Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Toch tele, maar niet te veel.
Als je dan de f1.8 of 1.4 prime hebt, is het helemaal een toplens. 85mm op crop met hele korte DoF is heerlijk bij autofotografie.

Dat is niet serieus ofwel?freddyronny schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:21:
[...]
Sorry, maar wat is een 'eend'Ik weet niet echt wat je daarmee bedoelt, ik ken een 2CV maar een eend?
Maargoed, een 2CV noemen ze in de volksmond ook wel een eend zoals ik al zei.
@Erasmo: Juist
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
[ Voor 48% gewijzigd door Richard! op 13-06-2010 22:04 ]
Je beoordeelt scherpte op een plaat van 500pix breed?Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:02:
Damn wat een plaat richard, suuuuper scherp. Met welke camera speel jij?
Camera(sensor) heeft ook niet heel veel met scherpte te maken, wel iets natuurlijk maar de lens is veel belangrijker.
Over de foto:
Ik vind de bokeh wel erg lelijk, maar daar staat de 50/1.8 ook bekend om. Standpunt vind ik persoonlijk iets te laag waardoor een vreemd perspectief ontstaat. Wel een erg dikke M5.
Ook fijne kleuren en contrast.
Nummer 1 vind ik echt heeeerlijk lekker symetrisch en goeie locatie! Bij de 2e plaat is de toning een beetje vaag, wat je goed ziet op het kenteken helaas.
Mag ik vragen waar deze foto's genomen zijn?
Edit: Radio Kootwijk lees ik op je blog
[ Voor 10% gewijzigd door mitchdc op 13-06-2010 22:35 ]
Hier nog een foto van mij van vanmiddag, het is tevens mijn eerste trackingshot.

Radio Kootwijk inderdaad, was nog een heel gedoe om toestemming te krijgen. Boswachters zijn daar zeer actief en mogen je gewoon bekeuren, je mag normaal namelijk niet bij het monument komen met de auto.

Hmm ahkee, maar gewoon te voet dus wel? Miss wel een keertje de moeite waard om naar toe te gaanMartijnGizmo schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:38:
Thanks heren!
[...]
Radio Kootwijk inderdaad, was nog een heel gedoe om toestemming te krijgen. Boswachters zijn daar zeer actief en mogen je gewoon bekeuren, je mag normaal namelijk niet bij het monument komen met de auto.
Verwijderd
Vind die 3de foto het mooiste trekt meteen veel aandacht,
De eerste vind ik het minste, misschien te veel afleiding door dat gebouw.
@ Richard:
Die 2de foto van die Porsche op de vorige pagina heeft idd een beetje het Nordschliefe sfeertje met die tekst op de weg.
En nog een vraagje aan jou, het valt me een beetje op dat jij op vrijwel iedere foto op de achtergrond minder kleur gebruikt, bv met die Viper op die parkeer plaats.
Maar hoe doe je dat photoshop je de auto los van de achtergrond, of haal je op een of andere menier een kleur er uit?
Vind het er altijd erg mooi uit zien.
Gister ook ff geprobeert maar ziet er lang niet zo goed uit als bij jou;

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 20:02 ]
Ik vind jou foto erg geslaagd, lekker goed scherp en leuk met die tekst. Ziet er prima uit die desaturatie bij jou, ik zou alleen nog iets meer contrast in de achtergrond gooien dan is hij verrukkelijk!
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 22:16 ]
Prachtige foto richard! Echt, waar ik vind hem heel goed. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je de auto per toeval gezien of ken je iemand met zo'n auto en is die dan speciaal voor jou langs gereden? In elk geval, ik vind hem goedRichard! schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:34:
Fraai gedaan zeg, heerlijke reeks. Vooral 1 & 3 spreken me aan, waarbij ik bij 3 vaak mijn twijfels heb op jou manier van panning omdat je relatief weinig inzoomt op de auto vind ik het hier heel fraai uitpakken, mooi zacht licht. Keep up the good work!
Hier nog een foto van mij van vanmiddag, het is tevens mijn eerste trackingshot.
[afbeelding]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

[ Voor 9% gewijzigd door mcdronkz op 15-06-2010 03:11 ]
Verwijderd
1000 km van Spa,Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:59:
Nette plaat! @ Grimes, is dat op de 24h van le mans of de 1000km van Spa.
Thanks, nee wij waren zondag met deze Aston Martin een BWM M5 en een Mercedes C63 AMG op weg naar een evenement genaamd Dutch Supercar Sunday dus onderweg natuurlijk wat foto's geschoten.freddyronny schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:30:
[...]
Prachtige foto richard! Echt, waar ik vind hem heel goed. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je de auto per toeval gezien of ken je iemand met zo'n auto en is die dan speciaal voor jou langs gereden? In elk geval, ik vind hem goed
Voor zulke foto's gebruik je een groothoek en je gaat schuinvoor op schuinachter de auto rijden met een vrij lange sluiter, variërend van 1/10 tot je zelf wilt natuurlijk, deze is op 1/60e gemaakt maar als je een langere aan zal nemen zal je dus ook meer snelheid erin hebben.
Verwijderd

Zondag fotos proberen te maken met de WTCC maar ben bang dar het daar extreem druk gaat zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 09:39 ]
Verwijderd
Dat was de enige foto wat ik aan de pit muur heb kunnen maken daarna werd ik meteen weg gestuurt.MartijnGizmo schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:17:
Mooi die eerste met die highlights op de banden!Eigenlijk jammer (maar zeer begrijpelijk) van de moderne helm...
Verwijderd
Verwijderd
Jep dat ben ikVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:14:
Ik wou net zeggen hoe kom jij opeens zo dicht bij de rijdende auto's, hahaha, volgens mij ben jij Wilco van Har en met Lauren en Stan enzo? Ik ben iig Tim, van Mark a.k.a. BoB?
Toen jullie aan de achterkant van de pit stonden ben ik de pitlane in gelopen, niet voor lange duur zoals ik net al zei
Verwijderd
Richard! schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:18:
Weer 2 nieuwe van afgelopen zondag.
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoe krijg je het toch voor mekaar ?Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:23:
[...]
Een bugatti! van welke auto heb jij geen fotos???
-| Hit it i would ! |-
Hoe bedoel je Falcon, hoe ik het voor mekaar krijg?
Dit bedoelt ie waarschijnlijkRichard! schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:00:
Die foto van die Bugatti is gemaakt bij Van Vliet waar zondag een besloten event werd gehouden met supercars, dus die was niet zo moeilijk.
there's no tweak without the tweaker
Gewoon, hoe je altijd van die peperdure wagens voor de lens krijgt.Richard! schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:00:
Die foto van die Bugatti is gemaakt bij Van Vliet waar zondag een besloten event werd gehouden met supercars, dus die was niet zo moeilijk.
Met wat geluk kan ik eens de BMW 5 van een vriend te leen hebben om eens een testshoot op te doen
En jij tovert de ene 100K wagen na de andere voor je lens
[ Voor 6% gewijzigd door Falcon10 op 18-06-2010 15:48 ]
-| Hit it i would ! |-
Die staat toch in een garage richting gouda? vanuit Rotterdam.Vandread schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:05:
Die Veyron staat bij Van Vliet volgens mij...
Mooie foto's hoor, die 1e foto van de classic race is echt nice.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Doh... overheen gelezen....Sp33dFr34k schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:36:
Hij zegt toch zelf dat het bij Van Vliet was, en volgens mij kan die 100k een (flink) aantal keer in die Bugatti...
Van Vliet personen auto site doet het niet meer... apart: http://www.vanvliet.com/passenger_cars_nl.html
Zoals in dit geval bedoel je?MartijnGizmo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:42:
En daarnaast, een vette auto maakt nog geen vette foto...
Vooral die Veyron vind ik te veel groothoek waardoor je auto helemaal wegvalt. Daarnaast vind ik dat selective color truckje.. minder..
Die Fiat 500 van jou is wel weer mooi Martijn.
Ziet er netjes uit zoals altijd.
Gebruik je je flitsers en rig nooit meer trouwens? Of kan je IXUS 850 IS daar niet mee overweg?
@grimes1992 Mooi hoe je bij de eerste foto de snelheid hebt vastgelegd! (zeker met de andere 2 auto's) Bij foto 2 erg jammer dat je naam door het hoofd van de persoon staat, wel mooi om een auto zo half te zien
@Richard!
Gave Ferrari! Het contrast in deze foto met de achtergrond vind ik erg mooi gekozen. De Bugatti, ik vind het jammer dat de achterkant wegvalt tegen het raam, kwa positie laat het wel de kracht van de auto zien!
@MartijnGizmo Leuke shoot van die Fiat. Foto 2 vind ik leuk gedaan/uitgewerkt. De laatste foto gaan mijn ogen alleen raar van doen
Hierbij een foto van mijn kant. Onder begeleiding van een fotograaf afgelopen weekend bij de DNRT familiedag het circuit van Zandvoort rond geweest. Onderstaande foto gemaakt bij de Mastersbocht. Gaaf om eens op andere delen van een circuit te komen!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Sja, dat zie ik dan maar als een compliment voor mijn consistentie.Richard! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:34:
Leuke foto reeks Martijn, alleen zou ik wel eens wat anders van je willen zien..
Flitsers liggen al klaar, is er alleen nog niet van gekomen. Met rigshots wacht ik nog ff tot ik wat meer groothoek heb bij m'n 7D. IXUS 850 IS staat op het punt om opgevolgd te worden door een 300 HS...-DG- schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:08:
Die Fiat 500 van jou is wel weer mooi Martijn.![]()
Ziet er netjes uit zoals altijd.
Gebruik je je flitsers en rig nooit meer trouwens? Of kan je IXUS 850 IS daar niet mee overweg?
[ Voor 27% gewijzigd door MartijnGizmo op 18-06-2010 23:15 ]
Mooie foto, lekker gekaderd, met veel sensatie en veel scherpte erin. Zo zie ik ze graag.
Hier dan eens een niet ''Nordschleife-foto's met ontkleurde achtergrond''

[ Voor 23% gewijzigd door Richard! op 18-06-2010 23:24 ]
Dankje! Het viel me eigenlijk best tegen hoe moeilijk pannen is op een circuit! De hoeveelheid foto's die net onscherp zijn is echt aanzienlijk. Dan zie je ineens hoe hard ze eigenlijk gaan ook in bochtenRichard! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:22:
N3oC
Mooie foto, lekker gekaderd, met veel sensatie en veel scherpte erin. Zo zie ik ze graag.
Hier dan eens een niet ''Nordschleife-foto's met ontkleurde achtergrond''.
[afbeelding]
Netjes, wel jammer dat zo'n kale achtergrond weinig snelheidsgevoel overbrengt...Richard! schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:22:
N3oC
Hier dan eens een niet ''Nordschleife-foto's met ontkleurde achtergrond''.
[afbeelding]
Verwijderd
Foto 2 vind ik mooie gedaan met dat 500 logo!MartijnGizmo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:55:
Paar plaatjes van de langzaamste, maar lolligste auto waar ik tot nog toe in gereden heb...![]()
Ik heb er ook nog eentje, heb mijn teken tablet weer eens uit de kast gehaald en de remschijf van een Aston rood gemaakt.
Met de nodige effecten natuurlijk.
Foto na het bewerken

Vergelijking:

Trouwens morgen WTCC @ Circuit-Zolder voor de mensen die het nog niet wisten
Bedankt voor het commentaar :-) Ik heb nog een foto verwerkt, wat vind je dan van deze:MartijnGizmo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:45:
[...]
Netjes, wel jammer dat zo'n kale achtergrond weinig snelheidsgevoel overbrengt...

Eerste panning foto van de dag (binnenkant Tarzanbocht) en best netjes vind ik zelf voor 1/60s
Verwijderd
@Wilco, voorste wiel staat stil en het achterste heeft bewegingsnelheid, foutje?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 19:14 ]
Haha, in mijn enthausiasme helemaal vergeten!Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:13:
@nc03: ook asjeblieft in het vervolg commentaar geven, dankjewel
@Wilco, voorste wiel staat stil en het achterste heeft bewegingsnelheid, foutje?:P
@Richard! en de niet ''Nordschleife-foto's met ontkleurde achtergrond''
@grimes1992 Netjes gedaan in PS! Is dat wiel geblokkeerd in de bocht dat ie stil staat? Helaas geen EXIF info dus kan ook geen sluitertijd zien helaas, hier ben ik wel benieuwd naar
@Xfix Recht is idd anders
Binnenwiel dat blokkeert : Kan gebeuren !!Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:13:@Wilco, voorste wiel staat stil en het achterste heeft bewegingsnelheid, foutje?:P
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Die foto heeft in het origneel al een lockend voor wieltje en het achterste draaitde gewoon.
Dus is geen foutje
Vandaag naar de WTCC geweest, 24.000 man op zolder gepropt, en de helft van de fotos verknalt omdat ik met satutaratie en toning aan het prutse was.
Maar met de start van de WTCC stond ik in de eerste chicane bom vol met fotgraven, en met de start heb ik nog nooit zo veel sluiters heen en weer horen gaan
Echt niet normaal, en daar liepen mensen met lenzen rond waar je bang van werd.
Foto uit de BMW stand

Masserati Trophy, echt dikke autos!

Dit doen ze ronden na ronden bocht na bocht...

Een van de betere foto's:

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 10:45 ]
Je bent een paar stukkies remschijf vergeten. Verder zal de schijf niet echt warm worden als het voorwiel blokkeertVerwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Ik heb er ook nog eentje, heb mijn teken tablet weer eens uit de kast gehaald en de remschijf van een Aston rood gemaakt.
Met de nodige effecten natuurlijk.
Maar wel mooie foto's, ook hierboven @ Zolder (die van Farfus is wel vet)
Verwijderd
Maat ik heb een vraagje, als ik fotos maak van autos wat op me afkomen of schuin naar je toe komen hoe krijg ik die foto's in godsnaam scherp?
Ja hogen sluitertijden maar dan staan de wielen stil als ej die er schuin op hebt staan?
Bij #1 is het imo jammer dat er een deur ofzo open staat, en dat die persoon net in beeld staat. 't is namelijk wel gewoon een mooie foto.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:18:
@ n3oc en Tim:
Die foto heeft in het origneel al een lockend voor wieltje en het achterste draaitde gewoon.
Dus is geen foutje![]()
Vandaag naar de WTCC geweest, 24.000 man op zolder gepropt, en de helft van de fotos verknalt omdat ik met satutaratie en toning aan het prutse was.
Maar met de start van de WTCC stond ik in de eerste chicane bom vol met fotgraven, en met de start heb ik nog nooit zo veel sluiters heen en weer horen gaan
Echt niet normaal, en daar liepen mensen met lenzen rond waar je bang van werd.
Foto uit de BMW stand
[afbeelding]
[afbeelding]
Masserati Trophy, echt dikke autos!
[afbeelding]
Dit doen ze ronden na ronden bocht na bocht...
[afbeelding]
Een van de betere foto's:
[afbeelding]
#3 vind ik ook niet zo mooi, beetje donker en een beetje onscherp. De andere 3 zijn wel prachtig!
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Klopt, heb je groot gelijk inMartijnGizmo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:45:
[...]
Netjes, wel jammer dat zo'n kale achtergrond weinig snelheidsgevoel overbrengt...
Deze gemaakt met mijn nieuwe Tokina 12-24

Ik vind het jammer dat jij wel van die mooie foto's kunt maken en ik niet. Complimenten!Richard! schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:29:
Was weer veel moois afgelopen zondag tijdens Spa Italia 2010!
[afbeelding]
[afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Vind vooral de 2de foto mooi, als je daar op Spa in een race weekend komt staat het daar vol met vracht autos en 100de mensen wat daar rond lopenRichard! schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste vind ik eerlijk gezegt niet zo mooi, best wel druk met al die lichten en de neus lijkt lang getrokken.
Ik ben meestal niet zo'n fan van groothoekvervorming, maar die Ferrari-foto kan het goed hebben! Gallardo is ook erg netjes.Richard! schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Die 2de is echt mooi, klopt gewoon 100%MartijnGizmo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:16:
[...]
Ik ben meestal niet zo'n fan van groothoekvervorming, maar die Ferrari-foto kan het goed hebben! Gallardo is ook erg netjes.
Hier nog een paar van de WTCC.

De laaste 2 foto's zijn op 300mm gemaakt zonder statief of beeld stabilisatie.(de meeste fotos eigelijk)
Wat een geweldige reeks foto's! Prachtig, goede locatie, past perfect bij deze bloedmooie Scirorro.
Bedankt allemaal, ik heb op foto 1 gekozen voor de grote hoek omdat hij ook een vrij lange neus heeft en hem nog bruuter wilde maken!
@Grimes, leuke reeks, de laatste vind ik leuk omdat de rest van de wagens lekker onscherp zijn brengt het meer snelheid in de foto.
WOWRichard! schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:19:
Dit topic mogen we niet vergeten
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet wel zeggen dat ik op zwart kick dus ik ben niet echt onpartijdig
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Was in race 2 op een punt waar geen een andere fotograaf stond
Begin van de schuiver, je ziet ook de linker achter band al een beetje vervormen en voor van de grond af komen.

Door het grind.

3: misschien nog wel iets leuks van te maken met hdr of zo

4:

Bij deze foto is het alleen jammer dat die marschal er achter staat...

Verwijderd
Misschien eens een avondje op photoshoppen, opsig buiten dat is de foto best wel gelukt dus is wel jammer.ZpAz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:15:
Inderdaad, bij die laatste foto zit ik even te kijken, hoe heeft ie dat nou met zn hoofd. Beetje vreemd geworden.
Edit: Photoshop CS5 contect aware fill....

+ nog eentje van de autogp, denk mijn mooiste foto tot nu toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 19:03 ]
Verwijderd
Ty, die fotos van jou zaten ook een paar mooie bij, vooral die met van die ferrari in het uitloop rondje.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:35:
woooooow kijk dan heb je net te weinig met 200mm. wat een pic wilco!
En die van die AutoGp met die bomen er voor.
Toevallig inspiratie gevonden bij Darren Heath?
Is een F1 fotograaf die maakt ook heel veel van dat soort fotos lage sluiter tijden en veel omgeving
Verwijderd
Die is wel echt goed, totaal anders dan normale fotos.
Wil voor de Superleague ook eens van dat soort technieken gaan gebruiken.

Verwijderd
Vorige week ben ik in Berlijn een paar leuke auto's tegen gekomen. Helaas had ik niet de goede gear bij me om auto foto's te maken.
Altijd leuk, de Veyron:

1.

2.
Een Bentley. Het type weet ik zo gauw even niet, had iets met GTM. Wel een apart kleurtje. :

3.
Een BMW met een opvallend kenteken:

4.
En nog een BMW m3.

5.
Signature?
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 20:57 ]
@Grimes1992: De laatste foto die je poste vind ik niet zo scherp (van de blauwe F1 wagen) Die andere (waarvan je zegt dat dat je beste tot nu toe is) vind ik wel erg goed, gewoon niets op aan te merken, kan zo in een blaadje
@MeneerG: Ze zijn echt wel vrij onscherp. Met welke gear heb je dit dan gemaakt? Met een gsm ofzo? Bij de eerste stoort de spoiler mij echt. Bij de tweede had ik 'minder' op de foto gezet, meer ingezoomd op het deksel met het Bugatti teken op. De foto van de Bentley is nog het beste vind ik, dat is nog vrij goed gelukt, mss beter geweest als je het frontaal had genomen (parallel met de voorkant van de auto). Bij de 4de is er iets mis met de nabewerking denk ik, zo'n lelijke kleuren en niet scherp (ligt wss aan de gear). De 5de vind ik gewoon niet zo interessant.
Neem deze commentaar niet persoonlijk
Ik heb eens een Mercedes ML geprobeerd, wat vinden jullie van de foto?

Groter
[ Voor 19% gewijzigd door LaurentS op 06-07-2010 17:09 ]
Ik heb de vrijheid genomen om in PS even snel aan de curves getrokken en daar kwam dit uit:

En let op de kleine details zoals die rechter buitenspiegel
@FreddyRonny: Ik ben onderaan begonnen, maar die spiegel is jouw idee merk ik nu. De crop vind ik niet zo...
@Martijn: 1. Prachtig. 2. Mij te schuin, verder
@Erasmo: Vooral het detail van de rechter buitenspiegel maakt hem helemaal geslaagd.
---
[ Voor 32% gewijzigd door Joor op 11-07-2010 23:39 ]
en foto 3 van de evora vind ik ook briljant. foto 1 van de evora vind ik net iets te fel qua contrast. lijnen van de auto vind ik minder duidelijk.
Ik heb zelf ook weer een shoot gehouden. Hierbij heb ik de vorige tips die ik hier heb gekregen maar eens goed onthouden en geprobeerd te verwerken in de foto's.
heb deze foto's gemaakt in de Marienwaerdt bij Beesd.
# 1

# 2

# 3

# 4

# 5

Daar dacht ik ook aan dit is meer een locatie voor een oude amerikaan of iets dergelijks. Composities zijn wat saaitjes. Foto 4 is meer een snapshot die je wilt maken om hem op marktplaats te zetten maar je te lui was om er wat van te maken, het is nu een foto van een vervallen boerderij met een auto erop, en niet andersom. Een auto op een foto maakt nog geen echte autofoto.
De foto's lijken geen van allen recht te staan, en ik zie ook geen consistentie in de bewerking;
1 en 2 zijn niet bewerkt, 3 zwart-wit, 4 de kleur een beetje overpitched, en 5 weer niets..
Ook kan je de volgorde denk ik beter indelen, nu zijn het 2 auto's willekeurig door elkaar.. misschien is het beter om eerst de oranje te doen, dan de duoshot, en dan de zwarte.. ?
Zelfde als altijd, letten op de details/achtergrond, pola-filter gebruiken, lager standpunt innemen, etc.
Wat is er lastig aan een Auris? haha. Naja, thanks voor de tips. Ik zie dat jij veel op langere brandpuntsafstanden zit. Denk wel dat dat nodig is om de vormen van de auto niet uit het verband te trekken.MartijnGizmo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:42:
Ai, Toyota Auris, dat is lastig. Voor een Golf of Focus had ik wel een paar tips gehad...
Zelfde als altijd, letten op de details/achtergrond, pola-filter gebruiken, lager standpunt innemen, etc.
[ Voor 37% gewijzigd door AtleX op 08-07-2010 14:23 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Foto 1 en 3 vind ik echt gaaf, 2 iets minder de auto lijkt helemaal weg te vallen, is ene wit puntje met een voorruit geworden.MartijnGizmo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:36:
Die ML vind ik wat krap aan de achterkant.
Ik ben ook wat achterstallige foto's aan het uploaden, zoals deze...
Maar Martijn heb eens op je site/blog rond gekeken maar die van die zwarte gt-r zijn echt geweldig gewoon, vooral die laatste 2 van die in ik denk een parkeer garage en met dat gt-r logo is echt mooi!
Wat heb je toch een droom baan...
Ik ben benieuwd wat jullie van de onderstaande foto vinden:

[ Voor 6% gewijzigd door mcdronkz op 08-07-2010 20:39 ]
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's