Het low-budget 720p/1080p camera topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 63 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:48
hbt68 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:38:
Ik wil een bloggie kopen, drie weken geleden was ie er nog voor 145, maar was toen uitverkocht.
Nu is niet voor onder 158 te vinden

Vraag is eigenlijk wat is minimum afstand die de bloggie aan kan, wil hem op de motor gebruiken
Ik wilde eerst ook de bloggie, maar ben voor de playsport gegaan van kodak.
Vooral de bouwkwaliteit van de playsport is een stuk beter en hij is waterdicht, wat wellicht ook een voordeel is. Vooral voor buiten (motor) lijkt het mij een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
foute post

hier een link naar een video. Playsport voor een konijnenhol gezet. Gewoon als test.
kwaliteit is niet representatief, .mov is omgezet naar divx

http://www.youtube.com/watch?v=ltC7wB9zEdU

jump naar 7:15 om te zien hoe 3 konijnen tegelijk naar binnen schieten

[ Voor 99% gewijzigd door Tomas_ op 27-05-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
Het ziet er wel groen uit allemaal. Komt dat doordat het naar divx geconverteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Overigens voor de mensen die nog een Playsport willen kopen, bij de MM (almere) is die nu 133 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Frank!in schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:10:
Het ziet er wel groen uit allemaal. Komt dat doordat het naar divx geconverteerd is?
ja oa, en er was een enorme felle zon. normaal zijn de kleuren gewoon goed!
Zand is overigens gewoon bruin, maar het licht was gewoon zowiezo raar, dat krijg je met geen enkele camera goed zal binnenkort een kermis filmpje uploaden! daarin betere kleur weergave

-edit-

toevoeging kermis filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=UXaGltzkWmU

[ Voor 26% gewijzigd door Tomas_ op 27-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Dj-sannieboy schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:30:
Overigens voor de mensen die nog een Playsport willen kopen, bij de MM (almere) is die nu 133 euro. :)
En bij MediaMarkt Groningen €134,-.
Waar dat verschil in zit is een beetje raar.

Kodak PlaySport: €149,-
Korting:
€100 - €149 = - €15,-
€149 - €199 = - € 20,-

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Zojuist een playsport cadeau gedaan aan mijn vriendin. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben mbt de beeldkwaliteit voor een apparaatje voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
technonose schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:51:
Ik heb ook een class4 sandisk ultra gekocht. Ik denk dat bij bewegend beeld 720 /60fps het mooiste beeld geeft. Ik heb net vanuit de auto wat geschoten en dat gaat zonder schokken en is vloeiend beeld. Erg mooi.
Nu je wat meer ervaring hebt met je camera nog nieuwe bevindingen m.b.t. het Class 4 kaartje?
Ik zit nog te twijfelen tussen een Sandisk Class 4 of Class 6 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@Janssen: Ik had verwacht dat ie 134 was, omdat ik dat ook op internet had zien staan. Echter vertelde de verkoper mij dat er nog wel eens verschillen zitten tussen de MM's in Nederland. (franchise e.d.)

Ik wilde zelf voor deze SD kaart gaan voor m'n Playsport. pricewatch: Sandisk Ultra II SDHC 16GB Class 4 Ik had op internet gelezen dat de Playsport max 9MB schrijft en een Class4 kaartje dus voldoende is. Deze class 4 van Sandisk doet 15MB zeggen ze en is niet zo duur. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik kan er niet echt een goed antwoord op geven. als je terug kijkt in mijn kermis filmpje lijkt het af en toe heel eventjes te haken., maar dat kan ook aan de player liggen. volgens mij doet hij dat thuis niet, maar ik heb niet echt een onderbouwend onderzoek gedaan.

Eerder in dit draadje geef ik een link aan waarin door kodak een class 6 aanbeveelt. Aan de andere kant heb ik een class 4 sandisk ultra en volgens mij voldoet dat prima. Ook wanneer ik vanuit de auto schiet loopt eht beeld vloeiend. Volgens mij is het voldoende.

@DJ-sannieboy 15 mb is de max van dat kaartje class4 staat voor minimaal ## mb/s (lees even iets terug voor het antwoord. Dus het gat om de minimale snelheid die je nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomas_ op 28-05-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Betreft de keuze tussen een Class 4 of Class 6 kaartje:
quote: 'C.R.' from amazone.com:
I contacted Kodak via email and I asked them for information on the read/write speeds and their recommendation on type class card. Their reponse was the Kodak Playsport reads/writes at 9MB/s. Their recommendation is to use a class 4 SDHC memory card. You will not find this in their user manuals or their website. I think this is pertinent information, and why they just don't publish it is beyond me.

Besides using wikipedia.com as a your source for information, look at sdcard.org. This website gives more detailed information of each type of SD memory. Also Lexar's website has good information on the card I'm using.

So sticking with a Class 4 card as recommended, Class 4 guarantees a minimum read/write speed of 4MB/s. Class 2 would be 2MB/s, Class 6, 6MB/s.

Now each manufacturer of SD cards have their own specs. I bought the 16GB Lexar Platinum II 60x Class 4 SDHC card. Class of Card, SD, SDHC, SDXC, etc. is for capacity. SD cards are mainly for 1-2GB, SDHC up to 32GB, and SDXC up to 2TB. Class 4 is the recommended card for this particular digital device. The Lexar Platinum II I bought is 60 times more than the minimum write speed capability of 150KB/s (benchmark) sustained write speed. 150KB X 60 = 9000KB/1000 = 9MB. Manufacturers push their products to be x faster, in this case 9MB/s, but bottom line a Class 4 card is still only guaranteed a minimum transfer speed of 4MB/s.

Now why not use a Class 6 since its minimum speed is 6MB/s instead of a Class 4. Well this information gets harder to find. However common sense tells me if a manufacturer recommends a Class 4 over a 6, I'm getting the 4 because of price. Also this particular card is rated to 9MB/s. which makes it a perfect match for the Playsport.

So when I started looking around for the same answers your looking for, it comes down to the manufactures recommendation on Class and read/write speed of the device. From there you can match up the SD(SDHC,SDXC) card to the device your using.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
I contacted Kodak via email and I asked them for information on the read/write speeds and their recommendation on type class card. Their reponse was the Kodak Playsport reads/writes at 9MB/s. Their recommendation is to use a class 4 SDHC memory card. You will not find this in their user manuals or their website. I think this is pertinent information, and why they just don't publish it is beyond me.

Bij de ZX1 staat wel dat ze een class 6 adviseren, dus leek mij dat bij de playsport ook logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik gebruik een 16gb Class 2 Sandisk kaartje voor mijn ZX1, maakt dat uit dan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Dennis Lammers schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:31:
Ik gebruik een 16gb Class 2 Sandisk kaartje voor mijn ZX1, maakt dat uit dan? :(
Hoeft niet maar kan dus wel uitmaken bij veel bewegend beeld dat hij dat dus niet aankan wat betreft snelheid.

Hier nog even een paar foto's ter vergelijk met een nokia 6303

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2qv440x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/296k6lg.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 29-05-2010 17:40 . Reden: nokia moest zijn 6303 ipv 6300 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Sanyo heeft een nieuwe (waterdichte)camera uitgebracht (link). Ben wel benieuwd naar de prijs en reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ik ben op zoek naar een camera tussen de 100 en 150e.
Het liefst 720p opnemen en in handycam formaat.
Het mag ook wel een beetje zoom hebben maar is geen must.
Opslag op SD kaart of HD.

Kan iemand me helpen?

Ik zag ook de playsport staan maar de vorm (baksteentje) spreekt me nog niet zo aan... Of stel ik me nu aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Dan kom je op zoiets uit je hebt dan wel zoom maar hij past alleen niet in je broekzak ;-)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1264692843.jpeg

pricewatch: Sanyo Xacti VPC-TH1

[ Voor 18% gewijzigd door Tomas_ op 31-05-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

technonose schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:08:

Bij de ZX1 staat wel dat ze een class 6 adviseren, dus leek mij dat bij de playsport ook logisch
Na het lezen van dit stukje en gechat te hebben met een medewerker van Sandisk ga ik toch maar een Sandisk Ultra class 4 kaartje kopen. Class 6 lijkt me niet echt nodig en Sandisk heeft alleen nog maar speciale video kaartjes met class 6, welke vrij duur zijn. Op de site van Kodak bieden ze trouwens als recommend accessoires een class 4 kaartje aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-06-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274462

Ik heb een Transcend Class 6 en die was niet zo duur. 16gb voor 40 euro ofzo. Deze werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 274462 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:34:
Ik heb een Transcend Class 6 en die was niet zo duur. 16gb voor 40 euro ofzo. Deze werkt perfect.
De Transcend class 6 is inderdaad net zo duur als de class 4 sandisk ultra II, maar ik heb wat meer vetrouwen in Sandisk dan Transcend. Ik heb overigens wel een Transcend class 6 kaartje van 4gb in mijn fotocamera zitten. Echter als ik kijk naar de productreview van de Transcend 16GB class 6, ga ik toch liever voor Sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
technonose schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:19:
Dan kom je op zoiets uit je hebt dan wel zoom maar hij past alleen niet in je broekzak ;-)

[afbeelding]

pricewatch: Sanyo Xacti VPC-TH1
Hmm.. leuk dingetje wel.
Weet iemand hoe de opname kwaliteit zich zal verhouden tot de playsport? How is de low-light-performance van de playsport? en de batterijduur?
Als de playsport betere opnamens maakt dan moet ik maar met het baksteentje zien te leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Dat baksteentje is niet zo'n groot punt. Sterker nog het heeft de grote van een grote gsm.
Hij past dus in je broekzak en dat past die Xacti niet. Die moet je dus altijd meezeulen.

Er zijn 2 verschillen in deze camera's namelijk de draagbaarheid. Ik heb de Playsport erg vaak bij mij en dat levert onverwachte shoots op. De Xacti kun je niet in je broekzak meenemen. Die laat je veel vaker thuis liggen. De playsport kan ook onderwater. En ook dat is gewoon een fun item. Je maakt shoots die je anders nooit doet. Kortom, de playsport is een camera die je vaker zult gebruiken op plekken waar je anders geen camera mee wilt nemen (party's, zwembad, concerten, voetbal, uitgaan, school, werk, auto) noem maar op.
Hij is je nooit tot last en dat is de Xacti wel.Die is je vaker tot last waardoor je hem niet meeneemt.

De Xacti heeft 1 ander voordeel. Hij heeft optische zoom. Je zult dus portability tegen optische zoom moeten afwegen. De playsport is veel nieuwer en krijgt veel positieve reacties.
Schijnbaar kun je ook een fisheye op de xacti krijgen waardoor je een breder beeld krijgt.

Over de kwaliteitsverschil kan ik niet veel zeggen. De playsportwaarvoor ik 118 euro betaalde bij de introductie bied veel kwaliteit voor deze prijs. Beelden zijn erg goed.

Zoek op yuotube voor voorbeeld filmpjes en reviews over beide camera's. Die zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een kleine camera. De bedoeling is om met deze o.a. autoritten (vakantie) te filmen (door de bergen is altijd prachtig), maar mijn verstand reikt niet ver genoeg om een goede keuze te maken.

Kwaliteit zou toch netjes mogen zijn, maar moet niet haarzuiver zijn. 1080i en 720p zijn termen die ik vaak tegenkom, maar ik weet niet wat ik er moet van denken. De ene bron zegt dat 1080i beter is dan 720p, maar de andere bron zegt dan weer dat 720p beter is dan 1080i.

Na wat zoekwerk kwam ik bij volgende camera's tot nu toe uit:
- Sony Bloggie
- Kodak zi8
- Flip Ultra 2
- Creative HD Vado
- JVC Picsio
- Toshiba S10
- Sanyo CG10

Beeldstabilisatie blijkt een absolute must te zijn, dus dan hou ik enkel deze nog over:
- Sony Bloggie
- Kodak zi8
- JVC Picsio
- Toshiba S10
- Sanyo CG10

De Creative HD Vado geeft best scherp beeld in vergelijking met de Sony Bloggie (maar heeft geen stabilisatie?), maar het lijkt me te scherp, ik zie er precies iets mis aan? Op het zicht lijkt mij de Kodak Zi8 het interessants qua uiterlijk, maar het gaat natuurlijk niet om het uiterlijk. Ik heb al diverse filmpjes bekeken op Youtube, maar ik zie niet direct heel veel verschil. Er staan ook niet vaak 1080 filmpjes online, eerder 720. Is het belangrijk dat ik zoek naar een camera met 1080, of is 720 evenzeer voldoende? Ik weet dat dit het aantal lijnen zijn, maar dat is dan ook alles..

Optische zoom zit bij bijna geen enkele camera, ik lijk dit ook niet direct nodig te hebben, of zou ik hier best rekening mee houden en dit toch al voorzien?

Alle tips zijn welkom, budget ligt op maximaal 200 euro.. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
als je tijdens autoritten gaat filemen heb je gewoon 720/60fps nodig.
De meeste camera's schieten wel 1080p maar als je te snel beweegt vervormt het beeld.
De playsport heeft trouwens ook stabilisatie, maar staat niet in je lijstje (niet mooi?)
Deze is wel robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
technonose schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:34:
De playsport heeft trouwens ook stabilisatie, maar staat niet in je lijstje (niet mooi?)
Je bedoelt deze dan? Die heb ik ook bekijken, maar ik weet de exacte reden niet meer waarom ik deze niet in de lijst gezet heb. Ik denk inderdaad dat ik deze heb laten vallen ofwel door het uiterlijk, ofwel omdat ik dacht dat de Zi8 nieuwer was en dus beter. (Ik denk vaak nogal simpel)

Lijkt me wel cool dat deze ook waterdicht is, kan ook van pas komen aan het zwembad dan.. Ik ga hier dan ook eens wat filmpjes van opzoeken, prijs is ook helemaal niet slecht!

Allicht een domme vraag, 1080 / 60 fps bestaat nog niet, of valt serieus buiten budget dan?

Edit:
normaal: 100 cm – oneindig
Wil dit zeggen dat alles wat dichterbij is dan 1 meter niet scherp in beeld kan komen? Macro functie zit er niet op merk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Rafael op 02-06-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
De Zi8 heeft inderdaad een macro functie voor binnen de 1 meter, maar die moet je dan wel elke keer inschakelen. Het klopt dat binnen 1 meter bij de playsport er minder scherpte is.
Ik heb daar weinig last van, maar dat is persoonlijk uiteraard

1080/60 fps heb ik nog niet gezien binnen de pocket camera's binnen dit budget, dus dat valt er inderdaad buiten.

De playsport is nieuwe dan de zi8 (april 2010) De zi8 is er al een jaar. Een ander voordeel is dat er een externe mic ingang hebt op de zi8. Maar dat is alleen handig als je bijv wilt interviewen.
Het geluid van de playsport is goed genoeg voor mij.

Een voordeel van de playsport is zijn uiterlijk. Hij is iets kleiner dan de Zi8 en hij glijd makkelijker in je broekzak door zijn vorm. Hij is ook "rugged" dus kan beter tegen stoten en vallen. Wel zo handig met een camera die je overal naar toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Klinkt zeer goed technonose! Heb je ook een indicatie van de batterijlevensduur? Op de kodak site vind ik er niets van, en in 1 review spreken ze van een half uur tot een uur. Is dat niet wat povertjes? Ik had toch gehoopt om een 2tal uurtjes te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Batterij duur is lastig te bepalen, maar een uur houd hij wel vol.
Hangt er ook vanaf hoe vaak je hem aan en uit zet. Er zit een 220v > usb laderblokje bij zodat je hem eenvoudig aan 220 kan hangen. Erg handig en portable.

ik schiet overigens filmpjes tot 5 minuten soms iets langer. Het kost wel wat opslag en terugkijkwerk. Dus vaak 2 uur filmen ga je waarschijnlijk niet doen. tot nu toe film ik af en toe wat van het dagelijks leven en dan is de accu voldoende. Je kunt er wel accu's bij kopen.

Ik zie nu dat ie weer 129 euro is in de pricewatch

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 03-06-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Balen, hier in België vind ik hem enkel bij Videocamershop (Coolblue) voor 162 euro. Scheelt de prijs van een geheugenkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
misschien verzenden ze ook naar Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63864

Technonose heb je misschien een voorbeeld van de fotos die je ermee kunt maken?
Heb gezocht maar nog niet echt kunnen vinden! :)

Morgen wil ik hem gaan halen in DH 129 euri! :)
Hoeveel GB kaart heb jij erbij en hoelang kun je er mee filmen?
Uitgaande van 720/60 en 1080 :)

Thnx voor je reacties zover die hebben aardig geholpen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63864 op 03-06-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Foto's zijn niet echt heel goed dus gebruik ik eigenlijk niet, maarja ik heb ook een dslr camera.

Met 8 GB kun je ongeveer 1:30 uur filmen op 1080p of 720/60 beide net zo lang dus.
Voor mij ruim voldoende tot nu toe, maar ben er niet echt mee op reis geweest.
Ik kan mij voorstellen dat je dan langer wilt filmen. Alhoewel je alles ook terug moet kijken en dan is 1,5 uur weer best lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal mee eens! :)

Bedankt... ik heb zojuist gebeld maar ze zijn niet meer leverbaar bij Nebo.
Daar zijn ze nu in de aanbieding. 129 euro.

Hij moet er tientallen krijgen... en op dit moment wacht hij al 4 weken. Waarschijnlijk nog twee weken levertijd.
Daar wil ik niet op wachten!

Gister bij de mediamarkt geweest en alle mediamarkten in de buurt hadden de playsport niet meer.
Meisje wist me te vertellen dat als hij niet leverbaar is bij vele MM dat het dan geen goede camera moest zijn.... |:(

Ik heb ook een dslr maar die neem je minder makkelijk mee als je gaat surfen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 63864 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:46:
Helemaal mee eens! :)

Ik heb ook een dslr maar die neem je minder makkelijk mee als je gaat surfen.. ;)
haha lol. Voor goede foto's moet je het niet doen, maar filmpjes zijn veel leuker.
Er is helaas geen alternatief met ook goede foto's voor dat geld.
Die Waterdichte Sanyo die binnenkort uitkomt heeft 14mp maar gaat geloof ik minimaal 340 euro kosten.

Wat betreft de levering: volgens mij is de playsport erg populair en daarom overal uitverkocht. Ik heb het idee dat deze camera's dit jaar echt een boost hebben gekregen in aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

Zit er ook een lamp op die Playsport? Zo ja, hoe ver reikt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Zojuist gebeld met ALLE Dixons, Kijkshops en Nebo's en nog een aantal speciaalzaken uit de regio Den Haag.
Geen Playsport.... ARG!
Balen want ga een leuk weekend op het water tegemoet...

Edit: Alle Dynabytes in de regio evenmin... Not looking good! :(

Edit 2: Gevonden bij een Dixons in Leiden! :) Hij wordt apart gehouden, vanavond een korte review!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 63864 op 04-06-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 282265 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:02:
Zit er ook een lamp op die Playsport? Zo ja, hoe ver reikt deze?
Er zit geen lamp op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Anoniem: 63864 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:10:
Update:

Zojuist gebeld met ALLE Dixons, Kijkshops en Nebo's en nog een aantal speciaalzaken uit de regio Den Haag.
Geen Playsport.... ARG!
Balen want ga een leuk weekend op het water tegemoet...

Edit: Alle Dynabytes in de regio evenmin... Not looking good! :(

Edit 2: Gevonden bij een Dixons in Leiden! :) Hij wordt apart gehouden, vanavond een korte review!
Haha lol de aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 23:33

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Sanyo Xacti VPC-TH1

ik denk dat dit mijn keuze word :)

http://www.youtube.com/watch?v=EcT_Be7yliM&hd=1

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat flauw dat ze dat er niet op zetten. Desnoods gewoon een simpele die je ook op een mobieltje heb tegenwoordig. Kan je iig savonds fotos maken en enigszins savonds filmen close range. Verder lijkt het me een gaaf ding. Ik ga hem wel halen in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Vandaag bij Coolblue eentje gaan halen. Kosten waren dan maar jammer, gewoon typisch Belgisch. Op het eerste zicht een zeer tof toestelletje, zodadelijk de eerste filmpjes eens bekijken op pc :)
Anoniem: 282265 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:08:
[...]

wat flauw dat ze dat er niet op zetten. Desnoods gewoon een simpele die je ook op een mobieltje heb tegenwoordig. Kan je iig savonds fotos maken en enigszins savonds filmen close range. Verder lijkt het me een gaaf ding. Ik ga hem wel halen in the future.
Close range filmen met een bereik van 1 meter - "oneindig" ? Lijkt me vrij lastig met een klein LEDje ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Rafael op 05-06-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bagger, ik kom er na heel wat lezen in dit topic en reviews niet echt uit.
ik zoek:
-720p +
- min 5x zoom, maar eigenlijk min 10x
- liefst met iS
- SD card
- minimaal redelijke AF en avond videokwaliteit.
- budget: in principe tot 200€, evt op te rekken tot 250 als dat een enorme sprong in kwaliteit zou betekenen.
ik heb nu de sanyo zh1, de toshiba h20, canon fs306/36 in de shortlist maar ben niet helemaal overtuigd. ik heb ook een jvc zitten bekijken die er erg goed uitzag, maar weer niet in HD opneemt. En als de kodak playsport x3 kon zoomen was ik helemaal om geweest. maarja, dat doet ie niet, en hij gaat mee op safari deze zomer...

dus wie kan me verder helpen?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
mischien moet je hd (= grootte het heeft niets met kwaliteit te maken) loslaten en kiezen voor zoom en betere lowlight condities. Je kunt het beter goed vastleggen in een iets lagere resolutie dan full hd zonder zoom ed. Zoom lijkt mij essentieel op safari. Waarschijnlijk is je keuzer dan een stuk groter en is het beeld goed genoeg voor de herinnering?!

-edit-: Wellicht is een fotocamera met 720/30 functie ook een goede optie, maar ik zie dat je al een 30d hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Tomas_ op 07-06-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
klopt wel ja, maar ik vind het dan zo weinig upgrade... ik hou van gadgets, en daarom o.a. wil ik HD. ik heb ook een ixus 70 met prima SD video opname overdag. het moet dus wel een stap vooruit zijn. zoom is idd essentieel. ik blijft hetzelfde dilemma houden dus helaas...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou nog een kleine review geven!

Ik kan vrij kort zijn:
Voor deze prijs ben ik zeer tevreden!
Ik heb zaterdag de hele dag gefilmd en heb een korte film van 5 min gemaakt (650MB) :)

Zal zo even de link posten.
Het enige wat ik vond tegenvallen was de batterijduur. Aan de andere kant heb ik wel redelijk veel teruggekeken en ik heb wat gaten in me geheugen gedurende de dag... ;)

Ik heb ook nog twee filmpjes gemaakt met heel weinig licht. Ze zijn gemaakt in een kroeg, als iemand dat wil zien kan ik dat eventueel ook op youtube pleuren.
Ook het geluid is trouwens prima!
In de film is een boot met wat hardcore muziek die is toch zeker ergens tussen de 50 en 100 meter van mij vandaan. Volgens mij heb ik ingezoomd nl en zoals je op de film kunt horen is het prima! :)

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=mGs3oIb-19Y

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63864 op 08-06-2010 08:44 . Reden: Filmpje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Leuk geschoten en gemonteerd! Kwaliteit is erg goed voor zo'n cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Leuk filmpje! Wel een goede test omgeving zeg; mooi weer en water!

Betreft het geluid, blijft er water hangen in de microfoon als je 'm er net uit haalt?
Heeft kodak daar misschien een goede oplossing op bedacht.

Voor de rest inderdaad een leuk apparaat om gezellige momenten vast te leggen.
Nog (positieve) reacties uit je vrienden groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Playsport is er toch in meerdere kleuren?
Ik zie alleen die witte in de winkels.

Iemand wat meer insight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
wit is de voorkant, ze zijn allemaal wit aan de voorkant. De achterkant heeft verschillende kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Midden op de pagina: "Selecteer een kleur"

http://shop.kodak.nl/stor...amera/productID.170164000

- Zwart
- Oranje
- Blauw
- Paars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben zondag naar de masters of formula 3 geweest op circuitpark zandvoort. Playsport uiteraard meegenomen om eens wat te gaan filmen. Nog geen SD kaart gekocht, dus moest het met een 4GB transcend class 6 kaartje uit mijn fotocamera doen.

resultaat: gefilmd in 720P 60
http://www.youtube.com/watch?v=hEwZyPGyJGA&hd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ziet er goed uit. Mooi de landing van het vliegtuig opgenomen. Kon je niet met de camera door het hek heen filmen (er doorheen duwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostquist
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2020
Hoi, volg het topic al een poosje.
Heb een tankmount aangeschaft voor op de motor.
Nu zoek ik nog een leuk camera'tje voor wat vakantie filmpjes.. 720P @ 60pfs?

Hij komt hier op:
Afbeeldingslocatie: http://www.quistler.eu/photos/mount.jpg

Heb wat research gedaan m.b.t. IS.. en er zijn 2 verschillende vormen..
Electronische en optische.
Wat is het beste?

Ben bang voor dit soort beelden..

Iemand ervaring? (hij komt niet op de spiegel zoals op het filmpje)
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

technonose schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:32:
Ziet er goed uit. Mooi de landing van het vliegtuig opgenomen. Kon je niet met de camera door het hek heen filmen (er doorheen duwen)
Helaas, we stonden op de hoofdtribune. Je kunt niet daar beneden bij het hek komen, als bezoeker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joostquist schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:12:
Hoi, volg het topic al een poosje.
Heb een tankmount aangeschaft voor op de motor.
Nu zoek ik nog een leuk camera'tje voor wat vakantie filmpjes.. 720P @ 60pfs?

Hij komt hier op:
[afbeelding]

Heb wat research gedaan m.b.t. IS.. en er zijn 2 verschillende vormen..
Electronische en optische.
Wat is het beste?

Ben bang voor dit soort beelden..

Iemand ervaring? (hij komt niet op de spiegel zoals op het filmpje)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Waar heb je die mount vandaan?
Als hij op tijd is kan ik het voor je testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 10:24
Anoniem: 63864 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:44:
[...]

Waar heb je die mount vandaan?
Als hij op tijd is kan ik het voor je testen :)
Ebay!
In Nederland durven ze er zo 70 euro voor te vragen.. als het geen 100 is.
$29.99 USD > €25,75 EUR
Komt uit hong kong.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik volg nu al een week deze topic en heb ook even op youtube naar filmpjes gezocht... maar ik vraag het toch..

Ik wil denk ik zo een videocamera kopen voor mijn reis.. iets compacts.. niet al te duur.. moet een redelijk goede video kwaliteit hebben..

Mijn oog is gevallen op de Sanyo VPC-CG10 of een Kodak Playsport..

De Sanyo heeft wel optische zoom maar is ook ietsjes duurder.. de playsport is daarentegen waterdicht en goedkoper!

Waarom zou ik toch voor de Sanyo/Kodak moeten kiezen? Is de sanyo qua beeldkwaliteit ook beter omdat het duurder is of?

Daarnaast zag ik ook de Creative Vado HD die best scherp video opneemt! Is dat niet beter dan de Playsport of wint de playsport toch op kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
kyddil schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:59:
Ik volg nu al een week deze topic en heb ook even op youtube naar filmpjes gezocht... maar ik vraag het toch..

Ik wil denk ik zo een videocamera kopen voor mijn reis.. iets compacts.. niet al te duur.. moet een redelijk goede video kwaliteit hebben..

Mijn oog is gevallen op de Sanyo VPC-CG10 of een Kodak Playsport..

De Sanyo heeft wel optische zoom maar is ook ietsjes duurder.. de playsport is daarentegen waterdicht en goedkoper!

Waarom zou ik toch voor de Sanyo/Kodak moeten kiezen? Is de sanyo qua beeldkwaliteit ook beter omdat het duurder is of?

Daarnaast zag ik ook de Creative Vado HD die best scherp video opneemt! Is dat niet beter dan de Playsport of wint de playsport toch op kwaliteit?
De Vado HD, Kodak en de flipmino vergeleken.
http://www.youtube.com/watch?v=Dr5iXO1pD4E
http://www.youtube.com/watch?v=QsydBfIkZy0
http://www.youtube.com/watch?v=KFkWIiDOzCA

De Vado HD komt er als beste uit.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL

KooolaNL

Hurry up noob microwave

ik heb dit filmpje gemaakt met mijn Sanyo Xacti VPC-TH1 @ 720p/30fps
http://www.youtube.com/watch?v=Zx5Hq_57l_4&hd=1

ik had geen Tripod en had de camera gewoon op een houten paal gelegt ziet er redelijk uit vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
ziet er inderdaad redelijk uit en op die zoom ben ik wel jaloers. Die zit helaas niet op de playsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

technonose schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:20:
ziet er inderdaad redelijk uit en op die zoom ben ik wel jaloers. Die zit helaas niet op de playsport
Ziet er goed uit. Als de playsport zo'n zoom had was die perfect geweest. Al met al ben ik erg tevreden met m'n playsport, op vakantie eens kijken of dat onderwater filmen wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
playsport is nu 111 euri bij de Saturn.
heb dr gisteren net 1 gehaald in Groningen, meer dan genoeg op voorraad.

hoop wel op n wat langere batterijduur dan 1 uur, anders maar batterij bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Waarom wordt er zo weinig over de JVC Picsio gesproken?

Beeldstabilisatie blijkt zeer goed! (beeld ook)

Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Leuk filmpje en ziet er goed uit. Volgens mij kwam de jvc niet overal goed uit de test alhoewel het filmpje er prima uitziet. ik vind trouwens de formfactor erg mooi, alleen de bling bling cover niet en dat hoor je vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Playsport is geknipt voor het nederlandse klimaat.

Aangezien het hier bijna altijd regent is dit toestel een winner imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
technonose schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:01:
Leuk filmpje en ziet er goed uit. Volgens mij kwam de jvc niet overal goed uit de test alhoewel het filmpje er prima uitziet. ik vind trouwens de formfactor erg mooi, alleen de bling bling cover niet en dat hoor je vaker.
Er is ondertussen een firmware update uitgebracht.. die heeel veel goed maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:46

DinX

Motormuis

Vorige zaterdag een PlaySport gekocht, voornamelijk voor gebruik met het training geven. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat voor dat geld.

1080p 30fps boven water

720p 60fps onder water

Alleen als je zelf beweegt, zoals in het eerste filmpje, gaat het wat moeilijker vind ik. Maarja, je kan geen super IS verwachten voor 150 euro :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Frontier schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:00:
Bedankt voor de tip! Ik heb er ook 1 gehaald. Bij MediaMarkt was hij nog niet binnen en dat voor €134!
Er liggen er nog een aantal bij Saturn, alleen in de kleur zwart/wit.
quistler schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:24:
Er is ondertussen een firmware update uitgebracht.. die heeel veel goed maakt..
Ik twijfel nog of het verstandig is om te updaten naar 1.3, iemand al wat ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quistler schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Ebay!
In Nederland durven ze er zo 70 euro voor te vragen.. als het geen 100 is.
$29.99 USD > €25,75 EUR
Komt uit hong kong.
Heb je een link?

Ik heb versie 1.03 erop staan no probs so far! :)
Misschien een idee om een playsport topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Anoniem: 63864 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:18:
[...]

Heb je een link?

Misschien een idee om een playsport topic te openen?
Ook wel eens gefilmd vanaf de motor met dat ding?

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Anoniem: 63864 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:18:
Ik heb net een opname gemaakt van meer dan een uur, en dan krijg ik opeens 2 bestanden?!
Het ziet er naar uit dat het hele fragment in 2 is gesplitst; 10010001.mov(2,25GB) en 100_0001.mov(3,67GB).
De kaart, een Sandisk Ultra 8GB, is trouwens geformatteerd met de PlaySport zelf met firmware 1.03.

Waar zou dat aan kunnen liggen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Jansenn schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Ik heb net een opname gemaakt van meer dan een uur, en dan krijg ik opeens 2 bestanden?!
Het ziet er naar uit dat het hele fragment in 2 is gesplitst; 10010001.mov(2,25GB) en 100_0001.mov(3,67GB).
De kaart, een Sandisk Ultra 8GB, is trouwens geformatteerd met de PlaySport zelf met firmware 1.03.

Waar zou dat aan kunnen liggen, iemand een idee?
Fat geformatteerd is max 3,67 (4gb) per bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
quistler schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:39:
Fat geformatteerd is max 3,67 (4gb) per bestand?
Klopt, ik denk dat daar het probleem ligt.
Bestanden groter dan 3,67GB kunnen inderdaad niet op de PlaySport geplaatst worden.
FAT is dus het euvel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jansenn op 16-06-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Ik weet niet of het mag, maar de 1dayfly van vandaag is erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51
Frank!in schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:00:
Ik weet niet of het mag, maar de 1dayfly van vandaag is erg interessant.
Kun je altijd zo doen :)
Gutteguttegut in "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/..."

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Die Zx1 is een mooi cameraatje tegen een mooie prijs in die aanbieding.
Ik ben echter aan het twijfelen tussen de Zx1 en de Zx3.

De beeldkwaliteit is op 720/60 nagenoeg hetzelfde voor zover ik heb begrepen en de 1080 modus is alleen te gebruiken bij stilstaande beelden.

Waar ik hem voor wil gaan gebruiken is voor het filmen van dingen op vakantie. Ik ga dit jaar veel aan watersport doen (waterskiën, wakeboarden, airchair, etc). Ik zal dus veel in en op het water en strand te vinden zijn.
Daarnaast zal ik het cameraatje veel op zak hebben bij andere activiteiten, zoals festivals of uitstapjes.

Kijk ik naar het design van de camera's vind ik de Zx1 een stuk mooier. Maar dat vind ik verder niet van groot belang. Het grote voordeel van de Zx3 is natuurlijk dat hij schok en waterproof is waardoor hij veelzijdiger te gebruiken is (ook onderwater) en waardoor je hem sneller mee durft te nemen.

Het nadeel is echter dat de Zx3 twee keer zo duur is dan de Zx1. Iemand hier die mij nog advies kan geven in deze situatie?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Matsie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:

Het nadeel is echter dat de Zx3 twee keer zo duur is dan de Zx1. Iemand hier die mij nog advies kan geven in deze situatie?
Ja, gezien je gebruik direct voor de Zx3 kiezen. Als je hem op het strand wilt gebruiken dan lijkt mij waterdicht een enorm voordeel. Daar maak je veel leukere filmpjes mee. Gewoon meenemen de branding in enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
thnx voor je snelle reactie, neigde zelf ook al naar de Zx3 maar vroeg me af of hij de dubbele prijs waard zou zijn. Maar ik denk dat ik er zeker meer plezier van ga hebben dan de Zx1.

Zeker gezien het feit dat ik deze zomer veel op het strand/water zal zijn en met de komende wintersport in mijn achterhoofd. Ga dus toch maar voor de Zx3 ja :) Geeft ook een veiliger gevoel voor als ik hem een keer op het strand/in zee laat vallen oid. (of onder een lawine kom ;))

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Ik heb de Zx3 nu al een tijdje, maar het valt me op dat mijn filmpjes tegenwoordig donkerder zijn dan eerst (terwijl het buiten toch echt wel licht is)... Ik heb nochtans niet aan de instellingen gezeten (ik zie eigenlijk niet eens een instelling daarvoor?)

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Rafael schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:03:
Ik heb de Zx3 nu al een tijdje, maar het valt me op dat mijn filmpjes tegenwoordig donkerder zijn dan eerst (terwijl het buiten toch echt wel licht is)... Ik heb nochtans niet aan de instellingen gezeten (ik zie eigenlijk niet eens een instelling daarvoor?)

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Probeer eens de EIS uit te zetten, dit geeft bij mij in ieder geval ook een ander plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93910

Ik zit zo te twijfelen tussen een aantal camera's, en ik kom er maar niet uit. Ik zoek namelijk een camera om mijn parkour-technieken te verbeteren, maar ook om er tegelijkertijd ook aardige (HD-achtige) compilaties mee te kunnen maken en ik ben tegen het meezeulen van teveel camera zooi, compact is een pre wel :P.

Mijn oog valt dus op;
Kodak Zx1, evt zi8, maar voordelen wegen niet echt op tegen het haast dubbele prijs verschil, dan kijk ik liever naar de;
Casio exilim FC100, waarbij de slow motion functie brilliant is maar weer dusdanig kwaliteit verlies heeft dat ik er ook aan ga twijfelen. Ik zal em verder ook amper tot niet gebruiken voor fotografie, dus dat zijn een hoop functies waar ik bij voorbaat al geen interesse in heb.

Ik heb een lange tijd ook nog zitten kijken naar Sanyo Xacti CG10, mooie beeldkwaliteit (met name door de wide-angle view) maar belabberde framerate/stabiliteit. Dus ik denk dat die gaat afvallen. Naast het filmen van mijn techniek, wil ik ook gewoon leuke opnames kunnen maken op spontane momenten, en 60 FPS is het minimum wat ik wil accepteren in een camera.

Kan iemand mij verder helpen? Danwel met suggesties van andere camera's danwel via vragen die mij weer laten nadenken :).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260919

hallo ,
weten jullie het verschil tussen een 1080p en een 1080i camera,
wat is het verschil tussen deze camera's
groeten mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leesvoer. Als je er niet uitkomt kun je ook nog even op wikipedia kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Jansenn schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:03:
Probeer eens de EIS uit te zetten, dit geeft bij mij in ieder geval ook een ander plaatje.
Had nog niet zo veel tijd gehad om te testen, maar heb dat vandaag eens gedaan. Beeld is op het eerste zicht precies wel wat minder in kwaliteit (niet veel, kan ook gewoon aan de omstandigheden liggen dan?) maar het is inderdaad wel lichter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Hier nog een filmpje van de Sanyo Xacti VPC-TH1 nu met redelijk zonlicht
ziet er toch best wel heel erg strak uit dacht ik zo

YouTube: 720p test with Decent Sunlight (pak fristi buiten)

Hier een video met low light met geluid erbij

YouTube: Sanyo Xacti TH-1 720p Cam Microphone test

Voor ~159euro is deze cam ruim in orde vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben opzoek naar een goedkope camera die toch geschikt is voor goed gebruik bij dance feesten zoals Mysteryland/Dance Valley, wil hoge kwaliteit filmpjes maken met goed geuild. Iemand met goede ervaringen met sommige camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mili schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 06:24:
Ik ben opzoek naar een goedkope camera die toch geschikt is voor goed gebruik bij dance feesten zoals Mysteryland/Dance Valley, wil hoge kwaliteit filmpjes maken met goed geuild. Iemand met goede ervaringen met sommige camera's?
Zie dit topic en camcorderinfo.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

mno

Ik heb gisteren mijn Kodak ZX1 van 1dayfly binnen gekregen. Mijn los bestelde 8GB Class 6 Transcend SDHC-kaartje plofte heel toevallig een uurtje eerder op de mat, dus ik kon meteen aan de slag. Wel heb ik eerst even firmware 1.06 geïnstalleerd (bij levering stond v 1.05 erop), waarin een fix voor het zachte geluid bij opnames zit.

Eerste indruk: ik ben erg aangenaam verrast door de videokwaliteit op 720p 30fps. Wat een strak beeld. Het geluid lijkt (ondanks de firmware update) nog niet perfect, ik kon mijn zoontje die ik van een paar meter afstand filmde niet goed verstaan. Misschien kwam het door de wind, maar het zo ook kunnen dat ik per ongeluk met mijn hand de microfoon gedeeltelijk heb afgeschermd.

Hoe dan ook, ik ben nu al zeer tevreden over de zx1. Voor zo'n laag bedrag (60 euro) is het een superhandig klein ding.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:42:
Leesvoer. Als je er niet uitkomt kun je ook nog even op wikipedia kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:57
Mili schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 06:24:
Goed geluid wordt erg lastig op dat soort feesten. De Zoom Q3 is waarschijnlijk de camera met het beste geluid:

http://www.zoom.co.jp/english/products/q3/

Dat is namelijk vooral een fabrikant van audio producten. Videokwaliteit is beperkt tot VGA. De camera kost minder dan 200 euro.

Bij alle andere camera's zal je waarschijnlijk meer problemen krijgen met het geluid van de bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 12:23
Beste mensen,

de afgelopen dagen zijn mijn vriendin en ik aan het zoeken geweest voor een low-budget HD camera. Deze is bedoeld voor vakantieopnames, en met onze huidige digitale fotocamera's zijn de framerates en beeldkwaliteit niet goed genoeg om een keer later te bekijken.

De wensen voor onze nieuwe camcorder zijn als volgt:

- Beeldkwaliteit moet goed zijn, het liefst Full HD ( in ieder geval geen 800k resolutie )
- Het maken van foto's is geen must, maar wel gewenst ( we hebben ten slotte gewone fotocamera's )
- In donkere omstandigheden moet het beeld nog "goed" zijn ( natuurlijk neemt de kwaliteit wat af, maar het moet geen vlekkenwerk worden ).
- Geluid hoeft niet geweldig te zijn, dus geluid is geen breekpunt ( externe mic is ook niet nodig )

Nu zijn we tijdens het zoeken op bijvoorbeeld Tweakers en Kieskeurig op verschillende modellen gestuit. De Toshiba Camileo serie spreekt ons wel aan, vooral de SX900 ligt mooi bij ons budget ( 250 euro "max", dus een beetje duurder is geen probleem ). Bovendien heeft deze een opnamemodus voor weinig licht ( maximaal 3 lux ), dus voor onze wensen lijkt deze camcorder perfect te passen. Daarnaast hebben we ook modellen als de JVC GZ-MS120, 110 en 215 gezien. Deze lijken ons ook goed, maar de opnamekwaliteit lijkt hiervan veel lager.

Nu is mijn vraag aan jullie, aangezien er nergens geen samples te vinden zijn, kan iemand van jullie vertellen hoe deze camera presteert uit eigen ervaring? Ik lees op internet vooral "expert-reviews", en die kraken het toestel soms onnodig af ( vanwege gebrek aan functies o.i.d., wat onterecht is voor een camcorder van zo'n prijs ).

Als jullie mij hiermee kunnen helpen, zou dat zeer op prijs gesteld worden :)

[EDIT]

Nu zagen we zojuist de Toshiba Camileo X100, die tot 16 MP foto's kan maken, maar slechts een 10 MP beeldsensor heeft. De X100 lijkt ook minder functies te hebben ( zoals opnames in slechte lichtomstandigheden ). Zijn het aantal MP essentieel voor scherpe(re) opnames of is het iets wat met een korreltje zout genomen dient te worden? Onze voorkeur ligt op het moment nog bij de SX900 vanwege de nacht-opname standen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gydeon op 30-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gydeon schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:06:
Beste mensen,

de afgelopen dagen zijn mijn vriendin en ik aan het zoeken geweest voor een low-budget HD camera. Deze is bedoeld voor vakantieopnames, en met onze huidige digitale fotocamera's zijn de framerates en beeldkwaliteit niet goed genoeg om een keer later te bekijken.

De wensen voor onze nieuwe camcorder zijn als volgt:

- Beeldkwaliteit moet goed zijn, het liefst Full HD ( in ieder geval geen 800k resolutie )
- Het maken van foto's is geen must, maar wel gewenst ( we hebben ten slotte gewone fotocamera's )
- In donkere omstandigheden moet het beeld nog "goed" zijn ( natuurlijk neemt de kwaliteit wat af, maar het moet geen vlekkenwerk worden ).
- Geluid hoeft niet geweldig te zijn, dus geluid is geen breekpunt ( externe mic is ook niet nodig )

Nu zijn we tijdens het zoeken op bijvoorbeeld Tweakers en Kieskeurig op verschillende modellen gestuit. De Toshiba Camileo serie spreekt ons wel aan, vooral de SX900 ligt mooi bij ons budget ( 250 euro "max", dus een beetje duurder is geen probleem ). Bovendien heeft deze een opnamemodus voor weinig licht ( maximaal 3 lux ), dus voor onze wensen lijkt deze camcorder perfect te passen. Daarnaast hebben we ook modellen als de JVC GZ-MS120, 110 en 215 gezien. Deze lijken ons ook goed, maar de opnamekwaliteit lijkt hiervan veel lager.

Nu is mijn vraag aan jullie, aangezien er nergens geen samples te vinden zijn, kan iemand van jullie vertellen hoe deze camera presteert uit eigen ervaring? Ik lees op internet vooral "expert-reviews", en die kraken het toestel soms onnodig af ( vanwege gebrek aan functies o.i.d., wat onterecht is voor een camcorder van zo'n prijs ).

Als jullie mij hiermee kunnen helpen, zou dat zeer op prijs gesteld worden :)

[EDIT]

Nu zagen we zojuist de Toshiba Camileo X100, die tot 16 MP foto's kan maken, maar slechts een 10 MP beeldsensor heeft. De X100 lijkt ook minder functies te hebben ( zoals opnames in slechte lichtomstandigheden ). Zijn het aantal MP essentieel voor scherpe(re) opnames of is het iets wat met een korreltje zout genomen dient te worden? Onze voorkeur ligt op het moment nog bij de SX900 vanwege de nacht-opname standen.
heey gydeon de sx900 is nog NIET te koop ik heb al heel veel rond gevraagd hij word steeds uitgesteld
ik heb nu zelf maar deze gekocht http://tweakers.net/price...-handycam-hdr-xr155e.html is opzich ook een leuk ding en bij de toshiba sx900 moet je geheugen kopen .
en om mooi te recorden moet je min 20 mbs kunne schrijven en dat kunnen goedkope kaartjes niet en kun je weer 40-60 euro uitgeven an dure kaartjes .
e sony die ik net een link van plaatste heeft een 120 gig hardeshijf
groeten mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 18:52
Frontier schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:00:

hoop wel op n wat langere batterijduur dan 1 uur, anders maar batterij bij kopen.
Was dit een aanbieding, of een vaste lage prijs dat je weet?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
Anoniem: 93910 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:06:
Ik zit zo te twijfelen tussen een aantal camera's, en ik kom er maar niet uit. Ik zoek namelijk een camera om mijn parkour-technieken te verbeteren, maar ook om er tegelijkertijd ook aardige (HD-achtige) compilaties mee te kunnen maken en ik ben tegen het meezeulen van teveel camera zooi, compact is een pre wel :P.

Mijn oog valt dus op;
Kodak Zx1, evt zi8, maar voordelen wegen niet echt op tegen het haast dubbele prijs verschil, dan kijk ik liever naar de;
Casio exilim FC100, waarbij de slow motion functie brilliant is maar weer dusdanig kwaliteit verlies heeft dat ik er ook aan ga twijfelen. Ik zal em verder ook amper tot niet gebruiken voor fotografie, dus dat zijn een hoop functies waar ik bij voorbaat al geen interesse in heb.

Ik heb een lange tijd ook nog zitten kijken naar Sanyo Xacti CG10, mooie beeldkwaliteit (met name door de wide-angle view) maar belabberde framerate/stabiliteit. Dus ik denk dat die gaat afvallen. Naast het filmen van mijn techniek, wil ik ook gewoon leuke opnames kunnen maken op spontane momenten, en 60 FPS is het minimum wat ik wil accepteren in een camera.

Kan iemand mij verder helpen? Danwel met suggesties van andere camera's danwel via vragen die mij weer laten nadenken :).

Bedankt!
Zelf raad ik de nieuwe Sanyo camera's aan. De CG-10 is eigenlijk al een verouderd model. De nieuwe modellen zijn de CG-20 en de CG-100 (10 MP en 14 MP).

Allebei filmen ze in 1080i 60fps of 720p 60fps. 5x optische zoom (cg-20) 12x optische zoom (cg-100), Flitser en 38 mm lens.

Zie ook de site van Foto Booms: http://www.fotobooms.nl/detail/0/200/496/0/8210/Sanyo-VPC-CG20-(zilver).html

en: http://www.fotobooms.nl/detail/0/200/496/0/8206/Sanyo-VPC-CG100-(zwart).html

De Sanyo site: http://www.sanyo.com/xacti/english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
KooolaNL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 03:13:
Hier nog een filmpje van de Sanyo Xacti VPC-TH1 nu met redelijk zonlicht
ziet er toch best wel heel erg strak uit dacht ik zo

YouTube: 720p test with Decent Sunlight (pak fristi buiten)

Hier een video met low light met geluid erbij

YouTube: Sanyo Xacti TH-1 720p Cam Microphone test

Voor ~159euro is deze cam ruim in orde vind ik :)
Voor €175,- heb je de nieuwe Sanyo CG-20. En die heeft toch wel betere scherpte en meer megapixels. Zie ook: http://www.vimeo.com/11781970 voor een demo-filmpje (voor bijna dezelfde cg-100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Zijn er mensen met ervaring met de Sanyo VPC-CA9? Die is waterdicht tot 1.5 meter... ook wel aardig :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Vandaag is mijn Playsport binnen gekomen, hangt momenteel aan de oplader, straks maar eens wat filmpjes schieten met het apparaatje om hem te testen :)

Gisteren besteld, incl geheugenkaartje (Sandisk 8GB Extreme III). Geheugenkaartje vanmorgen opgehaald bij de webwinkel omdat ik het apparaatje morgen al mee wil nemen bij het wakeboarden en hij anders niet op tijd zou zijn :)

Cameraatje zelf gisteren besteld, vandaag binnen gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Ben wel benieuwd naar je ervaringen! Waar heb je em gekocht? Zit zelf aan die VPC-CA9 te komen... alleen komt binnenkort ook een nieuwe waterdichte camera van Sanyo uit... VPC-CA100 of zoiets

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bestaat er een low-budget camera waarbij ik de camera kan gebruiken als webcam? En dan liefst op 720p resolutie. Ik kan hier niet veel over vinden. De Sanyo VPC-TH1 kan het wel, maar slechts in VGA resolutie, 15fps en geen geluid. Er zal toch vast iets beters te krijgen zijn?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Voor HD camera's >250 euro kun je hier terecht.