Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zet gewoon mijn fans ietsjes hoger. Verder geen problemen met mijn overgeclockte E5300.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik koel al een jaar of 14 met water,maar dit jaar is het eigenlijk niet te doen om met water te koelen.
Water temperaturen van 35 graden idle vind ik niet leuk meer,ik moet zeggen ik zit in een heel klein kamertje waarin 2 quadcores staan en 1 hexacore AMD .
Als ze allemaal aan staan hoef ik in de winter zelfs geen kachel meer te stoken in die kamer. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

epic_fail schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:16:
[...]

85 graden stressed? Mijn cpu komt overclocked niet boven de 65 uit, met stock cooler en met bijna geen airflow. Waar haal je in hemelsnaam die 85 vandaan? :?
Ik werk zelf overigens niet met stock koelers howr :P Maar het komt voor. Is het niet bij zelfbouw systemen dan is het wel bij die OEM bakken van ACER of DELL die de spullen met teveel pasta hebben uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 graden is voor een CPU best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehHermit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 17:02
Om mijn pc koel te houden:

Haal een vriezer en doe daar je pc in.

Gegarandeerd lage temps

Op Eigen Risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
niks komt wel goed xD heb mn prestaties niet zo nodig in de vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

vandaag even mijn 8800GTS helemaal kaalgestript , nieuwe koelpads + koelpasta + stof verwijderd = 20C verschil , nu 47C idle :)

voorderest heb ik alles stofvrij gemaakt en nieuwe koelpasta op de plekken waar het kan geplaatst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

uugh, nog een extra 80mm fannetje uit mijn oude (op dit moment ongebruikte) pc.. om op mn CPU te blazen. Een Athlon II x3 435 stock cooler @ 5K RPM word je niet blij van >:( nu zit hij op 2822RPM, stuk beter... (Zelfs met een zeer goede kast/koeling (CM690 advanced II) ging hij zo hoog...

En dan te bedenken dat de CPU temp slechts 50c was... even aanpassen in de bios (cool'n'quiet mag hem ook wel naar 60/65c brengen lol)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wat ik doe om mijn PC koel te houden? Niet bijzonders. Mijn gebruik verandert niet. Ik gebruik kwaliteitshardware (A-merken) met adequate koeling (Standaard aanwezige fans en een goede kast met voldoende airflow) en draai de hardware netjes binnen de specificaties. Omdat hardware getest wordt om ook in een warm klimaat stabiel te functioneren ondervind ik geen problemen.

(Specs? Zie mijn Tweaker Gallery pagina)

[ Voor 5% gewijzigd door Tyrian op 09-07-2010 23:54 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zeg weet er iemand wat beter zou koelen... (heb hem nog niet, gewoon een vraag)

Een mugen II rev.b Zijwaarts (Naar de achterste fan) of naarboven laten blazen..

Waarom?

Back = 120mm
Top = 2x140mm (CM690 Advanced II)

En wat is dan het beste, een Push of Pull setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Wat dacht je van allebei? Mijn mugen heeft een push-pull config naar achteren, en de pull fan achter zit vrij dichtbij de achterste exhaust van mijn case. De mugen zit ook nog eens vlak onder de 2e top exhaust fan, dus ik krijg een soort schuine flow naar boven in mijn Aerocool PGS bx-500

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Mijn koel problemen (lucht) zijn voor altijd opgelost toen ik een paar jaar terug van een no-name medium atx kast naar een oversized CM stacker ben gegaan. Zie ook het topic hier op GoT. . Ik ken geeneen andere kast die bij 26 graden in huis de harde schijven op 30 kan houden. 8) Daarnaast gebruikelijk onderhoud uitvoeren mbt. stof verwijderen.

Idle temperaturen: CPU: 40, GPU, 38, Northbridge 37
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker03.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RmanX op 10-07-2010 09:58 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:11
mijn Antec P183 houd op dit moment met ook 26 graden (minimaal) in huis met topgear kijken vanaf die harde schijf hem op 31 graden.

andere 3 schijven liggen op 34, 35 en 36 graden.

systeem zelf doet nu 39 graden tijdens het kijken.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik heb een Antec Nine Hundred kast en dit zijn mijn waardes in een kamer van 32.8 graden:

Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/gamenet/graden.bmp

Ik vind dat de kast goed zijn werk doet voor m'n harde schijven. Alleen moet ik nog wel m'n kast stof vrij gaan maken, want me videokaart ziet er niet zo blij uit. Of is dit normaal voor een 8800GT in idle en 80-85 graden in stress?

In me bios staat ingesteld dat me processor op 50graden constant moet draaien dus dat ziet er wel goed uit (graden bij "Core" is de goede waarde van me CPU). De fan heeft nog 29% fan speed aan ruimte zo te zien. Als hij wat werkt moet verrichten komt hij niet boven 56graden. :)

Verder draaien alle fans van me kast op de laagste stand behalve me fan aan de achterkant. Die heb ik even op medium gezet om de warmte van de videokaart beter af te voeren. Dat helpt eigenlijk maar zo'n 3 graden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Misschien een opmerking om welke temperaturen het vooral bij de cpu gaat want ik zie vaak maar 1 cpu temperatuur staan. Er is dus verschil bij de cpu's met 2 en meer cores tussen de z.n. t-case temperatuur en de temperatuur van de cores zelf en lijkt het mij beter alle temperaturen te vermelden. Op die manier kunnen mensen beter vergelijken want de een schrijft t-case en de ander weer de core temperaturen die gemiddeld een stuk hoger kunnen liggen.

Ook zegt een begintemperatuur niet zoveel en kan je de temperatuur beter na bijvoorbeeld 1 a 2 uur bekijken en dan zowel de idle als ook de stress temperatuur, want dan pas kan je bekijken in hoeverre een kast wel of niet goed koelt. Wees dus voorzichtig ermee om meteen te kijken bij opstart en dan denken van ow alles is oke want na een tijdje kan je temperatuur in de kast behoorlijk opgelopen zijn, waarbij ook nog de verschillende programmatjes van belang zijn.

Het beste is om vergelijkingen te kunnen trekken wanneer je veranderingen aan brengt m.b.t. tot koelen om je zoveel mogelijk bij 1 en hetzelfde programma te houden, omdat je dan daadwerkelijk voor jezelf kan zien of een extra fan bv nut had. Ik zelf gebruik bv Everest van Lavalys welke een van de betere programma's zijn voor meting van zowel temperatuur als ook harddisks en dergelijke, waarbij ik bv Asus Probe een van de minsten vind.

Verder nog een tip voor Core i7 gebruikers die tijdelijk wat warmteproblemen hebben namelijk je kan via het bios zowel HT ( Hyperthreading ) uitschakelen, de Turbofunctie uitschakelen en momenteel heb ik maar 2 cores ingeschakeld. Dit scheelt toch wel een graad of 5 en vond ik de moeite waard om mijn cpu heelhuids door de warmte heen te helpen, zeker omdat hier de kamer de temperatuur al bijna naar 32 graden gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Ik zit zelf op de zolder en heb s'ochtends zon uit het noorden en s'middags zon van het zuiden. Dus altijd warm, ramen aan de zuidkant afgeplakt met zwart karton. Scheelt veel! Een airco neergezet. Gaat van 35 graden binnen temperatuur naar 20 :D en dan alsnog vaak beneden zitten want daar is het helemaal niet warm.

Laptop er bij, remote pc overnemen als ik hem nodig heb en anders lekker beneden verder.

Ik overleef het wel.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
ro3lie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:12:
Ik zit zelf op de zolder en heb s'ochtends zon uit het noorden en s'middags zon van het zuiden. Dus altijd warm, ramen aan de zuidkant afgeplakt met zwart karton. Scheelt veel! Een airco neergezet. Gaat van 35 graden binnen temperatuur naar 20 :D en dan alsnog vaak beneden zitten want daar is het helemaal niet warm.

Laptop er bij, remote pc overnemen als ik hem nodig heb en anders lekker beneden verder.

Ik overleef het wel.. :p
Had je beter wit karton kunnen nemen want zwart houd net de warmte vast terwijl wit de warmte weerkaatst, of zelfs beter nog zou zilverpapier aan de buitenkant kunnen zijn want dat werkaatst al zeer zeker veel warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
De mugen 2 en Accelero doorblazen en verder gamen
Pc uitzetten en buiten zitten en beetje werken als het niet te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
. Ik ken geeneen andere kast die bij 26 graden in huis de harde schijven op 30 kan houden. 8) Daarnaast gebruikelijk onderhoud uitvoeren mbt. stof verwijderen.
ik wel hoor hahaha deze kast (staat hier naast me)
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/images/xclio/a380-colour/photo01-color.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een schijf los gekoppeld van wd , die schijf wordt heter dan 45 graden . Vindt het nog een wonder dat die nog niet kapot is , de verf is er al afgebladderd door de warmte . Zijn van de eerste generatie sata schijven , wat eigenlijk gewoon ide schijven zijn . Er zit alleen een extra chip in de hd gebouwd die er sata van maakt :(
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/10/1278777931-560.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:56:
Heb net een schijf los gekoppeld van wd , die schijf wordt heter dan 45 graden . Vindt het nog een wonder dat die nog niet kapot is , de verf is er al afgebladderd door de warmte . Zijn van de eerste generatie sata schijven , wat eigenlijk gewoon ide schijven zijn . Er zit alleen een extra chip in de hd gebouwd die er sata van maakt :(
[afbeelding]
Dat ziet er niet al te fraai uit. Maar hij doet het dus nog wel? Wat ga je er nu mee doen om hem te koelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25

epic_gram

undercover moderator

gewoon een fannetje erop richten kan al heel veel helpen. Ik had ook last van te warme harde schijven vroeger maar met een nexus 92 mm fan heb ik nergens last van. Help echt heel veel.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:59:
[...]

Dat ziet er niet al te fraai uit. Maar hij doet het dus nog wel? Wat ga je er nu mee doen om hem te koelen? :)
Voorlopig blijft die uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ik heb even een vraagje:

Mijn pc wordt nu in deze tijd van het jaar zo'n 65C, dat vind ik veel te warm voor een super simpel pc'tje (S7720.nl)
Ik heb aan de achterkant van mijn pc een rooster zitten waar alle warme lucht wordt afgevoerd. 4 bij zo'n 12 cm.
Nu is mijn vraag: Is het verstandig om er 2 4x4 cm fans te plaatsten zodat de hetelucht afvoer wordt versneld en de warme lucht sneller wordt afgevoerd, en dus de temps lager worden? Of is dit niet rendabel?
Dan zal ik alleen even moeten kijken hoe ik dat ga aansluiten, volgensmij geen fanaansluitingen meer vrij, maar nog we l1 of 2 andere. Ik heb alleen geen flauw idee hoe die aansluitingen heten. Ik zal er zo even een foto bij zetten.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat gaat wel werken, maar reken erop dat het niet stil gaat zijn. Bovendien heb je relatief weinig luchtafvoer, dus temperatuurdalingen zoals bij 120mm fans hoef je niet te verwachten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ja, het is eigenlijk ook even afwachten wat de airco gaat doen die deze week geplaatst wordt, als de temperatuur dan zo'n 50 a 55 graden is, dan verander ik niks. Maar ik vroeg het me gewoon even af, omdat de dat ding ook zo warm blijft. Het is trouwens ook een superkleine pc (hxbxl is zo'n 20x10x30, dus airflow is totaal niet aanwezig eigenlijk).
Maar bedankt voor je reactie.

PS: 120mm gaat er denk ik nooit in passen.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

martijntjuhh schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:13:
Ja, het is eigenlijk ook even afwachten wat de airco gaat doen die deze week geplaatst wordt, als de temperatuur dan zo'n 50 a 55 graden is, dan verander ik niks. Maar ik vroeg het me gewoon even af, omdat de dat ding ook zo warm blijft. Het is trouwens ook een superkleine pc (hxbxl is zo'n 20x10x30, dus airflow is totaal niet aanwezig eigenlijk).
Maar bedankt voor je reactie.

PS: 120mm gaat er denk ik nooit in passen.
Wacht inderdaad dan maar even op de airco. Ik heb ook wel eens overwogen om van die 40 mm led fannetjes te gebruiken in een casemod (met bijkomend het praktisch nut van die dingen) maar ben maar van dat idee afgestapt omdat het door iedereen werd afgeraden. En daarbij, 40 mm fans doen echt nauwelijks wat aan je airflow / hete lucht afvoer... Dus: lekker nog even wachten op die airco is mijn advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 12-09 13:07
[afbeelding]
Maak gelijk ff een back-up voor je zelf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ro3lie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Maak gelijk ff een back-up voor je zelf! ;)
pfff , weet niet hoeveel backups ik heb , maar genoeg , en toch zijn er een stuk of 15 foto s beschadigt .
Je ziet nog wel een jpeg bestand met omvang en preview , maar er komt niks te voorschijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Heb net even een P95 test laten draaien voor een paar uur... Kwam ik op 60.5C uit. Is dat niet wat warm?? Ik heb een AMD P2 965 op stock draaien, Mugen II cooler met push/pull en nog 4 casefans.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

@Kiwitje n.a.v. bericht van maandag 12 juli 2010 @ 12:54

Volgensmij mogen AMD processors max. 60 graden worden. Je laat de processor maximaal belasten, dus 60,5 graden is dan niet zo heel gek. Misschien helpt het als je de processorkoeler even opnieuw erop zet, met nieuwe koelpasta. Of open je kast eens en haal al het stof dat je kunt vinden weg met een kwastje/stofzuiger (voorzichtig!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
R15 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:20:

Volgensmij mogen AMD processors max. 60 graden worden. Je laat de processor maximaal belasten, dus 60,5 graden is dan niet zo heel gek. Misschien helpt het als je de processorkoeler even opnieuw erop zet, met nieuwe koelpasta. Of open je kast eens en haal al het stof dat je kunt vinden weg met een kwastje/stofzuiger (voorzichtig!).
amd's mogen rond de 70 worden zover ik weet, maar ligt net aan type etc..

62+- voor amd p2 965

[ Voor 5% gewijzigd door [Remmes] op 12-07-2010 13:53 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje

Misschien moet ik dat even doen inderdaad... Stof zit er niet in, haal hem regelmatig leeg :)

Idle is ie trouwens 43 graden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

En hoe is je airflow, Kiwitje?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Ik denk wel goed. 1 fan voor in, 1 onder (140mm) in, 1 boven uit en 1 achter uit. Daarbij dus nog die push/pull op Mugen II. Alle fans behalve de 140mm zijn Nexus Real Silent 120mm. De 140mm is een Fractal Design 600rpm

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwitje op 12-07-2010 14:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

@Kiwitje

Je airflow ziet er goed uit, bedenk ook wel dat de onderdelen warmer worden met zonnig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
R15 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:39:
@Kiwitje

Je airflow ziet er goed uit, bedenk ook wel dat de onderdelen warmer worden met zonnig weer.
Dat klopt.
Ik moet eens bedenken waar ik die koelpasta heb gelaten... Ik had ergens nog een tube'tje liggen. Dan maar opnieuw smeren! In ieder geval bedankt

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Blackwolf-nl schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:34:
[...]

ik wel hoor hahaha deze kast (staat hier naast me)
[afbeelding]
Welke kast is dat...... :o

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Zo te zien de xClio A380.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Kiwitje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:05:
[...]

Zo te zien de xClio A380.
Kan iemand mij vertellen dan waar ik die kast kan kopen/krijgen?
Ben al heel erg lang op zoek naar een dergelijke kast maar deze is tot op vandaag nog ontvindbaar bij webshops.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
gumbal696 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:10:
[...]

Kan iemand mij vertellen dan waar ik die kast kan kopen/krijgen?
Ben al heel erg lang op zoek naar een dergelijke kast maar deze is tot op vandaag nog ontvindbaar bij webshops.
http://www.highflow.nl/behuizingen/diverse-merken-cases/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de verf is er al afgebladderd door de warmte
Lijkt mij niet door de warmte te komen, heb een ide wd liggen uit een oude pc van de media markt, doet nu dienst als externe hdd en die heeft ook in een paar vakjes wat plekjes zoals je op jouw foto ziet. Lijkt mij meer dat daar iets te veel lak terecht is te komen, dingen hoeven ook niet mooi uit te zien natuurlijk, tegen 45 graden is die lak heus wel bestand, is ook geen verkeerde temp voor een hdd btw ;)
Met de tropische temperaturen van een paar dagen terug waren enkele van mijn schijven nog warmer, zijn allen seagates maar verschillende groottes/series, de 2 1500gb's zijn nog het koelst, die hangen ook nog eens achteraan (2 rijen van 3 schijven achter een 14cm intake-fan) verschilt dus per schijf/serie/merk/grootte/snelheid/type enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik doe niks. Dankzij mn Arctic freezer 7 pro koeler is mijn E8400 constant op kamer temperatuur idle. Overdag dus rond de 30/35 graden. (in de winter/herfst 23/27 graden). Load komt ie niet boven de 45 uit.

Videokaart blijft onder de 70 (9800gtx+ oc). Niks nodig dus.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een processor die op kamertemperatuur is klopt dus sowieso niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
[afbeelding]
een HD van 45 gr. is toch niet zo bijzonder? en de verf gaat echt niet bladeren op die temperatuur. Ik heb ook een dergelijke HD gehad en kwam zo uit de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
rickyy schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 03:34:
Ik doe niks. Dankzij mn Arctic freezer 7 pro koeler is mijn E8400 constant op kamer temperatuur idle. Overdag dus rond de 30/35 graden. (in de winter/herfst 23/27 graden). Load komt ie niet boven de 45 uit.

Videokaart blijft onder de 70 (9800gtx+ oc). Niks nodig dus.
Zoals Camacha ook al schrijft kan het technisch gezien absoluut niet dat een cpu op kamertemperatuur blijft en hiervoor 2 oorzaken kunnen zijn, namelijk ten eerste ligt het eraan met welk programma je de temperatuur meet en hier nogal een verschil in zit.

Een tweede punt is dat je niet 1 temperatuur hebt bij bv de E8400 maar 2 verschillende temperaturen namelijk t-case ( omhulsel van de cpu ) en de coretemps, en wil je een goede meting doen zul je naar beiden moeten kijken.

Ander bijkoment punt is ook nog eens dat niet alle sensoren zo precies zijn en je in jou geval er vanuit kan gaan dat je sensoren nogal een afwijking hebben, en je cpu zeker te weten echt niet op kamertemperatuur zal werken.

Een simpel rekensommetje is dat je ongeveer 10 graden bovenop de kamertemperatuur moet rekenen bij luchtkoeling wel te verstaan want bij waterkoeling ligt dat ietwat anders, maar dan zit je netjes als je dat haalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Roel1966 op 14-07-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
mijn kast+ koeling houd de cpu ook vaak zat rond kamertemperatuur hoor. als ik alles vol aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
Henkie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:21:
mijn kast+ koeling houd de cpu ook vaak zat rond kamertemperatuur hoor. als ik alles vol aan zet.
je kan je cpu niet op kamertemp hebben...

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
rond de kamertemperatuur.

zal een paar graden schelen maar absoluut niet veel in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Henkie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:26:
rond de kamertemperatuur.

zal een paar graden schelen maar absoluut niet veel in idle.
Zo'n graad of 5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klok gewoon de CPU 200 mhz en de graka 20/50mhz (gpu/mem) terug. Voor die maand ga ik niet investeren in extra koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mijn pc zonder zijpanelen op de vensterbank in de raamopening met de gordijnen er voor zodat de warmte naar buiten gaat en niet naar binnen.

In de winter ga ik hem buiten hangen denk ik kunnen we weer lekker oc;en als het een keer goed vriest.
(DON'T TRY THIS AT HOME)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat meer ventilatoren :)

Behuizing = Lancool K62 Red Dragon

2 *140 boven
1 * 120 voorkant
1 * 120 achterkant
4 * 120 (videokaart -> MK-13)
2 * 120 (processor -> Megahalems)

Die videokaartkoeler neemt nu al minstens 4 sloten in beslag. Daarnaast moet je eigenlijk nog één slot vrij houden aangezien die ventilatoren lucht moeten aanzuigen. 5 uitbreidings-sloten voor alleen de videokaart dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 15-07-2010 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bolletje92 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 03:40:
Die videokaartkoeler neemt nu al minstens 4 sloten in beslag. Daarnaast moet je eigenlijk nog één slot vrij houden aangezien die ventilatoren lucht moeten aanzuigen. 5 uitbreidings-sloten voor alleen de videokaart dus :P
En dat ding is nu -13°C ofzo? 8)7

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ghost Dog schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 04:37:
[...]

En dat ding is nu -13°C ofzo? 8)7
Nog niet :P

Maar volgens mij heeft 4 niet heel veel zin. Ik denk dat er ik er 3 van maak ivm de fancontroller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik doe geen ene reet om mijn PC koel te houden, aangezien hij bij de RMA service van Cool-Prices staat en hopen dat ik hem nog terugkankrijgen >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
best of luck JustME

Ik hoop dat je je speeltje terug krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

JustMU schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:50:
Ik doe geen ene reet om mijn PC koel te houden, aangezien hij bij de RMA service van Cool-Prices staat en hopen dat ik hem nog terugkankrijgen >.>
begin alvast contact op te nemen met een curator... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 10-08 15:56
Dat is inderdaad kote, maar 1 postief iets je kunt hem in iedergeval nu niet oververhit laten worden door dit weer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Patjeee schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:49:
[...]

begin alvast contact op te nemen met een curator... |:( 8)7
De producten blijven gewoon van jou hoor, of wilde je de producten om ruilen voor een andere of waren ze defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje

Net even een nieuw laagje koelpasta aangebracht. Had nog wat Arctic Silver 5 liggen. Een lijn aangebracht, met een pasje uitgesmeerd over de hele cpu zodat niks meer wit is. Scheelt een hoop zeg! nu idle 37 graden ipv 42.

En met Prime95 aan (4 workers maximaal) blijft de temp rond de 47-48. Ik ben dus dik tevreden zo!

[ Voor 57% gewijzigd door Kiwitje op 16-07-2010 16:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lmd32tMJGtEaut3rwKcTPLGy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j3us2pxOneaIUdFFhgEH0Iky/thumb.jpg

Beide side-panels eraf en de top-panel verwijdert. 1 fan die over het RAM-geheugen blaast aangezien die best heet kunnen worden (waars. vanwege de LEDs) en 1 fan die over de NB en CPU socket blaast, omdat de NB bij de rampage II gene erom bekend staat om heet te worden.

Kan volgens mij net zo goed een antec skeleton kopen :P

[ Voor 35% gewijzigd door peakaboo op 20-07-2010 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

't Is de TOXIC toch? ;) Wat ziet die kaart er wel heel lekker uit zeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die kaart spuuglelijk, maar smaken verschillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Laatst online: 15:30
Zoals altijd doe ik niks.
Ik vraag me af hoe slim dat is.
Cpu is 63 graden celsius idle onder load wil hij nog wel ~77 graden celsius worden.
ik heb een fan in mijn hele case en die is voor de cpu die draait op 4141rpm.
Misschien moet ik de stof eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mutakalah schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:07:
Zoals altijd doe ik niks.
Ik vraag me af hoe slim dat is.
Cpu is 63 graden celsius idle onder load wil hij nog wel ~77 graden celsius worden.
ik heb een fan in mijn hele case en die is voor de cpu die draait op 4141rpm.
Misschien moet ik de stof eruit halen.
Lijkt me wel een must... 63 C idle en dan niks willen doen :X Even stof verwijderen kan serieus een hoop schelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Laatst online: 15:30
Blue-Tiger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Lijkt me wel een must... 63 C idle en dan niks willen doen :X Even stof verwijderen kan serieus een hoop schelen! ;)
Ik heb een pc uit 2007 heb nog nooit stof eruit gehaald.
(sowieso een flut pc 2x moederboord kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Dan wordt het nu eens tijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 05:46:
't Is de TOXIC toch? ;) Wat ziet die kaart er wel heel lekker uit zeg ^^
Yep, vind persoonlijk het standaard ATI design mooier, maar dit heeft ook wel wat. Als ze nou die blauwe strepen doorzichtig hadden gemaakt en er een ledje achter gestopt O-) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peekaboo laten ze er dan meteen een rooie achter swaffelen, in plaats van blauw :p dan matcht t mooi bij je andere LEDs x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zolang die koeler maar doet waar hij voor gemaakt is, is voor mij een eerste vereiste, uiterlijk komt dan op een tweede plaats maar het moet natuurlijk niet te gek worden met bv. die zalman vf3000 (toch) dat ding is echt niet om aan te zien. Voor mij het liefst een strakke zwarte kaart zonder al te veel poespas, de hd5870 ziet er met de stock cooler an sich super uit, alleen die rode accenten verpesten het, detail maken door kleur spreekt me niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Die VF3000 vind ik juist ook zo mooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Scyte Mushashi op mijn HD4850 geplaatst en de temps zijn van 80 graden naar 40 graden idle en 95 naar 45 stressed gedropt. Wel een teringkarwei om die chipheatsinks erop te krijgen: ik heb die dubbelzijdige tape van 15 heatsinks eraf gehaald met een mes en alcohol, en daarna ze met arctic silver op de chips "geplakt". De eerste keer vielen de heatsinks er alsnog af toen ik een stresstest deed omdat arctic silver vloeibaarder wordt als het heet wordt, daarna heb ik mijn kast een tijdje ondersteboven gelaten zodat door de zwaartekracht ze beter gaan plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Laatst online: 14:59
dan kan je nu fluiten naar je garantie, koele prijsjes is failiet (mischien toch te koud geworden daar 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Niet aanzetten en genieten van de zomer............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door BGB4rn op 22-07-2010 13:16 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Sayko schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:46:
Niet aanzetten en genieten van de zomer............
Wat doe je hier dan!!! 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
helemaal nix, ding word niet heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Fan 140mm achter in kast iets harder zetten.

Heb net 2 kachels (raptors) verwijderd en vervangen voor een SSD.

Andere cooler op mijn videokaart, van standaard evga geval naar AC gtx pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar eens de koelpasta (arcticsilver 5 FTW) voor de cpu vervangen. Dat scheelde toch een dikke 40 graden. Lappie werkt weer naar behoren zonder spontaan uit te vallen.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ehm wacht.. 40c door koelpasta? Onmogenlijk, sorry hoe je het ook doet. dit betekend dat je CPU onder load dus dik over de 90c moeten hebben gezeten (even uitgaand van een realistische load temp van 58c) en dit overleeft hij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

lol mijn pc beschikt nu over 2 intake en 4 outtake fans, met monsterlijke Thermaltake ISGC-300 op mijn CPU, dus idle; 30~35 graden en load 55 graden:-) een Phenom X4 9500 op 2.7 GHz, dat is dus een 23% OC, ben nu juist bezig met hogere OC's, zou leuk zijn als ik de 3GHz haal

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:03
2 nieuwe 80 mm casefans kopen en inbouwen is mijn planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier nu met een simpele amd x2 6000+ die niet overgeklokt is en een hd 4850.
Min temp is 60 graden en max ligt tegen de 90 :O
Zou ik dit met een scythe samurai ZZ kunnen terugbrengen op normaal niveau (en zonder lawaai)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

D4NG3R NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:49:
Ehm wacht.. 40c door koelpasta? Onmogenlijk, sorry hoe je het ook doet. dit betekend dat je CPU onder load dus dik over de 90c moeten hebben gezeten (even uitgaand van een realistische load temp van 58c) en dit overleeft hij echt niet.
Ik denk dat hij nu de 40 graden Celsius haalt, idle. 40 graden C. koeler, dat zou knap zijn, ik denk niet dat dat mogelijk is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik heb besloten om er niks aan te doen. Temperaturen zijn 29/33 idle op de processor (koudste/warmste core).

Load is nu 38/42 graden, prime95

Core i5 750 @ stock en een Thermaltake Bigwater 760is met een EK Supreme LT Acetal

XFX 9800GTX @ stock, reference koeler is nu 61 graden idle, die wordt volgende week vervangen door een GTX460 waarschijnlijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 24-07-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 17:24
Ik ben van plan om mijn mugen 2 te voorzien van extra fannetjes. Tevens wil ik de koelpasta opnieuw aanbrengen, ik had het vorige keer volgens mij niet goed gedaan omdat ik zelfs bij stresstesten het koelblok kan aanraken. Het is lauwwarm terwijl de temps toch al bij de 80 graden zaten tijdens het overklokken.

Ik zit er alleen een beetje mee of ik nu voor de MX-3 van artic moet gaan of nog wachten op de MX-4. De reviews wijzen uit dat er een beetje prestatiewinst is maar vooral een betere spreiding van de pasta. De MX-4 wordt halverwege augustus verwacht. Het probleem is natuurlijk dat als ik wacht dat de zomer dan al zowat voorbij is en dat ik dan minder tijd heb om bezig te zijn met mijn pc vanwege een vakantie naar het buitenland die direct opgevolgd zal worden door een stage die tot half november duurt.

Ik overweeg sterk om voor de MX-3 te gaan maar ik ben wat afgeschrikt door de horror verhalen met betrekking tot het aanbrengen.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Valt de MX-3 mee of zal ik echt problemen krijgen hiermee. Houd er rekening mee dat ik weinig ervaring heb met aanbrengen van koelpasta. Ik heb daar al veel over gelezen en gezien gisteren en vandaag. Ik overweeg de lijnmethode als ik er achter kan komen waar de cores in mijn i7 930 zitten. Als ik daar niet zeker van zal worden dan overweeg ik de kruismethode.

By the way, mijn mugen 2 was 2e hands waarbij de originele koeler niet erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:49:
Dat gebeurde dus ja: onder load tussen de 90 en 100 graden.
Nu zit hij op een nette 55 graden onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

@fire-breath: Dat je je koelblok kan aanraken en je temps zo hoog zijn hoeft niet te betekenen dat je koelblok niet goed zit of dat de koelpasta niet goed is aangebracht. Misschien eens kijken naar voltages?

Ik denk niet dat er 10 graden verschil tussen MX-3 en 4 gaat zitten, dus daarop wachten hoef je op zich niet te doen. Bovendien kun je nu de MX-3 gebruiken en over een tijdje vervangen voor 4, no big deal toch?

Horrorverhalen met koelpasta? Zo moeilijk is het toch echt niet..Lijnmethode? Kruismethode? :P, gewoon een erwtje (minder zelfs) en uitsmeren met een creditcard. Je kunt ook gewoon je vingers gebruiken maar dat is eigenlijk niet zoals het hoort.

Qua fans kun je kijken naar Scythe Slipstreams; goedkoop en stil.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
@KoffieNT:

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Zo'n tube kost niet veel.

Dat van het koelblok aan kunnen raken had ik ergens gelezen dat dit niet klopte. Daar stond dat je een koelblok niet aan zou kunnen moeten raken wanneer de cpu zo heet wordt. Waar dit stond weet ik zo niet meer. Ik ben gisteren en vandaag lang bezig geweest met research en dus heel wat sites bezocht.

Qua fans denk ik overigens aan of 4 scythe slipstreams 120mm 1600 of 2 slipstreams 140mm 1700. Scythe is helaas zo leuk geweest om het koelblok zo te maken dat er net niet 2 van 120 en 2 van 140 op kunnen. Wat zou de beste temps geven tegen het minste geluid? 4 fans van 120mm maken natuurlijk meer geluid maar zijn ze ook het efficiëntste. Ik kan me indenken dat de koelprestaties door een 3e en/of 4e 120mm fan maar weinig meer zijn dan twee keer de 140 mm.
De 2 140mm passen overigens in 120mm gaten, ik neem aan dat ze dus ook op de mugen 2 passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

4 raad ik je niet aan, dat zal niet echt veel gaan schelen ten opzichte van 2, maar wel meer geluid en dubbele kosten. 1 zou al genoeg moeten zijn, maar met 2 moet je sowieso goed zitten. Met een fancontrollertje ertussen (fanmate of een echte fancontroller), zou je ze dan ook nog fluisterstil moeten kunnen maken.
Je gebruikt de fanclips? Ik bedenk net dat slipstreams vrij dun zijn, dus moet je even kijken of het clipje er fatsoenlijk op wil. Een tie-wrapje of 4 kun je altijd als backup gebruiken :).

Dat je bij die temperaturen je koelblok niet zou moeten kunnen aanraken is onzin; als ik 1.5v op mijn E8400 zou zetten zou hij ook met gemak 70-80 graden worden, maar het koelblok zal zich er weinig van aantrekken denk ik zo. (nooit geprobeerd trouwens)
Temperatuur van de cores/cpu wordt zo goed als nooit 1 op 1 overgezet naar het koelblok, dan moet je wel een HEEELE goede koeler hebben.

edit: Misschien dat hij wel (zo goed als) onaanraakbaar wordt als je de koelers zou uitzetten en hem zou stresstesten met een hoog voltage, dan zal het koelblok na een paar minuten wel heet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 24-07-2010 22:22 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mijn investeringen:
Stock koeler vervangen voor een Thermalright Ultra 120 xTreme rev. C.
Aantal fans uitgebreid van 2 naar 6 (4 scythe slipstreams aangesloten op mijn scythe kaze master pro)
Idle laat ik mijn 2 cooler master fans het werk doen (1 push op de cpu koeler en 1 outtake achterin de kast) en voor het 'echte' werk schroef ik de 4 knopjes op de kazemaster vol open ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
@ Koffient:

Dat van die 4 was ik idd al bang voor. Ik ga dan voor de 2 keer 140mm. En bedankt voor de tie-reep tip. Ik hoop dat de fannen passen.

Ik begrijp overigens dat de temperatuur van het blok niet 1-op-1 staat. De airflow in de kast en de koeler die er op zitten koelen het al af, ik vond het alleen vreemd dat het blok niet warm werd. Ik kan idd wel kijken wat er gebeurt als ik de fan even uitzet.

Laten we hopen dat ik de temps wat kan verlagen. Ik had mijn pc overklokt staan, ik liet even aan een kennis zien met welk programma ik de stabiliteit testte (Intel burn test) Al bij de standaard test liep de temperatuur te hoog op. Toen ik de overklok testte tijdens het OC'en was het een stuk lager. Het is nu ook een stuk warmer op mijn kamer. Hij staat op zolder waarbij de airco eigenlijk alleen werkt wanneer je hem bijna op jezelf richt, een veredelde ventilator zeg maar. Bij mijn pc kan het nu gemakkelijk oplopen tot 28 graden of meer. Tijdens de OC instellen was het hooguit 22-23 graden. Ik heb de OC direct maar even uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkisnaa
  • Laatst online: 20-08 14:58
Ik heb een Arctic Cooling Accelero XTREME 5970 op mijn videokaart gezet (ook voor de herrie)
En mijn processor van 4,0 naar 3,6 Ghz verlaagd en cpu voltage 0,02 V verlaagd.
Processor is nu max 68 graden (2 uur prime)

i7 920@4GHz - 6 Gb 1800Mhz Kingston DDR3- MSI Eclipse SLI - 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:26:
Horrorverhalen met koelpasta? Zo moeilijk is het toch echt niet..Lijnmethode? Kruismethode? :P, gewoon een erwtje (minder zelfs) en uitsmeren met een creditcard. Je kunt ook gewoon je vingers gebruiken maar dat is eigenlijk niet zoals het hoort.
Maak daar maar een halve rijstkorrel van. MEER dan genoeg! en dat uitsmeren gebeurd wel door de druk van je koeler.
Met je vingers??? 8)7 NOOIT maar dan ook NOOIT doen. Koelpasta is uiterst giftig en zeker met oplosmiddelen als aceton of alcohol gaat dat zo door je huid je bloedbaan in. (alcohol of aceton zijn toch wel de aangewezen goedjes om je oude prut van je cpu/koeler af te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
Dat van het giftig zijn heb ik idd gelezen in een reactie (volgens mij hier op tweakers). Een tweaker vertelde een keer aan een docent dat hij/zij de pasta altijd aanraakte, die docent begon zowat te flippen.

Overigens heb ik de vorige keer het wel met mijn vingers gedaan (gelukkig ging het goed, qua gezondheid dan). Ik zal nu zeker niet mijn vingers er aan blootstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die docent zou eens moeten weten wat hij zo dagelijks in zijn handen heeft. Alles is potentieel giftig en zal altijd door je huid worden opgenomen. Wat mensen dagelijks binnen krijgen via voedsel aan hormonen en giftige stoffen, heeft op een heel mensenleven veel meer invloed. Alles wordt door een kunstoffen-produktieproces gehaald, en vaak ook bestraald. Daarnaast zitten mensen die veel met PC's werken, en al helemaal voor mensen die hardware samenstellen, constant in contact met giftige stoffen die in PCB's en allerlei electrische componenten zitten verwerkt.

Als je een baan in de hardware beoogt, dan is dat een goede regel, om inderdaad contact met lichaam te vermijden, omdat je er dagelijks mee bezig bent, een tiental keer wat koelpasta op je vingers ga je echt niet dood aan, anders mogen deze mensen dat maar bewijzen met medisch wetenschappelijk aantoonbare feiten.
Slim is natuurlijk om het zo snel mogelijk af te wassen, wat volgens mij ook staat aangegeven. Krijg je direct van dat spul binnen, via neus of ogen, of via je mond, goede kans dat je dan het beste meteen langs het ziekenhuis kunt gaan. Staat volgens mij ook in de handleiding.
Dat soort leraren heb je niet veel aan. Flipt eeder om aandachtstekort lijkt mij.

edit:
Voor de rest doe ik niks aan extra koeling, sterke4r nog ik tijdens de warme dagen alleen op CPU koeler en GPU koeler gedraait, maar wel ff kast opengehouden en soms een tafelventilator in de buurt erop gericht.

Je kun tot de max overklokken, en dan moet je in de zomer meestal kager gaan met settings. Ik klok nu gewoon over, net niet te ver, zodat warme dagen geen problemen moeten geven, dus in de winter zet kastkoeling heel laag, of uit en maak ik het dus iets warmer met testeen.
Een regelbare in- en outtake zijn natuurlijk erg handig.

edit2:
Vraagje, temperatuurgestuurde fancontrollers voor PC, zijn die duur of niet duur en zij die gemakkelijk verkrijgbaar?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:46:
[...]

Maak daar maar een halve rijstkorrel van. MEER dan genoeg! en dat uitsmeren gebeurd wel door de druk van je koeler.
Met je vingers??? 8)7 NOOIT maar dan ook NOOIT doen. Koelpasta is uiterst giftig en zeker met oplosmiddelen als aceton of alcohol gaat dat zo door je huid je bloedbaan in. (alcohol of aceton zijn toch wel de aangewezen goedjes om je oude prut van je cpu/koeler af te krijgen)
Ow? Ik lik m'n vingers er altijd bij af nadat ik het heb uitgesmeerd, lekker joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
fire-breath schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:04:
Dat van het giftig zijn heb ik idd gelezen in een reactie (volgens mij hier op tweakers). Een tweaker vertelde een keer aan een docent dat hij/zij de pasta altijd aanraakte, die docent begon zowat te flippen.

Overigens heb ik de vorige keer het wel met mijn vingers gedaan (gelukkig ging het goed, qua gezondheid dan). Ik zal nu zeker niet mijn vingers er aan blootstellen.
Dat valt allemaal wel mee. Precies hetzelfde als je met afgewerkte auto/motorolie werk... wanneer je elke dag in aanraking komt met dat spul moet je voorzorgsmaatregelen nemen want het is kankerverwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat die vettige troep zo snel in je bloedbaan komt, ik heb zo vaak n beetje koelpasta op mn vingers zitten als ik even iets vernieuwd heb. Als dat zo slecht was had ik het allang gemerkt, afwassen heeft weinig nut, maar na een paar dagen is het wel weg na meerdere keren handen wassen/douchen wat dan ook waardoor het slijt.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste