Anoniem: 135756 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:51:
Nou, het is doorgaans niet mijn bedoeling om mijn frustratie op GoT neer te plempen, omdat het over het algemeen zal resulteren in meer trash, FUD en flame dan inhoud, maar voor deze ene keer... bear with me.
Mijn ingehouden frustratie betreft al enige tijd de Wii VIRTUAL CONSOLE en Squaresoft.
Want waarom.. en ik bedoel Waarom met een hoofdletter stikt het in de virtual console repository van de spellen die er geen drol toe doen en iedereen al lang vergeten is (en ook gerust vergeten mogen worden) en zijn de toppers op een hand te tellen?
En met toppers bedoel ik: Squaresoft. (mijn favoriet).
De vangst: Act Raiser en Secret of Mana.
Goede spellen, zeker... maar waar is de rest?... ik bedoel...geen Final Fantasy ? niks??
Dit was DE kans om Chrono Trigger eindelijk toegankelijk te maken voor het europese publiek, maar nee die komt op de DS en niet op de Virtual Console. Chrono Trigger is fantastisch ! (destijds met een "converter" gespeeld op de SNES)
En dit was ook trouwens DE kans om Secret of Mana 2 (Seiken Densetsu 3) eindelijk buiten Japan beschikbaar te maken (de doodzonde nr1 van Squaresoft om die uiteindelijk niet buiten Japan te releasen)... De vertaling IS er al jaren. (een hack, betaal de hacker!).
Echt, wat een gemiste kansen.
En je kan met een oud pc-tje een TV out , een oude CRT TV en Zsnes bijna hetzelfde effect krijgen.... maar ik had ze graag via Virtual Console gespeeld en ik had er GRAAG voor betaald. (d.w.z. GRAAG aan Squaresoft...Nintendo kan van mij al een tijdje in de stront zakken)
Ok tot zo ver mijn rant.
Over tot de orde van de dag.