Nou de auto is naar mijn mening te weinig in beeld. En bij de tweede foto trekt de keet/garage mijn aandacht ipv. de auto.
Is dat niet het verschil tussen autofotografie en een foto van een auto?
Denk aan registeren/regiseren...
[ Voor 18% gewijzigd door MartijnGizmo op 09-04-2010 12:03 ]
+1MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:03:
Is dat niet het verschil tussen autofotografie en een foto van een auto?Denk aan registeren/regiseren...
Leuke serie van de M5, vooral die ene met dat schuurtje vind ik mooi. Fijn belicht, hoe heb je die ingeflist? Flits van rechts voor de auto en aan de zijkant?
Foto is niet geflitst, de zon stond net op het punt om door de wolken heen te breken, daarom is de bovenste helft van het schuurtje ook lichter. Het is trouwens bij Radio Kootwijk...
Deze plaat deed me meteen aan de kalender van Jeremy denken bij TopgearMartijnGizmo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:39:
BMW M5, bewust met weinig tijd geschoten, als test...
[afbeelding]

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Verwijderd
hahahahhaa, indeed ik moest dr ook aan denken. En @ Martijn beetje raar, ik zeg alleen dat de auto naar mijn mening te min in beeld is en er veel te veel andere dingen zijn die mijn aandacht trekken, jammer daar had je meer mee kunnen doen.
Ik snap wat je bedoelt, maar het is een bewuste keuze geweest om het zo te doen...
Foto 2 van die M5 reeks is naar mijn mening het best, foto 1 is te ver afgenomen of te wenig ingezoomd. Bij de laatste foto moet ik het wel met Freakout eens zijn.
2 foto's van gister tijdens Heaven And Rides Lenterit.
1.

2.
2 foto's van gister tijdens Heaven And Rides Lenterit.
1.

2.

[ Voor 8% gewijzigd door Richard! op 12-04-2010 15:58 ]
Verwijderd
Richard!, ik vind je achtergrond erg onrustig. Er is veel te zien achter de auto's hetgeen mijn aandacht trekt. Bij de tweede foto is er zelfs een tweede auto te bewonderen 
Edit: @ MG: ik vind je 2e plaat erg lekker, maar:
-ik mis duidelijke tekening van de lijnen in de auto
-zowel de bestuurderszijde A stijl als de bijrijders zijde van de auto zijn qua belichting niet helemaal lekker imo (misschien wat dodgen en burnen)?
Ik ben het helemaal eens met de gedachten van de foto en zit heel diep na te denken hoe ie beter kan. Misschien de auto dichterbij zetten (met behoud van de rest van de compo)? Een ietsje hoger standpunt (ik snap dat ie boven de boomlijn moet uitsteken) voor beter lijnen in de auto?
Edit: @ MG: ik vind je 2e plaat erg lekker, maar:
-ik mis duidelijke tekening van de lijnen in de auto
-zowel de bestuurderszijde A stijl als de bijrijders zijde van de auto zijn qua belichting niet helemaal lekker imo (misschien wat dodgen en burnen)?
Ik ben het helemaal eens met de gedachten van de foto en zit heel diep na te denken hoe ie beter kan. Misschien de auto dichterbij zetten (met behoud van de rest van de compo)? Een ietsje hoger standpunt (ik snap dat ie boven de boomlijn moet uitsteken) voor beter lijnen in de auto?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 15:51 ]
De achtergrond/locatie is altijd lastig tijdens dit soort ritten/events.
Hier dan nog één waar de achtergrond dan een stuk rustiger van is.
Hier dan nog één waar de achtergrond dan een stuk rustiger van is.

Weer een paar foto's gemaakt van mijn auto. Ik was onderweg terug van Springfield, Missouri naar Wichita, Kansas en de zon ging weer eens prachtig onder. (Zijn de eerste foto's, heb er nog meer, maar ik moet even kijken of ik niet beter m'n auto had kunnen wassen voordat ik de foto's had genomen... maar ja, die keuze had ik in de middle of nowhere niet echt.
)
#1 | |
#2 | |
#3 | |
#4 | |
From Missouri Apr '10 |
[ Voor 27% gewijzigd door CoRrRan op 14-04-2010 02:01 . Reden: Gehele album nu online, links geupdate. ]
-- == Alta Alatis Patent == --
@Richard! Bij de eerste 911 is het jammer dat de auto lijkt stil te staan. Mbv panning was hij dynamischer geweest. De foto van de tweede 911 knalt lekker door z'n rode kleur!
@CoRrRan: Ik vind de foto's eigenlijk net wat te donker.
Eentje van mij van vanavond:

"Who are you to wave your finger?"
Vond het ook erg lastig om de auto er lekker op te krijgen.
En met wat donkere foto's zie je niet dat ie ONWIJS vies was.
En met wat donkere foto's zie je niet dat ie ONWIJS vies was.
-- == Alta Alatis Patent == --
Neem dan wat meer van de omgeving mee op je foto's, laat zien waarom de auto vies is. Zet hem op een zandweggetje of grindpad zoals op foto 2. In zo'n omgeving zou het juist vreemd zijn als daar een blinkende auto staat zonder ook maar een beetje stof erop
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Sinds kort de fotohobby weer opgepakt en een dSLR aangeschaft. Vandaar wat oudere foto's voor wat commentaar op de compositie en onderwerp. Scherpte en detail zijn door het oude cameratje wat minder. Misschien tips over nabewerken, aangezien ik daar nog niet mee bezig geweest ben.

Ad maiorem black_eye gloriam
Bij beide foto's vind ik de reflecties/achtergrond nogal storend.
Coole foto! Snap de techniek erachter alleen niet zo goed652cc schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:59:
@Richard! Bij de eerste 911 is het jammer dat de auto lijkt stil te staan. Mbv panning was hij dynamischer geweest. De foto van de tweede 911 knalt lekker door z'n rode kleur!
[afbeelding]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Die 2de foto is echt mooiMartijnGizmo schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:57:
Dinsdag bij de persintroductie van de BMW 320d Efficient Dynamics Edition wat foto's gemaakt:
Verwijderd
Afgelopen zondag voor het eerst dit jaar naar Circuit Zolder gegaan, en dus een heel deel foto's gemaakt:
(eerste poging van autosport fotografie met een spiegel reflex)

Klein opwarmertje voor de maand Mei, eerste week World Series by Renault @ Spa week daarna Lemans Series @ Spa en daarna RMU Classic @ Spa
(eerste poging van autosport fotografie met een spiegel reflex)

Klein opwarmertje voor de maand Mei, eerste week World Series by Renault @ Spa week daarna Lemans Series @ Spa en daarna RMU Classic @ Spa
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 12:45 ]
Ik mis vooral scherpte, dezelfde kadering/ perspectief gaat naar verloop van tijd vervelen en ook mis ik snelheid.
Verwijderd
Scherpte blijft een probleempje hier ik weet niet waar het aan ligt, en wat betreft de kadering, op zolder staan bijna overal hekken voor je neus dus zijn maar een paar plaatsen waar je echt goed foto's kan maken.Richard! schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:39:
Ik mis vooral scherpte, dezelfde kadering/ perspectief gaat naar verloop van tijd vervelen en ook mis ik snelheid.
Heb de halve dag op een vuilnis bak gehangen om over de hekken heen te knippen

Ik zou voor wat meer afwisseling zorgen, ik kan nu aan de foto's ook niet zien dat het op Zolder is.
Zolder is inderdaad lastig, en op die vuilnisbakken staan is niet zo handig ik heb er al eens iemand bijna van af zien vallen. Als je aan de overkant van het rechte stuk gaat staan en dan naar voren loopt kom je in de bocht naar links, daar staan hekken, die kan je openzetten. Je kan dan leuk foto's en je staat er veilig.
Deze heb ik er gemaakt.
Deze heb ik er gemaakt.

Verwijderd
Ben deze keer helemaal niet aan de binnenkant geweest van die eerste bocht, maar ziet er uit als een mooie plaats om foto's te maken, mooie foto btw een stuk scherper als die van mijRichard! schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:48:
Zolder is inderdaad lastig, en op die vuilnisbakken staan is niet zo handig ik heb er al eens iemand bijna van af zien vallen. Als je aan de overkant van het rechte stuk gaat staan en dan naar voren loopt kom je in de bocht naar links, daar staan hekken, die kan je openzetten. Je kan dan leuk foto's en je staat er veilig.
Deze heb ik er gemaakt.
[afbeelding]

Ik las er net even overheen maar las niet dat het je eerste keer was. Voor een eerste keer ziet het er veder prima uit ik heb het wel eens slechter gedaan
.
Hier nog een detail plaatje van mij.
Hier nog een detail plaatje van mij.

Mooi, precies goed qua compositie en DOF!
Paar foto's van Heaven and Rides afgelopen weekend :

Laatste 4 waren iets van pogingen om creatief te zijn, maar met al die mensen en drukte en alles is dat niet echt helemaal gelukt...
Verder krijg ik het niet echt voor elkaar om iets van DoF effect in de foto's te krijgen. Ligt dit aan mijn simpel Panasonic LX-3 beestje ??

Laatste 4 waren iets van pogingen om creatief te zijn, maar met al die mensen en drukte en alles is dat niet echt helemaal gelukt...
Verder krijg ik het niet echt voor elkaar om iets van DoF effect in de foto's te krijgen. Ligt dit aan mijn simpel Panasonic LX-3 beestje ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat kan er aan liggen, hangt veel af van welke lens je gebruikt. En op Nesselande was het erg moeilijk om creatief te werk te gaan aangezien de drukte etc
Veelal details geschoten daar.
Ja, door de kleine sensor zal je dat alleen lukken door ver in te zoomen en/of dicht op je onderwerp te gaan zitten.nero355 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:22:
Verwijderd
Nog een paar scherpere foto's

@ Richard: Mooie foto van die Ferrari ben al een tijdje aan het bedenken welk type maar kan er niet op komen

@ Richard: Mooie foto van die Ferrari ben al een tijdje aan het bedenken welk type maar kan er niet op komen
Volgens mij een TestarossaVerwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:41:
Bedankt, het is inderdaad een Testarossa
Ik vind persoonlijk kleur mooier, omdat de auto te modern is voor een old-skool look.
Ik weet niet of het beter wordt van dat strobisten in dit geval. De slagschaduw is lelijk en hard en de reflecties op de auto worden er ook niet beter van.tommyz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:26:
Ik heb ook maar eens een poging gedaan tot autofotografie. Viel tegen om een locatie te vinden en belichting met strobistensetje was ook niet makkelijk.
[afbeelding]
Nog eentje in kleur.
[afbeelding]
Weet alleen niet welke ik beter vindt.
Je moet het strobisten niet als doel gebruiken, meer als middel.
@ momania
De foto is nogal overbelicht en er zit geen kleur meer in de logo's. Als de belichting beter was, was de foto best tof!
De foto is nogal overbelicht en er zit geen kleur meer in de logo's. Als de belichting beter was, was de foto best tof!
Mmm, nou je het zo zegt. Mag idd wel wat geel terug in die logo'sRichard! schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:35:
@ momania

[edit]
Zo dan?
[ Voor 3% gewijzigd door momania op 17-04-2010 21:48 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Heb vandaag ook maar eens wat shot's geprobeerd te maken... De auto had eigenlijk wel even gewassen mogen worden, daarom staat ie er ook niet helemaal op
. Als ie binnenkort goed gewassen is, ga ik er nog eens een keer goed voor zitten... Dan denk ik met de 17-50 F/2.8. Deze zijn allemaal met de 90mm F/2.8 geschoten.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.

Klik voor groot.
Nette foto's opzich, 3 spreekt mij dan nog het meeste aan, maar ik zou dan weer juist het voorwiel scherp hebben genomen ipv wat je nu hebt gedaan, lekker apart!
Ik heb net ook een paar foto's genomen waarvan mij deze best wel lekker bevalt, onbewerkt nog en eigenlijk vind ik dat ook wel het mooiste:
Ik heb net ook een paar foto's genomen waarvan mij deze best wel lekker bevalt, onbewerkt nog en eigenlijk vind ik dat ook wel het mooiste:

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2010 12:05 . Reden: Eigen hosting ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thnx!
Jouw foto ziet er goed uit, alleen zie ik (persoonlijk) twee onderwerpen; de auto en de boom... Qua scherpte e.d. niets op aan te merken!
Jouw foto ziet er goed uit, alleen zie ik (persoonlijk) twee onderwerpen; de auto en de boom... Qua scherpte e.d. niets op aan te merken!
Jammer van de lantaarnpaal-schaduw...
Verwijderd
test met nieuwe canon eos 500d...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 16:32 ]
@joopie: als je de volgende keer een iets lager standpunt kijkt dan komt de foto beter tot zijn recht denk ik, dan staat de auto wat 'rechter' en lijkt de boom hoger =]
Goeie tip! Niet over nagedacht...Xfix schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:56:
@joopie: als je de volgende keer een iets lager standpunt kijkt dan komt de foto beter tot zijn recht denk ik, dan staat de auto wat 'rechter' en lijkt de boom hoger =]
Dat is de schaduw van een vrij flinke boom haha.MartijnGizmo schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:17:
Jammer van de lantaarnpaal-schaduw...
Dat is een goeie tip ja, ik had zo een foto staan maar ik was meer tevreden over deze, de andere dus:Xfix schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:56:

Mja dan heb je die schaduw over de auto...
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2010 18:37 ]
Verwijderd
Op de eerste foto zie je gewoon aan het kenteken dat het een Alfa isThAZiP schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:35:
Heb vandaag ook maar eens wat shot's geprobeerd te maken... De auto had eigenlijk wel even gewassen mogen worden, daarom staat ie er ook niet helemaal op. Als ie binnenkort goed gewassen is, ga ik er nog eens een keer goed voor zitten... Dan denk ik met de 17-50 F/2.8. Deze zijn allemaal met de 90mm F/2.8 geschoten.
Vind de 2de foto het beste
Verwijderd
Nog eentje van mij, een oude Porsche:

+ een extra edit van een Renault.

Misschien niet helemaal eerlijk want deze heb ik ge photoshopt
Maar zitten er bij jullie ook ge photoshopte foto's tussen? want sommige effecten kan ik wel in photoshop maar niet alleen met de camera?

+ een extra edit van een Renault.

Misschien niet helemaal eerlijk want deze heb ik ge photoshopt
Maar zitten er bij jullie ook ge photoshopte foto's tussen? want sommige effecten kan ik wel in photoshop maar niet alleen met de camera?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 19:24 ]
Verwijderd
@grimes: Veels te hoog contrast, overbelicht en niet goed gepanned. Kortom geen geslaagde foto/ Wat heb je eraan gefotosoepd?
Zou je hem ook op goed formaat kunnen plaatsen. Dat rode stoort nogal.
Verwijderd
Ik heb wat met de kleuren zitten spelen, en ik denk dat ik weet wat je bedoelt en wat de oorzaak is maar op die Porsche was dat juist de bedoeling.Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:23:
@grimes: Veels te hoog contrast, overbelicht en niet goed gepanned. Kortom geen geslaagde foto/ Wat heb je eraan gefotosoepd?
Ik heb een Gradient map als overlay gezet en dan een beetje doorzichtig gemaakt.
Ik vind het werk wel apart uit zien vooral omdat die foto van die Porsche er dan ouder uit zag.
Dit is de standaard foto:

Die gephotoshopte is dankzij die gradient map veel scherper.
Sorry voor die rode rand zal hem voortaan kleiner uploaden dan.
Joopieboy schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:02:
Nette foto's opzich, 3 spreekt mij dan nog het meeste aan, maar ik zou dan weer juist het voorwiel scherp hebben genomen ipv wat je nu hebt gedaan, lekker apart!

Een snelle bewerking.
Dat ziet er beter uit ja, net even wat meer 'power'.
Was gister bij Porsche Days op Spa, paar leuke platen kunnen schieten. Hier vast één.

@Richard!
Mooi shot! Hij staat alleen ietsjes scheef (naar rechts) lijkt... Selective Coloring vind ik altijd wel cool. Ik denk dat deze ook gaaf zou zijn als alleen die gigantische remklauw in het rood is, en de rest z/w.
Mooi shot! Hij staat alleen ietsjes scheef (naar rechts) lijkt... Selective Coloring vind ik altijd wel cool. Ik denk dat deze ook gaaf zou zijn als alleen die gigantische remklauw in het rood is, en de rest z/w.
Klopt ik zie idd nu dat hij iets naar rechts scheef staat, alhoewel ik het niet erg vind storen moet ik zeggen. Die ander selectieve kleuring is een optie maar bij deze kleur GT3 RS doe ik liever de hele auto omdat die gewoon geweldig is. Bij een wit zwart oranje zou ik dat bijvoorbeeld wel doen
.
Alleen die rem in het rood zou ik weer te cliché vinden, nu vind ik het wel cool eigenlijk.
The devil is in the details.
Ach, soms is cliché ook best leuk!Mute schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:42:
Alleen die rem in het rood zou ik weer te cliché vinden, nu vind ik het wel cool eigenlijk.
Sorry maar ik vind het niks, het is gewoon een kiekje, niks spannends. Meer een foto voor op marktplaats.
@virtualJac
Ik deel de mening van Richard! om eerlijk te zijn. Ik vind het een totaal oninteressante foto om naar te kijken. Probeer wat meer wiel te laten zien, kies eens een andere invalshoek, speel een beetje met het focuspunt etc etc... Kijk even naar de overige foto's in dit draadje... Voor mij in ieder geval inspiratie genoeg!
Succes en post snel een nieuwe!!
Ik deel de mening van Richard! om eerlijk te zijn. Ik vind het een totaal oninteressante foto om naar te kijken. Probeer wat meer wiel te laten zien, kies eens een andere invalshoek, speel een beetje met het focuspunt etc etc... Kijk even naar de overige foto's in dit draadje... Voor mij in ieder geval inspiratie genoeg!
Succes en post snel een nieuwe!!
Wat deze Ferrari deed op Porsche Days vroeg ik me af toen ik hem zag maar de foto spreekt me zelf wel aan vanwege het lage perspectief. Ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik sluit me aan bij Richard! en ThAZiP, het is gewoon een foto van een velg, meer niet.
De laatste van Richard! vind ik dan wel weer geslaagd! De 430 komt heel dik over zo!
De laatste van Richard! vind ik dan wel weer geslaagd! De 430 komt heel dik over zo!
Verwijderd
Nou, echt een held met de camera ben ik nog niet, maar ik heb tijdens en na een BMW E28 meeting toch wel de nodige foto's gemaakt, en daar de (naar mijn mening) twee mooiste van gepakt, en een beetje bijgewerkt. Een beetje kritiek is altijd welkom, alleen daar leer je van

Oja, en het kleine stukje van de neus van die matzwarte auto op de eerste foto rechts in beeld is balen, maar weg halen maakt het er niet mooier op, dus daarom heb ik die maar laten staan.
En nog een 3e toevoegen, juist vanwege de totaal andere opzet (naar mijn idee dan
)

Oja, en het kleine stukje van de neus van die matzwarte auto op de eerste foto rechts in beeld is balen, maar weg halen maakt het er niet mooier op, dus daarom heb ik die maar laten staan.
En nog een 3e toevoegen, juist vanwege de totaal andere opzet (naar mijn idee dan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 23:10 ]
Je zou de foto toch kunnen bijsnijden net voor de neus van die auto?Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:25:
Verwijderd
Het oplettend ziet dan dat je de kont van de volgende er af snijdt
Dat bedoel ik dus met 'bewerken maakt het er niet beter op'... In ieder geval; Ik vind het er zo mooier uit zien dan als met de achterkant van de auto abrupt eraf gehakt.
Ik vind de kleuren teveel verzadigd. De auto is zo rood dat je de naad van de kofferklep amper kunt zien. De voorgrond is bovendien afleidendRichard! schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:53:
Wat deze Ferrari deed op Porsche Days vroeg ik me af toen ik hem zag maar de foto spreekt me zelf wel aan vanwege het lage perspectief. Ben benieuwd hoe jullie er over denken.
[afbeelding]
@Richard!
Ik vind het wel een lekkere plaat. Lage perspectief zorgt inderdaad voor een nóg dikkere look. Kleuren zijn, zoals mcdronkz ook zegt, redelijk verzadigd. Desondanks vind ik dat dat juist wel mag bij deze foto.
@-GijsJUH-
Eerste foto vind ik niet zo boeiend. Beetje een standaard "automeetkiekje". Ook hier zou je misschien beter gekozen kunnen hebben voor een ander perspectief. Wat lager en vlakker langs de neuzen...
Tweede vind ik wel oké. Eigenlijk niet meer aan toe te voegen dan dat... Wel oké..
Ik vind het wel een lekkere plaat. Lage perspectief zorgt inderdaad voor een nóg dikkere look. Kleuren zijn, zoals mcdronkz ook zegt, redelijk verzadigd. Desondanks vind ik dat dat juist wel mag bij deze foto.
@-GijsJUH-
Eerste foto vind ik niet zo boeiend. Beetje een standaard "automeetkiekje". Ook hier zou je misschien beter gekozen kunnen hebben voor een ander perspectief. Wat lager en vlakker langs de neuzen...
Tweede vind ik wel oké. Eigenlijk niet meer aan toe te voegen dan dat... Wel oké..
I know, maar een gedeelte ervan ben je toch al kwijt door de neus van 'die ander', dus wat dat betreft maakt 't niet zo gek veel uit denk ik..Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:03:
Het oplettend ziet dan dat je de kont van de volgende er af snijdtDat bedoel ik dus met 'bewerken maakt het er niet beter op'... In ieder geval; Ik vind het er zo mooier uit zien dan als met de achterkant van de auto abrupt eraf gehakt.
Ha Danny!Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:46:
Afgelopen weekend genoten van 't mooie weer en mijn oldtimer maar eens van stal gehaald.
En een paar foto's geschoten ,ben nog druk aan 't oefenen met de spiegelreflex dus ben benieuwd naar de reacties.
Mooie foto's, al vind ik de laatste wel wat te donker..
Verwijderd
Yep here i amPatrickH schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:52:
[...]
Ha Danny!![]()
Mooie foto's, al vind ik de laatste wel wat te donker..
Dank je,de laatste foto heb ik zo bewerkt orgineel is veel lichter.
Best een aardige reeks, bij 3 had bijvoorbeeld de mast er wel helemaal op gekund en foto 2 is iets overbelicht.
Hier nog een 3 tal plaatjes van Porsche Days

Hier nog een 3 tal plaatjes van Porsche Days

@Richard!: Foto 1 doet voor mij een beetje aan als een snapshot. Foto 2 daarentegen, straalt een goede sfeer uit!
Ik ben gisteren naar een kleine aircooled VW meeting in Deventer geweest. Het is daar allemaal niet heel erg spectaculair qua fotografische kansen, maar ik heb toch geprobeerd om er iets van te maken
Ik ben gisteren naar een kleine aircooled VW meeting in Deventer geweest. Het is daar allemaal niet heel erg spectaculair qua fotografische kansen, maar ik heb toch geprobeerd om er iets van te maken
je weet wel goed hoe je met de diepte moet spelen zeg! Erg fraai! Vooral de laatste vind ik echt vooral een leuke foto, het licht in de auto is echt een pluspunt. Foto 5 en 7 zijn het mooist en ook erg boeiend. De rest vind ik meer goed uitgevoerde kiekjes.
#5 t/m #7 zijn leuk, de eerste vier konden me eigenlijk niet boeien.
Ik heb er geen moment spijt van dat ik een 50mm f/1.4 gekocht hebRichard! schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:13:
je weet wel goed hoe je met de diepte moet spelen zeg! Erg fraai! Vooral de laatste vind ik echt vooral een leuke foto, het licht in de auto is echt een pluspunt. Foto 5 en 7 zijn het mooist en ook erg boeiend. De rest vind ik meer goed uitgevoerde kiekjes.
Ik kan me goed vinden in je commentaar. De rest was vooral om een indruk van het treffen te geven, niet omdat het fotografisch hoogstaand werk isMute schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:15:
#5 t/m #7 zijn leuk, de eerste vier konden me eigenlijk niet boeien.
Ik wist niet dat Paruzzi zoveel locaties hadmcdronkz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:27:
@Richard!: Foto 1 doet voor mij een beetje aan als een snapshot. Foto 2 daarentegen, straalt een goede sfeer uit!
*knipje*
Verder zelfde commentaar alleen vind ik #2 ook wel grappig
there's no tweak without the tweaker
Dit is een dealer van Paruzzi. Ze zitten zelf inderdaad in Yerseke.
Die laatste 2 zijn erg fijn!
Mooi om te horen, ik wil in de verre toekomst ook de f1.8 vervangen, kan je leuke dingen mee doen maar hij wordt pas een beetje scherp op 2.8 als je op 1.8 schiet met een sluiter van 1/150 heb ik nog de boel onscherp.mcdronkz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:28:
[...]
Ik heb er geen moment spijt van dat ik een 50mm f/1.4 gekocht heb. Ondanks de focusproblemen (die volgens mij nog steeds aanwezig zijn
) is het een haarscherpe lens waarmee je veel bewuster aan het fotograferen bent. De diepte die je daarmee in je foto's kan brengen, vooral in combinatie met de mooie bokeh, maakt het een fijne lens.
[...]
Ik kan me goed vinden in je commentaar. De rest was vooral om een indruk van het treffen te geven, niet omdat het fotografisch hoogstaand werk is.
Mijn ervaring is wel dat de 50/1.4 wat 'wollig' oogt bij autofoto's, iig overdag. Pas op f/2 a f/2.2 wordt het beter... geldt ook voor de 28/1.8 en 85/1.8, ik denk dat 7D-sensor gewoon erg veeleisend is.
Ik ben zelf een groot fan van de iets 'langere' look van de 85, maar zal volgende keer m'n 50 weer eens gebruiken. 
Voor de mensen die meer willen dan alleen hobbyen: Driving-fun.com zoekt fotografen
Ze zoeken specifiek naar fotografen die in Noord-Holland, Utrecht of Gelderland wonen en uiteraard enige kwaliteit af kunnen leveren.
ja, ik doe dat zelf ook freelance, en ja, dit is overlegd met Mig29

Voor de mensen die meer willen dan alleen hobbyen: Driving-fun.com zoekt fotografen
ja, ik doe dat zelf ook freelance, en ja, dit is overlegd met Mig29
[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 23-04-2010 10:06 ]
Klinkt cool. ik ga over een goede 2 maandjes verhuizen naar Gelderland (Wijchen) en kom nu ook regelmatig naar Wijchen. Is het ook vaak door de weeks?
Ook aangezien ik volgend jaar fotografie ga studeren en graag veder wil in autofotografie heb er zeker interesse
.
Hier nog 2 plaatjes van de Nürburgring van deze maand.

Ook aangezien ik volgend jaar fotografie ga studeren en graag veder wil in autofotografie heb er zeker interesse
Hier nog 2 plaatjes van de Nürburgring van deze maand.

[ Voor 51% gewijzigd door Richard! op 23-04-2010 16:12 ]
Ik zou ze nog iets kleiner posten, nu lijken ze nog net herkenbaar...
Je kan er op klikken maar dan nog Martijn heeft gelijk.
Het zijn vooral kiekjes, die gemaakt zijn met een spiegelreflex en een polarisatiefilter, sommige zijn te contrastrijk inderdaad. Niet echt showcase waardig imo.
Op zulk soort events probeer ik ook veel details te maken, aangezien het er altijd vrij druk is. Als auto's wegrijden fotografeer is ze dan in het geheel omdat die foto's dan interresanter zijn dan als er nog 3 Porsches naast staan. In de pitlane doe ik da dan weer niet omdat daar een lekkere ''racy sfeertje'' hangt.
2 details van een 430 am ring.

Het zijn vooral kiekjes, die gemaakt zijn met een spiegelreflex en een polarisatiefilter, sommige zijn te contrastrijk inderdaad. Niet echt showcase waardig imo.
Op zulk soort events probeer ik ook veel details te maken, aangezien het er altijd vrij druk is. Als auto's wegrijden fotografeer is ze dan in het geheel omdat die foto's dan interresanter zijn dan als er nog 3 Porsches naast staan. In de pitlane doe ik da dan weer niet omdat daar een lekkere ''racy sfeertje'' hangt.
2 details van een 430 am ring.

@Richard!
Ik zou op die 2e foto het groen er wat verder uittrekken zodat het wat minder afleid en misschien het geheel een tikje lichter maken. Verder een fijne plaat
Ik zou op die 2e foto het groen er wat verder uittrekken zodat het wat minder afleid en misschien het geheel een tikje lichter maken. Verder een fijne plaat
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Op mijn scherp zit er best weinig groen in in? Ik heb heb al wat lichter proberen maken maar dan licht het gedeelte van de toerenteller van 1 tot 3 te vel op.
@Richard!, hij is netjes zo! Kun je zo in een magazine zetten 
Heb je het focus punt op het paardje staan?
De Porsche staat er echt super op, zie persoonlijk veel professionele fotografen die er zo'n plaatje gewoonweg niet uit kunnen halen...(bevriezen het beeld vaak).
@SSRA, blijf om je compositie denken, het is allemaal vrij centraal nu.
Heb je het focus punt op het paardje staan?
De Porsche staat er echt super op, zie persoonlijk veel professionele fotografen die er zo'n plaatje gewoonweg niet uit kunnen halen...(bevriezen het beeld vaak).
@SSRA, blijf om je compositie denken, het is allemaal vrij centraal nu.
[ Voor 56% gewijzigd door Nismod op 26-04-2010 12:38 ]
@Nismod
Nee ik heb meer op de 3 gefocust
. Bedankt voor je uitgebreide commentaar
.
Bevriezen doe ik ook wel eens, alleen dan niet van de zijkant. Van de voorkant doe ik het wel soms. Zoals bij deze plaat.

Panning vind ik ook veel leuker.
Nee ik heb meer op de 3 gefocust
Bevriezen doe ik ook wel eens, alleen dan niet van de zijkant. Van de voorkant doe ik het wel soms. Zoals bij deze plaat.

Panning vind ik ook veel leuker.
[ Voor 56% gewijzigd door Richard! op 26-04-2010 12:46 ]
Sorry had ff duidelijker moeten zijn, het ging om de foto van die witte Porche GT3RSRichard! schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:10:
Op mijn scherp zit er best weinig groen in in? Ik heb heb al wat lichter proberen maken maar dan licht het gedeelte van de toerenteller van 1 tot 3 te vel op.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ahzo, ik vond desatureren leuker als Z/W als ik nu groen/geel eruit haal is hij gewoon z/w
.
even omdat ik het jullie absoluut niet wil onthouden:
http://www.sehsucht.de/lamborghini-pacemaker/
een geniale promo voor lamborghini!
http://www.sehsucht.de/lamborghini-pacemaker/
een geniale promo voor lamborghini!
mijn laatste foto's op flickr
Had hem gezien, vind hem niet zo super. Lambo heeft mooiere.
Freakout1: #1 vind ik niet echt heel boeiend, ook de reflectie niet (je ziet ook een klein deel van een andere auto), wat wou je ermee precies mee laten zien?
En bij #2 is dat licht links en die flare rechts natuurlijk ook niet echt heel geslaagd, komt over als een work-in-progress of is dit al de final?
Eens een auto-foto van mij, doe ik eigenlijk zelden
(En het is nog een crosspost ook! Foei ik...)

Klik voor groter
En bij #2 is dat licht links en die flare rechts natuurlijk ook niet echt heel geslaagd, komt over als een work-in-progress of is dit al de final?
Eens een auto-foto van mij, doe ik eigenlijk zelden

Klik voor groter
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's