Ik heb bij het merendeel van de foto's in deze topic het gevoel dat 'ik dat ook had gekund'. Helaas ontbreekt mij de tijd (op dit moment) om aan te geven bij welke foto's ik dat gevoel heb. Wel zal ik enig commentaar geven (mijn beleving) van de laatste foto's.
panamera (Prius): ik zou liever de auto iets meer geisoleerd willen zien. Vooral omdat het een Prius is waarvan je er tig ziet rijden. Wat deze Prius uniek maakt, zijn de mooie velgen. Deze komen te weinig naar voren.
joor bmw 3 serie pan: lekker scherp, veel snelheid in de foto, beetje krap afgekaderd. Waar rijdt de auto op af?
bbq-man: als je zelf naar de foto kijkt, moet je zeker glimlachen omdat je lekker aan 't gummen was? Als de horizon recht was en je de wielen zag 'bewegen' zou er meer dynamiek in zitten.
patrickh: in mijn ogen een foto die niet zou misstaan op marktplaats. Iemand die de moeite heeft genomen z'n auto te wassen en een beetje te spelen met wat filters op PS (als ik het goed zie). Ow verkeerde witbalans, lees ik. Nou ja kan gebeuren. Denk dat er meer dreiging van je auto uit kon gaan, als je meer richting de linkerkant van je bumper was gekropen met meer wijdhoek. Je auto zou vanuit dat standpunt langer lijken en de voorkant zou de smoel van de Golf IV er beter uit laten komen.
richard: nieuwe gt3 rs? Beide foto's (ring M5 en gt3) vind ik te strak afgekaderd. Zit wel mooie dynamiek in de foto met de M5.
mcdronkz: mooie plaat, auto goed geisoleerd, mooie kleuren. Biedt kansen om er een plaat van te maken met een filosofisch tintje in de vorm van een opschrift of zo, bv: back on track/ the right path etc.
joor carrera: lijkt wel alsof de auto daar geparkeerd staat, terwijl die aan het driften was?
frunz: mooie dynamiek in de plaat
@ martijngizmo: jij wordt zeker gevraagd om shoots te maken van vele auto's? Vind het alleen erg jammer dat veel auto's op precies dezelfde manier door jou op de plaat worden gezet. Je hebt de unieke kans om foto's te maken van vaak prachtige auto's en op de foto's lijken ze wel 'interchangable', doordat je compositie vaak 't zelfde is. Vaak 1/3 aan ondergrond aan de onderkant van de auto, en de auto gezien uit een bepaalde hoek.
Waar ik zelf erg onder de indruk van ben, is materiaal van deze gast:
http://www.flickr.com/pho...h/sets/72157610577755829/ en
http://www.flickr.com/pho...h/sets/72157615566208067/
Compositie, kleur, creativiteit, gewoon wow...