Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn pc houd het aardig koel, CPU temp piekt net boven de 50 graden (COD:MW2 ongeveer 2 uur spelen). GPU temp piekt rond de 60 graden, dat vind ik alleszins acceptabel.

Om mezelf koel te houden, wil ik een fannetje van de GTX260 (de standaardfan) op een blokje monteren of iets dergelijks, en deze lekker random lucht rond laten slingeren, maar weet iemand toevallig hoe de draden in elkaar zitten? Het is dat superkleine 4pins connectortje.

Uitgaande van die twee geleidingspootjes aan de bovenkant van de female, is het dan +12v gnd gnd -12v?
of zit het anders, en werkend die fans wel op 12v?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Zo te horen heb ik zelf alles redelijk koel, mijn hoogste temperatuur is 40 graden in de pc. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

niekje87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:15:
Mijn pc houd het aardig koel, CPU temp piekt net boven de 50 graden (COD:MW2 ongeveer 2 uur spelen). GPU temp piekt rond de 60 graden, dat vind ik alleszins acceptabel.

Om mezelf koel te houden, wil ik een fannetje van de GTX260 (de standaardfan) op een blokje monteren of iets dergelijks, en deze lekker random lucht rond laten slingeren, maar weet iemand toevallig hoe de draden in elkaar zitten? Het is dat superkleine 4pins connectortje.

Uitgaande van die twee geleidingspootjes aan de bovenkant van de female, is het dan +12v gnd gnd -12v?
Ervan uitgaand dat de fan een PWM signaal hoort te ontvangen van in dit geval je videokaart, zou je beter kunne overwegen een 120 mm fan te gebruiken of een willekeurige tafel ventilator (die dingen kosten ook geen drol...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
drumstickNL schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:32:
Zo te horen heb ik zelf alles redelijk koel, mijn hoogste temperatuur is 40 graden in de pc. :')
wat voor koeling, en wat is 40 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mijn CPU blijft netjes 45 graden ook in deze hitte :). Zit er nog over te denken om 1 van me videokaarten eruit te halen zodat het wat koeler word. Ik heb hem toch niet echt nodig.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 20:14
Toch moet ik zeggen dat sinds dat ik mijn koeling veranderd heb mijn pc de zomer beter doorkomt.

Als eerste voor de airflow had ik een Antec P182 maar dit was niet het gewenste resultaat. De afgeschermde ruimtes in de kast zijn wel fijn, alleen maken de grote fans een herrie. De Cpu is geupgrade van stock cooling naar Arctic Freezer 7 PRO. Deze doet zijn werk zeer goed alles blijft lekker koel zelfs met deze temperaturen. Alleen bij gamen moet ik de fans hoog zetten anders doet mijn Radeon 5770 moeilijk.

Iemand nog tips om mijn kast stiller te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Wegens een uitbreiding op mijn Pavilion vorig jaar een 9800gt van Leadtek (had ik nog nooit van gehoord, maar was betaalbaar) gekocht, probleem dat de airflow zo stil kwam te liggen, dat de temp van de cpu extreem werd, en de gpu ook op zo'n 75 graden bleef steken, en zelfs al problemen begon te geven met games (het was winter, en niet warm in de kamer, slecht geisoleerd, dus rond de 16-18 graden).

Kast het afgelopen jaar maar gewoon open gelaten, en dat ging eigenlijk heel goed, behalve dat het regelmatig een stofzuiger nodig had..
Tot het de afgelopen dagen warm was, gpu weer rond de 65 graden, fan op 50%, dus er zat nog ruimte in (tijdens het surfen op internet, op zoek naar een nieuw mobo, cpu+cooler en behuizing).

Gister dus nieuwe componenten gehaald (phenom II 945, met een Scythe Ninja 2 cooler, Aopen-behuizing, en een Gigabyte GA-MA770-UD3 mobo). Graka gaat mee, hdd's gaan mee, geheugen test ik ff of huidige werken, zo niet, haal ik ook ff nieuwe.
Mis ik helaas de koelpasta die bij de koeler hoort te zitten, kan ik nog niet bouwen!! }:|

Morgen zou ik de pasta via de post binnenkrijgen, dus ik ben benieuwd hoe de temp gaat worden!!
Jullie horen er nog van! :Y)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-07 16:52
Macchill schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:28:
Wegens een uitbreiding op mijn Pavilion vorig jaar een 9800gt van Leadtek (had ik nog nooit van gehoord, maar was betaalbaar) gekocht, probleem dat de airflow zo stil kwam te liggen, dat de temp van de cpu extreem werd, en de gpu ook op zo'n 75 graden bleef steken, en zelfs al problemen begon te geven met games (het was winter, en niet warm in de kamer, slecht geisoleerd, dus rond de 16-18 graden).

Kast het afgelopen jaar maar gewoon open gelaten, en dat ging eigenlijk heel goed, behalve dat het regelmatig een stofzuiger nodig had..
Tot het de afgelopen dagen warm was, gpu weer rond de 65 graden, fan op 50%, dus er zat nog ruimte in (tijdens het surfen op internet, op zoek naar een nieuw mobo, cpu+cooler en behuizing).

Gister dus nieuwe componenten gehaald (phenom II 945, met een Scythe Ninja 2 cooler, Aopen-behuizing, en een Gigabyte GA-MA770-UD3 mobo). Graka gaat mee, hdd's gaan mee, geheugen test ik ff of huidige werken, zo niet, haal ik ook ff nieuwe.
Mis ik helaas de koelpasta die bij de koeler hoort te zitten, kan ik nog niet bouwen!! }:|

Morgen zou ik de pasta via de post binnenkrijgen, dus ik ben benieuwd hoe de temp gaat worden!!
Jullie horen er nog van! :Y)
Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
zal een stuk beter zijn dan zo'n HP Pavilion bak. Ben ik geen fan van, je hebt geen flouw idee wat voor mobo en geugen je er in hebt zitten want er staat overal een hp logo op. Keer moeten zoek wat voor mobo in zo'n rampding zat(herstall geen recovery mogelijkheid) heeft me een paar uur googlen gekost, en dan ben ik nog best goed met google :). Maar niet nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik heb de FSB van mijn home server teruggezet van 133*2 naar 100*2 MHz. Beetje underclocken dus zodat alle componenten minder warmte produceren.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-07 16:52
MrJayMan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:49:
Ik heb de FSB van mijn home server teruggezet van 133*2 naar 100*2 MHz. Beetje underclocken dus zodat alle componenten minder warmte produceren.
Dat is ook een slim idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
ArgantosNL schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:47:
zal een stuk beter zijn dan zo'n HP Pavilion bak. Ben ik geen fan van, je hebt geen flouw idee wat voor mobo en geugen je er in hebt zitten want er staat overal een hp logo op. Keer moeten zoek wat voor mobo in zo'n rampding zat(herstall geen recovery mogelijkheid) heeft me een paar uur googlen gekost, en dan ben ik nog best goed met google :). Maar niet nog eens.
Klopt, en het helpt ook niet dat de site van HP een pl***is-bende is, je wordt continue in een loop verwezen, of naar andere taal-sites..
Maar das meer wat voor een ander topic :)
Al had ik op goed geluk weleens mijn geheugen vervangen voor 2gb in 2 strips, i.p.v. 1 gb in 2 strips.. dat werkte redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zijn er hier trouwens die hun computer in een aquarium hebben gedompeld en hem de hele dag laten draaien? Hoe zijn de temperaturen daarvan in dit weer en hoe is het geheel gekoeld? Ik zit er zelf overna te denken om een aquarium goedkoop te krijgen en daarin mijn PC te doen... Maar ik weet niet hoe het zit met de temps in deze warmte.... Iemand enig idee?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
Touchdomex schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:57:
Zijn er hier trouwens die hun computer in een aquarium hebben gedompeld en hem de hele dag laten draaien? Hoe zijn de temperaturen daarvan in dit weer en hoe is het geheel gekoeld? Ik zit er zelf overna te denken om een aquarium goedkoop te krijgen en daarin mijn PC te doen... Maar ik weet niet hoe het zit met de temps in deze warmte.... Iemand enig idee?
wat je ook kan doen, is de watekoeling te laten circuleren door je aquarium, kan je nog tropische vissen houden ook! :')

sorry, ik weet dat dat niet kan, maar het moest even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Macchill schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:03:
[...]

wat je ook kan doen, is de watekoeling te laten circuleren door je aquarium, kan je nog tropische vissen houden ook! :')

:+

Zullen mocht ik de mod doorvoeren wel plastic visjes inkomen :+ Maar aangezien ik regelmatig goedkoop grote aquaria tegenkom bij kringloopwinkels dacht ik best leuk project en bijzonder stil ook nog! Ja de olie is ontzettend duur... Maar daar kan ik wel wat op verzinnen en voor 1 keer is dat niet erg. Als daarna de PC een jaar of 2 a 3 draait zonder problemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 30-06-2010 14:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Macchill schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:03:
[...]

volgens mij zijn er een aantal passieve waterkoelingen (weet het merk niet zo snel) die door een pci slot naar buiten gaan, met externe radiator, die rad zou je in je aquarium kunnen gooien :)

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Touchdomex schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:05:
[...]
Zullen mocht ik de mod doorvoeren wel plastic visjes inkomen :+
waarom geen shrimp("little shelfish") en "treasure" die ze niet delen :+

lijkt me eigenlijk wel heel grappig om te zien, zorgen da ter een stroming in staat en heb je visjes rond "zwemmen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net blijkbaar het juiste vinkje gezet in het BIOS van m'n X2. In plaats van luid gegier op bijna 6000 toeren nu ~1800 met nagenoeg dezelfde temperaturen. Als een AM3 stockkoeler zo snel draait maakt het nog best een hoop lawaai :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

oowja, om mijn kast koel te houden zet ik er een ventilator van de gamma op, werkt geweldig

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Ik schroef alleen mijn fancontroller ietwat omhoog.. verder niets.. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
niekje87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:15:

Ik heb iets soortgelijks gedaan. Een 120mm casefan heb ik aan een 5v telefoon oplader gehangen. Werkt echt prachtig :)

De oplader heeft twee draadtjes, een +5v de ander -5v. Deze heb ik aangesloten via de drie pins connector van de fan op de rode en zwarte draadjes.

http://i49.tinypic.com/214azcz.jpg
http://i49.tinypic.com/24cw3a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik doe helemaal niks.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/zmcac0.jpgAfbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dl1vup.jpg

In combinatie met een Mugen 2. De grafische kaart is een 5770 welke sowieso niet warm word en al helmaal niet met deze koeler. Zitten 5 casefans in die op 1000rpm draaien waarvan een op 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ik heb zojuist een Accelero Extreme GTX Pro gekocht voor op mijn XFX GTX260 XT. Dit omdat mijn GTX260 nogal warmt wordt(55 graden idle fan @ 40%) en omdat de originele fan nogal veel geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arctic silver 5 had je temps wel naar beneden gehaald, met deze temperaturen was mijn (overclockte) gtx260 met de standaard koeler iets van 45 graden, ook met de fan op 40%, dan is die echt muisstil.

Heb er nu een waterblokje opzitten omdat ik die nog had liggen en zin had om te tweaken, backplate, kap, vrm-koelplaatje met fan zitten nog erop, die draait nu ook op 40% en ik hoef hem niet meer naar 50% te zetten als ik GTA IV ga spelen (of iets anders recents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar even een 80 mm fan op de southbridge sink gericht van m'n nForce bordje dat ik open aan het testen ben. Er zat een actieve fan op, maar die heeft de geest gegeven. Nu heb ik zo'n passief Zalman blokje er op gezet, maar die wordt toch wel erg warm als ik zo voel. Met een fan erop is het net niet je fikken branden, wat op zich wel acceptabel is.

Wel opvallend dat die chipset het warmst wordt van de hele PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Djmaddox schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:13:
Ik heb zojuist een Accelero Extreme GTX Pro gekocht voor op mijn XFX GTX260 XT. Dit omdat mijn GTX260 nogal warmt wordt(55 graden idle fan @ 40%) en omdat de originele fan nogal veel geluid maakt.
En dan heb ik er een tweedehands te koop :+ nvm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Blue-Tiger schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:36:
[...]

En dan heb ik er een tweedehands te koop :+ nvm...
Haha, heb er eigenlijk niet naar gekeken op Tweakers.net :p

Zojuist nog een Nexus Real Silent op mn Mugen 2 geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:28:
Wel opvallend dat die chipset het warmst wordt van de hele PC.
probeer je cpu is met een heatsinkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hipy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:31:
probeer je cpu is met een heatsinkje :P
Wut? Ik heb een AM3 stockkoeler op m'n CPU zitten, maar die komt ook nauwelijks boven de 40 graden. Mijn southbridge is het probleem. Hoewel er geen sensor in zit is wel te voelen dat 'ie het zwaar heeft, zelfs met (relatief) dikke heatsink en een 80mm fan erop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Dat is wel heel bizar. aangezien je cpu toch het heetst wordt van alles, ( als je er een heatsink opzet overleeft ie het nooit :P )

Dat je southbridge zo warm wordt en geen fan heeft, betekent wel dat zijn temp veel lager ligt dan je cpu, anders had je actieve koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

hipy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:28:
Dat je southbridge zo warm wordt en geen fan heeft, betekent wel dat zijn temp veel lager ligt dan je cpu, anders had je actieve koeling nodig.
Het gedissipeerde vermogen van de southbridge is lager dan dat van de CPU, niet de temperatuur. De temperatuur ligt toch echt hoger met 80°C tegenover 40°C. Daardoor kan de SB zonder fan, en heeft de CPU er wel een nodig.
/mierenneuker :>

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik heb mijn Antec 300 gevuld met 3x nexus real silent voorop en aan de zijkant, 1x fractal design 140mm outtake en achterop nog de standaard antec tricool 120mm.
Heb ook eindelijk mijn stockcooler vervangen door een arctic cooling freezer 7 pro rev. 2 en mijn phenom II 925 op 3,6Ghz wordt nu maximaal 48 graden onder 100% load, en dat met dit weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze southbridge kwam oorspronkelijk met actieve koeling :P Die fan heeft echter het loodje gelegd en schijnen nogal vaak stuk te gaan, dus heb ik hem vervangen met een passieve sink. Ik ga nog wel proberen een vervanging los te krijgen bij Asus omdat deze sink in combinatie met een Accelero misschien problemen oplevert, maar daar heb ik een hard hoofd in, eerlijk gezegd.

Er zit nu echter wel een veel dikkere sink op (was eerst in principe een metalen plaatje) en een veel dikkere fan (80mm in plaats van 30 ofzo) dus ik ben erg benieuwd/bevreesd welke temperaturen die SB eerst haalde, gezien hoe warm hij nu wordt. Ik gok dat de temperatuur nu zo rond de 45 graden ligt (net wel/net geen fikken branden) terwijl de CPU het bij 40 graden houdt.

Die nForce chipjes zijn blijkbaar heethoofdjes, daar gaat een mooie straal koele lucht op van een 120mm als ik 'm uiteindelijk inbouw.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Wat voor mobo heb je als je southbridge actieve koeling nodig heeft :p

bij heeft alleen de norhbridge een optionele fan op de heatsink geklikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nForce 4 SLI bordje dus :) Maargoed, ik heb dan weer geen northbridge, dus dat compenseert weer :Y

Van mij mag het spul persoonlijk wel wat koeler zijn, maargoed, wat kan je er nog meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 10-08 15:56
ik doe niets.

Heb een i5 deze word koel gehouden op stock door een artic cooling freezer 7 pro rev.2
dan heb ik nog een 4890 top van asus goed ekoeler op idle is hij bij 25C kamer temp een 45C met 14% fann speed
dan heb ik nog eens ram koelers op me ram.... simpel maar wel goed werkend.... dan heb ik nog 7x120mm case fanns...... hmmm moet genoeg zij zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ArgantosNL schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:47:
Zijn die HP bakken dan zo slecht, mijn server is een HP Pavilion, die gewoon bestaat uit degelijk spul. Zoals een moederbord van MSI, en een Athlon 64. Het is een Pavilion t870.nl overigens, een ouder maar degelijk model. Verder blijft hij erg koel van binnen. De CPU blijft erg cool wanneer hij idle is (34 graden), en als hij onder full load is onder de 50 graden. Kortom zo erg is HP niet, ook hun HP Compaq is erg degelijk. Verder moet ik mijn Phenom II bak maar weer eens afstoffen, voordat je het weet is er een hittegolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00p w00p, ik heb mijn 4770 nog nooit zo warm gezien. Eindelijk een processor die 'm volledig weet te benutten, core op 65, shadercore op 70 graden. Fan blijft lekker rustig aan doen, dus dat is wel lekker. Ik moet nog maar even zien of ik er een Accelero S1 rev. 2 op ga zetten.

Helaas speelt Fallout nog steeds niet zo lekker als ik gehoopt had ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:18:
W00p w00p, ik heb mijn 4770 nog nooit zo warm gezien. Eindelijk een processor die 'm volledig weet te benutten, core op 65, shadercore op 70 graden. Fan blijft lekker rustig aan doen, dus dat is wel lekker. Ik moet nog maar even zien of ik er een Accelero S1 rev. 2 op ga zetten.

Helaas speelt Fallout nog steeds niet zo lekker als ik gehoopt had ;(
het zal je wel veel profeit geven, deze kaart is niet echt bepaald koud naar mijn mening :p

ik heb 45C met 14% fann speedvolgens GPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taeke18 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:05:
het zal je wel veel profeit geven, deze kaart is niet echt bepaald koud naar mijn mening :p

ik heb 45C met 14% fann speedvolgens GPU-Z
Het is best een koel kaartje hoor :) Maarja, de HD5xxx serie is alweer een stapje verder, de 4770 was de oefening daarvoor en de 6xxx kaarten zullen het wel weer iets beter doen.

Als je 'm bijvoorbeeld vergelijkt met de 4850 (gelijkwaardige prestaties) doet een 4770 het heel aardig :Y

Edit: ja, dat is idle zeker :p Een 4770 is zéker koeler dan een 8800, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. 65/70 graden* is overgeclockt en voluit getrapt in een spel met ambient van tegen de 30 graden hè :p

*in RivaTuner

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Het is best een koel kaartje hoor :) Maarja, de HD5xxx serie is alweer een stapje verder, de 4770 was de oefening daarvoor en de 6xxx kaarten zullen het wel weer iets beter doen.

Als je 'm bijvoorbeeld vergelijkt met de 4850 (gelijkwaardige prestaties) doet een 4770 het heel aardig :Y

Edit: ja, dat is idle zeker :p Een 4770 is zéker koeler dan een 8800, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. 65/70 graden* is overgeclockt en voluit getrapt in een spel met ambient van tegen de 30 graden hè :p

*in RivaTuner
Oke dat is zeker netjes, ik heb een ATI ASUS AEH4890 TOP deze is echt een heet hoofd maar goede cooler :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
jessewillem schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:36:
[...]

Zijn die HP bakken dan zo slecht, mijn server is een HP Pavilion, die gewoon bestaat uit degelijk spul. Zoals een moederbord van MSI, en een Athlon 64. Het is een Pavilion t870.nl overigens, een ouder maar degelijk model. Verder blijft hij erg koel van binnen. De CPU blijft erg cool wanneer hij idle is (34 graden), en als hij onder full load is onder de 50 graden. Kortom zo erg is HP niet, ook hun HP Compaq is erg degelijk. Verder moet ik mijn Phenom II bak maar weer eens afstoffen, voordat je het weet is er een hittegolf.
Dat zei ik niet, maar ik heb m'n HP uitgerust met een minder standaard gpu-kaartje. Die was zo groot dat de airflow die van de voorkant onderaan naar de achterkant bovenaan compleet blokkeerde..

En m'n bios wil zo af en toe helemaal niet opstarten, doettie een kwartier over voor je uberhaupt iets van W7 ziet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
HP bakken zijn gewoon niet flexible kwa ondersteuning, er komt regelmatig voor dat een kaart gewoon niet werkt omdat het niet van HP afkomt. De kasten kunnen meestal wel tegen een stootje maar airflow bij oude modellen is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik doe niks de PC (i7 920) hij staat namelijk uit. ;)
Het meeste doe ik toch al op de laptop (Acer 5740G/i5 M430) en die wordt niet zo warm. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ik zit altijd achter een laptop heb er dus niet veel last van. Heb ook 2 ventilatoren die mij mijn kamer en pc koel houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Haha, ik heb een jaar geleden een Scythe Mugen 2 gekocht, en mijn Club3D kaartje (is wel weer HD4 serie, die produceren graag warmte) heeft een motorblok van een koeling. Om die stukjes hardware maak ik me echt geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:30:
Deze southbridge kwam oorspronkelijk met actieve koeling :P Die fan heeft echter het loodje gelegd en schijnen nogal vaak stuk te gaan, dus heb ik hem vervangen met een passieve sink. Ik ga nog wel proberen een vervanging los te krijgen bij Asus omdat deze sink in combinatie met een Accelero misschien problemen oplevert, maar daar heb ik een hard hoofd in, eerlijk gezegd.

Er zit nu echter wel een veel dikkere sink op (was eerst in principe een metalen plaatje) en een veel dikkere fan (80mm in plaats van 30 ofzo) dus ik ben erg benieuwd/bevreesd welke temperaturen die SB eerst haalde, gezien hoe warm hij nu wordt. Ik gok dat de temperatuur nu zo rond de 45 graden ligt (net wel/net geen fikken branden) terwijl de CPU het bij 40 graden houdt.

Die nForce chipjes zijn blijkbaar heethoofdjes, daar gaat een mooie straal koele lucht op van een 120mm als ik 'm uiteindelijk inbouw.
Laat me raden: A8N-SLI? :D Zelfde probleem hier ook gehad. Chipset fan ging stuk. Naar wat heen en weer gemail naar Asus heb ik de headpipe koeler van een A8N-SLI Premium thuisgestuurd gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
marco.meijer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:29:
Haha, ik heb een jaar geleden een Scythe Mugen 2 gekocht, en mijn Club3D kaartje (is wel weer HD4 serie, die produceren graag warmte) heeft een motorblok van een koeling. Om die stukjes hardware maak ik me echt geen zorgen.
welk motor blok heb je er dan op? care to share with us?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Extorm schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:41:
[...]

Laat me raden: A8N-SLI? :D Zelfde probleem hier ook gehad. Chipset fan ging stuk. Naar wat heen en weer gemail naar Asus heb ik de headpipe koeler van een A8N-SLI Premium thuisgestuurd gekregen _/-\o_
Oh da's wel relaxed, als ik dat had geweten. Ik heb er een Nexus fanless cooler op gezet. Ik weet alleen niet hoe heet m'n southbridge wordt. Heb wel speedfan geinstalleerd maar die geeft niet aan welke temperatuur bij wat hoort. Maar volgens mij zijn de temperaturen in mijn pc best goed, heb er geen extra fans bijgezet ofzo deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
tiguan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Oh da's wel relaxed, als ik dat had geweten. Ik heb er een Nexus fanless cooler op gezet. Ik weet alleen niet hoe heet m'n southbridge wordt. Heb wel speedfan geinstalleerd maar die geeft niet aan welke temperatuur bij wat hoort. Maar volgens mij zijn de temperaturen in mijn pc best goed, heb er geen extra fans bijgezet ofzo deze zomer.
voel even met je vinger op je southbridge, snelle en makkelijke test, zorg wel dat je niet statisch geladen bent door bijvoorbeeld je cv eerst vast te pakken zodat je ontladen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Heb ik al eens gedaan toen ie er net op zat, hij wordt best heet. Volgens mij zo heet dat je niet je vinger er op kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 10-09 14:11
Pc uitzetten en gewoon lekker gezond gaan zwemmen met dit weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Rollo op 01-07-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zwemmen, daar heb ik best zin in. Maar ik moet eerst even wachten.
Luchtkussens, stunts en sleutels gaan niet goed samen, heb ik ontdekt, dus ik moet even wachten tot mijn snee dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
marco.meijer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:22:
Zwemmen, daar heb ik best zin in. Maar ik moet eerst even wachten.
Luchtkussens, stunts en sleutels gaan niet goed samen, heb ik ontdekt, dus ik moet even wachten tot mijn snee dicht is.
ik hou m'n opmerkingen voor me.. is zeer off-topic... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
misschien neemt hij zijn pc mee zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Mijn PC zal geen last van de hitte hebben een Megahalems met 2x 120mm en nog eens een van 200mm fan daarboven(Antec P180), de grafische kaart is voorzien van een Mk13 van prolimatech met een 120mm 1800rpm zalman fan, and if all elss fails nog een dikke toren ventilator om lucht er door heen te persen :p maar die staat nu op mij gericht dus :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik zit lekker met mijn gloednieuwe m11x in de schaduw van het mooie groen in mijn fijne tuintje onder het genot van een koud colaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:58
Net 2 92mm fans in case (sidepanel) geschroefd, geeft wat trilling, maar doet de temperatuur van mijn grafische kaart (HD5850) een 2-tal graden afgekoeld, zodoende blaast hij ook minder hete lucht uit die mn kamer opwarmt :o (Alhoewel dat nog heet is.. Zou het daarbij helpen om een fan achter de case te maken die de warme lucht wegzuigt/blaast? Cpu temps daarentegen zijn netjes rond de 40°C met als max 52°C (onder Prime95)..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:09:
Mijn PC zal geen last van de hitte hebben een Megahalems met 2x 120mm en nog eens een van 200mm fan daarboven(Antec P180), de grafische kaart is voorzien van een Mk13 van prolimatech met een 120mm 1800rpm zalman fan, and if all elss fails nog een dikke toren ventilator om lucht er door heen te persen :p maar die staat nu op mij gericht dus :D .
Een 200mm fan in een P180?
tiguan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:13:
Heb ik al eens gedaan toen ie er net op zat, hij wordt best heet. Volgens mij zo heet dat je niet je vinger er op kan houden.
Hier wordt 'ie inderdaad ook met een Zalman northbridgesink en een extra 80mm fan op die sink gericht zo rond de 40-50 graden (net wel/net niet aan te raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:52
Mijn pc staat nu met het zijpaneel open, en een kleine tafelventilator blaast erop...

Mobo werd ruim boven de 40 graden, is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ja kan ook 250mm zijn misschien niet helemaal zeker, maar ja. Ik heb het over de Mini P180 btw ik zien net idd dat de normale deze mogelijkheid niet heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/531/both_top.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Hier blijft het bij mij hangen:
http://img535.imageshack.us/img535/1144/naamloosmu.png

Ja, het is net een stofzuiger :@. (een 70mm fan @ 5K toeren.... :'( )

AMD Athlon II X3 435 @ stock met een undervolt van 1.325 -> 1.300
Ook de NB is ietsje geundervolt, maar weet zo niet meer hoeveel. Alles gaat stabiel ja.

Kast is een CM690 Advanced II, met 1 extra 1200RPM 120MM fan. Welke allemaal voluit draaien.

GPU (Club3D HD5770, Underclocked 800-1200) word zo'n 87c op dit moment. Met een fanspeed van 48%.

Todolist (Dit systeem is van mijn ouders, mijn eigen systeem is op dit moment nogal armoedig :'( )
Nieuw systeem kopen, met O.A een Mugen II. De koeler van het CPU wat ik dan neem (een Phenom) doe ik op deze Athlon.
2 extra, 140mm fans. Waarvan er 1 naast de standaard fan bovenin komt. En 1 de 120mm fan onderin vervangt.

Nog wat andere dingen, maar dit weet ik nog niet.

Edit: Ik wou dat ik ergens in kon stellen hoeveel toeren de CPU fan mag maken per C... want als mn CPU 65c IPV 60 word heb ik geen problemen mee.. als de fan er iets stiller van word :+ .

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 01-07-2010 20:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

D4NG3R NL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:52:
Edit: Ik wou dat ik ergens in kon stellen hoeveel toeren de CPU fan mag maken per C... want als mn CPU 65c IPV 60 word heb ik geen problemen mee.. als de fan er iets stiller van word :+ .
dat moet geen probleem zijn hoor. :) Kijk is in je bios onder 'power', daar kan je meestal wel wat instellen. Ik heb een budget asus mobo en daar kan je q-fan instellen hoe warm je cpu moet zijn om de fan te laten draaien, en hoe warm hij moet zijn om hem op 100% te laten draaien. Met een betere mobo zal er wss wel wat meer in te stellen zijn.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cool'n'quite staat nu al op 50c (45c werd hij max 60c, nu bij 50c max 66c) met l1 fanspeed (laagst mogenlijke). Heb 50 toeren winst... moet toch wel beter kunnen zeker :@.

45c met l2 fanspeed word hij op dit moment idle 48c met 3300RPM, Nog steeds (irritant) hoorbaar. Maar wel een verbetering! Want ik hoor het niet meer door mijn headset heen :P Onder games gaat hij naar de 4000RPM, maar dat is nog steeds ~500RPM minder als eerst.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamertemperatuur: 29C

E6300 1,86GHz @ 2,52GHz
Asus P5W DH Deluxe
Scythe Infinity HSF
5 hard disks
msi 8800GT
Antec 902, 2x front fans, 1x rear, 1x top, 1x side, alles fixed op lage RPM

alles Idle
cpu 40c
chipset 42c
gpu 55c

cpu full load (2x prime), gpu idle, hdd's idle
cpu 53c
chipset 43c
gpu 56c

cpu full load (2x prime), gpu load (elder scrolls oblivion), 5 hdd's tegelijk defragmenteren
cpu 53c
chipset 43c
gpu 64c

lekker koel allemaal, had ik niet verwacht. vroeger werd mn chipset 65c, maar toen draaide de fsb nog harder. de gpu is ook behoorlijk koel. ik had iets van 80c verwacht eigenlijk. mn 7600gt werd altijd 80c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Prime stresst je gpu ook niet he ;) Daarvoor moet je even Collatz Conjecture op BOINC laten draaien, of Furmark (maar die geeft absurde waardes, CC is wat meer reëel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Oblivion waarschijnlijk ook niet genoeg.

Ik heb nog een testje gedaan:

cpu 3x prime, gpu modern warfare 2, 5 hdd's defragmenteren:
cpu: 54c
chipset: 46c
gpu 71c

mw2 is nog goed speelbaar ook, hier en daar een schokje. ik heb geen zin om ook nog met boinc te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:59:
Ja, Oblivion waarschijnlijk ook niet genoeg.

Ik heb nog een testje gedaan:

cpu 3x prime, gpu modern warfare 2, 5 hdd's defragmenteren:
cpu: 54c
chipset: 46c
gpu 71c

mw2 is nog goed speelbaar ook, hier en daar een schokje. ik heb geen zin om ook nog met boinc te testen.
Is ook echt niet nodig ;) Zolang je temps ingame maar in orde zijn. Oblivion is al weer een heel oud spel en mw2 is ook niet extreem zwaar voor de gpu. Maar als dat het enige is wat je speelt maakt het sowieso niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb m'n pc gedemonteerd, om hem eens flink te modden dat is pas idlen...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ArgantosNL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:46:
misschien neemt hij zijn pc mee zwemmen?
Volgens mij was dit voor een ander topic bedoeld, maar per ongeluk hier verzijld geraakt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Was van plan binnenkort dit setje te kopen: http://azerty.nl/winkelma...7578]=4&product[277381]=2

Voor in mijn CM690 Advanced II (2 LED fans bovenin, de fan die standaard bovenin zit komt dan onderin te zitten) en dan 4 van die absorberende mountjes:
1, Achterin
2, Bovenin
1, Voorop

Onderop kan denk ik niet door de stoffilter, tenzij iemand me kan verzekeren dat ik (met stoffilter er nog op) die mountjes daar ook gewoon kan gebruiken. Dan bestel ik nog een setje erbij!

Waarom dat 2GB MicroSD kaartje? Op dit moment heeft Azerty een mooie actie waarbij Kingston Flashgeheugen gratis verzendkosten heeft, aangezien de verzendkosten bij Azerty 6 euro zijn.. bespaar ik €0.70 op mijn uiteindelijke kosten. Daarnaast zocht ik al een MSD kaartje voor in mijn Mobiel, dus dat is al helemaal mooi meegenomen!

Wat ik eerder zij:
D4NG3R NL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:14:
Cool'n'quite staat nu al op 50c (45c werd hij max 60c, nu bij 50c max 66c) met l1 fanspeed (laagst mogenlijke). Heb 50 toeren winst... moet toch wel beter kunnen zeker :@.

45c met l2 fanspeed word hij op dit moment idle 48c met 3300RPM, Nog steeds (irritant) hoorbaar. Maar wel een verbetering! Want ik hoor het niet meer door mijn headset heen :P Onder games gaat hij naar de 4000RPM, maar dat is nog steeds ~500RPM minder als eerst.
Ben er achter gekomen dat op de een of andere manier, zodra ik mijn top fan aanzet. De CPU fan van 3350RPM naar 4350RPM gaat!? -idle- Tijdens games is het verschil ongeveer 4550 zonder, en 4450 met top fan.

Toch vreemd :S

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2010 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot106xsi schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:16:
Pc uitzetten en gewoon lekker gezond gaan zwemmen met dit weer.
Zo gezond zijn de Nederlandse opervlakte wateren niet bij hogere tempraturen, ik noem allerlei ziekte verwekende algen e.d.

En om nou in een zwembad te gaan zwemmen waar meer urine en aanverwante zaken in drijft, als in een open riool, dat is volgens mij ook verre van: "gezond" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn PC staat uit, hij heeft drie keer aangestaan ofzo dit jaar. Ik denk niet dat extra koeling nodig is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Sinds gisteren 22:40 staat mijn dagelijkse PC gewoon uit... :'( Hij staat normaal altijd aan, gister kwam ik thuis, reageert traag op muis, filmpjes spelen niet meer vloeiend af, etc. Even de kast opengemaakt, Northbridge en Southbridge: gloeiend heet, CPU koeler: warmer dan normaal, harde schijven: veel warmer dan normaal...
Nu dus maar even een record neerzetten hoelang de PC in de afgelopen 3 maanden onafgebroken heeft UITgestaan... hopen dat t vandaag nog even wat verder afkoelt dan maar
Met de koeling is op zich niks mis, en het was gisteren ook wel echt bizar warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

lolcode schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:36:
Sinds gisteren 22:40 staat mijn dagelijkse PC gewoon uit... :'( Hij staat normaal altijd aan, gister kwam ik thuis, reageert traag op muis, filmpjes spelen niet meer vloeiend af, etc. Even de kast opengemaakt, Northbridge en Southbridge: gloeiend heet, CPU koeler: warmer dan normaal, harde schijven: veel warmer dan normaal...
Nu dus maar even een record neerzetten hoelang de PC in de afgelopen 3 maanden onafgebroken heeft UITgestaan... hopen dat t vandaag nog even wat verder afkoelt dan maar
Met de koeling is op zich niks mis, en het was gisteren ook wel echt bizar warm.
Het wás gister inderdaad echt bizar warm. Zo warm zelfs dat de rookmelder in mijn kamer ineens afging :o Bij een kamertemperatuur van ongeveer ~37 graden... Mijn pc heeft daar gelukkig niet onder te lijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij is mijn navigatie voor in de auto overleden in de warmte. Zo'n ding wat je tegen de voorruit plakt, ik denk dat ik zelf ook zou overlijden als ik daar zat :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik bij vele zie om te beginnen heb ik een airco aangeschaft.
Echter is dit meer voor mezelf dan de pc.

slaapt niet echt lekker in 34 graden kamer temp namelijk :p
Verder overleeft mijn WC setup de zomer wel.
Maja moet wel melden dat zelfs WC in de zomer erg wam loopt.

Als ik vergelijk met februari / maart, dan is mijn cpu 15/20 grade warmer en de GPU 20 grade warmer.

Water temp is zowel begin als eind van de loop van 19/20 grade naar 30/31 grade geklomme dus dat is niet zo gek uiteraard.

Maar gelukkig komt na het weekend mijn airco binnen dan kan zowel mijn pc als ik zelf even lekker afkoelen :p
En zoals vele andere is mijn OC stukje beperkt gezet met deze temps.
dan maar iets minder power op de cpu (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Sinds kort een nieuwe PC. Onderdelen die al niet erg warm worden+ een HAF 922 doen het werk wel om het niet al te heet te maken. De CPU cores worden maximaal 40 graden onder load(en dan staat deze heel erg lang onder zware load), en de Grafische kaart komt niet boven de 50. Idle liggen de temps enkele graden boven kamertemperatuur.

Hoef helemaal niks te doen om beter te koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

heb me vandaag ook maar is even 2 usb ventilatoren gekocht om mezelf is koel te gaan houden deze zomer. Is niet te harden hier op zolder..zit nu met een temp van 32 graden dus enige verkoeling voor mezelf is ook wel is prettig. verder ben ik voorzien van een antec 900 kast me voldoende koeling en voor me cpu een corsair H50 , tempz zijn lekker laag maar eerlijk gezecht was ik wel aan verkoeling toe 8)

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:03:
zoals ik bij vele zie om te beginnen heb ik een airco aangeschaft.
Heb je ook even gekeken hoeveel je dat aan stroom kost? Dat is vaak per jaar meer dan de airconditioning-unit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Te grappig zeg. Dat sommigen van jullie ook nog problemen hebben je pc koel te houden. Die van mij heeft de fans ipv op 600 rpm op 750 RPM draaien en blijft koel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
BlackWhizz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:04:
Te grappig zeg. Dat sommigen van jullie ook nog problemen hebben je pc koel te houden. Die van mij heeft de fans ipv op 600 rpm op 750 RPM draaien en blijft koel genoeg :)
Het ligt er ook maar helemaal aan welke cpu, welk moederboard en dergelijke je in de pc hebt want een Core i7 920 die ik bv heb word een stuk warmer dan een Core 2 E2200 om maar een lukraak voorbeeld te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met genoeg volts op een core die genoeg megahertzen draait wil het natuurlijk wel. Dan heb je zo een DIY straalkachel.

Zelfs met mijn niet-overclockte 4800+ stook ik de kamer in een paar minuutjes warm. Toegegeven, het is geen grote kamer, maar het is dus betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Roel1966 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:22:
[...]

Het ligt er ook maar helemaal aan welke cpu, welk moederboard en dergelijke je in de pc hebt want een Core i7 920 die ik bv heb word een stuk warmer dan een Core 2 E2200 om maar een lukraak voorbeeld te nemen.
Hier een Q6600 (105w TDP). De i7 stoot 'maar' 15w meer warmte uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
BlackWhizz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:23:
[...]
Hier een Q6600 (105w TDP). De i7 stoot 'maar' 15w meer warmte uit.
De i7 920 zit op een TDP van 130 wat dus het scheelt toch wel 25 wat, maar er spelen natuurlijk ook nog meerdere dingen mee zoals hoe vlak is je koeloppervlak, welke koelpasta en dergelijke. Daarbij heb je verder geen temperaturen erbij gezet dus is het moeilijk te vergelijken, plus de diameter van je fans speelt ook een rol mee.

Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je niet per definitie kan zeggen van mijn pc is koel met fans draaiende op 750 rpm, en dat anderen zich maar wat onnodig druk maken om de temperaturen van hun systeem. Ik vind het net prima dat mensen eens naar de temperaturen kijken van hun pc, want een te heet gelopen cpu of moederboard zal niet de eerste keer zijn wat problemen opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Mijn raptor is denk ik overleden door de warmte. Ik heb zo'n irritant kleine kast, waardoor sommige schijven gewoon erg warm worden. Mijn reserve schijf is nu ook 46 graden. Tja, ik kan moeilijk hem de hele tijd uitlaten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 13:38
Kan je daar geen ventilator op richten ofzo?
46 graden is behoorlijk warm daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:42:
De i7 920 zit op een TDP van 130 wat dus het scheelt toch wel 25 wat, maar er spelen natuurlijk ook nog meerdere dingen mee zoals hoe vlak is je koeloppervlak, welke koelpasta en dergelijke. Daarbij heb je verder geen temperaturen erbij gezet dus is het moeilijk te vergelijken, plus de diameter van je fans speelt ook een rol mee.
Tdp is niet het verbruik! Een hele grove globale indicatie wellicht, maar twee processoren met een tdp van 100 watt kunnen compleet verschillende hoeveelheden energie te verstouwen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeseterror schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:17:
Kan je daar geen ventilator op richten ofzo?
46 graden is behoorlijk warm daarom
Ik heb daar een tijdje terug wat dingen over opgezocht, het blijkt dat voor fluctuaties in temperatuur funest zijn voor een HDD. Zelfs hoge temperaturen over langere tijd leiden niet tot significant hogere uitval. Pas bij echt hoge temperaturen, ik geloof in de trant van 55-60 graden begint het een probleem te worden.

Edit: :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:17:
[...]
Tdp is niet het verbruik! Een hele grove globale indicatie wellicht, maar twee processoren met een tdp van 100 watt kunnen compleet verschillende hoeveelheden energie te verstouwen hebben.
Mee eens maar zoals ik ook al schreef zijn er nog zoveel andere factoren die mee spelen zoals bv dat niet bij elke cpu de IHS even mooi gelijk is, en TDP inderdaad puur een indicatie is wat in de praktijk zeker nog wel eens kan verschillen. Vaak word die TDP waarde ook wel gebruikt om te kunnen kijken welke cpukoeler het meest geschikt is aan de hand van de TDPwaarde wat de fabrikant dan voorschrijft.

Behalve dan met waterkoeling geloof ik dus ook niet erin in die sprookjesachtige lage temperaturen wat mensen beweren te hebben met gewone luchtkoelers, en je altijd er vanuit moet gaan dat de temperatuur in de kast dik 10 graden boven kamertemperatuur ligt. Mijns inziens is er dan iets mis met de temperatuursensors wanneer die temperaturen zo onwaarschijnlijk laag liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij azerty 2 80 mm fans gekocht, een 96 mm koeler en voor het eerst in mijn leven kabelmanagement toegepast. Ik zag in speedfan alle temps omlaag gaan, behalve de cpu. Dat kwam omdat ik mijn enige andere fan voor onderin mijn kast had gedaan. Bleek de fan de verkeerde kant op te blazen (of ik had met mijn kop de fan verkeerd om gezet, zo kan je het ook zien) Uiteindelijk omgedraaid, nu blaast hij lekker lucht vanonder. Nu alleen hopen dat het niet weer heel warm wordt, en mijn nieuwe fans heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:19:
Ik heb daar een tijdje terug wat dingen over opgezocht, het blijkt dat voor fluctuaties in temperatuur funest zijn voor een HDD. Zelfs hoge temperaturen over langere tijd leiden niet tot significant hogere uitval. Pas bij echt hoge temperaturen, ik geloof in de trant van 55-60 graden begint het een probleem te worden.
Maar ook al is 46°C dan niet zo heet, die HDD warmt elke keer dat je de pc aan hebt wel vanaf kamertemperatuur op naar die temperatuur, en koelt weer af als je de pc uit doet, dus fluctueren in temperatuur doet de schijf zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost Dog op 08-07-2010 23:13 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 14-09 21:04
ik heb een asus 5770 videokaart. maar ik heb zo 't gevoel dat hij te warm is. als ik kijk bij ati center staat er normaal rond de 40 graden. maar ga ik gamen kom ik toch al gauw op 70 graden. is dit te warm of?. me cpu weet ik niet weet iemand goed programmatje waar i k't makkelijk mee kan zien?

ik hb met me videokaart die ventilator op 70 procent draaien. maar is dan 70 graden in game te warm of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is het ook de schijf zelf. Een 10K RPM wordt door het snellere draaien denk ik ook warmer. Maar ja daar moet ie dan ook tegen kunnen imo, gelukkig heb je daarop 5 jaar garantie.

Deze goedkope reserve sata schijf is denk ik wat slechter want met 7200rpm wordt deze atm 45 graden, terwijl mn beide F3's maar 35 graden zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Rokz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:27:
ik heb een asus 5770 videokaart. maar ik heb zo 't gevoel dat hij te warm is. als ik kijk bij ati center staat er normaal rond de 40 graden. maar ga ik gamen kom ik toch al gauw op 70 graden. is dit te warm of?. me cpu weet ik niet weet iemand goed programmatje waar i k't makkelijk mee kan zien?

ik hb met me videokaart die ventilator op 70 procent draaien. maar is dan 70 graden in game te warm of niet?
70 graden voor je gpu is echt niks om je zorgen over te maken! Dat is een prachtige temperatuur voor deze tijd van het jaar daar de meeste gpu's zeker in de zomer wel boven de 80 graden hun werk kunnen doen. Daarnaast zijn die chips zó ontworpen dat ze onder temperaturen van 100 graden nog gewoon hun werk kunnen doen. Voor je cpu echter moet je wel iets beter oppassen, deze zie je liever niet warmer worden dan 70 graden. Een goed programmaatje om dat mee te monitoren is Core Temp. Zeer betrouwbaar prog'je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 14-09 21:04
Blue-Tiger schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:54:
[...]

70 graden voor je gpu is echt niks om je zorgen over te maken! Dat is een prachtige temperatuur voor deze tijd van het jaar daar de meeste gpu's zeker in de zomer wel boven de 80 graden hun werk kunnen doen. Daarnaast zijn die chips zó ontworpen dat ze onder temperaturen van 100 graden nog gewoon hun werk kunnen doen. Voor je cpu echter moet je wel iets beter oppassen, deze zie je liever niet warmer worden dan 70 graden. Een goed programmaatje om dat mee te monitoren is Core Temp. Zeer betrouwbaar prog'je ;)
oooh oke dat is hardstikke mooi :D ja en nu heb ik core temp gedownload. alleen moet ik kijke naar de temp of ook nog naar iets anders? want hij staat nu standaard op 36 graden met die koeler die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Rokz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:05:
[...]

oooh oke dat is hardstikke mooi :D ja en nu heb ik core temp gedownload. alleen moet ik kijke naar de temp of ook nog naar iets anders? want hij staat nu standaard op 36 graden met die koeler die erbij zat.
Die 36 graden is idle neem ik aan? Voor de stock cooler is dat niet meer dan netjes :P Je zou nog bij kunnen houden hoe warm hij in-game wordt. Die stock koelertjes hebben nog wel eens de gewoonte de cpu makkelijk tot 85 te gaan in-game... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:13:
Maar ook al is 46°C dan niet zo heet, die HDD warmt elke keer dat je de pc aan hebt wel vanaf kamertemperatuur op naar die temperatuur, en koelt weer af als je de pc uit doet, dus fluctueren in temperatuur doet de schijf zeker.
True, dat schijnt ook een groter probleem te zijn dan een hoge temperatuur. Maar een schijf die steeds van ambient naar 35 cycled schijnt dus niet sneller stuk te gaan dan ééntje die dat naar 55 graden doet.
Blue-Tiger schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:54:
Voor je cpu echter moet je wel iets beter oppassen, deze zie je liever niet warmer worden dan 70 graden. Een goed programmaatje om dat mee te monitoren is Core Temp. Zeer betrouwbaar prog'je ;)
Zijn er nou nog steeds geen goede programma's die een grafiekje plotten van de temperatuur van je CPU in plaats van alleen maar cijfers geven, zeg maar à la RivaTuner dus? Alleen SpeedFan komt daar bij in de buurt, maar die geeft niet beide cores apart weer en laat naast CoreTemp soms wat gekke readouts zien.

Zo'n grafiek zeg veel meer in één oogopslag dan één cijfertje, dan weet je niets van het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

Blue-Tiger schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:13:
[...]

Die 36 graden is idle neem ik aan? Voor de stock cooler is dat niet meer dan netjes :P Je zou nog bij kunnen houden hoe warm hij in-game wordt. Die stock koelertjes hebben nog wel eens de gewoonte de cpu makkelijk tot 85 te gaan in-game... ;)
85 graden stressed? Mijn cpu komt overclocked niet boven de 65 uit, met stock cooler en met bijna geen airflow. Waar haal je in hemelsnaam die 85 vandaan? :?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste