A.F.D. = Auto Format Decoding. Hij schakelt automatisch naar bijvoorbeeld Atmos, als ik dat aanvoer.
Ik heb op dit moment mijn oude Onkyo aangesloten. Om te testen. Geeft een beter geluid dan de Sony. Bij de Onkyo SR608 kan je veel meer en veel makkelijker instellen.
Zo gaf het instellen van de Centerspeaker breedte (heeft Sony niet) van 0(7) naar 2(7) al een zuiverder geluid.
Op de Onkyo zit ook een HOME knop, maar daarmee kan je niet alleen dingen instellen, maar ook weergeven wat voor ingangssignaal er is en wat de Onkyo uitstuurt. Dus bijvoorbeeld Dolby D 5.1ch 48kHz in en Output Direct 3.0 (de surround, subwoofer en height niet aangesloten).
HD-DCS, dat gaat bij de 1080 volgens mij anders. Je kan een Soundfield kiezen. Bijvoorbeeld Movie of Party.
Wat bij de 1080 ook raar is, als ik de power voor de zone en zone HDMI uitzet, schakelt hij die later zelf weer in. Ik heb helemaal geen zone aangesloten, dus wil ik dit uit hebben.
Heb weer een kl.. avond gehad. Voice gekeken met een rotgeluid. Zowel met A.F.D. Als Multi Channel stereo. Morgen gaat hij terug in de doos en zo snel mogelijk terug naar Correct. Op mijn oude Onkyo is het geluid wel goed te krijgen met dezelfde speakers. Heb ook nog andere speakers van 8Ohm geprobeerd, maar maakt weinig uit. Met 8 Ohm lijkt hij het wel ietsje beter te doen en ook als ik hem op 7.1 zet ipv 5.1.2 hoor ik enige verbetering.
Na ruim 3 weken van alles geprobeerd te hebben ben ik het zat.
Vandaag contact gehad met Correct. Receiver staat klaar om verstuurd te worden.
Moet eerlijk zeggen dat ik uiterst correct behandeld ben en er ruim de tijd genomen wordt door twee verschillende medewerkers om samen tot een ideale oplossing te komen.
Uiteindelijk is het vermoeden dat de DN-1080 en mijn speakers (Yamaha/Dali) gewoon niet matchen.
Heb de Onkyo SR608 weer volledig aangesloten en ingesteld op DD+/Directe decodering.
Het geluid is aanzienlijk beter. Ook de Atmos demo's van Dolby Access doen het goed in DD+.
Het is niet zo mooi als bij de Sony in echte Atmos, maar dat is logisch.
[
Voor 49% gewijzigd door
PCan op 06-01-2018 21:37
]