringen mee gehad...

Ik vraag me nog altijd af waarom bedrijven zoals Scythe hun koelers nog hiermee uitrusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik denk om de prijs net wat lager te houden en pushpins zijn een 'quick' install, je moederbord hoeft er niet uit. Ik vind het zelf ook maar rommel, daar niet van :P, vooral op zware koelers werkt het niet al te best.

@onder: Jup ik ook. Al een hele tijd trotse gebruiker van een True120 hehe. Heb ook nog een TX3 met pushpins, werkt ook prima, maar die weegt ook niet zo veel. (al buigt er af en toe wel eens een puntje naar de verkeerde kant)

[ Voor 34% gewijzigd door KoffieNT op 24-06-2010 16:32 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik betaal heel graag die paar euro meer voor een goede montage! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:27:
Ik denk om de prijs net wat lager te houden en pushpins zijn een 'quick' install, je moederbord hoeft er niet uit. Ik vind het zelf ook maar rommel, daar niet van :P, vooral op zware koelers werkt het niet al te best.
Zoals ik al zei moet je vaak alsnog je moederbord er uit halen om het spul onbeschadigd weer los te krijgen (testfit o.i.d.), dus dat is ook nauwelijks een voordeel te noemen imho.

Ik heb geloof ik maar één pushpin sink die ik los heb gekregen zonder iets te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Om mijn PC 'koel' te houden deze zomer laat ik de
  • 3 grote (230x30mm) fans --> 2 intake, 1 outtake
  • de ene kleine (140x25mm) fan --> outtake
  • en 'n extra 120x25mm Papst fan (die de grote aan de bovenkant assisteert) --> outtake
in m'n Cooler Master HAF932 behuizing op volle toeren draaien (alles aangesloten op een mCubed T-Balancer BigNG fan controller unit).
Voor de rest wordt de processor gekoeld door 'n Mugen2 cpu cooler en de standaard 120mm PWM scythe fan die daarbij zit (regelbaar via speedfan).

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Om mijn PC 'koel' te houden deze zomer:
ik zet mijn n gentle tyfoons van 50% naar 90% op mijn 2 x 240 rad , dat doet de truc wel.

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

In theorie zijn Push Pin koelers het duurst & meest effectief.. (ze kunnen niet zomaar door bijv trilling losser gaan zitten, in tegenstelling tot normale schroeven)Maar 9/10x is het nogal tegenovergesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 12:52
Ik zet gewoon lekker het raam open! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:33:
In theorie zijn Push Pin koelers het duurst & meest effectief.. (ze kunnen niet zomaar door bijv trilling losser gaan zitten, in tegenstelling tot normale schroeven)Maar 9/10x is het nogal tegenovergesteld :P
Ja meestal tegenovergesteld dus, heb zelfs al een keer gehad dat ik me pc op mijn bureau neerzette en een pin hoorde los schieten, iets wat je met schroeven nooit zal overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
D4NG3R NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:33:
jou cpu trilt? XD nee even serieus, push pin koelers zijn niet duur want het is gewoon
een bevestiging wat zelfs "goedkopere" koelers hebben.
en de als het goed is kunnen die schroefjes niet tot nauwelijks lostrillen

[ Voor 7% gewijzigd door [Remmes] op 24-06-2010 23:23 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zo duur was had niet het overgrote deel van de stockkoelers pushpins :p

O ja, als schroeven niet goed tegen trillingen kunnen vraag ik me toch echt af waar auto's dan mee in elkaar worden gezet :p

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Remmes_NT schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:22:
[...]

jou cpu trilt? XD nee even serieus, push pin koelers zijn niet duur want het is gewoon
een bevestiging wat zelfs "goedkopere" koelers hebben.
en de als het goed is kunnen die schroefjes niet tot nauwelijks lostrillen
Elke fan trilt dus ja, mijn CPU trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:09:
Als het zo duur was had niet het overgrote deel van de stockkoelers pushpins :p

O ja, als schroeven niet goed tegen trillingen kunnen vraag ik me toch echt af waar auto's dan mee in elkaar worden gezet :p
popnagels???lasnaden?

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de rest? Waar zitten de vier meest trillende onderdelen ook alweer mee aan je auto vast? Schroefdraad, precies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

koel houden? niets, beetje water bijvullen.. waterkoeling ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:24:

Ik vraag me nog altijd af waarom bedrijven zoals Scythe hun koelers nog hiermee uitrusten!
Ik vind het niet erg dat ze die pushpins er in gezet hebben, dat is makkelijk op te lossen met 4 veren (bic pennen) 4 lange schroefjes en bijpassende boutjes. Wat je betreft bevestiging bij WC ook ziet.

Het probleem hier is dat de clip met die pushpins ongeveer 2mm ruimte heeft tussen de bevestigingsgaten van de clip en het koelblok. Dit is op zich ook niet zo'n ramp want de schroeven zijn best lang, dus je hoeft ze er niet helemaal in vast te draaien.

Ik ga denk ik de 2 andere bevestigingsclips die niet voor mijn socket zijn omgedraaid tussen de koeler en de 775 clip zetten en dan de truuk met de bic pennen en de schroefjes., of als het kan die 2 clips gewoon weglaten en direct maar ik weet niet of dat handig is want dan zit de koeler ook 2mm dichter op mijn mobo.. even hobby's maar zijn 42 euro totaal zeker wel waard. Beetje tweakert mod dit wel zo dat ie past, ik kon zien dat de koeler terug gebracht was, of zelf door meneer van MNM Computers aan beproeving ondervonden xD no problem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:28:
Ik betaal heel graag die paar euro meer voor een goede montage! :D
EnigmaNL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:24:

Ik vind het niet erg dat ze die pushpins er in gezet hebben, dat is makkelijk op te lossen met 4 veren (bic pennen) 4 lange schroefjes en bijpassende boutjes. Wat je betreft bevestiging bij WC ook ziet.

Het probleem hier is dat de clip met die pushpins ongeveer 2mm ruimte heeft tussen de bevestigingsgaten van de clip en het koelblok. Dit is op zich ook niet zo'n ramp want de schroeven zijn best lang, dus je hoeft ze er niet helemaal in vast te draaien.

Ik ga denk ik de 2 andere bevestigingsclips die niet voor mijn socket zijn omgedraaid tussen de koeler en de 775 clip zetten en dan de truuk met de bic pennen en de schroefjes., of als het kan die 2 clips gewoon weglaten en direct maar ik weet niet of dat handig is want dan zit de koeler ook 2mm dichter op mijn mobo.. even hobby's maar zijn 42 euro totaal zeker wel waard. Beetje tweakert mod dit wel zo dat ie past, ik kon zien dat de koeler terug gebracht was, of zelf door meneer van MNM Computers aan beproeving ondervonden xD no problem..

Die fan die ik er bij besteld heb is echt een heel goed ding, want ook op volle snelheid is ie niet iritant. De ciooler van intel zelf die maakt echt een klere herrie als die begint te blazen. en die houd hem niet koel de cpu zit zo aan de 60graden idle hier. (idle is bij mij 50% load ofzo) Als ik ff ga gamen dan is het maargoed dat ik oorkleppen heb... }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Wil er hier 2 van bestellen, om ze mooi naast elkaar bovenin mn CM690 Advanced II te zetten. (en dan de fan die normaal boven zit, gaat dan onderaan) maar kan ze NERGENS in NL vinden..

Anders word het zo:
#ProductPrijsSubtotaal
4Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts€ 1,13€ 4,52
2Cooler Master Silent Fan 140mm€ 5,50€ 11,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 15,52

Van die fans zit er ook 1 standaard in de 690 Adv II (als ik het goed heb). Siliconen pennetjes gaan zo:
Setje Voor
2 setjes Boven
Setje acher.

Moet alleen nog iets vinden voor de bottom fan.. want hier kunnen deze pinnetjes niet IVM de stoffilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Gisteren maar even een fan controller geplaatst, omdat asus probe een waarschuwing gaf kwa temps van de MB (45graden)
Afbeeldingslocatie: http://thirty-day.thirtyday.com/combospy/combospy.JPG
Deze is wel zwart gespoten omdat die dan bij de kast past.
Nu is de temp van de mb maar 35 graden, dit komt ook door een extra outtake.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nét alles nieuw :)

En alles zit in een Cooler Master CM690, dus het is nu nog allemaal redelijk stof vrij, en de tempraturen van m'n Phenom X6:

Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU #1 / Kern #1 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #2 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #3 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #4 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #5 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #6 23 °C (73 °F)

Maarja, er blazen dan ook 7 van die 120mm fans in en uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:30:
Heb hier nét alles nieuw :)

En alles zit in een Cooler Master CM690, dus het is nu nog allemaal redelijk stof vrij, en de tempraturen van m'n Phenom X6:

Moederbord 33 °C (91 °F)
CPU #1 / Kern #1 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #2 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #3 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #4 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #5 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Kern #6 23 °C (73 °F)

Maarja, er blazen dan ook 7 van die 120mm fans in en uit :D
Je hebt dus:
2 boven, 1 achter, 1 onder, 1 voor & 2 op het zijpaneel?

Haal die twee van het zijpaneel eens af, en doe dan nog eens een meting :P, want meestal geven fans op het zijpaneel turbulentie (wat slecht is voor je airflow).

Mexel schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 05:32:
Gisteren maar even een fan controller geplaatst, omdat asus probe een waarschuwing gaf kwa temps van de MB (45graden)
[afbeelding]
Deze is wel zwart gespoten omdat die dan bij de kast past.
Nu is de temp van de mb maar 35 graden, dit komt ook door een extra outtake.
Wat 1 lelijke fancontroller.. enneh, 45c voor het MoBo is vrij normaal. 35 - 50c is wat ik dagenlijk zie.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 12-09 15:40
Momenteel met een Costum build watercooling setje mooie temps van:

Moederbord 22 °C
CPU #1 / Kern #1 19 °C
CPU #1 / Kern #2 21 °C
CPU #1 / Kern #3 20 °C
CPU #1 / Kern #4 19 °C
VGA #1 / Kern #1 25 °C

Maja, 3 fans en een mooie triple radiator :D

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Ik heb ook maar een koeling upgrade gedaan

Aerotech Bx-500 kast, met 8 casefans (1x front, 1x bottom, 2x top, 1x rear, 3x side). De kast koelt beter met de sidefans in place, heb het uiteraard even getest.
Scythe Mugen 2 met pushpull 120mm fans, wordt ook nog eens geholpen door de topfans.

Op mijn warme kamer nu zijn de temps: (arctic silver is nog niet helemaal gezet)

Cpu: 26 graden (Q6600 @ 3.6 GHz) (1.41V zonder EIST enzo)
Mobo: 29

Ambient zal rond de 26 graden liggen, en de koelprestaties van de mugen blijven me verbazen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

26 kan niet, zeker niet als je ambient ook 26 is. Hoelang staat je pc al te idlen? als je 'm net aangezet hebt, snap ik dat de cpu wel 26 graden kan zijn.

-_-

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste