Die 850!
Gave wagen, meer info/pics? 
@Hahn, mooie foto's zeg, goed gelukt zeker als je niet zoveel ervaring hiermee hebt!
@Hahn, mooie foto's zeg, goed gelukt zeker als je niet zoveel ervaring hiermee hebt!
Verwijderd
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Verwijderd

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Was meer de vraag omdat een 850 mij gewoon erg interesseert, sjieke wagen in een bijzondere kleur.Silasje schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:16:
Helaas kan ik je niet zo veel informatie geven, nog wel 1 foto (welke fotografisch gezien niet zo heel bijzonder is)
Ook is de kwaliteit van deze plaat niet meer optimaal (komt van fb af)
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 24-09-2012 21:36 ]
The devil is in the details.
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-09-2012 21:43 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Richard! op 24-09-2012 23:45 ]

Van waar heb je deze foto genomen? Ik zie bij de beschrijving erbij staan dat 'ie van de Tarzan is, maar ik kan me zo geen plaats herinneren waar je dan deze foto kunt maken.EviZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:16:
Hier een shotje van mijn hand, genomen tijdens de historic GP races op Zandvoort.
[afbeelding]
Historic Grand Prix 2012 by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Dat watermerk is echt geweldigmcdronkz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:11:
Atlex: Omgevingen zijn ietwat druk en de ogenschijnlijk willekeurige desaturaties doen niet echt verzorgd aan. Foto 2 is echter uitstekend vanwege z'n eenvoud en ordelijkheid.
Wok: Foto 1 is interessant vanwege het tegenlicht. 1 en 2 zouden wel opknappen door een omgeving met minder elementen. Foto 3 is interessant vanwege de detailopname, de reflectie van de fotograaf in beeld is echter not done.
[afbeelding]
1958 Volkswagen T1 'Fendt' by Van Dorpen Photography, on Flickr
[afbeelding]
1961 Volkswagen T1 by Van Dorpen Photography, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 03-10-2012 22:28 ]
Verwijderd

Je wilt niet weten hoe ongelofeloos lastig het is omdat voor elkaar te krijgen...Wok schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:44:
Foto 4 vind ik ook niet echt bijzonder en de auto staat niet symmetrisch t.o.v. de deuren.
Dat beschouw ik best wel als compliment eigenlijk.Ik heb beter werk van je gezien
Best wel geinig shot, had wat meer contrast kunnen gebruiken (maar dat denk ik achteraf ook altijd bij mijn shots) en om de een of andere reden blijft dat tweede autootje mijn aandacht trekken.
Ik zie jou!
Dit zijn geen foto's (meer) meer en hoort imho meer thuis in \[2D] Post je 2d-stuff maar weer - part 13 of \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44. Volgens mij is hier nog erg weinig van afkomstig uit de camera. Het ziet er wel ontzettend gaaf uit en is ook heel netjes uitgevoerd. Vooral de eerste vind ik mooi, de tweede is mij te surrealistisch.
Die vind ik geinig.
Gaaf! Heb je bewust niet de hele auto erop gezet? Ik vind het wel wat hebben namelijk.
Doet mij minder, zwarte auto's 's nachts zijn een *** om te fotograferen en ik vind bij deze de reflecties in de lak erg opvallend.
Wel erg blauw! Maar zeker op #2 is het goed gelukt om de lijnen van de auto niet te laten verdwijnen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
Ik heb heb tijdje geleden een nieuwe 3-serie gefotografeerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor mijn gevoel een beetje te weinig auto op de foto. Wel gaaf, zo vier dezelfde auto's op een rijtje.

Dit komt telkens weer naar boven (alleen op GoT trouwens) en ik vind het niet zo relevant. 't Maakt mij niet uit hoe je het wil noemen, uiteindelijk is het gewoon een fotorealistisch beeld. Of het dan fotografisch, gerenderd of handgetekend materiaal is, is mij om het even. De basis, of in elk geval het onderwerp, is bij mij altijd fotografisch materiaal dus dat is de reden om het hier te posten.AtleX schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:50:
[...]
Dit zijn geen foto's (meer) meer en hoort imho meer thuis in \[2D] Post je 2d-stuff maar weer - part 13 of \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44. Volgens mij is hier nog erg weinig van afkomstig uit de camera. Het ziet er wel ontzettend gaaf uit en is ook heel netjes uitgevoerd. Vooral de eerste vind ik mooi, de tweede is mij te surrealistisch.

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 15-11-2012 09:15 ]
K to the KillaZ
Verwijderd

Leuk gedaan.Kasuras plaatste op donderdag 15 november 2012 @ 19:21 een foto van een Kever in het park.

[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 25-11-2012 20:51 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

-| Hit it i would ! |-
Euj, daar heb ik ook nog een foto van. Iets andere setting, net iets voorbij de pitstraat. Qua foto ben ik het wel eens met het commentaar van UC, vooral die selective toning vind ik niet geweldig. Geel op bruin is een niet zo prettige combinatie imho.the_scientist schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:48:
Wil deze plaat graag met jullie delen:
[afbeelding]
Beide zijn niet scherp en de kleuren zijn echt heel raar. Wat heb je ermee gedaan?Falcon10 schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:16:
Afgelopen weekend in de Ardennen een paar geschoten van mijn wagen :
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 24-12-2012 14:46 ]
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Oude fabriekshal in Hengelo toevallig?Silasje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
En last but not least, ik wou deze nog met jullie delen, een Opel Monza, op een oude vertrouwde locatie van mij.
[afbeelding]
-->KLIK<-- ( geschoten met een 30mm 1.4 @ F6.3 -30 seconden)

[ Voor 5% gewijzigd door .Sjoerd op 28-12-2012 22:59 ]
Vind m ook beter dan de vorige, nu alleen nog kijken of je het oranje eruit krijgt met PS/LR/whatever.Sjoerd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:57:
Die is mooi scherp!
Heb ik zelf nog wel wat te leren... Kan mn sluitertijd helaas niet aanpassen, die blijft max op 1 seconde staan. En ik heb ook nog geen statief. Ten opzichte van mijn vorige poging (.Sjoerd in "Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14") vind ik deze toch wel wat beter. De ISO op 200 gecapped en een goed stabiele ondergond.
[afbeelding]
Nikon L810
ISO 200
F3.1
1 sec.
Vivid color setting
Op mijn (gecalibreerde) schermen zijn de contourlijnen op de motorkap gewoon zichtbaar.Silasje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:33:
@ Tosemime
@AtleX
Gave platen! maar niet zonder opmerking!, bij de RX7 mis ik wat details in het witte gedeelte van de motorkap, een tikkeltje overbelicht, misschien is dat nog terug te halen in LR?
Nee, dit is qua belichting een SOOC+0,3 exposure in LR. Ik flits nooit bij panningshots.Is die Impreza van achter geflitst op het moment dat jij die foto maakte? ik vind die echt supergaaf, alleen komt het zonlicht van voren, maar is de achterkant nog meer belicht dan de zijkant.
Nouja, hoort erbij he. Een evenement zonder marshals/rijders/publiek bestaat eigenlijk niet en die horen er ook gewoon bij.Ook zou ik proberen die lastpak aan de rechterkant weg te werken, nadeel van evenementen
Mis je die ook in de grotere variant 2 van de foto? Ik zie geen (enorm) onderbelichte stukken in de schaduwzijde van de auto namelijk.Die laatste is ook mooi! alleen mis ik door het tegenlicht wat details op de auto.
[ Voor 39% gewijzigd door Silasje op 28-12-2012 23:36 ]
[ Voor 21% gewijzigd door .Sjoerd op 28-12-2012 23:52 ]
[ Voor 20% gewijzigd door AtleX op 29-12-2012 01:45 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Ik ben met een inhaalslag bezig van 2 jaar aan circuit foto's dus heb nog effe geduld a.u.b. want ik moet ook nog andere dingen tussen door doen voor anderen dus het schiet niet echt op
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
portieren fixen, en details even uit je reflecties wegshoppenSilasje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:14:
@ Alex: Jij weet je eigen Yaris elke keer prachtig op de foto te krijgen, laatst die andere met de mist ook al! Ik vind die dan ook een stuk bijzonderder dan die sneeuwfoto's. Wel mooie platen, maar lang niet zoveel sfeer!
Ik heb vanavond de auto van mijn vader in een carnavalstent gereden, en via het dak van de relatief lage voortent, het licht gebounced. Helaas had ik maar 1 flitser die werkte van de 3, dus heb ik 3 platen samengevoegd (d.m.v. photoshop layer met lighten overlay) en de achtergrond iets donkerder gemaakt. Dit is het resultaat.
Het eigen commentaar: de portieren aan de onderkant zijn iets te donker, dat kan ik eventueel nog met lightroom fixen, maar dat wordt me nu te laat. Ik zal een update posten, waarbij ik die iets terughaal. Eventueel haal ik het puntje van de motorkap ook nog iets terug.
Aanschouw::P
[afbeelding]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
ik zal na het weekend ook hier wat foto's zetten
Dat is het inderdaad, iets om in het vervolg rekening mee te houden. Bedankt!AtleX schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:07:
De neus had aan de rechterkant van de foto moeten staan, dan had 'ie evenwijdig aan het vliegtuig gestaan en was de zijkant niet zo donker geweest. Nu heb je een groot stuk schaduw met een neus op de foto.
Dat heb ik toen nog wel geprobeerd, maar toen kwam de neus van de wagen niet echt goed uit.

[ Voor 49% gewijzigd door bennyd op 17-02-2013 18:12 ]
ThunderNet schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:12:
Ik mis bij de Volvo's idd flinke bak scherpte.. daarnaast is het jammer dat je de bovenkant van de auto niet uitgelicht hebt.. Wat nieuw materiaal van mijn hand:
[afbeelding]
Infiniti FX30d S by ThunderNet, on Flickr
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer gave foto, al helpt de kleur van de auto natuurlijk je wel een handjeWat een heerlijke serie van die Infiniti, de 2e foto valt een beetje uit de toon maar is op zichzelf erg sterk. Vind dat je erg orgineel en speels te werk bent gegaan, iets wat heel goed bij het karakter van deze auto past. Petje af. Allemaal strobist neem ik aan?
Nog een nachtshot van vorige week maandag. Had geen statief bij de hand en het was pikkendonker, moest wat improviseren met mijn iPhone
http://farm9.staticflickr...17301870_b15b2a6918_c.jpg
Opzich zeer mooi plaat, echter als ik er langer naar kijk lijkt het wel of de auto vies is. En zoals je zelf aangeeft zijn de kleuren aan de onderkant wat dicht gelopen.(al zie ik dat niet echt als een probleem, je had je nabewerking er ook op aankunnen passen) Voor de rest zeer geschikte plaat en had die zo het Volvo boekje ingekunt.Ik heb vanavond de auto van mijn vader in een carnavalstent gereden, en via het dak van de relatief lage voortent, het licht gebounced. Helaas had ik maar 1 flitser die werkte van de 3, dus heb ik 3 platen samengevoegd (d.m.v. photoshop layer met lighten overlay) en de achtergrond iets donkerder gemaakt. Dit is het resultaat.
Het eigen commentaar: de portieren aan de onderkant zijn iets te donker, dat kan ik eventueel nog met lightroom fixen, maar dat wordt me nu te laat. Ik zal een update posten, waarbij ik die iets terughaal. Eventueel haal ik het puntje van de motorkap ook nog iets terug.
Aanschouw::P
https://dl.dropbox.com/u/48418943/Volvo%20V60%20kopie.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 22-02-2013 19:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door 571Pro op 26-02-2013 06:21 ]
De desbetreffende fotograaf een Dm'etje sturen. Dan hoor je vanzelf of je een foto van hem mag gebruiken met bronvermelding ed.571Pro schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 05:59:
Even een bijkomende vraag, wij van een autoforum hebben een facebookpagina met dagelijks een paar foto's.
Nu staan hier brilliante foto's die wij graag ook op onze fb pagina hadden gepost.
Hoe doen wij dit best? op heden proberen wij altijd de fotograaf er bij te vermelden alsook als deze een facebookpagina heeft die als klikbare tekst te gebruiken.
Wij willen namelijk niemand tegen de schenen schopppen noch copyright van de fotograaf schaden.
En de fotograaf blijven respecteren in zijn werk.
Nette foto!
Jammer dat ze met heel erg korte sluitertijd zijn genomen, waardoor ze 'statisch' zijn geworden. De eerste foto vind ik qua compositie erg goed, maar juist bij deze foto is het jammer dat je de snelheid niet hebt weten te vangen. Als dit een mooi 'panning shot' was geweest, had je hier een topper gehadbennyd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:11:
Gisteren naar de Boucles de Spa geweest, jammer dat de meeste sneeuw al weg was, maar toch veel moois gezien.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor phonepics vallen ze me niet tegen en heb je er smaakvolle (na)bewerking op toegepast. Wel vind ik ze allebei wat donker en mist er detail in de donkere delen (maar dat is inherent aan phonepics). Daarnaast heeft foto 2 wat veel loze ruimte op rechts.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Fraaie foto!Richard! schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:45:
[...]
Dit heb ik laatst nog geschoten.
[afbeelding]
Je hebt gelijk, zeker achter had er meer licht op het wiel moeten vallen.Wok schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Nette foto!Twee puntjes van kritiek:
- De wielen vallen wat weg in het donker
Ik vind #2 een stuk beter dan #1, op de eerste leid de flare op de deur me enorm af.
Jammer van het hek ervoor op sommige foto's, maar op sommige circuits ontkom je er bijna niet aan.Streskip schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:13:
Nog 2 maandjes en dan heb ik ze weer voor m'n lens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb 'm om twee redenen in deze verhouding gehouden. Als eerste kan deze zo afgedrukt worden, maar mensen die zo'n foto bestellen nogal blij van worden want want ze bestellen krijgen ze ook. Ten tweede wilde ik juist alle horizontale lijnen goed uit laten komen. Ik heb nog een tweede, watermerkloze, versie online staan met wat minder ruimte rond de auto, vind je die beter?Richard! schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:26:
Ik zal zulk soort foto's in 16:9 croppen, zit zoveel loze ruimte waar je niks aan hebt.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Cool, ik ga er ook heen met wat vrienden, neem mn cam wssn ook weer mee!Streskip schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:13:
Nog 2 maandjes en dan heb ik ze weer voor m'n lens![]()
Kan niet wachten![]()
Zitten hier aardig mooie foto's tussen (in dit topic), vooral de motorsport foto's vind ik leukJammer dat ik niet ergens naar toe ben gegaan, qua rally. Dat moet ik toch echt nog eens gaan doen.. Dan nog maar even plaatjes kijken he!
Verwijderd
Mooie foto en het blijft ook een mooie auto!Richard! schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:26:
Ik zal zulk soort foto's in 16:9 croppen, zit zoveel loze ruimte waar je niks aan hebt.
Bedoel dit dan:
[afbeelding]

Ik (natuurlijk...) en je kan er niets aan doen behalve een snellere sluitertijd kiezen. Er zit nu eenmaal beweging in die auto.MartijnA3 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:23:
Wie herkent dit?

Gewoon hetgene dat op dat moment interessant is/lijkt in focus proberen te houden. Ik hou het meestal bij de deur van de bestuurder met de sponsors en het startnummer eropMartijnA3 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:23:
Gisteren bij de Ede Short Rally geweest, eerste keer sinds een jaar of 6 dat ik bij een rally was. Ik heb met redelijk lage sluitertijden gewerkt, maar thuis kwam ik erachter dat als een auto driftend naar je toe komt, dat je dan vaak niet de gehele auto scherp is, omdat de voorkant een andere snelheid heeft dan de achter kant, ten opzichte van de camera. Lastig kiezen dus, ik wil geen te snelle sluitertijd om dat de auto's dan geparkeerd lijken. Wie herkent dit?
Was het echt zo zonnig daar of zijn sommige foto's overbelicht gewoon ? Zitten een paar wel hele felle/witte tussen in je streamAnyway, hier een paar foto's:
[afbeelding]
_DSC3525 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC4028 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3250 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3776 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3865 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3721 by Martijn Klimstra, on Flickr
[afbeelding]
_DSC3457 by Martijn Klimstra, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door MartijnA3 op 09-04-2013 21:12 ]
EviZ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:16:
[...]
Hier een shotje van mijn hand, genomen tijdens de historic GP races op Zandvoort.
[afbeelding]
Historic Grand Prix 2012 by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
[...]
En een snelle reactie van mijn kant....AtleX schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:09:
[...]
Van waar heb je deze foto genomen? Ik zie bij de beschrijving erbij staan dat 'ie van de Tarzan is, maar ik kan me zo geen plaats herinneren waar je dan deze foto kunt maken. [...]
Paasraces 2013 by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
yepMartijnA3 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:36:
Eerste half uur was het inderdaad erg zonnig, had de zon pal in de rug.
Bedoel je deze?
[afbeelding]
_DSC3813 by Martijn Klimstra, on Flickr
Hmm... interessantEdit: Ik zie op het rallysport.nl forum veel aanvragen voor foto's van de teams. Verwacht men deze gratis of is het niet vreemd om een vergoeding te vragen? Iemand een idee? Kan me op dat forum niet registreren, anders had ik het daar wel gevraagd.
Thanks, is de versnellingsbak die ontploft.EviZ schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:49:
[...]
@MartijnA3: toffe rally-foto's! Vol aktie en vooral die met die vlammen is tof!
Volgens mij wel, watergekoelde remmen omdat die dingen zo zwaar zijnMartijnA3 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:56:
[...]
Mooi shot van die truck, is dat water wat ik zie?
Jep, als iemand nog meer foto's heeft zou dat heel tof zijnnero355 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:24:
En mocht je foto's hebben van een Peugeot 206 RC dan moet je die effe voor Scirocco posten : Dat is zijn team zeg maar
Dat is hem, thanks!MartijnA3 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:36:
Eerste half uur was het inderdaad erg zonnig, had de zon pal in de rug.
Bedoel je deze?
[afbeelding]
_DSC3813 by Martijn Klimstra, on Flickr