Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:18:
Weet iemand hoe ik mijn ontvangst beter kan krijgen voor tv ? heb hem vanaf dag 1 de n96 en in begin prima ontvangst..de laatste maanden is het zwaar ... lijkt wel of signaal gewoon zwak is geworden ! moet toch een antenne kunnen aansluiten? heb de n96 eigenlijk alleen voor tv ontvangst in de auto..grrr
Wie heeft raad...!! bedankt vast...
Heb gehoord dat door de nieuwste firmwares de ontvangst van de mobiele tv minder is geworden.
Heb je nieuwere firmwares geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt...hoe zet ik hem dan terug ???
Bongoarnhem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

Heb gehoord dat door de nieuwste firmwares de ontvangst van de mobiele tv minder is geworden.
Heb je nieuwere firmwares geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:21:
Ja klopt...hoe zet ik hem dan terug ???

[...]
Kan je zelf niet doen, daarvoor moet je naar een Nokia Server Point die hem kan downgraden.

Mijn N96 is weer terug van reparatie, ga hem van de week ophalen. Ben ik ff blij dat ik overgestapt ben naar de N97, scheelt een hoop problemen en ellende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Masis schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Kan je zelf niet doen, daarvoor moet je naar een Nokia Server Point die hem kan downgraden.

Mijn N96 is weer terug van reparatie, ga hem van de week ophalen. Ben ik ff blij dat ik overgestapt ben naar de N97, scheelt een hoop problemen en ellende :)
Hoe bevalt de N97 in tegenover de N96? Heeft Nokia al wat van al hun fouten geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Bongoarnhem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

Hoe bevalt de N97 in tegenover de N96? Heeft Nokia al wat van al hun fouten geleerd?
Ik vind de N97 echt een zeer groot vooruitgang tov de N96. Alleen een beetje jammer dat de N97 geen TV heeft, maar ja, je kan niet alles hebben :P
Toestel is veel sneller, vrijwel geen vastlopers, internetten is erg relaxed. Touchscreen is ff wennen, maar werkt daarna erg goed. Heeft wel kleine bugjes, maar dat wordt met firmware 20 allemaal opgelost. Ook komen er in die firmware nieuwe functies (o.a. kintetic scrolling).

Al met al erg blij dat ik deze overstap gedaan heb, N96 vond ik mijn slechtste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik denk er ook steeds meer over eens een N97 te halen. Zo duur zijn ze los niet, zo te zien. De N900 zie ik ook als een erg mooie optie, maar de aanwezigheid van een kompas in de N97 is voor mij toch wel een hele grote pre, aangezien ik m'n telefoon ook veel voor lopend navigeren gebruik.

@Masis: Heb je ervaringen met dit kompas? Moet het gecalibreerd worden of is het net als op de iphone 3gs direct gebruiksklaar?

Ik overweeg ook om mijn N96 naar een NSP te brengen (zit er zowaar ook eentje in Almere), aangezien ik buitensporig veel last blijf houden van crashes als het toestel veel internet gebruikt (bv. in Nokia Maps of Google Maps) en ook hier mobiele TV in alle talen zwijgt. Ben benieuwd wat een N96 op dit moment nog op de 2ehands markt zou opbrengen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:39
En de N96 is kapot.. hebben meer mensen last van dit probleem gehad, dat de 2 bovenste toetsen op het schuifscherm niet meer werken? Software update of reset helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik wil wel even een serieuze reactie plaatsen over de Nokia N96. Ik ben een echte Nokia fan vanaf het begin van de mobiele telefonie. Nokia is in mijn ogen goed door zijn betrouwbaarheid en snelle reactie op toetsen etc.

Na de koop van mijn N96 is mijn beeld van Nokia totaal veranderd. Ik beschouw mijzelf als een persoon die niet gelijk een heel merk onderuit wilt schoppen omdat ze een keer een flop hebben uitgebracht maar hellaas heeft Nokia dit wel voor elkaar gekregen bij mij.

Ik kom zelf uit de ICT en weet echt wel wat firmware updates zijn en hoe je deze installeerd. Ik ben ook geen persoon die onhandig is met telefoons of elektronica (denk aan 55+'er met een touch telefoon) Tevens ben ik altijd zeer tevreden geweest over toestellen van Nokia en (was) ik echt zeer te spreken over dit merk.

Ik heb het volgende beeld gekregen van de gang van zaken rond dit toestel, gebaseerd op pure intuïtie maar het beeld is er wel bij mij en volgens mij ben ik niet de enige.

Het lijkt wel alsof Nokia er helemaal geen zin meer in heeft om dit toestel nog enigszins bruikbaar te maken. Het negatieve commentaar op dit toestel is van ongekende omvang. Misschien dat er hier en daar een toestal van de band rolt die wel werkt. Maar dit is echt een schande. Je kan mij niet wijs maken dat Nokia niets wist van de problemen voor dit toestel de markt op ging. Hier en daar een flut oplossing in de firmware en verkopen maar! Vervolgens komt er een klachtenregen. Om de consument een indruk te geven dat Nokia het probleem serieus opneemt brengt zei een nieuwe firmware update uit. Deze firmware update lost bij mij 0,0% van de problemen op. Als ik een toestel 4x naar de winkel terug breng (opgestuurd naar Nokia, niet bij 1 of ander repair center van KPN) en hem exact hetzelfde terug krijg voel ik me niet serieus genomen. Nu is het nadeel dat de problemen zich slechts een minuut of 10 voordoen. en ook gerust een uurtje of 4 weg kunnen blijven. En dan sta je natuurlijk precies in de winkel! Maar dit vertel ik er natuurlijk wel netjes bij. In mijn ogen heeft Nokia dit toestel zelf ook allang als flop bestempeld en accepteren ze de logische naamschade die Nokia hierdoor oploopt. Ik vindt dit niet netjes naar de consument toe.

Ik vindt een financiële vergoeding de enige manier om zichzelf in mijn ogen nog te redden. Hellaas weet iedereen met gezond verstand dat dit nooit gaat gebeuren.

Jammer maar ik koop nooit meer een Nokia. Ik vertel dit verhaal zo vaak mogelijk en tegen iedereen. en dat is al een prestatie opzich van Nokia om dat bij mij los te krijgen ;)

p.s. ik vindt dit bericht wel ontopic aangezien ik gewoon mijn ervaring met dit toestel wil delen met anderen. Er staat geen onzin in als "Graf telefoon" en "klote toestel" dus ik zou het waarderen als ik dit bericht over een uurtje hier nog gewoon zie staan ;)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Elmar, ik moet het helaas met je eens zijn.

Zelfs al koop ik nu alsnog een nieuw los toestel dat het wel doet, dan nog steeds kan ik niet mijn n96 met droge ogen doorverkopen als "een nog prima werkend toestel". Los van het feit dat ik zuinig op het toestel ben en het scherm en cameralens nog geen enkel gebruiksspoortje hebben, weet ik gewoon dat het apparaat slecht is.

En dat is jammer. Misschien de nieuwe flop, als de consumentenbond weer zo'n poll gaat houden?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
[b][message=32722231,noline]@Masis: Heb je ervaringen met dit kompas? Moet het gecalibreerd worden of is het net als op de iphone 3gs direct gebruiksklaar?
Hi,

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet met het kompas en GPS gewerkt. Kompas schijnt alleen met Nokia Maps te werken. Verder lees ik hier en daar dat de N97 een wat zwakkere GPS ontvanger heeft.

@Elmar, ook ik ben het volledig met je eens. N96 is het eerste toestel die ik online besteld heb zonder hem ook maar in mn handen te hebben gehad. Is ook de laatste keer dat ik dit zo gedaan heb, met de N97 stond ik ongeveer 3 kwartier in de Media Markt te spelen, totdat ik echt overtuigd was.

Even voor de duidelijkheid, ik kom hier niet om reclame te maken voor de N97, deel alleen mijn mening en ervaring met jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Masis schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:54:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik kom hier niet om reclame te maken voor de N97, deel alleen mijn mening en ervaring met jullie :)
Ja sorry, heb wat vervelende ervaringen met verwijderede posts van mij in het verleden ;)

N97 heb ik nog niet in mijn handen gehad, dus misschien moeten ze me die maar sturen als compensatie :P

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door robertwebbe op 12-10-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Betreft het digitale kompas, heb niet een al te hoge verwachting. Iedere keer dat je hem gebruikt moet je hem calibreren door hem om zijn assen te draaien. Helaas raakt hij ook tijdens het lopen het noorden nog wel eens kwijt en moet je hem opnieuw calibreren. En ook de richting klopt niet altijd 100%, het komt best vaak voor dat de straat waar ik doorheen loop of rijd, scheef afgebeeld staat in plaats van recht voor me uit.

Ik denk dat Nokia hier nog wat verder aan moet door ontwikkelen, net zoals het even geduurd heeft voordat GPS goed ging werken (bijv. N95). Daarnaast zou ik het ook erg waarderen als de kompas informatie in de EXIF data van de foto wordt gezet bij de locatiedata. De EXIF standaard is hierin voorzien dus waarom niet.

Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van hoe je hem moet calibreren want de uitleg in de handleiding is echt duidelijk. In het filmpje doe ik het met een N86.

De manier hoe je het niet moet doen staat ook op YouTube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Robertwebbe: Thanks voor de info! :-). Laten we hopen dat Nokia het nog weet te fixen, dan (zal het n97 topic in de gaten houden). Ik hoop het nog even uit te zingen met de N96 tot ik officieel aan een nieuw abbo toe ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb het hele topic doorgelezen en ben veel problemen tegen gekomen, maar kan iemand voor mij kort samenvatten wat de huidige (grote) problemen zijn met de nieuwste firmware 30.022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Iemand overigens een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de N96 mijn sessies vast houdt? :/
Kan elke dag zo'n beetje wel opnieuw inloggen op mijn favo sites. Telefoon gaat niet uit ofzo. Ben gewoon elke keer mijn sessie kwijt.

Gebruik overigens de default browser van de N96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Nokia6230i schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:48:
Ik heb het hele topic doorgelezen en ben veel problemen tegen gekomen, maar kan iemand voor mij kort samenvatten wat de huidige (grote) problemen zijn met de nieuwste firmware 30.022?
Ligt er een beetje volgens mij aan. Het wordt wel steeds beter, maar bij mij werkte spontaan de TV niet meer met de 30.022 software. Voor de rest is hij wel sneller geworden, maar nog steeds niet super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35
Giem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Ligt er een beetje volgens mij aan. Het wordt wel steeds beter, maar bij mij werkte spontaan de TV niet meer met de 30.022 software. Voor de rest is hij wel sneller geworden, maar nog steeds niet super snel.
Ik heb nog niet ge-update naar 30.022 maar mijn TV deed het sinds enkele weken geleden ook niet meer. Dus ik denk niet dat dit persé met de update te maken heeft.
ursel schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:47:
Iemand overigens een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de N96 mijn sessies vast houdt? :/
Kan elke dag zo'n beetje wel opnieuw inloggen op mijn favo sites. Telefoon gaat niet uit ofzo. Ben gewoon elke keer mijn sessie kwijt.

Gebruik overigens de default browser van de N96.
Ik zou echt Opera-mini gaan gebruiken. Cookies werken prima in deze browser. De browser is ook veel sneller met pagina's laden en is veel overzichtelijker dan de standaard browser van Nokia.

[ Voor 39% gewijzigd door Artwido op 14-10-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Dat zeker, opera mini is een hele verbetering tegenover de standaard browser van Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobiele TV werkt al twee maanden niet meer. Krijg of een 1602 of 30345 error bij het ophalen van mijn abonnement. Dit is FW 20.050 voor KPN, dus het is maar de vraag of het probleem wel bij de FW ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg constant de fout.

Sim kaart registratie mislukt...
En bepaalde toetsen werken niet meer van mijn toetsenbord.

Hij heeft in een vochtige badkamer gelegen. Is dit de oorzaak van de problemen of heeft T-Nobile kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Of ik lees erover heen of ik kan het echt niet meer vinden...
Ik wil mijn internetverbinding automatisch laten lopen en niet elke keer een menuutje krijgen met welke toegangspunt ik internet op wil.
Bij mijn toegangspunt "mobiel internet" staat ie al op automatisch en prio 1.
Er was nog een instelling die je moest configureren, maar weet niet meer welke.....
Alvast bedankt.

PS na vijf weken in reparatie een nieuwe N96 gekregen....... in de tussentijd een N85, die elke keer uitviel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:35:
Mobiele TV werkt al twee maanden niet meer. Krijg of een 1602 of 30345 error bij het ophalen van mijn abonnement. Dit is FW 20.050 voor KPN, dus het is maar de vraag of het probleem wel bij de FW ligt.
Ik was vandaag bij het KPN business centre in Zwolle en daar wisten ze niks van een tv storing, maar ook daar zouden ze naar kijken als ze mijn telefoon gingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

Ik was vandaag bij het KPN business centre in Zwolle en daar wisten ze niks van een tv storing, maar ook daar zouden ze naar kijken als ze mijn telefoon gingen maken.
De technische dienst van KPN belde toevallig gister terug (na een week) en gaf inderdaad aan dat er geen storing bij hen was. Ik vrees dat ik mijn toestel dus ook maar terug moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik vind dat na de nieuwste firmware (30.033) update de synchronisatie via bluetooth er heel erg op achteruit gegaan is. Het lijkt wel of Nokia het ene fixt ten koste van een andere functionaliteit. Eerst werkte het allemaal perfect. Helaas moet ik nog ongeveer een jaar maar dit is wel mijn laatse Nokia. Als ik nu zou moeten kiezen zou het een HTC Touch Pro2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Artwido schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

Ik zou echt Opera-mini gaan gebruiken. Cookies werken prima in deze browser. De browser is ook veel sneller met pagina's laden en is veel overzichtelijker dan de standaard browser van Nokia.
Nou, geïnstalleerd en weer opzij geschoven. :')
Bij de gewone browser kan ik gewoon naar beneden scrollen.
Bij opera Mini gaat die horizontaal de linkjes af als ik naar beneden scroll. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over ''share online'' wat constant op de achtergrond is te zien.

- 1: Hoe kan ik het verwijderen
- 2: Kan ik share online aanpassen met verschillende toepassingen uit mijn telefoon?

Eigen onderzoek leert:

*1 n97 schijnt het te kunnen zie deze link maar niet bij mijn n96 met software versie 30.033
*2 Leuk bedacht..door nokia. Je kan het enigszins aanpassen met ovi. Of furter een nieuw initiatief. Eigenlijk wil ik applicaties kunnen toevoegen.

Vraag ik nu teveel? Of moet ik maar langzaam gaan wennen aan het idee dat het soms ophoudt bij Nokia. (denkt iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
ursel schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Nou, geïnstalleerd en weer opzij geschoven. :')
Bij de gewone browser kan ik gewoon naar beneden scrollen.
Bij opera Mini gaat die horizontaal de linkjes af als ik naar beneden scroll. :/
Dan moet je op het rechter/linker pijltje drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:17:
Ik heb een vraagje over ''share online'' wat constant op de achtergrond is te zien.

- 1: Hoe kan ik het verwijderen
- 2: Kan ik share online aanpassen met verschillende toepassingen uit mijn telefoon?

Eigen onderzoek leert:

*1 n97 schijnt het te kunnen zie deze link maar niet bij mijn n96 met software versie 30.033
*2 Leuk bedacht..door nokia. Je kan het enigszins aanpassen met ovi. Of furter een nieuw initiatief. Eigenlijk wil ik applicaties kunnen toevoegen.

Vraag ik nu teveel? Of moet ik maar langzaam gaan wennen aan het idee dat het soms ophoudt bij Nokia. (denkt iphone)
Toen ik de N96 had, heb ik de nieuwste versie van Share Online geinstalleerd. Daarbij kon je onder instellingen kiezen of je hem wel/niet weergegeven wou hebben in je Active-Stand By :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Toen ik de N96 had, heb ik de nieuwste versie van Share Online geinstalleerd. Daarbij kon je onder instellingen kiezen of je hem wel/niet weergegeven wou hebben in je Active-Stand By :)
Masis..hoe installeer je de nieuwste versie vam share online? In active stanby kan je het uitzetten alleen dan heb je helemaal geen koppelingen meer op het dashboard van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:29:
[...]

Masis..hoe installeer je de nieuwste versie vam share online? In active stanby kan je het uitzetten alleen dan heb je helemaal geen koppelingen meer op het dashboard van je telefoon.
Ik heb hem ook zo verwijderd, volgens mij moet je het programma openen en dan gewoon zoeken naar updates. Mischien is het ook wel mogelijk via de toepassings updater in je toepassingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:29:
[...]

Zoeken naar Share Online 4.3, of dit linkje gebruiken: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,4861.0.html

Laat ff weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Masis schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Dan moet je op het rechter/linker pijltje drukken ;)
Mja, deels klopt dat, maar dan scroll je eigenlijk een hele pagina naar beneden.
Als je veel op fora zit is het nog steeds niet te doen als je pagina eigenlijk bestaat uit allerlei linkjes naar topics en topic pagina's :')
Dan is de default browser veel relaxter, want die werkt meer met een pointer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ook lekker.... wil ik mijn flexi-abbo (kpn) naar beneden bijstellen op de site mag dat niet omdat ik MobielTV 2 jaar gratis heb. In de winkel ben ik dus verkeerd voorgelicht.
Dat noemen ze gratis TV. Dat klopt dus ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:24

Arjan81

Rotterdam

Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn Nokia N96. Wie weet er raad.

Ik heb in het verleden een aantal programma's op mijn N96 geinstalleerd (massageheugen) o.a. fring en google maps en deze werkten prima. Van de week probeerde ik fring en google maps te openen maar mijn N96 weigerde. Opnieuw downloaden en installeren werkt niet. Ik kan de programma's ook niet meer verwijderen. Tevens had ik wat muziek op het massageheugen gezet. Deze muziek zie ik wel terug als ik kijk via bestanden en ik kan het dan ook gewoon afspelen maar als ik via muziekspeler kijk zegt mijn N96 dat er geen muziek te vinden is. Ik gok dus op een probleem met het massageheugen.

Ik draai software versie 12.043

Wat zou er helpen, nieuwe firmware installeren? Harde dan wel zachte reset? Wie heeft er een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen.

Bvd

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Probeer de MidletRestorer eens te draaien: http://nds1.nokia.com/fil.../Nokia_MIDletRestorer.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Die Restorer doet het niet. Maar bedankt voor de tip.

Heel raar heb net alles geprobeerd firmware opnieuw erop, harde reset. Hij blijft google maps en fring niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Artwido schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:19:
ook lekker.... wil ik mijn flexi-abbo (kpn) naar beneden bijstellen op de site mag dat niet omdat ik MobielTV 2 jaar gratis heb. In de winkel ben ik dus verkeerd voorgelicht.
Dat noemen ze gratis TV. Dat klopt dus ook al niet.
Raar, ik had dat een paar maanden geleden wel gedaan. Had mijn internetbundel en sms bundel ook uit laten schakelen. Kon daarna weer alles inschakelen, maar die kerel zei dat ik de maandelijkse korting dan niet meer zou krijgen. Dat zou betekenen dat ik maandelijks 10,- duurder uit zou zijn, maar uiteindelijk bleek dat je de korting dan automatisch terug krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Arjan81 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:21:
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn Nokia N96. Wie weet er raad.

Wat zou er helpen, nieuwe firmware installeren? Harde dan wel zachte reset? Wie heeft er een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen.

Bvd
Heb je het al geprobeerd via de USB kabel en dan gewoon via windowds verkenner op de schijf bestanden te wissen?

[ Voor 46% gewijzigd door Bongoarnhem op 16-10-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
ElmarNieser schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:30:
Ik vindt een financiële vergoeding de enige manier om zichzelf in mijn ogen nog te redden. Hellaas weet iedereen met gezond verstand dat dit nooit gaat gebeuren.
Het ging bij mijn partner om de N96 en de Iphone. Op mijn aandringen heeft ze de N96 genomen. Wat baal ik verschrikkelijk.
Allerlei problemen als geheugen vol/ vastlopers/ traagheid.

Nu ik eindelijk de moeite neem om toch maar de software te gaan upgraden (eerst een backup maken met PC Suite) komen er verbindingsproblemen tussen N96 en PC.

Nokia hoeft me geen geld te geven. Maar deze inruilen voor een N97 zou veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Oe, kheb de Beta 5 van Opera een kans gegeven en die is idd wel chill _/-\o_
Zelfs tab browsing. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Bongoarnhem schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:25:
[...]

Heb je het al geprobeerd via de USB kabel en dan gewoon via windowds verkenner op de schijf bestanden te wissen?
Misschien wel een idee inderdaad. Probleem is gewoon dat ik bestanden niet meer kan installeren (google maps en fring) hij weigert halverwege de installatie. Deze heb ik zonder problemen een half jaar gedraaid. En natuurlijk het probleem dat mijn muziekspeler de nummers niet meer vind op mijn schijf. Terwijl ik ze via bestandsbeheer wel gewoon kan afspelen. Heel vreemd allemaal zo maar van de ene op de andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ursel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:15:
Oe, kheb de Beta 5 van Opera een kans gegeven en die is idd wel chill _/-\o_
Zelfs tab browsing. 8)
Net ook even gedownload en geïnstalleerd. Zietb er weer mooier uit dan versie 4.
Alleen jammer dat flash nog steeds niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens al eens een voip-call kunnen maken met de N96?
Ik lees op bijna alle fora dat de N96 niet werkt met sip-calls.....
Waarom zit het er dan in hemelsnaam op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:25:
Heeft iemand trouwens al eens een voip-call kunnen maken met de N96?
Ik lees op bijna alle fora dat de N96 niet werkt met sip-calls.....
Waarom zit het er dan in hemelsnaam op???
Heb het geprobeerd aan de gang te krijgen maar het zal niet gaan werken omdat de SIP client ontbreekt. Waarom er wel bepaalde instellingen gedaan kunnen worden mbt SIP weet ik niet. Waarschijnlijk zat het erin en is het onder druk van de Telecom providers weer uitgesloopt voordat de N96 uitkwam.
Het beste alternatief om via VOIP te kunnen bellen is Fring volgens mij. Ik heb ermee gewerkt en het werkt vrij goed.
http://www.fring.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Xiquena op 20-10-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een alternatief voor Opera is Skyfire, prettige en lichte browser met goede functies: http://www.skyfire.com/
Support voor o.a. Flash 10.0 en Silverlight 2.0

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Beste MedeTweakers,

Heb mijn N96 vorige week geupdate naar de versie 20.050.

Nu heb ik veel problemen met het lezen van mijn contacten vanaf mijn Sim.

"Kan opgeslagen contacten in Sim-geheugen niet openen." Een paar dagen gaat het goed en na begint hij weer te klagen uit het niets.

Ook via Pc suite zijn me contacten niet meer op te halen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een T-Mobile N96 toestel
Sinds kort heb ik WebnWalk Plus. Dus in principe zou ik nu Mobiel Tv moeten kijken.
Dit werkt niet!

Ik heb gebeld met T-mobile klantenservice en die vertelde mij dat ik hem op 3G moet zetten, want het is wel ingeschakeld volgens hun

Welke moet ik dan hebben

Dual mode of UMTS?

Ik heb in ieder geval beide geprobeerd maar tevergeefs. (ik wil kijken via pda.t-mobile.nl/ en dan mobiel tv kijken) RealPlayer wordt vervolgens geopend, maar ik krijg geen beeld. Is er een aparte media player voor de Nokia?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 13:51 . Reden: realplayer opent toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Degenen die wel de 20.050 en/ of de 30.033 hebben (zonder te rebranden), willen jullie aub de productcode vermelden (accu eruit en op het stickertje kijken)?

Degenen die aan het rebranden zijn geslagen:
Kun je met jouw productcode en softwareversie de Nederlandse taal selecteren?

Tag moet eruit zien als:
productcode - softwareversie - Nedse taal (ja of nee)

[ Voor 10% gewijzigd door Dazsur op 20-10-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:38:
Sinds kort heb ik WebnWalk Plus. Dus in principe zou ik nu Mobiel Tv moeten kijken.
Dit werkt niet!

Ik heb gebeld met T-mobile klantenservice en die vertelde mij dat ik hem op 3G moet zetten, want het is wel ingeschakeld volgens hun

Welke moet ik dan hebben

Dual mode of UMTS?

Ik heb in ieder geval beide geprobeerd maar tevergeefs. (ik wil kijken via pda.t-mobile.nl/ en dan mobiel tv kijken) RealPlayer wordt vervolgens geopend, maar ik krijg geen beeld. Is er een aparte media player voor de Nokia?
Altijd dual mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dazzlestan: kijk ook even of de proxy settings van Real Player uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Dazsur schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:17:
Degenen die wel de 20.050 en/ of de 30.033 hebben (zonder te rebranden), willen jullie aub de productcode vermelden (accu eruit en op het stickertje kijken)?

Degenen die aan het rebranden zijn geslagen:
Kun je met jouw productcode en softwareversie de Nederlandse taal selecteren?

Tag moet eruit zien als:
productcode - softwareversie - Nedse taal (ja of nee)
Ik heb mijn N96 gedebrand. Je moet voor de Nederlandse taal de EURO2 productcode gebruikt 0543716 (EURO2). Ik heb versie 30.033 en hiervoor 20.050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:02:
[...]

Zoeken naar Share Online 4.3, of dit linkje gebruiken: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,4861.0.html

Laat ff weten of het gelukt is :)
Ik kreeg de Share Online 4.3 niet geïnstalleerd omdat deze versie al bestaat op de telefoon. Vervolgens een andere installer gevonden voor n5320,n6210,n6220. Balkje is weg, maar het werkt niet helemaal lekker. Na de installatie kan ik geen foto's meer bekijken in mijn gallery. Ook zijn er geen mapjes meer te zien binnen de gallery.

Bij een uninstall van share online 4.3 is alles weer zichtbaar. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kort vraagje:

Ik heb gisteren tijdens het kopieren van een lading MP3's een foutmeling gekregen, CRC error.
In het eventlog kreeg ik ook deze melding:
Event Type: Error
Event Source: Disk
Event Category: None
Event ID: 7
Date: 20-10-2009
Time: 22:15:08
User: N/A
Computer: OET
Description:
The device, \Device\Harddisk3\DR16, has a bad block.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 04 00 80 00 01 00 d2 00 ..€...Ò.
0008: 00 00 00 00 07 00 04 c0 .......À
0010: 00 01 00 00 9c 00 00 c0 ....œ..À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 b0 68 bf 01 00 00 00 .°h¿....
0028: a1 e1 0b 00 00 00 00 00 ¡á......
0030: ff ff ff ff 01 00 00 00 ÿÿÿÿ....
0038: 58 00 00 c4 02 00 00 00 X..Ä....
0040: 00 20 0a 12 80 00 20 40 . ..€. @
0048: 00 00 00 00 3c 00 00 00 ....<...
0050: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0058: 78 95 4e 67 df fa ff ff x•Ngßúÿÿ
0060: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0068: 60 a7 1c 67 df fa ff ff `§.gßúÿÿ
0070: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0078: 58 b4 df 00 00 00 00 00 X´ß.....
0080: 2a 00 00 df b4 58 00 00 *..ß´X..
0088: 78 00 00 00 00 00 00 00 x.......
0090: 71 00 03 00 00 00 00 0a q.......
0098: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
00a0: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Wat nu? Is het massageheugen van de telefoon stuk?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Xiquena schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

Ik heb mijn N96 gedebrand. Je moet voor de Nederlandse taal de EURO2 productcode gebruikt 0543716 (EURO2). Ik heb versie 30.033 en hiervoor 20.050.
Dank je wel.
Die productcode had ik inderdaad gevonden, maar of de Nedse taal te gebruiken is, was onduidelijk.

Vanavond aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:38:
Dit werkt niet!

Welke moet ik dan hebben

Dual mode of UMTS?

Bij Realplayer moeten de instellingen voor het netwerk wel kloppen. Misschien staat er bij de instellingen voor het netwerk als standaard toegangspunt een ander draadloos netwerk bijvoorbeeld. Deze moet op T-MobileInternet staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewoud86 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:29:
[...]

Bij Realplayer moeten de instellingen voor het netwerk wel kloppen. Misschien staat er bij de instellingen voor het netwerk als standaard toegangspunt een ander draadloos netwerk bijvoorbeeld. Deze moet op T-MobileInternet staan. :)
De n96 is weg voor reparatie. Ik heb mijn oude N95 gepakt en daarop zou het ook moeten werken.
Proxy staat uit en ik heb 1300 gesmst voor de instellingen van T-MobileInternet.
En het werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik had een vraagje, ik heb bij mijn N96 die ik 2e hands heb gekocht een kabel zitten met allemaal blokjes er aan en een jackplug. Weet iemand wat dit voor een kabel is? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
QSYS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:29:
Ik had een vraagje, ik heb bij mijn N96 die ik 2e hands heb gekocht een kabel zitten met allemaal blokjes er aan en een jackplug. Weet iemand wat dit voor een kabel is? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.
Je kan de N96 aansluiten op de TV. via die jackplug. Waarschijnlijk betreft het zo'n kabel. Maar omtrent die blokjes klinkt het mij niet bekent. Het is handig als je een foto of een link naartoe hier plaatst. Dan kunnen we jou beter informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Het zou ook nog een universele carkit kunnen zijn. Een foto zal inderdaad uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
QSYS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:29:
hier een linkje met de foto .. ik hoop dat iemand het weet want ik ben er nog steeds niet.
http://i762.photobucket.c...P1000483.jpg?t=1256464580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Het is iig niet de originele Nokia TV-Kabel, wat het wel is, kan ik je echter niet zeggen, heb dat ding n.l. nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
MarlyS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:58:
Het is iig niet de originele Nokia TV-Kabel, wat het wel is, kan ik je echter niet zeggen, heb dat ding n.l. nog nooit gezien :)
Dat dacht ik al.. het is zo'n vage kabel... Leek wel een externe antenne ofzo.. maar ik weet het gewoon niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
QSYS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

hier een linkje met de foto .. ik hoop dat iemand het weet want ik ben er nog steeds niet.
http://i762.photobucket.c...P1000483.jpg?t=1256464580
Nee, deze kabel ken ik niet. Zit niet standaard in de doos. Het lijkt wel zo'n beveiliginskabel voor in de winkel. Je weet wel om diefstal te voorkomen. Mocht er iemand het erafhalen zo'n blokje van de computer, van telefoon of een of ander gadget an gaat het alarm af. Ik weet het niet zeker. Maar in iedergeval zit deze kabel niet standaard in de doos van de N96.

By the way, je hebt toch niet een N96 gekocht die van de vrachtwagen is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
QSYS schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:20:
[...]

Dat dacht ik al.. het is zo'n vage kabel... Leek wel een externe antenne ofzo.. maar ik weet het gewoon niet :D
Het lijkt mij of zón anti diefstal kabel of een antenne idd. Past de kabel überhaupt wel in de gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
De kabel heeft een jack plug, dus hij past wel. en nee hij komt niet van een vrachtwagen af zonder dat iemand er van wist.. Hij zat bij mij in de doos.. Ik dacht mischien heeft het iets met een fm transmitter te maken ofzo.. maar heb daar geen verstand van en geloof ook niet dat die in de N96 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het lijkt wel een ringleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zzz wanneer komt er een nieuwe update? Want 30.033 zuigt gewoon, elke keer vastlopers en heel traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:08:
Zzz wanneer komt er een nieuwe update? Want 30.033 zuigt gewoon, elke keer vastlopers en heel traag..
Ik heb er geen last van mijne werkt sinds die update heel erg goed. Maar vastlopers en een trage telefoon klinkt wel bekend. Vriend van me nam op aanraden ook een N96 toen ik hem een half jaar geleden in ontvangs nam.

Zijn telefoon was met alles, als ze naast mekaar lagen veel trager dan de mijne. Reboots etc. etc.
Hij heeft de telefoon besteld met T-mobile, had destijds echter nog een Vodafone nummer. Dat nummer ken ik van hem al jaren dus die kaart was ook redelijk oud. Nadat hij een andere simkaart kreeg heeft dat toestel nergens last meer van gehad. Misschien heel duf en stom, maar probeer eens een andere simkaart. Hij is sinds de t-mobile kaart super tevreden met het toestel. Die sim was gewoon gebrekkig en liet de telefoon ook in de soep lopen.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
D-Devil schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:28:
[...]

Ik heb er geen last van mijne werkt sinds die update heel erg goed. Maar vastlopers en een trage telefoon klinkt wel bekend. Vriend van me nam op aanraden ook een N96 toen ik hem een half jaar geleden in ontvangs nam.

Zijn telefoon was met alles, als ze naast mekaar lagen veel trager dan de mijne. Reboots etc. etc.
Hij heeft de telefoon besteld met T-mobile, had destijds echter nog een Vodafone nummer. Dat nummer ken ik van hem al jaren dus die kaart was ook redelijk oud. Nadat hij een andere simkaart kreeg heeft dat toestel nergens last meer van gehad. Misschien heel duf en stom, maar probeer eens een andere simkaart. Hij is sinds de t-mobile kaart super tevreden met het toestel. Die sim was gewoon gebrekkig en liet de telefoon ook in de soep lopen.
Klinkt logisch maar is nieuw voor me maar lijkt mij een goei tip.

Zit trouwens ook nog steeds te wachten op een update waarmee de laatste kinderziektes nou eens echt worden verholpen. Dat zou je toch wel mogen verwachten van een toestel dat al ruim een jaar oud is!

[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-10-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N96. Was KPN-branden maar heb ik laten unlocken.

Staat nu 20.050 KPN op. Ik heb de productcode al naar euro2 (0543716) veranderd. Ik kan nog steeds geen updates vinden!
Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:14:
Ik heb een N96. Was KPN-branden maar heb ik laten unlocken.

Staat nu 20.050 KPN op. Ik heb de productcode al naar euro2 (0543716) veranderd. Ik kan nog steeds geen updates vinden!
Weet iemand hoe dat komt?
Als je je telefoon nu uitleest staat er dan ook daadwerkelijk 0543716? Ik heb namelijk versie 30.033 ook mede door deze code. Maar ik had de eerste keer niet ervoor gekozen om de instelling te schrijven naar mijn telefoon.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Heb sinds eergisteren het probleem dat mijn beeld niet meer goed wordt opgebouwd als er iemand belt. Dit gebeurd vooral als de gsm al eventjes ligt en dus uit een idle stand moet komen.

Heb een soft reset gedaan maar dit helpt ook niet. Nu bezig met een nieuwe installatie ik liep echter tegen het volgende probleem aan, ik kon nergens de optie om het "breathing"uit te zetten van het navigatiewieltje. Dit staat gewoon onder instrumenten>instellingen>algemeen>persoonlijk toch? Heb het forum doorlopen en kan het niet meer vinden terwijl ik deze functie al meerdere malen heb uitgezet.

Het is natuurlijk wel maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Murphy

(2B||!2B)?

zit niet onder >persoonlijk maar één map hoger, onder >algemeen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Murphy schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:24:
zit niet onder >persoonlijk maar één map hoger, onder >algemeen dus :)
Algemeen en dan actie voor schuif zou je denken maar ik kan hem echt niet meer vinden. Ik gebruik software versie 30.033 en had dit eerder wel uitgezet dus hij moet ergens zitten maar ik kan em echt niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Ook niet onder Instellingen > Algemeen > Navigatiewieltje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Murphy

(2B||!2B)?

Bongoarnhem schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:50:
[...]

Algemeen en dan actie voor schuif zou je denken maar ik kan hem echt niet meer vinden. Ik gebruik software versie 30.033 en had dit eerder wel uitgezet dus hij moet ergens zitten maar ik kan em echt niet meer vinden.
Hij staat bij mij onder 'slide handling' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Begin me steeds vaker te ergeren aan het toestel. Als ik internet en even pauzeer dan lijkt het wel of het geheugen volloopt. Het toestel bevriest en er is tien minuten niets meer mee te beginnen.
Soms is de enige oplossing de batterij eruit. Als je het toestel hebt opgestart dan kun je ook de eerste 10 minuten niets doen want het toestel reageert nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Murphy schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:59:
[...]

Hij staat bij mij onder 'slide handling' ...
Upbeat schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:59:
Ook niet onder Instellingen > Algemeen > Navigatiewieltje ??
Slide handling zal bij mij dan waarschijnlijk "actie voor schuif" zijn vrij vertaald. Maar hier kan ik alleen opties zoals opnemen bij het openen van de schuif en doorgaan met gesprek bij sluiten van de schuif instellen. Ik wordt er beetje gaar van. Hij is gewoon verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Heb intussen een afspraak gemaakt bij een NSP om de gsm af te gooien zodat het probleem van het scherm wordt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Bongoarnhem schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:36:
Heb intussen een afspraak gemaakt bij een NSP om de gsm af te gooien zodat het probleem van het scherm wordt verholpen.
Hopelijk fixen ze jou telefoon wel snel! Ik wacht al 5 weken op mijn telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb intussen drie N96 toestellen ernaast gehouden en bij hun is het menu dus echt anders.

Bij mij kan ik de optie navigatiewieltje dus nergens meer vinden sinds de nieuwe installatie van de firmware.

Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Misschien verschillende productcode? Of draaien ze allemaal op dezelfde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Giem schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:11:
[...]

Hopelijk fixen ze jou telefoon wel snel! Ik wacht al 5 weken op mijn telefoon..
En niks gerepareerd.. zucht.. hadden ze hem opgestuurd om de kabel tussen het toestel en de slider te vervangen omdat ze zelf de kabel niet op voorraad hadden. Heeft 5 weken geduurt, niks gebeurd.. volgende dag weer mee heen, omdat het probleem nog bestond.. 10 min, en de kabel was nu wel gemaakt.. zucht.. |:(

iemand als iets gehoord van een software update? of is de N96 al oud en doen we daar geen support meer op.. mijn firmware is namelijk al weer bijna 4 maanden oud.

[ Voor 13% gewijzigd door Giem op 10-11-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb de nieuwe firmware 30.033 geinstalleerd.
Eerst heb ik de product code veranderd, want de KPN branding stond deze update niet toe.

Na wat rommelen doet zelfs TV het weer.

Er zou een Facebook app zijn toegevoegd.
Ik kan deze app nergens vinden, geen icon te vinden !

Ook met Google kan ik er niets over vinden, behalve dan dat de app toegevoegd zou zijn in deze FW.
In OVI is ook al niets te vinden.

Weet iemand hoe dat zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Bongoarnhem schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:11:
Ik heb intussen drie N96 toestellen ernaast gehouden en bij hun is het menu dus echt anders.

Bij mij kan ik de optie navigatiewieltje dus nergens meer vinden sinds de nieuwe installatie van de firmware.

Het moet niet gekker worden.
Ok, heb mn N96 weer uit de kast gehaald om het op te zoeken. :)

Engels: menu>Settings>General>Personalisation>Standby mode>Status light.

Nederlands zal het er zo uit zien: Menu>Instellingen>Algemeen>Persoonlijk>Standby>Statuslampje(?).

Ik heb mijn N96 2 weken geleden terug gekregen van reparatie. Bovenkant was helemaal los, kon zo naar binnen kijken. Is gemaakt. Echter is de beste man vergeten de muziekspeler-lampjes te repareren. Niet zo heel erg, maar nu ik er ook achter gekomen ben dat hij 2 schroefjes niet geplaatst heeft..... :( :( :( Kan m'n knoppen er nu zo uit tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Masis schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:48:
[...]

Ok, heb mn N96 weer uit de kast gehaald om het op te zoeken. :)

Engels: menu>Settings>General>Personalisation>Standby mode>Status light.

Nederlands zal het er zo uit zien: Menu>Instellingen>Algemeen>Persoonlijk>Standby>Statuslampje(?).

Ik heb mijn N96 2 weken geleden terug gekregen van reparatie. Bovenkant was helemaal los, kon zo naar binnen kijken. Is gemaakt. Echter is de beste man vergeten de muziekspeler-lampjes te repareren. Niet zo heel erg, maar nu ik er ook achter gekomen ben dat hij 2 schroefjes niet geplaatst heeft..... :( :( :( Kan m'n knoppen er nu zo uit tillen.
Bedankt voor de moeite, heb de N96 net weggebracht voor reparatie. Hopend at ik em vervolgens weer kan vinden :)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ook een goed verhaal:

Ik breng mijn N96 weg voor reparatie, probleem met kopieren van data naar intern memory van de telefoon: CRC errors, en de slide zat erg los, helemaal gammel.
Zou gerepareerd worden, moesten ze opsturen, slide zou ook vervangen worden, hadden ze niet liggen.
Nou prima.
Even later zie ik dat ie klaar is (volgens die tracking site) zie ik staan dat ze als uitvoering hebben gedaan: Software update... toen dacht ik al, ojee, geen slide vervangen...
Paar dagen later wordt ik gebeld, telefoon ligt klaar om opgehaald te worden, mooi zeg ik, hebben ze de slide wel vervangen? Nee, hij is ook nog gammel was het antwoord.. Hmm, dan moet ie maar weer terug. Garantie op reparatie zou sneller moeten gaan was het antwoord..

Nou, terug gestuurd dus, met exact dezelfde klachtomschrijving weer. Nou ok, weer klaar, wederom alleen Software update/reset uitgevoerd (ik denk bij mezelf, hoe meer up2date kun je een up2date telefoon maken, maargoed!!!) Dus ik bel maar naar het business center, en ik meld, volgens mij gaat het weer mis...
Oh, oh, ja ik bel even met het hoofdkantoor. Even later wordt ik terug gebeld, oh ja, hij gaat nog een keer extra door de controle en dan vervangen ze de dingen die nodig zijn... Hmm denk ik...

Maargoed, dat voorzover de huidige status... Telefoon is nu al bijna een maand weg...... :'(
Service is tot nog toe bedroevend slecht te noemen....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• ursel
Je zal er maar werken zeg en denken dat je elke telefoon kan fixen met een software update.. :') _O-

Verwijderd

Hallo forum gebruikers,

Ik gebruik mijn n96 via de usb kabel en pc suite om te internetten.
Nu heb ik de laatste firmware erop gezet en er was een update / nieuwere versie van
pc suite en nu kan ik geen verbinding meer maken op deze manier.
Gewoon via de n96 op internet lukt prima, alleen niet meer via pc suite.
Heeft iemand een idee hoe dit kan. kpn helpdesk kon ( wilde ) mij niet helpen
hopelijk is er hier iemand die dat wel kan.. Het zal wel aan een instelling liggen maar
ik kom er niet achter wat dit is..

Ik neem de volgende stappen :

1 start pc suite
2 sluit usb kabel aan op n96,vervolgens in de laptop
3 Kies dan voor de optie pc suite
4 druk dan op one touch acces
5 Dan komt er in het scherm : verbinding komt tot stand met kpn mobile internet
6 Vervolgens komt er in beeld : Kan geen netwerkverbinding maken.

Iemand een idee ???

Mvg,

Kroko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:47:
Hallo forum gebruikers,

Ik gebruik mijn n96 via de usb kabel en pc suite om te internetten.
Nu heb ik de laatste firmware erop gezet en er was een update / nieuwere versie van
pc suite en nu kan ik geen verbinding meer maken op deze manier.
Gewoon via de n96 op internet lukt prima, alleen niet meer via pc suite.
Heeft iemand een idee hoe dit kan. kpn helpdesk kon ( wilde ) mij niet helpen
hopelijk is er hier iemand die dat wel kan.. Het zal wel aan een instelling liggen maar
ik kom er niet achter wat dit is..

Ik neem de volgende stappen :

1 start pc suite
2 sluit usb kabel aan op n96,vervolgens in de laptop
3 Kies dan voor de optie pc suite
4 druk dan op one touch acces
5 Dan komt er in het scherm : verbinding komt tot stand met kpn mobile internet
6 Vervolgens komt er in beeld : Kan geen netwerkverbinding maken.

Iemand een idee ???

Mvg,

Kroko
In de Nokia PC suite kan je, als ik me niet vergis, ook je wachtwoord en acces point ingeven. Check dat even en vul het voor de zekerheid in. Ik had hetzelfde probleem met mijn N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Oet schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:33:
Ook een goed verhaal:

Ik breng mijn N96 weg voor reparatie, probleem met kopieren van data naar intern memory van de telefoon: CRC errors, en de slide zat erg los, helemaal gammel.
Zou gerepareerd worden, moesten ze opsturen, slide zou ook vervangen worden, hadden ze niet liggen.
Nou prima.
Even later zie ik dat ie klaar is (volgens die tracking site) zie ik staan dat ze als uitvoering hebben gedaan: Software update... toen dacht ik al, ojee, geen slide vervangen...
Paar dagen later wordt ik gebeld, telefoon ligt klaar om opgehaald te worden, mooi zeg ik, hebben ze de slide wel vervangen? Nee, hij is ook nog gammel was het antwoord.. Hmm, dan moet ie maar weer terug. Garantie op reparatie zou sneller moeten gaan was het antwoord..

Nou, terug gestuurd dus, met exact dezelfde klachtomschrijving weer. Nou ok, weer klaar, wederom alleen Software update/reset uitgevoerd (ik denk bij mezelf, hoe meer up2date kun je een up2date telefoon maken, maargoed!!!) Dus ik bel maar naar het business center, en ik meld, volgens mij gaat het weer mis...
Oh, oh, ja ik bel even met het hoofdkantoor. Even later wordt ik terug gebeld, oh ja, hij gaat nog een keer extra door de controle en dan vervangen ze de dingen die nodig zijn... Hmm denk ik...

Maargoed, dat voorzover de huidige status... Telefoon is nu al bijna een maand weg...... :'(
Service is tot nog toe bedroevend slecht te noemen....
Ik ben ook eeuwen bezig geweest met m'n reparaties. Precies zoals je zegt, je stuurt 'm op met klacht X en ze gaan iets heel anders repareren. Dan moet je inderdaad zelf actie ondernemen om te zorgen dat ie niet opgestuurd/opgehaald wordt voor ie gemaakt is. Schrijf elk telefoontje, ritje of mailtje op en stuur een klacht in dat je die kosten verhaald wilt zien. Je wordt er niet rijk van maar het scheelt toch weer iets. Ik kreeg na drie maanden wachten iets van 160,- terug bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia6230i schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:06:
[...]

In de Nokia PC suite kan je, als ik me niet vergis, ook je wachtwoord en acces point ingeven. Check dat even en vul het voor de zekerheid in. Ik had hetzelfde probleem met mijn N95.
Ik heb kpn netherlands als acces point ingegeven... maar welk wachtwoord moet ik dan gebruiken ?
Voor mijn n96 gebruik ik deze namelijk niet,

Mvg,

Kroko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
djpdjpnl schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:21:
[...]

Ik ben ook eeuwen bezig geweest met m'n reparaties. Precies zoals je zegt, je stuurt 'm op met klacht X en ze gaan iets heel anders repareren. Dan moet je inderdaad zelf actie ondernemen om te zorgen dat ie niet opgestuurd/opgehaald wordt voor ie gemaakt is. Schrijf elk telefoontje, ritje of mailtje op en stuur een klacht in dat je die kosten verhaald wilt zien. Je wordt er niet rijk van maar het scheelt toch weer iets. Ik kreeg na drie maanden wachten iets van 160,- terug bij KPN.
Ja die reparties slaan echt nergens op.... mijn telefoon gebracht naam een nokia care point, probleem vast gesteld, maar hadden onderdelen niet op voorraad dus zou opgestuurd worden.. Ding echt lang weg, meer dan 4 weken... komt hij terug, niks gemaakt.. Alleen software vervangen, tewijl het probleem gerapporteerd is door het nokia care point..

De volgende dag weer terug gemaakt, die man met schaamte toegeven dat er niks gemaakt was. Hij nu wel de onderdelen op voorraad had en het nu wel gemaakt had. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:27:
[...]

Ik heb kpn netherlands als acces point ingegeven... maar welk wachtwoord moet ik dan gebruiken ?
Voor mijn n96 gebruik ik deze namelijk niet,

Mvg,

Kroko
Gewoon even zoeken bij KPN naar handmatige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

TVL

Ik zie de laatste dagen heel veel Nokia firmware updates. Zou er binnenkort ook weer een update voor de N96 te verwachten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
TVL schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:15:
Ik zie de laatste dagen heel veel Nokia firmware updates. Zou er binnenkort ook weer een update voor de N96 te verwachten zijn?
Het is te hopen, bij mij loopt ie af en toe zo traag als dikke .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen

ik heb mij hier een nokia n96 aangeschaft.
deze is van vodafone.
nu ik woon in belgie en veel kan ik er niet met doen . als ik mijn simkaart(mobistar) er in steek vraagt hij achter mijn pin code en erna zegt hij : sim ongeldig.
deze gsm is dus simlock ? kan iemand mij helpen aub :( ik wil deze gsm echt laten werken :(
aub hulp gevraagd :(

dank u alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:48:
hallo mensen

ik heb mij hier een nokia n96 aangeschaft.
deze is van vodafone.
nu ik woon in belgie en veel kan ik er niet met doen . als ik mijn simkaart(mobistar) er in steek vraagt hij achter mijn pin code en erna zegt hij : sim ongeldig.
deze gsm is dus simlock ? kan iemand mij helpen aub :( ik wil deze gsm echt laten werken :(
aub hulp gevraagd :(

dank u alvast
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord ;)

"Deze is van vodafone" dus ja hij is gesimlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb je hem in Nederland gekocht ? Want in België is een simlock verboden.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste