• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Kashika schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Overigens zijn de componenten van hogere kwaliteit (zie ook het verschil in maat) en dat zorgt er ook voor dat de geluidskwaliteit beter tot zijn recht komt.
De 1050 zal identiek klinken aan de 850, bij gelijk volume/geen DSP's. Geen mens zal het verschil kúnnen horen.

Het verschil in maat is optisch, dan lijkt ie beter/heftiger. Tenzij de lucht onder de behuizing voor een beter geluid zorgt maar die kans lijkt mij klein. De extra ruimte onder de kap wordt namelijk niet benut voor onderdelen hè.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 12-02-2015 14:58 ]

Nickname does not reflect reality

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
Ah...weer wat geleerd 8)
Vrijwel elke site is beter dan WH. Ik bedoel, pakken we deze http://www.whathifi.com/sony/str-dn840/review review. Vermogen in stereo? Kakt ie in bij meerkanaals gebruik? Oh nee, er is niéts gemeten, da's waar.

Puur puur :X To be avoided 8)
Duly noted. :D
Kashika schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Ik bedoelde ook niet dat je volledige vermogen over twee boxen gegooid wordt. Ik merkte wel een flink verschil overigens. Dit trok wel bij toen ik naar 7.1 ging.

1050 heeft als verschil een extra HDMI poort in en twee extra uitgangen. Een component output en twee ingangen. Inderdaad iets meer vermogen en DSD ondersteuning.
Thanks, dat is inderdaad wat ik ook had gelezen. Kleine verschillen, zeker voor mijn situatie.
Brad Pitt schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:55:
[...]

De 1050 zal identiek klinken aan de 850, bij gelijk volume/geen DSP's. Geen mens zal het verschil kúnnen horen.
Klinkt goed (no pun intended ;) )

Beiden dank voor alle input en info tot zover! Het blijft altijd leuk vantevoren (én ook achteraf) een beetje van gedachten te wisselen over een nieuwe 'gadget' O-)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 12-02-2015 15:06 ]

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Brad Pitt schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Het verschil in maat is optisch, dan lijkt ie beter/heftiger. Tenzij de lucht onder de behuizing voor een beter geluid zorgt maar die kans lijkt mij klein. De extra ruimte onder de kap wordt namelijk niet benut voor onderdelen hè.
Waar baseer je dit op?

Heb je beide receivers in identieke omstandigheden kunnen horen?

• Brad Pitt
Kashika schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:16:
Waar baseer je dit op?

Heb je beide receivers in identieke omstandigheden kunnen horen?
Nee, ik niet. En verder in dit topic gok ik ook niemand.

Hoeft ook niet, er zal geen betere geluidskwaliteit zijn

• dafmay
Ben alvast de manual aan het doorspitten voor specifieke zaken :D

Domme vraag mischien, maar ik heb slechts een 5.1 setup. Sluit ik mijn surround speakers dan aan op de Surround ingangen of op de Surround Back ingangen (links op afbeelding) ?

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/302517?width=1024&height=768

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Voor 5.1 moet je Surround, Center en Front A gebruiken. En natuurlijk de subwoofer uitgang. :)
Moet zelf nog steeds eens die bi-amp aansluiting uitproberen. M'n speakers zijn er klaar voor.

[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 12-02-2015 16:17 ]

• dafmay
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:59:
Voor 5.1 moet je Surround, Center en Front A gebruiken. En natuurlijk de subwoofer uitgang. :)
Top...dank je! En de sub...jazeker...die krijgt vanavond een flinke work-out :)

Ps Tsjonge ik zie het nu ook staan in de (giga) manual...op pagina 335 (!)

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 12-02-2015 16:18 ]

• Brad Pitt
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:59:
Moet zelf nog steeds eens die bi-amp aansluiting uitproberen. M'n speakers zijn er klaar voor.
Ook dat is, buiten het feit om dat het cool staat en klinkt (om te zeggen), niet zinvol voor een beter geluid d:)b

• tiguan
Ach dan is het meer onder de noemer, omdat 't kan :D

• Brad Pitt
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:44:
Ach dan is het meer onder de noemer, omdat 't kan :D
Plus, mocht het nou alsnog beter klinken (placebo of niet), prima dan toch :) Heb het eerst ook gedaan hoor, omdat ik dacht dat het beter was. Nu toch maar die kanalen gebruikt voor meer luidsprekers en dat biedt, imho, beter resultaat. Niet dat die kanalen enorm worden aangestuurd maar i.i.g. meer dan tijdens bi-ampen :P

• tiguan
Nou ik zat te denken. Omdat mijn speakerkabels niet door elven bij het maanlicht zijn gesmeden, zou het misschien toch nog wel beter kunnen klinken. Of is dat ook bullshit?

• Brad Pitt
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:50:
Nou ik zat te denken. Omdat mijn speakerkabels niet door elven bij het maanlicht zijn gesmeden, zou het misschien toch nog wel beter kunnen klinken. Of is dat ook bullshit?
Dat is in dat topic toch ook wel duidelijk aangegeven of niet :P Ook dat zal niemand horen. Wel dénken te horen en da's helemaal prima (want mooie dikke stoere dure kabel is nu eenmaal kicken) maar klankmatig geheel zinloos.
(heb zelf ook dikke "goede" kabels hoor, dan weet je i.i.g. zeker dat het dáár niet aan ligt, maar vanaf dikte X is alles prima)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 12-02-2015 16:53 ]

• tiguan
Ik volg dat topic niet, dus heb geen idee wat ze daar allemaal bespreken. Maar ik weet wel van de naam af :P

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 12-02-2015 16:52 ]

• Brad Pitt
tiguan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:52:
Ik volg dat topic niet, dus heb geen idee wat ze daar allemaal bespreken. Maar ik weet wel van de naam af :P
Waarschijnlijk hebben de meeste mensen in dit topic niet negen Grande Utopia's staan in een huiskamer van 200 vierkante meter waardoor elke normale luidsprekerkabel van bijv. >2.5mm2 wel goed genoeg zal zijn :)

• dafmay
Nou potverdrie zeg...wat een fijne receiver is de 850 :) Prima geluid. Menu overzichtelijk. Auto calibratie en initiele setup zijn in een mum van tijd gedaan.

De volume-regeling kan wel een stuk beter moet ik zeggen. Veel te weinig stappen waardoor je niet lekker het volume kunt finetunen en het volume al snel te laag of te hoog staat. Ik neem even aan dat ik geen setting over het hoofd zie?

[ Voor 109% gewijzigd door dafmay op 13-02-2015 10:38 ]

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Kashika schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Ik zie niks? 404 Error.

En dan nog, een 850 tegenover een nieuwere 1050/1060 is ook een prijsverschil.

HDCP gebruik je voor 60fps op 4K resolutie en zal alleen relevant zijn als een ondersteunende TV hebt, met daarmee ook content.
Films zullen op 24P blijven in 4K. Geldt dus echt meer voor series, waarvan Netflix momenteel de enige aanbieder is. En die zit ook in je TV.
Bij mij doet hij het toch echt?
Maar ik reageerd op de reactie die boven van mij staat waarin werd gevraagd of iemand misschien ging upgraden naar de 1050. Daarom gaf ik als tip dat de nieuwe 1060 er ook aan zit te komen. Vergelijken met een 850 heb ik dus niet gedaan.

Zoals als ik het lees is HDCP 2.2 die nieuwe drm voor 4k of dit 24p of 60fps is maakt volgens mij niet uit. Voor mij is het een mooie toevoeging aangezien er bij mij wel een kans bestaat dat er een 4k beamer over een aantal jaren gaat komen en ik dan nog niet toe ben aan een nieuwe reciver. Is dit niet voor jou van toepsassing dan zou ik ook gewoon voor de serie van nu gaan en niet wachten zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Brad Pitt schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Dat is in dat topic toch ook wel duidelijk aangegeven of niet :P Ook dat zal niemand horen. Wel dénken te horen en da's helemaal prima (want mooie dikke stoere dure kabel is nu eenmaal kicken) maar klankmatig geheel zinloos.
(heb zelf ook dikke "goede" kabels hoor, dan weet je i.i.g. zeker dat het dáár niet aan ligt, maar vanaf dikte X is alles prima)
Even de kabels daargelaten, maar je stelt eigenlijk dat alle duurdere merken totaal zinloos zijn met betere onderdelen? DAC's en alle gebruikte componenten voegen totaaaaal 0,0 niets toe. (Even de prijs terzijde houden, want dat gaat soms helemaal nergens over 8) )
Ik hoor je weleens praten over dat de direct modus tussen een receiver A en B niets uit zou mogen maken. Daar ben ik het wel over eens. Maar toch merk ik als ik tussen verschillende receivers/versterkers als ik ga luisteren wel degelijk een verschil, zeker op wat hogere volumes. Sommige receivers komen toch wat te kort. Dan komt toch dat "gebruikte" onderdeel om de hoek kijken...

Als je puur jou theorie aanhoudt betaal je eigenlijk voor de geprogrammeerde DSP?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Audione0 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:08:
Even de kabels daargelaten, maar je stelt eigenlijk dat alle duurdere merken totaal zinloos zijn met betere onderdelen? DAC's en alle gebruikte componenten voegen totaaaaal 0,0 niets toe. (Even de prijs terzijde houden, want dat gaat soms helemaal nergens over 8) )
Ik hoor je weleens praten over dat de direct modus tussen een receiver A en B niets uit zou mogen maken. Daar ben ik het wel over eens. Maar toch merk ik als ik tussen verschillende receivers/versterkers als ik ga luisteren wel degelijk een verschil, zeker op wat hogere volumes. Sommige receivers komen toch wat te kort. Dan komt toch dat "gebruikte" onderdeel om de hoek kijken...

Als je puur jou theorie aanhoudt betaal je eigenlijk voor de geprogrammeerde DSP?
Een lastige, grote luidspreker heeft uiteraard, zeker bij hogere volumes, een versterker nodig die het vermogen goed en vervormingsvrij kan weergeven. Kan ie dat niet is deze niet geschikt voor deze luidspreker.

Bij normaal gebruik, op een normaal luister niveau,zonder DSP-standen te gebruiken, bij een gelijk volume (niet op het oor gegokt maar echt op de Db nauwkeurig) zullen twee versterkers identiek klinken ja.

Tenzij eentje het geluid kleurt. Kan iemand mooi(er) vinden maar da's eigenlijk gewoon een brakke versterker dan.

Een concertgebouw vullen met een 2x80W apparaat is uiteraard een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Bij normaal gebruik, op een normaal luister niveau,zonder DSP-standen te gebruiken, bij een gelijk volume (niet op het oor gegokt maar echt op de Db nauwkeurig) zullen twee versterkers identiek klinken ja.
Nogal een gewaagde uitspraak wat mij betreft. Alleen als alle circuits exact hetzelfde zijn met componenten van dezelfde leveranciers kan je dat stellen. En zelfs dan zijn minimale verschillen nog mogelijk.
Tenzij eentje het geluid kleurt. Kan iemand mooi(er) vinden maar da's eigenlijk gewoon een brakke versterker dan.
De vorm van het chassis zelf schijnt al verschil te maken, om het dan een brakke versterker te noemen. Daarnaast verschilt het van continent tot continent wat mooi is.
[YouTube: http://youtu.be/Hb5tB9PCIng]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:24:
Nogal een gewaagde uitspraak wat mij betreft. Alleen als alle circuits exact hetzelfde zijn met componenten van dezelfde leveranciers kan je dat stellen. En zelfs dan zijn minimale verschillen nog mogelijk.
Links met wat blinde/DBX tests waaruit het tegendeel blijkt please?
De vorm van het chassis zelf schijnt al verschil te maken, om het dan een brakke versterker te noemen.
Merken die dat beweren neem ik bij voorbaat al niet serieus. Dat is 100 procent onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:31:
[...]

Links met wat blinde/DBX tests waaruit het tegendeel blijkt please?
Alleen als jij bewijst dat het wel zo is, please....

Jij hebt onomstotelijk bewijs nodig om te accepteren dat er verschillen in geluid zitten als componenten niet exact hetzelfde zijn? Kleuring van geluid komt niet alleen uit een DSP, maar ook uit de gebruikte componenten en hoe die samenwerken om het geluid te versterken. Of het hoorbaar is voor de meesten vraag ik me af, maar ik denk dat als je het zou meten je wel degelijk verschil zou zien.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:52:
Alleen als jij bewijst dat het wel zo is, please....
Hoezo dat? Er zijn meerdere tests gedaan waaruit bleek dat een 50 Euro CD spelertje hetzelfde klinkt als een paar honderd Euro apparaat, of een versterker van "niks" niet te onderscheiden is van een hele dure (bij normaal gebruik,, nogmaals).

Als de vorm van het chassis al uitmaakt (lol!), waarom gebruiken niet alle fabrikanten dezelfde vorm?

De marketing jongens doen wel zinvol werk, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:57:
[...]

Hoezo dat? Er zijn meerdere tests gedaan waaruit bleek dat een 50 Euro CD spelertje hetzelfde klinkt als een paar honderd Euro apparaat, of een versterker van "niks" niet te onderscheiden is van een hele dure (bij normaal gebruik,, nogmaals).

Als de vorm van het chassis al uitmaakt (lol!), waarom gebruiken niet alle fabrikanten dezelfde vorm?

De marketing jongens doen wel zinvol werk, zo blijkt.
Sinds kort in het bezit van een onkyo receiver.
Laatst weer eens mijn stereo versterker aangesloten. Nad 319 om precies te zijn.
Jij zal het niet met mij eens zijn, maar wat een verschil in geluid.
Veel dieper en breder stereogeluid. Alle instrumenten zijn nu duidelijk gescheiden etc.

Ik denk dat jij je oren erg te kort doet, als je geloofd dat iedere versterker hetzelfde klinkt. Maar goed iedereen zijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:46:
Sinds kort in het bezit van een onkyo receiver.
Laatst weer eens mijn stereo versterker aangesloten. Nad 319 om precies te zijn.
Jij zal het niet met mij eens zijn, maar wat een verschil in geluid.
Veel dieper en breder stereogeluid. Alle instrumenten zijn nu duidelijk gescheiden etc.
Gecalibreerd volume ja? Beiden binnen hun werkzame gebied?

Geen DSP achtige dingen aan? Dan klinken ze eender. Tenzij de NAD het geluid kleurt, dan uiteraard niet. Maar dan is het geen "versterker".

Die video hierboven over het afstemmen van het geluid op basis van de afzet markt is dan ook geniaal. Wat een onzin. Het apparaat moet een signaal versterken, punt.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 14-02-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:58:
[...]

Gecalibreerd volume ja? Beiden binnen hun werkzame gebied?

Geen DSP achtige dingen aan? Dan klinken ze eender.
Ja, ja en nee.
Een dik gordijn werd opengetrokken door de nad.
Maar dat zal wel placebo zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:02:
Een dik gordijn werd opengetrokken door de nad.
Tijd om de brakke Onkyo bij het grofvuil te zetten!
Maar dat zal wel placebo zijn ;)
Human ears have limitations on what they can hear, this applies to all humans.

Human brains are very creative, this applies to all humans.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:06:
[...]

Tijd om de brakke Onkyo bij het grofvuil te zetten
Nee hoor, erg tevreden mee.
Doet zijn werk goed met films en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:15:
Nee hoor, erg tevreden mee.
Doet zijn werk goed met films en gamen.
Ieder zijn ding. Van achter een dik gordijn wil ik geen films kijken. Komt vaak zat muziek in voor. Hoor dat liever gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:18:
[...]

Ieder zijn ding. Van achter een dik gordijn wil ik geen films kijken. Komt vaak zat muziek in voor. Hoor dat liever gewoon zoals het hoort.
Zoals het hoort naar jouw inzicht bedoel je natuurlijk.
Blij voor jou dat jouw versterker geen gordijntje heeft d:)b

Maar goed dit is een Sony topic.
En die klinkt precies hetzelfde als mijn onkyo natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
invincible30 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:28:
[...]

Het is een versterker, dat hoort zo. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:28:
Maar goed dit is een Sony topic.
Heb hier nog steeds een STR-DA50ES en DVP7700, wellicht voor de kenners van "toen". Geweldige apparaten, zo maken ze dat eigenlijk niet (veel) meer. Zeker qua materiaalgebruik.

Na de Sony twee Pioneers gehad en nu een Onkyo. Klinkt die laatste anders? Jazeker, dramatisch anders. Dat komt echter door Audyssee (XT32, geweldig systeem imho).

Zet hem met muziek luisteren ook vaak weer even in Direct, en dan is het geluid opeens niet meer zo anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:36:
[...]

Het is een versterker, dat hoort zo. :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Heeft het ook nog voordelen als je een PS4 aansluit op de DN1050 in vergelijk in met een reciever van een ander merk?
Kan je bijvoorbeeld de PS4 bedienen met de afstand bediening van de reveiver of zo iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Ja dat kan :) En het heeft nut in de zin dat de PS4 bepaalde settings door kan geven aan de STR receiver van Sony, zoals Game mode (wat ook de TV aanpast).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Okee dat is dan zeker handig. Maar kun je alles bedienen met de remote van de receiver zodat je de controller van de PS4 helemaal niet nodig hebt? Of is het alleen dat je bepaalde functies kan regelen en de controller van de ps4 aan moet blijven staan.
Ik mis namelijk bij de PS4 dat je die kan besturen met mijn Harmoney One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik kan iig zonder de PS4 controller Netflix gebruiken. En dan bedoel ik, de PS4 aanzetten, inloggen, Netflix opstarten en series/ films kiezen en opstarten, allemaal met de AB. Alleen doe ik het via m'n tv, ik weet niet hoe het moet via de receiver zelf eigenlijk, maar die gaat wel automatisch aan als die er tussen zit.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 04-03-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De afstandsbediening van je Sony TV of Receiver kun je ook op je PS4 gebruiken ja ;) HDMI CEC Ftw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Okee dat is dan perfect. Dan weet ik nu zeker dat ik voor de Sony moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Beste mensjes ik heb jullie advies nodig.

Ik ben momenteel in het bezit van het volgende:

- Pioneer SC-LX72
- KEF T205
- Pioneer KRP-500M

Met het oog op de toekomst wil ik een nieuwe versterker gaan aanschaffen. Nu viel mijn oog eerst op de Sony STR-DN1050, maar deze biedt geen HDCP 2.2 ondersteuning. Toen kwam ik deze thread tegen op Google en zag vervolgens dat de DN1060 rond het voorjaar op de markt komt en die wel HDCP 2.2 ondersteund. Dus wellicht ga ik hierop wachten. Beschikt de DN1060 tevens over 4:4:4?

Een andere optie zou de Yamaha RX-A740 die dit beide sowieso wel ondersteund d.m.v. v1.50 firmware upgrade, maar ja, ik word voor de rest niet zo warm van dit model.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dit moment ben ik aan het rondkijken naar reciever van Sony, aangezien die wat kleiner zijn dan de Harman Kardon;s en wel passen in m;n audio meubel :+
Ik twijfel enorm tussen de pricewatch: Sony STR-DH550 en de pricewatch: Sony STR-DN850 . Op dit moment heb ik een 5.1 speaker setup en dit zal ook niet veranderen. Het enige wat mij lokt naar de 850 is de mogelijkheid van Airplay. Maar aangezien ik nog een losse Airport express over heb, zou ik die ook kunnen gebruiken om audio te streamen naar de 550. De hoeveelheid HDMI en overige poorten is voldoende op de 550 en spotify gebruik ik niet. Weet iemand toch nog een goede reden om voor de 840/850 te gaan?

Vergelijkingsoverzicht van de drie recievers: http://tweakers.net/price...;419074;395122/categorie/

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 05-03-2015 22:08 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Fietsbel schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:04:
Op dit moment ben ik aan het rondkijken naar reciever van Sony, aangezien die wat kleiner zijn dan de Harman Kardon;s en wel passen in m;n audio meubel :+
Ik twijfel enorm tussen de pricewatch: Sony STR-DH550 en de pricewatch: Sony STR-DN850 . Op dit moment heb ik een 5.1 speaker setup en dit zal ook niet veranderen. Het enige wat mij lokt naar de 850 is de mogelijkheid van Airplay. Maar aangezien ik nog een losse Airport express over heb, zou ik die ook kunnen gebruiken om audio te streamen naar de 550. De hoeveelheid HDMI en overige poorten is voldoende op de 550 en spotify gebruik ik niet. Weet iemand toch nog een goede reden om voor de 840/850 te gaan?

Vergelijkingsoverzicht van de drie recievers: http://tweakers.net/price...;419074;395122/categorie/
Kwaliteit van airplay direct naar de receiver is wel een stuk beter. De 850 ondersteund ook 4K, wellicht niet nu van belang, maar wel een fijne feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kashika schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:04:
[...]

Kwaliteit van airplay direct naar de receiver is wel een stuk beter. De 850 ondersteund ook 4K, wellicht niet nu van belang, maar wel een fijne feature.
Dat is wel een goed punt, daar ga ik even op verder zoeken. Van 4k ben ik nog niet overtuigd, m'n tv is nog te nieuw om te vervangen voor een 4K model en er zal alleen een ps4 op de reciever worden aangesloten. Voorlopig geen 4k media voor mij.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat kan zijn maar als je nu iets koopt is het misschien wel handig als dat er nu al op zit ;) Anders als je straks een keer een 4k tv gaat kopen moet je alsnog een nieuwe receiver weer kopen. Bij de 850 en 1050 zit het er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Fietsbel schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:03:
[...]

Dat is wel een goed punt, daar ga ik even op verder zoeken. Van 4k ben ik nog niet overtuigd, m'n tv is nog te nieuw om te vervangen voor een 4K model en er zal alleen een ps4 op de reciever worden aangesloten. Voorlopig geen 4k media voor mij.
Ik heb zelf de 1040, waar ook airplay in zit. En ik heb ook de nieuwste airport express. Als ik airplay met de ingebouwde receiver optie gebruik, klinkt het 10 x beter dan als ik de audiopoort van de airport probeer.
Als het een feature is die je veel gaat gebruiken, niet op besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ervaren jullie ook wel eens het volgende?

Bij afspelen van een bron (zowel via mediaspeler als bluray speler) met surround geluid (AC5.1 / DTS / DTS-HD MA, enz) wil de receiver nog wel eens het surround signaal niet juist doorgeven en je krijgt dan Lineair PCM 2.0 in beeld en te horen. Dit gebeurde bij mij op een voorgaande Yamaha receiver ook al. Ik heb alle apparaten rechtstreeks via hdmi op de receiver aangesloten. Het is onafhankelijk van de bron.

Als het gebeurd dan is er nooit een vaste handeling/oplossing, ik moet altjd maar wat proberen zoals : receiver uit en aan, switchen van hdmi bron, afspelen bestand stoppen en weer starten. En dan opeens merk je dat het juiste surround geluids signaal weer wordt weergegeven. Waar het aan heeft gelegen en wat de oplossing was, dat mag Joost weten ;)

Omdat ik het op 2 verschillende recente en nieuwe receivers heb meegemaakt (met exact dezelfde setup), lijkt het te maken te hebben met hdmi (apparaten direkt aangesloten op receiver via hdmi) en de wijze waarop de externe bron het audio signaal doorgeeft over hdmi aan de receiver.

Ik kan er geen peil op trekken. Het gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar wel zo nu en dan...en op die momenten is het frustrerend, vooral omdat je niet een vaste handeling kunt verrichten om het snel op te lossen...het blijft maar wat proberen en hopen dat het daarmee is opgelost.

Lang verhaal, maar hopelijk herkend iemand het...en wellicht is er zelfs een oplossing voor? Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Ps ik heb de Sony DN850.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 09-03-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjx22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-07 17:29
Miss heb je het niet helemaal juist aangesloten, sluit iig alle mediaspelers direct aan op de receiver en niet via de tv naar de receiver.

[ Voor 8% gewijzigd door rjx22 op 06-06-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-06 12:18

WKV

Hoe is de songpal app als remoe voor de nieuwe str 1040 tm 1060?

Werkt het zones toewijzen net zo makkelijk als een marantz app ? Of zit dit verstopt diep in de app?

Wat screenshots van de songpal app gelinkt met een receiver zou ik graag eens willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
WillyVelsen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:40:
Hoe is de songpal app als remoe voor de nieuwe str 1040 tm 1060?

Werkt het zones toewijzen net zo makkelijk als een marantz app ? Of zit dit verstopt diep in de app?

Wat screenshots van de songpal app gelinkt met een receiver zou ik graag eens willen zien.
Voor de 1060 heeft het multi-room functionaliteit. Dan kan je ondersteunde speakers (draadloos), verstekers en soundbars apart een muziekgroep voor aanmaken.

Denk dat je wel een aantal screenshots van de app hier kan vinden: Google Play: SongPal:Bluetooth/Wi-Fi remote – Android Apps on Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een balletje opgooien hier. Ik heb op dit moment een STR-DB790 in gebruik en ben erg tevreden over het volle en heldere geluid. Veel detail en zowel stereo als in surround een krachtpatser.

Toch, ik heb begrepen dat je voor echte RAW en HD audio ervaring een HDMI receiver nodig hebt? Ik meende altijd dat SACD ook een ongecomprimeerd formaat was dat gewoon over optical signaal gaat. Nu raak ik dus een beetje in de war of een HDMI receiver nou echt veel meer te bieden heeft in kwaliteit? Los gezien van dat ik nu niet alle codec kan afspelen. Ik wil natuurlijk niet het geluid kwijt dat ik nu zo waardeer en ik wil bij Sony blijven. Maar als ik op Marktpkaats kijk kom ik wel wat Sony HDMI receivers tegen voor zachte prijzen.

Is het voor mij de moeite waard om naar een Sony HDMI receiver over te stappen? En zo ja, welk model dat nu goed in de prijs zit zou een mooie volgende stap zijn met merkbaar resultaat? Zoals de STR-DG820. Alle info is welkom!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:50:
...HD audio ervaring een HDMI receiver nodig hebt?
Niet per se, lees de Audio FAQ eens onder het kopje "Audioformaten en het uitsturen ervan". Dan zie je dat je ook meerkanaals analoog uit kan sturen als je bron het decodeerwerk doet (moet de bron dat wel ondersteunen en beschikken over de uitgangen), maar je huidige Sony heeft wel de juiste ingang om die methode te gebruiken.

HDMI heeft een grotere bandbreedte dan optisch en waar optisch gelimiteerd is tot de gewone DTS en DD heeft HDMI de HD-varianten (en zijn de coretracks ook van hogere bitrate).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is helder. Dank je wel!

Dan nog zou ik graag van de liefhebbers/kenners een advies willen of ik er op vooruit ga of niet? Ik heb het idee dat nieuwere Sony generaties minder zwaar en kwalitatief zijn dan de oude generatie die ik heb. Misschien zit ik er wel naast maar dat hoor ik dan graag natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik ben een paar jaar terug van de DB790 overgestapt naar een ES. Volgens mij ga je er vooral qua aansluitgemak op vooruit. Vergeet niet dat je op de DB790 ook alleen naar SACD kon luisteren via analoog, omdat optisch niet genoeg bandbreedte had voor het signaal.

Gewicht van de voeding is wellicht belangrijk, maar er zit natuurlijk ook heel wat jaartjes ontwikkeling van de overige componenten tussen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:27:
Ok dat is helder. Dank je wel!

Dan nog zou ik graag van de liefhebbers/kenners een advies willen of ik er op vooruit ga of niet? Ik heb het idee dat nieuwere Sony generaties minder zwaar en kwalitatief zijn dan de oude generatie die ik heb. Misschien zit ik er wel naast maar dat hoor ik dan graag natuurlijk!
Mwah. De STR-DN840 / 1040 kwamen zo'n twee jaar geleden niet voor niets als één van de betere receivers uit de bus. En de opvolgers zijn denk ik ook erg goed.

Ik ben in ieder geval nog steeds erg tevreden met deze receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heren. Het is wel leuk om mede liefhebbers te spreken. Ik ben zelf al liefhebber vanaf het allereerste Dolby Digital 5.1 model van Sony. Zeg maar uit het MiniDisc tijdperk. En nooit een ander merk receiver gekocht vanaf toen. Dit is trouwens mijn tweede QS receiver. Ik sta wel een beetje alleen in mijn enthousiaste omdat in mijn omgeving vrijwel altijd maar voor de standaard high-end merken wordt gekozen zoals Marantz, Denon of Onkyo.

Zolang ik niet inlever op het klankbeeld (noem je dat zo?) vind ik het de investering wel waard. Speakers spelen natuurlijk ook een rol. Ik heb nu voor surround en center de ED SS-LA serie en als front speakers twee Canton Chrono zuilen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Ik meld mij hier ook maar eens. Sinds gisteren in het bezit van een STR-DA2400ES.
Ik had voorheen een Denon AVR-2802, alleen die is spontaan overleden plotseling (schijnt vaker voor te komen :z). Lang gezocht naar een vervanger. Ook getwijfeld tussen een wat oudere pure stereo versterker (ik luister voornamelijk muziek via stereo), of toch wat moderners.
Uiteindelijk via toeval bij de STR-DA2400ES uitgekomen, en was eigenlijk vrij snel verkocht door de lovende reviews en de aansluitmogelijkheden (4x HDMI én een phono ingang, ik heb ook een platenspeler namelijk :P).
Inmiddels is de boel aangesloten en ben ik nu van alles aan het proberen en instellen. Vooral SACD / 24b/96khz FLAC's klinken echt heerlijk :9 Heerlijk zuiver en neutraal op mijn Mordaunt Short MS906 zuilen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Hey, grappig! Nog een Mordaunt Short bezitter.

Zelf inmiddels bijna een jaar in bezit van een STR-DN1050, daarvoor een Yamaha RX-V663.

Hier stuurt de sony een paar Mordaunt Short MS908 zuilen aan (overigens wel de -i versie), dus bijna de 906, alleen dan nog met aparte side-firing woofers onderin.

Zelf, zowel icm deze receiver als ook de vorige toch nog steeds een haat-liefde verhouding met de Mordaunt Shorts. Aan de ene kant super veel resolutie en detail, zeker met lossless audio. Aan de andere kant, mede door hun metalen tweeters pijnlijk medogenloos als er ook maar iets mis is met een opname of de (native) kwaliteit van een bron. Dan 'snijdt' het toch behoorlijk in mijn gehoor.

Maar goed, jouw STR-DA2400ES is natuurlijk nog weer een flinke klasse hoger dan mijn STR-DN1050. Ik mek op mijn Mordaunts al behoorlijk verschil tussen m'n STR-DN1050 en de vorige receiver. Kan me dus voorstellen dat een receiver uit de ES serie de Mordaunts weer nóg zuiverder aan kan sturen :)

En @JPLC: Onbekend maakt onbemind :). Voor mij was Sony voorheen ook geen voor de hand liggende keus voor home cinema receivers. M'n ouders hebben vroeger wel een zeer goede Sony set gehad (maar die kostte dan ook al snel 2000 gulden, alleen stereo), maar over het algemeen zag ik mensen toch neerbuigend doen over Sony, qua audio.

Tot ik een jaar terug hoorde dat een collega van mij, in z'n duizenden euro's kostende thuisbioscoopzaal met dure B&W speakers (Nautilus) en deftige subwoofer, een STR-DN1040 gebruikt voor z'n surround decoding en aansturing van de speakers zelf.

Aangezien ik toch al behoorlijk wat Sony spul heb (en daar tevreden mee ben) en reviews, specs en featureset in mijn ogen er goed uit zagen toch voor de STR-DN1050 gegaan. En tot nu toe nog geen spijt :9

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 29-10-2015 23:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Mordaunt-Short/ES eigenaar meldt zich. :P

Wel de kleine Genie speakertjes, maar voor de maat briljant fijn geluid. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Hier een ex-Sony ES bezitter maar nog steeds een Mordaunt Short fan!
Zo te lezen is mijn STR-DA2400ES bij een liefhebber terecht gekomen, -tom-562 (twee posts hierboven!)
Ik heb er zo'n drie jaar enorm veel plezier aan beleeft. Kortom een super receiver met veel instelmogelijkheden en een heel mooi neutraal geluid i.c.m. de Mordaunt Short speakers.
Wilde eens wat anders en bij Marantz terecht gekomen maar ik zeg niet dat er nooit geen Sony meer in huis komt....

Ik heb een mooie Mordaunt groei meegemaakt. Van de Avant Premiere naar Genie toen de MS908i en nu de Mezzo. Mezzo 6 als front, Mezzo 1 als back surround en twee 908i als surround. Nu nog de 905i als center maar naarstig op zoek naar de Mezzo 5 om de Mezzo lijn compleet te krijgen. Als sub de MS309W.
Dus aardig Mordaunt minded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yes, ik ben er erg blij mee!
En het grootste pluspunt van zo'n combi is meteen zijn zwakte. Je hoort iedere tik en kraak (in een LP) en het kan erg irritant zijn :P (b.v. 24bit/96khz remasters van Led Zeppelin van album I en II, de opnamekwaliteit was niet zo denderend toen, en vooral met de hoge zang van Robert Plant wilt het nog wel eens lelijk klinken)
Enige wat ik soms mis is op lage volumes is wat bass (ik speel eigenlijk altijd alles neutraal af, zonder equalizer, als ik het echt mis dan wil ik nog wel eens met de toonregeling spelen), maar zodra het volume wat hoger gaat, draai ik het meestal terug :P (leuk, zo'n oud karakteristieke woning van 100 jaar oud :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
-tom-562 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:21:
Yes, ik ben er erg blij mee!
En het grootste pluspunt van zo'n combi is meteen zijn zwakte. Je hoort iedere tik en kraak (in een LP) en het kan erg irritant zijn :P (b.v. 24bit/96khz remasters van Led Zeppelin van album I en II, de opnamekwaliteit was niet zo denderend toen, en vooral met de hoge zang van Robert Plant wilt het nog wel eens lelijk klinken)
Enige wat ik soms mis is op lage volumes is wat bass (ik speel eigenlijk altijd alles neutraal af, zonder equalizer, als ik het echt mis dan wil ik nog wel eens met de toonregeling spelen), maar zodra het volume wat hoger gaat, draai ik het meestal terug :P (leuk, zo'n oud karakteristieke woning van 100 jaar oud :P)
Ja, zo hoor je hoe de kwaliteit de laatste jaren is toegenomen....:-)
Kijk even in de settings of je de speakers op Large hebt gezet. Bij mij had ik ze op Small staan omdat ik een crossover had ingesteld i.v.m. het gebruik van een sub. En de equalizer had ik ook een 'tikje' bas en treble meegegeven. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
En anders een sub erbij aansluiten. (heb er nog één staan, ook MS, stuur maar PB bij interesse...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Klinkt aantrekkelijk haha. De luidsprekers stonden al op full. Ik heb net de bass maar wat hoger gezet. Ik heb het idee dat de Denon net iets meer bass onderin gaf (zonder toonregeling), maar daar had ik al snel het idee dat de bass te snel ging overstemmen (boomerig worden) als ik met de toonregeling begon te spelen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok, de missende bass is gevonden :P Ik had de output van m'n PC op 24bit/192khz staan. Dan werkt de equalizer dus niet. Dus de boel maar op 24bit/96khz gezet, en nu werkt het wel, en het klinkt nu een een stuk beter (bass op +2 gezet). Aangezien ik nog geen bronmateriaal van 192khz ben tegen gekomen, lijkt me dat dus redelijk nutteloos :P
Overigens gisteren samen met een collega van me wederom een setje MS906 gekocht (voor zijn Denon receiver). De verkoper verkocht ze met een beetje spijt, hij had een setje B&W 804 staan, maar kon nog niet heel erg aan het geluid wennen (missend middengebied t.o.v. de MS906). Grappig om direct het verschil te kunnen horen (alles was aangesloten op dezelfde receiver.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Kijk, lag het gelukkig niet aan de receiver. Had ik ook niet verwacht overigens.

Weet je het zeker dat het B&W 804 waren? Dat zijn speakers van zo'n € 3000 p/st.....
Deze vergelijken met MS906 zou appels met peren moeten zijn.....
Heb je zelf goed het verschil kunnen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, het was een set 804. Op dezelfde receiver (Marantz) met hetzelfde bronmateriaal. Het klonk anders, het laag was wel een stuk mooier maar mistte wat middengebied. Voor wat ik luister (wat oudere rock) klonken de gitaren lekkerder op de MS906. Op lage volume's althans. Basgitaar klonk wel een stuk beter op de B&W (en zware synthesizers zoals in Pink Floyd).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, leuk om te lezen allemaal :)

Ik heb m'n MS908i in het begin ook nog met een Marantz AV-receiver (dacht SR6001) gehad maar bij mij klonk die combi echt vreselijk. Het leek wel alsof het midden helemaal 'dicht' liep en soort van 'distorted' raakte.

Met Yamaha RX-V663 en nu Sony STR-DN1050 is dat dus een stuk beter.

Toch grappig om te lezen hoe smaken van mensen verschillen. Een set peperdure BMW's minder dan een paar (relatief goedkope) MS906's?

Tsja, ik weet het niet. Ik denk dat de MS908i's (en 902i rear, 905i center) nog wel wat jaartjes zullen blijven. Maar soms overweeg ik wel eens om naar speakers met een wat 'warmer' geluid te gaan luisteren. Het metaal in de Mordaunt's maakt me soms gewoon wat 'luistermoe', vooral met sommige popmuziek.

Maar ja, wat ga ik dán combineren met m'n STR-DN1050. En eigenlijk wil ik voorlopig ook niet meer (veel) geld uitgeven aan andere speakers.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
eymey schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:55:

Tsja, ik weet het niet. Ik denk dat de MS908i's (en 902i rear, 905i center) nog wel wat jaartjes zullen blijven. Maar soms overweeg ik wel eens om naar speakers met een wat 'warmer' geluid te gaan luisteren. Het metaal in de Mordaunt's maakt me soms gewoon wat 'luistermoe', vooral met sommige popmuziek.
Is dat 'metalige' geluid geen kwestie van instellingen? Ik herken dit niet. En ik zit rondom in de MS speakers
(7.1: Mezzo6, Mezzo1, 908i, 905i, 903w)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk het niet. Stereo draait het eigenlijk altijd in een "direct" modus, pure direct danwel eentje 'daaronder'. Bij surround wordt de EQ op basis van ruimtecalibratie gebruikt.

Het metalige is vooral bij violen, hoge zangstemmen en dan vooral als de opname niet perfect is. Dat laatste klinkt wellicht logisch, maar daarom heb ik dus mss. wel baat bij speakers die het geluid iets warmer 'kleuren' :). Of iig gewoon met soft dome tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtmozFearz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Sony STR-DN1000. Ben er zeer blij mee,dit is mijn eerste Sony receiver. Na een aantal jaren gebruik heeft mijn HK het opgegeven. Was op zoek naar een degelijke vervanger en kwam deze tegen op MP in mint condition voor een leuke prijs. Geluid is prima icm m'n Infinity Alpha 5 HCS II 5.1 setje. Ook in Stereo klinkt het niet verkeerd! Gebruiksgemak van de Sony is al beter dan die van de HK. Ook dingen als TrueHD, DTS HD MA en een GUI zijn dingen die mijn vorige amp niet had. Ben er zeer blij mee en hoop dat hij het nog vele jaren zal blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik mijn STR-DA2400ES nu al een paar weken naar volle tevredenheid, alleen is er 1 ding wat mij stoort.
Als ik dingen via m'n desktop afspeel (dus met HDMI passtrough) dan heb ik bij (vooral) snelle beelden dat er een soort van stottering optreed. Alsof het beeld in 3 vlakken is opgedeeld (grofweg, boven, midden en onder) en deze onderling van elkaar ververst worden. Dit is erg irritant en storend (je krijgt er koppijn van).
In het verleden (dus HDMI direct in mijn TV) had ik hier geen last van.
Edit:
Screen tearing dus :P
Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik kan zo snel geen instelling o.i.d. vinden in het menu van de versterker. Overigens zit m'n desktop aangesloten op de 'VIDEO 1' ingang. Ik had ergens gelezen dat de Blueray ingang 'direct' was ofzo, zou dat nog uitmaken (moet anders m'n TV meubel half uit elkaar halen om het te wisselen :P)
Edit 2:
Opgelost. Bleek in de instellingen van m'n videokaart te liggen. Blijkbaar krijg je V-sync problemen als je het display cloned. Ik heb m'n TV nu als tweede scherm ingesteld, en het is inmiddels opgelost

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 21-11-2015 10:48 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een SONY (stereo fm am receiver) model STR DE215
ik kan niet afstemmen op de npo radio2 frequentie 92.6 MHz klopt dit?
Gaarne uw hulp? Alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:17:
ik heb een SONY (stereo fm am receiver) model STR DE215
ik kan niet afstemmen op de npo radio2 frequentie 92.6 MHz klopt dit?
Gaarne uw hulp? Alvast hartelijk dank
Als dat de frequentie is van de provincie waar je je op dat moment begeeft, èn je luisterd via de ether, dan zou ik je antenne eens nakijken. Via de kabel? Check je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Mijn nieuwe Sony STR-DN1060 heeft een nogal aparte antenne aansluiting. Iemand een idee hoe ik een normale RF connector kan aansluiten op die receiver?

Zelf gaan knutselen zoals hier lijkt me niet de bedoeling voor een receiver in deze prijs categorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Agima! schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:29:
Mijn nieuwe Sony STR-DN1060 heeft een nogal aparte antenne aansluiting. Iemand een idee hoe ik een normale RF connector kan aansluiten op die receiver?

Zelf gaan knutselen zoals hier lijkt me niet de bedoeling voor een receiver in deze prijs categorie.
Denk het niet. De zelf knutsel oplossing hieronder is niet bijzonder lastig overigens.
En anders, het casten van de radio naar de receiver werkt ook. Tis niet alsof radio kwaliteit beter of uberhaupt goed te noemen is ;)

Je kunt proberen om op een aanbieder als DX naar een oplossing te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
WTF ?

Hoe krijgen ze het voor elkaar om zulke aansluitingen te maken op een AV-receiver in deze prijsklasse?

Dat je ook kan casten of internetradio kan luisteren lijkt me in deze niet echt terzake te doen. Miljoenen huishoudens in Nederland (en wrs in andere Europese landen nog eens miljoenen) krijgen een prima en knalhard FM-signaal binnen via CAI. Maar consumenten moeten het, zonder knutselwerk, maar doen met een draad antenne? .......

In mijn ervaring werkt FM radio aanzetten ook nog steeds stukken gebruiksvriendelijker met minder handelingen (dat laatste ligt ook aan de fabrikanten zelf, die internetradio altijd nodeloos ingewikkeld maken).

Overigens nog iets van mijn kant: Sinds ongeveer 1,5 maand, na de laatste update van Songpal voor Android, werkt de app niet meer met mijn STR-DN1050, die eind 2014 gekocht heb :(. Hij detecteert 'm nog wel, maar als ik 'm kies, dan ga ik meteen weer terug naar het overzicht van apparaten.

Volgens Sony Support klopt dit: Men vond het te ingewikkeld om de app nog compatible te houden met 'oudere' modellen (Een receiver uit 2014 is blijkbaar te oud :') ) en ik moest maar een Chromecast kopen....... 8)7

Ten eerste toont dat laatste natuurlijk al een totaal gebrek aan productkennis: De STR-DN1050 kan op div. andere manieren audio vanaf het netwerk ontvangen. Bovendien: De app heb je dus júist ook nodig als je makkelijk, zonder de TV erbij aan te moeten doen, internetradio (TuneIN) wil luisteren of als je makkelijk een ander soundfield in wil kunnen stellen zonder de TV aan te moeten doen en zonder naar het display van de receiver zelf te turen.

Toch wel cruciale info dus, dat Sony gewoon na nog geen 2 jaar (en in mijn geval net een jaar en 2 maanden) dus ineens de functionaliteit van hun dure apparaten inperkt. Ze adverteren er voor de huidige lijn apparaten zelfs mee dat je met Songpal ook multiroom audio kan realiseren. Volgend jaar dus niet meer?.......

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Een klacht over de ontbrekende antenne aansluiting op de STR-DN1060 bij Sony gedaan. Ik kreeg onderstaande reactie :

Bedankt voor uw contact met Sony Support.

Ik begrijp dat u graag radio ontvangt via een coaxiale aansluiting.

Op dit model leveren wij een draadantenne voor FM ontvangst.

Voor informatie en het bestellen van accessoires zijn er meerdere mogelijkheden:

U kunt hiervoor terecht bij EET Europarts.
Ga naar de webshop van EET Europarts: http://eetgroup.com/ en kies uw land.

U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw Sony dealer voor vragen over Sony accessoires.
Veelal hebben zij reguliere accessoires op voorraad dan wel kunnen zij deze voor u bestellen.

Wij hebben helaas geen directe inzage welke accessoires bij bepaalde verkooppunten beschikbaar zijn.
Wel kunnen wij u informeren over de contactinformatie van de Sony verkooppunten in de Benelux inclusief de gevoerde specialisatie van producten en het soort verkooppunt.

Voor Nederland, zie: http://www.sony.nl/dealerlocator/search/

Voor België
(Vlaams talig), zie: http://www.sony.be/dealerlocator/search?site=odw_nl_BE
(Frans talig), zie: http://www.sony.be/lang/fr/dealerlocator/search

Het bestellen van Sony reparatie onderdelen is voor particulieren helaas niet mogelijk.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

• tcviper
Agima! schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:19:
Een klacht over de ontbrekende antenne aansluiting op de STR-DN1060 bij Sony gedaan. Ik kreeg onderstaande reactie :

Bedankt voor uw contact met Sony Support.

Ik begrijp dat u graag radio ontvangt via een coaxiale aansluiting.

Op dit model leveren wij een draadantenne voor FM ontvangst.

Voor informatie en het bestellen van accessoires zijn er meerdere mogelijkheden:

U kunt hiervoor terecht bij EET Europarts.
Ga naar de webshop van EET Europarts: http://eetgroup.com/ en kies uw land.

U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw Sony dealer voor vragen over Sony accessoires.
Veelal hebben zij reguliere accessoires op voorraad dan wel kunnen zij deze voor u bestellen.

Wij hebben helaas geen directe inzage welke accessoires bij bepaalde verkooppunten beschikbaar zijn.
Wel kunnen wij u informeren over de contactinformatie van de Sony verkooppunten in de Benelux inclusief de gevoerde specialisatie van producten en het soort verkooppunt.

Voor Nederland, zie: http://www.sony.nl/dealerlocator/search/

Voor België
(Vlaams talig), zie: http://www.sony.be/dealerlocator/search?site=odw_nl_BE
(Frans talig), zie: http://www.sony.be/lang/fr/dealerlocator/search

Het bestellen van Sony reparatie onderdelen is voor particulieren helaas niet mogelijk.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Handig die link alleen is er totaal niks voor verkrijgbaar.
Heb dit zelf maar gedaan: https://community.sony.nl...060-fm-tuner/td-p/1982461

Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06
Spotify Connect valt direct uit bij het aanzetten op de DN1060, iemand anders daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:41
Ondertussen bijna 2 jaar met veel plezier gebruikt gemaakt van de Sony STR-DN1050, helaas doet ze moeilijk sinds een paar dagen. Ze geeft nog wel geluid door, maar geen video meer. Best wel irritant. Iemand anders ook ooit problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dalike schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:41:
Ondertussen bijna 2 jaar met veel plezier gebruikt gemaakt van de Sony STR-DN1050, helaas doet ze moeilijk sinds een paar dagen. Ze geeft nog wel geluid door, maar geen video meer. Best wel irritant. Iemand anders ook ooit problemen mee gehad?
Ik niet in elk geval. Probeer anders even de stroom er volledig af te halen.

Als dat niet helpt, contact opnemen met de winkel. Minder dan 2 jaar oud = garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dalike schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:41:
Misschien het HDMI board wat de geest heeft gegeven. Daar hadden de eerste modellen van de 2400ES ook soms last van. Van de DN1050 heb ik het nog niet eerder gehoord. Ik hoop dat je dan nog garantie hebt want het vervangen van zo'n board schijnt prijzig te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, garantie of niet.... van een AV-receiver mag je verwachten dat hij meer dan 2 jaar mee gaat.

Dus zelfs als hij iets ouder dan 2 jaar is, dan hoort de winkel gewoon met een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Ik meende dat als je gebruik maakt van Airplay, je op je iOS device de volume kunt regelen. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar, en heb het idee dat het aan Sony ligt. Iemand anders met deze bevinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
rik schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:17:
Ik meende dat als je gebruik maakt van Airplay, je op je iOS device de volume kunt regelen. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar, en heb het idee dat het aan Sony ligt. Iemand anders met deze bevinding?
Volgens mij kan je alleen regelen hoe sterk het geluid "van" je iPhone komt.

Je kunt het geluid via de Songpal app wel bedienen. Dan zet je de versterker zelf harder of zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb geen Apple devices, maar ik gebruik Airfoil op Windows i.c.m. Spotify. Als ik in Airfoil het volume wijzig, wijzigt ie het direct op m'n receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Kashika schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:11:
[...]

Volgens mij kan je alleen regelen hoe sterk het geluid "van" je iPhone komt.

Je kunt het geluid via de Songpal app wel bedienen. Dan zet je de versterker zelf harder of zachter.
Dat is volgens mij normaal gesproken alleen zo bij Bluetooth, bij airplay zie je de mastervolume van je receiver veranderen.

Heb toch het gevoel dat Sony er een halve implementatie op na houdt ter faveure van hun gare app. Betreft 1060 trouwens.

Wat voor receiver heb jij tiguan?

Edit: http://www.wired.com/2010...ecrets-of-apples-airplay/ bevestigt het ook: volume wijzigen via volumeknoppen idevice.

[ Voor 20% gewijzigd door rik op 27-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@rik: Ik heb de STR-DN840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
sonsan schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:05:
[...]

Misschien het HDMI board wat de geest heeft gegeven. Daar hadden de eerste modellen van de 2400ES ook soms last van. Van de DN1050 heb ik het nog niet eerder gehoord. Ik hoop dat je dan nog garantie hebt want het vervangen van zo'n board schijnt prijzig te zijn....
Ondertussen terug gestuurd naar de winkel. Zullen wel horen wat het is. Het toestel wordt in augustus 2 jaar oud, dus valt nog binnen de garantie.
Het is wel Redcoon, ook alleen maar daar gekocht omdat het goedkoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik ben benieuwd wat het was. Volgens mij is de door jouw genoemde zaak wel positief v.w.b. klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Heb een STR-DN1050, maar bij snel bewegende video wordt het beeld vrij schokkerig. Zowel via Chromecast als Airplay. Andere mensen die hier last van hebben? Heb niet het idee dat er beeldinstellingen te beïnvloeden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Iets meer informatie zou wel handig zijn.

Wat bedoel je met 'chromecast'? Gewoon dongle via HDMI op de receiver aangesloten? (dat neem ik aan, want de str-dn1050 ondersteunt volgens mij geen native Google cast). En Airplay?

Overigens herken ik het niet. Ik heb een bluray speler en htpc via HDMI aan de STR-DN1050 hangen en zelfs de meest complexe snelle beelden worden gewoon vloeiend afgespeeld.

Heel veel speciale instellingsmogelijkheden zijn er wat HDMI betreft ook niet volgens mij. Overigens gebruik ik wel een TV die gewoon Full HD is. Er wordt dus in principe geen upscaling oid. gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 09-05-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
wace schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:52:
Heb een STR-DN1050, maar bij snel bewegende video wordt het beeld vrij schokkerig. Zowel via Chromecast als Airplay. Andere mensen die hier last van hebben? Heb niet het idee dat er beeldinstellingen te beïnvloeden zijn.
Dit kan te maken hebben met de manier en vooral bitrate waarmee de beelden geencodeerd zijn. Bij snelle beelden en een te lage bitrate kun je schokkende beelden en/of strepen krijgen. Bij een te hoge bitrate kan het zijn dat het afspelen schokt omdat er dan rekenkracht ontbreekt voor het decoderen van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Maar de receiver hoeft niks met de beelden te doen, alleen maar doorgeven. Ik heb zelf ook nergens last van met de STR-DN840.

Je zou kunnen kijken of je er ook last van hebt, als je alles direct op je tv aansluit.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 10-05-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
En ondertussen de receiver terug gehad. Geen enkele melding wat er stuk is, maar alles werkt wel terug! :-)
Eindelijk die BD van Star Wars eens opleggen deze avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Dalike schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:57:
En ondertussen de receiver terug gehad. Geen enkele melding wat er stuk is, maar alles werkt wel terug! :-)
Eindelijk die BD van Star Wars eens opleggen deze avond :)
Snel gebeurd! :)
Goed om te horen dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wat is nou eigenlijk de beste settings om gewoon dolby digital uitzendingen te luisteren via de STR-DN840? Ik heb 'm altijd op HD-DCS Theater staan, maar is dat wel de juiste instelling? Of is A.F.D. Auto ook geschikt ?

Ik heb een 3.0 opstelling, dus heel goed kan ik 't niet onderscheiden. Verder komen stemmen altijd uit de center speaker, ook al is een uitzending 2.0. Geen idee welke setting dat bepaalt eigenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 17-05-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik denk dat Theater het geluid kleurt. Gebruik zelf alleen AFD Auto voor de meeste bronnen. Voor de tv die meestal stero is gebruik ik de E.Surround.

Overigens wel een ander type versterker, maar ik gok dat het in de basis voor alle Sony's hetzelfde is

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat de beste instelling gewoon de instelling is, die je het best vindt klinken :).

Bij mij staat hij op AFD Auto. En als ik een stereo bron toch graag in surround wil hebben, dan kies ik meestal voor DTS Neo en dan, naar gelang de content, movie of music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Thanks voor de reacties :) HD-DCS en dan specifiek Theater, geeft idd wel wat meer bioscopig effect aan het geluid, wat opzich wel mooi kan zijn. Ik vroeg me alleen af of 't nog invloed had op het soort signaal. Dus dat ie niet van 5.1, opeens wat anders gaat maken. Of van 2.0 opeens 5.1 gaat maken. Maar dat is niet zo blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HD-DCS heb ik nog nooit geprobeerd. Maar de andere settings (Dolby Pro Logic, DTS Neo, etc.) doen dat wel degelijk.

Ik ga er een beetje van uit de dat bij 5.1 niet zal gebeuren. Behalve misschien het 'ambiance' tintje, bv. bij 1 van de theater presets. Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dolby Pro Logic is toch dat ouderwetse analoge formaat? Waarom zou je dat nog willen gebruiken?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste