Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
@RobbieHifi: De eerste mercedes foto is inderdaad wat apart gekaderd, de rechterkant is zo wat loos en aan de linkerkant lijkt wat ruimte te missen. Wellicht was een beetje panning ook wel mooi geweest voor wat extra dynamiek, de auto zou nu net zo goed stil hebben kunnen staan.
De tweede mercedes foto zou ik eigenlijk mislukt willen noemen, niks is scherp. Alsof je wat te snel hebt gepanned voor deze foto, het zou mooier zijn als de auto gewoon scherp is, zodat je ook iets hebt waar de ogen op kunnen rusten, een bewogen achtergrond geeft dan de snelheid aan.

De porsche foto is prima. Weet niet of ik het eens kan zijn met PdeBie dat de foto scheef staat, er is niet echt een referentie (behalve misschien de palen van het hek, maar die hoeven ook weer niet precies vertikaal te staan).

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:31
Dank voor de feedback, de Porsche foto staat recht. Het circuit van Zandvoort loopt niet horizontaal, vanwege de glooiende duinen.

Vooral dank op de feedback voor de eerste foto van de Mercedes. Even aan het zoeken geweest naar andere composities.
quote:
henkie196 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
De porsche foto is prima. Weet niet of ik het eens kan zijn met PdeBie dat de foto scheef staat, er is niet echt een referentie (behalve misschien de palen van het hek, maar die hoeven ook weer niet precies vertikaal te staan).
Ik doel met name op de grijze boarding achter de auto. Ik weet dat het circuit niet 100% vlak is, maar voor het oog zou het fijner zijn als deze iets rechter staat. Niet helemaal, want dan staat de auto weer te scheef.

website

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-05 13:25

Silasje

www.Entjes.eu

@HMJ
Eerlijk gezegd vind ik deze foto wat minder. Deels vanwege het blauwe licht en de reflectie is zo druk.. dat vind ik afleiden.

@RobbieHiFi
Foto 1 heel tof. Misschien volgende keer iets doen met de werkplaats eromheen? waardoor je meer pitsstraat idee krijgt? Ik zie namelijk wel een overal op de achtergrond hangen.
Foto 2 en 3.. ja... uitsnede en scherpte..
Foto 4 vind ik daarintegen heel erg tof! die uitsnede met net een stukje lucht maakt het een zeer boeiende plaat.

Zelf ben ik sinds kort bezig met rigfoto's. Deze BMW heb ik recent voor mn werkgever gemaakt.

Efix: 16mm (crop) ISO100, F5.6, 5sec met ND110 filter.

klik op foto voor fullsize

ps.. kentekenplaatblur is slordig.. i know

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik vind het een mooie plaat! Goed gekaderd. Alleen die tegemoetkomende auto is net even jammer (wellicht nog eruit te shoppen). Op 800px valt het natuurlijk amper meer op, dat wel.
quote:
Enzo Dizono schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:30:
[...]
En dan nu tijd voor drie Porsche's, met de eerste twee RS'jes op deze recente foto tijdens een filmopname voor Autoblog.

[afbeelding]

En een iets oudere, maar nog steeds een van mijn favorieten, deze rally-spec 911

[afbeelding]
Die twee RS'en staan er mooi op! _O_

Toch maar eens een posten die ik een tijd terug heb genomen:

S_Chief wijzigde deze reactie 27-07-2016 22:46 (46%)

You save everyone, but who saves you?

quote:
Silasje schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:06:
@HMJ
Eerlijk gezegd vind ik deze foto wat minder. Deels vanwege het blauwe licht en de reflectie is zo druk.. dat vind ik afleiden.

@RobbieHiFi
Foto 1 heel tof. Misschien volgende keer iets doen met de werkplaats eromheen? waardoor je meer pitsstraat idee krijgt? Ik zie namelijk wel een overal op de achtergrond hangen.
Foto 2 en 3.. ja... uitsnede en scherpte..
Foto 4 vind ik daarintegen heel erg tof! die uitsnede met net een stukje lucht maakt het een zeer boeiende plaat.

Zelf ben ik sinds kort bezig met rigfoto's. Deze BMW heb ik recent voor mn werkgever gemaakt.

Efix: 16mm (crop) ISO100, F5.6, 5sec met ND110 filter.

klik op foto voor fullsize
[afbeelding]
ps.. kentekenplaatblur is slordig.. i know
Compositie is top. Omgeving ook goed uitgekozen. Toffe plaat! d:)b

De foto heeft echter wat veel ruis heb ik het idee. Wat ik raar vind op ISO 100.
Komt dat door het filter? Of misschien in nabewerking toegevoegd? Het gaat in ieder geval ten koste van de scherpte. En dat is jammer, want als hij ragscherp was, dan kon hij zo de website van BMW op.

Ben overigens wel heel benieuwd hoe je nou zo'n foto maakt. Heb je dan zo'n complete metalen stellage aan de auto geplakt zitten?

PdeBie wijzigde deze reactie 28-07-2016 08:08 (4%)

website

• RobbieHifi
@Siljasje, de auto staat wel erg schuim. Zou ik wat rechter doen.

@S_Chief, beetje jammer van de mondeo op de achtergrond.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

@PdeBie
De ruis heb ik eerlijk gezegd niet naar omgekeken. Deze foto's worden op de sites van m werkgever en op facebook weergegeven op maximaal 2048 pixels breed. Op dat formaat zie je het niet.
Wat betreft de "stellage"? ik heb hem net af en hier een topic erover gemaakt

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jon NH
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:58
@S_Chief: De auto, lichtmast en blauwe borden op de achtergrond maken het wat rommelig helaas.

@Silasje: Prachtig dynamisch shot! Ik sluit mij volledig aan bij het commentaar van PdeBie, de ruis is wel vrij aanwezig groot formaat. Daarnaast, maar dit kan ook liggen aan mijn iPad, heeft de foto een lichte magenta kleurzweem welke mogelijk door het gebruikte filter wordt veroorzaakt. Volgens mij moet dit in de nabewerking makkelijk weg te halen zijn!

Ik hield het door jou geopende topic over je zelfbouw rig al een tijdje in de gaten. Een aantal jaar terug heb ik eveneens een start gemaakt met het zelf fabriceren van een koolstofvezel rig. Hierdoor heb ik inmiddels een deel van de benodigde onderdelen (zuignappen, klemmen etc.) op voorraad liggen, enkel vond ik de investering in de carbon buizen destijds te hoog. Zelf wil ik het graag gaan toepassen op voornamelijk klassieke Italiaanse auto's, ik ben alleen bang dat de vlaktedruk bij de zuignappen te hoog wordt waardoor het plaatwerk/ lakwerk mogelijk beschadigd. Je foto alsmede het geopende topic heeft mij wederom getriggerd om mij weer te verdiepen in de rig fotografie, mogelijk dat ik je binnenkort wat vragen stuur.

@RobbieHifi: Wederom een leuke serie!

Door het geweldige Nederlandse klimaat hebben we deze zomer nog weinig kunnen rijden, hierdoor ben ik binnen wat gaan experimenteren. De garagebox hebben we geprobeerd om te bouwen tot een simplistische mini studio, de wanden en vloer zijn afgedekt met zwarte doeken en boven de auto hebben we wit paneel bevestigd waar twee reportageflitsers op staan gericht. Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet helemaal weet wat ik er van moet vinden, we hebben in ieder geval een avond lol gehad.

Alfa Romeo GT 1300 Junior by Jon van Dijk, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
@Jon, ik vind het erg geslaagd experiment. Ook wel een heerlijke auto....prachtige Alfa.
Lekker minimalistisch!

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Zeer mooie en goede foto!

TK: Lenzers LEW102 horloge

Geslaagd experiment. Misschien dat de highlights onder de raamstijl net wat te heftig zijn, maar het totaalplaatje ziet er keurig uit! d:)b

website

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Radeon

Today is a good day to die

@S_Chief Wat hierboven ook al is gezegd jammer van de auto in de achtergrond en de foto komt wat de druk over met alle lantaarn palen en boorden dat haalt de focus een beetje weg van de auto.

@Siljasje Prachtige foto, ben altijd wel fan van dit soort foto's.

@Jon NH Zeer mooie plaat zeer goed geluk. Persoonlijk vindt ik de sticker op de achterruit iets te veel me aandacht trekken.

Heb ook even geëxperimenteerd met een zonsondergang en een zwart wit foto in de haven.

Mercedes CLA by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

• Jon NH
Bedankt voor jullie reactie en feedback! Aan de hand van de opmerking van PdeBie heb ik de highlights onder de raamstijl iets terug getrokken, dit geeft inderdaad een rustiger beeld.

@Radeon: De stikker op de achterruit is volgens de eerste eigenaar aangebracht bij aflevering van de auto in 1969 en is daardoor kenmerkend voor onze Alfa. Ik kan mij inderdaad vinden in je opmerking, gezien het hier om de fotografie gaat zal ik vanavond proberen het contrast lokaal te verlagen waardoor de stikker minder op valt.

De foto van Mercedes CLA heb ik weinig op aan te merken, de auto zelf is prachtig uitgelicht. Het enige wat ik persoonlijk minder vind is het nadrukkelijk aanwezige vignet. Aan de linkerzijde stoort het mij niet zozeer, maar doordat het vignet aan de rechterzijde start op de plek waar de zon onder gaat geeft het voor mij een wat onnatuurlijk beeld. Nogmaals, het is een persoonlijke smaak, ik weet dat het in de automotive fotografie veel wordt toegepast.
Ja, stukken beter zo met die iets terug getrokken highlights! :)

@Radeon:
Dikke plaat.
De auto had voor mij nog iets meer gedraaid mogen staan waardoor we wat meer van de flank zagen en ik ben het eens met Jon NH dat de vignetting aan de rechterzijde wat te heftig is. Maar voor de rest.... topper! :)

website

• treative
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:13
quote:
RobbieHifi schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:31:

@S_Chief, beetje jammer van de mondeo op de achtergrond.
Dat is geen Mondeo, een 308 volgens mij.

T809

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
quote:
Jon NH schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:17:

Door het geweldige Nederlandse klimaat hebben we deze zomer nog weinig kunnen rijden, hierdoor ben ik binnen wat gaan experimenteren. De garagebox hebben we geprobeerd om te bouwen tot een simplistische mini studio, de wanden en vloer zijn afgedekt met zwarte doeken en boven de auto hebben we wit paneel bevestigd waar twee reportageflitsers op staan gericht. Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet helemaal weet wat ik er van moet vinden, we hebben in ieder geval een avond lol gehad.

[afbeelding]Alfa Romeo GT 1300 Junior by Jon van Dijk, on Flickr
Prachtig resultaat! Heb je misschien ook een foto van je garagebox-setup? Ben wel benieuwd!

Vriend van mij heeft een tamelijk ruime garage, lijkt mij ook wel eens vet om mee te experimenteren.

• RobbieHifi
quote:
treative schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Dat is geen Mondeo, een 308 volgens mij.
Je hebt gelijk

• dhamel
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-09-2017
@radeon Mooie foto vooral zwart wit en wat al eerder genoemd is vignetting aan de zware kant is

vwt1

2 weken geleden genomen op een splitbusmeeting.

• mcdronkz
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:13
@dhamel: Mooie stemmige foto. Camerastandpunt had misschien nóg lager mogen zijn.

Heb zelf zowaar ook een VW T1 gefotografeerd:

mcdronkz wijzigde deze reactie 22-08-2016 01:51 (13%)

• dhamel
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-09-2017
Mooie foto hoor die van jouw .
quote:
mcdronkz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 01:48:
@dhamel: Mooie stemmige foto. Camerastandpunt had misschien nóg lager mogen zijn.

Heb zelf zowaar ook een VW T1 gefotografeerd:

[afbeelding]
@dhamel: Ik had persoonlijk een andere omgeving gekozen voor de auto. Zo'n ratlook T1 past meer in een industriele omgeving. Verder mis ik wat scherpte in de foto. Vooral de koplampen lijken niet ragscherp.

@mcdronkz: sfeervol plaatje! Zou er spontaan zin van krijgen om te gaan camperen met zo'n bus :)

Gisteren op pad geweest met een vriend van mij en zijn Benz. We waren aan het inpakken en stonden op het punt om naar huis te gaan, maar toen zag ik ineens deze hoek en moest ik toch nog even een foto nemen :)

Mercedes Benz C450 AMG Sport 4Matic Estate by Patrick de Bie, on Flickr

website

• Younes
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:35

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mooie auto's allemaal, maar ik wil toch ff wat kwijt. Veel van jullie proberen dé compositie te vinden die bij de auto past. Of breder getrokken: een die bij het onderwerp past. Heel goed. Ga zo door.

Compositie is in mijn opinie het allerbelangrijkst. Daarna komt belichting en dat soort fotografie tecknieken om de hoek kijken. Ik zag een foto van een alfa romeo 1300 waarbij men moeite heeft genomen om de perfecte plaat te maken. Dergelijke fotos hebben meer karakter dan een langsscheurende Ferarri nog iets op een circuit en al helemaal vergeleken met een opgepimpte peugeot 206. Misschien is het een persoonlijke voorkeur of misschien is het de onderontwikkelde, maar vol van potentie aan fotografieskills van de mede tweakers die bij mij een gevoel van 'uhm net niet' of 'de zoveelste, skippen maar' als ik de zoveelste lease auto zie. Ik ben ervan overtuigd dat elke auto met een mooie compositie er heel geil uit kan zien. Zelfs een auto van gardena of van centric.

Ik heb het gevoel dat men zich eerst concentreert op de techniek en pas in een veel later stadium van de ontwikkeling gaat nadenken over de compositie. Ik zou zeggen: draai het omm

(Rent gauw weg want weet vanzichzelf een noob te zijn in de wereld van fotografie :P )

...en waarom?

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

@mcdronkz
Gave foto met mooie kleuren. 2 puntjes wat mij opvalt: de ramen lijken vies, dat vind ik enorm jammer bij zo'n showroomstaat T1 bus.
En ik zie een lijn lopen over de portieren, alsof indianen een rooksignaal proberen te versturen. Die zou ik wegpoetsen. Volgensmij was het bijpoetsen op locatie ook een optie :P

@PdeBie
Niet mijn stijl van nabewerking. De hoek is mooi, alleen was iets lager (lens op hoogte van AMG embleem) nog mooier. Makkelijk achteraf gezegd, misschien heb je het wel geprobeerd en was het niet mooi hoor!
quote:
Dergelijke fotos hebben meer karakter dan een langsscheurende Ferarri nog iets op een circuit en al helemaal vergeleken met een opgepimpte peugeot 206.
Het is dan wel geen opgepimpte 206 maar een af fabriek opgepimpte 208 :) Ruis op de wielen ben ik me van bewust. iets teveel geprobeerd uit te halen, anders was het simpelweg te donker

Silasje wijzigde deze reactie 31-08-2016 20:47 (5%)

• RobbieHifi
Nice, erg lekker

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:21

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
Silasje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:45:
@mcdronkz
Gave foto met mooie kleuren. 2 puntjes wat mij opvalt: de ramen lijken vies, dat vind ik enorm jammer bij zo'n showroomstaat T1 bus.
En ik zie een lijn lopen over de portieren, alsof indianen een rooksignaal proberen te versturen. Die zou ik wegpoetsen. Volgensmij was het bijpoetsen op locatie ook een optie :P

@PdeBie
Niet mijn stijl van nabewerking. De hoek is mooi, alleen was iets lager (lens op hoogte van AMG embleem) nog mooier. Makkelijk achteraf gezegd, misschien heb je het wel geprobeerd en was het niet mooi hoor!

[...]

Het is dan wel geen opgepimpte 206 maar een af fabriek opgepimpte 208 :) Ruis op de wielen ben ik me van bewust. iets teveel geprobeerd uit te halen, anders was het simpelweg te donker

[afbeelding]
Ik zie helaas niet alleen ruis op de wielen maar ook een flinke kleurschifting op het asvalt (naast ruis) en ook de bomen er achter lijken wel wat clone plekken te hebben.

Op klein formaat heel aardig maar zodra je wat meer inzoomed dan wordt het toch echt wel een stuk minder. Jammer want het is een gave foto!

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Dank je voor je comment!

Om heel eerlijk te zijn heb ik de kleurschiftingen op het asfalt helemaal nog niet gezien. Ga ik direct nog even mee bezig. denk iets te enthousiast getrokken aan een slidertje..

Zelf kan ik alleen een cloneplekje in de boomtop terugvinden.

Hier kan ik wat mee, tnx!

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Zonde van die rare kleurplekken/shifting inderdaad.

Ook heb je een hotpixel in het asfalt voor de auto. Ruis is ook wel net té. Misschien de vignetting iets omlaag? (je hebt nu donkere punten)

Ik ben benieuwd wat de nieuwe versie wordt. Want de foto zelf is goed zeg.

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Ik heb de foto verbeterd, de ruis heb ik iets weg kunnen krijgen, maar niet perfect. De hot pixel is eruit en de clonefout die ik zelf kon zien heb ik weggewerkt.

De kleursschiftingen in het asfalt hebben te maken gehad met de toegepaste compressie voor het uploaden naar Tweakers. Hier 1 zonder compressie

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:06

Grin

Ride si sapis.

Oei, die VW T1; damn, kudde's! Net als de AMG GT van Rob; hulde!
Al een tijdje in het topic lopen lurken maar hier dan mijn eerste inbreng, bij het raden van de modelnaam/type plaats ik er nog één. :) *grmbl @ poets/wax bij raamrubber* Te lui om the shoppen...
Maar de daklijn/goot icm de C-stijl/dikke heupen blijft prachtig... :9~

Één duimpje doe ik het ook voor :) Hierbij nog een paar. Minimaal bijgewerkt met Lightroom, enkele vliegen verwijderd, wat vignetting toegevoegd, en uit de laatste foto de nodige kleur verwijderd. De auto is een speciale kleur paars/antraciet; een 993 Vesuvio om precies te zijn.
Pas op: 10MB+ jpg's! 8)

Grin wijzigde deze reactie 12-09-2016 22:00 (47%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Ik vind de kleuren bij foto #1 en #2 te heftig bewerkt. Zeker de lucht bij foto #2 is uit proportie. Daarnaast is de achtergrond van #1 en #2 nou ook niet echt je van het.

Dat is bij de overige foto's wel een stuk beter. Met zo'n wand en zo'n auto kan je heel veel! Daar valt meer uit te halen :)
Ik weet niet of je de mogelijkheid had om de auto te verplaatsen, maar ik had hem iets verder van de wand afgezet en weg van die witte streep op foto #3.

Bij foto #4 had een polarisatiefilter misschien de heftige reflectie van de wand weg kunnen halen, waardoor het embleem duidelijker zichtbaar werd. Die verdwijnt nu een beetje in het patroon.
Datzelfde geldt ook voor de laatste foto. Wellicht had je de reflectie weg kunnen halen in de tellers. Nu zie je door de reflectie van het patroon de tellers niet meer.

Mijn persoonlijke conclusie: framing en plaatsing van je camera t.o.v. de auto is goed. Zitten interessante hoeken onder die ik graag zie :)
De details (reflecties, achtergrond, straatbelijning) kunnen beter :)

-----------------------------------------------------------------

Mijn inzending:
Kia Picanto by Patrick de Bie, on Flickr

Ik ben met de Picanto van mijn ouders op pad geweest om daar eens wat mee te oefenen. De bewerking is een stuk heftiger dan men van mij gewend is, maar ik wilde het een keer proberen.

Zelf kritiek:
Volgende keer een polarisatie filter mee, zodat de voorruit niet meer spiegelt (heb er inmiddels een aangeschaft).

Let op: Wanneer je de foto aanklikt wordt hij in een soort van 'lightbox' mode getoond. De foto wordt er echter een stuk onscherper door. Denk dat hier een foutje in Flickr zit want het origineel (ook op mijn pc) is gewoon ragscherp.

website

• RobbieHifi
Ik vind de Picato best gelukt. Vergeet dan ook niet een statief mee te nemen. Maak je 1 foto, waar je het voorraam ontspiegeld en de volgende voor de zijramen,

Ps jammer dat het rechterachterwiel te donker is.
whoops. heb je comment helemaal gemist! Krijg je ervan hè... vakantie... :+

Rechterachterwiel is inderdaad wat donker. Die valt wat weg in de zelf toegevoegde vignetting. Iets beter op letten volgende keer.

-------------------------------
Nieuwe inzending:

Foto genomen tijdens de start van de Rivierenland Rally hier in Tiel. De auto's stonden allemaal geparkeerd op de parkeerplaats van het lokale vd Valk hotel. Niet de fraaiste locatie dus, maar ik heb er het beste van proberen te maken.

Rivierenland Rally 2016 by Patrick de Bie, on Flickr

website

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-05 17:34

DivWhis

Before Sunrise

@John NH Een prachtige plaat! Had zo als teaser bij de marketing mensen van Alfa vandaan kunnen komen :).

@Radeon. Lekkere plaat, maar ik zou nog eens naar de vignetting kijken. Aangezien deze door de auto loopt.

@mcdronkz Hele mooie wagen. Foto is ook netjes, al lijkt te algehele kleur wat warm?

@PdeBie Mooie Porsche, maar de foto is me iets te druk met teveel storende elementen (ik snap dat jij daar niets aan kunt doen)

Nu ik voor het eerst een auto heb die ik fotogeniek acht, kom ik me ook maar eens melden in dit topic. En ik merk al direct dat een auto op de foto zetten niet zo makkelijk is als ik dacht :). Sowieso lijkt een polarisatie filter wel een vereiste. Want de spiegeling in de ruit is redelijk storend.

Mustang by Ravnoss, on Flickr

Flickr

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Hij lijkt niet helemaal gecentreerd, wat storend kijkt.
Dan had ik de auto wat meer naar de zijkant/berm gezet.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21:31
quote:
DivWhis schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:20:

Nu ik voor het eerst een auto heb die ik fotogeniek acht, kom ik me ook maar eens melden in dit topic. En ik merk al direct dat een auto op de foto zetten niet zo makkelijk is als ik dacht :). Sowieso lijkt een polarisatie filter wel een vereiste. Want de spiegeling in de ruit is redelijk storend.

[afbeelding]Mustang by Ravnoss, on Flickr
Sowieso pluspunten voor de het kiezen van een mustang :9 en dan nog rond rijden in New England, ik ben jaloers :o

De foto zelf is niet heel bijzonder, misschien iets te standaard en idd iets uit het midden.
quote:
DivWhis schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:20:

[afbeelding]Mustang by Ravnoss, on Flickr
Hij is inderdaad niet perfect symmetrisch gepositioneerd. Dit is in je eentje ook vrij lastig te doen. Het is handiger als iemand van voren kijkt en de bestuurder aanwijzingen geeft wat te doen.

De toning van de foto vind ik erg prettig kijken. Ook mis ik het polarisatie filter niet.

Al met al toch een prima plaat :)

website

• RobbieHifi
Het is wat mij betreft een lekkere plaat. Kijkt goed. Misschien nog wel de reflectie op het raam proberen te voorkomen met een pola. Nadeel dat de bovenkant erg licht is en daarmee aandacht trekt.

Fotogenieke auto is.

• Jon NH
@PdeBie: De Kia Picanto is goed gelukt, de vormen van de auto zijn goed zichtbaar en de details knallen er mooi uit. RobbieHifi heeft het al aangegeven, het polariseren van de voorruit en het belichten van het achterwiel maakt de foto af.

De foto van de Rivierenland rally welke hier op Tweakers te zien is vind ik minder geslaagd, er zijn teveel afleidende voorwerpen in de achtergrond. Op je Flickr account is een tweede foto te vinden van dit zelfde evenement, prachtige plaat! Buiten het feit dat er een Alfa op staat ;-) springen de wagens er door het grote contrast echt uit.

@DivWhis: Bedankt voor het compliment!
Je hebt altijd een erg fijne toning in je foto's, zo ook bij deze plaat. De foto staat zoals vermeld inderdaad iets uit het midden, het valt op door de streep licht die door het bladerdek heen komt. Zou dit dicht zijn gegroeid, dan had het mij persoonlijk niet gestoord. Verder merkte je zelf al op dat een polarisatie filter eigenlijk wel een must is om een auto op de foto te zetten. Het kan wel degelijk zonder, maar dan moet de omgeving een stuk verder van de auto staan.

Sinds eind juni staat dit nieuwe speeltje op kenteken. Ondanks dat het geen racer is, is de fun er niet minder om. Helaas door tijdgebrek niet eerder een foto kunnen maken van deze nieuwe aanwinst.

Alfa Romeo Giulia 1600 TI by Jon van Dijk, on Flickr

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:03
I like it, a lot. Leuke auto, mooie kleur, goede omgeving, lekker licht. Gewoon een goede foto d:)b

Enige verbeterpunt wat ik kan bedenken is dat ik 'm zelf misschien iets anders gekaderd zou hebben, zodat die balk (?) linksboven niet in beeld zou staan, dat is het enige wat me een beetje afleidt.

The devil is in the details.

Fijne plaat John NH. Niks op aan te merken! :)

Zelf een keer een poging gedaan tot het fotograferen van een auto 's avonds met een flitser. Man, wat valt dat tegen!

Toch best tevreden over het resultaat.

Subaru Impreza by Patrick de Bie, on Flickr

Hoor graag wat jullie ervan vinden!

website

• RobbieHifi
De hoek niet echt gelukkig gekozen Door de zwarte motorkap blijft de auto zo erg donker en tekent niet af tegen de achtergrond. Meer van de zijkant zou beter zijn.

Ook zijn de lampjes op de achtergrond storend. Die leiden af.
De auto mag inderdaad meer los komen van de achtergrond. Maar hoe denk je dat ik dat had kunnen bereiken met de middelen die ik heb? Dus 1 speedlight in dit geval

website

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

quote:
PdeBie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:52:
Maar hoe denk je dat ik dat had kunnen bereiken met de middelen die ik heb? Dus 1 speedlight in dit geval
Ik gebruik hier af en toe 2 verschillende methoden voor toe:
A. Multi exposure met verschillende hoeken inflitsen
B. 1 lange sluitertijd en vanuit meerdere hoeken flitsen door op de testknop te drukken

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:52:
De auto mag inderdaad meer los komen van de achtergrond. Maar hoe denk je dat ik dat had kunnen bereiken met de middelen die ik heb? Dus 1 speedlight in dit geval
De auto anders positioneren, de achtergrond belichten (die wordt lichter en contrasteert met het donkere dak). Dus wel meerdere belichtingen.

Ook zou ik de compositie veranderen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Ik zie hier heel veel show(room)auto's voorbijkomen en gestileerde plaatjes. Prima.

Maar deze vierwieler was absoluut niet geposeerd en/of speciaal belicht om 'm beter te doen uitkomen... >:)
Ik liep ergens over een bergpaadje, draaide me om en zag iets waarvan ik dacht; WTF. 8)

Snel de camera gepakt, met het objectief wat op dat moment op de body zat, maximaal ingezoomd met het 'crappy' 18-200mm objectief @ 200mm en toen had ik 'm:

CablecarplusCar by Erik Haak, on Flickr
(in 2007 met een Nikon D200 en een 18-200mm objectief)
een paar seconden later was deze vliegende pickup truck al weer uit beeld verdwenen...

Mooie Plaatjes   

haha, dan sta je wel even raar te kijken :)
Vind het wel een leuk plaatje zo. Had hem misschien iets anders gekaderd, maar in the heat of the moment denk je daar niet altijd aan.

Tijdje geleden deze Renault Megane gespot en op de foto gezet.

Renault Megane RS by Patrick de Bie, on Flickr

Eigenaar gesproken en binnenkort (zodra het minder vies en nat is) gaan we een echte shoot doen. :)

website

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:18:
haha, dan sta je wel even raar te kijken :)
Vind het wel een leuk plaatje zo. Had hem misschien iets anders gekaderd, maar in the heat of the moment denk je daar niet altijd aan.

Tijdje geleden deze Renault Megane gespot en op de foto gezet.

[afbeelding]Renault Megane RS by Patrick de Bie, on Flickr

Eigenaar gesproken en binnenkort (zodra het minder vies en nat is) gaan we een echte shoot doen. :)
Nog lekker schoon, ondanks de omstandigheden. Of ben je in photoshop aan het poetsen geweest?
Foto is genomen op een nieuwjaarsmeeting van een Franse-auto club. De eigenaar had hem ter plekke dus nog even bijgewerkt :)

website

Gisteren ben ik naar Anderlecht afgereisd voor Heaven on Wheels 14.
Heaven on Wheels is de grote opening van het meeting seizoen voor allerlei gepimpte bolides en een meeting waar ik zelf al bijna 10 jaar kom.

Dit jaar was ik er zonder auto, maar wel met camera en ik heb hier 4 van mijn beste foto's van die dag (klik voor groter).

Hoor graag wat jullie er van vinden!

Mocht je interesse in de rest van de foto's van de meeting willen hebben, stuur maar een PB. :)

website

• RobbieHifi
Ik zie alleen maar kleine plaatjes. Krijg ze ook niet groter. De3 laatste vind ik wel mooi, de overige platen doen mij niet zoveel. Ik zie dan een deel auto, dikke velgen en afgehakte mensen (alleen de benen), meer niet. De laatste maakt je beter gebruik van de andere auto's en kader je zo de verlaagde Golf.
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:20:
Ik zie alleen maar kleine plaatjes. Krijg ze ook niet groter.
Vreemd. Ik gebruik gewoon de Tweakers code die onder de foto's staat in het fotoalbum :)
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:20:
De3 laatste vind ik wel mooi, de overige platen doen mij niet zoveel. Ik zie dan een deel auto, dikke velgen en afgehakte mensen (alleen de benen), meer niet. De laatste maakt je beter gebruik van de andere auto's en kader je zo de verlaagde Golf.
Die mensen gaat het uiteindelijk ook niet om. Die lopen daar op zo'n evenement en die kan ik niet sturen. Het onderwerp is tenslotte ook de auto (en inderdaad de dikke wielen), dus die wil ik zo beeldvullend mogelijk in beeld brengen.

website

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:52:
Die mensen gaat het uiteindelijk ook niet om. Die lopen daar op zo'n evenement en die kan ik niet sturen. Het onderwerp is tenslotte ook de auto (en inderdaad de dikke wielen), dus die wil ik zo beeldvullend mogelijk in beeld brengen.
De redenen voor storende factoren zijn niet altijd relevant....;)

Zie je het verschil tussen je laatste foto en de anderen? Die laatste is juist sterk. Je leidt de kijker naar de auto (inclusief dikke velgen) en minder storende factoren. Gewoon een lekkere compo.
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:50:
[...]

De redenen voor storende factoren zijn niet altijd relevant....;)

Zie je het verschil tussen je laatste foto en de anderen? Die laatste is juist sterk. Je leidt de kijker naar de auto (inclusief dikke velgen) en minder storende factoren. Gewoon een lekkere compo.
Ja dat uiteraard wel. Toen was de prijsuitreiking waar een hoop mensen gingen kijken. Had ik mooi de kans om dit soort shots te maken :)

Helaas weer te weinig tijd om er veel meer te maken.

website

Porsche by Patrick de Bie, on Flickr

Gisteren deze foto genomen bij GMTEC Supercarmeeting 2017. Een jaarlijks evenement waar menig jongensdroom bij elkaar komt. Een gigantisch druk bezocht evenement met honderden bezoekers. Daardoor ontzettend lastig om een auto te kunnen fotograferen zonder dat er mensen tussen jou en de auto staan. Gelukkig dit momentje kunnen pakken.

De rest van de serie staat in de wachtrij om bewerkt te worden, maar deze sprong er voor mij zo uit dat ik hem gisteren al heb geüpload.

website

• RobbieHifi
@PdeBie Een lekkere plaat, alleen de reflectie over de neus is niet helemaal mijn ding

Afgelopen weekend even wat plaatjes geschoten op Zandvoort.
RaceArt pitbox just before the session. by Rob Blank, on Flickr
Helaas had ik geen CPL bij, dan was het een stuk minder geweest.

Jouw foto is ook tof. Poster materiaal. Bewerking is heftig, maar ik vind het fraai :)

website

Acties:
  • +1Henk 'm!
Afgelopen zondag, tijdens mijn eigen vrijgezellenfeest, naar Classic Cars in Boxtel geweest. Daar stond deze Porsche mooi tentoongesteld. Vanaf een brug bovenlangs wist ik de Porsche vanuit een compleet andere hoek te fotograferen.

Zwart/Wit

Klik voor groter

Kleur

Klik voor groter

Heel benieuwd wat jullie er van vinden.

PdeBie wijzigde deze reactie 10-05-2017 21:40 (23%)

website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-03 09:21
@PdeBie Fijne foto! alleen zou ik de lijn van de 'koplampbult' rechttrekken, deze is links nu hoger dan rechts. Al loopt deze ook gewoon iets naar binnen toe bij die Porsche natuurlijk. Dan is de foto nog iets krachtiger misschien :) Ik zou hem lekker zwart-wit laten trouwens! Gaaf!
Eentje van mij op Spa-Francorchamps afgelopen jaar:

M0Dzilla wijzigde deze reactie 10-05-2017 15:28 (6%)

• RobbieHifi
@PdeBie Ik vind het lekker, alleen zou het bij het Porsche logo afsnijden,

@M0Dzilla leuke plaat, alleen de derde mini op de achtergrond leidt wat af.
@M0Dzilla de lampen lopen iets naar binnen inderdaad. Op deze manier is de foto 'recht'. Ik zou hem nog rechter kunnen krijgen als ik de camera echt pal boven de auto had kunnen houden, maar dat ging helaas niet i.v.m. de afstand van de brug en de auto.

De kleurenversie laat ik ook nog wel even zien. Al oogt hij in Z/W inderdaad best lekker :)

@RobbieHifi Dank je wel. Hoe bedoel je bij het logo afsnijden? Het logo er af laten vallen of juist vlak erboven afsnijden? Of het logo "halveren"?

--edit--

Ik heb de kleuren versie in de vorige post erbij gezet met een licht gewijzigde uitsnede t.o.v. de zwart/wit versie. :)

PdeBie wijzigde deze reactie 10-05-2017 21:41 (11%)

website

• RobbieHifi
quote:
[b][message=51182441,noline

@RobbieHifi Dank je wel. Hoe bedoel je bij het logo afsnijden? Het logo er af laten vallen of juist vlak erboven afsnijden? Of het logo "halveren"?

--edit--

Ik heb de kleuren versie in de vorige post erbij gezet met een licht gewijzigde uitsnede t.o.v. de zwart/wit versie. :)
Ik zou het halveren, zodat je meer symetrie krijgt.
Ik heb dat geprobeerd, maar vond het minder mooi dan wanneer je nog wel het volledige logo ziet.

Wat vinden jullie van de kleuren versie t.o.v. de zwart/wit?

website

Acties:
  • +6Henk 'm!

• RobbieHifi
Even een kleine demo van Max Verstappen
Burn some rubber by Rob Blank, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Gaaf! Mooie kleuren zo. En mooi de beweging van de wielen te zien en de auto nog goed scherp

PdeBie wijzigde deze reactie 29-05-2017 08:38 (8%)

website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-05 21:11

wickedm3n

Always having fun!

quote:
Knap werk zeg deze foto! _/-\o_
Hoe krijg je dat voor elkaar zeg, die auto zo scherp vastleggen tijdens deze bewegingen.
Het enige waar ik me aan stoor is dat de achtergrond wel een soort van beweging heeft waardoor ik het gevoel krijg dat dubbel zie.. (of heb ik misschien een bril nodig :? )

Zelf heb ik deze foto's laatst gemaakt van mijn vaders oldtimer.
Locatie was niet super maar het weer wel 8)
als jullie nog tips hebben hoor ik het graag :*) :*)

Ik ben benieuwd of jullie ook het merk en type weten? :+

DSC05769 by Stefan Schouten, on Flickr

PSN : X-Wickedm3n-X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex

quote:
wickedm3n schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:30:

Neem wat meer ruimte rond het onderwerp. Nu is het een beetje een standaard kiekje terwijl het zo te zien wel een locatie is die bij de wagen hoort. :) Dat had best wat bij kunnen dragen aan de foto.
quote:
Volkswagen Type 181 (Thing).

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-05 21:11

wickedm3n

Always having fun!

quote:
AtleX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Neem wat meer ruimte rond het onderwerp. Nu is het een beetje een standaard kiekje terwijl het zo te zien wel een locatie is die bij de wagen hoort. :) Dat had best wat bij kunnen dragen aan de foto.

[...]

Volkswagen Type 181 (Thing).
Bedankt voor de tip dat is een goede ik zal er eens naar kijken:)

Merk en type zijn helemaal goed 8)
Mijn vader heeft er wel een eigen draai aan gegeven zoals je een beetje kan zien.

PSN : X-Wickedm3n-X

• Panamera
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:50

Panamera

Nürburgring

quote:
wickedm3n schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:30:
[...]

Knap werk zeg deze foto! _/-\o_
Hoe krijg je dat voor elkaar zeg, die auto zo scherp vastleggen tijdens deze bewegingen.
Het enige waar ik me aan stoor is dat de achtergrond wel een soort van beweging heeft waardoor ik het gevoel krijg dat dubbel zie.. (of heb ik misschien een bril nodig :? )

[afbeelding]DSC05769 by Stefan Schouten, on Flickr
Heerlijke lucht op de achtergrond, wel erg geel op mijn Macbook scherm.

Laatst naar de Nürburgring geweest en een aantal foto's geschoten;

20170615-IMG_0136 by Niels Mansveld, on Flickr

Panamera wijzigde deze reactie 24-06-2017 14:31 (9%)

Power is nothing without control.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:47

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Panamera schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:28:
Dan is je scherm te geel afgesteld wat betreft witbalans :)
quote:
[afbeelding]20170615-IMG_0136 by Niels Mansveld, on Flickr
Auto staat bijna stil, tegen de zon in geschoten en een polarisatie filter was ook niet gek geweest om een beetje door de voorruit heen te kijken ;)

Dit soort foto's zijn leuker om naar te kijken en heb je IMHO beter gedaan :
https://www.flickr.com/photos/136344868@N02/22311038475/
https://www.flickr.com/photos/136344868@N02/22094465520/
https://www.flickr.com/photos/136344868@N02/22269645982/

En dan wat scherper, maar dat is een kwestie van oefenen!

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• M0Dzilla
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-03 09:21
quote:
Panamera schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:28:
[...]

[afbeelding]20170615-IMG_0136 by Niels Mansveld, on Flickr
Prima qua kleur verder, alleen lijkt de auto een tikkeltje overbelicht op sommige plekken. Verder zou een polarisatiefilter niet verkeerd zijn, al zijn deze natuurlijk ook niet gratis. Met nabewerking kun je soms ook nog een eind komen (helemaal als je in RAW fotografeerde). Wat mij het makkelijkste lijkt om nu te verbeteren is de compositie. De foto is nu vrij saai omdat de auto recht in het midden staat en er geen beweging zichtbaar is. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-05 21:21

Rdit

Gewoon, omdat het kan

First post here :$

Mening/kritiek/verbeterpunten altijd welkom!

Mercedes SLS Racing by Robert Dibbits, on Flickr

Foto is genomen op Zandvoort

==/\== 500px ==/\==

• RobbieHifi
quote:
Rdit schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:31:

[afbeelding]Mercedes SLS Racing by Robert Dibbits, on Flickr

De foto heeft lekkere actie en dynamiek. De achtergrond is niet zo heel interessant.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:47

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:

Ik zie leukere foto's op je Flickr pagina :

- https://www.flickr.com/photos/148353664@N07/35678949456/
- https://www.flickr.com/photos/148353664@N07/35678961686/

Onderwerpen zijn daar veel beter geplaatst en niet zo raar gecropped :)

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-05 21:21

Rdit

Gewoon, omdat het kan

quote:
RobbieHifi schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:16:
[...]

De foto heeft lekkere actie en dynamiek. De achtergrond is niet zo heel interessant.
bedankt voor je Feedback!

klopt ben ik met je eens, deze foto is in de Gerlachbocht genomen, voor het mooie moesten die gebouwen van de pits er af.
quote:
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 02:56:
[...]

Bedankt voor je Feedback,

haha, ik moet ook niet gelijk alles prijs geven :P,

deze foto is door een hek genomen, een gat van ongeveer 20cm bij 10cm, ik had helaas niet zo veel ruimte om te pannen, vandaar dat hij een beetje raar gecropt is, anders stond er heel veel gras, en reclame borden op, die staken bij mij een beetje af.
Vandaar dat het een meer rechthoek is geworden

Bedankt! d:)b

==/\== 500px ==/\==

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Grappig hoe anders mensen naar foto's kijken.. Die foto van @Rdit vind ik echt super tof. Maar ik heb echt nul verstand van foto's maken en ben dus echt een leek. Maar ik hou van auto's en die plaat geeft echt een strakke impressie. Wat ik zo bijzonder vind is juist dat je de achtergrond met de pits erbij hebt gekregen in het actie moment. Dat terwijl @RobbieHifi dit juist niet mooi vindt..
Overigens de Porsche foto van @PdeBie .. Die in kleur.. wat een super toffe plaat. Juist doordat je op de kleurenfoto de kleur van de vloer mee krijgt maakt het in mijn ogen een complete plaat. Qua afsnijding snap ik niet waar men het over heeft, dat je het zou moeten afsnijden bij het logo.. ik zou zeggen.. lekker zo laten.
quote:

Hoewel hij qua plaatsing net iets te centraal staat is het voor de rest wel een lekkere plaat :)
Zou misschien iets lichter mogen.
quote:
DonJunior schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:32:
Overigens de Porsche foto van @PdeBie .. Die in kleur.. wat een super toffe plaat. Juist doordat je op de kleurenfoto de kleur van de vloer mee krijgt maakt het in mijn ogen een complete plaat. Qua afsnijding snap ik niet waar men het over heeft, dat je het zou moeten afsnijden bij het logo.. ik zou zeggen.. lekker zo laten.
Dank je wel. Inmiddels heb ik de foto in het groot (60x?? hij is niet geheel volgens "officiële" maten gecropped) af laten drukken. Hij krijgt dan een mooi plaatsje boven de stereo in de woonkamer.

website

• Beaves
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:22

Beaves

Usque ad Finem

@RobbieHifi, twee strakke platen hoor! Zeker de eerste (in de pitbox) vind ik een fijne om naar te kijken.
@Rdit, ook een mooie plaat, Zandvoort blijft een fijn circuit om zonder accreditatie toch lekker autosportfoto's te kunnen maken, ik ga er altijd met veel plezier naartoe.

Ik heb zelf tijdens de laatste F1 GP (Oostenrijk) een aantal foto's gemaakt, waaronder natuurlijk van Max;
Max Verstappen by Justin Suijk, on Flickr

Max Verstappen by Justin Suijk, on Flickr

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-05 19:00
Die 2e kijkt niet lekker door de halve band en een stukje frontwing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
nero355 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 02:56:
[...]

Die 2e vind ik juist niet goed gelukt. De belettering / stickers zijn niet scherp op de auto namelijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
@Beaves Wat mij betreft heb je de saturatie te ver doorgetrokken. Verder technisch goede platen.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-05 01:58
Helaas geen rijdende foto's kunnen maken, omdat ik alleen was. Ook geen supercar, maar de Peugeot 108 van mijn vrouw :)

Peugeot 108 (sunset, front)

Peugeot 108 (sunset, rear)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• RobbieHifi
@BugBoy De eerste is wel lekker, mooi zo in het zonlicht.
De tweede iets minder. De boerderij op de achtergrond leidt af, net als de grassprieten voor het rechter achterwiel en de grasspriet boven.

Maar stemmig met hety licht.!
Je hebt volgens mij de highlights aardig omlaag getrokken of niet in nabewerking? De auto is redelijk onderbelicht ook vind ik.
Bij foto twee leiden de sprieten die over de achterbumper vallen wat af.

Foto 1 is het beste qua compositie en positionering van de auto.

---

Zelf ook weer de nodige foto's geschoten. Deze foto is gemaakt tijdens Franse Auto Dag 2017 in Culemborg afgelopen weekend. Een evenement met Franse auto's van alle leeftijden. Op een gegeven moment zag ik deze schitterende racing blue Clio V6 rijden en een Clio RS kwam hem tegemoet.

Welke Clio kiezen jullie? ;)

PdeBie wijzigde deze reactie 10-08-2017 08:20 (43%)

website

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:29
quote:
PdeBie schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:15:
Je hebt volgens mij de highlights aardig omlaag getrokken of niet in nabewerking? De auto is redelijk onderbelicht ook vind ik.

---

Zelf ook weer de nodige foto's geschoten. Deze foto is gemaakt tijdens Franse Auto Dag 2017 in Culemborg afgelopen weekend. Een evenement met Franse auto's van alle leeftijden. Op een gegeven moment zag ik deze schitterende racing blue Clio V6 rijden en een Clio RS kwam hem tegemoet.

[afbeelding]
Vind zelf dat diepe rood en geel van Renault erg mooi, ik ga voor de gele :)

PC

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:37

Joopieboy

Petrolhead

quote:

---

[afbeelding]
V6, alleen al voor het geluid :Y

• BugBoy
quote:

Ik vond foto 1 ook de betere van de twee. Het is een HDR, maar daar ben ik achteraf niet zo over te spreken. De halo's rond de bladeren links vind ik te duidelijk (zelf op 800px). Had het nog niet zo gezien, maar ben het wel met je eens dat de auto te ver omlaag gehaald is.
quote:
Lekkere plaat met twee leuke wagens. Vooral dat ze naar elkaar toe komen rijden maakt hem leuk. Op het goede moment geschoten en lekkere kleuren. Hooguit erg krap gekaderd, maar weet niet wat er verder op de foto stond en je hebt ook geen uur de tijd...

Weet niet of deze generatie Clio V6 nog zo leip is, maar die eerste is echt een widow-maker. Desondanks toch de V6. :Y

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Dank voor de feedback :)
quote:
BugBoy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:14:
[...]
Weet niet of deze generatie Clio V6 nog zo leip is, maar die eerste is echt een widow-maker.
De Clio V6 is en blijft een echte widow-maker zoals jij hem noemt. Zodra hij op toeren komt.... pffff beest! :)

---------

Anyway. Sinds kort is er in Tiel een heuse parkeergarage gebouwd (jahaa, nog even en we lijken net een grote stad :+ ). Dus heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een test shoot te doen met mijn auto, om te kijken of het een leuke locatie is voor eventuele shoots met andere auto's.

Oordelen jullie maar (klik voor groter):

De foto's zijn zoals je ziet heel anders bewerkt dan ik normaal doe. Heb mij een keer uitgeleefd met de Nik collection om te kijken wat men van deze stijl vind.

PdeBie wijzigde deze reactie 18-08-2017 07:56 (7%)

website

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:03
quote:
PdeBie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:16:
Dank voor de feedback :)

[...]

De Clio V6 is en blijft een echte widow-maker zoals jij hem noemt. Zodra hij op toeren komt.... pffff beest! :)

---------

Anyway. Sinds kort is er in Tiel een heuse parkeergarage gebouwd (jahaa, nog even en we lijken net een grote stad :+ ). Dus heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een test shoot te doen met mijn auto, om te kijken of het een leuke locatie is voor eventuele shoots met andere auto's.

Oordelen jullie maar (klik voor groter):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De foto's zijn zoals je ziet heel anders bewerkt dan ik normaal doe. Heb mij een keer uitgeleefd met de Nik collection om te kijken wat men van deze stijl vind.
Gave stijl.
En een briljant idee met een nieuwe, onbeschadigde, parkeergarage.
Ik woon zelf ook in tiel, wellicht van de week even proberen.

• BugBoy
Mooie locatie en erg gaaf uitgelicht. Niets meer aan doen. Alleen volgende keer wat grotere thumbnails. Dat verdienen deze foto's wel. :)

quote:
kleefei schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Gave stijl.
En een briljant idee met een nieuwe, onbeschadigde, parkeergarage.
Ik woon zelf ook in tiel, wellicht van de week even proberen.
Ja, ik denk gelijk proberen nu het nog gratis in- en uitrijden is :+
Als je zin hebt om een keer te meeten, moet je het maar laten weten! :)
quote:
BugBoy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:26:
Mooie locatie en erg gaaf uitgelicht. Niets meer aan doen. Alleen volgende keer wat grotere thumbnails. Dat verdienen deze foto's wel. :)
Heb even nieuwe "thumbnails" van 800px breed gemaakt.

website

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex

quote:
PdeBie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Ja, ik denk gelijk proberen nu het nog gratis in- en uitrijden is :+
Als je zin hebt om een keer te meeten, moet je het maar laten weten! :)
Nog een Tielenaar hier. Binnenkort mijn Yaris daar maar eens naar binnen rollen. :+

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

quote:
AtleX schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Nog een Tielenaar hier. Binnenkort mijn Yaris daar maar eens naar binnen rollen. :+
Dibs voor zaterdagmiddag!

website

• RobbieHifi
@PdeBie
Ik vind de auto nogal donker en lijkt met een flinke groethoek te zijn genomen.
1. De groothoek is wat storend en vertekend de auto. Belichting is nu wel goed, alleen zou ik de druppels eraf hebben gepoetst.
2. Mij iets te donker....compositie wel een wat anders en wel lekker (alleen het donker vlak rechts achter de wagen stoort wat).
4. Compositie wel ok. Alleen dat gele bordje boven de auto leidt wat af. Ook is de auti hier wat donker en komt niet lekker uit de verf en/of steekt af tov de rest.
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:56:
@PdeBie
Ik vind de auto nogal donker en lijkt met een flinke groethoek te zijn genomen.
1. De groothoek is wat storend en vertekend de auto. Belichting is nu wel goed, alleen zou ik de druppels eraf hebben gepoetst.
2. Mij iets te donker....compositie wel een wat anders en wel lekker (alleen het donker vlak rechts achter de wagen stoort wat).
4. Compositie wel ok. Alleen dat gele bordje boven de auto leidt wat af. Ook is de auti hier wat donker en komt niet lekker uit de verf en/of steekt af tov de rest.
Thanks voor de feedback.
Flinke groothoek valt mee. 35mm op FullFrame. Zit wel redelijk dicht op de auto bij foto 1. Foto 2 is op 135mm of 200mm geschoten.

Auto is niet gepoetst, gewassen of wat dan ook. Was ook puur een test shoot of de locatie geschikt is voor toekomstig werk. Bij een echte shoot moeten de auto's spik en span zijn :)

Foto 2 kan wellicht nog iets lichter ja. Dat vlak achter de auto viel mij eerlijk gezegd pas thuis op. Nu ik dat gezien heb, weet ik dat voor de volgende shoot op deze locatie :)

Foto 3: De auto mag misschien iets meer 'poppen' ja. Zal eens kijken of dat in post nog te doen is. Anders volgende keer rekening mee houden met het maken van de foto.
Het gele bordje heb ik, net als het zwarte vlak bij foto 2, pas achteraf opgemerkt. Is ook weer iets waar ik bij een volgende shoot zeker rekening mee ga houden.

website

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Thanks voor de feedback.
Flinke groothoek valt mee. 35mm op FullFrame. Zit wel redelijk dicht op de auto bij foto 1. Foto 2 is op 135mm of 200mm geschoten.
35mm en zo dichtbij zorgt voor deze beeldverhouding, die mijn inziens niet zo lekker werkt. Liever 70-85mm voor een dergelijke hoek. Groothoek kan heel goed, maar dan een paar stappen achteruit.

Dat van die bordjes heb ik in het verleden ook vaak gehad (nu soms nog steeds), maar probeer daar nu juist al zoveel mogelijk op te letten. Scheelt een hele hoop gekloon achter photoshop. Met de locatie kan zeker wat!
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

35mm en zo dichtbij zorgt voor deze beeldverhouding, die mijn inziens niet zo lekker werkt. Liever 70-85mm voor een dergelijke hoek. Groothoek kan heel goed, maar dan een paar stappen achteruit.
Ik zal eens kijken of ik foto 1 kan reproduceren op 70~85mm (of met mijn 90mm prime) om te zien wat dat doet met de vorm van de auto. :)

website

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:03
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Ik zal eens kijken of ik foto 1 kan reproduceren op 70~85mm (of met mijn 90mm prime) om te zien wat dat doet met de vorm van de auto. :)
Ik ben benieuwd naar het verschil, persoonlijk vind ik foto 1 een mooie verhouding hebben. De neus komt zo mooi uit.
Ja ik ben hier ook wel fan van, maar het is leuk om ze naast elkaar te houden en te zien wat het verschil is. Eens kijken of dat dit weekend lukt.

website

• bla_bla
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 22:50
Voor het eerste auto's gaan fotograferen :) moeilijker dan verwacht, vooral bij een evenement zoals deze.

Super cars & classics 2017

Lamborghini Aventador SV by Yu Hang Cheung, on Flickr

Lamborghini Centenario by Yu Hang Cheung, on Flickr

Lamborghini Centenario (wheel) by Yu Hang Cheung, on Flickr

Lamborghini Centenario by Yu Hang Cheung, on Flickr

Mercedes GTR by Yu Hang Cheung, on Flickr

Mustang by Yu Hang Cheung, on Flickr
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*