Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex

quote:
Als je afgelopen zaterdagmiddag bedoeld, da's niet gelukt. :+ Maar ik ben best voor een keertje een mini-autofotomeet hoor.

Vandaag ben ik er ook even ingereden, gewoon om even te kijken en te testen. Geen statief of verlichting of wat dan ook meegenomen en het was best druk. Eerste indruk: Best een handige locatie met aardig licht, maar grijs op lichtgrijs op donkergrijs maken het niet heel spannend. Zeker niet als je daar staat met een grijze auto. :+

quote:
bla_bla schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:13:
Voor het eerste auto's gaan fotograferen :) moeilijker dan verwacht, vooral bij een evenement zoals deze.

Super cars & classics 2017
Je hebt alles best krap geschoten, ik denk omdat er zoveel mensen omheen stonden? Mensen horen bij auto's, dus die mogen er best op hoor. :) Sterker nog, ik denk dat met mensen rond een auto je best gave foto's van zo'n ding kunt maken. Mooie doorkijkjes tussen mensen door naar een detail of juist de gezichten van die kijkers er ook op, als ze een mooie uitdrukking hebben.

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
@AtleX: coole foto! En leuke garage. Ik dacht door de strepen op de grond eerst dat 'ie bovenaan een trap stond ofzo :+

Enige wat me een beetje te veel afleidt zijn de 2 witte lampen bovenaan de foto. Als die er niet zouden zijn, dan zouden m'n ogen daar ook niet heen gaan :P

The devil is in the details.

quote:
AtleX schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Als je afgelopen zaterdagmiddag bedoeld, da's niet gelukt. :+ Maar ik ben best voor een keertje een mini-autofotomeet hoor.
Ik ben zaterdagmiddag ook bezig geweest. Maar dan op de 4e verdieping :P

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• bla_bla
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 12:31
quote:
Je hebt alles best krap geschoten, ik denk omdat er zoveel mensen omheen stonden? Mensen horen bij auto's, dus die mogen er best op hoor. :) Sterker nog, ik denk dat met mensen rond een auto je best gave foto's van zo'n ding kunt maken. Mooie doorkijkjes tussen mensen door naar een detail of juist de gezichten van die kijkers er ook op, als ze een mooie uitdrukking hebben.
Thanks voor je feedback, ik heb inderdaad geprobeerd mensen uit mijn foto te houden. Zal er volgende keer opletten om mensen mee te nemen in mijn foto's :D

Was zeker interessant om een keertje te proberen!

Ik merk ook bij de evenement waar ik stond veel reflecties hebben op de auto's, vooral buiten met veel zonlicht. Gebruiken jullie een polarisatiefilter om dat op te lossen? Of is reflecties op auto's goed?

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09:03
Even een kleine selectie van de foto's van DTM

Gives you wings by Rob Blank, on Flickr

Lots of gravel by Rob Blank, on Flickr

Aero magic by Rob Blank, on Flickr

Fast bull by Rob Blank, on Flickr

Prepare to race by Rob Blank, on Flickr

The whole field by Rob Blank, on Flickr

Use the curbs by Rob Blank, on Flickr

Fast mailman by Rob Blank, on Flickr

Near the guardrail by Rob Blank, on Flickr

Over the dunes by Rob Blank, on Flickr

Petronas by Rob Blank, on Flickr

Use the curbs by Rob Blank, on Flickr

Airflow by Rob Blank, on Flickr

RobbieHifi wijzigde deze reactie 21-08-2017 17:19 (10%)

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex

quote:
bla_bla schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:55:
Ik merk ook bij de evenement waar ik stond veel reflecties hebben op de auto's, vooral buiten met veel zonlicht. Gebruiken jullie een polarisatiefilter om dat op te lossen? Of is reflecties op auto's goed?
Ik gebruik wel vrijwel altijd een pola ja, maar je ontkomt niet aan een paar reflecties tenzij je echt de volledige controle over het onderwerp en de omgeving hebt. En ach, 'in het echt' heb je ook reflecties dus ik stoor me er zelden aan. Soms kan je ook gewoon gebruiken om de vorm van een deel te benadrukken of beter naar voren te laten komen.

AlexKamsteeg.nl - Automotive Photography

• RobbieHifi
quote:
AtleX schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Ik gebruik wel vrijwel altijd een pola ja, maar je ontkomt niet aan een paar reflecties tenzij je echt de volledige controle over het onderwerp en de omgeving hebt. En ach, 'in het echt' heb je ook reflecties dus ik stoor me er zelden aan. Soms kan je ook gewoon gebruiken om de vorm van een deel te benadrukken of beter naar voren te laten komen.
Wat ook wil helpen. Is op een statief je pola verdraaien en verschillende foto's maken en deze samenvoegen in photoshop.
Ik gebruik juist zelden een polarisatie filter. Alleen als ik zeker weet dat ik bijvoorbeeld het interieur op de foto erbij wil hebben (door de voorruit bijvoorbeeld). Verder eigenlijk niet :)

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:56:
Ik gebruik juist zelden een polarisatie filter. Alleen als ik zeker weet dat ik bijvoorbeeld het interieur op de foto erbij wil hebben (door de voorruit bijvoorbeeld). Verder eigenlijk niet :)
Toevallig al mijn DTM-platen zijn met polarisatie filter geschoten. Vooral om de kleuren wat op te krikken in het harde daglicht.
Zitten weer hele strakke platen tussen Rob d:)b

Wel grappig om te zien hoe men selecteert. Foto "Petronas" zou persoonlijk bij mij nooit door de selectie komen, omdat het woord Petronas niet helemaal scherp is en er behoorlijk wat color fringing in zit. Maar als je hem zo in een serie ziet met de rest past hij er juist gewoon prima tussen :)

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:47:
Zitten weer hele strakke platen tussen Rob d:)b

Wel grappig om te zien hoe men selecteert. Foto "Petronas" zou persoonlijk bij mij nooit door de selectie komen, omdat het woord Petronas niet helemaal scherp is en er behoorlijk wat color fringing in zit. Maar als je hem zo in een serie ziet met de rest past hij er juist gewoon prima tussen :)
Thanx, juist met een opendiafragma geschoten. Wilde weer eens wat anders doen.
@RobbieHifi Lichtelijk off-topic, maar heb jij een speciale pers kaart of iets dergelijks bij die evenementen? Of werk je als fotograaf voor de evenementen? :)

PdeBie wijzigde deze reactie 22-08-2017 08:32 (4%)

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:32:
@RobbieHifi Lichtelijk off-topic, maar heb jij een speciale pers kaart of iets dergelijks bij die evenementen? Of werk je als fotograaf voor de evenementen? :)
Ik heb een perskaart en had voor deze race enkele opdrachten. Leverde foto's aan verschillende nieuwssites. De grid foto's had je ook zonder perskaart kunnen maken, maar met de gridwalk.
Zoek je nog een stagiaire? O-)

Lijkt mij ook wel gaaf om een keer bij zo'n evenement foto's te maken langs de baan, maar ik zou niet weten hoe, wat en waar te beginnen.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:08:
Zoek je nog een stagiaire? O-)

Lijkt mij ook wel gaaf om een keer bij zo'n evenement foto's te maken langs de baan, maar ik zou niet weten hoe, wat en waar te beginnen.
Beginnen bij kleine clubevenementen....
Afgelopen weekend dus foto's gemaakt van een aantal auto's in de nieuwe parkeergarage in Tiel.

Dit is een van de foto's die ik er gemaakt heb. De bewerking is weer vrij heftig. Dit vond de eigenaar van de auto zelf heel erg gaaf en dus zo gezegd, zo gedaan.

Subaru Impreza - Nikon D750 - Tamron 35mm 1.8

35mm - ISO 100 - F/4 - 1/6 sec

• RobbieHifi
@PdeBie de bewerking kan mij wel bekoren. Alleen jammer dat die paal direct achter de auto staat.
Thanks. Dat zijn inderdaad details waar ik meer aandacht aan moet besteden. Vaak door een paar cm opzij te stappen los je het al op.

• PatrickV
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:40
quote:
[...]
Maar ik ben best voor een keertje een mini-autofotomeet hoor.
Wanneer 8) >:)

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:43
quote:
Ik houd mij aanbevolen :)
Ik ook!

Keertje afspreken dan maar?

• RobbieHifi
Zelf een weekendje aan de andere kant van de Noordzee geweest.

Fast orange beamer by Rob Blank, on Flickr

Spray by Rob Blank, on Flickr

Concentration by Rob Blank, on Flickr

Fast in the woods by Rob Blank, on Flickr

Alternative way by Rob Blank, on Flickr

Between the trees by Rob Blank, on Flickr

Rainbow by Rob Blank, on Flickr

Racestart in the rain by Rob Blank, on Flickr

• EviZ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 27-12-2017

EviZ

Move Your Mind

@RobbieHifi Zeer fraaie foto's in dit topic. Zeker hier en daar ook het voordeel van een "hesje" :)

Hieronder een overzicht van mijn autosport-foto's van de afgelopen tijd (Gamma Racing Day, DTM Zandvoort en Historic Grand Prix).

1.
Gamma Racing Day 2017 by Erik Visser, on Flickr

2.
Gamma Racing Day 2017 by Erik Visser, on Flickr

3.
DTM Zandvoort 2017 by Erik Visser, on Flickr

4.

5.

6.
Historic Grand Prix 2017 Zandvoort by Erik Visser, on Flickr

7.
Historic Grand Prix 2017 by Erik Visser, on Flickr

8.

9.

10.

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

• RobbieHifi
@EviZ jazekers, heb zelf regelmatig een hesje. Maar schiet bijna overal ook vanuit pubkieksplekken.

Als je platen staan er scherp op, dus de techniek in de smiezen. Alleen niet alle composities zijn even ster.
1. Wel ok plaat, maar doet niet veel.
2. Heb je geschoten van dezelfde spot en werk vele malen beter. Goed de snelheid erin en mooi en-profil.
3. Lekkere vonken, Alleen wat weinig ruimte boven de auto. Ziet er wat raar afgesneden uit.
4. Altijd een leuk momentje (behalve voor de rijder).
5. Erg up-close, leuk voor de Schumacher fan. Zelf niet zo heel boeiend als foto, maar voor de sportfan zeker prima.
6. Mooi vlammetje, liever iets meer ruimte boven de auto willen zien.
7. De hand is mooi, dit is een juiste beslissing om zo'n uitsnede te kiezen. Daar leent het onderwerp zich voor.
8. Naar mijn smaak onnodig gecropt. Had liever de auto's in zijn geheel naast elkaar gezien.
9. Hier werkt de nauwe crop beter, omdat je de rijder aan het werk ziet. Wat in je serie wel afbreuk doet is hier drie soortgelijke platen na elkaar te plaatsen. Is dan wat saai.
10. moment is leuk, Alleen dan wel als de auto scherp is.

Erik zelf vond ik een aantal platen op de Flickr interessanter. Denk bij het plaatsen van een dergelijke serie aan de afwisseling, dat maakt het leuker de platen te bekijken en de kijker geboeid te houden. Misschien ook eens een idee om met een groothoek aan de gang te gaan. Op Assen en Zandvoort zijn er publieksplekken waar je dan een leuk effect kunt bereiken. Dan zou je een nog boeiendere serie neer kunnen zetten, want voor de rest is de techniek van het meetrekken in orde.

• EviZ
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 27-12-2017

EviZ

Move Your Mind

Hallo Rob,
Dankjewel voor je uitgebreide commentaar! Ben er blij mee.
En ik zal meer aandacht besteden aan de composities al blijf ik dat wel een uitdaging vinden bij dit type van fotografie. Ik heb meer de neiging om "in te zoomen/uit te snijden" dus wat dat betreft is het gebruik van een groothoek wel een verfrissend idee....ik zal 'em een volgende keer zeker meenemen. Foto 3 is dan juist weer een voorbeeld van "tele". Dit is geen uitsnede maar geschoten zoals het is...de overige foto's zijn wel uitsnedes en bieden dus meer perspectief tot andere composities.
Van Mick staan ook ruimere uitsnedes (andere momenten) op mijn flickr en dat geldt ook voor nummer 6 (Graham Wilson maakt er met zijn Chevron B8 een mooie show van) Bij deze specifieke foto vond ik de elementen boven in beeld erg storend en heb ik ze er uitgesneden maar snap je punt zeker. Op flickr staan andere variaties (andere momenten).
Bij nummer 8 wilde ik de herhaling van beide bestuurders overbrengen, maar dat is dus niet zo goed gelukt.
Hierbij de ruimere uitsnede:

Nogmaals, hartelijk dank voor je commentaar en zal een volgende keer je punten zeker meenemen, ook qua presentatie in een serie :)

Mijn Flickr, Mijn 500px en Mijn Blog

• RobbieHifi
Vind dit persoonlijk een van je mindere Rob. Weet niet precies te pinpointen waarom, maar hij doet mij niet zoveel dit keer.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:56:
Vind dit persoonlijk een van je mindere Rob. Weet niet precies te pinpointen waarom, maar hij doet mij niet zoveel dit keer.
De witte lijnen op het asfalt lopen niet echt lekker. Was een redelijke photoshop klus, want de wagen was compleet ingebouwd met Jumbo-vlaggen.

• RobbieHifi
NRB_0468.jpg by Rob Blank, on Flickr

Maserati MC12 GT1 chassis 7 van de 13. Prachtige GT1 machine met een prachtige V12.

RobbieHifi wijzigde deze reactie 18-11-2017 13:59 (6%)

• RobbieHifi
Nog eentje van mijn had. Even geen racewagen....maar hoewel, dit is bijna een racewagen.
[NRB_0235.jpg by Rob Blank, on Flickr

RobbieHifi wijzigde deze reactie 18-11-2017 14:00 (6%)

Kijk, dit is het niveau wat ik van je gewend ben! d:)b

Gaaf!

Waar is dit? En is dit voor een opdracht geweest of iets dergelijks? Want het uitlichten op deze manier is niet iets wat je 'even' doet.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:06:
Kijk, dit is het niveau wat ik van je gewend ben! d:)b

Gaaf!

Waar is dit? En is dit voor een opdracht geweest of iets dergelijks? Want het uitlichten op deze manier is niet iets wat je 'even' doet.
Dank u. Dit is voor een klant die heeft wel veel aantrekkelijk materiaal staan. Het uitlichten is wel een klus, maar vooral de nabewerking. Post er mogelijk meer van, maar eerst even naar de klant beelden sturen.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:30

sys64738

Press play on tape

@RobbieHifi Wow. Wat een gave plaat. Ben het met PdeBie eens dat deze de vorige twee verplettert.

Micro-nit-picking: kast achter de auto past niet in een anders (bijna) perfecte foto.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• NLF
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:36
Hele gave foto´s! Gebruiken jullie ook een flitser setup met autofotografie? Overweeg het aan te schaffen :)
quote:
NLF schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:39:
Hele gave foto´s! Gebruiken jullie ook een flitser setup met autofotografie? Overweeg het aan te schaffen :)
Ik gebruik gewoon twee speedlights. Moet er wel meer mee gaan oefenen, want doe er veel te weinig mee.

• RobbieHifi
quote:
sys64738 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:36:
@RobbieHifi Wow. Wat een gave plaat. Ben het met PdeBie eens dat deze de vorige twee verplettert.

Micro-nit-picking: kast achter de auto past niet in een anders (bijna) perfecte foto.
Dank, ja die kast. Mogelijk dat ik die nog weg-kloon...maar ik heb nog wat shopwerk liggen van andere auto's.

• RobbieHifi
quote:
NLF schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:39:
Ik heb een phottix indra. Om net wat meer power te hebben, een speedlight komt in lichte omstandigheden (daar zijn beide auto's in geschoten) net wat vermogen te kort.

• NLF
  • Registratie: augustus 2011
quote:
RobbieHifi schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:00:
[...]

Ik heb een phottix indra. Om net wat meer power te hebben, een speedlight komt in lichte omstandigheden (daar zijn beide auto's in geschoten) net wat vermogen te kort.
Vind dat wel erg prijzig, overdag red ik het wel met belichting maar zou graag avonds wat willen veranderen aan mijn fotos :)

• kalekat
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 20:55
quote:
PdeBie schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:56:
Ben ik met je eens. Hij oogt een beetje plat. Er zit niet veel diepte in en dat komt denk ik door het massive geel van de auto.

• RobbieHifi
De Lister Storm GT1
Lister Storm GT1 by Rob Blank, on Flickr

• RobbieHifi
Nog 1 van de prachtige Italiaan.

Vitaphone MC12 by Rob Blank, on Flickr
Die vind ik mooier.

Maar heb je niet toevallig ook foto's van die andere Italiaan op de foto? :9~

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:55:
Die vind ik mooier.

Maar heb je niet toevallig ook foto's van die andere Italiaan op de foto? :9~
Ja....heb ik. Maar er stond meer daar binnen. Wat Engelse speeltjes, Italiaanse en Duitse.

• RobbieHifi
Wel een leuk Duits speeltje
Porsche Carrera RS by Rob Blank, on Flickr

• RobbieHifi
Great trio by Rob Blank, on Flickr

• RobbieHifi
Nog even een plaatje van de Maserati
Just some sun by Rob Blank, on Flickr

• Rikvdlee
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-09 17:29
@RobbieHifi Ik heb je al een aantal keer wat zien posten, maar gewoon wauw! Prachtplaten man!

Gisteren op bezoek geweest bij een collega! :P
Valt dit onder een auto? Of meer een tank :9
IMG_0186 by Rik Van der Lee, on Flickr

IMG_0217 by Rik Van der Lee, on Flickr

Rikvdlee wijzigde deze reactie 12-02-2018 16:42 (9%)

• RobbieHifi
@Rikvdlee gave machines zeg!
@Rikvdlee tank! :+

Foto 2 vind ik overigens de betere van de twee. De eerste neigt heel erg naar 'snapshot'. Bij foto 2 had je iets meer ruimte rechts mogen geven, maar de hoek waaronder beide wagens zijn gefotografeerd is wel mooi.

@RobbieHifi Gave plaat. Mooi met dat tegenlicht!

PdeBie wijzigde deze reactie 12-02-2018 21:51 (10%)

• Rob-RS
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 26-02 13:52
Nieuw hier, maar lees al wel een poosje mee.
Veel dingen die jullie roepen heb ik... "waar heeft hij het over" Dus veel te leren !
Eind vorig jaar een goede camera gekocht, en dit jaar maar eens serieus aan de slag.
Zal niet veel zeggen, want commentaar geven over iets wat ik niet weet/kan slaat nergens op.
Ga ook een cursus doen zodat ik niet zelf het wiel hoef uit te vinden.
Hoop hier veel te leren !

Paar foto's: Rollingshot was mijn eerste ooit....
Erwin RSi puzzelrit 2017 RW lichter by Rob RS, on Flickr
Erwin RSi bloemenveld 2017 RW by Rob RS, on Flickr
FB_IMG_1492531324817 by Rob RS, on Flickr

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
Rob-RS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:16:
Nieuw hier, maar lees al wel een poosje mee.
Veel dingen die jullie roepen heb ik... "waar heeft hij het over" Dus veel te leren !
Eind vorig jaar een goede camera gekocht, en dit jaar maar eens serieus aan de slag.
Zal niet veel zeggen, want commentaar geven over iets wat ik niet weet/kan slaat nergens op.
Ga ook een cursus doen zodat ik niet zelf het wiel hoef uit te vinden.
Hoop hier veel te leren !

Paar foto's: Rollingshot was mijn eerste ooit....
[afbeelding]Erwin RSi puzzelrit 2017 RW lichter by Rob RS, on Flickr
[afbeelding]Erwin RSi bloemenveld 2017 RW by Rob RS, on Flickr
[afbeelding]FB_IMG_1492531324817 by Rob RS, on Flickr
Bij je eerste foto heb je een mooie wolkenlucht maar is je auto zwaar onderbelicht. Je hebt deze foto ook nog bewerkt of niet? De auto heeft helemaal geen contrast meer en lijkt wel grijs...
Om dit te voorkomen moet de auto ook in de zon staan zodat deze beter belicht is. Als alternatief zou je een HDR kunnen bouwen uit meerdere foto's met meerdere belichtingen.

De tweede foto van de Escort is best aardig en de rolling shot ziet er goed uit imho.

PC | BMW Z3 Coupe

Als dat je eerste rolling shot ooit is... heel netjes! Mijn eerste was alles behalve scherp :P

• RobbieHifi
@Rob-RS De Eerste Escort is in de schaduw genomen, komt daarom niet zo goed uit de verf, de tweede is al beter. Alleen jammer zo in de kant.

De Focus RS is erg aangenaam. Rolingshot is prima. Denk alleen aan de lantaarnpaal en het verkeersbord. Die staan nu achter de auto en lijden af van het onderwerp (en dat is die dikke RS).

• Rob-RS
@RobbieHifi Eerste foto stond hij idd in de schaduw van grote bomen.
2e is op een smal wegje naar een gemaal toe. Wat had je hier anders willen zien ?
Rollingshot had ik me op internet ingelezen, niet top maar ook niet heel slecht.
Moet meer snelheid en details in, merkte ook dat mijn lens niet echt top was.
Deze opgestuurd om te laten calibreren.
Klopt, lataarnpaal en borden zijn niet echt mooi. Maar soms als je achterstevoren uit een auto hangt kun je niet altijd zien wat er komt. Zeker niet op een plaats waar je nog nooit geweest bent. Ga er aan werken...

Bedankt voor de hulp !

• Rob-RS
quote:
PdeBie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:16:
Dank voor de feedback :)

[...]

De Clio V6 is en blijft een echte widow-maker zoals jij hem noemt. Zodra hij op toeren komt.... pffff beest! :)

---------

Anyway. Sinds kort is er in Tiel een heuse parkeergarage gebouwd (jahaa, nog even en we lijken net een grote stad :+ ). Dus heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een test shoot te doen met mijn auto, om te kijken of het een leuke locatie is voor eventuele shoots met andere auto's.

Oordelen jullie maar (klik voor groter):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De foto's zijn zoals je ziet heel anders bewerkt dan ik normaal doe. Heb mij een keer uitgeleefd met de Nik collection om te kijken wat men van deze stijl vind.
Mooie locatie om te doen, het lijkt wel of ik daar pas geweest ben.
Dit ga ik ook meer doen in een garage. Nog een aanbeveling voor statief ??

• RobbieHifi
quote:
Rob-RS schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:15:
[...]

Mooie locatie om te doen, het lijkt wel of ik daar pas geweest ben.
Dit ga ik ook meer doen in een garage. Nog een aanbeveling voor statief ??
Koop meteen een goed statief! Ik heb ik de afgelopen jaren steeds betere statieven en statiefkoppen gekocht, maar ik kon beter meteen goed in de buidel tasten. Zelf heb ik een Benro carbonstatief.

Bij gebrek aan echte auto’s om te fotograferen (alle serieus mooie staan in de stalling met dit weer), moeten we de nieuwe Fujifilm camera toch maar op een andere manier testen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
@PdeBie ik zie toch echt van alles moois rijden. De nodige GT3RS-en die gewoon naar buiten gaan met deze pekel en de nieuwe Megane RS....

Maar er wordt ook gewoon geracet in deze kou!
When it feezes....just go racing by Rob Blank, on Flickr

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19-09 22:59
Mooi @RobbieHifi , leuk om het een keer anders te plaatsen. Ik zou alleen dat zwarte ding in het midden minder aanwezig maken, daar gaat de aandacht nog wel een beetje heen, verder mooie plaat hoor!

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:44
Van het weekend even naar de IAMS in amsterdam geweest. Misschien geen top kwaliteit, maar voor eerste keer vond ik het niet slecht.

Gebruikt: Fujifilm Finepix 10MP camer en Adobe lightroom

De rest kan je hier vinden:
https://www.facebook.com/...41.100003306279847&type=3

G.Scholtens wijzigde deze reactie 02-04-2018 18:38 (5%)

• RobbieHifi
@G.Scholtens prachtige auto's allemaal, maar ik begrijp je bewerkingen niet.Waarom de RS grijs maken? Bij de GT een halve persoon rechts. Ik weet dat die beurzen een ramp zijn. Soms werkt het om twee foto's te maken en dan de personen eruit clonen.

• G.Scholtens
quote:
RobbieHifi schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:35:
@G.Scholtens prachtige auto's allemaal, maar ik begrijp je bewerkingen niet.Waarom de RS grijs maken? Bij de GT een halve persoon rechts. Ik weet dat die beurzen een ramp zijn. Soms werkt het om twee foto's te maken en dan de personen eruit clonen.
Sommige foto's niet scherp genoeg. Dus dan maar beetje spelen met zw effecten en vond zelf het resultaat wel aardig. Ja soms kan dat handig zijn om 2 of meer foto's van een auto te hebben. Maar heb maar wat lopen klikken en daarvan dit als resultaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:53

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het is persoonlijk, maar ik kan selectief kleurgebruik eigenlijk nooit waarderen. Voor mij voelt het als een geforceerde manier om een foto interessant te maken, helemaal als je aangeeft dat sommige foto's niet scherp genoeg zijn.

Woutoud.com

• G.Scholtens
quote:
Woutoud schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:36:
Het is persoonlijk, maar ik kan selectief kleurgebruik eigenlijk nooit waarderen. Voor mij voelt het als een geforceerde manier om een foto interessant te maken, helemaal als je aangeeft dat sommige foto's niet scherp genoeg zijn.
Snap ik, vind het zelf juist wel mooi om om die manier de auto naar voren te laten komen.
Smaken verschillen gelukkig.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Even wat tegengas geven t.o.v. al die dure bolides, Herbie!

MECDronten63 by Erik Haak, on Flickr
:+

Mooie Plaatjes   

• CasGas
De klep viel dicht toen jij een foto maakte? :)

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
CasGas schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:37:
De klep viel dicht toen jij een foto maakte? :)
Ja/nee/ja/nee/ja/nee. :)
Ze hadden een hefboom/draai mechanisme aan de klep bevestigd zodat Herbie continue stond te klapperen met z'n bek. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:31

Dark Angel

Corvette LS Power

Afgelopen weekend van een aantal autos een lightpaint gemaakt.
Deze vond ik redelijk geslaagd. Wat zou ik hier nog aan kunnen verbeteren?

https://i.imgur.com/lhDa97u.jpg

Woutoud wijzigde deze reactie 07-05-2018 20:01 (4%)
Reden: Te grote foto

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829|

• RobbieHifi
quote:
Dark Angel schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:25:

[afbeelding]
Ik zou je hoek veranderen. Je gebruikt nu een groothoek en daardoor vertekend de auto. Ziet er een beetje cartoonesk uit. De lightpaint zelf vind ik juist wel erg goed gedaan!

• Micktator
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-09 13:04
quote:
Dark Angel schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:25:

[afbeelding]
Ik vind m geslaagd! Wat doet dat bandje aan de voorkant? Als het er hoort, prima, maar ik vind het heel erg in de categorie "haarelastiekjes om pols" vallen.

• CasGas
quote:
Micktator schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:44:
[...]

Ik vind m geslaagd! Wat doet dat bandje aan de voorkant? Als het er hoort, prima, maar ik vind het heel erg in de categorie "haarelastiekjes om pols" vallen.
Waarschijnlijk een "pull here" ding voor de racetrack..

Zelf is die wel mooi, ik zou alleen de wielen de andere kant op hebben gedraaid zodat je meer van de velg had,. Rechts bovenin zit iets raars op de auto, spoiler ofzo? Komt er een beetje raar uit maar de hele achterkant is raar of iets dergelijks, zit een zwarte halo rondom?

Beertje en de camera zou ik ook weg gelaten hebben en het wit bovenaan de auto ziet er ook een beetje gek uit, dat kan ik niet helemaal plaatsen. Verder zou ik de auto naar rechts zetten en dat je links meer blank space hebt dan wat je nu heb aan de rechterkant, En alleen de velgen zijn niet schoon :)

Ik vermoed iets van 16 of 17mm geschoten? Ik zou iets meer pakken, vanaf 30 a 35mm..

Misschien zeikerig, maar ik vind het wel een mooie foto hoor :) Misschien heb je er wat aan..

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Bedankt voor jullie feedback. Dit is pas mijn 2de lightpaint foto moet het nog een beetje leren.

@RobbieHifi De eigenaar wilde graag een keer een groothoek foto .
@Micktator Dat is een sleepoog van stof deze mini is echt een tracktool.
@CasGas Zal de volgende keer de spulen uit de auto verwijderen. want nu is het bijna niet weg te krijgen.
En die vlek achterop is een hoogglas zwarte spoiler met daarop een witte sticker met glitters dat is helaas ook erg slecht weg te krijgen zonder dat je een verschil gaat ziet. en het dak van de auto is wit. Vanaf deze hoek is er maar heel weinig van de zien buiten dat kleine witte randje.

Wil het zeker nog een keer overdoen met een normale lens.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:31
quote:
Ik ben het eens met @RobbieHifi wat betreft de hoek. Persoonlijk had ik de wielen de andere kant opgedraaid.

Afgelopen zaterdag even m'n nieuwe camera en lens uitgeprobeerd bij de Centraal Nederland Rally. Ik moest even zoeken naar een fijn plekje. Ik was er niet heel lang, een volgende keer wil ik wat meer variatie schieten

Kees_B wijzigde deze reactie 16-04-2018 20:49 (23%)

@Dark Angel netjes hoor. De nodige feedback is al gegeven. Enige wat ik zou kunnen opmerken is inderdaad het wiel wat de verkeerde kant op staat.
Wat heb je gebruikt om te "painten"?

@Kees_B Fraaie rallye plaatjes. Ja, wat variatie in shots zou fijn zijn, maar ik stoor mij er niet aan. Kleurgebruik vind ik heel goed gedaan!

------------------------------

Zelf vorige week ook een keer aan het "light painten" geslagen. Naja, niet echt painten, omdat ik gebruik heb gemaakt van een speedlight.

(Klik voor groter)

Ben redelijk tevreden over het resultaat. Ik had voornamelijk problemen met de overlap van het licht tussen verschillende foto's. Sommige gebieden op de auto waren toch niet lekker geraakt door het flitslicht en zijn daardoor wat donkerder. Iemand daarvoor tips?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

@PdeBie Ik maak gebruik van een Led film lamp welke dimbaar is zodat ik want meer controle heb over de sluitertijd die ik kan gebruiken.

quote:
Dark Angel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:13:
@PdeBie Ik maak gebruik van een Led film lamp welke dimbaar is zodat ik want meer controle heb over de sluitertijd die ik kan gebruiken.
Gewoon zoiets bedoel je?

http://www.greenkit.london/wp-content/uploads/2014/12/Miniburst-128-LED-panel-1024x836.jpg

• RobbieHifi
quote:
[b][message=54929331,noline]

------------------------------

Zelf vorige week ook een keer aan het "light painten" geslagen. Naja, niet echt painten, omdat ik gebruik heb gemaakt van een speedlight.

[afbeelding]
(Klik voor groter)

Ben redelijk tevreden over het resultaat. Ik had voornamelijk problemen met de overlap van het licht tussen verschillende foto's. Sommige gebieden op de auto waren toch niet lekker geraakt door het flitslicht en zijn daardoor wat donkerder. Iemand daarvoor tips?
Wat mij betreft is deze wat te vlekkerig. Of je moet met een softbox aan de gang, dan belicht je een groter oppervlak Of een dimbare led, als continu verlichting.
Ja, dat is dus precies wat ik bedoel. Zo'n continu verlichting lijkt mij ook vele malen praktischer.

Binnenkort maar eens eentje bestellen.

--edit-- vandaag een besteld. Binnenkort dus maar eens lekker mee spelen :)

PdeBie wijzigde deze reactie 19-04-2018 15:53 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

quote:
Ja zo'n soort lamp

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-08 17:18

Radeon

Today is a good day to die

@PdeBie Ik vindt het er zeer geslaagd uit zien, ook een goede locatie.

Vandaag even wat getest met de camera en de zonsondergang.
Sunset with Mercedes CLA by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

@Radeon qua plaatsing vind ik hem tof. Kleur van de lucht vind ik ook heel mooi zo.
Enige waar ik een beetje mee zit is de zon. Heb je ook nog een versie waarbij de zon achter de auto is gezakt?

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-08 17:18

Radeon

Today is a good day to die

quote:
PdeBie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:28:
@Radeon qua plaatsing vind ik hem tof. Kleur van de lucht vind ik ook heel mooi zo.
Enige waar ik een beetje mee zit is de zon. Heb je ook nog een versie waarbij de zon achter de auto is gezakt?
Nee helaas heb ik daar geen foto van. Ook helemaal niet gedacht. Maar wel een goed punt gaat ik volgende keer zeker doen.

It's never easy.....

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
@Radeon Ik vind het jammer dat de grille niet helemaal op de foto staat. Ook de zon staat nog net wat te hoog (ben het eens met @PdeBie). Nu trekt de aandacht toch net wat teveel richting de zon.

Zelf vandaag een fotoshoot gehad bij Porsche Centrum Gelderland. Door het standpunt lijkt het bijna een matchbox foto, maar het was toch echt real-life. De auto (en de kleur ervan) maakt het voor mij een leuke foto. Benieuwd wat jullie er van vinden...
Porsche 911 RS 2.7 by Ramon de Klein

Ik kon de spiegeling op de auto wel weghalen met het polafilter, maar daardoor houd je wel de spiegeling in de ruit. Het is zo'n half/half spiegeling, maar ik vond het belangrijker om de auto wat "matter" te krijgen.

BugBoy wijzigde deze reactie 28-04-2018 21:46 (13%)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Het lijkt inderdaad net een speelgoedbaantje op deze manier. :)

• BugBoy
Nog maar eens een fotoshoot gedaan van een auto. Bij het vliegveld Twente staan wat hangars en ondanks dat het privéterrein is, toch maar even opgereden en de eigenaar aangesproken of ik wat foto's mocht maken. Dat mocht gelukkig, dus heb een aantal foto's geschoten. Bij een sportwagen als een Porsche 991 Turbo S vond ik een airstrip wel passend. Het geeft een beetje ruwe look en de auto geeft wat contrast met de witte hangar.

Ik zou er graag een testcase topic van hebben gemaakt, maar ik vind de belichting en bewerking wat teveel uit elkaar liggen om er echt een strakke serie van te maken. Onderstaande foto vond ik zelf de mooiste uit de serie:
Ready for take-off by Bugboy

Er zit wel wat nabewerking in, want het asfalt was erg licht. Dat heb ik wat donkerder gemaakt en wat meer contrast/clarity/saturation aan toegevoegd, zodat de bandensporen beter uitkomen. Ook het groen van het "17" logo is wat sterker aangezet. Ondanks het gebruik van een polarisatiefilter nog wel reflecties aan de zijkant. Daar vind ik het wel wat hebben. Anders zou de voorkant van de auto reflecties hebben en dat vond ik veel storender. Verder wat highlight/shadow werk wat meer tekening in de wand te krijgen en de auto wat op te lichten.

Graag had ik nog wat extra ruimte gehad boven de groene circel, maar dan kreeg ik rechts het dak er bij op. Dat verstoorde de foto. Ook zou een 4:3 formaat wellicht wat beter passen, zodat de auto wat meer uit het midden komt. Dat is niet gedaan, omdat ik eigenlijk al mijn foto's op 3:2 wil houden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik vind eerlijk gezegd deze foto, op de vignetting na, een heel stuk beter.

En ook deze vind ik fijner om naar te kijken.

Degene die je hier laat zien doet mij een stuk minder.

PdeBie wijzigde deze reactie 04-05-2018 08:07 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guest000
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-08 22:02
Goedemiddag!
Ik ben nieuw hier en heb sinds deze week een nieuwe camera om meer met autofotografie te gaan doen.
Ik bewonder al maanden mooie foto’s van auto’s en vind het belangrijk om een bepaald gevoel / sfeer te hebben bij foto’s.

Vanochtend mijn eerste foto’s geschoten van mijn eigen auto en deze nog een beetje bewerkt.
Graag hoor ik jullie meningen en tips zijn uiteraard altijd handig aangezien er veel te verbeteren valt ( let wel: ik begin pas net met fotograferen ).

https://flic.kr/p/He2M4B
https://flic.kr/p/26P7Pqq
https://flic.kr/p/26P8jA9

Guest000 wijzigde deze reactie 06-05-2018 20:17 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Guest000 qua compositie ben je al goed bezig. De bewerking vind ik wat over the top. Vooral foto 2 en 3 zijn de kleuren te verzadigd.

--------------------------------
Ik heb sinds kort een LED videolamp voor het lightpainten gekocht, zodat ik niet meer met speedlights hoef te klooien (zie ook deze foto).

Ben eens gaan oefenen met mijn eigen auto.

Absoluut geen miskoop. Gaat echt een heel stuk makkelijker dan met speedlights!

Deze foto is nog niet final, maar het geeft alvast een indruk van wat ik tot nog toe gemaakt heb.

Het voorscherm is nog te vlekkerig, net als met de Mercedes destijds. Daar moet ik op letten met painten, dat ik alle delen goed mee pak. Verder heb ik nog een hele berg lastige reflecties weg moeten werken. Daar moet ik ook rekening mee houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-09 11:03

Silasje

www.Entjes.eu

@BugBoy Ik vind de reflectie in de zijkant van de auto iets storen. Ik maak bij een donkere auto met lichte achtergrond meerdere foto's met het polarisatie filter net weer wat anders en combineer deze vervolgens tot 1.

@PdeBie Gave foto! Ik vind de uiterste hoeken van voorbumper en achterbumper wel wat aan de donkere kant. Dit zou je op kunnen lossen door deze beter uit te lichten of juist de grasrand iets te belichten, waardoor je beter de rand van de auto ziet.

Zelf ben ik ook bezig met lightpainten. Recentelijk deze V70 op de foto gezet. Ik gebruik hiervoor de litestick van Car Camerarig (helaas niet meer te koop). Ook hierbij vond ik (achteraf de achterbumper niet lekker los komen van de achtergrond)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
@Silasje De paint geeft veel licht voorop, achterop niet. Wel jammer. Ook rechts ligt iets storen bij de grijze baan. Even wegclonen. Wel een strakke 70!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:53

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik vind de plaat ook wel strak, geeft lijnen mooi weer. :)
De strook op de achterbumper is wel wat storend idd.

Woutoud wijzigde deze reactie 07-05-2018 15:52 (31%)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BugBoy
@Guest000 Je kunt vanaf Flickr ook een BB-code genereren. Als je dat doet voor de 800-pixel breedte, dan zie je de foto al in het topic en dat nodigt wat meer uit tot reacties.

Ik vind het erg leuke foto's (ook een erg leuke auto). De flares vind ik wel wat toevoegen, maar ik ben het met @PdeBie eens dat de kleuren wel wat erg stevig zijn aangezet. Ook zou ik jezelf even wegclonen uit de reflectie van foto 2.

@PdeBie Ben het met je eens dat het wat vlekkerig is en ook vind ik de voorgrond erg licht ten opzichte van de auto, waardoor de auto wat wegvalt. De locatie vind ik wel goed uitkomen. Ik moet echt nog locaties gaan spotten in de buurt. Ben er wel achter dat het best donker moet zijn om het een beetje uit te laten komen.

Dat lightpainten ben ik afgelopen weekend ook eens voor het eerst gaan doen. Volgens mij is een zwarte auto best lastig, want ik heb ook flink wat reflecties weg moeten halen. Een LED-zaklamp blijkt ook niet echt ideaal te zijn, want is niet erg diffuus. Ik had flink wat exposures, dus kon nog wel het e.e.a. over elkaar heen leggen, maar het is dan best lastig om niet een vlekkerige foto over te houden. Ik kwam op onderstaand resultaat:
Night-time by Bugboy

Uiteindelijk vind ik hem eigenlijk nog wel iets te donker (op een zwarte auto heb je eigenlijk best een bak licht nodig), maar voor een eerste poging was ik best tevreden. Ik ga het binnenkort overnieuw doen met de auto van mijn vrouw. Ik denk dat een lichtere auto wat makkelijker is (minder hinderlijke reflecties).

@Silasje Het painten is prima gelukt, mwaar ik vind de compositie een beetje saai. Dat komt denk ik ook door de wat saaie achtergrond. Ook is de hoek van de auto niet helemaal lekker (IMHO). Het is niet volledig haaks, maar ook weer niet 3/4. De vorm van de auto was denk ik nog beter uitgekomen bij een volledige zijwaartse foto. Een V70 is toch (oneerbiedig gezegd) een vierkante hok en dat zou dan denk ik nog beter uit de verf gekomen.

Ik had inderdaad twee foto's kunnen nemen om de spiegeling meer weg te nemen. Ik had hier echter geen statief bij me, dus dat was helaas niet mogelijk. Bij onderstaande foto heb ik het wel gedaan en heb ik juist de foto's de delen met reflecties over elkaar heengelegd. Zal niet ieders smaak zijn, maar ik vond het wat meer sfeer hebben. Een zwarte auto is toch altijd een beetje saai op foto's:
Evening by Bugboy

Acties:
  • 0Henk 'm!
@BugBoy De eerste foto is inderdaad veel te donker.

Denk dat je OF langer moet belichten OF je ISO omhoog moet schroeven OF een fellere lamp moet gebruiken.

Optie 1 en 2 zijn gratis, dus die zou ik eerst doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BugBoy
quote:
PdeBie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:00:
@BugBoy De eerste foto is inderdaad veel te donker. Denk dat je OF langer moet belichten OF je ISO omhoog moet schroeven OF een fellere lamp moet gebruiken. Optie 1 en 2 zijn gratis, dus die zou ik eerst doen ;)
Ik zat al op een belichting van 60s per exposure. Ik denk dat de ISO omhoog doen beter was geweest. Wellicht had ik het ook nog wel wat kunnen opkrikken in Lightroom. Volgende keer beter. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guest000
@PdeBie dank voor je reactie. Ik ga aan de slag met je tips. Volgende keer post ik foto’s welke minder zijn bewerkt en hoor dan graag je reactie.

Gaaf shot van de Volvo!

@BugBoy bedankt voor je reactie. Die Flares zaten al op de standaard geschoten foto. Wat kleur betreft, daar kan ik wel inkomen, ik ga hieraan werken en oefenen. Ik heb nog geen photoshop en weet niet of ik mijzelf via lightroom eruit kan halen.

Ik vind die Porsche foto erg donker, ik heb je andere foto’s ook op Flickr gezien en die vind ik wel heel gaaf! Ga zo door want je maakt nette foto’s 😃

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
BugBoy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Ik zat al op een belichting van 60s per exposure. Ik denk dat de ISO omhoog doen beter was geweest. Wellicht had ik het ook nog wel wat kunnen opkrikken in Lightroom. Volgende keer beter. :)
Dan is je lamp denk ik niet sterk genoeg, want met een verdubbeling van je ISO denk ik dat het nog te donker is. Probeer het uit

• Guest000
Weer even een paar foto's gemaakt om te oefenen. Dit keer met minimale bewerking. Het gebouw in de weerspiegeling van de auto daarom ook nog niet weg gehaald. Binnenkort een fotoshoot met een Honda s2000, de foto’s zal ik hier ook plaatsen.
Graag hoor ik jullie mening en weten jullie nog mooie locaties in provincie utrecht?

Guest000 wijzigde deze reactie 24-05-2018 17:54 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
quote:
Guest000 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:34:
Weer even een paar foto's gemaakt om te oefenen. Dit keer met minimale bewerking. Het gebouw in de weerspiegeling van de auto daarom ook nog niet weg gehaald. Binnenkort een fotoshoot met een Honda s2000, de foto’s zal ik hier ook plaatsen.
Graag hoor ik jullie mening en weten jullie nog mooie locaties in provincie utrecht?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de eerste lijkt er een lantaarnpaal uit het dak te komen.
Tweede vind ik wel leuk, alleen erg krap gekaderd.

Bij je derde shot trekt het zwarte deel onderaan nogal de aandacht en trekt deze weg bij de auto zelf. Ik ervaar dat als nogal storend.. Ook daar een lantaarnpaal die om aandacht vraagt.

Foto locatie: The Wall. Wordt al veel gebruikt

RobbieHifi wijzigde deze reactie 25-05-2018 16:31 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guest000
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Bij de eerste lijkt er een lantaarnpaal uit het dak te komen.
Tweede vind ik wel leuk, alleen erg krap gekaderd.

Bij je derde shot trekt het zwarte deel onderaan nogal de aandacht en trekt deze weg bij de auto zelf. Ik ervaar dat als nogal storend.. Ook daar een lantaarnpaal die om aandacht vraagt.

Foto locatie: The Wall. Wordt al veel gebruikt
Dankje voor je feedback!

THE wall is inderdaad een goeie plek alleen al vaak voorbij zien komen

Guest000 wijzigde deze reactie 25-05-2018 21:23 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Veel beter dan je vorige!

Vind de hoeken die je kiest voor de auto erg goed en (het gebrek aan) de bewerking vind ik goed uitpakken.

De opmerkingen van @RobbieHifi deel ik wel.

Maar goed bezig!

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True