#2 heeft naar mijn gevoel een beetje weinig licht, alsof het onzichtbaar regende
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er stond een boom in de weg, dus dat ging moeilijkRichard! schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:43:
De auto had er helemaal op gemoeten of maar tot in het midden, dus dat hij links pas bij de L begint, nu lijkt het net of je een stuk auto mist.
The devil is in the details.
Dat is hetzelfde zeggen als: Maar dat was de bedoeling.Mute schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:04:
[...]
Er stond een boom in de weg, dus dat ging moeilijk
Oftewel: een argument aanvoeren terwijl de foto er niet opeens mooier van word.
Jammer dat er een boom stond, maar het is nog steeds jammer dat de auto er niet helemaal opstaat.
*spreekt even in het algemeen*
Ik denk dat er nog veel mensen plaatjes posten ondanks dat ze er zelf ook niet super tevreden over zijn. Als men eens een foto plaatst waar ze een goed gevoel over hebben kan hij/zij en misschien lezers er veel meer van leren. Je kan dan van de foto zelf leren, maar ook van het commentaar. Nu is het heel simpel: tja jammer dat hij er niet helemaal opstaat...en daar houd het dan een beetje op.
Als je echt niet meer weet hoe het beter moet of als je een beetje uit inspiratie bent, dan pas ga je wat leren van het commentaar etc.
Of ben ik de enige die nadenkt bij het posten van plaatjes?
Het was niet de bedoeling, maar het ging nou eenmaal niet anders, dus da's gewoon pech hebben voor mij. De foto wordt niet mooier door wat ik zeg, maar het was dan ook geen argument, het was een verklaring wáárom.Scirocco schreef op maandag 03 mei 2010 @ 01:17:
[...]
Dat is hetzelfde zeggen als: Maar dat was de bedoeling.
Oftewel: een argument aanvoeren terwijl de foto er niet opeens mooier van word.
Vind ik ook, maar dat maakt nog niet dat heel de foto een mislukking is.Jammer dat er een boom stond, maar het is nog steeds jammer dat de auto er niet helemaal opstaat.
Ik ben best tevreden over m'n foto, het enige minpunt vind ik zelf ook dat de auto er niet helemaal op staat, maar daar kan ik niks aan doen, dus dat neem ik maar voor lief. Je ziet mij nergens verkondigen dat ik niet blij ben met m'n foto (sterker nog, ik zei volgens mij eerder ook al dat ik er best tevreden mee ben). Jij maakt ervan dat het een mislukte foto is (oid), maar daar ben ik het totaal niet mee eens*spreekt even in het algemeen*
Ik denk dat er nog veel mensen plaatjes posten ondanks dat ze er zelf ook niet super tevreden over zijn. Als men eens een foto plaatst waar ze een goed gevoel over hebben kan hij/zij en misschien lezers er veel meer van leren. Je kan dan van de foto zelf leren, maar ook van het commentaar. Nu is het heel simpel: tja jammer dat hij er niet helemaal opstaat...en daar houd het dan een beetje op.
Als je echt niet meer weet hoe het beter moet of als je een beetje uit inspiratie bent, dan pas ga je wat leren van het commentaar etc.
Verder ben ik het helemaal met je eens, mensen die posten van "ja de foto is eigenlijk mislukt, maar ik post het toch maar", dat vind ik ook grote onzin, maar dat was bij mij dus allerminst het geval.
Vast niet, maar misschien denk je wel te veel dat je dat wel bent.Of ben ik de enige die nadenkt bij het posten van plaatjes?
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 03-05-2010 10:21 ]
Moet je dus niet op gaan reageren alsof ik jou aanspreek.
Ik vind het een toffe plaat, maar je doet alsof ik je helemaal wil afkraken.
Hier nog twee shots van mij, eentje (de eerste) uit de oudere doos en eentje van afgelopen maandag. (jaja, hij is wat schuin en daar houden jullie niet van.

Beide klikbaar naar 1200px.
[ Voor 10% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 04-05-2010 12:34 ]
Beginning to realize the power...
Wel gave bak zo'n C63
Alleen snap ik die derde plaat niet helemaal. Wil je weten wat wij van het bokeh op die redbull wagen vinden?
De anderen vind ik juist wel geslaagd, al had de laatste íets meer ruimte om de auto mogen hebben..
Verwijderd
Bij de eerste vind ik het nog wel kunnen aangezien daar de auto ook zwart isPatrickH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:22:
@NeOpHyTe-NL, de eerste vind ik erg gaaf. De tweede heb je wat mij betreft in de hoogte iets teveel gecropt. Verder ga ik mee met Richard!, die kaders is niet wat.
Wel gave bak zo'n C63
Hier een panningshot van mij.

Verwijderd
Foto op de Nordschliefe gemaakt of niet? mooie foto ook leuk met dat zwart wit effect.Richard! schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Bij de eerste vind ik het nog wel kunnen aangezien daar de auto ook zwart is.
[afbeelding]

Helaas is deze Alto niet meer, total loss gereden...niet mijn fout...

Zo te zien is die auto total-loss gereden tegen de rand van je fotohippiepaci schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 01:43:
Na een tijd lang dit topic gevolgd te hebben wil ik toch ook een foto delen, niet zozeer "technisch" perfect maar toch niet slecht voor een Alto
[afbeelding]
Helaas is deze Alto niet meer, total loss gereden...niet mijn fout...
Valt weinig van te zeggen volgens mij, mooi, strak, netjes.Richard! schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:32:
[...]
[afbeelding]
Haha.TranceSetter schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:11:
[...]
Zo te zien is die auto total-loss gereden tegen de rand van je foto
Zorg er altijd voor dat de auto er helemaal op staat, natuurlijk wil je soms ook wel eens en gedeelte van de auto eropzetten maar dan zie je meestal ook dat dat de bedoeling was om hem er niet helemaal op te zetten. Bij deze foto ziet het er naar huis dat je hem er gewoon niet helemaal op krijgt terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling was
1.

2.

3.

4.

5.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Maar ik denk dat het sowieso best moeilijk was omdat je op een plek was waar al weinig licht was en dan ook nog eens zo'n donkere auto hebt.
Foto 2 vind ik de leukste van de reeks, hij oogt een beetje grauw maar toch heeft hij die zachte kleuren in de lucht, leuk gedaan. Jammer dat het onderste gedeelte van de auto te donker is. Bij foto 3 bijvoorbeeld zie je geen vorm meer in de banden, die verdwijnen in een zwart gat. Wat betreft de banden: Je hoort regelmatig dat als je de banden zo neerzet zoals jij doet ze ''verkeerd om staan''. Naar mijn denken kunnen ze niet verkeerd omstaan want het is een kwestie van smaak, ik had ze liever andersom gezien zodat je de velg ziet.
Foto 3 is qua belichting het beste, Het perspectief kan beter.
(Btw, leuk wagentje, geinige velgen en dat eindpijpjes staan ook leuk
Zo te zien is die auto total-loss gereden tegen de rand van je foto
@Royz zitten mooie foto's tussen, de belichting is helaas niet optimaal. Ik vind foto 5 duidelijk de mooiste, mooi contrast tussen de strakke auto en een polder landschap!
P.s. mooie bak

Ik ben gisteren naar een Volkswagen meeting geweest.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Verwijderd
1: Peugeot P1 haalt een Aston Martin GT2 in, ik vind het zelf mijn beste foto tot nu toe!

2: Een bloed mooie BMW M3 GTR met het WTCC bmw trio achter het stuur.

3: Nog een BMW, of ja lijkt meer op een bbq

4: Alweer de M3

5: En als afsluiter een Spyker GT2

Het album: http://picasaweb.google.c...corchamps?feat=directlink
(is nog niet compleet komen nog fotos van de Posche Cup en de Radical Masters en natuurlijk nog wat paddock fotos)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 13:35 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Richard! op 09-05-2010 19:21 ]
Verwijderd
Probeer ik ook maar ik zit niet zo heel vaak op het forum, maar zal wat meer reacties gaan geven in te toekomstRichard! schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:21:
Misschien een tip om ook eens feedback te geven..
1, 2, 4 en 5 doen het niet. Nummer 3 is wel mooi gelukt.Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:11:
Weer een dagje Spa achter de rug met 2 geheugen kaartjes vol![]()
1: Peugeot P1 haalt een Aston Martin GT2 in, ik vind het zelf mijn beste foto tot nu toe!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(is nog niet compleet komen nog fotos van de Posche Cup en de Radical Masters en natuurlijk nog wat paddock fotos)
@Richard:vind persoonlijk de kleuren van de 3e wat minder, maar verder mooie foto's
@mcdronkz: helaas, ze doen me niet zo veel.. Maar dat kan ook komen omdat ik het niet zo op kevertjes heb.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Daarmee ben ik natuurlijk niet echt geholpentdw schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:08:
[...]
@mcdronkz: helaas, ze doen me niet zo veel.. Maar dat kan ook komen omdat ik het niet zo op kevertjes heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Richard! op 10-05-2010 22:42 ]
Verwijderd
Mooie foto, vind dat effect met die kleure echt mooi, dat had je ook bij een paar eerdere foto's zoals die Viper.Richard! schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:10:
Ik moet zeggen Mcdronksz dat ik het wel een geslaagde reeks vind. Op het eerste gezicht lijken het weer geslaagde kiekjes. Maar je hebt mooi met diepte weten te spelen. 3 en 5 vind ik het best, waarvan daar weer de 5e. De auto past mooi in de omgeving omdat het beide een beetje dezelfde kleur heeft.
[afbeelding]
En mooie auto natuurlijk
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:11:
Weer een dagje Spa achter de rug met 2 geheugen kaartjes vol![]()

De fotos doen het weer gewoon nu, deze keer ook zonder rode rand
Misschien een tip voor mensen die graag foto's maken van bijzondere autos op circuits, niet dit weekend maar die daarna zijn de RMU classic's op Spa.
Met onder andere de Boss GP, Fia Historric Formula 1, Group C en oude GT's en TC's, geweldig om fotos van te maken lijkt me.
Hoop wel dat het dan minder fel licht is, afgelope zaterdag kleurde op de fijnste plekken de voorruit en de motorkap helemaal wit door de zon...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 13:54 ]
De foto's zijn kwalitatief ook zeker niet zegt, ik denk gewoon dat het aan de auto ligt.mcdronkz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Daarmee ben ik natuurlijk niet echt geholpen. Wat voor commentaar heb je op foto-technisch gebied? Wat had je van de foto's gevonden als het geen Kevers, maar andere auto's waren die je wel cool vind?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ben zelf wel tevreden, mede door de omgeving

gisteren ook maar weer aan het oefenen geslagen met m'n D50. Ben met m'n eigen wagen de halve stad door gekruist voor een paar mooie locaties. Heb daar de volgende foto's gemaakt:
1.

2.

3.

4.

5.

Ben zelf het meest te spreken over foto 1, 2 en 5
Verwijderd
Richard! schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:32:
[...]
[afbeelding]
En dan vraag ik me ook nog eens af waarom er mensen zijn die alle mooie dingen van een auto slopen en hem zo ombouwen dat ie verschrikkelijk wordt, want ik ben zelf behoorlijk fan van Peugeot
@Richard!, ik vind de foto's best tof. Al zitten er soms wat afleidende elementen in (meest duidelijk bij foto 3, waar het rode gebouw best afleidt.
@grimes1992, op zich mooi panningshot, maar ik vind hem té krap om de auto heen.Vooral aan de voorkant van de auto had ik meer ruimte verwacht.
@Richard!Alfa, kleuren zijn tof. En de auto ook natuurlijk. De auto lijkt alleen scheef te staan, ik weet niet of je dat nog kan corrigeren?
Verwijderd
Richard! schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:46:
Vandaag dagje naar Düsseldorf geweest, toen ik dit in de Medienhafen zag was ik wel even verbaasd :shock: ! Wat een schoonheden, vooral die Muira, bizar!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tis mijn smaak ook niet, maar ik zou persoonlijk een andere lokatie gebruiken. Iets neutralers, egaal en minder opvallend aanwezig. Dus geen gebouw met logo's e.d. Ook zou ik de foto maken wanneer het licht goed is, dus geen egale grijze dag maar in de avond of morgen met mooi minder hard licht. snachts kan ook, b.v. door je auto uit te laten lichten door TL's van parkeergarages o.i.d.pdebie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:57:
@TranceSetter: afgezien van het feit dat smaken verschillen over het wel of niet verbouwen van een auto, heb je nog tips hoe ik m'n foto's kan verbeteren? Om er voor te zorgen dat ze wel wat uitstralen bijvoorbeeld?
Ik denk dat als je bij foto 2 wat meer gedaan had zoals je bij foto 4 hebt gedaan (dus zonder brug + manneke op de achtergrond, puur alleen die façade van het gebouw) hij HEEL mooi zou zijn geweest. Ik vind die brug + manneke een beetje storen.Richard! schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:46:
Vandaag dagje naar Düsseldorf geweest, toen ik dit in de Medienhafen zag was ik wel even verbaasd :shock: ! Wat een schoonheden, vooral die Muira, bizar!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En #4 is dan weer net iets te veel van de zijkant geschoten.
Maar toch blijven het mooie plaatjes. Mooie auto's doen dat natuurlijk ook wel wat makkelijker.
-- == Alta Alatis Patent == --
Wat vond je specifiek mooi aan die locaties?pdebie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:31:
gisteren ook maar weer aan het oefenen geslagen met m'n D50. Ben met m'n eigen wagen de halve stad door gekruist voor een paar mooie locaties. Heb daar de volgende foto's gemaakt:
Bij 3,4 en 5 heb ik het idee dat de locatie helemaal niets toevoegt aan de foto.
Ze geven mij eerder de indruk dat iemand zijn auto op een willekeurige locatie heeft geparkeerd, waar ie gewoon ruimte had om van een paar meter afstand een foto te maken.
Bij 1 en 2 doet de locatie wel wat.
Bij 1 voegen die palen echt wat aan de compositie toe. Heeft het gebouw ook wat met je auto te maken? Ik ken die naam niet, maar het staat wel prominent in beeld. Voor een dealers of tuningbedrijf of zo zou dat een hele mooie foto zijn.
Bij 2 voegt de locatie ook wat toe. De eerste gedachte die bij mij op komt is: "zo'n irritant boem-boem autootje in een achterstandswijk".
Maar in 2 lijkt de auto niet meer het onderwerp te zijn, en nog maar een klein onderdeeltje van de totale compositie.
Wil je dat de locatie de auto ondersteunt, of andersom?
En wat wil je dat de locatie toevoegt aan de auto?
Ik vind em wel gaaf! Mooie kleuren en lijnen, misschien zou de bumper/neus nog wel wat licht kunnen gebruiken. Top!TukkerTweaker schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:29:
Heb vandaag een Opel Frontera gefotografeerd, ben benieuwd wat jullie van de toning vinden.
[afbeelding]
Schitterende foto, mooie kleuren, lekker scherp en wat mij betreft uit een hele mooie hoek genomen. Zo komt die auto echt heel goed tot zijn recht.TukkerTweaker schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:29:
Heb vandaag een Opel Frontera gefotografeerd, ben benieuwd wat jullie van de toning vinden.
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@mcdronkz: De 2de vind ik het minst van de reeks, ik vind het jammer dat je de rand van de carosserie hebt onderbroken. De 5de steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit, prachtige toning en diffuse mens door de lange(re) belichting. Goed gedaan! Over de 6de, kan die man dat zomaar opheffen? Weegt een 2pk'tje dan echt zo weinig?
@grimmes1992: (leuk detail, we zijn allebei even oud
@pdebie: De 1ste en de 5de vind ik best wel leuk kijken, de 1ste door de pijlers achteraan die de auto mooi in het midden zetten, de 5de door het lage standpunt gecombineerd met wideangle. De andere foto's vind ik niet zo interessant, een beetje saai.
@Tukkertweaker: Prachtige toning, ik vind de lucht erg geslaagd, overall goede foto
Ik heb ook eens wat autofotografie geprobeerd vandaag. Ik heb mij gewoon aan de kant van de weg gezet en geprobeerd om de interessante auto's mooi op de plaat te krijgen. Ik heb geprobeerd om te pannen, maar dat ging echt niet goed

Groter
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Was gister weer in Nürburg, leuke dag gehad.

Bedankt voor je comment, ik heb ietsje anders gecropt nu, maar meer plaats heb ik niet meer aan de linkerkant. Hoe zou ik het perspectief kunnen verbeteren? Zelf lager gaan zitten als ze voorbij razen?Richard! schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:12:
Foto is te krap links, het bord stoort een beetje, het perspectief is een beetje saai. Nu de goede punten. De foto is goed scherp en er zit een leuke diepte in, en de kleuren kloppen gewoon netjes.
Was gister weer in Nürburg, leuke dag gehad.
[afbeelding]
Over jouw foto, echt wel mooi, wat voor een auto is dat? Die heb ik nog nooit gezien.
Nieuwe versie met iets meer plaats aan de linkerkant:

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Die auto op mijn foto is een Lotus Europe
Ok bedankt, dat zal ik volgende keer eens uitproberenRichard! schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:41:
Als auto's wegrijden tijdens evenementen buk ik altijd voor een lager perspectief, komt de auto wat breder en bruuter over tegenover de omgeving. Hij is zo wel beter ja.
Die auto op mijn foto is een Lotus Europe.
freddyronny schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:04:
[...] Hier een MG (type weet ik niet, iemand wel?) die langs kwam scheuren:[...]
Dat is een MG TF.
Een zeer gelukte plaat vind ik deze (mochten vorig weekend meedriften met Remmo Niezen op het ADAC testbaantje vlakbij de Nürburgring). Helaas wel wat weinig ruimte door heggen en struiken, maar vind 'm niet tegenvallen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Leuke foto, een kennis van mij rijd met precies zo'n auto, maar dan een Nissan SkylineSp33dFr34k schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:42:
Oke, ik heb een Olympus E600, schiet er veel foto's mee, maar weet niet echt iets van de techniek (moet ik me nog meer in gaan verdiepen) dus schiet meestal alles op automatisch..
Een zeer gelukte plaat vind ik deze (mochten vorig weekend meedriften met Remmo Niezen op het ADAC testbaantje vlakbij de Nürburgring). Helaas wel wat weinig ruimte door heggen en struiken, maar vind 'm niet tegenvallen.
[afbeelding]
Dat is wel aardig precies inderdaadDanny96 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:32:
[...]
Leuke foto, een kennis van mij rijd met precies zo'n auto, maar dan een Nissan Skyline
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
@Danny96: Ik vermoed dat je de Falken art bedoelt?
De linkse is overigens een gewone E30 met V6 blok, de rechtse is een echte M3 met V8 blok, dat ding heeft in de 500pk
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 25-05-2010 22:15 ]

Ten eerste, prachtige platen! Verschijnende foto's brengen me op ideeën.
Als auto-liefhebber, voornamelijk van Italiaanse exemplaren, mag ik deze graag vastleggen op de gevoelige plaat. Daarbij, relatief gezien, ben ik een nog beginner als het gaat om daadwerkelijk "foto's schieten" en het bewerken, echter naarmate de ervaring let ik steeds meer op de locatie e.d. Althans dat idee heb ik
Nu ben ik persoonlijk niet zozeer iemand die snel feedback kan geven aan anderen, maar zal dat uiteraard doen waar ik mijn input nuttig/handig kan zijn. Overigens ben ik zeer benieuwd naar de meningen van anderen over mijn gemaakte foto's. Alle commentaar + aanvullende tips zijn meer dan welkom!
Recente platen;
1.

2.

3.

4.

Bij 2 en 3 vind ik persoonlijk de achterkant van m'n wagen iets te donker, alhoewel het ook wel weer wat heeft..
Ik ben benieuwd naar de, waarschijnlijk uiteenlopende, meningen
I browse with Vivaldi
Foto 4 vind ik het beste van de reeks en het is ook wel een aardige foto. Heb je toevallig in photoshop een verloop bovin toegepast? Ik zou het mooier vinden als je dat verloop onder bij de tegels doet aangezien daar veel van opstaat, als je dat van donker naar transparant laat lopen is het een wat vloeiender geheel
Ik denk dat jouw input voor iedereen nuttig/handig kan zijn, dus ik zou zeggen, geef commentaar op de foto's die voor je gepost werdenrlkz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:24:
Vreemd, dat ik dit topic nog niet eerder gezien heb![]()
Ten eerste, prachtige platen! Verschijnende foto's brengen me op ideeën.
Als auto-liefhebber, voornamelijk van Italiaanse exemplaren, mag ik deze graag vastleggen op de gevoelige plaat. Daarbij, relatief gezien, ben ik een nog beginner als het gaat om daadwerkelijk "foto's schieten" en het bewerken, echter naarmate de ervaring let ik steeds meer op de locatie e.d. Althans dat idee heb ik
Nu ben ik persoonlijk niet zozeer iemand die snel feedback kan geven aan anderen, maar zal dat uiteraard doen waar ik mijn input nuttig/handig kan zijn. Overigens ben ik zeer benieuwd naar de meningen van anderen over mijn gemaakte foto's. Alle commentaar + aanvullende tips zijn meer dan welkom!
Ik ben benieuwd naar de, waarschijnlijk uiteenlopende, meningen
Over jouw foto's, ik vind het persoonlijk niet zo aangenaam dat ze allemaal zo scheef staan. Hier en daar is het zwart wat te veel dichtgelopen en het is beter om een lager standpunt aan te nemen. Ik zie wel dat je je best hebt gedaan om geen 'standaard foto's' te nemen en je creativiteit hebt laten vloeien
2 is minder geslaagd door de selectieve kleur. Wat groen gras zou hem veel toffer maken denk ik.
en 3 is niet speciaal door de auto en de positie van de auto in de foto.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 26-05-2010 17:07 ]
SChief schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:14:
Zal wel deze zijn (hij verwijst naar de Falken bestickering)
[afbeelding]

Volgens mij is dat hem ja, deze foto is wat ouder.
Ja, daar drift, hijSChief schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:06:
Klopt het als ik zeg dat op foto 3 de achterkant uitbreekt?
Deze 3 zijn er een paar die ik wel kon smaken.

-| Hit it i would ! |-
En mooi autootje!
[ Voor 79% gewijzigd door Richard! op 01-06-2010 21:02 ]
Het is mijn inziens nog te licht om alleen de mistlampen aan te hebben in combinatie met de stads(?)lichten..Falcon10 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:00:
Ik heb gisteren paar fotos gaan maken van men nieuwe Golf in de haven van Antwerpen.
Deze 3 zijn er een paar die ik wel kon smaken.
[afbeelding]
Verder wat mij stoort is de weerspiegeling van de containers op de motorkap van de auto.. Verder mooie foto hoor..
Ziet er goed uit.. Die stadslichten.. brrrrrr?
Ik had de compo iets meer naar links gedaan, nu is de linkerkant iets te krap..
Doen het prima hierRichard! schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:59:
Leuk gedaan, belichting enz ziet er goed uit, Fake HDR heel licht neem ik aan? Standpunten en de manier van het plaatsen van de auto had beter gekund, nu vind ik de auto te veel op de foto staat terwijl ik ook wel meer achtergrond zou willen zien. Leuk locatie overigens.
En mooi autootje!
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Argh! Ik weet dat het OT is, maar als je tekst bij auto foto's plaatst zorg dan minstens voor juiste info. BMW doet sowieso al niet aan V6 blokken. De originele BMW M3 heeft een 4-in-lijn, 2.3 of 2.5 liter. En die rechtse is dus geen 'echte M3' maar een zelfbouw.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:17:
De linkse is overigens een gewone E30 met V6 blok, de rechtse is een echte M3 met V8 blok, dat ding heeft in de 500pk
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Oja, 'gewone' 6 cylinder idd, en die rechtse is toch volgens mij wel een echte M3 carrosserie hoor...Ethirty schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:13:
[...]
Argh! Ik weet dat het OT is, maar als je tekst bij auto foto's plaatst zorg dan minstens voor juiste info. BMW doet sowieso al niet aan V6 blokken. De originele BMW M3 heeft een 4-in-lijn, 2.3 of 2.5 liter. En die rechtse is dus geen 'echte M3' maar een zelfbouw.
'Zelfbouw' lijkt me nogal logisch ja, zo komen ze niet uit de fabriek rollen...

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 04-06-2010 00:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Erg mooie foto's, even een vraagje: Pan je deze foto's met een statief ? Want bij de Lambo is die echt heel scherp terwijl het landschap een vorm van snelheid suggereert.
Dat ben ik niet met je eens. Genoeg mensen kunnen de combinatie tussen snelheid en scherpte (nog) niet goed combineren, het bevriezen van een auto is meestal toch een stuk makkelijker.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:25:
ik begrijp je richard, en het is ook leuk om zon foto's te schieten. Maar als je na gaat denken is dit een foto die iedereen kan maken, het is moelijk om uniek te zijn met panningshots.
Martijn.
Nee ik pan niet met een statief, ik schiet ze gewoon uit de hand.
Ik vind het nog wel meevallen, deze is zeker makkelijk vanuit de hand te doen.brilsmurfffje schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:06:
[...]
Erg mooie foto's, even een vraagje: Pan je deze foto's met een statief ? Want bij de Lambo is die echt heel scherp terwijl het landschap een vorm van snelheid suggereert.
Heb vorig jaar deze uit de hand geschoten:

Een monopod is overigens makkelijk dan een statief.
Verwijderd
Mijn zin was ook niet specifiek gericht naar jou, maar als ik testcases en soms zelf showcases die op sites zitten er nog genoeg platen waar gewoon zero snelheid in zitten. Genoeg die het ook gewoon goed kunnen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:29:
ik kan je van mijn kant zo een stuk of 200 geven die gewoon gepanned zijn met veel snelheid erin. Persoonlijk vindt ik het niet meer zo heel speciaal.
Het is gewoon even doorhebben en een kwestie van je camera goed instellen, zorgen dat je AF niet gaat hunten en ik richt ook altijd op details.
Hier een plaatje van een auto die ik eerst afschuwelijk vond maar later toch wel bewondering voor kreeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Richard! op 06-06-2010 00:42 ]
zijn een beetje te typisch, niet speciaal genoeg.
2. Ik volg de meningen van de anderen, de foto waar de porsche scheef staat vind ik beter dan de andere, die andere is te typisch, het is zo'n foto dat eigenlijk iedereen die pannen onder de knie heeft, kan nemen.
3. Heel erg speciale auto, wat voor één is dat? De foto zelf vind ik ook goed geslaagd, mooi standpunt, mooie blauwe lucht. Het enige dat ik er op kan aanmerken is de kleur van het gras. Wat is daar mee gebeurd, het ziet er niet zo mooi groen uit?
@Falcon10: Ik zou een iets lager standpunt innemen, dan lijkt de auto wat imposanter. Bovendien zou ik ook iets meer van de achtergrond erbij nemen, in de haven van Antwerpen heb je echt wel mooie locaties
Ik heb geprobeerd om de nummerplaten zo goed mogelijk weg te stoppen met Photoshop. De eerste van de Audi vond ik zelf wel goed geslaagd, je moet hem echt bekijken op groot, dan heb ik zo'n beetje een 3dgevoel als ik ernaar kijk
Die van de oldtimer vindt ik zelf wat minder, maar ik zou eigenlijk graag weten welk type dat is, ik vind het nergens terug
1

Groter
2

Groter
Foto 1 is een kiekje, met eracher een auto, en dat geldt voor de 2e helemaal. Erg storende achtergrond.
Dat is geen echte oldtimer, het is een chassis van een eend ofwel 2CV en de rest is een bouwpakket. Ligt ook de motor van een eend in.freddyronny schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:05:
maar ik zou eigenlijk graag weten welk type dat is, ik vind het nergens terug
Sorry, maar wat is een 'eend'Sp33dFr34k schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:08:
[...]
Dat is geen echte oldtimer, het is een chassis van een eend ofwel 2CV en de rest is een bouwpakket. Ligt ook de motor van een eend in.
@Richard: De tweede ben ik het eens met jou, die is niet van zo'n hoge fotografische kwaliteit, doordat er een andere auto net achterrijdt, maar de eerste,stoort dat zo erg dat er een auto stilstaat diep op de achtergrond? Ik zal nog eens zoeken in mijn autofoto's naar foto's zonder storende elementen
Ik heb een laag (of alleszins lager perspectief) perspectief gebruikt. Ik heb mijn statief op zijn laagste stand gezet, zo'n 45 cm boven de grond. Ik zal volgende keer eens gaan liggen op de grondRichard! schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:00:
Die foto van die Audi op netjes op het gebied van belichting en kleuren, echter is de A5 een erg mooie auto en dat komt niet optimaal naar vooral, een laag perspectief met wat meer ingezoomd laat de Audi er veel mooier uitkomen. Ik vind het aantal mm waar de foto's op gemaakt is te saai, iets wat je met het oog ook zou kunnen vastleggen (Niet dat het altijd het geval is)
Bedankt voor je tips, ik ben nog maar net bezig met autofotografie en heb nog veel bij te leren

Je krijg meestal dan ook nog een leuke diepte!
Ik zou zeggen ga zo door!
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's