Hey, grappig! Nog een Mordaunt Short bezitter.
Zelf inmiddels bijna een jaar in bezit van een STR-DN1050, daarvoor een Yamaha RX-V663.
Hier stuurt de sony een paar Mordaunt Short MS908 zuilen aan (overigens wel de -i versie), dus bijna de 906, alleen dan nog met aparte side-firing woofers onderin.
Zelf, zowel icm deze receiver als ook de vorige toch nog steeds een haat-liefde verhouding met de Mordaunt Shorts. Aan de ene kant super veel resolutie en detail, zeker met lossless audio. Aan de andere kant, mede door hun metalen tweeters pijnlijk medogenloos als er ook maar iets mis is met een opname of de (native) kwaliteit van een bron. Dan 'snijdt' het toch behoorlijk in mijn gehoor.
Maar goed, jouw STR-DA2400ES is natuurlijk nog weer een flinke klasse hoger dan mijn STR-DN1050. Ik mek op mijn Mordaunts al behoorlijk verschil tussen m'n STR-DN1050 en de vorige receiver. Kan me dus voorstellen dat een receiver uit de ES serie de Mordaunts weer nóg zuiverder aan kan sturen
En @JPLC: Onbekend maakt onbemind

. Voor mij was Sony voorheen ook geen voor de hand liggende keus voor home cinema receivers. M'n ouders hebben vroeger wel een zeer goede Sony set gehad (maar die kostte dan ook al snel 2000 gulden, alleen stereo), maar over het algemeen zag ik mensen toch neerbuigend doen over Sony, qua audio.
Tot ik een jaar terug hoorde dat een collega van mij, in z'n duizenden euro's kostende thuisbioscoopzaal met dure B&W speakers (Nautilus) en deftige subwoofer, een STR-DN1040 gebruikt voor z'n surround decoding en aansturing van de speakers zelf.
Aangezien ik toch al behoorlijk wat Sony spul heb (en daar tevreden mee ben) en reviews, specs en featureset in mijn ogen er goed uit zagen toch voor de STR-DN1050 gegaan. En tot nu toe nog geen spijt
[
Voor 31% gewijzigd door
eymey op 29-10-2015 23:28
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.