Bedankt voor de uitleg. Ik zat zelf te denken aan mee zoomen ipv pannen, maar het blijkt een stuk makkelijk er te zijn.
@Atlex
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb pas een keer een poging tot pannen gedaan maar dat was geen succes, maar het lijkt me tof om me er in te verdiepen. Mooie foto's in ieder geval, zelfs het voorbeeld wat je aandraagt als slechte foto vind ik er nog steeds goed uit zien.
@MTWZZ
Leuke compositie, grappig dat je (een deel van) de auto toch ziet terwijl er maar een klein deel écht op staat. Misschien had je hem wel iets van een hogere positie kunnen nemen, dan was er misschien wat meer detail in de schaduw te zien.
Hier nog eentje van mijn kant:

Mercedes E250 CDI by Martinus Peek, on Flickr
Tijdelijk vervoer nadat onze Volvo XC60 gejat is nadat ze bij ons ingebroken hadden. Nice!
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb pas een keer een poging tot pannen gedaan maar dat was geen succes, maar het lijkt me tof om me er in te verdiepen. Mooie foto's in ieder geval, zelfs het voorbeeld wat je aandraagt als slechte foto vind ik er nog steeds goed uit zien.
@MTWZZ
Leuke compositie, grappig dat je (een deel van) de auto toch ziet terwijl er maar een klein deel écht op staat. Misschien had je hem wel iets van een hogere positie kunnen nemen, dan was er misschien wat meer detail in de schaduw te zien.
Hier nog eentje van mijn kant:

Mercedes E250 CDI by Martinus Peek, on Flickr
Tijdelijk vervoer nadat onze Volvo XC60 gejat is nadat ze bij ons ingebroken hadden. Nice!
Verwijderd
Gisteren ook maar eens een Rally proberen te fotograferen.

En deze Lambo stond vorige week in mijn WP

En deze Lambo stond vorige week in mijn WP

@Mpeek, eigenlijk een vrij saai onderwerp en daarnaast ook nog vrij donker. Misschien dat het wat interessanter wordt als je de lampen aanzet en de ledjes als onderwerp gebruikt.
@Kokkie, ze lijken allemaal stil te staan in de bocht, heb je geprobeerd om mee te pannen? De 2e 350z is heel erg overbelicht in de linker- bovenhoek, hier kun je natuurlijk niks aan doen, maar misschien wel iets om op te letten.
De eerste Lambo heeft een wat rare toning, en zou hem zelf ook iets lichter doen. De compositie heb je hier wel goed te pakken. De tweede Lambo heeft niet echt een duidelijk focuspunt, en je hebt volgens mij ook nog een sterke blur toegevoegd? Het geheel lijkt ook scheef te staan, zie raam en strook van het huis.
Mijn bijdrage, geschoten in 2009 tijdens het Japanse autofestival, tevens mijn eerste keer op het circuit. Helaas alleen de low-res Jpeg's terug kunnen vinden na een HDD crash:
@Kokkie, ze lijken allemaal stil te staan in de bocht, heb je geprobeerd om mee te pannen? De 2e 350z is heel erg overbelicht in de linker- bovenhoek, hier kun je natuurlijk niks aan doen, maar misschien wel iets om op te letten.
De eerste Lambo heeft een wat rare toning, en zou hem zelf ook iets lichter doen. De compositie heb je hier wel goed te pakken. De tweede Lambo heeft niet echt een duidelijk focuspunt, en je hebt volgens mij ook nog een sterke blur toegevoegd? Het geheel lijkt ook scheef te staan, zie raam en strook van het huis.
Mijn bijdrage, geschoten in 2009 tijdens het Japanse autofestival, tevens mijn eerste keer op het circuit. Helaas alleen de low-res Jpeg's terug kunnen vinden na een HDD crash:

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 19-06-2011 21:36 ]
Verwijderd
Dank je voor de tips/verbeterpunten.
Ik vind persoonlijk "stilstaande auto's" mooier.

Het oppervlak waar de Lambo op staat loopt schuin af. Of het was het gebouw scheef of de Lambo.
Ik vind persoonlijk "stilstaande auto's" mooier.

Het oppervlak waar de Lambo op staat loopt schuin af. Of het was het gebouw scheef of de Lambo.
Oei, grote fout, je wiel staat helemaal verkeerd
. Bandoppervlak is vaak niet zo boeiend, je had je stuur dus naar rechts moeten draaien om zo de velg in beeld te krijgen. Wel leuke toning en mooie puffy wolken!
Inderdaad ja, dat wiel staat niet echt lekker, maar ik heb dan ook hele lelijke wieldoppen 
Heb er nog een stuk of 6 varianten van waar de wielen wel mooier staan, maar deze pakte voor mij qua compositie net het mooiste uit. Misschien nog een paar pogingen bewerken als ik mijn nieuwe peeceetje heb en CS5 weer lekker vlot loopt
Heb er nog een stuk of 6 varianten van waar de wielen wel mooier staan, maar deze pakte voor mij qua compositie net het mooiste uit. Misschien nog een paar pogingen bewerken als ik mijn nieuwe peeceetje heb en CS5 weer lekker vlot loopt
@MPeek, leuk effect wel jammer dat de achtergrond redelijk onrustig is.
@Kokkie76, ik vind het ook jammer dat ze allemaal stilstaan in de bocht. Maar als jij dat wel mooi vind hou ik je niet tegen
. Die Clio vind ik dan weer stukken beter omdat de wielen draaien.
@SnDbastard, Toffe bewerkging jammer van de wielen.
Eentje van mij dan die me wel beviel:

P1100011.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Commentaar op mezelf, misschien is de auto toch te donker en staat hij er te recht van voren op.
@Kokkie76, ik vind het ook jammer dat ze allemaal stilstaan in de bocht. Maar als jij dat wel mooi vind hou ik je niet tegen
@SnDbastard, Toffe bewerkging jammer van de wielen.
Eentje van mij dan die me wel beviel:

P1100011.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Commentaar op mezelf, misschien is de auto toch te donker en staat hij er te recht van voren op.
Hoek is mooi, ook scherp, maar idd een pietsie donker. Heeft je camera niet de belichting aangepast op de verlichting die aanstond? Verder mooi foto, en mooie auto.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb de belichting zelf handmatig op de lucht aangepast. Zal eens kijken of ik de onderkant in PS what beter krijgJoopieboy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:40:
Hoek is mooi, ook scherp, maar idd een pietsie donker. Heeft je camera niet de belichting aangepast op de verlichting die aanstond? Verder mooi foto, en mooie auto.
Eentje voor de grap ingekleurd:
Het inkleuren is niet zo goed verlopen, maar dat is ook niet heel fijn met een muis.

Hij is btw in Lightroom bewerkt, niet in Photoshop ofzo. Hoezo is het dan geen foto meer? Een kleurtje toevoegen is toch niet zo erg? Hierboven maakte iemand een foto groen. Nou ik doe het (voor de grap) in het goud.
Het inkleuren is niet zo goed verlopen, maar dat is ook niet heel fijn met een muis.

Hij is btw in Lightroom bewerkt, niet in Photoshop ofzo. Hoezo is het dan geen foto meer? Een kleurtje toevoegen is toch niet zo erg? Hierboven maakte iemand een foto groen. Nou ik doe het (voor de grap) in het goud.
[ Voor 34% gewijzigd door Bonbridge op 24-06-2011 18:08 ]
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Gewoon een Mask + Pen Tool moet toch prima gaan 
Maar eerlijk gezegd vind ik dat geen foto meer. Past beter bij "Photoshop Creaties" of zo
Maar eerlijk gezegd vind ik dat geen foto meer. Past beter bij "Photoshop Creaties" of zo
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Op een parkeerplaats bij m'n werk zag ik af en toe een knalgele Amerikaanse auto staan. Ik had toen helaas m'n camera niet bij me, dus heb ik een tijd mijn camera naar kantoor meegenomen, in de hoop die auto weer te zien. Natuurlijk stond hij er prompt niet meer. Tot ik op een gegeven moment buiten stond te luchten met collega's, en een knalgele reflectie zag in het raam van het kantoor. Ik ben m'n camera van binnen gaan halen, en heb uitgebreid foto's staan maken

Ford Ranchero 1969
Meer van deze foto's kan je in m'n flickr set terug vinden

Ford Ranchero 1969
Meer van deze foto's kan je in m'n flickr set terug vinden
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
@extremelybroken, errug lekkere compositie, jammer van de auto rechts ernaast maar daar kun je bar weinig aan doen. Lekker kleurtje, en fijn scherp 
@bonbridge, niet mijn ding alhoewel die gtr een erg vette auto is
@ed-oorklep, de setting is wel ok, onderwerp staat te ver weg en het is het net niet allemaal voor mijn gevoel, daarnaast vind ik de volvo niet echt spectaculair. Maar je idee daarintegen spreekt me wel aan.
@sndbastard, die extra vignettering had van mij niet gehoeven, de kleuren zorgen naar mijn idee al voor genoeg nadruk, setting is lekker. Alhoewel ik hem in wat graag natuurlijkere kleuren gezien had.
Dan mijn oogst van vandaag, een selectie uit 650 foto's dit waren de beste naar mijn mening.
We zien:
Dutch Supercar Challenge by loewie1984, on Flickr

Maseratie by loewie1984, on Flickr

FIA Formula Two by loewie1984, on Flickr

International GT Open by loewie1984, on Flickr

Voor de eerste keer sinds, ik voor mijn gevoel echt kwalitatief goede foto's heb geschoten.
Gear:
@bonbridge, niet mijn ding alhoewel die gtr een erg vette auto is
@ed-oorklep, de setting is wel ok, onderwerp staat te ver weg en het is het net niet allemaal voor mijn gevoel, daarnaast vind ik de volvo niet echt spectaculair. Maar je idee daarintegen spreekt me wel aan.
@sndbastard, die extra vignettering had van mij niet gehoeven, de kleuren zorgen naar mijn idee al voor genoeg nadruk, setting is lekker. Alhoewel ik hem in wat graag natuurlijkere kleuren gezien had.
Dan mijn oogst van vandaag, een selectie uit 650 foto's dit waren de beste naar mijn mening.
We zien:
- Dutch Supercar Challenge
- Maserati
- FIA Formula Two
- International GT Open

Maseratie by loewie1984, on Flickr

Voor de eerste keer sinds, ik voor mijn gevoel echt kwalitatief goede foto's heb geschoten.
Gear:
- Canon EOS 40D
- Canon BG-2
- Canon 70-200 L F1:4 USM
Verwijderd
niet om je slechte zin te geven maar als je er doorheen scrollt staat alles zoiets in het midde is de snelheid nergens "overdreven" en staat het soms niet fijn kijkend scheef. Ik had liever maar drie foto's gezien waarvan eentje met een sluitertijd van 1/50ste ofzo, een bevroren moment en een moment in het paddock.
Ook zit er een bij waar je witbalans alles behalve goed staat.
Ook zit er een bij waar je witbalans alles behalve goed staat.
Ik vind zijn foto's eigenlijk wel goed 
Hier en daar wat storende buizen in beeld links, maar er staat niks stil en de meeste foto's worden zo door professionals aan bladen verkocht !!
Zou wel nog wat zakken naar 1/125ste of zo met pannen, maar eigenlijk verder weinig mis mee.
De 6de foto van onder heeft een leuk miniatuur effect op de auto zelf
Hier en daar wat storende buizen in beeld links, maar er staat niks stil en de meeste foto's worden zo door professionals aan bladen verkocht !!
Zou wel nog wat zakken naar 1/125ste of zo met pannen, maar eigenlijk verder weinig mis mee.
De 6de foto van onder heeft een leuk miniatuur effect op de auto zelf
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Persoonlijk had ik wat meer gecropt, want je ziet nu elke keer dat lelijke hek dat voor de tribune van CPZ staat, en het is nu wel wat veel van hetzelfde. Zelfde standpunt, dutch angle, zelfde compositie. Als je 3 of 4 foto's had uitgekozen en die had gepost had ik de serie denk ik leuker gevonden.
Deze Maserati vind ik het beste trouwens, de kleuren mogen iets opgepoetst worden maar de snelheid is goed zichtbaar en de auto valt lekker op tegen de grijze achtergrond.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dank voor de commentaren, fijn ook om te zien dat de meningen uiteen lopen maar dat de foto's fototechnisch dus ok zijn. Kleuren bewerken, eensch. Andere compositie eensch.
Ik was op Spa-Francorchamps en zonder een excuus te willen zoeken ik had nog wat familie mee en kon niet echt veel in mijn eentje gaan lopen langs de baan. Dus ik heb me beperkt tot de twee tribunes aan allebei de paddocks (oude en nieuwe) plus nog een stukje bij de busstopchicane. Het hek is inderdaad storend,... in juli ga ik nog naar de Superleague Formula in Zolder en hoop dat wat interessantere kiekjes te laten zien.
Verder zijn het inderdaad wat veel foto's, ik dacht dat het wel kon heb meerdere keren in dit topic veel sportfoto's langs zien komen, bij een testcase had ik me natuurlijk wel beperkt. Maar bedankt voor de positieve kritiek.
Ik was op Spa-Francorchamps en zonder een excuus te willen zoeken ik had nog wat familie mee en kon niet echt veel in mijn eentje gaan lopen langs de baan. Dus ik heb me beperkt tot de twee tribunes aan allebei de paddocks (oude en nieuwe) plus nog een stukje bij de busstopchicane. Het hek is inderdaad storend,... in juli ga ik nog naar de Superleague Formula in Zolder en hoop dat wat interessantere kiekjes te laten zien.
Verder zijn het inderdaad wat veel foto's, ik dacht dat het wel kon heb meerdere keren in dit topic veel sportfoto's langs zien komen, bij een testcase had ik me natuurlijk wel beperkt. Maar bedankt voor de positieve kritiek.
Ben ik ook van plan. Er reed een "demo Formula" rond na het WTCC op Zolder en dat klonk toch wel erg lekkerloewie1984 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:04:
in juli ga ik nog naar de Superleague Formula in Zolder en hoop dat wat interessantere kiekjes te laten zien.
Verwijderd
Linkje naar voorbeeld
Foto na overleg weer teruggeplaatst, maar nu als link
Foto na overleg weer teruggeplaatst, maar nu als link
[ Voor 169% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2011 02:06 ]
loewie1984 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:04:
in juli ga ik nog naar de Superleague Formula in Zolder en hoop dat wat interessantere kiekjes te laten zien.
Daar wil ik ook naar toe. Tweaker fotomeet een idee?nero355 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Ben ik ook van plan. Er reed een "demo Formula" rond na het WTCC op Zolder en dat klonk toch wel erg lekker
Gaaf!
[ Voor 47% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2011 02:07 ]
Prachtige foto zeg! Zou je die ook willen delen in 1920x1080?

[ Voor 180% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2011 02:08 ]
Three is a crowd
/Serieus : We zijn er toch dus waarom niet
1920 x 1200 natuurlijk, heerlijk kleuren, fijn plaatje.Joopieboy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:02:
[...]
Prachtige foto zeg! Zou je die ook willen delen in 1920x1080?
Ik denk dat ik er ook wel ben dan...nero355 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
[...]
Three is a crowd
/Serieus : We zijn er toch dus waarom niet
ik had nog wat rai foto's liggen
Deze had je al eerder geplaatst en ik ben het met Nismod eens dat je best wel wat feedback op andere foto's mag plaatsen

Deze had je al eerder geplaatst en ik ben het met Nismod eens dat je best wel wat feedback op andere foto's mag plaatsen

[ Voor 68% gewijzigd door PowerUp op 28-06-2011 22:54 ]
Doublepost.. Feedback niet eens verwerkt (dit is je niet verplicht natuurlijk, maar je reageerde er ook nooit op) en je reageert ook niet op anderen. Wel zo aardig lijkt me..
Mijn geknip is weer (grotendeels) ongedaan gemaakt, dus jullie kunnen weer genieten van Freakout1's foto
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
zucht over trollen over het forum gesproken...Universal Creations schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 02:09:
[mbr]Mijn geknip is weer (grotendeels) ongedaan gemaakt, dus jullie kunnen weer genieten van Freakout1's foto[/mbr]
ik heb niet iedere dag de tijd om op iets te reageren ik heb een leven...
en dit waren andere foto's van de rai...

Maar je verwacht wel dat anderen jouw foto's beoordelen? Mogen zij dan geen leven hebben?julian19haas schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:50:
[...]
zucht over trollen over het forum gesproken...
ik heb niet iedere dag de tijd om op iets te reageren ik heb een leven...
en dit waren andere foto's van de rai...
Standaard snapshot, er vallen delen van de auto af zoals het onderste stukje van de achterband. Ik vind 'm niet leuk of spannend.
Te ruim, en ook weer een standaard snapshot compositie. Teveel ruimte om de auto met afleidende zaken zoals die Ford Ka posters en veel mensen.
Zo, dan ga ik nu weer door met mijn leven.
Ik heb ook voor het eerst een serieuze poging gewaagd om een showcase van mijn auto (een BMW 330 Coupé (E46)) te maken. Ik moest 'm toch goed poetsen en in de was zetten voor een trouwerij
. Hieronder de 4 mooiste foto's (dat vind ik tenminste). Dit alles is het resultaat van 5 uur poetsen, 5 uur fotograferen en 5 uur nabewerken (in Lightroom) (voor de complete showcase).
De complete showcase is hier te vinden.

De complete showcase is hier te vinden.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Jammer dat je hier foto's post die zowat allemaal hetzelfde zijn. Lijkt nu net alsof je ergens snel bent gaan staan, uitgestapt, wat geklikt en weer verder gereden. De 5 uur zie ik in bovenstaande foto's niet terugkomen, eerder 5 minuten
Heb je trouwens een polarisatiefilter? Dat wil nog wel eens helpen om reflecties weg te krijgen die je nu best vaak ziet bijvoorbeeld op deze.
Het zijn mooie opgepoetste foto's jammer dat je hier ongeveer 4 keer dezelfde foto hebt gepost, zeker als het een showcase/testcase betreft.
@joyrider, gmta
@joyrider, gmta
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 29-06-2011 09:02 ]
Jullie hebben gelijk, maar dit vind ik de mooiste foto's. In de volledige showcase staan wel (veel) andere foto's en ook detailshots. De volledige showcase heeft wel andere foto's.
Ik had van tevoren op internet gegoogled wat de voor- en nadelen waren van het gebruik van een polarisatiefilter. Er zijn veel voorstanders, maar ook tegenstanders. Ik heb alle foto's met een statief gemaakt, dus ik had idd ook de foto's in de parkeergarage met filter kunnen maken
.
Ik heb in alle buitenshots een polarizer gebruikt (dat is hierboven goed te zien). In die 4 foto's in de parkeergarage niet dus (wat idd duidelijk te zien is).J0YR1D3R schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:01:
Heb je trouwens een polarisatiefilter? Dat wil nog wel eens helpen om reflecties weg te krijgen die je nu best vaak ziet bijvoorbeeld op deze.
Ik had van tevoren op internet gegoogled wat de voor- en nadelen waren van het gebruik van een polarisatiefilter. Er zijn veel voorstanders, maar ook tegenstanders. Ik heb alle foto's met een statief gemaakt, dus ik had idd ook de foto's in de parkeergarage met filter kunnen maken
[ Voor 53% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-06-2011 09:28 ]
Ik heb het natuurlijk over de tijd die ik voor alle foto's nodig had. Je mag het proberen in 5 minutenJ0YR1D3R schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:01:
De 5 uur zie ik in bovenstaande foto's niet terugkomen, eerder 5 minuten
Ik kan niet anders dan eens zijn met de voorgaande commentaren. Bovendien, als ik op je linkje klik voor de showcase krijg ik allemaal security warnings van mijn firewall. Jammer.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat komt omdat je een certificaat van mijn NAS (fotostation) moet accepteren.zonoskar schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:19:
[...]
Ik kan niet anders dan eens zijn met de voorgaande commentaren. Bovendien, als ik op je linkje klik voor de showcase krijg ik allemaal security warnings van mijn firewall. Jammer.
Da's wel handiger. Ik accepteer liever geen certificaten van sites die ik niet ken. Ik vond alleen deze foto leuk: http://williamvanbeek.nl/...3031372e6a7067&type=5&v=0AtleX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:25:
Of je gaat via een non-SSL verbinding.
http://williamvanbeek.nl/...f424d572053686f7763617365
De rest is het net niet. Je mag de auto ook wel eens verplaatsen, ipv om de auto heen lopen en van verschillende hoeken foto's maken. En die voorwielen, kunnen die niet recht staan bij deze auto? Er is geen enkele foto waar dat zo is.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Iemand die niet verder klikt zal niet zien dat er nog meer foto's zijnSpeedingWilly schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:06:
[...]
Ik heb het natuurlijk over de tijd die ik voor alle foto's nodig had. Je mag het proberen in 5 minuten.
Wat ik al zei: ik vond deze de mooiste en ik vond het niet gepast om alle foto's te plaatsen.J0YR1D3R schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:21:
[...]
Iemand die niet verder klikt zal niet zien dat er nog meer foto's zijnWaarom heb je uit de hele serie geen andere foto's gebruikt?
fotootje van Italia a Zandvoort zondag;

Incompl te
Ik wilde meteen iets roepen over "stilstaande wielen!!1", totdat ik de foto beter bekeek, toen vond ik het eigenlijk een erg leuke foto. Je ziet de coureur hard werken en als je de voorste auto had gepanned hadden de andere 2 er veel minder herkenbaar opgestaan. Nu zie je duidelijk 3 auto's bezig op het circuit.
De horizontale streep door de 2 soorten asfalt is wel een beetje storend, maar daar kan je als fotograaf niet heel makkelijk wat aan doen. De vignetting ben ik geen fan van, maar da's een puntje van smaak. Ik zou persoonlijk denk ik voor B/W met een beetje noise gegaan zijn, voor een wat ouder sfeertje.
De horizontale streep door de 2 soorten asfalt is wel een beetje storend, maar daar kan je als fotograaf niet heel makkelijk wat aan doen. De vignetting ben ik geen fan van, maar da's een puntje van smaak. Ik zou persoonlijk denk ik voor B/W met een beetje noise gegaan zijn, voor een wat ouder sfeertje.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 01-07-2011 13:33 ]
zwart wit had dan waarschijnlijk het mooiste geweest als er niet teveel op de achtergrond aanwezig was.
Net een foto onder handen genomen die ik al meer dan een jaar geleden had gemaakt. Maar lang niets met photoshop gedaan, alleen lightroom gebruikt, en dit was een leuke om even mee te stoeien om het weer een beetje onder de knie te krijgen.
Net een foto onder handen genomen die ik al meer dan een jaar geleden had gemaakt. Maar lang niets met photoshop gedaan, alleen lightroom gebruikt, en dit was een leuke om even mee te stoeien om het weer een beetje onder de knie te krijgen.

Erg leuk autotje! Bewerking is ook zeer geslaagd. Toch een minpuntje, ik zou de auto omdraaien met deze compositie, dus de neus richting de weg richten en de kont waar de neus nu is. Hij kijkt zo direct tegen je frame aan en dat geeft een raar gevoel. Ik probeer zelf altijd om meer ruimte over te laten aan de voorkant van de auto._ferry_ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:23:
zwart wit had dan waarschijnlijk het mooiste geweest als er niet teveel op de achtergrond aanwezig was.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Nismod op 29-06-2011 21:31 ]
Universal Creations schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:54:
[...]
Maar je verwacht wel dat anderen jouw foto's beoordelen? Mogen zij dan geen leven hebben?
heyAtleX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Standaard snapshot, er vallen delen van de auto af zoals het onderste stukje van de achterband. Ik vind 'm niet leuk of spannend.
[...]
Te ruim, en ook weer een standaard snapshot compositie. Teveel ruimte om de auto met afleidende zaken zoals die Ford Ka posters en veel mensen.
Zo, dan ga ik nu weer door met mijn leven.
gaat moeilijk he dat ka poster weghalen en die mensen het is een auto Beurs daar komen mensen..
ja je kan photoshop gebruiken maar dan is de foto niet meer orgineel.. photoshop is voor mensen die geen foto's kunnen maken.. beetje opleuken ok maar dingen uit de foto weg halen

knip
[ Voor 39% gewijzigd door Nomad op 04-07-2011 12:33 ]
Heb even geen woorden voor hetgeen hierboven
Het gaat erom dat jij niet per se foto's moet plaatsen van de autobeurs met mensen en andere storende elementen erop. Jij bent de fotograaf, jij bepaalt je compositie en jij bepaalt welke foto's je plaatst. Als ik een snapshot maak (9 van de 10 foto's of zojulian19haas schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:43:
hey
gaat moeilijk he dat ka poster weghalen en die mensen het is een auto Beurs daar komen mensen..
ja je kan photoshop gebruiken maar dan is de foto niet meer orgineel.. photoshop is voor mensen die geen foto's kunnen maken.. beetje opleuken ok maar dingen uit de foto weg halen![]()
[knip]

Kortom: probeer kritisch te zijn over je eigen werk, bekijk andere foto's in een topic en houd andermans commentaar in je achterhoofd bij het maken, uitzoeken, nabewerken en plaatsen van je foto's.
BTW: ik ben hier geen admin, dat is Nomad. Ik ben gewoon een user met een uitgebreide rechtenset, die een oogje in het zeil houdt, maar verder vooral vrolijk mee discussieert als een normale user.
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 04-07-2011 12:34 ]
Wat is er mis met croppenjulian19haas schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:43:
Beurs daar komen mensen..
ja je kan photoshop gebruiken maar dan is de foto niet meer orgineel.. photoshop is voor mensen die geen foto's kunnen maken..

Ik schiet ook altijd wat ruimer, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om bij te werken, etc.
Waar ik wel mee eens ben, en dat is vooral tijdsbesparing, is dat je moet zorgen dat de foto's zo goed als mogelijk uit de camera komen rollen. Even 'snel' door Lightroom en klaar.
Waar ik wel mee eens ben, en dat is vooral tijdsbesparing, is dat je moet zorgen dat de foto's zo goed als mogelijk uit de camera komen rollen. Even 'snel' door Lightroom en klaar.
het gaat er om dat je op een autobeurs het juiste moment kiest om de foto te maken.
en je haalt als je gaat photoshoppen de complete sweer van een foto weg.
Met alle respect, het maakt bij de foto's van je eerdere post vrij weinig uit of je de foto op dat moment, 3 uur eerder of 3 uur later had gemaakt. En ja, als je niet weet hoe je een foto moet bewerken kan Photoshoppen niks toevoegen maar kleine dingen aanpassen zijn nooit verboden en kunnen vaak iets toevoegen. En de meeste mensen doen dit, dus je hoeft je daar niet voor te schamen.julian19haas schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:57:
het gaat er om dat je op een autobeurs het juiste moment kiest om de foto te maken.
+ als je RAW schiet moet je wel bewerken, anders is het gewoon 3x niks... Dat jij met een point n shoot wil schieten en niks aan de foto wil doen is aan jou.
Het ging er trouwens ook meer om dat je ook op andere (normaal) reageert ipv af en toe een snapshot in dit forum te droppen en vervolgens weg gaan totdat je zelf weer een foto hebt die je wil posten.
Het ging er trouwens ook meer om dat je ook op andere (normaal) reageert ipv af en toe een snapshot in dit forum te droppen en vervolgens weg gaan totdat je zelf weer een foto hebt die je wil posten.
@julian19haas: Ik ben wel benieuwd wat je bedoeling is met het plaatsen van je foto's hier, want je lijkt niet echt open te staan voor feedback? Mogen we alleen maar zeggen dat ze mooi zijn?
@Arno: Leuke foto, geeft goed het sfeertje weer,erg gaaf
@Ferry: Erg gave kleuren in de lucht. Strakke plaat, en mooie kleuren. Mijn complimenten
Hier een panningshot van mijn kant. Gewoon van de snelweg.

Mercedes C Estate by Johannesvg, on Flickr
Vandaag is mijn polarisatiefilter aangekomen. Heeft iemand nog tips om die af te stellen op bewegende auto's? Of is het uberhaupt af te raden om die hiervoor te gebruiken?
@Arno: Leuke foto, geeft goed het sfeertje weer,erg gaaf
@Ferry: Erg gave kleuren in de lucht. Strakke plaat, en mooie kleuren. Mijn complimenten
Hier een panningshot van mijn kant. Gewoon van de snelweg.

Mercedes C Estate by Johannesvg, on Flickr
Vandaag is mijn polarisatiefilter aangekomen. Heeft iemand nog tips om die af te stellen op bewegende auto's? Of is het uberhaupt af te raden om die hiervoor te gebruiken?
Gewoon "op de ON stand zetten" en dan zie je vanzelf wel of het nut heeft gehadJo-hannes schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:17:Vandaag is mijn polarisatiefilter aangekomen. Heeft iemand nog tips om die af te stellen op bewegende auto's? Of is het uberhaupt af te raden om die hiervoor te gebruiken?
Je kamera doet toch wel al het werk voor je dus het is meer een kwestie van "Heb ik genoeg licht of niet ?" op dat moment.
Heb zelf nooit een pola filter op tijdens mijn panningshots, maar ben wel benieuwd naar hetgeen wat je er mee kunt bereiken. Vraag me alleen af of je dan last krijgt van rare vertekeningen?
Ik gebruik heel soms een pola, maar over het algemeen pan ik zonder. Omdat je panned verandert je hoek ten opzichte van de lichtbron(nen) en dat betekent dat je CPL niet meer de juiste instelling hoeft te hebben op het moment dat je afdrukt.
[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 01-07-2011 22:13 ]
Gister bij misschien wel het gaafste evenement geweest waar ik ben geweest (En ik heb er al veel meegemaakt), Modena Trackdays op de Nürburgring, auto's gezien te echt bizar voor woorden zijn!

Zal morgen in de loop van de dag nog wat foto's posten waar ik tevreden over ben.

Zal morgen in de loop van de dag nog wat foto's posten waar ik tevreden over ben.
Is er een reden dat je niet heel de neus erop hebt staan? Ik vind 'm nu een beetje raar, terwijl 'ie met de schaduw erg sterk is.
Vandaag bij de tweede ronde van de NL Drift Series geweest op CPZ:

BMW E36 Touring by Alex Kamsteeg, on Flickr

Nissan Skyline R33 by Alex Kamsteeg, on Flickr
Vandaag bij de tweede ronde van de NL Drift Series geweest op CPZ:

BMW E36 Touring by Alex Kamsteeg, on Flickr

Nissan Skyline R33 by Alex Kamsteeg, on Flickr
[ Voor 32% gewijzigd door AtleX op 02-07-2011 22:39 ]
Stonden mensen die niet weg wouden, heb hem nog wel met de hele neus erop maar die vind ik minder sterk, zit ook meer achtergrond op e.d
Dat kan erg frustrerend zijn ja.Richard! schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:17:
Stonden mensen die niet weg wouden,

Nog een paar van gisteren trouwens:

Nissan 200SX vs. Nissan Skyline R33 by Alex Kamsteeg, on Flickr

Nissan Skyline R33 vs. BMW E36 Touring by Alex Kamsteeg, on Flickr

BMW E36 Touring vs. Nissan 200SX by Alex Kamsteeg, on Flickr

Opel Manta vs. BMW E36 328i by Alex Kamsteeg, on Flickr

Nissan 200SX by Alex Kamsteeg, on Flickr

Nissan 200SX by Alex Kamsteeg, on Flickr
De laatste is niet bepaald perfect, maar wel een enorm lucky shot en daarom laat ik 'm gewoon staan.
[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 03-07-2011 14:46 ]
Prachtige foto zeg, heerlijk belicht en super kleuren maar laat die balken wel weg, verder helemaal top
ja, dat is serieus een hele gave foto 
Met die zwarte balken ben ik het echter wel eens.
zelf van het weekend naar Tuning Expo Saarbrucken geweest waar ik me dit keer meer op de wielen van wagens ben gaan focussen i.p.v. de auto's compleet. Dit voornamelijk, omdat er rondom de auto's vrijwel altijd wel volk loopt wat weer afleidt van de auto en de foto's vernaggeld imo.
Een kleine verzameling van mijn foto's (klik voor groter)

Met die zwarte balken ben ik het echter wel eens.
zelf van het weekend naar Tuning Expo Saarbrucken geweest waar ik me dit keer meer op de wielen van wagens ben gaan focussen i.p.v. de auto's compleet. Dit voornamelijk, omdat er rondom de auto's vrijwel altijd wel volk loopt wat weer afleidt van de auto en de foto's vernaggeld imo.
Een kleine verzameling van mijn foto's (klik voor groter)

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 06-07-2011 23:01 . Reden: thumbnails gemaakt ]
Wat een prachtige foto zeg!MartijnGizmo schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:41:
Netjes gepanned, precies genoeg beweging om ook de 2de auto nog herkenbaar te houden!
Ik kom door mijn videowerkzaamheden (o.a. voor Autoblog) haast niet meer aan fotografie toe, dus er vanavond op uit getogen om o.a. mijn eigen bolide vast te leggen in het avondlicht:
[afbeelding]
Ik vind die balken bij deze foto wel OK eigenlijkRichard! schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:43:
Prachtige foto zeg, heerlijk belicht en super kleuren maar laat die balken wel weg, verder helemaal top
Ik vind die pano uitsnede met zwarte balken juist heel vet.
Thanks, het is idd een stijlkeuze die misschien niet iedereen waardeert. Ik had de foto bewust wat ruimer geschoten, met de 'cinema-look' al in gedachte. Vandaar ook de filmische toning, met gele highlights en blauwe schaduwen.
Dat de foto geen standaard verhouding heeft moedig ik alleen maar aan, vooral bij deze vind ik de omgeving ook erg mooi om naar te kijken maar de aandacht wordt dan weer beetje weggetrokken door die balken.
Maak bijna al mijn foto's 16:9 ben beetje uitgekeken op die 4:3 verhouding
Maak bijna al mijn foto's 16:9 ben beetje uitgekeken op die 4:3 verhouding
@MartijnGizmo: hoe krijg je het toch elke keer weer voor elkaar?
Prachtige foto weer, al vind ik de zwarte balken wel iets te nadrukkelijk aanwezig. Misschien iets minder hoog maken? 
-----------
Even spelen met mijn nieuwe strobist goodies

205 Green by Wiljan Muller, on Flickr

205 Green Interior by Wiljan Muller, on Flickr
-----------
Even spelen met mijn nieuwe strobist goodies

205 Green by Wiljan Muller, on Flickr

205 Green Interior by Wiljan Muller, on Flickr
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Vind de manier van flitsen een beetje raar eerlijk gezegd, want volgens mij licht je nu de linkerzijkant van de auto op? Zou zelf dus de rechter kant beflitsen, de kant die je dus wel ziet
.
De stand van je camera is heerlijk snapshotterig, even door de knieen, laat het lichaam maar werken
. Ook zou ik een stap naar links doen, zodat je niet in een standaard hoek zit.
Interieur kan ik niet veel over zeggen.
Oja, een polarizer is een must bij auto's!
De stand van je camera is heerlijk snapshotterig, even door de knieen, laat het lichaam maar werken
Interieur kan ik niet veel over zeggen.
Oja, een polarizer is een must bij auto's!
Speedlights en autofotografie gaan (op enkele uitzonderingen na) niet samen. Je zit nu een groot oppervlak te belichten met een relatief klein lichtoppervlak, en dat levert vaak niet bepaald flatteuze beelden op.
Kijk eens naar de auto, hoe ziet 'ie eruit? Hij lijkt op het eerste gezicht compleet mat, terwijl 'ie dat niet is. Daar ga je 'm niet mee verkopen (figuurlijk gezien).
Er wordt wel eens gezegd dat een zwarte auto het lastigst is om te fotograferen. Ik ben van mening dat het fotograferen van een witte auto moeilijker is, omdat het lastig is om de lijnen te accentueren. Dat zie je ook terug op jouw foto, de zijkant lijkt compleet plat omdat je alle schaduwen wegflitst.
Ook is de balans een beetje weg uit de foto. Hoewel er met de auto niet zoveel aan de hand is, is de omgeving behoorlijk onderbelicht. Als je iets minder hard geflitst had, had je meer licht in de omgeving kunnen brengen zodat de foto wat meer in balans was.
Wat maakt de foto van Martijn nou zo mooi? Volgens mij is het een combinatie van zacht licht (ondergaande zon), warme witbalans, een eenvoudig te imiteren kleurcorrectie, een prachtig rustige omgeving zonder afleidende obstakels en een mooi uitgebalanceerde belichting. Als je deze foto's in een rustige omgeving met zacht licht had gemaakt en wat tijd in Photoshop spendeert, dan kun je het prachtige resultaat van Martijn overtreffen of in elk geval benaderen. There's not much to it!
Oppervlakte valt best mee. Het zijn meer die irritante reflecties die de boel verpestenmcdronkz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:05:
Speedlights en autofotografie gaan (op enkele uitzonderingen na) niet samen. Je zit nu een groot oppervlak te belichten met een relatief klein lichtoppervlak, en dat levert vaak niet bepaald flatteuze beelden op.

Psst : Gefeliciteerd!
Hoe groter het relatieve oppervlak waarmee je belicht, hoe zachter het licht en de schaduwen.nero355 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:09:
[...]
Oppervlakte valt best mee. Het zijn meer die irritante reflecties die de boel verpesten
Dankje, ik ben zeer vereerd
Netjes! Ik had dit weekend ook maar even geprobeerd, maar heb niet de juiste lens ervoor (16mm op een Nex-5).

Klik voor groter
[ Voor 3% gewijzigd door Don3k op 11-07-2011 18:03 ]
Ah Jeroentje was ook even bezig met gummen
.
Opzich een leuke nabewerking, maar de compositie vind ik wat minder. Iets meer mm had je ook meer geholpen zoals je zelf al aangeeft.
Opzich een leuke nabewerking, maar de compositie vind ik wat minder. Iets meer mm had je ook meer geholpen zoals je zelf al aangeeft.
Licht het aan mij, of is de foto nergens scherp? Is dat een bewuste keuze in de nabewerking geweest?Don3k schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:03:
Netjes! Ik had dit weekend ook maar even geprobeerd, maar heb niet de juiste lens ervoor (16mm op een Nex-5).
[afbeelding]
Klik voor groter
Je geeft zelf al aan dat je niet de geschikte lens had: te wijd. Was dichterbij gaan staan geen optie?
De toning vind ik wel goed gekozen
---------
De flits rechts op de foto staat inderdaad niet helemaal correct opgesteld. Idee was om van rechtsboven de motorkap en neus te belichten. Ik had de flitser nog iets bij moeten draaien.Nismod schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:48:
Vind de manier van flitsen een beetje raar eerlijk gezegd, want volgens mij licht je nu de linkerzijkant van de auto op? Zou zelf dus de rechter kant beflitsen, de kant die je dus wel ziet.
De rechter zijkant van de auto is ook belicht door een flitser, maar deze had ik een stuk zachter ingesteld.
Het standpunt is inderdaad voor verbetering vatbaar. Ik had een verhoginkje mee moeten nemen, want ik had juist iets hoger standpunt voor ogen. Compositie is hoe dan ook een punt waar ik nog aan moet werken.De stand van je camera is heerlijk snapshotterig, even door de knieen, laat het lichaam maar werken. Ook zou ik een stap naar links doen, zodat je niet in een standaard hoek zit.
Ehm... dat is de auto juist welmcdronkz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:05:
[...]
Kijk eens naar de auto, hoe ziet 'ie eruit? Hij lijkt op het eerste gezicht compleet mat, terwijl 'ie dat niet is. Daar ga je 'm niet mee verkopen (figuurlijk gezien).

Ja, ik weet dat het een doodzonde is om een auto ongewassen en ongepoetst te fotograferen (uitzonderingen daargelaten). Het ging me erom om te leren werken met meerdere flitsers.
Bruikbare tip, thx!Ook is de balans een beetje weg uit de foto. Hoewel er met de auto niet zoveel aan de hand is, is de omgeving behoorlijk onderbelicht. Als je iets minder hard geflitst had, had je meer licht in de omgeving kunnen brengen zodat de foto wat meer in balans was.
[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 11-07-2011 22:51 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Misschien nog een tip(voor de honda liefhebbers): Vrijdag avond vanaf 21:30 uur bij de foodstrip in amsterdam is er een honda meet
AtleX: Coole driftfoto's, mooi de beweging kunnen pakken. Jammer dat de toning op elke foto anders is, misschien even de witbalans gelijkzetten.
MartijnGizmo: Tsja, lekker... Need I say more?
Wok: Testfoto's, verder niet zo interessant eigenlijk.
Don3k: lekkere kleurtjes, of meer het gebrek eraan. Misschien iets teveel ruimte aan de bovenkant...
Eigenlijk een testshot, nooit wat mee gedaan. Vandaag kwam ik hem weer tegen en heb besloten om hem dan maar eens anders te bewerken dan anders...
MartijnGizmo: Tsja, lekker... Need I say more?
Wok: Testfoto's, verder niet zo interessant eigenlijk.
Don3k: lekkere kleurtjes, of meer het gebrek eraan. Misschien iets teveel ruimte aan de bovenkant...
Eigenlijk een testshot, nooit wat mee gedaan. Vandaag kwam ik hem weer tegen en heb besloten om hem dan maar eens anders te bewerken dan anders...

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasW op 15-07-2011 00:18 ]
aan de ene kant zeg ik 'ja, lekkere plaat'. Hij blijft me op de een of andere manier toch boeien (wellicht ook omdat ik mini's gewoon tof vind
), maar aan de andere kant vind ik die flare rechts in beeld enorm irritant. Veel te veel aanwezig IMO.
Zelf dit weekend naar de Franse Autodag geweest. Met name een hoop tuningbakken daar. Maar ook een mooie Clio RS. Omdat daar constant volk omheen liep geen mooi totaal plaatje kunnen schieten, maar wel onderstaand detail shot. (klik voor groter)
Zelf dit weekend naar de Franse Autodag geweest. Met name een hoop tuningbakken daar. Maar ook een mooie Clio RS. Omdat daar constant volk omheen liep geen mooi totaal plaatje kunnen schieten, maar wel onderstaand detail shot. (klik voor groter)

[ Voor 0% gewijzigd door PdeBie op 18-07-2011 07:28 . Reden: typo ]
Wat denk je dat deze foto interessant maakt?pdebie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:27:
[afbeelding]
ik vind het persoonlijk een lekkere plaat om naar te kijken. Staat nu ook als desktop wallpaper hier ingesteld zelfs.
Kleur is lekker heftig en de luchthapper rechts breekt het geheel waardoor je toch ietwat diepte in de foto krijgt.
En kenners weten waar dit onderdeel zit en wat voor auto het zal zijn, maar anderen weer niet. Dus het zal kenners meer aanspreken dan mensen die enkel een Renault logo zien.
Kleur is lekker heftig en de luchthapper rechts breekt het geheel waardoor je toch ietwat diepte in de foto krijgt.
En kenners weten waar dit onderdeel zit en wat voor auto het zal zijn, maar anderen weer niet. Dus het zal kenners meer aanspreken dan mensen die enkel een Renault logo zien.
Mooie scherpe foto waarin je goed het sinaasappel effect kunt zien van de huidige waterbasis verven die tegenwoordig veel gebruikt worden en met het opdrogen dit effect krijgen?mcdronkz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:06:
[...]
Wat denk je dat deze foto interessant maakt?
En natuurlijk de extra gratis teer en vuil spotjes.

Verder geen idee.
Een luchthapper van, laten we zeggen een M5, is enigszins nog interessant, maar dit is gewoon een typeplaatje.. Kenner of niet. Je hebt de foto iig wel weten te vullen, maar iets meer achtergrond zou een stuk interessanter zijn.
De kleuren maken de foto absoluut niet interessant en het verhaal met de luchthapper en de diepte ontgaat me een beetje. Het enige wat dan overblijft, zijn de kenmerken van de auto. Ik ben geen kenner, dus is deze foto dan oninteressant voor mij? Helaas wel.pdebie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:18:
ik vind het persoonlijk een lekkere plaat om naar te kijken. Staat nu ook als desktop wallpaper hier ingesteld zelfs.
Het onderwerp zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van een foto. Nou valt hier best over te discussiëren, maar een foto van een Porsche of Ferrari is niet persé interessanter dan een foto van een Opel Kadett, als we puur over het fototechnische aspect praten.
Je vind het een mooi detail, dus eigenlijk zou het op z'n mooist vastgelegd moeten worden. Heb je daar ook bewust aan gedacht toen je deze foto ging maken, of wou je het detail 'gewoon' op de foto zetten? Ik vermoed het laatste. De luchthapper wordt half afgesneden, de auto lijkt vies en de imperfecties van de lak zijn duidelijk zichtbaar. Ook kijk je er als het ware scheef tegenaan, en dat werkt niet zo goed voor dit detail.
Met wat kennis over kleur en compositie en een beetje nabewerking, had je deze foto een stuk interessanter kunnen maken. Da's ook zo leuk aan fotografie, met simpele stappen kun je in korte tijd je foto's behoorlijk verbeteren en je kunt daarin zo ver doorgaan als je zelf wilt.
Dit is een detail dat ik in 2009 gefotografeerd heb. Ik weet niet of het een goede foto is, maar het is misschien wel een goed voorbeeld. Laat ik beginnen te zeggen dat het absoluut onbelangrijk is van welke auto het detail afkomstig is. Ik vind het persoonlijk een interessante foto omdat 'ie 'en profile' gefotografeerd is en dat goed werkt in dit geval, interessante kleuren en contrasten heeft, en omdat de compositie mij aanspreekt. Ik denk dat de foto dit gedeelte van de auto op z'n mooist weergeeft, en dat is volgens mij waar autofotografie over gaat. Twee jaar later zie ik echt wel punten die voor verbetering vatbaar zijn hoor, maar je moet gedane zaken kunnen laten rusten.

Blijf gewoon veel kijken naar goed gefotografeerde details, probeer het te imiteren zodat je vervolgens een eigen stijl kunt ontwikkelen. De foto's van Michael Furman zijn een absolute aanrader.
[ Voor 30% gewijzigd door mcdronkz op 19-07-2011 02:55 ]
Verwijderd
Thomas: Ik hou wel van dit soort platen, die zwarte randen zit ik absoluut niet mee past er goed bij. Lekker strak! Net als die vorige!
Pdeble: Leuk voor zo maar ook echt niet meer indd als wallpaper ofzo maar geen spectaculaire foto voor autofans ofzo.
Mcdronkz: Heel jammer van het rode randje eromheen doe even goed uploade maakt een heel verschil denk ik. Hij is naar mijn inzien te donker, het onderste deel van het lampje en het chroom is helemaal dichtgetrokken, jammer.
Vandaag naar Zolder geweest met 'n paar vrienden was wel lachen geen speciale gt's maar wel leuk om te experimenteren!
Mini die gewoon ergens stond te staan:

_DSC7944 by TimYoung 28, on Flickr
Op weg naar de pits:

_DSC7957 by TimYoung 28, on Flickr
binnenkort nog een paar.
Pdeble: Leuk voor zo maar ook echt niet meer indd als wallpaper ofzo maar geen spectaculaire foto voor autofans ofzo.
Mcdronkz: Heel jammer van het rode randje eromheen doe even goed uploade maakt een heel verschil denk ik. Hij is naar mijn inzien te donker, het onderste deel van het lampje en het chroom is helemaal dichtgetrokken, jammer.
Vandaag naar Zolder geweest met 'n paar vrienden was wel lachen geen speciale gt's maar wel leuk om te experimenteren!
Mini die gewoon ergens stond te staan:

_DSC7944 by TimYoung 28, on Flickr
Op weg naar de pits:

_DSC7957 by TimYoung 28, on Flickr
binnenkort nog een paar.
Die eerste foto kijkt echt ontzettend vervelend, zeker niet mijn ding. Wat betreft die 2e foto: Best een aardig perspectief, maar de fietser stoort en het is het enigste punt wat een beetje scherp lijkt te zijn de reclamebestickering is en dat is nou niet echt een fraai detail op een auto.
Hier nog een shot van mij van tijdens een Porsche rit.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard! op 03-08-2011 23:52 ]
Die is niet helemaal scherp lijkt het wel? Zo rond de achterkant en de knipperlichten in de voorbumper lijkt het een beetje zacht. Kleuren zijn wel goed gelukt, dat blauw valt lekker op tegen de donkere achtergrond.
Dat ligt dat toch aan je beeldscherm of aan je ogen want hij is gewoon scherp.
Verwijderd
Mooi shot.. contrast is erg goed en de focus ligt op de porsche. Ik denk dat het onderscheidende aan de foto t.o.v. vele andere pan-foto's is dat de achtergrond niet flets is maar de totaal vervaagde bomen een erg mooi decor vormen.Richard! schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:51:
Die eerste foto kijkt echt ontzettend vervelend, zeker niet mijn ding. Wat betreft die 2e foto: Best een aardig perspectief, maar de fietser stoort en het is het enigste punt wat een beetje scherp lijkt te zijn de reclamebestickering is en dat is nou niet echt een fraai detail op een auto.
[afbeelding]
Hieronder een kleine serie gemaakt met een oude iPhone, omdat ik mn camera niet mee had. Heb ze maar ff naar zwart wit omgezet met infinicam voor de stijl en ook omdat de originelen nogal veel ruis bevatten die er zo nauwelijks meer inzit. Maar ja, dat hou je met een 3g altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 21:41 ]
Gister weer eens naar een ontzettend druk Nürburgring gegaan, reden de mooiste auto's rond. Hier één van.

Wat een gave plaat zeg, hele mooie sfeerfoto met goeie belichting!
Op zich een erg gave foto, maar op een of andere manier heb ik het idee dat je daar heel erg hard achteruit rijdt?Richard! schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:51:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door bartvl op 14-08-2011 15:49 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Verklaar je nader? Reed met zo'n 80/90 mee met die Porsche.
Moeilijk. Ik doe een poging:
Ik denk doordat de lichtgroene bewegingsstrepen links van (voor) de auto staan en nogal aandacht vragen, het lijkt alsof dit de strepen zijn die je ziet door een 'naar achter beweging'.
Kan het zijn dat je de foto hebt gemaakt tijdens een inhaalmaneuvre? En dat er dus eigenlijk de 'verkeerde kant' op gepanned is?
[/vage omschrijving
]
Ik denk doordat de lichtgroene bewegingsstrepen links van (voor) de auto staan en nogal aandacht vragen, het lijkt alsof dit de strepen zijn die je ziet door een 'naar achter beweging'.
Kan het zijn dat je de foto hebt gemaakt tijdens een inhaalmaneuvre? En dat er dus eigenlijk de 'verkeerde kant' op gepanned is?
[/vage omschrijving
Life is not about specs, it is about joy!
Het is ook niet echt een panning maar een tracking, ik ging vanuit een andere Porsche schuinvoor met dezelfde snelheid als die auto rijden en vervolgens gewoon richten en klikkenbartvl schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:52:
Moeilijk. Ik doe een poging:
\[/vage omschrijving]
@beathoven: Mooie serie! Heb eigenlijk alleen wat opmerkingen over foto 2. Ik vind hierbij het zwart teveel dichtlopen waardoor er wat essentiële details verloren zijn gegaan volgens mij. Ik zou de foto links of wat meer aansnijden of toch de gehele auto in beeld zetten, nu lijkt het enigszins of je verkeerd gekaderd hebt tijdens het nemen van de opnamen.
@Richard! Op zich een mooie foto maar er zit voor mijn gevoel wat teveel ruimte aan de bovenzijde, ik zou hem wellicht gecropped hebben net onder de lijn waar de lucht nog door de bomen te zien is, waardoor de auto zelf "op" het midden komt te staan in plaats van "in" het midden.
@mcdronkz: lol@planking
Zeer geslaagde plaat! Aleen jammer dat de zee wat teveel uitgebeten en surrealistisch van kleur is waardoor het even "zoeken" is wat er precies in de achtergrond gaande is en deze haast een muurschildering lijkt te zijn ( * floriske.nl hoopt nu van harte dat dit niet zo is
)
@Richard! Op zich een mooie foto maar er zit voor mijn gevoel wat teveel ruimte aan de bovenzijde, ik zou hem wellicht gecropped hebben net onder de lijn waar de lucht nog door de bomen te zien is, waardoor de auto zelf "op" het midden komt te staan in plaats van "in" het midden.
@mcdronkz: lol@planking
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's