krijg ik ook, helaasMasis schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:35:
[...]
Dank voor je reactie!
Heb het gedaan, daarna nog even voor de zekerheid het toestel herstart, en hij heeft hem gevonden. Maar nu krijg ik elke keer een foutmelding: Er is een fout opgetreden. Software-update moet opnieuw worden gestart.
En dat elke keerMisschien een tip?
Hehe, downloaden gelukt. Heb nogmaals herstart, en nu Wifi gebruikt. Zit nu te installeren. Heb geen Backup gemaakt, dus hoop dat alles goed zal gaan!
Eindelijk gelukt!! Schrok even toen ik zag dat MobielTV snelkoppeling vervangen was door 'Klok', dacht dat ik ook mijn gegevens kwijt was. Is gelukkig niet het geval. Kreeg ook een foutmelding voor het StandBy menu.
Edit: Niet echt veel veranderd. MobielTV is vervangen door LiveTV, en compleet vernieuwd. Maar werkt NIET met KPN!
Edit2: Dat vervelende 'Open toepassingen' ding is nu weg, die overal zat als je op opties klikte. Opera kan ik niet meer openen, dat wordt dus een nieuwe installatie.
Edit3: Na het openen van de standaard browser, is het 'Open toepassingen' ding weer terug
Online delen werkt niet meer, heb nog wel dat balkje in de standby, maar er staat niks in. ls ik O.D. via de menu open, staat er 'Systeemfout'. Pffff wat 'n *** firmware
Edit: Niet echt veel veranderd. MobielTV is vervangen door LiveTV, en compleet vernieuwd. Maar werkt NIET met KPN!
Edit2: Dat vervelende 'Open toepassingen' ding is nu weg, die overal zat als je op opties klikte. Opera kan ik niet meer openen, dat wordt dus een nieuwe installatie.
Edit3: Na het openen van de standaard browser, is het 'Open toepassingen' ding weer terug
[ Voor 63% gewijzigd door Masis op 01-07-2009 21:18 ]
ik heb het ook geprobeerd.. eerst gaf ie aan dat die update er was... toen kreeg ik een fout.. start updater opnieuw.. en toen vond ie nix
Hier is het updaten van de firmwaar ook OTA gelukt (ook alleen na het downloaden via WIFI, trouwens) maar ik kan niet zeggen dat ik heel tevreden ben, op z'n zachtst gezegd.
Het meest vervelende is dat AL mijn j2me applicaties niet meer werken!
. M'n s60 apps doen het nog prima, maar gmail en nav4all is er bv. niet meer bij
zucht
. Wat een ontzettende prut.
En dan ook nog een jaar aan KPN vast zitten, alleen maar omdat ik dit verrotte toestel wilde. En vervolgens ook nog eens buiten de snelheids-upgrade boot vallen.
Het meest vervelende is dat AL mijn j2me applicaties niet meer werken!

zucht
En dan ook nog een jaar aan KPN vast zitten, alleen maar omdat ik dit verrotte toestel wilde. En vervolgens ook nog eens buiten de snelheids-upgrade boot vallen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
ok, i did it
hij update nu, FOTA.. nooit gedaan, leuk blauw balkje
Je moet de instellingen op "Mobiel Internet" zettenMasis schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:04:
Eindelijk gelukt!! Schrok even toen ik zag dat MobielTV snelkoppeling vervangen was door 'Klok', dacht dat ik ook mijn gegevens kwijt was. Is gelukkig niet het geval. Kreeg ook een foutmelding voor het StandBy menu.
De Mobiele tv applicatie heeft een complete update gehad, er is nu ook een tijdlijn aanwezig (onder programmagids)
Ik vind de oude toch wat overzichtelijker
[ Voor 151% gewijzigd door Isane op 01-07-2009 22:14 ]
ja en je kan ook niet meer opnemen
maar ja, dat kan ik niet testen want ik heb nog steeds die 30342 error
Bedankt, ik gebruikte de nieuwste NPS.Alternative schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:22:
[...]
Volgens mijn gebruik je ook niet de nieuwste NPS.
Maar de oude (n95) versie.
Pak de nieuwste eens van de site (Versie: 2.2778) Nokia NSeries Pc Suite
Ps.
Staat je telefoon wel in de juiste modus ?
Ik moest de nieuwste Nokia OVI suite gebruiken.

Gelukt, thanks!!!MarkoAlmelo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:03:
[...]
Je moet de instellingen op "Mobiel Internet" zetten
De Mobiele tv applicatie heeft een complete update gehad, er is nu ook een tijdlijn aanwezig (onder programmagids)
Ik vind de oude toch wat overzichtelijker
Vind de firmware een heel stuk stabieler, het 'zomaar traag worden' lijkt te zijn verholpen! Live TV is iets anders, jammer dat je niet meer kan opnemen.
Morgen maar eens ff kijken wat ik met Online Delen kan doen, hoop dat het opnieuw installeren van dat programma dat probleem ook zal verhelpen.
Verwijderd
Net ook de nieuwe FW geinstalleerd:
- Opera werkte bij mij ook niet meer, na herinstallatie weer wel.
- De geluiden opgenomen via Dictafoon spelen zachter af.
- Bij opstarten toestel (na invoeren pincode) is het geluid bij logo Nokia veel harder dan eerst, en bij uitzetten toestel hoor ik nu een harde piep. Weet iemand waar je dit kan aanpassen? In menu - Tonen kom ik dit nergens tegen.
- Overige applicaties werken goed. Zoals hier al gezegd loopt toestel nog sneller dan voorheen.
-Ik gebruik TV via T-Mobile, bij openen koppeling krijg ik standaard de vraag "Verbinding met server vereist. Verbinding maken? Ik dacht bij Instrumenten - Instellingen - Toepassingen - Videocentrum - Verbindingsinstellingen - Netwerkverbinding dit aan te kunnen passen. Maar als ik hier kies voor "Internet", krijg ik nog steeds elke keer de vraag in beeld. Waar kan ik deze vraag uizetten?
Nog geen Flash in deze update, gebruik nu nog Skyfire 1.00 maar vind Flash nog niet geweldig lopen.
In ieder geval begin oktober bredere ondersteuning dus ben benieuwd.
nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan
- Opera werkte bij mij ook niet meer, na herinstallatie weer wel.
- De geluiden opgenomen via Dictafoon spelen zachter af.
- Bij opstarten toestel (na invoeren pincode) is het geluid bij logo Nokia veel harder dan eerst, en bij uitzetten toestel hoor ik nu een harde piep. Weet iemand waar je dit kan aanpassen? In menu - Tonen kom ik dit nergens tegen.
- Overige applicaties werken goed. Zoals hier al gezegd loopt toestel nog sneller dan voorheen.
-Ik gebruik TV via T-Mobile, bij openen koppeling krijg ik standaard de vraag "Verbinding met server vereist. Verbinding maken? Ik dacht bij Instrumenten - Instellingen - Toepassingen - Videocentrum - Verbindingsinstellingen - Netwerkverbinding dit aan te kunnen passen. Maar als ik hier kies voor "Internet", krijg ik nog steeds elke keer de vraag in beeld. Waar kan ik deze vraag uizetten?
Nog geen Flash in deze update, gebruik nu nog Skyfire 1.00 maar vind Flash nog niet geweldig lopen.
In ieder geval begin oktober bredere ondersteuning dus ben benieuwd.
nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 02:25 ]
Hoe komt het eigenlijk dat de OTA versie maar 6 mb, terwijl normaal een dergelijke update over de 100 mb als je het via pc suite doet?
Omdat bij OTA alleen de nieuwe bestanden worden gedownload en daarna overschreven. Bij NSU wordt de voledige nieuwe firmware gedownload en daarna op de telefoon gezet.Hacula schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:42:
Hoe komt het eigenlijk dat de OTA versie maar 6 mb, terwijl normaal een dergelijke update over de 100 mb als je het via pc suite doet?
[ Voor 5% gewijzigd door Ewoud86 op 02-07-2009 11:23 ]
Dit was overigens de eerste keer dat ik OTA heb geprobeerd, en meteen al niet goed bevallen dus
.
Ik denk dat, als hij beschikbaar is op NSU, ik die gewoon nog een keer geforceerd de update laat installeren.... en kijken hoe het dan met m'n java apps gaat.
Ik denk dat, als hij beschikbaar is op NSU, ik die gewoon nog een keer geforceerd de update laat installeren.... en kijken hoe het dan met m'n java apps gaat.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb hem ook voor de eerste keer via OTA geupdate, bij mij is het wel goed gegaan. Wanneer hij via NSU beschikbaar is zal ik hem zeker opnieuw installeren.
Met de vorige firmware waren er ook problemen met de mensen die hem via OTA hadden geupdate. Het beste is volgens mij nog steeds om gewoon eerst een soft rest te geven, daarna een harde reset (zie start post), en vervolgens via NSU de firmware erop zetten.
Met de vorige firmware waren er ook problemen met de mensen die hem via OTA hadden geupdate. Het beste is volgens mij nog steeds om gewoon eerst een soft rest te geven, daarna een harde reset (zie start post), en vervolgens via NSU de firmware erop zetten.
Nee want hij is ook niet eens verkrijgbaar op NSU voor andere porductcodes. Alleen via FOTA.Artwido schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:40:
Heeft kpn ook de update al vrijgegeven?
Voor degenen die vage problemen hebben gekregen na de update:
Als java applicaties niet meer werken, download de Nokia midlet restorer en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Als je toestel zich vaag gedraagt of de accu is ineens in no-time leeg, maak met de Suite software een backup van je hele toestel, doe een harde reset (zie startpost) en doe vervolgens een reinstall met Nokia Software Updater (NSU).
Bij updates via Firmware-update Over The Air (FOTA) worden alleen nieuwe versies van bestanden over de oude heen gekopieerd en bij NSU worden alle bestanden volledig herschreven.
Vervolgens de backup weer terugzetten en je zult zien dat je het dan meestal weer prima werkt.
Dit verschijnsel heb ik helaas de laatste tijd ook bij vele andere Nokia toestellen gezien waardoor mijn vertrouwen in FOTA toch wel gedaald is. Ik adviseer om FOTA alleen nog maar te gebruiken bij maagdelijk schone toestellen, bijvoorbeeld als je hem nieuw uit de doos haalt. In het geval dat het toestel al gebruikt is dan kun je beter de Nokia Software Updater gebruiken.
Als java applicaties niet meer werken, download de Nokia midlet restorer en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Als je toestel zich vaag gedraagt of de accu is ineens in no-time leeg, maak met de Suite software een backup van je hele toestel, doe een harde reset (zie startpost) en doe vervolgens een reinstall met Nokia Software Updater (NSU).
Bij updates via Firmware-update Over The Air (FOTA) worden alleen nieuwe versies van bestanden over de oude heen gekopieerd en bij NSU worden alle bestanden volledig herschreven.
Vervolgens de backup weer terugzetten en je zult zien dat je het dan meestal weer prima werkt.
Dit verschijnsel heb ik helaas de laatste tijd ook bij vele andere Nokia toestellen gezien waardoor mijn vertrouwen in FOTA toch wel gedaald is. Ik adviseer om FOTA alleen nog maar te gebruiken bij maagdelijk schone toestellen, bijvoorbeeld als je hem nieuw uit de doos haalt. In het geval dat het toestel al gebruikt is dan kun je beter de Nokia Software Updater gebruiken.
Vandaag toestel weer ophalen. 
Anderhalve week weg geweest, vind dat nog redelijk netjes.
Nu nog maar afwachten of die wel degelijk gefixed is natuurlijk..
En nu ook nog een nieuwe FW.. ben benieuwd..

Anderhalve week weg geweest, vind dat nog redelijk netjes.
Nu nog maar afwachten of die wel degelijk gefixed is natuurlijk..
En nu ook nog een nieuwe FW.. ben benieuwd..
Sinds de 30.033 update, krijg ik mijn nokia email niet meer in het standby scherm? Iemand hetzelfde probleem?
En de film transformers werkt niet meer
En de film transformers werkt niet meer
Moeders abbo verloopt zeer binnenkort, de nieuwe toestel mag ik hebben
Wil graag de N97, maar deze heeft geen TV en dat is wel zonde. Verder wacht ik liever nog even totdat ik dat ding in mijn handen heb gehad, getest, om zeker te weten dat hij niet dezelfde problemen heeft als de N96.
N96 is voor Nokia een test toestel geweest. Zelfs bij Nokia raden ze de N95 aan ipv de N96, omdat de N95 gewoon beter is
Wil graag de N97, maar deze heeft geen TV en dat is wel zonde. Verder wacht ik liever nog even totdat ik dat ding in mijn handen heb gehad, getest, om zeker te weten dat hij niet dezelfde problemen heeft als de N96.
N96 is voor Nokia een test toestel geweest. Zelfs bij Nokia raden ze de N95 aan ipv de N96, omdat de N95 gewoon beter is
Verwijderd
heb hem ook maar geen problemen via ota alles staat er nog op afwachten dusEwoud86 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:04:
Ik heb hem ook voor de eerste keer via OTA geupdate, bij mij is het wel goed gegaan. Wanneer hij via NSU beschikbaar is zal ik hem zeker opnieuw installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 00:03 ]
Is er een ETA voor FW30 op NSU? Ik hoop dat dat een hoop dingen zal verbeteren. Hoe zit het met de agenda items in 30? Nog steeds maar 2 op het standby-scherm of gewoon weer zoveel als past? Is ie sneller (vast wel) en maakt dit toestel een hoop goed of is het nog steeds matig?
Nog steeds maar max 2 agenda items op het standby scherm. Hij is wel wat sneller maar vooral stabieler, het 'zomaar traag worden' is bijna helemaal verholpen. Ook heb ik het idee dat de batterij een stukje langer mee gaat.djpdjpnl schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:06:
Is er een ETA voor FW30 op NSU? Ik hoop dat dat een hoop dingen zal verbeteren. Hoe zit het met de agenda items in 30? Nog steeds maar 2 op het standby-scherm of gewoon weer zoveel als past? Is ie sneller (vast wel) en maakt dit toestel een hoop goed of is het nog steeds matig?
Heeft iemand al een Change-log?
Verwijderd
Hebben meerdere last bij FW30 dat het geluid veel zachter is geworden bij bijv. het afspelen van videobestanden?
Verwijderd
Heeft niemand de changelog kunnen vinden?.
Mijn n96 is al 2 maanden met reparatie!!!
sinds de vorige update van 20.050 ging mijn telefoon dood tijdens het update procedure(Via PC)
IK WORDT GEKK!!
Ik ga nu van versie 12 naar 30. Volgens mij krijg ik gewoon een hele nieuwe telefoon.
Haha sneller stabieler off valt het wel mee? ik was echt niet tevreden over de snelheid
hij liep regelmatig vast. nieuwe bericht openen duurde gwn zo lang dat je niet meer wou smsen nadat die was geopent. Als je naar contacten ging om iemand te bellen duurde het zo lang dat je gwn die persoon zelf kon opzoeken en spreken in plaats van bellen. Foto camera starten om een foto maken duurde zo lang
dat je gewoon een schilderij kon maken en je was nog sneller klaar.
Maarja. Changelog?
Mijn n96 is al 2 maanden met reparatie!!!
sinds de vorige update van 20.050 ging mijn telefoon dood tijdens het update procedure(Via PC)
IK WORDT GEKK!!
Ik ga nu van versie 12 naar 30. Volgens mij krijg ik gewoon een hele nieuwe telefoon.
Haha sneller stabieler off valt het wel mee? ik was echt niet tevreden over de snelheid
hij liep regelmatig vast. nieuwe bericht openen duurde gwn zo lang dat je niet meer wou smsen nadat die was geopent. Als je naar contacten ging om iemand te bellen duurde het zo lang dat je gwn die persoon zelf kon opzoeken en spreken in plaats van bellen. Foto camera starten om een foto maken duurde zo lang
dat je gewoon een schilderij kon maken en je was nog sneller klaar.

Maarja. Changelog?
Verwijderd
vind het nog steeds niks heb nog nooit zon k,,,tetelefoon meegemaakt ga weer terug naar de n95 veel beter
Heb voor je verschillende videos en muziek afgespeeld en heb van dit probleem geen last.Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:20:
Hebben meerdere last bij FW30 dat het geluid veel zachter is geworden bij bijv. het afspelen van videobestanden?
Verder is de gsm stukken sneller en stabieler geworden sinds deze update.
Het probleem met mijn Parrot carkit lijkt tot de verleden tijd te horen. Vandaag heeft de gsm de hele dag goed gefunctioneerd icm de carkit. De menu's gaan soepeler en de camera start sneller op.
Helaas nog maar 2 agenda items max op het display maar verder dik tevreden.
Zou er graag nog een update vie OVI over willen gooien maar die is op dit moment nog niet beschikbaar.
Heb de restorer gedownload en geinstalleerd maar er gebeurd niks. Hij opent hem niet lijkt het wel maar hij geeft ook geen foutmelding.robertwebbe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:12:
Heeft iemand anders het programma aan de praat?
Verwijderd
Ok bedankt voor de info, ik merk dus niet zozeer bij afspelen van muziek maar meer bij zelfopgenomen video's en opnames via dictafoon dat volume zachter/minder helder is.Bongoarnhem schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:56:
[...]
Heb voor je verschillende videos en muziek afgespeeld en heb van dit probleem geen last.
Gesprekken opgenomen met FW 20 waren nog normaal te volgen op geluidsniveau 100%.
Open ik deze nu weer valt er weinig chocola meer van te maken

Een collega had sinds vandaag de N97. Wat een verschil met de N96! Een echt toetsenbordje, touchscreen, groter scherm. ZAg er allemaal goed uit en alles liep heel soepel.
Verwijderd
3 vraagjes:
1. Buienradar werkt niet fatsoenlijk met de standaard browser. Je ziet het tweede frame buien over de eerste frame heen etc. zodat je niet makkelijk kan zien of het nu op jou plaats gaat regenen. Met welke browser of met welke site werkt buienradar gewoon zoals het hoort?
2. Ik zie alle foto's 2x. Ik denk dat dit komt door een backup ofzo, dat alle foto's er dubbel op staan. Als ik op het geheugen kijk zie ik van elke foto er maar 1. Waar staan de andere of hoe krijg je ze weg? Of staan ze er allemaal echt maar 1x op en laat de albumapplicatie alles dubbel zien?
3. Welke geheugenkaart kun je het beste kopen als je 16gb wil? Kan deze nokia ook SDHC aan? Welke soorten kan deze aan en welke zijn het beste? Als je alles helemaal vol hebt staan (dus 32gb) hoe veel invloed heeft dit dan op de performance (eigenlijk 3 vragen in 1...).
1. Buienradar werkt niet fatsoenlijk met de standaard browser. Je ziet het tweede frame buien over de eerste frame heen etc. zodat je niet makkelijk kan zien of het nu op jou plaats gaat regenen. Met welke browser of met welke site werkt buienradar gewoon zoals het hoort?
2. Ik zie alle foto's 2x. Ik denk dat dit komt door een backup ofzo, dat alle foto's er dubbel op staan. Als ik op het geheugen kijk zie ik van elke foto er maar 1. Waar staan de andere of hoe krijg je ze weg? Of staan ze er allemaal echt maar 1x op en laat de albumapplicatie alles dubbel zien?
3. Welke geheugenkaart kun je het beste kopen als je 16gb wil? Kan deze nokia ook SDHC aan? Welke soorten kan deze aan en welke zijn het beste? Als je alles helemaal vol hebt staan (dus 32gb) hoe veel invloed heeft dit dan op de performance (eigenlijk 3 vragen in 1...).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 22:43 ]
Verwijderd
De N97 is ook een supertelefoon, die firmware draait heerlijk, touchscreen icm fysiek toetsenbord is geweldig!Artwido schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:29:
Een collega had sinds vandaag de N97. Wat een verschil met de N96! Een echt toetsenbordje, touchscreen, groter scherm. ZAg er allemaal goed uit en alles liep heel soepel.
Ik ben niet zo gauw negatied over de N96 eigenlijk, maar begin me afgelopen dagen (met nieuwe firmware

Op 3: Als je alles vol hebt staan heeft dat net zoals bij de pc zeker gevolgen voor de performance van de gsm.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:40:
3 vraagjes:
MicroSD wordt odnersteund door de N96 over SDHC kan ik nergens iets vinden zosnel...
Zijn meerdere users in dit topic die een 16gb kaartje erin hebben (of hadden?) zitten. Zoek maar terug wie het waren. Zou ook in deel een of twee kunnen zijn geweest.Bongoarnhem schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:54:
[...]
Op 3: Als je alles vol hebt staan heeft dat net zoals bij de pc zeker gevolgen voor de performance van de gsm.
MicroSD wordt odnersteund door de N96 over SDHC kan ik nergens iets vinden zosnel...
Ik ben er nu achter hoe ik youtube filmpjes kan kijken. (KPN-abbo)
Je moet even naar instrumenten/instellingen/toepassingen Dan daar naar de opties van realplayer. Dan kies je streaming vervolgens netwerk. Dan geef je aan KPN streaming.
En nu kun je youtube filmpjes kijken.
Je moet even naar instrumenten/instellingen/toepassingen Dan daar naar de opties van realplayer. Dan kies je streaming vervolgens netwerk. Dan geef je aan KPN streaming.
En nu kun je youtube filmpjes kijken.
nokia verkoopt zelf 16GB SDHC kaarten voor o.a. de N96Bongoarnhem schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:54:
[...]
pricewatch: Nokia 16 GB MicroSDHC Card MU-44
Het wordt ondersteund.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Zie net dat firmware versie 30.033 nu ook via NSU beschikbaar is (euro2 code).
Ik heb er een Micro SDHC in zitten van 16 gig, welke ik overigens niet erg nodig heb, maar het werkt wel!Bongoarnhem schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:54:
[...]
Op 3: Als je alles vol hebt staan heeft dat net zoals bij de pc zeker gevolgen voor de performance van de gsm.
=D
Bij deze heb je je antwoord op je vraag roelywoely, slecht gezocht door mij.McPeer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:04:
[...]
Ik heb er een Micro SDHC in zitten van 16 gig, welke ik overigens niet erg nodig heb, maar het werkt wel!
=D
Verwijderd
Bedankt! Ook nog een antwoord op mijn andere 2 vragen misschien?
Verwijderd
Weet iemand of er nog een code is om in het service menu te komen waarin je het geluidsvolume kunt aanpassen? Ik sprak vandaag met de Nokia helpdesk en daar vertelde ze me dat het decibel niveau in de FW is aangepast omdat veel speakers zouden zijn opgeblazen?

Verwijderd
Wat betreft buienradar zou je Opera Mini kunnen proberenVerwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:44:
Bedankt! Ook nog een antwoord op mijn andere 2 vragen misschien?
[...]
Dus dan zou het geluid idd minder zijn. Heb net de firmware via OVI erover heen gezet. Zal toch is verder kijken of dat ik er ook hinder van ondervind.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:55:
Weet iemand of er nog een code is om in het service menu te komen waarin je het geluidsvolume kunt aanpassen? Ik sprak vandaag met de Nokia helpdesk en daar vertelde ze me dat het decibel niveau in de FW is aangepast omdat veel speakers zouden zijn opgeblazen?
Moet zeggen dat ie in combinatie met mijn parrot carkit nu echt stukken beter werkt.
Nee werkt ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:45:
[...]
Wat betreft buienradar zou je Opera Mini kunnen proberen
Verwijderd
Fijn. Na de update (30.033) kan ik ook geen MobielTV meer gebruiken. De hele applicatie is veranderd...
Ik heb in ieder geval een pluspunt gevonden aan de nieuwste firmware: de afbeeldingen bij contacten zijn spontaan weer terug
Als iemand aan die code zou kunnen komen, dat zou fijn zijnVerwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:55:
Klopt, je moet even naar instellingen gaan en alle verbindingsinstellen op "Mobiel internet" zetten, dan werkt alles weer perfect (had je ook een stuk of 15 berichten hierboven kunnen vindenVerwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:08:
Fijn. Na de update (30.033) kan ik ook geen MobielTV meer gebruiken. De hele applicatie is veranderd...
Ja werkt wel, echter moet je opnieuw je abbonnement aanvragen. Dit werkt gisteren en eergisteren niet. Vanmorgen werkte het ineens wel en ik kan nu weer tv kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:08:
Verwijderd
Hoelang duurt het voordat de nieuwe versie is geinstalleerd. Ben er nu mee bezig maar duurt wel lang via je foon.
Verwijderd
Hij heeft nu eindelijke de software binnen en ben nu echt aan het updaten...en dat duurt idd niet zolang...nog wel bezig...
Ben benieuwd hoe hij straks draait....want op dit moment alleen maar problemen met mijn N96
Ben benieuwd hoe hij straks draait....want op dit moment alleen maar problemen met mijn N96
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 10:23 ]
Verwijderd
Moet zeggen na de update doet hij het prima. Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden. Wie kan me vertellen hoe ik dat irritante geluid uit kan zetten als ik de slide gebruik. Bij zowel het openmaken als het dichtdoen.
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door pven op 08-07-2009 17:59 ]
Verwijderd
Als ik het had kunnen vinden had ik het hier niet gevraagd of wel dan? I'm real sorry for asking

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 08-07-2009 17:59 ]
Menu>Instrum.>Instellingen>Algemeen>Persoonlijk>Thema's>Audiothema's(onderaan)>Tel.funct.gebeurtenissen(onderaan)>Schuif openen/Schuif sluitenschreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:55:
[...]
Als ik het had kunnen vinden had ik het hier niet gevraagd of wel dan? I'm real sorry for asking
Volgens mij was zelfs versie 12.043 bij t-mobile nog een probleem...Artwido schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:32:
Kpn laat weer op zich wachten.
Verwijderd
Zijn er mensen die last hebben van de luidspreker na de update.Als ik de telefoon opneem of zelf bel is het speakertje heel dof. Zou dit het netwerk kunnen zijn of hebben meerdere mensen hier last van?
Ik heb gisteravond ook de nieuwe FW via NSU nog een keer op de telefoon gezet, maar helaas.... blijf met een paar vervelende dingen zitten:
* In google maps is het bijna zeker dat de telefoon na verloop van tijd gaat rebooten
* sommige geluiden zijn weer erg hard (foutieve cursor bewegingen / niet herkende woorden, of de piep bij het uitzetten bij de telefoon). Na het introduceren van de nieuwe default sound theme in de vorige FW was dit juist heerlijk subtiel
* Java apps die al geinstalleerd waren werken nog steeds niet (ook niet na runnen midlet restorer)
En de druppel:
* Nokia OVI maps 3.0 (inmiddels eindelijk final) functioneert niet goed. Het prog. crasht steevast als ik simpel probeer een adres op te zoeken (om er daarna naartoe te navigeren).
Aangezien we vrijdag naar Frankrijk vertrekken en ik gewoon een goed navigatieprogramma wil met onboard maps (en ik niet alleen op Sygic wil vertrouwen omdat die ook te zwaar is op de N96) ga ik dan nu toch nog maar door de hassle heen om maar weer eens een dikke harde reset te doen :\
* In google maps is het bijna zeker dat de telefoon na verloop van tijd gaat rebooten
* sommige geluiden zijn weer erg hard (foutieve cursor bewegingen / niet herkende woorden, of de piep bij het uitzetten bij de telefoon). Na het introduceren van de nieuwe default sound theme in de vorige FW was dit juist heerlijk subtiel
* Java apps die al geinstalleerd waren werken nog steeds niet (ook niet na runnen midlet restorer)
En de druppel:
* Nokia OVI maps 3.0 (inmiddels eindelijk final) functioneert niet goed. Het prog. crasht steevast als ik simpel probeer een adres op te zoeken (om er daarna naartoe te navigeren).
Aangezien we vrijdag naar Frankrijk vertrekken en ik gewoon een goed navigatieprogramma wil met onboard maps (en ik niet alleen op Sygic wil vertrouwen omdat die ook te zwaar is op de N96) ga ik dan nu toch nog maar door de hassle heen om maar weer eens een dikke harde reset te doen :\
Verwijderd
check mijn posts hier in dit topic eerder deze week. Heb jij ook problemen met volume bij afspelen video?Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:42:
Zijn er mensen die last hebben van de luidspreker na de update.Als ik de telefoon opneem of zelf bel is het speakertje heel dof. Zou dit het netwerk kunnen zijn of hebben meerdere mensen hier last van?
Grrrrr... wat een gedoe 
Het doen van de harde reset op de >= 20.x manier (dus eerst de factory defaults en dan de vulcan death grip) werkte niet, dus ttoch maar op de oude manier gedaan.
Nu will Nokia map updater 3.0 m'n hele n96 niet meer vinden... en ook het terugzetten van de Agenda items werkt niet meer (niet met de interne restore functie vanaf geheugenkaart en ook niet met PC suite
)
Het doen van de harde reset op de >= 20.x manier (dus eerst de factory defaults en dan de vulcan death grip) werkte niet, dus ttoch maar op de oude manier gedaan.
Nu will Nokia map updater 3.0 m'n hele n96 niet meer vinden... en ook het terugzetten van de Agenda items werkt niet meer (niet met de interne restore functie vanaf geheugenkaart en ook niet met PC suite
ff een waarschuwing, zelf nog niet getest alleen gelezen: Hard reset *#7370# werkt weer met V30, maar bij gebruik wordt ook de Massamem (16GB schijf) geformatteerd!
Dat laatste is bij mij niet gebeurd, toen ik uit wanhoop ook maar die combi weer heb gedaanMasis schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:06:
ff een waarschuwing, zelf nog niet getest alleen gelezen: Hard reset *#7370# werkt weer met V30, maar bij gebruik wordt ook de Massamem (16GB schijf) geformatteerd!
Inmiddels werkt Nokia Maps 3.0 weer, en dit keer ook inclusief search functie. Dat is mooi, dus.
Waar ik nog steeds niet blij mee ben is dat nog steeds m'n agenda punten niet meer te restoren zijn
Waar ik nog steeds niet blij mee ben is dat nog steeds m'n agenda punten niet meer te restoren zijn
Verwijderd
Thanks... werkt inderdaad weer. Ik zie trouwens niet wat er verbeterd is met die update, telefoon reboot nog steeds soms als ik een tijdje muziek aan het luisteren ben.MarkoAlmelo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:23:
[...]
Klopt, je moet even naar instellingen gaan en alle verbindingsinstellen op "Mobiel internet" zetten, dan werkt alles weer perfect (had je ook een stuk of 15 berichten hierboven kunnen vinden)
Volgende probleem: One Touch Acces werkt niet meer. Geen modem gevonden zegt ie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 19:57 ]
Bij mij wilde de toetscombinatie niet lukken, dus dacht probeer gewoon *#7370# weer. En ja hoor, 16GB helemaal leegMasis schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:06:
Mijn MobielTV werkt weer eens niet!
Al m'n internet-instellingen waren gewist tijdens het updaten naar FW30 maar die heb ik weer terug kunnen zetten (smsje met 'ja' naar 1300 sturen, KPN). Als verbindingen heb ik streaming en mobiel internet geprobeerd, beide zonder resultaat. De programmagids wordt wel binnengehaald maar het ophalen van m'n abo haalt niet uit, ook het opnieuw aanmelden voor het abo niet.
krijg je weer die 30342 error? want dat heb ik ook, ik heb dat ook maar even opgegeven.. na de vakantie maar weer eens opsturen.djpdjpnl schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:35:
Mijn MobielTV werkt weer eens niet!Al m'n internet-instellingen waren gewist tijdens het updaten naar FW30 maar die heb ik weer terug kunnen zetten (smsje met 'ja' naar 1300 sturen, KPN). Als verbindingen heb ik streaming en mobiel internet geprobeerd, beide zonder resultaat. De programmagids wordt wel binnengehaald maar het ophalen van m'n abo haalt niet uit, ook het opnieuw aanmelden voor het abo niet.
Heb de nieuwe firmware FW30 geinstalleerd en eigenlijke nergens problemen mee. Installatie ging goed en alles doet het. Merk nog niet echt veel verschil. Vind dat het geluid niet echt harder had gehoeven als je de schuif dicht doet.
@djpdjpnl : had je wel een backup gemaakt en deze teruggezet? Hierdoor krijg je ook al je instellingen weer terug.
@djpdjpnl : had je wel een backup gemaakt en deze teruggezet? Hierdoor krijg je ook al je instellingen weer terug.
Die midlet restorer, wat doet dat exact eigenlijk?robertwebbe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:12:
Ik heb 1 programma dat maar niet meer wil opstarten. kan dit het verhelpen?
Heeft het consequenties voor andere programma's??
Gelukkig niet, nu heb ik een '-19' error. Zou toch wat zijn als het weer corrupt is geraakt door een update.dexx2233 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:18:
[...]
krijg je weer die 30342 error? want dat heb ik ook, ik heb dat ook maar even opgegeven.. na de vakantie maar weer eens opsturen.
edit; nog ffkes geprobeerd en nu is die error verdwenen. Krijg echter nog steeds geen reactie van de server terug dat m'n abo bestaat en ik kan dus nog steeds geen tv kijken. >_<
Al m'n programmaatjes, smsjes, muziek etc. is bewaard gebleven, behalve de internet instellingen. Leek me niet nodig om een backup terug te zetten alleen om die instellingen. Het opvragen van de instellingen ging sneller.TVL schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:30:
Heb de nieuwe firmware FW30 geinstalleerd en eigenlijke nergens problemen mee. Installatie ging goed en alles doet het. Merk nog niet echt veel verschil. Vind dat het geluid niet echt harder had gehoeven als je de schuif dicht doet.
[ Voor 8% gewijzigd door djpdjpnl op 10-07-2009 15:46 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe je de agenda items terug kunt krijgen? Na de nieuwe update alles netjes teruggezet maar de agenda items zijn nergens meer te vinden dit is mooi k...t
Ik heb wel eens gehad dat ze niet meer in het standby scherm staan maar nog wel in de agenda.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:40:
Weet iemand hoe je de agenda items terug kunt krijgen? Na de nieuwe update alles netjes teruggezet maar de agenda items zijn nergens meer te vinden dit is mooi k...t
Mogelijk opnieuw de back up eroverheen of een soft reset?
Ik heb soms het probleem dat het T9 woordenboek plotseling andere woorden als eerste laat zien.
Als ik bijvoorbeeld klaar intyp kwam dat er voorheen ook te staan, maar tegenwoordig staat er klaas en moet ik eenmaal op * drukken om klaar tevoorschijn te krijgen.
Is er een mogelijkheid om dit weer terug te krijgen of om in het woordenboek te prutsen?
Als ik bijvoorbeeld klaar intyp kwam dat er voorheen ook te staan, maar tegenwoordig staat er klaas en moet ik eenmaal op * drukken om klaar tevoorschijn te krijgen.
Is er een mogelijkheid om dit weer terug te krijgen of om in het woordenboek te prutsen?
Dat is normaal. De woordenboek past zich aan jou aan, als je bijv. vaker 'ff' typt dan 'de', komt er telkens 'ff' te staan bij het toetsen van 2x knop 3. Bij het overschrijven van de firmware wordt dit geresset, en moet hij alles opnieuw leren.Bongoarnhem schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:52:
Ik heb soms het probleem dat het T9 woordenboek plotseling andere woorden als eerste laat zien.
Verwijderd
Hoi dank je heb een andere back up teruggezet en agenda items zijn weer terug.Maar nu een ander probleem terug,als ik de map met foto's open staan daar mijn 300 foto's in allemaal met een schuine streep erdoor.Ik kan ze dus niet open Maarook n iet verwijderen.Hij geeft dan aan systeemfout! Weet iemand hoe ik dit zooitje kan verwijderen?
*knip* dit topic gaat over de N96, niet over KPN
[ Voor 89% gewijzigd door pven op 10-07-2009 21:43 ]
Verwijderd
Over wie of wat heb jij het??Masis schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:42:
[mbr]*knip* dit topic gaat over de N96, niet over KPN[/]
Is de nieuwe Firmware, V30.033 nou een aanrader of niet?
Ik lees toch dat er veel mensen zijn met problemen....
Elk voordeel heeft z'n nadeel. Uiteindelijk zal ie iets sneller, stabieler etc. worden maar soms komen er ook wat probleempjes mee. Het blijft een bagger telefoon (mweh... meer bagger software) en elk beetje dat verbeterd kan worden is er weer een. Blijft een eigen risico dingetje he.2coowl4you schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:58:
De laatste versie 30.033.098.1 al een paar dagen gebruikt. Ja het is een aanrader. Al mijn geheugen problemen hiervoor zijn verdwenen. Werkt sneller en is loopt tot nu toe niet vast. Moest wel Gmail en Nav4ALL (gratis tot 2010) applicatie opnieuw installeren om opnieuw te kunnen gebruiken. Nokia Google Maps werkt sneller.
Kortom hoop dat nu langer zonder problemen kan gebruiken.
Succes!!!!
Kortom hoop dat nu langer zonder problemen kan gebruiken.
Succes!!!!
Ja ja ja, twijfel een beetje, hij is sneller geworden, maar stabieler.. Ik vind van niet.2coowl4you schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:58:
Verwijderd
Had ik ook last van, formatteren van het geheugen is de oplossing..Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:28:
Hoi dank je heb een andere back up teruggezet en agenda items zijn weer terug.Maar nu een ander probleem terug,als ik de map met foto's open staan daar mijn 300 foto's in allemaal met een schuine streep erdoor.Ik kan ze dus niet open Maarook n iet verwijderen.Hij geeft dan aan systeemfout! Weet iemand hoe ik dit zooitje kan verwijderen?
Verwijderd
Weet iemand hoe ik de screensavers die bewegende beeldjes uit mijn map met foto's kan krijgen? Ik weet dat het een keer besproken is maar kan het niet vinden.
Het is ook mogelijk om door te drukken op * totdat er spellen staat, dan het woord die je als eerste wilt invoeren. Dat woord zal dan als eerste komenBongoarnhem schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:52:
Dus ik kan een woord dat er al instaat naar voren halen in de rij. Top dank je!Ewoud86 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:09:
[...]
Het is ook mogelijk om door te drukken op * totdat er spellen staat, dan het woord die je als eerste wilt invoeren. Dat woord zal dan als eerste komen
Verwijderd
Ah! Top-tip :D!Ewoud86 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:09:
[...]
Het is ook mogelijk om door te drukken op * totdat er spellen staat, dan het woord die je als eerste wilt invoeren. Dat woord zal dan als eerste komen
Verwijderd
bij mij deedt ie van de week ook rar, maar nu werkt ie gewoon weert zoals ie moet werkenVerwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:26:
Heb een site gevonden waar buienradar normaal en veel sneller werkt! www.mystart.mobi
Met opera mini doet hij het niet maar met de standaard browser wel.
Verwijderd
Is het mogelijk om muziek en ringtones in een aparte map te zetten?
Nu komen ringtones en muziek allemaal door elkaar.
Nu komen ringtones en muziek allemaal door elkaar.
Verwijderd
Heeft iemand al de nieuwe Firmware draaien op een KPN N96?
Mijne begint de laatste week vreemde kuren te vertonen. Twibble, N-Gage en nog een rits programma's werken niet of maar half. Ben hard toe aan die upgrade..
Mijne begint de laatste week vreemde kuren te vertonen. Twibble, N-Gage en nog een rits programma's werken niet of maar half. Ben hard toe aan die upgrade..
Als ik via de telefoon voor beschikbare updates zoek, zegt hij geen gevonden.
Volgens mij is het inmiddels geen gebrande KPN telefoon meer.
Ik heb de v20 update wel weer door een Nokia Service punt laten doen.
Kan het zijn dat het toch weer KPN branded is?
Of komt het ergens anders door dat hij via FOTA geen updates ziet?
Volgens mij is het inmiddels geen gebrande KPN telefoon meer.
Ik heb de v20 update wel weer door een Nokia Service punt laten doen.
Kan het zijn dat het toch weer KPN branded is?
Of komt het ergens anders door dat hij via FOTA geen updates ziet?
Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!
Verwijderd
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem met mobiele tv van KPN.
Als ik ga zoeken naar programmagidsen, vind ik DVB-h by Digitenne, maar zodra ik deze
in wil stellen krijg ik:
Kan prorgrammagids niet instellen. Doorgaan zonder Live tv?
Is dit op te lossen, zo ja hoe, of zo nee, is het dan een kwestie van geen dvb-h bereik of zo?
Heb alle voorgaande topics overde N96 doorgespit, maar niets kunnen vinden wat mij (als relatieve leek)
verder kan helpen....
Bij voorbaat dank!
Ik heb een probleem met mobiele tv van KPN.
Als ik ga zoeken naar programmagidsen, vind ik DVB-h by Digitenne, maar zodra ik deze
in wil stellen krijg ik:
Kan prorgrammagids niet instellen. Doorgaan zonder Live tv?
Is dit op te lossen, zo ja hoe, of zo nee, is het dan een kwestie van geen dvb-h bereik of zo?
Heb alle voorgaande topics overde N96 doorgespit, maar niets kunnen vinden wat mij (als relatieve leek)
verder kan helpen....
Bij voorbaat dank!