Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ik ben toevallig vandaag begonnen aan een nieuw bureaublad maar ik heb verder bar weinig tijd gehad i.v.m. stage en autolessen. Ik heb wel al wat werk gedaan aan bekabeling en een paar mooie gaten geboord met mn nieuwe gatenzaagset
ik ga van dat bureaublad morgen wel wat foto's maken, poten e.d. komen later pas
Ik ben met het Wangenmeubel de laatste tijd niet echt verder gegaan, ik heb wat fittingen besteld en ik heb de kabels nu allemaal intern lopen(d.w.z. dat de case niet meer open hoeft te staan voor usb kabels/stroom/internet en geluid)
Ik heb erg weinig tijd gehad verder omdat ik stage had, nu loopt mn stage periode zo langzaamaan tot een einde en heb ik als stage vergoeding 2/3 van een kloostertafelblad gekregen
nou heb ik hier geen foto van want ik heb ter plekke het blad in verstek afgezaagt(duurde even voor de juiste hoek
) en in elkaar gelijmt(met behulp van een klein legertje aan lijmtangen en met het nodige geweld 

Het plan is om het bijna 5 cm dikke blad dus als bureaublad te gaan gebruiken, dan wil ik van eerder meegebietste driehoekige eiken profielen poten maken van ongeveer 55mm X 55mm, dat worden er 8. Die poten worden dan de basis(lees hoekpunten) van een tweetal kastjes die onder het blad geplaatst worden in de terug komende delen. Wat ik dan ook van plan ben is het volgende: de terugkomende delen zijn nu 92.5 cm, dat wil zeggen dat het kastje eronder een binnenmaat gaat krijgen van ruwweg 85cm, wat dus erg diep is voor een opbergvak aan de ene kant en een stel lades aan de andere kant.

Wat ik dus wil gaan doen is om de diepte in 2 delen te verdelen. Om vervolgens de achterste kant te gebruiken om een printer in kwijt te kunnen en om te gebruiken als opslag(voor bijvoorbeeld die vervelende reserve onderdelen waar iedere tweaker last van heeft
)
Hier is trouwens nog een foto van het proefstukje van de antique beitskleur die er op gewreven wordt
Ik heb erg weinig tijd gehad verder omdat ik stage had, nu loopt mn stage periode zo langzaamaan tot een einde en heb ik als stage vergoeding 2/3 van een kloostertafelblad gekregen

Het plan is om het bijna 5 cm dikke blad dus als bureaublad te gaan gebruiken, dan wil ik van eerder meegebietste driehoekige eiken profielen poten maken van ongeveer 55mm X 55mm, dat worden er 8. Die poten worden dan de basis(lees hoekpunten) van een tweetal kastjes die onder het blad geplaatst worden in de terug komende delen. Wat ik dan ook van plan ben is het volgende: de terugkomende delen zijn nu 92.5 cm, dat wil zeggen dat het kastje eronder een binnenmaat gaat krijgen van ruwweg 85cm, wat dus erg diep is voor een opbergvak aan de ene kant en een stel lades aan de andere kant.

Wat ik dus wil gaan doen is om de diepte in 2 delen te verdelen. Om vervolgens de achterste kant te gebruiken om een printer in kwijt te kunnen en om te gebruiken als opslag(voor bijvoorbeeld die vervelende reserve onderdelen waar iedere tweaker last van heeft
Hier is trouwens nog een foto van het proefstukje van de antique beitskleur die er op gewreven wordt

dang dat ziet er vet uit moet ik zeggen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Vind persoonlijk de beits wat te donker, maar das een kwestie van smaak
Ik moet zeggen dat ik je Case er er echt prachtig uit vind zien, je ziet gewoon aan veel dingen dat je hier inderdaad een opleiding volgt want de manier hoe jij bijvoorbeeld wat planken aan elkaar bevestigd is gewoon al super mooi.
Updates updates! Of laat wat plannen zien en dingen die nog moeten gebeuren, en reflecteer eens wat een jaar lang modden voor wijzigingen in het origneel heeft gebracht
Heb hem net ff doorgelezen en vindt 't echt prachtig om te zien hoe het is gevorderd.
Nu heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Nu heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Geweldig project! Vakwerk wat je hier laat zien.
BTW, wat voor keyboard heb je eigenlijk, die ziet er best wel tof uit imho.
BTW, wat voor keyboard heb je eigenlijk, die ziet er best wel tof uit imho.
[img]error.jpg[/img]
Ik heb dit project, toen ik nog geen tweaker was, gevolgd en ben net als de voorgaande posters erg benieuwd wat er uit gekomen is!
Inderdaad een mooi project om te zien,
En je drinkt geen bier? aangezien je kratje bier uit de jaren 70? ha ha
En je drinkt geen bier? aangezien je kratje bier uit de jaren 70? ha ha
Revive the guild!
Mooie "Meubelmod",
Ik weet niet hoe netjes jou kamer is, maar is het misschien een idee om panty te trekken over de mesh boven in de mod? Ik zie in mijn situatie namelijk het stof al door de mesh verdwijnen.
keep up the good work.
Ik weet niet hoe netjes jou kamer is, maar is het misschien een idee om panty te trekken over de mesh boven in de mod? Ik zie in mijn situatie namelijk het stof al door de mesh verdwijnen.
keep up the good work.
@ gewoon wat spullen, naar aanleiding van jouw bump heb ik vandaag maar wat foto's gemaakt en eeeiiindelijk de nog benodigde spullen voor mn echte WC set besteld. (Dus slangen/antiknik 2 fittingen(rest had ik al) nieuwe fans voor onderin(zelfde serie als bij mn radiator zit en 2 slangklemmen) Verder moet ik nog bedenken hoe ik de plexiglazen strips wil afwerken en hoe ik mijn fineer ga bijwerken. maar dit gaat wel goedkomen dat is namelijk wat een meubelmaker doet
@ niekje87 ik heb een Saitek Cyborg toetsenbord en die bevalt me eigenlijk prima
ik had ook een bijpassende muis maar die was prut.
@ Jelte,89 hoe weet jij dat dan als je uit 89 komt?
maar dat is een oude krat waar mn pa zn oude flesjes in bewaard voor zn eigen brouw part-time hobby
@ Zygivt dat is practisch gezien wel handig maar een deel van mijn ontwerp en de schoonheid van de kast(in ieder geval in het echt) is de mesh waar je door heen kunt kijken en waar de RGB strips doorheen schijnen. Dit gaat dan toch best verloren
maar ik heb inderdaad last van stof. ook omdat ik veel zaag/gezaagd heb op mijn slaapkamer. ik zal zo wel even een foto'tje toevoegen bij mn update zo

@ niekje87 ik heb een Saitek Cyborg toetsenbord en die bevalt me eigenlijk prima
@ Jelte,89 hoe weet jij dat dan als je uit 89 komt?

@ Zygivt dat is practisch gezien wel handig maar een deel van mijn ontwerp en de schoonheid van de kast(in ieder geval in het echt) is de mesh waar je door heen kunt kijken en waar de RGB strips doorheen schijnen. Dit gaat dan toch best verloren
Weer een update, dit maal om te melden dat ik weer verder ga met de case en dat er spullen besteld zijn zodat ik eindelijk mn waterkoeling kan instaleren. Verder wil ik laten zien hoe mijn bureau er uit is komen te zien, mede omdat ik dit bureau speciaal naar de case gemaakt heb(al kunnen er natuurlijk ook gewoon meerdere monitoren naast elkaar op bijv.)
Eerst een tweetal foto's over hoe de kleur van het blad eruit is komen te zien. aangezien ik jullie de foto's van het kale eiken al heb laten zien:

Hier een foto van de massief verlijmde eiken platen die ik uit leerdam heb gehaald bij houthandel van der leeden. Deze platen zijn trouwens 10mm dik en daar is moeilijk aan te komen. Ze zijn bestemd voor de kastjes onder het bureaublad

Maar snel onder de zaag dan! alleen dit keer geen volledige machinale maar gewoon eigen huis en tuin klussen met: een tweetal workmates, een ijzeren profiel van 2 meter, een decoupeerzaag, een winkelhaak en een rolmaat/potlood. Ik heb hier wel haaks mee kunnen zagen trouwens! alleen vlak voor het laatste stukje brak er soms een beetje. Maargoed alles had overmaat van een mm en is nog onder de schaaf geweest
maar wat een werk

Op school had ik uit een volledige plank kleine profieltjes gemaakt met sponning om de platen voor het bureau in te laten vallen. ik heb ook gelijk buiten op mn workmate de profielen vastgelijmt.

Hierna begon de assemblage, aangezien de poten ook al allemaal gelijmt en afgewerkt waren voordat ik de platen uberhaupt gekocht had. Ik heb de boel in elkaar gezet door af te tekenen en als alles op zijn plek zat gaten boren en met de deuvels en deuvelpuntjes de gaten over te tikken zoals hieronder te zien is.

Daarna alles in de antique beits gezet van 50 euro/liter en daarna in de Trealyx matte vloerlak gezet. het ziet er nu antiek bruin/rood uit en of het niet gelakt is(mat he) hier wat foto's van de kastjes en het geheel!

en dan als laatste nog een foto van de stoftoestand van het interieur na al dit geklus haha
ik ga denk ik een soort van rubber strip improviseren om te voorkomen dat er nog statisch stof voor de schermen kan komen want dit is nu een beetje storend. en niet makkelijk schoon te maken(de rest is goed te doen)
Eerst een tweetal foto's over hoe de kleur van het blad eruit is komen te zien. aangezien ik jullie de foto's van het kale eiken al heb laten zien:

Hier een foto van de massief verlijmde eiken platen die ik uit leerdam heb gehaald bij houthandel van der leeden. Deze platen zijn trouwens 10mm dik en daar is moeilijk aan te komen. Ze zijn bestemd voor de kastjes onder het bureaublad

Maar snel onder de zaag dan! alleen dit keer geen volledige machinale maar gewoon eigen huis en tuin klussen met: een tweetal workmates, een ijzeren profiel van 2 meter, een decoupeerzaag, een winkelhaak en een rolmaat/potlood. Ik heb hier wel haaks mee kunnen zagen trouwens! alleen vlak voor het laatste stukje brak er soms een beetje. Maargoed alles had overmaat van een mm en is nog onder de schaaf geweest

Op school had ik uit een volledige plank kleine profieltjes gemaakt met sponning om de platen voor het bureau in te laten vallen. ik heb ook gelijk buiten op mn workmate de profielen vastgelijmt.

Hierna begon de assemblage, aangezien de poten ook al allemaal gelijmt en afgewerkt waren voordat ik de platen uberhaupt gekocht had. Ik heb de boel in elkaar gezet door af te tekenen en als alles op zijn plek zat gaten boren en met de deuvels en deuvelpuntjes de gaten over te tikken zoals hieronder te zien is.

Daarna alles in de antique beits gezet van 50 euro/liter en daarna in de Trealyx matte vloerlak gezet. het ziet er nu antiek bruin/rood uit en of het niet gelakt is(mat he) hier wat foto's van de kastjes en het geheel!

en dan als laatste nog een foto van de stoftoestand van het interieur na al dit geklus haha

Oowh, dat bureau ziet er zeker mooi uit. En die kast past er zo perfect op. Hoewel ik nu het idee krijg dat je met je ogen wel heel dicht bij je beeldschermen zit
Het pas iig wel heel goed bij elkaar. En weer erg netjes afgewerkt! 
Het enige wat mij wat minder lijkt is de beperkte ruimte om je armen op te laten rusten. Lijkt me niet zo handig als je veel achter je eigen mod meubel zit.
Toch zeker wel vet!
Het enige wat mij wat minder lijkt is de beperkte ruimte om je armen op te laten rusten. Lijkt me niet zo handig als je veel achter je eigen mod meubel zit.
Toch zeker wel vet!
[ Voor 15% gewijzigd door WouterKvG op 18-05-2010 22:12 ]
@boazkl0p dat lijkt ook zo ja, maar in werkelijkheid is het voor mij niet zo storend
@WouterKvG ik leg nu mn elleboog op mn armsteun en dat zit ook wel aardig, het bureau is zelf toch te hoog om je armen lekker op te leggen. ik overweeg wel om een toetsenbord la te maken. Daar heb ik de spullen ook al deels voor(reststuk van het bureaublad) alleen denk ik dat dit wat afdoet aan het geheel.
het is trouwens wel weer fijn om bezig te zijn met die kast! het gaat allemaal niet zo snel als op school omdat ik hier bijna geen gereedschap heb en je voor iedere stap 4 kabels los moet trekken voor je er veilig bijkan.. maargoed het heeft wel weer iets ^^
@WouterKvG ik leg nu mn elleboog op mn armsteun en dat zit ook wel aardig, het bureau is zelf toch te hoog om je armen lekker op te leggen. ik overweeg wel om een toetsenbord la te maken. Daar heb ik de spullen ook al deels voor(reststuk van het bureaublad) alleen denk ik dat dit wat afdoet aan het geheel.
het is trouwens wel weer fijn om bezig te zijn met die kast! het gaat allemaal niet zo snel als op school omdat ik hier bijna geen gereedschap heb en je voor iedere stap 4 kabels los moet trekken voor je er veilig bijkan.. maargoed het heeft wel weer iets ^^
Zou je geen stof-filters op al je fans zetten? Aan de binnenkant, anders verpest je het uiterlijk.Ga ik ook doen, haat het om de zoveel tijd daar met de stofzuiger ofzo in te gaan

Vet gedaan zeg
btw, mooie markus stoel (heb m ook
)
Signature
Ziet er hoe dan ook voor ons uit als een akelige houding!LlamaWereldOver schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:06:@WouterKvG ik leg nu mn elleboog op mn armsteun en dat zit ook wel aardig, het bureau is zelf toch te hoog om je armen lekker op te leggen. ik overweeg wel om een toetsenbord la te maken. Daar heb ik de spullen ook al deels voor(reststuk van het bureaublad) alleen denk ik dat dit wat afdoet aan het geheel.
Ik denk dat het niet al te veel af doen aan het ontwerp als het mogelijk is hem op de hoogte te hangen waar ook de switch nu hangt. Ik denk dat als je hem goed in het midden hangt met de juiste hoeveelheid leegte aan de zijkanten van de "la" boven het niet verkeerd staat.
Mooi hoor.
Werk je misschien bij Gasunie? Gele helm + koperen hamer?
Of is het een houten hamer?
Werk je misschien bij Gasunie? Gele helm + koperen hamer?
[ Voor 16% gewijzigd door virtualJac op 20-05-2010 09:35 ]
there's no tweak without the tweaker
Anoniem: 243552
Ik vraag me af welke game dat is 
Het doet me denken aan tron 2.0 als je met een sniper wat cover moet geven maar ik zal er wel naast zitten.
Het doet me denken aan tron 2.0 als je met een sniper wat cover moet geven maar ik zal er wel naast zitten.
ziet er gaaf uit
btw. die thermometer op je bureau heb ik ook
btw. die thermometer op je bureau heb ik ook
┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓
Foto 13: Pisang Ambon right?
Lekker spul is dat...

Haha die houten hamer heb ik ook
zelfgemaakt @ school
Haha echt he! Mensen zitten jullie soms in een herkenningsfase? 
@geerth maar is jouw hamer ook van azobe en essen? Welke school zit je dan?
Ik verstuur dit bericht nu noodgedwongen vanaf mijn telefoon, ik heb gister namelijk mijn pc uit elkaar gehaalf om de waterkoeling te instaleren maar ik ben er nu achter dat 1 mijn koelpasta niet vloeibaar maar vast is, en dat thermaltake in zijn systeem 1/8'' schroefdraad gebruikt, het is dus nu wachtten op het pakketje voor ik uberhaupt weer achter mn pc kan dus:) maar dan heb ik wel mooi wat meer tijd om het allemaal een beetje af te werken.
@geerth maar is jouw hamer ook van azobe en essen? Welke school zit je dan?
Ik verstuur dit bericht nu noodgedwongen vanaf mijn telefoon, ik heb gister namelijk mijn pc uit elkaar gehaalf om de waterkoeling te instaleren maar ik ben er nu achter dat 1 mijn koelpasta niet vloeibaar maar vast is, en dat thermaltake in zijn systeem 1/8'' schroefdraad gebruikt, het is dus nu wachtten op het pakketje voor ik uberhaupt weer achter mn pc kan dus:) maar dan heb ik wel mooi wat meer tijd om het allemaal een beetje af te werken.
Ping !
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Pong..
wat is je punt behalve dat deze mod super cool is ?
wat is je punt behalve dat deze mod super cool is ?
Signature
een vraagje, wat voor techniek heb je gebruikt voor het beitsen van je hout zo egaal mogelijk te doen? opwrijven met een katoenen doek, sprayen met een verfpistool of heb je zo'n spons verfborstel gebruikt.
Ik heb het al eens uitgeprobeerd met een doek, maar op sommige stukken lijkt het hout veel donkerder. misschien een paar tips?
Ik heb het al eens uitgeprobeerd met een doek, maar op sommige stukken lijkt het hout veel donkerder. misschien een paar tips?
op mn bureau heb ik gewoon met een (goedkope) kwast eerst vlakken natgemaakt en daarna moet je eigenlijk binnen een paar seconden liefst gelijk al afnemen met een doek en eventueel wrijven tot het egaler wordt. als je het telang in laat trekken kunnen er verschillen zichtbaar komen. maar het zou ook aan het hout kunnen liggen.
Pff ondertussen heeft net gisteren mn toetsenbord lade het begeven... lageleider kreeg speling en sprong los.. volgende keer maar een sterkere kopen dan
met een beetje geluk ga ik aankomende vakantie de machine weer eens onder het mes nemen
Pff ondertussen heeft net gisteren mn toetsenbord lade het begeven... lageleider kreeg speling en sprong los.. volgende keer maar een sterkere kopen dan