Item hunter!

Als ik me goed heb gelezen speel je in L4D en L4D2 gewoon in een groepje van 4?
Blijft het wat leuk? Want ik zoek iets kleinschaligers dan tf2 om af en toe eens te spelen.
Gewoon omdat het me dan wat meer skillbased lijkt en je sneller een vol team hebt.
Het blijft leuk met z'n 4en. Omdat je team kleiner is heb je ook minder mensen waarop je moet letten. Dat maakt het spel zeker bij chaotische momenten heel intens
In versus speel je dan weer 4 tegen 4 waarbij het een kwestie van overleven en aanval planning is.
Hoe is het met de community gesteld?
Naar mijn weten redelijk. Er wordt volop maps gemaakt (campaigns,survival, fun en training e.d)
Hoe lang duurt een gemiddelde potje?
Dit is afhankelijk van welk speel type je hebt. In left 4 dead zijn op dit moment 3 speltypen:
- Campaign
Het spelen van een campaign is met z'n 4en , 5 mappen spelen met een finale in level 5. Sommige community maps bevatten er ook 5. Soms meer (zelfs 7 tegen gekomen) of minder.
Gemiddeld duurt een potje op normal (zonder steeds een level opnieuw te spelen) 1.5 uur
Skill gehalte van jezelf en van je medespelers plus de moeilijkheidsgraad waarop je speelt hebben hier wel invloed op.
- Versus
Bij versus het zelfde verhaal als bij Campaign, echter speel je nu elke map 2x. Dit omdat je een keer speelt als survivor en als infected. Afhankelijk van hoe je eigen team en de tegenpartij speelt is de gemiddelde speelduur hier ongeveer 1.5 / 2 uur.
- Survival
Hierbij is de speeltijd afhankelijk van hoelang je team het volhoud om de hordes tegen te houden.
En ik heb me nog niet ingelezen in L4D2 (en ik weet dat het nog niet uit is) maar vind het plaats naast of na L4D. Kwestie om te weten of het interessant is om voor L4D + L4D2 pack te gaan.
Ik dacht erna of dat het er helemaal los van staat. Ben hier alleen niet zeker over.
Sorry voor de noob vragen.
Geen probleem

kom maar een keer op mumble en dan spelen we wel een paar potjes. L4D2 zal er ook zeker komen dus maakt niet uit welke van de 2 het wordt.