Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 105 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 10:30
philipnorth schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:11:
[...]
Mijn situatie is beetje omgedraaid, ik ben juist van plan om een 360 erbij te gaan kopen.
Dus als toekomstig wiisixty eigenaar mijn mening:

Multi-platform games: 360 versie, behalve als de wii echt iets toevoegd, maar ik denk dat bijv Fifa 09/10 een stuk leuker is via Live en met een gewone controller dan met de Wiimote.
Eens, ik vond pes heel vervelend op de wii, maar dat komt gewoon omdat ik een hekel heb om aan te passen wat ik al ken. Ik zit er toch nog aan te denken om pes09 een kans te geven.
Aanraders: Wat mij betreft Pikmin, was op de cube al vet, en op de Wii misschien zelfs nog beter, het speelt net wat lekkerder, en je kunt er vast aan wennen voor als deel 3 komt :)
Pikmin 1 wel is geleend van vrienden voor de cube, leuk maar niet helemaal wat ik zoek in een game, vooral tijdlimiet vond ik heel irri. Ik denk dat ik overlord dan leuker vind, tevens even afwachten wat deel 3 brengt.
staat in de OP maar toch: Mario & sonic at the olympics.
Daarnaast vind ik een mario party met een groep altijd leuk, en Super Monkey Ball is ook erg leuk, met name met meer mensen.
De mensen waar ik voornamelijk mee zal 'party' gamen hebben zelf ook een wii en idd alle (of iig een hoop) party games. Dus die zal ik zelf niet gauw halen.
m&s@olympics lijkt me een decathlon achtig spelletje met veel 'onzinnig' gezwaai. Decathlon vond ik begin jaren 80 wel grappig, maar nu lijkt het me niet echt heel leuk. Let wel, ik zeg overal lijkt, misschien is de fun factor met een hele club genoeg om mijn mening om te vormen.
edit: oh ja Animal Crossing (speelt vriendin continue)
lol, tsja. Ik vraag me af hoevaak de wii al bezet gaat zijn met wii-fit. Ze is echter nogal kritisch en speelt ook veel van dat soort games op de pc. (pop cap etc flash games of zelf brower games).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:22
Een andere kijk op Nintendo's E3-presentatie...

[ Voor 16% gewijzigd door ymmv op 04-06-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik hoop dat Nintendo deze zwarte uitvoering, en dan vooral de classic controller pro ook in Europ op de markt gaat brengen. Die classic controller pro ziet er een stuk beter uit als de standaard classic controller. Erger mij vooral aan het feit dat het snoer aan de onder kant zit in plaats van boven. Hij lijkt trouwens wel heel erg op de ps3 controller, maar gelukkig zit er wel een normale 4 punt druk toets op.

http://media.wii.ign.com/...1/991429/img_6831873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Topicstarter
Steffy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:56:
[...]

Er blijft volgens mij ook niks voor 2009 behalve die andere nieuwe Mario S&P2 is namelijk ook voor 2010 en Pikmin 3 werken zo weinig mensen aan kennelijk dat ik het spel voor 2011 ook niet af zie terwijl dat toch 1 van de games is waar men voor eind dit jaar een release van had verwacht.

Ik vraag me ook af wat er over blijft voor dit jaar. Gelukkig dan nog Red Steel 2 maar dan houdt het weer op. Ach het heeft ook zo zijn voordelen, net als eigenlijk tot nu toe elk jaar vrijwel geen leuke games dus die 1 of 2 games die je koopt paar jaar kosten in totaal niet veel. Wel jammer dat de Wii vrijwel ongerbruikt maanden aaneen blijft staan en ook daar komt niet veel verandering in. Ik had toch echt meer verwacht maar het is echt Casual All the Way met Nintendo.
Another Code R, The Conduit, Silent Hill, Tatsunoko vs. Capcom, Resident Evil: Darkside Chronicles, Dead Space: Extraction, The Crystal Bearers, Red Steel 2, nee inderdaad er komt helemaal niets uit op de Wii. :+
Maar goed, Wii Fit Plus flopt toch ook keihard, net als Wii Sports 2 die ook allebeide Wii Music achterna gaan. Het is voor de casual markt bedoeld en zelf gamers kopen een 2e deel al niet eens op een paar na. Laat staan mensen die maar 5 uurtjes in de maand dat ding aan hebben. Let maar op, 2009 is 2008 en 2007 all over again. Droogte kwa games en wat er uit komt flopt of zuigt net zoals Excitebots :') Dat is ook zo geweldig geflopt terwijl Excite Truck 2 met online races enorm verkocht had als ze het gemaakt hadden want deel 1 is nog steeds een populaire game. Ik vraag me af wie daar om de research afdeling zit, alles wat ze aanbieden aan de casuals gaat de laatste tijd slecht. Animal Crossing bijv. Zo kun je wel even door gaan en toch gaan ze weer verder op deze ramkoers. Ik snap het niet meer :N
Wii Fit Plus en Wii Motion Plus zullen niet floppen. Heb je Wii Sports Resort gezien, een veel beter product dan Wii Music. "Buh, Modern Warfare 2 is hetzelfde als deel 1, niemand die dat koopt!" Allemaal complete bullshit natuurlijk. Casuals eten massaal honderd keer dezelfde Guitar Hero en Rock Band spellen op.

Tja een vervolg op een Mario game uit 2005 welke nog steeds bovenaan de verkooplijst staat wat een rampkoers. De complete Japanse markt overnemen met een rode DSi, Dragon Quest IX en een zwarte Wii en Monster Hunter 3-tri. Samenwerken met Team Ninja een vervolg uitbrengen op de beste 3D Mario game tot nu toe en een nieuwe Zelda voorbereiden voor 2010. Nintendo R&D1 weer aan het werk zetten aan een gloednieuwe Metroid. De mainline Tales game veilig stellen voor Wii, Treasure laten werken aan een nieuwe Sin & Punishment. Iwata mag wel oppassen, met zoveel "troep" gaat Nintendo straks failliet.

Echt je wordt een parodie van jezelf. :/
Mijn grootste klacht: bedenk goddomme een keer iets nieuws Nintendo.... Altijd maar dezelfde ouwe mascottes... Moet nu alles Mario, Zelda en Metroid zijn?
Waar was jij toen Nintendo Eternal Darkness, Excite Truck, Another Code, Disaster Day of Crisis, Elite Beat Agents, Starfy, Pikmin, Hotel Dusk en Sin & Punishment bracht? Mario en Zelda spelen misschien :+

Ben je van plan om: Sin & Punishment 2, Another Code: R, Golden Sun DS, Spawn Smasher, Line Attack Heroes of Monado: Beginning of the World te kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 04-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 13:30
Ow ik lees de laatste pagina's veel dat wii music een flop is. check deze vergelijking eens en zeg dat nog eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

sjekneck schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:08:
Ow ik lees de laatste pagina's veel dat wii music een flop is. check deze vergelijking eens en zeg dat nog eens :+
Ik vind deze vergelijking meer zeggen: Lang niet zo goed als SMG, maar een stuk beter verkocht dan een 'topper' als MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
sjekneck schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:08:
Het is de Miyamoto-game met de slechtste recensies. Alles wat Shiggy aanraakte veranderde in goud, maar dit is zijn eerste echte misser. Het "spel" verkoopt desondanks redelijk, maar dat kon ook moeilijk anders met de "Wii XXX" naam en Nintendo's marketinggeweld. Het spel komt qua verkoopaantallen in de verste verte niet in de buurt van Wii Sports, Wii Fit, etc. Het is knap dat Nintendo desondanks een paar miljoen exemplaren weet af te zetten. Wat dat betreft helpt het dat het publiek waar Nintendo zich op richt geen recensies leeft maar vooral op naam koopt.
mr_obb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:14:
[...]

Ik vind deze vergelijking meer zeggen: Lang niet zo goed als SMG, maar een stuk beter verkocht dan een 'topper' als MP3.
Daar word je een beetje treurig van. MP3 is een van de beste titels op de Wii en moet het afleggen tegen de bagger van Wii Music... :/

[ Voor 22% gewijzigd door ymmv op 04-06-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Gister avond Mario Galaxy maar weer eens in de Wii gegooid om alle smg2 stress ff te vergeten. Volledig terecht dat die game zoveel verkocht heeft en een sequel krijgt die gelukkig volgens de aankondigingen ook wat moeilijker wordt.

MP3 is veel minder mainstream en zal vooral aanslaan bij de gamecube spelers die de eerdere delen gespeeld hebben. Daarom komen ze nu ook met Metroid triology om alles overnieuw te pushen naar de grotere "install base" die ze nu hebben. Net als Pikmin. Denk dat ze eerst willen zien of die new control versies beetje aanslaan voordat ze groot op Pikmin 3 gaan inzetten.

Net zoals ze eerst willen kijken of dat zwaartvechten in wii sports resort aanslaat voordat ze met een complete zelda op die manier komen. Stel dat de meeste mensen er achter komen het helemaal niet leuk te vinden om uren achter elkaar zo te spelen dan is een zelda op die manier natuurlijk geen optie.

[ Voor 20% gewijzigd door fZeroNewbie op 04-06-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
fZeroNewbie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:50:
Gister avond Mario Galaxy maar weer eens in de Wii gegooid om alle smg2 stress ff te vergeten. Volledig terecht dat die game zoveel verkocht heeft en een sequel krijgt die gelukkig volgens de aankondigingen ook wat moeilijker wordt.
Ja ik heb dus precies hetzelfde gedaan :) , vind alleen wel dat ze die rode muntjes verzamelen eruit mogen halen, sommige zijn echt gewoon NIET te doen. Je hebt zo een level waar je op een plateau staat die zich door het level heen beweegt waarbij je alles moet ontwijken en over elektrische tijd moet springen

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

ahh die level ken ik nog wel jah, was idd 1 van de weinige die ik echt aantal keer heb moeten doen omdat dat precies springen over die hoge stralen lastig is. Alle hoge sprongen daar met gebukt achteruit springen doen, en het moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

fZeroNewbie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:50:
Net als Pikmin. Denk dat ze eerst willen zien of die new control versies beetje aanslaan voordat ze groot op Pikmin 3 gaan inzetten.
Denk dat dat wel meevalt, aangezien Pikmin voor Nintendo al vanaf de 1e titel een erg belangrijke franchise is geworden. De Pikmin zijn erg geliefd bij Nintendo fans. En vanaf dag 1 dat de Wii kwam werd er al geroepen om een nieuwe Pikmin titel.

E3 is nog niet voorbij, en de roundtable met Nintendo moet ook nog plaatsvinden geloof ik? Believe....of hope :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Toch blijft Mario Galaxy's concept gejat van de ruimtelevels van Sonic Adventure 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:52:
Toch blijft Mario Galaxy's concept gejat van de ruimtelevels van Sonic Adventure 2.
Het concept komt van de Mario 128 demo uit 2000, eerder dan Sonic Adventure 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:o

Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/newZeldafullversoin.jpg

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

BarôZZa schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:41:
[...]
Probleem alleen is dat het concept mario 128 uitgewerkt is en hernoemd naar pikmin :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

ZOMG! Zelda Fanboy Mode ON!.... hoe lekker ziet die afbeelding eruit (toch best triest dat ik al enthousiast kan worden van een illustratie van een game...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Anoniem: 136075 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:10:
[...]

ZOMG! Zelda Fanboy Mode ON!.... hoe lekker ziet die afbeelding eruit (toch best triest dat ik al enthousiast kan worden van een illustratie van een game...)
hehe, ign quote:
7:31 p.m.: That's it. Megaton avoided. Zelda picture was nice. How sad. I'm hyped about a picture. No Marionette. Maybe next year.
you're not alone! :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 15:26
me wist gelijk de gedachtes over een nieuwe Zelda.
me weet dat er een nieuwe zelda komt op de DS en op de Wii, maar verder niets. :D
me gaat zich dus weer verstoppen onder zijn rots. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RollieBollie op 05-06-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik vind het plaatje niet echt iets om warm van te worden. Gameplay, verhaal, ingame plaatjes, daat zit ik op te wachten, niet op een kunstwerkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:41:
[...]

Mario 128 was een bol waar mensen over heen lopen, niet met planeten en raketten waar je mee naar andere planeten schiet. SA2 was een commercieel succesvolle game die een paar jaar daarvoor was uitgebracht en het is jammer dat Nintedo daar misbruik van maakte.

Als je het wil hebben over zwaartekracht die anders is dan zou je kunnen stellen dat het concept gejat is van McDonaldsland (NES) maar dat is te vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 08:48

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:38:
[...]

Mario 128 was een bol waar mensen over heen lopen, niet met planeten en raketten waar je mee naar andere planeten schiet. SA2 was een commercieel succesvolle game die een paar jaar daarvoor was uitgebracht en het is jammer dat Nintedo daar misbruik van maakte.

Als je het wil hebben over zwaartekracht die anders is dan zou je kunnen stellen dat het concept gejat is van McDonaldsland (NES) maar dat is te vergezocht.
Super Mario World 2: Yoshi's Island had ook een level waar je op een kleine planeet tegen een eindbaas moest vechten en dat spel is 6 jaar voor Sonic Adventure 2 uitgebracht. Het is dus jammer dat Sega daar misbruik van heeft gemaakt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 05-06-2009 11:59 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nintex, bedankt voor het providen van de achtergrond van mijn work pc :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mario Galaxies was niet de eerste game met gravity spelletjes, en niet de eerste game met kleine planeten. So what? Zoveel spellen zijn er niet die 100% origineel zijn, daarnaast bepaal je de kwaliteit van een game wel op meer punten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Laatst online: 19-06 14:48
Nou ik vind mario Galaxy eigenlijk niet zoveel aan. Vind het maar niks al die bollen waar je op rond moet lopen. Gelukkig heb ik vorige week mijn Wii kunnen Soft modden zodat ik m'n geld tenminste niet verspild heb aan dit spel.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis112 op 05-06-2009 12:32 . Reden: typefout ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:57:
[...]

Super Mario World 2: Yoshi's Island had ook een level waar je op een kleine planeet tegen een eindbaas moest vechten en dat spel is 6 jaar voor Sonic Adventure 2 uitgebracht. Het is dus jammer dat Sega daar misbruik van heeft gemaakt. ;)
Zoals al eerder gezegd is het principe van zwaartekrachten binnen games al sinds de NES gebruikt. Het concept van meerdere planeten waar je tussen moet reizen met rakketten ed is voor het eers tin SA2 gedaan, een game die het zeer goed deed op de NGC. Nintendo heeft daarna het idee gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
SOCO_cola schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:53:
[...]

Ja ik heb dus precies hetzelfde gedaan :) , vind alleen wel dat ze die rode muntjes verzamelen eruit mogen halen, sommige zijn echt gewoon NIET te doen. Je hebt zo een level waar je op een plateau staat die zich door het level heen beweegt waarbij je alles moet ontwijken en over elektrische tijd moet springen
Dreadnaught galaxy, is wel een leuk level opzich. Hij is echt te doen, maar je moet er wel een half uur voor uittrekken om alle dingetjes te onthouden. Ik vond luigi's purple coins lastiger.
dennis112 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:31:
Nou ik vind mario Galaxy eigenlijk niet zoveel aan. Vind het maar niks al die bollen waar je op rond moet lopen. Gelukkig heb ik vorige week mijn Wii kunnen Soft modden zodat ik m'n geld tenminste niet verspild heb aan dit spel.
Dan zijn er dus heel weinig games die jij wel koopt. Dat spel is alles behalve zonde van het geld.

[ Voor 26% gewijzigd door sjekneck op 05-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:32:
[...]

Zoals al eerder gezegd is het principe van zwaartekrachten binnen games al sinds de NES gebruikt. Het concept van meerdere planeten waar je tussen moet reizen met rakketten ed is voor het eers tin SA2 gedaan, een game die het zeer goed deed op de NGC. Nintendo heeft daarna het idee gejat.
Het concept van een kleine ronde planeet waar je helemaal om heen kan lopen is toch echt weer eerder gebruikt in Yoshi's Island. De planeten in Super Mario Galaxy staan veel dichter bij dat level in Yoshi's Island dan dat level in SA2, als je zegt dat Nintendo het gejat zou hebben, dan moet je ook toegeven dat Sega het weer gejat heeft.

Het probleem met Sonic Adventure 2 (heb het spel hier ook in mijn bezit) is dat alle levels die niet rond Sonic of Shadow draaien, vrijwel onspeelbaar zijn, met name de scavenger hunt levels. De bediening van de camera(via de L- en R-knoppen) is buitengewoon brak, wat in het post-Super Mario 64 tijdperk totaal onacceptabel is. Het spel was helaas één van de eerste tekens dat Sonic Team totaal niet meer wist hoe je een goed Sonic spel moest maken. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb mij erg goed vermaakt met de Sonic/Shadow levels van het spel, maar de rest van het spel was ronduit bagger.

Stel dat Nintendo het inderdaad gejat zou hebben van Nintendo, dan heeft Sega het concept nooit goed uitgebuit, want het zijn de saaiste meest frustrerende delen van SA2. Nintendo daarentegen heeft er een enorm succesvol spel en één van de beste Mario spellen van gemaakt en dat zegt toch wel meer dan wie wat van wie gejat zou hebben.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Gejat of niet doet niet echt ter zake vind ik, ik en nog vele andere vinden het gewoon een verfrissende game, iets waar nintendo goed in is. Nieuwe galaxy leuk maar niet meer dan dat, blijft toch meer galaxy 1.5 maar weet zeker dat ik er weer uren mee zoet ben :)

Verder ben ik op dit moment bezig met Tomb Raider Underworld op de 360, wat een game :9~ echt ongelofelijk hoeveel sfeer ze in die game hebben verstopt, krijg er echt een zelfde vibe van welke in bij Zelda krijg, lekker alleen in een dungeon, en bijna janken van geluk als je er weer heelhuids uit bent gekomen _/-\o_

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Nu weten we in ieder geval zeker dat er geen wii hd komt :*)

Zal nu even sparen een een wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Gisteren EIN-DE-LIJK ook mijn wii gekregen en aangesloten. Alles werkt naar behoren *O*

Het enige jammere vind ik dat ik nu ergens las (gamer.nl?) dat er ook een zwarte wii gaat komen. Aargh (2 jaar gewacht op kleuren en letterlijk de dag nadat ik mijn witte wii aansluit.... :P ), die had ik liever gehad. Hou wel van afwijkende kleuren ipv standaard en zwart is mijn lievelings 'kleur'.

Maar goed, nu maar is kijken of ik galaxy en zelda ergens voor weinig kan vinden (2ehands geen probleem) en ook uitzoeken welke vc games ik wil hebben. Vind alleen bij de vc archive geen vergelijkingen meer tussen euro en us versies. Dat vond ik voorheen altijd erg plezierig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Interview IGN met Mr Miyamoto:
- http://wii.ign.com/articles/991/991714p1.html?_cmpid=ign106

Staan wel interessante dingen in :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Sagat schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:29:
Gisteren EIN-DE-LIJK ook mijn wii gekregen en aangesloten. Alles werkt naar behoren *O*

Het enige jammere vind ik dat ik nu ergens las (gamer.nl?) dat er ook een zwarte wii gaat komen. Aargh (2 jaar gewacht op kleuren en letterlijk de dag nadat ik mijn witte wii aansluit.... :P ), die had ik liever gehad. Hou wel van afwijkende kleuren ipv standaard en zwart is mijn lievelings 'kleur'.

Maar goed, nu maar is kijken of ik galaxy en zelda ergens voor weinig kan vinden (2ehands geen probleem) en ook uitzoeken welke vc games ik wil hebben. Vind alleen bij de vc archive geen vergelijkingen meer tussen euro en us versies. Dat vond ik voorheen altijd erg plezierig.
Om nog even op je eerdere lijstje te reageren.
- Metroid zou ik zeker doen maar dan wel de trilogy! Dat is echt topvermaak. Weet je meteen hoed goed de Wii is voor shooters.
- Boomblox is leuk maar Boomblox bash Party schijnt veeeel beter te zijn
- Galaxy, Smash en Kart zijn mijns inziens ook redelijke musts
- Punch Out is op zich meer van hetzelfde maar ik vermaak me er erg goed mee, met name dankzij title defense mode!

Dan wil ik nog even reageren op de mensen die de E3 games afsabelen en 2009 meteen maar weer afschrijven. Met name SMG2. Wat Nintendo roept over deze game is dat ze de basis van SMG1 enorm gaan uitbouwen en ik geloof ze. Alle echte Mario sequels (SMB2 is geen echte Mario game) zijn de moeite waard geweest. Grafisch ziet het er mijns inziens weer net wat beter uit en Yoshi is sowieso al een goede toevoeging. Als ik denk aan SMB1->SMB3 dan wordt ik heel blij. Gezien de trackrecord geef ik Nintendo het voordeel van de twijfel in plaats van nu al te bepalen dat het alleen een levelpack is.
Over de lineup van 2009 ben ik best tevreden. Alleen deze maand heb ik al 3 games staan.
Op mijn lijstje staan:
- Grand Slam Tennis
- Tiger Woods '10
- The Conduit
- Wii Sports Resort
- Excitebots
- Red Steel 2
- New Super Mario Bros Wii
- Muramasa

En games als Resident Evil: Darkside Chronicles en Dead Space extraction ben ik ook benieuwd naar.
Daarnaast heeft High Voltage ook nog twe titels waar ik blij van wordt.
Laat het een kwestie van smaak zijn maar ik zie genoeg moois en nog steeds geen reden om een PS3/X360 aan te schaffen. Sony heeft een hoop aangekondigd waarop vaak het commentaar was dat het er prachtig uitzag....ik ben dan toch meer geïnteresseerd in de Sony wiimote, project natal en ja ook de vitality sensor.

Ook snap ik niet dat iedereen Wii Sports Resort afbrand. Wii Sports is echt een goede game. Heb deze week weer Wii Sports Tennis gespeeld en bedacht me echt weer hoe leuk die game is. Ik verwacht meer van datzelfde met Resort, mede door MotionPlus. The Conduit is bijna uit maar niemand hier lijkt het iets te boeien. Ik zie een hoop positieve veranderingen maar ben blijkbaar in de minderheid!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ben een weekje in parijs dus de E3 is een beetje langs me heen gegaan. Net even via wifi in het hotel op m'n telefoon snel wat gecheckt en ik snap al die negatieve berichten hier niet zo. Ik had er weinig van verwacht dus ik was positief verrast! New super mario bros vind ik op de DS echt geweldig, die nieuwe metroid ziet er ook top uit. Beiden had ik niet verwacht. Mario Galaxy 2 lijkt me een no-brainer. Die moet er bij mij gewoon komen, en ik zag Yoshi al voorbij komen in een screenshot. Dat is voor mij al een toevoeging waar ik helemaal blij van wordt. Red Steel vond ik best leuk, alleen werkte de besturing lastig. Ik lees nu dat dat in Red Steel 2 wel goed geregeld is. Er wordt gewerkt aan een nieuwe Zelda en Pikmin 3. S&P2 is in de maak. Resorts lijkt me prima voor de casual vrienden die wel eens over de vloer komen. Nieuwe Monkey Island games! The conduit bijna uit (al gepreorderd)! Genoeg om blij van te worden imo. Ik was iig positief verrast! :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37
Leuk interview met Satoru Iwata (CEO Nintendo):
http://venturebeat.com/20...-recession-or-free-games/

Gaat ook over de Wii Vitality Sensor... en het klinkt eigenlijk zo gek nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

ChrisM schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:15:
Leuk interview met Satoru Iwata (CEO Nintendo):
http://venturebeat.com/20...-recession-or-free-games/

Gaat ook over de Wii Vitality Sensor... en het klinkt eigenlijk zo gek nog niet!
Uit dat interview:
With Nintendo, developers like [Shigeru] Miyamoto decide. As long as they are comfortable with the current technology’s ability to deliver meaningful surprises to the users, we don’t need new hardware. However, when they start demanding something new, when they see the existing hardware can’t provide what they need, then that is when we decide to launch the new hardware. As for timing, it may be three years from now, five years from now or eight years from now.
Dat vind ik toch wel bizar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

mr_obb schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Uit dat interview:

[...]

Zo bizar is het anders niet, het is eigenlijk vrij logisch. In plaats van dat Nintendo gehaast de volgende console uitbrengt om de concurrentie te vroeg af te zijn of omdat de concurrentie ook ineens met een nieuwe console komt, komt Nintendo pas met een nieuwe console zodra de ontwikkelaars zeggen dat de Wii technisch niet meer voldoet voor de spellen die ze willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Ter info...

nieuws: Nintendo-topman: opvolger Wii ondersteunt waarschijnlijk hd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-06-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ja maar goed, voordat die opvolger dan weer komt dan hebben we al zowat computers die we met de stem bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Niet echt nieuws, volgens mij zei hij twee jaar geleden al dat nintendo pas een HD console zal uitbrengen wanneer HD-televisies zijn ingeburgerd.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zo, weer terug in Nederland en even wat E3 materiaal ingehaald. Filmpjes van RS2 zien er erg goed uit, evenals die van The Conduit. :) Wel jammer dat ze voor Monkey Island de 3D look hebben gekozen. De stijl van deel 3 is imo veel cooler.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:42
dennis112 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:31:
Dit is denk ik meer het probleem van een spel downloaden. Je neemt de tijd niet om je er in te verdiepen en schrijft het meteen af. Mijn oude xbox had ik ook gemod en daar had ik precies hetzelfde probleem.

Vriend van me heeft zijn Wii gemod en ik merk dat hij nauwelijks er op speelt. Laatst even zijn gebrande metroid 3 er in gestopt. Na een uurtje of 2 spelen vond hij het toch wel een goed spel en snapte hij niet dat hij het niet vaker had gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

meh, ik denk eerder dat het aan de persoon in kwestie gaat :) Je moet een spel gewoon de kans krijgen om indruk te maken. Maar als je na een uurtje het spel al weg legt, tja...

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:40
Op mijn gechipte xbox had ik Ratatouille gekopieerd (voor de kinderen).
Op de Wii heb ik Ratatouille gekocht (wist niet dat dit identiek hetzelfde spel was 8)7 ), nou dat spel ligt dus ook gewoon stof te happen.
Dus volgens mij ligt het gewoon aan het spel en/of te persoon zelf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Fire69 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:36:
Op mijn gechipte xbox had ik Ratatouille gekopieerd (voor de kinderen).
Op de Wii heb ik Ratatouille gekocht (wist niet dat dit identiek hetzelfde spel was 8)7 ), nou dat spel ligt dus ook gewoon stof te happen.
Dus volgens mij ligt het gewoon aan het spel en/of te persoon zelf hoor.
Beetje kromme vergelijking, zeker omdat de kids het spel al eerder hebben gespeeld. Zowieso zullen je kinderen nog niet downloaden en blij zijn met wat jij ze voorschotelt.

Dat is totaal niet te vergelijken met een persoon dat alles wat hij maar wil kan downloaden en dus een spel maar even kort probeert. Hij neemt de tijd niet om het spel op waarde te schatten en gaat door naar de volgende.
Om vervolgens hier te komen verkondigen dat Nintendo geen leuke games uitbrengt
FikkieHo schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:14:
meh, ik denk eerder dat het aan de persoon in kwestie gaat :) Je moet een spel gewoon de kans krijgen om indruk te maken. Maar als je na een uurtje het spel al weg legt, tja...
Dat is dus wat ik bedoel, als je nog 100 games hebt liggen om te spelen is de kans dat je een spel een kans geeft erg klein.

[ Voor 19% gewijzigd door Pierz op 07-06-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik denk dat het verhaal wel opgaat. Ik speel ook praktisch niet meer op mijn DS. Nu ik min of meer alle games kan spelen speel ik feitelijk niets meer. Maar op Wii heb ik bijna alle games uitgespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:29:

Download gewoon Bannerbomb. Dan heb je de VC gratis met GOEDE (US) versies van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:51

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

mr_obb schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Uit dat interview:

[...]

With Nintendo, developers like [Shigeru] Miyamoto decide. As long as they are comfortable with the current technology’s ability to deliver meaningful surprises to the users, we don’t need new hardware. However, when they start demanding something new, when they see the existing hardware can’t provide what they need, then that is when we decide to launch the new hardware. As for timing, it may be three years from now, five years from now or eight years from now.
Ik vind dit ook wel bizar hoor. Denk je dat er maar 1 developer zegt.. we willen nieuwe technologie zodat we in plaats van een ontwikkeltijd van een jaar, een ontwikkeltijd van 2 jaar nodig hebben inclusief de kosten die horen bij het developen van grootschalige games die volledig gebruik maken van een next gen console, terwijl de games op de huidige Wii nu ook voldoende verkopen?

In mijn ogen lekker makkelijk van Nintendo om de 'keuze' bij developers te leggen...

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-06-2009 08:19 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:40
Pierz schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Beetje kromme vergelijking, zeker omdat de kids het spel al eerder hebben gespeeld. Zowieso zullen je kinderen nog niet downloaden en blij zijn met wat jij ze voorschotelt.
1. Kids hadden het op de xbox nog niet gespeeld. In 2007 was mijn dochter nog maar 4 jaar. :)
2. Op de Wii heeft ze het welgeteld 15min uitgehouden, toen was ze het beu. ;)
Om vervolgens hier te komen verkondigen dat Nintendo geen leuke games uitbrengt
3. Waar zie jij me verkondingen dat N geen leuke games uitbrengt? :?
[...]

Dat is dus wat ik bedoel, als je nog 100 games hebt liggen om te spelen is de kans dat je een spel een kans geeft erg klein.
Daarin geef ik je wel gelijk.
Maar als het spel ECHT bevalt (spel zelf goed/genre bevalt je goed), blijf het meestal toch wel wat langer plakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
uchiha tijntje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:16:
[...]

Ik vind dit ook wel bizar hoor. Denk je dat er maar 1 developer zegt.. we willen nieuwe technologie zodat we in plaats van een ontwikkeltijd van een jaar, een ontwikkeltijd van 2 jaar nodig hebben inclusief de kosten die horen bij het developen van grootschalige games die volledig gebruik maken van een next gen console, terwijl de games op de huidige Wii nu ook voldoende verkopen?

In mijn ogen lekker makkelijk van Nintendo om de 'keuze' bij developers te leggen...
Dit is niets meer dan PR-blabla. De keuze van Nintendo om geen hitech-console uit te brengen is gebaseerd op hun hoofdstrategie dat ze ten allen tijde winst moeten maken en daarom niet investeren in een kostbaar nextgen console-project om mee te concurreren met Sony en MS, maar op andere manieren willen innoveren. Dat is ze gelukt met de Wii en daarom wordt deze console zo lang mogelijk uitgemolken. Tot die tijd hebben developers maar te conformeren. Winst gaat bij Nintendo altijd boven innovatie.

Overigens denks ik dat er heel veel Wii-developers nieuwe techniek willen krijgen om hun tanden in te zetten. Het is fijn voor uitgevers dat je op de Wii goedkopere games kunt maken, maar die games zullen er stuk voor stuk slechter uitzien dan vergelijkbare games op andere consoles. Het verschil is wel heeeeel erg groot. Daar voor hoef je alleen maar de Final Fantasy Crystal Bearer (Wii) en Final Fantasy XIII (PS3/360) naast elkaar te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/792/792108/final-fantasy-crystal-chronicles-crystal-bearers-20070525083530131_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/734/734220/final-fantasy-xiii-20061007021936940.jpg

Op een PS3/360 kunnen developers de laatste technologie gebruiken, grotere werelden maken, betere animaties maken, physics, moderne ontwikkeltools ipv 6 jaar oude techniek, ga zo maar door. Dankzij al die extra power zijn tools als Euphoria op moderne consoles nu wel mogelijk, krijg je grote sandbox-werelden zoals de Assasins Creed-series waar hele steden gerecreerd worden. Onmogelijk op de Wii. Wii-fans roepen graag dat ze liever goede gameplay hebben dan goede graphics, alsof het een het ander uitsluit. Ik wil allebei: fantastische games met fantastische graphics. Als Nintendo wel in nieuwe technologie geïnvesteerd had, hadden we met zijn allen al een paar jaar Wii-games in 720p kunnen spelen en was de Wii de echte opvolger geweest van de PS2. Nu is de consolemarkt in twee kampen gesplitst: casual games voor de hele familie naar de Wii, coregames naar de PS3/360/PC. Je kunt mij niet vertellen dat Wii-fans dat niet betreuren want hierdoor lopen ze alle grote HD multiplatformgames mis: GTA4, Assasin's Creed, Modern Warfare, Bioshock, Final Fantasy, Resident Evil, etc en moeten ze het doen met spinoffs en afdankertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
Nintendo is juist de meest innovatieve consolebouwer (zowel in het verleden als nu).

En de kracht van de Wii is juist dat hij niet zo krachtig is. Als hij beter en duurder was, dan was het een minder groot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, de Wii hate parade is weer begonnen zie ik. Achja, ik heb een Xbox 360 en een Wii dus het interesseert mij niet zoveel dat Nintendo het niet op de graphics heeft gemunt. Het enige waar het mij altijd om gaat zijn de games en Nintendo spellen zijn nu eenmaal een klasse apart. Neem Super Mario Galaxy bijvoorbeeld, er bestaat geen vergelijkbare game op de Xbox 360.

Overigens leuk dat de pagina hiervoor twee totaal verschillende spellen vergeleken worden.
Final Fantasy XIII is een klassieke JRPG
Final Fantasy Crystal Bearers is een open-world Action Adventure titel.

Die quote dat men alleen nieuwe hardware uitbrengt als de ontwikkelaars er om vragen is zo raar nog niet. Iwata ziet hardware als een noodzakelijk goed om software te verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-06-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb zelf nu ook een wii, maar heb er nog niet veel opgespeeld ivm tijdgebrek, en spel aabod en dat ik nog maar 1 controller heb. Ikzelf wil de wii idd juist voor de geniale ninty games (zelda en galaxy zijn van buitengewone klasse) en niet echt voor het 'wapper' gebeuren om het oneerbiedig te zeggen.
Maar ik heb ook zin om samen met mijn vrouw af en toe te tennis of bowlen. En ben zeker geinterreseerd in hoe wii resort/wii sports 2 gaat worden.
@deddie: Metroid 1 heb ik voor de cube, maar vond de besturing niet fijn. Als de collection goed geprijst word komt die zeker in mijn verzameling. Als het goed is kan ik deel 3 iig volgende maand al lenen.

Maarrrrrrr voor de toekomst. We gaan zien hoe de motion technieken van ps360 gaan werken in de praktijk. Ik denk dat de wii nu al een te grote voorsprong heeft, maar de volgende generatie moet nintendo WEER met vernieuwing komen.
Het voordeel is natuurlijk wel dat ze door de generatie ontzettend veel geld en tijd overhouden om daarvoor voor te bereiden.
Kan me zo voorstellen dan 2010 iig de voorbereidingsfase van de nieuwe generatie gaat beginnen, de 360 is dan alweer 5 jaar oud.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ChrisM schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:15:
Die vitality sensor is toch een van de eerste gadgets die Nintendo (nog heeeel ver voor de NES) al eens op de markt had gebracht? Alleen toen in de vorm van een liefdestester ofzo? Moest je beide iets vasthouden en dan werd de spanning gemeten ofzo. NIet helemaal hetzelfde, maar wel weer iets dat Nintendo het meten van "spanning" in het lichaam gebruikt in een spel-vorm. MOest ik iig meteen aan denken toen ze met die Vitality Sensor kwamen. Volgens mij grijpt Nintendo wel vaker terug op oude ideeen (denk aan DS). Wel grappig om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Is het mogelijk om met een gamecube controller het Wii menu te bedienen? Ik wil eigenlijk een wii kunnen bedienen zonder dat ik de sensor erbij heb, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een write-up van al het Nintendo en third party E3 nieuws:
http://www.wiids.nl/article.php?id=30135

Als hier niks voor je bij zit kun je beter postzegels gaan verzamelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:05:
Een write-up van al het Nintendo en third party E3 nieuws:
http://www.wiids.nl/article.php?id=30135

Als hier niks voor je bij zit kun je beter postzegels gaan verzamelen. :+
Of een goede console kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wii Must-Haves & Leuke games
Leuke Wii Game - Must-Have

Laat het even weten als je nog een leuke Wii-game of Must-Have hebt gevonden of als je denkt dat een bepaalde titel niet in het rijtje thuishoort.

Wanneer je op een boxart klikt wordt je doorverwezen naar de Metacritic pagina van de betreffende game.
Nederlandse recensies van de website Wii-DS kun je hier vinden.
Platforming
Musthave titel: Super Mario GalaxyMusthave titel: Wario Land: The Shake DimensionLeuke titel: Sonic and the Secret RingsLeuke titel: Sonic UnleashedLeuke titel: De Blob
Leuke titel: LEGO Star WarsAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
Strategy, RPG & Action RPG
Musthave titel: The Legend of Zelda: Twilight PrincessMusthave titel: OkamiLeuke titel: Fire Emblem: Radiant DawnLeuke titel: Super Paper MarioAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
Action & Action-adventure
Musthave titel: Resident Evil 4: Wii EditionMusthave titel: No More HeroesMusthave titel: MadWorldLeuke titel: Disaster: Day of CrisisLeuke titel: Scarface: The World is Yours
Fighting
Musthave titel: Super Smash Bros. BrawlLeuke titel: Guilty Gear XX: Accent CoreLeuke titel: Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
First-person shooter, Light-gun & Shoot 'em up
Musthave titel: Metroid Prime 3: CorruptionMusthave titel: The House of the Dead: OVERKILLLeuke titel: Call of Duty: World at WarLeuke titel: Medal of Honor: Heroes 2Leuke titel: Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Leuke titel: Ghost SquadLeuke titel: Geometry WarsAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
Racing & Sports
Musthave titel: Mario Kart WiiMusthave titel: Shaun White: SnowboardingLeuke titel: Call of Duty: Excite TruckLeuke titel: Mario & Sonic op de Olympische SpelenLeuke titel: Mario Strikers: Charged Football
Leuke titel: SSX: BlurLeuke titel: Skate ItLeuke titel: Tiger Woods: PGA Tour 2009Leuke titel: Pro Evo 09
Simulation
Musthave titel: Animal Crossing: Lets go to the CityLeuke titel: Sim City: CreatorLeuke titel: Endless OceanAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
Music & Rhytm
Musthave titel: Guitar Hero: World TourLeuke titel: Guitar Hero III: Legends of RockLeuke titel: Dancing StageAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpgAfbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30x7hol.jpg
Adventure & Puzzle
Musthave titel: Zack & Wiki Quest for Barbaros TreasureMusthave titel: Boom BloxLeuke titel: Mercury Meltdown RevolutionLeuke titel: Puzzle Quest: Challenge of the WarlordsLeuke titel: Trauma Center: Second Opinion
Casual Games & Mini-games games
Musthave titel: Wario Ware: Smooth MovesMusthave titel: WiiFitLeuke titel: Wii SportsLeuke titel: Mario Party 8Leuke titel: Rayman Raving Rabbids: TV Party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vind ook dat er bedroevend weinig goede games voor de Wii zijn. En ik had er een stuk of 15 op zowel de Gamecube als de N64. Tot nu toe eigenlijk alleen Super Mario Galaxy en SSB:B. Resident Evil 4 is er ook op de Gamecube, net als Twilight Princess. Mario Kart is volstrekt mislukt (cheatende AI) en Metroid heb ik wel gezien. Verder zijn er geen AAA titels. Dat is, 2,5 jaar na de release, toch wel bedroevend. En dan druk ik het zacht uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Cocytus op 08-06-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Cocytus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:51:
Ik vind ook dat er bedroevend weinig goede games voor de Wii zijn. En ik had er een stuk of 15 op zowel de Gamecube als de N64. Tot nu toe eigenlijk alleen Super Mario Galaxy en SSB:B. Resident Evil 4 is er ook op de Gamecube, net als Twilight Princess. Mario Kart is volstrekt mislukt (cheatende AI) en Metroid heb ik wel gezien. Verder zijn er geen AAA titels. Dat is, 2,5 jaar na de release, toch wel bedroevend. En dan druk ik het zacht uit.
Amen.

De Wii is mijn eerste Nintendo-console. Ik heb hem nu 2 jaar en heb maar 6 Wii-games in al die tijd gekocht. Ik heb meer zelfs Gamecube games. De Gamecube was een commerciele mislukking maar heeft desondanks meer kwaliteitsgames gekregen dan de Wii ondanks dat de laatste een gigantisch commercieel succes is geworden voor Nintendo.

Ik heb sterk de indruk dat gamers met maar 1 console in huis (nl de Wii) heel wat minder kritisch zijn wat betreft de kwaliteit van een game danPS3/360-gamers laat staan multi-console-gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

ymmv schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:06:
[...]

Amen.

De Wii is mijn eerste Nintendo-console. Ik heb hem nu 2 jaar en heb maar 6 Wii-games in al die tijd gekocht. Ik heb meer zelfs Gamecube games. De Gamecube was een commerciele mislukking maar heeft desondanks meer kwaliteitsgames gekregen dan de Wii ondanks dat de laatste een gigantisch commercieel succes is geworden voor Nintendo.

Ik heb sterk de indruk dat gamers met maar 1 console in huis (nl de Wii) heel wat minder kritisch zijn wat betreft de kwaliteit van een game danPS3/360-gamers laat staan multi-console-gamers.
Dat de Cube meer goed/leukere games had kwam ook omdat Nintendo wist dat als ze die games niet maakten ze uitgespeeld waren in deze markt en ze SEGA achterna zouden gaan. Ze moesten die laatste groep trouwe fans wel bedienen met al die games uit vrijwel elke serie die Nintendo rijk. Nu hoeft dat niet en doen ze ook de moeite niet meer want alles verkoopt toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik kijk naar de mooie plaatjes boven valt het me ook op hoe weinig must-have exclusives er zijn voor de wat meer hardcore gamer. Dat zijn immers de redenen om een Wii te kopen.

Ik zelf zie Mario, Mario Kart, Metroid en Super Paper Mario en Mad World als enige games in deze categorie. Voor de rest zijn ze of niet exclusive of ben je er snel op uitgekeken. een game als Warioware Wii vond ik bijvoorbeeld echt enorm leuk en origineel maar het verveeld al na een weekje, wat wel bij meer Warioware games zo is. Erg jammer want ik had er juist hoge verwachtingen van. De GameCube stelde me teleur waardoor ik een Ps2 kocht. Ik ben later gevallen voor de revolutionaire controls maarja echte substantie is te matig aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Laatst online: 19-06 14:48
[...]

Amen.

Je spreekt jezelf een beetje tegen, eerst zeg je dat de Wii je eerste Nintendo console is en daarna zeg je dat je meer gamecube games hebt. Of bedoel je dat je meer met gamecube games hebt?

Ik heb zelf al een stuk of 5 spellen gespeeld op de Wii waaronder Mario Galaxy die ik zwaar tegen vind vallen, ik had liever gehad dat ze het gewoon zo gehouden hadden net zoals Mario 64 op de N64. Verder heb ik ook Sonic and the dark knight gespeeld maar die viel helemaal tegen. Je kon gewoon hard vooruit rennen want de weg word vanzelf gekozen en je kan niet van het pad af.

Mario Power Tennis ook nog gespeeld maar vond het allemaal een beetje traag reageren en te onrealistisch, maarja dat is altijd met die mario games. En mario en sonic op de olympische spelen was wel ok. Het kleiduif schieten was wel leuk.

Ik ben meer iemand die de sportspellen leuk vind. Bowlen en tennis zijn dan vooral leuk om te spelen. Deze week nog Brunswick pro bowlen en Top Spin 3 proberen, kijken of ik m'n aandacht daar wat langer op kan houden.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Top Spin 3 vond ik echt niet lekker spelen op de Wii, zou dan eerder ff wachten op virtua tennis 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
dennis112 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:28:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen, eerst zeg je dat de Wii je eerste Nintendo console is en daarna zeg je dat je meer gamecube games hebt. Of bedoel je dat je meer met gamecube games hebt?
Nee, ik heb gewoon een aantal Gamecube-klassiekers op de kop getikt na het aanschaffen van een Wii: alle Resident Evil-games, Super Mario Sunshine, Tales of Symphonia, Metroid Prime 1 en 2, Legend of Zelda: Wind Waker SE, Baten Kaitos. Ik heb nog steeds meer GC- dan Wii-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

ymmv schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:13:
Winst gaat bij Nintendo altijd boven innovatie.
Uhm? Volgens mij is juist Nintendo degene die al sinds jaar en dag de consolebouwer is die met de innovaties komt. Ze zijn iedere generatie weer opnieuw degenen die met innovaties in controls komen, zowel hardwarematig (NES: D-Pad, SNES: shoulderbuttons, N64: analogue stick, GC: anologe knoppen, Wii: motion controls) als in-game (bijvoorbeeld Z-targeting, besturing van de camera in 3D omgeving, doorlopende levels, mission based levels, etcetera). De concurrentie neemt dit keer op keer gewoon over als ze zien dat dit goed werkt. Dit soort innovaties lijkt me een stuk kostbaarder dan tegen de fabriek zeggen dat ze een snellere videokaart erin moeten knallen dan de vorige generatie. Daar komt vrij weinig R&D bij kijken.

Ook is het Nintendo die console gaming op de kaart heeft gezet. Toen de Famicom uitkwam lag de gaming markt behoorlijk op z'n gat. Dat was daarna wel anders. Langzamerhand is gaming steeds meer iets geworden voor de "hardcore gamers" en steeds minder iets dat je gezellig met de hele familie doet. Met de Wii hebben ze gaming opnieuw op de brede kaart weten te zetten.

En als ik de quote letterlijk opvat: NATUURLIJK gaat winst boven innovatie. Een bedrijf richt je niet op om lekker te innoveren tot je een ons weegt en daarmee verlies te lijden. Gelukkig maakt Nintendo echter goed winst door de innovaties die ze op de markt brengen en niet alleen door om de paar jaar een nieuwe videokaart/processor/whatever in een nieuw jasje te steken. Dat die innovaties ook bij de concurrentie in goede toonaarde vallen blijkt wel. Kijk maar eens naar al die mooie knoppen en sticks op je 360 en PS3 controllers, de mooie Mii-achtige poppetjes op Xbox Live, en de mooie nieuwe motion control aankondigingen van afgelopen E3.
Zijn ook genoeg mensen die meerdere consoles hebben hier die je niet alleen maar hoort zeuren over hoe slecht alles wel niet is. Ik speel zelf regelmatig op de PS3 en X360 van mijn huisgenoten. En uiteraard regelmatig op mijn eigen Wii. Ik vermaak me met alle drie de consoles. Alle drie hebben zo hun positieve en negatieve kanten. Maar de meeste lol heb ik toch echt met de typische Nintendo franchices en de Wii controls. Als jij dat niet hebt: prima, smaken verschillen. Maar wellicht had je dan beter een andere console kunnen kopen.
Anoniem: 279033 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:24:
Als ik kijk naar de mooie plaatjes boven valt het me ook op hoe weinig must-have exclusives er zijn voor de wat meer hardcore gamer. Dat zijn immers de redenen om een Wii te kopen.
Voor jou als hardcore gamer misschien wel, maar voor de grote casual Wii userbase niet. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Captain N op 08-06-2009 16:05 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik wilde laatst dat DS menu activeren in het Mii channel.. nu ben ik toch redelijk handig maar het heeft me toch heel wat moeite gekost om er achter te komen dat het de knoppen één voor één was en niet tegelijk..
Twee vrienden van mij hadden het ook niet meteen door.. ligt dat aan ons of is het echt niet duidelijk in de handleiding ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De Wii (en elke Nintendo console) onderscheid zich sowieso al door de Nintendo software. Los van de kwaliteit zit Nintendo doorgaans niet in de genres die het op andere consoles goed doen. Hierbij denk ik met name aan shooters en (serieuze) racers. Deze twee genres zijn volgens mij ook meteen de genres die meteen las 'hardcore' worden bestempeld. Persoonlijk trek ik de dual analog controls niet en daarmee vallen op de andere consoles een hele hele grote groep 'topgames' weg. Daarnaast zoek ik ook nog nieuwe ervaringen. Daarom staat er bij mij een Wii. het klopt dat de motion controls vaker niet dan wel goed worden gebruikt maar het maakt games vaak wel interessanter. Ze worden aan de ene kant toegankelijker maar vaak ook moeilijker doordat er meer skill nodig is dan het indrukken van een knop.
Hierboven is al terecht aangehaald dat de extra power ook nieuwe gameplay zaken mogelijke maakt. Maar wat ik vooral zie is dat deze power toch naar de presentatie gaat. Zaken als de mooie engines in The Force Unleashed hebben voor mij toch niet echt tot briljantere gameplay geleid. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn maar dat is toch meer uitzondering dan regel. Daarbij komt ook nog eens dat ik ook vaak lees dat de grote HD games allemaal erg kort zijn (singleplayer dan). Van de grote HD titels heb ik BioShock uitgespeeld op de PC en die was idd top. Maar van de andere grote titels als Assasin's Creed hoor ik dat die toch tegenviel. Er zat mooie tech in maar die kwam niet uit de verf (zoiets als Red Steel op de Wii zou je kunnen zeggen, al zoog die harder).
Voorbeeld voor mij is Motorstorm vs Excite Truck. Motorstorm vind ik een saaie trage game die er goed uit ziet. Excite truck heb ik helemaal stuk gespeeld omdat de gameplay (sterren boven positie in de race) anders was.

Ik heb het idee dat de hardcore gamer de gamer is die niet van gebaande paden af wil wijken. Die wil dezelfde soort games met de bekende controls. Mijns inziens is de hardcore gamer juist degene die alle soorten games op alle manieren wil ervaren (en dus ook de casual games). De hardcore gamer wordt heel blij van dingen als Project Natal maar ook de Vitality sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

DukeBox schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:58:
Ik wilde laatst dat DS menu activeren in het Mii channel..
DS menu in het Mii channel? Heb ik wat gemist? :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Captain N schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:16:
[...]

Er is een optie om Mii's naar een DS spel over te kunnen zetten in het Mii-kanaal, maar je kunt er alleen bij als je de juiste toetsencombinatie invoert. Waarom het niet gewoon standaard in het Mii-kanaal is komen te staan is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Je hebt er nog niet zoveel aan. Er is pas 1 spel wat het ondersteund (my personal coach ofzo iets volgens mij).

Het is ook niet echt een hele geheime moeilijke code maar gewoon een code om te pairen/syncen met de wii volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

fZeroNewbie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:18:
Je hebt er nog niet zoveel aan. Er is pas 1 spel wat het ondersteund (my personal coach ofzo iets volgens mij).

Het is ook niet echt een hele geheime moeilijke code maar gewoon een code om te pairen/syncen met de wii volgens mij.
De code zorgt er alleen voor dat de optie op Mii's naar de DS over te zetten in het Mii kanaal verschijnt. Zodra je de code éénmaal hebt ingevoerd, blijft die optie altijd zichtbaar in het Mii kanaal. Er is dus totaal geen reden om die optie verborgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Is er trouwens een optie om je ds te laten internetten via je wii ?

Ik heb hier WPA2 en dat werkt prima op de Wii maar de DS (lite) slikt het niet.
Als ik die twee kan koppelen kan ik op de DS gewoon internetten en dus ook content downloaden ervoor.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ nee helaas niet zelfs nog niet met de DSi en DS WiFi games.
Captain N schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:16:
Voor jou als Nintendo guru zou ik eens zeggen, kijk of jij er in een keer uitkomt.

Zo staat het in de NL manual:
Open het Mii chanel, druk vervolgens A, B, 1 en 2 in (houd 2 ingedrukt) om het DS menu te activeren.

En zo staat het in de EN manual:
Open the Mii chanel on your Wii, press A, B, 1 and 2 (hold 2 for a longer time) to activate the DS menu.

Vermoedelijk heb ik nog te veel "Up Up Down Down Left Right Left Right A B Start" codes in mijn kop zitten :)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

DukeBox schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:57:
^ nee helaas niet zelfs nog niet met de DSi en DS WiFi games.

[...]

Voor jou als Nintendo guru zou ik eens zeggen, kijk of jij er in een keer uitkomt.

Zo staat het in de NL manual:
Open het Mii chanel, druk vervolgens A, B, 1 en 2 in (houd 2 ingedrukt) om het DS menu te activeren.

En zo staat het in de EN manual:
Open the Mii chanel on your Wii, press A, B, 1 and 2 (hold 2 for a longer time) to activate the DS menu.

Vermoedelijk heb ik nog te veel "Up Up Down Down Left Right Left Right A B Start" codes in mijn kop zitten :)
Jep, werkt :P
Crap, ik heb helemaal geen DS, maar dat icoontje stat nu wel in beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_obb op 09-06-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Het werkt ook wel.. maar het duurde ff voordat ik doorhad dat het niet tegelijk moest, ze hadden 'en/and' moeten vervangen door 'en vervolgens/and next' o.i.d.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
@ nintex

misschien dat je ANNO erbij kan zetten

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik zit te kijken naar de NPC games. Wat raden jullie aan: Pikmin of Pikmin 2? Of eerst deel 1, over een maandje 2 en dan later 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Ik zou eerst 1 doen, daar ben ik op zijn tijd ook ff mee bezig. Was ook al met 2 aan de gang maar snel mee gestopt en toch eerst deel 1 maar ff doen. Je bent er niet zo heel lang mee bezig dus je bent nu een maandje ofzo ook al wel toe aan deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb mijn bestelling van Grand Slam Tennis geannuleerd vanwege slechte verhalen die ik hoorde. Zie nu op IGN dat hij een 8.5 gehad. Blijf wel benieuwd. Tiger Woods gaat er sowieso wel komen.
Iemand hier die Virtua Tennis 2009 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

ik las op ign de review vannochtend en wilde eigenlijk gelijk bestellen maar aan de andere kant wil ik eigenlijk ook wel ff een review van virtua tennis zien.

Denk wel dat ik uiteindelijk toch voor grand slam ga. Kan wel een sport game gebruiken met een beetje learning curve. Daarnaast komt wii:sr en tiger woods 10 er ook zeker. Liefst allemaal in bundel vorm dan kan ik iig beetje multi player spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe is trouwens New Play Control Donkey Kong Jungle Beat? Iemand die deze game al heeft gespeeld op de Wii?

Het spel krijgt op IGN iig een 8.4.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpenguin|IA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb de oude Jungle Beat wel gespeeld, op de cube. Was op zich wel een leuk spel, maar niet spectaculair ofzo.

www.cshirts.nl - Creatieve, unieke en originele t shirts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Deddiekoel schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:49:
Ik heb mijn bestelling van Grand Slam Tennis geannuleerd vanwege slechte verhalen die ik hoorde. Zie nu op IGN dat hij een 8.5 gehad. Blijf wel benieuwd. Tiger Woods gaat er sowieso wel komen.
Iemand hier die Virtua Tennis 2009 heeft?
Zo die zijn vol lof over motion plus. Ik hoop zelfs dat dit een slechte implementatie is en het nog vaak overtroffen zal worden door andere games. Zelfs visueel valt het niet echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rakkerzero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:08:
Hoe is trouwens New Play Control Donkey Kong Jungle Beat? Iemand die deze game al heeft gespeeld op de Wii?

Het spel krijgt op IGN iig een 8.4.
Heel vetjes, ook best veranderd tegenover de GameCube versie. Meer een platformer geworden met valkuilen en dat soort dingen en er zijn tonnen toegevoegd zoals je die ook in DK Country hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 09-06-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Fire69 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:56:

[...]

3. Waar zie jij me verkondingen dat N geen leuke games uitbrengt? :?
Nergens, je hebt het stuk waaruit blijkt dat ik niet jou specifiek bedoel uit de quote geknipt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:18:
[...]

Heel vetjes, ook best veranderd tegenover de GameCube versie. Meer een platformer geworden met valkuilen en dat soort dingen en er zijn tonnen toegevoegd zoals je die ook in DK Country hebt.
Maar ik mag zeker aannemen dat die niet de originele cube trommels ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

DukeBox schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Maar ik mag zeker aannemen dat die niet de originele cube trommels ondersteund ?
Je hebt nu dus de Wii mote controller waarmee je kan 'trommelen'.

Maar als de game echt leuk dan ga ik hem misschien wel halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 09-06-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:34:
[...]

Wii Must-Haves & Leuke games
Leuke Wii Game - Must-Have

Laat het even weten als je nog een leuke Wii-game of Must-Have hebt gevonden of als je denkt dat een bepaalde titel niet in het rijtje thuishoort.

Wanneer je op een boxart klikt wordt je doorverwezen naar de Metacritic pagina van de betreffende game.
Nederlandse recensies van de website Wii-DS kun je hier vinden.
Platforming
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Strategy, RPG & Action RPG
Action & Action-adventure
Fighting
First-person shooter, Light-gun & Shoot 'em up
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Racing & Sports
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Simulation
Music & Rhytm
Adventure & Puzzle
Casual Games & Mini-games games
Wario en de Sonics must haves? De rest ben ik het volmondig mee eens, maar Wario en de Sonic games op de Wii zijn nou niet echt de titel must have waardig :P

* pagani gaat morgen weer een Wii halen

(de sinds-kort-ex heeft hem meegenomen :( )

Had ik hem maar niet kado moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 23:01
In de TS staat Anno: Create a new world nog bij de 'Interessante games in de maak'. Het spel is inmiddels al even uit en wat mij betreft hoort deze in het lijstje met must-haves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Rakkerzero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:50:
Je hebt nu dus de Wii mote controller waarmee je kan 'trommelen'.
hmm, kun je dan niet beter voor de cube versie gaan ? Die zie ik regelmatig voor 10€ in de oude of 2e hands bak liggen. Kun je tenminste de originele bongo's gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

prutsger schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:52:
In de TS staat Anno: Create a new world nog bij de 'Interessante games in de maak'. Het spel is inmiddels al even uit en wat mij betreft hoort deze in het lijstje met must-haves.
Is dat toch wel wat dan? De filmpjes ervan spreken me totaaaal niet aan qua sfeer/art direction en apparent gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Vandaag is de review van Tiger Woods PGA Tour 10 op IGN gekomen en hij krijgt een 9. Vooral de Motion Plus controls lijken erg goed te werken.

Hoop echt dat golf op de Wii nu meer een skill game wordt in plaats van een timing game. Erger me er altijd een beetje aan dat je bij "console golf" alleen de afstand en wind hoeft te bepalen omdat je bal zo goed als altijd perfect recht wordt weg geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
DarkX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:57:
[...]

Is dat toch wel wat dan? De filmpjes ervan spreken me totaaaal niet aan qua sfeer/art direction en apparent gameplay.
Je moet wel van het type spellen en de grafische stijl houden. Wat dat betreft heb ik zelf weinig tijd om te gamen (gemiddeld zo'n 4 uur per week, soms minder) en stel niet zoveel eisen aan grafische pracht. Zou het best leuk vinden daar een PS3 voor te hebben maar dat is het geld niet waard voor de weinige tijd die ik al heb.

Net als in de discussie of de line-up van games op de Wii nou wel of niet goed is. Ik game zo weinig dat er voorlopig nog meer dan voldoende spellen liggen om mijn speeltijd door te komen. Ik vind het dan ook jammer dat er in dit topic zoveel over gezeurd wordt, omdat dit voor iedereen anders is en discussie niet echt zin heeft. Wat mij betreft zouden die discussies weggemodereerd mogen worden omdat het niet echt iets bijdraagt aan dit topic. Ik lees hier liever meer info over games die te klein zijn voor een eigen topic.

Terug on-topic: Ik heb tot nu toe alleen nog maar de story modus gespeeld waarin je heel erg aan het handje genomen wordt dmv opdrachten en uitleg. En dan speel ik ook nog op easy, anders schiet mijn voortgang niet zo op. Als ik daarmee klaar ben ga ik de vrije modus wel wat lastiger spelen.
De functionaliteit voor de tweede speler had van mij wel weggelaten mogen worden. Een beetje extra wind creeeren voor een schip of een brandje blussen is niet leuk genoeg voor een tweede speler. In de praktijk zal dus niemand dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

fZeroNewbie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:03:
Vandaag is de review van Tiger Woods PGA Tour 10 op IGN gekomen en hij krijgt een 9. Vooral de Motion Plus controls lijken erg goed te werken.
....prima om te horen. Had m stiekem al op mijn lijstje staan...
Tiger Woods PGA Tour 10 Review - June 9, 2009
Reviews: You will not find a better game of golf on any system, period.

EA's Tiger Woods PGA Tour 10 Tees It Up and Ships Today - June 8, 2009
News: Play alongside the actual US Open leaderboards with EA Sports Live tournaments.

E3 2009: EA Booth Report - June 3, 2009
Games Features: The industry titan shows off a metric ton of new games.

EA Spotlights Blockbuster Titles at E3 - May 27, 2009
Games News: E3 titles showcase quality, innovation, online experiences and focus on the Wii.

Tiger Woods PGA Tour 10 Debuts All-New EA Sports LIve Tournament Modes - May 8, 2009
News: Compete against the best players in the world with online tournaments.

» View all Tiger Woods PGA Tour 10 Previews, Features, News
http://wii.ign.com/objects/143/14322329.html

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-06-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Jullie hebben het toch nog steeds over het 'anno' spel? Ik heb dit op deze nooit gespeeld, voornamelijk omdat het me gewoon een settlers kloon leek. Op de wii is het natuurlijk veel minder druk in dat genre.
Kunnen jullie aangeven of het te vergelijken met de pc variant is?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ik heb hem op de pc nooit gespeeld dus daar kan ik niks over zeggen. Omdat ik laatst nog zat te wachten op de Wii versie geprobeerd om 1602 op de pc aan de praat te krijgen maar dat is niet gelukt terwijl het prima zou moeten werken onder wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Na het lezen van de review twijfel ik toch maar weer over Grand Slam. Hij gaat er denk ik toch wel komen. Vind de grafische stijl top en wil met MotionPlus aan de gang!
Tiger gaat er ook zeker komen maar wanneer komt die nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anno komt erbij, samen met Punch-Out!! overigens, maar ik wacht nog even tot The Conduit uit is, dan stuur ik de plaatjes weer naar de mods en voeg ik alles in een keer toe. Ik zal binnenkort ook alle E3 games toevoegen aan de TS.

Voor nu een plaatje van Mario & Sonic
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/MarioSonicWinter_ss16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

New Super Mario Bros.™ Wii lijkt me wel mooi.
De DS versie was ook super.

zie verder : http://e3.nintendo.com/wii/
Afbeeldingslocatie: http://media.nintendo.com/e3/common/images/games/w3/screenshot1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nintendo.com/e3/common/images/games/w3/screenshot6.jpg

En voor de DS is deze wel mooi : Professor Layton and the Diabolical Box™

[ Voor 79% gewijzigd door Frostbite op 10-06-2009 12:09 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Sc0rPi0N schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:
New Super Mario Bros.™ Wii lijkt me wel mooi.
Hier zit ik echt op de wachten!!
Naast Mario Kart en Wii Fit zijn er weinig spellen die ik vaak speel, terwijl ik er behoorlijk wat heb.

Van Wii Fit heb ik trouwens 2 dagen spierpijn gehad in mijn armen van het boxen!
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.