Super foto! Ligt het nou aan mij of zit er rechtsboven een soort regenboogflare?
Super licht, mooie compositie en een geweldige sfeer!
Verwijderd
@Garta: De eerste 2 vind ik erg mooi, goede bewerking. De laatste foto vind ik te gewoontjes, komt een beetje over als een kiekje vergeleken de andere 2 foto's.
@mcdronkz: Mooie sfeer! Maakt het plaatje helemaal compleet.
Ik heb laatst een Mitsubitsi Evo 4 gefotografeerd, dit was het resultaat..

@mcdronkz: Mooie sfeer! Maakt het plaatje helemaal compleet.
Ik heb laatst een Mitsubitsi Evo 4 gefotografeerd, dit was het resultaat..

@ Neron
Het belangrijkste bij interieurfoto's maken is, zet altijd je stuur recht! Dit kijkt echt heel slordig.Bij foto 2 is het jammer van de lichtinval vanuit de deur.
@ Mboksem
Ik vind de compositie nogal, en dat bij een auto die niet eens echt saai is. Heb je die vignettering zelf toegevoegd? Wat ik ook raar vind uitzien is dat de 1e container en op de tweede foto de 2e container gedesatureerd lijkt.
Nog van een shoot afgelopen zondag.

Het belangrijkste bij interieurfoto's maken is, zet altijd je stuur recht! Dit kijkt echt heel slordig.Bij foto 2 is het jammer van de lichtinval vanuit de deur.
@ Mboksem
Ik vind de compositie nogal, en dat bij een auto die niet eens echt saai is. Heb je die vignettering zelf toegevoegd? Wat ik ook raar vind uitzien is dat de 1e container en op de tweede foto de 2e container gedesatureerd lijkt.
Nog van een shoot afgelopen zondag.

@MBoksem: Ik vind de kadering erg krap. Achtergrond doet het voor mij ook niet zo.
@Richard!: Prima foto's over het algemeen. De eerste is een beetje flets, de auto valt wat weg in het geheel. De tweede is prima, maar ik had juist ruimte aan de linkerkant gelaten.
Dit is trouwens een alternatief op de andere foto die ik hier gepost had, welke is beter volgens jullie?
@Richard!: Prima foto's over het algemeen. De eerste is een beetje flets, de auto valt wat weg in het geheel. De tweede is prima, maar ik had juist ruimte aan de linkerkant gelaten.
Dit is trouwens een alternatief op de andere foto die ik hier gepost had, welke is beter volgens jullie?

De eerste, duidelijk. Die zon moet gewoon daar zijn. Geeft echt een sfeer die bij die wagen past
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
+1 voor de eerste!
@Neron: Idd prima voor een advertentie.
@mcdronckz: De foto met zon vind ik een stuk sfeervoller, een beetje extra onderwerpen voor de minivan zou wel mogen, er is nu een beetje te veel leegte voor mij. Een stelletje hippies ofzo
@Mboksem: Leuke foto's, maar ik vind de vignetting veel te hard opvallen. Het is niet meer natuurlijk.
@Richard!: De tweede foto spreekt mij wel aan, er zit een bepaalde sfeer in je foto's die ik niet kan plaatsen, maw leuke nabewerkingsstijl
De eerste vind ik minder, de auto valt te weinig op tegenover de achtergrond.
Jammer dat er niemand op mijn foto heeft gereageerd. Was het zo slecht? In elk geval, hier een nieuwe poging.
@mcdronckz: De foto met zon vind ik een stuk sfeervoller, een beetje extra onderwerpen voor de minivan zou wel mogen, er is nu een beetje te veel leegte voor mij. Een stelletje hippies ofzo
@Mboksem: Leuke foto's, maar ik vind de vignetting veel te hard opvallen. Het is niet meer natuurlijk.
@Richard!: De tweede foto spreekt mij wel aan, er zit een bepaalde sfeer in je foto's die ik niet kan plaatsen, maw leuke nabewerkingsstijl
Jammer dat er niemand op mijn foto heeft gereageerd. Was het zo slecht? In elk geval, hier een nieuwe poging.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Die foto van die California heeft nogal een hoog kiekjes gehalte, storende reflecties, geen mooie kleuren, simpel perspectief. Die foto van die 360 valt in het zelfde schuitje naar mijn mening. Mooi dat er een Ferrari op staat maar dat maakt nog geee mooie foto.
Zo deze thread pas ontdekt. Ik zit te genieten van de auto's en zeer zeker ook van de foto's.
Wat vinden jullie van deze foto's?

Johan.
Wat vinden jullie van deze foto's?

Johan.
Rondje gelopen om de auto heen? Misschien leuk om ook wat andere locaties te doen.
De reflecties in de auto vind wel mooi (vooral bij 1 en 2), maar de lak zit wel erg tegen het witte/overbelichte aan (bij 2 en 3).
Het nummerbord is bij 3 ook wat raar geel (en er mist een streepje tussen 12 en 555, als je dan toch aan het photoshoppen bent).
En het forum zou wat onleesbaar worden als iedereen zijn naam onderaan een bericht zet, dus dat hoeft niet persee.
De reflecties in de auto vind wel mooi (vooral bij 1 en 2), maar de lak zit wel erg tegen het witte/overbelichte aan (bij 2 en 3).
Het nummerbord is bij 3 ook wat raar geel (en er mist een streepje tussen 12 en 555, als je dan toch aan het photoshoppen bent).
En het forum zou wat onleesbaar worden als iedereen zijn naam onderaan een bericht zet, dus dat hoeft niet persee.
[ Voor 16% gewijzigd door -DG- op 13-10-2010 12:14 ]
Mijn eerste post binnen het fotografie forum.
Foto gemaakt op de startgrid. Ben zelf niet helemaal tevreden van de compositie. Had iets verder naar links moeten gaan staan en wat meer auto. Maar het was druk en kon niet overal goed staan.

Eigenlijk de eerste keer dat ik met een telelens aan het fotograferen was. (70-200 f4 van mijn broer). Was even wennen, maar zelf wel tevreden over het resultaat.

Jammer dat de auto er niet helemaal op staat. Heb de foto er toch tussen gezet vanwege de vlammen. Maar het geeft wel een soort van effect dat de auto uit het beeld wordt geschoten.

Een foto van de taxi die ons naar de Alpe d'Huez heeft gebracht. De eigenaar wil deze graag gebruiken voor zijn website.
Foto gemaakt op de startgrid. Ben zelf niet helemaal tevreden van de compositie. Had iets verder naar links moeten gaan staan en wat meer auto. Maar het was druk en kon niet overal goed staan.

Eigenlijk de eerste keer dat ik met een telelens aan het fotograferen was. (70-200 f4 van mijn broer). Was even wennen, maar zelf wel tevreden over het resultaat.

Jammer dat de auto er niet helemaal op staat. Heb de foto er toch tussen gezet vanwege de vlammen. Maar het geeft wel een soort van effect dat de auto uit het beeld wordt geschoten.

Een foto van de taxi die ons naar de Alpe d'Huez heeft gebracht. De eigenaar wil deze graag gebruiken voor zijn website.

[ Voor 14% gewijzigd door Sephone op 13-10-2010 23:11 ]
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Zelfs de brilkevers zijn vertegenwoordigdBugBoy schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:49:
Goed te zien dat de kevers goed vertegenwoordigd zijn. Een paar foto's van mijn kevertje...
Kever (1950)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is 't jouw R8 trouwens? Goed voor elkaar dan!
Die R1100S BoxerCup behoort tot m'n favoriete motoren, heel erg toffe motor.
De brilkever is van mij, maar de Audi is van een maat van mij. Daar rij ik af en toe mee rond, maar dat ding zuipt zo verschrikkelijk dat het niet te doen is om daar dagelijks 200km in te rijden. Niet dat ik zo'n apparaat kan betalen, maar het is erg leuk voor af en toe.
De BMW is geweldig. Het is mijn tweede, nadat ik de eerste in een auto probeerde te parkeren en daarin succesvol was
Zie ik het goed dat Elim in de buurt van Hoogeveen ligt? Daar kwam ik dagelijks vrijwel langs als ik van Enschede naar Hoogeveen reed. Ben wel benieuwd naar jouw kevers... Ik moet ook een keer fatsoenlijke foto's maken van mijn auto.
Foto 2 uit Zenfolio:

Foto 5 uit Zenfolio:

Beide foto's zijn gemaakt onderweg naar de Moezel...
De BMW is geweldig. Het is mijn tweede, nadat ik de eerste in een auto probeerde te parkeren en daarin succesvol was
Zie ik het goed dat Elim in de buurt van Hoogeveen ligt? Daar kwam ik dagelijks vrijwel langs als ik van Enschede naar Hoogeveen reed. Ben wel benieuwd naar jouw kevers... Ik moet ook een keer fatsoenlijke foto's maken van mijn auto.
Foto 2 uit Zenfolio:

Foto 5 uit Zenfolio:

Beide foto's zijn gemaakt onderweg naar de Moezel...
[ Voor 16% gewijzigd door BugBoy op 15-10-2010 08:01 . Reden: Foto's toegevoegd ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Elim ligt inderdaad een km of 10 vanaf Hoogeveen, ging altijd in Hoogeveen naar school. Kom gerust een keer langs, lijkt me leuk!
Heb maar één Kever hoor, die brilkever is van een maat uit Hollandscheveld.
Tijdje terug al gemaakt tijdens de Hellendoorn Rally wat praktisch langs m'n huis rijdt. Ben eigenlijk niet zo'n fotograaf maar vond deze wel wat hebben (Ik houd sowieso van die ouwe bakken die een hoop herrie maken en afsnijden waar te snijden valt
).

[ Voor 3% gewijzigd door Tuinstoel op 12-08-2011 13:09 . Reden: broken link ]
Deze drie foto's niet om de mooi, ik heb deze merc deze zomer op de autobahn gespot, misschien kan iemand hem identificeren?

3e is wel mooi trouwens

3e is wel mooi trouwens
Incompl te
Jups, dat is de nieuwe Mercedes SLK in zen camopakje
-| Hit it i would ! |-
Wauw dikke auto en ook zeer gave foto's! Nummer 3 zou ik wel waarderen als Full HD reso wallpaper.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zie hier erg leuke platen voorbij komen in dit topic. Ik heb mij zondag voor het eerst ook maar eens beziggehouden met deze tak van fotografie met onderstaand resultaat. Ik hoop dat ze de kwaliteit van de overige foto's hier een beetje benaderen.

Auto Union 1000 SP by Wessel Haan, on Flickr

Oldtimer by Wessel Haan, on Flickr

Chervrolet Camaro by Wessel Haan, on Flickr

Old Volvo by Wessel Haan, on Flickr

@MartijnGizmo: Het valt me op dat je laatste series een erg sterke blauwe zweem hebben. Is dit opgelegd vanuit de opdrachtgever of ben je zelf aan het experimenteren? Ik ben er niet zo kapot van om eerlijk te zijn, zeker niet in combinatie met die blauwe 308.
Om nog even in specifiek in te gaan op de serie met de 308: scherpte en belichting zijn zoals ik van je gewend ben: prachtig! Bij #1 ben je echter iets vergeten weg te poetsen volgens mij
(zie rechter voorportier) Verder vind ik die windmolen die 'op het dak staat' storend.
@CrazyRooster: Ik vind de foto's erg onrustig. De eerste foto heeft veel storende elementen in de achtergrond (die er mijns inziens eenvoudig uit te halen zijn in Photoshop o.i.d.) en lijkt in de voorgrond ook wat overbelicht te zijn. Bij de tweede foto weet ik niet waar ik moet kijken. Ook die lichte vlek in het midden (spiegeling van de motorkap?) stoort enorm. Vierde foto is een vergelijkbaar verhaal: graffiti, wildgroei, dakpannen en andere rotzooi halen de aandacht weg van de auto.
Een eigen probeerseltje:
Om nog even in specifiek in te gaan op de serie met de 308: scherpte en belichting zijn zoals ik van je gewend ben: prachtig! Bij #1 ben je echter iets vergeten weg te poetsen volgens mij
@CrazyRooster: Ik vind de foto's erg onrustig. De eerste foto heeft veel storende elementen in de achtergrond (die er mijns inziens eenvoudig uit te halen zijn in Photoshop o.i.d.) en lijkt in de voorgrond ook wat overbelicht te zijn. Bij de tweede foto weet ik niet waar ik moet kijken. Ook die lichte vlek in het midden (spiegeling van de motorkap?) stoort enorm. Vierde foto is een vergelijkbaar verhaal: graffiti, wildgroei, dakpannen en andere rotzooi halen de aandacht weg van de auto.
Een eigen probeerseltje:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
@Wok: vrij donker imo.. Wel lachen dat de lijnen van de grill, als je ze doortrekt, gelijk lopen met de lijnen van de achtergrond
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
@tdw: Ik moet je daar volgens mij gelijk in gaan geven. Op mijn laptopscherm is-ie ook (te) donker. Heb de brightness van mijn desktopschermen maar een stukje naar beneden bijgesteld om dit in de toekomst te voorkomen... 
/edit:
Nog even wat getweaked:
/edit:
Nog even wat getweaked:

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 27-10-2010 17:58 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Achtergrond en ondergrond geeft nog een schimmige sfeer, maar leuke foto en goeie compositie.
Gave detail foto's! mooi scherp en hele mooie details vast gelegd.CrazyRooster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:58:
Ik zie hier erg leuke platen voorbij komen in dit topic. Ik heb mij zondag voor het eerst ook maar eens beziggehouden met deze tak van fotografie met onderstaand resultaat. Ik hoop dat ze de kwaliteit van de overige foto's hier een beetje benaderen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fly or Die
Alleen foto 2 vind ik niet zo geslaagd, deze is wat druk en het is niet echt duidelijk waar je naar kijkt. Bij de foto's 1 en 4 wil ik het commentaar van Wok eigenlijk wat ontkrachtenCrazyRooster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto 1 is mooi gelukt met dat achterlicht, de lijn van de auto en de scherptediepte. De foto wat cleaner maken in photoshop is meer een soort finishing touch, geen must.
Foto 4 vind ik niet rommelig, integendeel. Het laat mooi zien hoe die oude Volvo opgaat in de omgeving. Ik vind hem haast nog te netjes, er had nog best iets tegen die wand aan mogen staan
@Bugboy, die foto's van de R8 vind ik erg netjes. De toning in foto 1 past op zich wel goed, maar de vignetting vind ik te overdreven. Denk zelfs dat ik hem helemaal zou weghalen.
@MartijnGizmo, tjah, wat moet ik nog zeggen. Jij weet foto's altijd zo lekker direct, prachtig, kunstig enzo op de foto te zetten. En ja, ik ben ook fan van Peugeot. Vind alleen de kleur van deze 308 niet echt tof. Antraciet is veel mooier
@vvo, op zich netjes, en ook de kleuren spatten van het scherm. Maar ik vind dat je een stuk te krap gekadert hebt. Wat meer ruimte om de foto heen was mooier geweest.
@wok, de tweak doet de foto erg goed. jammer dat daar geen 'mooie' auto staat. Ik bedoel dan een wat recenter model. Ik ben niet zo'n fan van oudjes, met een paar uitzonderingen zoals een kever etc.
@Garta, je foto is véél te donker. alleen linksonder klopt de belichting. Voor de rest zou de foto een stuk lichter mogen.
Zelf een tijdje geleden de Toyota Auris van mijn ouders op de foto gezet:

Toyota Auris Luna 1.6 by Hans Woltering, on Flickr
@MartijnGizmo, tjah, wat moet ik nog zeggen. Jij weet foto's altijd zo lekker direct, prachtig, kunstig enzo op de foto te zetten. En ja, ik ben ook fan van Peugeot. Vind alleen de kleur van deze 308 niet echt tof. Antraciet is veel mooier
@vvo, op zich netjes, en ook de kleuren spatten van het scherm. Maar ik vind dat je een stuk te krap gekadert hebt. Wat meer ruimte om de foto heen was mooier geweest.
@wok, de tweak doet de foto erg goed. jammer dat daar geen 'mooie' auto staat. Ik bedoel dan een wat recenter model. Ik ben niet zo'n fan van oudjes, met een paar uitzonderingen zoals een kever etc.
@Garta, je foto is véél te donker. alleen linksonder klopt de belichting. Voor de rest zou de foto een stuk lichter mogen.
Zelf een tijdje geleden de Toyota Auris van mijn ouders op de foto gezet:

Toyota Auris Luna 1.6 by Hans Woltering, on Flickr
@Wok: Mooie foto, belichting en kleuren. Maar de compositie vind ik niet helemaal top. Ik heb elke keer als ik naar de foto kijk het gevoel dat de auto er net te scheef in staat, of niet scheef genoeg 
@TranceSetter: Leuke locatie en compositie, alleen de kleuren komen wat flets over. Verder een mooie foto.
Ik heb me vanmorgen voor het eerst gewaagd aan panning. Ze zijn helaas nog niet 100% scherp, maar voor de eerste keer ben ik best tevreden!

First Panning Attempts by Johannesvg, on Flickr

I Got Caught by Johannesvg, on Flickr
@TranceSetter: Leuke locatie en compositie, alleen de kleuren komen wat flets over. Verder een mooie foto.
Ik heb me vanmorgen voor het eerst gewaagd aan panning. Ze zijn helaas nog niet 100% scherp, maar voor de eerste keer ben ik best tevreden!

First Panning Attempts by Johannesvg, on Flickr

I Got Caught by Johannesvg, on Flickr
Voor je eerste shots is het toch netjes?! Nu de sluitertijd nog wat korter langer, kan je diafragma ook wat meer open en gaat er nog meer aandacht naar het onderwerp en de beweging (van de wielen) wordt duidelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Joor op 04-11-2010 14:10 . Reden: Argh... ]
Het is toch juist andersom, langere stuitertijd en meer geknepen diafragma. Dan krijg je nog meer bewegingseffect in je foto, al wordt het dan wel lastiger om dingen goed scherp te krijgen.Joor schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:52:
Voor je eerste shots is het toch netjes?! Nu de sluitertijd nog wat korter, kan je diafragma ook wat meer open en gaat er nog meer aandacht naar het onderwerp en de beweging (van de wielen) wordt duidelijker.
Jep idd, en het zijn erg mooie foto's opzich, ik zou bij de 1e foto iets meer ruimte links laten, maar verder een goeie compositie, beter als de 2e. Eventueel zou je kunnen proberen door een auto iets schuin van opzij te fotograferen of dat een leuk resultaat oplevert, kun je leuk mee spelen.
@Jo-Hannes
Niet slecht voor een eerste keer, kadering op de eerste is prima, en de snelheid zit er goed in. Eigenlijk niks mis mee, allhoewel de foto wel wat mag opgefrist worden in Photoshop op het gebied van kleuren en contrast.
Ik heb net nog deze foto uit Monaco lopen bewerken. De achtergrond is aan de drukke kant, maar door middel van verlopen in Lightroom heb ik geprobeerd de aandacht meer naar de California te trekken
Niet slecht voor een eerste keer, kadering op de eerste is prima, en de snelheid zit er goed in. Eigenlijk niks mis mee, allhoewel de foto wel wat mag opgefrist worden in Photoshop op het gebied van kleuren en contrast.
Ik heb net nog deze foto uit Monaco lopen bewerken. De achtergrond is aan de drukke kant, maar door middel van verlopen in Lightroom heb ik geprobeerd de aandacht meer naar de California te trekken

@jo-hannes: nette platen, al vind ik de eerste iets te donker, en de tweede iets te ver naar rechts zitten.
@Richard: gave plaat! Kleuren zijn erg mooi, en achtergrond stoort totaal niet. past prima bij de auto op de voogrond.
Ook maar eens een autofoto van mijn kant

After the Carwash by Marcel Tuit, on Flickr
@Richard: gave plaat! Kleuren zijn erg mooi, en achtergrond stoort totaal niet. past prima bij de auto op de voogrond.
Ook maar eens een autofoto van mijn kant

After the Carwash by Marcel Tuit, on Flickr
Auto springt er goed uit, compositie is ook best aardig en die lege ruimtei s wel tof. Jammer van die auto die nog op de achtergrond voorbij komt. En gefeliciteerd
!
Verwijderd
@richard: vind de kleuren erg geslaagd in de foto.
@mareltuit: ik denk dat ik de ruimte om de auto iets te veel vind. wel mooi belicht.
Misschien niet helemaal voor dit topic, maar het is wel een auto,
genomen tijdens de MotoGP van Valencia.
de rescuewagen deed een paar testrondjes in de vroege ochtend. Wat ik zelf als verbeter punt vind is de zwarte ruimte die wat overvloedig aanwezig is. maar ik had maar een paar kansen en dan ook nog pannen en in de gaten houden waar de auto zit ten opzichte van de zon etc etc.
@mareltuit: ik denk dat ik de ruimte om de auto iets te veel vind. wel mooi belicht.
de rescuewagen deed een paar testrondjes in de vroege ochtend. Wat ik zelf als verbeter punt vind is de zwarte ruimte die wat overvloedig aanwezig is. maar ik had maar een paar kansen en dan ook nog pannen en in de gaten houden waar de auto zit ten opzichte van de zon etc etc.

@marceltuit: van mij mag de auto wel wat dominanter in de compo aanwezig zijn. Het is nu een halve landschaps foto met een auto erop.
@tonym83: Mooi gedaan, maar ik vind wel dat er een groot zwart gat tussen de belichtte wolken en de belichtte auto zit. Dat mag van mij iets kleiner.
Vandaag een shoot gedaan met de nieuwe polo 1.4 van mn moeder. Het is een jaar geleden dat ik voor t laatst auto's fotografeerde...
Met die wieldoppen ziet hij er niet heel cool uit, maar ik heb wel geprobeerd om hem zo strak mogelijk op de foto te zetten.

En nog maar eentje..
2.

Op mn 2e flickr account (dient als 2nd hostpage) staan er nog 2. Ik vind het prima foto's, maar wat saaier. Als je wilt kan je ze hier bekijken.
Ik had niet heel veel inspiratie qua mooie omgeving of compositie, iemand nog tips, tricks of opmerkingen?
@tonym83: Mooi gedaan, maar ik vind wel dat er een groot zwart gat tussen de belichtte wolken en de belichtte auto zit. Dat mag van mij iets kleiner.
Vandaag een shoot gedaan met de nieuwe polo 1.4 van mn moeder. Het is een jaar geleden dat ik voor t laatst auto's fotografeerde...
Met die wieldoppen ziet hij er niet heel cool uit, maar ik heb wel geprobeerd om hem zo strak mogelijk op de foto te zetten.

En nog maar eentje..
2.

Op mn 2e flickr account (dient als 2nd hostpage) staan er nog 2. Ik vind het prima foto's, maar wat saaier. Als je wilt kan je ze hier bekijken.
Ik had niet heel veel inspiratie qua mooie omgeving of compositie, iemand nog tips, tricks of opmerkingen?
Mooie cleane foto's, niks op aan te merken.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Waarom knip je dan niet gewoon wat van het zwarte gedeelte er tussen uit?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:37:
@richard: vind de kleuren erg geslaagd in de foto.
[afbeelding]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
heb ik daarna inderdaad ook gedaanMewBie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:03:
[...]
Waarom knip je dan niet gewoon wat van het zwarte gedeelte er tussen uit?
Foto 2 vind ik erg lekker!
Nummer één vind ik ook een erg mooie compositie, maar naar mijn smaak nèt wat teveel toning.
Nummer één vind ik ook een erg mooie compositie, maar naar mijn smaak nèt wat teveel toning.
Beginning to realize the power...
Zo zag het er (naar mijn mening) echt uit, paar minuten nadat de zon onder was gegaan werd de lucht ineens helemaal fel-roze...
In dat geval super natuurlijk! Op je blog vind ik de zesde en zevende foto eigenlijk nog mooier dan deze hier!
Hier even een iets andere, extremere bewerking. Toch vind ik dat de auto het best kan hebben, is weer eens wat anders!
Zelfkritiek; Nét wat te schuin!
Zelfkritiek; Nét wat te schuin!

[ Voor 8% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 24-12-2010 16:01 ]
@Martijn
Op de laatste foto na vind ik de serie eigenlijk niks aan, te standaard voor jou doen, foto's zijn wel oké maar niks speciaals, bij foto 2 stoort de overbelicht vooruit heel erg. Bij foto 1 lijkt mijn oog een hele hoop ruis in de Ford te zien zitten. Laatste foto is wel subliem!
@NeOpHyTe-NL
Best een aardig plaatje, die zwarte balken hoeven opzich niet van mij en ik zie hem liever in het zwart wit en toch wat rechter gekaderd.
Op de laatste foto na vind ik de serie eigenlijk niks aan, te standaard voor jou doen, foto's zijn wel oké maar niks speciaals, bij foto 2 stoort de overbelicht vooruit heel erg. Bij foto 1 lijkt mijn oog een hele hoop ruis in de Ford te zien zitten. Laatste foto is wel subliem!
@NeOpHyTe-NL
Best een aardig plaatje, die zwarte balken hoeven opzich niet van mij en ik zie hem liever in het zwart wit en toch wat rechter gekaderd.
Overall een hele degelijke serie, valt me mee dat je nog wat kleur in de lucht hebt zitten, gezien de periode waarin de foto's gemaakt zijn.
#1: Prima foto. Het is misschien een beetje raar dat de linkerkant zo leeg is, maar dat maakt 'm ook wel weer apart om naar te kijken. Je kentekenplaat lijkt me iets te oranje ten opzichte van de andere foto's.
#2: Qua toning de fijnste uit deze selectie. Had het zwarte object aan de linkerkant (een band ofzo?) misschien weggehaald.
#3: Het licht is duidelijk anders, maar hij valt niet heel erg buiten de serie. De bewegingsonscherpte vind ik niet heel fijn, ik kan niet rustig naar de foto kijken, bij wijze van spreken. Waarschijnlijk is dat ook helemaal niet de bedoeling, je wilt actie uitstralen, en daarin ben je wel geslaagd.
Tot slot nog even crossposten: [Showcase] Brown Sugar
Ik heb een nieuwe auto. Natuurlijk een paar foto's gemaakt toen de zon nog een beetje scheen. Helaas alleen statische foto's.

_MG_0592 by zonoskar, on Flickr

_MG_0577 by zonoskar, on Flickr

_MG_0610 by zonoskar, on Flickr
@MatrijnGizmo: Die eerste is goed gelukt, er spreekt flink wat snelheid uit de foto. De 2de spreekt mij niet zo aan. Ik hou er meer van dat de wielen recht staan. Die laatste is vreemd, hij kijkt niet lekker. De actie komt op mij niet over.
@NeOpHyTe-NL: Iets minder krap zou mooier zijn denk ik.

_MG_0592 by zonoskar, on Flickr

_MG_0577 by zonoskar, on Flickr

_MG_0610 by zonoskar, on Flickr
@MatrijnGizmo: Die eerste is goed gelukt, er spreekt flink wat snelheid uit de foto. De 2de spreekt mij niet zo aan. Ik hou er meer van dat de wielen recht staan. Die laatste is vreemd, hij kijkt niet lekker. De actie komt op mij niet over.
@NeOpHyTe-NL: Iets minder krap zou mooier zijn denk ik.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Geen idee of dit de goede plek is, maar aangezien er geen topic over autofotografie in Workflow staat...
MartijnGizmo: Heb je een zelfbouw rig? Wat heeft het je uiteindelijk gekost?
Wat voor zuignappen gebruik je? Ik kom overal Avenger f1000 tegen, maar die vind ik behoorlijk duur. Ik was niet van plan om honderden euro's uit te geven voor een eenmalig iets, maar wil daarentegen geen rommel die loskomt en dan de auto of camera beschadigd.
Wat voor zuignappen gebruik je? Ik kom overal Avenger f1000 tegen, maar die vind ik behoorlijk duur. Ik was niet van plan om honderden euro's uit te geven voor een eenmalig iets, maar wil daarentegen geen rommel die loskomt en dan de auto of camera beschadigd.
Vind zuignappen sowieso een beetje riskant, heb ook al heel wat verhalen gelezen over kringen die in de lak achterblijven enzovoorts. Anderzijds zijn er natuurlijk talloze mensen die er wel succes mee hebben.
Als er een mogelijkheid is om de rig onder de auto te bevestigen, zou ik altijd daarvoor gaan...
Als er een mogelijkheid is om de rig onder de auto te bevestigen, zou ik altijd daarvoor gaan...
Ik heb het geheel zo'n 4 jaar geleden in elkaar geflanst, kostte me toen zo'n €600 in totaal geloof ik. M'n oudste resultaat is van 11 maart 2007 iig:ThomasW schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:27:

Ik gebruik Manfrotto 241's, die inderdaad lichte kringen achterlaten op auto's. Gewoon zorgen dat je de boel goed schoonhoudt en als het een auto van een particulier is diegene daar van tevoren op wijzen. Mocht je het echt te riskant vinden, kun je de zuignappen altijd nog op de ramen zetten. Onder de auto heb ik ook geprobeerd, met neodymium-magneten, maar dat werkte echt beroerd.
Heb mezelf een paar weken geleden ook hier aangemeld en pas dit topic ontdekt.
Ik heb 't topic es een beetje door zitten kijken en zag vooral van mcdronkz, Richard! en MartijnGizmo telkens weer hele mooi platen voorbij komen!
Martijn z'n werk kon ik al van Driving Fun en heb 'm ook weleens ontmoet daar tijdens een meeting.
In 't vervolg zal ik ook mijn visie geven op de foto's die nog gepost gaan worden en zal nu alvast wat foto's plaatsen van de Renault Clio van een maat van me.....foto's van m'n eigen hok volgen nog, maar daar heb ik er zoveel van dat ik nog niet weet welke ik zal plaatsen.

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...010/PICT0146s1_resize.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...010/PICT0107s2_resize.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...2010/PICT0161s_resize.jpg
Ik heb 't topic es een beetje door zitten kijken en zag vooral van mcdronkz, Richard! en MartijnGizmo telkens weer hele mooi platen voorbij komen!
Martijn z'n werk kon ik al van Driving Fun en heb 'm ook weleens ontmoet daar tijdens een meeting.
In 't vervolg zal ik ook mijn visie geven op de foto's die nog gepost gaan worden en zal nu alvast wat foto's plaatsen van de Renault Clio van een maat van me.....foto's van m'n eigen hok volgen nog, maar daar heb ik er zoveel van dat ik nog niet weet welke ik zal plaatsen.

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...010/PICT0146s1_resize.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...010/PICT0107s2_resize.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...2010/PICT0161s_resize.jpg
Sony A7III + Sony 12-24mm F/4 + Sony 24-105mm F/4 + Sony 70-200mm F/4 + Sony 200-600mm F/5.6/6.3 en 1.4x teleconverter + Samyang 35mm F/2.8
Wel leuk die variatie
andere hoek zou leuk zijn lijkt me.
[ Voor 42% gewijzigd door Vandread op 25-01-2011 10:25 ]
Leuke foto's maar een andere hoek mag van mij ook wel. De variatie in lokaties is leuk, maar de auto vanuit een andere hoek is ook leuk. Er zit een dikke spoiler op, maar dat kun je maar net zien op je foto's. Een foto van achteren zou ik zeker waarderen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die heb ik wel, maar ik vond ze zelf wat minder.......maar u vraagt, wij draaien.

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...10/PICT0139s_resize-1.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...0/PICT0054s1_resize-1.jpg

Grotere foto: http://i266.photobucket.c...2010/PICT0133s_resize.jpg
En ja, dit is wel allemaal op dezelfde lokatie.

Sony A7III + Sony 12-24mm F/4 + Sony 24-105mm F/4 + Sony 70-200mm F/4 + Sony 200-600mm F/5.6/6.3 en 1.4x teleconverter + Samyang 35mm F/2.8
Mooie platen en een heel vet scheurijzertje.
Maar ik heb wel het idee dat je teveel 'recovery' hebt toegepast. De foto's lijken daardoor een wat meer grijs/grauw geworden.
De laatste is duidelijk (fake)hdr, vind ik persoonlijk wat minder.
Maar ik heb wel het idee dat je teveel 'recovery' hebt toegepast. De foto's lijken daardoor een wat meer grijs/grauw geworden.
Vette pics hier, leuk om te kijken.
Hier een shot van mij, lekker oversaturated, kan best zo nu en dan.

HDR? Dat zie ik er niet in terug hoor. Ik vind de 2de foto van de 2de serie wel gaaf. Mooie hoek, mooie auto.Scirocco schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:52:
Welke auto ????!!!
-| Hit it i would ! |-
Blijft toch leuk he, nerds en vrouwen 
Waarom zoveel compressie? Alles is blokkerig, 34kb is echt onnodig weinig.
Sorry dat TiltShift effect doet het niet voor me, komt over als een slechte foto wat proberen op te leuken. En dat was volgens mij niet de bedoeling...C00KW4US schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:11:
Vette pics hier, leuk om te kijken.
[afbeelding]
Waarom zoveel compressie? Alles is blokkerig, 34kb is echt onnodig weinig.
[ Voor 4% gewijzigd door ThomasW op 26-01-2011 22:58 ]
Vandaag voor het eerst getest met mijn, enigszins, low budget rig. Er moeten nog wel een aantal dingen verbeterd worden voordat het echt goed werkt. Zo beweegt het mij te veel op en neer, ondanks dat er geen speling tussen de verschillende stukken zit, daar zal een constructie op moeten die de voor en achterkant redelijk strak kan houden. En ik zal aan een wijdere lens moeten, 28mm op FF is niet wijd genoeg. Eindelijk een excuus om een Samyang 14mm en wat ND filters te kopen 

Een rustige egale achtergrond zal ook enorm helpen met de nabewerking...

Een rustige egale achtergrond zal ook enorm helpen met de nabewerking...
Denken we aan het commentaar op je voorganger? Iedereen wil graag weten wat mensen van hun foto vinden, dus kijk en oordeel ook de foto's van de mensen voor je
@ThomasW - Gave plaat! De Mini staat leuk weggezet tussen die pallets etc.
Kwam vandaag een Lotus tegen en gelijk een poging gedaan er een knap plaatje van te maken :

Cardeck Beauty - Lotus Exige S by MarkCantPark, on Flickr
Kwam vandaag een Lotus tegen en gelijk een poging gedaan er een knap plaatje van te maken :

Cardeck Beauty - Lotus Exige S by MarkCantPark, on Flickr
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Divinetuning:
#1 Ik zou de foto's opnieuw maken maar dan met een andere achtergrond. Deze leidt af en doet de auto geen eer aan. Zonder de achtergrond is de compositie niet eens zo verkeerd hoor, gewoon een 'standaard' auto plaatje.
Bij foto 2 een stap naar achter doen en iets verder inzoomen, het groothoek effect vind ik niet passen bij zo'n auto.
MarkCantPark: Het blijven leuke auto's, de foto vind ik dan weer niet zo heel spannend. Leuk kiekje voor je auto-plakboek, maar meer is het voor mij niet. (Is foto op een boot genomen?)
#1 Ik zou de foto's opnieuw maken maar dan met een andere achtergrond. Deze leidt af en doet de auto geen eer aan. Zonder de achtergrond is de compositie niet eens zo verkeerd hoor, gewoon een 'standaard' auto plaatje.
Bij foto 2 een stap naar achter doen en iets verder inzoomen, het groothoek effect vind ik niet passen bij zo'n auto.
MarkCantPark: Het blijven leuke auto's, de foto vind ik dan weer niet zo heel spannend. Leuk kiekje voor je auto-plakboek, maar meer is het voor mij niet. (Is foto op een boot genomen?)
Jup, op een boot genomen. Probeerde het profiel van de wagen te benadrukken, echter alles is er al witThomasW schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:36:
Divinetuning:
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Verwijderd
Dankje, ik zal eens opzoek gaan naar een mooiere passende locatieThomasW schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:36:
Divinetuning:
Geinige auto, kijkt altijd bij leuke speeltjes even op autoweek en daar staat dezelfde auto...Ron-62 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:20:
Die heb ik wel, maar ik vond ze zelf wat minder.......maar u vraagt, wij draaien.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.autoweek.nl/au...enault-Clio-20-16V-RS-Cup
Ik zal binnenkort ook eens een leuke shoot maken....
Verwijderd
Ik rij sinds ik mijn rijbewijs heb Volvo. Geen idee waarom, ik hou nu eenmaal van vierkante koekblikken. Heel lang de saaide 4 serie gereden en in 2005 mn eerste achterwiel aangedreven volvo gekocht de 3 serie. Leuk om mee te kloten maar niks speciaals. Begin 2008 een Volvo 240 gekocht, wel leuk maar niet gestroomlijnd genoeg om er paar keer per jaar 500km mee af te leggen richting familie. Dus toen maar besloten om een 740 te kopen. Helaas te duur in Nederland en geen mooie exemplaren. Toen vond ik de prachtige site blocket.se en daarop een mooie blauwe sedan 740 GLE van 1985. Met verkeerde velgen en lelijke kleur en geen chrome strips een behoorlijk saaie auto. Maar met deze velgen van de turbo model in 84/85 en in het donker straalt de auto toch wel wat stoers uit.
Nou hier zijn ze dan:
die zijn echt veel te groot, 640px max a.u.b.
Nou hier zijn ze dan:
die zijn echt veel te groot, 640px max a.u.b.
[ Voor 19% gewijzigd door PowerUp op 18-02-2011 20:06 ]
Laat je nu alleen je auto zien, of probeer je wel echt iets met fotografie te doen? Want je foto's zijn ruim 2MB per stuk (je hebt ze totaal niet geresized) en de kleuren zijn ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
The devil is in the details.
Verwijderd
Oeh ja is wel iets met fotografie, in t donker met lange sluiter zonder flits. Bijvoorbeeld het licht effect met een zaklamp op de velg. Sorry voor groot formaat, dacht dat ik de geresized versies had geselecteerd, excuses daarvoor. Zal t nog even wijzigen.
En dat blauwe effect komt door de straatverlichting op t flight forum bij Eindhoven, vond ik wel een mooi effect op een metallic blauwe auto.
DUs ja zeer zeker over nagedacht haha.
En dat blauwe effect komt door de straatverlichting op t flight forum bij Eindhoven, vond ik wel een mooi effect op een metallic blauwe auto.
DUs ja zeer zeker over nagedacht haha.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 19:09 ]
Verwijderd
Van de week even een Scirocco bij de dealert geleend :)!
1ste foto is een test, moet volgende keer ook nog een flitser aan de linkerkant hebben..
Binnenkort nog is een keertje proberen!
http://farm6.static.flick...62171950_caa9e05d36_b.jpg
http://farm6.static.flick...62171770_ace362f62a_b.jpg
http://farm6.static.flick...62171344_e9a97cc831_b.jpg
Graag verkleinen naar maximaal 640pixels breedte
1ste foto is een test, moet volgende keer ook nog een flitser aan de linkerkant hebben..
Binnenkort nog is een keertje proberen!
http://farm6.static.flick...62171950_caa9e05d36_b.jpg
http://farm6.static.flick...62171770_ace362f62a_b.jpg
http://farm6.static.flick...62171344_e9a97cc831_b.jpg
Graag verkleinen naar maximaal 640pixels breedte
[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 20-02-2011 18:58 ]
@Devinetuning: ik vind het meer een foto die ook op MP geplaatst had kunnen worden, alleen van een iets lager standpunt. Wat vooral anders kan, is de auto verplaatsen naar een achtergrond wat ofwel iets toevoegt aan de foto (denk in jouw geval bv iets met grafiti) of dat het minder scherp is, waardoor het wegvalt. Nu vind ik de achtergrond te veel aanwezig.
@ThomasW: vind het wel een lekkere plaat: ik word echt de foto ingetrokken. Ik zie links in beeld iets roodsbruins (ter hoogte van het rechtervoorwiel). Als je dit eraf kan kroppen, dan heb je een witte auto, wat grijze buizen en wat pallets. Het roodbruine valt op omdat het nergens anders terugkomt in je foto.
@MarkCantPark: ik denk dat je de auto vanaf een prima hoogte hebt gefotografeerd. Je kijkt er mooi recht tegenaan. Helaas vind ik em iets te krap gekaderd om maar niet te spreken over je achtergrond, die echt afbreuk doet aan de foto. Zou je de auto op dezelfde manier hebben gefotografeerd (zelfde hoogte) tegen een andere achtergrond, dan was het al een veel betere plaat geweest.
@Martijn-50D: de eerste foto vind ik de meest interessante. Het licht uit de wolken vind ik heel fraai. Des te meer moeite heb ik met het tegenlicht uit je flitser. Het kenteken van deze auto is het minst interessante aan de auto. Misschien kan je met nabewerking ervoor zorgen dat er meer een soort van silhouette van de auto overblijft? Denk dat dat de sfeer van je plaat wel ten goede komt. Bij de 2e en 3e foto's vind ik de achtergrond te veel afleiden.
Ik lever ook mijn bijdrage in de vorm van een Scirocco. Op onderstaande foto vind ik de kleuren en de belichting wel fijn. Verder ben ik onder de indruk van de scherpte van de 35mm f1.8 van Nikon. Deze foto is wijd open geschoten en hoewel het stuur er niet helemaal op staat, vind ik het toch een fijne plaat om naar te kijken.

Klikbaar voor groter formaat.
@ThomasW: vind het wel een lekkere plaat: ik word echt de foto ingetrokken. Ik zie links in beeld iets roodsbruins (ter hoogte van het rechtervoorwiel). Als je dit eraf kan kroppen, dan heb je een witte auto, wat grijze buizen en wat pallets. Het roodbruine valt op omdat het nergens anders terugkomt in je foto.
@MarkCantPark: ik denk dat je de auto vanaf een prima hoogte hebt gefotografeerd. Je kijkt er mooi recht tegenaan. Helaas vind ik em iets te krap gekaderd om maar niet te spreken over je achtergrond, die echt afbreuk doet aan de foto. Zou je de auto op dezelfde manier hebben gefotografeerd (zelfde hoogte) tegen een andere achtergrond, dan was het al een veel betere plaat geweest.
@Martijn-50D: de eerste foto vind ik de meest interessante. Het licht uit de wolken vind ik heel fraai. Des te meer moeite heb ik met het tegenlicht uit je flitser. Het kenteken van deze auto is het minst interessante aan de auto. Misschien kan je met nabewerking ervoor zorgen dat er meer een soort van silhouette van de auto overblijft? Denk dat dat de sfeer van je plaat wel ten goede komt. Bij de 2e en 3e foto's vind ik de achtergrond te veel afleiden.
Ik lever ook mijn bijdrage in de vorm van een Scirocco. Op onderstaande foto vind ik de kleuren en de belichting wel fijn. Verder ben ik onder de indruk van de scherpte van de 35mm f1.8 van Nikon. Deze foto is wijd open geschoten en hoewel het stuur er niet helemaal op staat, vind ik het toch een fijne plaat om naar te kijken.

Klikbaar voor groter formaat.
Gister workshop gehad in samenwerking met autoblog.nl & Eric van Vuuren. Veel geleerd, ben redelijke nieuw in het autofotografie wereldje dus heb hoop op kunnen steken. Hoop dat jullie het wat vinden.
We zijn op pad geweest met de Audi R8 V10 spyder en de Volvo S60. Plaatjes van de Audi komen ook nog dus deze week ;-) Ben benieuwd hoe jullie hem vinden...

Volvo S60 shot @ autoblog.nl workshop by DonCorleoneNL, on Flickr
We zijn op pad geweest met de Audi R8 V10 spyder en de Volvo S60. Plaatjes van de Audi komen ook nog dus deze week ;-) Ben benieuwd hoe jullie hem vinden...

Volvo S60 shot @ autoblog.nl workshop by DonCorleoneNL, on Flickr
[ Voor 35% gewijzigd door Donnie op 28-02-2011 16:20 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Cool shot Donnie! (Alleen nog even je link fixen
)
En mooie auto ook
Tijd terug een middagje daarin mogen rondrijden op een testdag, reed lekker en heeft wat vernuftige features.
En mooie auto ook
Zo jij bent er snel bij, zat even uit te zoeken hoe ik een directe link deed vanuit Flickr haha
Maarre thanks man, was echt mijn 1e keer maar sta echt te kijken van het resultaat. Heb ook geprobeerd mee te trekken met rijdende shots maar dat viel nog best tegen zeg, die 7D schiet dan wel 8 frames per seconden maar 7 daarvan waren onscherp
haha. Even uitzoeken welke focus punten je het beste kan uitkiezen dus en veel oefenen met meetrekken, ik vond het iig erg gaaf om te doen!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Op Flickr kan je gewoon Share this » Grab the HTML/BBCode » BBCode aanvinken doen (en eventueel ook andere grootte van plaatje kiezen) en dan code uit het vakje kopiëren en hier plakken, veel makkelijker 
En meepannen met een rijdende auto is lastiger dan je zou denken ja, paar weekjes geleden ook voor het eerst geprobeerd (in het donker, nog lastiger). Maar dan moet je in ieder geval AI Servo aanzetten, dat is volgens mij voor bewegende onderwerpen.
En meepannen met een rijdende auto is lastiger dan je zou denken ja, paar weekjes geleden ook voor het eerst geprobeerd (in het donker, nog lastiger). Maar dan moet je in ieder geval AI Servo aanzetten, dat is volgens mij voor bewegende onderwerpen.
@Donnie: Mooie locatie, mooie hoek, mooie auto, maar op mijn display is de linkerbovenhoek heel erg donker. Daar zou ik wel wat detail willen zien, nu valt het hele dak van de auto weg.
@Donnie: Op largeformaat is je foto net niet te donker (storend) in de linkerbovenhoek. Het voegt wel iets toe aan de sfeer van de foto, gezien de locatie. Wel vind ik dat er te veel ondergrond op de foto staat. Als je dezelfde beeldverhouding wilt behouden, dan zou ik iets van de rechterzijkant en de onderkant van de foto wegcroppen.
Hierbij 2 foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt van een W212. Beide foto's zijn klikbaar voor groter formaat. Commentaar (ook mbt de vorige foto van de Scirrocco) is welkom.
Foto 1

Foto 2
Hierbij 2 foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt van een W212. Beide foto's zijn klikbaar voor groter formaat. Commentaar (ook mbt de vorige foto van de Scirrocco) is welkom.
Foto 1

Foto 2

@Donnie Mooi licht en mooie plaat, maar naar mijn mening linksboven iets te donker en omdat het linker voorlicht (voor de kijker rechts
) zo mooi belicht is ziet het er bijna raar uit dat de andere aan staat.
@wilmundo algemeen: leuke locatie en fijne keuze voor z/w
foto1: leuke reflecties in de motorkap maar iets te krap aan de onderkant (stukje wagen valt eraf)
foto2: erg fijne plaat, mooie lijnen.
Zag laatst op weg naar huis deze amerikaan staan en vond 'm erg fijn in de omgeving passen. Ik heb normaal niets met auto's, maar het totaalplaatje sprak me aan.

DSC_5226 by michielboertjes, on Flickr
en een detail

DSC_3317 by michielboertjes, on Flickr
@wilmundo algemeen: leuke locatie en fijne keuze voor z/w
foto1: leuke reflecties in de motorkap maar iets te krap aan de onderkant (stukje wagen valt eraf)
foto2: erg fijne plaat, mooie lijnen.
Zag laatst op weg naar huis deze amerikaan staan en vond 'm erg fijn in de omgeving passen. Ik heb normaal niets met auto's, maar het totaalplaatje sprak me aan.

DSC_5226 by michielboertjes, on Flickr
en een detail

DSC_3317 by michielboertjes, on Flickr
@ Wilmundo, thanks voor je reactie, ik heb hem opnieuw gepost nu zonder vignet
hoop dat dat scheelt, en heb ook de crop wat strakker gemaakt zoals je aangaf, ziet er idd beter uit zo. Jou foto's zijn ook erg lekker, heerlijk die reflecties, komen super straks uit zo! Lekkere toning ook gebruikt!
@ farmertjes, foto 1 doet me niet zo veel, foto 2 is wat dat aan gaat stukken beter, heerlijke bokeh ook! Nice! Bak roest letterlijk van het asfalt zo te zien
@ farmertjes, foto 1 doet me niet zo veel, foto 2 is wat dat aan gaat stukken beter, heerlijke bokeh ook! Nice! Bak roest letterlijk van het asfalt zo te zien
@Donnie Ja... dikke roest, barsten in de ramen (geen getemperd glas) en een kinderzitje achterin
@Donnie: Beter man! Kleine aanpassing en naar mijn idee direct een betere plaat. Die ruimte naast de grafitimuur aan de rechterzijde voegt een beetje diepte toe. Leuk dat je iets met m'n reactie hebt gedaan. Dank ook voor jouw reactie. Heb enkele foto's aan m'n Photostream toegevoegd. Polarisatiefilter is goed van pas gekomen (voorruit is transparant bij o.a. de onderstaande foto).
@farmertjes: Dank! Ik twijfelde bij het croppen: ik dacht ik zet em tegen de rand aan, aangezien een deel van de auto al wegvalt. Maar een ruime crop is net wat fijner, zie hieronder. Jouw eerste foto vind ik 't beste. Absurd hoe groot zo'n bak is. Vind de horizontale lijnen van 't gebouw ook mooi matchen met de lijnen van de auto.
Foto 1 (re-crop)

Foto 2 (nieuw toegevoegd)

Foto 3 (mijn favoriet)
@farmertjes: Dank! Ik twijfelde bij het croppen: ik dacht ik zet em tegen de rand aan, aangezien een deel van de auto al wegvalt. Maar een ruime crop is net wat fijner, zie hieronder. Jouw eerste foto vind ik 't beste. Absurd hoe groot zo'n bak is. Vind de horizontale lijnen van 't gebouw ook mooi matchen met de lijnen van de auto.
Foto 1 (re-crop)

Foto 2 (nieuw toegevoegd)

Foto 3 (mijn favoriet)

De z/w omzetting is wel cool, maar de foto's zelf zijn dankzij de drukke achtergrond en vele reflecties wel mega onrustig om naar te kijken vind ik. Vind de composities ook niet echt flatteus eigenlijk, de auto lijkt bij #2 en #3 wat 'ongemakkelijk' te staan.
Dikke wagen trouwens.
Dikke wagen trouwens.
Zo te zien heb je geen standaard zwart wit omzetting gebruikt, kun je ons misschien zeggen hoe je tot dit resultaat bent gekomen, ik vind ze namelijk echt super geslaagd!
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's