Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
koekoek2003nl schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 03:25:
Is het nou echt zo erg dat men speciale maatregelen moet nemen omdat hun pc anders te warm wordt? Als je dat niet doet dan? dan loopt hij vast lijkt me sterk toch, ik vraag me af of jeje zaakjes dan wel goed voor elkaar hebt. Ik heb zelf nog nooit ergens last mee gehad zowel op het werk/stages als thuis/vrienden.
Het valt allemaal ook wel mee, maar zoals vaker blijkt op Tweakers nemen mensen sommige dingen hier té serieus. Nog nooit ergens last van gehad en dan draai ik ook nog een aardige overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog bezig met een budget-pc'tje voor oude games zoals theme hospital etc, krijgt wel voldoende power met een e3300 celeron en 7800gt, en met de andere broodnodige componenten komt dit in een kartonnen doos van de AH (gelderse rookworst doos :P), heb nog een xp licentie liggen dus die word ook weer nuttig, 100> euro aan uitgegeven en raak je nooit meer kwijt zoiets :(
Ik heb al wat in gedachten voor de koeling, een airduct maken met een oude 80mm fan, gericht op de cpu, de 7800gt zuigt lucht aan door onderliggende slotplaatjes met ventilatieroosters, een 80mm fan om de lucht 'naar onder' te dirigeren, en vervolgens een 120mm fan en voeding om de lucht de doos uit te krijgen.
Kunnen nog wat wijzigingen in komen, maar zo moet het wel te doen zijn, cpu kan makkelijk naar de 3,0ghz denk ik, 45nm wolfdale core laat dat wel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik ga binnenkort een andere kast kopen om mijn videokaarten van fatsoenlijke koele lucht te voorzien, daar is mijn huidige kast gewoon te klein voor. En er volgt een upgrade qua watercooling, ik koel nu een Core i5 750 met een Thermaltake Bigwater 760i (120mm rad, 500L/h pomp), en een EK Supreme LT Acetal.

De cpu draait sindskort al weer standaard, met dat warme weer een tijdje terug kreeg ik 40/45 idle temps op 4Ghz, dat was me toch iets te warm.

Kast die ik nu heb is een NZXT Nemesis, en ik ga upgraden naar een NZXT Tempest Evo (2x 140mm bovenin >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:54
Mijn Lian-Li X1000 komt nu al amper boven de 23 graden uit :). Mobo = 21 en cpu 22 op dagen zoals deze. In de zomer hooguit een paar graden warmer, het moet maar :). NB/SB zitten keurig op 39 en 38 graden, die worden wel een stuk warmer denk ik. Mn 5870 vapor-X (GPU) blijft op 23 graden en het geheugen op 30 :). Keurige temps voor een graka :). Nee over de zomer zit ik niet in :).

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 07-05-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@ _1337_ 23 graden idle 0_o

Mijn onderste 9800GTX doet met deze buitentemperaturen 56 idle, de bovenste 60 idle (door de eerder uitgelegde situatie)

Masterlijke username trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

ik heb goeie wc set met EK Supreme LT Acetal / 2x 240mm swiftech radiators / Swiftech MCP355 pomp+ XSPC top+res combo. Dus ik heb geen problemen. In mijn stacker, zie buildlog voor foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm, airco aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Laatst online: 14:39
Ik heb 'm weer eens stofvrij gemaakt, en de maximale cpu temperatuur ging 13 graden naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
LOL :D
hoeveel kilo stof heb je er uitgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34

D4NG3R

kiwi

:)

:o LOL
Arrim, je PC trekt zo veel stof aan.. je zou er eens over moeten denken om het op te gaan opsparen en als isolatiemateriaal te gaan gebruiken... scheelt je toch 13c :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
13 graden, lol, dat moet wel heel veel stof geweest zijn. Mijn pc is nog altijd schoon, hij gaat ook bijna wekelijks uit elkaar en dan blaas ik de grootste plukken er wel uit, 2 keer per jaar gaat hij helemaal uit elkaar, en dan kan ik ook bij de moeilijk bereikbare plekjes, tussen HDD rekje en intake fan enzo, daar gaat altijd gigantisch veel tussen zitten bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Laatst online: 15-06-2023
Ikke ben aan ut sparen voor wc-setje met de volgende onderdelen:

Cpu-block: EK Supreme HF Plexi.
Gpu-block: EK FC5770.
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 250.
Pomp: Laing DDC-1 MCP 355 12V. (Komt later nog top op)
Radiator: Black Ice GT Xtreme Lite 240.
Fans: 2x Yate Loon 120MM 1350rpm.
Fittingen: Bitspower G1/4 Matt Black 1/2 Fitting Real Hi-Flow.
Slang: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Blue.
Koelvloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV BLUE.

Dus mijn koeling zit voor deze zomer wel snor:D

[ Voor 0% gewijzigd door Thomaszomer op 07-05-2010 17:38 . Reden: typo ]

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zodra ik v/d zomer weg ga komt er rond om de server een airco te staan, van de vriend die meegaat op vakantie. Voor de rest als ik thuis ben kan er weinig mis gaan vind ik zelf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Een cpu met een idle temp van 22 graden geloof ik dus niet zozeer aan en lijkt mij eerder een defecte tempsensor, want uitgaande dat het in een kamer al normaal rond de 21 graden is kan het technisch gezien bijna niet. Hooguit misschien met een zeer goede waterkoeling en zelfs dan lijkt het mij sterk want een cpu zal altijd een aantal graden hoger liggen qua warmteontwikkeling dan kamertemperatuur, en dan met een luchtkoeler kan ik mij persoonlijk niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

As de zomer zo doorgaat kan ik me beter gaan afvragen hoe ik hem warm houd :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

__1337__ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:02:
Mijn Lian-Li X1000 komt nu al amper boven de 23 graden uit :). Mobo = 21 en cpu 22 op dagen zoals deze. In de zomer hooguit een paar graden warmer, het moet maar :). NB/SB zitten keurig op 39 en 38 graden, die worden wel een stuk warmer denk ik. Mn 5870 vapor-X (GPU) blijft op 23 graden en het geheugen op 30 :). Keurige temps voor een graka :). Nee over de zomer zit ik niet in :).
Koel je dan met stikstof of zit je in de koelkast ?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

l3p schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Hij woont in een tentje op de Noordpool. :Y)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje op google aan het rondsnuffelen, maar waar huur je zo'n stikstofcilinder eigenlijk? =/ En wat kost da? Echt wild met prijsopgaves zijn ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:39:
Ik ben een beetje op google aan het rondsnuffelen, maar waar huur je zo'n stikstofcilinder eigenlijk? =/ En wat kost da? Echt wild met prijsopgaves zijn ze niet...
Kijk eens bij Highflow, die heeft van die "pots" ;) Overigens is het duurste aan de hele opdracht de dewar, dat is waar je de LN2 in bewaart. Die kosten al gauw 2 à 300 euro en zijn moeilijk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 13:45

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

De computer van de zolder naar benede verhuizen. Scheelt 15 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Spaiker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:46:
Dus jij raad de musashi eigenlijk niet aan voor op de 5850 serie?
Ik zou het wel willen aanraden ;) Maar ik kan niets zeggen over de compatibiliteit ervan. Misschien anderen hier in het topic die kunnen bevestigen dat een Musashi @ HD5850 gaat passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
Blue-Tiger schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Ik zou het wel willen aanraden ;) Maar ik kan niets zeggen over de compatibiliteit ervan. Misschien anderen hier in het topic die kunnen bevestigen dat een Musashi @ HD5850 gaat passen ;)
Compatibility (Example configurations):
ATI®: Radeon 9*** / X*** / X1300 / X1600 / X1650 / X1800 / X1900 / X1950 / HD 2600 / HD 2900XT / HD 3650 / HD 3850 / HD 3870 / HD 4830 / HD 4850 / HD 4870 / HD 4890*¹ / HD 5850*¹ / HD 5870*¹
*Not compatible with ATi RADEON 9550/9600/HD 4770/ HD 5770/ HD 5750
*¹ It is recommended to use the heatsink-plate coming with the original cooler to cool the VR/MosFET

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
denk nieuwe kast kopen HAF hang er wat sterkere controlable fans in. mocht dit niet genoeg werken wordt het de oude beproefde 'zet je kast op en een ventilator er voor methode' :D waterkooling vind ik te deur

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet er iemand hier een VGA koeler van Scythe die op een HD5770 past?

Ben bezig met een Coolermaster/Scythe + ATI/AMD combinatie :)

Wat word het:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B <- Word maandag besteld
pricewatch: Scythe Kama Wing Memory Heatsink <- *
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart <- Word binnenkort besteld
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=75212 <- Mooi bij de CM690 straks :) -product niet in de pricewatch!-

* Gaat op 2 Kingstone DDR3 1333Mhz Valueram strookjes... hierop ga ik denk ik weinig OC'en dus erg warm zullen deze niet worden.. en voor 3 euro waren ze mooi mee genomen :D

Dat gaat mijn standaard spul worden.. maar ik ben ook aan het plannen voor een hybride koelsysteem (zie mijn laatste post vorige pagina ofzo) welke ik eerst in een cheap-ass kast ga plaatsen.. om te testen, voordat ik mn dure kast verneuk! (Maar aangezien de CM690 mooi gaten heeft voor een WC systeem, hoef ik de kast -hopenlijk- niet eens te slopen!)

En nog een klein servertje waarop ik 3 kleine gameservers host (<200w systeempje :P)
-Sempron 1600+ OC'd naar 2Ghz (max temp @ load -nu: kamertemperatuur 23c-) 49c
-2x512Mb Kingstone DDR 133Mhz geheugen
-Nvidia GEFORCE 6200 kaartje welke amper warm word

en 2, 160Gb HDD's in RAID0 en een 40Gb backupschijfje (welke een backup maakt van alle playerdata.. zoals progress ect).

Case temp op dit gegeven moment: 28c (das dus 4c boven de kamer temp :+)

[ Voor 114% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:32
Een simpel servertje (download, test http etc en etc) is een oude laptop.
Dit is een Dell Inspirion 1300 (2Ghz (klokt terug), 2Gb RAM en er zit 1Gbit NIC in). De koeler van deze laptop is ideaal.
Je schoeft klepje open dan 4 schroefjes los en dan heb je de koeler in je handen. Kun je direct de cpu die eronder zit opnieuw van plaksel voorzien.

Dit heb ik 1x gedaan en nu eigenlijk nooit meer. Ding blaast nooit eigenlijk is altijd coooool..
Moet er eens een verbruik meter tussen doen. Ik hoor dat ding niet. Scherm heb ik ervan af gesloopt (ding komt van de gemeente werf (scherm defect) maar aangesloten op KVM werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
Ik verwacht niet zoveel problemen eerlijk gezegd, ik kijk het eerst wel even aan en zonodig plaats ik een extra fannetje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had eigenlijk een kort & simpel vraagje.. ik wil dus een Scythe mugen plaatsen.. kan ik hierop een 2e fan vastmaken (stukje ijzerdraaid OID). En dan de draadjes samensolderen met de andere fan.. zodat ik ook gebruik kan maken van de 4e pin (snelheidsregeling)? Of gaat dat dan te zwaar belast worden?

Ik zet er gewoon de fan op die nu op mijn stock cooler zit :) (met 4e pin dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Alle draadjes vastsolderen zou ik niet doen, dan heb je namelijk 2 fans op 6volt (wel lekker stil trouwens). Misschien kun je wel het vierde PWM draadje delen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Als je een kaart hebt waar de connectors niet gestapeld zijn maar naast elkaar zitten (zoals ouderwetsche kaarten). Dan past de setsugen op de 5770. Schijnt best goed te presteren nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 10:46

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb gisteren twee Scythe Katana 3's aangeschaft voor mijn game-pc en huiskamer-pc (staan nog niet in mijn profiel, sorry) zodat de koeling daar hopelijk ook wat beter van wordt.
Beiden lopen nu nog tegen de 60 graden aan met een stressed cpu. Daar word ik niet vrolijk van.

En als het echt warm wordt de fan in de zijplaat van mijn game-pc op Medium of High zetten.

[edit]
Ik ben nog op zoek naar een (stille) VGA koeler die 1 slot in beslag neemt. Mocht iemand wat weten dan ben ik benieuwd.
(Videokaart: ATI Radeon HD 3850)

[ Voor 17% gewijzigd door NaoPb op 09-05-2010 12:25 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
l3p schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Nee hoor, ik bezuinig niet op mn kast, goed kabelmanagement, en heb 'm gewoon luchtgekoeld. Vergeet niet dat een 5870 zich terugklokt (wat al flink in temp scheelt), en ik nu maar 1 beeldscherm heb aangesloten. Als ik de 2e aansluit wordt ie al zo'n 10 graden warmer. Ik heb ook nog nooit zulke 'koude' prestaties ervaren met kasten, ik ben daarom ook helemaal blij met m'n Lian Li :). Vergeet niet dat ik 2x 140mm intake heb voor alleen het moederbord + componenten (met stoffilter, dus kast is sowieso stofvrij).
Ghost Dog schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:17:
[...]

Hij woont in een tentje op de Noordpool. :Y)
Ssssst, niet verder vertellen ;).

[ Voor 22% gewijzigd door __1337__ op 09-05-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik vragen wat Tweakers hier van vinden:

CoolerMaster CM690 Advanced II -Bestel ik morgen-
Fan - CoolerMaster LED On/Off 120mm -Gisteren binnengekomen
Fancontroller - Scythe Kaze "Q" -Bestel ik morgen met de kast-
Scythe Mugen 2 Rev B -bestel ik binnenkort-
Scythe Kama Wing - RAM Heatsink -Gisteren binnengekomen- (voor €2.70,- mooi meegenomen dacht ik zo :D)

De kast word geleverd met 3 fans + mijn fan is dus 4 stuks.. ik wil ze allemaal mooi aan die controller hangen :) (80mm fan gebruik ik denk ik niet.. Of er moet nog ergens plek zijn :P

(ik hoef niet per-se een fancontroller met de temps. Als ik ga gamen schroef ik ze wat op, maar tijdens films & surfen kan het wat lager!)

In combo met:
Athlon II X3 435
HD5770
4GB Kingston Valueram DDR3 1333Mhz
2 x 160GB Seagate HDD's in RAID0
Sony Optair DVD brander

Kamertemp nu: 22c
(dit gaat over de kast die ik nu heb)
Idle temps: (nu met 1, 120MM fan & 1, 80MM fan)
GPU: 39c (Na autotune OC staat hij nu: 950 - 1250. (Stock = 850 - 1200))
CPU: 34c
System: 27c
AUX: 37c
Core: 22c

Fanspeeds:
120MM fan: 1148rpm
80MM fan: 2648rpm*
CPU: 3375
GPU: 35% fanspeed (Weet zo niet hoeveel RPM dit is)

(Temp & Snelheiden van SpeedFan)

*Deze komt van het CPU van mijn oude PC af.. je zou denken dat je echt doof word, maar hij is stiller als mn GPU in Idle :)

Word dus zoals je ziet een puur CoolerMaster/Scythe kastje :D -was ook mijn plan- in het voornamelijke thema Zwart/Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Leuk topic! Zal vast al eerder gepost zijn, maar ik doe het lekker toch: zoveel mogelijk uithouden die handel en lekker buiten spelen ;).

on topic: pc wordt niet zo gek warm, game weinig (al zal hij met StarCraft 2 wel een paar overuurtjes draaien), dus voor mij is het iig niet nodig extra cooling in te bouwen. Heb enkel een CPU fan en 2 80mm fans draaien die aanschieten boven bepaalde temp.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 09-05-2010 23:05 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik denk dat ik niet veel extra doe om mijn PC koel te houden (draai een T9550 op een Jetway JNF-93R mobo). Afgezien van het feit dat ik zorg dat alle fans en heatsinks goed stofvrij zijn, heb ik nu ingesteld dat wanneer mijn PC idle is de data schijven lekker uitgaan. Scheelt in temperatuur en energiekosten.

Moederboard is Mini ITX in een Antec P183 behuizing. Genoeg ruimte rondom, alle kabels zijn netjes weggewerkt voor een goede arflow. Verwacht geen problemen deze zomer. De warmte laat ook op zich wachten.

Mijn server daarentegen weet ik nog niet hoe ik die extra koel ga houden. Wel weet ik dat ik hem goed in de gaten ga houden. Er staan 16 2TB schijven in dat ding te draaien, hoewel het allemaal Samsung Ecogreen schijven zijn denk ik ook dat ik hier maar power management toe ga passen, zodat ook deze als ze idle zijn uitgaan. Dat scheelt toch al vaak het meeste in temperatuur. Verder draaien de fans hard genoeg om de boel koel te houden en is de kamer waar in hij staat volledig donker.

Eigenlijk ben ik nog opzoek naar iets om op een goedkope manier (wat energieverbuik betreft) de lucht te koelen. Heeft iemand daar nog een idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sjekster schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:04:
Leuk topic! Zal vast al eerder gepost zijn, maar ik doe het lekker toch: zoveel mogelijk uithouden die handel en lekker buiten spelen ;).
Same here ... buiten hangen en bbq-en. Daar hoeft mn pc niet voor aan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

__1337__ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:02:
__1337__ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:25:
[...]

Nee hoor, ik bezuinig niet op mn kast, goed kabelmanagement, en heb 'm gewoon luchtgekoeld. Vergeet niet dat een 5870 zich terugklokt (wat al flink in temp scheelt), en ik nu maar 1 beeldscherm heb aangesloten. Als ik de 2e aansluit wordt ie al zo'n 10 graden warmer. Ik heb ook nog nooit zulke 'koude' prestaties ervaren met kasten, ik ben daarom ook helemaal blij met m'n Lian Li :). Vergeet niet dat ik 2x 140mm intake heb voor alleen het moederbord + componenten (met stoffilter, dus kast is sowieso stofvrij).
[...]

Ssssst, niet verder vertellen ;).
Tja sorry ik geloof er helemaal niets van ..

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

l3p schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:01:
[...]

[...]
Tja sorry ik geloof er helemaal niets van ..
Volgens mij moet hij ff een brilletje kopen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
PC in idle statusZeurpieten.. Wat willen we nog meer zien?

Edit: klik voor vergroting.
Gnermo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:42:
[...]

Volgens mij moet hij ff een brilletje kopen 7(8)7
Ja joh, jouw opmerking is van toegevoegde waarde ;(

[ Voor 38% gewijzigd door __1337__ op 10-05-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Waar ik nu mee bezig ben, goeie casefans voor betere airflow bestellen en sparen voor een goeie cpu koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Hoef je niet zo heel lang voor te sparen :P een van de beste luchtkoelers op de markt is de Scythe Mugen II Rev B.. welke je inclusief verzendkosten voor ~€35 koopt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Coolermaster CM690 Advanced II
Scythe Kaze "Q" 3.5" Fancontroller

Vanmiddag besteld!

Zoiets lijkt mij perfect voor 4 fans.. tijdens gamen voluit & tijdens een film OID gewoon lekker laag.

Fan setup:

Intake Front: 140mm Blue LED Fan
Intake Bottom: 120mm Blue LED Fan
Outtake Back: 120mm Fan
Outtake Top: 140mm Fan

Lijkt mij wel mooi uit gebalanceerd! (120+140mm als intake & 120+140mm als outtake)

Ik hoop dat ik het juiste effect krijg wat ik graag wil (een mooie blauwe gloed van onder de kast vandaan..) als dit niet werkt gaat de 120mm blauwe fan naar achter denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

__1337__ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:52:
[afbeelding]Zeurpieten.. Wat willen we nog meer zien?

Edit: klik voor vergroting.

[...]

Ja joh, jouw opmerking is van toegevoegde waarde ;(
Dat klopt dus niet. Ik weet niet welke CPU je hebt, maar sowieso moet je Core-CPU's meten met Coretemp; Everest geeft ook bij mij onterecht lage waardes.

Daarnaast lijkt het mij ook sterk dat je CPU en moederbord kamertemperatuur naderen...

Probeer eens andere programma's? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
MensionXL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Dat klopt dus niet. Ik weet niet welke CPU je hebt, maar sowieso moet je Core-CPU's meten met Coretemp; Everest geeft ook bij mij onterecht lage waardes.

Daarnaast lijkt het mij ook sterk dat je CPU en moederbord kamertemperatuur naderen...

Probeer eens andere programma's? :)
Core temp werkt niet echt mee, hij zegt dat ik dingen zoals speedstep gebruikt als ik het zo zie (terwijl dit allemaal in de bios uitstaat, ben echt geen noob :) ). Hij geeft wel dezelfde coretemps weer als everest en PC wizard. 3 andere programma's zeggen dat ik de snelheid draai zoals ik hem heb geoverclockt. Zie zelf maar in de thumbnails. Wat is er zo bijzonder dat deze temperaturen niet zouden kunnen dan?

Temps idle 2

Temps idle1

[ Voor 7% gewijzigd door __1337__ op 10-05-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Nu online
Vandaag de Scythe Mugen besteld.
Een Accelero Twin Turbo is ook onderwege voor mijn 5850 een beetje stil te houden bij tropische temperaturen :).
Voorts niet veel last van de warmte, heb rolluiken die toeblijven als de zon schijnt, maar dan zit ik er ook niet achter ;)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Ik moet iets vinden van Scythe/CoolerMaster (moet een van die 2 zijn ja) welke op een HD5770 past...

Of ik bouw er een 2e HD5770 bij in met wat lagere kloksnelheden (maar dit doe ik dan pas over een x aantal maanden)

Mag ik trouwens een DL link naar je achtergrond l33t?

Ik kan hem niet helemaal zien.. maar wat ik zie ziet er gaaf uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
D4NG3R NL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:33:
^ Ik moet iets vinden van Scythe/CoolerMaster (moet een van die 2 zijn ja) welke op een HD5770 past...

Of ik bouw er een 2e HD5770 bij in met wat lagere kloksnelheden (maar dit doe ik dan pas over een x aantal maanden)

Mag ik trouwens een DL link naar je achtergrond l33t?

Ik kan hem niet helemaal zien.. maar wat ik zie ziet er gaaf uit :D
Kijk even hier :). Er worden regelmatig nieuwe wallpapers toegevoegd :). Er zijn diverse versies, waaronder ATi/Nvidia, Intel en AMD versies in allemaal verschillende stijlen met het RoG logo :).

[ Voor 3% gewijzigd door __1337__ op 10-05-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

D4NG3R NL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:33:
Helaas pindakaas. De Musashi past niet op een 5770 en CM maakt geen gpu koelers AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Gamen in de kelder :9

Alhoewel dat wel een goed idee is, is daar meestal toch wel zo rond de 15 graden?
On-topic. Fanmates een tikkie hoger als het moet, maar icm CNPS 9700 koeler en Gainward VGA koeler moet mijn beestje het wel uithouden.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:28

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

__1337__ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:47:
[...]

Core temp werkt niet echt mee, hij zegt dat ik dingen zoals speedstep gebruikt als ik het zo zie (terwijl dit allemaal in de bios uitstaat, ben echt geen noob :) ). Hij geeft wel dezelfde coretemps weer als everest en PC wizard. 3 andere programma's zeggen dat ik de snelheid draai zoals ik hem heb geoverclockt. Zie zelf maar in de thumbnails. Wat is er zo bijzonder dat deze temperaturen niet zouden kunnen dan?
Ik heb op dit moment ook zulke lage temps, CPU heatsink is zelfs koud... Maar het is hier dan ook maar een graadje of 17 :P

aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/th_geneuzel.jpg

Vind het alleen een beetje jammer van de temps van mn 4890, maar daar kan nog wel een aftermarket op zodra ik dat het geld waard vind :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Edmin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:10:
[...]

Helaas pindakaas. De Musashi past niet op een 5770 en CM maakt geen gpu koelers AFAIK.
Dan word het of een HD5770 extra schat ik :)

Wil het complete systeem AMD/ATI & CM/Scythe based houden. (de game onderdelen dan.. CPU & GPU bijv.)

K vind het op dit moment al een vrij krachtig systeem.. (Elk modern spel speelt smooth op max) Maar de athlon II x3 word wel snel vervangen door een Phenom X4.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik ga wat vaker op de knopjes van m'n fancontroller drukken :+
Ook heb ik een paar nieuwe fans voor in m'n Antec 300 besteld, maar dat is niet echt bepaald omdat het zomer is, al kunnen ze wel een flink stuk beter koelen dan de fans die er nu voorin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe koel (heet) mijn systeem deze zomer wordt..

Heb nu een 1055t X6 op 3,4Ghz en een HD4870 erin zitten, en het is een goedkoop kastje. GPU is 60graden idle en CPU is 30 idle. Wordt nog spannend denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 15-09 13:43
__1337__ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zitten jouw voltages niet aan de lage kant ?
11,5 volt op de +12v lijn, kweet niet of wat kan bij mij is die nog stabiel naar een zware overklock 12,1V

Maargoed, jouw temps zijn idd erg goed.
Ik hoef denk ik niks te doen, mijn temps zijn perfect 8) behalve die van mijn gpu, als ik dat ding aanrak verbrand ik me terwijl die maar 53 graden is volgens MSI Afterburner. Gaat volgens mij om de shader unit zo'n blokje 1R0.
Hang liever buiten at the pool met de bbq.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Gat in me dak besteld voor 16 euro bij informatique, staat ook ineens in hun prijslijst :)

Afbeeldingslocatie: http://www.silentrig.com/tuotekuvat/258x258/T-LM14B-2-b.jpg

Hoop dat die snel binnen is, reversed atx kastje kan z'n hitte niet kwijt...

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 19-05-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Nu online
Moet je dat kopen? :)
Kan he toch even gemakkelijk zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Spaiker schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:42:
Moet je dat kopen? :)
Kan he toch even gemakkelijk zelf maken?
Ik zou het ook zelf maken, maar als je bijvoorbeeld geen dremel hebt of het gewoon gelijk netjes afgewerkt will hebben zonder teveel moeite dan is het niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee dat mag ik kopen ;)
De tijd die het me zou kosten om te zorgen dat dit netjes is, is me meer waard dan 16 euro.
Ook vind ik mezelf niet zo'n expert in dremelen en om nu een paneel te verpesten heb ik ook geen trek in, kan ik het alsnog gaan bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb gisteren lekker lopen dremelen en boren in mijn centurion 5 :) er zat eerst al een RX 240 bovenin maar dat was eigenlijk te weinig, zeker gezien het feit dat er binnenkort een extra 9800gtx bij komt.

Gezien ik nog een 240 radiator had liggen heb ik deze maar ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hHByuBpUu8finUlppV2y64to/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TiMIkKEMKvW0clZF0J8ClzW2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AGDThzgSQ506IhmxNzj5E2AK/thumb.jpg

Inmiddels ziet het er al weer wat netter uit, verder heb ik ook even mijn waterblok schoongemaakt ^^ (was wel nodig.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ikQLQ3938I6x3tr1KaPWJ4SV/thumb.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Naast een likje van mn waterijsje vrij weinig. Ik game sowieso toch altijd s' avonds dan zijn de temperaturen al redelijk gedaald en is dit dus niet zon issue bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Aan je configuratie te zien zou je ook niet echt veel problemen moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik ga om mijn PC koel te houden mijn cpu fan omdraaien, want hij blaast al 2 jaar de verkeerde kant op kwam ik laatst achter 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Nieuwe kast gekocht (lian li), kabels netjes weg gewerkt en er een Mugen 2 in gekwakt daarmee kan ik mijn systeem wel koel houden denk ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:50:
Ik ga om mijn PC koel te houden mijn cpu fan omdraaien, want hij blaast al 2 jaar de verkeerde kant op kwam ik laatst achter 8)7.
En zit je E8400 nu vastgesmolten aan je moederbord? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55

Wildfire

Joy to the world!

Van een Antec P182 naar een CoolerMaster Storm Sniper Black Edition overgestapt. Lekker handig die drie 200mm fans... daarnaast onderin als intake en achterop als output een 120mm Noiseblocker fan geplaatst. Groot voordeel in deze nieuwe behuizing is dat ik echt veel betere kabelmanagement heb dan in de Antec. Scheelt toch ook altijd weer :)

En volgende week gaat de Thermalright Ultra 120 Extreme met een Scythe S-Flex 120mm fan vervangen worden door een Prolimatech Mega Shadow met 2x Scythe S-Flex 120mm fans (push-pull dus) èn IC Diamond 7 Carat koelpasta ipv de huidige Arctic Silver 5.

Een tijdje terug trouwens de stock cooling van m'n GTX280 nog vervangen door een Arctic Cooling Accelero XTREME GTX Pro. De GPU werd eerst stressed >100C, nu stressed max. zo'n 60C :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 24-05-2010 00:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat ik doe. IPV de pc aanzetten de BBQ aanzetten.

PC blijft er wel koel om zelfs in de zomer (mss fans ipv 500rpm op 800 zetten ofzo maar meer ook niet)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een laptop, ik ga deze maanden mijn GPU undervolten ipv OC'en :+

stock doet ie 1.2v, maar hij doet het prima op 1.0v d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelelementen of een emmer water en in pleuren.
Nee ik denk dat ik het wel ga redden met de CM HAF 922 vol met fans en H50.
Lekkere airflow in de HAF,echte aanrader alleen is het een design wat de meeste niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Laatst online: 14:04

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Een AMD Phenom II x4 955 aanschaffen, en het stof er weer eens uithalen.
Als het nog te warm wordt de airco aan doen en als het nodig is een mooie koeler er op zetten.
Maar zelf denk ik dat het beter is om een keer een nieuwe kast aan te schaffen, ik heb nog een oud dingetje van 6 jaar geleden staan (een met maar 1 80 mm fan er in, geen mogelijkheid voor cablemanagement ect.) terwijl er wel morderne hardware inzit. :9

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
@ Hierboven:
Ik heb 2 jaar geleden 'n Coolermaster Centurion 5 gekocht, en dat scheelde meer dan een beetje qua temperaturen van m'n hardware. :)

Daarvoor had ik ongeveer net zo'n kast als jij beschrijft: 1 80mm fan, verder geen echte koelgaatjes ofzo.

-----

Wat ga ik verder nog doen qua temperaturen deze zomer?

Iig de stock fan van mijn Q8300 vervangen, deze wordt wat te warm naar m'n zin als ik hem goed belast. Meer dan 50 graden, idle zit hij laag in de 30 graden.

En de koeler van mijn Nvidia GT240 goed stofvrij houden. De hele pc goed uitstoffen, eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56
Na de examens ga ik:

*Een Mugen 2 Rev. B bestellen ter vervanging van de stock koeler op mijn x4 955 BE
*Stoffilters plaatsen
*Gaten voor kabelmanagement in mijn Antec Three Hundred maken met mijn Dremel el Cheapo.
*Bekijken hoe mijn HD4870 het uit gaat houden :p.

Dit wordt de eerste zomer van mijn PC.

[ Voor 3% gewijzigd door cpt.skydiver op 24-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icetail
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-07 10:05
de airco in huis aanzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
Ik laat hem gewoon uitstaan :P

Zonder dollen ik doe helemaal niets. Kan er niet wakker van liggen dat mijn cpu ipv 32 nu 38 graden is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
Dat zijn ook gewone temperaturen.

Als er hardware structureel ver in de 50 graden of hoger zit, dan gaat dat ten koste van de levensduur.
En dan bedoel ik onbelast, belast is de marge wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Laatst online: 07-07 12:45
M'n Graka werd vandaag (22graden) toch best warm (50 graden Idle, 70 full load. Normaal is dat 40 idle 58 load)
Dus:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0341.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Foto0344.jpg
Idle nu 48 full load 65 (zowel op 500rpm als op 1300, graka speed 40%(auto)). Als ik had geweten dat het eigenlijk vrij weinig verschil zou maken dan had ik me werk bespaart en dit niet gedaan... :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Nu online
Beter een aftermarket koeler gekocht, daar had je meer baat bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Laatst online: 14:04

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Maar dit is tweakers hè.

Maar ga je dat gat nog bijwerken of laat je het zo?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
komt nog een stoffilter en dan is ie af hoor.

Aftermarket koeler past niet in mijn kast helaas, die wil ik ook wel. bovendien heeft die ook geen nut als er niet voldoende koude lucht naartoe gaat ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Wellicht zet ik de fancontroller voor de 3 x 140 mm fans wat hoger om wat meer airflow te krijgen. Verder gewoon kabels flink wegwerken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RoV91oO5JJi7A2xZBY7lnzip/full.jpg

En dus de 3 x 140 mm als intake:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2yLFQuY19zki3RaDxt94zhR/full.jpg

Outtake is overigen 1 x 140 mm aan de bovenkant en 1 x 120mm aan de achterkant. Verder gaat de overdruk er wel uit via de voeding, geperforeerde PCI-slots en de geperforeerde delen achter in de kast.

Maar huidige temperaturen zijn op zich niets om me zorgen over te maken, als het tien graden Celcius warmer wordt op mijn kamer en mijn pc stijgt evenveel mee dan is er nog steeds goed mee te leven :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Deze kast kun je ook gebruiken als een zonnebank. Mocht de zomer tegenvallen met weinig zon en lage temperatuur dan hoef je alleen maar de front open te klappen en je krijgt een mooie bruine kleur.

beetje offtopic maar ik ben in een melige bui wegens het warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Een hele hoop Cold Cathodes met UV licht in je kast donderen en je word bruin wanneer je de kast openmaakt 8)

Zo kan de Tweaker ook nog een bruin kleurtje krijgen in de zomer :+ .

Ik koop binnenkort een Scythe Mugen II Rev. B. welke ik hoop dat mijn CPU een paar c koeler houd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:52:
Deze kast kun je ook gebruiken als een zonnebank. Mocht de zomer tegenvallen met weinig zon en lage temperatuur dan hoef je alleen maar de front open te klappen en je krijgt een mooie bruine kleur.

beetje offtopic maar ik ben in een melige bui wegens het warme weer.
Het is geen uv dus daar kun je nog 10 jaar voorliggen zonder bruin te worden, zowieso zal een uv cold-cathode te weinig vermogen hebben om een persoon te bruinen.

ontopic: Ziet er netjes uit die kast, en last van de hitte zal je niet gauw hebben idd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

FeaR1986 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:27:
Wellicht zet ik de fancontroller voor de 3 x 140 mm fans wat hoger om wat meer airflow te krijgen. Verder gewoon kabels flink wegwerken:
[afbeelding]

En dus de 3 x 140 mm als intake:
[afbeelding]

Outtake is overigen 1 x 140 mm aan de bovenkant en 1 x 120mm aan de achterkant. Verder gaat de overdruk er wel uit via de voeding, geperforeerde PCI-slots en de geperforeerde delen achter in de kast.

Maar huidige temperaturen zijn op zich niets om me zorgen over te maken, als het tien graden Celcius warmer wordt op mijn kamer en mijn pc stijgt evenveel mee dan is er nog steeds goed mee te leven :)
Ziet er mooi uit maar waarom heb je eigenlijk bij zowat elke fan een fanguard?
Mijn ervaring is dat je een fanguard alleen moet gebruiken als er een kans is dat met een hand tegen aankomt. Ik gebruik zelf geen fanguard op mijn fans want ik ben nogal voorzichtig. Ook een fanguard kan gaan resoneren. En geen fanguard helpt natuurlijk ook voor de airflow.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 25-05-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Ik hoef echt niets meer te doen voor deze zomer. Sinds ik deze upgrades heb is mijn pc echt bijna 20 (!) graden koeler.
Idle =41 graden

Hiervoor had ik echt zo'n low budget kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik moet mn radiatoren even uitspuiten met een compressor want die zijn nu 2 jaar dichtgeslibt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zenix schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:00:
[...]Ziet er mooi uit maar waarom heb je eigenlijk bij zowat elke fan een fanguard?
Mijn ervaring is dat je een fanguard alleen moet gebruiken als er een kans is dat met een hand tegen aankomt. Ik gebruik zelf geen fanguard op mijn fans want ik ben nogal voorzichtig. Ook een fanguard kan gaan resoneren. En geen fanguard helpt natuurlijk ook voor de airflow.
Is standaard zo geleverd. Bij de top- en rear outtake zitten ze ook, dus inderdaad ook intern in de kast waar je normaal niet eens bij komt. Maar zoals gezegd zitten ze er standaard op en op dit moment merk ik niet dat ze resoneren. Lian-Li zet dat soort dingen veelal toch wel goed in elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Als IK of me pc het te warm krijgen, zet ik even de grootste fan aan in huis. Past alleen zo moeilijk in je behuizing >:)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4637032671_f967265f4a_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hahaha eet je dan ook brie als je het warm hebt? :D

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:46:
[...]

En zit je E8400 nu vastgesmolten aan je moederbord? :+
Nee dat niet, wordt max. 55c load. Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt als ik 'm omdraai + stof even tussen de koelvinnen weghalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

@Fear,
Wat een vette case!
Welke is dat?

Edit:
AHa, een Lian Li PC-P80

[ Voor 28% gewijzigd door Sloeber op 25-05-2010 15:45 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Klopt :Y
Als ik ooit een nieuwe case koop wordt dat ook zeker weer een Lian Li, want na een Lian Li wil je echt niet anders meer. Maar volgende case wordt er wel eentje met gewone fans, want heb het wel gehad met led-fans en opzichte kasten. De fans in deze kast vervangen is ook geen optie, want de fans in de deur zijn "speciale" met langere kabels omdat het langs de hele deur moet en dan ook nog naar de fancontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
daar heb je verlengkabels voor:
http://www.alternate.nl/h...=Kabels&l2=Voedingskabels
gebruik ze zelf ook, prima dingen! d:)b

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn pc koel houden wordt nu al lastig, idle temps van mijn GPU's loopt nu al behoorlijk op. Nieuwe kast binnenkort eens bestellen.

Ik heb de koelinstallatie die mezelf wat verfrissing moet brengen ook maar weer geplaatst. Een oude pc voeding (zo eentje met de aan/uit schakelaar direct op de voeding, AT voeding is dat volgens mij?) En daar 2 oude 120mm fans op aangesloten, eentje die richting mijn gezicht blaast, en de ander op het toetsenbord gericht _/-\o_

En dat scheelt behoorlijk, heerlijk is dat, alleen de voeding maakt nogal een kabaal, maar een keertje de fan vervangen denk ik. Vorig jaar ook zo gedaan, jaar daarvoor ook al volgens mij, ideaal

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 28-05-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:05
Dorest0rm schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:06:
Deze hele pc is net 2 maanden oud.

CPU Idle: 47/49
CPU Load: 50/54

GPU1 Idle: 50
GPU2 Idle: 50

GPU1 Load: 55/60
GPU2 Load: 55/58

Moederbord: 37
HDD: 25
CPU is inmiddelijs overclocked naar 3.6, stond toen nog op 3.0

Kijken hoe die het uithoud met m'n Zalman 9900

Op dit moment zijn bijna alle temps hetzelfde, behalve me CPU die is idle op 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
D'r is een verschil tussen wat ie aangeeft als CPU temp en de core temps. En die coretemps zijn belangrijk!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, ik ging van een Thermalright Ultra 120 Extreme met Arctic Silver 5 en een Scythe S-Flex SFF21F naar een Prolimatech Mega Shadow met IC Diamond 7 Carat en ook een Scythe S-Flex SFF21F. Dit met het oog op de naderende zomer dus.

Resultaat: een paar graden warmer èn minder stil. Dat laatste wellicht omdat de Mega Shadow uit twee afzonderlijke koeltorens bestaat en de True één geheel is -- meer turbulentie ofzo?

Qua temperatuur... erg vaag. Ik heb de IC Diamond 7 Carat exact volgens instructies aangebracht, dus dat zou het niet mogen zijn.

Ik doe niet moeilijk... weg met de Mega Shadow, ik heb nu m'n True er weer inzitten zodat ik qua geluid weer op het oude niveau zit (zelfde fan, dus daar lag het echt niet aan). Temperaturen wederom hoger dan voorheen met de True, toch iets met die IC Diamond koelpasta blijkbaar.

Ach... ik ben toch in een "geef het geld maar uit"-bui, dus ik heb de opvolger van de True besteld (de Venomous X) samen met wat Arctic Silver 5....

Noem me maar gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Pasta moet je een tijdje opliggen voordat de koelprestaties optimaal zijn. Vooral voor AS5 kan een paar graden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarentegen schijnt IC Diamond 7 al na twee uur tot optimale prestaties te komen. Ik vind het een vreemd verhaal. De Megahalems is ook op SilentPCreview, wat toch behoorlijk kritische jongens zijn, tijden nummer één geweest en momenteel nummer twee.

Weet je zeker dat je geen andere settings hebt gebruikt, op een andere manier airflow hebt beperkt of per ongeluk een sensor hebt afgeschermd?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wildfire schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:01:
Hmmm, ik ging van een Thermalright Ultra 120 Extreme met Arctic Silver 5 en een Scythe S-Flex SFF21F naar een Prolimatech Mega Shadow met IC Diamond 7 Carat en ook een Scythe S-Flex SFF21F. Dit met het oog op de naderende zomer dus.

Resultaat: een paar graden warmer èn minder stil. Dat laatste wellicht omdat de Mega Shadow uit twee afzonderlijke koeltorens bestaat en de True één geheel is -- meer turbulentie ofzo?

Qua temperatuur... erg vaag. Ik heb de IC Diamond 7 Carat exact volgens instructies aangebracht, dus dat zou het niet mogen zijn.

Ik doe niet moeilijk... weg met de Mega Shadow, ik heb nu m'n True er weer inzitten zodat ik qua geluid weer op het oude niveau zit (zelfde fan, dus daar lag het echt niet aan). Temperaturen wederom hoger dan voorheen met de True, toch iets met die IC Diamond koelpasta blijkbaar.

Ach... ik ben toch in een "geef het geld maar uit"-bui, dus ik heb de opvolger van de True besteld (de Venomous X) samen met wat Arctic Silver 5....

Noem me maar gek :P
Gek })

't Kan zijn he, dat het contactoppervlak van de Mega Shadow krom was. Ook kan het meespelen dat de MS zwart bewerkt is zoals merken weleens doen met hun high-end producten... Heeft naar mijn weten bij de True Black ook een paar graden in het nadeel gescheeld, wie weet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 06:02:
Daarentegen schijnt IC Diamond 7 al na twee uur tot optimale prestaties te komen. Ik vind het een vreemd verhaal. De Megahalems is ook op SilentPCreview, wat toch behoorlijk kritische jongens zijn, tijden nummer één geweest en momenteel nummer twee.

Weet je zeker dat je geen andere settings hebt gebruikt, op een andere manier airflow hebt beperkt of per ongeluk een sensor hebt afgeschermd?
Nope. Ik heb eerst met ArctiClean 1 en 2 de CPU goed gereinigd (ook de nieuwe koeler zelf aangezien er wat plakresten van het stickertje op zaten). Vervolgens een korrel IC Diamond 7 van ongeveer 5mm in het midden van de CPU aangebracht, per de instructies van IC zelf. Daarna de koeler erop gezet en stevig vastgeschroefd per de instructies van Prolimatech.

De airflow is verder precies hetzelfde gebleven dus ook daar zal het probleem niet hebben gelegen. En aangezien ik met het terugbevestigen van de True maar nu met IC Diamond 7 exact hetzelfde bemerk (hogere temperaturen) kan ik eigenlijk enkel nog maar de koelpasta zelf de schuld geven.

Afijn, er komt nu een Thermalright Venomous X aan met Arctic Silver 5. Al zou de Prolimatech met AS5 wel goed presteren, iets in het ontwerp van dat apparaat zorgt voor een geluidje wat mij helaas opvalt. Niet overdag, wel 's avonds wanneer ik nog op m'n gemak wat lig te lezen. Dat is dusdanig irritant dat ik dus de True maar weer heb teruggeplaatst. Ik kan me alleen indenken dat het 'gat' tussen de twee koeltorens voor het probleem zorgt aangezien de True dat niet heeft en één geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
De airflow is verder precies hetzelfde gebleven dus ook daar zal het probleem niet hebben gelegen. En aangezien ik met het terugbevestigen van de True maar nu met IC Diamond 7 exact hetzelfde bemerk (hogere temperaturen) kan ik eigenlijk enkel nog maar de koelpasta zelf de schuld geven.
Nee, dat kan je pas al je nu gaat testen met AC5 op de True én op de Megahalems en dan weer betere scores haalt.

Ik heb nog geen enkele review gevonden waarin AC5 het beter doet dan IC7, dus ik kan me echt niet voorstellen dat dat bij jou zomaar wel het geval is. Blijkbaar is er ergens een component dat ondermaats presteert, maar het zomaar afschuiven of de koelpasta is te makkelijk zonder grondig testen.
Wildfire schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
Ik kan me alleen indenken dat het 'gat' tussen de twee koeltorens voor het probleem zorgt aangezien de True dat niet heeft en één geheel is.
Of de andere finspacing, of de andere dikte van de fins, of heatpipes die anders lopen, of de oppervlakte die anders afgewerkt is, of jouw fan die een bepaalde druk geeft en daarom bij de Megalems meer geluid produceert, of...

Die twee torens en het design op zich zijn zoals gezegd dus het probleem niet, aangezien dat anders bij reviews wel opgemerkt was. Zelfs Silentpcreview rept er niet over, terwijl die jongens juist erg kritisch zijn wat betreft dat soort zaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 02:56 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste