Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 21:03
Misschien omdat niet alle sources, ook niet anno 2016, Dolby Digital of DTS zijn?

Om maar iets te noemen, de SD zenders in het basis FTA pakket van de kabelaar, uitzending gemist streams, etc.

Genoeg "stereo only" content waar het, afhankelijk van het geval en of je het wil, nodig is om die DSP's te gebruiken als je je geluid over meer speakers wil.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 23:25
Weer wat geleerd :) Ik wist niet dat je dat voor stereo bronnen kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

tiguan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:02:
Dolby Pro Logic is toch dat ouderwetse analoge formaat?
Nee, Dolby Pro Logic heeft niets met analoog (of digitaal) te maken. Het is wel ontwikkeld in het analoge tijdperk, maar het wiskundige geluidsmatrixprincipe staat daarboven. Het is een merknaampje dat een encoding/decoding manier beschrijft van Dolby (matrix encoding).
Wikipedia: Dolby Pro Logic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hier iemand een radeloos persoon helpen met een Sony receiver str-k780. Ik ben al ruim 2 weken hopenloos bezig met aansluiten op mijn Samsung tv. Deze receiver heb gehad van een kennis en er zat alleen een blauwe en een rode kabel bij en de orange voor naar de dvd. Er is geen HDMI aansluiting. HOE MOET IK DIT FIXE please help me ! 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:30:
HOE MOET IK DIT FIXE please help me ! 😞
Beginnen met het vermelden welk type Samsung TV je hebt zou al flink helpen en ook wat de handleiding van de TV zegt en waar je niet uit komt.

We moeten op z'n minst weten welke uitgangen de TV heeft die je naar de receiver moet leggen. Dat je kabels er bij hebt gekregen wil niet zeggen dat het ook de juiste kabels zijn voor jouw situatie. De Sony heeft dan wel geen HDMI, maar genoeg aansluitingen voor andere connecties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
Het topic even nieuw leven in blazen... ;)

Ik heb momenteel de Sony DN860 met een 5.1 setup, full-range speakers...uiteraard :)

De Sony geeft een best stereo geluid voor muziek beluisteren, maar ik wil eens kijken of het nog beter kan (ongetwijfeld!).

Ik zou dan waarschijnlijk moeten denken aan een aparte 2.0 versterker die op de pre-out van de AVR wordt aangesloten, en de (L+R) voorspeakers op de 2.0 versterker, zodat de 2.0 versterker de signalen naar de voorspeakers afhandeld, en de AVR de signalen naar achter, midden en sub blijft regelen.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee, en zit ik hiermee op het juiste spoor? Wellicht nog tips, of andere ideeen?

Ik zag ook nog onderstaande linkje naar Sony online manual, maar ik vermoed dat dit voor mij niet werkbaar zal zijn?

http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000638325.html

Alvast zeer bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dafmay schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:35:
Ik zou dan waarschijnlijk moeten denken aan een aparte 2.0 versterker die op de pre-out van de AVR wordt aangesloten, en de (L+R) voorspeakers op de 2.0 versterker, zodat de 2.0 versterker de signalen naar de voorspeakers afhandeld, en de AVR de signalen naar achter, midden en sub blijft regelen.
Als je een 2.0 (stereo) eindversterker op de Sony zet dan geef je de speakers alleen meer vermogen en daarmee headroom dan wel meer volume. Het idee daarachter is discutabel omdat je in een normale omgeving maar een paar Watt nodig hebt om tot een goed volume te komen. Tevens levert een verdubbeling van vermogen je slechts 3 dB meer volume op, iets wat een gemiddeld persoon net ervaart. Voor dubbel zo hard heb je tien keer zo veel vermogen nodig, dan krijg je 10 dB meer output.

Wat "veel" wordt gedaan is een stereoversterker op de Pre-Outs aansluiten en als het dan even kan een stereversterker met HT Pass Through of Power Amp ingang (voorbeeld is de PM8005 van Marantz). Dit zodat je de stereobronnen rechtstreeks op de stereoversterker aan kan sluiten. Het idee is dat de stereoversterker een betere voorversterker heeft en daarmee beter is voor muziek. Je gebruikt in stereo dan de voor- en eindversterker van de te kopen stereoversterker. De Sony doet dan helemaal niets. In surround zet je de stereoversterker op de HT Stand waardoor van de stereoversterker de voorversterker uit wordt geschakeld en alleen de eindversterker wordt gebruikt. Hierdoor heb je geen dubbele voorversterker en daarmee volumeregeling. Een stereoversterker zonder HT Input kan ook, maar dan zit je dus met dubbel volume. Wederom discutabel aangezien klankverschillen tussen versterkers een lastig onderwerp is. Volgens de ene groep is er geen verschil mits beiden maar in hun werkbare gebied spelen en gelijk af zijn gesteld. De andere groep hoort verschillen tussen versterkers (en soms ook tussen kabels, bronnen, etc).

Andere optie is de Sony verkopen en voor een hoger model gaan. Dit omdat een hoger model zowel een betere voor- als eindversterking heeft. Wederom onderhevig aan bovenstaande over de discutabelheid van verschillen. Sommigen zullen opperen om Sony te vervangen door een Arcam omdat die mogelijk muzikaler is. Mij zal je daar niet over horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@FeaR...

Geweldig, dat lijkt precies wat ik nodig heb en ik naar op zoek ben. Kan ik verder op borduren... ;)

Nu nog eens flink achter de oren krabben of ik het een extra eur 1.199 waard vind (prijs van de PM8005), of rustig door ga met mijn DN860...of wellicht een stapje hoger doe qua AVR en de DN860 in de verkoop doe.

Keuzes...keuzes...

Nogmaals dank voor jouw snelle en uitgebreide reactie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Die Marantz PM8005 was een voorbeeld. Ik weet niet alle stereoversterkers met HT uit mijn hoofd (gelukkig :P ). En zoals gezegd is het niet verplicht om zo'n dedicated ingang te hebben, het maakt het alleen wel een stuk makkelijker omdat je niet met dubbele volumeregeling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nee dat was/is helemaal duidelijk, maar ik zou die extra optie zeker wel prefereren, dus de keuze voor een versterker met HT passthrough heeft de voorkeur. :)

Een beetje googlen levert eigenlijk voornamelijk Marantz versterkers op...frapant (?).

En natuurlijk de Arcam en andere in (veel) hogere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Al enige tijd heb ik een STR DN1080 (qua settings vergelijkbaar met de 860) versterker. Zeker met multichannel audio helemaal geweldig! Mooi apparaat maar ik ben er nog niet uit hoe ik stereo muziek het beste kan weergeven icm mijn actieve subwoofer.

Eigenlijk gaat de subwoofer alleen aan als ik een effect instel maar ik wil juist de stereo zo onbewerkt mogelijk hebben met enig verschil een bepaald laag frequentiegebied naar de sub te sturen en de rest gewoon stereo. (net als op de vroegere modellen van Sony)

Nu heb ik echos in de stem van de nieuwslezer. :-)

Iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Agima! op 12-08-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb je je front speakers op large staan of op small? Het lijkt mij dat die setting het gebruik van een subwoofer beinvloed? Het is maar een gedachtengang hoor, ik heb zelf geen sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Agima! schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:50:
Eigenlijk gaat de subwoofer alleen aan als ik een effect instel maar ik wil juist de stereo zo onbewerkt mogelijk hebben met enig verschil een bepaald laag frequentiegebied naar de sub te sturen en de rest gewoon stereo. (net als op de vroegere modellen van Sony)
Je wens spreekt zichzelf tegen. Je wil het geluid zo puur en onbewerkt mogelijk hebben, maar (!) wel een crossover instellen. Ik snap je eis en meer merken hadden dit probleem. Daarbij was het opgelost door LFE + MAIN in te stellen voor de "Pure Direct" optie. Nu zijn de termen van Sony wat anders aan de handleiding te zien.

Uit de handleiding (p34):
No sound is output from the sub woofer in the 2CH STEREO mode. To listen to the 2 channel stereo sources using the front L/R speakers and a sub woofer, set to the AUTO DECODING mode.
Zo te zien is "2CH STEREO" wat andere merken "Pure Direct" noemen. Maar met "AUTO DECODING" zou je dus wel de crossover beschikbaar moeten hebben.

Er zijn zelfs receivers die vertikken ook maar iets over de Subwoofer Pre-Out te sturen in de modi die er zijn om het geluid zo puur mogelijk weer te geven. Dan was je zelfs genoodzaakt om de subwoofer alleen voor die modi High Level aan te sluiten.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:20:
Zo te zien is "2CH STEREO" wat andere merken "Pure Direct" noemen.
Ik heb anders op de 1040 gewoon een knop "PURE DIRECT" staan, hoor :)
Bij stereo signaal is het inderdaad alleen geluid uit L en R. Niet getest wat er gebeurt als je DTS oid er door heen stuurt.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag een str-dn860. Prima apparaat alleen ben ik er nog niet achter hoe ik de receiver automatisch aan kan laten gaan als ik airplay selecteer op mn mac (receiver is niet te selecteren als deze in standby staat). Ik zag in dit topic wel iets voorbij komen van "wake up airplay", maar is dat alleen voor de 1000 serie? Alvast bedankt!

• tiguan
Pure direct betekent alleen maar dat het geluid onaangepast (geen bass, geen treble en andere geluids-verbeteraars) wordt weergegeven. Dat kan op alle soorten geluidsvelden worden toegepast.

@Hansie: heb je de instelling Network Standby aangezet in de receiver?

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 17-09-2016 13:10 ]

• Hansie_P
  • Nu online
tiguan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:06:

@Hansie: heb je de instelling Network Standby aangezet in de receiver?
Hier staat dat network standby alleen voor US en Canada is. Is er ook een alternatief voor Europa?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:53
Hansie_P schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:03:
[...]

Hier staat dat network standby alleen voor US en Canada is. Is er ook een alternatief voor Europa?
Dat was er via de Sony Audio app, maar dat hebben ze voor Europa eruit gehaald ben ik bang :(

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• tiguan
Ik heb die setting wel in m'n receiver zitten, echter ik heb de STR-DN840. Ging er van uit dat deze qua functionaliteiten wel hetzelfde zou zijn :S

Bij mij werkt het SEN gedeelte al een tijdje niet meer. Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 17-09-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Nu online
Ik kan inmiddels wel de receiver uit standby halen met de Sony remote app. Maar ik kan nog niet muziek streamen via airplay uit standby net zoals ik bij een apple tv deze kan selecteren als hij standby staat. De apple tv gaat dan vanzelf aan, maar de receiver staat niet eens in het lijstje met airplay devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

tiguan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:40:
Bij mij werkt het SEN gedeelte al een tijdje niet meer. Meer mensen met dit probleem?
Ja, bij mij ook geen SEN meer (DN1040). Lijkt uit de lucht gehaald te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ondertussen contact met Sony gehad. Ik moet screenshots opsturen naar ze over SEN. Vergeet het elke keer te doen. Hopelijk vanavond dan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in bezit van een prachtige Sony GX900ES. Deze receiver is onbeschadigd en er zit naar mijn mening een prima geluid in. Ik ben benieuwd wat andere mensen van deze receiver vinden. Ik heb er namelijk nog weinig verstand van. Heb ik een slecht model of heb ik getroffen met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Eindelijk reactie van Sony gehad omtrent SEN:

Zoals u al heeft ervaren is de SEN service niet meer actief. Deze is op uw model receiver STR-DN840 niet meer beschikbaar, en komt ook niet meer beschikbaar.

Dat is toch belachelijk. Je koopt een receiver met vTuner functionaliteit en dat werkt dan gewoon na een bepaalde tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja dat is belachelijk inderdaad (Los van het feit dat SEN altijd al kl*te was), maar gelukkig hebben we cast op die receivers dus ik cast of airplay het gros van audio, ook Tunein bijv voor radio :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
tiguan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:54:
Eindelijk reactie van Sony gehad omtrent SEN:

Zoals u al heeft ervaren is de SEN service niet meer actief. Deze is op uw model receiver STR-DN840 niet meer beschikbaar, en komt ook niet meer beschikbaar.

Dat is toch belachelijk. Je koopt een receiver met vTuner functionaliteit en dat werkt dan gewoon na een bepaalde tijd niet meer.
Ben ik met je eens. Eind vorig jaar werkte, na een update, de Songpal app niet meer met mijn STR-DN1050. Ik heb toen contact opgenomen met Sony en de teneur was: "dat klopt. Dat vinden we te ingewikkeld worden dus oudere apparaten ondersteunen weer niet meer. U kan natuurlijk altijd een Chromecast kopen". 8)7

Toen had ik echt zoiets van "like WTF"? Nu een receiver van net 2 jaar oud al niet meer ondersteunen? Ik kwam toen in een mss wat zeikerige bui en ben het gaan aankaarten bij Coolblue, mijn verkoper. Die wisten ook niet goed wat ze ermee moesten.

En heb ook flink geprotesteerd bij Sony zelf, zowel via mail als social media. Erg fijn als nu een nieuwe songpal compatible device wordt aangekondigd. Dan moeten potentiële kopers natuurlijk wel weten hoe lang hun dure aanschaf blijft werken zoals geadverteerd.

Toevallig of niet, maar 1 of 2 updates van Songpal later werkte het ineens wee r.

Maar wat mij betreft leggen mijn voorbeeld en het SEN voorbereeld wel weer een nieuw 'probleem' voor consumenten bloot: allerlei hippe coole features die zelfs als selling points worden geadverteerd door fabrikanten. Wat mij betreft moeten die features dan ook gewoon voldoen aan de (europese) regelgeving omtrent conformiteit / hoe lang een bepaald product hoort te kunnen doen waarvoor het is aangeschaft. Fabrikanten moeten dan maar zorgen dat, als zij een bepaalde dienst uit zetten of wat dan ook, dat ze dmv een firmware update een alternatief aanbieden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:13:
[...]

Maar wat mij betreft leggen mijn voorbeeld en het SEN voorbereeld wel weer een nieuw 'probleem' voor consumenten bloot: allerlei hippe coole features die zelfs als selling points worden geadverteerd door fabrikanten. Wat mij betreft moeten die features dan ook gewoon voldoen aan de (europese) regelgeving omtrent conformiteit / hoe lang een bepaald product hoort te kunnen doen waarvoor het is aangeschaft. Fabrikanten moeten dan maar zorgen dat, als zij een bepaalde dienst uit zetten of wat dan ook, dat ze dmv een firmware update een alternatief aanbieden.
Het voordeel van tech is de opkomst van nieuwe dingen. En dat is tevens ook het nadeel, voor je het beseft is er weer wat nieuws en stopt men met het oude.

Leuk een slimme receiver of smart tv, maar je hoeft er niet op te rekenen dat het doorontwikkeld wordt of zelfs maar stabiel blijft werken. :/ Ik moet tegenwoordig elke 2 weken mijn Sony TV hard rebooten, omdat AndroidTV nergens meer op reageert. Meerdere nutteloze audiostreamers in huis, videostreamer die niet meer bijgewerkt wordt. Als het spul nou een paar tientjes kost, maar dat doet het nooit. :(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Maar dat is de grap, Sony biedt geen alternatief aan qua SEN voor zover ik weet?

Nou heb ik ook een Sony Android TV maar daar kan ik echt niks anders dan positief over wezen. Op de een of andere manier heb ik daar toch meer vertrouwen in , omdat Android toch een platform is dat niet van Sony zelf is natuurlijk. Ik hoef mijn tv gelukkig ook nooit te rebooten, maar ik doe er dan ook niks bijzonders mee. Behalve een beetje tv kijken/PS4, Netflixen en Spotify (en heel af en toe Youtuben).

Nou gebruik ik die vTuner bijna nooit, maar ik vind 't echt schandalig dat ze idd zo'n apparaat verkopen, met die features duidelijk als een bijzonder voordeel. Het is meer omdat ik te lui ben om de coax aan te sluiten voor analoge radio, maar dat zal ik dan maar gaan doen :P

Aan de andere kant. Bij een vriend van me, die heeft een Denon, die heeft ook een vTuner er in zitten. Maar dat is niet specifiek van Denon zelf volgens mij. Dat is wel beter, want dat blijft dan gewoon werken.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 08-11-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
tcviper schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:28:
Ja dat is belachelijk inderdaad (Los van het feit dat SEN altijd al kl*te was), maar gelukkig hebben we cast op die receivers dus ik cast of airplay het gros van audio, ook Tunein bijv voor radio :)
Kan dat ook met iets anders dan Apple, want ik heb het idee dat dat casten voornamelijk voor Apple devices bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
tiguan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:01:
Nou heb ik ook een Sony Android TV maar daar kan ik echt niks anders dan positief over wezen. Op de een of andere manier heb ik daar toch meer vertrouwen in , omdat Android toch een platform is dat niet van Sony zelf is natuurlijk. Ik hoef mijn tv gelukkig ook nooit te rebooten, maar ik doe er dan ook niks bijzonders mee. Behalve een beetje tv kijken/PS4, Netflixen en Spotify (en heel af en toe Youtuben).
Ik zet hem elke dag aan en uit, veel simpeler dan dat wordt het niet voor een smart tv. Of ik vertrouwen moet hebben in Android tv ben ik nog niet uit. Als het net zo gaat als bij telefoons, dan heb ik weinig hoop op structurele updates.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
tiguan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:09:
[...]

Kan dat ook met iets anders dan Apple, want ik heb het idee dat dat casten voornamelijk voor Apple devices bedoeld is?
Uhm Airplay = Apple, Casten oftewel Chromecasten = Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Wat dat betreft is "casten" overigens ook wel een beetje een vage term.

Maar "Google Cast" (zowel voor audio voor video) heeft wel voordelen boven airplay. Zo speelt het apparaat waar uiteindelijk het beeld (of geluid) uit moet komen, zelf de gekozen stream af. Het device waarop je de content hebt gekozen is daarna weer vrij voor alles wat je ermee wilt doen: Uitzetten, uit het raam gooien, whatever. Het 'casten' blijft door gaan.

In tegenstelling tot hoe Airplay werkt :). Bij Airplay streamt je mobiele device zelf de content, om het vervolgens weer naar je Airplay apparaat te streamen. En daarbij moet je device dus ook actief blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 09-11-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Snap ik, maar je zei zelf cast of Airplay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, dat zei ik niet :)

Maar @tcviper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Even ter info voor degene die een Sony STR receiver gebruiken icm PS4 PRO en/of Sony AndroidTV. Passthrough van 4k/HDR werkt niet juist op dit moment t/m DN1060. De 1070 receiver werkt het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:58
tcviper schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:34:
Even ter info voor degene die een Sony STR receiver gebruiken icm PS4 PRO en/of Sony AndroidTV. Passthrough van 4k/HDR werkt niet juist op dit moment t/m DN1060. De 1070 receiver werkt het wel prima.
4K niet? Ik heb geen HDR, maar 4K heb ik geen issue mee.

Lees in een ander topic dat jij HDCP 1.4 krijgt via HDMI. Ik krijg gewoon HDCP 2.2.
Let wel op, de 1060 heeft dacht ik maar 1 poort voor HDMI 2.0. Als je PS4 Pro daar niet op aangesloten zit, werkt het niet.

Of wellicht is een van de kabels niet goed?

[ Voor 25% gewijzigd door Kashika op 14-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het werktte bij mij niet in ieder geval (GAME poort HDMI), als het bij jou wel werkt mooi dan toch? :)

De 1070 werkt het in ieder geval prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tcviper schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:10:
Het werktte bij mij niet in ieder geval (GAME poort HDMI), als het bij jou wel werkt mooi dan toch? :)

De 1070 werkt het in ieder geval prima mee.
Die is in HDCP 2.2 inderdaad. Je hebt de verkeerde HDMI poort gebruikt voor de PS4 Pro.

Als je hem in de Satteliet HDMI poort steekt, dan werkt 4K.

Wel top dat je direct hebt geklaagd bij Sony en een nieuwe Receiver gekocht hebt :P

Afbeeldingslocatie: http://av-receivers.net/wp-content/uploads/Sony-STR-DN1060-Back-Panel.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kashika op 14-11-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yeps, ik zie het nu ook ja :P Ach ja, heb de 1070 al binnen dus vind het goed :P
1060 staat te koop in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

tiguan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:01:
Op de een of andere manier heb ik daar toch meer vertrouwen in , omdat Android toch een platform is dat niet van Sony zelf is natuurlijk.
Verkijk je daar niet op.
Android is een platform van Google, maar de TV is hardware van Sony. Als Google met een update komt, is het nog altijd Sony die de update 'compatible' moet maken met hun TV-hardware. Dat kost Sony gewoon resources. Als Sony dit nalaat, zit je alsnog met een verouderde Android op je TV.
Kijk maar naar al die smartphones en tablets die allemaal oude Androidversies draaien sind hun fabrikanten ze als 'abandonware' heeft bestempeld na een jaartje of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Fireshade schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:07:
[...]

Verkijk je daar niet op.
Android is een platform van Google, maar de TV is hardware van Sony. Als Google met een update komt, is het nog altijd Sony die de update 'compatible' moet maken met hun TV-hardware. Dat kost Sony gewoon resources. Als Sony dit nalaat, zit je alsnog met een verouderde Android op je TV.
Kijk maar naar al die smartphones en tablets die allemaal oude Androidversies draaien sind hun fabrikanten ze als 'abandonware' heeft bestempeld na een jaartje of twee.
Jawel, maar het is niet zo dat als je geen nieuwe versie van Android krijgt, je helemaal niks meer kan. Ik kan nog steeds het gros van de apps gebruiken die ik nu ook gebruik.

Bij SEN is het zo, nu is het uit de lucht, je kan gewoon compleet geen SEN meer gebruiken en er is ook geen alternatief voor beschikbaar op deze receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tcviper schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:45:
Yeps, ik zie het nu ook ja :P Ach ja, heb de 1070 al binnen dus vind het goed :P
1060 staat te koop in ieder geval :)
Stomme opmerking. De 1060 is qua techniek een iets betere receiver, als je om geluidskwaliteit geeft.
Misschien het heroverwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hoezo is dat een stomme opmerking??? en de 1070 klinkt toch echt beter hier hoor. Sowieso is het menu een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tcviper schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:04:
Hoezo is dat een stomme opmerking??? en de 1070 klinkt toch echt beter hier hoor. Sowieso is het menu een stuk sneller.
Omdat het subjectief is natuurlijk :)

Top dat je er blij mee bent overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet iemand toevallig iets over het volgende? Ik heb de STR-DN840 via HDMI ana m'n tv gekoppeld. Als ik op mijn vorige tv (oude Bravia zonder ARC), op de AB van de receiver op SAT/CATV drukte, ging de tv automatisch over naar de HDMI aansluiting van de receiver met de juiste input van de versterker. Ik heb nu een nieuwe Bravia met ARC en de hele mikmak, maar als ik bij deze Bravia op SAT/CATV druk op de AB van de receiver, reageert de tv er niet op. Pas als ik op de Home knop van dd AB van de receiver druk, krijg ik het menu van de receiver te zien en moet ik daar voor SAT/CATV kiezen. Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tiguan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:27:
Weet iemand toevallig iets over het volgende? Ik heb de STR-DN840 via HDMI ana m'n tv gekoppeld. Als ik op mijn vorige tv (oude Bravia zonder ARC), op de AB van de receiver op SAT/CATV drukte, ging de tv automatisch over naar de HDMI aansluiting van de receiver met de juiste input van de versterker. Ik heb nu een nieuwe Bravia met ARC en de hele mikmak, maar als ik bij deze Bravia op SAT/CATV druk op de AB van de receiver, reageert de tv er niet op. Pas als ik op de Home knop van dd AB van de receiver druk, krijg ik het menu van de receiver te zien en moet ik daar voor SAT/CATV kiezen. Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Kijk even of Bravia Sync aanstaat. Op de de AB naar het knopje SYN kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kashika schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:08:
[...]

Kijk even of Bravia Sync aanstaat. Op de de AB naar het knopje SYN kijken.
Dat staat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Vandaag de STR-DN1080 binnengekregen, wat een geluid! Dolby Atmos en DTS:X met Phantom over 5.1 speakers werkt heel erg goed, ben er van onder de indruk. Verder zit alles aan boord (Spotify connect, google cast, airplay etc). Het enige minpuntje is dat Network Standby geen optie meer is in Europa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
tcviper schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:57:
Vandaar de STR-DN1080 binnengekregen, wat een geluid! Dolby Atmos en DTS:X met Phantom over 5.1 speakers werkt heel erg goed, ben er van onder de indruk. Verder zit alles aan boord (Spotify connect, google cast, airplay etc). Het enige minpuntje is dat Network Standby geen optie meer is in Europa :(
Groot verschil met de vorige generaties? Heb de 1060, maar ben altijd wel benieuwd naar de nieuwere receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Meer opties voor klank instellingen, menu reageert sneller en tja, dolby atmos en dts:x erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Kashika schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:44:
[...]

4K niet? Ik heb geen HDR, maar 4K heb ik geen issue mee.

Lees in een ander topic dat jij HDCP 1.4 krijgt via HDMI. Ik krijg gewoon HDCP 2.2.
Let wel op, de 1060 heeft dacht ik maar 1 poort voor HDMI 2.0. Als je PS4 Pro daar niet op aangesloten zit, werkt het niet.

Of wellicht is een van de kabels niet goed?
Ik heb dit even nagezocht. HDR werkt inderdaad niet. Hier is HDCP 2.2a voor nodig, wat in principe een softwarematige upgrade is. Tot nu toe is die nog niet uitgekomen op de DN-xx60 serie, wat dus betekent dat die wel 4k ondersteunen, maar niet HDR.

Zelf heb ik namelijk een DN860 en ik was benieuwd of alles compatible zou zijn als ik mijn tv zou upgraden. Helaas niet dus, of het moet via ARC. Dat lijkt (op basis van wat ik op internet lees) wel te werken, alleen zit je dan met de beperkingen van ARC.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyleo op 07-06-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Cyleo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Ik heb dit even nagezocht. HDR werkt inderdaad niet. Hier is HDCP 2.2a voor nodig, wat in principe een softwarematige upgrade is. Tot nu toe is die nog niet uitgekomen op de DN-xx60 serie, wat dus betekent dat die wel 4k ondersteunen, maar niet HDR.

Zelf heb ik namelijk een DN860 en ik was benieuwd of alles compatible zou zijn als ik mijn tv zou upgraden. Helaas niet dus, of het moet via ARC. Dat lijkt (op basis van wat ik op internet lees) wel te werken, alleen zit je dan met de beperkingen van ARC.
Welp. Zonde.

En onbegrijpelijk dat dit niet middels een update is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
De Sony STR-DN1080 krijgt overal lovende recensies. Misschien dat ik toch van mijn oude Yamaha over ga stappen. Overigens is het prijsverschil tussen landen wel groot. Hier rond de 800 euro (650 bij prijsvechters), in Amerika rond de 500 dollar... Zou het verschil maken als ik m bij bijvoorbeeld bij Amazon in Duitsland koop (625 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Ik heb m'n oude Sony (STR-ES2400 als ik het goed heb) ooit bij Amazon in Engeland gekocht toen de Britse Pond ongeveer gelijk stond aan een Euro. Een keer problemen gehad maar die werden gewoon hier in NL door Sony opgelost. Zie dan ook geen verschil met kopen in Duitsland.

Ik zit zelf ook te kijken naar een vervanging omdat HDMI passthrough en ARC niet op m'n huidige versterker zit en ik die functionaliteit af en toe wel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Heb de DN1080 nu een aantal weken en moet zeggen... beste Receiver die ik ooit heb gehad. Ik kan maar 1 nadeel noemen en dat is dat in Europa Network Standby niet aanwezig is. Je moet em dus letterlijk aanzetten om Airplay/Cast/Spotify te kunnen gebruiken. Buiten dat, geweldig vol geluid, ook de Atmos Phantom Surround werkt vrij goed met 5.1 speakers :) 4K HDR Passthrough werkt uitstekend, ook met PS4 Pro en Bluray speler van Sony (UBP-X800).

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 06-07-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabadabadoo
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik zag net dat music center straks geen ondersteuning meer bied voor o.a. de STR-DN1050.
Het ding in 2014 gekocht, na drie jaar al geen ondersteuning meer?
Je wilt mij toch niet vertellen dat dit technisch niet meer mogelijk is?
Ze vertellen doodleuk dat je niet moet updaten want dan is het einde verhaal, de oude versie installeren is er dan ook niet meer bij.
Laat ik in de tool (IOS) nu geen optie hebben waarin ik dit kan verhinderen, hebben ze zeker in de vorige versie er al uit gehaald.
Ik voel me echt bekocht, voor mij geen Sony meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Het is helaas een beetje de tijd waarin we leven. Of het nu een smart-tv is, een telefoon of zelfs een receiver, je mag in je handjes klappen zijn als je een paar jaar updates krijgt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jabadabadoo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:02:
Ik zag net dat music center straks geen ondersteuning meer bied voor o.a. de STR-DN1050.
Het ding in 2014 gekocht, na drie jaar al geen ondersteuning meer?
Je wilt mij toch niet vertellen dat dit technisch niet meer mogelijk is?
Ze vertellen doodleuk dat je niet moet updaten want dan is het einde verhaal, de oude versie installeren is er dan ook niet meer bij.
Laat ik in de tool (IOS) nu geen optie hebben waarin ik dit kan verhinderen, hebben ze zeker in de vorige versie er al uit gehaald.
Ik voel me echt bekocht, voor mij geen Sony meer.
Ook ik ben daar best oissed over ja :(. Begin 2016 hadden ze het ook al een keer onaangekondigd bekijkt. Toen heb (o.a.) ik flink stennis gechopt op social media (nadat support had gezegd dat ik maar een chromecast moest kopen 8)7 ). 'Toevallig' werkte het toen de volgende update weer.

Ik ben echter bang dat mijn voorganger gelijk heeft: Sony zal echt niet de enige zijn die dit flikt.

Uiteraard kunnen ze het technisch prima blijven ondersteunen. Dat kost alleen extra code, meer testing, etc.

Het zit fabrikanten sieren als ze op zn minst de API openbaar zouden maken, zodat je iig zelf nog iets kan maken. Of bv. de laatste versie die nog support biedt onder een passende naam apart in de app stores houden.

Ik gebruik de app overigens voornamelijk om muziek op mn NAS te browsen en voor de sound field instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Nu online
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de DN860 en DN1060

https://www.sony.nl/elect...-dn860/downloads/00014756

Ik ben hem nu aan het downloaden, maar de snelheid is om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:21
tcviper schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:45:
Heb de DN1080 nu een aantal weken en moet zeggen... beste Receiver die ik ooit heb gehad. Ik kan maar 1 nadeel noemen en dat is dat in Europa Network Standby niet aanwezig is. Je moet em dus letterlijk aanzetten om Airplay/Cast/Spotify te kunnen gebruiken. Buiten dat, geweldig vol geluid, ook de Atmos Phantom Surround werkt vrij goed met 5.1 speakers :) 4K HDR Passthrough werkt uitstekend, ook met PS4 Pro en Bluray speler van Sony (UBP-X800).
Network standby werkt nog wel op de 1050. Is er geen enkele manier om het ook aan de praat te krijgen op de 1080? Zou voor mij wel echt een enorm nadeel zijn (denk erover om te upgraden).

Verder denk ik eraan om mijn front speakers te wijzigen naar de KEF LS50 of is dat overkill?

[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 03-09-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
giantgiantus schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:57:
[...]

Network standby werkt nog wel op de 1050. Is er geen enkele manier om het ook aan de praat te krijgen op de 1080? Zou voor mij wel echt een enorm nadeel zijn (denk erover om te upgraden).

Verder denk ik eraan om mijn front speakers te wijzigen naar de KEF LS50 of is dat overkill?
Nee het is bewust uitgeschakeld in Europa die feature. Vreet stroom en voldeed niet aan de Europese norm.
Beetje hetzelfde verhaal wat we hier hebben met het geluidslimiet op muziekspelers dankzij Frankrijk.

Je kunt de receiver importeren uit Amerika natuurlijk ;)

Waarom zouden die speakers overkill zijn? Hangt toch af van je kamerindeling en waar je ze plaatst?
High end boekenplank speakertjes zijn toch nooit overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:21
Kashika schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:
[...]

Nee het is bewust uitgeschakeld in Europa die feature. Vreet stroom en voldeed niet aan de Europese norm.
Beetje hetzelfde verhaal wat we hier hebben met het geluidslimiet op muziekspelers dankzij Frankrijk.

Je kunt de receiver importeren uit Amerika natuurlijk ;)

Waarom zouden die speakers overkill zijn? Hangt toch af van je kamerindeling en waar je ze plaatst?
High end boekenplank speakertjes zijn toch nooit overkill?
Beetje slecht van mij geformuleerd. Ik bedoelde eigenlijk: is de Receiver goed genoeg om deze boxen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
giantgiantus schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:23:
[...]

Beetje slecht van mij geformuleerd. Ik bedoelde eigenlijk: is de Receiver goed genoeg om deze boxen aan te sturen.
Natuurlijk. Ik heb deze receiver grotere aan zien sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kashika schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:
[...]

[...]
Kwam bij toeval bij dit topic terecht, maar wel fijn om het bovenstaande eindelijk ook voor mezelf verduidelijkt te hebben nu. Ik heb sinds een aantal maanden de DN1070 en kreeg deze, in tegenstelling tot m'n Yamaha die ik hiervoor had, met geen mogelijkheid via het netwerk ingeschakeld met de smartphone app. Maar dat is dus kennelijk 'as intended'.

Voor de rest behoorlijk tevreden over de receiver, op twee dingen na, het ontbreken van een coax antenneaansluiting waardoor ik het toestel niet kon aansluiten op de antennekabel van Ziggo, en waardoor ik aangewezen was op het meegeleverde antennesnoertje dat echter zoveel interferentie heeft dat er niet naar te luisteren is. Radio luisteren kan ik nu dus niet anders dan dit te streamen met de TuneIn Radio app op m'n smartphone, wat echt wel wat meer gedoe is.

Tweede wat ik jammer vond is dat de S/PDIF (coax) aansluiting en de analoge tulpstekkeraansluiting door de receiver als één ingang worden gezien, en wat onhandig is als je twee oudere apparaten wil aansluiten zoals in mijn geval een CD en een DCC speler. Eerstgenoemde hangt er nu analoog aan, de tweede digitaal. Werkt kennelijk zo dat de DCC speler op S/PDIF altijd prioriteit heeft als deze aan staat, en dus volledig uitgeschakeld moet zijn wil ik naar de CD speler kunnen luisteren. Maar ik gebruik die apparaten niet veel, dus is wel mee te leven verder, beetje onhandig is het wel.

Verder wel een beest van een versterker, snelle en mooie grafische interface, krachtig geluid, en echt opvallend zwaar qua gewicht ook in verhouding tot de Yamaha receiver. Ik heb er zelf twee transmissielijn luidsprekers (Crafty Azumi), en een actieve subwoofer van Jamo op aangesloten. Wat ik daarbij overigens wel miste (of ligt dat aan mij?) is dat ik op de Sony geen crossover frequentie daarvoor kon instellen, en dat dus op de sub zelf moest doen.

• tiguan
Van de een op de andere dag kan ik geen Airplay meer gebruiken op mijn iPad 2 icm m'n STR-DN840. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het is al een paar weken zo.

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-10 21:08
Vraagje, heb nu een marantz nr1607, bevalt prima met DD en DTS alleen in stereo vind ik hem niet lekker. Mis kracht, klinkt lafjes. Dit ondanks dat mijn hoofdspeakers, q acoustics 3020 best hoog rendement hebben. Denk nu na over de Sony str-dn1070. Deze heeft nu een mooie prijs en wordt met name ook in stereo goed getest. Wat kunnen jullie over het geluid in stereo zeggen? Zal het een vooruitgang zijn voor mij? De 3020 staan op stands. Kunnen dus mooi "vrij" spelen.

Hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Ik ken de betreffende Marantz niet.

Wel heb ik in het verleden een Marantz SR6001 aan mijn Mordaunt Short 908i speakers gehad. Speakers kunnen vrij 'kil' klinken en de tweeters kunnen erg snel te scherp klinken. Ik had met de Marantz zo te lezen een beetje hetzelfde gevoel als jij nu met jouw combi hebt.

Daarna heb ik een aantal jaar een Yamaha AVR aan de speakers gehad. Klonk best prima, maar ik wilde op een gegeven moment wat moderners qua netwerkfuncties en HDMI. Dus heb nu sinds eind 2014 een STR-DN1050 aan m'n speakers hangen.

STR-DN1050 lijkt duidelijk veel meer 'energie' over te hebben om de speakers aan te sturen! Zowel qua zuiverheid in het hoog, als detail in het midden als kracht in het laag (MS908i hebben vrij dikke side-firing woofers onderin). Ik heb 'm destijds ook voor een vrij zacht prijsje kunnen kopen, maar hij 'voelt' (letterlijk qua gewicht en figuurlijk qua geluid) aan als een high-end versterker.

Dit is natuurlijk puur subjectief en goede ervaring met de STR-DN1050 betekent natuurlijk niet dat z'n opvolgers nog net zo zijn gebouwd of ontworpen dus uiteindelijk zal je het toch zelf moeten proberen. Maar zelf heb ik nog nooit echt spijt gehad van de STR-DN1050 !

(behalve dat Sony support ervoor, zowel qua updates als in de apps nu al compleet gesloopt heeft :( ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb een vriend van mij laatst een DN1070 aangeraden, al zat ik wel te twijfelen toen ik las dat support vanuit apps bijvoorbeeld al vervallen voor bijvoorbeeld de DN1050. Dat zal dan voor dit model ook wel over een paar jaar zo zijn en dat vind ik bizar slecht van Sony. Het alternatief was een Harman Kardon 151S of 171S. Die vond hij vooral mooi, maar ja je koopt een receiver voor het geluid, niet echt voor hoe het er uit ziet zei ik. Ik heb verder geen ervaring met HK en ik denk dat 't goeie receivers zijn, maar de prijs was erg gunstig van de DN1070.

Maar ik heb de receiver bij 'm aangesloten op een relatief oude Infity 5.1 set en het geluid is werkelijk machtig mooi hoor. Verder is het ook een erg prettige veelzijdige versterker, Spotify connect werkt prima. Had alleen gehoopt dat de input van analoge video ook omgezet zou worden via de HDMI kabel naar de tv, maar dat werkte niet zo. Maar goed, dat hadden we vanuit de specs ook kunnen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 21-09-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooijman1969
@eymey,

Juist dat mis ik nu, wat jij aangeeft:

STR-DN1050 lijkt duidelijk veel meer 'energie' over te hebben om de speakers aan te sturen!

Lijkt of de marantz alle zeilen bij moet zetten en geen energie meer heeft. Het geluid wordt vlak.

Ga de 1070 bestellen, is te koop voor €425,00 wat een mooie prijs is. Heb geen atmos nodig dus de 1080 valt af.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooijman1969
Heb de str-dn1070 gekocht. Na een avondje luisteren in stereo kan ik al zeggen dat het een enorme verbetering is tov de marantz.

Veel krachtiger en meer souplesse. Erg mooi geluid. Bij luid spelen maar ook bij zachte passages. Moet hem nu nog fine tunen.

Nog een ding waar ik niet uitkom. Misschien kijk ik eroverheen. Wil ook gewoon beeld van de ziggo horizon box naar de tv via hdmi als de sony in stand-by staat. Dat lukt nu alleen als ik de sony eerst op sat heb staan en hem dan uitzet. Als ik bijvoorbeeld eerst Spotify heb geluisterd dan de sony uitzet, daarna de horizon aanzet en m'n tv (Philips) krijg ik geen beeld. Iemand een tip? Of kan dit niet?

• tcviper
Kooijman1969 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:01:
Heb de str-dn1070 gekocht. Na een avondje luisteren in stereo kan ik al zeggen dat het een enorme verbetering is tov de marantz.

Veel krachtiger en meer souplesse. Erg mooi geluid. Bij luid spelen maar ook bij zachte passages. Moet hem nu nog fine tunen.

Nog een ding waar ik niet uitkom. Misschien kijk ik eroverheen. Wil ook gewoon beeld van de ziggo horizon box naar de tv via hdmi als de sony in stand-by staat. Dat lukt nu alleen als ik de sony eerst op sat heb staan en hem dan uitzet. Als ik bijvoorbeeld eerst Spotify heb geluisterd dan de sony uitzet, daarna de horizon aanzet en m'n tv (Philips) krijg ik geen beeld. Iemand een tip? Of kan dit niet?
Simpel gezegd: Dat gaat niet anders, ook dat heeft te maken met die stomme europese richtlijn van Sony mbt Standby en wat dat ding dan wel en niet kan. (Hierboven gepost). Ik heb al meerdere mails naar hun gestuurd om dat in Europa ook optioneel te maken, maar.... tot nu toe niks.

• Kooijman1969
Dat is wel wennen dan. Vooral voor m'n huisgenoten. Altijd uitzetten op voorkeur sat dus.... Dat kon de marantz nou weer net wel. Ach, er valt mee te leven.

Geluid is in ieder geval zeer goed. De str-dn1070 combineert zeer goed met de q acoustics 3020.

Maar misschien waag ik er ook nog wel een e-mail aan naar sony.

• tiguan
Dat is dan vrij nieuw zeker, ik heb op mijn STR-DN840 wel een passthrough mogelijkheid. Al weet ik niet of dat er nog steeds op zit. Kan best zijn dat ze het met een software update eruit hebben gesloopt.

• tcviper
Voor de 1080 eigenaren, nieuwe update uit vandaag die oa Dolby Vision support: https://www.sony.nl/elect...dn1080/downloads/00014836

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:49
Had wel interesse in deze 1080, echter volgens de specs wordt op de HDMI 1 ingang niet de volledige 4K ondersteunt? geen HDMI 60 P 4.4.4. ?? Als je deze voor aansluiting met ARC wilt benutten, mis je dus de maximale haalbare beeldresolutie?
De overige 5 HDMI aansluitingen daartegen wel? Klopt dat of is dit een verkeerde spec vermelding op de Sony website?
Verder van belang is onder meer de dubbele HDMI uitgang, 1x tv en 1x beamer aansluiting.

• tcviper
Ik heb op de HDMI ARC poort naar de Sony TV gewoon 60P 4K. Geen idee verder, werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sinds kort zie ik geen OSD melding meer op m'n TV aangesloten op m'n STR-DN1070 bij bijvoorbeeld het veranderen van het volume.

Ik heb het idee dat dat samenhangt met een firmwareupdate die recentelijk is uitgevoerd. Iemand anders hier tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Weemism schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:44:
Sinds kort zie ik OSD melding meer op m'n TV aangesloten op m'n STR-DN1070 bij bijvoorbeeld het veranderen van het volume.

Ik heb het idee dat dat samenhangt met een firmwareupdate die recentelijk is uitgevoerd. Iemand anders hier tegenaan gelopen?
Wat bedoel je precies? Zie je het NIET meer, of zie je het juist meer dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kashika schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Wat bedoel je precies? Zie je het NIET meer, of zie je het juist meer dan voorheen?
Correctie inderdaad, ik zie het dus niet meer, ondanks dat ik dit bij de instellingen bij Home wel zo ingesteld en niet veranderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Weemism schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Correctie inderdaad, ik zie het dus niet meer, ondanks dat ik dit bij de instellingen bij Home wel zo ingesteld en niet veranderd heb.
Misschien even klooien met bravia sync op beiden apparaten? Ik heb de 1060 en die laat het op de TV zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10 17:06
Weemism schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:28:
[...]

Kwam bij toeval bij dit topic terecht, maar wel fijn om het bovenstaande eindelijk ook voor mezelf verduidelijkt te hebben nu. Ik heb sinds een aantal maanden de DN1070 en kreeg deze, in tegenstelling tot m'n Yamaha die ik hiervoor had, met geen mogelijkheid via het netwerk ingeschakeld met de smartphone app. Maar dat is dus kennelijk 'as intended'.

Voor de rest behoorlijk tevreden over de receiver, op twee dingen na, het ontbreken van een coax antenneaansluiting waardoor ik het toestel niet kon aansluiten op de antennekabel van Ziggo, en waardoor ik aangewezen was op het meegeleverde antennesnoertje dat echter zoveel interferentie heeft dat er niet naar te luisteren is. Radio luisteren kan ik nu dus niet anders dan dit te streamen met de TuneIn Radio app op m'n smartphone, wat echt wel wat meer gedoe is.
Ik heb sinds kort de DN1080 in huis (opvolger van de DN1070). Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit van het geluid. Het geeft mijn huidige speakers echt een heel ander maar aangenaam geluid. Mijn Canton speakers gaven met mijn oude Pioneer receiver echt veel minder bass dan ik nu ervaar. Dit klinkt, met name door de "Sound Optimizer" echt beter geluid. Daarnaast merk je echt dat deze receiver meer een HT receiver is, en heeft echt een punchy geluid.

Wat betreft de internet radio functionaliteit was ik wel erg teleurgesteld dat dit niet ingebakken zit. Is er echt geen mogelijkheid om internet radio te gebruiken zonder het gebruik van de telefoon? Ik heb nu idd de TuneIn Radio APP werkend maar dat schiet natuurlijk niet op zo.
Verder wel een beest van een versterker, snelle en mooie grafische interface, krachtig geluid, en echt opvallend zwaar qua gewicht ook in verhouding tot de Yamaha receiver. Ik heb er zelf twee transmissielijn luidsprekers (Crafty Azumi), en een actieve subwoofer van Jamo op aangesloten. Wat ik daarbij overigens wel miste (of ligt dat aan mij?) is dat ik op de Sony geen crossover frequentie daarvoor kon instellen, en dat dus op de sub zelf moest doen.
Bij mij zit deze setting er wel in. Moet je wel speakers op Small hebben, anders is deze greyed out. Daarna kan ik per speaker de crossover instellen. Volgens mij zit er geen optie in waardoor je je sub mee kunt laten doen terwijl je Large speakers hebt ingesteld?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kashika schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Misschien even klooien met bravia sync op beiden apparaten? Ik heb de 1060 en die laat het op de TV zien.
Dank voor de suggestie, maar ik heb geen Sony tv, dus ook geen Bravia sync. Het is een vreemd fenomeen waarvan ik toch vermoed dat er een simpele oplossing voor moet zijn, ik moet er nog maar een keer verder induiken.
lethal pi schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Ik heb sinds kort de DN1080 in huis (opvolger van de DN1070). Ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit van het geluid. Het geeft mijn huidige speakers echt een heel ander maar aangenaam geluid. Mijn Canton speakers gaven met mijn oude Pioneer receiver echt veel minder bass dan ik nu ervaar. Dit klinkt, met name door de "Sound Optimizer" echt beter geluid. Daarnaast merk je echt dat deze receiver meer een HT receiver is, en heeft echt een punchy geluid.
Ik probeer me altijd te houden aan de regel om het geluid zo puur mogelijk uit de versterker te laten komen, dus zonder kunstmatige aanpassingen, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje van af ben gestapt, met de sound optimizer vind ik het geluid zelf ook een stuk aangenamer en voller klinken namelijk. Ik ben verder geen kenner of audiofiel, maar ik denk dat het ook een gevolg is van dat muziekbronnen tegenwoordig vaker compressed zijn door het veelvuldiger gebruik van streaming, waar dat vroeger natuurlijk meer lossless bronnen als CD waren waar pure direct opties wenselijker waren, en die sound optimizer volgens mij ook vooral bedoeld is om bij specifiek gecomprimeerde bronnen voor verbetering te zorgen.
[...]

Wat betreft de internet radio functionaliteit was ik wel erg teleurgesteld dat dit niet ingebakken zit. Is er echt geen mogelijkheid om internet radio te gebruiken zonder het gebruik van de telefoon? Ik heb nu idd de TuneIn Radio APP werkend maar dat schiet natuurlijk niet op zo.
Ja, dat vind ik ook wel een misser, zeker omdat m'n vorige (goedkopere en jaren oudere) Yamaha dit wel gewoon had, en gezien dat (iig bij de 1070) er dus ook geen full size coax kabelaansluiting meer op deze versterker zit, en de FM antenne een beroerde ontvangstkwaliteit heeft. Ik weet niet precies of het aan de TuneIn app zelf ligt, maar het opzetten van de connectie is met de receiver is, los van alle extra handelingen, ook nogal brak. Als die er eenmaal is is dan verder wel prima, en ook wel fijn qua bediening op afstand, behalve dat deze Sony's zoals hierboven al besproken in tegenstelling tot o.a. mijn vorige receiver niet meer via het netwerk kunnen worden in-/ of uitgeschakeld met de app en waardoor je de receiver daarvoor alsnog ook handmatig moet bedienen.
[...]
Bij mij zit deze setting er wel in. Moet je wel speakers op Small hebben, anders is deze greyed out. Daarna kan ik per speaker de crossover instellen. Volgens mij zit er geen optie in waardoor je je sub mee kunt laten doen terwijl je Large speakers hebt ingesteld?
Ik zal het nog even moeten controleren, maar ik heb het inmiddels ook handmatig naar tevredenheid ingesteld. Ik heb het laagste frequentiebereik van de zuilen opgezocht, en de crossover van de actieve sub daar iets boven afgesteld zodat er wat overlap is, maar de sub dus sowieso de laagste frequenties voor z'n rekening neemt. Maar ik zal er dus wel nog even verder naar kijken, want het lijkt me op zich wel beter de transmissielijn zuilspeakers in het lage bereik wat verder te ontlasten met een cut off zodat de conussen daarvan minder hoeven te vibreren voor het genereren van de lage frequenties, en de productie van de middenfrequenties daardoor wat minder gestoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Zie veel lovende woorden over DN1080, maar geen DAB+ en geen aansluiting voor kabelantenne.
Is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
PCan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:00:
Zie veel lovende woorden over DN1080, maar geen DAB+ en geen aansluiting voor kabelantenne.
Is dat geen probleem?
Ik zou niet weten waarom, alle radio luister ik via Tunein app of via Chromecast, of Airplay apps vanaf computer, mobiel of ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Omdat de geluidskwaliteit van DAB+ volgens de recensies veel beter zou zijn dan FM en je betaald voor de radiozenders die je via de kabel kan ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PCan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:00:
Is dat geen probleem?
Zoals hierboven ook al een keer door me aangegeven vind ik dit persoonlijk wel degelijk storend idd. Ook de 1070 heeft geen DAB of kabelantenneaansluiting, je bent zoals de bovenstaande posters aangeven dus aangewezen op streaming vanaf een ander apparaaat met apps als TuneIn. Mijn ervaring is dat iig TuneIn echter niet altijd feilloos werkt, geen connectie wordt opgezet met de receiver, dat de app zelf niet wil bufferen, en dat het hoe dan ook meer tijd kost dan wanneer je je receiver zoals vroeger gewoon aanzet, en het knopje tuner indrukt (als ie daar al niet op stond).

Niet onoverkomelijk allemaal, dus het is aan jou in hoeverre je het als een probleem ziet, en de digitale geluidskwaliteit via een app is idd (marginaal) beter, maar praktisch vind ik het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weemism schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Zoals hierboven ook al een keer door me aangegeven vind ik dit persoonlijk wel degelijk storend idd. Ook de 1070 heeft geen DAB of kabelantenneaansluiting, je bent zoals de bovenstaande posters aangeven dus aangewezen op streaming vanaf een ander apparaaat met apps als TuneIn. Mijn ervaring is dat iig TuneIn echter niet altijd feilloos werkt, geen connectie wordt opgezet met de receiver, dat de app zelf niet wil bufferen, en dat het hoe dan ook meer tijd kost dan wanneer je je receiver zoals vroeger gewoon aanzet, en het knopje tuner indrukt (als ie daar al niet op stond).

Niet onoverkomelijk allemaal, dus het is aan jou in hoeverre je het als een probleem ziet, en de digitale geluidskwaliteit via een app is idd (marginaal) beter, maar praktisch vind ik het persoonlijk niet.
Dat kan wel, daar is een oplossing voor dat je in ieder geval FM via kabel kunt krijgen, check deze topic: https://community.sony.nl...m-tuner/m-p/2087501#M1387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

tcviper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:38:
[...]

Dat kan wel, daar is een oplossing voor dat je in ieder geval FM via kabel kunt krijgen, check deze topic: https://community.sony.nl...m-tuner/m-p/2087501#M1387
Dank! Ziet er uit als een makkelijk uitvoerbare hack idd, als ik dat zo zie had het Sony niet veel gekost als ze zelf net een formaatje grotere aansluiting hadden gekozen (waarop je dan ook alsnog een aerial antenne had kunnen aansluiten zoals op de huidige aansluiting het geval is).

Denk dat ik me hier dan ook maar eens aan ga wagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Je kan een Hirschmann HFK 10 4G ontstoringfilter om je coaxkabel doen, gewoon te koop bij bijvoorbeeld Blokker of allekabels voor €4.95.
Kan ook zijn dat een van de afstandbusjes voor een moederbord van pc of VGA stekker in het schroefgaatje past, dan zit het wat netter.

Iemand ervaring met plaatsen coax splitter bij aansluiting DAB&FM/Kabel antenne?

[ Voor 14% gewijzigd door PCan op 26-10-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik heb sinds kort een geheel nieuwe set-up met de Sony STR-DN1080 als receiver.

Ik heb nog weinig kunnen testen, maar wat ik vaak check is de intro van Transformers op Blu-ray.
Dat stukje dat de sterren van het logo van de studio naar je toe vliegen zeg maar.

Met mijn oude speakers en receiver (Onkyo) hoorde je ze echt over je hoofd vliegen,
Dat is bij de Sony niet het geval, en dit valt me wel tegen.

Het kan met mijn nieuwe opstelling te maken hebben.
Ivm met mijn kinderen heb ik er voor gekozen om als front speakers en center te gaan voor speakers uit de KEF T301 serie (hangend aan de muur) als rear speakers heb ik plafond speakers genomen kef ci160qr.
De sub is nog steeds dezelfde (Rel Quake 2)

Zover ik heb kunnen vinden, is er nog geen optie om aan te geven dat de rear speakers in het plafond zitten, wel zag ik een optie als alle speakers in het plafond zitten.
Ik heb uiteraard de calibratie mic gebruikt, maar het is zeker niet wat ik had gehoopt dat het zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
KunDun schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:48:
Ik heb sinds kort een geheel nieuwe set-up met de Sony STR-DN1080 als receiver.

Ik heb nog weinig kunnen testen, maar wat ik vaak check is de intro van Transformers op Blu-ray.
Dat stukje dat de sterren van het logo van de studio naar je toe vliegen zeg maar.

Met mijn oude speakers en receiver (Onkyo) hoorde je ze echt over je hoofd vliegen,
Dat is bij de Sony niet het geval, en dit valt me wel tegen.

Het kan met mijn nieuwe opstelling te maken hebben.
Ivm met mijn kinderen heb ik er voor gekozen om als front speakers en center te gaan voor speakers uit de KEF T301 serie (hangend aan de muur) als rear speakers heb ik plafond speakers genomen kef ci160qr.
De sub is nog steeds dezelfde (Rel Quake 2)

Zover ik heb kunnen vinden, is er nog geen optie om aan te geven dat de rear speakers in het plafond zitten, wel zag ik een optie als alle speakers in het plafond zitten.
Ik heb uiteraard de calibratie mic gebruikt, maar het is zeker niet wat ik had gehoopt dat het zou zijn.
Misschien een stomme vraag, maar wat is nu het nut van deze post dan? Puur om te vermelden dat je een 1080 hebt? :P Ik zou zeggen experimenteer er eerst eens goed mee, want bijna alles is in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
tcviper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat is nu het nut van deze post dan? Puur om te vermelden dat je een 1080 hebt? :P Ik zou zeggen experimenteer er eerst eens goed mee, want bijna alles is in te stellen ;)
De reden van mijn post was toch echt wel een hulp vraag.
Hopelijk is er iemand die me meer kan vertellen over wat een goede set-up zou zijn in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
KunDun schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

De reden van mijn post was toch echt wel een hulp vraag.
Hopelijk is er iemand die me meer kan vertellen over wat een goede set-up zou zijn in mijn geval.
Wat is precies de vraag dan? Want ik lees dat je alleen constateert dat er bij 1 film iets niet exact hetzelfde is/klinkt als bij je vorige receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Denk niet dat ie bedoelt te pochen op zich. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je dus nauwelijks getest, geef je niet aan wat je vorige setup dan was en hoe die dan hingen ten opzichte van nu (waarom je nu kennelijk een andere setup hebt vanwege je kinderen doet ontgaat me ook even, waarom bijv. een andere type speaker), en heb je slechts één filmfragment getest.

Iets meer info zou dus denk ik wel helpen, anders lijkt het idd een beetje een niets-postje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Kijk ff op de site van Dolby Atmos voor opstelling speakers. (Dolby Atmos for the home).

[ Voor 19% gewijzigd door PCan op 26-10-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Ik heb twee kleine kinderen die constant door het huis rennen, daarom besloten geen zuilen meer neer te zetten (had in mijn vorige set-up 2x Q7 2x Q5 1 Q6C Kef speakers) en dat klonk erg goed. Nu heb ik inderdaad niet veel kunnen testen nog, maar had wellicht na de standaard calibratie iets meer verwacht.

Mijn set-up is 5.1 maar met ceiling rears dus, en had gehoopt dat er iemand wellicht wat tips had mbt de instellingen. Wel of geen phantom instelligen bijvoorbeeld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Kan je in de plaatsing van de speakers niet de hoogte aangeven? Zal wel ergens verstopt zitten onder geavanceerd, al heb ik geen idee hoe de interface van Sony in de nieuwere modellen in elkaar steekt.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCan
@KunDun Had maar een Atmos soundbar gekocht, met die kinderen :-)

Kalibratie speakers:
Je zou er vanuit mogen gaan dat Audyssey kalibratie tot een perfect resultaat leidt.
Meest voorkomende fout is dat men denkt dat de speakers vanaf de positie waar je zit even hard moeten klinken.Denk echter hoe hard het geluid van een object (helikopter, vliegtuig, projectiel) klinkt als deze over je hoofd vliegt. Ongeacht uit welke richting deze komt zal dit van zacht (opkomen) ->hard (boven je hoofd) -> zacht (uitsterven) gaan.

Als je handmatig gaat kalibreren zet dan eerst alle speakers even hard (-0dB als ze gelijk zijn in Ohm/Watt).
Zorg vooral dat de geluidsterkte van je centerspeaker gelijk is aan de front speakers, anders worden midden tonen (spraak) extra versterkt waardoor het klinkt alsof iedereen in een doos praat.
Front High (aan de muur boven je frontspeakers) moet dus net ietsje harder, omdat die niet boven je hoofd hangen, maar het geluid daar wel geplaatst zou moeten worden. Richt deze ook ietsje wijder dan je frontspeakers bij small opstelling. Zorg dat je sub woofer(s) niet voor een irritante brom zorgt die alles verknoeid en richt deze nooit op jezelf. (lage tonen zijn ook meest irritant voor buren/huisgenoten). Succ6.

Lees nu ook dat DN 1080 erg traag schakelt. 3e reden om deze niet te kopen.

[ Voor 93% gewijzigd door PCan op 29-10-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Bedankt voor je reactie @PCan ik ben al wat aan het experimenteren geweest, maar heb nog niet de ideale settings kunnen vinden.

De receiver maakt ook als hij aan staat (niet in stand-by) een heel irritant geluid (soort van hum / brom) heb Sony support al gebeld, die hadden niet direct een oplossing. Ik ga nog wat dingen proberen, maar tot nu toe niet super blij met mijn aankoop van de 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De receiver zelf of de boxen? Er wordt aangeraden de subwoofer(s) altijd met de hand in te stellen.
Weet niet welke bron je gebruikt, maar probeer eens of de brom weg is bij pure audio of direct. Om uit te sluiten dat deze van de bron afkomt. De Horizon media box bijvoorbeeld van Ziggo heeft de wat goedkopere Samsung onderdelen en kan haast niet zuiver zijn. Beste is denk ik een goede Blu-ray. Jammer dat Sony geen DAB+ stickie heeft zoals Pioneer. (Al is ook die in NL moeilijk te vinden).
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste