nou heb ik er de laatste tijd niet heel veel tijd aan besteedt moet ik bekennen

zo ben ik gisteren op een brommertocht geweest met een maat vanme en toen was de dag al ruimschoots om toen ik terug kwam(9:40 vertrokken 22:40 weer thuis)

vandaag was ik dan van plan om de platen zwart te gaan verven op een tweetal workmates buiten in het zonnetje en dan te drogen leggen op een tuintafeltje. Echter schijnt de zon vandaag niet dus moet ik genoegen nemen met een enkele workmate in de garage en een flinke wachttijd tussen de onderdelen in(wil de verf niet verpesten tijdens verplaatsen want met een beetje geluk hoef ik maar 1 keer te lakken)
Nog een bijkomend nadeel is dat ik het niet over mn hart kon krijgen om onze zwerf/schuur kat uit de schuur te sluiten zodat hij in de regen moet staan dus er is ook nog een kans dat zodadelijk mijn schilderwerk op de grond ligt bezaaid met kattenpoten

maar dat horen jullie dan vanzelf
verder gaat er snel een hoop gebeuren als het verfwerk eenmaal klaar is want dan kan ik eigenlijk pas beginnen met de electronica/aansluiten fans en het maken van beugeltjes e.d. voor hardware. Daar heb ik namelijk lekker even mee gewacht omdat het een berg extra werk bespaard vooral
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Verder wilde ik nog even jullie input over een aantal dingen,
het eerst over cablemanagement:
ik ben dus van plan de meeste kabels weg te moffelen in de wangen en in mijn kabelgootje. Natuurlijk kunnen niet alle kabels daar in om verschillende redenen. Mijn plan is dan om een paar meter extra slangen te kopen voor mijn waterkoel setje om daar dan kabels doorheen te laten lopen voor bijvoorbeeld de monitoren en kabels die echt even in het zicht moetten lopen. Maar daar komen natuurlijk ook weer problemen bij kijken. Zoals of de draden dan nog wel genoeg warmte kwijt kunnen? en stroomkabels kan ik volgens mij wel veilig inkorten maar hoe zit dit met DVI kabels? DVI kabels zijn namelijk naar mijn weten niet korter verkrijgbaar dan 1.5 meter en dat is dus veel maar ook echt veel te lang voor mijn toepassing. De grafische kaart zit er namelijk bijna direct achter en het zou echt een ramp worden met 2 X 1m kabel extra
als ik dan de dvi kabel zou willen verlengen ga ik natuurlijk zo goed mogelijk proberen alles te labelen(of zijn dvi kabels van binnen in allerlei verschillende kleurtjes zodat dit niet nodig is? en dan wil ik de einden aan elkaar solderen->van krimpkous voorzien en dan de grote lompe klomp verbindingen shielden met iets van alu folie wat dan ook weer van krimpkous voorzien wordt. Is dit wat denken jullie? of zijn er ook kabels te krijgen van bijvoorbeeld een halve meter?
Verder had ik nog een vraagje over mijn waterkoeling. De Xigmatek fans zijn van zichzelf erg stil, de Xigmatek fans tegen de radiator aan is nogsteeds stil. Alleen de Xigmatek fans tegen het officieele aquacomputer rooster aan geeft een rare brom. Wat dan icm met inbouwen en de Radiator toch wel erg storend is. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Als de fans langzaam draaien hoor je het wel niet meer maar ik denk dat het koelvermogen dan ook veel te weinig is. Om nou gelijk het rooster helemaal open te dremelen is ook weer zo ingrijpend en natuurlijk onomkeerbaar. Verder zou ik dan alsnog een ander rooster nodig hebben die ook gaat zoemen. Wat ik ook zou kunnen doen is de radiator als outtake te gebruiken want omdat de radiator een paar mm tussenruimte heeft met de ventilatoren gaat het geheel niet resoneren als de lucht door de radiator wordt gezogen, zelfs niet met het rooster. Maar is dit een oplossing of gaat dit echt niet goed koelen?
Ik kan waarschijnlijk ook nog aan een grote fan uit een Cosmos case komen. Die zou ik eventueel kunnen proberen te gebruiken om of overdruk te creeren in de case of om lucht richting de radiator te blazen, Maar zou dit iets oplossen?