[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312622

Mr_gadget schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:21:
Heb je al een netID? Daarmee login je in in blackboard en daar kan je naar downloadpagina via mystudent info.

Maar er is nog geen Word of iets dergelijks te vinden. Alleen studiesoftware zoals matlab en solidworks en opensource dingen als vlc en openoffice.
NetID enzovoort heb ik allemaal al, alleen het onderdeel studentensoftware mist op de pagina my studentinfo. Ook als ik via vpn op het netwerk van de tu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mr_gadget schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:21:
Heb je al een netID? Daarmee login je in in blackboard en daar kan je naar downloadpagina via mystudent info.

Maar er is nog geen Word of iets dergelijks te vinden. Alleen studiesoftware zoals matlab en solidworks en opensource dingen als vlc en openoffice.
Word e.d. zorgt de TU niet voor, alleen 'n OpenOffice.org linkje en snel internet :+. Windows en developer tools kun je wel vinden via Ma3d (registratieinstructies hier) nadat je een week of twee op je login gegevens hebt gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313447

Leftblank schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Word e.d. zorgt de TU niet voor, alleen 'n OpenOffice.org linkje en snel internet :+. Windows en developer tools kun je wel vinden via Ma3d (registratieinstructies hier) nadat je een week of twee op je login gegevens hebt gewacht.
De link naar blackboard werkt bij mij niet (document or link not available). Ik ben wel geïnteresseerd in dat Ma3d. Op de website zelf van Ma3d kan ik me ook registreren. Is dat dezelfde registratieprocedure die waarschijnlijk beschreven staat in het blackboard document waar jij naar verwijst? Of moet ik iets 'speciaals' doen om me te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313447 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:34:
[...]

De link naar blackboard werkt bij mij niet (document or link not available). Ik ben wel geïnteresseerd in dat Ma3d. Op de website zelf van Ma3d kan ik me ook registreren. Is dat dezelfde registratieprocedure die waarschijnlijk beschreven staat in het blackboard document waar jij naar verwijst? Of moet ik iets 'speciaals' doen om me te registreren?
Bij mij opent die link ook niet goed, ik zie dat die pagina onderdeel is van het TDS en daar heb ik dus nog geen toegang tot.
@deeeff: ik neem aan dat je ook aankomend student bent? Ik heb mij in ieder geval wel kunnen inschrijven via ma3d.com: https://www.ma3d.com/Subscribe/wizard.aspx. Let wel op dat je bij de registratie je e-mail adres van de TU gebruikt (dit moet omdat ze het o.a. via die weg controleren).
Leftblank schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Wat er wel op zou staan is de virusscanner F-secure + bijbehorende activatiecode, daar is het mij allemaal om te doen (nu heb ik nog zo'n trial).

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 312622 op 09-08-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312622 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:46:
[...]
@deeeff: ik neem aan dat je ook aankomend student bent? Ik heb mij in ieder geval wel kunnen inschrijven via ma3d.com: https://www.ma3d.com/Subscribe/wizard.aspx. Let wel op dat je bij de registratie je e-mail adres van de TU gebruikt (dit moet omdat ze het o.a. via die weg controleren).
Ben inderdaad aankomend student. Ga me nu dan ook inschrijven bij Ma3d. Begrijp ik het goed dat je via deze portal dus bijvoorbeeld Windows gratis kan downloaden, inclusief licentiekey? En dat deze dan een jaar geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313447 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:50:
[...]

Ben inderdaad aankomend student. Ga me nu dan ook inschrijven bij Ma3d. Begrijp ik het goed dat je via deze portal dus bijvoorbeeld Windows gratis kan downloaden, inclusief licentiekey? En dat deze dan een jaar geldig is?
Ja inderdaad, en volgensmij is hij na 3 jaar gebruik gewoon unlimited prive te gebruiken. Voor de license key moet je volgensmij een mailtje sturen naar ma3d, maar dat wijst zichzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358

Anoniem: 312622 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:30:
[...]

Ja ik wel, ik heb via de mail van mahe een certificaat gekregen. Wat mij wel opviel was dat de naam van de verzender "wijzig" is dus het kan zijn dat hij in je spam is terecht gekomen. Daarnaast weet ik ook niet wanneer je je laptop besteld hebt en of je die al ontvangen hebt. Bij mij duurde het ook even voor ik het certificaat ontving.

Zie ook: http://notebookprojecten.nl/Information.aspx?ici=9#notebooks
nope :( geen mail geen post. Ik zal 't nog ff aankijken... die betaling is er wel op tijd gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

nope :( geen mail geen post. Ik zal 't nog ff aankijken... die betaling is er wel op tijd gegaan :P
Zou je misschien wat data kunnen posten zoals betalingsdatum, ontvangstdatum van de laptop enz. zodat we een beeld kunnen krijgen of dit echt veel te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het ff opgezocht:
Betaling : 9-7
Factuurdatum: 17-7-2009
Afgeleverd op : ma 20-7

heb de laptop dus een paarweekjes nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:36:
heb het ff opgezocht:
Betaling : 9-7
Factuurdatum: 17-7-2009
Afgeleverd op : ma 20-7

heb de laptop dus een paarweekjes nu
En wat voor verzekering heb je er bij aangeschaft? Indien het mahe is zou ik even met laptopprojecten bellen, ik heb de laptop iets eerder besteld maar het bewijs van de verzekering al ruim twee weken in huis. Maar ik heb niet het gevoel dat je nu al extreem lang wacht, op de website van notebookprojecten.nl staat ook dat het na levering nog wel even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3jr verzekering tegen vallen, stoten, inductie, piekspanning en vocht, excl. diefstal (incl. assurantiebelasting) van 800,- tot 1250,-
mahe
Die heb ik, van € 75. Zal ik dan toch maar ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:28:
[...]
Die heb ik, van € 75. Zal ik dan toch maar ff bellen?
Het kan geen kwaat om te bellen lijkt mij. Zie http://notebookprojecten.nl/Information.aspx?ici=10 voor telefoonnummer. Kost slechts 20 eu.c./minuut, maar dan heb je wel meteen antwoord op je vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Tip voor alle aankomende TU Delft-studenten: het downloaden van software kan voor jullie pas vanaf 1 september a.s. Aangezien de TU Delft (stricte) licentieafspraken heeft gemaakt met een aantal leveranciers, is de software alleen beschikbaar voor studenten en medewerkers. Officieel zijn jullie dat dus pas vanaf 1 september :+ Je krijgt dus pas op 1 september een linkje naar de software-download op je My Student Info pagina op Blackboard.

De beste manier om legaal Office te verkrijgen is via Surfspot. Voor € 50 heb je Office 2007 met 'eeuwigdurende' licentie (dus ook nog bruikbaar als je student-af bent). Allerhande Windows-OS-en kun je het beste via het eerder genoemde ma3d verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noordvogel schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:00:
Tip voor alle aankomende TU Delft-studenten: het downloaden van software kan voor jullie pas vanaf 1 september a.s. Aangezien de TU Delft (stricte) licentieafspraken heeft gemaakt met een aantal leveranciers, is de software alleen beschikbaar voor studenten en medewerkers. Officieel zijn jullie dat dus pas vanaf 1 september :+ Je krijgt dus pas op 1 september een linkje naar de software-download op je My Student Info pagina op Blackboard.

De beste manier om legaal Office te verkrijgen is via Surfspot. Voor € 50 heb je Office 2007 met 'eeuwigdurende' licentie (dus ook nog bruikbaar als je student-af bent). Allerhande Windows-OS-en kun je het beste via het eerder genoemde ma3d verkrijgen.
Dank voor dit verduidelijkend bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik zou straks even kijken op ma3d.com. Daar kun je licenties voor een jaar krijgen en die zijn gratis ;) Dan kun je office kopen wanneer je bijna afgestudeerd bent ;)

Daarnaast kun je bij surfspot de download versie van office enterprise krijgen voor nog geen 40 euro ;)

Edit: wow, veel knipogen in dit bericht!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 10-08-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

ma3d heeft geen complete office v.z.i.w. Of is dat pas geleden veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Rubii18 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:01:
[...]

Ja, precies. Ikzelf zet er nu eerst een 64-bit NL versie van Vista Business op, gedownload van Ma3d, en later ga ik daar dan ook Windows 7 vanaf plukken denk ik. Wel een beetje zonde van die verzendkosten e.d. als het via HP gaat >_<
Je kan wel een 64 bit versie selecteren..Ma3d is volgens mij vaak trager omdat ze afhankelijk zijn van MS, ze hebben de RTM nu ook niet..en zou hp er ook nog aangepaste drivers bij doen? Of alleen een dvd'tje met W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05-2022
Noordvogel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:02:
ma3d heeft geen complete office v.z.i.w. Of is dat pas geleden veranderd?
Ik heb nog nooit een gratis office van MA3D kunnen plukken, er is een pagina waar je je zou kunnen voor aanmelden voor office via MA3D, naar mijn weten doet die het echter al een paar jaar nog niet.

[ Voor 54% gewijzigd door jasperensuzanne op 11-08-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
Ik heb een mailtje gestuurd naar MA3D met de vraag wanneer windows 7 vanaf MA3D te downloaden is en heb zojuist antwoord gehad: uiterlijk vanaf volgende week :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasperensuzanne schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:
Ik heb een mailtje gestuurd naar MA3D met de vraag wanneer windows 7 vanaf MA3D te downloaden is en heb zojuist antwoord gehad: uiterlijk vanaf volgende week :*)
Mooi! Ik heb hier trouwens nog wel een aantal vraagjes over:
  • Is het btw wel slim om windows 7 er op te zetten m.b.t. compatibiliteit voor sommige programma´s die voor de tu nodig zijn? Of voldoet de xp-mode.
  • Zullen daarnaast de drivers die op de cd-s zijn geleverd werken, of moet ik daar appart naar opzoek?
  • Het lijkt mij het logischt om de 64-bitsversie te downloaden, maar is er ook nog een argument om de 32-bits te gebruiken? (bijvoorbeeld comptabiliteit van bepaalde programma's), of heeft de 64 bits versie backwardscomptabiliteit naar 32-bits.
  • Ik heb van meerdere op dit forum vernomen dat de partie-indeling van de huidige installatie bellabberd is (de HP partie is veel groter dan nodig), hoe kan ik deze dan het beste instellen?
  • Momenteel staan er van HP diverse programma's op de computer zoals de HP recovery-tool, kan ik deze na herinstallatie naar win7 nogsteeds gebruiken?
Een hoop vragen en ik hoop dat jullie mij over bovenstaande punten duidelijkheid kunnen geven. Dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

jasperensuzanne schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:52:
Ik heb nog nooit een gratis office van MA3D kunnen plukken, er is een pagina waar je je zou kunnen voor aanmelden voor office via MA3D, naar mijn weten doet die het echter al een paar jaar nog niet.
Volgens mij moet je onderwijsinstelling daarvoor een apart contract met MS afsluiten. De TU Delft heeft dat niet v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
Anoniem: 312622 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:59:
• Is het btw wel slim om windows 7 er op te zetten m.b.t. compatibiliteit voor sommige programma´s die voor de tu nodig zijn? Of voldoet de xp-mode.
XP mode is zo XP als 't maar kan zijn; wat in XP werkt, werkt ook in XP mode.
• Zullen daarnaast de drivers die op de cd-s zijn geleverd werken, of moet ik daar appart naar opzoek?
Op mijn 8510w (praktisch dezelfde laptop, vorige model) werd alle hardware automagisch herkend, op fingerprint na - deze heb ik in BIOS disabled.
• Het lijkt mij het logischt om de 64-bitsversie te downloaden, maar is er ook nog een argument om de 32-bits te gebruiken? (bijvoorbeeld comptabiliteit van bepaalde programma's), of heeft de 64 bits versie backwardscomptabiliteit naar 32-bits.
Nee geen reden, ja wel compatible, maar niet voor drivers, puur voor software.
• Ik heb van meerdere op dit forum vernomen dat de partie-indeling van de huidige installatie bellabberd is (de HP partie is veel groter dan nodig), hoe kan ik deze dan het beste instellen?
Helemaal formatteren tijdens Windows 7 install en bijv. 35GB voor Windows 7 pakken en de rest voor je documenten e.d. is wel de meest gangbare manier.
[quote]
• Momenteel staan er van HP diverse programma's op de computer zoals de HP recovery-tool, kan ik deze na herinstallatie naar win7 nogsteeds gebruiken?
Als je ze opnieuw installeert, ja, de vraag is of je dat wilt ;)

@MA3D geblaat, de TU heeft wél een contract met MA3D, ik kan ook prima inloggen nadat ik vorig jaar ruim 'n maand op m'n logincodes heb gewacht. Het werkt dus wel, maar je hebt erg veel geduld nodig. Ook heeft 't hoogstwaarschijnlijk geen zin om te registreren voor september omdat je officieel nog nuldejaars (:+) bent, wat ook al eerder gemeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Vandaag de mail gehad over het upgrade programma van HP voor windows 7
maar HP wil nu ineens geld zien voor die licentie.... :(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Leftblank schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:36:
@MA3D geblaat, de TU heeft wél een contract met MA3D, ik kan ook prima inloggen nadat ik vorig jaar ruim 'n maand op m'n logincodes heb gewacht. Het werkt dus wel, maar je hebt erg veel geduld nodig. Ook heeft 't hoogstwaarschijnlijk geen zin om te registreren voor september omdat je officieel nog nuldejaars (:+) bent, wat ook al eerder gemeld is
Ik heb nooit gezegd dat de TU geen contract met MA3D zou hebben, maar je kunt geen MS Office downloaden via MA3D; op deze pagina staat dat inschrijven tijdelijk niet mogelijk is. MS-KIS (alle MS software) is alleen beschikbaar voor scholen/uni's in België... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leftblank schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:36:
[...]

XP mode is zo XP als 't maar kan zijn; wat in XP werkt, werkt ook in XP mode.

[...]

Op mijn 8510w (praktisch dezelfde laptop, vorige model) werd alle hardware automagisch herkend, op fingerprint na - deze heb ik in BIOS disabled.

[...]

Nee geen reden, ja wel compatible, maar niet voor drivers, puur voor software.

[...]

Helemaal formatteren tijdens Windows 7 install en bijv. 35GB voor Windows 7 pakken en de rest voor je documenten e.d. is wel de meest gangbare manier.

[...]

Als je ze opnieuw installeert, ja, de vraag is of je dat wilt ;)

Dank voor je reacties!
Overigens ben ik officieel nu ook nog een nuldejaars maar ik heb mij wel met succes kunnen aanmelden voor ma3d.com en ik kan dus ook bij de downloadpagina. Volgensmij is de enige voorwaarde dat je je aanmeld via het e-mailadres van de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 13:03
Anoniem: 312622 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

Ik zou eerst notebookprojecten bellen: http://notebookprojecten.nl/Information.aspx?ici=10.
Ik neem aan dat een kapotte harde schijf binnen zo'n korte periode binnen de garantie valt.
Ik heb in ieder geval goede ervaring met het servicenummer van notebookprojecte.nl
Vanochtend is er bij IVL, TU delft, Feldmannweg 17a, een nieuwe hard disk ingezet. De hard disk is dan leeg en kan gerestored worden met de recovery dvd's. Bij de recovery van de Vista DVD viel het me op de HP_RESTORE partitie en de HP_TOOLS partitie niet gerestored worden. Als deze mis gaan ben je deze voorgoed kwijt. Je kan tijdens de setup wel de partitionering van de hd opnieuw doen doen, 200gb voor een C: partitie is wat veel...

jongep86 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Vanochtend is er bij IVL, TU delft, Feldmannweg 17a, een nieuwe hard disk ingezet. De hard disk is dan leeg en kan gerestored worden met de recovery dvd's. Bij de recovery van de Vista DVD viel het me op de HP_RESTORE partitie en de HP_TOOLS partitie niet gerestored worden. Als deze mis gaan ben je deze voorgoed kwijt. Je kan tijdens de setup wel de partitionering van de hd opnieuw doen doen, 200gb voor een C: partitie is wat veel...
Kan iemand mij vertellen waar de twee HP partities precies voor dienen? Als je een recovery kan uitvoeren met de DVD, waar heb je dan de recovery partitie van HP voor nodig? En waar is de HP Tools partitie precies voor nodig?

Ik ben van plan om vista business 64bit te installeren, en ik wil eigenlijk de twee HP partities verwijderen, maar wil wel altijd de mogelijkheid houden om een recovery uit te voeren zodat ik de originele Vista inclusief HP software weer heb.

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Anoniem: 313447 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:52:
Kan iemand mij vertellen waar de twee HP partities precies voor dienen? Als je een recovery kan uitvoeren met de DVD, waar heb je dan de recovery partitie van HP voor nodig? En waar is de HP Tools partitie precies voor nodig?
De Recovery partitie is om snel te recoveren vanaf de HDD. De DVD is er voor gevallen dat de HDD niet meer werkt (zoals jongep86 had). Waar die HP Tools partitie voor is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Volgens mij staan er wat (diagnostische) tools op die je kunt gebruiken zonder naar Windows te hoeven booten.

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

voor zover ik zie staan er alleen maar logfiles op..

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 13:03
Volgens mij wordt die HP_Tools partitie gebruikt bij de diagnostische tools (het F11 menu tijdens het opstarten, deze mis ik, geen F11 voor mij) Via het BIOS kun je ook bij diagnostische tools komen. Geen idee wat het verschil is maar waarschijnlijk is F11 uitgebreider?

Volgens mij is die partitie ook nodig voor de EFI boot, maar dat weet ik niet zeker. EFI is de vervanger van een BIOS en wordt op dit moment alleen nog maar door OS X gebruikt.

Even voor jullie informatie:

Bij MA3D staat Windows 7 Enterprise (32-bit) English online

Anoniem: 313447 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:19:
Even voor jullie informatie:

Bij MA3D staat Windows 7 Enterprise (32-bit) English online
Ik denk dat ik toch maar wacht op de 64-bits versie, dan zal meteen de NLDse versie er zijn. Dan doe ik het meteen in een keer goed.

Anoniem: 22659

jasperensuzanne schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:52:

Sorry, ik heb blijkbaar iets te snel gepost. Ik kom er niet zo veel en dacht dat ik het daar weleens gevonden had. Blijkbaar heb ik mij vergist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zag zojuist ook Windows 7 staan bij ma3d.com. Helaas is dit wel de Engelse versie. Van Windows XP en Vista kan ook de Nederlandse versie gedownload worden. Is het normaal dat de versies langzaamaan worden toegevoegd, of zal dit de enige versie blijven?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik de OP zag ik spelregel #1 staan: 1. De laptop is bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet toegestaan de laptop door te verkopen.
Waar heb je deze spelregel gevonden? Op de site van de TU kan ik het nergens vinden. Ik denk erover om de laptop aan te schaffen, en na een maand of vier weer te verkopen (hij komt goed uit vanwege een project). Het lijkt me vreemd als je je eigen bezig niet mag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
wcduck schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:12:
Ik de OP zag ik spelregel #1 staan: 1. De laptop is bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet toegestaan de laptop door te verkopen.
Waar heb je deze spelregel gevonden? Op de site van de TU kan ik het nergens vinden. Ik denk erover om de laptop aan te schaffen, en na een maand of vier weer te verkopen (hij komt goed uit vanwege een project). Het lijkt me vreemd als je je eigen bezig niet mag verkopen.
Ik heb ook ergens op de site van de TU zien staan dat je hem niet mag verkopen. Ze zijn er echter achter gekomen dat sommige mensen dit al gedaan hebben. Hieruit kan je in ieder geval opmaken dat je hem niet zou mogen verkopen:
We hebben helaas moeten constateren dat een aantal deelnemers aan het laptopproject hun laptop te koop hebben aangeboden. We zien ons daarom genoodzaakt om de spelregels uit te breiden:

* Je kunt maar eens in de 4 jaar deelnemen aan het laptopproject.
* Deelnemers aan het laptopproject 2008 zijn uitgesloten van deelname (bestellingen van deze groep van vόόr 13 juli zullen niet worden geannuleerd)
Het lijkt me echter niet dat ze je persoonlijk iets kunnen maken als jij je laptop verkoopt, zeker niet na een maand of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
jasperensuzanne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:09:
[...]

Ik heb ook ergens op de site van de TU zien staan dat je hem niet mag verkopen. Ze zijn er echter achter gekomen dat sommige mensen dit al gedaan hebben. Hieruit kan je in ieder geval opmaken dat je hem niet zou mogen verkopen:

[...]

Het lijkt me echter niet dat ze je persoonlijk iets kunnen maken als jij je laptop verkoopt, zeker niet na een maand of 4.
gaat er meer om dat ze je bestelling kunnen annuleren als ze er achter komen dat je voor iemand anders besteld. en dat de garantie vervalt als je hem doorverkoopt.

om dezelfde reden mag je nu ook maar 1x in de 4 jaar meedoen :(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
jasperensuzanne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:09:
De TU heeft liever niet dat je 'm verkoopt natuurlijk; ze geven er flinke subsidie op - wat 't verkopen ook interessant maakt - maar je tekent zover ik weet niks, bovendien kunnen ze 't ook totaal niet controleren wat jij met je laptop doet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
wcduck schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:37:
Ik zag zojuist ook Windows 7 staan bij ma3d.com. Helaas is dit wel de Engelse versie. Van Windows XP en Vista kan ook de Nederlandse versie gedownload worden. Is het normaal dat de versies langzaamaan worden toegevoegd, of zal dit de enige versie blijven?
Ik heb weer gemaild met MA3D over de release van windows 7 64bit, deze komt begin volgende week online. Ik neem aan dat het dan ook niet lang zal duren voordat er een nederlandse versie online staat. Als je er zeker van wilt zijn kun je een email sturen naar MA3D op info at academicdownload.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasperensuzanne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Ik heb weer gemaild met MA3D over de release van windows 7 64bit, deze komt begin volgende week online. Ik neem aan dat het dan ook niet lang zal duren voordat er een nederlandse versie online staat. Als je er zeker van wilt zijn kun je een email sturen naar MA3D op info at academicdownload.com
Windows 7 Enterprise is hetzelfde als Windows 7 Ultimate. Het is dan toch mogelijk om een andere taal eroverheen te gooien? En een NL taalpakket is toch overal wel te downloaden? Of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
Anoniem: 313447 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Ik ben van plan om vista business 64bit te installeren, en ik wil eigenlijk de twee HP partities verwijderen, maar wil wel altijd de mogelijkheid houden om een recovery uit te voeren zodat ik de originele Vista inclusief HP software weer heb.
Ik ben ook nog een beetje aan het twijfelen maar waarschijnlijk zet ik 7 64 bits gewoon op de hoofdpartitie en laat ik die andere 2 gewoon bestaan. Ik neem aan dat ik dan zonder dvd alsnog de gehele laptop weer als vanouds kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Het is me bij ma3d.com nog niet helemaal duidelijk hoe lang ik de software mag gebruiken. Voor een aantal (Office) applicaties geldt dat je ze het hele academische jaar mag gebruiken. Wanneer je geen student bent, zal de licentie vervallen. Geldt dit dan ook voor besturingssystemen? In dat geval is het namelijk helemaal niet handig om het hiervandaan te halen. Dan moet je na je afstuderen je pc weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 22:53
Ik ben de laptop (8530W) van mijn zusje aan het instellen die ze dit jaar met het laptop project heeft besteld. Nu kom ik er net achter dat hij te weinig ruimte laat zien. Er staan 3 partieties een C van 32GB een D voor recovery van 9GB en een F die hp tools heet van 0,99. Als ik het goed heb zit er een 320GB HD in deze laptop dus mis ik nog aardig wat ruimte. Ik kan nutuurlijk wel een reinstal doen maar ik vind het nogal vreemd dat ie out of the box gelijk wat mankeert.

Ook had ze het er over dat ze de benodigde programmas voor haar studie (2e jaar bouwkunde) ergens kon downloaden maar dit is ze vergeten iemand enig idee waar?

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 14-08-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
[b][message=32413713,noline]

Ook had ze het er over dat ze de benodigde programmas voor haar studie (2e jaar bouwkunde) ergens kon downloaden maar dit is ze vergeten iemand enig idee waar?
Op het blackboard. Vervolgens naar je persoonlijke pagina (waar ook de cijfers staan), dan naar software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51

Investig8or

What goes up, could come down

Crazyanz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:26:
Ik ben de laptop (8530W) van mijn zusje aan het instellen die ze dit jaar met het laptop project heeft besteld. Nu kom ik er net achter dat hij te weinig ruimte laat zien. Er staan 3 partieties een C van 32GB een D voor recovery van 9GB en een F die hp tools heet van 0,99. Als ik het goed heb zit er een 320GB HD in deze laptop dus mis ik nog aardig wat ruimte. Ik kan nutuurlijk wel een reinstal doen maar ik vind het nogal vreemd dat ie out of the box gelijk wat mankeert.

Waar heb je vandaan dat er een 320GB in zit? Er staat overal vermeld dat er een 250GB in zit :? Maar je komt totaal op 42GB, dat lijkt me niet helemaal te kloppen. Heb je wel bij totale opslag gekeken ipv gebruikt oid?

Programma's downloaden gaat van Blackboard.(edit: zoals wcduck al zegt)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
via vista disk manager heb ik de overige ruimte gevonden (gaat idd om een 250Gb schrijf) die is gewoon niet toegedeeld aan een partitie. Vervelende is alleen dat ik die ruimte niet toegedeeld krijg aan de C partitie. Toch maar een reinstal dan.

[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 15-08-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
oops dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door haakjesluiten op 15-08-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302464

Roryvd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:52:
Ik merk dat mijn speakers bij lage frequenties een tik geven. Is dit bij meer laptops het geval? Het beste is het te merken bij het spelen van Pinball met het geluid aan. Ook op laag volume hoor je duidelijk deze 'tik' door het geluid heen.
Iemand een idee of dit op te lossen is m.b.v. instellingen, of dat ik 'm al moet laten repareren?
Hier heb ik ook af en toe last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314559

Ik heb vandaag ook mijn HP 8530W mogen ontvangen.
Alleen kwam ik er bij het opstarten achter dat ik een dode pixel had.
Weet iemand of het mogelijk is om de laptop te ruilen voor een zonder een dode pixel?

Of zal ik het altijd met iig 1 dode pixel moeten doen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
Anoniem: 314559 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:35:
Ik heb vandaag ook mijn HP 8530W mogen ontvangen.
Alleen kwam ik er bij het opstarten achter dat ik een dode pixel had.
Weet iemand of het mogelijk is om de laptop te ruilen voor een zonder een dode pixel?

Of zal ik het altijd met iig 1 dode pixel moeten doen? :/
Volgens mij staat er in de papieren van HP die bij de laptop in de doos zaten heel duidelijk iets over dode pixels. Ik heb ze nu zelf niet in de buurt maar ik weet zeker dat er redelijk wat over te vinden is. Desnoods bel je IVL.

Zo ben ik trouwens aan het wachten totdat windows 7 64bit op MA3D verschijnt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mij is vanaf het begin al iets vreemds opgevallen: als ik de laptop in het stroomnet heb, staat de behuizing onder spanning (beweeg je vingertoppen maar eens van rechts naar links boven die touch-bar, misschien heb jij het ook). Echt alleen wanneer hij in het stroomnet zit. Ook als de laptop uit staat. Ik ben er achter gekomen dat dit het geval is bij niet-geaarde stopcontacten. Ik vraag me af of dit schadelijk is en waar het aan ligt (laptop of adapter).

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met HP, maar ik kan werkelijk nergens terecht met mijn vraag.

Kan iemand hier wat duidelijkheid scheppen? :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Rubii18 op 18-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 13:04
Iemand ervaring met het installeren van XP op deze laptop? Gaat dat goed? Of moet je vanalles tweaken om het er uberhaupt op te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
ApexAlpha schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:38:
Iemand ervaring met het installeren van XP op deze laptop? Gaat dat goed? Of moet je vanalles tweaken om het er uberhaupt op te krijgen...
De versie van vorig jaar kwam met XP, dus dat zal wel loslopen. De vraag is alleen waarom je er geen Windows 7 op zou zetten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

jasperensuzanne schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:34:
[...]

Volgens mij staat er in de papieren van HP die bij de laptop in de doos zaten heel duidelijk iets over dode pixels. Ik heb ze nu zelf niet in de buurt maar ik weet zeker dat er redelijk wat over te vinden is. Desnoods bel je IVL.

Ik heb zelf gewoon de Enterprise 64-bit versie van usenet gehaald en deze geactiveerd met de via ma3d.com verkregen key. Werkt perfect :) Overigens kun je meerdere pc's met 1 key activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:58
Rubii18 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:36:
Mij is vanaf het begin al iets vreemds opgevallen: als ik de laptop in het stroomnet heb, staat de behuizing onder spanning (beweeg je vingertoppen maar eens van rechts naar links boven die touch-bar, misschien heb jij het ook). Echt alleen wanneer hij in het stroomnet zit. Ook als de laptop uit staat. Ik ben er achter gekomen dat dit het geval is bij niet-geaarde stopcontacten. Ik vraag me af of dit schadelijk is en waar het aan ligt (laptop of adapter).

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met HP, maar ik kan werkelijk nergens terecht met mijn vraag.

Komt volgens mij wel vaker voor. Zelf ook last van met oudere laptop. Kan het niet verklaren, zeker niet omdat de stekkers vaak niet eens ge-aard zijn. Benieuwd naar andere ervaringen/opmerkingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Leftblank schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

De versie van vorig jaar kwam met XP, dus dat zal wel loslopen. De vraag is alleen waarom je er geen Windows 7 op zou zetten natuurlijk ;)
Punkbuster (nodig voor veel games) ondersteund Win7 nog niet.

Ja ik probeer xp er nu op te zetten maar krijg een vage BSOD nog voordat ik de paritie manager te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb deze laptop nu ook (hiephoi) en nu wil ik na een schone (XP) installatie met Acronis True Image Workstation een image terug zetten. Al tig keren gedaan bij andere pc`s en laptops zonder problemen, maar bij het terugzetten van de image moet Acronis rebooten en vervolgens kan er geen harde schijf worden gevonden... Zowel vanuit windows als met een boot-cd geprobeerd... Geen hd te vinden wanneer je een image terug wilt zetten.

Hoe krijg ik met dit apparaat voor elkaar dat ik WEL gewoon die image terug kan zetten?

Als het IN de laptop niet lukt, kan ik de schijf er wel uithalen en in m`n pc hangen, dat gaat waarschijnlijk zonder problemen. Aangezien dit vrij omslachtig is en ik `m liever nog niet openschroef, zoek ik een oplossing om het IN de laptop voor elkaar te krijgen. :)

EDIT: probleem is opgelost, maar het 2e probleem is nu dat de teruggezette image niet werkt (zie 4 posts naar beneden)

[ Voor 30% gewijzigd door Phony op 19-08-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Argh, ik krijg maar BSOD's krijgen tijdens die xp installatie, als het maar niet aan me laptop ligt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Phony schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:02:

Hoe krijg ik met dit apparaat voor elkaar dat ik WEL gewoon die image terug kan zetten?

Als het IN de laptop niet lukt, kan ik de schijf er wel uithalen en in m`n pc hangen, dat gaat waarschijnlijk zonder problemen. Aangezien dit vrij omslachtig is en ik `m liever nog niet openschroef, zoek ik een oplossing om het IN de laptop voor elkaar te krijgen. :)
Misschien dat de recovery partitie (F11) in de weg zit? Volgens mij gebruiken ze daar ook acronis voor..of het is misschien de tpm achtig probleem?
Kan een image trouwens problemen geven met een data partitie met documenten? Ik heb wel eens gelezen dat daar nog een beveiliging op kon zitten?
jasperensuzanne schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:34:
[...]

Ik weet niet of je vista 64 bit al hebt maar ik vond toch niet altijd even handig ;) met vpn en printers e.d. die niet werken. En volgens mij ga je nog meer problemen met de TU software krijgen. Dus of je er zo fanatiek op moet willen wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Rubii18 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:36:

Het heeft volgens mij iets met inductie te maken. Andere metalen voorwerpen (lampen, de staander zelf dan) hebben er ook last van. Draai voor de grap je stekker is om (zodat phase en nul zijn omgedraaid), vaak is het daarna weg (minder).

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mr_gadget schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Misschien dat de recovery partitie (F11) in de weg zit? Volgens mij gebruiken ze daar ook acronis voor..of het is misschien de tpm achtig probleem?
Kan een image trouwens problemen geven met een data partitie met documenten? Ik heb wel eens gelezen dat daar nog een beveiliging op kon zitten?
In de bios heb ik de HD op IDE modus gezet en op dat moment herkent Acronis de schijf wel. Je kunt dan wel een image maken en terugzetten :D Nu heb ik echter een volgend probleem, wanneer een image is teruggezet, kan NTLDR niet worden gevonden bij het booten. chkdsk, fixmbr en fixboot geprobeerd, werkt niet. In Dos worden alleen de schijfletters voor de HP recovery partitie en de cd-rom speler gevonden, en de windowspartitie niet.... Ik kan nu dus wel een image maken en terugzetten, maar vervolgens werkt de teruggezette image niet. :(

--> Wanneer je een image maakt via de Acronis boot disk, dan werkt het allemaal wel. Image maken en terugzetten in Windows geeft problemen. Het duurt zo allemaal wel wat langer, maar het is iig een workaround :)

[ Voor 18% gewijzigd door Phony op 20-08-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_gadget schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Ik weet niet of je vista 64 bit al hebt maar ik vond toch niet altijd even handig ;) met vpn en printers e.d. die niet werken. En volgens mij ga je nog meer problemen met de TU software krijgen. Dus of je er zo fanatiek op moet willen wachten :P
Dus jij zou de 32-bits versie aanraden (heb je deze ook al zelf op de laptop geinstalleerd?)? Ik zat hier zelf ook al aan te denken, ik zie namelijk geen grote voordelen voor de 64-bits versie (die ene gb geheugen wordt toch door de videokaart gebruikt). Bovendien wil ik wel alle software en services van de tu kunnen gebruiken (zeker het printen e.d.). Ik heb de laptop namelijk juist voor de TU aangeschaft.

Is er iemand die dit kan tegenspreken of is het gewoon een slimme keuze (vooral gericht op het gebruik voor de tu) om de 32 bits te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Anoniem: 312622 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Dus jij zou de 32-bits versie aanraden (heb je deze ook al zelf op de laptop geinstalleerd?)? Ik zat hier zelf ook al aan te denken, ik zie namelijk geen grote voordelen voor de 64-bits versie (die ene gb geheugen wordt toch door de videokaart gebruikt). Bovendien wil ik wel alle software en services van de tu kunnen gebruiken (zeker het printen e.d.). Ik heb de laptop namelijk juist voor de TU aangeschaft.

Is er iemand die dit kan tegenspreken of is het gewoon een slimme keuze (vooral gericht op het gebruik voor de tu) om de 32 bits te downloaden?
Ik heb geen TU laptop (maar zit wel op de TU ;)) en werk nu een tijdje met 64-bits. Het enige nadeel vind ik dat je de Cisco VPN client niet kan gebruiken want die werkt enkel op 32-bits. Dus niet geheel onbelangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upbeat schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:31:
[...]

Ik heb geen TU laptop (maar zit wel op de TU ;)) en werk nu een tijdje met 64-bits. Het enige nadeel vind ik dat je de Cisqo VPN client niet kan gebruiken want die werkt enkel op 32-bits. Dus niet geheel onbelangrijk :)
Dat vind ik een hele belangrijke! Zijn er meer van dit soort problemen die je bij de tu tegen zult komen met de 64-bits (naast de dingen die al genoemd zijn)?

Edit: is de versie die nu op ma3d staat de definitive versie? (Hij is engels, dat weet ik, maar dat vind ik geen probleem)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 312622 op 21-08-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Anoniem: 312622 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Dat vind ik een hele belangrijke! Zijn er meer van dit soort problemen die je bij de tu tegen zult komen met de 64-bits (naast de dingen die al genoemd zijn)?

Edit: is de versie die nu op ma3d staat de definitive versie? (Hij is engels, dat weet ik, maar dat vind ik geen probleem)
Er is wel 1 alternatief voor de VPN client dat wel op 64-bits werkt maar daar moet je iets van 100 eurie voor dokken. En daar heb ik nou geen zin in ;)

Ja en dat is de final zoals ze dat zeggen, dus die komt ook op de dvdtjes in de winkel te liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Upbeat op 21-08-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upbeat schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:36:
[...]

Er is wel 1 alternatief voor de VPN client dat wel op 64-bits werkt maar daar moet je iets van 100 eurie voor dokken. En daar heb ik nou geen zin in ;)
Nee precies, dank voor je reactie! Dan ga ik de versie die nu op ma3d staat op mijn laptop zetten.
Edit: Downloaden staat nu al een tijdje aan maar het wil niet echt rap gaan, hij komt niet boven de 12 kb/s terwijl hij normaal echt veel meer aan kan. Ligt dit aan ma3d? Hebben andere hier ook last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 312622 op 21-08-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ik heb die gasten van ma3d nog eens gemaild en 64-bits komt volgende week erop te staan. Windows 7 in het nederlands komt erop zodra Microsoft het beschikbaar stelt op MSDN. En laat dat nou net vandaag zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
Anoniem: 312622 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Als je bijvoorbeeld hier kijkt dan kun je zien dat Windows 7 zelf al met een fatsoenlijke VPN client komt, waardoor je de Cisco rotzooi waarschijnlijk helemaal links kunt laten liggen. Verder zul je een VPN ook niet zo heel veel nodig hebben, tenzij je een kamer hebt die op 't TU netwerk is aangesloten te lui bent om een serialfile voor Matlab in te vullen en daarom met de server moet verbinden.
Yup, definitief.

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 21-08-2009 20:34 . Reden: Zo dan :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 10:15
Leftblank schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:21:
[...]

Als je bijvoorbeeld hier kijkt dan kun je zien dat Windows 7 zelf al met een fatsoenlijke VPN client komt, waardoor je de Cisco rotzooi waarschijnlijk helemaal links kunt laten liggen. Verder zul je een VPN ook niet zo heel veel nodig hebben, tenzij je een kamer hebt die op 't TU netwerk is aangesloten.

[...]

Yup, definitief.
De kamers die op het TU netwerk zijn aangesloten gaan via PPPoE of 802.1x, niet via VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14
VPN is vooral belangrijk als je een licentie nodig hebt voor een programma van de TU, hiervoor moet je namelijk verbonden zijn met het TU netwerk en zal je toch VPN moeten gebruiken.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten nog even te wachten op de NLDse versie, aangezien dat nog een kwestie van een paar dagen is. Daarnaast ga ik voor de 32-bits versie. Als ik meer ervaring heb met mijn studie kan ik over een halfjaar altijd nog een 64-bits installatie doen, een schone pc kan nooit kwaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb problemen met mijn cardreader, hij doet het simpelweg niet. De SD kaart word niet gelezen, ik dacht in de eerste instantie dat dit een driver probleem is dus downloadde ik ook de juiste driver van de hp site, maar helaaas werkt deze nog steeds niet. Werkt deze cardreader uberhaupt bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:14:
Ik heb problemen met mijn cardreader, hij doet het simpelweg niet. De SD kaart word niet gelezen, ik dacht in de eerste instantie dat dit een driver probleem is dus downloadde ik ook de juiste driver van de hp site, maar helaaas werkt deze nog steeds niet. Werkt deze cardreader uberhaupt bij iemand?
Hier werkt hij wel gewoon (ik heb de 8530w). Als ik de SD kaart er in gooi geeft hij aan op zoek te zijn naar drivers, wat heel gewoon is bij het gebruik van een apparaat voor het eerst, maar ik kan wel meteen de map openen met de foto's op de SD kaart.

Ik denk dat het bij jou dus een hardwarematige fout is, ik zou even met notebookprojecten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik wilde net mijn cardreader proberen maar stopte zonder goed te kijken de sd kaart in de opening net boven de sleuf. Wilde hem er vervolgens te snel uit halen waardoor deze nog verder erin schoof en zit nu helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140784

Ik zit te twijfelen tussen de TU laptop en de Acer Aspire 7738 (http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-073157). Ik vind het gekke dat die Aspire een quad core heeft, grotere harddisk en volgens mij betere videokaart, maar in de winkel toch bijna 500 euro goedkoper is dan de HP 8530w. Iemand enig idee waarom? En wat is de betere keuze? (het prijsverschil van de TU, 890euro en de Aspire gewoon uit de winkel 1059euro maakt me niet uit)

(Handig voor vergelijken van laptop specs: http://www.notebookcheck.net/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Anoniem: 140784 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:35:
Ik zit te twijfelen tussen de TU laptop en de Acer Aspire 7738 (http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-073157). Ik vind het gekke dat die Aspire een quad core heeft, grotere harddisk en volgens mij betere videokaart, maar in de winkel toch bijna 500 euro goedkoper is dan de HP 8530w. Iemand enig idee waarom? En wat is de betere keuze? (het prijsverschil van de TU, 890euro en de Aspire gewoon uit de winkel 1059euro maakt me niet uit)

Je weet wat ze zeggen: Beter een snelle duo dan een trage quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ApexAlpha schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:41:
[...]

Je weet wat ze zeggen: Beter een snelle duo dan een trage quad.
Zeggen ze dat? :X Okeuj, dus voor die TU-laptop gaan? Vind t dan trouwens wel raar dat de benchmarks van die "trage" quad hoger uitkomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Kwalitatief is de HP veel beter. Ook zit er een (dure) Quadro-kaart in. Het merk Acer word door velen ook ontweken omdat ze kwalitatief minder zouden zijn. Ook is de laptop die je uitkiest veel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Anoniem: 140784 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:43:
[...]

Zeggen ze dat? :X Okeuj, dus voor die TU-laptop gaan? Vind t dan trouwens wel raar dat de benchmarks van die "trage" quad hoger uitkomen. :?
Dat is een lang verhaal en heeft heel veel te maken met wat voor software je wil gaan draaien (op Google is daar veel over te vinden). Bij HP betaal je ook voor kwaliteit van de behuizing en service, die ervaringen zijn vaak heel persoonlijk. Ik zou bijvoorbeeld voor de HP gaan omdat die wat degelijker is en als er iets kapot gaat ik hem niet 2 maanden kwijt ben.

Edit\ Oh spuit eleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha toch bedankt allebei hoor ;) Ik denk dan inderdaad dat ik voor de HP ga, of weet er iemand hier nog een (wellicht zelfs beter) alternatief voor de ongeveer 1500 euro die de 8530w kost?

En iets heel anders; waarom verkoopt de TU hun 8530w met 250GB, en op internet allemaal met 320GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140784 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:08:
Haha toch bedankt allebei hoor ;) Ik denk dan inderdaad dat ik voor de HP ga, of weet er iemand hier nog een (wellicht zelfs beter) alternatief voor de ongeveer 1500 euro die de 8530w kost?
Hij kost toch iets van 900, wat naar mijn mening goedkoop is voor wat je er voor krijgt (incl. garantie).
Anoniem: 140784 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:08:
En iets heel anders; waarom verkoopt de TU hun 8530w met 250GB, en op internet allemaal met 320GB?
Wellicht om de kosten te drukken?

EDIT
Upbeat schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:44:
Ik heb die gasten van ma3d nog eens gemaild en 64-bits komt volgende week erop te staan. Windows 7 in het nederlands komt erop zodra Microsoft het beschikbaar stelt op MSDN. En laat dat nou net vandaag zijn ;)
Hij staat vandaag nog niet op msdnaa, iemand enig idee of de NLDse versie binnen zeer korte tijd online komt?
Voor de goede oorde: ik ben zeker wel iemand die geduldig kan wachten, alleen wil ik dit klaar hebben als ik aan mijn studie begin. Omdat eind volgende week de KMT van mijn studentenverening begint wil ik windows 7 eigenlijk begin volgende week op mijn laptop zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 312622 op 22-08-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312622 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

Hij kost toch iets van 900, wat naar mijn mening goedkoop is voor wat je er voor krijgt (incl. garantie).

[...]

Wellicht om de kosten te drukken?
Bij de TU kost hij 900, maar als ik hem niet bij de TU wil kopen 1500. Nu vroeg ik me af wat de (betere) alternatieven zijn voor 1500euro... Of is dit een beetje de top voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140784 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:03:
[...]

Bij de TU kost hij 900, maar als ik hem niet bij de TU wil kopen 1500. Nu vroeg ik me af wat de (betere) alternatieven zijn voor 1500euro... Of is dit een beetje de top voor die prijs?
Oke dan heb ik je verkeerd begrepen, je gaat dus niet bij de TU studeren (of je hebt geen recht om hem dit jaar te kopen). In dat geval zou ik een nieuw topic openen omdat het dan heel specifiek over jou gaat. Om toch even kort op je vraag in te gaan: als je hem niet bij de TU besteld heb je dus veel minder services en een veel hogere prijs. Dan kan je (naar mijn mening) beter kijken naar een alternatief. Want die heb je zeker voor de prijs die je noemt. Maar ik kan niet goed beoordelen wat een beter alternatief voor jou is (game je veel, kijk je veel films, etc...), hier zou ik dus een nieuw topic voor openen of gewoon eens langs een grote computerzaak gaan en kijken wat zij jou kunnen bieden voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:28

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb de 8530w ook, maar ik had 'm al eerder, gezien ik niet aan de TU verbonden zit. Mijn ervaringen zijn eigenlijk zeer goed, het is een hele degelijke laptop.
Echter, mijn DVD-drive zit nogal los in de behuizing, en zonder hulpmiddeltjes bromt die heel erg. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04

Omdat die HP een stukke betere bouw kwaliteit heeft dan die Acer. En een 15" laptop is beter draagbaar dan een 17" versie. Heb me zelf een Thinkpad T500 aangeschaft.

Moet je je MAC adres nog bij je faculteits-servicepunt laten registreren om het "gewone" netwerk te kunnen gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 22-08-2009 18:20 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Fab1Man schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:24:
Echter, mijn DVD-drive zit nogal los in de behuizing, en zonder hulpmiddeltjes bromt die heel erg. Hebben anderen dit ook?
DVD-drive zit hier ook redelijk losjes. Heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar voor zover ik weet zijn de drives in laptop's niet te vergelijken qua stevigheid met normale DVD-drives. Heb overigens geen last van gebrom als ik 'm iets laat lezen. Tuurlijk, fluisterstil is 'ie niet. Maar ook alles behalve storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312622 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:21:
[...]

Hier werkt hij wel gewoon (ik heb de 8530w). Als ik de SD kaart er in gooi geeft hij aan op zoek te zijn naar drivers, wat heel gewoon is bij het gebruik van een apparaat voor het eerst, maar ik kan wel meteen de map openen met de foto's op de SD kaart.

Ik denk dat het bij jou dus een hardwarematige fout is, ik zou even met notebookprojecten bellen.
Het gekke is dus dat als ik er een SD kaart in stop dat hij wel doorheeft dat er een nieuw 'usb-device' is aangesloten. Ik krijg namelijk dat icoontje rechtsonder in beeld te zien. Maar als ik dan vervolgens kijk bij 'mijn computer' zie ik weer niets... Moest jij niet zelf handmatig iets installeren toen je 'm voor de 1e keer uitprobeerde? En stel nou dat hij het doet, waar hoor ik dat mapje te zien dan, bij 'mijn computer'? ik heb trouwens ook een 8530w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

Het gekke is dus dat als ik er een SD kaart in stop dat hij wel doorheeft dat er een nieuw 'usb-device' is aangesloten. Ik krijg namelijk dat icoontje rechtsonder in beeld te zien. Maar als ik dan vervolgens kijk bij 'mijn computer' zie ik weer niets... Moest jij niet zelf handmatig iets installeren toen je 'm voor de 1e keer uitprobeerde? En stel nou dat hij het doet, waar hoor ik dat mapje te zien dan, bij 'mijn computer'? ik heb trouwens ook een 8530w
Ik hoefde niets te installeren, hij deed wel iets automatisch (rechtsonder kwam zo'n ballonnetje). Als ik nu zo'n kaart in de SD reader gooi komt er bij Computer de schijf 'SD (G:)' te staan. Als dit bij jou niet het geval is zal er iets verkeerd zijn, heb je wellicht windows 7 al geinstalleerd? Hier doet de SD kaart het gewoon bij de standaard instal (32-bits windows vista prof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb idd windows 7 geinstalleerd 64 bits, maar die cardreader deed 't ook al niet bij die windows vista install die er standaard op stond. Ik hoopte eigenlijk dat hij het juist zo gaan doen als ik windows 7 erop zette. Ik zal nog ff wat proberen te spelen met drivers enzo en anders moet ik idd ff bellen.. helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
Anoniem: 310358 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:33:
ik heb idd windows 7 geinstalleerd 64 bits, maar die cardreader deed 't ook al niet bij die windows vista install die er standaard op stond. Ik hoopte eigenlijk dat hij het juist zo gaan doen als ik windows 7 erop zette. Ik zal nog ff wat proberen te spelen met drivers enzo en anders moet ik idd ff bellen.. helaas..
Heb ook Windows 7 64-bit, en de cardreader werkt gewoon zonder extra drivers te installeren. Uiteraard wel de drivers geinstalleerd die Windows update aanbood, maar ik weet niet of daar drivers voor de cardreader bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:33:
Ik zou als ik jou was zeker bellen, ik heb in ieder geval goede ervaringen met de hulplijn van notebookprojecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
Heeft er iemand al een goed passende sleeve gevonden? De meeste sleeves voor 15" notebooks zijn veel te breed. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
gebradenkip schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:54:
Heeft er iemand al een goed passende sleeve gevonden? De meeste sleeves voor 15" notebooks zijn veel te breed. :/
De 'Belkin 15.4" neopreen sleeve' zit prima om mijn 8510W, zover ik weet zijn de afmetingen amper tot niet veranderd, dus die zal ook prima om de 8530 zitten. De sleeve zit er nieuw vrij strak omheen, maar aangezien 't neopreen is rekt 't wel wat uit, al is 't niet echt schokkend. Verder is 't vrij dik neopreen wat ook positief is. Overigens heb ik ook goede verhalen gehoord over de CaseLogic hoezen, je moet alleen 'n beetje opletten met de afmetingen van hoezen en je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe goed werkt de wifi bij jullie?
Ik vind het af en toe een beetje tegenvallen, misschien ook sinds vista 64 bit heb..Ik heb hier wireless N met router die op zolder staat. Af en toe is het internet heel snel terwijl het meestal vrij sloom is of gewoon niks doet. Terwijl ik dan wel met 26 mbit ben verbonden. En andere laptop (ook met een wireless n kaartje met 32 bit ) heeft continu een stabiele verbinding...Zou het kunnen dat de drivers voor 64 bit minder goed ontwikkeld zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Probeer eens Vista anti lag (google, het werkte bij mijn 64 bit systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 12:32
gebradenkip schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:54:
Ik heb een Crumpler The Gimp 15" Wide special edition, deze zit erg strak maar dat vind ik juist wel fijn want dan is hij ook goed beschermd. ik ben erg tevreden over deze sleeve omdat hij lekker stevig is en er mooi uitziet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las ergens iets over servicepunten voor laptops bij de TU delft op de campus zelf. Wat is dit en wanneer mag/kan je er naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
Anoniem: 310358 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:58:
Ik las ergens iets over servicepunten voor laptops bij de TU delft op de campus zelf. Wat is dit en wanneer mag/kan je er naar toe?
Ik weet er zelf maar één te vinden, namelijk in 't gebouw van EWI - de ingang door en na de loge meteen links de gang in, aardig stuk doorlopen en dan kom je langs de balie. Zover ik weet kun je er heen met veel van je vragen, al is 't vooral nuttig wanneer je laptop er mee kapt, dan zetten ze ter plekke je HD even over en regelen ze de rest - als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh ok, thx
ik heb namelijk nog steeds dat probleem met m'n cardreader (denk een driver probleem) maar ik vind 't zo een gedoe als ik 'm zou moeten opsturen naar hp ofzo. Vandaar dat ik dus dacht om miss daar bij de TU langs te kunnen gaan.

• ApexAlpha
Weet iemand waarom in de BIOS enkele gebieden als 'Reset fingerprint reader' grijs zijn? Nu kan ik dat ding niet resetten? Meer mensen hier last van? (8530w)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste