Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_guy schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:59:
Je backup op de E-schijf geeft een verkeerde indruk wat mij betreft. Je klanten zullen denken dat de backup goed geregeld is, echter schijf stuk, backup op E-partitie ook.

Ik wijs de mensen altijd op de aanschaf van een externe schijf, installeer Synctoy en je hebt een eenvoudige backup.
Heb je ab-so-luut gelijk in en dat was ik op mijn lijstje vergeten (vul ik onmiddellijk aan)... Meeste van mijn "klanten" hebben één of meerdere externe schijven, Syncback backup naar E én naar één of meerdere externe schijven.

Dank voor de aanvulling!
Gomez12 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:22:
[...]

Dan zou ik liever dvd's aanraden, vanwege beperkte ruimte moeten mensen nadenken of ze wel hun hele mp3-collectie zo belangrijk vinden en vanwege het 1-maal schrijven ( dus geen rewritables ) moeten ze elke keer een verse maken als ze weer nieuwe belangrijke data hebben.
Niet-IT-minded volk dat backups op DVDs maakt, hmmm, dat komt niet goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Niet-IT-minded volk dat backups op DVDs maakt, hmmm, dat komt niet goed.
Was ook het eerste dat ik dacht. De meeste mensen kunnen dit echt niet, hoe simpel het ook voor ons is.

Een externe schijf is echt het beste en makkelijkste. Als iemand foutmeldingen in de backupsoftware negeert of de externe schijf niet apart legt van de pc, tja jammer dan. Ik zorg slechts voor de faciliteiten, mensen opvoeden doe ik niet.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Gomez12 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:22:
[...]

Denk dat het er een beetje aan ligt hoe je het verkoopt. Meeste mensen die schrikken van mijn uurtarief ( as in 100% van de mensen die me vragen om iets aan hun prive-pc te doen :) ) die hebben last van virii / andere dingen waarbij een format c / image restoren gewoon 90% van de problemen oplost.

Daadwerkelijke hardware problemen zie ik vrij weinig en zolang er maar eerlijk gezegd is dat hardwareproblemen niet gebackupped zijn ( want 1 schijf ) snapt ook iedere klant het.
Enkele externe schijf is ook niet echt het walhalla, als er eens echt iets mis is zoals blikseminslag heeft de klant meestal de externe hdd aan de pc hangen ( dat in en uit pluggen 1x per maand was toch best veel werk ) of de externe hdd is 2 jaar geleden doodgegaan en synctoy geeft al 2 jaar foutmeldingen die consequent genegeerd worden.

Dan zou ik liever dvd's aanraden, vanwege beperkte ruimte moeten mensen nadenken of ze wel hun hele mp3-collectie zo belangrijk vinden en vanwege het 1-maal schrijven ( dus geen rewritables ) moeten ze elke keer een verse maken als ze weer nieuwe belangrijke data hebben.
Wacht maar tot je één keer uit die achterlijke berg, gekraste, en ge-UV beschadigde DVD's een recovery moet maken.

Als mensen ook maar 1,5 seconde moeten nadenken over het maken van een backup dan gebeurt het niet.

Het enige wat je kan doen is het zo eenvoudig mogelijk maken. En omdat je bij eenvoudige users nooit kan voorspellen of ze hun data wel keurig in mapjes gaan parkeren is de oplossing, de hele disk backuppen.

Je maakt een script, pakt een freeware tool, whatever, configureert dat zodanig dat er nette incrementals gemaakt worden zodat het niet zo lang duurt, en legt het volgende uit aan je klant:

Sluit de USB disk aan.
Zet hem aan.
Klik op snelkoppeling BLA.
Wacht op de melding dat het klaar is.
Sluit de USB disk netjes af
Ruim hem op.

@SteveIT
Het advies om een Acronis dump te maken is leuk, maar voor als je geld wil vangen, ben ik van mening dat je OF eerst de klant licentiekosten moet laten betalen, OF een andere tool gebruiken.

Pakkans is nog steeds erg klein, maar ook als beginnend PC-fixer vind ik dat je hier wel aandacht aan moet besteden. Acronis is een fijn pakket, maar ik acht de kans aanwezig dat het pakket ook een watermerk achterlaat op de partities (Dat doet Ghost immers ook). En dus is illegaal gebruik traceerbaar.

Wat dat betreft ben ik blij met OGA van Microsoft. Het enige waar familie nog wel eens om kwam zeuren was Office. Nu heb ik eindelijk een goede reden om OpenOffice te promoten :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Mistraller schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:54:
[...]
@SteveIT
Het advies om een Acronis dump te maken is leuk, maar voor als je geld wil vangen, ben ik van mening dat je OF eerst de klant licentiekosten moet laten betalen, OF een andere tool gebruiken.

Pakkans is nog steeds erg klein, maar ook als beginnend PC-fixer vind ik dat je hier wel aandacht aan moet besteden. Acronis is een fijn pakket, maar ik acht de kans aanwezig dat het pakket ook een watermerk achterlaat op de partities (Dat doet Ghost immers ook). En dus is illegaal gebruik traceerbaar.

Wat dat betreft ben ik blij met OGA van Microsoft. Het enige waar familie nog wel eens om kwam zeuren was Office. Nu heb ik eindelijk een goede reden om OpenOffice te promoten :)
Heb je gelijk in, Mistraller. Ik doe het dan ook niet commercieel, enkel gratis voor vrienden & familie. Er bestaan als ik me goed herinner ook wel een hoop gratis produkten die hiervoor gebruikt kunnen worden.

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Nadat ik dit topic voor het eerst las, was ik meteen geinspireerd om hetzelfde te doen, gezien ik heel vaak wordt afgewezen op een bijbaantje omdat ik niet op zaterdag kan werken ivm sport.
Ik ben van de week bezig geweest met een vriend om met hem samen te beginnen, binnenkort zetten we een site op en gaan we de business in. Ik heb veel gehad aan alle tips in dit topic, ik hoop binnenkort de eerste klant hier te kunnen melden :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22
Gammro schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:12:
Nadat ik dit topic voor het eerst las, was ik meteen geinspireerd om hetzelfde te doen, gezien ik heel vaak wordt afgewezen op een bijbaantje omdat ik niet op zaterdag kan werken ivm sport.
Ik ben van de week bezig geweest met een vriend om met hem samen te beginnen, binnenkort zetten we een site op en gaan we de business in. Ik heb veel gehad aan alle tips in dit topic, ik hoop binnenkort de eerste klant hier te kunnen melden :)
Hou ons op de hoogte ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
Zelf zit ik al een tijdje te denken om pc's te gaan fixen als bijbaantje. Helemaal omdat het bedrijf waar ik nu een baantje heb niet helemaal stabiel meer is. Toen kwam ik dit topic tegen. Heb het helemaal doorgelezen en er best wat aan gehad. Dus wil ik toch echt gaan kijken of ik het van de grond kan krijgen.
De kennis en wat ervaring met pc's is er. Nu zit ik alleen nog met wat andere vragen, ik hoop dat jullie hier goede suggesties voor hebben. De eerste is eigenlijk:
-Hoe krijg je je eerste klanten? Advertentie op marktplaats en het "aanplakken" bij de supermarkt heb ik hier al gezien, maar het lijkt me niet dat mensen met een computerprobleem op die manier op zoek gaan naar hulp. Zelfde geldt voor een eigen site lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik denk dat je het voornamelijk moet hebben in het begin van familie en kennissen ed.
Ik ben ooit begonnen met repareren en installeren bij familie, toen bij kennissen en langzaamaan bouw je dan een kring op doordat die het weer doorvertellen aan vrienden/kenissen etc.

En ik had de mazzel dat ik thuis installaties op eigen rekening mocht doen via de winkel waar ik werkte, was goede reclame voor hun en geld verdienen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Mond tot mond reclame doet het nog altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Ha, ik zie dit topic nu pas. Ik doe het ook al een tijdje maar dan op vriendschappelijke basis. Ik vraag geen vast bedrag per uur maar laad het aan de mensen over wat ze geven. De meeste vragen wel hoeveel ik per uur vraag maar ik zeg dan altijd dat ik het aan de mensen zelf overlaad om te geven wat ze willen.

En ik moet zeggen dat het goed werkt, heb ook computers geïnstalleerd voor mensen die het niet zo breed hebben en geloof me dan ben je met 15,- echt wel tevreden voor een paar keer op enter te drukken. Voor werkzaamheden op locatie zoals netwerk aanleggen en de basis behoeften zoals printen van elke computer enz geven ze allemaal bijna de zelfde bedragen. 40,- 50,- euro.

Ik ben misschien te goedkoop maar ik doe het er allemaal bij voor de fun als ik tijd heb. Ben nergens aan verplicht en de 'klanten'/kennissen zijn tevreden. Als de afstand te groot is om te fietsen komen ze me altijd ophalen met de auto _/-\o_

Mond op mond reclame werkt het beste, ik heb hier en daar een voordeel maar als mensen je gaan aanspreken met de zin "He, jij hebt toch verstand van computers" weet je dat je goed zit. Gewoon zo door gaan :)

[ Voor 0% gewijzigd door xzaz op 22-09-2009 13:49 . Reden: typo ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit veel gedaan vroeger, perfecte bijbaantje als je jong bent.

Deed het zelf voor 14 euro per uur, no cure no pay. Werd het te ingewikkeld en/of was de PC een grote teringzooi, clean Windows Install. Eventueel op aparte partitie een image zetten. Werd het echt ingewikkeld of moest er hardware getest/vervangen worden dan nam ik de PC mee naar huis om op mijn gemak te kunnen testen en installeren.

Klantenkring bouwde ik op via Marktplaats/Supermarkt. Mond op mond doet daarna de rest. Ik deed dit een jaar of 4-5 geleden, en mijn broertje wordt vandaag nog af en toe gebeld door oude klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:48:
Ha, ik zie dit topic nu pas. Ik doe het ook al een tijdje maar dan op vriendschappelijke basis. Ik vraag geen vast bedrag per uur maar laad het aan de mensen over wat ze geven. De meeste vragen wel hoeveel ik per uur vraag maar ik zeg dan altijd dat ik het aan de mensen zelf overlaad om te geven wat ze willen.

En ik moet zeggen dat het goed werkt, heb ook computers geïnstalleerd voor mensen die het niet zo breed hebben en geloof me dan ben je met 15,- echt wel tevreden voor een paar keer op enter te drukken. Voor werkzaamheden op locatie zoals netwerk aanleggen en de basis behoeften zoals printen van elke computer enz geven ze allemaal bijna de zelfde bedragen. 40,- 50,- euro.

Ik ben misschien te goedkoop maar ik doe het er allemaal bij voor de fun als ik tijd heb. Ben nergens aan verplicht en de 'klanten'/kennissen zijn tevreden. Als de afstand te groot is om te fietsen komen ze me altijd ophalen met de auto _/-\o_

Mond op mond reclame werkt het beste, ik heb hier en daar een voordeel maar als mensen je gaan aanspreken met de zin "He, jij hebt toch verstand van computers" weet je dat je goed zit. Gewoon zo door gaan :)
Je bent gewoon te passief hoor. Een normaal uurloon vragen doet niets af aan de relatie/vrijblijvendheid die je hebt met klanten/kennissen. Als ik vroeger een lange dag bij iemand maakte en 150 euro verdiende werd ik ook gewoon opgehaald en gebracht als dat nodig was. Dat heeft met hun sympathie voor jou als ondernemende jongere te maken - neem aan dat je jong bent - en niet zozeer met je niet zo assertieve manier van prijzen.

Edit: over het algemeen hier: het werk dat je levert wordt gezien als 'highly qualified' terwijl jij er mee opgegroeid bent en het gewoon peanuts is. Profiteer daarvan nu het nog kan, want er komen alleen maar meer whizkids bij. Verder ook niet te veel nadenken om dit "van de grond te krijgen" maar gewoon paar advertenties knallen en klaar, het gaat allemaal vanzelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ok, ik heb beloofd mensen op de hoogte te houden van mijn bevindingen, en ik kan tot grote vreugd mededelen dat de site is gelanceerd!
Jullie kunnen deze mooie site bezichtigen op www.QuickPC.nl, een zakelijk telefoonnummer heb ik vrijdag de simkaart van binnen, waarna we ook telefonisch bereikbaar zijn.
We hebben direct na lancering van de site op marktplaats geadverteerd, en ik ga binnenkort ook in de supermarkt wat ophangen en op school een postertje ophangen op enkele strategische plekken.

We hebben alleen een hekel aan de vorige eigenaar van ons domein ><, deze heeft zich ingeschreven voor allerlei mailinglists, waardoor we nu zowat iedere dag reclame binnen krijgen...

Ik zeg trouwens we omdat ik met een goede vriend van me begonnen ben, dat we niet met elkaar gaan concurreren, maar juist samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Gammro schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:50:
Ok, ik heb beloofd mensen op de hoogte te houden van mijn bevindingen, en ik kan tot grote vreugd mededelen dat de site is gelanceerd!
Jullie kunnen deze mooie site bezichtigen op www.QuickPC.nl, een zakelijk telefoonnummer heb ik vrijdag de simkaart van binnen, waarna we ook telefonisch bereikbaar zijn.
We hebben direct na lancering van de site op marktplaats geadverteerd, en ik ga binnenkort ook in de supermarkt wat ophangen en op school een postertje ophangen op enkele strategische plekken.

We hebben alleen een hekel aan de vorige eigenaar van ons domein ><, deze heeft zich ingeschreven voor allerlei mailinglists, waardoor we nu zowat iedere dag reclame binnen krijgen...

Ik zeg trouwens we omdat ik met een goede vriend van me begonnen ben, dat we niet met elkaar gaan concurreren, maar juist samenwerken.
Netjes! Hoe heb je dat ticket systeem in elkaar geflanst? Goed uitgewerkt. Alleen onder ''Over ons'' moet natuurlijk nog wat. Verder nette site. Misschien nog een disclaimer dat jullie niet aansprakelijk zijn voor data verlies. En het kost dus maar €7,50 om jullie vanaf santpoort naar Maastricht te laten fietsen en een pc te repareren? Ik denk dat jullie dat moeten indammen tot maximaal 20/30 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorfietskosten
Ik kon een glimlach niet onderdrukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Awsom schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:12:
[...]
Netjes! Hoe heb je dat ticket systeem in elkaar geflanst? Goed uitgewerkt. Alleen onder ''Over ons'' moet natuurlijk nog wat. Verder nette site. Misschien nog een disclaimer dat jullie niet aansprakelijk zijn voor data verlies. En het kost dus maar €7,50 om jullie vanaf santpoort naar Maastricht te laten fietsen en een pc te repareren? Ik denk dat jullie dat moeten indammen tot maximaal 20/30 km.
Ons ticket systeem hebben wij een avondje voor gezeten om front-end het systeem van osticket.com in de php files naar Nederlands te vertalen en aan te passen naar ons eigen gebruik.
Er zal inderdaad nog een disclaimer bij moeten, en ons operatiegebied zullen wij wel inperken tot een bepaalde grens. We zullen dus enkele klanten moeten weigeren als ze echt te ver wonen, maar misschien toch handig om te plaatsen.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:15:
[...]
Ik kon een glimlach niet onderdrukken :D
Die heb ik gejat van een eerdere poster hier :P Het is me inderdaad bijgebleven, het zal hier ook wel werken.

Ik zal alleen even moeten kijken hoe ik verder ga marketing ga regelen. Ik denk dat ik zelf maar een pak A4tjes koop en een avondje ga printen :X, bij een drukker is wat duur.

Overigens lichtelijk off-topic: De pa van een vriend van ons bood ons een lening voor een startkapitaal aan van 10.000 euro, "lichtelijk overschattend" over hoeveel we uiteindelijk nodig hebben gehad xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoeveel heb je uiteindelijke nodig gehad dan :9 ? (ongeveer)

100/200 euro? Hooguit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 23:02
Gammro schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:36:
[...]

Ons ticket systeem hebben wij een avondje voor gezeten om front-end het systeem van osticket.com in de php files naar Nederlands te vertalen en aan te passen naar ons eigen gebruik.
Er zal inderdaad nog een disclaimer bij moeten, en ons operatiegebied zullen wij wel inperken tot een bepaalde grens. We zullen dus enkele klanten moeten weigeren als ze echt te ver wonen, maar misschien toch handig om te plaatsen.

[...]

Die heb ik gejat van een eerdere poster hier :P Het is me inderdaad bijgebleven, het zal hier ook wel werken.

Ik zal alleen even moeten kijken hoe ik verder ga marketing ga regelen. Ik denk dat ik zelf maar een pak A4tjes koop en een avondje ga printen :X, bij een drukker is wat duur.

Overigens lichtelijk off-topic: De pa van een vriend van ons bood ons een lening voor een startkapitaal aan van 10.000 euro, "lichtelijk overschattend" over hoeveel we uiteindelijk nodig hebben gehad xD
Maarre heb je jezelf al aangemeld bij de KVK of belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat met de business. Mooie site, maar "Hier gaat pascal iets schrijven..." staat toch niet écht professioneel, laat die sectie dan liever weg tot het afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:11:
Proficiat met de business. Mooie site, maar "Hier gaat pascal iets schrijven..." staat toch niet écht professioneel, laat die sectie dan liever weg tot het afgewerkt is.
Het was ook de bedoeling dat ik dat stukje vandaag zou aanleveren :P,
Die zal er binnen een dag opstaan
peak schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:57:
[...]
Maarre heb je jezelf al aangemeld bij de KVK of belastingdienst?
We willen ons zo snel mogelijk inschrijven bij de KvK, dit zal denk ik ook wat makkelijker zijn over anderhalve maand, wanneer ik 18 ben. Dan hoeft mijn Pa niet voor slechts anderhalve maand verantwoording te dragen...

[ Voor 34% gewijzigd door Gammro op 28-09-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Gammro schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:36:
[...]
offtopic:
Ik weet niet om wat voor aantallen het gaat, met het laten printen van A4'tjes is al heel snel véél goedkoper bij een drukker dan dat je het zelf doet hoor op je HP Deskjet met cartridges van 20 euro per stuk.. al helemaal in kleur bij grotere aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 17:37
Gewoon zwart/wit op een oude LaserJet, kost 'niks' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57
Mooie website! leuk dat je idd die voorfietskosten onthouden hebt ;)
Ik zou wel de tekst op je website wat minder breed maken, aangezien dat prettiger leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 17:20
Ik heb nu mijn eerste 4 jobs gehad... totaal van 180,- verdiend.

Voor mij is dit ontzettend veel geld zeker als je bedenkt dat het in een maand tijd is en er een job bijzit van 15,-
Wat vinden jullie hiervan?

Graag zou ik een visitekaartje hebben maar ik heb niet echt een idee hoe hij eruit zou horen te zien.
Hebben jullie voorbeeldjes van jullie visitekaartjes en sites? Een site zelf maken lijkt me geen goed idee.. aangezien ik me niet echt bezighoudt met PHP en HTML. Wat is een simpele basis voor een site. Ik heb PHP-Fusion, Joomla, PHP-Nuke.

De site hoeft maar heel simpel te zijn net zoals de site van QuickPC deze ziet er namelijk gelikt uit! ;)
Daarnaast een pakkende naam. Mijn advertentie op marktplaats.nl heet Ronald's PC Hulp. Maar aangezien dat geen (lijkt mij) pakkende naam is, moet ik wat beters verzinnen?

Bedankt! :) Ik vind het echt leuk werk :P Naast mijn krantenwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Rocketman321 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:43:

Voor mij is dit ontzettend veel geld zeker als je bedenkt dat het in een maand tijd is en er een job bijzit van 15,-
Heb je €180 omzet of winst? Het draait uiteindelijk om de winst :9
Graag zou ik een visitekaartje hebben maar ik heb niet echt een idee hoe hij eruit zou horen te zien.
Hebben jullie voorbeeldjes van jullie visitekaartjes en sites? Een site zelf maken lijkt me geen goed idee.. aangezien ik me niet echt bezighoudt met PHP en HTML. Wat is een simpele basis voor een site. Ik heb PHP-Fusion, Joomla, PHP-Nuke.

De site hoeft maar heel simpel te zijn net zoals de site van QuickPC deze ziet er namelijk gelikt uit! ;)
Daarnaast een pakkende naam. Mijn advertentie op marktplaats.nl heet Ronald's PC Hulp. Maar aangezien dat geen (lijkt mij) pakkende naam is, moet ik wat beters verzinnen?

PHP-site is opzich niet zon grote uitdaging. Simpel design met duidelijke knoppen. Kijk eens naar de site die hierboven is genoemd. Simpel maar doeltreffend. Ja die dus :p Wel een pakkende naam verzinnen ja. Als je zo doorgaat en gaat winsten kun je je krantenwijk opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Rocketman321 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:43:

Ik had nog wel een vraagje: hoe heb jij al je promotie gedaan behalve de advertentie op marktplaats?
Zelf flyers geprint en rondgebracht?

• Rocketman321
@ Anwar,

Jep die 180,- is pure winst... met uitzondering van een paar CR2032 batterijtjes en een kleine cpu cooler die ik nog had liggen. Dus laat ik er eens 170,- aan overhouden.
Verder noteer ik geen dingen die ik heb verkocht als ik er niets aan overhoud.

Ben nu bezig met het factuur maken in access.. zodat het wat professioneler lijkt.

In PHP zou ik me even moeten verdiepen... maar is dat wel zo veilig om er zelf 1 te maken?
Zou een kant-en-klaar alternatief niet beter zijn?

Pakkende naam kom ik zo 1.. 2.. 3.. niet uit. Ik houd het denk ik eerst nog wel even bij Ronald's PC Hulp.

@ Gammro,

Ik had al wat bekenden waarbij ik wat klusjes deed. Maar de 3 nieuwe klanten die ik heb zijn gewoon vanaf marktplaats. Advertentie staat er nu zo'n 1,5 maand op en ben er erg tevreden mee.
Nog geen flyers.. doe het liefst zo min mogelijk moeite... haha :*)

• Bobmeister
Rocketman321 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:30:
@ Anwar,

Jep die 180,- is pure winst... met uitzondering van een paar CR2032 batterijtjes en een kleine cpu cooler die ik nog had liggen. Dus laat ik er eens 170,- aan overhouden.
Verder noteer ik geen dingen die ik heb verkocht als ik er niets aan overhoud.

Ben nu bezig met het factuur maken in access.. zodat het wat professioneler lijkt.

In PHP zou ik me even moeten verdiepen... maar is dat wel zo veilig om er zelf 1 te maken?
Zou een kant-en-klaar alternatief niet beter zijn?
Beetje verdieping en je hebt zo een site :) Hacken zou ik niet meteen al te bang van worden, hackers richten zich echt niet gauw op kleine sites met geen database en/of grote aanhang.
Pakkende naam kom ik zo 1.. 2.. 3.. niet uit. Ik houd het denk ik eerst nog wel even bij Ronald's PC Hulp.

@ Gammro,

Ik had al wat bekenden waarbij ik wat klusjes deed. Maar de 3 nieuwe klanten die ik heb zijn gewoon vanaf marktplaats. Advertentie staat er nu zo'n 1,5 maand op en ben er erg tevreden mee.
Nog geen flyers.. doe het liefst zo min mogelijk moeite... haha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
Hmm... ga me er eens in verdiepen ;) Helaas nog weinig tijd :P (3 week ziekte inhalen)

Iemand nog ideeen voor een website? En heeft iemand een voorbeeldje van zijn visitekaartje. :)

Moet ik trouwens niet bang zijn om de belastingdienst op mijn dak te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Access is vooral een database, het zegt weinig over het uiterlijk.

Voor vier opdrachtjes per maand kun je ook gewoon in een spreadsheet (OO Calc, Excel) of een tekstverwerker (OO Writer, Word) iets maken dat er professioneel uitziet. Iets ziet er professioneel uit als het er strak uitziet met een goed lettertype en bijvoorbeeld een logo ergens. Of daar een database achter zit maakt een klant 0,0 uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik zelf wefact (een nl product) voor het maken van factuurtjes.
Gaat dan meteen een stuk handiger ,ook als je een keer aangifte moet doen, een boekhoud pakket maakt er meteen mooi getalltjes van.

Belastingdienst: tsja vraag even een belastingconsulent ervoor :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoe gaat het inmiddels met al jullie bedrijven :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik heb vandaag mijn eerste echte klant gehad(hiervoor 3x een nepticket van een of andere grappenmaker), mijn partner in crime heeft al enkele kleine klusjes bij kennissen gehad.
Totaal hebben we in 1 maand al zo'n 90 euro omzet gehad,waarvan t meeste de laatste 2 weken nu nog wat meer klanten binnenhalen met een vriend van mijn collega die voor ons gratis klanten binnen wilt halen. Die gozer kent ECHT een boel mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 14:57
Joh, volgens mij moet er best iets met je huidige nick te doen zijn ;)

"PC problem? Rocketman to the rescue!"

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2009 15:54 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
"Rocketman" "RocketPC" "RonaldPC"
ga eens een uurtje ervoor zitten en schrijf alles op wat in je opkomt. Zo ben ik er ook uit gekomen met die vriend waarmee ik nu werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
RocketRonald! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 14:57
Mwah, ik vind gewoon "Rocketman" eigenlijk wel best. Het klinkt niet te patserig met je eigen naam er in en je kan er een leuk logootje bij maken. Is het geen raketje, dan is het wel een superheld. Hoe dan ook: snelle, doeltreffende service :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht idd ook aan iets met mijn huidige nickname... heb hem nu al zo'n 7 jaar en ben er nooit vanaf geweest xD
Logotje natuurlijk een rakketje :P Heb ik ook als msn plaatje gehad.

Ik zal eens informeren over die belasting. Aangezien mijn advertentie ook op marktplaats staat.
Eerst nog maar even lekker genieten van het mooie weer hier in spanje! :) daarna kijk ik wel verder.

Trouwens... iemand nog een voorbeeldje van zijn of haar advertentie, visitekaartje, website oid?
Denk dat andere tweakers hier ook wel nieuwsgierig naar zijn! :) Ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Rocketman321 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:35:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht idd ook aan iets met mijn huidige nickname... heb hem nu al zo'n 7 jaar en ben er nooit vanaf geweest xD
Logotje natuurlijk een rakketje :P Heb ik ook als msn plaatje gehad.

Ik zal eens informeren over die belasting. Aangezien mijn advertentie ook op marktplaats staat.
Eerst nog maar even lekker genieten van het mooie weer hier in spanje! :) daarna kijk ik wel verder.

Trouwens... iemand nog een voorbeeldje van zijn of haar advertentie, visitekaartje, website oid?
Denk dat andere tweakers hier ook wel nieuwsgierig naar zijn! :) Ik wel!
Ga binnenkort naar de startersdagen (ik meen 7 november) van de KVK. Is ook ik Leeuwarden, dus lekker dichtbij.
Voor visitekaartjes voorbeelden, kijk ff op vistaprint, of google op visitekaartje.
Websites idemdito. Gewoon even op computer reparatie googelen en je hebt voorbeelden genoeg.

Mocht je willen adverteren, een advertentie in de krant is meestal vrij duur. Je kan beter folders laten drukken bij de drukkerij. Ik betaalde laatst iets van 65 euro voor 2500 dubbelzijdige full-color A5 flyers. Die kan je zelf gewoon in brievenbussen gooien, supermarkten plakken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Ik heb net het topic voor een groot deel doorgenomen en er komen veel dingen aan bod zoals prijzen, welke onderdelen van welke merken en om wat voor werk gaat het uberhaupt. Een vraag die bij mij opkomt is. Hoe lang ben je gemiddeld met een klus bezig? Ben je regelmatig een complete avond van 7 tot half 11 aan het klussen of sta je meestal na 05./ 1 uur weer buiten. Is mischien ook iets om rekening mee te houden en misschien kunnen de mensen die dergelijke werk hebben gedaan daar een schatting van geven.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het werk dat gedaan moet worden. Wat zijn de meeste problemen waar je mee te maken krijgt? Zijn dat idd grotendeels de huis, tuin en keuken problemen zoals een Windows installatie en een geheugenreepje vervangen/plaatsen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Goedenacht iedereen,

Erugg leuk topic, nooit gezien en voor mij al een tijd actueel. Aan computers softwarematig sleutelen was al jaren mijn hobby en daarom ben ik een jaar of twee geleden begonnen om voor wat vrienden dingen te bestellen en te repareren.

Op een gegeven moment wat ik mijn kas/kranten baantje zat en heb ik gesolliciteerd bij de enige computerzaak voor thuisgebruikers hier dichtbij. Ondanks dat er geen vacatures waren ben ik aangenomen en baas laat mij nu in vakanties en andere dagen in mijn eentje de winkel doen (ben pas 18). Op bestellen bij leveranciers na ben ik manusje van alles. Ik ben deze man heel dankbaar en nog steeds omdat ik ontzettend veel ervaring heb ik opgedaan in verantwoordelijkheden en besluiten. Prijzen voor klanten, bepalen hoe lang iets duurt om te repareren, het repareren zelf, zelf kiezen welk merk je adviseert en boze klanten zelf afhandelen zijn heel leerzaam. Ook zelf pauzes plannen (wordt doorbetaald) is geen probleem, mijn baas weet dat ik begrijp dat je klanten niet te lang kan wachten op hun computer maar hoe lang het precies duurt bepaald ik deels zelf.

Op een gegeven moment bedacht ik dat ik nog wel tijd over naast mijn computerwinkel en heb ik visitekaartjes laten drukken en een site laten maken door mijn broertje (heb je trouwens niet echt nodig). Daarna heb ik een kvk nummer aangevraagd (praatje van een half uur over niks en klaar is kees). Bij de Rabobank een ondernemingsrekening geopend (dit deed ik niet direct en dat is vervelend voor je boekhouding later, dus doe dat direct). Deze rekening kost vrij weinig (het eerste jaar) en is na een praatje van een halfuur afgesloten.

De eerste klanten waren vrienden en kennissen en wat via een verkoping in de buurt. Elke keer dacht ik daarna te moeten adverteren als ik het even niet zo druk had (ik heb naast dit werk nog gewoon het fulltime student zijn op het Erasmus), maar keer op keer komen er weer klanten via andere klanten. Zodra ze weten dat je goedkoop en snel kan leveren en repareren zit je goed. Ook heel belangrijk is dat je een vriendelijk praatje met de klanten doet als je bij ze thuis komt, iets wat ze lang niet altijd in de winkel hebben.

Je prijs is een lastig iets. Als echt kleintje kan je je aanmelden met wat moeite bij bijvoorbeeld TechData maar daar krijg je prijzen die boven de hoogste prijs in de PW liggen als kleintje. Voor redelijke prijzen moet je dan zijn bij groothandels als Complies en Actebis. Maar verder koop ik veel bij een bepaalde webshop waar je ook een soort van resellerschap status kan krijgen.

Verdienen die je vooral op het bouwen van pc's. Door slim samen te stellen in de PW kan je heel wat tientallen euro's verdienen op een betere pc terwijl hij deze specs heeft als die bij de Mediamarkt. Verder verdien je natuurlijk op het installeren. Op laptops is het echt 2 a 3 tientjes werk en verdien ik nog een euro of 60 op het opnieuw installeren ervan. Klanten ervan overtuigen dat een nieuwe laptop pas echt nieuw is als hij opnieuw geinstalleerd is is voor iedere klant die eerder een nieuwe laptop had (bijna iedereen) een eitje.

Reparaties verdienen ook aardig. Ik doe de meeste aan huis, laat mensen dus een computer hier bij mij brengen, omdat ik zelf geen rijbewijs heb. Mijn voordeel is dat mijn ouders een winkel aan huis hebben die altijd open is. Dus zolang ik op de uni zit kunnen mensen toch hun spullen droppen en halen. Let wel op dat je apparatuur moet hebben om reparaties efficiënt te laten verlopen.

Om te beginnen natuurlijk voor de belangrijkste computer onderdelen als geheugen en voeding een eigen goed exemplaar. Het meest gebruikte onderdeel is het harde schijf dockingstation (ik heb er eentje voor IDE en eentje voor SATA). Altijd nodig om eerst een hdd backuppen bij een brakke pc en natuurlijk data recovery (waar je ook wat tientjes voor kan vragen). Verder dingetjes als schroevendraaiers set, compressor (computers en laptop uitspuiten) enzovoort. Duurste onderdeel zou goed mogelijk je kvm switch worden. In een ander topic heb ik al eens besproken hoe onmogelijk het is om in Europa een kvm switch te krijgen waarmee je zowel pc's met alleen vga als pc's met alleen dvd/hdmi kan aansluiten. Heb half Amerika afgebeld, maar uiteindelijk levert alleen Startech in Europa (compatible.eu is de reseller en nog NL ook). Waarvoor een switch? Hierdoor kan je 4 laptops en of pc's aan jou eigen scherm, muis en toetsenbord tegelijk aansluiten. Met een enkele knop wissel je van pc op hetzelfde beeldscherm. Hierdoor kan je meerdere pc's tegelijk installeren en ondertussen tweakers lezen zonder dat je op hoeft te staan van je stoel.

Wat betreft betaling heb ik davilex facturen programma hier liggen maar nog niet gebruikt. Nu heb ik iets eenvoudigs maar netjes in Excel gefabriceerd en stuur iedereen achteraf een factuur per mail (in pdf format). Mensen betalen bij mij altijd achteraf met een betalingstermijn van 14 dagen, dat waarderen veel mensen.

Zojuist (31e) heb ik weer mijn kwartaalresultaten ingediend. Eitje voor iedereen die weet wat btw is. Even op een rijtje wat je ingekocht en verkocht hebt en het btw verschil daarvan moet je opgeven. Vergeet niet dat je prive bel kosten gewoon op kan geven (als het maar hetzelfde mobieltje als je zakelijke is).

Je moet je wel op iets profileren. Ik roep altijd en overal dat ik slome pc's snel maak en daar bereik je 90% van Nederland mee, want zoveel van computerend Nederland vindt zijn pc te sloom. Dus daar heb ik ook het meeste werk aan. Maar ik verkoop ook constant zelfbouw pc;s (configuratie mail ik altijd naar de klant vooraf) en laptops. Tenslotte doe ik wel eens data recovery en wat geheugen bijplaatsen.

Ik ben nog een hoop vergeten en jullie vragen er maar op los, maar nog 1 ding. Als je net een kvk hebt wordt je plat gebeld door bedrijven met mooie praatjes: ga nergens op 1. Door 1 leuke mevrouw met sympathieke praat moet ik nou nog steeds 367 euries betalen aan een bedrijf wat mij zogenaamd veel klanten levert. Dat terwijl ik er altijd prat op ging dat ik nergens in hapte.

Probeer altijd een 10 procentsmarge aan te houden op de pure verkoop van losse onderdelen of onderdelen in een totale computer. Dit jaar sluit ik af met nog geen 3 kwartalen werkzaam en denk een omzet te gaan halen van een euro of een aantal duizenden euro's en dat vind ik redelijk voldoende voor een bijbaantje als dit. Nu zie ik dat er nog wat leuke dingen in de markt zijn, zo ga ik binnenkort voor een groot leveren (meerdere bedrijfs hp's) en repareren (50 kapotte laptops) bij een bedrijf. Dit bedrijf laat bijvoorbeeld zijn dure Cisco router leveren door KPN maar moet dan 600€ betalen terwijl ik diezelfde met een leuke marge voor 350€ kan leveren. Vervolgens sluit KPN hem aan, omdat het bedrijf een service contract met KPN heeft. KPN verdient natuurlijk op de routers en niet op de server... maar door dit soort mooie dingen kom je een bedrijf binnen. Ik ga echt geen service contracten daar doen want dat is veel te lastig en te veel werk. Moet je ook 24/7 beschikbaar zijn.

@JKratos: zoals gezegd repareer ik het meeste aan huis en vinden mensen een paar dagen wachten heel normaal. Dus het is steeds een kwestie van slim plannen, maar je hebt als je thuis repareert wel wat keus.

[ Voor 8% gewijzigd door Malarky op 04-11-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Malarky schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 02:27:
... Ik doe de meeste aan huis, laat mensen dus een computer hier bij mij brengen, omdat ik zelf geen rijbewijs heb.
Aan huis betekent dat JIJ langs gaat. Als ze bij jou komen heet dat dus gewoon thuis.
...Om te beginnen natuurlijk voor de belangrijkste computer onderdelen als geheugen en voeding een eigen goed exemplaar. Het meest gebruikte onderdeel is het harde schijf dockingstation (ik heb er eentje voor IDE en eentje voor SATA)....
Dit is nog handiger.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_0474_1.jpg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.474

Hier kan een IDE 3,5 en 2,5 inch op, of een sata disk. Onmisbaar, en neemt erg weinig ruimte in. De losse voeding die bij het setje zit is ook geschikt om losse devices even te testen.

Onofficieel blijkt ook een IDE disk en SATA tegelijkertijd te werken ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Teveel verhaal op een te laat tijdstip;)

Inderdaad mooi klein ding. Wat technische spulletjes betreft heb ik het niet zo op met dealextreme. Door mij producten te verkopen die theoretisch al niet werken. Maar transfer snelheden vindt ik het belangrijkst en ook vindt ik een station veel handiger dan zo een los ding. Helaas zijn er geen docks met zowel sata, ide als esata aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
@ Malarky.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. d:)b Is leuk en zeker ook leerzaam om te lezen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Malarky schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:17:

Inderdaad mooi klein ding. Wat technische spulletjes betreft heb ik het niet zo op met dealextreme. Door mij producten te verkopen die theoretisch al niet werken. Maar transfer snelheden vindt ik het belangrijkst en ook vindt ik een station veel handiger dan zo een los ding. Helaas zijn er geen docks met zowel sata, ide als esata aansluiting.
Doorvoersnelheid is prima met deze. Maar dat is dan ook handig voor als je onderweg bent, en dat is bij jou nog niet aan de orde.
Voor wat betreft Dealextreme zijn goede reviews belangrijk. Maar daarnaast, ik heb al eens iets kapot ontvangen, en dat werd keurig vervangen, zonder dat het oude retour moest. Dus ook wat betreft afhandeling ben ik dik tevreden.
Overigens, als een artikel van nog geen 2 euro niet blijkt te werken, dan zou ik er niet zo'n probleem mee hebben. Tis minder dan een biertje in de kroeg.

Met dit soort plugs is het wel vaker lastig dat ze wellicht net voor een ander type Graka die in china courant is gemaakt zijn. Overigens gooiden wij van deze pluggen onlangs een stuk of 300 weg.... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 03-11-2009 22:53 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik zat net even jouw oude topic te lezen over die KVM-switch. Waarom neem je niet gewoon een standaard KVM-switch met alleen VGA en PS/2? Voor computers die alleen DVI hebben en geen VGA gebruik je gewoon een standaard verloop-plugje van DVI naar VGA. Voor computers zonder PS2 gebruik je een standaard verloop-plugje van USB naar PS/2. Zo werk ik zelf ook, voldoet uitstekend.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een website wat zich richt op PC reparatie in mijn woonomgeving.

Zo nu en dan krijg ik een reactie met een vraag. De laatste was van iemand die een notebook had waarvan de schijf gechrashed was. Natuurlijk waren de gegevens verloren geraakt en zo kostbaar als het maar kan. De volgende morgen direct gebeld en langsgeweest. Bleek dus te gaan om een tikkende notebook HDD. Ze had namelijk al een recovery-bedrijf gebeld en die schatte de herstelkosten in op ruim 1400 euro.

Ik had haar gezegd dat ik ervaring had met het fixen van HDD's, en de kans redelijk groot achte om alles weer te herstellen. Ik had de schijf meegenomen, een kaartje achtergelaten, en in 1 middag de hele boel hersteld.

Het ging niet van een lijen dakje overigens, ik heb regelmatig de schijf een tik moeten verkopen alvorens het echt wou opstarten. De uiteindelijke truuc was de vriezertruuc, en aangezien er een amerikaanse koelkast met de daarbij behorende vriezer + ijsmaker was de HDD al ingevroren in 30 minuten.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.24/696550001-696600000/696592501-696592600/696592589_5_dNnA.jpeg

Dat was de uiteindelijke HDD, in een wijnkoeler met daarin ijsblokjes. Aangezien die koelkast ze met de vloot kon maken was het bijvullen zo gepiept.

Het enige lastige wat echt geweest was was de Vista private mappen. Daar kom je met XP namelijk niet zo 1-2-3 in. De easy truuc was de complete partitie eruit flikkeren, en vervolgens die weer herstellen met en datarecovery-tool, en weg was de lock.

Alles op een DVD of 3 gezet (gecomprimeerd), naar haar toe geweest, alles laten zien en klaar.

200 euro voor de moeite gehad, voor mij een half middagje werk. Je moet wel verstand van zaken hebben, voor hetzelfde geldt sloop je de disk door bijv condens. Ik had de schijf allang ingeseald en koste wat het kost beschermd tegen condens.

Overigens een echte job hieruit maken is kolder, tenzij je een PC-bureau bent die naast reparatie ook nog eens verkoopt, advies verleent enz. Los daarvan redt je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik doe dit nu al een tijdje, maar ben nog zwart bezig omdat we dit ten eerste deden omdat we geldtekort hadden :P. Al die investeringen voor de KvK en hardware enz. hebben we dus niet gedaan. Daarbij zijn wij beiden geen 18, en is het dus lastig om bij de KvK te registreren. Maar daar komt met 2 weken verandering in(ben ik eindelijk 18).
Hoeveel lastiger wordt het voor de boekhouding als wij pas in 2010 bij de KvK inschrijven.(we hebben al een boekhouding, daar niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 06:59:
Je moet wel verstand van zaken hebben, voor hetzelfde geldt sloop je de disk door bijv condens. Ik had de schijf allang ingeseald en koste wat het kost beschermd tegen condens.
Denk je? ;)

Een HDD is niet luchtdicht. Er is dus al omgevingslucht in de schijf aanwezig, compleet met water. Nu seal je de schijf en koel je het geheel. Gevolg: het water in de lucht in de schijfbehuizing condenseert en je hebt waterdruppels op de platters en de rest van het mechaniek. Je hebt geluk dat het allemaal heeft gewerkt want 'beschermd tegen condens' is het op die manier zeker niet.

Beter had je de schijf eerst een dag in een zeer droge ruimte gelegd. Bv. in een afgesloten plastic box bovenop een lauwe verwarming, met zakjes silicakorrels er bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:58

offtopic: bestaat wel een dock alleen die heeft geen esata: link

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

@Mistraller: als het even kan dan werk ik thuis. Ik leg altijd aan mijn klanten thuis dat ik thuis 3 computers/laptops tegelijk kan behandelen en dan ondertussen op mijn eigen pc nog wat nuttigs kan doen. Dus als zij de pc bij mij thuis brengen zijn ook zij voordeliger uit. Bijna iedereen brengt hem dan ook, kan dat niet ga ik inderdaad langs, maar dat is nooit meer dan een paar keer per week.
cjdijk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 06:52:
Ik zat net even jouw oude topic te lezen over die KVM-switch. Waarom neem je niet gewoon een standaard KVM-switch met alleen VGA en PS/2? Voor computers die alleen DVI hebben en geen VGA gebruik je gewoon een standaard verloop-plugje van DVI naar VGA. Voor computers zonder PS2 gebruik je een standaard verloop-plugje van USB naar PS/2. Zo werk ik zelf ook, voldoet uitstekend.
Ik werk zelf op mijn werk (in de winkel) ook met een Aten vga switch. Werkt inderdaad perfect met als enige nadeel dat de host computer waarop ik werk dus ook zijn scherm op vga heeft aangesloten. Met mijn eigen switch (heb nu een Startech SV431DDUSB met los daarbij de Startech kabels) kan ik ook mijn eigen HD scherm zonder kwaliteit verlies op het scherm aansluiten dat is de belangrijkste reden. Het was dan een investering van bijna 500€ maar ben nu wel klaar voor de toekomst. Veel nieuwe computers hebben namelijk geen vga meer en ook de goedkopere nieuwe moederborden missen ps2. Al dat gedoe met omzet stukjes...

@Knuckless: Ik heb ook de Sharkoon alleen dan de versie met sata en esata. Het liefst zocht ik dus een dock station waar je zowel IDE als SATA in kan plaatsen. Want deze heeft nog steeds de aansluiting aan de zijkant.

Overigens gebruik ik voor IDE de Scythe Kama. Deze heeft onlangs een HDD van een klant laten roken. En daarna 2 test hdd's van mij (omdat ik het niet wilde geloven). Natuurlijk wel netjes een nieuwe van de leverancier gehad. Maar wel zonde voor de klant. Het was dat het niet al teveel foto's waren.

[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 04-11-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Malarky schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:05:
@Mistraller: als het even kan dan werk ik thuis. Ik leg altijd aan mijn klanten thuis dat ik thuis 3 computers/laptops tegelijk kan behandelen en dan ondertussen op mijn eigen pc nog wat nuttigs kan doen. Dus als zij de pc bij mij thuis brengen zijn ook zij voordeliger uit. Bijna iedereen brengt hem dan ook, kan dat niet ga ik inderdaad langs, maar dat is nooit meer dan een paar keer per week.

[...]

Ik werk zelf op mijn werk (in de winkel) ook met een Aten vga switch. Werkt inderdaad perfect met als enige nadeel dat de host computer waarop ik werk dus ook zijn scherm op vga heeft aangesloten. Met mijn eigen switch (heb nu een Startech SV431DDUSB met los daarbij de Startech kabels) kan ik ook mijn eigen HD scherm zonder kwaliteit verlies op het scherm aansluiten dat is de belangrijkste reden. Het was dan een investering van bijna 500€ maar ben nu wel klaar voor de toekomst. Veel nieuwe computers hebben namelijk geen vga meer en ook de goedkopere nieuwe moederborden missen ps2. Al dat gedoe met omzet stukjes...

@Knuckless: Ik heb ook de Sharkoon alleen dan de versie met sata en esata. Het liefst zocht ik dus een dock station waar je zowel IDE als SATA in kan plaatsen. Want deze heeft nog steeds de aansluiting aan de zijkant.

Overigens gebruik ik voor IDE de Scythe Kama. Deze heeft onlangs een HDD van een klant laten roken. En daarna 2 test hdd's van mij (omdat ik het niet wilde geloven). Natuurlijk wel netjes een nieuwe van de leverancier gehad. Maar wel zonde voor de klant. Het was dat het niet al teveel foto's waren.
Ik heb voor al mijn eigen computers een eigen beeldscherm, waaronder eentje van 40 inch :P Die zit via hdmi aangesloten. Voor klanten gebruik ik een oud 14 inch schermpje, gratis van marktplaats. Samen met een professionele Belkin 8 poorts switch t.w.v. 500 euro, tweedehands van marktplaats voor 50 euro. Volgens mij is het altijd verstandig goed op de kosten te letten. Uiteindelijk dient een klant die te betalen, op deze manier kan ik een lager uurtarief rekenen. Verder moet ik zeggen dat ik zelden computers zonder vga of ps2 tegenkom. Wel balen van die harddisk van die klant van jou trouwens. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hoe doen jullie het trouwens met moederborden en processors? Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik stage liep dat er aardig wat mensen hun computer inleverden met bijv. socket 478 of socket A. Hebben jullie dan test moederborden en processors thuis liggen? Waar halen jullie die vandaan? marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mastasidaz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:57:
Hoe doen jullie het trouwens met moederborden en processors? Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik stage liep dat er aardig wat mensen hun computer inleverden met bijv. socket 478 of socket A. Hebben jullie dan test moederborden en processors thuis liggen? Waar halen jullie die vandaan? marktplaats?
Ik test meestal alles wat mogelijk is en als dat niet helpt en ik verder echt geen idee hebt wat het is, is het het moederbord. Klant wil meestal dan wel een nieuwe pc. Ik ben eigenlijk nog nooit een nieuw kapot moederbord tegengekomen sinds we uitsluitend Gigabyte doen. Vroeger met Asus hadden we af en toe wel is een DOA, maar dat zie je snel genoeg. Kapotte processors zie je ook heel zelden (tenzij mensen gaan overklokken) en test modellen daarvan haal ik uit pc's van mensen die bij mij een nieuwe kopen en de oude laten staan.

Harde schijven gaan gewoon het meest kapot (al helemaal bij laptops). Daarna videokaarten, vooral de oudere Geforce 5 en 6 serie kom je nu heel veel kapotte van tegen. Geheugen soms, even vaak als kapotte optische drives denk ik.

Maar het ligt er maar helemaal aan welke merken en types je verkoopt. Zo is er van alles van bijvoorbeeld Toshiba laptops te zeggen, maar dat ze weinig kapot gaan zijn de meesten het er wel over eens. Als je graag budget Packard Bells aan klanten verkoopt kan je waarschijnlijk iets anders verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 04-11-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Laatst online: 13-01 15:37
wat ook onmisbaar is is een postcard reader.

deze stop je in een pci slot en leest uit welk ondedeel defect zou kunnen zijn.
geen garantie dat dit het ook is maar is erg makkelijk om e.a. uit te sluiten.
zijn voor 10 euro op ebay te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Hey leuk topic!

Ik doe ook al jaren mensen helpen, en om het allemaal wat serieuzer aan te pakken heb ik een website in het leven geroepen die een beetje verwoord wat mijn kijk tegen computers aan is. Mijn klantenkring bereikt nu ongeveer de 25 mensen wat zich zo nu en dan weer rondspreekt.

Essentiele benodigdheden:
  • usb-stick met Hiren's Bootcd 9.8
  • cd-rom met Hiren's Bootcd 9.8 (soms pakt ie de usb niet, afhankelijk v.d. leeftijd van het beestje)
  • Digitus USB <> IDE/SATA connector
  • western-digital passport met alle essentiele software zoals antivirusscan, office suites, brandprogramma's en andere veelgebruikte meuk, en genoeg vrije ruimte over voor een eventueel image of back-up van data.
  • cd-map, met alle originele cd's van Win98 t/m Vista SP2 netjes chronologisch, driver cd's van door mij gebouwde computers (probeer zoveel mogelijk dezelfde configuratie aan te houden om exotische zaken tegen te gaan) en gearchiveerde ghost-images van klanten op dvd
  • uvnc executable dat vanaf mijn website te downloaden is om klanten op afstand direct te kunnen helpen
  • portie spraakwater, beetje humor, hou niet van onzin verkopen! eerlijkheid duurt het langst en de gave om alles helder uit te leggen en rustig te blijven (vreemd... lukt me bij mijn ouders nooit, maar bij anderen ben ik zo tam als een pasgeboren lammetje!)
Werkwijze:
Mijn werkwijze is vooral gebaseerd op mijn visie, een zo schoon mogelijke pc op te leveren met behoud van gegevens. Mijn standaard installatie bestaat dus ook nooit uit meer dan het o.s. een office pakket, adobe reader en een virusscanner. Er worden updates gedraaid en daarna maak ik er een image van.

Ik probeer zoveel mogelijk open-source te gebruiken en laat klanten zelf hun Windows licentie aanleveren. Telefonische activatie van een laptop ga ik niet uit de weg dat maak ik gewoon in orde. Maar ik probeer echt de focus te leggen op legale software.

Tarief:
  • Geen voorrijd-kosten
  • € 15,00 per uur
  • € 35,00 voor het restoren van een image (anders ben ik dief van mijn eigen beurs)
  • € 75,00 voor het bouwen en installeren incl. aflevering en afconfiguratie aan huis
  • Af en toe rondje van de zaak, voor 5 minuten problemen :)
Verkoopargumenten:
  • PC winkel om de hoek komt niet thuis je printer of andere randapparatuur installeren
  • PC winkel om de hoek installeerd alleen je pc opnieuw als jij zegt: "Hallo ik wilde graag mijn pc opnieuw laten installeren" en vergeet vervolgens je persoonlijke docs en andere belangrijke zaken veilig te stellen
Adverteren:
  • Ja via mijn eigen website
  • Marktplaats
  • Visitekaartjes

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

15 euro per uur is niet zoveel, werk je zwart ?
Verder is het handig om je in te dekken qua voorrijkosten, anders heb je klanten die 100km verder eventueel ook zonder voorrijkosten dat je komt helpen, dit kun je wel doen door bijvoorbeeld in een bepaald gebied geen voorrijkosten te rekenen en boven een bepaald aantal uren ook geen voorrijkosten te rekenen.
Af een toe rondje van de zaak moet je bij opletten, kan zijn dat ze dan voor elk tierenlantijntje iemand willen hebben.

Trouwens een tip voor iedereen die een website heeft, de kvk verplicht dat je een kvk nummer op je website en bedrijfs communicatie zet, het word volgens mij niet echt nagevolgd maar officieel is het nog steeds een economisch delict of iets in die richting. Ik maak zelf websites en gek genoeg ben ik een van de weinige die dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Nutral schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:14:
15 euro per uur is niet zoveel, werk je zwart ?
Verder is het handig om je in te dekken qua voorrijkosten, anders heb je klanten die 100km verder eventueel ook zonder voorrijkosten dat je komt helpen, dit kun je wel doen door bijvoorbeeld in een bepaald gebied geen voorrijkosten te rekenen en boven een bepaald aantal uren ook geen voorrijkosten te rekenen.
Af een toe rondje van de zaak moet je bij opletten, kan zijn dat ze dan voor elk tierenlantijntje iemand willen hebben.
Nou ik doe het voor erbij, streef niet naar bedrijven als klant. Puur particulieren in de avonduurtjes.
En wat betreft de voorrijkosten, ik tel ze alleen niet in mijn eigen regio, moet ik buiten mijn regio dan komt er standaard eigenlijk reistijd = uurtarief bovenop.

@ HlpDsk, ik begrijp je standpunt. maar ik vindt het wel een beetje moraalridder. En het feit dat ik het gebruik staat los van het feit dat ik mensen aanspoor om hun legitieme Windows aan te leveren.
Het is gewoon een handige utility cd, en het heeft me in veel situaties veel tijd bespaard

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 06-11-2009 08:27 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:35:
Essentiele benodigdheden:
• usb-stick met Hiren's Bootcd 9.8
• cd-rom met Hiren's Bootcd 9.8 (soms pakt ie de usb niet, afhankelijk v.d. leeftijd van het beestje)
Goed bezig. Hirens is puur warez en je gebruikt het om geld mee te verdienen.
Voor lui zoals jij hebben ze de BSA uitgevonden.
Maar ik probeer echt de focus te leggen op legale software.
Lol, :N

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:51:
[...]

Denk je? ;)

Een HDD is niet luchtdicht. Er is dus al omgevingslucht in de schijf aanwezig, compleet met water. Nu seal je de schijf en koel je het geheel. Gevolg: het water in de lucht in de schijfbehuizing condenseert en je hebt waterdruppels op de platters en de rest van het mechaniek. Je hebt geluk dat het allemaal heeft gewerkt want 'beschermd tegen condens' is het op die manier zeker niet.

Beter had je de schijf eerst een dag in een zeer droge ruimte gelegd. Bv. in een afgesloten plastic box bovenop een lauwe verwarming, met zakjes silicakorrels er bij.
Het betrof een notebook-hdd. Ik weet niet of je die wel eens open gehad hebt? Dan weet je ook dat de beperkte ruimte daarin extreem klein / weinig is, te weinig om zelfs voor een spinnende HDD, lucht met een vocht-gehalte te hebben. Ook al zou je theorie kloppen, in praktijk kan het echt geen schrikbarende condens achterlaten op je platters / koppen.

Ik ga er altijd vanuit dat na herstel de schijf gewoon niet meer bruikbaar is , laat staan dat de middelen die ik gebruikt heb ten koste zijn gegaan van de levensduur. Het zou te gek wezen als jij erna nog je gegevens durft op te zetten en die schijf actief wilt gebruiken.

Al met al had ik die vrouw ruim 1200 euro bespaard en alles weten te herstellen.

Zelf met PC's vol met troep is als laatste oplossing een complete herinstallatie. Bij sommige is gewoon het advies een nieuwe PC te kopen. I.e installaties van ruim 7 (!) jaar oud. Je kan de boel opzich nog wel versnellen, je moet wel de juiste tools hebben. En pc's waar al een installatie van zo lang op staat is ook dermate oud dat je gewoon een nieuwe PC ergens vandaan kan trekken. 400 euro is tegenwoordig een schijntje met de hardware die je er vandaag voor terug krijgt (x2, 2GB, 200GB+, DVDRW, etc) en het werkt een stuk prettiger. Overigens raad ik vista standaard af, maar kan het toch niet helpen als je met je klant in de media markt staat. Scheelt mij ook weer het samenstellen van een PC :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:13:
[...]

Goed bezig. Hirens is puur warez en je gebruikt het om geld mee te verdienen.
Voor lui zoals jij hebben ze de BSA uitgevonden.

[...]

Lol, :N
Hoezo, op Hirens staat gewoon share-ware software? Prima om mee te testen toch? (Of er is een nieuwe versie blijkbaar uitgekomen met warez :+ ) Ik heb Hirens vroeger ook gebruikt bij de PC-shop waar ik toen werkzaam was. Snel en eenvoudig testen waar het probleem bijv zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou toch op. Zo goed als alles op Hirens is full blown warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
^^ eens is...het is om te huilen hoeveel bedrijven (kleine EN grote) met dit soort rotzooi bezig zijn. Ok, het werkt vaak, maar het brengt grote risico's met zich mee voor de klant.

Wist je bijvoorbeeld dat Ghost een digitale vingerafdruk achterlaat op elke partitie die "aangeraakt" wordt? (Net zoals iedere grote laser kleurenprinter dat doet bij een afdruk)

Er zijn zoveel opensource tools of anderszins gratis tools die je kan gebruiken als je budget geen commerciële software toelaat.

Om wat voorbeelden te noemen:

Partities editen, clonen, etc: Gparted (open source)
Partities imagen en resizen: Diskpart en ImageX (desgewenst met een WinPE bootdisk) notabene microsoft tools! (als je een geldige win licentie hebt mag je dit gebruiken)
Verder natuurlijk heel veel sysinternals meuk. Zelfde laken een pak, gratis bij een geldige win licentie.

Filesync tools: SyncBack Free

Virusscanners: Te veel om op te noemen.

Ok, de pakkans is gering, maar je kan inderdaad niet met een zuiver geweten aan het werk zijn als je je gereedschap niet op orde hebt. Bekijk het vanuit klantoptiek.

Stel dat je erachter komt dat de timmerman voor komt rijden zonder kentekenplaten, onverzekerd, en het blijkt dat zijn hamer en spijkers zojuist zijn gejat uit de bouwmarkt. Klussen als de beste, maar ik denk dat iedereen zo'n kerel op zijn flikker zou geven, en de laan uit zou sturen. Weg goede naam.

Zo werkt het net zo in de IT, alleen wat minder zichtbaar. Je eigen gedrag op je prive pc moet je gewoon niet doorkopieren (al dan niet letterlijk ;)) naar je werk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wow, al 15 pagina's aan posts. Ik had niet gedacht dat dit zo'n drukbezocht topic zou worden. Maargoed, inmiddels is het alweer een tijdje (lang tijdje) geleden dat ik in dit topic ben geweest.
En ik ben alweer een beetje van dit idee af (jaja, doorzettingsvermogen :+), mede omdat ik al een andere baan heb. Ik vind het nadeel van dit als bijbaantje doen dat er gewoon heel veel tijd in zit voordat je ook echt iets kunt gaan verdienen, denk aan reclame maken, rekening openen, cd's/dvd's/usb-sticks voor virusscanners, en andere zooi. (zie post hierboven bijvoorbeeld)
Misschien komt hier later nog wat van, als ik mijn huidige baantje kwijt ben bijvoorbeeld. (niet bekend hoe lang ik daarmee door kan gaan, het gene waarmee ik werk is namelijk beperkt)
Maar nu dus niet. Ik denk dat dit topic mij, maar ook anderen veel heeft geholpen/helpt bij het starten van zo'n soort 'bedrijf'. Alle tips die gegeven zijn zijn geweldig, en het is een stuk makkelijker om zoiets op te starten op deze manier. Bedankt daarvoor :)

Ik denk trouwens wel dat als je als jong iemand hiermee begint, je nog niet allerlei hardware moet kopen. Als je ervoor zorgt dat je wat makkelijkere klusjes krijgt heb je die hardware niet nodig. Want de aanschaf van die spullen is best veel voor een 16 jarige. Natuurlijk zou je wel een deel van je winst kunnen steken hierin, als je er dan zeker van bent dat je er meer mee gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Hoe pakken jullie het aan als de klant een nieuwe pc wil? Laten jullie dan de klant de onderdelen bestellen en dan vervolgens bij jou bezorgen? Of schieten jullie het voor en laten de klant betalen bij het ophalen?

De laatste optie vindt ik lastig mocht de klant toch bijv. ineens ergens anders een computer kopen zit je met de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:23
Mastasidaz schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:09:
Hoe pakken jullie het aan als de klant een nieuwe pc wil? Laten jullie dan de klant de onderdelen bestellen en dan vervolgens bij jou bezorgen? Of schieten jullie het voor en laten de klant betalen bij het ophalen?

De laatste optie vindt ik lastig mocht de klant toch bijv. ineens ergens anders een computer kopen zit je met de onderdelen.
Altijd dat laatste. Maar goed heb alleen nog bekenden gehad en die betalen wel :P
Mistraller schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:04:
[...]

[afbeelding]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.474

Hier kan een IDE 3,5 en 2,5 inch op, of een sata disk. Onmisbaar, en neemt erg weinig ruimte in. De losse voeding die bij het setje zit is ook geschikt om losse devices even te testen.

Onofficieel blijkt ook een IDE disk en SATA tegelijkertijd te werken ;)
ideaal, heb ik een tijdje geleden ook aangeschaft, en werkt helemaal perfect :) Meest gebruikte tooltje bij mij :P

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 06-11-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ook gezien je dan als verkoper wordt gezien als je eerst voorschiet en je dan Garantie moet verlenen, doe ik: de klant besteld, wij leveren de service van het adviseren en eventueel assembleren, waarvoor je ook niet voor de garantie van de hardware verantwoordelijk bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op het Hirens-verhaal.

Waarom zou je in godsnaam willen partitioneren buiten Windows 2000 ( en opvolgers ) om? Zowiezo is resizen vragen om problemen met meestal 3rd party tools. En daarnaast is de Disk access in Dos nog steeds gelimiteerd op 16bit ipv 32-bit, waarbij je na een reboot al last hebt van een niet werkend OS.

Op de enige echt handige tools na waaronder Goldmemory Pro (Shareware) en een Speed-test voor je PC (Ook freeware) gebruik ik hirens boot-cd. Puur om te checken of het geheugen niet brak is of een wijziging enigzins ook een goede wijziging was in bijv de snelheid.

Edit: Gisteren bij iemand thuis geweest voor het fixen van een Wireless printer, plus antivirus + pc opschonen. Helaas denken mensen altijd dat het echt opschonen en daadwerkelijk sneller maken een klusje van 5 minuten is. Ik ben achteraf met een ontevreden gevoel weggegaan, omdat mevrouw haar kids moest ophalen (Kan het haar niet kwalijk nemen, maar verwacht geen wonderen in 5 minuten)

Op ten duur de meest nutteloze programma's die meestarten met het OS eruit geknikkerd via MSConfig, defraggler binnengehaald, de temp mappen opgeschoon inclusief tijdelijke internet bestanden, vervolgens via diagnostieve modus opgestart en daar explorer gekilled en defraggler laten draaien. Tevens ook klein stukje batch geschreven dat automatisch mee opstart via het "Opstarten" menu optie.

@echo off
cd %temp%
del *.* /f /s /q

Hernoem dat naar cleanup.bat, plaatsen in je startmenu en bij elke reboot wordt de tempmap automatisch schoongehouden. Sneller werd het systeem niet, maar door middel van het onboard videogeheugen te verlagen naar 16MB ipv 64MB (Effectieve resolutie = 1024x768, alles boven de 8MB is useless als je toch op 2D blijft zitten), scheelt toch weer 48MB op een 512MB Machine. Dat laatste beetje kan dan weer net nuttig gebruikt worden in de Cache van Windows XP zelf, waardoor de boel iets sneller (maar niet ubervlot) draait.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

En morgen wordt je gebeld omdat het spelletje van de kids niet werkt...

Bij 512 Mb adviseer ik altijd extra geheugen als men niet tevreden is met de snelheid, naast alle opschoonacties uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch_guy op 06-11-2009 13:02 ]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Als het een groot bedrag is (in mijn geval meer dan 250 euro), altijd de helft vast laten vooruitbetalen. Dus nog voordat je gaat bestellen. Anders heb je kans dat de klant jou laat zitten met "onverkoopbare" spullen. Als hij dan alsnog besluit de spullen niet op te halen, heb jij voor de helft van de prijs een leuk pc'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Vooral op het begin had ik wel eens een betalingsproblemen. Ik overleg namelijk met de klant (eind configuratie wordt via mail goed gekeurd) welke onderdelen er in de computer komen. Ik bestel deze (moest vooruit betalen), bouw en installeer de computer en hij wordt opgehaald. Daarna duurt het nog een paar dagen voordat ik de factuur per mail stuur en dat is vervolgens een 14 dagen factuur. Het is mij nog nooit overkomen dat een klant iets niet heeft gehaald wat ik voor hem had besteld en ook nog nooit is een klant buiten zijn 14 dagen gegaan (dus dat is een stukje geluk). Maar goed op een gegeven moment als het lekker gaat lopen en je hebt meerdere bestellingen door elkaar lopen heb je natuurlijk te weinig geld op je rekening. Heb toen meermalen wat gebruikt van prive maar ondertussen staat er een mooie buffer. En ik mag nu bij mijn leveranciers betalen met automatische incasso. Ok nu wellicht nog na 7 dagen, maar dat wordt vanzelf 2, 3 en als je het erg goed doet zelfs 4 weken.

@Jism: ikzelf doe het volgende als ik weinig tijd heb:
1) rondje portable CCleaner (met paar opties uit)
2) autostart dingetjes afvinken met portable Autoruns (msconfig is maar heel heel beperkt namelijk)
3) grootste crap deinstalleren (heb ook een batch geschreven met heel veel regeltjes als onderstaand, helaas zijn heel veel installers 'installshield installers' en daar bestaat geen normale switchless manier voor).
code:
1
2
3
ECHO Verwijderen van Google Update Helper
start /wait MsiExec.exe /X{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2} /qn /norestart REBOOT=ReallySuppress
ECHO.

4) Rondje combofix (toch wel mijn favoriete anti-xxxx tool). Mocht dat niet meer lukken even een check met HiJackThis.

Defragmenteren doe ik helemaal nooit. Tenzij ik een schijf met 5400rpm tegen kom. Naar mijn idee is defragmenteren een beetje achterhaald met de hoge rpm's en vooral de data dichtheid op schijven van tegenwoordig. Verder vind ik het teveel tijd kosten. Overigens iedere klant die het heeft over computer snel maken maar er verder niets van weet, die noemt wel defragmenteren.

En zomaar extra gratis tip erbij. Iedereen kent het probleem van een installer die niet meer wil verwijdert worden uit de 'geïnstalleerde programma's lijst" Natuurlijk valt de waarde zelf te verwijderen, maar dat is geen echte oplossing. Ik heb pas iets heel moois gevonden en uitgezocht. In je commandline eerst met msiinv.exe even kijken welke msi installers inclusief codes er allemaal op de desbetreffende pc staan. Dan de gui-id in de regel achter msizap.exe gooien en hij gaat alle waarden en bestanden op de pc verwijderen. Omdat beide bestanden los moeilijk op Internet verkrijgbaar zijn, hier mirror.

code:
1
2
msiinv.exe -p > c:\msiinv_output.txt
MsiZap.exe TWA! {E09B48B5-E141-0000-0000-GUID-ID}

Dit is niet het topic misschien voor allemaal losse tooltjes en tricks maar het maakt het voor mij wel helemaal hoor qua computer reparaties. Ik ben zo freak wat dat betreft: je kan er ook ontzettend veel tijd en geld mee besparen als je de de juiste tools weet en hebt. Daarom is mijn usb met portable moois ook echt onmisbaar voor mij. Let wel op!: welk merk je ook neemt na een stuk of duizend keer in een computer steken (en ik haal hem alleen uit als het lampje rustig knippers, dus schijfactiviteit is voorbij) begeeft het flash geheugen het. Gewoon in 1x helemaal dood. Heb er al meerdere gehad en mijn collega's ook. Daarom maak ik nu elke week een volledige back-up van mijn usb stick op mijn computer.

[ Voor 49% gewijzigd door Malarky op 06-11-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:58:
Om even terug te komen op het Hirens-verhaal.

Waarom zou je in godsnaam willen partitioneren buiten Windows 2000 ( en opvolgers ) om? Zowiezo is resizen vragen om problemen met meestal 3rd party tools. En daarnaast is de Disk access in Dos nog steeds gelimiteerd op 16bit ipv 32-bit, waarbij je na een reboot al last hebt van een niet werkend OS.

Op de enige echt handige tools na waaronder Goldmemory Pro (Shareware) en een Speed-test voor je PC (Ook freeware) gebruik ik hirens boot-cd. Puur om te checken of het geheugen niet brak is of een wijziging enigzins ook een goede wijziging was in bijv de snelheid.
Shareware is niet bedoeld voor commercial use. Ook freeware is formeel vrijwel alleen toegestaan voor personal use. Al kan je daar dus makkelijk mee wegkomen op kleine schaal, want dan kan je stellen dat het tools van de klant zouden kunnen zijn.

Waarom je Gparted gebruikt voor resizen buiten het OS om? Omdat je dan geen shit hoeft te installeren op het systeem van de klant, en er geen illegale software gebruikt wordt, die misschien zonder dat jij het weet een fingerprintje achterlaat.
Gparted is een linux live CD/USB, waarmee je NTFS, FAT16/32 RiserFS, ETX2, EXT3, linux swap, etc etc allemaal kan clonen, moven, resizen en wat allemaal niet meer.

Ik gebruik het bijna elke week wel een keer op de zaak, om virtuele servers (Vmware ESX) te resizen (Suse linux en Windows 2003), werkt altijd!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Laatst online: 13-01 15:37
Is het wat om een los toppic aan te maken over tools en dit toppic te houden over het financiele / marketing gebeuren.

Vandaag naar de kvk starters dag in etten-leur geweest. had verwacht hier meer info over het starten van een onderneming. bleek gewoon B2B te zijn helaas.
van de week maar is bij de kvk zelf langs

[ Voor 45% gewijzigd door Frogy op 07-11-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik ben vandaag op de Startersdag in Heerhugowaard geweest, en hoewel niet iedere standhouder even interessant was, toch wat informatie opgedaan:
Toen we binnenkwamen was het alleen een beetje Uhhh, waar beginnen we? maar na een tijdje gewoon naar stands gelopen: "Wat hebben jullie ons te bieden?"
Belastingdienst, waar op te letten als ZO of VOF en nog flink gelachen om meneer Frans Brouwer van de ABN Amro :P. Ook hebben we een visitekaartjeshouder van de Rabobank gescored(handig!) en nog ons kaartje aan een meisje gegeven welke mijn collega wel kon waarderen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
Even een schopje. :P
Hebben jullie nog ervaringen opgedaan?

Ik heb nu zo'n 14 klanten gehad en meer dan 20 klusjes.
Nog geen slechte ervaringen echter alleen een probleem bij de bank met het geld overmaken.
Geld is overgemaakt (a 25,- zelf gezien), maar er staat nog niets op mijn rekening zo'n 7 dagen later.
Ik wacht het nog even af en anders moet ik de ING maar even bellen daar is vast wat mis gegaan.

Verder heb ik een adresje kunnen scoren. (plaatselijk garage bedrijf) Waar ik reclamespullen kan krijgen.
Zoals visitekaartjes en stickers in ruil voor wat reclame voor hem op de achterkant.

Hebben jullie nog tips? Met reclame e.d. en bijvoorbeeld met hele handige tools die je niet moet missen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Rocketman321 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:01:
Even een schopje. :P
Hebben jullie nog ervaringen opgedaan?

Ik heb nu zo'n 14 klanten gehad en meer dan 20 klusjes.
Nog geen slechte ervaringen echter alleen een probleem bij de bank met het geld overmaken.
Geld is overgemaakt (a 25,- zelf gezien), maar er staat nog niets op mijn rekening zo'n 7 dagen later.
Ik wacht het nog even af en anders moet ik de ING maar even bellen daar is vast wat mis gegaan.

Verder heb ik een adresje kunnen scoren. (plaatselijk garage bedrijf) Waar ik reclamespullen kan krijgen.
Zoals visitekaartjes en stickers in ruil voor wat reclame voor hem op de achterkant.

Hebben jullie nog tips? Met reclame e.d. en bijvoorbeeld met hele handige tools die je niet moet missen? :P
Als die klant ook ING heeft staat het direct op jouw ING rekening, als hij een andere bank heeft duurt het een dag. Waarschijnlijk een tikfoutje, of verkeerde naam ingevuld. Dan krijgt de klant een dag later een melding dat de overboeking mislukt is (naam komt niet overeen met rekeningnummer), en dat hij z'n geld terugontvangt. Niet elke klant is zo netjes om het direct nogeens te proberen. Ik heb zelf heel vaak dat men mijn bedrijfsnaam afkort tot CHT, of mijn eigen naam invult, dat gaat beide niet werken. Dus altijd goed bijhouden welke rekening betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
Hij had inderdaad ook ING. Moet er altijd direct opstaan.
Zelf werkt hij bij de ING in Leeuwarden, daar spreken we als het geld er volgende week nog niet opstaat af.
Dan krijg ik het geld contant en dan is dat ook geregeld. Hij wou het ook nog wel een keer overmaken maar als dat weer niet goed gaat zit je weer met de gebakken peren.

Zal wel goed komen, heb verder zijn adres telefoonnummer e.d. en hij kwam heel betrouwbaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Rocketman321 schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:52:
Hij had inderdaad ook ING. Moet er altijd direct opstaan.
Zelf werkt hij bij de ING in Leeuwarden, daar spreken we als het geld er volgende week nog niet opstaat af.
Dan krijg ik het geld contant en dan is dat ook geregeld. Hij wou het ook nog wel een keer overmaken maar als dat weer niet goed gaat zit je weer met de gebakken peren.

Zal wel goed komen, heb verder zijn adres telefoonnummer e.d. en hij kwam heel betrouwbaar over.
Meestal kun je het wel redelijk inschatten, maar toch heb ik een regel dat een nieuwe klant direct betaalt, bestaande lanten kunnen het ook achteraf overmaken, betalingstermijn van 7 dagen. Af en toe is het nodig dat ik zo'n klant even bel, om te zeggen dat ik nog geen geld heb ontvangen, dan doen ze het meestal dezelfde dag nog. Als het om een groot bedrag gaat, bijvoorbeeld bij aanschaf van een nieuwe computer, dienen ze altijd vast de helft vooraf over te maken, dat geldt voor al mijn klanten. Maar ondanks deze maatregelen, kan het wel eens voorkomen dat je geen geld ontvangt. Bij mij gaat het om 2 gevallen, een totaal bedrag van 500 euro, dat over een periode van 5 jaar. Zoiets moet je gewoon incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Als de klant ook ING heeft, dan zal hij al voor de 'echte' overboeking een foutmelding krijgen als de naam niet klopt, en gelijk de vraag of de naam waaronder de rekening bij de ING bekend staat ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@Jeoh, dat betwijfel ik, want zo kan een andere klant dus snel uitvogelen of Pietje of Jantje een bewust rekeningnummer heeft. Als dat zo zou zijn, dan is dat volgens mij toch een soort van privacylekje. Bij de Rabo is dat zeker niet zo. Ik heb net 10 cent naar mijn broer gemaakt, die voor deze test even van naam is veranderd. Juiste rekeningnummer, achternaam Janssen. Werd gewoon afgeschreven en verzonden. Ik ben benieuwd of de betaling bounced of aankomt.

Tikfouten in het rekeningnummer komen eigenlijk niet zo vaak voor dankzij de elf-proef.
En ik vraag me af of een tikfout in de naam wel opgemerkt komt. Ik ontvang ook wel eens geld terwijl iemand alleen mijn achternaam heeft gebruikt, zonder de voorletters. Volgens mij wordt een bepaalde randomness geaccepteerd.

Maw; ik vraag me af of de betaling wel gedaan is. Wellicht is ie niet uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo, of op een latere datum geagendeerd, oid.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 14-12-2009 20:27 ]

---------------

Verwijderd

Blijft een leuk topic dit!!

Ik heb het volgens mij al eerder gezegd; ik doe dit soort werk ook via via via via.
Heb kaartjes gedrukt en heb elders wat advertenties staan. Ben zelf nog student
informatica en werk bij een bedrijf (dat overigens toestemming heeft gegeven deze
werkzaamheden uit te voeren), zit nu zo sinds een maandje of 4/5 op die sites en
het loopt voor mij écht lekker in de regio waar ik zit.

Echt veel verschillende dingen, van netwerken tot het herinstalleren van pc/laptop/
servers. Ik heb alles al zo'n beetje meegemaakt.

Standaard dingen die ik bij me heb?

- Mijn babbel
- Mijn goeie zin
- Mini laptop
- Acronis True-Image (toch wel het belangrijkste ná installatie/update etc)
- Helix
- EBCD
- Sysinternals
- Clonezilla
- Backtrack
- Alle versies van Windows (allemaal untouched) van SP1 t/m SP3 op cd
- Alle cd's dubbel bij me (in 2 verschillende merken); merk dat sommige spelers gewoon last hebben met wat merken
- Standaard 2 usb sticks (waar ik een bootable Windows mee kan maken / 1 standaard voorgeprepareerd)
- Externe HD met software (office/AVG/mail backupping/driver backupping/tekenprogramma's en noem het maar op)
- Extra geheugen voor common-types laptops en pc's
- Schroevendraaiers
- S-ATA to usb reader
- IDE to usb reader
- Extra netwerkkaartje
- Extra Wireless-stick

Dat is het wel zo'n beetje, 1 grote tas vol; nooit iets te kort komen in je werkzaamheden.
Ofwel: ik hoef nooit terug te komen = blije mensen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 12:03 ]

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:56
Ik kwam ook op het idee om hiermee te gaan beginnen, en heb daardoor dit topic gevonden.
Doe dit zo nu en dan al voor familie en kennissen, maar dat komt niet zo heel vaak voor, en zou toch graag wat meer bijverdienen.

Ben op het moment bezig met een simpele site, en daarna laat ik wat visitekaartjes drukken.
Prepaidtelefoon haal ik binnenkort, of eventueel een dualsim adapter voor mijn huidige telefoon, zodat ik privé en werk gescheiden kan houden.

Als marketing wil ik gewoon bij supermarkten wat advertenties ophangen, en ik kan bij een aantal winkels van bekenden wat flyers neerleggen. Verder wil ik alle klanten wat visitekaartjes geven om te verspreiden.
En eventueel nog een advertentie in de krant mocht het te rustig blijven.

Nu werk ik op het moment ook al gewoon voor een bedrijf, dus ik weet niet hoe het dan zit met de inkomstenbelasting, maar daar zal de kvk vast wel meer info over kunnen geven.
En wat betreft de BTW, er is een kleineondernemingsregeling (leuk scrabblewoord) waarbij je geen BTW hoeft af te dragen tot €1345, maar kun je dan wel de btw die je betaald over benodigdheden zoals de telefoon, testonderdelen zoals router, usbstick, cd/dvd's e.d aftrekken? Het lont namelijk niet echt om net boven de grens te zitten.

Er staan in ieder geval al genoeg handige tips in dit topic, en blijkbaar is het aardig populair, gezien het aantal pagina's. Misschien is het een idee om een lijst in de startpost te maken met de regio's waar mensen actief zijn, zodat je eventueel mensen door kunt verwijzen die niet bij je in de buurt wonen.

Dan ga ik nu eerst 9 dagen in de sneeuw spelen.. :)

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
Geld eindelijk binnengekregen, bleek een probleem te zijn met mijn voor en achternaam.
Achternaam stond er niet bij en de betaling is 14 dagen later toch aangekomen.
Eind goed al goed, meneer deed er ook niet lastig over en heeft het prima opgelost.

@BertusB404 : Ik gebruik zelf geen aparte telefoon voor zaken en zo, verder heb ik ook geen website omdat ik denk dat mensen er toch niet op gaan kijken. (als je geen advertentie hebt is het anders wat)
Ikzelf heb een advertentie op marktplaats.nl staan waar ongeveer 250 pageviews bij staan.

Verder heb ik ook vaak genoeg flyers opgehangen in supermarkten maar zonder succes.

Succes met je nieuwe bijbaantje. ;) En hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Wij hebben wel een aparte telefoon, namelijk een afgedankte van mijn oom z'n werk, die ik mocht hebben, even een pre-paid simkaart bij gekocht. Even voor de duidelijkheid: ik doe het bedrijfje met een goede vriend van me.
Bij ons is de ervaring dat de meeste klanten toch via de website een ticket aanmaken, dit maakt het voor ons erg makkelijk te overzien welke klanten er nieuw binnen zijn en welke we nog niet geholpen hebben(natuurlijk houden we dat het liefst zo klein mogelijk). Ik denk dat klanten dit doen omdat de klant soms te druk zijn om telefonisch iets te regelen en dit liever kiest wanneer deze communiceert via e-mail, of omdat we niet altijd kunnen opnemen ivm school.
Ook de administratie is online geregeld, dat we overal de administratie kunnen doen en zelfs tegelijkertijd eraan kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nouwja zo'n "klant" kun je ook hebben:
Kom ik donderdagavond aan om laptop te bekijken (paar probleempjes). Hij zegt: Installeer alles maar opnieuw en hier heb je een batterijtje. (klok blijft niet goed staan) Meneer heeft geen haast. Komt ie net langs: Geef alles maar hier het duurt te lang :|

Ten eerste: Het is net de 4e dag
Ten tweede: Hij weet dat ik werk (stage)
Ten derde: Hij had geen haast
Ten vierde: In het weekend werken de meeste bedrijven ook niet. (en ik wil ook wat van mijn enigste vrije dagen genieten)
Ten vijfde: Had nog paar pctjes meer staan die eerder waren. (Paar probleemgevallen)
Tja en dan is de 4e dag al te lang :P, hij zal later wel weer terugkrabbelen als hij de prijzen bij shops hoort. Nouwja die hoeft ook niet meer bij mij terug te komen.

Moraal: Zeg gewoon dat het een week kán duren. (Maak er maar drukte, school, huiswerk, installatie zat even tegen van)

Edit: Is trouwens de eerste die de 4e dag al te lang vind. Zal wat worden als zn acer onder de operatietafel gelegd moet worden >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Twazerty op 11-01-2010 21:05 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb zelf bij een reparatiebedrijf gewerkt waarbij bijna alles in 24 uur af moest zijn. Los van software matige data recovery en specifieke hardware problemen.
Klanten hadden vaak binnen 4 uur een prijsopgave en en bij akkoord was het systeem ook vlot gemaakt.
Het kon dus voorkomen dat je 's morgens rond 10uur de pc langs bracht en deze bv om 3 uur weer klaar was. En ik heb het dan niet over 1 systeem of over bv veel medewerkers maar gewoon een goed concept over hoe te werken. En natuurlijk KVM switches :P

Ik ga zelf het repareren ook weer oppakken maar moet eerst weer eens wat klantjes trekken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb ook bij zo'n bedrijf gewerkt, waar alles af moest zijn binnen x uur, maar goed, dat deed ik dus tijdelijk naast mijn huidige werk/school, om er wat van te leren. Geloof me; doe het op je eigen manier, dat is 100x beter. Ik heb een eigen wijze aangemeten, of ik nou thuis kom, of de laptop aangeleverd krijg, het duurt even lang. En meestal heb ik alles, naast dat ik overdag de hele dag weg ben, alles binnen 2 dagen af (mits ik dus de hardware thuis heb / aangeleverd heb gekregen), anders doe ik het lekker op locatie. Punt is gewoon dat ik onwijs snel een systeem kan herinstalleren, en geen zin heb om 2 uur bij een klant te zitten waarvan de pc niet meer opstart of vol zit met onzinnige shit. Maak een extra partitie (onder windows / linux) pleur daar alles op, herinstalleer 'm als de sodemieter (met modified oem-cd's + extra drivers en updates) daarna installeer ik alles, docuementen terugplaatsen, scanner erover heen, acronis installeren, image maken en klaar. Klant blij, ik blij, per pc ongeveer 4 uur bezig (inclusief kopjes koffie drinken en schijten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik ben maandag met mijn compagnon naar de kamer van koophandel geweest, en na een half uur wachten tussen de turken en polen(serieus :P), hebben we een KvK-nummer gekregen.
Dit was voor ons nodig omdat een klein bedrijf onze hulp wou inschakelen, maar wel wit wou betalen. Het was dus wel een afweging of het genoeg oplevert. Aangezien er in hetzelfde pand al meteen enkele andere bedrijven ook geïnteresseerd zijn in onze diensten, leek ons het een goede investering.
Binnenkort moeten we dan nog wel naar de bank om een zakelijke rekening te openen. €3 per maand voor startende ondernemers bij de Rabo (en misschien zelfs wat onderhandelbaar ivm goede relaties met m'n pa).

Voor de klus bij dat kleine bedrijf mogen we het netwerk reorganiseren. Het is nu nog 8 accounts op iedere PC met 1 "netwerkschijf", wat gewoon een externe HDD is die shared op het netwerk staat. Dit werkt echter niet optimaal. Ze geven namelijk ook bijles en huiswerkklas, dus de leerlingen kunnen nu zo'n beetje het hele netwerk omver gooien en loonstrookjes inzien :P

Al en al is het hier de afgelopen weken aardig druk met het werk, en het vooruitzicht is ook redelijk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Alweer een maand geleden de laatste update. Vandaag zijn wij in de krant gekomen :)
Vandaag zijn er zon 7 nieuwe klanten bijgekomen, dus dan ben ik blij dat we met zijn 2-en zijn om dat allemaal ineens op te vangen :P

Hier is een link naar het artikel:
https://docs.google.com/f...MjYzMGUxNmM2ZjI5&hl=en_GB
Helemaal bovenaan de pagina.

Overigens ben ik de rechter op de foto, en ja, Engineering is verkeerd gespeld :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door Gammro op 01-03-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Dat is niet zo erg. Van mijn naam (Youp) hebben ze eens You Versteeg van gemaakt..

Ontopic: lijkt me een lekker baantje, pc'tjes fixen voor wat geld. Jammer dat ik de kennis (nog) niet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Gammro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:59:
Alweer een maand geleden de laatste update. Vandaag zijn wij in de krant gekomen :)
Vandaag zijn er zon 7 nieuwe klanten bijgekomen, dus dan ben ik blij dat we met zijn 2-en zijn om dat allemaal ineens op te vangen :P

Overigens ben ik de rechter op de foto, en ja, Engineering is verkeerd gespeld :+ .
Goeie reclame *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
harstikke goed gedaan, goede marketing je benadert de juiste doelgroep op deze manier en schept geen verwachtingen die je niet waar kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heel netjes, hoe heb je die vermelding in de krant geregeld?
Echt goed!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Een van onze eerste klanten was de bovenbuurvrouw van de vermelde Joop, en is toevallig ook de journaliste die dit heeft geregeld en geschreven.
Ze kwam trouwens zelf met het voorstel een interview te doen, en dat is een aardige tijd later ook gebeurt met dit als resultaat :)

Overigens vindt ik het niet heel erg handig dat enkel onze website is vermeldt. Mensen met echt kapotte PC's kunnen namelijk moeilijk naar de website gaan. Telefonisch zijn we dus niet veel bereikbaarder geworden 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Gammro op 02-03-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn inmiddels na het een tijdje te doen.
Zijn het veelal positieve ervaringen of negatieve? Ik heb ook wel het idee dat consumenten als klant behoorlijk lastig kunnen zijn.
Hoe staat het ervoor met de klanten en de verdiensten?
Wat ik me ook wel afvraag, hoe wil je thuis aan de klant zijn pc werken en wel enigsinds prive blijven en dus niet je adres doorgeven, de klant laat je niet zomaar wegrijden(danwel wegfietsen ;) ) met zijn pc lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:51:
Wat ik me ook wel afvraag, hoe wil je thuis aan de klant zijn pc werken en wel enigsinds prive blijven en dus niet je adres doorgeven, de klant laat je niet zomaar wegrijden(danwel wegfietsen ;) ) met zijn pc lijkt me.
Waarom zou je niet je adres willen doorgeven? Alles gaat ter goede trouw toch? Het lijkt me best logisch dat klanten willen weten waar jij hun kostbare apparatuur mee naartoe neemt (als je dat al van plan was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:41:
[...]

Waarom zou je niet je adres willen doorgeven? Alles gaat ter goede trouw toch? Het lijkt me best logisch dat klanten willen weten waar jij hun kostbare apparatuur mee naartoe neemt (als je dat al van plan was).
Dan kunnen ze dat adres ook wel weer vinden 2 weken later als er gratis wat gedaan moet worden. Want, dat hadden ze zo verwacht, het werkte daarvoor wel, maar weten ze niet meteen te herkennen, benoemen, oid.
Problemen, en de continue vraag naar gratis service dus wat juist de reden is dat je niet je prive nummer en prive adres wilt doorgeven, het hele topic staat er vol mee, relatief gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Waarom gaan mensen naar de KvK? Het is absoluut legaal om geen inschrijving te hebben, zolang je maar een btw nummer hebt als je daar voor in aanmerking komt.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:03:
[...]

Dan kunnen ze dat adres ook wel weer vinden 2 weken later als er gratis wat gedaan moet worden. Want, dat hadden ze zo verwacht, het werkte daarvoor wel, maar weten ze niet meteen te herkennen, benoemen, oid.
Problemen, en de continue vraag naar gratis service dus wat juist de reden is dat je niet je prive nummer en prive adres wilt doorgeven, het hele topic staat er vol mee, relatief gezien ;)
Gratis werken? Gewoon elk gewerkt uur in rekening brengen, simpel zat. Zelfde geldt voor adviezen/tips/hulp; gewoon afrekenen die handel, tenzij je met een bepaald advies weer heel veel nieuw geld kunt verdienen...

Zie je mensen al aan de deur komen zonder eerst een afspraak te maken? Lijkt me toch niet... Ja, misschien als je mensen bewust aan het oplichten bent, maar anders zal dat wel loslopen. Een prepaid nummertje voor je diensten lijkt me wel een must, al is het maar om je privé en zakelijke telefoontjes uit elkaar te houden.

Wil je echt zeker van zijn dat mensen niet weten waar je woont dan zul je gewoon hun computer niet mee moeten nemen. Achterop de fiets lijkt me sowieso niet echt een optie, veel te grote kans dat het ding eraf valt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:37:
[...]

Gratis werken? Gewoon elk gewerkt uur in rekening brengen, simpel zat. Zelfde geldt voor adviezen/tips/hulp; gewoon afrekenen die handel, tenzij je met een bepaald advies weer heel veel nieuw geld kunt verdienen...

Zie je mensen al aan de deur komen zonder eerst een afspraak te maken? Lijkt me toch niet... Ja, misschien als je mensen bewust aan het oplichten bent, maar anders zal dat wel loslopen. Een prepaid nummertje voor je diensten lijkt me wel een must, al is het maar om je privé en zakelijke telefoontjes uit elkaar te houden.

Wil je echt zeker van zijn dat mensen niet weten waar je woont dan zul je gewoon hun computer niet mee moeten nemen. Achterop de fiets lijkt me sowieso niet echt een optie, veel te grote kans dat het ding eraf valt lijkt me.
Dit is overigens al een paar keer genoemd in dit topic,
Het probleem zit hem in het feit dat de gebruiker een pc ziet zoals de meesten van ons een auto zien, ding moet het gewoon doen.
Bovendien, als wij een anti virus programma installeren is dat net zoiets als een huisarts die medicijnen geeft tegen een bepaalde ziekte. Kan er dan niks meer gebeuren? Sommige mensen denken dat dit het geval is en denken recht te hebben op bepaalde gratis ondersteuning en komen je daar voor ook wel thuis lastig vallen.
Zoek anders eens op "gestopt" of lees dit topic nog wat beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammro schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:59:

Ik ben ook wel benieuwd wat zo'n artikel nou op de lange(re) termijn heeft opgeleverd. Al een klantenkring opgebouwd?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste