Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net van Marktplaats (altijd risico maar ok) een complete set van Sony de TA-D709 met voorversterker, eindversterker, cd en tape voor € 30 ipv van mijn oude Sony STR-DE215 uit 1994/1995. Een klein probleem is er dat de achterspeakers niet werken maar voor de voorspeakers wel dus niet interessant want ik heb geen achterspeakers. Ik kan er totaal geen info van vinden behalve dan de service manuals maar niets in de trant van specificaties. De set klinkt echt lekker met mijn oude Mission M35i maar ook mijn "minder" Jamo S718. Ik weet wel dat deze set rond 1993/1994 is gemaakt en dat deze volgens mij voor die tijd best duur zou zijn. Maar ik hoop dat iemand nog wat specs zou hebben over deze set en wat meer info.

Ps wat een verschil met het "geboooeeem" op die subwoofer van de Jamo met mijn oude DE215 versterker en met deze nieuwe D709 set. De D709 is veel zuiverder echt heerlijke versterker en eindversterker. Zelfs op neutraal qua eq klinkt het zuiver en luistert het stukken beter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:57
Hier kan je de manual downloaden (onder de afbeelding):
http://elektrotanya.com/s...ta-a77n.pdf/download.html

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382686

Om dit topic maar weer even wat leven in te blazen. Weet er iemand wat op dit moment wanneer de nieuwe STR-DA3700ES in Nederland op de markt komt? Reviews zijn aardig positief over dit monster, en zie dit ook als de opvolger van mijn onderhand afstervende surroundset (na 16 jaar is dit acceptabel :)). Zit nog wel een beetje in dubio over de speakers welke ik erbij wil doen, maar ga uit van Kef's in de Q-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik heb hier al jaren een Sony STR-DA50ES staan welke tot de volle tevredenheid werkte (ook zonder hdmi).
De laatste tijd heb ik echter steeds last dat hij bij het aanzetten in de Protection Mode schiet. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het probleem niet opgelost. De laatste 2 weken is het alleen maar erger geworden...

Afbeeldingslocatie: http://arch10.okr.ro/auctions/2010/04/08/245034470-125735-700_700.jpg

De oplossing staat inmiddels al klaar. Ik heb een Sony STR-DA2400ES kunnen aanschaffen.
Nu eerst maar eens alle mogelijkheden uitvogelen, want er zijn nogal wat verschillen vergeleken met de oude Sony...

Afbeeldingslocatie: http://www.digitaldirect.co.uk/i2/images/products/sony/sony_da2400_xl.jpg

De oude Sony STR-DA50ES mag dan de verkoop in, en als hij goed werkt is dat meegenomen. Anders is het denk ik meer iets voor de knutselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09
edtbonep schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:31:
Ik heb hier al jaren een Sony STR-DA50ES staan welke tot de volle tevredenheid werkte (ook zonder hdmi).
De laatste tijd heb ik echter steeds last dat hij bij het aanzetten in de Protection Mode schiet. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het probleem niet opgelost. De laatste 2 weken is het alleen maar erger geworden...

[afbeelding]

De oplossing staat inmiddels al klaar. Ik heb een Sony STR-DA2400ES kunnen aanschaffen.
Nu eerst maar eens alle mogelijkheden uitvogelen, want er zijn nogal wat verschillen vergeleken met de oude Sony...

[afbeelding]

De oude Sony STR-DA50ES mag dan de verkoop in, en als hij goed werkt is dat meegenomen. Anders is het denk ik meer iets voor de knutselaar.
Niet stiekem speaker kabels die 'sluiting' maken ergens? Dat heb ik namelijk ooit ook gehad met een (budget) receiver met van die rottige klemmetjes voor de speaker draden. Daar zaten stiekem een plusje en een minnetje een beetje tegen elkaar aan waardoor de receiver vooral op hogere volumes in 'protection' schoot.
Maar goed, misschien waren mijn draden iets te dik voor die klemmetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik heb eerst alles behalve de speakers van de Sony STR-DA50ES losgekoppeld en de speaker aansluitingen gecontroleerd. Vervolgens de Sony aangezet. Het resultaat was hetzelfde, hij klapte weer in de Protection Mode. Daarna ook alles speakers losgekoppeld. Nu zit er helemaal niets meer aangesloten, en weer aangezet. Het resultaat was hetzelfde, weer in de Protection Mode.
Het probleem zit dus niet in de aansluitingen, maar in de Sony zelf. Nu lees je daar op het internet allerlei verhalen over, van interne zekeringen tot de voeding. Ik ga daar in ieder geval niet mee zitten rommelen, de Sony gaat in de verkoop voor de knutselaar. Die kan er zeker nog weer wat moois van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring mee?
http://www.bcc.nl/sony-strdh520.html

Waarom zijn die Sony recievers eigenlijk zo goedkoop? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
Rev! schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:40:
Waarom zijn die Sony recievers eigenlijk zo goedkoop? 8)7
Omdat ze kwalitatief niet echt denderend zijn. De ES-modellen zijn al wat leuker, maar ook in die series is het niet meer de kwaliteit die Sony ooit had.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij krijgt wel goede reviews .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:02:
[...]

Omdat ze kwalitatief niet echt denderend zijn. De ES-modellen zijn al wat leuker, maar ook in die series is het niet meer de kwaliteit die Sony ooit had.
Vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt... Er is niks mis mee met die ES serie. Uitdiverse testen komen ze vaak zeer concurerend eruit en doen niet onder voor de Onkyo's, Denon's en de Marantz. Volgens mij hoor je er niet bij als je niet één van laatsgenoemde hebt....
Ik denk dat de marketing van Sony wel wat beter kan, ze adverteren of promoten hun ES lijn veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Succes met deze mooie aanschaf! Trek maar vast een paar avonden ervoor uit om de manual door te spitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
sonsan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Succes met deze mooie aanschaf! Trek maar vast een paar avonden ervoor uit om de manual door te spitten!
Bedankt!!

Ik heb de manual digitaal op mijn netbook staan.
Lijkt het net of ik op internet zit.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rev! schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:56:
Hij krijgt wel goede reviews .
sonsan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:58:
[...]
Vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt... Er is niks mis mee met die ES serie.
Veelal zijn het reviews op sites als What Hifi die voor geen meter te vertrouwen zijn omdat ze zeer merk-minded zijn of ronduit gesponsord worden. Mits je überhaupt op reviews af moet gaan. En verder heb ik zelf ervaring met Sony en ben zeer blij dat ik die nu vervangen heb. Zoals gezegd zijn de ES-modellen wel beter, maar ook daar zitten wat rotte appels tussen. Vooral op het gebied van versterking zijn bepaalde modellen van Sony nogal onderbemeten. En ik zeg niet dat je voor het geld een slechte versterker hebt, alleen in sommige (prijs)klassen zijn er betere keuzes.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 13-07-2012 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 07:20:
[...]

[...]

Veelal zijn het reviews op sites als What Hifi die voor geen meter te vertrouwen zijn omdat ze zeer merk-minded zijn of ronduit gesponsord worden. Mits je überhaupt op reviews af moet gaan. En verder heb ik zelf ervaring met Sony en ben zeer blij dat ik die nu vervangen heb. Zoals gezegd zijn de ES-modellen wel beter, maar ook daar zitten wat rotte appels tussen. Vooral op het gebied van versterking zijn bepaalde modellen van Sony nogal onderbemeten. En ik zeg niet dat je voor het geld een slechte versterker hebt, alleen in sommige (prijs)klassen zijn er betere keuzes.
Het zijn niet alleen de reviews van What Fifi,maar ook van b.v. Home Theater en Audio waar de ES receivers als zeer positief uit de test komen. Natuurlijk zullen er wel eens rotte appels tussen zitten, maar is dat bij Onkyo en Denon e.d. ook niet het geval? Daarnaast denk ik dat veel aspirant kopers gelijk op een Marantz, Denon of Onkyo afgaan omdat bijna iedereen wel één van die merken heeft, dus zal het wel goed zijn.... Ook Sony heeft een reputatie op audio gebied hoog te houden, dat zullen ze niet te grabbel gooien met een paar brakke versterkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Vraagje, ik ben alles op de Sony STR-DA2400ES aan het aansluiten, maar nu heb ik naast apparaten met hdmi ook apparaten met coax en/of optische aansluitingen. Als nu op een bepaalde positie een apparaat met hdmi is aangesloten, kan ik dan ook een ander apparaat op de coax of optische aansluiting gebruiken als de aansluitingen dezelfde benaming hebben? Of moet ik dan analoge aansluitingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

edtbonep schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:34:
Vraagje, ik ben alles op de Sony STR-DA2400ES aan het aansluiten, maar nu heb ik naast apparaten met hdmi ook apparaten met coax en/of optische aansluitingen. Als nu op een bepaalde positie een apparaat met hdmi is aangesloten, kan ik dan ook een ander apparaat op de coax of optische aansluiting gebruiken als de aansluitingen dezelfde benaming hebben? Of moet ik dan analoge aansluitingen gebruiken?
Zorg dat je de apparaten op de correcte manier aansluit en dan correct toewijst in het setup menu. Dan zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:34:
Op blz. 94 van de gebruiksaamwijzing staat hoe dat moet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
sonsan schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:01:
[...]

Op blz. 94 van de gebruiksaamwijzing staat hoe dat moet. Succes!
Ik was al (digitaal) aan het spitten in die Sony bijbel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Het is allemaal gelukt met het instellen van de Sony STR-DA2400ES. Alles werkt, en zelfs de Sony is al weer grotendeels ingesteld...

Afbraak...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8155/7568869730_87a3b03957_c.jpg

... en nu.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8281/7568870810_7b995ecdab_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:55:
Het is allemaal gelukt met het instellen van de Sony STR-DA2400ES. Alles werkt, en zelfs de Sony is al weer grotendeels ingesteld...

Afbraak...
[afbeelding]

... en nu.
[afbeelding]
Mooi "Sony kastje".....! :P
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
sonsan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:11:
[...]

Mooi "Sony kastje".....! :P
Veel plezier ermee.
HAHAHA!!! Ja, kastje van "onze Jan"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:18:
[...]

HAHAHA!!! Ja, kastje van "onze Jan"....
Zo te zien hebben we dezelfde plasma: Panasonic TH 42PV60! Zeker met HD een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
sonsan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Zo te zien hebben we dezelfde plasma: Panasonic TH 42PV60! Zeker met HD een toppertje.
Klopt!! Ziet er wat achterhaald uit, maar dat beeld is gewoon erg mooi. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Klopt!! Ziet er wat achterhaald uit, maar dat beeld is gewoon erg mooi. :9
Ach, wat is achterhaald. Eerst waren de tv's (crt) zwart, toen werd zilver de mode, daarna weer zwart en nu zie je weer steeds meer zilver in de winkels hangen.
Is het je trouwens nog gelukt om de receiver goed in te stellen?
Ik ben nog even aan de slag geweest met Dynamic Range Compression maar ik weet niet goed wat ik daar me aan moet. Staat standaard op Auto maar je wilt toch niet dat muziek/film in range geknepen wordt?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik ben er nog mee bezig, maar ben Dynamic Range Compression nog niet tegengekomen.

Edit:
D.Range Comp
(Dynamise reeks compressor)
Laat u de dynamische reeks van het geluidsspoor comprimeren. Dit kan handig zijn als u films wilt kijken op lage volumes laat op de avond. Dynamische reeks compressie is alleen mogelijk met Dolby Digital bronnen.
• MAX
De dynamische reeks wordt dramatisch gecomprimeerd.
• STD
De dynamische reeks wordt gecomprimeerd als bedoeld bij de opnametechnicus.
• AUTO
De dynamische reeks wordt automatisch gebruikt met Dolby TrueHD bron of andere bron is ingesteld op "OFF".
• OFF
De dynamische reeks is niet gecomprimeerd.

Is het niet zo dat deze compressie alleen bij lage volumes wordt toegepast?
En anders gewoon op OFF zetten, heb je nergens last van.

[ Voor 81% gewijzigd door edtbonep op 15-07-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:29:
Ik ben er nog mee bezig, maar ben Dynamic Range Compression nog niet tegengekomen.

Edit:
D.Range Comp
(Dynamise reeks compressor)
Laat u de dynamische reeks van het geluidsspoor comprimeren. Dit kan handig zijn als u films wilt kijken op lage volumes laat op de avond. Dynamische reeks compressie is alleen mogelijk met Dolby Digital bronnen.
• MAX
De dynamische reeks wordt dramatisch gecomprimeerd.
• STD
De dynamische reeks wordt gecomprimeerd als bedoeld bij de opnametechnicus.
• AUTO
De dynamische reeks wordt automatisch gebruikt met Dolby TrueHD bron of andere bron is ingesteld op "OFF".
• OFF
De dynamische reeks is niet gecomprimeerd.

Is het niet zo dat deze compressie alleen bij lage volumes wordt toegepast?
En anders gewoon op OFF zetten, heb je nergens last van.
Je hebt ook nog een Nachtmodus in het menu voor als je 's avonds de buren niet wakker wilt houden bij het bekijken van een film. Volgens mij comprimeerd de Dynamische Range film/muziek onafhankelijk van het volume. Ik heb hier een aardige discussie hierover gevonden:
http://www.avforums.com/f...ic-range-compression.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Dat is inderdaad een leuke discussie (of eigenlijk twee als je de berichten over het speakerformaat bij het kalibreren meerekent).
Wat ik er uit begrijp is dat bij extreme geluidsmomenten zoals explosies het volume afgezwakt wordt. Dit zou dus ook mogelijk kunnen zijn bij bijvoorbeeld de (film)muziek.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is welke instelling het best bevalt (en misschien je buren ook...).
Bij mij staat hij standaard op AUTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Vraagje over de sub instellingen in het menu van de Sony. Met de meet microfoon komt er een bepaalde waarde uit de meting die afhankelijk is van het volume van de sub. Is het nu wijs om voor de meting het volume van de sub hoog te zetten of is het beter om het volume juist laag te houden en de speakerinstelling in de receiver te verhogen? Dus receiver sub instelling hoog (+8-10 dB) en volumevan de sub laag (ong. 25% van maximum) of andersom? Bij het eerste lijkt me dat de sub minder hoeft te versterken en daardoor minder warm wordt of zit ik nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
edtbonep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:28:
Dat is inderdaad een leuke discussie (of eigenlijk twee als je de berichten over het speakerformaat bij het kalibreren meerekent).
Wat ik er uit begrijp is dat bij extreme geluidsmomenten zoals explosies het volume afgezwakt wordt. Dit zou dus ook mogelijk kunnen zijn bij bijvoorbeeld de (film)muziek.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is welke instelling het best bevalt (en misschien je buren ook...).
Bij mij staat hij standaard op AUTO.
Ben benieuwd wat je met de equalizer gedaan hebt. Ik heb voor alle speakers de treble en bass +2db gegeven. Ik ben er na veelvuldig testen nog niet achter wat de beste instelling is. Sommige verafschuwen een equalizer maar het lijkt me wel een (lichte) verbetering te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik heb alles zelfs +3db gegeven....
Dit bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:10:
Yeuh, kan me hier nu ook melden. Vertel? De allernieuwste reciever? eh.. nou ik twijfel al of ik niet in het 'gebruik je nog vintage apparatuur' topic moest posten.

Ik ben van niets (echt niets: een Aristona 51CM tv uit 1988 (voor het EK gekocht), pioneer midiset en blokker dvd speler) aan het upgraden. Maar duur maandje met oa autoreparatie dus ik dacht; ik koop gewoon TV nieuw (moet nog) en de rest eerst maar on the cheap.

Voor 30 euro opgehaald net:
SONY STR-DE405(1997?)
[afbeelding]

[afbeelding]

Specificaties
Output: 2x 75W stereo of 5x50W (dolby surround)
HDMI: nope
Audio aansluitingen: 5x analoog in (w.o. phono), 2x analoog out
Video aansluitingen: 2x composiet in, 2x composiet out
Codecs: Dolby Prologic
Afmetingen (BxHxD) (mm): 430 x 145 x 300
Gewicht (kg): 6,5

ReviewsNiet heel spannend meer anno 2011 (ik denk in 1997 al niet echt), maar voor dit geld en bij mij in de wijk te gemakkelijk om te laten staan. Ga later nog wel upgraden naar HDMI achtig spul.
Nog geen tijd gehad om te testen, maar ik sta in dit topic, whop! :D
Ik draai deze reciever al bijna een jaar en heb er nog steeds veel plezier aan. Heb er al diverse setjes boxen aan gehad. Van hele slechte Pioneers (daar begon ik mee, gelijk gedumpt) tot en met jaren 70 prachtige Celestions met warm geluid. Momenteel een simpel setje Wharfedale boekensteunspeakers.
En dat voor een redelijk instapmodel.

Maar nu kwam ik voor maar liefst 7 euro 50 nog een Sony reciever tegen. Een zusje van bovengenoemde. De STR-DE315. Een stereo reciever (geen AV). Niet heel bijzonder maar lijkt meer vermogen te hebben dan de 405. Ik ben wel benieuwd uit welk jaar hij is. Kan er nergens wat fatsoenlijks over vinden.

5x80W (ipv de 5x50 van de DE405)

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-leipzig.de/shop/images/product_images/popup_images/740_1.jpg

Ik denk dat hij naar de zolder gaat om nieuw setje daar te vormen. Of ik swap hem met de 405.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 15:51

rik

Heeft iemand ervaring met de dn1030? Ik twijfel tussen de Pioneer vsx-922, Yamaha rx-v673 en de Sony str-dn1030. Met name de laatste twee krijgen goede reviews bij Whathifi. Heeft iemand anders hier eerder voor die keuze gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Aangezien ik weinig andere topics vond leek het me een goed idee om een dedicated topic aan te maken met informatie over de STR-DN1040 Receiver van Sony. Deze nieuwe medium range receiver uit 2013 is zeer scherp geprijsd en kwalitatief een zeer goede receiver.

Heb het apparaat nu inmiddels 2 weken in gebruik en heb nog niks kunnen vinden wat me niet beviel. Aangeschaft ter vervanging van mijn STR-DA5600ES die onder meer geen airplay en nieuwe protocollen ondersteunde. Het apparaat is heel eenvoudig te installeren en dankzij de nieuwe GUI is het zeer eenvoudig om door de hele setup heen te lopen. Totale setup bedroeg ca 1 uur.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/2324/e10a825b982defc548476c4f77d908b9.jpeg

De STR-DN1040
Output: 7x 165W; THD 1%
HDMI: 2x input, 10x output. DSP: Falcon2.0, HATS ondersteuning voor SACD, 1080p/24, xvColor en DeepColor support, 4k ondersteuning en upscaling. Bi-Amp: Ja.
Codecs: DTS, DTS ES, DTS 96/24, DTS HD, Dolby Prologic/II/IIx, Dolby Digital/EX/+, Dolby TrueHD, Neural THX, LPCM over HDMI
Afmetingen (BxHxD) (mm): 430 x 172 x 329,4
Netwerk protocollen: DLNA, Airplay, Bluetooth

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/2324/3a2aadf68594596eab0826f4a5e2b90a.jpeg

Reviews

[ Voor 65% gewijzigd door tcviper op 28-06-2013 15:06 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Er is al een sony reciever topic. Zie Sony receivers ervaringen en discussie topic Laatste bericht daarin is van eind 2012. Sony receivers niet echt populair hier? Dan lijkt mij een topic voor 1 sony receiver dan ook iets te veel van het goede?

[ Voor 8% gewijzigd door alwinus op 28-06-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
tcviper schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:50:
Aangezien ik weinig andere topics vond...
Merged met Sony-topic

Verder is de informatie in de "TS" niet correct:
Er zijn inderdaad tien HDMI aansluitingen, maar niet tien ingangen. Er zijn acht ingangen (waarvan één front) en twee uitgangen. Verder is die 7 x 165 Watt bij 1% THD ook niet compleet: die 165 Watt is bij één kanaal en op 6 Ohm bij 1000 Hz. Korte versie: niet representatief. Kwaliteit en "Sony" is - helaas - niet meer wat het geweest is toen ze nog de QS maakte, Zelfs de ES-versie tipt daar niet meer aan... En nee, reviews op WhatHiFi betreffende Sony veranderen daar niets aan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 28-06-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat is jouw persoonlijke mening lijkt me :) Want voor mij zijn het prima produkten. Of mag hier alleen nog maar over Samsung gepost worden tegenwoordig? Overigens was ik nog bezig met het aanpassen van alles ;)

Ik weet bijgod niet hoe je topics kan mergen maar ik vind het prima als dit in dat sony topic kan.

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 28-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Dat die cijfers niet kloppen qua vermogen is geen mening dat zijn feiten. En dat sony wat 'cheaper' is gaan bouwen dan vroeger is ook een feit. Dat hij aan jou eisen voldoet is toch top!

En wat Fear bedoelt is dat whathifi alle sony producten hoge cijfers geeft en dat daar echt iets niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Waar zei ik dat de cijfers een mening waren? Ik had het puur over het feit van dat iemand wel of niet vind dat Sony kwaliteit maakt. En ja zo zijn er wel meer merken die niet meer exact de kwaliteit maken van vroeger, het gaat mij om wat de produkten van nu kunnen en doen en of ze kwalitatief prima zijn of niet. Gebruik inmiddels al meer dan 10 jaar Sony produkten en het bevalt mij prima.

Heb hiervoor zowel Samsung als Harman/Kardon en Pioneer gehad en kwam toch constant terug op Sony receivers omdat het toch beter beviel.

[ Voor 64% gewijzigd door tcviper op 28-06-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:02

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Er zit een verschil tussen kwaliteit (meetbaar) en functionaliteit en gebruiksgemak (persoonlijk). Feit is dat de kwaliteit van Sony niet meer is wat het was (componenten, vermogen, geluidskwaliteit) en dat andere merken die rol hebben overgenomen.

Dat het product voor jou prima is staat ook niet ter discussie ;) Ik ben ook nog steeds prima tevreden met mijn 3400ES van een paar jaar terug. Voor alles wat niet ingebouwd zit heb ik externe oplossingen. Daarvoor had ik een QS en weer daarvoor verschillende andere Sony radio's. Ik ben dus een redelijke Sonyfiel (:P) maar weet niet of er de volgende keer weer een Sony komt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 21:55
Ik overweeg deze receiver aan te schaffen. Wordt de receiver bij normaal gebruik erg heet? Hij komt bij mij in een gesloten kast te staan, vandaag mijn vraag.

P.S. Heeft deze receiver Bluetooth, ik lees soms wel, soms niet, afhandelijk in welk land deze wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Wat is "deze receiver"?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

quakel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:35:
Ik overweeg deze receiver aan te schaffen. Wordt de receiver bij normaal gebruik erg heet? Hij komt bij mij in een gesloten kast te staan, vandaag mijn vraag.
Geen enkele Receiver/Versterker is/wordt ontworpen om te worden geplaatst in een gesloten kast. Ontwerpers en fabrikanten zijn gebonden aan natuurwetten wat betreft de ontwikkeling van warmte in een Receiver of Versterker. Derhalve wordt uitgegaan van een fatsoenlijke koeling door toevoer van frisse (koele) lucht rondom.

De gebruiksaanwijzing bevat veelal instructies voor de plaatsing van het apparaat. Daarbij wordt het koelingsaspect zeker niet vergeten. Het is zaak, om je daaraan tehouden. Zo niet, dan is de luistervreugde van korte duur. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 30-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hij staat bij mij in een gesloten kast en werkt prima, als het over de DN1040 gaat that is.
De receiver heeft Airplay, DLNA en MHL en dat werkt allemaal prima.

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 30-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 13:10

psy

FeaR schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:59:
[...]
Korte versie: niet representatief. Kwaliteit en "Sony" is - helaas - niet meer wat het geweest is toen ze nog de QS maakte, Zelfs de ES-versie tipt daar niet meer aan...
En toen deed mijn QS uit 2001 het opeens niet meer (STR-DB940) ;w
Van het ene op het andere moment lijkt het wel alsof de eindtrap gewoon er mee op is gehouden. Verder functioneert alles nog. Maarja zonder geluid heb je er weinig aan. Wat een fijne receiver, ik wil hem eigenlijk helemaal niet wegdoen. Zou zoiets nog te repareren zijn? Brakke condensatoren, Sony kennende?

Afbeeldingslocatie: http://images02.olx.pt/ui/9/96/78/1290563687_77908878_1-Fotos-de--SONY-51-Surround-STR-DB940-DOLBY-DIGITAL-DTS-RECEIVER-SONY-STR-DB940-1290563687.jpg

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
psy schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:31:
[...]

En toen deed mijn QS uit 2001 het opeens niet meer (STR-DB940) ;w
Van het ene op het andere moment lijkt het wel alsof de eindtrap gewoon er mee op is gehouden. Verder functioneert alles nog. Maarja zonder geluid heb je er weinig aan. Wat een fijne receiver, ik wil hem eigenlijk helemaal niet wegdoen. Zou zoiets nog te repareren zijn? Brakke condensatoren, Sony kennende?

[afbeelding]
Als je een beetje zoekt op M.plaats kom je nog aardige exemplaren tegen van dit model. Voor weinig kan je dan weer een paar jaar vooruit.

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
sonsan schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]

Als je een beetje zoekt op M.plaats kom je nog aardige exemplaren tegen van dit model. Voor weinig kan je dan weer een paar jaar vooruit.
ik heb toevallig anderhalf jaar geleden mijn DB840QS verkocht op marktplaats, voor 90 euro. Ter vervanging door de STR-DA5600es. Wat heb ik er nu spijt van dat ik mijn zilveren DB840 verkocht heb nu ik boven een extra kamertje aan het inrichten ben. boehoe...want wat was dat een ubervet ding. Nooit problemen mee gehad. Hell, zelfs de originele sony batterijen zaten nog in de afstandsbediening met klep.

Niet dat ik niet tevreden ben over de STR-5600es, dat ding is ook echt mega. Ik ben geen audiofiel of wat dan ook, maar de aansluitingen en mogelijkheden van deze versterker zijn eindeloos.

Waar ik op het moment mee bezig ben is het vinden van het IP-protocol voor deze versterker. Ik heb inmiddels al wat documentatie gevonden voor de RS232C aansluiting, maar waarom moeilijk doen als het ook via IP kan?

Iemand die al wat verder is met het op afstand aansturen van deze versterker? Ik weet dat bij het uitkomen van de versterker werd gepromoot dat er android en iphone apps beschikbaar zouden komen, maar via android is het ding nog steeds niet aan te sturen.

Hopelijk hier op tweakers dus IP-aansturing al in gebruik bij iemand.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik heb een vraagje over de DN1040. Ik weet dat deze via Airplay werkt met iMac of iPhone / iPad. Maar werkt de volgende situatie ook?

Met mijn iPhone (apple remote app) de iTunes besturen op mijn iMac besturen en dan kiezen om het muziek af te spelen met via de Sony reciever(Airplay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nico, ja dat werkt zonder problemen voor muziek bestanden.
Je kiest dan in iTunes de Receiver als 'speaker'.

[ Voor 30% gewijzigd door tcviper op 25-12-2013 22:33 ]

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ahh bedankt voor je snelle antwoord. Dat is echt perfect. Ik denk dat dit mijn opvolger gaat worden voor mijn Onkyo TX-SR576. Ik vind de twee hdmi outs ook een groot pluspunt voor het geval er ooit nog een beamer bij gaat komen.

Is de 1040 echt een hittekanon zoals de Onkyo's of valt dat mee?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 14:56
Ik zit ook met interesse te kijken naar de STR-DN1040.

Ik heb nu een Yamaha RX-V663 staan. Met de geluidskwaliteit daarvan ben ik redelijk tevreden (klinkt soms wat 'schel' in combinatie met Mordaunt Short 908i speakers, maar dat zal meer aan de speakers liggen). Maar ik mis vooral HDMI aansluitingen (2 is te weinig, 3 was nog genoeg geweest) en ook zaken zoals netwerkfuncties vind ik wel steeds interessanter worden.

Voorheen was ik ook altijd van "doe maar losse componenten en voor iedere functie het apparaat wat daar het beste voor is". Maar in de huiskamer ben ik (en m'n vriendin) nu toch steeds meer van "als een apparaat met meerdere functies die functies ook redelijk goed uitvoert, hoeft niet perfect te zijn, dan is het ook goed".

Ik ben dus vooral benieuwd of ik met een STR-DN1040 nog achteruit ga op muziekkwaliteit tov. de RX-V663 van Yamaha. De Mordaunt short fronts hebben elk een aardig heavy woofer. Met de Yamaha gebruik ik de bi-amp functionaliteit om deze apart aan te sturen. Maar ik moet het volume toch wel aardig hoog hebben staan voordat die woofers goed in beweging komen (op standje 'achtergrondmuziek' doen ze niet echt mee).

En waarom deze Sony? Tsja, ik heb aardig wat Sony spul thuis staan en vooral de MHL aansluiting lijkt me in combinatie met mijn smartphone wel fijn. Ik heb voorhreen Marantz gehad icm. deze speakers en dat beviel qua klank totaal niet. Dus Denon en Sony komen bij mij al snel naar boven drijven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Hoi,

Ik heb een STR-DN840. Ik heb een auto kalibratie gedaan zodat de afstanden van mijn speakers aardig kloppen. Verder ben ik bezig om de settings zo goed mogelijk te krijgen. Geld hier hetzelfde als bij een tv, dus alle software matige optimalisaties uitzetten of niet ?

Ik heb wat vraagjes over settings om het beste geluid te krijgen.

Hoe hebben jullie dingen als DLL, sound optimiser, amp. calibration type ingesteld?

• tcviper
Ik heb de DN1040 inmiddels sinds juni en vind het een geweldig apparaat, werkt perfekt super snel en de nieuwe GUI doet het em helemaal. Airplay en DLNA ondersteuning werkt uitstekend en de kwaliteit van de receiver is gewoon prima.

Mich: Sound optimiser en al die andere toeters zou ik als ik jou was gewoon uitlaten, processen van audio vind ik niet echt nodig, je kunt beter gewoon een goede source file hebben ;) Calibration type heb ik volgens mij alleen 1x op het begin gedaan en daarna bij gefine tuned, daar kun je niet zo 1-2-3 over zeggen wat voor jou het beste is, ligt aan welke speakers etc je hebt daar moet je even zelf mee stoeien.

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 26-12-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563372

hallo , ik heb nu sinds een aantal jaar de Denon AVR-1909 in bezit en uiterst tevreden!

Nou ben ik egt een Sony fan en zowat alles van Sony alleen dus de reciever niet, kerel in de winkel raadde mij destijds denon aan.
Tog wil ik graag overstappen omdat t me tog een beetje een doorn in t oog is O-)

Welke reciever is een goed (begin)alternatief voor mijn Denon 1909

Wil graag wel alle HD sound kanalen(DTS HD,Dolby TRue) 7.1! (2 zuilen plus JBL5.1 setje nu)
budget staat nog niet vast (wel onder de 1000 7(8)7 )
3D ondersteund
HDMI auto schakeling

Verder wil ik me SonyKDL-46W905A erop aansluiten , HUMAX decoder , PS4(3) ,Eminent7380, ATV3.

Dank alvast voor julie geweldige reacties oOo d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Anoniem: 563372 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:09:
hallo , ik heb nu sinds een aantal jaar de Denon AVR-1909 in bezit en uiterst tevreden!

Nou ben ik egt een Sony fan en zowat alles van Sony alleen dus de reciever niet, kerel in de winkel raadde mij destijds denon aan.
Tog wil ik graag overstappen omdat t me tog een beetje een doorn in t oog is O-)

Welke reciever is een goed (begin)alternatief voor mijn Denon 1909

Wil graag wel alle HD sound kanalen(DTS HD,Dolby TRue) 7.1! (2 zuilen plus JBL5.1 setje nu)
budget staat nog niet vast (wel onder de 1000 7(8)7 )
3D ondersteund
HDMI auto schakeling

Verder wil ik me SonyKDL-46W905A erop aansluiten , HUMAX decoder , PS4(3) ,Eminent7380, ATV3.

Dank alvast voor julie geweldige reacties oOo d:)b _/-\o_
Wat dacht je van de hierboven besproken DN1040? Of een receiver uit de ES serie zoals de STR-DA2800ES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sonsan schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:42:
[...]

Wat dacht je van de hierboven besproken DN1040? Of een receiver uit de ES serie zoals de STR-DA2800ES?
Kheb dus nog beetje zitten zoeken op t web :P en heb de DN1040 en DN840 nu als opties eigenlijk! Al wordt de keuze er niet makkelijker op ;)

Wordt me niet egt duidelijk welke "beter" is , vind ze beide even mooi! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Volgens mij is het over het algemeen zo dat een hoger nummer een beter model is, en de ES is de hoogste serie. Als de 840 voor jouw doeleinden volstaat, waarom dan een duurder model uitzoeken...

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ES is inderdaad beste maar veel geld, en met alle nieuwe technieken die constant uitkomen heb ik dus deze keer geen ES meer gehaald maar een DN1040, en vind em prima werken, doet niet echt onder aan mijn vorige ES5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tcviper schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:43:
ES is inderdaad beste maar veel geld, en met alle nieuwe technieken die constant uitkomen heb ik dus deze keer geen ES meer gehaald maar een DN1040, en vind em prima werken, doet niet echt onder aan mijn vorige ES5600.
Top !! thnx voor jullie antwoorden vast , keuze gaat iig nu richting de DN1040 :P zit nu nog te denken over een nieuw 5.1 setje (JBL nu) ma kwam de Sony BDV-N590 tegen en die ziet er tog ook wel aardig gelikt uit O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb zelf de Canton speakers staan maar een sony setje maakt het natuurlijk wel mooi af he ;)
Overigens de BDV-N590 is een receiver/bluray set in een, dus dat zou ik niet pakken.
Dan kun je eerder een goede 5.1 set of twee losse fronts van Canton en midden speaker pakken.

[ Voor 48% gewijzigd door tcviper op 29-12-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tcviper schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:38:
Ik heb zelf de Canton speakers staan maar een sony setje maakt het natuurlijk wel mooi af he ;)
Overigens de BDV-N590 is een receiver/bluray set in een, dus dat zou ik niet pakken.
Dan kun je eerder een goede 5.1 set of twee losse fronts van Canton en midden speaker pakken.
Ja vond dat idd beetje zonde , nog is blu ray speler erbij (met 2 PS naast elkaar :P) , reciever wist ik geen eens |:( , Dan houdt ik t nog wel ff bij me JBL setje aangezien sony amper losse 5.1 setje verkoopt! Kheb een mooie 7.1 opstelling staan met 2 zuilen van Energy (canton ken ik zelf persoonlijk niet , ga meteen is opzoek ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
is de kwaliteit van de sony speakers eigenlijk wel goed? en betaalbaar?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Geen idee alleen de ES lijn zal goed zijn, daarom zou ik voor speakers Canton, JBL of Bose kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 14:19
Het enige wat je kan doen is gewoon gaan luisteren alle merken hebben goede en slechte producten. En luidsprekers hebben zeker een bepaalde kleuring waardoor sommige stijlen muziek mogelijk minder mooi klinkt.

goede luisterruimte is cruciaal.

Dat ik moderator ben maakt mij niet beperkt te zeggen wat ik wil of mijn mening te geven. Ik ben een gewone user met net wat meer knopjes. Die knopjes geven mij wel de mogelijkheid dit soort posts aan te passen. Als je problemen met me hebt neem dan contact op in plaats van het op deze manier te doen.

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 03-01-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23-05 18:21
Ik heb de STR-DN840 nu sinds november en hij bevalt me echt heel goed. Vind het alleen een beetje vervelend dat Bravia Sync niet altijd doet wat ik wil, maar goed, dat hoort er kennelijk bij.

Voorheen gebruikte ik mijn Macbook om muziek via airplay te streamen, maar nu heb ik gisteren airfoil gekocht voor m'n Windows notebook en dat werkt eigenlijk zelfs nog beter. Je kan gewoon de versterker kiezen, specifiek voor Spotify en de rest van het geluid gaat nog steeds via de notebook speakers, ideaal :) Bovendien is het reconnecten na in slaap vallen bij airfoil geen probleem, bij de MacBook was dat vaak wel een groot probleem.

Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel meer stroom deze receiver verbruikt in standby als je opties als HDMI pass through en wake up on airplay aan zou zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 14-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb zinds een aantal maanden de Sony DN1040 in huis gehaald en tot nu toe bevalt hij prima. Enige wat ik dan wel mis is de volume op de TV maar op zich niet een groot problem.

Nu zit ik alleen nog met een xbox issue en hoop dat iemand mij kan helpen.
Aangesloten op de versterker
- mediaspeler HDMI
- PS3 HDMI
- PC HDMI
En dat alle verbonden met een HDMI kabel naar mijn TV

- Nu heeft mijn XBOX360 nog de oude aansluitingen HD-component (blauw, rood, groen) deze heb ik vervolgens in mijn versterker gestoken echter stuurt deze geen beeld door naar mijn HDMI/TV.

Als ik de HD uitzet en de xbox geel rood wit aansluit doet hij het wel. Is dit iets wat gewoonweg niet mogelijk is dus dat ik HD-component in moet voeren en vervolgens ook weer uit naar de TV of is dit wel mogelijk met HDMI?

Zou iemand mij kunnen verder helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
hitman474 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:06:
Als ik de HD uitzet en de xbox geel rood wit aansluit doet hij het wel. Is dit iets wat gewoonweg niet mogelijk is dus dat ik HD-component in moet voeren en vervolgens ook weer uit naar de TV of is dit wel mogelijk met HDMI?
Pagina 21-NL van de handleiding: het is niet mogelijk.
Maar ik vind het wel heel slordig neergezet. Bovenaan de pagina staat Component Video In met een pijltje naar HDMI Out, oftewel het zou moeten kunnen om Component naar HDMI te converteren en scalen. En dan onder opmerkingen het volgende plaaten: "Componentvideosignalen kunnen niet worden opgeconverteerd", zet dat pijltje er dan ook niet bovenaan de pagina!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Fear, inderdaad vandaar ook mijn verwarring.

Plaatje laat zien dat het mogelijk is om component in te voeren en HDMI uit en bij de kreet "Componentvideosignalen kunnen niet worden opgeconverteerd" ging ik er vanuit dat de 1080p invoer van compontentvideo signalen niet kon worden geupscaled naar 4K.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat het niet mogelijk is.

Bedankt voor het meedenken/zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 16:27
tiguan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:19:
Ik heb de STR-DN840 nu sinds november en hij bevalt me echt heel goed. Vind het alleen een beetje vervelend dat Bravia Sync niet altijd doet wat ik wil, maar goed, dat hoort er kennelijk bij.
Bravia Sync werkte bij mij eerst ook niet lekker. Bleek aan de HDMI kabel te liggen. Probeer die te vervangen! Ik geloofde eerst ook niet dat het aan mn kabel kon liggen, maar blijkbaar wel. Zolang het in de ARC poort zit van de TV en receiver, moet het werken :)

- Nu heeft mijn XBOX360 nog de oude aansluitingen HD-component (blauw, rood, groen) deze heb ik vervolgens in mijn versterker gestoken echter stuurt deze geen beeld door naar mijn HDMI/TV.

Alvast bedankt.
Ik heb een Wii aangesloten via Component, dus dat moet gewoon mogelijk zijn om te doen. Let er wel op dat er in totaal vijf kabeltjes aangesloten moeten worden voor Component, geen drie. Op de achterkant zitten ze niet volledig onder elkaar, maar in twee rijtjes naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kashika schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Bravia Sync werkte bij mij eerst ook niet lekker. Bleek aan de HDMI kabel te liggen. Probeer die te vervangen! Ik geloofde eerst ook niet dat het aan mn kabel kon liggen, maar blijkbaar wel. Zolang het in de ARC poort zit van de TV en receiver, moet het werken :)
Mijn Sony TV is nog pre-ARC tijdperk ;) Opzich werkt Bravia Sync precies zoals het hoort, maar ik wil bijvoorbeeld niet altijd mijn versterker aan hebben als ik TV ga kijken. Dat heb ik nu uitgezet. Dus het gaat opzich goed. Maar soms valt ie terug op een instelling en dan gaat ie wel weer aan als ik de TV aan zet. Ik heb nog steeds geen optische kabel dus ik krijg geen geluid van uit de TV naar de versterker, hence het gebrek van ARC.

Heeft iemand al de nieuwe update van 18 maart geinstalleerd op de DN840? Ik zie niets interessants voor mezelf bij de update info staan, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:12
Hey mensen,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar ik heb een vraag over mijn sony receiver.
Ik heb een STR-DE497. Deze levert 5 maal 100 watt op 8 ohm.

Als ik die specs moet geloven zou deze receiver theoretisch een setje KEF C5's aan moeten kunnen sturen, toch heb ik hier wel mijn twijfels bij.

Kan iemand me uitleggen hoe ik zulke specs op moet vatten of op welk topic ik moet zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik heb zinds een aantal maanden de Sony DN1040 in huis gehaald en tot nu toe bevalt hij prima. Enige wat ik dan wel mis is de volume op de TV maar op zich niet een groot problem.

Nu zit ik alleen nog met een xbox issue en hoop dat iemand mij kan helpen.
Aangesloten op de versterker
- mediaspeler HDMI
- PS3 HDMI
- PC HDMI
En dat alle verbonden met een HDMI kabel naar mijn TV

Alvast bedankt.
Heb je in de instellingen (Home knop -> settings en dan connections oid) goed ingesteld dat de ingang waar je de Xbox hebt aangesloten het component kanaal als input pakt? Zo ja, wellicht eens switchen naar een ander, bv Video 1 of 2.

Hier ook een DN1040, supertevreden! Mooi uiterlijk en geweldig geluid tov mijn oude Yamaha Receiver, de Sony klinkt veel helderder en laat de details in de muziek beter horen. Airplay werkt zonder haperen en de HD GUI is een verademing.

Enkele minpunten zijn de wat remote app op je iPhone / iPad. Deze werkt niet echt simpel dus pak al snel de normale afstandsbediening. En het schermpje had wel iets groter (breder) gemogen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Loei123 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:52:
Hey mensen,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar ik heb een vraag over mijn sony receiver.
Ik heb een STR-DE497. Deze levert 5 maal 100 watt op 8 ohm.

Als ik die specs moet geloven zou deze receiver theoretisch een setje KEF C5's aan moeten kunnen sturen, toch heb ik hier wel mijn twijfels bij.

Kan iemand me uitleggen hoe ik zulke specs op moet vatten of op welk topic ik moet zijn?

Alvast bedankt!
100 Watt onrealistisch gemeten (één kanaal en 1000 Hz) en bij 10%(!) THD. Die 50 Watt die in de handleiding staat lijkt me een stuk realistischer: gemeten over een geheel bereik van 20-20.000 Hz en met een THD-waarde welke netjes onder de 0,1% ligt. En dan nog is dit opgegeven vermogen en zegt niets wat de receiver echt kan leveren. Dit kan meer zijn maar ook veel minder. Genoeg voorbeelden te vinden van receivers die opgegeven (meer dan) 100 Watt leveren en dan in de praktijk op enkele tientallen Watt uitkomen. Maar dan nog, op specificaties moet je eigenlijk niet letten aangezien zelfs die enkele tientallen Watt nog een hoop herrie kunnen maken. Zo maar specificaties aanhouden is niet te doen aangezien ze op zo veel manieren gemeten kunnen worden dat ze koppelen lang niet altijd opgaat. En dan nog is het niet nodig om te matchen. Als je die KEF pakt is het een speaker die er relatief makkelijk uit ziet om aan te sturen met 90 dB rendement en 8 Ohm nominaal (al zegt dat ook niets..). Eigenlijk kan je 99% van alle apparatuur in dit segment gewoon aan elkaar knopen zonder dat er iets mis gaat. In veel gevallen zullen je oren, of die van de buren, eerder een grens zijn dan de apparatuur.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 23-03-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bedankt voor je reactie!

Je geeft aan dat 99% van alle apparatuur in dit segment te koppelen is.

Die receiver komt bij een home cinema setje en ik heb dan zelf eigenlijk het gevoel dat een set van KEF C5 in een ander segment zit dan die receiver, vandaar ook mijn twijfels.

In ieder geval bedankt voor je uitleg en informatie, daar kan ik wel verder mee zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Uit een ander segment wil niet zeggen dat er geen geluid uit zal komen ;) Of je echt alles uit de speakers haalt is een tweede, sommige speakers hebben namelijk baat bij een goede stabiele receiver. Of de KEF C5 ook zo kritisch is durf ik niet te zeggen. Maar nogmaals, geluid zal er altijd uit komen en wat je niet weet wat je mist mis je ook niet.

Over welk home cinema-setje hebben we het hier trouwens? Als het zo'n alles-in-één is moet je wel opletten of je de subwoofer weer aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hey FeaR,

Het gaat om de Sony HT-DDW760. Een vrij standaard setje dus waar ik voor mijn gevoel dan ook niet teveel van moet verwachten, in ieder geval niet wanneer er zwaardere luidsprekers op aangesloten worden. Vandaar ook de vraag omdat dus theoretisch gezien het wel moet kunnen.

Ik gebruik nu ook de originele subwoofer, ik zie zelf geen reden waarom ik deze niet zou kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Loei123 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:04:
Ik gebruik nu ook de originele subwoofer, ik zie zelf geen reden waarom ik deze niet zou kunnen blijven gebruiken.
Bij deze set kan je inderdaad de subwoofer blijven gebruiken omdat het een actief exemplaar is. Bij veel van dit soort setjes is de subwoofer passief (dus geen eigen versterker) en dan is aansluiten op een gewone receiver niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik moet trouwens nog wel een kleine correctie aanbrengen. Het gaat in mijn geval niet om de STR-DE497 maar om de STR-DE497P. Deze heeft geen 8 ohm maar 6 ohm en dan op 80 watt, is dit van groot belang bij de aanschaf van speakers?

[ Voor 4% gewijzigd door Loei123 op 24-03-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 01:22
De 497P heeft geen crossover in het menu en stuurt geen bass uit naar de fronts op geen enkele manier!
En die crossover staat vast op zon 200Hz dus je zult met die receiver altijd een sub moeten gebruiken.
En die 80 Watt mag je ook met een schepje zout nemen. zal eerder 25 watt zijn.
Dit is alleen bij de versie met de P erachter, Deze is eigenlijk niet bedoeld om zuilen mee aan te sturen.
Ik heb een tijdje een setje Mordaunt Short Aviano 1 boekenplankspeakers gehad met deze receiver het was te doen maar op t randje. (Je kan een ei bakken op de receiver na 5 minuten)

[ Voor 18% gewijzigd door h4ze op 24-03-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ah kijk aan, dit bevestigd mijn vermoeden wel.

Dan ziet het er dus naar uit dat ik eerst op zoek moet naar een fatsoenlijke receiver. Tenzij iemand nog ander advies/tips heeft.

@ h4ze, hoe weet je eigenlijk dat deze receiver geen bass naar de fronts stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 01:22
Ik heb er zelf ook een :o (alleen niet meer in gebruik)
Ik denk dat ze expres het speaker setup menu hebben weggelaten zodat mensen die meegeleverde speakertjes niet gelijk opblazen door ze op large te zetten o.i.d. De P versie zat dan ook alleen bij een complete all in one set.

Ik kwam er ook pas achter toen ik nieuwe speakers had gehaald en het menu zocht om de crossover in te stellen.

[ Voor 75% gewijzigd door h4ze op 24-03-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ah oke.

Wel jammer om te horen dat ik er dus vrij weinig mee kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

verkeerde post

[ Voor 95% gewijzigd door Fireshade op 25-03-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De opvolger van de 1040 is uit: http://www.sony.nl/electronics/av-ontvangers/str-dn1050

Ziet er zeer goed uit deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Qua design is ie exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En qua features kan ik ook nog steeds niet zo heel veel vernieuwends vinden.

Persoonlijk vind ik het jammer dat men bij de tuner nog steeds geen DAB+ heeft toegevoegd.

En ja, ik weet dat bijna alles wat via DAB+ (of FM) te ontvangen is, ook via internet kan worden ontvangen.

Maar ik moet de eerste home cinema receiver (of uberhaupt internet ontvanger) nog vinden waarbij het zo simpel is om "even de radio aan te zetten" als bij FM of DAB+ ontvangers.

Dus gewoon
* Receiver aan
* Tuner
* Laatste preset gaat accuut spelen of is met 1 cijfertje op te roepen

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Refereer je nu naar de vTuner die in deze receiver zit? Ja dat had idd wel wat praktischer gemogen :P Ik heb zelf de 840, weet niet of de 1040 een andere interface heeft. Maar ik vind het 'browsen' door de zenders wel vreselijk irritant.

[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 03-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat. En voor zo ver ik tot nu toe heb kunnen nagaan hebben ook de internetradio functies van Denon, Yamaha, etc. hier last van.

Waarom kunnen fabrikanten niet gewoon simpel een soort "preset functie" implementeren, net als bij de ingebouwde tuner? Gewoon een X aantal geheugenposities met een nummertje die je aan je favo internetradiostation kan toekennen.

Op dit moment is er voor mij geen issue omdat ik bij een glasvezel provider zit die ook nog een CATV signaal over de tweede vezel aanbiedt (met een super sterk en zuiver FM signaal). Maar ik wil wel een keer aan een nieuwere receiver en het was zo mooi geweest als ik met de mogelijkheden anno nu dan ook van de afhankelijkheid van FM af zou kunnen, zonder dat ik op gebruiksgemak inlever.

Een losse FM antenne kan natuurlijk altijd nog, maar je hebt al gauw ruis in een woonomgeving, terwijl DAB+ juist veel toleranter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 16:27
Volgens mij heeft de Sony 1040 geen internetradio?

Ik heb een extern wit draadje als antenne. Of ik moet iets missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als de 840 het heeft dan zal de 1040 het zeker ook moeten hebben lijkt me. Voor vTuner, of internetradio, heb je geen antenne nodig, dat gaat via internet (duh) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 04-04-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, een draadje als FM antenne gebruiken gaat hier niet werken midden in bebouwd gebied :). De wekkerradio en doucheradio hebben (mono) net aan enigszins fatsoenlijke ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De 1050 heeft bovenop de features van de 1040 oa NFC, Spotify, Deezer ondersteuning en de codecs zijn geupdate die die ondersteunt, en support voor die nieuwe app Songpal of hoe dat ook weer heet van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Spotify ondersteuning? WTF. Ik had nooit verwacht dat Sony dat er op zou zetten. Misschien dat ze het nog met terugwerkende kracht in een firmware update uitbrengen voor de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594770

hallo ik heb een sony std 709 tuner gekocht die is aangesloten op een lbt d509,maar ik krijg geen geluid uit de tuner. met de cd speler gaat het goed,een handleiding is ook niet te vinden,weet iemand hier misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Jammer dat het Sony receiver topic zo stil is, ik vraag me af waarom?
De STR DN 1040 is de receiver van het jaar geworden 2013: http://www.whathifi.com/sony/str-dn1040/review
En het ziet er naar uit dat zijn opvolger opnieuw met de prijzen er vandoor gaat, de STR DN 1050.

De ES lijn is uiteraard fantastisch:
http://discover.store.sony.com/ES/receivers/

Heb zelf een DENON avr 1610, maar zit weer te denken om weer een switch te maken naar Sony. Mis toch een beetje het warme geluid van een ES (had hiervoor een ES).

Ik hoor graag jullie advies of ik voor een DA1800ES of STR DN1050 moet gaan. Heb KEF IQ90's aan de voorzijde. Het is 100w vs 165w, maar de ES zal ongetwijfeld nog betere componenten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door jzoin2 op 18-08-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja wat valt er te vertellen? Hij werkt goed, niks meer aan doen. Baal alleen nog steeds ervan dat mijn model net geen spotify ondersteuning had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
tiguan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:18:
Ja wat valt er te vertellen? Hij werkt goed, niks meer aan doen. Baal alleen nog steeds ervan dat mijn model net geen spotify ondersteuning had.
Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de STR-DN840 eind vorig jaar gekocht. Gezien de levensduur van mijn vorige receiver van Sony, ga ik er van uit dat ik deze de komende 15 jaar niet hoef te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
tiguan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:22:
Ik heb de STR-DN840 eind vorig jaar gekocht. Gezien de levensduur van mijn vorige receiver van Sony, ga ik er van uit dat ik deze de komende 15 jaar niet hoef te vervangen.
Ja maar de Spotify apps voor receivers zijn sowieso niet denderend. Bij mijn broer heb ik een Denon 1713 met Spotify client ingebouwd, dramatisch....
Je kunt beter dan lekker gebruik van Airplay om het te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat is misschien ook wel zo. Ik gebruik idd nu ook Airplay i.c.m. Airfoil op Windows en dat werkt opzich prima.

Ik heb zelf nog nooit een ES serie gehad, dus ik kan het ook niet vergelijken. Maar ik ben zelf zeer tevreden met de 840. Ik neem aan dat de 1040 ongeveer dezelfde kwaliteit heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door tiguan op 18-08-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
justjermaine schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:16:
Jammer dat het Sony receiver topic zo stil is, ik vraag me af waarom?
De STR DN 1040 is de receiver van het jaar geworden 2013: http://www.whathifi.com/sony/str-dn1040/review
En het ziet er naar uit dat zijn opvolger opnieuw met de prijzen er vandoor gaat, de STR DN 1050.

De ES lijn is uiteraard fantastisch:
http://discover.store.sony.com/ES/receivers/

Heb zelf een DENON avr 1610, maar zit weer te denken om weer een switch te maken naar Sony. Mis toch een beetje het warme geluid van een ES (had hiervoor een ES).

Ik hoor graag jullie advies of ik voor een DA1800ES of STR DN1050 moet gaan. Heb KEF IQ90's aan de voorzijde. Het is 100w vs 165w, maar de ES zal ongetwijfeld nog betere componenten hebben.
Ik zou voor de 1050 gaan om eerlijk te zijn. De ES heeft bijv geen airplay en is veel meer geld voor 'weinig' extra's in my opinion. Heb zelf nog de 1040 staan nu, nadat ik het jaar daarvoor mijn 5600ES verkocht had. En de 1040 bevalt zeer goed heb dat ding nu een jaar en alles werkt super snel, en zeer goed geluid, stond er echt verbaast van. De 1050 is de opvolger en heeft nog wat extra dingen zoals Spotify enzo dus is nooit een miskoop.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 18-08-2014 19:51 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste