Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, het is toch wel een vreemde situatie. De Prolimatech Mega Shadow zou iets beter moeten zijn dan de True, en ik heb de IC Diamond exact volgens de instructies van IC Diamond zelf aangebracht. Daarna de koeler bevestigd en goed stevig vastgedraaid. Vervolgens een Scythe S-Flex SFF21F fan erop (die ik ook op de True had) en dan toch opeens temperaturen die toch zeker zo'n 7-8 graden hoger lagen dan met AS5.

Nou was de AS5 natuurlijk al heel goed ingewerkt (zat al meer dan een jaar erop), maar ik had dan iig verwacht dat na een dagje ofzo de IC Diamond met de Mega Shadow toch al gelijkwaardig met AS5 zou presteren. Maar niets van dat. En na het terugzetten van de True nog steeds die hogere temperaturen, alhoewel ik toch eerst zowel CPU als de True eerst goed met ArctiClean 1 en 2 had gereinigd.

Je gaat je dan toch afvragen wat er precies mis is als de oude koeler ook niet meer zo presteert als voorheen, terwijl alleen de koelpasta is aangepast.

Het enige wat ik me kan indenken zijn verschillen in de druk op de CPU, maar de Venomous X die ik straks heb maakt het mogelijk de druk op de core beter te regelen. En ik ga dan toch gewoon met een dun laagje AS5 werken zoals ik voorheen altijd deed.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2010 11:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

7 á 8°C verschil kan nooit alleen aan de koelpasta liggen als je die er redelijk normaal op hebt aangebracht, dus er moet sowieso iets anders raar zijn.

Verder zijn ze beide inderdaad getest door SPCR, en als érgens bemerkt zou zijn dat een koeler lawaaiig is, dan is het daar. Maar dat vonden ze dus niet.

Ik zou het inderdaad zoeken in een combinatie van factoren, waaronder misschien de koelpasta.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kijk, dat IC Diamond 7 Carat beter is dan AS5 was me wel duidelijk uit meerdere reviews. Dat gecombineerd met de Prolimatech Mega Shadow deed me denken dat die combo me toch zeker een paar graden voordeel zou gaan opleveren. Maar dat blijkt dus niet en dat vind ik echt vreemd, want de Mega Shadow is doodeenvoudig te bevestigen en kun je niets verkeerd bij doen en de IC Diamond 7 Carat heb ik exact per de instructies aangebracht (druppel ter grootte van een rijstkorrel, plm. 5-5.5mm, in het midden van de CPU). En de fan die op de Mega Shadow zat was ook geen slechte, een 1600rpm Scythe S-Flex SFF21F.

Dus ik vond het allemaal erg vreemd. Zeker nadat ik de True weer had bevestigd met als enige verschil met voorheen dat er nu IC Diamond 7 Carat op zat en niet meer AS5 (die was op). En ook toen hogere temperaturen dan voorheen dus dat verbaasde me echt.

Maar goed, ik heb vandaag de opvolger van de True in huis, de Venomous X. Die heeft een aanpasbare druk voor de koeler op de CPU en ik hoop dan betere resultaten te gaan behalen. Wellicht dat de True na het opnieuw bevestigen gewoon niet meer zoveel druk kon uitoefenen op de CPU ofzo? En dat de Mega Shadow ook niet genoeg druk kon uitoefenen? Blijft iig vaag.

Oh, en dat de Mega Shadow lawaaïerig was beweer ik niet. Alleen als het verder stil is op m'n kamer (bv. als ik 's avonds nog wat lig te lezen) dan zat er een vreemde ondertoon in het geluid wat uit de PC kwam, nèt genoeg hoorbaar voor mij om irritant te zijn. Met de True er nu weer in is dat geluid weer weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel bah bezig geweest deze winter.. Ik heb een CPU-airduct gebrouwen, zoals een maat van me het noemde..

er loopt dus van mijn CPU-koelblok een pijp naar de achterkant van de voeding, waar de lucht door gezogen word door de voedingsfan. Op mn CPU zit dus geen fan meer, maar op deze manier wordt ie nog steeds maar max. 30 graden =)

toch vraag ik me af of dit de zomer overleeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Om mn PC koel te houden doe ik deze zomer waarschijnlijk... helemaal niks! Wel wacht ik even met het hercoderen van die video's totdat t weer wat koeler wordt.
Om mezelf daarentegen koel te houden (en na een regenbui even in 2 minuten ook je kamer koel te krijgen), heb ik het volgende (afbeeldingen zijn klikbaar voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0224/DSC01954.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0815/DSC01959.jpg Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0206/DSC01961.jpg
Het zijn gewoon 12cm fans, deze zijn best hoog rpm en maken vrij veel lawaai (lekker boeiend). Meestal gebruik ik alleen t rek van 4 fans, tijdens t gamen alleen die van 2 (wat minder lawaai), maar als t echt warm is kan ik ze dus ook alle 6 tegelijk aanzetten. Sapvoorziening is een oude 12V beeldschermadapter, waar een molex op is gesoldeerd.
Voorheen gebruikte ik er een aparte voeding voor, niet dat die veel lawaai maakte ofzo (zeker in vergelijking met de fans) maar zo'n 12V adapter is toch net wat makkelijker :)

En mocht de PC t echt te warm krijgen, dan zetten we gewoon de PC-kast open en dit rek ervoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:50
Duplo!

Geniaal spul ook hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen met mijn pc maar mocht het wel gebeuren dan gooi ik wel gewoon mijn htpc aan die is toch maar 28graden max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:37
Gewoon fans aansluiten op 12V ipv 7V, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig bij mijn pc. Cpu stressed 47 en gpu 55 ofzo (E8400 en HD4870) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
@quick: hoe lang houdt je voeding dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Picaroon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:55:
@quick: hoe lang houdt je voeding dat uit?
Bij mij is de voeding de enige lucht outtake, en een Intel IGP en een Q9450 idle produceren nou niet echt veel warmte. Af en toe lekker een nachtje renderen. PC staat nu 3 weken non-stop aan, is in 5 weken tijd misschien 2-3 uur uit geweest. We zien wel hoe lang mij voeding (Zalman ZM500-HP) dit volhoudt, maar ik verwacht aardig lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik verwacht ook geen problemen, en anders leg ik mijn vrieskist wel over m'n systeemkast heen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een heel nieuw systeem bouwen, dus dan kan ik ook gelijk even goed naar de koeling kijken. Momenteel is het gewoon een Intel-stock op de CPU en de Ati-stockkoeler op de GPU, maar vooral die Intel hoor je soms wel. Tijd voor mooie grote aftermarketkoelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

lolcode schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:10:
Om mn PC koel te houden doe ik deze zomer waarschijnlijk... helemaal niks! Wel wacht ik even met het hercoderen van die video's totdat t weer wat koeler wordt.
Om mezelf daarentegen koel te houden (en na een regenbui even in 2 minuten ook je kamer koel te krijgen), heb ik het volgende (afbeeldingen zijn klikbaar voor groter):
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het zijn gewoon 12cm fans, deze zijn best hoog rpm en maken vrij veel lawaai (lekker boeiend). Meestal gebruik ik alleen t rek van 4 fans, tijdens t gamen alleen die van 2 (wat minder lawaai), maar als t echt warm is kan ik ze dus ook alle 6 tegelijk aanzetten. Sapvoorziening is een oude 12V beeldschermadapter, waar een molex op is gesoldeerd.
Voorheen gebruikte ik er een aparte voeding voor, niet dat die veel lawaai maakte ofzo (zeker in vergelijking met de fans) maar zo'n 12V adapter is toch net wat makkelijker :)

En mocht de PC t echt te warm krijgen, dan zetten we gewoon de PC-kast open en dit rek ervoor :P
Hoe heb je dit qua stroom gedaan? Onder mijn monitor zit 65mm ruimte, wat genoeg is voor wat duploblokjes en een mooie rij 60mm fans :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:10:
Ik ga een heel nieuw systeem bouwen, dus dan kan ik ook gelijk even goed naar de koeling kijken. Momenteel is het gewoon een Intel-stock op de CPU en de Ati-stockkoeler op de GPU, maar vooral die Intel hoor je soms wel. Tijd voor mooie grote aftermarketkoelers.
En dan wacht je natuurlijk even tot de nieuwe Thermalrights op de markt zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Jeoh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:16:
[...]

Hoe heb je dit qua stroom gedaan? Onder mijn monitor zit 65mm ruimte, wat genoeg is voor wat duploblokjes en een mooie rij 60mm fans :9~
Hoe bedoel je "qua stroom" precies? Als je bedoelt waar ik al die molex->3pin converters heb gelaten:
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0387/DSC01954.jpg Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0291/DSC01956.jpg
Die zitten dus allemaal in dat rode blok aan de rechterkant gepropt, misschien ga ik ook nog eens zoiets met het rek van 2 doen.
Als je bedoelt waar ik de stoomdraadjes van tussen dat rode blok en de fans heb gelaten (of andere gedetailleerde info wil), stuur me dan even een DM (tenzij er meer geinteresseerden zijn, dan zal ik er een grote mooie post(/topic?) van maken); ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik dit topic volspam met detailfoto's van hoe ik die draadjes heb weg weten te werken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:25:
En dan wacht je natuurlijk even tot de nieuwe Thermalrights op de markt zijn :9~
Alleen die HR02 is interessant, de rest kan alleen maar slecht voor je airflow zijn. Maargoed, het hangt erg van de prijs/perstatie af en veel meer dan 50 euro ga ik sowieso niet aan een koeler uitgeven. Anders is een Megahalems of Venom-X ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Picaroon non-stop, mind you dat het maximaal maar max 30 graden word, bij mn CPU.. de voeding meestal 9 tot 15 graden boven kamertemperatuur.
Ik heb nog zo'n oude bomb-proof pc, het is mn dataslaafje.. Word alleen gebruikt voor download, muziek storage en films..

En mocht het "misgaan" (boven 60 graden), valt ie gewoon uit =) lang leve bios-changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lolcode, een flinke detailfoto klinkt top =).. ik vind het stijl, lego, duplo en fans..
de donald duck op de achtergrond maakt alles af, episch blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:37:
@Picaroon non-stop, mind you dat het maximaal maar max 30 graden word, bij mn CPU.. de voeding meestal 9 tot 15 graden boven kamertemperatuur.
Wat voor CPU is dat, met wat voor koeler? Is dat idle of onder load? Waar meet je het mee?
Dat je CPU idle ongeveer 30°C is geloof ik wel, dat is die van mij ook, maar onder load lijkt dat me - helemaal met als enige fan die van de voeding - nogal sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ghost Dog schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:03:
7 á 8°C verschil kan nooit alleen aan de koelpasta liggen als je die er redelijk normaal op hebt aangebracht, dus er moet sowieso iets anders raar zijn.

Verder zijn ze beide inderdaad getest door SPCR, en als érgens bemerkt zou zijn dat een koeler lawaaiig is, dan is het daar. Maar dat vonden ze dus niet.

Ik zou het inderdaad zoeken in een combinatie van factoren, waaronder misschien de koelpasta.
Om terug te komen op mijn verhaal:

Ik heb nu de Thermalright Venomous X in m'n systeem geplaatst, en met Arctic Silver 5 ipv IC Diamond 7 Carat. En voila... meteen 8 tot 10 graden lagere temperaturen dan met zowel de Prolimatech Mega Shadow icm IC Diamond en de Thermalright Ultra 120 Extreme met IC Diamond. En dan moet de AS5 nog eens inwerken ook.

Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:31:
Om terug te komen op mijn verhaal:

Ik heb nu de Thermalright Venomous X in m'n systeem geplaatst, en met Arctic Silver 5 ipv IC Diamond 7 Carat. En voila... meteen 8 tot 10 graden lagere temperaturen dan met zowel de Prolimatech Mega Shadow icm IC Diamond en de Thermalright Ultra 120 Extreme met IC Diamond. En dan moet de AS5 nog eens inwerken ook.

Tsja.
Nu nog eens met IC Diamond 7 op de Venomous X en AS5 op de Mega shadow, voor ik er een beetje in ga geloven :) Je test steeds onderdelen maar sluit niets uit.

Alleen de meting met de True lijkt wat te zeggen, maar zonder dat te bevestigen met andere koelers en pasta's schiet het niet op :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mocht mijn pc gaan ratelen, dan zal ik de stofzuiger erbij pakken, waardoor die koeler wordt (en niet meer ratelt). Doet die dat niet, en wordt die wel warm, dan zal het allemaal wel. Wel even vermelden dat ik geen gamer ben, was ik dat wel dan is het even een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:33:
[...]

Nu nog eens met IC Diamond 7 op de Venomous X en AS5 op de Mega shadow, voor ik er een beetje in ga geloven :) Je test steeds onderdelen maar sluit niets uit.

Alleen de meting met de True lijkt wat te zeggen, maar zonder dat te bevestigen met andere koelers en pasta's schiet het niet op :p
Ik heb nu een goede situatie en ik ga niet nog eens klooien in de behuizing... maar ik ga het IC Diamond zeker nog in andere systemen, bv. van m'n vader, testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:49:
Ik heb nu een goede situatie en ik ga niet nog eens klooien in de behuizing... maar ik ga het IC Diamond zeker nog in andere systemen, bv. van m'n vader, testen.
Ben wel benieuwd. Misschien was die Megahalems toch niet ideaal (of de zwarte alleen versie, zoals geopperd) of misschien heb je een slechte batch IC7 te pakken. Ik zit nou naar spul erg in die richting te kijken, dus wat dat betreft is het ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gohst Dog ik meet met CPUZ (uitleesprog voor je mammiebord), hij is onder load ECHT max 30 graden.. heb m vandaag trouwens een keer op 31 gemeten..
ik heb een oud pentium III op 733 CPU'tje.. meer is ook niet nodig, het is mn downloadslaafje.. het hoeft allemaal niet zo snel.. daar zit een 50% groter dan standaard koelblok op ( gewoon alu met paralelle ribbetjes)..

daarnaast is er maar één kant aan dat koelblok open gelaten, dus er is een snellere luchtstroom door het blok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar de boel terugeklokt naar de stock 3,2 GHz in plaats van 3,6. Met de stockkoeler ging dat altijd wel goed, maar met dit weer ging het soms wel erg rap richting de thermal shutdown grens aan en bovendien maakte het ding teveel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Doe jij het nog steeds met een P4? Gaaf! :p Heb dezelfde proc als jouw gekocht om mee te spelen... Maar beetje oftopic zo, sorry!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:50:
Doe jij het nog steeds met een P4? Gaaf! :p Heb dezelfde proc als jouw gekocht om mee te spelen... Maar beetje oftopic zo, sorry!
Niet lang meer hoor, al doet het beestje het nog bewonderingswaardig goed :) Ik wil alleen wel weer eens nieuwe spelletjes spelen en dat gaat nu niet, helaas (o.a. Fallout 3 en GRID wel gewoon trouwens).

Zelfs hardcore Photoshop/Ilustrator/InDesign tegelijk gaat nog heel aardig in CS4 :Y Strikt genomen is de upgrade nog niet echt nodig, maar ik wil graag nu wel weer eens wat moois hebben en bovendien bespaar ik me dan de uitgave van een console. Welke variant trouwens? want ik heb tweemaal een 541, een 631 liggen hier (al doet die laatste wat raar) en een socket 478 variant :p

O ja, om het ontopic te houden, de nieuwe bak wordt allemaal netjes luchtgekoeld met dikke koelers om ook in de zomer geluidsarm lekker stevig te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
(Heb hier de 478 variant op n Asus p4p800 leuk speulgoed voor n paar eurie, zit trouwens uber offtopic want hij is watergekoeld met een CM aquagate :p)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:52:
[...]

Alleen die HR02 is interessant, de rest kan alleen maar slecht voor je airflow zijn. Maargoed, het hangt erg van de prijs/perstatie af en veel meer dan 50 euro ga ik sowieso niet aan een koeler uitgeven. Anders is een Megahalems of Venom-X ook prima.
Nou dan zou ik sowieso voor de Megahalems gaan, maar das een persoonlijke keuze ;) (weet overigens niet hoe de V-X koelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:13:
Nou dan zou ik sowieso voor de Megahalems gaan, maar das een persoonlijke keuze ;) (weet overigens niet hoe de V-X koelt)
Waarom dan? Het was een tijdlang de absolute top, maar hij is inmiddels voorbijgestreefd. Voor veel waar voor je geld is hij sowieso te prijzig, zeker als je ook nog een AM2/AM3-kit moet kopen.

Ik zat er een tijdlang naar te kijken want het is een leuke koeler, maar ik ga toch nog maar eens opnieuw naar alle opties kijken. Qua design doet hij het wel goed, maar als er ook nog een fan op moet wordt het weer een wat moeilijk ontwerp. Als ik er veel meer voor krijg wil ik wellicht meer uitgeven, maar ik moet oppassen me er niet te veel in te verliezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik heb fatsoenlijke koeling en een goede airflow in mijn P182 (2 2cm's voor en 2 achter), maar toch merk ik dat het best warm wordt op bijvoorbeeld zo'n dagje als vandaag.

Ik heb de zijkant eraf gehaald en met een plakbandje een extra 12cm fan opgehangen en deze richting de NB en het geheugen gezet. Ik zie de mobo-temp van 45-50 graden dalen naar een constante 36 graden :).

Niet de mooiste oplossing, maar niemand die het ziet in mijn geval en if it helps, it helps.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Gisteren rond een uur of 13:00 een Scythe Mugen 2 besteld want met een kamer temperatuur van ~25 kan me Q8200 met mijn prut koeler van 2 jaar oud redelijk heet (50-55 graden) worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Minder hard werken op me pc :D.
Maar een keertje schoonmaken en nieuwe pasta doet wonderen.
P4tje gaat al een behoorlijk tijdje mee en heeft het iedere zomer nog overleefd met een standaard zalman fan.
Ik hou me hoofd gewoon koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:48:
@Gohst Dog ik meet met CPUZ (uitleesprog voor je mammiebord), hij is onder load ECHT max 30 graden.. heb m vandaag trouwens een keer op 31 gemeten..
De CPU-Z die ik ken geeft geen temperaturen weer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:50:
De CPU-Z die ik ken geeft geen temperaturen weer. :Y)
Die versie mag alleen jij niet, dat is afgesproken met het internet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

lolcode schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:50:
[...]

Hoe bedoel je "qua stroom" precies? Als je bedoelt waar ik al die molex->3pin converters heb gelaten:
[afbeelding] [afbeelding]
Die zitten dus allemaal in dat rode blok aan de rechterkant gepropt, misschien ga ik ook nog eens zoiets met het rek van 2 doen.
Als je bedoelt waar ik de stoomdraadjes van tussen dat rode blok en de fans heb gelaten (of andere gedetailleerde info wil), stuur me dan even een DM (tenzij er meer geinteresseerden zijn, dan zal ik er een grote mooie post(/topic?) van maken); ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik dit topic volspam met detailfoto's van hoe ik die draadjes heb weg weten te werken enzo.
Geweldig! En zeer herkenbaar. Zo'n 5 jaar terug had ik eens hetzelfde gedaan met precies zulke ventilators (ik had ze toch nog liggen en tijd teveel). Met een hoop fans en een beetje creativiteit kan je zo een goede airflow maken in je kamer :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:19:
[...]

Waarom dan? Het was een tijdlang de absolute top, maar hij is inmiddels voorbijgestreefd. Voor veel waar voor je geld is hij sowieso te prijzig, zeker als je ook nog een AM2/AM3-kit moet kopen.

Ik zat er een tijdlang naar te kijken want het is een leuke koeler, maar ik ga toch nog maar eens opnieuw naar alle opties kijken. Qua design doet hij het wel goed, maar als er ook nog een fan op moet wordt het weer een wat moeilijk ontwerp. Als ik er veel meer voor krijg wil ik wellicht meer uitgeven, maar ik moet oppassen me er niet te veel in te verliezen :)
Persoonlijke liefde O-)

Maargoed dan moet je maar even opletten ;) Heb de laatste tijd ook geen benchmarks meer gezocht dus heb geen idee wie er nu aan de top staat / staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Ik zit met de volgende situatie:

Ik heb nu een pc met een i7 920, 4890 en wat HDDtjes. 85% van de tijd dat ie aanstaat, doet hij vrij weinig: muziek afspelen, internet, msn, download. De overige 15% bestaat uit zware bewerkingen in photoshop en bijv. een potje mw2. Idle doet deze pc volgens mij 220 watt.

Ik heb ook nog een oude pc met een 3ghz P4 en een 6800LE kaartje. Idle doet deze 135 watt. Heeft het zin om dit pctje komende zomer te gaan gebruiken voor alle 'makkelijke' taken? Het gaat mij vooral om warmteproductie.

Bijna heel de 220 watt wordt toch omgezet in warmte? Alleen een klein deel naar beweging (lijkt mij).
Is het verschil van 100 watt merkbaar (temperatuursgewijs) in een kamer van 5x6 meter? Ervan uitgaande dat de pc alleen overdag aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ook bewegingsenergie wordt uiteindelijk omgezet in warmte. ;)
Het lijkt me sowieso goed voor de energierekening als je die pc van 135W gebruik ipv het beest van 220W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Hier een kamer van iets van 3x4 meter (ofzo). Ik heb nooit gemeten hoeveel mijn vorige en huidige PC verbruiken, maar ik kan je 2 dingen met zekerheid zeggen:
1) mn huidige gebruikt (een stuk) minder energie dan de vorige
2) je merkt het verschil in temperatuur/luchtvochtigheid.
Hierbij is de "vorige" een Q9450, MSI mobo, HD3870), en de huidige dezelfde Q9450, maar dan met Intel DG45ID mobo met IGP. (wordt nu gebruikt als server/dagelijkse PC)
Om te gamen heb ik ook nog mn oude P4 bak staan, als ik die aanzet gaat ook de temperatuur merkbaar omhoog.
Er is gelukkig wel een beetje ventilatie in mijn kamer (2 raampjes op een kiertje) maar zeker op een benauwde dag als vandaag is het met alleen de server aan al een stukje warmer dan de rest van t huis, als ik de P4 bak ook nog aanzet gaat het snel naar een sauna-niveau (oke dat was mss wel iets te overdreven, maar je snapt de boodschap: als je t niet nodig hebt, gebruik t dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Ghost Dog schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:44:
Het lijkt me sowieso goed voor de energierekening als je die pc van 135W gebruik ipv het beest van 220W.
Oja, das waar. Dus echt 100,000% wordt omgezet in warmte? Niet dat het relevant is hoor ;)

Voor de energierekening maakt het niet veel uit. Ik denk dat het nl. best vaak voor gaat komen dat je even iets moet bewerken en ze dus allebei (gedurende 2 uurtjes bv.) aanstaan, en hop, weg is je winst.
Maar in de zomer zal ik er dan goed op letten, dus qua warmte maakt het wel wat uit.

Verder zijn P4's ook niet al te zuinig, dus ik denk dat bij minimale belasting het gebruik relatief gezien meer stijgt dan bij mn i7. Ik moet misschien maar gewoon gaan meten :) Het enige wat ik niet kan meten is hoeveel 'impact' 100watt verschil heeft op mn kamertemperatuur.

Toch heb ik dit volgens mij ooit gehad met natuurkunde, google (of tweakers), help!

@lolcode, bedankt. Ik ervaar ook dat die pc je kamer heerlijk verwarmt. In de winter heb ik het een stuk minder koud dan bv. mn zus die in een vergelijkbare kamer zit, zonder (energievretende)pc

[ Voor 8% gewijzigd door J_V_D_L op 06-06-2010 15:02 . Reden: reactie lolcode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is een laptop van 15w toch praktischer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:01:
dan is een laptop van 15w toch praktischer :Y)
klopt. Beneden staat een MSI Wind u100, die trekt max. 15 watt haha! Maar dan heb je wel een klein schermpje.
Bovendien is er financieel gezien geen ruimte voor een laptop ;) Die oude PC daarentegen, is gratis!

En plus, het geluid van die dingen is vrij crap. In die oude pc steek ik gewoon een goede geluidskaart. Ook is het probleem met een laptop dat ik naast mn versterker moet gaan staan, of een hele lange audiokabel aan moet gaan schaffen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door J_V_D_L op 06-06-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Speedfan in de gaten houden, kast open en regelmatig met een op-z'n-kop-gehouden IT Duster de boel afkoelen... Maar dat alleen als het écht warm is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
helemaal niks :P , mijn temps zijn nu ver onder zorg-niveau
mn cpu kan nog 20graden erbij hebben en mn gpu wel 35 dus het is ook niet echt nodig om iets te doen :)

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

DjThase schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:13:
helemaal niks :P , mijn temps zijn nu ver onder zorg-niveau
mn cpu kan nog 20graden erbij hebben en mn gpu wel 35 dus het is ook niet echt nodig om iets te doen :)
Naja, mijn temps in mijn PC zijn ook niet zorgwekkend. De temps in mn kamer daarentegen wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik zie dat toch meerdere pc's het wat warmer krijgen en was al bang dat ik de boel hier weer kon om gaan gooien in mijn kast. Moederboard word nu op zijn warmst 41 graden, en de cpu cores schommelen zo rond de 37 a 38 graden. Wel dan een Asus P6T met een Core i7 920 plus dan een Corsair H50 op de cpu met ook nog wel 4 harddisks in de kast die natuurlijk ook wat warmte afstoten in een Antec P193 dan.

De kamertemp hier is rond de 26 graden en nu hoorde ik laatst van een man van de technische dienst van mijn vaste pc-zaak dat die al zei van ja je moet altijd kamertemperatuur pakken en daar minimaal 10 graden bovenop tellen bij een pc. En op zich als ik zo de waardes zie dan kan ie ook nog wel eens gelijk hebben want ik kom toch wel op 10 graden boven de kamertemp uit, waarbij ik wel dan erbij moet zeggen dat de fans nog op vrij laag toerental staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
deurtje van de kast/tvmeubel opengooien hooguit maar meestal hebben mijn pc's niet zo'n last van de hitte.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:44:
Ja, over het algemeen wel. Je moet alleen oppassen dat als je complexere taken op een oude bak gaat doen dat hij per watt wel veel minder rekenkracht heeft, al denk ik alsnog niet dat je met een P4 boven de 220 watt komt als hij idle 135 doet.

Mijn P4 doet ongeveer 120 watt idle en 280 onder load, maar dat is met de GPU en het geheugen óók onder load.

Persoonlijk vind ik 220 eigenlijk best een beetje veel voor idle :/ Ik ga binnenkort ook iets nieuws bouwen maar ik hoop toch eigenlijk wel dat ik daar ver onder blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:10:
[...]

Ja, over het algemeen wel. Je moet alleen oppassen dat als je complexere taken op een oude bak gaat doen dat hij per watt wel veel minder rekenkracht heeft, al denk ik alsnog niet dat je met een P4 boven de 220 watt komt als hij idle 135 doet.

Mijn P4 doet ongeveer 120 watt idle en 280 onder load, maar dat is met de GPU en het geheugen óók onder load.

Persoonlijk vind ik 220 eigenlijk best een beetje veel voor idle :/ Ik ga binnenkort ook iets nieuws bouwen maar ik hoop toch eigenlijk wel dat ik daar ver onder blijf.
Ik begin nu toch te twijfelen over die 220, meen dit mij echt te herinneren. Maar misschien was dat met het scherm erbij. Ik doe straks nog een meting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:30:
Ik begin nu toch te twijfelen over die 220, meen dit mij echt te herinneren. Maar misschien was dat met het scherm erbij. Ik doe straks nog een meting :+
Ja, een scherm maakt veel uit, ik zit dan met m'n CRT (niet echt zuinig) ook tegen de 400 aan onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

J_V_D_L schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:30:
[...]

Mijn pc draait idle op 105W, wel met CPU en graka aardig overgeklokt (zie sig ;)) - gelukkig blijft 2D-modus gewoon hetzelfde, en doet C'n'Q ook nog zijn werk. :)
Onder full load (Linpack + Furmark) trek ik zo'n 370W uit de muur, maar tijdens games is het zo'n 280W.
Mijn ouwe 19" monitor gebruikt gelukkig maar 24W. :)

220W voor de pc zelf idle lijkt me inderdaad wel erg veel; heb je misschien EIST uitstaan ofzo? Of zitten er 10 HDD's in je pc? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost Dog op 06-06-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem uit. Je gaat met dit weer toch niet computeren. Ik ga lekker in de zon liggen met een colatje.Het is dat het nu onweert anders lag ik er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks, een pc mag best wat warmer worden, kan die prima tegen, zelfs mijn oude Pentium 4 prescott bleef het vorig jaar zomer met bijna 40 graden op zolder nog probleemloos doen met stockkoeler, begrijp daarom ook niet waar iedereen zich druk om maakt, moderne cpu's zijn van zichzelf al een stuk koeler dus die kunnen waarschijnlijk nog wel meer dan 40 graden als omgeving verdragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:51:
Ik zet hem uit. Je gaat met dit weer toch niet computeren. Ik ga lekker in de zon liggen met een colatje.Het is dat het nu onweert anders lag ik er nog steeds.
Insgelijks... we zullen eerst maar eens even zien hoe mooi deze zomer wordt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Fid3lity op 06-06-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:53:
Zelfs mijn oude Pentium 4 prescott bleef het vorig jaar zomer met bijna 40 graden op zolder nog probleemloos doen met stockkoeler, begrijp daarom ook niet waar iedereen zich druk om maakt, moderne cpu's zijn van zichzelf al een stuk koeler dus die kunnen waarschijnlijk nog wel meer dan 40 graden als omgeving verdragen.
Had je wel oordoppen in dan? Ik heb hier op zo'n zelfde processor meerdere stockkoelers geprobeerd maar het geluid is wel het vervelendste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:58:
[...]

Had je wel oordoppen in dan? Ik heb hier op zo'n zelfde processor meerdere stockkoelers geprobeerd maar het geluid is wel het vervelendste.
Ja het geluid is niet echt prettig, daarom staat die ook op zolder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een nieuwe met waterkoeling kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 15:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Niet zo heel veel. Mijn Q6600 op 3Ghz loopt idle nu 30 graden ;) Hoeft niks aan te gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazymonkey schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:12:
Niet zo heel veel. Mijn Q6600 op 3Ghz loopt idle nu 30 graden ;) Hoeft niks aan te gebeuren :p
Want jij gebruikt je PC alleen idle? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 15:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:17:
[...]

Want jij gebruikt je PC alleen idle? :p
Nu wel, anders word het te warm :p
Grapje, onder load (Prime) maximaal 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ik heb airco dus ik hoef niet echt wat extra's te doen.
Hij staat zowiezo minder frequent en lang aan omdat je toch meer buiten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:29
Ik zet 2 extra 120MM fans in de bovenkant op 1700RPM. Jammer van de bitumen aan de binnenkant doet wel de isolerende werking teniet maar anders wordt de processor te warm.

Nu is de processor( AMD phenom II x3 720 @3.8Ghz 1.4750V) maar 48C onder load met een thermaltake bigtyp nou vind ik dit een zeer goede temp te noemen. Met een kamertemp van 26C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dit werkt goed.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/diverse%20pc/Mugen2/DSC02321.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Ik heb gister een Mugen 2 rev. B gekocht om het systeem nog een beedje te koelen(voor heen een Noctua NH-U12P SE2) verder nog een extra case fan ook van scythe. En helaas m'n systeem terug klokken(amd phenomen II x4 955) van 3,8ghz naar 3,2. de CPU is nu al 45 graden idle. Mijn kamer is niet echt geisoleerd dus temps komen tegen de 29 graden aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48

_Apache_

For life.

... eigenlijk niet zo heel veel. Maar afgelopen weekend had ik weer een reden om mijn pc + htpc open te schroeven. Er ging namelijk een nieuwe 1 TB schijf bij, waarbij de 500GB schijf die daaruit kwam, naar mijn desktop ging. Tijdens die werkzaamheden heb ik ;

HTPC (2x1TB O+ )
- Stof verwijdert
- IDE kabel was overbodig dus is verwijderd
- luchtschotje verplaatst, waardoor de stroming beter is. (Antec Fusion remote)

Workstation (3x 500GB O+ )
- Stof verwijdert
- 80mm fan toegevoegd, draait op 800 á 1000rpm.
- 1 fan beter gericht

Hierdoor blijft alles heel stil :) en vooral heel koel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is toch niet lekker naast dat gezoem / gepiep / hdd tracking / muffe lucht / als je een keer per ongeluk je hand uitsteekt / drinken erin / nog meer dingen die fout kunnen gaan?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
En waarom schuif je de kast niet nog wat meer naar de muur, nu steekt de voorkant een stuk uit. (of zit er vooraan onderaan soms een luchtintake?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjimmy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:42
uuuhm tja best simpel gewoon computer uit lekker van de zon genieten buiten 8) :P ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Laatst online: 29-05 13:12
Hmm, systeem koel houden? Waar is dat dan weer voor nodig?

Ach, ik heb zelf stock koelers en wat standaard 120mm Fans in mijn Case zitten. Niets bijzonders. Misschien laat ik mijn case wel open staan aangezien mijn airflow toch niet van grootste belang is.
Ik heb mijn videokaart wel op een geimproviseerde manier gekoeld, zal hier nog foto's van uploaden.
Stof verwijderen is natuurlijk een MUST en misschien een druppeltje WD-40 bij de asjes van de Fans voor die warme zomerdagen. :X

[ Voor 15% gewijzigd door danielmolenaar op 07-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Cassius schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:51:
[...]

Is toch niet lekker naast dat gezoem / gepiep / hdd tracking / muffe lucht / als je een keer per ongeluk je hand uitsteekt / drinken erin / nog meer dingen die fout kunnen gaan?
gewoon goed opletten en dan gebeurt er niks ...

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ndwh76.jpg...

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:55
Tja, waar maakt iedereen zich druk om ?
Beetje warmte daar in NL ?
Waar ik woon word het nooit koeler dan 32C, en ik heb nooit hitte problemen.
'/me genoeg bier en de pc gewoon met kast open.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik blijft het altijd vreemd vinden als een pc met de kast open koeler is dan met de kast dicht.
Als je een goede airflow hebt, zou je pc met de kast dicht namelijk beter moeten koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:24:
Tja, waar maakt iedereen zich druk om ?
Beetje warmte daar in NL ?
Waar ik woon word het nooit koeler dan 32C, en ik heb nooit hitte problemen.
'/me genoeg bier en de pc gewoon met kast open.
Tsja, het is ook maar wat je gewend bent. Letterlijk ook wel een beetje, want mensen die bijvoorbeeld overclocken zoeken de grens op. Bij hitte verschuift die grens, dus zal je actie moeten ondernemen. Ook bij bijvoorbeeld laptops merk je dat ze voor een gemiddelde consument gebouwd worden. Bij zomerse temperaturen kunnen die erg veel lawaai gaan maken, wat best storend kan zijn en ook niet goed voor de levensduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
Game pc even geruild voor een slomer systeem, moet wat aan gewerkt worden, en aan examens ook, dus van overhitting zal ik niet veel last hebben de komende 2 weken, het max wat ik open heb is TM Nations Forever, internet en office toepassingen :D

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
Ghost Dog schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:09:
Ik blijft het altijd vreemd vinden als een pc met de kast open koeler is dan met de kast dicht.
Als je een goede airflow hebt, zou je pc met de kast dicht namelijk beter moeten koelen.
denk het juist niet, met kast open kan er meer warme lucht weg dan door die honeycomb zooi lijkt me

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee van een goede airflow is dat je meer lucht langs je componenten voert dan het door natuurlijke convectie, wat geen enorme luchtstroom oplevert. Omdat je volume veel meer kunt regelen met een dichte kast en ook veel beter kunt sturen waar je koele lucht wil hebben kán een dichte kast effectief zijn, maar meestal beperkt het de airflow inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meuk die rond mn kast eens weggehaald =) ik kwam er net achter dat hij zn zojuist-uitgespuugde-warme-lucht-bom weer naar binnen zoog.. Dat was niet bijzonder effectief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Remmes_NT schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:30:
[...]

denk het juist niet, met kast open kan er meer warme lucht weg dan door die honeycomb zooi lijkt me
Wanneer ik de kast openzet, stijgt de temperatuur van het moederbord en grafische kaart. Afhankelijk van hoe goed de airflow is kan de kast beter open of dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Goede cable management!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2l92l37.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

3x sata, een paar fannetjes, frontpannel + usb en ruimte zat in die case. Dat is geen cable management, en ook helemaal niet nodig. Pas als je de case tot de rand toe vult, heb je wat aan cable management. 8)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Waar is je HD5850? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Dit is mijn tijdelijke 9300 GE, Me 5850 heeft de buurjongen even voor een half weekje om te testen . :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Richard_AFC schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:40:
[...]

Dit is mijn tijdelijke 9300 GE, Me 5850 heeft de buurjongen even voor een half weekje om te testen . :9
We mogen toch wel een nieuwe foto verwachten met de HD5850 ingebouwd? ;) 't ziet er nu -eerlijk gezegd- nogal leeg uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Laatst online: 28-01 13:16
ik houd mn i7 920 @4.2GHz netje ronde de 70 graden (full load) en 30 idle i.c.m Corsair H50 in een Antec 900

gallery: Hc-Gamer een paar foto's

[ Voor 29% gewijzigd door Hc-Gamer op 09-06-2010 22:14 ]

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

upload de foto ergens en plak de link hier. Als je genoeg karma hebt, kun je in de karma store foto ruimte krijgen, als alternatief.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Bijvoorbeeld zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=343789&FotoID=5788

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=343789&FotoID=5874

Zijn dus niet mijn foto's :P

Maar van HC-GAMERT

[ Voor 5% gewijzigd door Ilja Meijer op 10-06-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hc-Gamer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:08:
ik houd mn i7 920 @4.2GHz netje ronde de 70 graden (full load) en 30 idle i.c.m Corsair H50 in een Antec 900

gallery: Hc-Gamer een paar foto's
Waarom heb je je SSD daar zitten eigenlijk? Ruimtegebrek? Koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch de beste plek lijkt mij, dan ligt hij nergens in de weg, en warm wordt hij nauwelijks, zelf heb ik mijn intel postville dan wel met klittenband achter de intake van mijn kast geplakt (op de bodem boven het hd rek), er zit wel nog een radiator tussen, maar hij krijgt een overkill aan koeling op die manier imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik een harde schijf liever netjes in een rekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 02:02:
Persoonlijk heb ik een harde schijf liever netjes in een rekje :)
Ik heb geen 2,5" SSD braket dus. Dacht ik ala ik uhn daar netjes ophang blijft ie netjes zitten en zit ie niet in de weg :P

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
Zit toch standaard bij een antec 900?
Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/antec_nine-hundred_two/Antec-900Two_Accessories_View.jpg

Is dat bovenste geen 2.5" bracket?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:05

D4NG3R

kiwi

:)

Als ik de verhoudingen zie met dat 5.25 to 3.5" plaatje, zou ik zeggen dat je daar een 3.5" dingetje (Fancontroller, cardreader OID) in kan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Inderdaad dat is een 5,25 -> 3,5 inch adapter volgens mij.

Wat ga ik er aan doen? Ik heb een nieuwe behuizing besteld, want mijn huidige wordt toch echt te klein voor mijn huidige hardware en het koelhouden ervan, bovendien ziet ie ook gewoon vol :P

pricewatch: NZXT Tempest Evo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
Spaiker schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:53:
Zit toch standaard bij een antec 900?
[afbeelding]

Is dat bovenste geen 2.5" bracket?
Ik heb die er niet bij gekregen jammer genoeg. Hij zit vast dus ik vind het eigenlijk ook wel mooi staan zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
Ilja Meijer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:33:
Bijvoorbeeld zo:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn dus niet mijn foto's :P

Maar van HC-GAMERT
en hoe doe ik dat als ik de foto van mn HDD (SSD) wil uploaden????

gr Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Hc-Gamer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:30:
[...]

en hoe doe ik dat als ik de foto van mn HDD (SSD) wil uploaden????

gr Frank
Lees dit maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
title

nu lukt ut wel :*) .

Bedank allemaal ik ben goed met hardware maar soft ware is nog steeds een vak apart voor mij 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Hc-Gamer op 10-06-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hc-Gamer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:05:
[[url="file:///C:/Users/HC-Gamer/Pictures/Logitech%20Webcam/Picture%2010.jpg"]afbeelding[/url]]
Ik zie een lokaal adres staan in de link (c:/), dus dat kan niet goed gegaan zijn :)
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste