[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310358

toen ik windows 7 erop zette heb ik die driver van die fingerprint niet eens geinstalleerd, vond 't maar hinderljk dat ik steeds een pop-up kreeg als ik 'm perongeluk aanraakte. Kun je niet die driver ervan eruit gooien en dan opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Ik heb de fingerprint-reader uitgezet in apparaatbeheer. :) Nooit meer last van die enorm irritante wizard van HP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31

Fab1Man

Live life to the fullest

Installeer gewoon de fingerprint-driver, maar niet de Protector Suite software. Geen problemen in je apparaatbeheer, ook geen popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46

Investig8or

What goes up, could come down

Leftblank schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:06:
[...]

Ik weet er zelf maar één te vinden, namelijk in 't gebouw van EWI - de ingang door en na de loge meteen links de gang in, aardig stuk doorlopen en dan kom je langs de balie. Zover ik weet kun je er heen met veel van je vragen, al is 't vooral nuttig wanneer je laptop er mee kapt, dan zetten ze ter plekke je HD even over en regelen ze de rest - als het goed is.
Om hier even op in te haken: dit klopt niet. Je hebt het over IVL, maar zij (eigenlijk: wij, aangezien ik er een tijdje gewerkt heb) zijn niet in het project van dit jaar betrokken. Je moet met een probleem eerst het forum op blackboard benaderen, als er echt iets mis is met de hardware moet je ISL/ Paradigit bellen. Daarvan krijg je een ticket en daarmee kun je naar IVL, waar er een monteur van ISL langskomt om de laptop te repareren. Het enige wat IVL dit jaar mag doen is de laptop aannemen met ticket en weer terug geven na reparatie. Vorige jaren konden we wat meer helpen, hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling was. Dit jaar mag er niets meer en daarbij zijn er minder manuren beschikbaar...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19
Hm ok, dat had ik nog niet gelezen/gehoord, apart dat ze zoiets niet even rondmailen vanuit de TU onder de vorige deelnemers. Blijft erg jammer natuurlijk, op deze manier heeft de service van de TU ook weinig meerwaarde meer tov 'normale' on-site garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 08:46

Investig8or

What goes up, could come down

Leftblank schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

Hm ok, dat had ik nog niet gelezen/gehoord, apart dat ze zoiets niet even rondmailen vanuit de TU onder de vorige deelnemers. Blijft erg jammer natuurlijk, op deze manier heeft de service van de TU ook weinig meerwaarde meer tov 'normale' on-site garantie.
Het is inderdaad erg jammer, we vonden het ook wel leuk om te helpen omdat je sommige dingen veel sneller kan oplossen dan als de laptop aangemeld wordt en dat het een week duurt. Maar beleid is beleid, upper management hecht meer waarde aan faciliteiten dan aan personeel. Daarom vliegen de STUDters er als eerste uit en dat merk je dus gelijk bij IVL. Zit je daar alleen, met 3 klanten aan de grote balie, 2 studenten met laptop problemen aan de gangbalie, de telefoon die gaat en DHL die aanbelt omdat er pakketjes zijn...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273106

Yeah! Ook mijn 8530w binnen! Meteen even Windows 7 64 bit geinstalleerd, maar ik krijg de touch-volume control niet aan het werk. Mute doet het wel, zoals ook wireless, info en presentatie. Maar harder en zachter niet, iemand een idee?

Groeten Lourens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roryvd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10-2024
Je moet nog even de drivers installeren voor deze functie. (Bijvoorbeeld vanaf je Vista driver-dvd)
Waarschijnlijk missen er ook nog andere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273106

Dom, dom dom. Hij doet het wel maar de normale info, wireless, presentatie en mute knopjes zijn 1 keer aanraken. De volume-up en down zijn vasthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 12:32
even een vraagje: is het al iemand gelukt om met een 8530w op het draadloos netwerk te komen bij de TU?
want ik ga het morgen is proberen maar ik weet niet of je dus de W2 secure software nodig hebt om op internet te komen. en of het uberhaupt wel mogelijk is met Vista 64bit, want vandaag hoorde ik wel slechte verhalen over de ondersteuning van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Mattie B schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:43:
even een vraagje: is het al iemand gelukt om met een 8530w op het draadloos netwerk te komen bij de TU?
want ik ga het morgen is proberen maar ik weet niet of je dus de W2 secure software nodig hebt om op internet te komen. en of het uberhaupt wel mogelijk is met Vista 64bit, want vandaag hoorde ik wel slechte verhalen over de ondersteuning van vista.
Nee, geen Secure W2 meuk nodig, en ja, je kunt er mee op internet. Je kunt op http://luchthaven.tudelft.nl/ allerlei guides vinden over hoe te connecten. Tijd geleden dat ik 't heb ingesteld, maar als 't goed is zou 't gewoon zonder gedoe moeten werken op Vista/Win7 met <jenetid>@tudelft.nl (of evt .net) als username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
okay bedankt ;) als het met me laptop is gelukt ga ik het ook is met mijn Windows mobile 6 telefoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de mensen die nog bezig zijn met het installeren van Windows 7: kunnen jullie nog inloggen op ma3d.com? Sinds vandaag kent hij mijn inloggegevens niet meer.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05-2022
wcduck schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:25:
Voor de mensen die nog bezig zijn met het installeren van Windows 7: kunnen jullie nog inloggen op ma3d.com? Sinds vandaag kent hij mijn inloggegevens niet meer.
het lijkt me niet dat ma3d je inloggegevens niet meer kent. Heb dit al meerdere malen gezien (1e collegedag). De site zal wel overbelast zijn. Ik krijg het hele inlogscherm 2 van de 3 keer niet te pakken. Zal over enkele dagen wel weer over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
wcduck schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:25:
Ik denk dat je abonnement verlopen is. Hij is maar een collegejaar geldig, dus je zal een nieuwe moeten aanvragen!

Trouwens ik zag dat Windows 7 64-bits erop staat :) Nog steeds wel de engelse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens de FAQ van ma3d worden op 24 augustus 2004 alle gegevens gereset, dat zal wel een jaarlijks gebeuren zijn. Ik heb een nieuwe login aangevraagd, maar die werkt (ook na het mailtje) ook niet.
Welke WLAN is nu de bedoeling dat je gebruikt? Ik lees dingen over automatische logins als je een TU laptop hebt, maar ik zie alleen maar een berg beveiligde en onbeveiligde netwerken. Zo'n onbeveiligde doet ook helemaal niks @ laptop...

Oh er staat hierboven wat over de luchthaven :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 01-09-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vergeet luchthaven.tudelft.nl.

https://www.tudelft.nl/li...b47b-36a5bd43c133&lang=nl
is actueler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mijn IP stond nog gefixeerd voor thuis, daarom deed m'n internet het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158224

Hee Lourens (en anderen met Windows 7 64bit),
Hebben jullie al gecheckt of jullie kunnen printen op TU-printers? Kun je ze gewoon net als bij XP toevoegen aan je eigen printerlijst?
En zou de professional 64bit nog op MA3D komen? Het lijkt me toch wel fijn om XP mode te hebben, mochten sommige programma's kuren krijgen.
En 't laatste waar ik nog mee zit: zou ik met een EN MA3D key ook een NL versie van usenet kunnen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 158224 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:37:
Hebben jullie al gecheckt of jullie kunnen printen op TU-printers? Kun je ze gewoon net als bij XP toevoegen aan je eigen printerlijst?
Dat is een soort van roulette, op veel faculteiten werkt 't niet echt lekker, of helemaal niet.
En zou de professional 64bit nog op MA3D komen? Het lijkt me toch wel fijn om XP mode te hebben, mochten sommige programma's kuren krijgen.
En 't laatste waar ik nog mee zit: zou ik met een EN MA3D key ook een NL versie van usenet kunnen activeren?
Als 't goed is wel, de MA3D iso's zijn ook gewoon van Ultimate, dus mocht 't je lukken om er een serial los te peuteren dan zou je gewoon moeten kunnen activeren ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:21
Ik heb al een gedeelte van de Enterprise x64 gedownload van ma3D, 1 part lukt niet (part 5), en ook de aanvraag voor de key is de deur uit, dus ik neem aan dat ik die binnenkort krijg. (hoop wel dat ik van de RC naar de Retail kan zonder herinstall)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

:( Op 25 augustus een nieuwe login voor ma3d gekregen, maar ik was dus te vroeg. Hij is gereset... Net nu ik tijd heb om Win 7 eens te proberen.
Krijg je niet automatisch een key voor OS'en die je download? Dat was bij mij bij Win2003 en 2008 het geval.

• Frunz
Je moet gewoon een mailtje sturen naar ma3d waarin je vraagt om een key, die je dan dezelfde dag of misschien 2 dagen later krijgt.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ter overweging:
Windows 7 wordt als upgrade wel aangeboden (HP en ma3d), maar wordt niet op de campus ondersteund. Ook is er geen ondersteuning voor het inrichten van de basisfunctionaliteit ten aanzien van Eduroam (wifi), file/print en VPN. Vanuit het laptopproject adviseren we daarom om NIET te upgraden naar Windows 7.
Bron

• Frunz
Hier werkt alles in principe prima, wifi is hetzelfde als Vista (heb die guide gebruikt en gaat als een speer) en over het algemeen is alles wat op Vista werkt gewoon te gebruiken op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Frunz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:03:
Hier werkt alles in principe prima, wifi is hetzelfde als Vista (heb die guide gebruikt en gaat als een speer) en over het algemeen is alles wat op Vista werkt gewoon te gebruiken op Windows 7.
Is het handiger om een windows 7 32 bit te gebruiken? Of maakt het niet uit, als ik een 64bit ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 12:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Werkt de vpn, printers e.d. ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Er is volgens mij een VPN client voor x64 (Vista), dus die zou moeten werken. Maar je zou zelf ook even kunnen kijken op luchthaven.tudelft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312622

Ook iCOz (de internet versie van COZ (Computer ondersteundende zelfdtudie))?

• Frunz
Anoniem: 312622 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:44:
[...]

Ook iCOz (de internet versie van COZ (Computer ondersteundende zelfdtudie))?
Ik heb geen idee (gebruik zelf geen iCoZ), dus dit zal je zelf moeten testen, misschien kan je 1 van je studiegenoten vragen of ze windows 7 draaien en alles werkt.

• Leftblank
En zo niet, dan pak je de XP Compatbility Mode en dan werkt het alsnog... Niets te verliezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 01:05
Is iemand er al achter of het kwaad kan om de HP_RECOVERY en HP_TOOLS partities te verwijderen? Heb er nu Windows 7 Enterprise 64-bit NL op staan en vraag mij af of de hiervoorgenoemde partities nog wel nuttig cq. nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
MG-studios schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:27:
Is iemand er al achter of het kwaad kan om de HP_RECOVERY en HP_TOOLS partities te verwijderen? Heb er nu Windows 7 Enterprise 64-bit NL op staan en vraag mij af of de hiervoorgenoemde partities nog wel nuttig cq. nodig zijn?
Die zijn puur nuttig als je ooit de HP recovery dvds wil gebruiken, in alle andere gevallen kun je ze rustig deleten.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
Anoniem: 158224 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:37:

Met mijn Ultimate NL installatie kon ik makkelijk een EN taalpakket installeren via Windows update. Andersom zou dat ook moeten werken, je kunt een heel scala aan talen selecteren!

PVO

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 18:42
Frunz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:34:
Ik heb al een gedeelte van de Enterprise x64 gedownload van ma3D, 1 part lukt niet (part 5), en ook de aanvraag voor de key is de deur uit, dus ik neem aan dat ik die binnenkort krijg. (hoop wel dat ik van de RC naar de Retail kan zonder herinstall)
Dit is ook mijn vraag: Kun je vanaf de RC van windows 7 (64bit) upgraden naar ma3d-versie zonder je data/programma's te verliezen? Iemand ervaring met deze upgrade?

• Leftblank
Deels offtopic, maar hier is het iig nog terug te vinden door studenten van de TU Delft.

Om gebruik te kunnen maken van sommige faciliteiten van de TU Delft heb je een VPN verbinding nodig. Helaas bouwt Cisco geen 64 bit client omdat ze klanten willen dwingen te upgraden naar hun nieuwere software.

Mocht je toch op een 64 bit systeem zitten (zoals Windows Visa / 7) dan kun je alsnog verbinden dmv de client van NCP, welke helaas niet gratis is en op dit moment ook niet te downloaden ivm serverfalen. Als alternatief is er Shrew, een open source implementatie welke gewoon direct te gebruiken is op je systeem, ideaal.

Om er gebruik van te maken moet je eerst Shrew installeren (de 2.1.x RC3 werkte voor mij prima, nieuwer zal dus ook geen probleem zijn), vervolgens moet je even een tekstbestand aanmaken met de extensie .pcf en vervolgens de volgende tekst erin plakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[main]
!Description=VPN connection TU Delft
!Host=luchtbrug.tudelft.nl
AuthType=1
!GroupName=public
!GroupPwd=wireless
enc_GroupPwd=783C9232F4B3F871258A3253AACC9C3CB62B9B294D7A31D778579D1A53E77095FE3A1BA99ED8E065B4F0320FC15A2D033B0CF87526371308
EnableISPConnect=0
ISPConnectType=0
ISPConnect=
ISPPhonebook=
ISPCommand=
Username=
SaveUserPassword=0
UserPassword=
enc_UserPassword=
NTDomain=
EnableBackup=0
BackupServer=
EnableMSLogon=1
MSLogonType=0
EnableNat=1
TunnelingMode=1
TcpTunnelingPort=10000
CertStore=0
CertName=
CertPath=
CertSubjectName=
CertSerialHash=00000000000000000000000000000000
SendCertChain=0
PeerTimeout=90
EnableLocalLAN=0

Als je vervolgens de 'Access Manager' start kun je dmv File > Import je vers aangemaakte .pcf bestandje openen, als inloggegevens vul jeNetID@tudelft.nl in en je password en tada, je bent via netwerk van de TUD verbonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog meer mensen met een niet-werkende geheugenkaartlezer?

Deze wordt niet weergegeven in deze computer.

Heb opnieuw drivers geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet.

Iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s-y-b
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 22:31
Hallo allemaal,
Ik heb m'n nieuwe laptop nu 'n weekje (de 8530w),
en ik dacht dat het handig was om 3 apparte partitities te maken,
een voor windows, school en een voor thuis.
Maar nu lukt het mij niet om de C schijf kleiner te maken dan ongeveer 130GB, terwijl er minder
dan 20Gig op de hele schijf van 250Gb staat....
Hebben jullie hier ook last van of weten jullie misschien wat ik verkeerd doe?
Het verkleinen enzo heb ik met de ingebouwde funcite van vista geprobeerd,
ook omdat partition magic niet met vista werkt..

Ik hoop op 'n oplossing!
Gr Sybren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Laatst online: 14-06 01:05
Anoniem: 243131 schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:52:
Zijn er nog meer mensen met een niet-werkende geheugenkaartlezer?

Deze wordt niet weergegeven in deze computer.

Heb opnieuw drivers geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet.

Iemand al een oplossing gevonden?
Misschien overbodig; maar de geheugenkaartlezer wordt pas zichtbaar in 'Deze Computer' nadat je ook daadwerkelijk een kaartje in de reader hebt gestopt. De reader werkt bij mij overigens prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MG-studios schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:50:
[...]

Misschien overbodig; maar de geheugenkaartlezer wordt pas zichtbaar in 'Deze Computer' nadat je ook daadwerkelijk een kaartje in de reader hebt gestopt. De reader werkt bij mij overigens prima!
Dat heb ik ook gedaan, maar het wordt niet zichtbaar.

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 23:11
s-y-b schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:20:
Hallo allemaal,
Ik heb m'n nieuwe laptop nu 'n weekje (de 8530w),
en ik dacht dat het handig was om 3 apparte partitities te maken,
een voor windows, school en een voor thuis.
Maar nu lukt het mij niet om de C schijf kleiner te maken dan ongeveer 130GB, terwijl er minder
dan 20Gig op de hele schijf van 250Gb staat....
Hebben jullie hier ook last van of weten jullie misschien wat ik verkeerd doe?
Het verkleinen enzo heb ik met de ingebouwde funcite van vista geprobeerd,
ook omdat partition magic niet met vista werkt..

Ik hoop op 'n oplossing!
Gr Sybren
Je kan het eens proberen met een ubuntu live cd-tje (gebruik GParted). Anders kan je wachten tot je windows 7 hebt en meteen alles leegmaken en indelen zoals jij het wil.

• covada
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Leftblank schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:21:
Mocht je toch op een 64 bit systeem zitten (zoals Windows Visa / 7) dan kun je alsnog verbinden dmv de client van NCP, welke helaas niet gratis is en op dit moment ook niet te downloaden ivm serverfalen. Als alternatief is er Shrew, een open source implementatie welke gewoon direct te gebruiken is op je systeem, ideaal.

Om er gebruik van te maken moet je eerst Shrew installeren (de 2.1.x RC3 werkte voor mij prima, nieuwer zal dus ook geen probleem zijn), vervolgens moet je even een tekstbestand aanmaken met de extensie .pcf en vervolgens de volgende tekst erin plakken:
*knip*
Als je vervolgens de 'Access Manager' start kun je dmv File > Import je vers aangemaakte .pcf bestandje openen, als inloggegevens vul jeNetID@tudelft.nl in en je password en tada, je bent via netwerk van de TUD verbonden :).
Ik heb het geprobeerd maar het enige wat ik kreeg zijn BSOD's :( Gelukkig kon ik hem "restoren"
en werkt alles weer. Dit alles op Windows 7 64 bit op de 8530w. Ik gebruik nu de NCP client en die werkt als een zonnetje.

Anoniem: 158224

covada schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:47:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar het enige wat ik kreeg zijn BSOD's :( Gelukkig kon ik hem "restoren"
en werkt alles weer. Dit alles op Windows 7 64 bit op de 8530w. Ik gebruik nu de NCP client en die werkt als een zonnetje.
Hier ook blue screens, moest de boel er in veilige modus uitknikkeren voor de pc weer volledig wilde opstarten. Is er geen manier om de standaard Windows 7 VPN Client werkend te krijgen?

• TheZeroorez
  • Niet online
covada schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:47:
[...]

Anoniem: 158224 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:15:
[...]

Hier ook blue screens, moest de boel er in veilige modus uitknikkeren voor de pc weer volledig wilde opstarten. Is er geen manier om de standaard Windows 7 VPN Client werkend te krijgen?
Waarom lees ik dit soort berichten altijd tussen het vastlopen van de installatie en de BSOD in pas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Bij de oude TU laptop (Nec P550) stond standaard F-secure op de laptop. Als de Cisco VPN client dan werd geinstalleerd kreeg je ook last van bluescreens. De oplossing was eerst de VPN client installeren en pas daarna je firewall. Misschien kan dat nu ook uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
TheZeroorez schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:57:
Waarom lees ik dit soort berichten altijd tussen het vastlopen van de installatie en de BSOD in pas? :P
Apart dat er zoveel mensen zijn met BSODs; het draait hier prima op m'n x64 Windows 7 install, zowel desk als laptop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imi533
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 20:55
Heb net via vraag&aanbod de kp080aa gekocht (dock voor de 8530w)
En hij klikt alleen vast aan de linkerkant. Zijn er anderen met een dock die dezelfde ervaring hebben, of waarbij het juist wel goed werkt? Dock en laptop zijn allebei zgan, dus vraag me af wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt?

Iemand ervaringen met andere docks dan deze? Ik vraag me ook af in hoeverre oudere docks zoals bv deze ook werken? Ze zijn stukken goedkoper te krijgen namelijk.
Leftblank schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:21:
Deels offtopic, maar hier is het iig nog terug te vinden door studenten van de TU Delft.

Om gebruik te kunnen maken van sommige faciliteiten van de TU Delft heb je een VPN verbinding nodig. Helaas bouwt Cisco geen 64 bit client omdat ze klanten willen dwingen te upgraden naar hun nieuwere software.

Ik heb 2.12 tot de 2.14 geprobeerd maar deze werken nu met een .vpn extensie. Gewoon .vpn ervan maken accepteerd hij niet. Welke versie gebruik jij?

[ Voor 70% gewijzigd door Mr_gadget op 29-09-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Mr_gadget schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:19:
Ik heb 2.12 tot de 2.14 geprobeerd maar deze werken nu met een .vpn extensie. Gewoon .vpn ervan maken accepteerd hij niet. Welke versie gebruik jij?
Je kunt in 't open menu ook kiezen voor een .pcf file, ik heb overigens v2.1.0 (64 bit) draaien zonder problemen - als een van de weinigen hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 16:56
Onlangs heb ik geprobeerd mijn 8530W (heb 'm via de TU/e maar dat topic is redelijk dood) aan te sluiten op de televisie via HDMI, echter krijg ik geen geluid op de TV; het wordt nog gewoon op de notebook afgespeeld. Beeld doet het overigens prima.
Heb al de nieuwste NVIDIA drivers geinstalleerd, dit heeft als gevolg gehad dat de aansluiting als HDMI herkend wordt (voorheen DVI).
Google heeft helaas ook geen soelaas kunnen bieden; heeft iemand ervaring met het aansluiten van deze notebook via HDMI en misschien een oplossing voor dit probleem?
Als het even kan zou ik het geluid namelijk over de HDMI kabel mee willen sturen i.p.v. over de 3.5mm jack als is dit natuurlijk altijd mogelijk als laatste redmiddel.

p.s. Long time reader, first timer poster, hoi allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
als ik mijn 8530W via HDMI op mijn tv aansluit kan ik in vista bij de eigenschappen van het geluid een geluidskaart kiezen. als ik als geluidskaart de digitale uitgang kies krijg ik het geluid over hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319034

Hoe komen jullie aan de NL windows 7 versie? Ik heb nu de UK bussiness vista versie, maar heb toch liever een NL windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

MA3D, moet je even op blackboard kijken.

[ Voor 82% gewijzigd door Mr_gadget op 06-10-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik ben al een beetje bezig geweest om uit te zoeken of de HP Elitebook 8530w gemod kan worden en heb wat success kunnen boeken.

Zie hier voor details.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32685953

Gezien deze thread iets meer andacht krijgt wil ik dezelfde vraag ook even hier stellen. Kan iemand even het luikje waar het geheugen/wwan module onder zit openschroeven en kijken of de antenne's voor de wwan kaart er al inzitten?

Trouwens, voor mensen die er in geintreseert zijn ik denk dat de FX770M die erin zit gewisseld kan worden met een een FX 1700M welke iets sneller is maar ook 50W aan vermogen slurpt (tov 35w voor de 770M). De vorm van de koeler op de 1700M is hetzelfde maar het koelblok en de ventilator zijn iets groter. Even kijken of het allemaal past als ik de laptop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:21:
Gezien deze thread iets meer andacht krijgt wil ik dezelfde vraag ook even hier stellen. Kan iemand even het luikje waar het geheugen/wwan module onder zit openschroeven en kijken of de antenne's voor de wwan kaart er al inzitten?
De antenne's zitten er gewoon in. De laptop is al helemaal voorbereid. Zelf heb ik ook via Ebay een WWAN kaart gekocht en dit werkt perfect in combinatie met het Vodafone abonement dat ik heb. Zelf heb ik de HP un2400 EV-DO UMTS HSDPA kaart van verkoper vk138168 uit Hong Kong voor $110 en had de kaart 8 dagen later al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313661

Kwam net een site tegen met een paar links van reviews van de laptop...

http://www.reviews.jeroen...tid=2&navstart=0&search=*

Het zijn er niet echt veel maar ik dacht dat het mss wel handig is.

Je kan trouwens ook een link toevoegen. Dus help de mede tweakers...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Huneker schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:48:
[...]

De antenne's zitten er gewoon in. De laptop is al helemaal voorbereid. Zelf heb ik ook via Ebay een WWAN kaart gekocht en dit werkt perfect in combinatie met het Vodafone abonement dat ik heb. Zelf heb ik de HP un2400 EV-DO UMTS HSDPA kaart van verkoper vk138168 uit Hong Kong voor $110 en had de kaart 8 dagen later al in huis.
Aaah fijn om te weten, bij Dell zitten de antennes er niet altijd in terwijl er wel een apart luikje is voor een wwan kaart. Vandaar dat ik even zeker wilde zijn voor ik de laptop kocht.

Hoeveel kwam je in totaal uit met verzend en douane kosten? Bij HP NL betaal je er 180 euro incl. btw voor wat ik nu op ebay kan vinden is allemaal rond de 150 dollar en dan komt er nog verzend kosten bij, voor een paar tientjes meer heb je dan officiële garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:57:
[...]
Hoeveel kwam je in totaal uit met verzend en douane kosten? Bij HP NL betaal je er 180 euro incl. btw voor wat ik nu op ebay kan vinden is allemaal rond de 150 dollar en dan komt er nog verzend kosten bij, voor een paar tientjes meer heb je dan officiële garantie.
Kosten waren enkel de genoemde 110 dollar, destijds 80 euro. Verzending was gratis en geen douane kosten. Het kaartje zat dan ook in een A5 bubbeltjes envelop, wel goed verpakt verder. Op de envelop zelf stond aangegeven dat het om 'computer parts' gingen van 10 dollar en een gift was. De bekende truuk dus. Voordeel is dat het bijna niets weegt, klein is en van buitenaf net zo goed een reepje geheugen kan zijn en daarom redelijk makkelijk door de douane komt.

Verder het kaartje gewoon geinstalleerd met de drivers van de HP website en hij werd prima herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Mattie B schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:07:
als ik mijn 8530W via HDMI op mijn tv aansluit kan ik in vista bij de eigenschappen van het geluid een geluidskaart kiezen. als ik als geluidskaart de digitale uitgang kies krijg ik het geluid over hdmi.
Dankje voor het antwoord, ik heb inderdaad ook bij control panel -> sound de "Digital Output" als default aangemerkt, bij het afspelen van media slaat de volume meter dan ook uit naast de Digital Output, ik krijg echter nog steeds geen geluid op de televisie. Bij een andere notebook werkt alles wel naar behoren dus ik weet dat het probleem niet bij de televisie of kabel ligt.

Welke drivers gebruik je voor je video- en geluidskaart?
Ook nog even voor de dubbelcheck, je hebt ook de Quadro FX 770M als videokaart?
Ik gebruik de SoundMAX Integrated Digital HD Audio driver.

[ Voor 8% gewijzigd door Skizzik0 op 08-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282765

yo weet iemand een goeie driver voor de videokaart voor windows7?
miijn prestaties vallen nogal tegen (bij gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
Skizzik0 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:32:
[...]

Dankje voor het antwoord, ik heb inderdaad ook bij control panel -> sound de "Digital Output" als default aangemerkt, bij het afspelen van media slaat de volume meter dan ook uit naast de Digital Output, ik krijg echter nog steeds geen geluid op de televisie. Bij een andere notebook werkt alles wel naar behoren dus ik weet dat het probleem niet bij de televisie of kabel ligt.

Welke drivers gebruik je voor je video- en geluidskaart?
Ook nog even voor de dubbelcheck, je hebt ook de Quadro FX 770M als videokaart?
Ik gebruik de SoundMAX Integrated Digital HD Audio driver.
okay, ik heb inderdaad de FX 770M als videokaart ;). ik heb voor de videokaart de drivers van de nvidia website gehaald, daar gekozen voor de normale(gaming) drivers.(en meteen voor hierboven, met deze drivers kan ik goed gamen, dat is wel op vista, maar je kan toch dezelfde drivers gebruiken voor win7?)
voor de geluidskaart heb ik de drivers van de HP website gehaald, bij de driver pagina van de 8530W.

[ Voor 6% gewijzigd door Mattie B op 09-10-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Laatst online: 11-03 23:01
Voor geluidsproblemen, probeer dit eens.
Lees dit docje vanaf de laatste alinea op de 1e pagina door.

Als video driver gebruik ik zelf 191.00, vanaf de nVidia site, Laptop fabriekkanten lopen altijd achter met de versies op hun site

@ hieronder:
ja het ging wat vaag bij het zoeken naar 191.00 drivers, maar in de support list staat dat de 770M ondersteunt wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door Advanced Woods op 10-10-2009 11:13 ]

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Ik heb inderdaad ook de audio drivers van de HP website, gebruik op 't moment 186.81 als videokaart drivers, zal deze eens updaten.
Mijn OS is nog vista dus dadt is ook hetzelfde.

Over dat docje, dat is het eerste wat ik heb gedaan op de notebook, daar werd bij het ophalen op gewezen.

Ik weet echt geen oplossing meer, zover ik kan zien is alles goed ingesteld en nu hoor ik dat 't bij anderen met dezelfde hardware + drivers wél werkt.
Zou het kunnen zijn dat er iets niet is aangesloten (s/pdif), dat mijn HDMI aansluiting geen geluid krijgt van de audio chip? Zoja, is dit te testen?

p.s. Ik kan de 191 drivers niet vinden, ook niet als ik op beta drivers zoek. De enige 191 drivers die ik kan vinden is voor geforce/ion desktop GPUs.

*late edit*
Het is gelukt met de 191.00 Quadro drivers! Dankje voor the tip, A.W.

[ Voor 23% gewijzigd door Skizzik0 op 13-10-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 14:21
Als ik een zware applicatie op de laptop speel valt hij spontaan uit, waarschijnlijk omdat die te warm is. Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 19:34
Ik draai nu de rc4 van shrew software. Ik krijg alleen geen connectie via VPN. Tijdens het connecten zegt ie:

config loaded for site 'VPN instellingen.pcf'
configuring client settings ...
attached to key daemon ...
peer configured
iskamp proposal configured
esp proposal configured
client configured
local id configured
pre-shared key configured
bringing up tunnel ...
negotiation timout occurred
tunnel disabled
detached from key daemon ...

het gaat dus fout bij "bringing up tunnel"
Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

-edit1-
Als ik kijk bij device manager staat er 1 shrew apparaat dat gedisabled is. enablen werkt wel zegt ie, maar connecten lukt ook dan nog steeds niet. Na een herstart is het apparaat weer gedisabled. andere RC hebben hetzelfde probleem. Bij de stable version krijg ik een BSOD. 8)7

ps. heb geen problemen met een uitvallende laptop omdat hij te warm wordt. Hij wordt wel heet als je lange tijd zware applicatie draait, maar dit is geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Berendhoo op 17-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 23:29
Berendhoo, als ik mijn firewall inschakel kan ik met Shrew ook geen connectie krijgen. Als ik die echter uitschakel krijg ik wel gewoon verbinding met de TU, iig het juiste ip adres toegewezen. Alleen krijg ik daarna geen internet acces en kan ik bijvoorbeeld ook geen licentie krijgen voor Pro Engineer.

Ik draai windows 7 64 bit. Ik heb eerst NCP geprobeerd, hier kreeg ik geen internet connectie, wel een verbinding en ip. Nu probeer ik dus Shrew, maar wederom geen internet connectie. Ik krijg hier ook gewoon connectie met de tu en krijg ook het juiste ip adres. Weet iemand een oplossing op vpn helemaal werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

klinkt alsof je geen gateway adres hebt?

Weet iemand trouwens of oudere docks ook werken met deze laptop? Zoals bv de HSTNN-IX01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308706

goedemiddadg, zijn er toevallig mensen die ubuntu erop hebben staan? ik zit met het volgende probleem: ik heb de laptop op mijn tv aangesloten dmv een hdmi kabel. Het beeld wordt prima weergegeven, maar het probleem zit hem in de audio. In windows werkt dit prima, gewoon de "digital output" als standaard instellen. Het probleem in ubuntu is dat die "digital output" niet gevonden wordt.

aplay -l geeft het volgende:
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: AD198x Analog [AD198x Analog]
Subdevices: 0/1
Subdevice #0: subdevice #0

geen NVIDIA HDMI of iets in die richting. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan geen afscheid nemen van windows zolang ik mijn films/series/muziek niet over de dolby kan afspelen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:41
Dit probleem heb ik ook ondervonden. En helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Als ik zo het www een beetje bekijk zijn er veel problemen met geluid over hdmi in Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325250

Hallo allemaal,

Ook ik heb dus een TU laptop. En zoals ik hier en daar gelezen heb, hebben meer mensen last van het uitvallen van de laptop tijdens het gamen. Bij GTA 4 draait ie gewoon een tijdje, en dan bevriest het scherm gewoon, of het wordt zwart. Ik moet de laptop dan weer helemaal uitzetten, voordat ik weer wat kan doen. Ik ben er net pas achtergekomen dat dit niet alleen bij GTA het geval is, maar waarschijnlijk bij alle zware spellen. Bij battlefield 2 (toch niet echt zwaar ofzo) gebeurd dit namelijk zelfs al. Maar bij bijvoorbeeld PES 2008 heb ik nergens last van.

Heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Het zou echt super zijn als iemand een oplossing heeft voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326120

Ik heb van het weekend een laptop gekocht (sony vaio) met windows 7 erop, maar ik kwam er nu achter dat de software die je kan downloaden van blackboard alleen beschikbaar is voor Vista en XP. Weet iemand hier hoe ik een programma zoals Matlab werkende kan krijgen op windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
gewoon die voor Vista pakken (2008b) en anders die voor XP, deze zou ook moeten werken. Als je er dan niet uitkomt zou ik even naar een steunpunt op de TU gaan (deze zijn voor dit soort problemen)

[ Voor 38% gewijzigd door Frunz op 10-11-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
Anoniem: 308706 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:55:
goedemiddadg, zijn er toevallig mensen die ubuntu erop hebben staan?
Welke versie van Ubuntu draai je? In Karmic is er een hele sloot aan nieuwe ondersteuning gekomen voor digitaal geluid namelijk. :) Jaunty heeft beduidend minder fijne ondersteuning daarvoor bij recentere chips.
Sinds Karmic werkt digitaal geluid nu perfect op mijn Thinkpad T61p, een Point-of-View ION mobo met HDMI en een ouder AM2 bordje. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308706

gertvdijk schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:30:
[...]

Welke versie van Ubuntu draai je? In Karmic is er een hele sloot aan nieuwe ondersteuning gekomen voor digitaal geluid namelijk. :) Jaunty heeft beduidend minder fijne ondersteuning daarvoor bij recentere chips.
Sinds Karmic werkt digitaal geluid nu perfect op mijn Thinkpad T61p, een Point-of-View ION mobo met HDMI en een ouder AM2 bordje. :)
Terwijl ik het schreef draaide ik jaunty, maar ik ben op dit moment (ik draai nu karmic) geen stap verder. Het probleem is nog steeds dat de hdmi poort überhaupt niet herkend wordt. Ook niet met de nieuwste nvidia/alsa versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 14:21
Anoniem: 325250 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:22:
Hallo allemaal,

Ook ik heb dus een TU laptop. En zoals ik hier en daar gelezen heb, hebben meer mensen last van het uitvallen van de laptop tijdens het gamen. Bij GTA 4 draait ie gewoon een tijdje, en dan bevriest het scherm gewoon, of het wordt zwart. Ik moet de laptop dan weer helemaal uitzetten, voordat ik weer wat kan doen. Ik ben er net pas achtergekomen dat dit niet alleen bij GTA het geval is, maar waarschijnlijk bij alle zware spellen. Bij battlefield 2 (toch niet echt zwaar ofzo) gebeurd dit namelijk zelfs al. Maar bij bijvoorbeeld PES 2008 heb ik nergens last van.

Heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Het zou echt super zijn als iemand een oplossing heeft voor dit probleem.
Heb je je BIOS al geupdatet? http://h20000.www2.hp.com...781677&objectID=c01818988 Het probleem is niet onbekend bij HP, ik heb hun oplossing geprobeerd maar ik heb nog steeds last van het probleem (al kan ik wel iets langer spellen spelen en wordt de laptop minder warm) Weten jullie hoe het zit met garantie moet je gewoon contact opnemen met HP in Nederland of gaat dit ook via de TU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA_B
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11-2022
Na 4.5 jaar bouwkunde studeren is mijn asus A6Va wel aan zijn pensioen toe, en nu zit ik erover te denken om gebruik te maken van het laptopproject van dit jaar. Na navraag hoorde ik dat de huidige levertijd van de high-end laptop ongeveer een maand bedraagt.

Nu vroeg ik me af of iemand kort geleden deze laptop bij de TU Delft heeft besteld en in hoeverre die levertijd in de praktijk geld? Ik ken veel mensen met de laptop van vorig jaar, die grotendeels hetzelfde is, dus ik twijfel er niet aan dat het een mooi apparaat is!

mijn flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Laatst online: 09-06 13:29
Ik kreeg die van mij (3 weken terug besteld) binnen een dag of 2-3. Mijn kamergenoot een week later binnen 2 dagen. Is inderdaad een degelijke en snelle laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23
Zojuist heb ik ook Windows 7 64-bit geinstalleerd. Alles werkt perfect met uitzondering van de fingerprint reader. Ik heb alle programma's en zogenaamde oplossingen op het web al geprobeert, maar niks werkt.
Ik blijf de melding krijgen dat het apparaat niet connected is.

Is er hier al iemand die het voor elkaar heeft gekregen de fingerprint reader aan de praat te krijgen en mij kan vertellen hoe ze dit hebben gedaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Werkte hij onder vista wel? Anders is hij misschien sowieso stuk.
* Mr_gadget vingers zijn niet compatibel met de fingerprint reader :P

Doen Matlab en de TU printers het ook gewoon eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Mr_gadget schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:04:
Werkte hij onder vista wel? Anders is hij misschien sowieso stuk.
* Mr_gadget vingers zijn niet compatibel met de fingerprint reader :P

Doen Matlab en de TU printers het ook gewoon eigenlijk?
Matlab werkt op elk OS prima, de TU printers op geen elk OS lekker, dus wat dat betreft werkt 't hoe dan ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Laatst online: 27-03 13:01
Innomine schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:08:
Zojuist heb ik ook Windows 7 64-bit geinstalleerd. Alles werkt perfect met uitzondering van de fingerprint reader. Ik heb alle programma's en zogenaamde oplossingen op het web al geprobeert, maar niks werkt.
Ik blijf de melding krijgen dat het apparaat niet connected is.

Is er hier al iemand die het voor elkaar heeft gekregen de fingerprint reader aan de praat te krijgen en mij kan vertellen hoe ze dit hebben gedaan?

Alvast bedankt!
Ja het is me gelukt door even in systeembeheer het typenummer van het apparaat te checken en vervolgens de software van de fabrikant te downloaden, de meegeleverde software op de driver disc werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 22:12

TTROX

Christian N

Ik heb permanente "write-protection" op mijn sd cardreader zitten.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem!
Het gaat trouwens om een Hp 8530w

Wie kan me hiermee helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door TTROX op 17-01-2010 17:59 ]

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Laatst online: 27-03 13:01
TTROX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:58:
Ik heb permanente "write-protection" op mijn sd cardreader zitten.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem!
Het gaat trouwens om een Hp 8530w

Wie kan me hiermee helpen?
Verschillende SD kaarten geprobeerd ? Kan ook aan het kaartje liggen, zit een schuifknopje op SD kaartjes waarmee je kan voorkomen dat erop geschreven wordt. Check dat eerst even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 22:12

TTROX

Christian N

Zak aarde schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:58:
[...]

Verschillende SD kaarten geprobeerd ? Kan ook aan het kaartje liggen, zit een schuifknopje op SD kaartjes waarmee je kan voorkomen dat erop geschreven wordt. Check dat eerst even.
Bedankt voor snelle reactie,
Had ik niet verwacht aangezien het hier al tijdje stil was.

Ik heb de volgende kaarten getest en geven allemaal hetzelfde dat de kaart op "write-protection" staat:
  • 128mb SD card
  • 512mb SD card
  • 16gb micro SDHC met SD adapter
  • 2gb mini SD met SD adapter
Ze geven allemaal hetzelfde probleem en heb er nauwkeurig op gelet hoe ik hem in de drive deed.
Ook alle 4 geprobeerd op een Dell Inspirion 1545 en daar doen ze het zoals normaal.
Misschien dat het een bekend software probleem is?
Of de hardware is stuk en ik moet er mee terug?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand misschien hoe je een printer van de TU kunt installeren op windows 7 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Laatst online: 09-06 13:29
TU handleidingen Ik heb het niet geprobeerd, maar is waarschijnlijk hetzelfde als vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:32

Coldcat

HODL

Anoniem: 243131 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:36:
Weet iemand misschien hoe je een printer van de TU kunt installeren op windows 7 64?
webprint.tudelft.nl

Selecteren en klaar ben je ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 23-01-2010 10:40 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is voor 32 bits.

Op 64 bit werkt het niet. Het moet handmatig gebeuren. Het lukt met niet op dit handmatig te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Overigens lijkt die cardreader te pollen...wat wat performance wegsnoept.. Ik zie de hele tijd een flashuntil10 omhoog springen in taakbeheer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Cardreader zit ongetwijfeld op interne USB, en USB is een poll-based dingest. Vandaar dat je graag USB3.0 wil, gezien dat interrupt-based is.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-06 22:16

Syzzer

Prutser

Anoniem: 243131 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Dat is voor 32 bits.

Op 64 bit werkt het niet. Het moet handmatig gebeuren. Het lukt met niet op dit handmatig te installeren.
Voor 64 bit moet je inderdaad eerst zelf de drivers installeren. Die kun je gewoon van de Ricoh / Nashuatec site plukken. Ik heb de PCL drivers gebruikt.

Bij het toevoegen van de printer (die windows-wizard) is de enige manier waarop ik het werkend heb gekregen door vóórdat je de printer toevoegt met IE naar webprint.tudelft.nl te gaan en in te loggen en bij het inloggen te kiezen voor 'remember password'. Als je ingelogd bent, laat IE open staan tijdens de installatie en doorloop de wizard.

Ik durf niet te garanderen dat het werkt, maar tot nog toe heb ik het op deze manier op elke laptop aan de gang gekregen (XP / Vista / W7 (32/64 bit)).

Edit:
Overigens blijkt het soms dat als je na een reboot weer wilt printen, dat je weer eerst met IE in moet loggen op webprint (en niet vergeten dat vinkje bij 'remember' te plaatsen) voordat je met de printer kunt verbinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Syzzer op 24-01-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Bah wat een slechte service bij ISL!
Ik heb sinds 2 maanden problemen met mijn accu,
Als ik de laptop op accu stroom laat draaien, dan valt de laptop na een minuut of 7 uit, het beeld word zwart en de laptop schakeld zich uit.
Opstarten lukt niet zonder de voeding terug in de laptop te stoppen. Bij opstarten geeft de laptop foutcode 601, de capaciteit van de accu is lager dan 25 % van het origineel. De accu status geeft dan 0% met een rood kruis erdoor aan.
De voeding erin en eruit doen helpt dan, en de accustatus verspringt naar ca 80-90 procent, helemaal niet leeg dus. Er is dus iets intern niet goed met de accu waardoor hij de stroomvraag niet aan kan.
Ik heb hierover ISL gebeld, maar deze zeggen mij dat ik, omdat ik de laptop op 17 juli heb besteld, ik een week!! te laat ben met bellen en geen recht meer heb op een reparatie.
De laptop is echter pas in augustus geleverd, omdat er geen voorraad was, en het probleem speelt zich al 2 maanden voort! Ik heb eerst getracht het probleem zelf op te lossen, door een bios flash en windows te herinstalleren.

Ik heb dus een laptop die zeker nog geen halfjaar oud is, waarvan de accu kapot is, en omdat ik een week te laat gebeld heb word dit niet vergoed !! Zeer slechte zaak! Ik heb het nu voorgelegd aan de klantenservice, hopen dat die er een goede oplossing voor kan vinden, anders word het een mailtje naar tros radar sturen...
Iemand hier nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

volgens mij begint de garantieperiode pas als je het product binnen hebt, anders heb je ook geen zak aan je 7 dagen pixelgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Zou ik ook logisch vinden ja, maar het probleem is inmiddels verholpen, op mijn garantie bewijs staat 12 maanden... en toen ging ik op hun site kijken, stond ook 12 maanden.
Dus ik weer gebeld, zegtie nee hoor er staat 6 maanden. Ik denk Wtf? dus ik stuur m een screenshotje, en nou is t geregeld :p ze bellen als t goed is dalijk voor een reparatie afspraak! , maar voor de andere gebruikers hier, pas goed op! ze lichten je graag verkeerd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31

Fab1Man

Live life to the fullest

Als er iemand nog een leuk docking station zoekt dat bij deze laptop past:
V&A aangeboden: HP Advanced Docking Station with Smart Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Anoniem: 243131 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:56:
Dat is voor 32 bits.

Ik heb er vandaag een blogje tegenaan gegooid over dit onderwerp: Eriks blog: TU Delft Webprint op Windows 7 (óók x64 en zonder ActiveX).

Succes ermee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294471

hallo iedereen

ik probeer windows 7 64bit te instaleren op mijn laptop maar het lukt me niet om van af de dvd te booten. in de bios bij de boot device volgorde staat de dvd drive niet in de lijst.

weet een van jullie mischien hoe ik dit op kan lossen of een andere manier om de instalatie te runnen?

als ik van uit vista de setup probeer te runnen krijg ik een melding dat deze versie van windows niet compatible is (waarschijnlijk door het 32/64bit verschil)

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Anoniem: 294471 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:20:
weet een van jullie mischien hoe ik dit op kan lossen of een andere manier om de instalatie te runnen?
Ik weet niet waarom je niet van DVD kan booten, maar als je wel van een USB-stick kunt booten zou je dit Microsoft-tooltje eens kunnen proberen: http://wudt.codeplex.com/.

Daarmee kan je een bootable USB-stick maken met de Windows 7-installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42
Naar aanleiding van de tip en configuratie voor Shrew VPN Client eerder dit topic deze geïnstalleerd. Installatie en importeren ging prima.
config loaded for site 'TU Delft.pcf'
configuring client settings ...
attached to key daemon ...
peer configured
iskamp proposal configured
esp proposal configured
client configured
local id configured
pre-shared key configured
bringing up tunnel ...
network device configured
tunnel enabled
Wanneer ik verbind met de TU zie ik bovenstaande verschijnen in het scherm, het lijkt dus goed te werken. Echter: wanneer ik een programma start dat via VPN de licentie moet vinden, deze niet gevonden wordt. (In mijn geval CATIA V5, het probeert een licentie te vinden, maar vind niets. Alle selectievakjes blijven grijs).

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik ben van plan om volgend jaar te beginnen aan de studie Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek op de TU. Ik ben uiteraard van plan om een laptop aan te schaffen, maar LR is een van de moeilijkste studies heb ik gehoord. Als ik na één jaar stop met mijn studie (wat ik uiteraard niet hoop), moet ik dan het volledige bedrag van de laptop betalen zoals de laptopregeling op de TU/e?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste