Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Same here!rajackar schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
LOL, het zure is dat ik alle spellen die ik speel ook echt legaal heb liggen. Het rommelen met softmods was meer de nerd in mij die het deed omdat het kan
Of op Marktplaats een wat oudere Wii op de kop zien te tikken waarbij je Bootmii in boot2 kan installeren. Dan heb je door middel van NAND backup/restore extra beveiliging tegen bricken.Mss toch maar opsturen en tegen betaling laten repareren. Het is zonde van het geld maar ik weet wel zeker dat ik nooit meer in de problemen kom door een orgiginele disc in m'n wii te stoppen
Ik had laatst iets soortgelijks, dat heeft me uiteindelijk net geen 100 euro gekost waarna ik een nieuwe Wii heb gekregen van Nintendo.zwelgh schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:14:
[...]
Tip 2: je wii opsturen naar Nintendo. Je krijgt dan voor ik dacht zo'n 80% van de nieuwprijs een nieuwe Ik had toegestuurd
Als je er met SaveMiiFree geen leven in krijgt, dan krijgt een ombouw-toko hem ook niet meer aan de praat. (Been there, done that.Tip 3: je wii laten repareren door zo'n 'ombouw' toko. Maar dat zal ook niet goedkoop zijn
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Heb geprobeerd mbv een Transcend SDHC 16GB kaart bootmii en overige dingen te installeren.
Het is me gelukt om bootmii als boot2 te installeren en daarna de Homebrew channel. Hierna zou de machine na reboot opnieuw in bootmii komen...helaas kwam die gewoon in de WiiMenu. Nu las ik dat het misschien aan de Transcend SDHC kaart lag....dus ga een Sandisk 2GB SD kaart halen en opnieuw proberen. Kan ik dan opnieuw bootmii en homebrew channel installeren, dus overschrijven?...want ik zag dat die bij installatie van bootmii iets op de SDHC kaart heeft weggeschreven. Of moet ik alles van de SDHC naar de nieuwe SD kaart kopieren via de pc en het proces vervolgen?
Ik volg de guide op wiihacks.com voor versie 4.1E (guide for all wiis v3.x/4.x)...maar loop dus nu vast...zag geen mogelijkheid om mijn NAND te backupen, omdat ik na reboot niet in bootmii terecht kwam.
Dit forum is nogal groot...ik ben het nog aan het doorspitten...enige links/advies/instructies stel ik zeer op prijs.
Zat je SD-kaart (met daarop Bootmii) nog wel in de Wii tijdens het rebooten? Als dat niet het geval is kan de Bootmii-loader die in boot2 zit natuurlijk niet de eigenlijke Bootmii-software starten die op je SD-kaart staat en word je meteen naar het Wii systeemmenu doorgekicked.LaptopRookie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:28:
Onlangs een oude Wii van vorig jaar in huis gehaald. Mijn 1e Wii.
Heb geprobeerd mbv een Transcend SDHC 16GB kaart bootmii en overige dingen te installeren.
Het is me gelukt om bootmii als boot2 te installeren en daarna de Homebrew channel. Hierna zou de machine na reboot opnieuw in bootmii komen...helaas kwam die gewoon in de WiiMenu. Nu las ik dat het misschien aan de Transcend SDHC kaart lag....dus ga een Sandisk 2GB SD kaart halen en opnieuw proberen. Kan ik dan opnieuw bootmii en homebrew channel installeren, dus overschrijven?...want ik zag dat die bij installatie van bootmii iets op de SDHC kaart heeft weggeschreven. Of moet ik alles van de SDHC naar de nieuwe SD kaart kopieren via de pc en het proces vervolgen?
90710
Herinstalleren kan ook, maar dat is overbodig.
[ Voor 11% gewijzigd door 90710 op 10-08-2009 13:01 ]
Ja, de SDHC kaart zat nog in de Wii na installatie van bootmii als boot2...maar hij ging alsnog naar de WiiMenu na reboot.90710 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:01:
Sommige SDHC kaarten doen het idd niet goed met Bootmii (ze zijn er nog mee bezig dat goed te krijgen) Je kan gewoon de hackmii installer draaien om de Bootmii software terug op de SD kaart te zetten.
Herinstalleren kan ook, maar dat is overbodig.
Hackmii installer? Sorry, ik ben nog niet zo ver gevorderd. Ben echt een leek op de Nintendo/Wii gebied op dit moment. Ik ben me nog aan het inlezen voor de gebruikte terminologie.
Het makkelijkste voor mij lijkt me de guide vanaf het begin weer te volgen, voordat ik nog meer verdwaal in deze Wii wereld...dus ik wil graag zeker weten dat bootmii als boot2 en homebrew channel opnieuw installeren geen gevolgen heeft als dubbele software/instabilisatie.
Anoniem: 86074
Bij het zwaarvechten had ik wel zoiets ... ik hoop nu dat men een echte goeie hakc n slash RPG gaat maken. Bij de Wii denken developpers veel te snel "ff een game maken, is over een week klaar ... cash" ... en het kan WEL goed !
Toevallig deze week ook zitten spelen met BootMii. En na meer dan een uur klooien ontdekt dat mijn 4GB microSD (in een adaptertje) wel kon gebruikt worden om via BannerBomb BootMii als boot2 te installeren, maar dat die kaart daarna niet meer bruikbaar was om ook effectief BootMii te starten.LaptopRookie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
Ja, de SDHC kaart zat nog in de Wii na installatie van bootmii als boot2...maar hij ging alsnog naar de WiiMenu na reboot.
Hackmii installer? Sorry, ik ben nog niet zo ver gevorderd. Ben echt een leek op de Nintendo/Wii gebied op dit moment. Ik ben me nog aan het inlezen voor de gebruikte terminologie.
Het makkelijkste voor mij lijkt me de guide vanaf het begin weer te volgen, voordat ik nog meer verdwaal in deze Wii wereld...dus ik wil graag zeker weten dat bootmii als boot2 en homebrew channel opnieuw installeren geen gevolgen heeft als dubbele software/instabilisatie.

Met een gewone SD van 1GB ging het wel, maar kan kon ik weer geen NAND-backup maken op die kaart.
Volgens mij is de code om van SD te lezen momenteel dus verre van optimaal.
Het gebrek aan ondersteuning voor de Wiimote is ook vervelend, als je geen Gamecube-controller hebt, is het maar behelpen met die reset en eject.
Trouwens, de HackMii-installer is niks exotisch. Dat is de installer die je al gebruikt hebt om BootMii en HBC te installeren.
Same here. Vanaf mijn El Cheapo Aldi 2GB SD kan Bootmii wel laden. Maar Nand backuppen gaat dan niet. Met een 2GB Sandisk Ultra II gaat dat dan wel weer goed. Met een 8GB Sandisk Ultra 2 SDHC start en backupt Bootmii correct, maar dan crasht de Homebrew Browser weer bij het installeren van homebrew.Fire69 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:14:
[...]
Toevallig deze week ook zitten spelen met BootMii. En na meer dan een uur klooien ontdekt dat mijn 4GB microSD (in een adaptertje) wel kon gebruikt worden om via BannerBomb BootMii als boot2 te installeren, maar dat die kaart daarna niet meer bruikbaar was om ook effectief BootMii te starten.
Met een gewone SD van 1GB ging het wel, maar kan kon ik weer geen NAND-backup maken op die kaart.
Volgens mij is de code om van SD te lezen momenteel dus verre van optimaal.
Ik heb met behulp van Bootmii Configuration Editor ingesteld dat Bootmii na 3 seconden automatisch doorstart naar het Wii Systeem Menu. Je kunt trouwens ook automatisch het Homebrew Channel laten starten.Het gebrek aan ondersteuning voor de Wiimote is ook vervelend, als je geen Gamecube-controller hebt, is het maar behelpen met die reset en eject.
Ik heb een Sandisk 2GB SD kaart gehaald voor 6 euro en alles van mijn oude SDHC kaart op gezet.
Toen de Wii opstartte kon die bootmii direct opstarten van die 2GB SD kaart.
Echter was bij de backup van de NAND wat raars...hij backed up een nand.bin van 0K en de verify gaf f_lseek(nnnn) failed 2. Ik heb de backup achteraf nogmaals uitgevoerd en kreeg daarna een file van 540mb. Verify ging toen zonder fouten...raar!
Anyways...met Neogamma backup loader kon ik mijn backup DVD+R afspelen...maar ik hoor dat gebruik van DVD-R beter is...dus ga maar wat bestellen en het verder uittesten.
Voor meer info over SD kaart compatibiliteit kan je kijken op www.wiibrew.org.
[ Voor 6% gewijzigd door LaptopRookie op 11-08-2009 09:37 ]
Mij maakt het niet uit, maar weet niet of dit allemaal maar mag hierzo.LaptopRookie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:32:
...
Anyways...met Neogamma backup loader kon ik mijn backup DVD+R afspelen...maar ik hoor dat gebruik van DVD-R beter is...dus ga maar wat bestellen en het verder uittesten.
...
Maar Als je het doet, doe het dan goed en hang een USB-harde schrijf aan je Wii en installeer een Wii USB Loader.
Zowel mijn vrouw als ikzelf vonden het een zeer leuk concept en hebben beiden de demo (op de pc) volledig doorgespeeld. Omdat ik wist dat ik nog een wii ging kopen heb ik het voor de pc nooit gekocht (of gedowned).
Nu is er dus een bundel op steam waar WoG inzit. En nu vraag ik me toch af. Heeft het spel met de besturing een meerwaarde op de wii? Zo niet dan krijg ik voor de wii prijs een stuk of 8 games ofzo erbij, das toch wel verleidelijk natuurlijk.
Graag jullie mening
10 second ninja DONE
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Voor het type spel lijkt me de precisie van de muis wel een voordeel, en een wiimote leek me geen duidelijke meerwaarde te hebben.
Toch maar lid worden van steam dan
10 second ninja DONE
Anoniem: 86074
Volgens mij kun je Wii Fit niet met zijn 2-en spelen (tegelijkertijd, dus met 2 boards) ... kan dat met de nieuwe wel? Ik ga 'm anders niet aanschaffen, voor alleen maar wat nieuwe tracks, yoga moves etc.
Heb je al contact gehad met nyko? Ik heb hetzelfde probleem en ik krijg geen reactie op mijn mails.Haay schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:36:
Vandaag ook m'n bestelde Wii Sports Resort ontvangen. Heb door omstandigheden (grmbl, grmbl) nog niet zo veel kunnen spelen, maar dat komt nog wel. Het zwaardvechten voelt erg goed. Heb daarnaast alleen nog even kunnen frisbee gooien. Is nog best lastig, om een ballon te raken!
Ga zo nog ff spelen...
Overigens werkt helaas de WM+ niet samen met m'n Nyko Wand controllers, maar dat moet volgens de Nyko website met een firmware update verholpen kunnen worden. Vraag me alleen af hoe ze dat willen doen... Mij vragen de 2 controllers naar Nyko in de VS op te sturen? Lekker dan!
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
De huidige firmware kan maar 1 BB aan. Mogelijk komt hier nog verandering in maar aangezien de meeste hardware direct vanuit de software wordt aangestuurd kan dit vanwege backwards compatibility soms onmogelijk zijn.Anoniem: 86074 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:11:
Volgens mij kun je Wii Fit niet met zijn 2-en spelen (tegelijkertijd, dus met 2 boards) ...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Een opblaasbaar paard-controller
Meer info + plaatjes hier
Het is echt weer iets voor Nintendo om met zoiets te komen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik wil nogmaals NoMoreHeroes tot de aandacht brengen (heb het idee dat veel mensen, net als ik, die links hebben laten liggen); wat een fantastisch spel! De stijl, de humor, het hakken... Meesterlijk. Voor wat het nu kost is het een echte must-buy. Zeker als je naar NoMoreHeroes2 kijkt; die lijkt echt vet te worden en vervolg, waarvoor je deel 1 gespeeld wilt hebben;
http://www.youtube.com/wa...otation_649925&feature=iv
... ik kan niet wachten
[ Voor 4% gewijzigd door Tijn89 op 12-08-2009 20:43 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds vandaag geeft de wii opeens geen beeld meer. Ben benieuwd wat nintendo doet als ik de wii terugstuur voor garantie. Homebrew channel staat erop en wat .wad bestanden. Zou nintendo 'zien' dat deze bestanden op de wii staan of formatteren zij de boel gewoon?rajackar schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:42:
[...]
LOL, het zure is dat ik alle spellen die ik speel ook echt legaal heb liggen. Het rommelen met softmods was meer de nerd in mij die het deed omdat het kan
Mss toch maar opsturen en tegen betaling laten repareren. Het is zonde van het geld maar ik weet wel zeker dat ik nooit meer in de problemen kom door een orgiginele disc in m'n wii te stoppen
Nu heb ik eindelijk wii sports resort gekocht en dan kan ik het nog niet spelen
[ Voor 5% gewijzigd door Bianca op 13-08-2009 20:46 ]
Die van mij gaat zo naar het postkantoor.
mij WII sports CD is in handen van mijn dochter verworden tot een krasplaatje......
Heeft iemand ervaring met omwisselen van CDs bij Nintendo....als ze dat uberhaupt doen?
Het zou mooi zijn als ik deze CD kan omwisselen, want er wordt toch regelmatig mee gespeeld. Los te koop is WII sports niet?
ik heb er nog 1 liggen waar ik niks mee doe! ik kan hem wel opsturen naar je.arieh schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:16:
Misschien weet hier iemand raad:
mij WII sports CD is in handen van mijn dochter verworden tot een krasplaatje......
Heeft iemand ervaring met omwisselen van CDs bij Nintendo....als ze dat uberhaupt doen?
Het zou mooi zijn als ik deze CD kan omwisselen, want er wordt toch regelmatig mee gespeeld. Los te koop is WII sports niet?
grtz!
https://untappd.com/user/OzzBier
Als die er niet komt ga ik de game laten invliegen!
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Wel een vermakelijke game.
Die van mij is ook onderweg naar nintendo.rajackar schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:49:
Ja datzelfde had ik dus ook. Ik had toen net the conduit gekocht en binnenkort komt MP trilogy. Ik heb net ff Nintendo gebeld en je kan voor 91 euro en een beetje je wii om laten ruilen. Gewoon opsturen naar de TD van Nintendo met een briefje met je adres en dat je bekend bent met de kosten erbij en dan krijg je een nieuwe.
Die van mij gaat zo naar het postkantoor.
Hmmm, ik ga dat ook doen denk ik. Alleen ben ik dan wel mijn HBC kwijt...Bianca schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:35:
[...]
Die van mij is ook onderweg naar nintendo.
Idd: gewoon via bannerbomd, dat werkt t/m versie 4.1.
Overigens krijg je zo-goed-als zeker een Wii met een nieuwe moederbord (D3-2) retour, daar kan je via een soft- of hardmod geen kopietjes meer op afspelen. WADs installeren werkt overigens wel.
Ach, zolang USBLoader werkt, is iedereen gelukkig, toch?pven schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:14:
[...]
Idd: gewoon via bannerbomd, dat werkt t/m versie 4.1.
Overigens krijg je zo-goed-als zeker een Wii met een nieuwe moederbord (D3-2) retour, daar kan je via een soft- of hardmod geen kopietjes meer op afspelen. WADs installeren werkt overigens wel.
90710
Trouwens is er een nieuwe versie van BootMii en de HackMii installer. Zie: http://hackmii.com/
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
@nickvanozzie, bedankt voor je aanbod. Als deze nog staat wil ik er graag gebruik van maken. Ik zal een berichtje sturen naar je messanger adres uit je profielnickvanozzie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:21:
[...]
ik heb er nog 1 liggen waar ik niks mee doe! ik kan hem wel opsturen naar je.
grtz!
Da's niet erg. Kopietjes zijn voor lutsers. Als ze illegaal zijn tenminste.pven schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:14:
[...]
@deddiekoel: volgens mij zijn er nog steeds geen plannen voor een Excitebots release buiten de USA. Gewoon in laten vliegen, het is een geweldig spel!
[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 19-08-2009 08:10 ]
Geen probleem! ik zie je mailtje tegemoet! Dan kan ik hem morgen met de post mee doen!arieh schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:02:
[...]
@nickvanozzie, bedankt voor je aanbod. Als deze nog staat wil ik er graag gebruik van maken. Ik zal een berichtje sturen naar je messanger adres uit je profiel
Nintendo SWITCH! FTW
Heb zelf o.a. Dance Dance Revolution en Wii Sports Resort gevonden. Wii Fit lijkt me iets te serieus voor een 10 jarig kind. Welke games zijn nog meer aan te bevelen?
Precies! Kinderen die lezen of erger nog buiten spelen zou verboden moeten worden.B2 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:26:
Ik wil binnenkort een Wii kopen voor m'n nichtje van 10. Om eens wat anders te laten doen dan lezen e.d.
Nee hoor, maar de manier waarop je het had geschreven klonk mij erg grappig in de oren.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Eventueel met een microfoontje van die Zingspellen.B2 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:26:
Ik wil binnenkort een Wii kopen voor m'n nichtje van 10. Om eens wat anders te laten doen dan lezen e.d. Vooral leuke 'beweeg' spellen zouden voor haar goed zijn (en denk dat ze die ook het leukst zal vinden.)
Heb zelf o.a. Dance Dance Revolution en Wii Sports Resort gevonden. Wii Fit lijkt me iets te serieus voor een 10 jarig kind. Welke games zijn nog meer aan te bevelen?
Verder misschien van die Hannah montana zooi.
Wii Sports (origineel) is ook wel leuk.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Lijkt me toch echt fake hoor en anders via een of andere wazige converter.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Offf, er is iemand geweest die gewoon zon aansluiting in zijn wii heeft gestopt door een gaatje te maken en vervolgens niks
[ Voor 60% gewijzigd door Tc-Chub op 21-08-2009 10:33 ]
Ik ben niet bekend met soepen, maar als je het witte doortrekt aan de anderkant of je plakt een wit stuk behuizing over de oude aansluiting en daarna plak je daar een HDMI poort op.Tc-Chub schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:32:
Haha dat is harstikke goed gefotoshopt.
Offf, er is iemand geweest die gewoon zon aansluiting in zijn wii heeft gestopt door een gaatje te maken en vervolgens niks
En klaar ben je .
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Hoop wel dat de volgende gameconsole van nintendo wel HDMI heeft en minstens 720p aan kan
Anoniem: 231322
Kan me haast niet voorstellen dat dit niet 't geval zal zijn..Tc-Chub schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:22:
Hoop wel dat de volgende gameconsole van nintendo wel HDMI heeft en minstens 720p aan kan
http://www.chinesegadgets.../21/ps2-to-wii-converter/
Ook wel handig voor puristen die PES gewend zijn met de PS2 controller te spelen.
Dat weet ik, maar snap niet wat het met een Wii met HDMI te maken heeft.
HDMI is toch stukken makkelijker? 1 plugje en je hebt digitaal beeld en geluid, wat moet je nog meer hebben?
twee duimen omhoog voor NICKVANOZZIE. Dank voor het opsturen van WII Sport.....mijn zoon (en iknickvanozzie schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:11:
[...]
Geen probleem! ik zie je mailtje tegemoet! Dan kan ik hem morgen met de post mee doen!

Voor twee jaar terug had ik 't al 'n beetje voorspeld.... de Wii is niets meer dan 'n instapmodelletje voor beginnende gamertjes geworden... ze mogen wel 'ns met 'n opvolger komen (Wii-HD).. anders zie ik 't somber in voor ze, nu Sony en MS met soortgelijke besturingen komen volgend jaar.
Die Vitality Sensor gaat daar echt geen verandering in brengen
Zelfs 'n zware price-cut zal ze er niet bovenop helpen... misschien dat ze 't in vervolg maar bij handheld gaming moeten houden?
Overigens kijk ik ontzettend uit naar SMG2... want 't eerste deel is één van de beste games óóit gemaakt
[ Voor 0% gewijzigd door PromoX op 22-08-2009 20:50 . Reden: omdat het MS is ]
arieh schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
twee duimen omhoog voor NICKVANOZZIE. Dank voor het opsturen van WII Sport.....mijn zoon (en ik) is dolgelukkig dat ie weer kan bowlen en golfen.
Haha, goed man! Veel plezier ermee!arieh schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
twee duimen omhoog voor NICKVANOZZIE. Dank voor het opsturen van WII Sport.....mijn zoon (en ik) is dolgelukkig dat ie weer kan bowlen en golfen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Op zich, als het daar om te doen was dan was Wii Sports Resort voldoende geweest ;-)arieh schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Nintendo heeft deelname in de volgende (en wellicht die daarna) veilig gesteld met de Wii. Ze hebben markt gecreëerd en hebben daar enorm op verdiend. Sony en MS zijn nog steeds catchup aan het spelen. De opvolger van de Wii hoeft geen moeilijke stap te zijn. Hardware die vergelijkbaar presteerd als de X360 of PS3 is op zich nu al voldoende en die hardware mag niet meer duur zijn. Een verder doorontwikkelde Wiimote en je hebt de opvolger te pakken.Verwacht hem stiekem ook wel op volgende E3 want ik denk dat MS en Sony een redelijke inhaalslag gaan maken.Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:08:
Ik vind dat Nintendo er maar 'n potje van maakt sinds 't uitkomen van de Wii...![]()
Voor twee jaar terug had ik 't al 'n beetje voorspeld.... de Wii is niets meer dan 'n instapmodelletje voor beginnende gamertjes geworden... ze mogen wel 'ns met 'n opvolger komen (Wii-HD).. anders zie ik 't somber in voor ze, nu Sony en MS met soortgelijke besturingen komen volgend jaar.
Die Vitality Sensor gaat daar echt geen verandering in brengen![]()
Zelfs 'n zware price-cut zal ze er niet bovenop helpen... misschien dat ze 't in vervolg maar bij handheld gaming moeten houden?![]()
Overigens kijk ik ontzettend uit naar SMG2... want 't eerste deel is één van de beste games óóit gemaakt..en stiekem hoop ik volgend jaar nog op 'n nieuwe F-Zero
Ik ben helemaal fan van de Wii controls maar ik denk dat ik ook wel een PS3 Slim met Wand in huis ga halen volgend jaar als Nintendo niet met een opvolger komt!
[ Voor 69% gewijzigd door een moderator op 22-08-2009 20:51 ]
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, Sony heeft het al eens een keer geprobeerd met hun Playstation Eye voor de PS2, en dat zien we nu ook nergens meer. De techniek bij de PS3 is wel anders (beter), maar bij de PS2 hadden ze een gigantisch aantal potentiële gebruikers, die ze blijkbaar toch niet hebben kunnen verleiden om alleen een cameratje te kopen.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:15:
In -Project Natal- (MS) ben ik niet zo geinteresseerd... die Magic Wand van Sony vind ik dan wel weer erg tof..Nintendo moet nu echt oppassen... want er is straks geen hond meer die hun spullen koopt
Microsoft lijkt me ook niet zo'n groot probleem voor Nintendo omdat de mensen die een Xbox/Xbox 360 hadden/hebben zo'n volledig andere groep mensen is dan de mensen die nu een Wii hebben voor de Wii Fit en dergelijke. Een groot deel van die markt heeft al lang de naam Nintendo gekoppeld aan "leuk", "sportief", "gezond" en andere positieve gedachtes, terwijl Microsoft geluk mag hebben al die groep weet dat Windows door hun gemaakt wordt en dat ze "ook nog iets met die spelletjes doen".
Verder vind ik Natal niet zo indrukwekkend. Bij veel activiteiten (die in spellen nagebootst worden) heb je iets in je handen, of raak je het aan met je handen. Bij Microsofts systeem mis je de daarbij passende feedback volledig, waardoor ik denk dat het heel onnatuurlijk wordt om spellen daarmee te spelen. Hier lijkt mij dat Sony het beter aanpakt; door een echt voorwerp in je handen te houden is het makkelijker een logisch spel daarbij te ontwikkelen. Bovendien kan je feedback (trilling, geluid) via de controller geven en kan je door de camera/motion-combinatie ook makkelijker kijken of je een tennisracket op z'n kop houdt of iets dergelijks.
90710
- grote HDD.
- Blu-Ray speler (of ze gaan alle content online verstrekken zoals ze doen met bv WiiWare/DSiWare, al verwacht ik dat niet)
- HD (1080p) graphics
- CPU en GPU waar de PS4 en XBOX 720 jaloers op worden.
- Betaalt online gamen maar dan veel beter dan het huidige gratis gebeuren.
- Media center.
- Nieuwe controls.
Wat ik NIET verwacht is dat ze een upgrade van de huidige Wii gaan maken, maar een heel nieuw systeem wat heel anders gaat werken.
Dit alles kondigen ze volgend jaar op E3 aan en komt rond 2012 in de winkels.
Duidelijk 'n Wii-Upgrade als ik dit zo bekijk
Verders laat Nintendo de -Core Gamer- vréselijk in de kou staan
[ Voor 0% gewijzigd door PromoX op 23-08-2009 16:51 ]
Dat andere bedrijven ook bewegingsgevoelige controllers gaan gebruiken betekent niet per se dat de gameplay ook net zo wordt als bij Nintendo. Als Sony een Killzone 3 laat maken met motion controls, betekent het niet gelijk dat de Wii Sports-spelers daar ook gelijk mee willen spelen. Ik heb trouwens ook nog niet gehoord dat een Viva Piñata of LittleBigPlanet zoveel "casual gamers" naar een Xbox resp. Playstation hebben gelokt, ook al zijn dat ook games met een gameplay die prima op de Wii zou passen.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:30:
Overige systemen zitten al 'n poosje in 't HD tijdperk... de tijd is nu toch wel aangebroken voor Ninty, om hier ook deel van te gaan uitmaken... en gameplay is 'n zéér belangrijk onderdeel in games... maar nu MS en Sony met iets soortgelijks komen... zal N wel móeten evolueren.
Als er iemand de core gamer in de kou laat staan(voor zover er überhaupt al zoiets bestaat), zijn dat de third parties. De Gamecube had na ruim 2,5 jaar meer grote exclusieve third party titels dan dat de Wii nu heeft. De interessante third party titels komen niet op de Wii en de grote "core" third party titels die wel op de Wii uit zouden komen zijn meestal titels die niet slecht zijn, maar op de Xbox 360 of PS3 totaal niet op zouden vallen. Nintendo zelf heeft echter al in de belangrijkste franchises hun grote titels uitgebracht(Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Twilight Princess) en is nu bezig met de sequels daarop.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:30:
Overige systemen zitten al 'n poosje in 't HD tijdperk... de tijd is nu toch wel aangebroken voor Ninty, om hier ook deel van te gaan uitmaken... en gameplay is 'n zéér belangrijk onderdeel in games... maar nu M$ en Sony met iets soortgelijks komen... zal N wel móeten evolueren.
De enige third party titel voor de Wii waar ik zelf op dit moment naar uitkijk is Silent Hill en dat is zelfs geen exclusive titel. Ik heb ook een Xbox 360 en daar kan ik een lange waslijst van third party titels geven waar ik naar uitkijk, zowel exclusive als niet.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 23-08-2009 17:10 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
90710
Als Nintendo een technologie toepassen doen ze dit gelijk ook goed. Soms duurt het alleen even voordat ze de keuze maken. En daarbij heb je al een Game library op de Wii en DSi, zoals ik al zei: DSiWare en WiiWare.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:50:
Haha.. Nintendo zal altijd achterblijven qua specs... zij zullen eerst 720p games gaan ondersteunen... Ninty voelt idd nog niks voor -online current content- ..verdere uitbreiding -Game Library- ..grotere HDD
Duidelijk 'n Wii-Upgrade als ik dit zo bekijk
Nintendo heeft gezegd dat ze deze generatie zich op verbeteren van de gameplay gericht hadden. En dat hebben ze ook gedaan. Zowel Sony als MS komen nu met namaak motion controls. Precies zoals ik eerder al verwacht had. Dit gaan die twee volgende generatie doorzetten waardoor de PS3 en XBOX360 opvolgers dichter bij hun huidige generatie liggen dan nu (vergeleken met de vorige) Nintendo zal dan als enige een zwaardere console op de markt brengen die gebaseerd is op een nieuwe controller (ik verwacht iets van geïntergreerde motion+ en een vervanging van de nunchuck door een 2e soortgelijke controller met analoge stick)
De Wii was een revolutie in gameplay, de volgende wordt dat in de rest.
Zeilen bij moet zetten om nog veel winst te maken, of om jou binnen te houden? Die "meuk" voor de casual markt verkoopt namelijk gewoon als een tierelier.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:28:
Jij denkt dat het wel mee zal vallen..? Ik geloof dat Nintendo álle zeilen bij moet zetten volgend jaar.... dat Sony heel wat consumers zal wegtrekken bij de Wii... Ninty is haast wel genoodzaakt met 'n -Big Bang- te komen op de E3 2010 (mega upgrade) ..'t aantal Tripple A titels is behoorlijk mager... de Wii zal snel in prijs moeten verlagen... in 75% van de huishoudens loopt de Wii stof te happen... datgene wat op de console wordt gespeeld is "casual meuk"
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verder zijn sommige "casual"-dingen ook leuk voor anderen. Volgens mij zijn er in dit topic genoeg mensen die zich prima kunnen vermaken met Wii Sports Resort, bijvoorbeeld.Captain N schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:30:
[...]
Zeilen bij moet zetten om nog veel winst te maken, of om jou binnen te houden? Die "meuk" voor de casual markt verkoopt namelijk gewoon als een tierelier.
Nu een wii kopen voor 250 euro vind ik best zonde, aangezien de nieuwe PS3 voor 299 te verkrijgen is...
Gaat Nintendo nu ook stunten met de wii?
Wat ik wil voorkomen is dat ik nu veel te veel betaal voor een wii als deze over een maand een stuk goedkoper is...
Wat denken jullie?
-edit-
Hier kan je het nog makkelijker in de gaten houden
http://tweakers.net/price...-wii-sports-pack-wit.html
[ Voor 24% gewijzigd door Pierz op 23-08-2009 23:30 ]
Ook niet met de nieuwe slanke PS3, voor 299???Pierz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:28:
Volgens mij zag ik bij mediamarkt laatst een actie met een wii voor rond de 220 euro. Bij nedgame kost hij momenteel 233. Nintendo stunt volgens mij niet zo met de prijzen dat je hem over een maandje tientallen euro's goedkoper zult vinden.
-edit-
Hier kan je het nog makkelijker in de gaten houden:
http://tweakers.net/price...-wii-sports-pack-wit.html
Ik denk ook dat het wel mee zal vallen. De Wii verkoopt juist zo goed op "casual meuk", iets waar Sony nu nog tekort aan komt. Daarnaast moet Sony ook nog veel geld in marketing steken om "casual gamers" over te halen een PS3 te kopen.Anoniem: 231322 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:28:
Jij denkt dat het wel mee zal vallen..? Ik geloof dat Nintendo álle zeilen bij moet zetten volgend jaar.... dat Sony heel wat consumers zal wegtrekken bij de Wii... Ninty is haast wel genoodzaakt met 'n -Big Bang- te komen op de E3 2010 (mega upgrade) ..'t aantal Tripple A titels is behoorlijk mager... de Wii zal snel in prijs moeten verlagen... in 75% van de huishoudens loopt de Wii stof te happen... datgene wat op de console wordt gespeeld is "casual meuk"
Je moet het zo zien: Nintendo is ermee begonnen en is misschien niet de beste, maar wel degene met de bekendste naam. De iPod verkoopt bijvoorbeeld ook zo goed omdat ze er een beetje een rage van hebben gemaakt en mensen niet door hebben, of het interesseert ze niet, dat er ook nog kwalitatief betere producten zijn. Zelfde geldt voor navigatiesystemen; ik hoor de 'casuals' ieder navigatiesysteem een TomTom noemen, ook al is het een ander merk. Zie in zo'n geval nog maar eens tegen een bedrijf als TomTom op te boksen. De naam Wii is ook gewoon een geniale naam voor mensen die niet echt iets hebben met electronica of gamen en makkelijk te onthouden.
Daarnaast heeft iedere casual gamer die echt een Wii wil er nu wel één en ik denk niet dat iedereen die er één heeft nu ook nog een PS3 gaat kopen voor casual games.
Bovendien heeft met de introductie van de Playstation 3 slim de Playstation nog steeds geen motion-controls, dus dan is het systeem nog niet echt een product als de Wii. Waarom zouden de Casual gamers er dan één willen. In zo'n geval staat hij pas echt stof te happen, omdat er dan geen spellen zijn waarvoor je hem zou kopen (ik laat hier blu-ray even buiten).
Overigens weet ik ook dat de casual gamers en de hardcore gamers niks met hun Wii doen door gebrek aan goede titels en het feit dat spellen als Wii Sports en ook zelfs motion controls snel gaan vervelen. Maar goed, je kunt ook niet verwachten dat casual gamers verslaaft raken (in ieder geval veel spelen, wordt hier bedoeld) aan games of casual games, want het past niet echt bij hun profiel om veel te spelen. Om dan ook nog eens een PS3 met minder goede casual titels te kopen om vervolgens weinig op te spelen, wordt hun denk ik een beetje teveel. Zeker gezien het feit dat de Wii nog steeds gebruiksvriendelijker en meer doelgroepsgericht is voor hen.
Kortom, Nintendo staat erg sterk op de casual markt en ik denk dat Sony gewoon te laat is.
[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 23-08-2009 23:50 ]
Het probleem met prijsverlagingen is dat als ze van tevoren worden aangekondigd, niemand dat bepaalde produkt meer koopt tot de prijs wordt verlaagd. Nintendo is ook een bedrijf waar er vrij weinig informatie gelekt wordt, dus we zullen waarschijnlijk pas op de dag van de prijsverlaging weten of het daadwerkelijk gebeurd.dfrenner schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:46:
Ik wil wel graag een wii. Ik weet het hij is al een tijdje uit en daarom nu een dilemma...
Nu een wii kopen voor 250 euro vind ik best zonde, aangezien de nieuwe PS3 voor 299 te verkrijgen is...
Gaat Nintendo nu ook stunten met de wii?
Wat ik wil voorkomen is dat ik nu veel te veel betaal voor een wii als deze over een maand een stuk goedkoper is...
Wat denken jullie?
De Xbox 360 kost inmiddels al een tijdje €100,- minder dan de Wii, maar Nintendo vond het toen(en nog steeds) niet nodig om die prijsverlaging te volgen. De PS3 is nog steeds duurder dan de Wii, dus als Nintendo de Xbox 360 niet als dreiging zag, is de kans redelijk aanwezig dat Nintendo de prijsverlaging van Sony ook niet zal volgen. Als Nintendo al met een prijsverlaging zou komen naar aanleiding van die van de PS3, dan verwacht ik dat Nintendo eerst wacht om te kijken of de verkoopcijfers van de Wii er structureel op achteruit gaan ten opzichte van de concurrenten.
[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 24-08-2009 00:53 ]
Krachtiger dan PS4 en Xbox 720 betekent dat hij duurder wordt.90710 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:28:
De next-gen Nintendo hardware krijgt de volgende functies:
- grote HDD.
- Blu-Ray speler (of ze gaan alle content online verstrekken zoals ze doen met bv WiiWare/DSiWare, al verwacht ik dat niet)
- HD (1080p) graphics
- CPU en GPU waar de PS4 en XBOX 720 jaloers op worden.
- Betaalt online gamen maar dan veel beter dan het huidige gratis gebeuren.
- Media center.
- Nieuwe controls.
Wat ik NIET verwacht is dat ze een upgrade van de huidige Wii gaan maken, maar een heel nieuw systeem wat heel anders gaat werken.
Dit alles kondigen ze volgend jaar op E3 aan en komt rond 2012 in de winkels.
Nintendo is momenteel de grootste speler op de portable en home console markt met de zwakste hardware, dat gaan ze echt niet omgooien. Volgens jouw logica zouden ze meer de Sony/Microsoft kant op moeten gaan. Ik denk dat Nintendo zich daar juist niet wilt begeven (de hardcore gamer markt).
tnx! leuk dat ik er nog iemand blij mee kon maken, veel plezier ermee!arieh schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Tja, ik wil eigenlijk wel een wii, maar ten opzichte van de nieuwe PS3 is hij in verhouding natuurlijk een heel stuk te duur. Ik denk dan toch dat ik nog maar even wacht... Of toch voor de PS3 gaan?MetroidPrime schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:42:
[...]
Het probleem met prijsverlagingen is dat als ze van tevoren worden aangekondigd, niemand dat bepaalde produkt meer koopt tot de prijs wordt verlaagd. Nintendo is ook een bedrijf waar er vrij weinig informatie gelekt wordt, dus we zullen waarschijnlijk pas op de dag van de prijsverlaging weten of het daadwerkelijk gebeurd.
De Xbox 360 kost inmiddels al een tijdje €100,- minder dan de Wii, maar Nintendo vond het toen(en nog steeds) niet nodig om die prijsverlaging te volgen. De PS3 is nog steeds duurder dan de Wii, dus als Nintendo de Xbox 360 niet als dreiging zag, is de kans redelijk aanwezig dat Nintendo de prijsverlaging van Sony ook niet zal volgen. Als Nintendo al met een prijsverlaging zou komen naar aanleiding van die van de PS3, dan verwacht ik dat Nintendo eerst wacht om te kijken of de verkoopcijfers van de Wii er structureel op achteruit gaan ten opzichte van de concurrenten.
Nee ik denk dat ik wacht tot de wii wat goedkoper wordt. Ik vind hem op dit moment zijn geld gewoon niet waard!
Voorlopig is de Wii juist de beste spelcomputer op de markt omdat mijn ouders er ook één hebben en zij verder nog nooit een spelcomputer gekocht hebben. Zelfs mijn oma stond fanatiek te boksen in de woonkamer. Ik heb mijn vriendin één gegeven voor haar verjaardag (ook niet echt een gamefanaat) en ze staat regelmatig met haar vader te bowlen of golfen (haar vader heeft al helemaal niks met computers en spelletjes). Een X-Box of Sony interesseert haar niet.
Anoniem: 279033
Het is de beste voor casual gamers. Hardcore gamers hebben liever een ander systeem. Van bijna elke multiconsole spel is de Wii-versie het zwakste en ziet er belabberd uit/mist functies/voert vervelende controls die niks toevoegen. Zie bijv. Beatles Rock Band, Marvel Ultimate Alliance, Smackdown vs Raw, enz.Wilf schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:30:
Dat project Natal ziet er in mijn ogen veel te veel uit als een uitvinding door techies en voor techies. Beiden kunnen er enorm de blits mee maken ("kijk eens wat we tegenwoordig allemaal kunnen") maar ik denk dat de 'casuals' helemaal niet zitten te wachten en ook helemaal niet zo onder de indruk zijn van zoiets. Ja, misschien vinden ze het knap, maar van wat ik heb gezien aan demo's is het niet echt intuïtief. Mensen hebben graag een controller in hun hand, zo weet je precies wat je doet en welk knopje je moet gebruiken. Ook is feedback via een controller veel intuïtiever dan met je armen in de lucht een beetje heen en weer bewegen. Daar raak je ook veel eerder moe van.
Voorlopig is de Wii juist de beste spelcomputer op de markt omdat mijn ouders er ook één hebben en zij verder nog nooit een spelcomputer gekocht hebben. Zelfs mijn oma stond fanatiek te boksen in de woonkamer. Ik heb mijn vriendin één gegeven voor haar verjaardag (ook niet echt een gamefanaat) en ze staat regelmatig met haar vader te bowlen of golfen (haar vader heeft al helemaal niks met computers en spelletjes). Een X-Box of Sony interesseert haar niet.
Dus als Nintendo wil kan het wel. Aangezien Sony roept dat de PS3 10 jaar mee moet hoeft Nintendo geen PS4/X720 krachtig apparaat te maken. Dus kunnen ze weer goedkoop een HD console uitbrengen.
De hardware zal dus wel goed komen (Wiimote 2, HD grfx etc). Waar Nintendo wel nog een slag moet maken is het console OS en met name het online deel. Nintendo zal ook aan een echt(er) OS moeten dat altijd er is. Als ze dit nl. doen worden hun upgrades potentieel interessanter. Stel je voor dat WM+ speelbar was op alle oude games! Dan was het een briljante upgrade.
Qua online zal Nintendo online play altijd gratis houden (dat hebben ze zelf hard geroepen), maar zal DLC wel betaald blijven.
Backwards comptatibility zal ook belangrijk blijven, maar de Wii zal best redelijk te emuleren zijn lijkt me. Ik verwacht dan ook eerder een DSi aanpak dan een hele vervanging. DSi is schijnbaar behoorlijk wat krachtiger maar er is (nog) geen spoecifieke software voor.
Een Wiii (DS->DSi, Wii->Wiii) zou dus nieuwe hardware en basis systeem inroduceren (wellicht zelfs HD weergave van bestaande games) maar niet meteen met nieuwe games komen. Hierdoor worden de bestaande gebruikers niet meteen ontmoedigd en is een meer natuurlijk migratie.
Het is op zich best interessant om het daar over te hebben, maar bij de Wii ervaringen hoort het zeker niet thuis
Er kan best hier gewoon door worden gegaan. blijft dit topic ook nog een beetje levend.TheZeroorez schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:11:
Misschien is het een idee om voor de toekomstplannen van Nintendo een Nintendo-speculaties-topic te starten?
Het is op zich best interessant om het daar over te hebben, maar bij de Wii ervaringen hoort het zeker niet thuis
-edit- WRONG -edit
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2009 18:34 ]
Nintendo SWITCH! FTW
De Wii is eind 2006 geïntroduceerd: nieuws: Introductie Nintendo Wii mogelijk al in oktoberSOCO_cola schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:17:
[...]
Mijn Wii komt ui december 2005 is toch ook alweer 5.5 jaar uit met de E3 in juni best lang eigenlijk

De Wii is dus een kleine drie jaar oud. en geen 5,5 jaar
[ Voor 7% gewijzigd door pven op 25-08-2009 10:23 ]
Oh en gisteren Professor Layton (nieuwste) op de DS gespeeld.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik snap totaal niet alle commentaar op de games van de Wii. Ik heb een hele berg Wii spellen liggen waar ik stuk voor stuk veel plezier uit haal, vaak meer dan op de ps3.
Alleen jammer dat ergens in een verhuizing de originele wii sports zelf kwijt geraakt is, juist een van de leukste dingen, het tennissen kan nu niet meer
[ Voor 14% gewijzigd door Collaborator op 25-08-2009 20:33 ]
This space is occupied
Ik vind 15 euro niet echt duur hoor. ( op MP)Alleen jammer dat ergens in een verhuizing de originele wii sports zelf kwijt geraakt is, juist een van de leukste dingen, het tennissen kan nu niet meerMisschien dat ik hem 2e hands nog ergens kan vinden, maar hij gaat nog altijd voor veel te hoge bedragen weg..
[ Voor 42% gewijzigd door Frostbite op 25-08-2009 21:19 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
klik
Het lijkt me een erg leuk spel, maar ik denk dat ik de reviews nog even afwacht.
Maar het verhaal lijkt wel ok, en de previews zien er goed uit. Ook de setting is erg 'verfrissend'
Hoewel ik wel een horror fan ben vraag ik me wel af of het een beetje goed overkomt.
Hier nog wat filmpjes op Wii-DS
Totdat er een nieuwe Nintendo console komt zal een prijsverlaging hooguit tientjeswerk zijn (zie de verlaging van 245 naar 233 bij nedgame). En die nieuwe console komt nog lang niet. Als dat prijsverschil al een probleem is wordt spellen kopen ook lastig lijkt me...dfrenner schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:09:
[...]
Tja, ik wil eigenlijk wel een wii, maar ten opzichte van de nieuwe PS3 is hij in verhouding natuurlijk een heel stuk te duur. Ik denk dan toch dat ik nog maar even wacht... Of toch voor de PS3 gaan?
Nee ik denk dat ik wacht tot de wii wat goedkoper wordt. Ik vind hem op dit moment zijn geld gewoon niet waard!
Ik denk dat je de console moet kopen waarvan jij de spellen het leukste vindt en niet degene die economisch het meest rendabel is. Dus als je GTA clones, shooters etc wilt spelen moet je een PS3 kopen. Wil je Mario of Zelda spelen, dan koop je een Wii.
Metroid Prime Trilogy toch maar besteld ook al heb ik ze alledrie doodgespeeld. Die verpakking en de artbook en de schappelijke prijs en de vernieuwde controls voor 1 en 2 deden het hem.
Eindelijk weer eens een Wii game. En dan is het zelfs een verzameling van oude titels.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Anoniem: 26457
Nu met Continous play beginnen, Kijken of ik het nog een beetje onthouden heb.
echt een fijn spel, kan hem iedereen aanraden
Nintendo SWITCH! FTW
Anoniem: 135756
Mijn ingehouden frustratie betreft al enige tijd de Wii VIRTUAL CONSOLE en Squaresoft.
Want waarom.. en ik bedoel Waarom met een hoofdletter stikt het in de virtual console repository van de spellen die er geen drol toe doen en iedereen al lang vergeten is (en ook gerust vergeten mogen worden) en zijn de toppers op een hand te tellen?
En met toppers bedoel ik: Squaresoft. (mijn favoriet).
De vangst: Act Raiser en Secret of Mana.
Goede spellen, zeker... maar waar is de rest?... ik bedoel...geen Final Fantasy ? niks??
Dit was DE kans om Chrono Trigger eindelijk toegankelijk te maken voor het europese publiek, maar nee die komt op de DS en niet op de Virtual Console. Chrono Trigger is fantastisch ! (destijds met een "converter" gespeeld op de SNES)
En dit was ook trouwens DE kans om Secret of Mana 2 (Seiken Densetsu 3) eindelijk buiten Japan beschikbaar te maken (de doodzonde nr1 van Squaresoft om die uiteindelijk niet buiten Japan te releasen)... De vertaling IS er al jaren. (een hack, betaal de hacker!).
Echt, wat een gemiste kansen.
En je kan met een oud pc-tje een TV out , een oude CRT TV en Zsnes bijna hetzelfde effect krijgen.... maar ik had ze graag via Virtual Console gespeeld en ik had er GRAAG voor betaald. (d.w.z. GRAAG aan Squaresoft...Nintendo kan van mij al een tijdje in de stront zakken)
Ok tot zo ver mijn rant.
Over tot de orde van de dag.
Mjah, 't aanbod is wat beperkt, maar Squaresoft is een specifiek geval. Ze hebben zelf aangegeven dat het niet in hun beleid is hun classics op dit soort services aan te bieden, omdat ze liever retail versies verkopen. Van Final Fantasy zijn natuurlijk zat ports en remakes uitgekomen. Tjah, veel mensen willen ze op virtual console, maar Square blijft hier voorlopig koppig in. Jammer, maar wat doe je er aan. Behalve wachten natuurlijk.Anoniem: 135756 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:51:
Nou, het is doorgaans niet mijn bedoeling om mijn frustratie op GoT neer te plempen, omdat het over het algemeen zal resulteren in meer trash, FUD en flame dan inhoud, maar voor deze ene keer... bear with me.
Mijn ingehouden frustratie betreft al enige tijd de Wii VIRTUAL CONSOLE en Squaresoft.
[..]
Make lovecraft not warcraft.
Dit topic is gesloten.