Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 21:08
een woord WOW

Ik dacht dat het een volledige meubel zou worden maar nu zie ik dat je een hele wand van plexiglas hebt.
Ik neem aan dat de hardware daarachter in het zicht ligt of werk je dat weg (In het zicht is mooier volgens mij)
Mooi geworden met die kabelgoot.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hyhkx.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door bassiexp op 20-06-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:50

Matis

Rubber Rocket

Ja hij ziet er zeker mooi uit, maar wat heeft deze kerel om zn nek hangen: [afbeelding] ? ? Instant dildo ofzo :P
Ook het Delftsblauwe tafelkleed is erg mooi :9

Ga zo door _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 15:45
hoe kom je aan dat gaas?
verder zeer mooie mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Heel nice het enige at ik spijtig vind is dat je maar 1*240 rad hebt. En niet 2*360 die je waar nu de openingenstaan kon laten omlaag lopen. Zou chique zijn. Maar jah, hij is van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
@ matis dat is dus een tekenkoker :Pis best handig aangezien wij vaak op A1 papier moetten tekenen en je dat niet meer in je multomap gepropt krijgt :P (tenzij je wilt vouwen)

@kipneck dat gaas is gewoon MESH gaas van ACRYAN en ik heb het via een samenkoopactie gekocht

@Praga88 ik zou bijna wel 4 360 rediators kunnen inbouwen op die manier maar ik vind het zelf niet zo nodig :P ik denk dat een enkele 240 al genoeg koeling geeft en radiators zijn ook niet echt goedkoop ;) het loopt al aardig in de papieren ;)

@bassiexp

de kant waar nu een ruitje voor zit is de voorkant en daar komen dus 2 monitoren achter op de monitorsteun die ik gemaakt heb en die ertussen geklemt komt. aan de achterkant komt ook zo'n ruit maar dan met een scharnier eraan en door die ruit is alle hardware goed te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
:p waarom geen auto radiator??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Woh, echt wel een meubel ja, niet echt makkelijk mee te nemen naar bijvoorbeeld een LAN party :P, maar daarom niet minder vet :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
@ Praga88 een auto radiator heb ik ook over zitten denken eigenlijk :P was in de ontwerpfase bij ons op de sluis een sluiswachter die vergeten was zn auto op de handrem te zetten dus die waarschijnlijk totalloss was maar ik kon het me niet over mn hart brengen over ik dan voor 30 euro zn radiator op mocht kopen :P

maar qua waterkoeling ben ik ook nog erg onervaren. ik heb nu een kant en klaar set in mijn huidige pc zitten en in het Wangenmeubel komt dan een eerste samengestelde set.

@BGB4rn ik ben wel van plan juist vanwege de casebuild om naar lanparty's te gaan :P maar heb nu al 2 personen nodig om te dragen en ik zit hard te denken over handgrepen om het geheel te dragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

LlamaWereldOver schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:53:
@ Praga88 een auto radiator heb ik ook over zitten denken eigenlijk :P was in de ontwerpfase bij ons op de sluis een sluiswachter die vergeten was zn auto op de handrem te zetten dus die waarschijnlijk totalloss was maar ik kon het me niet over mn hart brengen over ik dan voor 30 euro zn radiator op mocht kopen :P

maar qua waterkoeling ben ik ook nog erg onervaren. ik heb nu een kant en klaar set in mijn huidige pc zitten en in het Wangenmeubel komt dan een eerste samengestelde set.

@BGB4rn ik ben wel van plan juist vanwege de casebuild om naar lanparty's te gaan :P maar heb nu al 2 personen nodig om te dragen en ik zit hard te denken over handgrepen om het geheel te dragen :P
ik zou dan kiezen om de handvaten te integreren in het meubel en niet een paar handvaten erop te zetten. Twee gleuven zou prima passen in het geheel denk ik.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
LlamaWereldOver schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:53:
Wieltjes er onder, hoef je ook niet meer te tillen.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

MeneerG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:32:
[...]

Wieltjes er onder, hoef je ook niet meer te tillen.
Ja en nog een motor er in ! dan kun je op je pc case naar een lan komen, hoef je ook niet vervoer te regelen voor de rest !

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Dat begint al aardig vorm te krijgen, zeer stijvol!

Tipje voor je zijpanelen: doe dat pas als je alles af- en ingebouwd hebt (En liefst als het ding op zijn definitieve plek staat.), dan heb je ook minder kans op krassen.
Maar met zulke projecten krijg je toch altijd wel krassen, als je de kast een keer gaat schoonmaken.
Ik erger me er altijd rot aan met spiegel en plexiglas projecten, één keertje teveel aanraken of te grof gepoetst en het "nieuwe" is er vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-06-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik baal nu ook een beetje van plexiglas als groot oppervlak :P maar ik moet het geheel zoiezo nog een keertje polijsten om de diepe krassen weg t werken. Verder was ik gisteren ziek maar als het goed is is vandaag de beoordeling :P ben niet zenuwachtig ofzo ondanks dat het niet af is. Als de leraren tegen je zeggen dat je een half-af product mag beoordelen omdat je zoveel extra doet is dat een goed teken toch? ;) Verder sta ik op bijna ieder beschikbaar moment in de werkplaatst en dat telt ook mee :P

verder heb ik niet zoveel ruimte meer over in de wangen om een hele groef uit te frezen. Handvaten gaan al moeilijk worden :P ik zal er nog maar even over nadenken maar vanaf nu heb ik de tijd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Neus

www.zenaconsult.com

Hoe is de beoordeling gegaan ???

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
goed genoeg :P ik heb een groot aantal 'goed' notaties bij beoordelingspunten. Maar ook een aantal voldoendes en ook een paar op het randje. Het probleem is natuurlijk dat de leraar een product voor zich krijgt waar nog bijna geen tijd is besteedt aan afwerking :P zo heb ik bijvoorbeeld van alu nog een paar strips gemaakt voor bovenop. alleen mooi vind ik dit nog niet omdat ze niet volledig aansluiten en een beetje scheef zitten.

verder vond hij de bevestiging van de rooster niet heel elegant(lees 4mm messing-achtige schroef) maar hier ben ik ook nog van plan strips voor te maken.

Verder heb ik net verf gekocht(dus zwarte primer/ zijdeglans zwarte lak en transparante lak) en mijn wangenmeubeltje wordt vandaag thuis afgeleverd ^^ (taxibedrijf paps want ik ben dan wel 19 maar nog geen rijbewijs :P ) een dezer dagen komt er zeker wel even een update maar ik heb hier even geen tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik had nog even een vraagje, denken jullie dat een mcp-655 + Aqua-Computer Airplex evo 240 rad + 2 zelfmaak reservoirs een cpu en een graka blokje koel kunnen houden? als deze aan een Phenom X9500 en een 8800GT(stock) hangen? ik merk nu dat mijn pc op dit moment namelijk aardig heet wordt met op de cpu een 760i bigwater en 8800GT glaciator luchtkoeling van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 22:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk dat drie radiatoren niet echt in verhouding staat tegenover een Bigwater setje, koelcapaciteit zal je (ook omdat het meubel lomp groot is van binnen) denk ik wel genoeg hebben :)

Zorg dat je pomp genoeg flow levert, dan krijg je die combo zonder problemen goed koud. Eventueel heb je nog meer dan genoeg capaciteit om nog een kaart in SLI bij te prikken hoor ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
oops :P ik typte radiatoren i.p.v. reservoirs :P dat bedoelde ik dus :P maar als het blijkt dat het met lage toeren niet koud blijft(of helemaal niet koud ;) ) die pomp is een van de krachtigste voor waterkoeling dus zit wel goed denk ik :P maargoed denk je dan dat 240mm radiator genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

School is dicht en dus geen updates meer ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
haha nee hoor :P alleen heb ik dan geen vastgestelde tijden meer en doe ik het iets rustiger aan :P zo ben ik de laatste paar dagen bezig geweest met alles te demonteren voor een verf/vernisbeurt en het verven zelf. Ik post dan dus pas de update als alles goed in de verf zit want om nou eerste lagen verf te posten ;)

Maargoed de Wangen hebben al 2 lagen vernis(komt nog een derde om het gladder te maken) en de monitorsteun heeft al een laagje zwarte grondverf(zwart/grijs ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:04
Wow wat een gave case :P een casemod kan ik het niet echt meer noemen, het is meer een meubel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 23:16

BrammT

The one and only!

Noxious schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:45:
Wow wat een gave case :P een casemod kan ik het niet echt meer noemen, het is meer een meubel :+
Misschien noemen ze het daarom ook wel : wangenmeubel? :+ 8)7

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Hij's cker wel mooi! Maar is die al helemaal af?

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
af is hij nog lang niet hoor :P er liggen nu in de hal 3 stukken mdf in de matzwarte grondverf en die ga ik misschien vandaag maar waarschijnlijker zondag in de lak zetten. Verder moet er nog vernis op de wangen (3e laag) en de wat kleinere onderdelen verdienen ook nog een verflaag(achterkant monitoren, dvdspeler, profiel bij de windows)

Als ik daar klaar mee ben kan het meubeltje weer in elkaar en moet ik de kabels voor de koeling een beetje gaan uitzoeken, de ledjes inbouwen, het frontpaneel afmaken, beugeltjes en aanpassingen voor de hardware maken en alles aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Heb je tenminste wat te doen deze zomer; aan het strand hangen is ook niet alles! Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
nou heb ik er de laatste tijd niet heel veel tijd aan besteedt moet ik bekennen }:O zo ben ik gisteren op een brommertocht geweest met een maat vanme en toen was de dag al ruimschoots om toen ik terug kwam(9:40 vertrokken 22:40 weer thuis) :+ vandaag was ik dan van plan om de platen zwart te gaan verven op een tweetal workmates buiten in het zonnetje en dan te drogen leggen op een tuintafeltje. Echter schijnt de zon vandaag niet dus moet ik genoegen nemen met een enkele workmate in de garage en een flinke wachttijd tussen de onderdelen in(wil de verf niet verpesten tijdens verplaatsen want met een beetje geluk hoef ik maar 1 keer te lakken)

Nog een bijkomend nadeel is dat ik het niet over mn hart kon krijgen om onze zwerf/schuur kat uit de schuur te sluiten zodat hij in de regen moet staan dus er is ook nog een kans dat zodadelijk mijn schilderwerk op de grond ligt bezaaid met kattenpoten |:( maar dat horen jullie dan vanzelf :P

verder gaat er snel een hoop gebeuren als het verfwerk eenmaal klaar is want dan kan ik eigenlijk pas beginnen met de electronica/aansluiten fans en het maken van beugeltjes e.d. voor hardware. Daar heb ik namelijk lekker even mee gewacht omdat het een berg extra werk bespaard vooral :P

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Verder wilde ik nog even jullie input over een aantal dingen,

het eerst over cablemanagement:

ik ben dus van plan de meeste kabels weg te moffelen in de wangen en in mijn kabelgootje. Natuurlijk kunnen niet alle kabels daar in om verschillende redenen. Mijn plan is dan om een paar meter extra slangen te kopen voor mijn waterkoel setje om daar dan kabels doorheen te laten lopen voor bijvoorbeeld de monitoren en kabels die echt even in het zicht moetten lopen. Maar daar komen natuurlijk ook weer problemen bij kijken. Zoals of de draden dan nog wel genoeg warmte kwijt kunnen? en stroomkabels kan ik volgens mij wel veilig inkorten maar hoe zit dit met DVI kabels? DVI kabels zijn namelijk naar mijn weten niet korter verkrijgbaar dan 1.5 meter en dat is dus veel maar ook echt veel te lang voor mijn toepassing. De grafische kaart zit er namelijk bijna direct achter en het zou echt een ramp worden met 2 X 1m kabel extra :P

als ik dan de dvi kabel zou willen verlengen ga ik natuurlijk zo goed mogelijk proberen alles te labelen(of zijn dvi kabels van binnen in allerlei verschillende kleurtjes zodat dit niet nodig is? en dan wil ik de einden aan elkaar solderen->van krimpkous voorzien en dan de grote lompe klomp verbindingen shielden met iets van alu folie wat dan ook weer van krimpkous voorzien wordt. Is dit wat denken jullie? of zijn er ook kabels te krijgen van bijvoorbeeld een halve meter?

Verder had ik nog een vraagje over mijn waterkoeling. De Xigmatek fans zijn van zichzelf erg stil, de Xigmatek fans tegen de radiator aan is nogsteeds stil. Alleen de Xigmatek fans tegen het officieele aquacomputer rooster aan geeft een rare brom. Wat dan icm met inbouwen en de Radiator toch wel erg storend is. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Als de fans langzaam draaien hoor je het wel niet meer maar ik denk dat het koelvermogen dan ook veel te weinig is. Om nou gelijk het rooster helemaal open te dremelen is ook weer zo ingrijpend en natuurlijk onomkeerbaar. Verder zou ik dan alsnog een ander rooster nodig hebben die ook gaat zoemen. Wat ik ook zou kunnen doen is de radiator als outtake te gebruiken want omdat de radiator een paar mm tussenruimte heeft met de ventilatoren gaat het geheel niet resoneren als de lucht door de radiator wordt gezogen, zelfs niet met het rooster. Maar is dit een oplossing of gaat dit echt niet goed koelen?

Ik kan waarschijnlijk ook nog aan een grote fan uit een Cosmos case komen. Die zou ik eventueel kunnen proberen te gebruiken om of overdruk te creeren in de case of om lucht richting de radiator te blazen, Maar zou dit iets oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
BrammT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:24:
[...]

Misschien noemen ze het daarom ook wel : wangenmeubel? :+ 8)7
Ik doelde meer op de CIP die er voor staat :* 8)7
als ik dan de dvi kabel zou willen verlengen ga ik natuurlijk zo goed mogelijk proberen alles te labelen(of zijn dvi kabels van binnen in allerlei verschillende kleurtjes zodat dit niet nodig is? en dan wil ik de einden aan elkaar solderen->van krimpkous voorzien en dan de grote lompe klomp verbindingen shielden met iets van alu folie wat dan ook weer van krimpkous voorzien wordt. Is dit wat denken jullie? of zijn er ook kabels te krijgen van bijvoorbeeld een halve meter?
Ik heb er even op gezocht voor je, ze worden wel degelijk gemaakt:

http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/Lindy0.5.html
http://www.lindy-usa.com/...-link-dvi-lead/41238.html
http://www.google.com/pro...t_group&ct=title&resnum=4

[ Voor 66% gewijzigd door Noxious op 07-07-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tussenruimte tussen fan en rad is juist sterk aan te raden.
Daarmee elimineer je de blindspot die onder de motor van de fan zit.
Ik zou persoonlijk een rubber randje proberen te fabrieken en die tussen fan en rad zetten, en nog eentje tussen gril en fan. Daarmee verminder je ook nog eens het doorgeven van trillingen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
zeer strak hoor ga zo door ! d:)b

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
McKaamos schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:03:
Tussenruimte tussen fan en rad is juist sterk aan te raden.
Daarmee elimineer je de blindspot die onder de motor van de fan zit.
Ik zou persoonlijk een rubber randje proberen te fabrieken en die tussen fan en rad zetten, en nog eentje tussen gril en fan. Daarmee verminder je ook nog eens het doorgeven van trillingen.
En een kleinere kans op stofophoping daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ben nu vooral bezig met de verflaag, en ik zal het jullie gelijk bekennen: het valt me tegen, ik had achteraf gezien toch beter op school van de spuiterij gebruik kunnen maken want erg mooi glad krijg ik het niet :P.

het is niet zo dat ik nog nooit met kwasten geverfd heb ofzo maar het is gewoon dat dit echt goed moet zijn dus ik wil zo min mogelijk verfstreken nog zien en al helemaal geen druipers :P en aangezien mijn voorgaande ervaringen vooral waren op het gebied van dekkend maken en de rest was wel prima gaat hier toch wat tijd in zitten :P

Verder wacht ik met alle andere handelingen nog even omdat ik dan of fouten ga maken met passen of dat ik werk dubbel moet doen. En daar bovenop ben ik ook maandag met mijn vakantiebaantje begonnen als afwashulp bij verzorgingstehuis de Riethorst Stromenland afdeling Almkerk :P met gelukkig wel eens een vrije middag.

Om een lang verhaal samen te vatten. Het spijt me ik heb nu nog niets boeiends te zien omdat ik eigenlijk alleen maar handelingen post die afgerond zijn en ik ben simpelweg nog bezig met deze ^^. Ik wilde jullie gewoon even laten weten dat er alleen qua posten een dipje in zit maar in de motivatie niet! (geld wel daarintegen vandaar dat waterkoeling compleet maken tot na de vakanties uitgesteld wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, met spuitlak krijg je een strakkere afwerking. ;)

Anyway, leg de lak er dik op, en pak dan wat 1200 nat schuurpapier om het mooi vlak te maken. Dat zou wel eens de beste optie kunnen zijn. Leg er daarna een laag transparante spuitlak op.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ga het eerst nog eens met gewoon kwastwerk proberen maar ik kan natuurlijk altijd even een proefstukje maken :P (wat ik ook zeker ga doen)

trouwens de commandant 7 die ik heb liggen helpt ook nog wat(is natuurlijk wax) ik zit er ook over na te denken om de uiteindelijke laklaag nog eens te waxen voor een lekkerder oppervlakte gevoel(en minder stofhechting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
misschien een paar foto's O-) ben benieuwd naar het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik zal zo nog een paar foto's posten dan, vooral voor het gevoel van de kleurcombinaties enzo want het ziet er nu niet uit :P half geschuurd enzo :P en ik heb nu op 2 stukken een laag zitten waar een wolkje stof op is gekomen :P

ik heb zo 2 weken vakantie(Engeland Brenchley en daarna Zeeland Cadzand) daarna heb ik nog een weekje vrij zonder verdere verplichtingen dus dan ga ik zorgen dat die rottige verflaag eindelijk verleden tijd is en ik met het uiteindelijke modden kan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik moet jullie toch teleurstellen.. ik ben net pas thuis van mn vriendin helpen met pakken en nu moet ik nog :O

Maar over 2 weken ga ik weer knallen qua progress dat beloof ik jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
McKaamos schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:22:
Sja, met spuitlak krijg je een strakkere afwerking. ;)

Anyway, leg de lak er dik op, en pak dan wat 1200 nat schuurpapier om het mooi vlak te maken. Dat zou wel eens de beste optie kunnen zijn. Leg er daarna een laag transparante spuitlak op.
Dat schuren moet je doen met de blanke lak laag. Want als je dat met je lak laag doet en daarna blanke lak er over spuit wordt het gewoon zoals het al was.
Je moet de lak een 4-5lagen mag ook eentje minder en lak laag moet je een stuk of 5-6 lichtjes spuiten mag meer.
Eerste laag moet je snel er over spuiten en elke keer langzamer gaan. Tot het er dik opzit dan heb je al bijna dat diep spiegel effect. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
LlamaWereldOver schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:12:
ik moet jullie toch teleurstellen.. ik ben net pas thuis van mn vriendin helpen met pakken en nu moet ik nog :O

Maar over 2 weken ga ik weer knallen qua progress dat beloof ik jullie!
je weet het he, beloft maakt schuld, en die MOET ge-int worden :P hahaha

we zien de updates wel verschijnen en ben zeer benieuwd ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik begin maar vast met een na de vakantie update en ik ga morgen de verflaag verbeteren waarna ik hopelijk alles weer kan assembleren.

hier zien jullie hoe mijn verfsituatie er nu ongeveer uitziet, het zwart is dekkend maar streperig en je ziet nog oude druipers. Ik heb 1 kant die redelijk glad is behalve dat er een flinke berg stof op is gewaait. De Wangen zijn al goed van kleur maar mogen nog ietsjes gladder dus die gaan nog een keer :P

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/w1tlqd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/vqnxq0.jpg

ik heb in mijn vakantie bij de action 2 spuitbussen blanke lak gehaald, een spuitbus rood en schuurpapier p80-p240. Denken jullie dat het blanke lak idee van een paar reply's terug gaat werken als ik de huidige verflaag gewoon terug ga schuren van korrel 240 tot 600 en ik erna dan overheen ga blanke lakken?

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/9k2vxs.jpg

verder heb ik nog een klein speakersetje van Logitech op de rommelmarkt gekocht, mogen jullie raden wat ik voor een X-230 speakersetje + Gardena 14.5V Adapter + hokifoeki 12V Adapter betaald heb ;) ik ben van plan om deze of mn broertjes X-140 set(lijkt me aardige ruil) in te bouwen in de case. Ik ga dan wel gewoon gebruik maken van de losse versterkerunit die ik gekocht heb omdat ik deze ook eventueel nog los kan koppelen voor externe speakers. Hoe en wat weet ik nog niet qua bouwtechnische handigheden maar daar ga ik nog lekker over puzzelen als ik al wat verder ben met asssembleren :P

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/25a1zsy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/14mtnap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/346n6kj.jpg

Toen ik vanmiddag terug kwam uit het zonnige Cadzand had mijn moeki een kleine nabestelling voor me opgehaald van het postkantoor. Deze bevatte mijn langverwachte weerstandjes :D en niet zomaar een paar, neenee het zijn er gelijk duizend :O ala 560ohm en 2 kleine rode laserledjes voor het geval dat ik die ooit nog een keer nodig heb ;)

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2i9imbd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/alrvas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/jv6ha9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/35akoww.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

mooie update, veel weerstandjes binnen gekregen zeg :9 Laat me raden je hebt €15 betaald voor die speaker set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
aaarrghhh horror!! op een of andere manier zit er nu nog steeds stof op de kwast van de vorige knoeipartij waardoor het schilderen weer mislukt is... ik ga morgen dan maar een nieuwe kwast pakken en kijken of het dan wel wil lukken..

Verder over de speakers: ik heb er een schokkend bedrag van 6 euro voor op moetten hoestten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Tijd voor een update :D eindelijk weer :P

ik ben in mijn vakantie vooral bezig geweest met het schilderen van de zwarte tussenschotten, maar mijn hoofd wil meer kunnen dan mijn handen waarmaken waardoor ik steeds opnieuw alles in de verf zet, het is nu zo ongeveer goed(echter niet zo boeiend om te laten zien) en de wangen waren al goedgekeurd :P

vanochtend dus de laatste laag verf opgebracht(hopelijk) en de rest vd ochtend/ middag ben ik bezig geweest met kabeltrutten :P dus de interne kabels aanleggen in de wangen(gaat echt veel tijd in zitten pff..(de kabels moetten vaak intern 1 of meerdere bochten van 90 graden maken en de enige gereedschappen die je tot je beschikking hebt zijn kromgebogen stukjes van alles wat je maar kunt vinden en het achtereind van de kabel) en ik heb de verlichting in de wangen aangelegt.

hier zien jullie hoe de ledstrips boven bij elkaar komen en gevoedt worden door een kabel die het hout weer induikt(met een beetje fantasie)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2qdwgfk.jpg

en hier de hightech bevestiging van de strips(heb ik zo nog garantie? ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/w972fo.jpg

dezelfde methode heb ik vaker toegepast totdat ik erachter kwam dat de stroomdraden aan de buitenkant liepen ipv de binnenkant ;) dus maar snel weer een klodder soldeer op gepleurd en toen deedt ie 't weer :P

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2a56dj.jpg

Zo zitten de ledstrips

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2nk50t5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/wvvh9v.jpg

hier zien jullie de foto's van de bekabeling

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/25slsm9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/zy9gfs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2v92m1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/29e6o3k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/op1a11.jpg

en hier zien jullie een aantal foto's van hoe het resultaat geworden is van de wangen met de plexiglazen randen erop

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/106hspj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/34flmo7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/w1thro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2lulpg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2hs5el3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/23lbmth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wooh, mooi man, ik ben nu nog meer nieuwsschierig naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
zeer vet zeer vet :D
Keep up the good work ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:06
Zie ik daar op foto 1 en 4 een Thermaltake Bigwater 760i? Hoe bevalt die, die wil ik ook gaan halen icm Q6700

b.v.d

[ Voor 80% gewijzigd door FastFred op 16-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

spuit 11

[ Voor 87% gewijzigd door BGB4rn op 16-08-2009 14:21 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
FastFred schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Zie ik daar op foto 1 en 4 een Thermaltake Bigwater 760i? Hoe bevalt die, die wil ik ook gaan halen icm Q6700

b.v.d
Er is op het internet genoeg over te vinden en op GoT ook nog wel het een en ander, echter na wat ik gelezen heb viel het setje mij tegen (vooral nu in de zomer) ik denk alleen niet dat je voor hetzelfde geld veel beter kan kopen dus vandaar dat ik ook met een losse componenten setje bezig ben ;)

__________________________________________________________________________________________

Vandaag heb ik nog het een en ander geassembleerd waardoor het meubeltje weer op zn eigen poten staat :P en ik heb tijdelijk wat spullen vastgezet maar ik vind dit nog geen reden om een update te plaatsen omdat ik voor de meeste dingen nog een definitieve oplossing moet bedenken voordat het gaat werken :P en ik ga vanaf morgen een midweekje naar Preston Palace met m'n vriendin dus volgende week heb ik op zn vroegst weer een update in petto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
hmm, hoe bevalt het ding je niet dan? Vallen in de zomer de temperaturen tegen of maakt de fan gewoon veel geluid? Ik heb meer dan genoeg reviews gelezen van het ding, en ik vind alleen maar positieve reacties/beoordelingen. Maar dat leek me nogal sterk voor een setje van € 140,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
heb je toevallig mijn review gelezen? Lijkt me dat daar genoeg info in staat :p dus de 760i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die heb ik zojuist gelezen ja. Heb ik nog 1 vraag :+

Ik zie in de review dat jij een behuizing hebt met een deurtje ervoor. Volgens een review van 3DGameman op Youtube trekt hij koude lucht aan de voorkant naar binnen, dus door dat roostertje, en als je een deurtje voorop je case zou hebben dat de prestaties dan minder worden?

Merk je hier ook echt iets van? Ik heb namelijk ook een deur op m'n case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
door een deurtje wordt het zeker een beetje genekt ja, maar dat doorlaatrooster is van zichzelf ook al een aardige bottleneck als je t mij vraagt, ik bedoel je zuigt met moeite een beetje lucht in een tussenkamer en daarna pas door de radiator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Dan maar weer ontopic :P ik ben net terug van een verfrissend (en vermoeiende) midweek Preston Palace in het zonnige oosten van het land :P maar heb vanmiddag nog wel het een en het ander gedaan ;)

zo ben ik bijvoorbeeld bezig geweest met het op maat maken van de monitorsteun (lees positie schroefgaten monitor en positie minifix gaten voor bevestiging in de kast) dit klinkt misschien als niet veel maar samen met het assembleren van vorig weekend is de kast voor het oog al een heel eind af. Dus laat ik maar even wat foto's zien :P

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/34riq8o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/4kd2sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/29deiyg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2gui6qe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2f0g3g2.jpg

Even had ik nog het idee om een reservoir tussen de 2 monitoren in te zetten, ik denk nu dat ik misschien wat slangen voorlangs laat lopen of een andere eyecatcher o.i.d. want de reservoirs zijn 3 cm dikker dan de monitoren waardoor er wel heel erg weinig ruimte in de kast zou overblijven als ik het geheel nog verder zou opschuiven..

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/v3obx1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/nd67x3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/anlpww.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/x394ds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/33bph0m.jpg

Zonder de dubbele monitoren ziet mn pchoekje er zo uit: (beetje iellig ;) )\

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2142qaa.jpg

Ik heb alleen nog wel een paar problemen voor de boeg liggen, bijvoorbeeld hoe ik de roosters uiteindelijk vast ga zetten, ik heb een paar foto's gemaakt van de roosters hoe ze er los op liggen. Ondertussen drukt de sierstrip van de voorste ruit een beetje op een paar roosters maar dit is geen definitieve oplossing, ik denk dat ik een beetje ga experimenteren met contactlijm tussen de MESH en geverfd hout.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2nsnu37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2hp544i.jpg

Verder wil ik nog gaan werken aan de verschillende dimpaneeltjes die ik nu los op mn kamer heb liggen en het paneeltje voor de afstandsbesturing. Deze ga ik allemaal alvast een plaatsje geven zodat ik kan beginnen aan het interieur qua verlichting en cablemanagement. In de nabije toekomst zullen er dus veel kleine updates komen :P De computer wordt trouwens pas operationeel als alles naar plan afgerond is omdat ik anders niet meer makkelijk aan het project kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krammetjes inschieten om mesh vast te leggen? Eventueel eerst donkergrijze of zwarte matte lak op de bovenkant doen zodat ze niet snel opvallen.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Updates ?

• Hrugnir
klein update'tje dan maar?

ik ben nu vooral bezig met de puntjes op de i te zetten en spullen te assembleren(alleen past gelukkig nooit iets in 1 keer anders ben ik te snel klaar hiermee :P)

zo heb ik bijvoorbeeld gaten geboord en uitgefreesd voor de fancontroller en de vandal proof switches(maximale metaalboormaat die ik had : 10mm daadwerkelijke maat 16mm lol :P )

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2lj4bd5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/xlyzoz.jpg

ook heb ik alvast een bracket gemaakt voor de dvddrive(op de foto staat een mockup). alleen het frontje en een afstandhoudertje staan nog op de todo list :P daarnaast ben ik ook nog bezig met de interne bekabeling en ook alvast een beetje sleeving e.d. klusjes. er zit nu ook al het 2e scherm in en voor de illustratie toch maar weer het mockup mobo :P

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1r8zdi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/sfcx8w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/26vdx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/30ksqhx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/29elieu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/ae47za.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Hrugnir op 16-09-2009 20:37 ]

• Noxious
Wow dat wordt al best cool :) ben echt benieuwd naar het resultaat.
Het enige dat ik merk is dat je foto's vaak wat donker zijn waardoor veel details niet goed zichtbaar zijn. Een lamp in de omgeving ofzo zou het al een stuk verbeteren :).

• johanschr
  • Laatst online: 25-02-2021
Heel gaaf, zoveel apparatuur in één doos :D

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 11:28

Dograver

>> Insert Title Here <<

Heel vet deze case construction.
Toen ik eerder die lange lat plexi zag, wist je me nog niet te overtuigen qua looks, maar met die 2 schermen daar zo achter begin ik deze CC toch wel zeer vet te vinden.

Kun je op de 2 schermpjes een mooi dvd'tje laten draaien met een openhaard voor als "de vrouw" er is/komt.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Hij ligt nog wel op de intensive care maar de operatie is geslaagd :P de computer is 'alvast ingebouwt'. Hij zit nog aan een extern koelvloeistof infuus en de dvdwriter is nog niet aangesloten en de grafische kaart hangt aan elastiekjes for the time being. Verder heb ik nog geen geluid :P maar dat komt doordat de geluidskaart nu scheef hangt en geen kontact maakt :P maargoed hier alvast wat foto's :

woensdag vond ga ik waarschijnlijk weer verder en dan krijgen jullie een uitgebreidere update!

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/105wmyc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/10qmaab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/6ft8nk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/16jjwjb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/juwilx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/24ql3s9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/b3wyg2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2nu0x1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/111lbhe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 11:28

Dograver

>> Insert Title Here <<

Hele vette CaseCon dit. Dat met die 2 losse schermen heeft iets.... aparts.
Nu de puntjes nog op de i en dan heb je toch een puik stukje werk afgeleverd.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ben nu bezig met de dvi kabels te verkorten m.b.v. losse dvi connectors van conrad. Alleen het is me ondertussen wel duidelijk geworden dat je die dingen niet zomaar even vastzet :P pfff ben nu nog met de eerste bezig :P iedere keer de connector klemmen, juiste kabels zoeken(met behulp van oude connector) vastzetten, met een veiligheidsnaald proberen te scheiden van alle andere pinnen waar hij opeens aan vastzit, doormeten(ook erg lastig) eventueel verbeteren en de volgende draad(17 draden in totaal) yeeeey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-09 17:02
Wordt iig regelmatig stoffen bovenop, of stofzuiger erop zetten. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ja pfff dat inderdaad :P ik werk nu met een perslucht spuitbus die eigenlijk voor camera apparatuur is :P maar die is ondertussen bijna op :P kan namelijk niet overal makkelijk bij met een doekje.. maarjah wie een mooie case wil hebben moet lijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:13
Ik vindt het jammer dat de printplaatjes van de beeldschermen zo in het zicht zitten.
Verder een hele mooie case! (Waneer gaat hij in massaproductie? Hoeveel kost hij?)

CiP staat voor Casebuild in Progress, en niet voor Casemod in Progress, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ga kijken of ik de printplaatjes veilig naar achter kan buigen want in principe moet dit kunnen. Alleen even oppassen met het kortsluiting maken met de rest van de behuizing :P

Als je er graag eentje wilt zou ik er nog wel 1 voor je kunnen maken hoor :P bijvoorbeeld een casco waar je zelf dan de mogelijkheid krijgt om het een en ander in te bouwen? moet je wel van te voren opgeven wat voor monitoren er in moetten komen en de fineerkeuze. De prijs zou ik nog even moetten berekenen(zal wel aanzienlijk lager liggen dan waar ik ondertussen op zit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg nette casebuild, ben benieuwd als die compleet afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Dat ding ziet er net zo mooi uit :o Het heeft wel iets weg van een tv op die manier :)

Ben benieuwd naar het eindresultaat, als hij helemaal af is :)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hij wordt echt heel gaaf ja :) nog wat afwerking te gaan maar nice ;) had 'm eerst helemaal niet zo verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 22:06
Gaaf geheel! Niet mijn smaak, maar dat maakt het idee zeker niet minder!
Het zou inderdaad mooi zijn als de printplaten verder weggewerkt zouden worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ga waarschijnlijk nog maar 1 echte update geven en dan moet hij ook echt af zijn, dus alles afgewerkt en alle kabels aangelegd. Dit is nu even helemaal niets :P heb nu op het moment tijd tekort en het afwerken gaat gewoon veel tijd kosten. Maar zoals de pc er nu bijstaat is nog steeds maar een beetje kamperen in eigen huis :P gaat beter worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

En we zijn weer een paar maandjes verder... Is ie af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Ik ben toevallig vandaag begonnen aan een nieuw bureaublad maar ik heb verder bar weinig tijd gehad i.v.m. stage en autolessen. Ik heb wel al wat werk gedaan aan bekabeling en een paar mooie gaten geboord met mn nieuwe gatenzaagset :P ik ga van dat bureaublad morgen wel wat foto's maken, poten e.d. komen later pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Ik ben met het Wangenmeubel de laatste tijd niet echt verder gegaan, ik heb wat fittingen besteld en ik heb de kabels nu allemaal intern lopen(d.w.z. dat de case niet meer open hoeft te staan voor usb kabels/stroom/internet en geluid)

Ik heb erg weinig tijd gehad verder omdat ik stage had, nu loopt mn stage periode zo langzaamaan tot een einde en heb ik als stage vergoeding 2/3 van een kloostertafelblad gekregen :P nou heb ik hier geen foto van want ik heb ter plekke het blad in verstek afgezaagt(duurde even voor de juiste hoek :X ) en in elkaar gelijmt(met behulp van een klein legertje aan lijmtangen en met het nodige geweld ;)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/11ub0k9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2s9bsz7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1z70m5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mjv86p.jpg

Het plan is om het bijna 5 cm dikke blad dus als bureaublad te gaan gebruiken, dan wil ik van eerder meegebietste driehoekige eiken profielen poten maken van ongeveer 55mm X 55mm, dat worden er 8. Die poten worden dan de basis(lees hoekpunten) van een tweetal kastjes die onder het blad geplaatst worden in de terug komende delen. Wat ik dan ook van plan ben is het volgende: de terugkomende delen zijn nu 92.5 cm, dat wil zeggen dat het kastje eronder een binnenmaat gaat krijgen van ruwweg 85cm, wat dus erg diep is voor een opbergvak aan de ene kant en een stel lades aan de andere kant.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vdh4df.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/8xlfrq.jpg

Wat ik dus wil gaan doen is om de diepte in 2 delen te verdelen. Om vervolgens de achterste kant te gebruiken om een printer in kwijt te kunnen en om te gebruiken als opslag(voor bijvoorbeeld die vervelende reserve onderdelen waar iedere tweaker last van heeft ;) )

Hier is trouwens nog een foto van het proefstukje van de antique beitskleur die er op gewreven wordt ;)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/5lqf4j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
dang dat ziet er vet uit moet ik zeggen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Vind persoonlijk de beits wat te donker, maar das een kwestie van smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-09 10:26
Ik moet zeggen dat ik je Case er er echt prachtig uit vind zien, je ziet gewoon aan veel dingen dat je hier inderdaad een opleiding volgt want de manier hoe jij bijvoorbeeld wat planken aan elkaar bevestigd is gewoon al super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Updates updates! Of laat wat plannen zien en dingen die nog moeten gebeuren, en reflecteer eens wat een jaar lang modden voor wijzigingen in het origneel heeft gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Laatst online: 07-09 23:11
Heb hem net ff doorgelezen en vindt 't echt prachtig om te zien hoe het is gevorderd.
Nu heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Geweldig project! Vakwerk wat je hier laat zien.

BTW, wat voor keyboard heb je eigenlijk, die ziet er best wel tof uit imho.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Ik heb dit project, toen ik nog geen tweaker was, gevolgd en ben net als de voorgaande posters erg benieuwd wat er uit gekomen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Inderdaad een mooi project om te zien,

En je drinkt geen bier? aangezien je kratje bier uit de jaren 70? ha ha

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mooie "Meubelmod",

Ik weet niet hoe netjes jou kamer is, maar is het misschien een idee om panty te trekken over de mesh boven in de mod? Ik zie in mijn situatie namelijk het stof al door de mesh verdwijnen.

keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
@ gewoon wat spullen, naar aanleiding van jouw bump heb ik vandaag maar wat foto's gemaakt en eeeiiindelijk de nog benodigde spullen voor mn echte WC set besteld. (Dus slangen/antiknik 2 fittingen(rest had ik al) nieuwe fans voor onderin(zelfde serie als bij mn radiator zit en 2 slangklemmen) Verder moet ik nog bedenken hoe ik de plexiglazen strips wil afwerken en hoe ik mijn fineer ga bijwerken. maar dit gaat wel goedkomen dat is namelijk wat een meubelmaker doet :z

@ niekje87 ik heb een Saitek Cyborg toetsenbord en die bevalt me eigenlijk prima :P ik had ook een bijpassende muis maar die was prut.

@ Jelte,89 hoe weet jij dat dan als je uit 89 komt? O-) maar dat is een oude krat waar mn pa zn oude flesjes in bewaard voor zn eigen brouw part-time hobby

@ Zygivt dat is practisch gezien wel handig maar een deel van mijn ontwerp en de schoonheid van de kast(in ieder geval in het echt) is de mesh waar je door heen kunt kijken en waar de RGB strips doorheen schijnen. Dit gaat dan toch best verloren :P maar ik heb inderdaad last van stof. ook omdat ik veel zaag/gezaagd heb op mijn slaapkamer. ik zal zo wel even een foto'tje toevoegen bij mn update zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Weer een update, dit maal om te melden dat ik weer verder ga met de case en dat er spullen besteld zijn zodat ik eindelijk mn waterkoeling kan instaleren. Verder wil ik laten zien hoe mijn bureau er uit is komen te zien, mede omdat ik dit bureau speciaal naar de case gemaakt heb(al kunnen er natuurlijk ook gewoon meerdere monitoren naast elkaar op bijv.)

Eerst een tweetal foto's over hoe de kleur van het blad eruit is komen te zien. aangezien ik jullie de foto's van het kale eiken al heb laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dceus9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/n65njs.jpg

Hier een foto van de massief verlijmde eiken platen die ik uit leerdam heb gehaald bij houthandel van der leeden. Deze platen zijn trouwens 10mm dik en daar is moeilijk aan te komen. Ze zijn bestemd voor de kastjes onder het bureaublad

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/fnwb6.jpg

Maar snel onder de zaag dan! alleen dit keer geen volledige machinale maar gewoon eigen huis en tuin klussen met: een tweetal workmates, een ijzeren profiel van 2 meter, een decoupeerzaag, een winkelhaak en een rolmaat/potlood. Ik heb hier wel haaks mee kunnen zagen trouwens! alleen vlak voor het laatste stukje brak er soms een beetje. Maargoed alles had overmaat van een mm en is nog onder de schaaf geweest >:) maar wat een werk 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/68gfi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/dyrcw5.jpg

Op school had ik uit een volledige plank kleine profieltjes gemaakt met sponning om de platen voor het bureau in te laten vallen. ik heb ook gelijk buiten op mn workmate de profielen vastgelijmt.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ecn5sg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33nw7fa.jpg

Hierna begon de assemblage, aangezien de poten ook al allemaal gelijmt en afgewerkt waren voordat ik de platen uberhaupt gekocht had. Ik heb de boel in elkaar gezet door af te tekenen en als alles op zijn plek zat gaten boren en met de deuvels en deuvelpuntjes de gaten over te tikken zoals hieronder te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2rqel9u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/30m26v4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2iky0iq.jpg

Daarna alles in de antique beits gezet van 50 euro/liter en daarna in de Trealyx matte vloerlak gezet. het ziet er nu antiek bruin/rood uit en of het niet gelakt is(mat he) hier wat foto's van de kastjes en het geheel!

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/350nplg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34dfvc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10i8ff6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mpcwvq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2d9s0tl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1o4lkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2v2ingn.jpg

en dan als laatste nog een foto van de stoftoestand van het interieur na al dit geklus haha :P ik ga denk ik een soort van rubber strip improviseren om te voorkomen dat er nog statisch stof voor de schermen kan komen want dit is nu een beetje storend. en niet makkelijk schoon te maken(de rest is goed te doen)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hwi3ba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Oowh, dat bureau ziet er zeker mooi uit. En die kast past er zo perfect op. Hoewel ik nu het idee krijg dat je met je ogen wel heel dicht bij je beeldschermen zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Laatst online: 07-09 23:11
Het pas iig wel heel goed bij elkaar. En weer erg netjes afgewerkt! ;)
Het enige wat mij wat minder lijkt is de beperkte ruimte om je armen op te laten rusten. Lijkt me niet zo handig als je veel achter je eigen mod meubel zit. >:)
Toch zeker wel vet! O+

[ Voor 15% gewijzigd door WouterKvG op 18-05-2010 22:12 ]

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
@boazkl0p dat lijkt ook zo ja, maar in werkelijkheid is het voor mij niet zo storend

@WouterKvG ik leg nu mn elleboog op mn armsteun en dat zit ook wel aardig, het bureau is zelf toch te hoog om je armen lekker op te leggen. ik overweeg wel om een toetsenbord la te maken. Daar heb ik de spullen ook al deels voor(reststuk van het bureaublad) alleen denk ik dat dit wat afdoet aan het geheel.

het is trouwens wel weer fijn om bezig te zijn met die kast! het gaat allemaal niet zo snel als op school omdat ik hier bijna geen gereedschap heb en je voor iedere stap 4 kabels los moet trekken voor je er veilig bijkan.. maargoed het heeft wel weer iets ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Zou je geen stof-filters op al je fans zetten? Aan de binnenkant, anders verpest je het uiterlijk.Ga ik ook doen, haat het om de zoveel tijd daar met de stofzuiger ofzo in te gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Vet gedaan zeg :) btw, mooie markus stoel (heb m ook :D)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Laatst online: 01-09 07:12
LlamaWereldOver schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:06:@WouterKvG ik leg nu mn elleboog op mn armsteun en dat zit ook wel aardig, het bureau is zelf toch te hoog om je armen lekker op te leggen. ik overweeg wel om een toetsenbord la te maken. Daar heb ik de spullen ook al deels voor(reststuk van het bureaublad) alleen denk ik dat dit wat afdoet aan het geheel.
Ziet er hoe dan ook voor ons uit als een akelige houding! ;) Trek anders je bureau een centimeter of 10 naar voren, en laat de kast dan 10 centimeter over steken? Ach als jij het best vind!

Ik denk dat het niet al te veel af doen aan het ontwerp als het mogelijk is hem op de hoogte te hangen waar ook de switch nu hangt. Ik denk dat als je hem goed in het midden hangt met de juiste hoeveelheid leegte aan de zijkanten van de "la" boven het niet verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:51
Mooi hoor.
Werk je misschien bij Gasunie? Gele helm + koperen hamer? :9 Of is het een houten hamer?

[ Voor 16% gewijzigd door virtualJac op 20-05-2010 09:35 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af welke game dat is :P

Het doet me denken aan tron 2.0 als je met een sniper wat cover moet geven maar ik zal er wel naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
aan de ui te zien borderlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 11:57

tornado61

jupiter deus est

ziet er gaaf uit
btw. die thermometer op je bureau heb ik ook :Y)

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Foto 13: Pisang Ambon right? O-) Lekker spul is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
Haha die houten hamer heb ik ook :P zelfgemaakt @ school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
Haha echt he! Mensen zitten jullie soms in een herkenningsfase? :P

@geerth maar is jouw hamer ook van azobe en essen? Welke school zit je dan?

Ik verstuur dit bericht nu noodgedwongen vanaf mijn telefoon, ik heb gister namelijk mijn pc uit elkaar gehaalf om de waterkoeling te instaleren maar ik ben er nu achter dat 1 mijn koelpasta niet vloeibaar maar vast is, en dat thermaltake in zijn systeem 1/8'' schroefdraad gebruikt, het is dus nu wachtten op het pakketje voor ik uberhaupt weer achter mn pc kan dus:) maar dan heb ik wel mooi wat meer tijd om het allemaal een beetje af te werken.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ping !

• BGB4rn

BGB4rn

Pong..

wat is je punt behalve dat deze mod super cool is ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levizuus
  • Laatst online: 17-10-2022
een vraagje, wat voor techniek heb je gebruikt voor het beitsen van je hout zo egaal mogelijk te doen? opwrijven met een katoenen doek, sprayen met een verfpistool of heb je zo'n spons verfborstel gebruikt.
Ik heb het al eens uitgeprobeerd met een doek, maar op sommige stukken lijkt het hout veel donkerder. misschien een paar tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
op mn bureau heb ik gewoon met een (goedkope) kwast eerst vlakken natgemaakt en daarna moet je eigenlijk binnen een paar seconden liefst gelijk al afnemen met een doek en eventueel wrijven tot het egaler wordt. als je het telang in laat trekken kunnen er verschillen zichtbaar komen. maar het zou ook aan het hout kunnen liggen.

Pff ondertussen heeft net gisteren mn toetsenbord lade het begeven... lageleider kreeg speling en sprong los.. volgende keer maar een sterkere kopen dan :) met een beetje geluk ga ik aankomende vakantie de machine weer eens onder het mes nemen :P
Pagina: 1 2 3 Laatste