Toon posts:

[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Voor zover ik weet maakt dat helemaal niks uit, de laptop blijft van jou en je hoeft niks terug te betalen.
Maar misschien zijn de voorwaarden volgend jaar anders, ze hadden dit jaar namelijk er last van dat een hoop mensen hun laptop doorverkochten. Dus misschien voeren ze wel volgend jaar zoiets in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
Huy schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:50:
Ik ben van plan om volgend jaar te beginnen aan de studie Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek op de TU. Ik ben uiteraard van plan om een laptop aan te schaffen, maar LR is een van de moeilijkste studies heb ik gehoord. Als ik na één jaar stop met mijn studie (wat ik uiteraard niet hoop), moet ik dan het volledige bedrag van de laptop betalen zoals de laptopregeling op de TU/e?
Nee dat hoeft niet, ik ben ook gestopt op de TU met werktuigbouwkunde, de laptop blijft van jou voor deze korting. Je mag de laptop alleen niet doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien is dit al eens gevraagd, maar het topic is een beetje te groot om nu helemaal door te lezen :P

Heeft een van jullie al problemen ondervonden met de adapter van de 8530w? Die van mij gaat er een dezer dagen mee kappen. Soms zegt ie plotseling iets als "Deze adapter is niet geschikt voor dit type laptop" en een andere keer zegt ie "The adapter's AC Power is to low". In beide gevallen wordt de adapter vanaf dat moment niet meer herkend. Gelukkig heb ik het sinds kort en wil hij het wel weer doen als ik hem er opnieuw instop, maar ik vraag me af hoe lang dit zo blijft. Ik kan niet echt zonder laptop.

Ik heb dit probleem al bij meerdere mensen gehoord en ook bij het servicepunt van Bouwkunde, @hok, werd mij verteld dat dit een bekend probleem is en dat er bij de levering van de laptops vele kapotte adapters zijn meegeleverd, die soms na 2 maanden al kapot gingen. Ik moest naar de helpdesk bellen voor een nieuwe. Nu heb ik dat gedaan, maar de man die ik aan de lijn had, had nog nooit van het probleem gehoord! Ze zouden me nog bellen om een afspraak te maken...

Nu is mijn vraag: zijn er al meer mensen die dit probleem hebben gehad, die ondertussen een nieuwe hebben gekregen. En zo ja, hoe is dat bij jullie verlopen? Zijn er nog speciale feiten die ik moet noemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubii18 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:34:
Misschien is dit al eens gevraagd, maar het topic is een beetje te groot om nu helemaal door te lezen :P

Heeft een van jullie al problemen ondervonden met de adapter van de 8530w? Die van mij gaat er een dezer dagen mee kappen. Soms zegt ie plotseling iets als "Deze adapter is niet geschikt voor dit type laptop" en een andere keer zegt ie "The adapter's AC Power is to low". In beide gevallen wordt de adapter vanaf dat moment niet meer herkend. Gelukkig heb ik het sinds kort en wil hij het wel weer doen als ik hem er opnieuw instop, maar ik vraag me af hoe lang dit zo blijft. Ik kan niet echt zonder laptop.

Ik heb dit probleem al bij meerdere mensen gehoord en ook bij het servicepunt van Bouwkunde, @hok, werd mij verteld dat dit een bekend probleem is en dat er bij de levering van de laptops vele kapotte adapters zijn meegeleverd, die soms na 2 maanden al kapot gingen. Ik moest naar de helpdesk bellen voor een nieuwe. Nu heb ik dat gedaan, maar de man die ik aan de lijn had, had nog nooit van het probleem gehoord! Ze zouden me nog bellen om een afspraak te maken...

Nu is mijn vraag: zijn er al meer mensen die dit probleem hebben gehad, die ondertussen een nieuwe hebben gekregen. En zo ja, hoe is dat bij jullie verlopen? Zijn er nog speciale feiten die ik moet noemen?

Alvast bedankt!
Weet je zeker dat de connector van adapter wel goed in je laptop zit? Dit probleem krijg je namelijk als de connector er niet goed in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, en weet je zeker dat je je eigen adapter nog wel hebt? Dat is ook zo naar als iedereen met dezelfde laptops loopt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jupjup. Ik weet zeker dat het mijn eigen adapter is en hij zit er zeker goed in. Ik heb het allemaal gechecked. Maarja, iemand van Paradigit heeft me net gebeld en heeft gezegd dat ik een nieuwe adapter kon krijgen bij IVL. Ik ga er zo heen. Dan is het probleem hopelijk opgelost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heeft iemand hier ervaring met de HP quicklook software? Ik heb windows 7 weer opnieuw geinstalleerd nadat office 2010 mijn installatie had verpest en zag dit opeens tussen de drivers staan. Je kan hiermee je mail en tasks e.d. inzien zonder windows te booten. Maar hij heeft de tools partitie nodig en die heb ik verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Laatste nieuws over het laptopproject 2010-2011:
Het laptopproject 2010-2011 zal twee laptopmodellen aanbieden; een 'high end' en een 'low end' model. Op dit moment ligt de offertevraag van de TUD bij verschillende leveranciers.

Eind mei 2010 worden de laptopmodellen en de prijzen bekend gemaakt op deze site. De verkoopvoorwaarden, servicevoorwaarden en de planning volgen daarna zo spoedig mogelijk.
Ik ben benieuwd wat het high-end model wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:42
Ben ook benieuwd, als de prijs meevalt wordt het wellicht een upgrade.

IK verwacht sowieso een i7, 15" met high res en een redelijke videokaart (weliswaar geen consumentenversie uiteraard). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok een i5, de papieren van de i7 zijn imo vrij slecht (zowel de dual als de quad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
moment vd waarheid.. uiterlijk maandag gaan we het weten.
Voorgaande jaren was het altijd zo geweest dat terwijl de winkelprijs op >1800 euro lag, het model maar <900 kostte. Alleen sinds vorig jaar was er een low end model bijgekomen..
Er werd ook telkens quadro gebruikt..
In mijn jaar was dat NVS140, in 2008-2009 FX570M, 2009-2010 FX770M.. dus nu FX880M ??
Trek je deze lijn door.. wordt het waarschijnlijk zoiets.. voor ~900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
bladerash schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:51:
moment vd waarheid.. uiterlijk maandag gaan we het weten.
Voorgaande jaren was het altijd zo geweest dat terwijl de winkelprijs op >1800 euro lag, het model maar <900 kostte. Alleen sinds vorig jaar was er een low end model bijgekomen..
Er werd ook telkens quadro gebruikt..
In mijn jaar was dat NVS140, in 2008-2009 FX570M, 2009-2010 FX770M.. dus nu FX880M ??
Trek je deze lijn door.. wordt het waarschijnlijk zoiets.. voor ~900 euro.
Zeker niet slecht hoor :) Op de TUD-site staat dat er windows 7 wordt geleverd, dus zou goed kunnen. Komende dagen moet het bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

scorpie

Supra Addict

Crap, nou had ik het document dus al in handen met 2 "low-end" alternatieven en 2 "high-end" alternatieven.. maar nu kan ik het dus nergens meer vinden ;p

Ik zal nog even zoeken, zodra ik het heb zal ik het wel posten. Het waren sowieso wel fijne machines en ik dacht dat het om 2 HP's en 2 Dell's ging maar pin me er niet op vast..

edit: yes, heb em weer gevonden

2 High-End alternatieven:
-HP EliteBook 8540w base unit
-Dell Precision M4500

2 Low-End alternatieven:
-HP ProBook 6545b base unit
-Dell Vostro 3500

Prijzen post ik maar niet want alles is sowieso onder voorbehoud..

edit2: oh ja, er staat bij dat ze ze gaan leveren met 32bits W7 :') Dus je zal zelf maar even van ma3d.com een 64 bits moeten scoren.

[ Voor 38% gewijzigd door scorpie op 29-05-2010 10:07 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
scorpie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:58:

-Dell Precision M4500

2 Low-End alternatieven:
-Dell Vostro 3500
Zit ik met me gok toch direct op het model nummer .. :P

[ Voor 51% gewijzigd door bladerash op 29-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

scorpie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:58:
Crap, nou had ik het document dus al in handen met 2 "low-end" alternatieven en 2 "high-end" alternatieven.. maar nu kan ik het dus nergens meer vinden ;p

Ik zal nog even zoeken, zodra ik het heb zal ik het wel posten. Het waren sowieso wel fijne machines en ik dacht dat het om 2 HP's en 2 Dell's ging maar pin me er niet op vast..

edit: yes, heb em weer gevonden

-Dell Precision M4500

2 Low-End alternatieven:
-Dell Vostro 3500

Prijzen post ik maar niet want alles is sowieso onder voorbehoud..

edit2: oh ja, er staat bij dat ze ze gaan leveren met 32bits W7 :') Dus je zal zelf maar even van ma3d.com een 64 bits moeten scoren.
linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nee, geen linkje.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik denk dat ik de vraag hier wel kan stellen: Ik heb gelezen dat de Quadro FX 770 gewoon een 9600M GT, geoptimaliseerd voor 2D applicaties. Ik ben nu benieuwd hoe je deze videokaart weer als een 9600M GT kunt laten werken, zodat ie sneller wordt in games.
Een vriend van mij heeft deze laptop (8530w) namelijk ook, en is inmiddels geswitcht van opleiding, en hij gebruikt de laptop nu nog voornamelijk voor het gamen.
Ik las dat je hem dan moet flashen ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee, of en hoe dit werkt?

Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 22:39
Vandaag meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:58
wat betekend base unit? Welk model 8540w is dat?

Heeft die Dell maar 2GB ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 11:03

rym

Begin komend jaar aan m'n master aan de TU/e, hoop stiekem dat ze een solid state erin hebben gesmokkeld, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:09
die kans acht ik inderdaad klein. De toegevoegde waarde voor de studie staat namelijk niet in verhouding tot de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Celica_T20 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:29:
wat betekend base unit? Welk model 8540w is dat?

Heeft die Dell maar 2GB ram?
De high-end modellen staan allemaal met 4gb op de lijst, en ja, er staat echt bij: 32 bits W7 :')
de low-end modellen weet ik even niet uit m'n hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Zijn ze er inmiddels uitgekomen of het een dell of hp wordt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Het zou eind mei(gisteren dus uiterlijk) bekend gemaakt worden volgens de site. Maar ik heb nergens nog iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4GB... ik had toch wel 6 verwacht dit of volgens jaar.

de keuze voor een vostro vind ik ook raar, dat is toch wel de budget van business notebooks; niet echt stevig me dunkt

iemand op school heeft overigens ook een M4500 van dell, dat ding is niet kapot te krijgen, het scherm (786p) valt alleen wel in het niet naast mijn glossy 1080p scherm (andere dell).
ik hoop op het 900p of beter scherm, kosten komen dan zo rond €2000 voor de consument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Als het met 32 bit windows 7 wordt geleverd heeft het geen zin meer dan 4gb in te stoppen.
Zolang de campus nog werkt met 32bit XP, zie ik niet snel gebeuren dat ze er 6gb inbouwen ivm zogenaamde compatibiliteit problemen.
Maar een i7 cpu voor high-end model en i5 voor de low-end zijn gewoon zekerheidjes gezien het verleden.
En als opvolger voor FX770 van vorig jaar --> waarschijnlijk een FX880M of misschien zelfs een FX1800M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
"merk(en), modellen en types zullen pas in de maand Juni ‘10 bekend worden gemaakt", aldus op de site van NSC van universiteit twente (http://www.utwente.nl/ict...1/AlgemeneInformatie.doc/)
De laptops worden collectief ingekocht door X universiteiten als ik het goed heb. Delft en Eindhoven horen daar volgens mij ook bij. kan dus nog even duren voordat ze bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Delft zegt dit:
Het laptopproject 2010-2011 zal twee laptopmodellen aanbieden; een 'high end' en een 'low end' model. Op dit moment ligt de offertevraag van de TUD bij verschillende leveranciers.

Eind mei 2010 worden de laptopmodellen en de prijzen bekend gemaakt op deze site. De verkoopvoorwaarden, servicevoorwaarden en de planning volgen daarna zo spoedig mogelijk.

Wij verwachten dat webshop eind juli 2010 open gaat.
http://www.icto.tudelft.n...opproject-2010-2011//518/
Wie moet je dan geloven hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
je kan het beste uit gaan van het slechtste geval, dan valt het meestal mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Coldcat

HODL

Als bij de TU een datum staat kun je ergerust twee maanden bovenop tellen. Dan kom je wel ongeveer in de buurt :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Als je bij campusshop.nl (het bedrijf wat zorgt voor de bestelling, levering etc.) probeert in te loggen met je netid, staat er dat dit project tijdelijk is geblokkeerd en dat deze naar verwachting eind van de week weer open zal gaan.

Misschien dat ik een laptop voor m'n zusje koop via dit project. Want op de HRO hebben ze volgens mij niet van dit soort projecten en aangezien ik zelf nog wel een paar jaartjes op de TU hoop rond te huppelen, zal het met garantie e.d. ook wel goed gaan.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
bladerash schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Zit ik met me gok toch direct op het model nummer .. :P
Ik hoop écht dat jij gelijk krijgt. Ik vind die elitebooks geniaal, zou top zijn als ze er dit jaar weer 1 aanbieden. Het genoemde model bevalt mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:48
systeem high end (specs onder voorbehoud)
HP Elitebook 8540w

Processor: Intel QC i7 720 QM (4 cores)
1.6Ghz normal, 2.8Ghz turbo mode, 6mb cache

Geheugen:4 GB 1333MHz DDR3 2 Dimms
Harde schijf: 320G 7200RPM SATA 2.5
Optisch: DVDRW LightScribe Drive
Scherm: 15.6 HD+ AG WVA (1600x900pixels)
Grafische kaart: nVidia Quadro FX 880M
550MHz core / 1210MHz mem, 1GB DDR3, based on GT216 core 40nm (GT 330M)

Draadloos: 802.11 a/b/g/n I3 WLAN kaart
Netwerk-adapter:100/1000
USB poorten: 3x usb 2.0 + 2x usb 3.0
Firewire, e-sata en hdmi
Besturings-systeem: Windows 7 Premium 32 operating systeem
Batterij: 8Cell 73WHr
HP website: claimt 5 uur werken op volle batterij
Garantie: 3 jaar

Algemene specificaties 8540w modellen op de HP-website

[ Voor 14% gewijzigd door hjw-001 op 04-06-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Afgezien van het design wat ik van de Dell M4500 errûg mooi vindt, zie ik nu toch wel wat voordelen in de Elitebook, ten eerste al het losstaande numpad. Daarbij komt dat deze bijna zeker full HD krijgt.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Dan mag ik namelijk nog meer geld gaan uitgeven aan hardware deze zomer :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gammro op 05-06-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Gammro schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:11:
Afgezien van het design wat ik van de Dell M4500 errûg mooi vindt, zie ik nu toch wel wat voordelen in de Elitebook, ten eerste al het losstaande numpad. Daarbij komt dat deze bijna zeker full HD krijgt.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Dan mag ik namelijk nog meer geld gaan uitgeven aan hardware deze zomer :P
Waar baseer je op dat het bijna zeker full hd wordt? Want ik heb juist het tegenovergestelde gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
hjw-001 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:34:
systeem high end (specs onder voorbehoud)
HP Elitebook 8540w

Processor: Intel QC i7 720 QM (4 cores)
1.6Ghz normal, 2.8Ghz turbo mode, 6mb cache

Geheugen:4 GB 1333MHz DDR3 2 Dimms
Harde schijf: 320G 7200RPM SATA 2.5
Optisch: DVDRW LightScribe Drive
Scherm: 15.6 HD+ AG WVA (1600x900pixels)
Grafische kaart: nVidia Quadro FX 880M
550MHz core / 1210MHz mem, 1GB DDR3, based on GT216 core 40nm (GT 330M)

Draadloos: 802.11 a/b/g/n I3 WLAN kaart
Netwerk-adapter:100/1000
USB poorten: 3x usb 2.0 + 2x usb 3.0
Firewire, e-sata en hdmi
Besturings-systeem: Windows 7 Premium 32 operating systeem
Batterij: 8Cell 73WHr
HP website: claimt 5 uur werken op volle batterij
Garantie: 3 jaar

Algemene specificaties 8540w modellen op de HP-website
Volgens mij staat daar 1600*900

Op de HP website staat ook een mogelijkheid voor een 1920*1080 scherm. Ik hoop toch echt dat ze voor dat scherm kiezen.
Bovendien hoop ik ook dat ze afzien van 32bit Win7, dat is gewoon achterlijk. Volgens mij gaat echt IEDEREEN dan eigen software halen op www.ma3d.com

btw: weet iemand wat die turbo-mode precies inhoud? Je kan em toch ook gewoon non-stop op 2,8GHz draaien neem ik aan?

[ Voor 15% gewijzigd door beugeldop op 05-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
beugeldop schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:44:
[...]

Volgens mij staat daar 1600*900

Op de HP website staat ook een mogelijkheid voor een 1920*1080 scherm. Ik hoop toch echt dat ze voor dat scherm kiezen.
Bovendien hoop ik ook dat ze afzien van 32bit Win7, dat is gewoon achterlijk. Volgens mij gaat echt IEDEREEN dan eigen software halen op www.ma3d.com

btw: weet iemand wat die turbo-mode precies inhoud? Je kan em toch ook gewoon non-stop op 2,8GHz draaien neem ik aan?
De base zal wel 1600*900 hebben...

De turbo is een soort overklok, in principe moeten ze dat ook wel permanent kunnen. Vraag me alleen af waarom je dat zou willen in een laptop, die wil je toch juist laten terugklokken? ;)

Ikzelf heb vorig jaar de budget-versie gekocht, maar die weg gegeven toen ik met mijn studie gestopt ben. Dit jaar ga ik denk ik een 13.3" laptopje halen met een i3 of i5, 15.4" was toch wel groot, en voor mijn studie heb ik ook geen Quadro nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is volgensmij ook meer een workstation model. Niet echt een die je iedere dag meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:27:
[...]

De turbo is een soort overklok, in principe moeten ze dat ook wel permanent kunnen. Vraag me alleen af waarom je dat zou willen in een laptop, die wil je toch juist laten terugklokken? ;)

Ikzelf heb vorig jaar de budget-versie gekocht, maar die weg gegeven toen ik met mijn studie gestopt ben. Dit jaar ga ik denk ik een 13.3" laptopje halen met een i3 of i5, 15.4" was toch wel groot, en voor mijn studie heb ik ook geen Quadro nodig.
Ik gebruik mn laptop bijna alleen als ik in het weekend bij mn ouders ben, altijd aan de netvoeding enzo. En dan wil ik gewoon de volle kracht van dat ding benutten. Formaat is dus ook geen probleem, ik loop er niet dagelijks mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

TheZeroorez schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:27:
[...]

Dat zou echt mooi zijn als ze in plaats van de stoeptegels eens een redelijk snelle 13" laptop zouden kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:13
brilsmurfffje schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:31:
Dit is volgensmij ook meer een workstation model. Niet echt een die je iedere dag meeneemt.
De HP 85x0-serie bestaat zeker uit workstations maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn; de 8510w/8530w wegen volgens mij 'slechts' zo'n 2,7kg, ik gok dat de 8540w daar ook zeker niet onder zal gaan zitten.

Hoewel dat wat aan de zware kant is om 'comfortabel' mee rond te zeulen naar college vind je maar weinig laptops die veel lager zitten qua gewicht in de zelfde serie. Er zijn niet echt veel 15" laptops die minder dan 2,5kg wegen helaas (MB pro doet ook 2,54kg) - echt veel alternatieven heb je dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Het budget-model wordt waarschijnlijk een HP 4520s

De specs van de eerder geposte 8540w zijn ook vrijwel zeker... geen full hd scherm helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leftblank schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:29:
[...]

De HP 85x0-serie bestaat zeker uit workstations maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn; de 8510w/8530w wegen volgens mij 'slechts' zo'n 2,7kg, ik gok dat de 8540w daar ook zeker niet onder zal gaan zitten.
adapter van een halve kilo krijg je er gratis bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
hjw-001 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:14:

De specs van de eerder geposte 8540w zijn ook vrijwel zeker... geen full hd scherm helaas.
Misschien irrelevant, maar hoe kom je aan deze informatie? Werk je op een van de TU's? Zo ja, dring er nog even op aan om toch voor het full hd scherm te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash

Ik had meegedaan aan het laptop project van 3 jaar geleden.. Bij specs voor de dell stond 1680x1080 als resolutie, maar ik had de mijne wat aan de late kant besteld toen de schermen al op waren. Om die laptops toch op tijd te leveren kreeg ik een 1920x1200 van dell toegestuurd.. :P . Dat gaat denk ik dit jaar helaas niet weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online

Hoe kom jij aan die informatie als ik vragen mag? Staat dat ergens op Blackboard of ergens op internet?

Edit: ik zie dat deze vraag al eerder is gesteld :/

[ Voor 7% gewijzigd door H92! op 06-06-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Ik hoop dat zijn informatie klopt.
Zonder direct een goede reden te hebben voel ik toch minder voor Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
Zojuist is er een topic geopend voor het laptopproject van de Universiteit Eindhoven, zie link, er is gekozen voor de Elitebook alleen jammer genoeg met een i5 540M. Wel hebben ze voor de snellere (en goekopere) Ati Firepro 5800 gekozen als GPU.

Vooral de i5 vind ik behoorlijk teleurstellend! De I5 is bijna 20 a 30% langzamer! Ik wacht zelf nog even op de specificaties van de Utwente, hopelijk houden ze daar de eerder genoemde specificaties van de TU Delft aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
De specificaties van de TU/e zijn inderdaad een beetje jammer...

Hopen dat de TU Delft wel voor de hardcore configuratie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
De combinatie FireGl 5800 met de Intel i7 720qm zou het mooiste zijn! Ik snap trouwens niet waarom de Nvidia nog door de TUD overwogen wordt. De FireGl heeft zowel het voordeel van de prijs en de specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Want jullie laten je univesiteiten afhangen van welke laptops worden aangeboden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
Gammro schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:28:
Want jullie laten je univesiteiten afhangen van welke laptops worden aangeboden? :+
Als dat zou kunnen.... :+ Maar hoe betrouwbaar zijn de specs die hier van de TUD worden genoemd? Welke bronnen? Ik neem aan dat nu de TU/e bekend is de andere universiteiten hun laptops ook wel snel bekend zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Coldcat

HODL

Dutchkiller schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:16:
[...]

Als dat zou kunnen.... :+ Maar hoe betrouwbaar zijn de specs die hier van de TUD worden genoemd? Welke bronnen? Ik neem aan dat nu de TU/e bekend is de andere universiteiten hun laptops ook wel snel bekend zullen maken.
Dat heeft niets met elkaar te maken. Echt geen concurrentie of zo hoor ;)

Je moet het niet vreemd vinden als die van de TU nog een maand kan duren. Daar hebben ze het niet zo op deadlines. En waarschijnlijk krijgen we dan ook nog een enorm rot apparaat waar je weinig aan hebt. Zo gaat het meestal op de TU.

Ik ben benieuwd naar de prijzen. Hoop op iets van rond de 900 euro. Als dat hoger wordt is het wel weer veel geld.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
Vandaag is er een bericht gepost op de site van het Notebook Service Center van de Universiteit Twente, dit wordt aangegeven:

Vandaag is er gezamenlijk besloten door de UT welke notebooks (budget en highend) er voor het komend studiejaar aan onze (nieuwe) studenten aangeboden zal worden, echter zijn we nog druk bezig om alle informatie te vertalen naar onze website, deze informatie zal uiterlijk morgen op onze website getoond worden.

Nog één dagje wachten voor de specs van de Universiteit Twente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Investig8or

What goes up, could come down

Coldcat schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:03:
[...]

Dat heeft niets met elkaar te maken. Echt geen concurrentie of zo hoor ;)

Je moet het niet vreemd vinden als die van de TU nog een maand kan duren. Daar hebben ze het niet zo op deadlines. En waarschijnlijk krijgen we dan ook nog een enorm rot apparaat waar je weinig aan hebt. Zo gaat het meestal op de TU.

Ik ben benieuwd naar de prijzen. Hoop op iets van rond de 900 euro. Als dat hoger wordt is het wel weer veel geld.
blablabla. Enorm rot apparaat...je arm wordt toch niet gebroken om em te kopen? En daarbij: wat is een rot apparaat? Sommigen verwachten de snelste CPU, GPU en geweldig scherm met een accuduur van meer dan 10 uur. Het liefst voor onder de €500. Tja, lijkt me niet erg realistisch.

Ik denk dat het gewoon weer een stap vooruit is op die van vorig jaar. Wel denk ik dat ie wat duurder wordt dan vorig jaar wegens de dollar. Maar dat blijft even afwachten.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Investig8or schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:45:
[...]

blablabla. Enorm rot apparaat...je arm wordt toch niet gebroken om em te kopen? En daarbij: wat is een rot apparaat? Sommigen verwachten de snelste CPU, GPU en geweldig scherm met een accuduur van meer dan 10 uur. Het liefst voor onder de €500. Tja, lijkt me niet erg realistisch.

Ik denk dat het gewoon weer een stap vooruit is op die van vorig jaar. Wel denk ik dat ie wat duurder wordt dan vorig jaar wegens de dollar. Maar dat blijft even afwachten.
Wat betreft de prijs ben ik bang dat je gelijk hebt, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds een knappe deal uit zal komen.

Ik hoop stiekem dat ze in Twente en/of Delft wel de i7 erin houden, ipv de i5 die ze in eindhoven krijgen.

(ik studeer in Delft, broertje in Twente dus ik kan beide laptops krijgen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Coldcat schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:03:
[...] En waarschijnlijk krijgen we dan ook nog een enorm rot apparaat waar je weinig aan hebt. Zo gaat het meestal op de TU.
Ik weet niet aan welke tu je studeert, maar die in delft heeft elk jaar de huidige high end laptop met winkelwaarde van >1800 exclusief btw voor ~900 in de aanbieding. Volgens mij ben je een beetje high als je het een rot apparaat waar je weinig aan hebt noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Omdat ik het wachten een beetje zat was het ik het volgende mailtje gestuurd naar laptopproject@tudelft.nl:

l.s.

Op uw website staat dat eind mei de modellen voor 2010/2011 van het laptop project bekend gemaakt worden. Het is inmiddels (bijna) half juni, en er is geen nieuwe informatie beschikbaar. Wanneer verwacht u de modellen te kunnen aankondigen?

Ik kreeg het volgende mailtje terug:

Welke modellen het gaan worden kan ik je reeds vertellen, zie de bijlage. De prijs kan ik alleen nog niet bekend maken omdat deze nog niet geheel vast staat.

In de bijlage zat een pdf, waar ik een printscreen van het gemaakt, zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/6187/laptops20102011.jpg

Niet overal even veel informatie (geen resolutie van het scherm enzo) maar de basis componenten staan in elk geval vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
De gegevens van de laptops staan ook op de website van de TUD. Gelukkig een i7 geworden :)

Verder over deze laptop in dit topic: [TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Ziet er wel goed uit :)

Alleen waarom staat er een 32-bits systeem op een laptop met 4gb ram... Dat zou mij wat formattering schelen :S

Nog een vraagje: Hoe goed is zo'n quadro videokaart nou eigenlijk voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 10:35
@Calavoow

Als het goed is is de kaart net iets beter dan een 330M.
Maar hoe goed dat is, weet ik niet precies :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand welke port 3.0 is en welke 2.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:41
die aan de rechterkant zijn 3.0

@ Stidge: als het goed is ongeveer 5% langzamer dan de 330M. Ik heb zelf de UT versie met NVS 5100 (vrijwel identiek aan de quadro maar schijnt wat sneller te werken in games ed.). Voor CAD is de quadro wel een stuk rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb een beetje een probleem met mijn Elitebook 8530W. De graphische prestaties bij games zijn de laatste tijd enorm naar beneden gekelderd. Ik kan nog amper games spelen (vooral RaceOn) op meer dan 20fps, terwijl hij eerder zonder problemen 60fps trok. Ook wordt de laptop erg warm. Ik heb de nieuwste nvidia drivers erop zitten.
Meer mensen met die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Stof eruit blazen.

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb even hard in de gaten van mijn laptop geblazen en wat benchmarksoftware laten draaien. De temperatuur loopt nu op tot ongeveer 70C, zowel voor de CPU als GPU. Ik vind dit persoonlijk nog steeds erg hoog, of is dit redelijk normaal?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Ik heb al een tijdje een 8530W. Ik ben enorm tevreden over de laptop, echter de kwaliteit en ondersteuning vanuit HP is ech krom.

Als ik een chat sessie ter ondersteuning aanvraag en daarop mijn S/N en P/n invul zegt hij keihard dat het product niet bestaat. Als ik een email wil sturen en me door allerhande pagina's stuur; Laptop -> Notebook PC -> Elitebook -> Alleen 6350 modellen, geen 8530w.

Mijn probleem is dus dat ik het wachtwoord van het BIOS Administrator account kwijt ben. Ik moet deze hebben om de vingerafdrukken te resetten van daarmee heb ik mee lopen sukkelen en nu zweeft er tussen de OS'en nog een bestandje met mijn vingerafdruk systeem wachtwoord.

Ik heb al gelezen dat je kan proberen om de CMOS batterij eruit te halen, of de CMOS memory unit zelf.
Normaal is dit geen probleem bij computers maar ik heb geen ervaringen met notebooks. Deze optie mijd ik dus liever.

Kan ik niet via een XP cd'tje de hardeschijf helemaal leeg maken? Ik weet dat dat niets met de BIOS doet. Maar ik moet gewoon de bestaande data van die vingerafdrukken wissen.

Ook softwarematig worden programma's en zelfs 'back-door wachtwoorden' zogenaamd achterhaald. Echter geen van deze programma's werkt of werd door Kapsersky meteen verwijdert.

Heeft iemand nog een oplossing voor mijn probleem, of zeggen jullie dat ik maar een PC winkel hiervoor moet betalen?

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
Argh, accu is dus overleden van m'n 8530w. Windows geeft de melding; 'Er is een probleem met de accu waardoor uw computer plotseling kan worden afgesloten.'

Laptop gaat op de energiebesparende stand ongeveer 45minuten mee, daarna heb ik volgens het metertje nog +- 1/3e over, maar valt de laptop simpelweg uit. Uiteraard val ik net een kleine 2 maanden buiten de garantie over de accu (is 1 jaar), dit geintje heb ik 2 jaar geleden ook al gehad met het laptopproject van 2006/2007 de IBM T60. Toen ook een nieuwe accu a 90euro moeten aanschaffen, ben bang dat dit nu ook de enige optie is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

thumblex. schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:18:
Argh, accu is dus overleden van m'n 8530w. Windows geeft de melding; 'Er is een probleem met de accu waardoor uw computer plotseling kan worden afgesloten.'
Dat is toevallig 8)7 Ik heb sinds deze week ook opeens de mededeling 'consider replacing your battery'. En hij gaat nog maar een uur mee. Terwijl hij twee weken geleden nog makkelijk 2.5 uur redde. En het is niet zo dat ik heel veel mobiel heb gewerkt ofzo..Maar ik heb ooit iets gehoord over dat er problemen konden zijn met de communicatie tussen bios en batterij ( had vorig jaar ook al dit soort meldingen die later weer verdwenen).
ApexAlpha schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:47:
Ik heb al een tijdje een 8530W. Ik ben enorm tevreden over de laptop, echter de kwaliteit en ondersteuning vanuit HP is ech krom.

Als ik een chat sessie ter ondersteuning aanvraag en daarop mijn S/N en P/n invul zegt hij keihard dat het product niet bestaat. Als ik een email wil sturen en me door allerhande pagina's stuur; Laptop -> Notebook PC -> Elitebook -> Alleen 6350 modellen, geen 8530w.
Waarschijnlijk zijn die serial nummers uit het systeem gehaald omdat de support via een andere organisatie loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand ervaringen met de batterij vervangen? Een nieuwe batterij kost rond de 100 euro.
Zoek je op ebay of met google dan zie je dat het veel goedkoper kan maar of het dan een beetje goede batterijen zijn?

Deze kost bijvoorbeeld maar 35 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan nooit weten of het een goede accu is, tenzij je iemand vind die precies dezelfde heeft besteld.
die verkopers zijn heel bedreven in het verhullen van het feit dat het een namaakaccu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het zal vaak idd om namaak gaan. Dat is misschien niet heel erg, gaat me er meer om of de capaciteit een beetje goed is en er geen dingen stuk gaan.

Maar je schijnt een batterij recalibratie te kunnen uitvoeren door bij het opstarten escape, f2 te drukken. Dan kom ik in het diagnostic menu maar ik zie niks over een battery recalibratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 09:33
Mensen nog op zoek naar een manier om een tweede harde schijf in de notebook te kunnen plaatsen? Zie hier: V&A aangeboden: HP notebook upgradebay (plaats extra hdd in dvd bay)
(Ja, is een shameless plug, je kan ze ook zelf bestellen, maar ik heb er nog eentje liggen. Werkt prima in mijn HP 8530w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 12:54

TTROX

Christian N

PieterPan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:19:
Mensen nog op zoek naar een manier om een tweede harde schijf in de notebook te kunnen plaatsen? Zie hier: V&A aangeboden: HP notebook upgradebay (plaats extra hdd in dvd bay)
(Ja, is een shameless plug, je kan ze ook zelf bestellen, maar ik heb er nog eentje liggen. Werkt prima in mijn HP 8530w)
Hmm jammer dat had ik eerder moeten zien,
Waar heb jij die besteld / Hoe kom jij daar aan?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat hij hem hier vandaan heeft:
http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=252

Het is wel een compatible product..weet niet in hoeverre ze daar moeilijk over doen bij de garantie? Aan de andere kant, terugplaatsen kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vreemd dat dit topic niet opgevolgd is door een 2010-2011 topic. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Juist. :) Ik vond het ook zo vreemd dat men hier vrolijk door discussieerde over de nieuwe 'jaargang'. Dan weet men nu tenminste waar men beter terecht kan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Wauw niet verwacht dat hier nog zo snel mensen reageerden.
Top! ;)
Mr_gadget schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:54:
Denk dat hij hem hier vandaan heeft:
http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=252

Het is wel een compatible product..weet niet in hoeverre ze daar moeilijk over doen bij de garantie? Aan de andere kant, terugplaatsen kan ook ;)
Wat voor een harde schijf moet ik precies kopen wat in zo'n bay past?

Ik wil bij mijn 8530w de optische drive nog eens vervangen voor extra geheugen, maar weet eigenlijk niet van hoe en wat.
Via de hp site wordt het ook wel aangeboden maar daar zijn de prijzen wel extreem duur.
Ik neem aan dat de batterijduur dan minder wordt omdat die 2 HDD's moet aansturen?
En kan ik dan bv C: gebruiken voor OS en installaties en F: (extra HDD) voor persoonlijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op maandag 22 november 2010 @ 02:36:

Wat voor een harde schijf moet ik precies kopen wat in zo'n bay past?
standaard laptopschijf (2.5"), met de staandaardhoogte van 9.5mm

of een ssd natuurlijk, maar die hebben zo goed als altijd de laptop-formfactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:05:
[...]

standaard laptopschijf (2.5"), met de staandaardhoogte van 9.5mm

of een ssd natuurlijk, maar die hebben zo goed als altijd de laptop-formfactor
dus bv zo'n schijf: Klik hier

en dan die bay en dan ben ik klaar?

Hoe zit dat met de installatie van zo'n ding?
Pakt de pc de hdd gewoon als je hem opstart als een interne schijf?

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 10:13
Ik heb de laatste paar maanden op mijn EliteBook 8530w steeds vaker last van BSOD's met de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

En belangrijker nog: die hier een permanente oplossing voor hebben gevonden?

Verwijderd

*waarschijnlijk* betekent dat defect RAM, memtest is ideaal voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:52
Mr_gadget schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:45:
Het zal vaak idd om namaak gaan. Dat is misschien niet heel erg, gaat me er meer om of de capaciteit een beetje goed is en er geen dingen stuk gaan.

Maar je schijnt een batterij recalibratie te kunnen uitvoeren door bij het opstarten escape, f2 te drukken. Dan kom ik in het diagnostic menu maar ik zie niks over een battery recalibratie...
Is het uiteindelijk nog gelukt? Ik krijg hier nu ook dezelfde melding met de batterij... Beetje snel, na 1,5 jaar. Als ik hem normaal gebruik houdt ie t nog wel iets van 1,5 uur vol, alleen de melding is een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb het maar even zo gelaten. Maar het is inmiddels nog erger geworden, accu gaat nu echt kort mee en hij hibernate ook niet meer op tijd maar valt helemaal uit (weg werk..). Heb HP gesproken maar die wilden niks doen..En een nieuwe accu kost iets van 107 euro...

Maar volgens mij zitten er wat slechte accu's tussen want ik hoor ook van een hoop mensen dat hun accu nog prima is (hoewel dit natuurlijk ook normaal verdeeld is). Maar ik werkte relatief weinig op de accu dus toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Mr_gadget schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:28:
Ik heb het maar even zo gelaten. Maar het is inmiddels nog erger geworden, accu gaat nu echt kort mee en hij hibernate ook niet meer op tijd maar valt helemaal uit (weg werk..). Heb HP gesproken maar die wilden niks doen..En een nieuwe accu kost iets van 107 euro...

Maar volgens mij zitten er wat slechte accu's tussen want ik hoor ook van een hoop mensen dat hun accu nog prima is (hoewel dit natuurlijk ook normaal verdeeld is). Maar ik werkte relatief weinig op de accu dus toch vreemd.
Je accu slijt sneller wanneer het volledig opgeladen is. Neem aan dat wanneer je de netvoeding gebruikt, je accu al die tijd tijdens werking op 100% opgeladen staat...

Wikipedia: Lithium-ion-accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou kunnen dat het daar aan ligt. Hoewel er eigenlijk iets van een controller voor zou moeten zijn die dit tegengaat. Dus je zou de accu eigenlijk moeten wegleggen op 40% charge en hem dan snel opladen als je hem mobiel gaat gebruiken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
Ik wil binnenkort de cd-drive vervangen door een SSD en vroeg me af of iemand nog goede of slechte ervaringen heeft met een bepaald merk / type?

Was van plan er deze pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
of de kingston V+100 in the stoppen.

Uiteraard ism window 7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zie hierboven dat iemand er ook al last van heeft maar daar waren verder geen reacties meer op.
Heb ook last van temperaturen van boven de 70 graden, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
Temperaturen boven de 70 graden zijn zeker een probleem. Zodra de GPU gaat werken gaat het richting de 90+.
Dit heeft me al een hardeschijf, en batterij gekost.
Twee maanden geleden heeft HP de heatsink vervangen wat wel enig effect heeft, maar 80+ komt nog steeds voor onder load.
Idle is het trouwens rond de 50, dus dat valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
een laptop standaard, zodat de onderkant van je laptop vrij is. En zo af en toe eens met een busje perslucht de heatsinks schoonblazen.
Doet wonderen.

op schoot raakt hij hier al oververhit na 45 min 720p film afspelen of gamen. Op de tafel valt hij niet uit maar wel gloeiend heet. Met standaard nergens last van.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En er zijn ook laptopstandaards met koelfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand ervaringen met het installeren van een 7mm SSD in deze laptop? Overweeg om een Samsung 830 te installeren, de upgradekit heeft een stukje plastic om de ruimte op te vullen. Hiervoor moet je echter een duurdere versie kopen. Stukje karton schijnt ook te kunnen maar dat is niet heel netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Laatst online: 31-07 17:11
Ik kan je vanaf morgen het antwoord geven, want dan gaat mijn Samsung 830 erin.
Echter snap ik niet helemaal wat je bedoelt met ruimte opvullen? Want de HDD/SSD zit gewoon in een bracket vast geschroefd, dus ik verwacht geen probleem.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ah interessant! :*)
Ik moet het zelf nog even uitzoeken maar dat dacht ik dus ook. Maar bij de notebookupgradekit zit een stuk plastic om ruimte op te vullen (aangezien hij 7mm is en de bay 9.5mm). Dus het was kennelijk (?) nodig. Maar ben benieuwt naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Laatst online: 31-07 17:11
Ik heb geen enkel probleem ondervonden bij de installatie. Doordat de bracket best stevig is, en een schroef heeft die voorkomt dat je SSD ooit los zal gaan schuiven denk ik dat die spacer niet nodig is. Mogelijk is die bedoelt voor bepaalde laptops die een ander systeem gebruiken voor de HDD bevestiging.
Ik heb in ieder geval de standaard versie van de 830 gekocht, zonder accessoires. En tot nu toe is alles zonder problemen verlopen.

Science is the new religion

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste