Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:21
quote:
PdeBie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:17:
Ja ok, maar heb je meerdere foto's genomen en die in PS (of whatever you use) samen gevoegd?
Yep twee foto's samengevoegd in PS. Achter de auto zie je de twee lichtpunten van de flits. Helaas geen twee fliters, dus dan maar op deze mannier oplossen. Dus deze foto kan in 1 keer, als je twee fliters gebruik.
ah ok duidelijk :)

Ik ga dit ook een keer proberen! Is redelijk simpel te doen volgens mij :)

Fujifilm X-T2 || 50mm f/2 || 23mm f/2

• Arvilani
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09-12-2015
quote:
cedras schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:00:
[...]

Ben jij dan toevallig "Ow buurman....."?
Nee das een rode :)

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:25
quote:
D'r was iets anders rood. De auto was grijs.

• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 16:45

Krentenbol

Prutz0r

quote:
cedras schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:50:
[...]
D'r was iets anders rood. De auto was grijs.
De auto die ze kregen was rood ja. De auto waarbij het gebeurde was een grijze CX (zonder Google-cheat!)
quote:
BryanD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:23:
[...]

Dank je voor de feedback. Zou je ook voorbeelden kunnen geven van hoe ik de auto beter kan positioneren en wat ik met de achtergrond zou kunnen doen?
Wat mij opvalt aan de positionering op de eerste foto, maar vooral op de derde is dat het een onlogische positionering is. De auto heeft, vooral op de derde, helemaal niets te zoeken op die plek. Het lijkt alsof hij van het strand af komt rijden, maar toch ook weer niet. Snap je wat ik bedoel? Dit komt trouwens van een fotoleek, maar autoliefhebber ;)
quote:
RobbieHifi schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:33:
[...]

Yep twee foto's samengevoegd in PS. Achter de auto zie je de twee lichtpunten van de flits. Helaas geen twee fliters, dus dan maar op deze mannier oplossen. Dus deze foto kan in 1 keer, als je twee fliters gebruik.
Vanavond meteen maar aan de slag gegaan :)

Peugeot 207 - Strobist by Patrick de Bie, on Flickr

Je ziet nog wel een beetje waar de overlap zit. Kreeg dit helaas niet meer goed. Maar goed.... voor een eerste keer :P

• barktus
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-11 11:42

barktus

Moehhhh!

quote:
Mooie plaat!
quote:
PdeBie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:49:
[...]

[afbeelding]

Je ziet nog wel een beetje waar de overlap zit. Kreeg dit helaas niet meer goed. Maar goed.... voor een eerste keer :P
Tof!

In dit filmpje van Digital Rev (wel met een korreltje zout nemen :P). Zie je dit principe ook toegelicht, wel eens waar met twee flitsers en overdag, maar goed het gaat om het idee :P Vanaf 16 min. ongeveer:

My middle finger salutes you.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:49:
[...]

[afbeelding]

Het midden moet je nog even belichten. Of een sterkere flitser nodig...

• RobbieHifi
Een plaatje van de DTM. Rijden bij zonsondergang.

Bright eyes by Rob Blank, on Flickr
quote:
RobbieHifi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:32:
[...]

Het midden moet je nog even belichten. Of een sterkere flitser nodig...
Flitser zou sterk genoeg moeten zijn (Nikon SB-900), maar moet inderdaad volgende keer de positie van de flitsers iets anders zetten. Maar ga het zeker vaker proberen. Het is niet heel moeilijk en met veel oefenen kan je inderdaad aardige plaatjes neer zetten :)

Volgende keer ga ik overigens wel werken met de triggers i.p.v. de commander mode van de camera. Flitser ging niet altijd af. Waarschijnlijk omdat het nog te licht buiten was en hij de flits van de commander mode niet zag ofzo.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@RobbieHifi, mooie locatie en de kleur van het dak past goed bij je auto. Dit accent had van mij echter wel wat meer naar voren mogen komen. Iets andere compositie met minder ruimte aan de bovenkant en onderkant zou dat volgensmij al aardig doen. Nu is onder en boven niks te zien omdat de schaduw dichtgelopen is. Heb je ook eens geprobeerd de achtergrond egaler te belichten? Nu lijkt het net alsof het met de koplampen van een andere auto belicht is. Lijkt mij veel rustiger kijken als de achtergrond wat egaler belicht was. Je kan dit ook zonder flitslicht doen door de achtergrond apart van de auto te schieten (een zonder en een met auto) en de achtergrond foto met een long-exposure te maken.

Die DTM foto is ook gaaf met die koplampen zo ;)

Zelf niet echt een auto freak maar deze bak (Lada Niva) kwam ik op Party.San Metal Open Air tegen en vond hem wel gaaf! Hij stond tegenover ons op de camping :)

Klik voor groot

Ventieldopje wijzigde deze reactie 13-08-2015 16:19 (9%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Auto past prima in het plaatje bij de tent, maar jammer dat hij aan de achterzijde is afgeknipt. Toning is wel prettig overigens :)
Daar ben jij sowieso wel goed in vind ik. Ook met je portretfoto's vind ik de toning vaak erg prettig. Geef eens een tipje van de sluier :P
Want vaak als ik aan de split toning begin worden het al snel 'instagram'-achtige plaatjes met veel te heftige kleuren.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Thanks PdeBie, hij is geschoten met de 5DII en 100mm f/2.8 van mijn vriendin. Zij was er met mijn camera vandoor om een band te schieten die op dat moment speelde. De 100mm was daardoor net iets te lang (en ik ben hem niet gewend) om alles er op te krijgen. Als ik verder naar achteren ging dan stond ik op m'n tent of die van de buren :+ Maar ja, balen is het wel inderdaad, zou het ook mooier vinden als hij er wel helemaal op stond.

Voor de toning gebruik ik de RGB curves, naar mijn mening een van de beste hulpmiddelen om precies de toning te bepalen. De split-toning in Lightroom heeft maar de optie voor schaduwen, highlights en een slider om een beetje te mixen. Met de RGB curves kun je véél beter tot in detail je kleuren bepalen.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Ow, je bedoelt de tone curves waar je bijvoorbeeld ook je contrast mee bepaald?

Dat klinkt nog niet eens als zo'n gek idee inderdaad. Zal er eens mee gaan spelen

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Inderdaad ;) Naast RGB (alle curves tegelijk, voor contrast etc.) kun je ook de losse kleurkanalen er mee bewerken en op die manier dus tonen. Het is een stuk lastiger dan met de split-toning tool omdat je niet in één keer kan kiezen welke kleur je de highlights wil hebben en welke kleur de schaduwen. Daar staat tegenover dat je dit wel met mee precisie kan doen en ook veel meer controle hebt over de plaatsing van de tonen.

Misschien wel een keer een uitdaging voor me om eens aan de slag te gaan met een auto foto van iemand (vrijwilligers?) en met een screencast te laten zien wat ik er van zou maken qua toning bijv. :) Is dat een idee?

www.maartendeboer.net

Ow prima. Ik heb vast wel ergens een RAW file waar je van mij los mee mag :)

Stuur maar even een DM waar hij heen mag.

• RobbieHifi
Ventieldopje, thanx for the comment.

De Niva is wel een cult wagen zo, waar de toning zeker goed werkt. Alleen de achterkant zo missen is net jammer. Daarbij is de achtergrond niet mijn smaak. Is wat te druk en teveel dezelfde kleur als de auto. Het wordt hiermee wel een erg massief blauw vlak. Ps die Niva ziet er echt nog goed uit. Strak in de lak, strakke set wielen er onder.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-11 13:02
Allemaal heel erg mooie foto's hier, iets waar ik helaas geen tijd voor had tijdens de vakantie. Maar ik heb er wel ééntje weten te maken waar ik, ondanks gebrek aan tijd, als amateurfotograaf toch best trots op ben.

Had de auto meer naar links in de foto gepositioneerd, zodat we meer van het straatje zagen en het had een veel leukere plaat geweest denk ik :)

Je Z/W bewerking ben ik nog niet helemaal over uit. Het misstaat niet, maar om nou te zeggen wauw.....Nog niet over uit.....

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
@Ventieldopje: Jammer inderdaad dat de auto er niet volledig op staat. In plaats van een stapje achteruit was waarschijnlijk een tikkeltje pannen naar links ook wel voldoende geweest, dan was je ook meteen die koplamp rechts kwijt geweest, zodat ik me niet continue zit af te vragen wat voor auto daar stond ;)

De toning doet me denken aan urbex of iets dergelijks, en als die Niva ergens in een Russische stad bij wat appartementenblokken had gestaan, had ik het wel gepast gevonden. Hier op een camping ben ik niet zeker dat ik het zo gepast vind, maar goed, smaken verschillen.

• roberwt
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-01-2016
Allereerst RobbieHifi, ik kan niet stoppen met kijken.. man man wat een mooie platen zitten daartussen.

Afgelopen weekend weer een keer in Montzen Gare geweest (vlak onder Aachen) voor een photoshoot met wat mede-tweakers na een mooie ardennentour.

Kleine greep uit de grote bulk aan foto's:
HDR flipje by robert v.m., on Flickr

HDR v40 by robert v.m., on Flickr

Deze golf van een zekere krentenbol heb ik welleens eerder geplaatst hier geloof ik.
HDR Brikkie by robert v.m., on Flickr

HDR 7620-7622 by robert v.m., on Flickr

HDR 7594-7596 by robert v.m., on Flickr

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:47

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Prima foto's op zich, de kleuren kloppen en de scherpte is goed. Bij de soloshots vind ik de vignette echter veel te aanwezig, de foto daarna had qua kadering toch wel wat strakker gekund en de laatste vind ik vooral aan de donkere kant.

Woutoud.com

• BryanD
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-07 14:58
quote:
roberwt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:52:
Afgelopen weekend weer een keer in Montzen Gare geweest (vlak onder Aachen) voor een photoshoot met wat mede-tweakers na een mooie ardennentour.
Worden er vaker van dit soort tripjes georganiseerd? Zo ja waar / hoe wordt zoiets geregeld? Lijkt me ook wel tof om een keer mee te maken.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

quote:
roberwt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:52:
Deze golf van een zekere krentenbol heb ik welleens eerder geplaatst hier geloof ik.
[afbeelding]HDR Brikkie by robert v.m., on Flickr
Volgens mij ook :>
quote:
BryanD schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Worden er vaker van dit soort tripjes georganiseerd? Zo ja waar / hoe wordt zoiets geregeld? Lijkt me ook wel tof om een keer mee te maken.
Er worden wel eens meetings georganiseerd in de Huiskamer. Daar kun je alleen standaard niet in, daarvoor moet je toegang aanvragen ;) Om mee te gaan is iemand kennen 'on the inside' genoeg :+

• RobbieHifi
De overzichtsfoto's vind ik het mooist, je pakt ook het gebouw erbij. De andere zijn net wat te krap. Ik denk dat de eigenaar wel blij is met die platen, waar het tenslotte om gaat.

Vandaag gaat hij weer los....Max Verstappen.

17 year old and smoking by Rob Blank, on Flickr

Roll out to do some smoking by Rob Blank, on Flickr

Verstappen makes clouds by Rob Blank, on Flickr

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-10-2015 14:58 (10%)

• Zym0tiC
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Erg gaaf eerste shot RobbieHifi. Die tweede mag er ook zijn alleen bij nummer 3 is de lucht echt way too much. Trekt ontzettend de aandacht af van wat eigenlijk gebeurd.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• roberwt
quote:
Woutoud schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:55:
Prima foto's op zich, de kleuren kloppen en de scherpte is goed. Bij de soloshots vind ik de vignette echter veel te aanwezig, de foto daarna had qua kadering toch wel wat strakker gekund en de laatste vind ik vooral aan de donkere kant.
Dankje :) mja vond het persoonlijk een stuk beter dan zonder, maar iets minder zou kunnen ja.
Foto daarna heb ik ook nog in een iets nauwer kader.
HDR 7549-7551 by robert v.m., on Flickr
quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:30:
De overzichtsfoto's vind ik het mooist, je pakt ook het gebouw erbij. De andere zijn net wat te krap. Ik denk dat de eigenaar wel blij is met die platen, waar het tenslotte om gaat.
Dankje, heb inderdaad al wat leuke reacties gehad :)

• RobbieHifi
quote:
Zym0tiC schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:14:
Erg gaaf eerste shot RobbieHifi. Die tweede mag er ook zijn alleen bij nummer 3 is de lucht echt way too much. Trekt ontzettend de aandacht af van wat eigenlijk gebeurd.
Tnax voor de kritiek. Die laatste is inderdaad wel een beetje doorgeschoten.

• Daywalk3r
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-10 15:05

Daywalk3r

Walks at night 2

quote:
roberwt schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Dankje :) mja vond het persoonlijk een stuk beter dan zonder, maar iets minder zou kunnen ja.
[afbeelding]HDR 7549-7551 by robert v.m., on Flickr

[...]

Is die zwart-groene een centric wagen? :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
roberwt schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]HDR 7549-7551 by robert v.m., on Flickr

[...]

Ah, belgië in geweest zie ik. Ik neem aan dat je nog wel meer shots hebt want in de omgeving zijn erg veel mooie plekjes te vinden :) Ook buiten "voor de deur" bij die locatie heb je een paar mooie plekken.

www.maartendeboer.net

• roberwt
quote:
Daywalk3r schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:59:
[...]

Is die zwart-groene een centric wagen? :D
Misschien wel, misschien ook niet :9
HDR polo maaier by robert v.m., on Flickr
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Ah, belgië in geweest zie ik. Ik neem aan dat je nog wel meer shots hebt want in de omgeving zijn erg veel mooie plekjes te vinden :) Ook buiten "voor de deur" bij die locatie heb je een paar mooie plekken.
Alleen achter bij die grote kraan nog even, maar we hadden niet heel veel tijd helaas.. Maar het is inderdaad een hele mooie locatie, ben er ook al eens geweest om een dansvideo op te nemen :)

• Daywalk3r
  • Laatst online: 26-10 15:05

Daywalk3r

Walks at night 2

quote:
roberwt schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]HDR polo maaier by robert v.m., on Flickr

[...]

Alleen achter bij die grote kraan nog even, maar we hadden niet heel veel tijd helaas.. Maar het is inderdaad een hele mooie locatie, ben er ook al eens geweest om een dansvideo op te nemen :)

Toch net iets anders :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

quote:
roberwt schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]HDR polo maaier by robert v.m., on Flickr

[...]

En 2 jaar terug hadden we daar wel tijd voor. Linkje om niet verder "off topic" te gaan. Het is een verzameltopic. Geen showcase ;)

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vind het zelf een iets te onrustige omgeving voor een fotoshoot: veel rommel en viezigheid op de grond. Ben zelf meer van de cleane autoplaatjes. Wel gaaf dat je de reflectie van het dak in alle autoruiten ziet! Bij de foto's van losse auto's zou je wat minder vignet mogen toevoegen, nu is het een beetje over the top. Verder lekkere platen, niet overduidelijk te zien dat het HDR's zijn, dus goed gedaan!

Ik ben absoluut geen autofotograaf of autofanaat, maar heb het volgende plaatje geschoten op vakantie:

De Seat Arosa van mijn moeder, bakkie is al wat ouder maar heeft het (op een lekke band op de heenweg na :F ) toch prima volgehouden in Frankrijk!

offtopic:
Voor meer foto's van die vakantie, zie hier

tobiasvs wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:25 (11%)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Hoogie2004
  • Laatst online: 13:41

Hoogie2004

Whohooooo

Beginnend met fotografie, weekend in Spa Francorchamps vertoefd. Eerste maal dat ik iets met Panning probeerde.

Porsche Supercup by Frank Hoogmans, on Flickr

Max Verstappen #3 by Frank Hoogmans, on Flickr

@robbiehifi: gave foto's van max, ik heb nog wat te leren :)

@roberwt: mooie foto in een aparte setting. Ik stoor me wel een beetje aan de hoeveelheid reflectie achterop de polo, voor mij net iets teveel.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• RobbieHifi
Hoogie2004...beide platen zijn niet scherp. Wel alle twee Limburgers. Charlie Frijns in de Porsche en Verstappen in de Toro Rosso.

Je hebt wel lekker de snelheid er in. Dus gewoon wat meer oefenen en de plaatjes worden scherper. De scherpte van de F1 wagen licht achterop, terwijl OF de neus OF de helm scherp moet (afhankelijk van smaak en compositie). Net te laat meebewogen.

RobbieHifi wijzigde deze reactie 28-08-2015 13:46 (24%)

• Hoogie2004
  • Laatst online: 13:41

Hoogie2004

Whohooooo

quote:
RobbieHifi schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:45:
Hoogie2004...beide platen zijn niet scherp. Wel alle twee Limburgers. Charlie Frijns in de Porsche en Verstappen in de Toro Rosso.

Je hebt wel lekker de snelheid er in. Dus gewoon wat meer oefenen en de plaatjes worden scherper. De scherpte van de F1 wagen licht achterop, terwijl OF de neus OF de helm scherp moet (afhankelijk van smaak en compositie). Net te laat meebewogen.
Dank voor de opbouwende kritiek.

Ik moet inderdaad nog wat meer oefenen in het pannen (dit was de eerste keer dat ik het probeerde). Maar dat komt uiteindelijk wel goed.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Justin013
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-11 00:03
Normaal gesproken houdt ik mij niet zo erg bezig met het fotograferen van auto's, maar heb mij er vandaag eens aan gewaagd op de oldtimermeeting in Moerdijk.

Cadillac wing by Justin van Groenendaal, on Flickr

Wasp off duty NYC cab by Justin van Groenendaal, on Flickr

_MG_9006 by Justin van Groenendaal, on Flickr

Dit zijn voor mij enkele highlights uit de serie, meer foto's zijn in het album op Flickr te bekijken. Echt plaatjes maken buiten de detailshots om was ondoenlijk, vanwege de vele mensen in de smalle ruimtes waardoor er al snel mensen door het beeld lopen of er andere auto's in de weg staan.

• RobbieHifi
@Justin,

Een meeting is altijd wat lastig. Soms geen ruimte. Taxi bordje is leuk, alleen de mensen op de achtergrond op de dijk zijn dan wel wat storend. Nog iets meer op de omgeving proberen te letten (is niet altijd makkelijk).

Snake of clasics by Rob Blank, on Flickr

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-10-2015 14:52 (32%)

• RobbieHifi
911 gt3 RS by Rob Blank, on Flickr

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
@RobbieHifi: Die eerste vind ik echt lekker. Mooie compositie, en fijne toning.
quote:
Vind de kleur van de auto wat 'plat'. Met name op de deur.
Kan aan deze monitor liggen. Zal hem vanavond eens op mijn eigen PC bekijken.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:55:
[...]

Vind de kleur van de auto wat 'plat'. Met name op de deur.
Kan aan deze monitor liggen. Zal hem vanavond eens op mijn eigen PC bekijken.
Komt denk ik ook door de flits. Maakt het wat vlakker en een polarisatie filter om de refelecties te verminderen.
Dat denk ik ook ja. Maar daardoor zie je het verloop naar de bolling bij het achterscherm een stuk minder.
En ik zou bij shoots als deze de kentekenplaat vervangen door een 'show' plaat of helemaal verwijderen.

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:25:
Dat denk ik ook ja. Maar daardoor zie je het verloop naar de bolling bij het achterscherm een stuk minder.
En ik zou bij shoots als deze de kentekenplaat vervangen door een 'show' plaat of helemaal verwijderen.
Was geen tijd deze te verwijderen. Hadden maar enkele minuten met de auto.
Dan zou ik Photoshop erop los laten ;)
Zo'n kenteken plaat vind ik persoon vaak afbreuk doen aan de wagen.

Tenzij je hem bijvoorbeeld al rijdend op de openbare weg fotografeert. Dan is het een ander verhaal natuurlijk :)

• Panamera
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-11 19:28

Panamera

Nürburgring

quote:
Wat een dikke koets blijft dat toch he.

Mooie plaat, al mis ik bij het voorwiel iets belichting voor mijn gevoel.

20151018-IMG_4643 by Niels Mansveld, on Flickr

20151018-IMG_4622 by Niels Mansveld, on Flickr

20151018-IMG_5123 by Niels Mansveld, on Flickr

Remmen:
20151018-IMG_5148 by Niels Mansveld, on Flickr

Tips op hoe ik hier heel de auto scherp krijg?:
20151018-IMG_5223 by Niels Mansveld, on Flickr

Panamera wijzigde deze reactie 19-10-2015 21:20 (82%)

Power is nothing without control.

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 21:38
Embedded optie gebruiken/inschakelen.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:25
Share en dan BBcode en 800pixel breed maximaal, vervolgens linkje hier dumpen.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Luuk Fiets
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-11 08:20
Deze staat waarschijnlijk al een tikkeltje langer stil dan de meeste auto's hier. Gemaakt in Frankrijk in de omgeving van een afgelegen huis, waar ook de tweede auto te vinden was. De tweede foto is trouwens niet bedoeld voor de fotografische kunst (die erin ontbreekt), maar meer voor een idee van de omgeving.

Klikbaar

Klikbaar

Luuk Fiets wijzigde deze reactie 01-11-2015 21:29 (14%)

• RobbieHifi
Zonde van de Franse wagens.

Nog een wagen van de DTM van alweer meer dan een jaar geleden.
Golden sunrise by Rob Blank, on Flickr

• RobbieHifi

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Je foto van 11 november vind ik erg gaaf. Echt een hele fijne plaat!

• MVrally
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10-02-2016
Hier is dit topic niet voor bedoeld

Universal Creations wijzigde deze reactie 16-11-2015 23:57 (91%)

• RobbieHifi
quote:
Sleehond schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
Je foto van 11 november vind ik erg gaaf. Echt een hele fijne plaat!
Thanx....dit zijn ook de fijne licht momenten. Helaas zijn die er niet veel.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:40
@hierboven: kan niet anders zeggen dan dat alle platen hierboven er echt prachtig uitzien! Ben ik nog ver van weg iig.

Beetje nieuw in autofotografie maar hier is wat ik vandaag geschoten heb:

IMG_6002-19 by Jeroen Feith, on Flickr

IMG_5996-17 by Jeroen Feith, on Flickr

En nog eentje van een tijdje geleden:
Mustang 350 by Jeroen Feith, on Flickr

Tips zijn altijd welkom!

EDIT: weet niet of dit ook telt als autofotografie?
IMG_5934-5 by Jeroen Feith, on Flickr

Pindakaas wijzigde deze reactie 21-11-2015 20:00 (37%)

don't mind me

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

ravw

Vlees!

nog even een paar oude van mijn kant
1
http://i67.tinypic.com/s6ppxk.jpg
2
http://i66.tinypic.com/14j82dt.jpg
3
http://i64.tinypic.com/20atnrq.jpg

Universal Creations wijzigde deze reactie 21-11-2015 19:32 (15%)
Reden: Plaatjes graag verkleinen naar 800pixel breed

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Universal Creations
Ik heb je plaatjes omgezet in linkjes, omdat ze te groot zijn. Daarnaast verwachten we ook dat je wat commentaar levert op voorgangers.
Ik vind de foto's eigenlijk ook meer snapshots. Het gaat in dit topic niet zozeer om de auto die op de foto staat, maar over de foto zelf als geheel.

Zeiss 21mm f/2.8

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 18:25
@JeroenF, ik weet niet of het aan mijn beeldscherm ligt maar je foto's zijn vrij donker en ik vind iets aan de belichting niet kloppen (kan er even niet mijn vinger opleggen). Misschien het feit dat je de highlights naar beneden hebt getrokken en dat deze ontbreken. Als je highlights van geclipte gebieden naar beneden gaat brengen dan wordt dat lelijk (De lucht onder het vliegtuig op foto 1, en de ramen aan de rechterkant op foto 4). Daarnaast heb je dat op foto 4 nog niet eens netjes gedaan.

@ravw, bij foto 1 zou ik iets met de witbalans doen, foto 2 vind ik niet speciaal, en foto 3 heeft een leuke compositie en hoek.

En hier twee foto's van een urbextrip in een verlaten garage die vol stond met zeldzame auto's:

De garage stond echter heel vol, dus veel ruimte om te positioneren was er niet.

• Pindakaas
quote:
ImmortalSoul schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:48:
@JeroenF, ik weet niet of het aan mijn beeldscherm ligt maar je foto's zijn vrij donker en ik vind iets aan de belichting niet kloppen (kan er even niet mijn vinger opleggen). Misschien het feit dat je de highlights naar beneden hebt getrokken en dat deze ontbreken. Als je highlights van geclipte gebieden naar beneden gaat brengen dan wordt dat lelijk (De lucht onder het vliegtuig op foto 1, en de ramen aan de rechterkant op foto 4). Daarnaast heb je dat op foto 4 nog niet eens netjes gedaan.
Heel erg bedankt voor je commentaar! Ik ben nog redelijk nieuw op het gebied van fotografie dus commentaar is altijd fijn.

Ik zie inderdaad dat de lucht in foto 1 er een beetje raar uit ziet. bij foto 4 was er een grote raam partij met een hele bak licht dus daar heb ik inderdaad de hooglichten helemaal naar beneden getrokken. Maar ik kan niet zien hoe dat er raar uit ziet. (kan misschien aan mijn monitor liggen?)

don't mind me

• ImmortalSoul
quote:
JeroenF schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:42:
[...]

Heel erg bedankt voor je commentaar! Ik ben nog redelijk nieuw op het gebied van fotografie dus commentaar is altijd fijn.

Ik zie inderdaad dat de lucht in foto 1 er een beetje raar uit ziet. bij foto 4 was er een grote raam partij met een hele bak licht dus daar heb ik inderdaad de hooglichten helemaal naar beneden getrokken. Maar ik kan niet zien hoe dat er raar uit ziet. (kan misschien aan mijn monitor liggen?)
Als je binnen een foto maakt met ramen/tegenlicht, dan zijn dat bijna altijd plekken met hooglichten die geclipped zijn. Het gevolg van clippen is dat er helemaal geen informatie meer zit, en op het moment dat je de hooglichten dan weg gaat halen dan blijft er vaak een lelijk vlak/grijs over.

• Pindakaas
ah op die fiets! weer wat geleerd. Ga er in het vervolg rekening mee houden. Al wordt dat vaak lastig denk ik zonder HDR (en statief)

don't mind me

• ImmortalSoul
quote:
JeroenF schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:18:
ah op die fiets! weer wat geleerd. Ga er in het vervolg rekening mee houden. Al wordt dat vaak lastig denk ik zonder HDR (en statief)
Nee hoor, juist in zo'n situaties kun je expres onderbelichten zodat de ramen "goed" belicht worden. Daarna kun je eventueel in photoshop of lightroom weer details uit de schaduw halen. Als je in RAW schiet dan is dat erg goed mogelijk.

• RobbieHifi
ImmortalSoul die tweede is wel fijn. Zou iets meer ruiger mogen kwa nabewerking.

Nog even wat plaatjes van afgelopen november.
Chased by clouds by Rob Blank, on Flickr

Gold in de morning by Rob Blank, on Flickr

Speed by Rob Blank, on Flickr

Duneracer by Rob Blank, on Flickr

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:59
Ahhh, autofotografie. Een van mijn eerste liefdes, maar laatste tijd niet heel actief meer. Maar pas toch weer een plaatje geschoten, maar daarover later meer. Eerst wat commentaar!

@RobbiHifi: Stuk voor stuk nette platen op deze pagina, maar er zijn er twee die er voor mij met kop en schouders bovenuit steken. De eerste bovenaan, met de BMW vanachter gezien, en de allerlaatste, met de Z4 Coupe gepanned. Misschien zou ik die persoonlijk nog even rechtzetten, maar het is eens wat anders dan de meeste racefoto's.
@ImmortalSoul: je hebt daar een mooi schuurtje met bijzondere Franse Classics weten op te snorren. Ik vind de bewerking fraai, niet overdone zoals je wel eens ziet met Urbex, maar ik vind ze qua kadering wat krap. Ik zou graag wat meer zien van de gehele ruimte of juist meer details. Nu is het vooral registrerend.
@JeroenF: Ik vind je Mustang geslaagd, bij de overige foto's ligt de nabewerking er te dik bovenop. Een flinke nabewerking is binnen de autofotografie vind ik zelf geen probleem (in mijn onderste foto van de klassieke 911 zit ook zomaar twee uur tweaken), maar het moet wel om de auto blijven gaan. Overigens blijft dat ook het probleem van geparkeerde auto's fotograferen, je hebt eigenlijk altijd suboptimale omstandigheden en dat zie je in 99 van de 100 gevallen terug in de foto's.

En dan nu tijd voor drie Porsche's, met de eerste twee RS'jes op deze recente foto tijdens een filmopname voor Autoblog.

En een iets oudere, maar nog steeds een van mijn favorieten, deze rally-spec 911

www.jessekraal.nl

• RobbieHifi
@Jesse, die laatste is erg lekker. Juist door de herfstkleuren. Die passen goed bij een vintage Porsche en met een rally uitvoering kun je inderdaad het asfalt af. Lekker!

• RobbieHifi
Een klein probleem met de koeling!
Smoke by Rob Blank, on Flickr

• dhamel
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-09-2017
Vooral een kijker op het forum dan dingen posten, afgelopen weekend naar de Autosalon in Brussel geweest en wat plaatjes geschoten.

https://scontent-ams3-1.x...6281680363369372541_o.jpg

Universal Creations wijzigde deze reactie 08-02-2016 15:13 (3%)
Reden: Plaatje veel te groot, even verkleinen naar 800pixel breed

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-11 19:27

PowerUp

Moderator Foto & Video
Wij zijn altijd blij met nieuwe bijdragen. Zou je hem wel wat kunnen verkleinen tot 800px breedte? :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:10
@ Enzo Dizono

Heerlijk die 2e plaat, die kan zo ergens in een magazine o.i.d.
Echt een goede plaat!

• Jon NH
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:55
Na een aantal jaar als niet geregistreerde member de diverse fotografie topics hier op GoT te hebben gevolgd, heb ik toch besloten om een account aan te maken.

@RobbieHifi: Geweldige platen, waarbij voor mij de 4e foto van de op 3 december geposte fotoreeks er voornamelijk uitspringt! Heerlijk hoe de snelheid door het pannen wordt meegegeven.

@Enzo Dizono: Prachtige kleurcontrast tussen de twee Porsche RS modellen.Tevens mooie locatie, is dit geschoten op de nieuwe Maasvlakte?
De classic 911T kwam ik onlangs tegen in Amersfoort. Wat de foto betrefd, de auto gaat lekker op in de herfstsetting, heb je dezelfde foto toevallig ook met de koplampen/ verstralers aan?

Hieronder is een van mijn eerste pogingen met automotive fotografie, normaal houd ik mij voornamelijk bezig met natuur/ wildlife fotografie. Feedback is dus welkom!

De foto betreft een Alfa Romeo GT 1300 Junior (brievenbus) van het bouwjaar 1969, met het unieke kenteken AR-13-00.

Alfa Romeo GT 1300 Junior by Jon van Dijk, on Flickr

• RobbieHifi
@Jon erg lekkere plaat.Allereerst is een dergelijke Alfa prachtig.

De beweging lijkt VirtualRig digitaal te zijn gemaakt in de plaat. Ergens lijken er dingen niet helemaal te kloppen,maar vraag mij niet precies waar.

De nabewerking kwa kleuren doet het mijn inziens erg goed. Prachtig het blauwe mystieke van het bos en de rode Alfa die een goed contrast geven!
@Jon NH: Misschien iets te blauw, maar voor de rest lekkere plaat :)

• Jon NH
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:55
Dank voor jullie reactie en feedback!

@RobbieHifi: De beweging is niet digitaal bewerkt/ gecreëerd, maar gefotografeerd vanuit de achterbak van een 2e auto met een vrij lange sluitertijd (1/5 sec). Door het nogal beroerde wegdek was uiteindelijk 3% van de geschoten foto's scherp. In Photoshop heb ik alleen de kleurbalans (koeler) en het contrast met enkele curves aangepast.

@PdeBie: Waarschijnlijk heb je helaas gelijk wat de blauwe kleuren betreft. De monitor van zowel de iMac als Macbook heb ik nu meerdere malen met een Datacolor Spyder Pro gekalibreerd. Ondanks dat de software aangeeft dat kalibratie gelukt is wijken de twee schermen nog steeds af. Als ik de foto's op een iPad of iPhone bekijk (ongekalibreerd), dan zijn de foto's een stuk koeler. Voor mijn gevoel stelt de Spyder de schermen te warm in, hierdoor compenseer ik het warme beeld door de kleurbalans koeler te maken (meer blauw). Deze foto wil ik graag voor de eigenaar op groot formaat afdrukken, maar dit wordt door het probleem met kleurweergave steeds uitgesteld. Om fouten van mijn kant te voorkomen heb ik NEN-ISO 12646 besteld, aan de hand van deze standaard ga ik het allemaal nogmaals nalopen. Om hier niet verder af te dwalen zal ik t.z.t. een topic hiervoor aanmaken.
quote:
Jon NH schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:35:
Voor mijn gevoel stelt de Spyder de schermen te warm in, hierdoor compenseer ik het warme beeld door de kleurbalans koeler te maken (meer blauw).
Dat gevoel had ik eerst ook nadat ik mijn monitoren voor de eerste keer gekalibreerd had, maar dat komt omdat monitoren van zichzelf al snel heel blauw (koud) licht geven. Na kalibratie lijken ze dus ineens veel te warm, maar dat komt puur omdat onze ogen het koude licht nog gewend zijn.

Zelfde met het gebruik van f.lux. Die maakt je scherm gedurende de avond steeds warmer en warmer. Omdat ik de overgang langzaamaan mee krijg, heb ik er geen last van, maar toen mijn vriendin ineens de kamer binnenkwam zei ze: "wat zit jij naar rode schermen te kijken?".
Overigens niet gebruiken als je gaat foto bewerken, want dan wordt het een ramp :+

• Panamera
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-11 19:28

Panamera

Nürburgring

@Enzo
Thanks voor de plaat, nu m'n wallpaper van m'n pc (die met de RS'jes) wat een gave plaat zeg.

@Robbie
Lekkere plaat, alleen een beetje druk maar wel gaaf. Geeft de hectiek goed weer van zo'n race.

@Jon
Wauw! Wat een gave plaat, goede beweging alleen misschien een beetje blauw.

Hierbij mijn auto:
20160211-IMG_5764 by Niels Mansveld, on Flickr

Power is nothing without control.

@Panamera: De foto is mooi scherp, maar dat is ook meteen het minpunt... vrijwel alles is scherp.

Zeker met zo'n mooie rechte focus plane (camerasensor staat recht op je onderwerp) kan je het diafragma flink open gooien om de achtergrond mooi zacht te krijgen en de auto ragscherp :)

Daarnaast is de achtergrond ook wel heel erg druk. Ik zou hetzelfde eens een andere omgeving proberen.

Gisteren de Mercedes C450 AMG van een vriend van mij gefotografeerd (en stukje mogen sturen, wat een bom op wielen!).

Was een oefening voor mij om een auto met flitslicht te belichten. Was nog best lastig met zo'n glimmend apparaat. Maar mag niet klagen voor een eerste keer denk ik zo....

Mercedes C450 AMG 4Matic Estate by Patrick de Bie, on Flickr

Mercedes C450 AMG 4Matic Estate-4 by Patrick de Bie, on Flickr

Album: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157662377707974

PdeBie wijzigde deze reactie 16-02-2016 15:21 (4%)

• RobbieHifi
@Patrick
De eerste vind ik mooi belicht. De kleur komt goed uit. Bij de tweede plaat vind ik de compositie niet lekker. Lijkt aan de groothoek kant en is de achterklep wel erg dominant. Op je flickr stonden sterkere platen.
Dank je voor je feedback.

Foto twee mag volgende keer inderdaad iets 'schuiner' genomen worden. Heb daar ook nog een aantal shots van, maar die waren qua belichting niet helemaal top helaas.
Hij is overigens geschoten op 35mm, dus heel wijd is het niet.

Wat vind je van de overige platen uit het album de beste if I may ask?

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:53

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

quote:
PdeBie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:21:

Foto twee mag volgende keer inderdaad iets 'schuiner' genomen worden. Heb daar ook nog een aantal shots van, maar die waren qua belichting niet helemaal top helaas.

Hey Patrick,

Toffe auto, vette kleur!
Ik had een paar vragen en of opmerkingen op je foto's:
Voorzijde is het kenteken erafgehaald, los ervan of dit mooier is, maar achter zit die nog wel he :+
Wat betreft de belichting: goed, maar het oogt nog erg druk. De autofabrikanten hebben zoveel moeite in de lijnen van de auto gestoken, dit is dan ook iets wat benadrukt moet worden. De rest is eigenlijk irrelevant.
Voor de volgende keer wellicht iets met lightpainting doen in plaats van flitslicht.
Maar zitten sterke platen tussen, vooral foto van het rechtervoorwiel en het interieur. Al had ik daar graag meer van gezien.
Maar keep it up, enne, mocht je nog een keer willen shooten met die AMG, ik wil best mee :)

Nikon D610 + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• RobbieHifi
quote:
PdeBie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:21:

35mm van zo dichtbij is toch teveel groothoek. Krijgt een veel te dominante kont.

Deze vind ik sterker.
https://www.flickr.com/ph.../album-72157662377707974/

• Universal Creations
35mm op aps-c valt nogal mee qua groothoek.

Zeiss 21mm f/2.8

• RobbieHifi
quote:
Universal Creations schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:23:
35mm op aps-c valt nogal mee qua groothoek.
Dan heeft die Benz een dikke reet ;)
quote:
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Voorzijde is het kenteken erafgehaald, los ervan of dit mooier is, maar achter zit die nog wel he :+
Klopt, achterkant wilde we ook verwijderen, maar die zat dermate strak dat we het niet aandurfde. Willen tenslotte niks beschadigen. Volgende keer heb ik overigens custom kentekenplaten met mijn naam erop :)

Wat betreft lightpainten... klopt. Ga ik ook een keer proberen. Werkt beter denk ik.
quote:
RobbieHifi schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:19:
[...]
Dan heeft die Benz een dikke reet ;)
Dat heeft hij zeker! Ding is best groot :P

PdeBie wijzigde deze reactie 16-02-2016 21:32 (16%)

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:28

Karel V

Een simpele ziel

Had je de mogelijkheid om de auto te verplaatsen?
In dat geval was het misschien mooier geweest om de eerste foto met een rustigere ondergrond te maken. Iets met asfalt of betonnen wegplaten, o.i.d.
Verder vind ik de highlights in de eerste foto op de motorkap, vooral dan die bij het raam en vlak bij de deur aan de zijkant, te grof en te aanwezig. Was er een mogelijkheid om die met je flits apparatuur weg te filteren?
De tweede vind ik een stuk beter alleen nog wel de achtergrond, de parkeergarage, te aanwezig. Ik weet alleen niet of je met 35 mm veel mogelijkheden overhoud om je Dof in te korten. Daarnaast stoor ik me in deze foto veel minder aan de highlights en is de bestrating veel minder overheersend, qua lijnenspel eerder functioneel zelfs. Toch zijn de reflecties aan de zijkant van de auto nog wel storend. Lijkt me overigens ook erg lastig op te lossen in deze omgeving en een andere omgeving zou daarom mijn voorkeur hebben.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

De omgeving is inderdaad niet ideaal, maar we hadden die avond geen andere locatie tot onze beschikking. Asfalt (of in ieder geval een vlakke ondergrond) had onze voorkeur ook.

De highlights die je ziet komen overigens van de flitsapparatuur af.

Volgende keer gaan we het met lightpainten proberen i.p.v. met de softbox.

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:28

Karel V

Een simpele ziel

Ik ben benieuwd hoe het lightpainten gaat uitwerken. Klinkt als een vrij lastige techniek om onopvallend toe te passen.
Maakt het nog verschil als je i.p.v. een softbox een flitsparaplu gebruikt of als je de kracht van je lamp verder dimt?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:53

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Lightpainten klinkt heel moeilijk, maar het is vooral het poetswerk achteraf wat aardig wat tijd kost.

Ik werk vaak met een led paneltje van 160leds op een monopod.

Nikon D610 + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
quote:
Jon NH schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:12:
Na een aantal jaar als niet geregistreerde member de diverse fotografie topics hier op GoT te hebben gevolgd, heb ik toch besloten om
Wow echt prachtige foto! :) Je krijgt echt zo'n snelheidsgevoel! Iedereen heeft hier echt prachtige foto's ! Zelf ben ik niet zo'n extreme autofreak maar :) ik zal toch even 3 posten die ik gemaakt heb bij de TT-baan

IMG_20150802_193207 by Johannes Mulder, on Flickr

20150607_142011 by Johannes Mulder, on Flickr

20150607_144615 by Johannes Mulder, on Flickr

johanneslol wijzigde deze reactie 24-02-2016 23:41 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFlyingEagle
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-12-2016
Toch maar eens een poging wagen..

De auto zal niet door iedereen gewaardeerd worden, maar ach...

Wat heb ik hier gedaan, lange sluitertijd (+- 25 seconden) maglite in een sofbox en random langs de auto lopen.
Daarna samengevoegd in Photoshop, als ik het me goed herinner ongeveer 4 belichtingen gebruikt om dit resultaat te halen.

Feedback is welkom!
Als eerste dit even ;)
quote:
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's
Voor de rest weet je mijn mening al :)

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07-11 22:02

HMJ

Jelle Hansma

@Panamera: Ik vind het niet zo’n spannende foto eerlijk gezegd. De auto staat er prima op, maar de omgeving vind ik bij dit soort foto’s ook redelijk belangrijk en vind ik in dit geval niet zo mooi. Het is zoals PdeBie al zegt redelijk druk.

@PdeBie: Mooie auto en fijn kleurtje. Je eerste op flickr spreekt mij het meeste aan mede ook door de strakke omgeving. Ik hou daar wel van.

@johanneslol: bij je eerste foto zou ik toch scherpgesteld hebben op de auto. :) Het zijn verder niet echt foto’s waar ik heel enthousiast van word.. Ze hebben een hoop afleidende elementen in zich naast de auto en je laatste is vrij krap gekaderd. Wel toffe wagens natuurlijk ;)

Ik ben even met een vriend en zijn auto op pad geweest. Niet de meest originele locatie natuurlijk, maar mag de pret niet drukken. Volgende keer even beter onderzoek doen naar geschikte locaties. Verder had ik de achtergrond ook scherp willen hebben.

Hier staan er nog een paar.

HMJ wijzigde deze reactie 20-03-2016 20:31 (4%)

www.hansjellema.nl | Facebook

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:07
@HMJ, Erg gave plaat! leuke auto ook :)

www.mariovisser.com

@HMJ: wat heb je gedaan dat de band zo blauw is? Vind dat een beetje vreemd ogen.
Verder denk ik dat het mooier was geweest als de lampen uit waren geweest of in ieder geval uit een foto met minder lange sluitertijd waren geknipt en hierin geplakt.

--------------------------

Lamborghini by Patrick de Bie, on Flickr

Bewust ervoor gekozen om de motorkap rand mee te nemen in het beeld, omdat het anders een heel wit vlak wordt met daarin een logo. En de lichtreflecties er niet compleet uitgefilterd, zodat je beeld krijgt van de vorm van de kap.

Logo zelf was helaas niet in al te puike staat zag ik later op de foto (de hele auto overigens niet bleek bij latere inspectie).

• RobbieHifi
Jammer dat de witheid van de motorkap verloopt. Volgens mij is dit wel op te lossen door iets over te belichten.De lijnen vind ik juist wel leuk, breekt het vlak.

SEAT Leon Cup Racer by Rob Blank, on Flickr

Merc power by Rob Blank, on Flickr

Entering the pits at high speed by Rob Blank, on Flickr

• RobbieHifi

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Gave foto's Rob, maar die met de Mercedes vind ik een beetje vreemd.
Bij de eerste is wat vreemd gekaderd. De auto staat erg ver naar de rand, als het tenminste het onderwerp van de foto is. In het midden van je foto is niets anders te zien dan een leeg stuk baan.

De tweede foto van de Mercedes is op een imho onnatuurlijke manier onscherp. Heb je deze nabewerkt?
Als ik er al een snelheidssuggestie uit haal, dan is het dat de auto met hoge snelheid achteruit de pitstraat uit is gereden :P

PC | BMW Z3 Coupe

• RobbieHifi
quote:
MadMarky schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:31:
Gave foto's Rob, maar die met de Mercedes vind ik een beetje vreemd.
Bij de eerste is wat vreemd gekaderd. De auto staat erg ver naar de rand, als het tenminste het onderwerp van de foto is. In het midden van je foto is niets anders te zien dan een leeg stuk baan.

De tweede foto van de Mercedes is op een imho onnatuurlijke manier onscherp. Heb je deze nabewerkt?
Als ik er al een snelheidssuggestie uit haal, dan is het dat de auto met hoge snelheid achteruit de pitstraat uit is gereden :P
Dank voor de tips. Die tweede mercedes is gewoon zo geschoten met een (behoorlijk) lange sluitertijd. Die reed gewoon vooruit ;)
De eerste Mercedes had ik inderdaad iets minder krap genomen en iets meer asfalt mee gepakt. Al mis je dan wel de interessante bocht/lijn van de vangrail. Stapje achteruit was hier misschien handig geweest, alleen mja..... dat is mierenneukerij :P

De foto is verder wel echt gaaf qua kleuren. :)

--
De Porsche foto heb ik weinig op aan te merken. Misschien een tikkeltje onderbelicht en de horizon even rechtzetten. Voor de rest prima plaat! :)

PdeBie wijzigde deze reactie 29-06-2016 10:53 (20%)

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True