Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
PCan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:33:
De receiver zelf of de boxen? Er wordt aangeraden de subwoofer(s) altijd met de hand in te stellen.
Weet niet welke bron je gebruikt, maar probeer eens of de brom weg is bij pure audio of direct. Om uit te sluiten dat deze van de bron afkomt. De Horizon media box bijvoorbeeld van Ziggo heeft de wat goedkopere Samsung onderdelen en kan haast niet zuiver zijn. Beste is denk ik een goede Blu-ray. Jammer dat Sony geen DAB+ stickie heeft zoals Pioneer. (Al is ook die in NL moeilijk te vinden).
De receiver zelf maakt een vervelend geluid als hij aan word gezet. het is niet super luid maar je hoort het wel degelijk. Zodra het er niet meer is, merk je gelijk "rust" in de woonkamer als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb alle andere apparatuur al een keer uitgezet, maar dat verhielp het probleem niet.
Zodra ik wat meer tijd heb, loop ik alles nog eens na.

En zal inderdaad eens kijken wat pure audio of direct doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Klinkt als de voeding voor de eindtrappen (waarschijnlijk bromt ie ook op een zelfde 'toonhoogte' als bv. je koelkast, compressor van een koffie/espressomachine), dus op een frequentie gelijk aan de netspanning van 50 hz.

Mijn STR-DN1050 en een oudere Denon versterker uit de jaren 90 maken het geluid ook, maar toch niet zo super luid als jij het omschrijft (en ik heb zeer gevoelige oren voor zulke dingen :P). Ik kan het bij de STR-DN1050 echter alleen horen als ik m'n oor er zowat tegenaan houd.

Misschien dat er verschillen tussen de apparaten zitten en dat er bij het ene apparaat iets meer mee resoneert dan het andere ofzo?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

eymey schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:23:
Klinkt als de voeding voor de eindtrappen (waarschijnlijk bromt ie ook op een zelfde 'toonhoogte' als bv. je koelkast, compressor van een koffie/espressomachine), dus op een frequentie gelijk aan de netspanning van 50 hz.

Mijn STR-DN1050 en een oudere Denon versterker uit de jaren 90 maken het geluid ook, maar toch niet zo super luid als jij het omschrijft (en ik heb zeer gevoelige oren voor zulke dingen :P). Ik kan het bij de STR-DN1050 echter alleen horen als ik m'n oor er zowat tegenaan houd.

Misschien dat er verschillen tussen de apparaten zitten en dat er bij het ene apparaat iets meer mee resoneert dan het andere ofzo?
@KunDun ^Dat^ inderdaad. Ik merk bij mijn DN1070 ook geen bijgeluiden op, zowel niet met Pure Direct als met de verschillende enhancers ingeschakeld, en ben daar net als bovenstaande poster ook wel gevoelig voor.

Als het aanhoudt ondanks de verschillende mogelijkheden die je zelf nog wil proberen kan het wellicht toch ook een defect zijn aan de receiver zelf zijn. Het is een hoop gedoe, maar om omgevingsfactoren uit te sluiten zoals ook hierboven aangegeven zou je 'm ook eens kunnen proberen 'm bij iemand anders thuis aan te sluiten, en als bron via BT vanaf je telefoon muziek te streamen om zo elektronische interferentie van andere weergaveapparaten uit te sluiten.

Off topic: heeft iemand ervaring met het op HDMI aansluiten van een Chromecast bij een STR-DNS? Punt is dat ik had gehoopt dat ik de Chromecast m.b.v. de CEC functionaliteit van de receiver met de afstandbediening zou kunnen aansturen zoals ik ook gewend ben van een soortgelijke mogelijkheid bij m'n TV. Nu geeft het optiemenu van de Sony aan dat aansturing met CEC via de Bravia remote zou moeten kunnen maar gebruik ik een Harmony universele remote (hoewel dat m.i. geen verschil zou moeten maken), of refereert deze functie alleen naar mogelijkheid van bediening van specifiek een Bravia TV via CEC, en dus niet naar diezelfde mogelijkheid voor andere op HDMI aangesloten randapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
@Weemism Een vriend van me heeft ook de Chromecast op de receiver zelf aangesloten, hij heeft een Philips TV. De PS4 via de receiver kan wel bedient worden met de Philips AB, maar de Chromecast niet. Lijkt me idd een compatibility dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

tiguan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:48:
@Weemism Een vriend van me heeft ook de Chromecast op de receiver zelf aangesloten, hij heeft een Philips TV. De PS4 via de receiver kan wel bedient worden met de Philips AB, maar de Chromecast niet. Lijkt me idd een compatibility dingetje.
Hmmm, dat is wel erg interessant als je ook je PS4 ermee kan aansturen, altijd irritant gezien dat de PS met BT werkt en dus niet met een IR remote kan worden aangestuurd als je er bijv. video op kijkt. Chromecast is duidelijk dan, dank, met de PS ga ik vandaag dan eens wat experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Weemism Volgens mij heeft de afstandsbediening van de receiver ook geen specifieke "bravia control" toetsen, zoals bv. de afstandsbediening van mijn Sony TV wel heeft.

Ik heb zelf gewoon de Chromecast direct in de TV hangen en kan, ook met Harmony (die gewoon de braviaknoppen van de TV afstandsbediening kent) de Chromecast bedienen.

Het zou me idd niets verbazen als dat fout gaat wanneer je Chromecast aan de receiver hebt hangen. Hoewel, HDMI-CEC zou een 'bus' moeten zijn dus mss eens proberen of de afstandsbediening van je TV de chromecast nog steeds kan bedienen ondanks dat deze in een HDMI van de receiver hangt? Zo ja, dan moet je dat met de Harmony ook voor elkaar kunnen krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik vind het persoonlijk een geweldige uitvinding dat je de PS4 met de TV AB kan bedienen, vooral voor Netflix is dat ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

eymey schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:03:
@Weemism Volgens mij heeft de afstandsbediening van de receiver ook geen specifieke "bravia control" toetsen, zoals bv. de afstandsbediening van mijn Sony TV wel heeft.

Ik heb zelf gewoon de Chromecast direct in de TV hangen en kan, ook met Harmony (die gewoon de braviaknoppen van de TV afstandsbediening kent) de Chromecast bedienen.

Het zou me idd niets verbazen als dat fout gaat wanneer je Chromecast aan de receiver hebt hangen. Hoewel, HDMI-CEC zou een 'bus' moeten zijn dus mss eens proberen of de afstandsbediening van je TV de chromecast nog steeds kan bedienen ondanks dat deze in een HDMI van de receiver hangt? Zo ja, dan moet je dat met de Harmony ook voor elkaar kunnen krijgen.
De op de receiver aangesloten TV (een Panasonic Viera) ondersteunt zelf geen CEC, maar de TV op m'n slaapkamer (een Samsung) doet dat wel, en daar maak ik idd dankbaar gebruik van het kunnen pauzeren en stoppen van weergave via de Chromecast via de standaard Samsung afstandbediening. In de huiskamer had ik die optie dus niet, maar hoopte dat het via de receiver nu dan wel zou kunnen, maar dat lijkt dus niet het geval. Dank voor je reactie niettemin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn 1080 niet helemaal ok is, met inschakelen is hij niet bepaald stil, zou het het best een knalletje durven te noemen.

Ik ga nog wat dingen testen / proberen en anders gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
KunDun schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:32:
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn 1080 niet helemaal ok is, met inschakelen is hij niet bepaald stil, zou het het best een knalletje durven te noemen.

Ik ga nog wat dingen testen / proberen en anders gaat hij terug.
Als ie aan gaat maakt ie inderdaad even een 'pong' geluid, dat is elektronica ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

tcviper schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Als ie aan gaat maakt ie inderdaad even een 'pong' geluid, dat is elektronica ;)
Is wel een aardig luide 'ploink' inderdaad, de schakeling van een relais vermoed ik. Als het als er bij @KunDun meer als een plof klinkt lijkt me dat minder de bedoeling hoewel ik niet weet hoe dat zou kunnen relateren aan het zoemende geluid dat ie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Mijn inmiddels wat oudere ES receiver maakt bij het inschakelen ook eerst een ploink-geluid, wat enkele seconden later wordt gevolgd door een duidelijk relais-geluid bij het inschakelen van de audio. Lijkt me op zich niks geks dus.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Mijn 7 jaar oude Onkyo maakt helemaal geen geluid. Tja, hij schakelt in als je 'm aanzet, dat is alles.
Zat trouwens bij de DAB+ wekkerradio van Sony de reviews te kijken. Op de site van Sony zelf wordt die behoorlijk afgebrand. Wel eerlijk van Sony. Bij Coolblue krijgt alles 4 sterren.:-)

Heb trouwens een Chromecast aan m'n Sony TV hangen. Gewoon HDMI/USB. Die bedien ik altijd met m'n Android Smartphone. Wist niet dat dit ook met een afstandsbediening zou kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door PCan op 31-10-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
Ethirty schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:00:
Mijn inmiddels wat oudere ES receiver maakt bij het inschakelen ook eerst een ploink-geluid, wat enkele seconden later wordt gevolgd door een duidelijk relais-geluid bij het inschakelen van de audio. Lijkt me op zich niks geks dus.
Hier idem met mijn misschien nog wat oudere DB930. Ploing........klik, en spelen maar :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Onze STR-DN1050 maakt ook een behoorlijk "KLOENK" geluid (of is het meer "DOENK" :P ) bij het inschakelen. Ook niet altijd, overigens. Daarna met enkele seconden pauze gevolgd door wat relais klikken.

Dat harde geluid houd ik op de hoofdvoeding voor de versterker die aan gaat. Waarom dat af en toe met een dreun gepaard gaat weet ik niet helemaal, Misschien heeft het te maken met de 'timing' qua moment in de sinusbeweging van de netspanning waarop ie schakelt ofzo.

Het komt in mijn oren namelijk wel overeen met het fenomeen dat ik computervoedingen soms ook wel eens een 'plof' hoor geven als je het stekkerblok waar de computer in zit aan doet. Alleen is dat natuurlijk heel subtiel, terwijl de trafo in een ES of STR-* toch wel ff wat zwaarder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KunDun
eymey schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:23:

Had deze post niet gezien (sorry) spijker op zijn kop, dacht eerst inderdaad dat het onze koelkast was, precies dezelfde brom.

Ik ben nog niet in staat geweest verder te testen, bijvoorbeeld in een andere ruimte, maar dat doe ik zeer binnenkort.

Heb al wel de winkel gemaild waar ik receiver vandaan heb.

Off-topic : Net Alien convenant gekeken in 4k met de atmos track, klonk erg goed. Ondanks mijn rears die in het plafond zitten, hoorden we de geluiden regelmatig recht achter ons, dus met het geluid van de 1080 zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nog even terugkomend op het besturen van (in mijn geval een 1070) via een app op de smartphone. Los van het van wat ik begreep over het bewust ontbreken van functionaliteit om de receiver via wifi in te schakelen via een app vanwege anders te hoog standby verbruik, welke app moet/kan ik gebruiken om het apparaat te besturen als ie wel al aan staat?

De enige apps die ik in Google Play kan vinden zijn ES remote (maar die lijkt alleen te werken voor de oudere ES lijn van receivers) en de Network Audio Remote app, maar daarmee kan ik eigenlijk alleen het volume regelen via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Deze moet je hebben:

Google Play: Sony | Music Center (SongPal)

(werkt alleen niet meer voor de STR-DN1050 en ouder :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

eymey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:37:
Deze moet je hebben:

Google Play: Sony | Music Center (SongPal)

(werkt alleen niet meer voor de STR-DN1050 en ouder :( )
Super, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Nog ff een wijdverbreid misverstand over speakers wegnemen.
Versterkers produceren een vermogen in Watts, speakers hebben een belastbaarheid in Watt.
Te zware speakers op een versterker (vermogen<belastbaarheid), zorgen ervoor dat de versterker gaat clippen.
Dan wordt de versterker dus te zwaar belast, vooral als je die flink hard zet.
Voor de speakers is het dus niet erg als het vermogen van de versterker hoger ligt dan de belastbaarheid van de speakers.

Ik heb 2 Celestion 8 Ohm, 10-50Watt, 90dB speakers als high speaker op mijn Onkyo.TX-SR608 (100W/Ch bij 8 Ohm). Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Welk misverstand? :? Dit is een topic over Sony receivers.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Er waren klachten over een bromgeluid bij de DN-1080. Zou kunnen zijn dat de speakers te zwaar zijn gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Ethirty schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:13:
Welk misverstand? :? Dit is een topic over Sony receivers.
Ik vond het geen misplaatste opmerking. Nuttig voor mensen die interesse hebben in een receiver of nieuwe speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kashika schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:
[...]

Nee het is bewust uitgeschakeld in Europa die feature. Vreet stroom en voldeed niet aan de Europese norm.
Beetje hetzelfde verhaal wat we hier hebben met het geluidslimiet op muziekspelers dankzij Frankrijk.

Je kunt de receiver importeren uit Amerika natuurlijk ;)

[...]
Nog even terugkomend op network standby n.a.v. een ontdekking die ik zojuist pas deed, ik ging er van uit dat het bovenstaande ook voor de 1070 gold nadat ik eerder met de (achteraf verkeerde app) probeerde connectie te maken met deze receiver.

Met de Music Center app van Sony waarnaar @eymey verwees lukt het me echter wel de receiver zowel in- als uit te schakelen (deze heeft de laatste firmware update). Ben er helemaal blij mee want vond het ontbreken van deze functie wel een behoorlijk gemis t.o.v. m'n vorige en veel minder geavanceerde Yamaha receiver, zeker omdat ik vooral stream naar de 1070.

Zou het dan echt kloppen dat alleen de 1080 in de DN serie deze functie niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ja het is vanaf de 1080 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Wat is de ethernet snelheid van de DN-1080? 100Mbps of 1Gbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Lastig om dit te vinden, hopelijk weet iemand hier het antwoord.

Ondersteund de 1080 dolby digital + / truehd over het ARC kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
PCan schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:50:
Wat is de ethernet snelheid van de DN-1080? 100Mbps of 1Gbps?
100 Mbps, staat gewoon in de handleiding op pagina 65.
Netwerkgedeelte
Ethernet-LAN: 100BASE-TX
Crew One schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:23:

Lastig om dit te vinden, hopelijk weet iemand hier het antwoord.

Ondersteund de 1080 dolby digital + / truehd over het ARC kanaal?
HDMI ARC heeft dezelfde beperkingen als de S/PDIF van de TV. Pas met HDMI 2.1 en eARC komen de HD formaten in de ondersteuning.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:58:
[...]

HDMI ARC heeft dezelfde beperkingen als de S/PDIF van de TV. Pas met HDMI 2.1 en eARC komen de HD formaten in de ondersteuning.
Helaas.

Ik refereer even aan [url]deze[/url] post waarin een (incomplete) lijst staat van tv's en receivers die dat nu al ondersteunen. LG 2017 OLED tv's ondersteunen het. Maar bijvoorbeeld ook de Sony XBR-65Z9D ondersteunt het, waarmee ik een beetje hoopte dat de DN1080 het ook zou ondersteunen.

Qua receivers ondesteund de Marantz SR7010 het bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is Dolby Digtal +, dat is een ander formaat dan Dolby TrueHD (of de DTS tegenhanger DTS HD Master Audio).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

De 1080 tot middernacht voor 494 euro!

https://www.amazon.de/Son...-Resolution/dp/B01N7PFFHK

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Sorry jongens, maar ik heb mijn ES receiver ingeruild voor een Marantz NR1508. Voor het eerst in iets van 15 jaar geen Sony receiver meer. ;w
Nou ja, hij staat hier nog wel, moet nog even bedenken wat ik er mee ga doen.

Wilde al een tijdje een compactere receiver met meer moderne mogelijkheden. En aangezien ES hier zo goed als niet meer te krijgen is ben ik uiteindelijk toch om gegaan. Scheelt ook wel dat de prijs de afgelopen dagen flink was gezakt. Ander belangrijk argument is de integratie van Heos, als Sonos concurrent gok ik erop dat dat langer ondersteund blijft dan Sony's firmware support voor receivers.

Wel zal ik de afwerking missen. Met zo'n plastic frontje en goedkoop aanvoelende knoppen merk je toch een paar klassen verschil in afwerking. Gelukkig hoef ik dat verder niet zo vaak te merken want ik kan het meeste van de receiver bedienen met mijn smartphone. :7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Begrijpelijk. Ik vind het ook jammer dat Sony hun ES serie hier niet meer voert. Als de andere merken wel in staat zijn om hun premium modellen te slijten, waarom lukt het Sony dan niet? In de US kan het wel.

Zelf weet ik ook nog niet wat ik als opvolger ga halen. Ik hou ook van een mooie afwerking zoals een metalen front (de oude 930 QS heeft dat nog) maar het is best wel veel plastic fantastic tegenwoordig.

En waarom er zoveel >5.1 wordt gemaakt in de goedkopere series ontgaat mij. De meesten zullen zoveel speakers helemaal niet gebruiken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste snap ik ook niet, nee.

Volgens mij gaan de meeste 'goedkope' mensen sowieso voor 1 of ander crappy plat apparaat met een simpel klasse D versterkertje en melkpakjes al speakers.

Of voor een soundbar.

Hoe dan ook, ik ken de ES series van Sony niet goed genoeg om een vergelijking te kunnen maken, maar voor zo ver ik uit reviews begrijp zitten er wel veel kenmerkende 'kwaliteitsfeatures' uit de ES series ook in de STR-DN10x0 receivers. Qua audiokwaliteit heb ik iig nog steeds niets te klagen m.b.t. mijn STR-DN1050.

Hij klinkt lekkerder dan m'n vorige receiver (van Yamaha) of zelfs een best dure Marantz SR-6001.

Oveirgens @Ethirty op het onderwerp van firmware support begin ik sowieso wél een hekel te krijgen aan Sony. Zo kan ik het nog steeds niet verkroppen dat Sony gewoon plompverloren iedere support voor bediening met app heeft laten vallen op m'n STR-DN1050.

Wat dat betreft begint mijn relatie met Sony echt een haat-liefde verhouding te worden. Qua hardware ben ik voor TV, receiver en smartphone echt een Sony fan. Maar de software...... :N

[ Voor 66% gewijzigd door eymey op 29-11-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:05:
Oveirgens @Ethirty op het onderwerp van firmware support begin ik sowieso wél een hekel te krijgen aan Sony. Zo kan ik het nog steeds niet verkroppen dat Sony gewoon plompverloren iedere support voor bediening met app heeft laten vallen op m'n STR-DN1050.
Een van de redenen om te switchen. Geen garantie dat Marantz in de toekomst niet hetzelfde flikt, maar als ze de concurrentie met Sonos aan willen gaan zullen ze het wel een tijdje proberen vol te houden (hoop ik).

En eerlijk is eerlijk, ik stream tegenwoordig 90% van al mijn muziek (uit puur gemak) dus de kwaliteit van de receiver hoor je eigenlijk niet eens meer. Iedereen probeert slim die compressie op te poetsen met dure marketing, maar hier zullen de meesten daar wel doorheen prikken.

En van de 7.1 mogelijkheden op de ES heb ik ook nooit gebruik gemaakt, ik draai inmddels al jaren op 3.1 en dat is eigenlijk ook wel genoeg. Die Marantz met 5.2 support is dus meer dan zat.
Dan koop ik van wat ik nu bespaar liever een mooi nieuw setje speakers dan een hele duurdere receiver die ik toch niet optimaal inzet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb ik hier ook steeds meer.

Ik gebruik ook al een tijdje niet meer de DLNA en Spotify Connect features van de STR-DN1050. Dit is eigenlijk sinds m'n vriendin een keer in Spotify per ongeluk de minuscule volumeslider per ongeluk toch wist aan te raken en daarmee direct het main volume van de STR-DN1050 voluit werd gezet. Gevolg: kat die na een uur nog steeds de haren overeind had en een geschrokken baby. Dat (i.t.t. andere receivers die ik heb gezien) Sony geen instelling of andere feature heeft om zulke dingen te voorkomen vind ik ook al zo'n grote irritatie.

Nu doen we alle streaming muziek dus met een Chromecast Audio (die optisch aan de STR-DN1050 hangt). Is dat ook mooi meteen uniform (en cheap-ass multiroom) met andere Chromecast Audio's in huis.

De STR-DN1050 is nu dus 'gereduceerd' tot een receiver die vooral nuttig is om z'n goede kwaliteit en HDMI features (zoals weergeven van HD audioformaten).

Overigens, wat betreft dat streamen en het hele Sonos verhaal: M'n ouders hebben zich laatst zo'n Sonos soundplate laten aansmeren die duurder was dan de hele TV die er bovenop staat. Wel kregen ze er een play:1 bij. Ik ben altijd zweer sceptisch geweest omtrent dat soort oplossingen, vooral qua geluidskwaliteit.

Maar ik moet toch eerlijk zeggen: Die Play:base heeft me toch op een positieve manier van m'n stoel doen vallen! Er zat een verrassend zuiver en vol geluid in, vol met detail en ook voldoende (en niet eens echt boemerig) bass. Combineer dat met het aansluitgemak (alleen optical vanuit TV) en ook gebruiksgemak (m'n digibete vader die niets van smartphones moet hebben kreeg het hele ding geconfigureerd en gecalibreerd met behulp van de i-pad app).

Ik snap dus wel dat de 'gevestigde' hi-fi fabrikanten het moeilijk vinden om op deze markt en in dit segment nog met adequate modellen 'traditionele' av-receivers te komen. Ik hoop voor je dat Marantz en Heos (wat toch van Denon was?) het voor elkaar krijgen om, zowel qua levensvatbaarheid als techniek, up to paar te komen met Sonos. Áls ze dat lukt is het wel goed om te lezen dat Heos toch blijkbaar wel aan draagkracht wint.

Nou vind ik het geluid van mijn STR-DN1050 icm. MS 908i's nog steeds echt wel beter dan wat er uit die Sonos Play:base van m'n ouders komt. Zelfs bij internetradio en Spotify. Maar mijn STR-DN1050 + MS908i's (+ 905 center en 902 rears) waren bij elkaar echt nog wel duurder dan Sonos, en dan neemt het hier veel meer ruimte in, meer kabels, meer wat stuk kan gaan, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 29-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:33:
Overigens, wat betreft dat streamen en het hele Sonos verhaal: M'n ouders hebben zich laatst zo'n Sonos soundplate laten aansmeren die duurder was dan de hele TV die er bovenop staat. Wel kregen ze er een play:1 bij. Ik ben altijd zweer sceptisch geweest omtrent dat soort oplossingen, vooral qua geluidskwaliteit.

Maar ik moet toch eerlijk zeggen: Die Play:base heeft me toch op een positieve manier van m'n stoel doen vallen! Er zat een verrassend zuiver en vol geluid in, vol met detail en ook voldoende (en niet eens echt boemerig) bass. Combineer dat met het aansluitgemak (alleen optical vanuit TV) en ook gebruiksgemak (m'n digibete vader die niets van smartphones moet hebben kreeg het hele ding geconfigureerd en gecalibreerd met behulp van de i-pad app).
Het is jammer dat Sonos geen hi-res audio doet en gewoon weigert iets met HDMI op de markt te zetten. Ik ga gewoon geen bundel kabels naar mijn TV leggen.
Ik snap dus wel dat de 'gevestigde' hi-fi fabrikanten het moeilijk vinden om op deze markt en in dit segment nog met adequate modellen 'traditionele' av-receivers te komen. Ik hoop voor je dat Marantz en Heos (wat toch van Denon was?) het voor elkaar krijgen om, zowel qua levensvatbaarheid als techniek, up to paar te komen met Sonos. Áls ze dat lukt is het wel goed om te lezen dat Heos toch blijkbaar wel aan draagkracht wint.
Denon en Marantz zijn van de zelfde eigenaar. ;)
En Denon heeft met hun Heos AVR wel gewoon een hippe design-receiver mét HDMI én wireless surrounds. Al vond ik de prijs persoonlijk nog te hoog.

/Maar goed, ik dwaal af.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Agreed :).

Ben verder wel heel benieuwd wat Sony de komende tijd blijft (of gaat) doen.

Maar of onze volgende receiver weer een Sony zal worden...... twijfelachtig. Maar dat komt hoogstens pas ter sprake als onze Sony 1080P TV uit 2009 er een keer mee ophoudt en mochten we besluiten om als nieuwe TV een exemplaar met zaken als HDR en 4k e.d. te kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik heb deze week mijn Yamaha RX-V667 vervangen voor de Sony STR-DN1080. Ik kwam bij de Sony door snelle Google en whathifi review, geen zin om moeilijk te doen en gewoon maar gekocht.

Aan de Yamaha zat een Chromecast die ik vooral gebruikte voor Spotify, maar was nooit tevreden over de geluidskwaliteit en hij stopte random met afspelen voor een paar seconde elke zoveel minuten. Of het de bitrate was of een andere factor, weet ik niet, maar de Spotify Connect en AirPlay op de Sony geven veel beter geluid.

Voornaamste reden was 4K TV, maar ook de slechte kwaliteit van de Spotify over Chromecast. Chromecast zit al in mijn TV (ook Sony) dus die andere is verkocht. Dus voor nu heb ik 1 hdmi in (Kodi) en 1 hdmi uit naar de tv.
Het is wel mooi dat ik nu alle vinkjes bij de Kodi passthrough settings aan kan zetten, en het geluid klink natuurlijk VEEEEEEL mooier, ook al weet ik stiekem dat er voor alles wat al uit Kodi kwam weinig verschil is ;) maar moet toch die €599 goedpraten he.

Enige minpuntje tot nu is dat het 30 seconde duurt voordat Spotify Connect beschikbaar is na het aanzetten. Had het liefst gezien dat dit altijd beschikbaar was, maar zag dat dit door EU richtlijnen helaas eruit is gehaald en alleen in de US beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

RuudBurger schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:06:
Ik heb deze week mijn Yamaha RX-V667 vervangen voor de Sony STR-DN1080. Ik kwam bij de Sony door snelle Google en whathifi review, geen zin om moeilijk te doen en gewoon maar gekocht.

Aan de Yamaha zat een Chromecast die ik vooral gebruikte voor Spotify, maar was nooit tevreden over de geluidskwaliteit en hij stopte random met afspelen voor een paar seconde elke zoveel minuten. Of het de bitrate was of een andere factor, weet ik niet, maar de Spotify Connect en AirPlay op de Sony geven veel beter geluid.

Voornaamste reden was 4K TV, maar ook de slechte kwaliteit van de Spotify over Chromecast. Chromecast zit al in mijn TV (ook Sony) dus die andere is verkocht. [...]

Enige minpuntje tot nu is dat het 30 seconden duurt voordat Spotify Connect beschikbaar is na het aanzetten. Had het liefst gezien dat dit altijd beschikbaar was, maar zag dat dit door EU richtlijnen helaas eruit is gehaald en alleen in de US beschikbaar is.
Had zelf hiervoor ook een Yamaha (RX-V473) receiver met daar een Chromecast op aangesloten, maar zelf nooit echt de geluidskwaliteitsproblemen ervaren die je beschrijft, wellicht toch een andere oorzaak (het apparaat vanwaar af je castte, de Chromecast zelf, kwaliteit van de wifi verbinding etc.?) Zelf ook dus een Sony nu (weliswaar een DN1070), heeft duidelijk een beter allround geluid idd, maar dat heeft denk ik toch ook wel te maken met dat deze receiver uit een hoger segment is dan de voormalige Yamaha.

Het moeten wachten op dat de Sony klaar is met opstarten voor je ernaar kan casten is wel herkenbaar idd, maar dat gold ook voor de Chromecast. Bijkomend voordeel nu is wel dat je de receiver natuurlijk wel vanaf je smartphone/tablet kan inschakelen, aansturen en uitschakelen met de Music Center app. Dat het dan even duurt voor ik er bijv. vanuit bijv. TuneIn app naar kan casten ben ik inmiddels gewend, en stoort niet meer echt. Op zich is er ook wel iets voor te zeggen dat de tuner niet altijd in hoge mate van 'netwerk' stand-by staat i.v.m. die EU regels v.w.b. het stand-by stroomverbruik, scheelt je ook weer op de stroomrekening tenslotte :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
RuudBurger schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:06:

Enige minpuntje tot nu is dat het 30 seconde duurt voordat Spotify Connect beschikbaar is na het aanzetten. Had het liefst gezien dat dit altijd beschikbaar was, maar zag dat dit door EU richtlijnen helaas eruit is gehaald en alleen in de US beschikbaar is.
Weemism schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:41:
[...]

Op zich is er ook wel iets voor te zeggen dat de tuner niet altijd in hoge mate van 'netwerk' stand-by staat i.v.m. die EU regels v.w.b. het stand-by stroomverbruik, scheelt je ook weer op de stroomrekening tenslotte :P
Ik snap dat niet helemaal, op mijn nieuwe Marantz kan ik hier gewoon zelf voor kiezen. Vraag me af wat de reden is voor Sony om het er maar helemaal uit te halen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Pasgeleden de Str-dh520 gekocht die ik in 7.1 opstelling gebruik. Heb er alleen twee problemen mee.

Ik heb een chromecast er op aangesloten maar wanneer ik iets wil streamen van netflix moet ik de receiver resetten (clearen) voordat ik 5.1 audio als bron kan selecteren, daarvoor herkent de chromecast de receiver maar niet als 5.1/7.1 receiver.

Tweede probleem is wanneer ik vanaf een dd+ 5.1 bron het geluid over de 7.1 speakers wil, gebruik ik dolby prologic IIX. Helaas hoor je dan vaak een soort hoge static noise geluiden. Lijkt me niet dat dit hoort. Een oplossing die ik nu gebruik is om mijn laptop als bron te gebruiken en in MPC de surround kanalen te matrixen, maar dat is verre van ideaal en werkt natuurlijk niet met Netflix.

Iemand een idee hoe ik deze problemen kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb zelf een marantz sr6010 maar ben heel nieuwsgierig naar de Sony 1080 is het waard om deze overstap te maken
wie kan mij overtuigen om voor de Sony te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb m. DN1080. Gisteren besteld bij Correct. Gelijk verzonden en zojuist afgeleverd.:-) €639,- incl. verzendkosten. Nou eerst ff goeie speakeropstelling regelen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ben er schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:47:
Ik heb zelf een marantz sr6010 maar ben heel nieuwsgierig naar de Sony 1080 is het waard om deze overstap te maken
wie kan mij overtuigen om voor de Sony te gaan
Nope, ben net zelf de andere kant op geswitched.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Los van het feit dat men hier niet van de afdeling sales van Sony is ;)
DN1080 bevalt uitstekend, 4K, genoeg HDMI poorten, mooie integratie met bijv Sony spul (Zoals TV's), airplay, cast, spotify alles zit erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Tcviper dankje dat zit ook op de marantz
Maar gaat mij om het geluid
Er word beweerd dat de Sony de tegenhanger is of zelfs beter als de denon avr 3400
Dat is als het zo is een aardige receiver dan
Vandaar ik vraag of iemand weet hoe goed de Sony 1080 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Naja, ik kan alleen vertellen wat ik ervan vind natuurlijk, maar heb geen moment spijt gehad van de 1080. Ben zelf nogal een geluids freak en het geluid wat eruit komt is helder en krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Eea ligt uiteraard uit sterk aan de rest van je setup. Ik merk in de praktijk eigenlijk geen verschil tussen mijn Sony ES en mijn nieuwe Marantz die nog niet de helft kostte.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Welke speakers zijn beste voor de DN1080 high?
Ik heb 2x 100W/6 Ohm (300W max) frontspeakers en 2x 150W/8Ohm surround en 1x 100W/6Ohm (250W max) centre.
Maar voor de front high 2x 20-50W/8Ohm. Op mijn Onkyo geen probleem. Maar lees net dat de Sony keiharde geluiden geeft bij instellen. Ben bang dat dit niet goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Keiharde geluiden???? geen idee waar je het over hebt maar ding configureert zich gewoon normaal met bijgeleverde microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Quote uit gebruiksaanwijzing DN1080:
"De luidsprekers brengen erg luid geluid voort tijdens kalibratie en het volume kan niet worden veranderd.
Hou rekening met de buren en kleine kinderen"
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Dat is normaal. Als je speakers daar niet tegen zouden kunnen dan zijn het sowieso geen beste speakers. :)

Is meer dat jij of je huisdieren/kinderen zich niet kapotschrikken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De 20-50W high speakers (Celestion) hebben het overleeft en werken nu als Dolby enabled speakers.
(Heb ze op mijn frontspeakers vastgeschroefd.)
Kalibratie geluid viel erg mee.

Maar even wat anders. Ik heb de Google Chromecast, daarmee kan je gewoon Netfilx etc casten.
Kan de ingebouwde Google cast echt alleen maar geluid casten en geen beeld?
Dan hang ik mijn Chromecast er maar weer aan.

Je kan dus ook geen films of video´s streamen naar de 1080. Alleen audio. Wat een armoede.

Ik heb een HDMI 1.4 kabel aangesloten op mijn PC, naar/van de GeForce GTX660.
Kan dus wel Atmos video's afspelen vanaf mijn PC (Windows10).
Deze videokaart heeft DirectX versie 11.
Download de Dolby Access (Atmos) app. (via Films en TV) in Windows 10 en geniet.
Voor je Home Theater is dit gratis, zolang je de optie voor koptelefoon niet kiest.

Raar dat ik wel met de ab van mijn Sony TV de receiver kan bedienen (na menu sync), maar niet met de ab van de receiver de tv.

[ Voor 114% gewijzigd door PCan op 15-12-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 23:41
ik had eigenlijk dezelfde vraag. Wat mij betreft is het daarmee bevestigd.
PCan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:57:
De 20-50W high speakers (Celestion) hebben het overleeft en werken nu als Dolby enabled speakers.
(Heb ze op mijn frontspeakers vastgeschroefd.)
Kalibratie geluid viel erg mee.

Maar even wat anders. Ik heb de Google Chromecast, daarmee kan je gewoon Netfilx etc casten.
Kan de ingebouwde Google cast echt alleen maar geluid casten en geen beeld?
Dan hang ik mijn Chromecast er maar weer aan.

Je kan dus ook geen films of video´s streamen naar de 1080. Alleen audio. Wat een armoede.

Ik heb een HDMI 1.4 kabel aangesloten op mijn PC, naar/van de GeForce GTX660.
Kan dus wel Atmos video's afspelen vanaf mijn PC (Windows10).
Deze videokaart heeft DirectX versie 11.
Download de Dolby Access (Atmos) app. (via Films en TV) in Windows 10 en geniet.
Voor je Home Theater is dit gratis, zolang je de optie voor koptelefoon niet kiest.

Raar dat ik wel met de ab van mijn Sony TV de receiver kan bedienen (na menu sync), maar niet met de ab van de receiver de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De spraak bleef maar slecht, alsof mannen door een closetrol spraken. Geluid was gewoon k*t.
Heb dus maar in de buidel getast en 2 Dali Zensor pico, Zensor Vokal & 2 Alteco Hight´s gekocht.

Kalibratie mislukte keer op keer tot ik de high speakers uitschakelde en puur op 5.1 kalibreerde.

Na lang zoeken bleek de fout bij mijzelf te liggen. Ik had bij HDMI settings de uitgang op TV+AMP staan, waardoor de tv speakers de boel verpestte. Ik heb deze op AMP gezet en opnieuw gekalibreerd.
Nu heb ik een juiste afstelling in 5.1.2 TM. :)

[ Voor 106% gewijzigd door PCan op 25-12-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony STRDG500 in combinatie met een Logitech bluetooth adapter. Ik probeer muziek af te spelen en heb de adapter verbonden met de beschikbare audio ingangen van de receiver (MD/TAPE of Video), maar ik hoop alleen een brom en geen muziek. Wat doe ik verkeerd

• PCan
Blijf maar een rotgeluid houden bij vooral mannenstemmen. Met name tijdens het NOS journaal klinkt de presentator alsof hij zware shag gerookt heeft. Heb diverse instellingen geprobeerd, ook Direct.
Diverse bronnen. Blu-ray (Dolby Tru-HD/+), Horizon box (Dolby digital en PCM) en USB luisterboek met Enhance Music.

Heb de (Gamma 1,5mm2) speaker kabels voor front en center vervangen door 2x2x2,5mm2 naar de Fronts (tweeters/woofers apart). Wel beiden op front A. Maar na her-kalibratie had ik alleen nog lage tonen. Kalibratie bleef er maar aan vasthouden dat ik mijn frontspeakers verkeerd heb aangesloten, maar dat heb ik tig keren gecontroleerd en is niet zo. Heb ze precies zo aangesloten als aangeven op schema's van de fabrikanten.

Na lezen van diverse discussies over cross-over frequentie heb ik al mijn speakers op "Small" gezet, de subwoofer cut-off op 130Hz, de 4 surround speakers op 120Hz, de 2 fronts op 60Hz, de center op 70Hz.
Daarna had ik weer laag én hoog geluid.
De afstanden van Front en Center heb ik eerst ingesteld op de werkelijke afstanden tot de luisterpositie, daarna enigszins gecorrigeerd tot het geluid "in het midden van mijn TV scherm" geplaatst werd.

Fronts: Yamaha NS-150 (5" 40Hz - 35kHz 89dB) zuilen.
Subwoofer: (8" 30-200Hz)(aanbevolen bij 5" fronts, High-cut op 75Hz, maar dan is ie te laag voor de surround).
Center (2x5.25" 47 - 26.500Hz 88,5dB)
Surround 2x (4,5" 62 - 26,500Hz 84dB)
Height: 2x (4,5" 74 - 25,000Hz 83dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:13:
Ik heb een Sony STRDG500 in combinatie met een Logitech bluetooth adapter. Ik probeer muziek af te spelen en heb de adapter verbonden met de beschikbare audio ingangen van de receiver (MD/TAPE of Video), maar ik hoop alleen een brom en geen muziek. Wat doe ik verkeerd
Het is de bedoeling dat je die adapter aansluit op een losse actieve speaker (RCA/mini-jack) (maximaal 15m in zichtveld) en dan via Bluetooth (draadloos) met je receiver verbind. Zodat je geluid vanaf je versterker naar die speaker kan sturen. Hoe je de apparaten met elkaar laat communiceren staat in je manual.
Als ik dit al via google in 1 minuut kon vinden, had jij dat ook gekund.

P.S. Trouwens weer debiel van @Sony dat ze hun eigen speakers, met name de SSC-S8, niet in Europa verkopen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door PCan op 29-12-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
als het nog steeds niet klinkt zou je het ook eens kunnen proberen met front en center op large en crossover gewoon op 80. Bij mij stond alles op large na de calibratie (ook surround - zoveel laag gaat daar niet naartoe). Dit had ik ook met de vorige sony versterker (3200es). Ik gebruik sub eigenlijk alleen voor .1 gedeelte. Ook van alles geprobeer maar toch gehouden bij alles op large.
Daarnaast zou ik niks proberen (alles gewoon standaard of auto) en wellicht is er nog een instelling op je tv die eea met geluid/spraak doet. Als het dan niet goed is zou ik naar de center kijken.
PCan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:18:
Blijf maar een rotgeluid houden bij vooral mannenstemmen. Met name tijdens het NOS journaal klinkt de presentator alsof hij zware shag gerookt heeft. Heb diverse instellingen geprobeerd, ook Direct.
Diverse bronnen. Blu-ray (Dolby Tru-HD/+), Horizon box (Dolby digital en PCM) en USB luisterboek met Enhance Music.

Heb de (Gamma 1,5mm2) speaker kabels voor front en center vervangen door 2x2x2,5mm2 naar de Fronts (tweeters/woofers apart). Wel beiden op front A. Maar na her-kalibratie had ik alleen nog lage tonen. Kalibratie bleef er maar aan vasthouden dat ik mijn frontspeakers verkeerd heb aangesloten, maar dat heb ik tig keren gecontroleerd en is niet zo. Heb ze precies zo aangesloten als aangeven op schema's van de fabrikanten.

Na lezen van diverse discussies over cross-over frequentie heb ik al mijn speakers op "Small" gezet, de subwoofer cut-off op 130Hz, de 4 surround speakers op 120Hz, de 2 fronts op 60Hz, de center op 70Hz.
Daarna had ik weer laag én hoog geluid.
De afstanden van Front en Center heb ik eerst ingesteld op de werkelijke afstanden tot de luisterpositie, daarna enigszins gecorrigeerd tot het geluid "in het midden van mijn TV scherm" geplaatst werd.

Fronts: Yamaha NS-150 (5" 40Hz - 35kHz 89dB) zuilen.
Subwoofer: (8" 30-200Hz)(aanbevolen bij 5" fronts, High-cut op 75Hz, maar dan is ie te laag voor de surround).
Center (2x5.25" 47 - 26.500Hz 88,5dB)
Surround 2x (4,5" 62 - 26,500Hz 84dB)
Height: 2x (4,5" 74 - 25,000Hz 83dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb gewoon gedaan wat je voorstelde. De zware shag stemmen zijn niet weg, maar ik heb nu wel meer geluid. (Ik bedoel niet harder, maar meer klanken over de breedte van 40Hz - 25kHz). Het klinkt nu minder dof.

Ook het uitschakelen van analoog op de Ziggo (Samsung) Horizon gaf ietsje verbetering.
Alle speakers staan nu op large.

Minst slechte geluid krijg ik als ik via netwerk mp3's 48kHz afspeel in Multichanel stereo of A.F.D.
Zet ik hem dan op Music Enhanced dan verpest hij het weer.

De receiver STR-DN1080 heeft de letters E8CEF5. Wat betekent dit? Kan het nergens vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door PCan op 01-01-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
ik heb altijd afd/auto aan staan vorige receiver ook, werkt gemiddeld t best.
Die naam + letters is niks (enkel nuttig indien meerdere dezelfde versterkers bij elkaar in de buurt)
PCan schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:56:
Heb gewoon gedaan wat je voorstelde. De zware shag stemmen zijn niet weg, maar ik heb nu wel meer geluid. (Ik bedoel niet harder, maar meer klanken over de breedte van 40Hz - 25kHz). Het klinkt nu minder dof.

Ook het uitschakelen van analoog op de Ziggo (Samsung) Horizon gaf ietsje verbetering.
Alle speakers staan nu op large.

Minst slechte geluid krijg ik als ik via netwerk mp3's 48kHz afspeel in Multichanel stereo of A.F.D.
Zet ik hem dan op Music Enhanced dan verpest hij het weer.

De receiver STR-DN1080 heeft de letters E8CEF5. Wat betekent dit? Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Je kan de treble van de center speaker wat hoger zetten, dat heb ik ook gedaan. Ik gebruik zelf vaak HD-DCS, omdat deze automatisch bij 2-kanaals geluid , de stemmen ook naar de center stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
A.F.D. = Auto Format Decoding. Hij schakelt automatisch naar bijvoorbeeld Atmos, als ik dat aanvoer.
Ik heb op dit moment mijn oude Onkyo aangesloten. Om te testen. Geeft een beter geluid dan de Sony. Bij de Onkyo SR608 kan je veel meer en veel makkelijker instellen.
Zo gaf het instellen van de Centerspeaker breedte (heeft Sony niet) van 0(7) naar 2(7) al een zuiverder geluid.
Op de Onkyo zit ook een HOME knop, maar daarmee kan je niet alleen dingen instellen, maar ook weergeven wat voor ingangssignaal er is en wat de Onkyo uitstuurt. Dus bijvoorbeeld Dolby D 5.1ch 48kHz in en Output Direct 3.0 (de surround, subwoofer en height niet aangesloten).

HD-DCS, dat gaat bij de 1080 volgens mij anders. Je kan een Soundfield kiezen. Bijvoorbeeld Movie of Party.

Wat bij de 1080 ook raar is, als ik de power voor de zone en zone HDMI uitzet, schakelt hij die later zelf weer in. Ik heb helemaal geen zone aangesloten, dus wil ik dit uit hebben.

Heb weer een kl.. avond gehad. Voice gekeken met een rotgeluid. Zowel met A.F.D. Als Multi Channel stereo. Morgen gaat hij terug in de doos en zo snel mogelijk terug naar Correct. Op mijn oude Onkyo is het geluid wel goed te krijgen met dezelfde speakers. Heb ook nog andere speakers van 8Ohm geprobeerd, maar maakt weinig uit. Met 8 Ohm lijkt hij het wel ietsje beter te doen en ook als ik hem op 7.1 zet ipv 5.1.2 hoor ik enige verbetering.

Na ruim 3 weken van alles geprobeerd te hebben ben ik het zat.

Vandaag contact gehad met Correct. Receiver staat klaar om verstuurd te worden.
Moet eerlijk zeggen dat ik uiterst correct behandeld ben en er ruim de tijd genomen wordt door twee verschillende medewerkers om samen tot een ideale oplossing te komen.
Uiteindelijk is het vermoeden dat de DN-1080 en mijn speakers (Yamaha/Dali) gewoon niet matchen.

Heb de Onkyo SR608 weer volledig aangesloten en ingesteld op DD+/Directe decodering.
Het geluid is aanzienlijk beter. Ook de Atmos demo's van Dolby Access doen het goed in DD+.
Het is niet zo mooi als bij de Sony in echte Atmos, maar dat is logisch.

[ Voor 49% gewijzigd door PCan op 06-01-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Ik ben hier de volledige ervaringsthreads aan het afgaan omdat mijn Marantz sr6006 in stand-by blijft knipperen voor de tweede keer en ik krijg hem niet meer aan. Hij is reeds herstelt geweest enkele maanden geleden maar voor,een ander probleem. Met andere woorden....ik ben het beu en wil dus een andere versterker en niet meer zo duur. Wars moet het kunnen, gewoon surround met een PS4, netgear, Switch en arc. Welk model raden jullie aan? STR DH550 goed? Of heeft Sony veel van zijn pluimen verloren en zoek ik het beter bij een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik heb mijn (wat oudere) 3400ES over. 7.1 maar geen Atmos, 4K of streaming.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb keurig mijn geld terug van Correct. :-), ga nu voor de Denon X2400H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Sinds kort staat in het display van mijn receiver (1060) continue het volume level (dus Vol. 12, bv.). Daar stond eerder altijd de gekozen output. Ik kan dit nergens aanpassen volgens mij. Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Een paar keer op de knop DISPLAY drukken van je AB. Dan kan je kiezen wat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben aan een nieuwe versterker toe, en neig heel erg naar de STR-dn1080.
Maar nu wil ik ook van TIDAL de masters audio afspelen vanaf een windows pc. Wat is de beste mogelijkheid om deze met elkaar te koppelen met het behoud van kwaliteit? De pc heeft hdmi, optical en USB.
Is het wel mogelijk om de USB aan de front te gebruiken met een computer? Of is het alleen voor USB sticks?
Of is het beste om er bv. een Meridian Explorer2 DAC tussen te gooien die met mqa kan omgaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Foxke op 24-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Foxke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:48:
Ik ben aan een nieuwe versterker toe, en neig heel erg naar de STR-dn1080.
Maar nu wil ik ook van TIDAL de masters audio afspelen vanaf een windows pc. Wat is de beste mogelijkheid om deze met elkaar te koppelen met het behoud van kwaliteit? De pc heeft hdmi, optical en USB.
Is het wel mogelijk om de USB aan de front te gebruiken met een computer? Of is het alleen voor USB sticks?
Of is het beste om er bv. een Meridian Explorer2 DAC tussen te gooien die met mqa kan omgaan.
Kun je het niet beter via je netwerk delen? Receiver kan netwerktoepassingen gebruiken om audio af te spelen.
En als het goed is, gaat er ook niks verloren zoals met bluetooth wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Kashika schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Kun je het niet beter via je netwerk delen? Receiver kan netwerktoepassingen gebruiken om audio af te spelen.
En als het goed is, gaat er ook niks verloren zoals met bluetooth wel het geval is.
Mmm, is er dan ook een mogelijkheid om Tidal in de hoogste kwaliteit te streamen naar de receiver?
Zover ik kom kan de Tidal client in de receiver geen Masters aan..

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij iEar in tilburg om hem eens te beluisteren en wat meer te weten te komen over hoe en waarom

[ Voor 12% gewijzigd door Foxke op 24-01-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Foxke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Mmm, is er dan ook een mogelijkheid om Tidal in de hoogste kwaliteit te streamen naar de receiver?
Zover ik kom kan de Tidal client in de receiver geen Masters aan..

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij iEar in tilburg om hem eens te beluisteren en wat meer te weten te komen over hoe en waarom
Tidal is een streaming dienst toch? De receiver ondersteund streaming diensten, dus check even of deze erbij zit.

Je kunt via je netwerk audio die je op je PC hebt streamen naar de receiver. Voor zover ik weet doet dat niet af aan de kwaliteit van je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Hij ondersteunt idd tidal, maar niet de masters, dus dat moet via de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:44:
Sinds kort zie ik geen OSD melding meer op m'n TV aangesloten op m'n STR-DN1070 bij bijvoorbeeld het veranderen van het volume.

Ik heb het idee dat dat samenhangt met een firmwareupdate die recentelijk is uitgevoerd. Iemand anders hier tegenaan gelopen?
Voor degenen die hier ook last van hadden op de 1070, met de meest recente firmware update die sinds een aantal dagen beschikbaar is is de OSD met volumebalk weer beschikbaar. Het was overigens de Music Center app die me wees op het moeten uitvoeren van die update op de receiver, deze had dit zelf ondanks het ingeschakeld zijn van de auto update functie zelf nog niet gedaan, wellicht dus een tip.
tiguan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:48:
Het bovenstaande is me uiteindelijk helaas niet gelukt voor zowel de Chromecast als de PS4. Voor de PS4 nu wel opgelost sinds ik ben overgestapt naar een Harmony Elite afstandsbediening. Maar het niet kunnen bedienen van de Chromecast via zowel de receiver of de Panasonic TV, en zoals dus wel op de Samsung op de slaapkamer, blijft een puntje van ergernis aangezien dit nu dus vanaf m'n smartphone moet. Is natuurlijk een first world problem, maar toch, ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
tiguan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:13:
Een paar keer op de knop DISPLAY drukken van je AB. Dan kan je kiezen wat daar staat.
Helaas, krijg geen optie om dat aan te passen, alleen de ON SCREEN display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHoSV
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-06-2024
Sinds eind april vorig jaar eigenaar van de STR-DN1070. Mijn eerste A/V receiver en wat ben ik er blij mee. Ik heb er een setje (S 626 HCS) en subwoofer van JAMO aan hangen en het geheel klinkt fantastisch. Echter is er laatst door onoplettendheid door een loodgieter water in gemorst en ben ik momenteel aan het afwachten of een en ander nog te repareren is. Natuurlijk kwam ik er op dat moment achter dat de 1070 niet meer leverbaar is. Nu is de receiver via Coolblue bij de fabrikant ter reparatie, maar ik bereid me alvast voor op het noodgedwongen moeten aanschaffen van een nieuwe receiver. Ik had eerder voor de 1070 gekozen in plaats van de toen al beschikbare 1080 omdat dit mij de betere optie leek (afgaande op reviews e.d.), maar is dit ook de betere keuze geweest? Het viel mij op dat de meeste reviewers niet reppen over de BI-wiring functionaliteit van de receivers en aangezien mijn speakers wel die set-up hebben, wil ik hier nog wel gebruik van kunnen maken uiteraard.

Iemand die hier verdere ervaring mee heeft?

Indien de receiver wèl gewoon weer functioneert en ik mijn geliefde 1070 weer terugkrijg, heb ik een andere vraag. het wil nog wel eens voorkomen dat ik gebruik wil maken van minder auditief geweld in de latere uurtjes en bijvoorbeeld alleen de ingebouwde TV-speakers wil gebruiken, maar ik kom er niet achter hoe ik op de receiver aangesloten videobronnen kan gebruiken op de TV, zonder dat de receiver de speakers gebruikt. Ofwel: is het mogelijk om enkel de HMDI-doorvoer te krijgen vanuit de reciever naar de TV, met inbegrip van de audiosignalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@BHoSV Als antwoord op je tweede vraag. Als ik de speakers van mijn tv wil gebruiken moet ik dat in het Bravia Sync Menu kiezen op de tv zelf. Dan gaat de receiver vanzelf op mute. Weet niet of je een Sony tv hebt, maar ik neem aan dat er bij andere merken een gelijke setting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:42
Vraag:
Ik heb de Sony str dn1080 besteld. Nu ik echter de online handleiding lees, zie ik staan dat je voorgeprogrammeerde settings kunt gebruiken om te kalibreren. Zelf heb ik 5.0 dus 2 fronts, 1 center en 2 achterspeakers. Ik heb geen behoeft aan een sub.
Betekend dit dat ik de kalibratie dan niet kan doorlopen, omdat ik deze niet in de preset lijst zie staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Fresno schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:22:
Vraag:
Ik heb de Sony str dn1080 besteld. Nu ik echter de online handleiding lees, zie ik staan dat je voorgeprogrammeerde settings kunt gebruiken om te kalibreren. Zelf heb ik 5.0 dus 2 fronts, 1 center en 2 achterspeakers. Ik heb geen behoeft aan een sub.
Betekend dit dat ik de kalibratie dan niet kan doorlopen, omdat ik deze niet in de preset lijst zie staan?
Jawel, ik heb zelf een 4.0 setup, je selecteert welke speakers je hebt, en doet dan de test. Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHoSV
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-06-2024
tiguan schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:58:
@BHoSV Als antwoord op je tweede vraag. Als ik de speakers van mijn tv wil gebruiken moet ik dat in het Bravia Sync Menu kiezen op de tv zelf. Dan gaat de receiver vanzelf op mute. Weet niet of je een Sony tv hebt, maar ik neem aan dat er bij andere merken een gelijke setting is.
Ik heb inderdaad een Sony TV. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:42
Foxke schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:16:
[...]

Jawel, ik heb zelf een 4.0 setup, je selecteert welke speakers je hebt, en doet dan de test. Werkt perfect.
Bedankt voor je reactie, ben nu gerust gesteld😊

Nu een nieuwe vraag.
Ik heb inmiddels de receiver, echter als ik van bron wissel verspringt de geluidsinstelling, terwijl ik aangeven heb bij audioinstelling dat ik pure direct wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Fresno op 07-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

psy schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:31:
[...]

En toen deed mijn QS uit 2001 het opeens niet meer (STR-DB940) ;w
Van het ene op het andere moment lijkt het wel alsof de eindtrap gewoon er mee op is gehouden. Verder functioneert alles nog. Maarja zonder geluid heb je er weinig aan. Wat een fijne receiver, ik wil hem eigenlijk helemaal niet wegdoen. Zou zoiets nog te repareren zijn? Brakke condensatoren, Sony kennende?

[afbeelding]
Toch merkwaardig. Vijf jaar probleemloos verder gewerkt met een identiele STR-DB940. Maar na een half jaar niet gebruiken in verband met een verhuizing gaat deze niet meer aan. Dus weer op zoek naar een ander.

Na een paar weken zoeken op marktplaats (ik vond de nieuwe 1080 eigenlijk te duur) een mooie gebruikte STR-DA5300ES gevonden, jaja een mooie ES met nog een echt aluminium front, en met een kleine 2kg zwaarder nog wel iets krachtiger als de DB940 al was. Ik ben weer blij...voor 150 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Sony STR DN 1080 staan.
Mooi ding alleen nog opzoek naar een paar opties.

Ik kom van een Denon X2100W. Hierop kon ik met de afstandsbediening mijn Front-B speakers aan en uit schakelen. (Eigenlijk deed ik dit met de Harmony Companion remote die ik gebruik waar ik een knop voor had toegewezen).

Iemand een idee of ik op de companion ook een knop hiervoor kan toewijzen voor de nieuwe sony amp? (Front A, Front B, of Front A+B) speaker select zeg maar.

Andere vraag, de Denon receivers hebben internet radio. Klopt het dat dit niet beschikbaar is op de Sony 1080? Hoe luisteren jullie naar radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mijn STR-DN1050 heeft wel degelijk internetradio, alleen kan het van een andere dienst zijn (Sony gebruikt Tunein).

Zelf luisteren wij tegenwoordig overigens internetradio, Spotify en eigen muziek via een Chromecast Audio, die met toslink aan de Sony hangt. We hebben op andere plekken in huis ook Chromecast Audio en zo blijft de bediening lekker universeel.

Bovendien, toen we nog ingebouwde Spotify Connect en DLNA van de receiver gebruikten, hebben we een keer een 'ongelukje' gehad, dat m'n vriendin in de Spotify app op de smartphone per ongeluk het minuscule volumebalkje aanraakte...... wat dus aan het systeemvolume van de Sony bleek te hangen 8)7 |:(. Baby overstuur en de kat na een uur ook nog met de haren overeind.

Dat kan nu ookmooi niet meer gebeuren.

Wat betreft je Harmony vraag: We gebruiken zelf ook een companion, maar verder geen B-speakers. Dus ik heb het nooit onderzocht.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 11-06-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.
Welke app gebruik je dan voor internet radio? Goeie app die kan casten naar een chromecast zou een mooie oplossing zijn. De DN1080 heeft namelijk een ingebouwde chromecast dus dat maakt het makkelijk.

Ik ga nog even zoeken naar de speaker select oplossing. Voor nu zit er een knop op de versterker dus dat werkt ook best prima. Alleen zit de versterker achter een deurtje dus via de companion zou mooi zijn. Ik heb de versterker via IR-in gekoppeld aan de harmony hub dus dat werkt als een trein.

/edit: ik zie dat een hoop mensen TuneIn als radio app gebruiken, vanavond dat eens testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wabs op 11-06-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, ik heb een vraag betreft de Sony STR-DG820
Voor aansluiten eerst flink gepuzzeld met de gebruiksaanwijzing en toen aan de slag. Alles werkt behalve de Subwoofer, wordt zelfs niet herkend heb ik het idee.
Klopt het dat dit type versterker alleen aktive subwoofers aan kan of heb ik een instelling gemist.
Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:42:
...of heb ik een instelling gemist.
Zonder type subwoofer, hoe je alles aan hebt gesloten en welke instellingen je hebt gebruikt is hier zo niets over te zeggen.

Globaal zal je de (inderdaad actieve) subwoofer aansluiten op de Subwoofer Pre-Out, in de instellingen de subwoofer op YES zetten en de speakers op SMALL. Maar als de subwoofer niet herkent wordt dan zal je wel moeten weten of deze aan staat en ook werkt. Sluit eens een ander apparaat, desnoods een mobiele telefoon, aan op de subwoofer om te controleren of er dan wel geluid binnen komt. Nu is het gokken of het fout gaat bij de subwoofer of de receiver.
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:42:
Klopt het dat dit type versterker alleen aktive subwoofers aan kan...
Dit lezende ga ik bijna aannemen dat je een passieve subwoofer aan hebt gesloten? Hoe heb je die aangesloten en op welke connectoren?

Voor een correcte werking zal je een actieve subwoofer nodig hebben. Je kan een passieve subwoofer eventueel ook actief maken met een losse versterker, het is de vraag of dat het geld waard is of dat je beter een geheel nieuwe subwoofer kan kopen in dat geval.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 08-07-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
sinds 2 dagen een str dn1080 staan, tevreden over echter komt er (naar mijn mening) een redelijk zoemachtig geluid uit de receiver. ik kan het op een paar meter afstand zeker nog horen en lijkt op elcheapo voeding gezoem. Hebben meerdere mensen dit ook? of is deze geluidsloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
basjuhh schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:51:
sinds 2 dagen een str dn1080 staan, tevreden over echter komt er (naar mijn mening) een redelijk zoemachtig geluid uit de receiver. ik kan het op een paar meter afstand zeker nog horen en lijkt op elcheapo voeding gezoem. Hebben meerdere mensen dit ook? of is deze geluidsloos?
Als ie op standby staat? Of ook als ie aanstaat?
Ik heb er een hoge piep inzitten op de standby stand... geen id of het aan de receiver ligt of dat er een vervuiler op mijn stroomnetwerk zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Op standby bedoel je uitschalen met de afstandsbedieining? Dan hoor ik niets, maar wel als hij ingeschakelt is.
Foxke schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:25:
[...]

Als ie op standby staat? Of ook als ie aanstaat?
Ik heb er een hoge piep inzitten op de standby stand... geen id of het aan de receiver ligt of dat er een vervuiler op mijn stroomnetwerk zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Weemism schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:34:

[...]

Het bovenstaande is me uiteindelijk helaas niet gelukt voor zowel de Chromecast als de PS4. Voor de PS4 nu wel opgelost sinds ik ben overgestapt naar een Harmony Elite afstandsbediening. Maar het niet kunnen bedienen van de Chromecast via zowel de receiver of de Panasonic TV, en zoals dus wel op de Samsung op de slaapkamer, blijft een puntje van ergernis aangezien dit nu dus vanaf m'n smartphone moet. Is natuurlijk een first world problem, maar toch, ergerlijk.
@tiguan Niet echt heel relevant meer inmiddels, maar het is me zojuist alsnog gelukt om de Chromecast aangesloten op de 1070 te kunnen bedienen via de TV (play/pause/stop).

Crux bleek te zijn dat ik op de Panasonic Viera TV die ook op de receiver is aangesloten 'Viera link' niet had geactiveerd. Ik ging er altijd vanuit dat Viera link een proprietary protocol was voor specifiek Panasonic AV apparaten om met elkaar in verbinding te staan, maar het bleek dat het slechts een andere benaming is voor CEC.

Werkt nu dus, blij, want zoveel handiger dan je Chromecast met alleen je smartdevice te kunnen besturen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Weemism schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

@tiguan Niet echt heel relevant meer inmiddels, maar het is me zojuist alsnog gelukt om de Chromecast aangesloten op de 1070 te kunnen bedienen via de TV (play/pause/stop).

Crux bleek te zijn dat ik op de Panasonic Viera TV die ook op de receiver is aangesloten 'Viera link' niet had geactiveerd. Ik ging er altijd vanuit dat Viera link een proprietary protocol was voor specifiek Panasonic AV apparaten om met elkaar in verbinding te staan, maar het bleek dat het slechts een andere benaming is voor CEC.

Werkt nu dus, blij, want zoveel handiger dan je Chromecast met alleen je smartdevice te kunnen besturen :) .
'Ja klopt iedere fabrikant heeft er een eigen naam voor. Bravia Sync, AnyNet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04 14:16
Hi allemaal,

Ik heb momenteel de str-ks1000 surround sound set van Sony.
Deze is redelijk oud en de verwerking van audio kan helaas alleen over optische kabel.

Nu wil ik graag de speakers behouden maar de receiver vervangen.
Sony gebruikte helaas proprietary plugs op de kabels van deze receiver.

Weet iemand of het mogelijk is om de plugs af te knippen, kabels te splitten en direct in een nieuwe audio receiver te pluggen?
Lijkt me wel maar wilde het toch eerst even vragen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Bedoel je dit? https://www.amazon.in/The...er-warnings/dp/B01GW94WN8

Kun je dezelfde kabels uitknippen ja. De draad is hetzelfde.
Of je koopt nieuwe draden voor je speakers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

welmachine schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:51:
Hi allemaal,

Ik heb momenteel de str-ks1000 surround sound set van Sony.
Deze is redelijk oud en de verwerking van audio kan helaas alleen over optische kabel.

Nu wil ik graag de speakers behouden maar de receiver vervangen.
Sony gebruikte helaas proprietary plugs op de kabels van deze receiver.

Weet iemand of het mogelijk is om de plugs af te knippen, kabels te splitten en direct in een nieuwe audio receiver te pluggen?
Lijkt me wel maar wilde het toch eerst even vragen.

Alvast bedankt!
Knippen, strippen en gebruiken.

Wel even opletten met je SUB. Het kan zijn dat deze passief is (ik ken de set niet)

Dan is het aan te raden een actieve sub te kopen. En een nieuwe receiver.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
CeesKees schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

Knippen, strippen en gebruiken.

Wel even opletten met je SUB. Het kan zijn dat deze passief is (ik ken de set niet)

Dan is het aan te raden een actieve sub te kopen. En een nieuwe receiver.
Top, dank voor de tip!

Ik kan alleen de onderstaande info vinden, helaas.
Wellicht weet jij meer?

Subwoofer: SS-WP1000
Speaker system: Magnetically shielded
Speaker unit: 160 mm cone type
Enclosure type: Bass reflex
Rated Impedance: 1.3 ohms
Dimensions (w/h/d) (Approx.): 200 × 379 × 335 mm including front panel
Mass (Approx.): 6 kg

Hieronder afbeeldingen van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cD6so0/20181015-150554.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b93GFf/20181015-150558.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

ik gok op een passieve.

Heeft de speaker een separate voeding (gaat er electriciteit naartoe?)?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
CeesKees schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:24:
ik gok op een passieve.
Heeft de speaker een separate voeding (gaat er electriciteit naartoe?)?
Er gaat geen elektriciteit naartoe, behalve van de receiver, denk ik.
Het is zeg maar 1 draadje, van 2 draadjes aan elkaar, die naar de receiver loopt.
/lekenpraat :S

Ik dacht eraan om ze hierop aan te sluiten, gezien er ook van die klemmetjes voor de subwoofer zijn.
https://tweakers.net/pricewatch/647033/pioneer-vsx-s520d-zwart.html

[ Voor 24% gewijzigd door welmachine op 15-10-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcVi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05-2023
Weet iemand hoe ik geluid van tv over zone 2 afspeel? Ik heb een DN1070. In het zone2menu staat wel source. Maar pakt hem niet mee. Zou ik de settopbox in de cd ingang moeten doen? Die kan ik nml wel selecteren bij zone2menu.
Het lukt me alleen met Bluetooth vanaf een telefoon.
Airplay lukt ook maar valt om de 2 minuten geluid weg.
Heeft iemand ook misschien een werkende manier om een bluetooth apparaat makkelijk aan te sluiten?
Ik heb dit apparaat nu 2 jaar. Maar man o man
Wat gaat dat drama als ik wil switchen van tel naar iPad. Natuurlijk zet ik Bluetooth uit van aangekoppeld apparaat en probeer vervolgens ander te verbinden. Vergeet t maar.
Misschien wat te veel vragen ineens. Maar dat is het enige wat mij stoort. Voor de rest is het geluid in combinatie met mn JBLset 7.1 met front high. Bose frontspeakers en B&W zone2 speakers in de achterkamer een lust om naar te luisteren.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste