Ja.ApexAlpha schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:58:
alleen voor TU-Delft studenten?
Echt een goede aanbieding t.b.h.
Ja.
* TheZeroorez heeft een 'basis' laptop besteld.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja.ApexAlpha schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:58:
alleen voor TU-Delft studenten?
Echt een goede aanbieding t.b.h.
Dus jij doet, of gaat TB doen?TheZeroorez schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:24:
* TheZeroorez heeft een 'basis' laptop besteld.
Hope for the best, prepare for the worst...
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 05-07-2009 22:53 ]
@ TheZeroores:jorisp schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:19:
Ik had een mail gestuurd over de verwachte leverdata m.b.t. tot de systemen voor de TU Delft en ik kreeg dit als antwoord:
HP 8530 17-07-09
HP 6730 10-07-09
Anoniem: 113413
Anoniem: 303530
Echte haast is er dus niet bij geboden tot noch toe.Iedereen mag 1 laptop bestellen. De actie loopt tot het einde van het voorjaar van 2010. De exacte einddatum zal ruim van tevoren worden aangekondigd.
[ Voor 43% gewijzigd door thumblex. op 06-07-2009 17:06 ]
ik vrees dat ze een deal hebben met de fabrikant ivm de garantie om de kosten te drukken...hebben ze geen fabrieksgarantie dan?
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-07-2009 20:06 . Reden: verkeerde gequote -.- ]
Ik denk dat je antzor wilde quoten, maar om hierop in te gaan; van mij mag de fabrieksgarantie heus wel vervallen. De service die er wordt geboden via het servicepunt van de TU zelf is mijns inziens optimaal, reparaties worden snel uitgevoerd en bovendien krijg je in de reparatieperiode een leenlaptop mee, waar ze eventueel zelfs je hdd in overzetten zodat je zonder problemen verder kunt werken.Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:04:
[...]
ik vrees dat ze een deal hebben met de fabrikant ivm de garantie om de kosten te drukken...
Anoniem: 22659
Of mensen die ergens anders studeen :-)Anoniem: 22659 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:29:
Is het erg ongewenst om hier een soort vraag en aanbod te creëren voor mensen die niet studeren en graag gebruik willen maken van een dergelijke constructie?
mocht dit het geval zijn niet dus, dan kan ik mogelijk niets voor je betekenen
[ Voor 4% gewijzigd door hans_1990 op 10-07-2009 10:22 . Reden: gewijzigde topic regels ]
Meestal is diefstal op de universiteit uitgesloten van zo'n verzekering.Zak aarde schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:40:
Ik heb al besloten het high-end model te nemen, hier zit dus al 3 jaar garantie op, inclusief de on-site reparatiemogelijkheid. Alleen twijfel ik sterk of ik een extra laptopverzekering moet nemen t.w.v 80 euro om het ding 3 jaar lang tegen vallen en stoten en diefstal te verzekeren. Ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen, al zou het natuurlijk erg vervelend zijn dat hij gestolen zou worden. Wat is jullie ervaring met de extra verzekering, is die echt nodig of voldoet de garantie en kan ik die 80 piek uitsparen?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ik heb zelf vorig jaar de TU laptop aangeschaft icm de verzekering van Mahé, op zich is 't een prima verzekering voor niet bizar veel geld, maar er zitten de nodige voorwaarden aan. Zoals hierboven gesteld is diefstal in de meeste gevallen niet gedekt, wat wel jammer is met zo'n vrij waardevolle laptop. Verder kun je de verzekering ook niet overzetten bij verkoop en is er een vrij hoog eigen risico bij schade.Zak aarde schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:40:
[..]
Wat is jullie ervaring met de extra verzekering, is die echt nodig of voldoet de garantie en kan ik die 80 piek uitsparen?
[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 06-07-2009 23:23 ]
orly?hans_1990 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:08:
[...]
mocht dit het geval zijn, dan kan ik mogelijk iets voor je betekenen![]()
Voor €85,- je laptop 3jr verzekerd tegen vallen, stoten, inductie, piekspanning, vocht, maar ook tegen diefstal. Het gaat hier ook om een verzekering van Mahé. Vind het zelf een beetje apart dat je nergens de voorwaarden kunt vinden, die wil ik zeker even bekeken hebben. Moet er nog even naar googlen dus.Leftblank schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:22:
[...]
Ik heb zelf vorig jaar de TU laptop aangeschaft icm de verzekering van Mahé, op zich is 't een prima verzekering voor niet bizar veel geld, maar er zitten de nodige voorwaarden aan. Zoals hierboven gesteld is diefstal in de meeste gevallen niet gedekt, wat wel jammer is met zo'n vrij waardevolle laptop. Verder kun je de verzekering ook niet overzetten bij verkoop en is er een vrij hoog eigen risico bij schade.
Je kunt beter een kijkje nemen bij VSSD of Interpolis voor een algemenere verzekering, waar je vervolgens je laptop ook onder kunt laten vallen. Dat is wel wat duurder, maar het voordeel is dat diefstal dan ook gedekt is, je niet vastzit aan één laptop en je ook andere gadgets meeverzekert tegen weinig meerprijs.
Idiocracy: it is real!
Ik kan me nog herinner een spotje te zien van Interpolis waar je altijd tegen diefstal was verzekerd...GENETX schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:31:
Vaak is ie enkel verzekerd tegen diefstal in je huis ofzo. Zo'n heerlijk onnozel punt aangezien de meeste laptops toch juist buitenshuis worden gestolen en je al je inboedel verzekering hebt voor binnenshuis.... Zal daar wel niet ander zijn.
Anoniem: 163951
De reden waarom ik deze verzekering neem is, omdat je dan je laptop in termijnen kan betalen.ExPlanE schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:03:
Kortom, je bent alleen verzekerd als je laptop uit je kamer/woning gestolen wordt met aantoonbare sporen van inbraak. Hetzelfde geldt dan voor je kluisje op de TU. Dan lijkt het me niet de moeite 'm voor diefstal te verzekeren want zoals GENETIX ook al zegt, je raakt hem veel sneller buiten de deur kwijt.
Ook als ik er even snel doorheen lees valt me op dat er eigenlijk vrij weinig situaties zijn waarbij je echt baat hebt bij deze verzekering. Ik ga altijd ook vrij zuinig om met m'n spullen, dus denk dat ik afzie van deze verzekering. Misschien nog even kijken naar een alternatief.
Je laptop is ook niet verzekerd als er schade ontstaat door een gewapend conflict,een burgeroorlog, atoomkernreacties, aardbevingen, vulkanische uitbarstingen, overstromingen of andere natuurrampen.
Zoals al eerder gezegt is is een hoge resolutie erg fijn als je veel uren maakt achter die laptop. Maar dat hebben beide keuzes bij jou dus dat is geen punt.EPA schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:44:
Ook ik studeer aan de TU Delft, en wil / moet een nieuwe laptop! Ik had bijna de Sony FW41E/H besteld, en toen kwam de high end TU Delft laptop voorbij.....Twijfel!
Ik wil de laptop gebruiken voor photoshop, illustrator, InDesign en (minder) solidworks en dreamwaver. En ik wil de laptop die deze programma's het snelst draait natuurlijk.
Welke is dat? En waar zou ik rekening mee moeten houden mbt CPU, GPU, reslutie? (hardeschijf grootte is van beide toereikend)
Alle tips en opmerkingen zijn welkom!![]()
op een rijtje:
Sony FW41E/H: (€ 899,-) | HP elite 6730b (€ 879,-)
C2D T6400 2,0 GHz | C2D T9600 2,8 GHz
Ati Radeon 4650 512 MB GDR3 (OpenGL 2.0) | nVidea FX770m 512Mb (OpenGL 2.1)
500gb 5400 rpm | 250Gb 7200rpm
4Gb intern | 4Gb intern
16" scherm 1600x900 resolutie, xBlack scherm | 5.4" scherm 1680x1050 resolutie
Extra: Blue-ray speler, mooi design | Extra: degelijk sterk, 3jaar verzekering
Dat is de BuitenDeDeurverzekering waar ik in m'n vorige post ook al naar weesApexAlpha schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:07:
[...]
Ik kan me nog herinner een spotje te zien van Interpolis waar je altijd tegen diefstal was verzekerd...
Maar of dat nou voor alleen vakantie was ?!
Klopt, maar er moeten toch wel goedkopere verzekeringen zijn als je alleen je Laptop wil verzekerenLeftblank schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:16:
[...]
Dat is de BuitenDeDeurverzekering waar ik in m'n vorige post ook al naar weesIk heb de voorwaarden niet vergeleken met die van de verzekering die de VSSD aanbied, maar Interpolis lijkt iig duurder te zijn.
Veel goedkoper dan zoals gepost in Leftblank in "\[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010" zal 't niet wordenApexAlpha schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:51:
[...]
Klopt, maar er moeten toch wel goedkopere verzekeringen zijn als je alleen je Laptop wil verzekeren
Het gaat mij vooral om gebruik op de faculteit zelf, er worden veel laptops op de zelf faculteiten gestolen als je bv met een project bezig bent..Diefstal
diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;
Daarom heb je meer aan een laptopslot van 15 euro, dan de verzekering van 80 euro.Mr_gadget schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:37:
Maar als ik de voorwaarden van de VSSD goed begrijp is diefstal zonder sporen ook niet verzekerd![]()
[...]
Het gaat mij vooral om gebruik op de faculteit zelf, er worden veel laptops op de zelf faculteiten gestolen als je bv met een project bezig bent..
Sleutels, een cijferslot is zo te kraken.ExPlanE schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:00:
Ik ben niet echt bekend met laptopsloten, maar de bedoeling is dat je die vastzet aan je notebook en vervolgens aan een tafel oid? Zodat niet iemand er zomaar mee weg kan lopen?
Heb even gekeken maar er zijn 3 sloten die je mee kunt bestellen. Wat is het meest aan te raden? Een met een cijfer slot, of met sleuteltjes?
Niet.ExPlanE schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:00:
Ik ben niet echt bekend met laptopsloten, maar de bedoeling is dat je die vastzet aan je notebook en vervolgens aan een tafel oid? Zodat niet iemand er zomaar mee weg kan lopen?
Heb even gekeken maar er zijn 3 sloten die je mee kunt bestellen. Wat is het meest aan te raden? Een met een cijfer slot, of met sleuteltjes?
Anoniem: 309469
Ik stel voor dat je even de search gebruikt, deze vraag is 3 pagina's geleden ook al gesteld namelijkAnoniem: 309469 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:14:
Ik begin in augustus met september met mij studie industrieel ontwerpen aan het TU delft.
Daarvoor heb ik de high end HP nodig, maar ik koop liever een MACbook Pro.
[..]
[ Voor 20% gewijzigd door Mattie B op 09-07-2009 19:41 ]
Niet vergeten dat de HP elitebook kwalitatief beter is.Anoniem: 309469 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:14:
Ik begin in augustus met september met mij studie industrieel ontwerpen aan het TU delft.
Daarvoor heb ik de high end HP nodig, maar ik koop liever een MACbook Pro. Is dit sterk afteraden om een bepaalde reden? Het lijkt me dat een duo core 2.53 Ghz met 4 GB RAM en een NVIDIA GeForce 9400M grafische processor zeker Solid Works even goed kan draaien als de High End van HP? Heeft iemand ervaring hiermee? En is het niet zo dat ook al gebruik je vista of windows 7 er soms alsnog problemen zijn met het lezen van sommige bestanden? Dit bedoel ik dan in groepsverband dat soms sommige bestanden niet goed vertaald kunnen worden en dus negatief de samenwerking in projecten beïnvloed?
Het zou echt fijn zijn als iemand hier een antwoord op weet.
Alvast bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door wenneyhanney op 15-07-2009 12:28 ]
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Anoniem: 310358
Helemaal mee eens, ik was ook van plan over 3 jaar weer deel te nemen.Anoniem: 310358 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:28:
omg, het zijn apen zoals jij die het nu verpest hebben, snap je dat niet?
'We hebben helaas moeten constateren dat een aantal deelnemers aan het laptopproject hun laptop te koop hebben aangeboden. We zien ons daarom genoodzaakt om de spelregels uit te breiden:
* Je kunt maar eens in de 4 jaar deelnemen aan het laptopproject.
* Deelnemers aan het laptopproject 2008 zijn uitgesloten van deelname (bestellingen van deze groep van vόόr 13 juli zullen niet worden geannuleerd)'
vind dit toch zeer spijtig, dacht eraan om misschien over 3 jaar weer mee te doen.
Anoniem: 22659
Bedankt voor je reactie. Helaas is internet niet het meest geschikte medium voor nuance. Blijkbaar was het toevoegen van een smiley niet voldoende om enige vorm van achterdocht te creeeren.Anoniem: 310358 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:28:
omg, het zijn apen zoals jij die het nu verpest hebben, snap je dat niet?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 16-07-2009 21:35 . Reden: Edit: even wat opmerkingen op de man verwijderd ]
Wat natuurlijk helemaal een beetje vreemd is dat je er 3 jaar 'zorgeloos leren' garantie bij krijgt. Om de 3 jaar zou dus een stuk logischer zijn. Nu is het dus het 4e jaar even niet zorgeloosLeftblank schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:42:
Vrij logisch idd om restricties toe te voegen, maar 1x per 4 jaar is wel erg weinig imo, na 3 jaar is je laptop ook wel redelijk op en minimaal flink verouderd, nu maar hopen dat Surfspot komende jaren idd met 'n nette aanbieding komt.
excuus dan, ik dacht echt dat je 't meendeAnoniem: 22659 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor je reactie. Helaas is internet niet het meest geschikte medium voor nuance. Blijkbaar was het toevoegen van een smiley niet voldoende om enige vorm van achterdocht te creeeren.
Om toch eea te verduidelijken; mijn reactie was een grapje. Ik heb geen laptop besteld en heb er al helemaal geen een te koop staan.
Anoniem: 204528
4 jaar is toch de lengte van een gemiddelde studie? Is toch voldoende? IMHO is die aanbieding er om voor studenten het studeren makkelijker/goedkoper te makenLeftblank schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:42:
Vrij logisch idd om restricties toe te voegen, maar 1x per 4 jaar is wel erg weinig imo, na 3 jaar is je laptop ook wel redelijk op en minimaal flink verouderd, nu maar hopen dat Surfspot komende jaren idd met 'n nette aanbieding komt.
Programma's voor o.a. multimedia opleidingen worden in 4 jaar wel een stuk zwaarder, lijkt me sterk als deze laptop over 4 jaar nog recommended is. Kan goed begrijpen dat meerdere mensen 2 keer aan dit project willen meedoen.Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:06:
[...]
4 jaar is toch de lengte van een gemiddelde studie? Is toch voldoende? IMHO is die aanbieding er om voor studenten het studeren makkelijker/goedkoper te maken
Aan de TU staat voor de meeste studies 5 jaar nominaal. Echter, bij studies als LR ligt het gemiddelde op 7,5 jaar. En een laptop is in 3 jaar wel verouderd, zeker als je hem ook nog eens veel gebruikt.Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:06:
[...]
4 jaar is toch de lengte van een gemiddelde studie? Is toch voldoende? IMHO is die aanbieding er om voor studenten het studeren makkelijker/goedkoper te maken
Anoniem: 310616
Dus we krijgen een neppe zware adapter? why als ik vragen mag. Maar wel flex joh dat je 'm nu al binnen hebtAnoniem: 310616 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:34:
Ik heb de 8530w een week geleden besteld, en is nu al binnen! Super laptop, veel beter dan mijn P550 van Nec (2005-2006).
De laptop voelt zeer stevig aan, bij druk op de achterkant van het scherm zie je geen vervormingen in het beeld. Toetsaanslag is goed, alleen de muistoetsen reageren wat slecht als je niet op het midden drukt. Het beeld is erg scherp en rustig, alleen iets meer weerspiegeling als me nec (even wachten tot ie wat stoffiger wordt dan is het wel over). De lichtsensor is s'avonds erg fijn. De dvd brander werkt zover ik kon zien ook (dat was wel anders met me Nec). Het grootste nadeel vind ik de adapter, die is erg groot. Een originele 90 watt lader die een stuk kleiner is moet ook op deze notebook werken en kost rond de 50 euro.
Werkt ook goed onder Linux (zelfs de webcam, cardreader en modem nog niet getest en fingerprint reader werkt niet).
Er worden niet altijd (lees: meestal niet) de nieuwste versies gebruikt omdat de nieuwste features toch niet in het onderwijs gebruikt worden. Het gaat meestal om kernbegrippen wat men moet kennen, dus je hoeft ook niet ieder jaar te upgraden qua software (of hardware).ApexAlpha schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:55:
[...]
Programma's voor o.a. multimedia opleidingen worden in 4 jaar wel een stuk zwaarder, lijkt me sterk als deze laptop over 4 jaar nog recommended is. Kan goed begrijpen dat meerdere mensen 2 keer aan dit project willen meedoen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
[ Voor 11% gewijzigd door Frunz op 19-07-2009 10:17 ]
Een welbekende probleem, ik heb dat ook op mn desktop PC.SawaFish schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:13:
Aangezien dit het topic is waar het meeste over de 8530w wordt gepraat kan ik hier waarschijnlijk het snelste hulp vinden. Ik heb afgelopen vrijdag m'n laptop binnengekregen en alhoewel de buitenkant er goed uitziet, werkt de binnenkant niet helemaal goed. Ik heb vrij frequent dat het scherm vastloopt (met zichtbare artifacten dan) of dat het even flikkert/zwart wordt maar dan soms wel verder werkt. De enige melding die ik krijg is dan "Display driver NVLDDMKM has stopped responding and has recovered". In safe modus heb ik hier geen last van maar kan ik niet zoveel doen. Ik heb al gegoogled maar het schijnt al minimaal 2 jaar een probleem te zijn en er zijn heel veel oplossingen voor maar ik heb geen idee welke zal werken. Daarnaast ben ik niet zo blij om meteen al m'n RAM eruit te slopen o.i.d. (een oplossing voor sommige mensen) Nieuwste drivers van Nvidia installeren had geen effect, tenzij je nog apart moet aangeven in Vista dat die gebruikt moeten worden. De crashes zijn random behalve als ik het Nvidia Control Panel open, dan crasht ie gegarandeerd. Heeft iemand enig idee voor een oplossing?
In de OP staan de precieze specificaties. Behalve dat er maar een 250 GB schijf in zit.Mcdeath schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:30:
Iemand die de specifieke specificaties van de 8530 laptop kan posten, aangezien het er op lijkt dat ze het basismodel hebben gekozen met een geheugen uitbreiding?
[ Voor 6% gewijzigd door Frunz op 20-07-2009 13:19 ]
Anoniem: 167619
Anoniem: 167619
Heb je daar echt zo'n last van? In laptops staat een fan bijna altijd aan. Omdat het in zo'n klein kastje zit. Zeker met een beest als de 8530w had je dat kunnen verwachten.wenneyhanney schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:30:
De fan van 8530W staat continu aan, als je beetje gaan brouwsen gaat het weer kabaal maken..weet iem. een tool die het ventilator kan regelen? SpeedFan werkt iig niet..
Anoniem: 243131
Anoniem: 311018
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq