Update 19/06/09
deze update in van donderdag en vrijdag, donderdag heb ik maar heel even de tijd gehad en het schoot niet op

ik ben namelijk bezig geweest met het bevestigen van mn radiator -> fans -> rooster. Alleen leek het iedere keer of dat ze recht tegenover elkaar zaten maar dit was niet zo

het geheel zit nu vast met 4 boutjes(van de 8 bouten en 4 schroeven

) maar het blijft hangen dus voorlopig is het even goed

de fans die erin komen zijn de wonderschone Xigmatek 120mm fans die nog niet zo heel goed verkrijgbaar zijn maar voor mij is dat des te beter
Gapend radiator gat plus mooie Xigmatek fans
close-up Fan met inhoudt doos(molex -> 3pin en schroefjes dus voldoende

)
de twee fans in het gat maar zonder rooster(is eigenlijk wel mooi zo he?

)
hier zien jullie hoe de kabel via de zijkant van de wang in veiligheid wordt gebracht
de overzichtsfoto komt later in de update
Verder werd ik de donderdag na thuiskomst aangenaam verasst met een pakketje van 4U-Tech(van de inkoopacties op samenkopen) ik kreeg een mooie lange doos met daaring een viertal ledstrips rood-rood-blauw-blauw en een voedingskabel met een splitter ingebouwt(oftewel 4 kabels 3weg stekkerdoos probleem opgelost) ik heb nog even geen foto's van de ledstrips in werking maar dit zien jullie snel genoeg hier voorbij komen!
hier zien jullie de doos(doh)
hier zien jullie zwaar onderbelicht(sorry :x ) de omvang van de bestelling
hier zien jullie een ledstrip uit gespreidt, het handige aan deze strips is de molex connector. ik zou deze strip kunnen koppelen aan de rgb dimmer maar hier moet ik nog even over denken, fan dimmer zou ook een optie zijn
en dan zien jullie hier de splitsing in de voedingskabel

hij is een beetje telang maar ik kijk nog wel hoe ik dat ga oplossen
toen was het opeens al de vrijdag, welke een aardig productieve dag ging worden. Ik heb tot nu toe vooral gewerkt via het principe dat ieder onderdeel gemaakt moet worden met de platen die ik heb en dat alles dus opmaat gemaakt moet worden. Vandaag had ik een gelukje, ik had nog ongeveer een strook zwart plexiglas van 100cm X 20cm ongeveer liggen, welke precies goed uitkwam om de kabelgoot af te dekken

dus daar heb ik vandaag aan gewerkt. De kleine zijtakjes in de kabelgoot voor de fans is gemaakt van een verkeerd gezaagde strook voor bij de windows dus dit ging ook makkelijk
het grappige van de cablemanagement is dat de stroken plexiglas heel high-tech lijken maar dat eronder de kabels geleidt worden door kleine schroefjes

helaas heb ik hier geen foto van
Verder nog een klein dingetje: ik heb gewerkt aan de klosjes die onder de wangen te zitten komen, dit omdat de plexiglazen stroken het anders nogal zwaar te voorduren krijgen

en de klosjes zitten met 4 langere schroeven vast dus die schietten niet snel weg
Het was vrijdag een beetje de dag van de snelle klusjes dus met dat in mijn achterhoofd heb ik nog even wat MESH gepakt en in de gefreesde uitsparingen pas gemaakt en vast geschroeft. dit heb ik vandaag bij het bovenpaneel gedaan en de gaten waren voor de voeding en voor de lucht die moet ontsnappen
als laatste van de dag heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk al te monteren zodat ik hem maandag kan laten beoordelen

hij staat nog niet volledig in elkaar(he verdikke het is alweer weekend :# ) maar hier krijgen jullie toch wat pics
hier zien jullie hoe erg de ruiten ondertussen bekrast zijn.. ik ga nog even met wat teststukjes kijken hoe ik dit het best kan oplossen, met commandant 7 krijg ik het resultaat goed genoeg dat je volgens mij gewoon achter de computer kunt duiken zonder dat het stoort. Maar het wordt wel minder helder. weet iemand of hier een proffesionele oplossing voor is? of dat er poetsdoeken zijn die net een beetje schuren(dus net iets meer dan een theedoek anders gaat het weer krassen

)
Toen ik thuiskwam werd ik verasst door de postbode, dit keer niet 1 maar 2 pakketjes

de ene zat gevuld met een modulaire voeding van Corsair de HX620 die ik van
teamacc overgenomen heb voor een vriendenprijsje

ik heb hem gelijk even in mijn huidige systeem gebouwt maar ik kan zo echt niet goed beoordelen of hij nou stil is of niet want de overige hardware maakt gewoon zo'n gruwelijke herrie
Verder heb ik ook nog een tweetal zakjes molexen van Mauro binnen gekregen die ik nog tegoed had van een inkoopactie

komt nou precies goed uit want als ik hem mee naar huis ga nemen ga ik de wangen en alles eigenlijk een beetje bekabelen, ik ga het dan zo doen dat ieder component een eigen molex input krijgt(dus dat je de wangen draadtechnisch met 1 molex los kunt koppelen) dus dan heb ik die verdraaide stekkertjes wel nodig
[
Voor 0% gewijzigd door
RobIII op 17-03-2014 20:56
. Reden: Nick verwijderd op verzoek gebruiker ]