Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
26 is een mooie temp, maar wel onrealistich voor een standaard koel blok.
Watercooling kan, of andere vloeibare koeling.
Maar het is nu al 20-30 graden buiten/binnen.

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook zo mijn twijfels bij sommige temps die ik voorbij zie komen, het lijkt wel alsof sommige mensen met lucht of waterkoeling hun cpu onder kamertemperatuur houden terwijl dat helemaal niet kan. Of ze zitten met hun pc in een koelcel maar dat lijkt me sterk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RaexWZDs7Z4WjmZXsEHSPL60/full.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woozy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:46:
26 is een mooie temp, maar wel onrealistich voor een standaard koel blok.
Watercooling kan, of andere vloeibare koeling.
Maar het is nu al 20-30 graden buiten/binnen.
26? die van mij blijft ookk welgeteld 20 minuten onder de 25 als ik hem aanzet :+

38° hier, best netjes met 25% cpu load vind ik, zeker aangezien het hier een laptop betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:10:
Ja ik heb ook zo mijn twijfels bij sommige temps die ik voorbij zie komen, het lijkt wel alsof sommige mensen met lucht of waterkoeling hun cpu onder kamertemperatuur houden terwijl dat helemaal niet kan. Of ze zitten met hun pc in een koelcel maar dat lijkt me sterk.
Als ze in een koelcel zitten is de kamer temperatuur ook lager he :X

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Ik heb momenteek Airco :D
Kamer temps van 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Jij ook? :D op welke kaart heb je 'm eigenlijk zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Blue-Tiger schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:13:
[...]

Jij ook? :D op welke kaart heb je 'm eigenlijk zitten?
8800GTS tot nu toe. Dat alleen omdat die op een HD4670 niet pastte :')

Ik ga nog wel iets maken zodat die ook op een HD4670 past... Hij heeft ook al op een HD5870 en HD4870 gezeten though...

Megahalems heb ik ondertussen ook al langer dan een jaar. Ook wel een vet ding...

[ Voor 28% gewijzigd door Bolletje op 25-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Bolletje92 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:19:
[...]

8800GTS tot nu toe. Dat alleen omdat die op een HD4670 niet pastte :')

Ik ga nog wel iets maken zodat die ook op een HD4670 past... Hij heeft ook al op een HD5870 en HD4870 gezeten though...

Megahalems heb ik ondertussen ook al langer dan een jaar. Ook wel een vet ding...
Ze maken toch wel heerlijke koelers, al blijft de concurrentie moordend aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Woozy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:01:
Kamer temps van 18
vandaar dat je vaarwel hebt gezegd tegen je 1000watt pc, dat kan natuurlijk veel beter een 1000 watt airco worden :D.

Ik zit stiekem ook wel te azen op airco gezien mijn kamer atm 28 graden is en het nog niet eens zomer is :P.
Maar jij woont toch ook nog thuis bij je ouders en hoe hard zeuren die dat je airco hebt ? :P

/me pakt nog maar een ijsje uit de vriezer

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 25-06-2010 16:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Woozy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:01:
Kamer temps van 18
Brrr, wat koud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:53:
[...]

No Shit, Sherlock 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
lekker fris :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:10:
Inderdaad. Lager dan 30 graden (de ambient temp) gaat het momenteel niet worden bij mij. *Checkt* Nope, 45 graden. Toch maar eens tijd om die Mugen 2 te installeren dan.

Wel ideale ambient temperaturen om de boel eens flink te testen. Erger gaat het eigenlijk niet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenomorphh schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:53:
[...]

pardon, de celtemperatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Ik vertrouw de temps ook niet helemaal. Mn PC staat al een paar uur te idelen (en een stuk langer aan), dus ik denk dat de echte HS temp zo'n 30 graden is. De hoogste core temp is in ieder geval 33 graden.
De temperatuur inderdaad kan alleen gelijk aan ambient zijn als je supergeleiding hebt tussen koelblok en chip, en dan alleen als je koelblok ook alle warmte afgeeft aan de lucht. :p

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb dan wel geen desktop. Maar ik gebruik een usbkoeler voor mijn laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met waterkoeling kan het toch wel tijdelijk koeler worden dan je omgevings temp als je (elke keer) gewoon koud water erin doet? (of gewoon met een leidingwaterkoeler je water koel houd ofzo :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:12:
Met waterkoeling kan het toch wel tijdelijk koeler worden dan je omgevings temp als je (elke keer) gewoon koud water erin doet? (of gewoon met een leidingwaterkoeler je water koel houd ofzo :+)
En dan altijd warm water uit de kraan drinken, nee dankje :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en lucht ook als je je lucht uit de kruipruimte funnelt ofzo :+ Maar vrijwel iedereen zal gewoon een gesloten circuit hebben en dan is < ambient gewoonweg niet mogelijk (of je moet een heul groot circuit hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Pak je de verkeerde aansluiting en loopt er allemaal str*nt door je pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:21:
[...]
Ja, en lucht ook als je je lucht uit de kruipruimte funnelt ofzo :+ Maar vrijwel iedereen zal gewoon een gesloten circuit hebben en dan is < ambient gewoonweg niet mogelijk (of je moet een heul groot circuit hebben).
Was van mij ook een beetje pipo reactie :+, maargoed nu breng je me wel op een leuk idee met een gesloten circuit:

heb een mooie zwarte flexibele 125mm afzuig-slang, die kan zo direct warme lucht van de H50 avoeren zonder dat het in de kast komt :9

voor intake 120mm fan --> 125mm slang --> 120mm fan --> H50 --> 120mm fan --> 125mm slang --> 120mm fan boven outake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:50:
Was van mij ook een beetje pipo reactie :+, maargoed nu breng je me wel op een leuk idee met een gesloten circuit:
Zo gek was die opmerking nog niet eens hoor, de puntlasapparaten waar ik mee werk worden wel zo gekoeld. Die zijn alleen wel al wat ouder en dat kan je tegenwoordig mileutechnisch ook niet echt meer verantwoorden. Dan liever een groot resevoir, dat houdt koelte langer vast en als je genoeg oppervlakte hebt zorgt verdamping ook nog eens voor lagere temperaturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:54:
[...]

Zo gek was die opmerking nog niet eens hoor, de puntlasapparaten waar ik mee werk worden wel zo gekoeld. Die zijn alleen wel al wat ouder en dat kan je tegenwoordig mileutechnisch ook niet echt meer verantwoorden. Dan liever een groot resevoir, dat houdt koelte langer vast en als je genoeg oppervlakte hebt zorgt verdamping ook nog eens voor lagere temperaturen :)
Okee dan doe ik nog een opmerking/vraag :P ken je zo'n resevoir niet gewoon voordat je gaat gamen even opendoen, zooi ijsklontjes erin, en weer dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:01:
Okee dan doe ik nog een opmerking/vraag :P ken je zo'n resevoir niet gewoon voordat je gaat gamen even opendoen, zooi ijsklontjes erin, en weer dicht?
Volgens mij kan dat wel, maar is het gevolg voor je temperatuur minimaal. Je onttrekt even wat warmte aan het systeem (of de totale temperatuur gaan omlaag), maar het volume van ijsblokjes is minimaal en vooral, het is éénmalig. Ik denk dat je computer voordat je opgestart bent alweer op de normale temperaturen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dan kan je beter voor peltier koeling gaan (door faseverandering onder invloed van elektriciteit), of trapsgewijze compressie.

Vreet wel een berg stroom, maar dan heb je wel een CPU op -32 graden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:20:

Je hebt dus:
2 boven, 1 achter, 1 onder, 1 voor & 2 op het zijpaneel?

Haal die twee van het zijpaneel eens af, en doe dan nog eens een meting :P, want meestal geven fans op het zijpaneel turbulentie (wat slecht is voor je airflow).
Er zit:

Achter 1x een 120mm fan
linker zijpaneel 1x een 120mm fan
Op het rechter zijnpaneel een 80x80x15 fan
Op de bodem zit een 120mm
Aan de bovenkant zitten twee maal een 120mm fan
En aan de voorkant zitten ook nog eens twee 120mm fans (eentje in zon stacker 4 in 1 module)

En de tempratuur schommelt hiero globaal gezien zo tussen de 20 á 30 graden .. (met een game ofzo een keertje naar de 35) :)

Als CPU koeler gebruik ik overigens een Cooler Master V8 (een best blok) >:)

De 120mm fan in het linker zijpaneel, die blaast eigenlijk alleen maar nét onder de videokaart door (een beste beeldplank), aangezien deze vrij groot is. Een tweede fan op het zijpaneel, dat gaat niet passen, aangezien er weinig ruimte is tussen het zijpaneel en de Cooler Master V8 (met pijn en moeite nog een vinger tussen te krijgen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Mijn voorspelling komt uit, het is nu al enkele dagen vrij warm en m'n temps zijn 3°C omhoog voor de warmste core, Waterkoeling FTW :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
citruspers schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:10:
Dan kan je beter voor peltier koeling gaan (door faseverandering onder invloed van elektriciteit), of trapsgewijze compressie.

Vreet wel een berg stroom, maar dan heb je wel een CPU op -32 graden. ;)
Je hebt flinke waterkoeling nodig om de warme kant te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik baal als een stekker nadat ik pas mijn nieuwe Lian Li kast heb gekregen namelijk ik zit hier nu met temps van bijna 44 graden idle van mijn Asus P6T, en de Core i7 920 cpu loopt nu al op tot 40 graden idle en de cores soms tot tegen de 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ruilen voor een Antec 300? :9

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:30:
Ik baal als een stekker nadat ik pas mijn nieuwe Lian Li kast heb gekregen namelijk ik zit hier nu met temps van bijna 44 graden idle van mijn Asus P6T, en de Core i7 920 cpu loopt nu al op tot 40 graden idle en de cores soms tot tegen de 50 graden.
Wat is het probleem, zijn toch nette temps voor deze tijd van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:43:
[...]

Wat is het probleem, zijn toch nette temps voor deze tijd van het jaar?
Dat vind ik ook, nu (alleen met Internet Explorer 1 tabje voor tweakers.net) is mijn computer zo'n 43 graden C. En als ik ga gamen, loopt de temperatuur op tot zo'n 52 graden C. Wannneer de processor bij mij >51 wordt, draaien de fannetjes op 100% (fancontrol met Speedfan).
En ik heb een fannetje van 80mm en een fannetje van 120mm (outtake - intake) als extra.
Dus, als ik jou was, zou ik me helemaal geen zorgen maken over de temperaturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ambient al 30 graden is, zit je al gauw op 40 graden idle, heb ik zelf ook zo ongeveer, bij GTA IV worden cpu en gpu beiden ~60 graden, niks mis mee, ze draaien ook nog aardig overclockt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ook inderdaad ook echt niet de tijd van het jaar om nieuwe hardware te kopen en dan te zeggen dat het te warm draait :P Als ambient tien graden hoger ligt dan gebruikelijk gaan je temperaturen natuurlijk dingen doen die normaal gesproken zorgwekkend zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien maak ik mij dan idd onnodig ongerust qua temps maar het frustreerd mij een beetje dat de barbone die ik net gebouwd heb ( Core i5 750 met Asus P7P55-M board ) net 35 graden idle is en het moederboard 30 graden idle.

Dan te bedenken dat daar maar een Scythe Big Shuriken cpu koeler op zit die nog niet de helft was qua prijs dan de koeler op mijn i7 920 ( Zalman CNPS10 Extreme cpukoeler ) maar het is natuurlijk wel dat die i5 750 een kleinere cpu is.

Ander punt waar ik mij vreselijk aan stoor is het lawaai wat die Zalman koeler maakt dus komende dinsdag gaat die eraf en komt er een Noctua NH-D14 erop, en dan ben ik eens benieuwd wat dan de temps zijn. Ook worden dan de Lian-Li topfans vervangen door 2 Noctua 14 cm fans, want die Lian-Li fans vind ik persoonlijk maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:47:
[...]

Er zit:

Achter 1x een 120mm fan
linker zijpaneel 1x een 120mm fan
Op het rechter zijnpaneel een 80x80x15 fan
Op de bodem zit een 120mm
Aan de bovenkant zitten twee maal een 120mm fan
En aan de voorkant zitten ook nog eens twee 120mm fans (eentje in zon stacker 4 in 1 module)

En de tempratuur schommelt hiero globaal gezien zo tussen de 20 á 30 graden .. (met een game ofzo een keertje naar de 35) :)

Als CPU koeler gebruik ik overigens een Cooler Master V8 (een best blok) >:)

De 120mm fan in het linker zijpaneel, die blaast eigenlijk alleen maar nét onder de videokaart door (een beste beeldplank), aangezien deze vrij groot is. Een tweede fan op het zijpaneel, dat gaat niet passen, aangezien er weinig ruimte is tussen het zijpaneel en de Cooler Master V8 (met pijn en moeite nog een vinger tussen te krijgen) :)
Mag ik vragen welke 8x8x1.5 fan je gebruikt achter je CPU? Want ik vind het interessant genoeg om een verbeterde airflow te hebben (op dit moment is er iets overdruk op de PC, ik kan gewoon voelen dat er heel ietsje lucht uit dat gat stroomt)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:31:
[...]

Mag ik vragen welke 8x8x1.5 fan je gebruikt achter je CPU? Want ik vind het interessant genoeg om een verbeterde airflow te hebben (op dit moment is er iets overdruk op de PC, ik kan gewoon voelen dat er heel ietsje lucht uit dat gat stroomt)
Tuurlijk mag je dat weten, het is een: "SilenX iXtrema PRO IXP-52-11 - 80 x 80 x 15 mm". Die heb ik besteld bij Freezing Hardware, heb er wel lang naar moeten zoeken, aangezien ik zelf liever een Cooler Master had gehad, maar aangezien die vrij moeilijk te vinden zijn (los dan van bij cooler master zelf, maar die hebben een nogal brak bestel systeem o.i.d.) :)

Link naar de 80x80x15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

4 extra fans erin aangezien er nog ruimte voor is naast de twee die er al inzitten. Daarmee lukt het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Mijn e8400 is, nu de mussen van het dak vallen, idle 40 graden en stressed net geen 70.
dat is dus wat mij betreft prima, de pc gaat er niet dood van.
Ik stress hem dan ook niet ;) meer dan wat desktopwerk doe ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door thieske-bc op 27-06-2010 15:13 ]

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

mijn cpu is idle maar zo'n 46 graden ( :') ), load iets van 65 dus ik vind het wel prima. GPU is wel rond de 70 graden idle, maar ik stress die nooit dus dat zal ook wel loslopen. Ik heb wel een poos terug een 92 mm fan van nexus gekocht, voor mijn samsung spinpoint t166 van 320 GB en mijn nieuwe samsung spinpoint F3 van 1TB. Die werden wel vrij warm en dat vind ik belangrijker dan een low budget cpu en gpu. :)

Ik maak mij nooit zoveel zorgen over de temperaturen, veel OEM machines staan in veel te kleine ruimtes (kastjes enzo) stof te happen en dat gaat ook gewoon prima.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Op een stikhete kamer hier pal in de zon het meeste van de dag nergens last van met een NZXT Lexa S met Tacens Ventus Pro fans en een Mugen 2 op een AMD Athlon II X4 620 @ 3.5 :P

35 graden onder normaal gebruik, onder het gamen hooguit 45 :P

Dus ik denk dat ik eerder mn kamer uit brand dan mijn pc :O ,, dus wat ik doe is heerlijk computeren totdat ik mn kamer uit brand en dan lekker buiten foto's maken en bier drinken en genieten van dit heerlijke weer!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Net een Coolermaster Hyper TX3 gekocht, een Phenom II 945 @ 3,0GHz blijft nu idle op 29 graden, load 43 :)

Zit momenteel 1 intake 120mm in de kast (Elite 341), komt nog een outtake bij, verwacht dan nog ietsjes beter.

GPU (DH577 CuCore) bljft idle hangen op een 38 graden, onder load richting de 70-72.

Wat ik deze zomer aan koeling doe, nieuwe cpu fan en een nieuwe 120mm fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met dit weer wel moeite om mijn gtx 470 koel te houden, onder zeer zware lood 94 graden onder gamen 86.

straks maar even kijken of ik ergens extra fans bij kan proppen 8)7 , heel me antec 300 zit al vol waar het kan maar verzin nog wel wat extra plekken.

wordt hoog tijd voor water koeling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:37:
ik heb met dit weer wel moeite om mijn gtx 470 koel te houden, onder zeer zware lood 94 graden onder gamen 86.

straks maar even kijken of ik ergens extra fans bij kan proppen 8)7 , heel me antec 300 zit al vol waar het kan maar verzin nog wel wat extra plekken.

Meer fans is niet per se meer koeling! Je bent gebaat bij een stabiele airflow, een turbulente bende werkt alleen maar averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:55:
[...]

Meer fans is niet per se meer koeling! Je bent gebaat bij een stabiele airflow, een turbulente bende werkt alleen maar averechts.
turbulente stroming koelt beter dan laminaire.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zelf nog 2 weekjes wachten op me nieuwe kast, dan kan ik eindelijk me nieuwe PC-tje bouwen :9, nu word me P4 3GHz HT idle 38 en met gamen rond de 72..

Maar me Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB AGP spant echt de kroon; idle 48 en gamen tot 115, dan pas gaat ie piepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

hij zal wel laminaire stroming bedoelen lijkt me. ;) 98 graden is inderdaad vrij warm, heb je wel een goede airflow in je behuizing jazzwest? (omdat je case al helemaal vol hangt)

[ Voor 11% gewijzigd door epic_gram op 27-06-2010 17:10 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Ik doe niks, heb 1 120mm intake en 1 120mm outtake

cpu heb ik de asus triton 78 en op mn gpu 1 of ander random zalman fan die wat stiller was dan de orginele msi koeler.

Temp van gpu: 30-40
temp cpu: 40

Ik was dan ook niet van plan wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Overdag aan de bier,
Nachts aan de pc :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik wacht nog op de eerste bierkoeling. Nadeel is wel dat je bier dan langzaam opwarmt. Daarbij zal het een smeerboel in de slangetjes worden/zijn, maar het idee is leuk.

Over de persoon met de Pentium 4: Die dingen worden standaard al belachelijk heet, en ze kunnen ook heel veel hebben, dat is nog het meest aparte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

citruspers schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:17:
Over de persoon met de Pentium 4: Die dingen worden standaard al belachelijk heet, en ze kunnen ook heel veel hebben, dat is nog het meest aparte.
ja, maar het kan ook meespelen dat er een graka onder hangt die 115 graden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_fail schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:21:
[...]
ja, maar het kan ook meespelen dat er een graka onder hangt die 115 graden word.
klopt, zodra die piept doe ik ff alt-tab, 5min wachten worden hij 60-70 en de cpu weer 40-50 graden. heb ook zeer slechte airflow in me kast..

en die P4 draaid al gewoon ruim 7 jaar bijna 24/7 met stock koeler zonder me ooit in de steek gelaten te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:43:
[...]

klopt, zodra die piept doe ik ff alt-tab, 5min wachten worden hij 60-70 en de cpu weer 40-50 graden. heb ook zeer slechte airflow in me kast..

en die P4 draaid al gewoon ruim 7 jaar bijna 24/7 met stock koeler zonder me ooit in de steek gelaten te hebben :D
maar waarschijnlijk belast je je cpu dan ook minder, ofniet? Probeer eens cpu burn ofzo te draaien, of prime95, of een ander programma die alleen je cpu belast en je graka niet. dan blijft de graka koel, kan je zien of het door de te warme gpu comt. met alt-tab heb je waarschijnlijk het spel gepuaseerd, zodat je cpu soieso minder te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25

HugoBoss1985

Xenotech

Ik doe niets bijzonders om mijn pc koel te houden, e5200 zit onder een goedkope arctic freezer en draait koeltjes op 3,33 ghz.
Op de 9600gt zit een 92 fan.
Verder de kabels heel netjes geordend en het geheel zit in een Procase Zirco met een extra 120mm fan in een gemodde bovenkant.

Ik wilde even reageren op het bierkoeler verhaal:

Zelf heb ik ooit ook een pc gekoeld met zo'n ding.
Het bestond uit een bak waar een koelelement in zat.
In die bak ging dus gewoon water. (in mijn geval een speciaal mengeltje om de pc onderdelen mee te koelen.)
De flow van het bier liep gewoon om dat koelelement heen en door dat koude water.

Op zo'n manier blijft je bier op dezelde -koude- temperatuur en warmt alleen de flow in de pc een beetje op.

Het waren dus 2 aparte flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:37:

heb zojuist nog 3 fans bijgeplaatst 2 boven elkaar bij het HDD gedeelte zegmaar die de flow nog wat helpen. en 1tje aan de achterkant waar normaal je GPU uitkomt daar het ik al die sloten eruit gehaald en een fans geplaatst die nog lucht naar buiten blaast.

wat heeft het geholpen, nouw bijna niks 8)7 . met kombuster zit ik nu op 91 graden met 74% fans waar ik eerst 80 % had.

wordt toch eens tijd voor een ruimere kast met beteren airflow want die antec 300 die ik nu heb is niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:01:
turbulente stroming koelt beter dan laminaire.
/natuurkundenerd :p

Kan allemaal wel wezen, maar met zo'n chaotisch systeem is het creëren van een goede airflow een stuk lastiger. Als je een mooie gecontroleerde luchtstroom hebt durf ik te wedden dat je 99 van de 100 keer een koelere PC hebt.
citruspers schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:17:
Op zich valt dat wel mee hoor. Voor die tijd waren ze erg heet ja, maar met 86 watt (er zijn een paar zeldzame die de 100 plus halen, maar die zie je nauwelijks) kan je ze toch tegenwoordig niet bijzonder heet meer noemen. Een moderne Core2 mag ook warmer worden van zo'n P4 volgens Intel (72 vs. 65 graden).

Zo lang de P4 hier nog draait hou ik 65 graden als maximale temperatuur aan. Hij draait nu nog met de stockkoeler maar die gaat wel flink tekeer met dit weer, ik vraag me af of hij met die stockkoeler zonder overclock een LinX test overleeft (thermal shutdown). Vandaag of morgen de Mugen 2 er maar eens opzetten, dan kan ik die mooi op twee CPU's testen (P4 en X2).

Ik draai momenteel met de stockkoeler idle 44 graden, maar dat is maar 11/12 graden boven ambient :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Laatst online: 14-03 08:24
Temperaturen
Moederbord 38 °C (100 °F)
CPU 31 °C (88 °F)
CPU #1 / Kern #1 29 °C (84 °F)
CPU #1 / Kern #2 30 °C (86 °F)
GPU diode 46 °C (115 °F)
WDC WD2500JD 35 °C (95 °F)
WDC WD2500KS 34 °C (93 °F)

In me kamer is het nu 28,8 °C
Voorin 2x 120mm (low 1000rpm)
Achterin 2x 120mm (low 1000rpm)
Zijkant 1x 250mm (800rpm)
3870 fan op 40%
CPU fan op ~2200rpm (Athlon X2 3800+)

Oftewel ik zie totaal geen problemen deze zomer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

net ff met 30 graden ambient temp mijn q9450 met waterkoeling naar de 83 graden geschopt, vind ik prima, draait op 3,6 Ghz en valt niet uit door de hitte :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd hè :p

Maareh, ik 83 graden niet rijkelijk veel voor WC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:49:
Gefeliciteerd hè :p

Maareh, ik 83 graden niet rijkelijk veel voor WC?
hehe, thanks, maar het was wel met intel burn test en zo, en gta had toen net aan gestaan dus de loop was nog niet helemaal afgekoeld.

Verders is mijn loop te lang voor het pompje wat ik heb, pomp>rad1>rad2>cpu>NB>GPU1>GPU2>pomp

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:03
net de airco erop gemikt werkt fantastisch idle koud:D en load ook lekker koud en de energie maatschappij word weer blij met die snikhete zomer:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen WC expert, maar op lucht zou ik al nerveus worden van die temperaturen. Met water zie ik toch overwegend aanzienlijk lagere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
83 graden!?
Je weet dat hij van Intel maar 71 graden mag worden heh? Hoeveel volt jaag je wel niet door dat ding heen, mijn Q6600 draait ook op 3.6 GHZ (1.4 V + vdro(o)p) en idlet op 30 graden, onder load op 50. en dat is op lucht...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

citruspers schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:19:
83 graden!?
Je weet dat hij van Intel maar 71 graden mag worden heh? Hoeveel volt jaag je wel niet door dat ding heen, mijn Q6600 draait ook op 3.6 GHZ (1.4 V + vdro(o)p) en idlet op 30 graden, onder load op 50. en dat is op lucht...:S
Draai je dat met intel burn test ? en ik heb een tijdje terug ook met 1 rad een loop gehad maar toen was de rest met standaard koelers, toen waren de temps een stuk beter, dus ik denk dat ik er gewoon 2 losse loops van maak.

En hoeveel volt ? 1.456

Idle draait het nu 38 graden met 29.2 ambient temp.

En vergeet ook niet dat in de zelfde loop dus ook nog een p45 en 2 9800gtxen zitten he ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BGB4rn op 27-06-2010 23:35 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

*zucht* heb nu alweer zin in de koudere jaartijden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

BGB4rn schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:25:
[...]

Draai je dat met intel burn test ? en ik heb een tijdje terug ook met 1 rad een loop gehad maar toen was de rest met standaard koelers, toen waren de temps een stuk beter, dus ik denk dat ik er gewoon 2 losse loops van maak.

En hoeveel volt ? 1.456

Idle draait het nu 38 graden met 29.2 ambient temp.

En vergeet ook niet dat in de zelfde loop dus ook nog een p45 en 2 9800gtxen zitten he ;)
Krachtigere pomp kopen man ;).

Hier draait ook alles wel +-3°C warmer, met dit weer crunchen is gek, dan kan je niet achter pc zitten, m'n Q9550'je@4Ghz haalt dan met z'n warmste core nog maar 55°C.

'k vraag me wel af hoe die dat met core damage doet, misschien net 60°C dan :), 10°C boven wat ik toe laat als fervent waterkoeler, maar met dit weer is het te vergeven, ik zou echt niet willen weten wat deze cpu op lucht doet ^^

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Van mij mag ook het koelere jaargetijde weer komen want buiten mijzelf die zit te puffen, heeft mijn pc'tje er ook best wel moeite mee. Achteraf gezien ook spijt ervan dat ik mijn Antec P193 verkocht heb en een Lian-Li heb aangeschaft, want sinds die Lian-Li lopen mijn temps veel te zeer omhoog. Mijn Asus P6T board zit nu al op 46 graden idle en de Core i7 920 zit nu op 43 graden idle, en de cores zelfs gemiddeld op 50 graden idle.

Dan te bedenken dat ik inmiddels de 2 voorste intakefans en de achterste outtakefan vervangen heb door Noctua fans, waarna dan nog de 2 bovenste 14 cm binnenkort ook vervangen worden door Noctuafans en te hopen dat dit nog wat helpt. Verder gaat de Zalman CNPS10 Extreme er ook uit en word vervangen door een Noctua NH-D14, vooral omdat die Zalman niet echt fantastisch koelt en alleen maar een boel lawaai maakt naar mijn mening. Enfin als dat allemaal vervangen is en de temps nog niet dalen dan krijgt Lian-Li een boze brief van me, want een andere oplossing zou ik niet meer weten na wat ik er aan gedaan heb allemaal.

Zeker zeggen mensen dat het normale temps zijn voor dat systeem maar als ik andere temps weer lees hier op het forum dan vind ik mijn temps dus echt gewoon veel te hoog. Vooral ook wanneer ik het vergelijk met de Antec P193 waar de temps ook hoger waren met warmer weer, maar toch zeker niet zoveel verschil als wat ik nu heb. Dus knap balen nu en maar erop hopen dat die veranderingen wat ik er nog aan doe dan nut hebben en anders gaat de kast eruit en maar sparen voor een goed koelende kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware monitor Winbond W83627DHG

Voltage 0 1.22 Volts [0x98] (CPU VCORE)
Voltage 1 1.70 Volts [0xD5] (VIN1)
Voltage 2 3.30 Volts [0xCE] (+3.3V)
Voltage 3 4.90 Volts [0xCC] (+5V)
Voltage 4 11.65 Volts [0xD1] (+12V)
Voltage 6 1.19 Volts [0x95] (VIN6)
Temperature 0 34°C (93°F) [0x22] (SYSTIN)
Temperature 1 19°C (65°F) [0x25] (CPUTIN)
Temperature 2 30°C (86°F) [0x3C] (AUXTIN)
Fan 0 737 RPM [0xE5] (SYSFANIN)
Fan 1 1042 RPM [0x51] (CPUFANIN0)
Fan 2 750 RPM [0xE1] (AUXFANIN0)
Fan 3 1563 RPM [0x6C] (CPUFANIN1)

Hardware monitor Intel Core 2 Quad Q9300
Temperature 0 46°C (114°F) [0x36] (Core #0)
Temperature 1 46°C (114°F) [0x36] (Core #1)
Temperature 2 51°C (123°F) [0x31] (Core #2)
Temperature 3 51°C (123°F) [0x31] (Core #3)

Hardware monitor Radeon HD 5770
Temperature 0 39°C (102°F) (GPU Core)

Hardware monitor SAMSUNG HD103UJ
Temperature 0 22°C (71°F) [0x16] (Assembly)
Temperature 2 18°C (64°F) [0x12] (Air Flow)

Hardware monitor SAMSUNG HD103UJ
Temperature 0 22°C (71°F) [0x16] (Assembly)
Temperature 2 18°C (64°F) [0x12] (Air Flow)

We houden het hoofd koel, en de pc.

Geen zorgen wat de temps betreft, fans zijn uitgerust met temp sensors en passen automatisch toerental aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Mijn CPU is nu idle al 42 graden...

Setup:
Coolermaster CM690
Amd Phenom II X4 965 @ Stock
Mugen II met een ventilator naar achter
Asus Formula III
Ati HD5870

4x 120mm Nexus silent. 1x voor in, 1x boven uit, 1x op CPU en 1x achter uit. Is dit normaal? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 04:31:
Van mij mag ook het koelere jaargetijde weer komen want buiten mijzelf die zit te puffen, heeft mijn pc'tje er ook best wel moeite mee. Achteraf gezien ook spijt ervan dat ik mijn Antec P193 verkocht heb en een Lian-Li heb aangeschaft, want sinds die Lian-Li lopen mijn temps veel te zeer omhoog. Mijn Asus P6T board zit nu al op 46 graden idle en de Core i7 920 zit nu op 43 graden idle, en de cores zelfs gemiddeld op 50 graden idle.

Dan te bedenken dat ik inmiddels de 2 voorste intakefans en de achterste outtakefan vervangen heb door Noctua fans, waarna dan nog de 2 bovenste 14 cm binnenkort ook vervangen worden door Noctuafans en te hopen dat dit nog wat helpt. Verder gaat de Zalman CNPS10 Extreme er ook uit en word vervangen door een Noctua NH-D14, vooral omdat die Zalman niet echt fantastisch koelt en alleen maar een boel lawaai maakt naar mijn mening. Enfin als dat allemaal vervangen is en de temps nog niet dalen dan krijgt Lian-Li een boze brief van me, want een andere oplossing zou ik niet meer weten na wat ik er aan gedaan heb allemaal.

Zeker zeggen mensen dat het normale temps zijn voor dat systeem maar als ik andere temps weer lees hier op het forum dan vind ik mijn temps dus echt gewoon veel te hoog. Vooral ook wanneer ik het vergelijk met de Antec P193 waar de temps ook hoger waren met warmer weer, maar toch zeker niet zoveel verschil als wat ik nu heb. Dus knap balen nu en maar erop hopen dat die veranderingen wat ik er nog aan doe dan nut hebben en anders gaat de kast eruit en maar sparen voor een goed koelende kast.
Maak je toch niet zo druk, een pc mag best wat warmer worden, kunnen ze prima hebben. ;)
Jou temps zijn zoals al eerder gezegd niks bijzonders, niks om je zorgen over te maken, als je niet overtuigt bent, bekijk de temps eens van een gemiddelde laptop met dit weer, die doen het zelfs nog goed met 70 a 80 graden en gaan met die temps jaren mee.

Of pak zet je pc uit, pak een goed boek en een koud drankje en ga buiten zitten, hoef je je ook niet meer druk te maken over onzinnige dingen als temperaturen van je pc. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:41:
[...]

Maak je toch niet zo druk, een pc mag best wat warmer worden, kunnen ze prima hebben. ;)
Jou temps zijn zoals al eerder gezegd niks bijzonders, niks om je zorgen over te maken, als je niet overtuigt bent, bekijk de temps eens van een gemiddelde laptop met dit weer, die doen het zelfs nog goed met 70 a 80 graden en gaan met die temps jaren mee.

Of pak zet je pc uit, pak een goed boek en een koud drankje en ga buiten zitten, hoef je je ook niet meer druk te maken over onzinnige dingen als temperaturen van je pc. :)
+1 :Y)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik ga maar is al het stof uit mijn PC halen; slaapkamer + geen stoffilters voor fans + Zalman CNPS7000-Cu +Asus P5E = hoop stof bij CPU en omliggende heatsinks. Moet maar is wat perslucht fixen ofzo :).

Verder op warme zomerdagen veel buiten zijn / zeilen en gamen op de xbox, bij internetten wordt mn pctje toch niet zo warm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Mijn i7 920@3.8 met TRUE en een lian-li A71 met 4x120mm intake en 3x outtake wordt nu tussen de 42-46C

omgevings temp is 31C mijn asus 5870v2 wordt 45C met fan speed 29%

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga met dit weer liever iets anders doen dan aan de PC zitten.
hij staat dan ook gewoon uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:10:
ik ga met dit weer liever iets anders doen dan aan de PC zitten.
hij staat dan ook gewoon uit...
Faal. Wat doe je nu dan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

HaTe schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:15:
[...]

Faal. Wat doe je nu dan?
Bier drinken in de zon en voetbal kijken ^^

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:16
Bij mij gebruik ik alleen met thuis werken mijn pc. Mijn server draait wel dag en nacht, maar hier gaat het om een Intel Atom met een Nvidia ION chipset.
Ik monitor wel of deze niet te warm worden, maar valt op het moment wel mee.
Straks in het heetst van de zomer zit ik toch met m'n kont op Hawaii voor 3 weken. Dus dan gaat deze ook down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:15:
[...]

Faal. Wat doe je nu dan?
nu ben ik met dit weer helaas aan het werk ;(

kheb even weinig keus :p
BGB4rn schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:16:
[...]

Bier drinken in de zon en voetbal kijken ^^
groot gelijk en als het aan mij lag, zou ik dat ook doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
deepep schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:22:
Mijn i7 920@3.8 met TRUE en een lian-li A71 met 4x120mm intake en 3x outtake wordt nu tussen de 42-46C

omgevings temp is 31C mijn asus 5870v2 wordt 45C met fan speed 29%
Dat vind ik nette temperaturen vooral omdat je i7 920 op 3.8 Mhz zit en flink geOC't is, en dan te bedenken dat mijn i7 920 gewoon op 2.66 mhz staat en stock draaid maar ik ongeveer dezelfde temperatuur van de cpu heb. Ik weet wel 1 ding zeker dat ik echt geen Zalman cpukoeler meer wil want die maakt een boel herrie en zeker als ik naar jou temps kijk met een TRUE, dan is in elk geval wel duidelijk dat die cputemp puur de koeler is.

Enfin morgen krijg ik als het goed is via Highflow een Noctua HH-D14 binnen die ik wel bewust gekozen heb boven wat nu goed uit de testen komt namelijk de Megahelms, echter uit een andere test kwam die Noctua er beter uit qua airflow in de kast. Ook heb ik een kleinere Noctua op een i5 750 draaien en die koelt echt perfect zonder lawaai dus vandaar ook wel dat ik voor een Noctua ga, ondanks dat het wel een joekel van een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

hehe
cpu is bij mij bijna 40 graden onder ambient temp werkt prima alleen mobo in de gaten houden

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Laatst online: 13-04 17:57
ik hoef niks te doen ;p
enige dat in furmark heet zou worden is me asus gtx275 (stock reference cooler)
cpu/hdds geen prob, en onder games word die graka niet echt superheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Heb een goede Antec kast met stof filters en 200MM en 120MM fan. In de winter staan die fan's op 1/3 en in de zomer gaan ze op 2/3. Zit wel op een krankzinnig hete zolder ( op het zuiden en veel glas) zonder enige airco. De temparaturen inclusief een potje gamen

Boxed Core 0 = 36/48 Actueel 39 graden
Boxed Core 1 = 36/49 Actueel 39 graden
Passieve VGA = 54/86 actueel 60 graden
HDD1 = 32/42 Actueel 42 graden
HDD2 = 29/37 Actueel 35 graden

Geen man overboord dus. alleen omdat het op zolder zo'n 35 graden is draait hij wel veel warmer. Gelukkig is het een zuinige AMD3 X2 255 CPU.

[ Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-06-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
Roel1966 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:38:
[...]

Dat vind ik nette temperaturen vooral omdat je i7 920 op 3.8 Mhz zit en flink geOC't is, en dan te bedenken dat mijn i7 920 gewoon op 2.66 mhz staat en stock draaid maar ik ongeveer dezelfde temperatuur van de cpu heb. Ik weet wel 1 ding zeker dat ik echt geen Zalman cpukoeler meer wil want die maakt een boel herrie en zeker als ik naar jou temps kijk met een TRUE, dan is in elk geval wel duidelijk dat die cputemp puur de koeler is.

Enfin morgen krijg ik als het goed is via Highflow een Noctua HH-D14 binnen die ik wel bewust gekozen heb boven wat nu goed uit de testen komt namelijk de Megahelms, echter uit een andere test kwam die Noctua er beter uit qua airflow in de kast. Ook heb ik een kleinere Noctua op een i5 750 draaien en die koelt echt perfect zonder lawaai dus vandaar ook wel dat ik voor een Noctua ga, ondanks dat het wel een joekel van een ding is.
Ja mijn TRUE is gelapped, en heb een scythe kama server fan controller die het zaakje laat blazen.. dus wel wat herrie op dit moment ;) Dus de fan's lopen nu op 1200rpm en de cpu fan op 1600rpm. Normaal doe ik full load 71c op de Cpu.

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik koop de nieuwe V6GT van Cooler Master om mijn cpu koel te houden O-) Nee, van de zomer eerst maar eens een kast bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
sh1nigami schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:30:
enige dat in furmark heet zou worden is me asus gtx275 (stock reference cooler)
Is ook het enige wat heet kan worden bij furmark ;)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Ik heb toch maar even een extra intake fan gekocht ( samen met busje perslucht en ccfl's :P )

Dan heb ik 2 intake fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb net voor de grap een gewone ventilator tegen de behuizing (open) aangezet. CPU daalt meteen 'n graad of 5°C (42 -> 37) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hmm. Ik heb totaal gen problemen. Kamertemperatuur was vanmiddag 27 graden.

PC draait met alle fans op 700RPM nog steeds koel.

Schijf: 30 graden
CPU: 52 graden (@load)
GPU: 53 graden (@load)

Dus zorgen maken.. neuhh waarom :S En mn pc staat te folden ik zit meestal buiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik merk de laatste paar dagen ook wel dat m'n pctje het iets warmer heeft. Op de cores scheelt het zo'n 5 graden vergeleken met een normalere dag (graad of 19-20 buiten), maar boven de 55 komen ze niet :).

De kast staat open en ik heb er een 120mm tegenaan gehangen, voor de rest geloof ik het allemaal wel :P. (P182 met een ventilator waar het maar kan :P)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Mijn kamer temperatuur is 20 graden met dank aan een airco. Toen ik nog geen airco had deed ik meestal sidepanel open, maar dat was omdat ik een brakke kast had. Nu heb ik een lian-li 2010b met voldoende fans. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

mijn watercooling heeft geen enkel probleemg gehad de afgelopen dagen, ook al zitten de radiators nog vol met stof. Dus ik ben tevreden, alleen mijn kamer wordt nogal warm door de radiators :) Ik heb dus eerder een probleem Wat doe jij deze zomer om jezelf koel te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Zenix schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:05:
mijn watercooling heeft geen enkel probleemg gehad de afgelopen dagen, ook al zitten de radiators nog vol met stof. Dus ik ben tevreden, alleen mijn kamer wordt nogal warm door de radiators :) Ik heb dus eerder een probleem Wat doe jij deze zomer om jezelf koel te houden :)
Die vraag stelde ik mijzelf ook al.
Nu is de pc koel, nu wij zelf nog.

Denk dat ik maar eens een flinke tafel ventilator ga aanschaffen ofzo, niet te harden hier :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier toenstraks heel even gezien dat mijn AMD hexacore even de 35 graad aantikte, maar dat was toen ik een benchmark aan het draaien was :)

Voor de rest wordt hij uitstekend koel gehouden door 7 maal een 120mm fan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeseterror schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:08:
[...]
Denk dat ik maar eens een flinke tafel ventilator ga aanschaffen ofzo, niet te harden hier :|
Heb er al drie staan draaien hiero, voor me zelf, en voor de hond! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
op mijn (zolder)kamer was het gisteravond 31 graden. De Luchttemperatuur in mijn kast zelf kwam rond 34 graden. Rest is ook wel goed te doen. heb een H50 en accelero extreme voor GPU en CPU. heb een HAF922 kastje met zo veel mogelijk fans 3x200mm 2x120mm dat houd de basis temperatuur in mijn kast behoorlijk laag gezien de omgevingstemperatuur. en een grote staande ventilator voor mijzelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
antec 300 met 2 front, 1 side, 1 top fan en een H50 cpu cooler.

asus p7p55d pro met een i7 860
ambient: 26
mb: 30 (prime95 / gamen)
cpu: 58 (prime95)
gpu: 60 (tijdens gamen)

netjes denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie verhalen hier zo, misschien toch maar eens een andere kast aanschaffen.
De temp op de zolder loop hier naar de 30 graden, gisteravond 33.... 8)7
Dat merk ik ook aan de PC, de CPU temps zijn oke maar de GPU Radeon 5770 liep van de week tegen de 90 graden aan. Nu heb ik als noodgeval een fan onder in de kast gemonteerd.
Een oude kast koeler (80mm). Ik heb van de fan nog eens de bovenkant van open gezaagd en een soort lucht sluisje gemaakt zodat de fan meer lucht 'vangt'. Een PCI "klepje" weggehaald uit de kast en daar zuigt de fan de meeste lucht vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.hanfo.nl/temp/kast_koel.jpg

De kast is een Artic Silentium Pro 5, er is geen ruimte voor een extra casefan. De lucht wordt normaal ook zo aangezogen en afgezogen als op de foto. Dus in feite zorg ik nu voor extra aanvoer van lucht. Hier nog een 'closer look' op mijn modificatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.hanfo.nl/temp/kast_koel_close.jpg

De temperatuur is meer dan 10 graden gedaald :)

Ik zou wel een blowhole willen maken maar dat is zo permanent en voordat het zo heet werd als nu had ik geen problemen (bovendien heb ik geen dremel of grote gaten boor en ik heb niet zo veel zin om erg veel geld uit te geven hiervoor).
Mocht er iemand goede andere alternatieven weten behalve waterkoeling dan houd ik mij aanbevoplen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepep
Mooie Ghetto mod Bolus ! ;)

Doe je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:39
Ik ga morgen maar even snel een extra fan kopen voor in mijn CM 690.
de temperatuur is nu echt veel te hoog.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste