Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ook is de kwaliteit van deze plaat niet meer optimaal (komt van fb af)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Verwijderd

Infiniti FX30d S by ThunderNet, on Flickr

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Was meer de vraag omdat een 850 mij gewoon erg interesseert, sjieke wagen in een bijzondere kleur.Silasje schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:16:
Helaas kan ik je niet zo veel informatie geven, nog wel 1 foto (welke fotografisch gezien niet zo heel bijzonder is)
Ook is de kwaliteit van deze plaat niet meer optimaal (komt van fb af)
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nog een nachtshot van vorige week maandag. Had geen statief bij de hand en het was pikkendonker, moest wat improviseren met mijn iPhone

Ow, en die van ThunderNet zijn ook heel bruut. Vind de tweede wel de mooiste, de andere twee zijn net wat te fancy voor mijn smaak
[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 24-09-2012 21:36 ]
The devil is in the details.
Ja ik heb met me iPhone rondom de auto gelopen en licht bij geschenen, van links was wel een heel groot verlicht gebouw maar daar kon ik het niet mee redden, stond niks van een lantaarnpaal op die parkeerplaats. Jammer dat ik geen statief en afstandsbediening bij me had, dan had ik een nog langere sluitertijd kunnen pakken voor meer bewogen sterretjes
Dit werd me iets te extreem

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-09-2012 21:43 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Richard! op 24-09-2012 23:45 ]
@Richard: cool shot! geinig met die lichteffecten.
@Siasje: mooie rally-reeks. Moet mijzelf toch ook eens een bezoekje brengen aan zo een evenement.
Hier een shotje van mijn hand, genomen tijdens de historic GP races op Zandvoort.

Historic Grand Prix 2012 by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
greetz,
Erik
Van waar heb je deze foto genomen? Ik zie bij de beschrijving erbij staan dat 'ie van de Tarzan is, maar ik kan me zo geen plaats herinneren waar je dan deze foto kunt maken.EviZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:16:
Hier een shotje van mijn hand, genomen tijdens de historic GP races op Zandvoort.
[afbeelding]
Gisteren met een oldskool karretje op pad geweest:

Suzuki Swift MK1 by Alex Kamsteeg, on Flickr

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
AtleX: Geinig autootje, maar deze serie doet hem geen recht en wat je met foto 1 wilde bereiken
Ik heb beter werk van je gezien
Weer een vingeroefening van mijn kant:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wok: Foto 1 is interessant vanwege het tegenlicht. 1 en 2 zouden wel opknappen door een omgeving met minder elementen. Foto 3 is interessant vanwege de detailopname, de reflectie van de fotograaf in beeld is echter not done.

1958 Volkswagen T1 'Fendt' by Van Dorpen Photography, on Flickr

1961 Volkswagen T1 by Van Dorpen Photography, on Flickr
Dat watermerk is echt geweldigmcdronkz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:11:
Atlex: Omgevingen zijn ietwat druk en de ogenschijnlijk willekeurige desaturaties doen niet echt verzorgd aan. Foto 2 is echter uitstekend vanwege z'n eenvoud en ordelijkheid.
Wok: Foto 1 is interessant vanwege het tegenlicht. 1 en 2 zouden wel opknappen door een omgeving met minder elementen. Foto 3 is interessant vanwege de detailopname, de reflectie van de fotograaf in beeld is echter not done.
[afbeelding]
1958 Volkswagen T1 'Fendt' by Van Dorpen Photography, on Flickr
[afbeelding]
1961 Volkswagen T1 by Van Dorpen Photography, on Flickr
Maar die eerste past helemaal, kwa sfeer en omgeving echt heel mooi bij elkaar.
Verder doet de eerste wel realistisch aan. Tweede helemaal niet, maar dat zal ook niet je bedoeling zijn geweest. Zou graag willen zien hoe je het hebt opgebouwd!
Gisteren mee geweest met het filmen van de nieuwe Mercedes A-Klasse. Ik was er voor het fotograferen en assisteren en dus ook wat foto's gemaakt. Die vanochtend uitgezocht en bewerkt en na een aardig heftige bewerking vond ik deze wel wat hebben:

AMG by Marco Hordijk, on Flickr

Flatout by Marco Hordijk, on Flickr

Cruising Through the Streets by Marco Hordijk, on Flickr
Zoals gewoonlijk gooit Flickr er op de kleine versies nog een bak verscherping overheen, dus groter ziet er beter uit vind ik
Nog 2 shots die ik 2 weekjes terug ook bij de Nordschleife geschoten heb. Wat blijft auto's in de nacht fotograferen toch geweldig

[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 03-10-2012 22:28 ]
Verwijderd
Ik heb heb tijdje geleden een nieuwe 3-serie gefotografeerd.

Die bestaat uit 10 foto's, allemaal met dezelfde belichting. Maar omdat ik met een 50mm schoot en niet meer naar achter kon heb ik er een panorama van gemaakt
NoStra: Mooie plaatjes enkel te blauw voor mij.
McDronkz: Mooi! Zeker die van de double cab.
Eentje van mij

Take a pick by Robin Reekmans, on Flickr
Je wilt niet weten hoe ongelofeloos lastig het is omdat voor elkaar te krijgen...Wok schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:44:
Foto 4 vind ik ook niet echt bijzonder en de auto staat niet symmetrisch t.o.v. de deuren.
Dat beschouw ik best wel als compliment eigenlijk.Ik heb beter werk van je gezien
Best wel geinig shot, had wat meer contrast kunnen gebruiken (maar dat denk ik achteraf ook altijd bij mijn shots) en om de een of andere reden blijft dat tweede autootje mijn aandacht trekken.
Ik zie jou!
Dit zijn geen foto's (meer) meer en hoort imho meer thuis in \[2D] Post je 2d-stuff maar weer - part 13 of \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44. Volgens mij is hier nog erg weinig van afkomstig uit de camera. Het ziet er wel ontzettend gaaf uit en is ook heel netjes uitgevoerd. Vooral de eerste vind ik mooi, de tweede is mij te surrealistisch.
Die vind ik geinig.
Gaaf! Heb je bewust niet de hele auto erop gezet? Ik vind het wel wat hebben namelijk.
Doet mij minder, zwarte auto's 's nachts zijn een *** om te fotograferen en ik vind bij deze de reflecties in de lak erg opvallend.
Wel erg blauw! Maar zeker op #2 is het goed gelukt om de lijnen van de auto niet te laten verdwijnen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
Ik heb heb tijdje geleden een nieuwe 3-serie gefotografeerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor mijn gevoel een beetje te weinig auto op de foto. Wel gaaf, zo vier dezelfde auto's op een rijtje.
Gisteren gooide de regen roet in het eten voor een geplande shoot, maar ook CPZ stond nog min of meer op het programma dus daar even heen geweest. Helaas zijn de ruisprestaties van mijn inmiddels bijna antieke 550D niet geweldig en werd het al snel donker, maar een prachtige zonsondergang met regenbuien zorgde voor mooi licht, dus ik heb wel wat acceptabele plaatjes. Ik heb amper panningshots gemaakt voor de verandering, de auto's rijden erg voorzichtig en veel lager dan 1/80 op ~140mm kan ik niet uit het handje. Zonder IS, in de koude regen met stevige wind bleek 1/60 toch echt niet te doen.

Austin-Healey MK II by Alex Kamsteeg, on Flickr

Alfa Romeo Giulietta by Alex Kamsteeg, on Flickr

Mazda MX-5 by Alex Kamsteeg, on Flickr

Alfa Romeo Giulietta by Alex Kamsteeg, on Flickr
Dit komt telkens weer naar boven (alleen op GoT trouwens) en ik vind het niet zo relevant. 't Maakt mij niet uit hoe je het wil noemen, uiteindelijk is het gewoon een fotorealistisch beeld. Of het dan fotografisch, gerenderd of handgetekend materiaal is, is mij om het even. De basis, of in elk geval het onderwerp, is bij mij altijd fotografisch materiaal dus dat is de reden om het hier te posten.AtleX schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:50:
[...]
Dit zijn geen foto's (meer) meer en hoort imho meer thuis in \[2D] Post je 2d-stuff maar weer - part 13 of \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44. Volgens mij is hier nog erg weinig van afkomstig uit de camera. Het ziet er wel ontzettend gaaf uit en is ook heel netjes uitgevoerd. Vooral de eerste vind ik mooi, de tweede is mij te surrealistisch.
Die eerste foto is trouwens relatief weinig bewerkt. Er is een bomenpartij toegevoegd, wat licht erbij, wat kleurcorrecties en de auto is een beetje geretoucheerd. De tweede is, zeker achteraf gezien, niet naar wens. Die foto maakt misschien best wat impact, maar zeker op het gebied van realisme heb ik (veel) steken laten vallen. Werk nu aan een andere foto van dezelfde auto op dezelfde locatie, maar dan wél geheel naar wens.
maar eerst de feedback:
@ThunderNet, niets aan toe te voegen, kan zo in een blaadje / productfolder van infiniti
@AtleX normaliter doet zo'n auto op de foto me niets, maar je weet er een tint en interesse aan te geven dat ik het toch interessante en technisch goede foto's vind.
@Wok, vind ze niet zo heel erg bijzonder, ze zien er nogal wat gewoontjes uit. Imho had je er in de nabewerking meer uit kunnen halen maar ieder zijn stijl.
@mcdronkz, kwijl... maar dat zijn we gewend van je
@Hahn, ziet er ook goed uit. Vette bak is het alhoewel ik vind dat ie zowel in blauw als in rood niet goed uit de verf komt. Laatste foto ben ik benieuwd naar hoe die uitziet in zwart/wit.
@Richard, heerlijk wat je doet met die SLS en die lampen maken het af!
@Nostra, 2de foto vind ik super!
@MeRCeNaRy514, lekker wit. Helaas bepaal jij de setting niet want het hek erachter doet wat afbreuk aan de tesla's?!?
Ik was afgelopen weekend op het race festival in Spa waar mijn werkgever een auto sponsort in de Dutch Super Car Challenge, ik had mijn camera mee maar niet zoveel zin om te fotograferen of er erg mijn best voor te doen. Had ook niet echt de bewegingsvrijheid om volledig en fatsoenlijk mee te pannen.
De 3 waar ik het minst ontevreden over ben

458 Italia by loewie1984, on Flickr

Mclaren by loewie1984, on Flickr

Lamborghini by loewie1984, on Flickr
Mijn bijdrage bestaat weer eens uit een dagje driften, de finale van de NL Drift series, waar Atlex ook bij aanwezig was. Ik vind zelf dat ik mbt nabewerken, kleuren, pannen en contrast toch elke rondje weer wat stapjes maak. Ik merk zelf ook dat ik een stuk kritischer ben: Als de actie standaard is en het shot niet scherp, weg er mee. Is de actie wel vet dan ben ik wat milder mbt de scherpte (bijvoorbeeld een chase, een crash of een mooi moment vlakbij het clipping point).
Anyway, een aantal pics van mij:

_MG_7432 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7014 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7031 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7239 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7914 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7954 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7568 by Killa_Z, on Flickr

_MG_7895 by Killa_Z, on Flickr

_MG_6872 by Killa_Z, on Flickr

_MG_6850 by Killa_Z, on Flickr
[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 15-11-2012 09:15 ]
K to the KillaZ
Verwijderd
loewie1984: mooie set, denk dat de derde de beste is; lekker clean maar nog wel scherp. De mensen om de auto's in de eerste en tweede foto (vooral de cameraman in de eerste) leiden me iets teveel af.
Er stond een kevertje in het park vanmiddag, kon het niet laten deze op de foto te zetten.

Volkswagen Beetle by npmeijer, on Flickr
Leuk gedaan.Kasuras plaatste op donderdag 15 november 2012 @ 19:21 een foto van een Kever in het park.
Twee van mij:

Ford Mustang Mach 1 by Alex Kamsteeg, on Flickr

Toyota Yaris in the mist by Alex Kamsteeg, on Flickr
[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 25-11-2012 20:51 ]
@ AtleX: Vooral die tweede is fraai! Heerlijke sfeer zo met die dikke mist. Mooie reflectie van de koplampen op de weg ook.
Op verzoek van mijn welgewaardeerde autofotografie-collega AtleX:

Light my fire! by Van Dorpen Photography, on Flickr
@Atlex, Die Mustang vind ik erg vet. Werkt heel goed zo met de zwart witte auto en de zwarte achtergrond.
De Yaris vind ik als auto niet zo (sorry
Nog eentje van mij, bij gebrek aan beter mijn eigen kar met zijn dikke reet op de foto.
Vond de weerspiegeling van de horizon/wolken wel geslaagd, en de oranje weerspiegeling van de lantaarnpaal in de spiegelbehuizing en de zwarte streep op de deur vind ik wat minder (heb de spiegelingen ervan in de lak al weggehaald).

IMG_2416.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Staat ook scheef. Toning van de achtergrond vind ik op zich wel aardig.
Graag ook even commentaar op je voorgangers
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
@mcdronkz: Erg gaaf! Of het nou een echte foto is of niet, ik vind het geniaal!
@Atlex: Die mustang is mooi gedaan!
Hier een van mijn auto. Heb gister een nieuwe lens gekocht (30mm F2.0) dus een goede manier om uit te testen

Silver Swift by Nick Hidding, on Flickr

Silver Swift by Nick Hidding, on Flickr
https://www.flickr.com/photos/tosemime/

-| Hit it i would ! |-
Euj, daar heb ik ook nog een foto van. Iets andere setting, net iets voorbij de pitstraat. Qua foto ben ik het wel eens met het commentaar van UC, vooral die selective toning vind ik niet geweldig. Geel op bruin is een niet zo prettige combinatie imho.the_scientist schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:48:
Wil deze plaat graag met jullie delen:
[afbeelding]
Beide zijn niet scherp en de kleuren zijn echt heel raar. Wat heb je ermee gedaan?Falcon10 schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:16:
Afgelopen weekend in de Ardennen een paar geschoten van mijn wagen :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb weer eens wat actieshots, geen opleverdruk dit keer dus ik heb me gericht op experimenteren met tegenlicht en andere standpunten:

Mazda RX-7 by Alex Kamsteeg, on Flickr

Subaru Impreza by Alex Kamsteeg, on Flickr

Racecar by Alex Kamsteeg, on Flickr
[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 24-12-2012 14:46 ]
de eerste vind ik nog redelijk, de 2de heeft die V70 linksvoor in het pad staan. Jammer! ook lijkt het wel alsof beide foto's door een HDR programmatje gegooid zijn. bij de 2de kan je het alleen een stuk beter zien, zie het rechter voorscherm van de auto.
@Falcon10
Zijn die foto's wel met een camera gemaakt? of heb je een nokia 3510i van stal gehaald? zoals AtleX al zegt, niet scherp, kleuren raar.. WTF?!
@AtleX
Gave platen! maar niet zonder opmerking!
Is die Impreza van achter geflitst op het moment dat jij die foto maakte? ik vind die echt supergaaf, alleen komt het zonlicht van voren, maar is de achterkant nog meer belicht dan de zijkant. Ook zou ik proberen die lastpak aan de rechterkant weg te werken, nadeel van evenementen
Die laatste is ook mooi! alleen mis ik door het tegenlicht wat details op de auto.
En last but not least, ik wou deze nog met jullie delen, een Opel Monza, op een oude vertrouwde locatie van mij.

-->KLIK<-- ( geschoten met een 30mm 1.4 @ F6.3 -30 seconden)
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Oude fabriekshal in Hengelo toevallig?Silasje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
En last but not least, ik wou deze nog met jullie delen, een Opel Monza, op een oude vertrouwde locatie van mij.
[afbeelding]
-->KLIK<-- ( geschoten met een 30mm 1.4 @ F6.3 -30 seconden)
Heb ik zelf nog wel wat te leren... Kan mn sluitertijd helaas niet aanpassen, die blijft max op 1 seconde staan. En ik heb ook nog geen statief. Ten opzichte van mijn vorige poging (.Sjoerd in "Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14") vind ik deze toch wel wat beter. De ISO op 200 gecapped en een goed stabiele ondergond.

Nikon L810
ISO 200
F3.1
1 sec.
Vivid color setting
[ Voor 5% gewijzigd door .Sjoerd op 28-12-2012 22:59 ]
Vind m ook beter dan de vorige, nu alleen nog kijken of je het oranje eruit krijgt met PS/LR/whatever.Sjoerd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:57:
Die is mooi scherp!
Heb ik zelf nog wel wat te leren... Kan mn sluitertijd helaas niet aanpassen, die blijft max op 1 seconde staan. En ik heb ook nog geen statief. Ten opzichte van mijn vorige poging (.Sjoerd in "Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14") vind ik deze toch wel wat beter. De ISO op 200 gecapped en een goed stabiele ondergond.
[afbeelding]
Nikon L810
ISO 200
F3.1
1 sec.
Vivid color setting
Op mijn (gecalibreerde) schermen zijn de contourlijnen op de motorkap gewoon zichtbaar.Silasje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
@ Tosemime
@AtleX
Gave platen! maar niet zonder opmerking!, bij de RX7 mis ik wat details in het witte gedeelte van de motorkap, een tikkeltje overbelicht, misschien is dat nog terug te halen in LR?
Nee, dit is qua belichting een SOOC+0,3 exposure in LR. Ik flits nooit bij panningshots.Is die Impreza van achter geflitst op het moment dat jij die foto maakte? ik vind die echt supergaaf, alleen komt het zonlicht van voren, maar is de achterkant nog meer belicht dan de zijkant.
Nouja, hoort erbij he. Een evenement zonder marshals/rijders/publiek bestaat eigenlijk niet en die horen er ook gewoon bij.Ook zou ik proberen die lastpak aan de rechterkant weg te werken, nadeel van evenementen
Mis je die ook in de grotere variant 2 van de foto? Ik zie geen (enorm) onderbelichte stukken in de schaduwzijde van de auto namelijk.Die laatste is ook mooi! alleen mis ik door het tegenlicht wat details op de auto.
Dit heb ik er nog van kunnen maken!
Als je verder wilt met fotografie, zal ik gaan zoeken naar een camera waarbij je minimaal zelf kunt focussen, en ISO, diafragma, witbalans en sluitertijd handmatig kan invullen. Ook moet de camera RAW kunnen schieten (scheelt veel in nabewerking) als je meer dan dit ervoor overhebt een dslr natuurlijk
@Atlex
Nee, op de grote variant niet

[ Voor 39% gewijzigd door Silasje op 28-12-2012 23:36 ]
En tja. Mocht het geld er op een gegeven moment voor beschikbaar zijn dan koop ik wel en beter instelbare camera. Heb deze tijdens een vakantie gekocht omdat mijn compactcamera overleed. Heb absoluut geen research gedaan en dacht dat deze dat allemaal wel zou kunnen. Achteraf gezien had ik toch beter in nederland kunnen kopen. Deze camera kan hele goede fotos maken, maar met wat mindere lichtomstandigheden ben ik absoluut niet over deze te spreken, en dat is jammer want met de mindere licht omstandigheden kun je qua scene de mooiste fotos maken.
pricewatch: Canon EOS 6D + EF 24-105mm f/4L IS USM Zwart lijkt me wel wat, maar het is voor mij gewoon anderhalf maandsalaris, vind ik toch wel vrij veel voor een niet echt fervente, af en toe amateur fotograaf.
[ Voor 21% gewijzigd door .Sjoerd op 28-12-2012 23:52 ]
[ Voor 20% gewijzigd door AtleX op 29-12-2012 01:45 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
@.Sjoerd. Ik ben in april 2010 begonnen met een 550D en die heb ik pas een paar weken terug met halfpensioen gestuurd omdat ik ben geupgrade naar de 7D. Ik heb er meer dan 100000 foto's mee gemaakt in weer en wind op tientallen evenementen en bij tientallen shoots. Ik heb er heel veel mee en van geleerd, en dat voor een spotprijsje. Ik ben begonnen met de kitlens, daarna de 50/1.8 II plastic fantastic erbij en pas na een jaar de ultieme budget-L lens, de 70-200 F4L non-IS. Met die drie lenzen en die body, bij elkaar misschien 1500 euro tov 2500 euro voor 1 lens en 1 body, heb ik bijna twee jaar gedaan.
Pas dit jaar ben ik langzaam mijn lenscollectie uit gaan breiden met een 85/1.8, 24-105 F4L en 35L erbij, nog steeds op diezelfde 550D. Weet je waarom ik geupgrade ben? Ik liep tegen wat beperkingen van de 550D aan, met name met autofocus in slecht licht. Daarnaast is de body van de 7D wat zwaarder en vooral groter, aangezien ik op een evenement al gauw 8+ uur met dat ding in mijn handen rondloop vind ik dat wat prettiger.
Dus, is het nodig om direct 2500 euro op een FF camera met L-lens stuk te slaan? Nee, imho niet. De meesten hier zullen begonnen zijn met een simpele instap-(D)SLR en waarschijnlijk hebben ook die daar een hele tijd mee gedaan. Ik denk dat je beter wat goedkoper kunt beginnen en dan kijken wat je ervan vind en wat je ermee doet. Dan kan je de spullen erbij kopen die je mist. Iets als een 650D met kitlens en de Plastic Fantastic is een veel betere beginnersset, zeker met een mooi statief erbij.
En omdat we hier eigenlijk foto's posten:

Chrysler Newport by Alex Kamsteeg, on Flickr
Kleurenversie van AtleX in "[Verzamel] Autofotografie"
Heeft die hier, of ergens anders (eosdigitaal?), al eens eerder gestaan?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
In kleur vind ik hem trouwens veel mooier.
Vooral in de retrokleuren die jij gebruikt hebt
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Toyota Yaris by Alex Kamsteeg, on Flickr
Eerste experiment met draadloos aangestuurde flitsers. Ik heb twee 430's II op Gorillapods geschroefd (niet ideaal, eerstvolgende aankoop is flitsstatieven), die in een hoek van 45° op de auto gezet en dan op full power. Ik heb belicht op de achtergrond, ik wilde dat moment net voor de zon boven de horizon uitkwam goed hebben maar voorkomen dat de auto niets meer dan een silhouet zou zijn. Achteraf gezien had ik de auto graag nog net iets lichter gehad, nu is het vooral in de wielkasten wel erg donker.
Afgelopen weekend ben ik nog op CPZ geweest, ik ging in eerste instantie voor het vrij rijden maar dat was afgelast door de sneeuw. Daarom gingen mensen maar op het Heineken paddock spelen en dat was best tof. Flinke uitdaging voor mijn apparatuur met alle rondvliegende sneeuw en voor mij om de juiste camerasettings te kiezen. De auto's gaan immers niet zo heel snel, maar je wilt wel genoeg beweging in de foto hebben. Door het gehobbel en de onvoorspelbare bewegingen kan je ook weer geen al te lange sluitertijd kiezen. Anyway, een paar foto's:

Mercedes G by Alex Kamsteeg, on Flickr

Subaru Impreza by Alex Kamsteeg, on Flickr

Audi 80 Quattro by Alex Kamsteeg, on Flickr

Porsche 911 Turbo by Alex Kamsteeg, on Flickr

Ik heb ook dit keer twee flitsers gebruikt, allebei 430's II op full power en gezoomt naar 105mm. De eerste heb ik op een statief gezet en gebruikt als hoofdlicht. Deze stond in een hoek van 45° van de voorkant van mijn auto en flitste tegen de grond aan. Deze verlichte de auto tot ter hoogte van de ramen en tot ongeveer de helft tussen de B-stijl en het achterste wiel.
De tweede flitser stond op op een gorillapod in een hoek van 45° ten opzichte van de achterkant van de auto en een stuk verder weg. De kop stond niet recht omhoog maar iets naar voren zodat naast het bouncen via het plafond voor het verlichten van de dakrand en de achterkant van de auto er ook wat licht in de achterste wielkast zou vallen.
Ik heb de achtergrond flink onderbelicht zodat alleen de TL-balken aan het plafond nog zichtbaar waren op de foto en bij het croppen heb ik wat meer voorgrond op de foto gehouden. Foto's van de zijkant van een auto zijn vaak nogal 'plat' en door wat meer voorgrond en de TL-balken in de foto creëer ik wat diepte, hoop ik.
[edit]
En ik heb 'm gewassen!
Ik ben met een inhaalslag bezig van 2 jaar aan circuit foto's dus heb nog effe geduld a.u.b. want ik moet ook nog andere dingen tussen door doen voor anderen dus het schiet niet echt op
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb vanavond de auto van mijn vader in een carnavalstent gereden, en via het dak van de relatief lage voortent, het licht gebounced. Helaas had ik maar 1 flitser die werkte van de 3, dus heb ik 3 platen samengevoegd (d.m.v. photoshop layer met lighten overlay) en de achtergrond iets donkerder gemaakt. Dit is het resultaat.
Het eigen commentaar: de portieren aan de onderkant zijn iets te donker, dat kan ik eventueel nog met lightroom fixen, maar dat wordt me nu te laat. Ik zal een update posten, waarbij ik die iets terughaal. Eventueel haal ik het puntje van de motorkap ook nog iets terug.
Aanschouw::P

portieren fixen, en details even uit je reflecties wegshoppenSilasje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:14:
@ Alex: Jij weet je eigen Yaris elke keer prachtig op de foto te krijgen, laatst die andere met de mist ook al! Ik vind die dan ook een stuk bijzonderder dan die sneeuwfoto's. Wel mooie platen, maar lang niet zoveel sfeer!
Ik heb vanavond de auto van mijn vader in een carnavalstent gereden, en via het dak van de relatief lage voortent, het licht gebounced. Helaas had ik maar 1 flitser die werkte van de 3, dus heb ik 3 platen samengevoegd (d.m.v. photoshop layer met lighten overlay) en de achtergrond iets donkerder gemaakt. Dit is het resultaat.
Het eigen commentaar: de portieren aan de onderkant zijn iets te donker, dat kan ik eventueel nog met lightroom fixen, maar dat wordt me nu te laat. Ik zal een update posten, waarbij ik die iets terughaal. Eventueel haal ik het puntje van de motorkap ook nog iets terug.
[afbeelding]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
ik zal na het weekend ook hier wat foto's zetten

Hier een wat oudere foto welke ik van mijn auto gemaakt heb met een compact (Samsung WB2000)
Op zich vind ik het wel een leuke foto, ietwat saai misschien. Echter klopt er iets niet.. Ik mis echter
de kennis om er achter te komen wat er nou mis mee is.

Dat is het inderdaad, iets om in het vervolg rekening mee te houden. Bedankt!AtleX schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:07:
De neus had aan de rechterkant van de foto moeten staan, dan had 'ie evenwijdig aan het vliegtuig gestaan en was de zijkant niet zo donker geweest. Nu heb je een groot stuk schaduw met een neus op de foto.
Dat heb ik toen nog wel geprobeerd, maar toen kwam de neus van de wagen niet echt goed uit.
(maar ga ik zeker de volgende keer nog eens proberen)

Lancia 037 by bennydor.nl, on Flickr

BMW 2002 by bennydor.nl, on Flickr

Austin Healy 3000 by bennydor.nl, on Flickr
[ Voor 49% gewijzigd door bennyd op 17-02-2013 18:12 ]
ThunderNet schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:12:
Ik mis bij de Volvo's idd flinke bak scherpte.. daarnaast is het jammer dat je de bovenkant van de auto niet uitgelicht hebt.. Wat nieuw materiaal van mijn hand:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer gave foto, al helpt de kleur van de auto natuurlijk je wel een handjeWat een heerlijke serie van die Infiniti, de 2e foto valt een beetje uit de toon maar is op zichzelf erg sterk. Vind dat je erg orgineel en speels te werk bent gegaan, iets wat heel goed bij het karakter van deze auto past. Petje af. Allemaal strobist neem ik aan?
Nog een nachtshot van vorige week maandag. Had geen statief bij de hand en het was pikkendonker, moest wat improviseren met mijn iPhone
http://farm9.staticflickr...17301870_b15b2a6918_c.jpg
Echter de sterren in de lucht had ik wel aangepakt, het is nu een net niet effect. (of shop ze helemaal weg of bewerk ze iets bij zodat ze wel stil lijken te staan)
Opzich zeer mooi plaat, echter als ik er langer naar kijk lijkt het wel of de auto vies is. En zoals je zelf aangeeft zijn de kleuren aan de onderkant wat dicht gelopen.(al zie ik dat niet echt als een probleem, je had je nabewerking er ook op aankunnen passen) Voor de rest zeer geschikte plaat en had die zo het Volvo boekje ingekunt.Ik heb vanavond de auto van mijn vader in een carnavalstent gereden, en via het dak van de relatief lage voortent, het licht gebounced. Helaas had ik maar 1 flitser die werkte van de 3, dus heb ik 3 platen samengevoegd (d.m.v. photoshop layer met lighten overlay) en de achtergrond iets donkerder gemaakt. Dit is het resultaat.
https://dl.dropbox.com/u/48418943/Volvo%20V60%20kopie.jpg
Zo en dan nu mijn eigen car:
Doel van de foto was het urban achtige uitstralen en vooral de auto zo mooi mogelijk naar voren te laten komen. (Ik weet dat de plaat veel ruis bevat, heb het er ook deels in laten zitten omdat het naar mijn mening toch een meerwaarde had)
Plaat 1:

Bij de volgende plaat zocht ik meer de speling met de natuur erom heen. (foto technies vind ik deze foto het mooist, echter voor het rauwe oog de eerste plaat.)
Plaat 2:

Moet zeggen dat ik de foto's heb geschoten met een htc one x. Volgende keer gaat de 7d met de 70-200L mee en 2 andere auto's (leon FR 09' en de ibiza sc FR 13' en natuurlijk mijn eigen auto die op deze platen staat) Dus tips zijn welkom...
[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 22-02-2013 19:49 ]
Ik kwam een tijdje terug dit filmpje tegen. Heel interessant!
Nu staan hier brilliante foto's die wij graag ook op onze fb pagina hadden gepost.
Hoe doen wij dit best? op heden proberen wij altijd de fotograaf er bij te vermelden alsook als deze een facebookpagina heeft die als klikbare tekst te gebruiken.
Wij willen namelijk niemand tegen de schenen schopppen noch copyright van de fotograaf schaden.
En de fotograaf blijven respecteren in zijn werk.
[ Voor 5% gewijzigd door 571Pro op 26-02-2013 06:21 ]
De desbetreffende fotograaf een Dm'etje sturen. Dan hoor je vanzelf of je een foto van hem mag gebruiken met bronvermelding ed.571Pro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 05:59:
Even een bijkomende vraag, wij van een autoforum hebben een facebookpagina met dagelijks een paar foto's.
Nu staan hier brilliante foto's die wij graag ook op onze fb pagina hadden gepost.
Hoe doen wij dit best? op heden proberen wij altijd de fotograaf er bij te vermelden alsook als deze een facebookpagina heeft die als klikbare tekst te gebruiken.
Wij willen namelijk niemand tegen de schenen schopppen noch copyright van de fotograaf schaden.
En de fotograaf blijven respecteren in zijn werk.
Nette foto!
- De wielen vallen wat weg in het donker
- Wat veel straat op de voorgrond (en daardoor de horizon precies in het midden)
Jammer dat ze met heel erg korte sluitertijd zijn genomen, waardoor ze 'statisch' zijn geworden. De eerste foto vind ik qua compositie erg goed, maar juist bij deze foto is het jammer dat je de snelheid niet hebt weten te vangen. Als dit een mooi 'panning shot' was geweest, had je hier een topper gehadbennyd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:11:
Gisteren naar de Boucles de Spa geweest, jammer dat de meeste sneeuw al weg was, maar toch veel moois gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor phonepics vallen ze me niet tegen en heb je er smaakvolle (na)bewerking op toegepast. Wel vind ik ze allebei wat donker en mist er detail in de donkere delen (maar dat is inherent aan phonepics). Daarnaast heeft foto 2 wat veel loze ruimte op rechts.
Afgelopen weekend de auto van een medetweaker vastgelegd:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Kan niet wachten

Zitten hier aardig mooie foto's tussen (in dit topic), vooral de motorsport foto's vind ik leuk
http://www.knaf.nl/de-knaf/5-kalenders/knaf-kalender.aspx
http://www.rallysport.nl/home/nl/1/overzicht.html
Twee weken terug op CPZ geweest voor de 3e Circuit Short-Rally en ook al was het VRESELIJK KOUD was het wel erg leuk
Hier een sneak preview van de foto's en gelijk een testje van mijn Flickr account :

IMG_1918 by GTN355, on Flickr
Heerlijke start
Van jouw foto's zou ik de "Three wide" graag wat groter zien : Altijd leuk als ze dat doen op het juiste moment
Lijkt alleen een beetje overbelicht ??
Fraaie foto!Richard! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:45:
[...]
Dit heb ik laatst nog geschoten.
[afbeelding]
Hoe krijg je de kleuren zo goed?
Je hebt gelijk, zeker achter had er meer licht op het wiel moeten vallen.Wok schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Nette foto!Twee puntjes van kritiek:
- De wielen vallen wat weg in het donker
Ik vind #2 een stuk beter dan #1, op de eerste leid de flare op de deur me enorm af.
Jammer van het hek ervoor op sommige foto's, maar op sommige circuits ontkom je er bijna niet aan.Streskip schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:13:
Nog 2 maandjes en dan heb ik ze weer voor m'n lens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En geen praatje zonder plaatje:

Nissan 200SX by Alex Kamsteeg, on Flickr
Bedoel dit dan:

Ik heb 'm om twee redenen in deze verhouding gehouden. Als eerste kan deze zo afgedrukt worden, maar mensen die zo'n foto bestellen nogal blij van worden want want ze bestellen krijgen ze ook. Ten tweede wilde ik juist alle horizontale lijnen goed uit laten komen. Ik heb nog een tweede, watermerkloze, versie online staan met wat minder ruimte rond de auto, vind je die beter?Richard! schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:26:
Ik zal zulk soort foto's in 16:9 croppen, zit zoveel loze ruimte waar je niks aan hebt.

Nissan 200SX by Alex Kamsteeg, on Flickr
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Cool, ik ga er ook heen met wat vrienden, neem mn cam wssn ook weer mee!Streskip schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:13:
Nog 2 maandjes en dan heb ik ze weer voor m'n lens![]()
Kan niet wachten![]()
Zitten hier aardig mooie foto's tussen (in dit topic), vooral de motorsport foto's vind ik leukJammer dat ik niet ergens naar toe ben gegaan, qua rally. Dat moet ik toch echt nog eens gaan doen.. Dan nog maar even plaatjes kijken he!
Verwijderd
Mooie foto en het blijft ook een mooie auto!Richard! schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:26:
Ik zal zulk soort foto's in 16:9 croppen, zit zoveel loze ruimte waar je niks aan hebt.
Bedoel dit dan:
[afbeelding]
Anyway, hier een paar foto's:

_DSC3525 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC4028 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC3250 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC3776 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC3865 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC3721 by Martijn Klimstra, on Flickr

_DSC3457 by Martijn Klimstra, on Flickr
Ik (natuurlijk...) en je kan er niets aan doen behalve een snellere sluitertijd kiezen. Er zit nu eenmaal beweging in die auto.MartijnA3 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:23:
Wie herkent dit?
Vandaag, zojuist, ook maar weer eens wat foto's geschoten. Mijn eigen auto, vandaag gewassen.

Gewoon hetgene dat op dat moment interessant is/lijkt in focus proberen te houden. Ik hou het meestal bij de deur van de bestuurder met de sponsors en het startnummer eropMartijnA3 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:23:
Gisteren bij de Ede Short Rally geweest, eerste keer sinds een jaar of 6 dat ik bij een rally was. Ik heb met redelijk lage sluitertijden gewerkt, maar thuis kwam ik erachter dat als een auto driftend naar je toe komt, dat je dan vaak niet de gehele auto scherp is, omdat de voorkant een andere snelheid heeft dan de achter kant, ten opzichte van de camera. Lastig kiezen dus, ik wil geen te snelle sluitertijd om dat de auto's dan geparkeerd lijken. Wie herkent dit?
Was het echt zo zonnig daar of zijn sommige foto's overbelicht gewoon ? Zitten een paar wel hele felle/witte tussen in je streamAnyway, hier een paar foto's:
[afbeelding]
_DSC3525 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC4028 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3250 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3776 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3865 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3721 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3457 by Martijn Klimstra, on Flickr
En mocht je foto's hebben van een Peugeot 206 RC dan moet je die effe voor Scirocco posten : Dat is zijn team zeg maar
Jammer dat ik de rally gemist heb, maar had genoeg andere dingen te doen dus was weinig aan te doen. En van de vorige moet ik nog heel wat foto's bewerken

Bedoel je deze?

_DSC3813 by Martijn Klimstra, on Flickr
Edit: Ik zie op het rallysport.nl forum veel aanvragen voor foto's van de teams. Verwacht men deze gratis of is het niet vreemd om een vergoeding te vragen? Iemand een idee? Kan me op dat forum niet registreren, anders had ik het daar wel gevraagd.
[ Voor 24% gewijzigd door MartijnA3 op 09-04-2013 21:12 ]
EviZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:16:
[...]
[afbeelding]
[...]
En een snelle reactie van mijn kant....AtleX schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:09:
[...]
Van waar heb je deze foto genomen? Ik zie bij de beschrijving erbij staan dat 'ie van de Tarzan is, maar ik kan me zo geen plaats herinneren waar je dan deze foto kunt maken. [...]
Deze foto is gemaakt door het beweegbare hek aan het einde en buitenzijde van de bocht met 500mm
http://goo.gl/maps/rw2jh
@MartijnA3: toffe rally-foto's! Vol aktie en vooral die met die vlammen is tof!
@AtleX, die laatste Yaris is fijn om naar te kijken....
Deze foto schoot ik tijdens de laatste Paasraces op Zandvoort:

yepMartijnA3 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:36:
Eerste half uur was het inderdaad erg zonnig, had de zon pal in de rug.
Bedoel je deze?
[afbeelding]
Hmm... interessantEdit: Ik zie op het rallysport.nl forum veel aanvragen voor foto's van de teams. Verwacht men deze gratis of is het niet vreemd om een vergoeding te vragen? Iemand een idee? Kan me op dat forum niet registreren, anders had ik het daar wel gevraagd.
Thanks, is de versnellingsbak die ontploft.EviZ schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:49:
[...]
@MartijnA3: toffe rally-foto's! Vol aktie en vooral die met die vlammen is tof!
Mooi shot van die truck, is dat water wat ik zie?
Volgens mij wel, watergekoelde remmen omdat die dingen zo zwaar zijnMartijnA3 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:56:
[...]
Mooi shot van die truck, is dat water wat ik zie?
Jep, als iemand nog meer foto's heeft zou dat heel tof zijnnero355 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:24:
En mocht je foto's hebben van een Peugeot 206 RC dan moet je die effe voor Scirocco posten : Dat is zijn team zeg maar
Het is een 206 kitcar met 1.6 16V op E85
Dat is hem, thanks!MartijnA3 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:36:
Eerste half uur was het inderdaad erg zonnig, had de zon pal in de rug.
Bedoel je deze?
[afbeelding]
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's