Al sinds ik me kan herinneren, ben ik geïnteresseerd in alles wat met wielen te maken heeft. Als kind van een jaar of 7 kende kon ik vrijwel elke auto op straat identificeren. Van jongs af aan heb ik een Kever altijd fascinerend gevonden. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is, maar m'n eerste Volkswagen tijdschrift stamt uit 1998, toen ik jaar of 10 á 11 was.
Toen ik een jaar of 16 was, wist ik zeker dat een Kever m'n eerste auto zou worden. Ik begon me er steeds meer in te verdiepen, ging naar meetings en kocht regelmatig het Engelse 'luchtgekoelde' tijdschrift 'Ultra VW'. Het blad kenmerkte zich door fraaie fotografie, vlotte teksten en bovendien indrukwekkende auto's.
Toen ik in 2007 begon met fotografie heb ik nooit de illusie gehad dat m'n foto's ooit in een tijdschrift zouden staan, dat was voor een hobbyist als mij niet weggelegd. Dankzij de talloze tips, kritieken en commentaren van dit forum heb ik me actief kunnen ontwikkelen, en werd ik enige tijd later gevraagd om voor 'het Boxertje' te werken, een Belgisch luchtgekoeld tijdschrift. Ik was door het dolle heen, heb daar in de loop der tijd erg veel geleerd en meegemaakt en ik werk daar tot op heden met plezier.
Toch bleef ik een ultieme droom houden: een publicatie in Ultra VW. Toen ik dat tegen een vriend vertelde, stelde hij zijn auto beschikbaar. Ik heb vervolgens in m'n beste Engels een artikel geprobeerd te schrijven, op een avond foto's gemaakt en de vervolgens de eindredacteur van het tijdschrift een e-mail gestuurd met een strekking van: 'alsjeblieft, hier heb je een kant-en-klare feature, ik hoor wel of jullie er iets mee doen'. Toen ze me vervolgens vertelden dat het artikel zo snel mogelijk gepubliceerd zou worden, was ik zo blij als een kind.
Dit zal wel zo ongeveer de langste introductie bij een showcase ooit zijn, even to-the-point dan maar
Uit een set van 25 foto's heb ik de volgende exemplaren geselecteerd:
1.
2.
3.
4.
5.
6.