Kan iemand mij alstublieft vertellen hoe ik dat hdmi upscaling uit zet? Ik heb de nederlandse en engelse manual al doorgelezen maar ik kon er niet achter. Ik word er letterlijk (nee serieus) ik wordt er echt helemaal gek van. Het gaat om de STR DG-820
Het beeld wat ik nu heb is ronduit KUT sorry dat ik het zeg maar het lijkt helemaal nergens naar. Hij scaled de hele boel gewoon naar 1920x1080 en dat ziet er niet uit op mijn hd-ready tv. Hij kan ook helemaal niet op de juiste Hz staan want het beeld trilt als een gek, en ik kan hem maximaal op 30Hz zetten.
Als ik hem op mijn mediacenter(HD5450) naar 1366x768 zet krijg ik enorme zwarte balken om mijn scherm.
Hoe heet die hdmi upscale functie en hoe zet ik dat uit.
Als ik mijn mediacenter rechtstreeks middels hdmi kabel op mijn tv aansluit is het beeld perfect. Maar dan heb ik weer geen digitaal geluid. (en nee kom niet met opmerkingen als dan doe je het zo toch en laat je het geluid apart lopen NEE ik weet dat men daar mee komt maar daar hebben zowel mijn tv als mijn mediacenter geen aansluitingen voor)
En ja vanwege de strekking van dit bericht heb je vast wel in de gaten dat ik het he-lemaal gehad heb met dit vervelende apparaat. Nooit kopen, ook niet 2e hands.
edit: Ik lees hier:
http://www.whathifi.com/N...s-2008-AV-receiver-range/ The STR-DG820 features 1080p/24fps passthrough, but no video upscaling or upconversion (contrary to the information we were originally told by Sony).
Waarom maakt hij er dan toch een hd resolutie van...
edit2: Hmm volgensmij is het decoder priority ergens in het audio menu. Ik heb hem op auto gezet en nu sprong hij naar de juiste resolutie.
Even kijken of het echt klopt.
Een paar minuten was het goed, en na wat omschakelen springt hij weer naar de verkeerde resolutie
edit3: Ah ik heb catalyst control center maar geinstalleerd (kreeg daar constant de reset graphics driver melding van, maar oke...) Staat bleek dat mijn tv geforceerd werd naar 1080i. Dit heb ik teruggezet naar 720P en nu is het beeld helemaal goed.
Bedankt tweakers
[
Voor 25% gewijzigd door
kaasaanfiets op 08-12-2011 22:16
]