[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even een nieuwsgierig vraagje: zijn er ook nog mensen hier die de laptop nog niet binnen hebben? Ik heb net als een heleboel andere mensen een leverdatum van 27-7 staan. Maar ik heb hem nog niet vervroegd binnen gekregen. Ik heb de laptop op de allereerste dag besteld (26-6). Is het mogelijk dat ze mensen vergeten, of zal ik gewoon geduld moeten hebben en wachten? Ik vind het wat raar. Ik heb nog niet eens een traceernummer.

Sorry voor mijn ongeduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij mij is hij vandaag ook geleverd! :)
Fan is idd wel hoorbaar maar hij is ook aan het updaten nu..
edit: had trouwens liever een kleine C: partitie gewild ipv de 222 Gb grote partitie...dan kan je makkelijker windows opnieuw installeren. Maar ik geloof dat de software ook op dvd is meegeleverd dus reinstallen kan..
Rubii18 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:45:
Even een nieuwsgierig vraagje: zijn er ook nog mensen hier die de laptop nog niet binnen hebben? Ik heb net als een heleboel andere mensen een leverdatum van 27-7 staan. Maar ik heb hem nog niet vervroegd binnen gekregen. Ik heb de laptop op de allereerste dag besteld (26-6). Is het mogelijk dat ze mensen vergeten, of zal ik gewoon geduld moeten hebben en wachten? Ik vind het wat raar. Ik heb nog niet eens een traceernummer.

Sorry voor mijn ongeduld :P
Gisteren toen er al anderen hier in dit topic opeens een ups code kregen had ik ook nog geen code maar vandaag opeens wel. Dus misschien dat hij bij jouw er opeens morgen ook bijstaat..

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 21-07-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:59
Same here, gister geen tracecode. Vanochtend een code en even na 10en afgeleverd aan de buren.

In een korte samenvatting: Een geweldig apparaat. Het enige nadeel vind ik de dc aansluiting. De Travelchargers van HP en een universele carcharger passen niet. Heeft iemand al een verloopstekkertje gevonden? Of een betaalbare autolader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook binnen gehad. Prachtig apparaat!

Alleen 2 dingetjes:

32bit vista versie
En het scherm is zeer donker, en krijg hem niet lichter (iemand suggesties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:58:
Ik heb hem gisteren ook binnen gehad. Prachtig apparaat!

Alleen 2 dingetjes:

32bit vista versie
En het scherm is zeer donker, en krijg hem niet lichter (iemand suggesties?)
FN F11. Je lichtsensor staat waarschijnlijk aan ;)
Geeft taakbeheer bij jullie ook slechts 3 GB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:37:
[...]

FN F11. Je lichtsensor staat waarschijnlijk aan ;)
Geeft taakbeheer bij jullie ook slechts 3 GB aan?
32bit vista he.
Je vista licentie is overigens ook geldig voor de 64bit versie. Die moet je dan wel zelf ergens vandaan halen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Tot nu toe bevalt de laptop prima (8530w). Ik heb echter alleen maar één kleine probleempje, ik weet niet of het bij jullie is opgevallen dat wanneer als je een programma (bijvoorbeeld Coreavc, Badaboom) met CUDA hardware acceleratie inschakelt, de clocksnelheid van GPU en videogeheugen omhoogschiet naar de maximum, maar als je dat soort programma's weer afsluit, schroeft mn grafische kaart de clocksnelheid niet terug en dat genereert natuurlijk veel warmte waardoor de fan continu hard aan het blazen. Nvidia Powermizer moet ervoor zorgen dat wanneer je in 2D desktop zit, de clocksnelheid wordt teruggedraaid, zeg maar een soort powersaver. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? of ben ik de enigste hier :P

Ik gebruik trouwens de nieuwste Quadro drivers (186.03) inc. Nvidia PhsyX applicatie. GPU-Z en Rivatuner om clocksnelheiden van videokaart af te lezen.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Hmmm, het bleek dus gewoon zo te zijn dat mijn pagina niet up to date werd gehouden. Ik heb geen traceercode gekregen, maar vanmorgen stond er toch opeens een busje voor de deur met mijn laptop daarin! :*)

*blij*

Het is een geweldige laptop. Ik ben nu alles zo'n beetje aan het installeren wat in mij opkomt. Toetsenbord typt lekker. Vista valt ook heel erg mee. Ik had voorheen altijd XP gehad, dus was bang dat het een grote overstap zou zijn qua functies e.d., maar tot nu toe heb ik alles kunnen vinden!

EDIT: ik heb nu toch een probleempje ontdekt. Het scroll gedeelte van het touchpad wil maar niet werken. Voor zover ik weet heb ik alles in het control panel al geprobeerd, maarja... Kan iemand mij helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Rubii18 op 22-07-2009 19:06 . Reden: Geen dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Ik heb de laptop vrijdag ook al ontvangen. Prachtig apparaat, degelijk gebouwd en mooi afgewerkt dankzij het aluminium op de cover.
Er zijn wel een aantal dingen waaraan ik moest wennen tov mijn 4 jaar oude NEC. Zo heeft deze een nog hogere resolutie, waardoor de letters op sommige sites zo klein worden dat ik het lezen niet relaxed meer vind. Natuurlijk op te lossen door de tekstgrootte van de site te verhogen. De toetsen voor het geluid zijn ook niet echt ideaal, alleen door te slepen op die balk krijg ik het geluid hard of zacht.

De speakers van de laptop zijn wederom niet veel soeps, maargoed het blijft een laptop dus dat was te verwachten. De wifi heeft daarin tegen echt een geweldig bereik. Waar ik vroeger niet echt sterk ontvangst had is het nu wel prima gesteld. De laptop is erg stil, zeker gezien de specs van de hardware. Daarbij is de laptop ook een stuk stiller dan de oude NEC.

Het enige waar ik tot op heden echt een probleem mee heb is vista. Hij is al een aantal keren niet meer uit de sleep gekomen, heeft zichzelf al opgestart 's nachts en al diverse vast gelopen processen gehad. Dat terwijl ik nog bijna niets heb geïnstalleerd. Gelukkig is er een cd van winxp meegeleverd en krijgen we ook een win7 upgrade over een paar maanden.

Kortom, zeker een prachtige laptop voor de prijs :*) , alleen de software is om te janken (vind ik). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is vista soms ook raar geregeld.
Update is corrupted geraakt en nu wil vista iedere keer bij afsluiten de updates configureren.
Is een roll-back hiervoor echt de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:58:
Update is corrupted geraakt en nu wil vista iedere keer bij afsluiten de updates configureren.
Ik heb precies hetzelfde.Ik zet Xp er weer op zodra ik daar tijd voor heb.
iig tot de win7 upgrade binnen is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroos
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 16:00
wenneyhanney schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:27:
Het valt mij ook op dat er geen Nederlandse versie van Windows Vista erop zit...alleen engels en wat oost-europese talen.
Dit was mij ook opgevallen. ISL had me verzekerd dat je ook Nederlands zou kunnen kiezen, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Rubii18 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:24:
EDIT: ik heb nu toch een probleempje ontdekt. Het scroll gedeelte van het touchpad wil maar niet werken. Voor zover ik weet heb ik alles in het control panel al geprobeerd, maarja... Kan iemand mij helpen?
Laat maar, ik heb het al gefixed.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubii18 op 23-07-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ST3V3N schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:23:
Ik heb de laptop vrijdag ook al ontvangen. Prachtig apparaat, degelijk gebouwd en mooi afgewerkt dankzij het aluminium op de cover.
had is het nu wel prima gesteld. De laptop is erg stil, zeker gezien de specs van de hardware. Daarbij is de laptop ook een stuk stiller dan de oude NEC.

Het enige waar ik tot op heden echt een probleem mee heb is vista. Hij is al een aantal keren niet meer uit de sleep gekomen, heeft zichzelf al opgestart 's nachts en al diverse vast gelopen processen gehad. Dat terwijl ik nog bijna niets heb geïnstalleerd. Gelukkig is er een cd van winxp meegeleverd en krijgen we ook een win7 upgrade over een paar maanden.

Kortom, zeker een prachtige laptop voor de prijs :*) , alleen de software is om te janken (vind ik). :'(
Mijn Nec had ik inmiddels al zo ingesteld dat de fan maar heel weinig aanging maar bij mijn hp hoor de fan wel permanent op de achtergrond..
Hoe zit het eigenlijk met die recovery? Maakt het resizen van een partitie nog uit voor de werkin hiervan? Ik wil mij C: schijf namelijk opsplitsen en er eventueel nog een linux installatie achter zetten :)

Dat bios menu is trouwens ook wel cool, dat je dingen kan testen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vandaag net mijn laptop binnen :D. Wat een mooi apperaat zeg, het beeld is echt super scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• covada
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Dinsdagmiddag kwam ook bij mij de grote bruine UPS bus voorrijden om de 8530w af te leveren. Na 2 dagen spelen ben ik tevreden met de laptop. Hij is snel en stevig maar wel erg zwaar en af en toe luidruchtig.
Het lampje naast de webcam is ook erg handig voor in het donker. :)
De harde schijf was in drie delen opgesplitst: de C-partitie voor windows, een HP_tools partitie van 1 GB en een HP_recovery partitie 9 GB. Niet echt een indeling waar ik voor zou kiezen. Verder werden er 3 dvd's en 1 cd bij geleverd:
  • Vista SP1 installatie dvd
  • XP Pro cd
  • Drivers voor Vista
  • Drivers voor XP
Wel netjes dat ze die schijfjes erbij leveren.
Ik ben van plan de laptop helemaal leeg te maken en Windows 7 64 bit RC te installeren. Dit om gebruik te kunnen maken van de 4 GB ram die in de laptop zit en van die rare harde schijf verdeling af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn lappie binnengekomen :D het is voor mij de eerste keer dat ik met vista werk, en alles is even wennen. Ik zit eraan te denken om xp erop te gooien en in oktober met windows7 verder te gaan, maar nu vraag ik me af. Stel nou dat ik toch weer liever vista erop wil hebben, welk van mijn 4 meegeleverde schijven moet ik erin steken? of staat er op geen van ze windows vista?

en hoe zit het met de betaversie van windows 7? Die is wel beschikbaar in 64bits vorm, vista die er nu op zit is 32bits gek genoeg...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Hoe zit het dan, als je de 64bit vista versie installeert, met de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen hier dat de laptop soms spontaan uit sleepmode schiet terwijl ie dichtgeklapt is?
Ik erger me ook aan de software. Werk al lange tijd met vista, maar het werkt hier gewoon raar, zeker met al dat HP spul erbij. Waarom een partitie van een GB voor 10MB aan bestanden?
Ook kan ik het plaatje van mijn account alleen veranderen door het te forcen in de systeemmappen. En kan je in fullscreen alleen volume veranderen door eerst naar het bureaublad terug te gaan. Dit laatste is het vervelendst. In MPC kan ik het volume niet eens direct uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb dat ook, beetje irritant..maar wilde toch al een nieuwe install om de partitie indeling te maken. Alleen wat ik me afvraag: als ik bv een vista partitie maak van 30 Gb werkt de HP recovery dan nog? Of verwacht die een partitie van 222 Gb? :?

De standaard install zit bij mij nu al op 24 Gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaizah schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:00:
Hoe zit het dan, als je de 64bit vista versie installeert, met de drivers?
staat die niet op 1 van die schijven? want straks als we gratis die update krijgen naar windows 7 krijgen we toch die 64bit versie (mag ik hopen :S)
pff.. wat haat ik al die voorgeinstalleerde troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als ik het goed begrijp wist de recovery mananger inderdaad ook een tweede nieuwe partitie..Dus als je c: bv 30 Gb maakt en je data erachter zet dan wist hij de datapartitie ook vrolijk als je een recovery doet.. :(

Die recovery manager en de windows recovery mogelijkheden zijn ook lastig uit elkaar te houden..als ik in de help klik op de hp recovery krijg ik windows backup en restore centre :?
Naja die recovery wordt waarschijnlijk toch waardeloos als win 7 uitkomt, dan wil je niet meer naar Vista terug recoveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje met deze laptop gespeeld en er is 1 ding waar ik mij verschrikkelijk aan erger en dat is de volumeknop. Ik gebruik een koptelefoon en het is erg lastig om het geluid goed te krijgen, het is steeds te hard of te zacht. Vooral tijdens het gamen is dit irritant. Ook minimaliseert de laptop terug naar desktop als ik tijdens een spel mijn volume verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:34:
Ik heb een tijdje met deze laptop gespeeld en er is 1 ding waar ik mij verschrikkelijk aan erger en dat is de volumeknop. Ik gebruik een koptelefoon en het is erg lastig om het geluid goed te krijgen, het is steeds te hard of te zacht. Vooral tijdens het gamen is dit irritant. Ook minimaliseert de laptop terug naar desktop als ik tijdens een spel mijn volume verander.
Gamen doe je meestal met een headset die een eigen volume regelaar heeft tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:51:
[...]

staat die niet op 1 van die schijven? want straks als we gratis die update krijgen naar windows 7 krijgen we toch die 64bit versie (mag ik hopen :S)
pff.. wat haat ik al die voorgeinstalleerde troep
De HP site beweert anders dat we alleen de 32 bit versie van Windows 7 kunnen installeren... :S

http://www.hp.com/latam/caribbean/mda/windows7/knowbefore.html

M'n vriend zegt dat de 64 bit straks misschien wel op ma3d te downloaden is. Wie weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Rubii18 op 26-07-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Even voorstellen: ik ben Sven, en ik ga aankomend jaar WB studeren aan de TU,

Ik heb de hp 8530w binnen gekregen en ben hier ook zeer tevreden over. Nou heb ik alleen het volgende opgemerkt: Als ik het scherm vrij schuin zet, begint hij vanzelf naar beneden te zakken. Ik heb zelf altijd dell laptops gehad, en zelfs als je het scherm horizontaal zette zakte hij nog niet naar beneden. De hp begint bij meer dan 45 al slapjes te worden.

Dus mijn vraag is: hebben jullie hier ook last van of is dit een fabrieksfout en moet ik hem terug sturen? Mvg Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:27:
Beste tweakers,

Even voorstellen: ik ben Sven, en ik ga aankomend jaar WB studeren aan de TU,

Ik heb de hp 8530w binnen gekregen en ben hier ook zeer tevreden over. Nou heb ik alleen het volgende opgemerkt: Als ik het scherm vrij schuin zet, begint hij vanzelf naar beneden te zakken. Ik heb zelf altijd dell laptops gehad, en zelfs als je het scherm horizontaal zette zakte hij nog niet naar beneden. De hp begint bij meer dan 45 al slapjes te worden.

Dus mijn vraag is: hebben jullie hier ook last van of is dit een fabrieksfout en moet ik hem terug sturen? Mvg Sven
Ik heb nog nooit een laptop gehad die stabielere scharnieren had, dus ik denk dat de fout bij jou laptop ligt.
En ik wil zeker Windows 7 64bit. Waarom stoppen ze er anders 4GB in. Dat is oplichting imo. Want er zit nu maar 3GB nuttig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:41:
[...]

Ik heb nog nooit een laptop gehad die stabielere scharnieren had, dus ik denk dat de fout bij jou laptop ligt.
En ik wil zeker Windows 7 64bit. Waarom stoppen ze er anders 4GB in. Dat is oplichting imo. Want er zit nu maar 3GB nuttig in.
Nee die andere 800mb wordt aan je videokaart toegeschreven meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• covada
Ik heb er zaterdag Windows 7 Ultimate 64 bit RTM opgezet. Drivers installeren ging prima. Ik koos op de HP site Vista Business 64 bit. Alleen de graphics driver van HP deed het niet die heb ik toen direct van Nvidia gedownload. Hier een plaatje van de Windows Experience Index en taskmanager:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/27wzr7r.png Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2livvc3.png

Voor mijn gevoel werkt Windows 7 net ff wat lekkerder dan Vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat ziet er strak uit, dat is de beta versie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

covada schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:47:
Verder werden er 3 dvd's en 1 cd bij geleverd:
  • Vista SP1 installatie dvd
  • XP Pro cd
  • Drivers voor Vista
  • Drivers voor XP
Wel netjes dat ze die schijfjes erbij leveren.
Heeft iedereen hier bij de 8530w de hierboven opgenoemde dvd's ontvangen? Ik heb namelijk geen van die dvd's ontvangen en ook geen garantiebewijs gekregen. Ben ik hierin de enige of is dit bij andere mensen ook voor gekomen.

Voor de rest bevalt hij goed, naast de volumeknop en het feit dat hij erg snel warm wordt maar dat kan ook nog liggen aan het feit dat ik er nog geen drivers op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:38
Ik heb ook de 64-bit RTM versie van windows 7 erop gezet en de laptop werkt in ieder geval voor het gevoel een stuk sneller. Mijn harddisk krijgt trouwens maar een 5.7 en processor en 6.3 voor de rest hetzelfde als covada.
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:06:
[...]
Heeft iedereen hier bij de 8530w de hierboven opgenoemde dvd's ontvangen?
Ik heb dezelfde dvd's ontvangen en geen garantie bewijs

[ Voor 36% gewijzigd door jorisp op 27-07-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wartexx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik heb ook n vraagje, ik heb geen bon oid of iets van de extra verzekering gekregen, of een pakaging slip , jullie wel?
En dan over de windows 7 upgrade, op de site moet je aangeven waar je vandaan komt, nederland staat er alleen niet bij :S, ook moet je een kopie van je pakaging slip of bon opsturen, beide heb ik niet gekregen :S, wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wel een garantieboekje maar geen bewijs?

Ik heb nu Vista 64 bit erop staan maar het is icm de TU services wat onhandig: geen vpnclient en geen citrix client voor beschikbaar. SecureW2 schijnt wel te werken.

Overigens voor de mensen die last hebben van de fan: in het bios staat een vinkje bij "on ac fan always on" of hij erg warm wordt als je het uitzet heb ik nog niet geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• covada
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:06:
wow dat ziet er strak uit, dat is de beta versie neem ik aan?
Nee, het is de RTM. Die is klaar en wordt nu naar computerfabrikanten gestuurd.
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:06:
[...]

Heeft iedereen hier bij de 8530w de hierboven opgenoemde dvd's ontvangen? Ik heb namelijk geen van die dvd's ontvangen en ook geen garantiebewijs gekregen. Ben ik hierin de enige of is dit bij andere mensen ook voor gekomen.
Garantiebewijs, aankoopbewijs of iets van die verzekering heb ik ook nog niet ontvangen. Ik ga er vanuit dat dat nog komt. Dit komt wel vaker voor.
Wel raar dat je geen dvd's heb gekregen. Er zaten bij mij twee zakjes in de HP-doos: in het ene zakje zat zo'n Getting Started boekje en wat informatie over garantie. En in de andere zaten de dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is dat lampje boven aan je beeldscherm trouwens voor? Het schijnt imo echt veel te zwak, m'n toetsen zie ik er niet beter door ofzo :S meot het dan de bovenkant van m'n beeldscherm verlichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Volgens mij is dat voor in het donker :p. Blijkbaar geeft het scherm niet voldoende licht om de toetsen fatsoenlijk te zien. Misschien dat ze daarom een lampje erin hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik mag deze laptop (de Elitebook 8530w dus) over 4 weken ook ontvangen van de TU/e, maar ik denk dat ik hier het beste terecht kan omdat jullie hem al in handen hebben.

Nu vroeg ik me af of iemand al geprobeerd had OSX erop te installeren? Ik draai namelijk zelf OSx86 op mijn desktop en zou dat straks graag ook doen op mijn laptop. Volgens mij liggen de problemen bij de installatie vooral bij de GPU (quadro).

Dus is het iemand gelukt OSx86 erop te zetten?

Edit:
Het lijkt erop dat het kan, hoewel niet altijd even vlekkeloos:
Linkje naar InsanelyMac: HP EliteBook 8530w - OSx86 Installation

[ Voor 21% gewijzigd door DesertShooter op 28-07-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExPlanE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
Volgens mij is dat voor in het donker :p. Blijkbaar geeft het scherm niet voldoende licht om de toetsen fatsoenlijk te zien. Misschien dat ze daarom een lampje erin hebben geplaatst.
moet je maar eens proberen :P het is écht nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als het toetsenbord nou eens zelf licht gaf; zoals mijn desktop logitech illuminated keyboard; of een doorsnee apple laptop; hadden ze dat lampje er niet zo knullig in hoeven zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:46:
als het toetsenbord nou eens zelf licht gaf; zoals mijn desktop logitech illuminated keyboard; of een doorsnee apple laptop; hadden ze dat lampje er niet zo knullig in hoeven zetten
Z'on lampje zit ook bij de Thinkpads, ik denk dat het een bewuste keuze was geweest. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat de toetsenbord dan waterdicht kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:23:
[...]

Z'on lampje zit ook bij de Thinkpads, ik denk dat het een bewuste keuze was geweest. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat de toetsenbord dan waterdicht kan zijn.
is het waterdicht? :| wist 't niet eens joh :P vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:08:
[...]

is het waterdicht? :| wist 't niet eens joh :P vet
Ik zou er niet mee in bad gaan :P

Maar het hoort een paar druppels cola o.i.d. aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

covada schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:35:
Ik heb er zaterdag Windows 7 Ultimate 64 bit RTM opgezet. Drivers installeren ging prima. Ik koos op de HP site Vista Business 64 bit. Alleen de graphics driver van HP deed het niet die heb ik toen direct van Nvidia gedownload. Hier een plaatje van de Windows Experience Index en taskmanager:
[afbeelding] [afbeelding]

Voor mijn gevoel werkt Windows 7 net ff wat lekkerder dan Vista. :)
Is die index hetzelfde als die van windows vista? Want de scores zijn wel een stukje hoger _/-\o_

Iemand zijn fan al geprobeerd uit te zetten in de bios? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Laatst online: 14-09 09:16
Weet iemand ook of de 8530W een SATA150 of een SATA (II) 300 HDD heeft? Of als iemand de laptop al heeft, zou die miss even willen kijken op de harde schijf?

En om dan nog even terug te komen op de discussie of een Macbook pro ook geschikt is voor studies als bouwkunde: Is het niet zo dat de grafische kaart van een Macbook pro veel beter is dan die in de HP zit (de nVidea FX770M 512MB)?

Is er hier geen bouwkundige die ervaring heeft met het gebruik van een Macbook? Problemen ondervonden of juist het tegendeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:38
Dropshot89 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:30:

En om dan nog even terug te komen op de discussie of een Macbook pro ook geschikt is voor studies als bouwkunde: Is het niet zo dat de grafische kaart van een Macbook pro veel beter is dan die in de HP zit (de nVidea FX770M 512MB)?
Grafische kaart van de macbook is bijna hetzelfde. De FX770M is een 9600M GT die geoptimaliseerd is voor voor professionele 2D and 3D applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Dropshot89 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:30:
Weet iemand ook of de 8530W een SATA150 of een SATA (II) 300 HDD heeft? Of als iemand de laptop al heeft, zou die miss even willen kijken op de harde schijf?

Is er hier geen bouwkundige die ervaring heeft met het gebruik van een Macbook? Problemen ondervonden of juist het tegendeel?
8530W heeft een SATA II HDD en het is een 250GB hoogtoerige 7200RPM model van Hitachi, dus kwa prestatie zit je zeker goed. En idd FX770M is een geoptimaliseerd 9600GT..op het gebied van professionele 3D rendering is FX770M stukken beter dan 9600GT.

Macbook zou ik persoonlijk niet gebruiken voor bouwkunde...er zit nl. geen geschikte grafische kaart in (of bedoel je Macbook pro?) en bovendien werkt sommige programma's niet op MacOS, ik denk dat je best met een Windows laptop kunt gaan.

offtopic. oh ik ga ook bouwkunde doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ben net klaar met bouwkunde, maar ik kan vertellen dat een Mac niet echt handig is ivm de software die door de TU geleverd wordt, zoals AutoCad. Op Blackboard kun je precies zien welke software er voor pc en mac beschikbaar is en daarop je keuze baseren.

Een dikke videokaart is voor bouwkunde echt zwaar overdreven in mijn ogen. Af en toe een Maya projectje met wat renderen, maar voor zover ik weet wordt dat renderen uiteindelijk toch door de cpu gedaan. Ik heb altijd de meest cheap ass videokaart in m`n pc gehad en nooit problemen gehad tijdens de studie. Ook m`n T42 trok het allemaal vrij makkelijk. Het meeste is immers toch 2D werk.

Wat voor bouwkunde wel erg relevant is, is multitasken. Het is bijvoorbeeld niet ongewoon om met Autocad, Maya en Photoshop tegelijk bezig te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Phony op 30-07-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik heb de 8530w nu ook een weekje en ben er zeer tevreden van. Ik heb gisteren ook windows 7 geïnstalleerd, eerst heb ik de RTM versie (build 7600) geprobeerd maar daarna toch maar de RC (build 7100) aangezien deze langer werkt. Ik heb echter gemerkt dat de windows experience index van beide versies verschilt, in de RTM versie had ik op alles een 6,4 behalve hard disk, 5,9. In de RC versie heb ik op graphics 5,9 en game graphics slechts 5,3. Ik had op beide versies dezelfde drivers geïnstalleerd dus dat is wel vreemd, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Daarnaast heb ik nog twee vragen, is het iemand met windows 7 gelukt om inloggen met de fingerprint reader aan te zetten? ik heb de drivers geinstalleerd en hp credential manager en daarin werkt de fingerprint reader ook maar als ik biometric devices zoek in windows instellingen herkent die er geen.
De laatste vraag is over de harde schijf, normaal zit in deze 8530w een harde schijf met een soort van shock protection maar als ik HP 3D DriveGuard settings bekijk zegt hij dat de notebook hard drive not supported is. Zou iemand kunnen nagaan of dit in de originele 32 bits Vista wel werkt of dat we gewoon een harde schijf hebben gekregen zonder deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
Zelf Windows 7 nog niet geprobeerd, maar de performance onder Vista bevalt mij ook een stuk beter dan mijn 1 jaar oude Lenovo T61p, die ik hiervoor had en toch ook voorzien was van 4 GB en T9300 processor.

Net even gekeken en bij mij geeft HP 3D DriveGuard gewoon aan 'Notebook hard drive - Supported'. Type harde schijf is trouwens de Hitachi Travelstar 7K320 (HTS723225L9A360) bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
Kan iemand 3dmark06 draaien en vertellen hoeveel punten je haalt met deze laptop? :)

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 3dmark06 score van 5416 onder windows 7 RC (build 7100) en een cinebench score van 4613 voor de openGL test en 6092 op multicore render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05-2022
Sinds vandaag is de voorinschrijving voor windows 7 bij HP geopend. De upgrade naar 7 voor de 8530w zou gratis moeten zijn. Als ik me wil inschrijven moet ik alsnog 24 euro zoveel betalen.

Weet iemand hier meer vanaf?

[ Voor 13% gewijzigd door jasperensuzanne op 31-07-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Mr_gadget schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:30:
[...]

Is die index hetzelfde als die van windows vista? Want de scores zijn wel een stukje hoger _/-\o_

Iemand zijn fan al geprobeerd uit te zetten in de bios? :P
Ik ben in de bios geweest en heb meteen eens geprobeerd om die fan uit te zetten (was geloof ik een optie om hem uit te zetten als je in het stroomnet zit). Hij is een stukkie stiller, maar ventileert toch nog steeds hoor. De laptop is verder niet ongewoon warm of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperensuzanne schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:26:
Sinds vandaag is de voorinschrijving voor windows 7 bij HP geopend. De upgrade naar 7 voor de 8530w zou gratis moeten zijn. Als ik me wil inschrijven moet ik alsnog 24 euro zoveel betalen.

Wat belachelijk.
Er staat duidelijk vermeld dat de upgrade gratis is, dus in dat geval zou het downloaden van een ISO+serial niet illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Rubii18 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:51:
[...]

Ik ben in de bios geweest en heb meteen eens geprobeerd om die fan uit te zetten (was geloof ik een optie om hem uit te zetten als je in het stroomnet zit). Hij is een stukkie stiller, maar ventileert toch nog steeds hoor. De laptop is verder niet ongewoon warm of zo.
Heey, dat zie ik nu ook pas ja :P hij is nu echt stuk stiller..en verder heb ik mijn laptop geundervolted met RMClock, scheelt weer ong. 10 graden bij zware 3D spellen (CPU was 75C en na het undervolten max ong. 65C) in idle blijft de CPU netjes steken rond 32~34C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
jasperensuzanne schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:26:

Zoals helaas ook bij andere merken het geval is, is de upgrade op zich wel gratis, maar worden er verzend en behandelingskosten gerekend, is ook te vinden in de FAQ op de upgrade website:

De software zelf is gratis. We brengen echter wel een bedrag in rekening voor het samenstellen van de upgradekit en een vast verzendtarief. De tarieven voor uw bestelling worden berekend tijdens het bestelproces. Ze worden genoemd voordat u op 'Bestelling indienen' klikt om uw bestelling te bevestigen

Trouwens wordt er in het persbericht niets gezegd over kosten, ook niet dat de upgrade gratis is. Het is de website van de TU zelf die het woord gratis gebruikt.

Wat ik mij verder wel afvraag is wat er gebeurt als je aangeeft dat je oorspronkelijk de 64 bit NL versie hebt (zodat je ook de 64 bit NL versie van Windows 7 krijgt). Er wordt in de FAQ genoemd dat het opgeven van een andere taal problemen kan geven met de upgrade in verband met de activatie, over een verschil tussen 32 en 64 bit wordt niets gezegd. Iemand hier nog ervaringen mee van tijdens de upgrade acties naar Vista?

Edit:
Andere taal gaat waarschijnlijk dus niet lukken omdat je anders Windows 7 niet geactiveerd krijgt met de key die op de laptop staat, aangezien die gekoppeld is aan in dit geval een Engelse versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Huneker op 31-07-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 15:01
Ik gok dat de TU je over 'gratis' zal vertellen wat hier ook vaak gemeld is; Windows 7 kun je vanzelf van Ma3d trekken voor noppes, inclusief licentie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 31-07-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Niet online
Leftblank schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:11:
Ik gok dat de TU je over 'gratis' zal vertellen wat hier ook vaak gemeld is; Windows 7 kun je vanzelf van Ma3d trekken voor noppes, inclusief licentie ;)
Ja, precies. Ikzelf zet er nu eerst een 64-bit NL versie van Vista Business op, gedownload van Ma3d, en later ga ik daar dan ook Windows 7 vanaf plukken denk ik. Wel een beetje zonde van die verzendkosten e.d. als het via HP gaat >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
Huneker schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:39:
[...]

Zoals helaas ook bij andere merken het geval is, is de upgrade op zich wel gratis, maar worden er verzend en behandelingskosten gerekend, is ook te vinden in de FAQ op de upgrade website:

De software zelf is gratis. We brengen echter wel een bedrag in rekening voor het samenstellen van de upgradekit en een vast verzendtarief. De tarieven voor uw bestelling worden berekend tijdens het bestelproces. Ze worden genoemd voordat u op 'Bestelling indienen' klikt om uw bestelling te bevestigen

Trouwens wordt er in het persbericht niets gezegd over kosten, ook niet dat de upgrade gratis is. Het is de website van de TU zelf die het woord gratis gebruikt.

Wat ik mij verder wel afvraag is wat er gebeurt als je aangeeft dat je oorspronkelijk de 64 bit NL versie hebt (zodat je ook de 64 bit NL versie van Windows 7 krijgt). Er wordt in de FAQ genoemd dat het opgeven van een andere taal problemen kan geven met de upgrade in verband met de activatie, over een verschil tussen 32 en 64 bit wordt niets gezegd. Iemand hier nog ervaringen mee van tijdens de upgrade acties naar Vista?

Edit:
Andere taal gaat waarschijnlijk dus niet lukken omdat je anders Windows 7 niet geactiveerd krijgt met de key die op de laptop staat, aangezien die gekoppeld is aan in dit geval een Engelse versie.
Rubii18 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:01:
[...]

Ja, precies. Ikzelf zet er nu eerst een 64-bit NL versie van Vista Business op, gedownload van Ma3d, en later ga ik daar dan ook Windows 7 vanaf plukken denk ik. Wel een beetje zonde van die verzendkosten e.d. als het via HP gaat >_<
Ik heb geen zin om te gaan betalen voor een 32 bits versie van 7 als ik ook nog kan wachten op de 64 bits versie van MA3D. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPA
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 22:55

EPA

Ik heb mijn laptop ook binnen, en heb ook ditzelfde probleem; een security update van 07-05-2009 wordt steeds opnieuw geïnstalleerd. Ik neem aan dat iedereen / veel studenten dit probleem hebben, aangezien we allemaal dezelfde laptop hebben gekregen.

Dus, heeft iemand hier al een oplossing voor, behalve het opnieuw installeren van welke windows versie dan ook?

het begint toch vrij irritant te worden dat ie continu aan het "updaten" is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperensuzanne
EPA schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb mijn laptop ook binnen, en heb ook ditzelfde probleem; een security update van 07-05-2009 wordt steeds opnieuw geïnstalleerd. Ik neem aan dat iedereen / veel studenten dit probleem hebben, aangezien we allemaal dezelfde laptop hebben gekregen.

Dus, heeft iemand hier al een oplossing voor, behalve het opnieuw installeren van welke windows versie dan ook?

het begint toch vrij irritant te worden dat ie continu aan het "updaten" is... :(
Is dat een framework update? Ik heb ook één update gehad die echt iets van 10 keer geinstalleerd werd. Dat hield vanzelf op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Hier exact hetzelfde. Heb de updates op handmatig staan. Heb al een aantal keer die framework 1.1 (oid?) gedaan. Elke keer staat er dat het gelukt is, maar vervolgens verschijnt dezelfde update weer om te installeren. Heb 'm nu maar verborgen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

ik heb contact gehad met de ict-afdeling van de TU i.v.m. de upgrade van windows 7. Dit wordt door hun niet aangeraden. Vrijwel alle software die de studenten moeten gaan gebruiken zijn zojuist gebruiksklaar gemaakt voor vista. Dit is niet het geval voor windows 7.

Vorig jaar heb ik de nodige problemen gehad met de TU-software op het vista pakket en aangezien het nu eindelijke vista-proof is gemaakt zal ik het ieder dan ook afraden om windows 7 te installeren.

Zodra de programmatuur hiervoor geschikt is, geeft de TU dat vanzelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:41:
Hallo Allemaal,

ik heb contact gehad met de ict-afdeling van de TU i.v.m. de upgrade van windows 7. Dit wordt door hun niet aangeraden. Vrijwel alle software die de studenten moeten gaan gebruiken zijn zojuist gebruiksklaar gemaakt voor vista. Dit is niet het geval voor windows 7.

Vorig jaar heb ik de nodige problemen gehad met de TU-software op het vista pakket en aangezien het nu eindelijke vista-proof is gemaakt zal ik het ieder dan ook afraden om windows 7 te installeren.

Zodra de programmatuur hiervoor geschikt is, geeft de TU dat vanzelf wel aan.
Net wat je wilt horen natuurlijk; ik draai al vrolijk sinds het uitlekken van build 7000 Windows 7 en heb met geen enkel programma's problemen gehad van de TU, over Vista heb ik ook nooit problemen gehoord. Dit hangt wel af van de software die je nodig hebt gok ik, wellicht de moeite waard om te vertellen welke studie je doet; Matlab, Jude en Maple werken iig prima onder Windows 7.

Enkel het printen over wifi faalt op veel faculteiten, maar dat is onafhankelijk van je OS. Ik zou me er dus totaal geen zorgen om maken. Bovendien kun je op Windows 7 altijd nog de XP mode gebruiken voor incapabele software; niet upgraden is gewoon zonde.

(Overigens heb ik ook geen flauw idee wat je moet verstaan onder het 'gebruiksklaar maken voor Vista'; de softwarepakketten zijn gewoon standaard, ze zullen hooguit de licenties hebben geupdate en de images voor de laptops aangepast, maar die wil je toch al niet gebruiken als Tweaker :+)

[ Voor 9% gewijzigd door Leftblank op 02-08-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik studeer Bouwkunde dus vandaar dat ik niet kan oordelen over de software van andere faculteiten... Weet enkel dat ik met wat software van vorig jaar gezeur had. BTW werkt vpn op windows 7?
Leftblank schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:45:
[...]

Net wat je wilt horen natuurlijk; ik draai al vrolijk sinds het uitlekken van build 7000 Windows 7 en heb met geen enkel programma's problemen gehad van de TU, over Vista heb ik ook nooit problemen gehoord. Dit hangt wel af van de software die je nodig hebt gok ik, wellicht de moeite waard om te vertellen welke studie je doet; Matlab, Jude en Maple werken iig prima onder Windows 7.

Enkel het printen over wifi faalt op veel faculteiten, maar dat is onafhankelijk van je OS. Ik zou me er dus totaal geen zorgen om maken. Bovendien kun je op Windows 7 altijd nog de XP mode gebruiken voor incapabele software; niet upgraden is gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop ook ontvangen, ben er heel tevreden over. Er zijn echter wel nog een aantal punten waar ik niet over te spreken ben:

- De geleverde windowsversie is 32 bits, op een papiertje wat bij de laptop geleverd is staat vermeld dat het geheugen dan maar tot 3 Gb gebruikt kan worden.

- Ik heb een vaste pixel in de linker bovenhoek. Valt dit binnen de garantie en is het de moeite waart om dit dan te laten repareren?

Daarnaast loop ik ook tegen het punt aan dat er geen virusscanner is geinstalleerd. Ik heb nu F-secure trial geinstalleerd omdat de universiteit deze ook levert (had ik ergens gelezen). Ik heb alleen nergens een definitieve activatiecode kunnen vinden op de tuwebsite/blackboard, iemand een idee waar/of ik deze op de tu website kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb blijkbaar (nog) geen toegang (Ik begin komend studiejaar aan de TU dus het kan zijn dat ik nog geen permissie heb).

Ik krijg de volgende melding:
Document Access Error

Document or link not available.

File does not exist or permission denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:27:
Ik heb blijkbaar (nog) geen toegang (Ik begin komend studiejaar aan de TU dus het kan zijn dat ik nog geen permissie heb).
Het collegejaar begint officieel pas op 1 sept, dus je hebt best kans dat 't niet voor die tijd actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag offtopic: zoals je waarschijnlijk weet hoef je je maar 1 keer collegegeld te betalen en kan je verschillende studies volgen aan verschillende faculteiten met dat collegegeld.

Kun je je niet gewoon inschrijven bij de TU terwijl je bij een andere faculteit een studie volgt zodat je de laptop kunt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:16:
Daarnaast loop ik ook tegen het punt aan dat er geen virusscanner is geinstalleerd. Ik heb nu F-secure trial geinstalleerd omdat de universiteit deze ook levert (had ik ergens gelezen). Ik heb alleen nergens een definitieve activatiecode kunnen vinden op de tuwebsite/blackboard, iemand een idee waar/of ik deze op de tu website kan vinden?
Er is inderdaad standaard geen virusscanner geinstalleerd. Zelf ben ik juist blij met de vrij schone installatie, in tegenstelling tot de consumenten versies van HP, waar de standaardinstallatie vol zit met onnodige programma's. Je kan nu gewoon zelf kiezen. Er zijn immers ook prima gratis virusscanners te vinden. Zelf gebruik ik op verschillende systemen Avast.

Onder Start - All Programs is anders de 'Hp Software Setup' te vinden. Hier kun je extra software installeren, waaronder McAfee Total Protection (staat onder Optional Software). Zelf dus niet gedaan, maar neem aan dat dit de gebruikelijke proefversie is die bij de consumenten laptops/pc's standaard vooraf geinstalleerd staat.

Via Surfspot zijn natuurlijk ook diverse virusscanners te koop voor nette prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:45

Hox

Ik ben doorgestuurd door de TU Delft naar tweakers voor mijn vraag. Heel leuk om te horen dat tweakers wordt aanbevolen voor advies.

Ik ga aankomend jaar Civiele Techniek doen en ik heb al een macbook. Kan ik deze gebruiken voor de studie of heb ik een windows laptop voor deze studie nodig? Als dat zo is dan kan ik nog mooi meedoen met het laptopproject.
Ik heb gezien dat aan het begin al een korte discussie is geweest over het gebruik van een mac, maar ik wil graag weten of er speciale software bij Civiele Techniek wordt gebruikt waarvoor ik windows nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Als het goed is loopt het laptopproject nog tot december/januari. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om het de eerste maanden te proberen met je MB, als dat niet bevalt kan je altijd nog meedoen.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het update-probleem van .NET Framework 1.1:
Security Update for Microsoft .NET Framework, Version 1.1 Service Pack 1 (KB929729)

Download size: 8,6 MB

You may need to restart your computer for this update to take effect.

Update type: Important

A security issue has been identified that could allow an attacker to compromise your Windows-based system running the Microsoft .NET Framework and gain complete control over it. You can help protect your computer by installing this update from Microsoft. After you install this item, you may have to restart your computer.

More information:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=91233

Help and Support:
Microsoft Help and Support
Of is het gewoon zo eenvoudig door het vinkje bij deze update in "Windows Update" weg te halen?
Ik zie namelijk dat hij al 13 keer 'succesvol' is ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:53

Coldcat

HODL

Hox schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:42:
Ik ben doorgestuurd door de TU Delft naar tweakers voor mijn vraag. Heel leuk om te horen dat tweakers wordt aanbevolen voor advies.

Ik ga aankomend jaar Civiele Techniek doen en ik heb al een macbook. Kan ik deze gebruiken voor de studie of heb ik een windows laptop voor deze studie nodig? Als dat zo is dan kan ik nog mooi meedoen met het laptopproject.
Ik heb gezien dat aan het begin al een korte discussie is geweest over het gebruik van een mac, maar ik wil graag weten of er speciale software bij Civiele Techniek wordt gebruikt waarvoor ik windows nog heb.
Als je CT gaat doen heb je geen laptop nodig hoor ;)

En wat je moet doen kan ook met je Mac.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:45

Hox

Heel erg bedankt. Mijn mac gaat gezellig nog wat jaartjes met mij mee.

Succes allemaal in aankomend studiejaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:11:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het update-probleem van .NET Framework 1.1:
Ik kwam er per toeval achter dat diezelfde update ook op het meegeleverde CD/DVD'tje van HP stond. Die even erin gemikt en geïnstalleerd. Sindsdien geen last meer van die update gehad. :)

Wel vreemd dat het via Windows Update niet vlekkeloos werkt.

Iemand al met succes SP2 erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:53

Coldcat

HODL

Hox schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:36:
Heel erg bedankt. Mijn mac gaat gezellig nog wat jaartjes met mij mee.

Succes allemaal in aankomend studiejaar :)
Enige programma's die je hebt zijn AutoCAD ergens na kerst. Dat doe je op de TU en hoef je in principe thuis niet te doen. Daarnaast moet je COZ sommen invoeren op de computer. Dat kan via internet en dus thuis maar het kan net zo goed op de TU zelf..

En verder alleen de standaard dingen, als je heel fanatiek bent heb je natuurlijk Maple en Matlab nodig maar voor de gemiddelde student niet. Dan is het toch Word, Excel..

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
ExPlanE schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Ik kwam er per toeval achter dat diezelfde update ook op het meegeleverde CD/DVD'tje van HP stond. Die even erin gemikt en geïnstalleerd. Sindsdien geen last meer van die update gehad. :)

Wel vreemd dat het via Windows Update niet vlekkeloos werkt.

Iemand al met succes SP2 erop gezet?
Ja, ik draai hier Vista SP2, ik heb het handmatig geïnstalleerd. Linkje: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al andere drivers voor de FX770m geprobeerd?

Eerste google resultaat: http://forums.laptopvideo...42-quadro-fx770m-drivers/
Beetje oud, maar die forums staan wel vol met drivers die geschikt zouden moeten zijn.

Ik heb zelf de 190.40 geprobeerd, maar die presteerde echt bagger.

Edit: 185.85 werkt. Ongeveer 10 fps meer bij Team Fortress 2 dan de laatste HP drivers.
http://forums.laptopvideo...2bit-nvidia-notebook-oem/

Ik wil er eigenlijk wel windows 7 opzetten, maar ik wacht wel even totdat ik hem legaal kan krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Ik gebruik de officiele Quadro beta driver van Nvidia, 186.03. Zit er ook gelijk de nieuwste versie van PhysX gebundeld :D Geen enkele probleem gehad, getest op verschillende spellen. Die drivers van HP zijn zgn 'Quadro Performance Drivers', die geoptimaliseerd zijn voor OpenGL applicaties en dus draait DirectX spellen niet zo lekker.

[ Voor 32% gewijzigd door wenneyhanney op 03-08-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wenneyhanney schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:36:
Ik gebruik de officiele Quadro beta driver van Nvidia, 186.03. Zit er ook gelijk de nieuwste versie van PhysX gebundeld :D Geen enkele probleem gehad, getest op verschillende spellen. Die drivers van HP zijn zgn 'Quadro Performance Drivers', die geoptimaliseerd zijn voor OpenGL applicaties en dus draait DirectX spellen niet zo lekker.
Stom dat ik die niet tegengekomen ben..Lijkt me beter dan met gemodde drivers te kloten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste ontopic:
Ik heb sp2 succesvol geinstalleerd en het probleem met de windows-update opgelost door de update handmatig uit te schakelen. Is dit laatste wel slim (aangezien het toch een 'important' update is)?

Daarnaast even offtopic (ik weet niet waar ik mijn vraag anders kan stellen en ik denk dat hier veel studenten van de TU zitten):

Koment studiejaar ga ik CT studeren. Wat ik mij echter afvraag is hoe het met de boeken zit. Van de VSSD heb ik een brief gekregen met de verwijzing naar hun website om boeken te bestellen. Nou zijn mijn vragen: is dit de enige instantie (waar veel studenten hun boeken bestellen) om je boeken te bestellen en is het slim om ze nu al te bestellen of om te wachten tot het collegejaar begint?

Dank! _/-\o_
(Reacties mogen eventueel via PM omdat ik kan begrijpen dat het niet te veel offtopic moet gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:08:
Ten eerste ontopic:
Ik heb sp2 succesvol geinstalleerd en het probleem met de windows-update opgelost door de update handmatig uit te schakelen. Is dit laatste wel slim (aangezien het toch een 'important' update is)?

Daarnaast even offtopic (ik weet niet waar ik mijn vraag anders kan stellen en ik denk dat hier veel studenten van de TU zitten):

Koment studiejaar ga ik CT studeren. Wat ik mij echter afvraag is hoe het met de boeken zit. Van de VSSD heb ik een brief gekregen met de verwijzing naar hun website om boeken te bestellen. Nou zijn mijn vragen: is dit de enige instantie (waar veel studenten hun boeken bestellen) om je boeken te bestellen en is het slim om ze nu al te bestellen of om te wachten tot het collegejaar begint?

Dank! _/-\o_
(Reacties mogen eventueel via PM omdat ik kan begrijpen dat het niet te veel offtopic moet gaan).
Volgens mij kan je beter daar bestellen, want ze weten precies wat voor boeken je moet hebben. Maar of het enigste is, dat zou ik niet weten. Ik heb mijn boeken al gekocht van een vriend die gestopt zijn met zijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
@ Websterz: Je kunt gewoon per kwartaal boeken kopen. Op CT gaat het zo: boeken via VSSD halen, dictaten via de online dictatenverkoop en sommige in de dictatenhandel in CT zelf.
Ik doe ook CT, wordt nu 4e jaars :) . Kan me nog goed herinneren dat ik met precies hetzelfde zat toen ik m'n studie begon, lekker brak die informatievoorziening :P .

Ik zou je trouwens aanraden om juist niet vooraf te bestellen. Ik had zelf alle boeken al in augustus gehaald en uiteindelijk een boek nooit gebruikt.

offtopic:
Laatste regeltje niet gelezen :z

[ Voor 22% gewijzigd door -j-k- op 04-08-2009 13:40 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
offtopic:
Je kunt je boeken over 't algemeen 't makkelijkst en goedkoopst gewoon bij je studievereniging kopen zodra je ze nodig hebt. VSSD heeft best goede prijzen, maar niet altijd de laagste. Bovendien zou 't zomaar kunnen dat je boeken 'nodig' hebt waarvan ook de PDFs beschikbaar zijn, dat soort dingen krijg je vanzelf wel te horen van ouderejaars/jaargenoten.

Edit;
pft, prutsvereniging van CT dan, CH -b'vo- koopt wel alle boeken in tegen knap lage prijzen, oftewel, kom naar EWI! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Leftblank op 04-08-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Huneker schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:38:
[...]

Er is inderdaad standaard geen virusscanner geinstalleerd. Zelf ben ik juist blij met de vrij schone installatie, in tegenstelling tot de consumenten versies van HP, waar de standaardinstallatie vol zit met onnodige programma's. Je kan nu gewoon zelf kiezen. Er zijn immers ook prima gratis virusscanners te vinden. Zelf gebruik ik op verschillende systemen Avast.

Onder Start - All Programs is anders de 'Hp Software Setup' te vinden. Hier kun je extra software installeren, waaronder McAfee Total Protection (staat onder Optional Software). Zelf dus niet gedaan, maar neem aan dat dit de gebruikelijke proefversie is die bij de consumenten laptops/pc's standaard vooraf geinstalleerd staat.
McAfee is idd een trial versie. Die het systeem ondanks zijn goede processor toch weer iets trager maakte...
Wat is een goede firewall/ antivirus client die je systeem niet vertraagd? Of is een firewall niet echt nodig meer? Heb nog niet gekeken of f-secure (die je gratis vanaf blackboard kan halen) ook goed onder vista x64 draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Leftblank schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:25:
offtopic:
Je kunt je boeken over 't algemeen 't makkelijkst en goedkoopst gewoon bij je studievereniging kopen zodra je ze nodig hebt. VSSD heeft best goede prijzen, maar niet altijd de laagste. Bovendien zou 't zomaar kunnen dat je boeken 'nodig' hebt waarvan ook de PDFs beschikbaar zijn, dat soort dingen krijg je vanzelf wel te horen van ouderejaars/jaargenoten.
offtopic:
De studievereniging voor CT, Het Gezelschap "Practische Studie" (b'vo :P), verkoopt geen studieboeken. De enkele boeken die je per jaar nodig hebt, kun je het beste bij de VSSD kopen. De meeste vakken gebruiken dictaten, die je bij MicrowebEdu bestelt. Zie ook de reactie van -j-k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:20:

[...]

McAfee is idd een trial versie. Die het systeem ondanks zijn goede processor toch weer iets trager maakte...
Wat is een goede firewall/ antivirus client die je systeem niet vertraagd? Of is een firewall niet echt nodig meer? Heb nog niet gekeken of f-secure (die je gratis vanaf blackboard kan halen) ook goed onder vista x64 draait..
Volgens http://www.f-secure.com/e...ts/home-office/antivirus/ (tabblad details) wel, ik neem aan dat dit de versie van de TU is (maar zoals al eerder gezegd kan ik de downloadpagina van de TU niet vinden/openen).

offtopic:
Dank voor alle reacties m.b.t. het bestellen van boeken!

[quote]Noordvogel schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:28:
[...]

[offtopic]De studievereniging voor CT, Het Gezelschap "Practische Studie" (b'vo :P), verkoopt geen studieboeken. De enkele boeken die je per jaar nodig hebt, kun je het beste bij de VSSD kopen. De meeste vakken gebruiken dictaten, die je bij MicrowebEdu bestelt. Zie ook de reactie van -j-k.[/]
[/quote]
En met enkele bedoel je dus de boeken die hier staan (http://vssd.nl/winkel/eerstejaars.htm, doorklikken naar bestelforumlier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roryvd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-08 08:45
Ik merk dat mijn speakers bij lage frequenties een tik geven. Is dit bij meer laptops het geval? Het beste is het te merken bij het spelen van Pinball met het geluid aan. Ook op laag volume hoor je duidelijk deze 'tik' door het geluid heen.
Iemand een idee of dit op te lossen is m.b.v. instellingen, of dat ik 'm al moet laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roryvd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:52:
Ik merk dat mijn speakers bij lage frequenties een tik geven. Is dit bij meer laptops het geval? Het beste is het te merken bij het spelen van Pinball met het geluid aan. Ook op laag volume hoor je duidelijk deze 'tik' door het geluid heen.
Iemand een idee of dit op te lossen is m.b.v. instellingen, of dat ik 'm al moet laten repareren?
Ik merk hier zelf helemaal niets van, heb al regelmatig van de speakers gebruik gemaakt maar niets onregelmatig gemerkt. Voor de goede orde: ik heb de 8530w, ik weet niet of het een verschil is met jouw laptop.

Ik zou in ieder geval morgen even bellen met het service nummer van notebookprojecten.nl, dan weet je meteen of dit binnen de garantie valt en of het vaker gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roryvd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-08 08:45
Ik heb ook de 8530w, maar zal morgen eerst eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:43:
[...]

Volgens http://www.f-secure.com/e...ts/home-office/antivirus/ (tabblad details) wel, ik neem aan dat dit de versie van de TU is (maar zoals al eerder gezegd kan ik de downloadpagina van de TU niet vinden/openen).
Via Blackboard biedt de TU Delft 2 Windows-versies van F-Secure aan:
F-Secure Client Security (Anti-Virus, Firewall, mallware protection, etc) en F-Secure for Workstations (alleen anti-virus en malicious code protection). Ze werken beiden op Vista; beiden werken zowel op 32-bit als 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 10:56
Lekker, na 4 dagen de,8350w in bezit, net klaar met alles installeren is mijn HD kapot ... tik tik tik...

Net alle drivers, bios e.d geupdated. Office erop, Adobe hele pakket erop en nog een zwik software.
Windows 7 in een Virtualbox, Dualboot met Ubuntu en Vista. Loopt ie vast (achteraf logisch zonder werkende hd) en opstarten ti tik tik grub .. error.. tik tik

Al met al niet goed voor je humeur, toch 2 dagen bezig geweest met het ding inrichten. De laptop was net ongeveer klaar voor een backup.

Weet iemand hoe het zit met garantie? Heeft iemand hier al ervaring mee? Eerst bij ISL aankloppen of bij HP?
Moet of kun je dit nog ergens bij de TU melden?

[ Voor 72% gewijzigd door jongep86 op 06-08-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongep86 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:53:
Lekker, na 4 dagen de,8350w in bezit, net klaar met alles installeren is mijn HD kapot ... tik tik tik...

Net alle drivers, bios e.d geupdated. Office erop, Adobe hele pakket erop en nog een zwik software.
Windows 7 in een Virtualbox, Dualboot met Ubuntu en Vista. Loopt ie vast (achteraf logisch zonder werkende hd) en opstarten ti tik tik grub .. error.. tik tik

Al met al niet goed voor je humeur, toch 2 dagen bezig geweest met het ding inrichten. De laptop was net ongeveer klaar voor een backup.

Weet iemand hoe het zit met garantie? Heeft iemand hier al ervaring mee? Eerst bij ISL aankloppen of bij HP?
Moet of kun je dit nog ergens bij de TU melden?
Ik zou eerst notebookprojecten bellen: http://notebookprojecten.nl/Information.aspx?ici=10.
Ik neem aan dat een kapotte harde schijf binnen zo'n korte periode binnen de garantie valt.
Ik heb in ieder geval goede ervaring met het servicenummer van notebookprojecte.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 10:56
bedankt. Ik zal notebookprojecten als eerste bellen. Verder zal ik het verloop in dit draadje blijven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een brief/bevestiging binnen gekregen van hun verzekering? Ik namelijk nog niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:08:
heeft iemand al een brief/bevestiging binnen gekregen van hun verzekering? Ik namelijk nog niet :S
Ja ik wel, ik heb via de mail van mahe een certificaat gekregen. Wat mij wel opviel was dat de naam van de verzender "wijzig" is dus het kan zijn dat hij in je spam is terecht gekomen. Daarnaast weet ik ook niet wanneer je je laptop besteld hebt en of je die al ontvangen hebt. Bij mij duurde het ook even voor ik het certificaat ontving.

Zie ook: http://notebookprojecten.nl/Information.aspx?ici=9#notebooks
Ik heb een extra verzekering besteld maar nog geen polis ontvangen?
De polis voor de verzekering wordt separaat gestuurd. Deze ontvang je enkele weken later dan de levering van je notebook. De verzekeringmaatschappij Mahé zal de polis opstellen na levering en direct naar je toesturen. Je notebook is verzekerd vanaf het moment van levering.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Daarnaast heb ik zelf ook even een vraag:
zoals ik al eerder vermeld heb, kan ik nog niet bij de software downloadpagina. Ik heb begrepen dat dit komt omdat ik eerste jaars ben (a.s. studiejaar) en dat mijn aanmelding nog niet helemaal rond kan zijn. Hebben andere aankomende eerstejaars ook het "probleem" dat ze nog niet op de softwarepagina in blackboard kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb je al een netID? Daarmee login je in in blackboard en daar kan je naar downloadpagina via mystudent info.

Maar er is nog geen Word of iets dergelijks te vinden. Alleen studiesoftware zoals matlab en solidworks en opensource dingen als vlc en openoffice.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste